vissza a cimoldalra
2021-10-27
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Kiemelt fórumaink
Kedvenc felvételek (271)
Opernglas, avagy operai távcső... (21105)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62728)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7596)
Társművészetek (2469)
Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik (8649)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (5134)
Milyen zenét hallgatsz most? (25096)
Kedvenc előadók (2872)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2387)
Momus társalgó (6360)
Haladjunk tovább... (230)

Olvasói levelek (11816)
A csapos közbeszól (98)
Legfrissebb fórumaink
Operett, mint színpadi műfaj (4965)
Edita Gruberova (3143)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4911)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2910)
Momus-játék (6101)
Fiatal művészeink hazai és nemzetközi sikerei (339)
Bruckner (657)
Chopinről - mélyebben (424)
Wagner (2687)
A nap képe (2295)
Franz Schmidt (4027)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2293)
Eiffel Műhelyház (596)
Pantheon (2983)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1498)
Cziffra György (118)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43
számlaszám:
11711003 20016193

apróhirdetés feladása:

Fórum - Richard Strauss (Szilgyo, 2003-06-04 08:35:04)

   
777   ladislav kozlok • előzmény776 2021-09-24 10:44:20

2018 ban volt  egy  jo  Tosca Helsinkiben.  Operavisio kozvetítette. Nézd csak meg legalább a második felvonást. Szerintem Stundyte nagyott alakított. 

776   takatsa • előzmény775 2021-09-24 08:09:53

Jó ez a felvétel, egyedül Ausrine Stundyte nem tetszik, azzal a kicsi és fátyolosan-fedett-seszínű hangjával. Önmagában ez sem lenne baj, csak sajnos ő játssza Elektrát. 

775   ladislav kozlok • előzmény774 2021-09-24 06:56:21

javit,             ........./elektra/  

774   ladislav kozlok 2021-09-24 05:49:04

Elektra, Salzburg, 2020

arte.tv/en/videos/098928-000-A/elektra

773   Kati • előzmény772 2021-09-23 23:09:48

A bemutató után egy ideig fenn volt az egész, aztán letörölték.

772   ladislav kozlok • előzmény770 2021-09-23 21:51:41

A Salzburgi  Elektra a Tubuson csak részletek.

771   ladislav kozlok • előzmény770 2021-09-23 21:48:22

Igen

770   Kati • előzmény768 2021-09-23 21:22:16

Mi ez a felháborodás? Ashmik Grigorianra gondoltam, aki litván szoprán, neve ellenére. Az előadást a youtube-on láttam, annak alapján merészeltem véleményt nyilvánítani. Ön volt Salzburgban?

769   takatsa • előzmény768 2021-09-23 20:10:33

Ejnye Laci. Katit nem küldeni kell, hanem vinni. Tudod, van egy olyan magyar szólás, hogy "könnyű Katit táncba vinni" :)

768   ladislav kozlok • előzmény763 2021-09-23 19:34:12

.... csak a litván szoprán  ?   Ha nem kati lennél, valahová elkuldenélek.

litván  énekesek - Urmana,  Garanča,  és  a tobbi. 

Honnan veszed a bátorságot , ha nem voltál Salzburgban , ilyen ítéletett  hozzál ?

l    

767   takatsa • előzmény766 2021-09-23 19:16:00

Enek az 1981-es filmnek (rendezője  Götz Friedrich) nagyon érdekes a története. Ez egy stúdió-felvétel, a 86 éves Böhm dirigál, aki meg sem érte a film bemutatóját, mert a felvételt követően néhány hónap múlva meghalt. Aztán a filmet felvették az énekesekkel, úgy hogy zúdították rájuk az esővizet, és órákig hemperegtek a vízben, vérben, sárban. A szájmozgásukra szinkronizálták utólag a zenei felvételt. Olyan az egész film, mint egy némafilm korszakból való horrorfilm, de még annál is sokkal expresszívebb, groteszkebb és ijesztőbb, mert ennek hangja is van. Az énekesek többsége már túl van pályája csúcsán, de ez egy rendkívül szuggesztív és izgalmas előadás, valódi élmény, látnotok kell (és fogjátok is majd látni, magyar felirattal). 

766   Klára • előzmény765 2021-09-23 16:54:38

A másodikat én is megtaláltam.  Az első valódi unicum lehet!

765   takatsa 2021-09-23 16:29:55

Végignézegettem legalább 7 felvételt, és végül kettő maradt, ami igazán tetszik, mind az énekesek, zenekar, vezénylés, rendezés és a kép- és hang minőség szempontjából. Az egyik az 1981-es Elektra film (Böhm, Leonie Rysanek, Astrid Varnay, Catarina Ligendza, Dietrich Fischer-Dieskau). Van egy blue ray változata, amely érdekes módon technikailag is egészen jó minőségű. A másik felvétel pedig ami maradéktalanul tetszik a 2014-es salzburgi előadás unitel felvétele (René Pape, Daniele Gatti, Iréne Theorin, Robert Gambill, Eva-Maria Westbroek, Waltraud Meier stb).

764   Kati • előzmény761 2021-09-23 15:22:03
763   Kati • előzmény761 2021-09-23 15:22:00

Az Elektra nem tetszett egyáltalán, előtte a Saloméban is csak a litván szoprán. 

762   takatsa • előzmény761 2021-09-23 13:12:54

Sajna csak az arte felvételt sikerült megszereznem, ráégetett német felirattal. Kellene egy felirat nélküli verzió is. :)

761   ladislav kozlok • előzmény760 2021-09-23 12:27:33

Nagyon jo Elektra volt  tavaly Salzburgban - Ausrine Stundyte, Tanja Ariane Baumgartner,  Asmik Grigorian. Sajnos a Tubuson csak részletek vannak. De Te biztosan megtalálod valahol az egész darabot.

Stundyte kiválo litván szoprán.  

760   takatsa 2021-09-22 22:28:15

Köszönöm szépen a javaslatokat. Nekidurálom magamat és végignézem mindegyiket, aztán majd meglátjuk, melyikhez lesz a legnagyobb affinitásom. Persze, húzok a régiekhez, de lényeges (sajnos) az a szempont is, hogy a hang- és képminőség ne legyen nagyon rossz. És jó lenne első nekifutásra valami hagyományosabb rendezés, hogy a meghökkentő megoldások ne vonják el a figyelmemet. Megvallom Stemme-t nem kedvelem, de azért ő is kap egy esélyt. És azért érdekel az Abbado féle felvétel is, mert Abbadót nagyon szeretem. Érdekes, hogy mennyi, jobbnál jobb videót lehet fellelni erről az operáról. Bezzeg az Árnyéknélküli asszonyból rosszabb a felhozatal, pedig az a nagy kedvencem, és jó lenne belőle egy olyan video felvétel, amely maradéktalanul tetszik.

759   Edmond Dantes • előzmény756 2021-09-22 21:25:53

Ha történelmi lecke fiúknak/lányoknak, akkor 1.-2. Ha friss termés, akkor az utolsó, amit mi is láttunk MET-stream-ben.

758   Klára • előzmény756 2021-09-22 20:11:38

Az első kettő nálam holtversenyben áll!

Varnay- Rysanek - Böhm

Nilsson - Rysanek - Levine

757   ladislav kozlok • előzmény756 2021-09-22 19:23:13

Nilsson-Rysanek-Levine    

756   takatsa 2021-09-22 18:53:29

Lenne egy kérdésem a Strauss rajongókhoz. Szeretnék egy picit foglalkozni az Elektrával. Van néhány video-felvétel, ami szóbajön, csak nem tudom, meyikbe érdemes igazán belemélyednem. Közülük melyiket javasoljátok? (Vagy esetleg Theorin, vagy valami más?)
Varnay-Rysanek-Böhm
Nilsson-Rysanek-Levine
Marton-Fassbaender-Abbado
Behrens-Voigt-Levine
Stemme-Pieczonka-Salonen

755   lujza 2021-03-14 00:14:23

A Bayerische Staatsoper új Rózsalovagot mutat be március 21-én, ingyenes livestream formájában. Ehhez tartanak most vasárnap 11-től egy bevezető matiné beszélgetést az alkotókkal:

https://www.staatsoper.de/stueckinfo/online-matinee-zu-der-rosenkavalier/2021-03-14-11-00.html

 

754   gézamalac • előzmény753 2021-03-13 21:42:35

Az a sírva elhaló hegedű az I. felv. végén, valami varázslat. (Még lehetne sorolni.)

753   Búbánat 2021-03-13 18:13:04

A Bartók Rádió ma esti operaközvetítése (19:00 - 22.26)

Richard Strauss: A rózsalovag 

Háromfelvonásos opera

Szövegét Hugo von Hofmannsthal írta

Vezényel: Sebastian Weigle

Km.: Metropolitan Operaház Ének- és Zenekara ( karig.: Donald Palumbo)

Rendező: Robert Carsen

Szereposztás:

Werdenberg tábornagyné - Renée Fleming (szoprán)

,Octavian - Elina Garanča (mezzoszoprán),

Ochs báró - Günther Groissböck (basszus),

Sophie - Erin Morley (szoprán),

Faninal - Marcus Brück (bariton)

Marianne - Susan Neves (szoprán),

Valzacchi - Alan Oke (tenor),

Annina - Helene Schneiderman (alt),

Jegyző - James Courtney (basszus),

Olasz énekes - Matthew Polenzani (tenor),

Három nemesi árva - Maria D'Amato (szoprán), Christina Thomson Anderson, Rosalie Sullivan (mezzoszoprán),

Divatárus - Anne Nonnemacher (szoprán),

Állatkereskedő - Dustin Lucas (tenor),

Faninal udvarmestere - Scott Scully (tenor),

Rendőrbiztos - Scott Conner (basszus),

A tábornagyné udvarmestere - Mark Schowalter (tenor),

Vendéglős - Tony Stevenson (tenor),

Leopold - Stephen Paynter,

A tábornagyné négy lakája - Marco Jordao, Ross Benoliel, Daniel Smith, Edward Hanlon,

Pincérek - Brian Frutiger (tenor), Bradley Garvin, Brian Kontes, Christopher Job (basszus)

(New York,  MET, 2017. május 13.)

 

752   gézamalac • előzmény751 2021-01-05 21:53:02

Igencsak ütős előadás volt.

751   Búbánat 2021-01-05 12:26:32

Ma esti operaközvetítés a Bartók Rádióban (19.35 – 21.30)

Előtte Prológ (19.00 – 19.30)

Szerkesztő: László Ferenc

 

Richard Strauss: Elektra

Egyfelvonásos opera

Szövegét - Szophoklész nyomán - Hugo von Hofmannsthal írta

Vezényel: Franz Welser-Möst

Km.: Bécsi Filharmonikus Zenekar, Bécsi Állami Operaház Kórus Koncertegyesület (karig.: Ernst Raffelsberger)

Rendező: Krzysztof Warlikowski

Szereposztás:

Klütaimnesztra - Tanja Ariane Baumgartner (alt),

 lányai: Elektra - Aušrine Stundyte (szoprán) és Krüszothemisz - Asmik Grigorian (szoprán),

Aegiszthosz, Klütaimnesztra második férje - Michael Laurenz (tenor),

Oresztész, Klütaimnesztra fia - Derek Welton (bariton),

Oresztész nevelője - Tilmann Rönnebeck (basszus),

Oresztés bizalmasa - Valeriia Savinskaia (szoprán),

Az uszályhordozónő - Verity Wingate (szoprán),

Egy fiatal szolga - Matthäus Schmidlechner (tenor),

Egy öreg szolga - Jens Larsen (basszus),

Felvigyázónő - Sonja Šarić (szoprán),

Öt cseléd - Bonita Hyman (alt), Katie Coventry (mezzoszoprán), Deniz Uzun (mezzoszoprán),

Sinéad Campbell-Wallace (szoprán), Natalia Tanasii (szoprán)

(Salzburg, Felsenreitschule, 2020. augusztus 1.) 

750   Búbánat 2020-10-30 18:29:17

Pesti Hírlap. 1928. június 9. 

"Strauss Richárd és Jeritza Mária"

A párizsi vendégszereplés utóhangjai. — Egyiptomi Heléna. — Zene — problémák nélkül.

Jeritza Mária párizsi vendégszereplése körül tartó viták még mindig nem ültek el.
Jeritzának a bécsi operával való háborúsága most különösen súlyosan esik a latba, mert itt mutatnák be Strauss Richárdnak legújabb operáját, az Egyiptomi Helénát. A mester kijelenti, hogy ragaszkodik Jeritzához s a közoktatásügyi minisztérium, az állami színházak igazgatója békitgetik az énekesnőt.

Strauss Richárd az új operájáról így nyilatkozik:
— Félek, — mondta gúnyosan — hogy a zeném nagyon is melodikus és harmonikus. Az ultramodern füleknek semmiféle problémát nem nyújt, pedig a problémát végtelenül szeretik azok, akik — tökéletlenek. Mozartban sincs probléma, helyesebben olyan problémák vannak, melyeket megoldott, minekelötte elénk tett volna. Egyébként azon igyekeztem, hogy a zeném nemes, görögös legyen, hasonló ahhoz a stílushoz, melyben Goethe az Iphigeniát irta meg.
A szövegkönyv — mint ismeretes — Hugo von Hofmansthalnak, a bécsi költőnek a müve, aki a tárgyat az Odyssea negyedik énekéből, illetve Euripides egyik tragédiájából vette, mely szerint Helénát nem is rabolta el Páris, csak egy hozzá hasonló bábot, mig az igazi királynét Egyiptomba vitték, ahol békességben élt Proteusz udvarában. Eszerint a fölszarvazott férjek ősapja és mintaképe, Menelausz. a legboldogabb férj volt, sohasem csalták meg és mikor Trója bevétele után hajóját kedvező szelek Egyiptom partjaihoz vitték, ismét meglelte hűséges feleségét, aki talán még Pénelopénál is hűségesebb volt.

Strauss Richárd végül ezt a kijelentést teszi:
— Remélem, hogy ez a veszedelmes hölgy, aki előidézte a trójai háborút és annyi viszontagságot zúdított rám, mig a munkámat írtam, végül is szerencsét hoz mind a költőnek, mind a zeneszerzőnek.

749   Búbánat 2020-07-18 20:00:05

Épp most megy a Bartók Rádióban:  archív élő felvételről operaközvetítés

19:00 – 21.45 Richard Strauss: Arabella 

Háromfelvonásos opera

Szövegét Hugo von Hofmannsthal írta

Vez. Joseph Keilberth

Km.: Bécsi Állami Operaház Ének- és Zenekara

Szereposztás:

Waldner gróf - Otto Edelmann (basszus),
Adelaide, a felesége - Ira Malaniuk (mezzoszoprán),
Arabella - Lisa Della Casa (szoprán),
Zdenka - Anneliese Rothenberger (szoprán),
Mandryka - Hugh Beresford (bariton),
Matteo - Ivo Žídek (tenor),
Elemer - Anton Dermota (tenor),
Dominik - Hans Christian

Lamoral – Robert Kerns (basszus),
Fiakermilli – Mimi Coertse (koloratúrszoprán),
Jövendőmondó – Margareta Sjöstedt (szoprán)

(Felv.: Bécs, Staatsoper, 1964. június 21.)

 

748   Búbánat 2020-06-16 09:56:54

19:00 – 19.30 Bartók Rádió

Prológ

Richard Strauss: Salome

A  mikrofonnál: László Ferenc

2020.06.16  19:35 - 21:13  Bartók Rádió

Richard Strauss: Salome

Egyfelvonásos opera

Szövegét Oscar Wilde írta

Vez.: Kirill Petrenko

Km.: Bajor Állami Operaház Zenekara

Szereposztás:

Herodes - Wolfgang Ablinger-Sperrhacke (tenor),

Herodiás - Michaela Schuster (mezzoszoprán),

Salome - Marlis Petersen (szoprán),

Jochanaan - Wolfgang Koch (bariton),

Narraboth - Pavol Breslik (tenor),

Apród - Rachael Wilson (kontraalt),

Első zsidó - Scott MacAllister (tenor),

Második zsidó - Roman Payer (tenor),

Harmadik zsidó - Kristofer Lundin (tenor),

Negyedik zsidó - Kevin Conners (tenor),

Ötödik zsidó - Peter Lobert (tenor),

Első nazarénus - Callum Thorpe (basszus),

Második nazarénus - Ulrich Ress (tenor),

Első katona - Kristof Klorek (basszus)

Második katona - Alexander Milev (basszus),

Egy kappadóciai - Milan Siljanov (basszus),

Egy rabszolga - Mirjam Mesak (szoprán)

747   Búbánat 2019-06-13 11:35:45

Bartók Rádió ma délutáni műsorán szerepel

12:36 – 13:47 Hangversenykülönlegességek

 A Magyar Állami Hangversenyzenekar Richard Strauss-hangversenye

Vezényel: Ferencsik János
 

Schiff András – zongora,

Magyari Imre – kürt
 

1. Burleszk (Schiff),

2. Esz-dúr kürtverseny (Magyari),

3. Imígyen szóla Zarathustra – szimfonikus költemény
 

(Erkel Színház, 1978. március 20.)

746   Ardelao 2018-09-08 14:16:47

 

RICHARD STRAUSS

https://gramophoneproduction.s3-accelerate.amazonaws.com/s3fs-public/styles/6_columns_wide/public/richard-strauss_1.jpg?itok=B41zFmKq

(1864.VII.11. München – 1949.IX.8. Garmis Partenkirchen)

69 évvel ezelőtt, ezen a napon hunyt el RICHARD STRAUSS, német zeneszerző.

Rá emlékezve idézek egy részletet Matthew Boyden könyvéből:

»Epilógus: Egy túl hosszú élet

          Richard Strauss volt az utolsó tisztán német zeneszerző – végső pontja a kulturális tapasztalat fejlődési görbéjének, amely Mozartból fakadt, Beethoven fejlesztette, és Wagner eszményítette. Akárcsak bálványaié, Strauss ösztönei, filozófiája és zenéje is a német történelem évszázadaira vezethetők vissza. Ha nem lett volna háború, ugyanezt lehetett volna elvárni követőitől, de a Harmadik Birodalomnak és örökségének rohamos tagadásával a fürdővízzel együtt kiöntötték a gyereket is, és a háború utáni német zeneszerzők, néhány kivétellel, mindennel kísérleteztek, csak éppen a német hagyománnyal nem. Reaktív mozgalmak, mint amelyek Darmstadtból nőttek ki az 1950-es esztendőkben, átpolitizált, baloldali, antiromantikus, nemzetietlen és társadalmilag tudatos esztétikához nyúltak, s éppoly ellenségesen viseltettek a „kizsákmányoló” burzsoázia iránt, amennyire kevés közük volt az „üldözött” többséghez. Ám ha Strauss pszichológiája és zenéje a fejlődés terméke, akkor szakított mintaképeivel: hitte, hogy a zene komponálása, előadása és terjesztése fontosabb, mint a nép, amelynek íródott.

          A művészetben Strauss megoldást tételezett fel, a személyes és a nemzeti identitás tükröződését, és eseményt, amelyre minden egyes nemzedék törekszik. A művészet a hagyomány újra feltalálása; ennek a folyamatnak szentelte életét, és általa szükségszerű kapcsolatot érzett elődeivel. Zenéje, a Domestica és az Intermezzo kivételével, megkerüli a viszonylagos társadalmi tapasztalatot. Egyenrangú társaitól és a „való élet” folyamatától kevés ihletet kapott, vagy egyáltalán semmit, s élvezhette ugyan a nyilvános csodálatot, és a vele járó gazdagságot, de viszolygott a mindennapi emberekkel való érintkezéstől. Antiszociális teremtmény lévén, olyan humanisztikus idealizmus motiválta, amely kizárta az együttérzés és a közösségi érzéket. A Strauss utáni német zene keserű iróniája, hogy míg ő a többség számára érthető és népszerű zenei nyelvvel volt megáldva, sohasem használta olyasminek a kifejezésére, amihez a többség tartósan kapcsolódhatott. Hans Werner Henze zeneszerzőt és kortársait viszont társadalmi és politikai vonatkozású etikai kérdések mozgatták, csakhogy ezeket nem tudták a többség által élvezhető zenében kifejezni.

          A társadalmi valóság és a művészet funkciója közötti összhang hiánya jellemzi Strauss lutheránus menekülését a múlt valamiféle romantikus irracionális, nem európai és elképzelt Németországába – ahonnan viszonylagos biztonságban figyelhetők a modernizmus pusztításai és a hagyomány hanyatlása. De még ha homokba dugta is a fejét, hallotta a progresszívizmus moraját, és végső depressziója sokban köszönhető a német nép jövőjét illető aggodalmának, az atonális esztétika, gyorsuló előretörésének fényében.

          A háború után egyszer felkereste egy fiatal zeneszerző, frissen befejezett szeriális művével. Strauss átlapozta a kottát, és megkérdezte: „Maga tehetséges – miért komponál ilyesmit?” A történet ugyan apokrif, de egybehangzik azzal, hogy Strauss képtelen volt megérteni a tonalitás elvetését. Felismerte annak szükségét, hogy túl kell látni a kései romanticizmuson – amely erőfeszítéséhez legalább négy remekművű operájával járult hozzá, – de ez sohasem tompította a bécsi modernizmus iránti gyűlöletét, hiszen a tonalitás és a tonalitást képviselő szimbolizmus az ember legnagyobb civilizáló teljesítménye. […]«

Matthew Boyden: Richard Strauss, Weidenfeld & Nicobson, London 1999.

Fordította: Borbás Mária    

745   Búbánat 2018-01-08 21:31:51

Ismét láthatjuk a televízió képernyőjén ma éjjel:

M3 csatorna, 23.00 – 0.05

Richard Strauss: A rózsalovag - a TV Zenei Klubjának nyilvános adása az Olimpiai csarnokból.

(MTV, 1978. június 21. 21.45 -)

A művet bemutatta és vezényelte: Mihály András.

Közreműködött: Kalmár Magda, Pászthy Júlia, Sudlik Mária, a Magyar Állami Operaház magánénekesei, valamint a Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara. 

Műsorvezető: Antal Imre

Szerkesztő: Fellner Andrea

Vezető-operatőr: Szabados Tamás

Rendezte Bánki Iván.

744   macskás • előzmény743 2017-04-17 20:46:43
Nem, mert fiú. A nyúl.
743   IVA • előzmény742 2017-04-17 20:44:41
Lakkozás is volt?
742   macskás • előzmény741 2017-04-17 10:04:02
Nyúl (Bob)megvan, megpedikűröztük, -manikűröztük az ünnepre.
A sün (Pötyi) két hónappal múlt hatéves, távoltartja magát az emberiségtől. Teljesen belelkesült a főtt sonkától, és a tojásos galuskától, a salátát meghagyta (gondolom, a nyúlnak).
741   Héterő • előzmény740 2017-04-17 01:00:19
Macskákkal kapcsolatban a "rossz" fogalma értelmezhetetlen, bár az enyém beleillik a huncutok halmazába.
Nyúlhelyzet?
740   macskás • előzmény738 2017-04-16 20:01:11
Az jó, vagy rossz?
739   vigkrisz 2017-04-16 14:24:33
Van egy eladó jegyem a Magyar Állami Operaház Strauss - Elektra 2017. május 14. vasárnap 11 órai előadására 1700 forintért. A jegy a II. emeleti jobb 11-es páholyba, a 2. sor 1. székre szól. Elektronikus jegy, az eredeti ára 2700 forint volt.
738   Héterő • előzmény736 2015-10-06 01:35:35
Kedves macskás, benned két Sybilla veszett el...!
737   Héterő • előzmény735 2015-10-06 01:26:08
Szíves megtekintésre ajánlom:
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek, 2998
736   macskás • előzmény735 2015-10-05 22:19:55
Szerintem az Intermezzóra gondolt:)
735   tiramisu • előzmény734 2015-10-05 22:09:53
Bizony! "Richard Strauss - és ez a ritkaságszámba menően tökéletes előadás több figyelmet érdemelne." !!!

" ...eredeti, straussi környezetet is képes lesz egyszer érdekfeszítően megrendezni."

Kifejtené bővebben? -Mert pontosan szólva fantasztikus a rendezés! Az alapötlet , és a színpadi megvalósítás is!
Lenyűgöző este volt! Gratulálunk!
734   Héterő 2015-10-04 21:50:40
A budapesti operajátszás történetének jelentős pillanatait éltük át az elmúlt néhány napon. Hangzásban elvitathatalan világszínvonalat mutatott a két Strauss-opera! Igazi díva született, egészen fiatal énekeseket hallhattunk felsőfokon énekelni.

A rendezés? Jó! Ez a fiatalember annyi nagyszerű ötlettel hozakodott elő, hogy talán még az eredeti, Straussi környezetet is képes lesz egyszer érdekfeszítően megrendezni. Figyelemre méltó, hogy nem kellett nyüzsgő kukachalomból kivadászni a protagonistákat.

A kétnyelvű szöveggel kapcsolatban: végre tudomásul kell venni mindenkinek, hogy felelősséget jelent egymás mellett megjeleníteni a két szöveget! A MűPás Wagnerek során tapasztalhattuk, hogy a nevetségesség határáig eltérő szövegképekre felszisszen a közönség. A nézőt nagyon bosszantja és műélvezetében durván korlátozza, ha ordító eltéréseket tapasztal, főleg akkor, ha a pontos szövegkönyv jóval előbb már olvasható az előadók honlapján.

Kár, hogy kedvenc internetes lapunk Főtémája egy ilyen felemelő pillanatban a hazai csoda helyett a Salzburgi Ünnepi Játékok (jókora késéssel)...

Kár, hogy az éppen nagyon aktuális fórumot rendre kitolja két másik, egyre jobban burjánzó, rekordsebességgel szaporodó fórum. Noha nyugodtan folyhatnának a csevegést akár privátban is, hiszen a bejegyzések 99 %-a ugyanattól az egy, esetleg két fórumozótól ered, közérdeklődésre számítani ezek szerint hiú remény.

Richard Strauss - és ez a ritkaságszámba menően tökéletes előadás több figyelmet érdemelne.
733   Hangyász • előzmény731 2015-10-01 12:07:53
Rajtam nem múlik!
732   Héterő 2015-09-30 23:38:03
Ilyen elgondolkodtató művekkel először találkozni nem könnyű
Interjú Kocsis Zoltánnal
Szerző: Lehotka Ildikó - 2015. szeptember 27.
731   Héterő • előzmény727 2015-09-30 22:46:54
A Déli Pu.-tól negyedórás vonatút, majd rövid séta Érd alsótól a színhelyig. Kocsival Kocsishoz kb. 20 km a Lánchídtól.
730   Búbánat • előzmény728 2015-09-30 22:25:52
Valóban, úgy van.
729   Héterő • előzmény728 2015-09-30 18:12:06
Köszönöm. :-)
728   Héterő • előzmény725 2015-09-30 17:52:17
Előadások között
...hiszen az 1-i és 3-i MűPa-előadás között tartják a beszélgetést.
727   Hangyász • előzmény726 2015-09-30 17:23:04
Nem akarom a helybelieket leszólni, de kötve hiszem, hogy közülük sokan jönnének el. Mindez persze manapság szinte bármely európai ország bármely településéről elmondható. Szerencsére Érd közel van Bp.-hez, sőt gyakorlatilag összenőtt vele.
726   Búbánat • előzmény725 2015-09-30 12:18:27
Mármint ez a két Strauss-opera...
725   Búbánat • előzmény724 2015-09-30 12:17:37
Gondolom, főleg ez a koncertműsor lesz a téma Érden, a beszélgetés során.
724   Héterő 2015-09-30 10:31:55
Ritka csemege!
Friedenstag, Daphne
723   Búbánat 2015-09-30 10:13:19
Érd: Zenei Klub

2015. október 2. péntek, 18 óra

Címe: Előadások között

Téma: Richard Strauss-operák rendezéséről

Vendég: Némedi Csaba operarendező és Kocsis Zoltán zongoraművész, karmester, főzeneigazgató

A beszélgetést vezeti: Lehotka Ildikó zenei szakíró, zenekritikus

Helyszín: a Csuka Zoltán Városi Könyvtár Zenei Könyvtára (Érd, Alsó u. 27.)
722   smaragd • előzmény721 2015-01-07 06:17:10
Ismétlés: 2015. január 13. 9:30
721   smaragd 2015-01-07 06:15:45
BARTÓK RÁDIÓ
2015. január 12. 19:00

Az unoka, Christian Strauss visszaemlékezése -II. rész
Ismétlés:
2015. január 3. 9.30

Tegnap meghalgattam az I. részt, nagyon kellemes műsor volt. Érdekelt, hogy mit mond a nagy mester unokája. Sok eredeti német szöveget hagytak benne, amit azután jó fordításban szépen felolvastak magyarul, és e zene...!
720   Búbánat 2015-01-03 13:02:16

Ma délután a Bartók Rádió műsorán szerepel

16:30 - 17:41 150 éve született Richard Strauss

Miksch Adrienn énekel, Virág Emese zongorázik

1. Brahms-dalok, a) Mozdulatlan lég, b) Mind csendesebb lesz álmom, Régi szerelem

2. Wagner: Wesendonck-dalok, a) Az angyal, b) Csendesen állj, c) A melegházban, d) Fájdalmak, e) Álmok

3. Richard Strauss-dalok, a) Holnap, b) Éjszakai bolyongás, c) Égi hírnök

4. Richard Strauss: Négy utolsó ének, a) Tavasz, b) Szeptember, c) Lefekvés előtt, d) Alkony


(MR Márványterem, 2014. december 29.)
719   parampampoli • előzmény718 2014-11-13 16:49:15
Na, ez az. Én se.
718   Cilike • előzmény713 2014-11-13 14:05:32
Én felvételről is olyan kis fátyolosnak hallom. Sose értettem, mitől olyan nagy szám.
717   Búbánat 2014-11-13 12:15:49
Szombaton este 19 órától a Bartók Rádió a Müpában bemutatott A hallgatag asszony című operát közvetíti - hangfelvételről.

Vez. Kocsis Zoltán Km. a Nemzeti Énekkar (karig. Antal Mátyás) és a Nemzeti Filharmonikus Zenekar

Szereposztás: Sir Morosus, nyugalmazott admirális - Rúni Brattaberg (basszus), A házvezetőnője -Temesi Mária (alt), Schneidebart borbély - Dietrich Henschel (bariton), Henry Morosus, az admirális unokaöccse - Bernhard Berchtold (tenor), Aminta, a felesége - Iride Martinez(szoprán), Isotta - Pasztircsák Polina (szoprán), Carlotta - Kálnay Zsófia (mezzoszoprán), Morbio - Geiger Lajos (bariton), Vanuzzi - Szüle Tamás (basszus), Farfallo, operaénekes - Cser Krisztián (basszus)

(Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, 2013. október 12.)
716   ladislav kozlok • előzmény715 2014-11-13 08:27:40
kattincs bal sarok -rozhovory- es lapozz.
715   ladislav kozlok • előzmény706 2014-11-13 08:16:35
Salome szerepeben Jolana Fogasova.
www.jolanafogasova.sk
A nemet rendezo elkepzeleseit angolul el lehet olvasni - www.operaslovakia.sk
714   tiramisu • előzmény713 2014-11-13 00:33:57
Így van.
713   ferocissimoato • előzmény711 2014-11-12 23:45:59
Egyik barátom hallotta Battle-t élöben. Illetve azt mondta, hogy alig hallotta, olyan mini, ici-pici, cincogós hangocska jött ki belöle. Szerencséjére a mikrofonban, lemezen viszont elég jól szól a voce. De én az énekest élöben hallani is szeretem, és tényleg hallani...ès ha nem hallom, akkor aztán nekem mindegy, hogy milyen a szövegmondása.
712   parampampoli • előzmény711 2014-11-12 23:25:53
De, elfogult vagyok G-val, csak fordított értelemben, mint te gondolod: nem azért találom csodálatosnak, mert imádom, hanem azért imádom, mert annyira csodálatos. Az általad furának tartott részeken én az égvilágon semmi furcsát nem találtam, többször meghallgatva sem. Puhaságát, gyönyörű hangszínét végig megőrizte, a csúcshangokon pedig... hát mutass valakit, bárkit, akinek azokért a hangokét nem kell megdolgozni. Azok maguktól, csak úgy nem jönnek ki -- de Gruberovának HOGYAN, MILYEN HANGMINŐSÉGGEL jönnek ki, az a lényeg. Ja, és még esett szó arról a bravúrról, amit 10:28-10:39 közt csinál, amikor a csúcshangról egy trillával leszállva kacagásba megy át: na, olyat rajta kívül soha, senki!

Hogy Battle szövege érthetőbb időnként, mint Gruberováé, ebben van igazság. De a német akcentusa nekem nagyon amerikaias, ezért furcsa. A levegővétele nem hibás, hanem rossz helyen teszi, frázis közben, a dallamot elképesztően megtörve vesz egy akkora levegőt... (hogy milyen grimasszal, azt már nem is kommentálnám.) Azt meg, hogy a hangja egyenesen "teltebb" lenne, mint Gruberováé, végképp nem.

Végezetül: ha szereted Battle-t és ezt felvételét is, akkor véleményedet tiszteletben tartom. Varietas delectat. -:)


711   Héterő • előzmény707 2014-11-12 22:48:57
No persze - igen nehéz ez a Zerbinetta-ária. De mondd, nem vagy kicsit elfogult G javára? Fantasztikusan énekel ezen a felvételen, de nála is lehet fura részeket találni, pl. 4:18-4:24; 5:46-5:52; talán icipicit 9:03-nál is. És 10:33-nál kiénekli szépen a csúcshangot, de 11:12-nél küzd keményen.

B hibás (?)levegővételére nem figyeltem föl. Kíváncsi lennék gyakorló énekesek véleményére.
Ami B német kiejtésének kritikáját illeti, úgy tűnik, ezúttal nemcsak a szokott (és nagyon helyes!) szigorúságod, hanem záró mondatodban írt alapállásod is közrejátszhat. Én kifogástalannak hallom, sőt: a hangot teltebbnek, a szöveget sokkal jobban érthetőnek, mint G-nál.
710   Hangyász 2014-11-12 19:38:13
A témához az est karmestere:
http://www.papiruszportal.hu/site/?lang=1&f=3&p=11&n=15071
709   Búbánat 2014-11-11 16:34:37
Ünnepi Richard Strauss-est lesz a Müpában:

2014. november 12. szerdán és 13. csütörtökön is, 19:30 — 21:15 órakor
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Műsoron:
• - R. Strauss: Japán ünnepi zene, op. 84
• - R. Strauss: József-legenda, op. 63 – balett

Km.: a Nemzeti Filharmonikusok és a Szegedi Kortárs Balett

Vezényel: Kocsis Zoltán

Koreográfia alkotó:Juronics Tamás

„Folytatódik a zenekar Richard Strauss Magyarországon még be nem mutatott vagy ritkán játszott zenés színpadi műveit bemutató sorozata. A koncert egy Strauss-kuriózummal, a Japán Császárság fennállásának 2600. évfordulójára 1940-ben írott zenével kezdődik, amelyben japán templomi gongok is megszólalnak.

A bibliai történetet feldolgozó József-legenda című balettet Szergej Gyagilev, a Párizsban működő Orosz Balett impresszáriója rendelte, és mutatta be száz éve. A mű Juronics Tamás kifejezetten erre az alkalomra készített látványos koreográfiájával kel életre, a Szegedi Kortárs Balett művészeinek közreműködésével.

A Nemzeti Filharmonikusok és a Művészetek Palotája közös produkciója.”
708   ladislav kozlok • előzmény703 2014-11-11 15:57:41
Jo valasztas.
707   parampampoli • előzmény705 2014-11-11 15:40:09
Bocsi, de ha megnézed azt a Zerbinettát, amit mellékeltem, észre kell venned a különbséget. Battle hangja kicsi, éles, elég csúnyácska hang, az én fülemnek legalábbis. (9:12) Ezen kívül elég sajátos a német kiejtése, ami ebben az operában nem mellékes. De a fő bajom az énektechnikája, hogy folyton levegőt vesz, képtelen helyeken is. Figyeld meg a 9:48-9:50 közötti részt pl, ahol a futamból ki is hagyja a csúcshangot. Illetve a 10:32-es fülsértő magas hangot. Csúnya, éles, alig szólal meg. Semmi virtuozitás, fölényes megoldás. De ez az én véleményem. Megjegyzem: soha, semmiben nem szerettem Battle-t.
706   ladislav kozlok 2014-11-11 08:15:11
Pozsonyban nov.14.-ken Salome premier.
Reszletek www.snd.sk
705   Héterő • előzmény703 2014-11-10 18:56:46
Mi lenne a baj szegény Zerbinettácskával? Segíts, kérlek, helyretenni kissé félresiklott ízlésemet, ugyanis - szégyenszemre - nekem ez tetszik...
704   Búbánat 2014-11-10 14:12:47

Minifesztivállal ér véget a Strauss-jubileum

• 2014. november 6. -
• (ja) -
• Fidelio/MTI -

„Operaelőadásokból, hangversenyekből és egy balettestből álló minifesztivállal zárja az idei Richard Strauss-jubileumot a drezdai Semperoper.”
703   parampampoli • előzmény702 2014-10-19 21:53:24
Na, ettől a Zerbinettától Isten őrizz!
Talán inkább ezt:

https://www.youtube.com/watch?v=LBUdudlmFlk

702   Héterő • előzmény701 2014-10-19 21:40:10
Azok számára, akik lemaradtak az előadásról:
Zerbinetta
A nőkről sokminden kiderül, ha úgy egymást között tereferélnek...
701   Héterő 2014-10-15 15:50:20
Richard Strauss operái

Boross Attila előadása
2014. október 19-én (vasárnap) délután 3-kor

MARCZIBÁNYI TÉRI MŰVELŐDÉSI KÖZPONT
1022 Budapest, Marczibányi tér 5/a
(a Richard Wagner Társaság rendezvénye)
700   macskás 2014-07-16 14:46:16
700
699   Heiner Lajos 2014-07-16 07:48:59
Gramofon-link


Remelem, jol masoltam at a linket.
698   Búbánat • előzmény697 2014-06-03 11:56:05
"Ezen túl..."
697   Búbánat 2014-06-03 11:54:43
Az Unitel Classica csatorna programja a hétvégén tematikusan Richard Strauss művei köré irányul:


08.06.2014 16:50 – 19:25
Aus der Wiener Staatsoper: "Arabella" von Richard Strauss (1864-1949). Musikalische Leitung: Franz Welser-Möst - Inszenierung: Sven-Eric Bechtolf. Mit Emily Magee (Arabella), Tomasz Konieczny (Mandryka), Genia Kühmeier (Zdenka), Michael Schade (Matteo), Daniela Fally (Fiakermilli). "Arabella" war das letzte Werk, das Strauss und sein Librettist Hugo von Hofmannsthal gemeinsam schufen. Sie wollten mit dieser Oper die Leichtigkeit der Spieloper und der Operette zu neuem Leben erwecken. Die Uraufführung fand 1933 in Dresden unter der Leitung von Clemens Krauss statt. (2012)
Ism. 23.50 –


08.06.2014 13:00 – 16:15
Von den Salzburger Festspielen: "Ariadne auf Naxos" von Richard Strauss (1864-1949). Musikalische Leitung: Daniel Harding - Inszenierung: Sven-Eric Bechtolf. Mit Emily Magee (Primadonna/Ariadne). Elena Mosuc (Zerbinetta), Jonas Kaufmann (Tenor/Bacchus). Strauss und sein Textdichter Hugo von Hofmannsthal wollten Oper, Schauspiel und Ballett kombinieren. 1912 wurde die Urfassung als Einlage in Molières "Bürger als Edelmann" uraufgeführt, 4 Jahre später erfolgte die Premiere der endgültigen Fassung. Für diese Jubiläumsproduktion wurde die Urfassung mit Schauspiel und Ballettmusik rekonstruiert. (2012)
Ism. 20:00 -


09.06.2014 17:00 – 18:45
Aus dem Festspielhaus Baden-Baden: "Salome" von Richard Strauss (1864-1949). Musikalische Leitung: Stefan Soltesz - Inszenierung: Nikolaus Lehnhoff. In den Hauptpartien Angela Denoke (Salome), Kim Begley (Herodes), Alan Held (Jochanaan), Doris Soffel (Herodias). "Hier wird eine meisterliche Oper modern und klarlinig aufgeführt, sorgsam im Detail, überzeugend im Ergebnis" (Die Welt). "Lehnhoff kann sich in Baden-Baden auf ein fabelhaftes Ensemble verlassen, allen voran auf die stimmlich wie darstellerisch schier umwerfende Angela Denoke"


09.06.2014 10:20 – 13:00
Aus der Deutschen Oper Berlin: "Die Liebe der Danae" von Richard Strauss (1864-1949). Musikalische Leitung: Andrew Litton - Inszenierung: Kirsten Harms. In den Hauptpartien Manuela Uhl (Danae), Mark Delavan (Jupiter), Matthias Klink (Midas), Burkhard Ulrich (Pollux). Prinzessin Danae soll von ihrem bankrotten Vater Pollux mit einem reichen Bewerber verheiratet werden. Anstelle des erwarteten König Midas erscheint Jupiter in dessen Gestalt. Danae entscheidet sich für den echten Midas auch dann noch, als dieser arm geworden zu sein scheint. Jupiter schwört seiner Liebe zu irdischen Frauen ab. (2011)


09.06.2014 13:00 – 15:45
Aus der Wiener Staatsoper: "Capriccio" von Richard Strauss (1864-1949). Musikalische Leitung: Christoph Eschenbach - Inszenierung: Marco Arturo Marelli. Mit Renée Fleming (Die Gräfin), Bo Skovhus (Der Graf, ihr Bruder), Michael Schade (Flamand), Markus Eiche (Olivier), Kurt Rydl (La Roche, ein Theaterdirektor), Angelika Kirchschlager (Die Schauspielerin Clairon). "Capriccio" beschreibt einen Tag im Salon der Gräfin Madeleine; sie inspiriert als Muse den Dichter Olivier und den Komponisten Flamand. Mit ihnen stellt sich für sie auch die Frage nach dem Vorrang von Wort oder Ton in der Oper (2013)
Ism. 20:00 -


Ezentúl, R. Strauss szimfonikus- és versenyművei is a képernyőre kerülnek (pld. Alpesi szimfónia, Oboaverseny...)


696   Búbánat 2014-02-15 11:41:47
Komlósi Ildikó a MET-ben énekel


Közvetítés a New York-i Metropolitan Operaházból

Richard Strauss: Az árnyéknélküli asszony

2014. február 15. | 19.00 | Bartók Rádió

Háromfelvonásos opera

Szövegét Hugo von Hofmannsthal írta

Vezényel: Vladimir Jurowski

Km. a Metropolitan Operaház Ének- és Zenekara ( Karigazgató: Donald Palumbo)

Szereposztás:

A császár - Torsten Kerl (tenor)
A császárné - Anne Schwanewilms (szoprán)

A DAJKA - KOMLÓSI ILDIKÓ (mezzoszoprán)

A szellemek küldötte - Richard Paul Fink (bariton)
A templom küszöb őre - Andrey Nemzer (szoprán)
A fiatalember szelleme - Anthony Kalil (tenor)
A sólyom - Jennifer Check (szoprán)
Égi hang - Maria Zifchak (alt)
Barak, a kelmefestő - Johan Reuter (bariton)
A felesége - Christine Goerke (szoprán)
Barak fivérei: A félszemű - Daniel Sutin (basszus)
A félkarú - Nathan Stark (basszus)
A púpos - Allan Glassman (tenor)
Éjjeli őrök - David Won (basszus),Jeongcheol Cha (basszus).Brandon Cedel (basszus)
Meg nem született gyermekek - Ashley Emerson (szoprán), Anne-Carolyn Bird (szoprán), Monica Yunus (szoprán), Megan Marino (alt), Renée Tatum (alt), Danielle Talamantes (alt)
Szolgálók - Haeran Hong (szoprán), Dísella Làrusdóttir (szoprán), Edyta Kulcak (alt)

Rendezte: Herbert Wernicke

(2013. november 26.)
695   macskás • előzmény694 2013-10-12 00:04:00
Tudsz valamit?
694   Futott Még • előzmény693 2013-10-11 23:09:02
Találgassunk! Vajon miért?
693   macskás 2013-10-11 21:15:56
hát ez érdekes!

A Fidelión nincs fent a holnapi Strauss!
?
692   Futott Még • előzmény691 2013-10-11 19:38:32
Tényleg nem volt rossz. Brattaberg frenetikusan énekelt. Henschel színésznek is kiváló.
691   Búbánat 2013-10-11 19:24:05
Nagy siker A hallgatag asszony

A A A
MHO/MTI
- 2013. október 11., péntek

A közönség vastapssal jutalmazta az előadást

A Nemzeti Filharmonikusok és a Művészetek Palotája közös Richard Strauss-sorozatában mutatták be hatalmas sikerrel A hallgatag asszony című operát, Kocsis Zoltán főzeneigazgató vezényletével. A művet először láthatta magyar produkcióban a közönség, de vendégjátékban, a drezdai Semperoper előadásában is csak egyszer hangzott el Budapesten 1977-ben.


Hosszú vastapssal ünnepelte a csütörtök esti bemutató közönsége a nemzetközi szereplőgárdát és a karmestert, Kocsis Zoltánt, illetve a karigazgatót, Antal Mátyást. A darabot szombaton este is műsorra tűzik.
690   Héterő • előzmény687 2013-10-10 22:43:54
Dicséretesen HD-ben adják. Következésképpen alacsony, pl. 130 Kbps iternet-sebességgel reménytelen próbálkozni.
689   tiramisu • előzmény688 2013-10-10 22:00:31
Nagyszerű interjú!
Érdekes.
688   spamAlot • előzmény679 2013-10-10 19:57:13
Válasz erre
687   macskás • előzmény686 2013-10-10 19:17:35
Úgy sem megy!
686   Héterő • előzmény685 2013-10-10 18:57:22
Nézd meg a privátodat!
685   macskás 2013-10-10 18:09:23
nálam nem működik az élő közvetítés!
684   macskás 2013-10-10 17:59:34
...ÉS MOST!
683   Búbánat 2013-10-10 17:00:43
Kocsis Zoltán újabb Strauss-bemutatója

Opera Világ, 2013. október 9.
MTI

A hallgatag asszony című operát adják elő idén Kocsis Zoltán és a Nemzeti Filharmonikusok Richard Strauss-sorozatában október 10-én és 12-én a Művészetek Palotájában

„Strauss hídformaként felfogható zenedrámai életművében a másik pillér természetesen A rózsalovag, amely Hugo von Hofmannsthal szövegére született. Feltehető a kérdés, mennyivel jobb A hallgatag asszony (Die schweigsame Frau), mint A rózsalovag? Szerintem zeneileg, dramaturgiailag is jobb, mert Stefan Zweig librettója jobb, érdekesebb és mélyebb, így a téma irodalmi megvalósítása erőteljesebben inspirálta a zeneszerzőt” – mondta el az MTI-nek Kocsis Zoltán.
682   frushena • előzmény681 2013-10-07 23:41:50
jajdenemértek ezzel egyet ... ""A hallgatag asszonyt világszerte ritkán játsszák" Ezt meg megértem!
681   Búbánat • előzmény680 2013-10-07 18:32:35

"A legjobb vígopera-szövegkönyv a Figaro óta"
680   Búbánat 2013-10-07 18:21:35
[url] „A legjobb vígopera-szövegkönyv a Figaro óta" [/url]

Fidelio, 2013. október 5. -
• Csengery Kristóf -
• Müpa Magazin -

A Nemzeti Filharmonikusok nagyszabású Richard Strauss-ciklusának következő darabja egy Magyarországon jószerével teljesen ismeretlen mű, A hallgatag asszony. Erről az operáról nyilatkozott a Müpa Magazinnak a sorozat gazdája és a két októberi előadás karmestere, Kocsis Zoltán. INTERJÚ
679   Hangyász 2013-10-07 10:55:15
A csütörtökre, szombatra, netán mindkettőre készülődőknek:
http://www.papiruszportal.hu/site/?lang=1&f=3&p=11&n=15008
678   tiramisu • előzmény676 2013-09-16 01:50:32
Csak a dalok lényege sikkadt el....etc.
  
Hírek
• A Budapesti Filharmonikus Hangversenybarátok Alapítványa pályázatot hirdet „Trianontól a II. világháborúig a zene vetületében” címmel
Műsorajánló
Mai ajánlat:
15:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti Kamaraterem

Bartók Világverseny és Fesztivál - vonósnégyes 2021 / elődöntő 3.

17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Kéringer Dávid (klarinét)
Kanizsár Noémi (zongora)
Sándor Norbert, Salamon György, Katrin Mátyás (klarinét)
"Hangulatkoncert"
Weber: I. (f-moll) klarinétverseny, op. 73
Schumann: Fantasiestücke, op. 73
J. S. Bach-Kéringer Dávid: a-moll prelúdium és fúga, BWV 543 (átirat klarinétkvartettre)
Wayne Siegel: Jackdaw

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti Kamaraterem

Bartók Világverseny és Fesztivál - vonósnégyes 2021 / elődöntő 4.

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Fejérvári Zoltán (zongora)
A Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara
Vezényel: Riccardo Frizza
Bartók: Táncszvit, BB 86a
Bartók: Scherzo zongorára és zenekarra, BB 35
R. Strauss: Burleszk zongorára és zenekarra
R. Strauss: Don Juan – szimfonikus költemény, op. 20
A mai nap
született:
1782 • Niccolò Paganini, hegedűs, zeneszerző († 1840)
elhunyt:
2000 • Walter Berry, énekes (sz. 1929)
2006 • Gregor József, énekes (sz. 1940)
2019 • Jeney Zoltán, zeneszerző (sz. 1943)