vissza a cimoldalra
2022-05-18
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Kiemelt fórumaink
Kedvenc felvételek (604)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (5402)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (63289)
Opernglas, avagy operai távcső... (21365)
Társművészetek (2540)
Digitális kerekasztal (111)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7665)
Kedvenc előadók (2928)
Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik (8706)
Momus társalgó (6378)
Milyen zenét hallgatsz most? (25108)
Haladjunk tovább... (232)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2387)

Olvasói levelek (11850)
A csapos közbeszól (98)
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (3168)
Momus-játék (6283)
Jonas Kaufmann (2522)
Kimernya? (4538)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (5127)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1519)
Franz Schmidt (4112)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2373)
W.A.Mozart (1553)
Wagner (2699)
Pantheon (3085)
A Magyar Zenekarok helyzetéről (107)
musical (226)
A nap képe (2306)
Gaetano Donizetti (1007)
Balett-, és Táncművészet (6133)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43
számlaszám:
11711003 20016193

apróhirdetés feladása:

Fórum - Jonas Kaufmann (johanna, 2013-06-18 20:07:28)

   
2522   Edmond Dantes • előzmény2521 2022-05-17 14:08:10

Bocsánat, másoltam, tabletben voltam, nem tudtam, hogy ennyire széthúz a szöveg, de próbáltam szerkeszteni. Ha nem szerkeszthető tovább szűkebbre (én már nem tudom, mert lejárt az időm), akkor javaslom törölni. Lehet, hogy fontosabb egy szép, csinos oldal, mint holmi interjú-bemásolás...továbbá itt még szabad a szó és a szóvátétel.

2521   Klára • előzmény2520 2022-05-17 12:47:05

Bocsánat, nem lehetne ezt a fórumot - és a többi ilyen formában szétcsúszottat is a megszokott, normális alakba visszahozni?

Sem normálisan olvasni, sem rendesen válaszolni nem lehet! Lehet, hogy sokakat nem zavar, de engem igen! Gondolom, másokat is, de inkább nem  teszik szóvá.

2520   Edmond Dantes 2022-05-17 09:42:33
Jonas Kaufmann aggodalmának adott hangot az operavilág jövője miatt. 
Interjújában azt mondta, miközben a Lohengrint az Opera Australia-ban adta elő, „a járvány „egzisztenciális” válságot jelentett az opera számára". 
Hozzátette: „még a legnagyobb házak is ... küzdenek a jegyeladással, és félig üres terem előtt játszanak produkciókat. És ez nem mehet így sokáig.” 
Kaufmann azonban megjegyezte, hogy ő kiváltságos volt, és azt mondta: „Kivételes helyzetben voltam, mindenekelőtt azért, mert pokolian sok pénzt kerestem ..." 
Hozzátette: "Valamit tennünk kell. Régebben, a járvány előtti aranykorban nem figyeltünk arra, hogy szórakoztassuk az embereket. 
Sokkal inkább az volt a cél, hogy a lehető legkiemelkedőbbek, (leg)extravagánsabbak, legmodernebbek legyünk ezen a művészeti ágon belül. 
És azt mondtam akkor és mondom most is újra, szerintem szükséges, hogy megértsék, hogy az emberekért tesszük."
Operawire teljes cikke itt.
2519   Edmond Dantes • előzmény2517 2022-03-05 14:21:27

Tömörített fordítása: "nesze semmi, fogd meg jól".

2518   Klára • előzmény2517 2022-03-05 11:24:59

Köszönöm. Nem mellesleg, igaza van!

2517   lujza 2022-03-05 02:20:04

https://operawire.com/jonas-kaufmann-break-silence-on-the-russian-invasion-of-ukraine/?fbclid=IwAR0M_aDtG2Ow357eS9i8HkITwD-mWMLPaz0pTUbOUyeR0dVrW_xHlGX1v98

2516   lujza 2022-02-04 22:31:50

https://fidelio.hu/zenes-szinhaz/jonas-kaufmann-a-becsi-allami-opera-kamaraenekese-lett-168784.html

2515   takatsa 2021-12-17 18:21:37

Kaufmann rajongóknak egy kis karácsonyi meglepetés.

2514   Klára • előzmény2513 2021-12-12 09:29:03

Köszönöm, hogy figyelmeztettél erre az interjúra!  Sokat elárul Kaufmann-ról, az emberről! Nagyon érdekes, és nagyon sok mindenki számára megszívlelendő okfejtés van benne,

2513   lujza 2021-12-11 02:22:54

https://www.theguardian.com/music/2021/dec/10/jonas-kaufmann-if-this-goes-on-much-further-we-will-soon-have-to-close-theatres?CMP=Share_iOSApp_Other&fbclid=IwAR3Lwgdv7Xf5Ih2IcOZ6LdFe-BU9yzRWmV2JzDsv8kfy2Ro7fjyRhMLedzM

2512   Búbánat • előzmény1780 2021-11-17 14:57:09

Bécsi Operabál 2017 - Jonas Kaufmann – „Dein is mein ganzes Herz”

Wiener Staatsopernorchester. Dirigentin: Speranza Scappucci

Lehár Ferenc: A mosoly országa – Szu Csong áriája, II. felv.  (magyar szöveg: „Vágyom egy nő után” )

2511   Edmond Dantes • előzmény2510 2021-09-01 07:19:45

"Azt hiszem, jelenleg Mario Cavaradossinál senki nem mozog otthonosabban Jonas Kaufmann szerepében." Vajon csacska humor akar lenni ez a külön kiemelt mondat vagy szimplán csacska névfelcserélés?

2510   lujza 2021-09-01 00:25:50

Itt ugyan nem sok szó esett erről az előadásról, de van, ahol igen:

https://operavilag.net/kiemelt/nema-te-deum-avagy-grazi-markirt-ultem-vegig/?fbclid=IwAR3it_UwLnpSiuv5nwE_nHZA0ITndePOS6mV-0KujJxjND7eM4o3PoGEZFA

 

2509   lujza • előzmény2506 2021-08-28 02:54:02

Kedves Mária, sajnos nem sok szó esett róla az opernglas oldalon, itt nem szokott túl sok szó esni Kaufmannról, sőt, sajnos operáról se annyi, mint régebben.

Mondhatnám, irigylem, hogy ott voltál  (ugye, tegezhetlek?), főleg, miután kiderült, hogy Tezier volt Scarpia. Így, az interneten keresztül hallva nem volt rossz előadás, bár én nem voltam elragadtatva Opolaistól, nekem a Manon Lescautban jobban tetszett. De Kaufmannak ez parádés szerepe, bár a hangja már nem ugyanolyan, mint tíz éve, mégis Cavaradossi neki való. És Tezier is kiváló volt, sokkal jobb, mint Terfel lett volna. Nekem a karmester is tetszett, és a kisebb szereplők is, játék meg pont annyi volt benne, amennyi kell, és semmi felesleges rendezői ötlet.

De érdekelne a Te véleményed is! És, ha valaki esetleg még kíváncsi rá, talán egy ideig még itt elérheti: https://www.youtube.com/watch?v=PY0dZQuYRLw

 

2508   Klára • előzmény2506 2021-08-27 12:06:28

Az Opernglas fórumban is, de Privátban is!

2507   -zéta- • előzmény2506 2021-08-27 10:46:47

Kedves Mária, az Opernglas fórumban is szó esett róla, érdemes odanézni...:-)

2506   dr.Horváth Mária 2021-08-27 07:33:33

 Kedves zeneszerető társak!

Figyelem nagyon az oldalt, mert kiváncsi vagyok, hogy látta-e valaki Grazban a Kasametten-ben a Toscát? Én csak egy újsütetű Kaufmann rajongo vagyok, szeretném mások véleményét olvasni róla s az egész eladőadásról. Biztosan  mások is látták, bár én 22-én magyar szót nem halottam. 

Üdv. Mária

2505   lujza • előzmény2504 2021-05-15 22:40:31

Olyan, mintha senki se látta volna! Tényleg már csak politizálunk? Próbáltam valamit írni erről a rendkívüli előadásról, de közben valahogy kiléptettem magamat, és nem írom újra. Helyette itt van egy kritika:

https://bachtrack.com/review-video-walkure-davidsen-kaufmann-zeppenfeld-fisch-bayerische-staatsoper-may-2021?fbclid=IwAR2eaD81uu38n9TnWV8B8oWaztHpY6Mpxn9d8vszXLBni2exejrGOn_7tr0

Ha netán mégis érdekelne valakit, a BSO oldalán egy hónapig 9,90 Euróért még megnézhető. Nagyon szép!

2504   Klára 2021-05-14 10:36:32

Ha valaki történetesen felfigyelt rá a nagy politikai zűrzavarban, tegnap a BSO Münchenből  az interneten sugározta  a Walkür 1. felvonását, Jonas Kaufmann, Lise Davidsen és Georg Zeppenfeld közreműködésével.

Érdekelne, látta-e valaki, van-e valakinek véleménye róla!

2503   Búbánat 2020-10-24 10:59:31

2020.10.24  19:00 - 21:16  Bartók Rádió

Ludwig van Beethoven: Fidelio

Kétfelvonásos opera

Szövegét Joseph von Sonnleithner írta

Vez.: Antonio Pappano

Km.: Covent Garden Operház Ének- és Zenekara

Rendező: Tobias Kratzer

Szereposztás:

Leonóra - Lise Davidsen (szoprán),

Florestan - Jonas Kaufmann (tenor),

Rocco - Georg Zeppenfeld (basszus),ű

Don Pizarro - Michael Kupfer-Radecky (basszbariton),

Marzelline - Amanda Forsythe (szoprán),

Jaquino - Robin Tritschler (tenor),

Don Fernando - Egils Silinš, (basszus),

Rabok - Filipe Manu (tenor), Timothy Dawkins (basszus)

(London, Covent Garden, 2020. március 3.) 

2502   Klára • előzmény2501 2020-09-11 16:55:49

Majd ha a TV műsorán lesz látható, akkor lelkesedünk.....!

2501   Búbánat • előzmény2497 2020-09-11 16:18:14

Eiffel Műhelyház Parkfoglaló gála - videóriport

/Az Opera Facebook oldaláról - Opera Café/

A 3 hete történt nagyszabású eseményen 21 magyar énekes lépett színpadra, nemzetközi sztárvendége pedig Jonas Kaufmann volt. Az Opera Café riportjával az augusztus 19-i rendezvény összefoglalóját tekinthetik meg.

2500   macskás 2020-08-27 18:11:11

2500

2499   Búbánat 2020-08-27 17:40:52

Jonas Kaufmann -  Az én Bécsem

/Jonas Kaufmann -  My Vienna, 2020/

Napjaink legnagyobb tenor világsztárja, Jonas Kaufmann visszatér a keringő és az operett szülővárosába - ahol gyermekkorában a nyarakat töltötte nagyszüleivel -, hogy személyesen rója le tiszteletét a pezsgő kulturális életéről ismert város előtt. A patinás Wiener Konzerthaus-ban 2019 októberében rögzített gálakoncerten olyan ismert zeneszerzők örökzöld dallamai csendülnek fel, mint Lehár Ferenc, Kálmán Imre, Johann Strauss, valamint számos további, Bécs városa által inspirált klasszikus zenemű és hagyományos osztrák dal.

Nemzet: német
Stílus: zenés, koncert, dokumentum
Hossz: 98 perc
Magyar mozibemutató: 2020. szeptember 1.

2498   Edmond Dantes • előzmény2495 2020-08-25 12:11:49

A MET eddig is es ettol fuggetlenul kozelebb van a vilagszinvonalhoz vagy inkabb es tobbnyire meguti azt. De itt masrol is szo lehet,espedig az eloadoi jogokrol. MET amiota (1977) beinditotta az eloadasok TV-felvetelet ill. sugarzasat, ugy kothette meg a szerzodeseket minden alkotoval es kozremukodovel, hogy lehetosege legyen a felvetelek kesobbi ilyen-olyan sugarzasara, kereskedelmi forgalmazasara stb. Ez akar plusz kiadassal is jarhatott, de nem biztos. Mindenesetre bolcs elorelatas volt. Kesobb fog kiderulni, hogy Kaufmann engedelyezte-e az egyszeri netan tobbszori Eiffeles TV-sugarzast a szerzodesben, netan szerkesztve = kevesbe sikerult szam/ok kihagyasat kikotve + mindezek anyagi feltetelei, amik viszont nem fognak kiderulni. YT: mas ugy. Idegen, nem engedelyez(tet)ett felvetelek YT-ra felrakasa ugy hiszem, alapertelmezetten  n e m  jogszeru, igy annak eltavolitasaert sem MAO sem mas nem marasztalhato el sot, valszeg az eltavolitassal jartak el jogszeruen. B o c s ... hogy az on kedves szavajarasaval fejezzem be :-)

2497   Búbánat 2020-08-25 11:11:02

Képgaléria

operabudapest Képgalériával idézzük fel a Jonas Kaufmann és 21 magyar énekes részvételével augusztus 19-én megtartott Parkfoglaló operagála legemlékezetesebb pillanatait. A műsorban közreműködött a Magyar Állami Operaház Zenekara és Énekkara, együtteseinket Kocsár Balázs, Medveczky Ádám, Rajna Martin, valamint Kaufmann úr műsora alatt Jochen Rieder dirigálta. Köszönjük, hogy velünk ünnepeltek, szeptembertől várjuk Önöket előadásainkra immár beltéren, jóval kisebb nézőtérrel és kevesebb sorban állással, valamint az Eiffel Műhelyház területén a közönség számára fenntartott, száz férőhelyes parkolóval.

2496   Búbánat • előzmény2495 2020-08-25 10:30:25

A televíziós közvetítés leadásakor pótolhatják azok, akik nem voltak ott a helyszínen. 

2495   Klára • előzmény2494 2020-08-25 09:24:11

Valamennyi felvételt (mind a tizet) törölték, illetve "privatizálták". Úgy kell annak, aki nem jutott el a koncertre! Lehet, hogy a MET mégis lözelebb van a világszínvonalhoz?

2494   Búbánat • előzmény2493 2020-08-24 21:12:45

Köszönöm: a "Nessun dorma" volt a hivatalos program utolsó száma Kaufmann önálló áriakoncertjén.  Sajnálom, hogy törölték a yt-ről, pedig szerintem igen jól sikerült. 

2493   Klára • előzmény2492 2020-08-24 19:57:37

Ma délelőtt a Nessun dorma-t szerettem volna ismét meghallgatni, erről akkor az jött ki, hogy a MÁO kérésére törölve.(valami ilyesmi, nem klszítettem képernyő-fotót). Délutánra valamennyi felvétel privát video minősítést kapott. Tehát egyetlen ária, illetve dal sem érhető el.

2492   Búbánat • előzmény2491 2020-08-24 17:15:40

Azon a részleten melyik áriát énekli Kaufmann?  A koncertje elején egészségi problémái miatt az éneklése nem volt tökéletes - úgy akkor meg lehet érteni a korlátozó eljárást, ha ilyen minőségű áriafelvétele volt fent a youtube-on.

2491   Klára • előzmény2490 2020-08-24 17:07:09

Tegnap még meg lehetett találni a yt-n pár Kaufmann  felvételt a 19.-i Eiffel Parkfoglalóról, ma délelőttre a MÁO töröltette, legalábbis ez a felirat jelent meg, mikor a tegnap feljegyzett elérhetőség alapján kerestem egy áriát.. Mostanra privát videóvá minősítették. Nagy kár! 

2490   Búbánat • előzmény2488 2020-08-24 17:01:14

Sajnos, "privát"-ként zárolva van,  már nem lehet megnyitni a linkről a jelzett koncertrészletet. 

2489   Búbánat 2020-08-24 16:56:06

Jonas Kaufmann: Sose énekelj el semmit kétszer

BOJTA ZITA2020.08.23. 13:10 Origo.hu

"A Magyar Állami Operaház augusztus 20-a előestéjén tartotta a Parkfoglalót új játszóhelye, az Eiffel Műhelyház előtt. 2200 néző pillanatok előtt megvette a jegyét, hogy láthassa a helyszínt, a nagyszerű magyar operaénekeseket, és persze a világ pillanatnyilag legnagyobb aktív énekesének tartott német sztárt, Jonas Kaufmannt. Kaufmann tíz számot adott elő, a rengeteg ráadás után sem akarták a nézők elengedni. Elénekelte a Vágyom egy nő utánt is, Lehár Ferenctől. Ezt a számot egyébként már énekelte  néhány éve Budapesten, az Operaházban, Marton Éva születésnapi gáláján így köszöntötte  a  csodálatos énekesnőt. Jonas Kaufmann-nal az Origo készített interjút." 

2488   vasmacs100 2020-08-23 07:18:18

A 19-i Jonas Kaufmann-koncert, az előtt lévő magyar gála és általában a "Parkfoglaló" részletes beszámolója (képekkel) megtalálható a https://www.facebook.com/Vasmacs-283767802411125/ oldalon, 

ez pedig egy rövid részlet a koncertből. 

https://www.youtube.com/watch?v=J-S1mNDJKrg

2487   Búbánat • előzmény2486 2020-08-06 10:34:19

 Műhelyház körüli park ad otthont annak a nagyszabású gálaműsornak, amelyen 20 kiváló magyar énekes és napjaink egyik legnépszerűbb tenorja, Jonas Kaufmann lépnek a közönség elé.

MŰSOR

1. rész
Leoncavallo: Bajazzók – Prológ » Kálmándy Mihály
Donizetti: Az ezred lánya – Tonio Cavatina » Boncsér Gergely
Donizetti: Linda di Chamounix – Linda áriája » Szemere Zita
Rossini: A sevillai borbély – Rágalom ária » Szvétek László
Rossini: A sevillai borbély – Rosina ária » Balga Gabriella
Kodály: Háry – Intermezzo
Kodály: Székely fonó – Kitrákotty mese » Wiedemann Bernadett
Erkel: Bánk bán – Bordal » Szegedi Csaba
Ránki: Pomádé király új ruhája – Pomádé áriája » Fried Péter
Erkel: Hunyadi László – László áriája az I. felvonásból »  László Boldizsár 
Kodály: Háry – A jó lovas katonának » Haja Zsolt
 

2. rész
Bizet: Carmen – 3. felvonás előjáték
Bizet: Carmen – Habanera » Szántó Andrea
Mascagni: Parasztbecsület – Santuzza áriája » Fodor Bernadett
Puccini: Gianni Schicchi – Lauretta áriája » Keszei Bori
Puccini: Tosca – "Vissi d’arte" » Bátori Éva
Puccini: Turandot – "In questa reggia" » Rálik Szilvia, László Boldizsár
Wagner: Lohengrin – "In fernem land" » Kovácsházi István
Wagner: Tannhäuser – "Dich, teure halle" » Szabóki Tünde
Johann Strauss: A denevér – nyitány
Johann Strauss: A denevér – Orlovszky áriája » Meláth Andrea
Bernstein: West Side Story – "Somewhere (There’s a Place for Us)" » Schöck Atala
Gershwin: Porgy és Bess – "I Got Plenty o' Nuttin" » Palerdi András
Gershwin: Porgy és Bess – "O Lawd I'm On My Way" »  Palerdi András
 

3. rész
Puccini: Lidércek – A boszorkányszombat
Puccini: Tosca – Képária » Jonas Kaufmann
Bizet: Carmen – IV. felvonás előjáték és kórus
Bizet: Carmen – Virágária »  Jonas Kaufmann
Mascagni: Parasztbecsület – Intermezzo
Mascagni: Parasztbecsület – Turiddu búcsúja »  Jonas Kaufmann
Verdi: A végzet hatalma – Nyitány
Verdi: Nabucco – Szabadságkórus
Massenet: Cid – Rodrigo imája »  Jonas Kaufmann
Massenet: Thaïs – Meditáció
Giordano: Andrea Chénier – Chénier áriája az I. felvonásból »  Jonas Kaufmann
Puccini: Manon Lescaut – Intermezzo
Puccini: Turandot – Nessun dorma »  Jonas Kaufmann

 

Közreműködik a Magyar Állami Operaház Énekkara és Zenekara

Vezényel: Kocsár Balázs, Medveczky Ádám, Rajna Martin és Jochen Rieder
Rendező: Almási-Tóth András
Karigazgató: Csiki Gábor

2486   Búbánat • előzmény2485 2020-08-04 12:32:29

Parkfoglaló az Eiffelnél, avagy a magyar 20-ak és Jonas Kaufmann

ÓKOVÁCS SZILVESZTER2020.08.03. 11:45 Origo.hu

Ókovács szerint az Opera – 146. levél

"Édes Néném,"

2485   Búbánat 2020-07-31 22:43:57

Parkfoglaló gála Jonas Kaufmann-nal és 20 magyar magánénekessel az Opera Eiffel Műhelyházában

A műsor első két részében a nemzetközi és magyar operairodalom népszerű részletei csendülnek fel Donizettitől Puccinin és Wagneren át Ránki Györgyig, de a könnyedebb műfaj képviselteti magát az operai igénnyel megírt Porgy és BessWest Side Story és A denevér című darabokkal. A Parkfoglaló gálán az Opera szólistái – Balga Gabriella, Bátori Éva, Boncsér Gergely, Fodor Bernadett, Fried Péter, Haja Zsolt, Kálmándy Mihály, Keszei Bori, Kovácsházi István, László Boldizsár, Meláth Andrea, Palerdi András, Rálik Szilvia, Schöck Atala, Szabóki Tünde, Szántó Andrea, Szegedi Csaba, Szemere Zita, Szvétek László és Wiedemann Bernadett – lépnek fél év után újra közönség elé, a harmadik harmadban pedig Jonas Kaufmann válogat legkedvesebb áriáiból. Közreműködik a Magyar Állami Operaház Énekkara (karigazgató: Csiki Gábor). Az Opera Zenekart a magyar művészek programjában Kocsár Balázs főzeneigazgató, Medveczky Ádám korábbi főzeneigazgató és Rajna Martin ifjú karmester irányítja, utóbbi művésznek ez az este operai debütálást is jelent. Jonas Kaufmann műsorát Jochen Rieder karmester vezényli. Az est rendezője Almási-Tóth András, az Opera művészeti igazgatója, az óriáskivetítőn látható balettetűdöket Solymosi Tamás balettigazgató válogatta. A gálaest háziasszonya Gyüdi Melitta, az Opera Café c. televíziós magazin műsorvezetője.

A gálaest 2020. augusztus 19-én 18 órakor kezdődik, és előreláthatólag 22 óráig tart, A későn érkezők helyüket csak a szünetekben foglalhatják el. 

2484   perempe 2020-05-20 12:49:05

fellépett Nelsons első bostoni koncertjén

2483   Klára • előzmény2482 2020-05-08 08:38:09

Köszönöm!

MET közvetítés május 11.-én Massenet:Werther Jonas  Kaufmann, Sophie Koch, Lisette Oropesa, stb. 2014. máricus 15 felv.

2482   lujza 2020-05-08 04:29:39

http://operavilag.net/kiemelt/a-mesterdalnok/

 

2481   Klára • előzmény2479 2020-04-27 16:49:17

Köszönöm!

2480   ladislav kozlok 2020-04-27 10:41:25

A hetfoi Bajor Állami Operaház online-kozvetítések keretében Jonas Kaufmann és Helmut Deutsch  is fellép.

2479   smaragd 2020-04-23 13:02:31

Jókívánság :-) https://youtu.be/aaNANa87rkU

2478   Klára • előzmény2477 2020-02-29 18:11:12

Köszönettel olvasnám, de nem vagyok fent a facebook-on.

2477   vasmacs100 2020-02-29 08:40:28

Ha esetleg valakit érdekel: a 27-én a "The Times"-ban megjelent Kaufmann interjú teljes szövege kinn van a "vasmacs"-on. 

2476   Haandel • előzmény2459 2020-01-26 16:39:38

Als Gala-Einlage in die Silvester-"Fledermaus" der Wiener Staatsoper
7 Tage Ö1 (26.01.2020)

Johann Strauss:: "Lagunenwalzer" des Caramello aus der Operette "Eine Nacht in Venedig" / 3.Akt 
Jonas Kaufmann /Caramello
Orchester der Wiener Staatsoper
Leitung: Nicholas Carter
Label: MS STOP 31.12.2019

Franz Lehár: Duett Danilo - Hanna aus der Operette "Die lustige Witwe" / 3.Akt 
Jonas Kaufmann /Danilo
Laura Aikin /Hanna Glawari
Orchester der Wiener Staatsoper
Leitung: Nicholas Carter
Label: MS STOP 31.12.2019

2475   Búbánat 2020-01-25 17:07:03

Mein Wien – Jonas Kaufmann bécsi estje a Müpában. BÓKA GÁBOR kritikája a január 10-i koncertről

"Az én 20. századom"

Opera-vilag.net - 2020. január 20.

"Kaufmann-koncertről írni hálás dolog: kattintásvadász korunkban egy olyan név, amelyre az átlagosnál jóval többen kíváncsiak, áldás szerzőre és szerkesztőre egyaránt. Ám erről a Kaufmann-koncertről írni – nehezen megoldható problémákkal szembesíti az operakritikust."

2474   bermuda 2020-01-12 22:26:13

A youtube-on fent van a lemez anyaga,amiket énekelt... hát nem igazán az a szárnyaló, fényes hang, amivel ezeket szeretem....

2473   Kati • előzmény2472 2020-01-12 22:01:39

Erőlködve, de erősítéssel biztos jobban ment. San Remóban okay lesz.

2472   Klára • előzmény2471 2020-01-12 17:51:57

Ott általában mikroporttal énekelnek! Egyébként az első részben is hallatszott!

2471   Kati • előzmény2461 2020-01-12 17:44:18

A második részben mikrofonnal, írja Fáy, és ettől megnyugodott a művész. Addig érezhette, hogy nem hallatszik. Legközelebb indulhat egy táncdalfesztiválon. San Remo? Mikrofonnal?

2470   Edmond Dantes • előzmény2468 2020-01-12 14:38:49

Nos, ha már Münchent említette, közzéteszek egy ottani Mein Wien-kritikát ld. itt.

2469   telramund • előzmény2464 2020-01-12 12:31:56

Ment prívát!

2468   Klára 2020-01-12 11:17:11

Ja, és a NET-en látható fényképek alapján Kaufmann a január 7-i müncheni koncerten is átöltözött, de kétlem, hogy az ottani közönség vagy a kritikusok az egész előadásból éppen ez a tényt tartották volna említésre méltónak!

2467   Klára • előzmény2466 2020-01-12 08:45:03

Privátban

2466   lujza • előzmény2464 2020-01-12 01:02:46

És a Tiéd?

2465   lujza • előzmény2463 2020-01-12 00:55:40

Az nem csoda, hogy Kaufmann visszafogottan kezdett, hiszen észrevehetően hurutos volt, többször is köszörülnie kellett a torkát éneklés közben. Az kétségtelen, hogy a második részben mindketten már felszabadultabbak voltak, tán még a memória kihagyás is ezzel függhetett össze. De mindkét énekesnek igazi operai hangja van, hangerőben, magasságokban egyáltalán nem szűkölködtünk, és játékos, közvetlen gesztusokban sem.

Hogy mikrofont használtak volna? Én nem hallottam  az erősítést, csak amikor fütyült a végén a ráadásban. Azokkal a mikrofonokkal, amik ódivatú külsejükkel díszletként is szolgálhattak, remélem, a Müpa felvette az előadást.

A zenekar valóban hangos volt, ja kérem, ez nem a Bécsi Filharmonikusok, és a karmester se Fischer Ádám, mint a CD-n.

2464   Edmond Dantes • előzmény2462 2020-01-11 22:00:58

Ugy ertettem, hogy "tolunk" azaz a forumrol nem volt-e senki. Klara beirasat erdeklodve es koszonettel olvastam es kituntetetten erdekelne az on velemenye.

2463   Klára • előzmény2461 2020-01-11 21:07:08

Ismét - nem először -  meg kell állapítanom, hogy egy  kritika elkövetője és én valószínűleg két különböző programon vettünk részt. A Müpa tele volt, és nagy siker is volt, több ráadással. Kezdeti bágyadtságot nem érzékeltem az első áriánál, inkább visszafogottságot, mert a  „Sei mir gegrüßt, du holdes Venezia" nem a "Fel torreádor",  nem egy bravó-dal, hanem egy halk vallomás egy város iránti szeretetről, amit nem kell világgá kürtölni. Hogy Kaufmann egy dalnál elmulasztotta a belépést, nos, ettől nem állt meg a világ, maximum rájöhettek, akik eddig nem tudták, hogy a művész is ember, nem automata. Ezért járunk hangversenyre, és nem lemezt hallgatunk otthon! Egy egész estét betöltő program pedig teljesítmény. Ennél nagyobb baj ne érje a világot, nem ment le a színpadról és nem hagyta félbe a koncertet, mint az egyszeri tenor a Scala szinpadáról.

A zenekar - bár kétségkívül nem a Bécsi Filharmonikusok - jó volt, nekem néha túl hangos. Az, hogy a Tik-Tak polka alatt tiktakkoltak, szintén nem volt rossz. Tán röfögniük kellett volna?

Igen, Kaufmann a második részre átöltözött, ahogyan Rachel Willis- Sorensen is, akit a cikk szerzője valószínűleg nem hallott, és aki szintén kiválóan énekelt. (egyébként nem ritka, hogy a szünet után a fellépő énekesnö/énekes más öltözékben jelenik meg.) Megjegyzem, mind az első, mind a második részben mindkét szólista mikrofonba énekelt, mert hangosítás volt (én inkább azt kérdeztem volna meg, miért kellett?), és valószínűleg hangfelvétel készült.  És mindketten gesztikuláltak, játszottak a szöveggel, sőt - horribile dictu - alkalmas pillanatban táncra is perdültek!

Nem vagyok zenekritikus, sem fanyalgó, de nekem a koncert tetszett. Volt már rosszabb is, és valószínűleg lesz is.

2462   telramund • előzmény2461 2020-01-11 19:17:51

Persze,hogy voltak tűt nem lehetett leejteni,de ebben a topicban nem szívesen írnak Kaufmannról.én legelább is nem.nagy szakértői lehúzásokra nincs szükségem.

2461   Edmond Dantes 2020-01-11 19:04:09

Senki nem volt vagy nincs híre a tegnap esti MüPa-operettkoncertjéről? Látom, Fáy írt róla itt.

2460   gl 2020-01-09 07:38:10

Betegség miatt van egy eladó jegyem a holnapi kocertre, földszint 22. sorba. Ha valakit érdekel, privátban dobjon egy üzenetet.

2459   Haandel 2019-12-30 17:13:01

OperaWire:
Jonas Kaufmann Set for Vienna State Opera’s New Year’s Eve ‘Die Fledermaus’
...
The famed tenor will be among the “surprise guests” that appear during the second Act of “Die Fledermaus” at Prince Orlovsky’s part.
...

Livestram

2458   Heiner Lajos 2019-12-27 12:33:49

Jonas Kaufmann Product Image

 

 New, Jonas Kaufmann

 
  • Author: Cerletti, Christine
  • Author: Voigt, Thomas
  • ISBN: 9783903269750 (3903269751)
  • Edition Type: Hardback
  • Publisher: Verlag für moderne Kunst
  • Language: German/English
  • Pages: 448
  • Date Published: 17th Dec 2019
2457   Haandel • előzmény2456 2019-12-22 19:17:28

'Wien, Wien' und 'Wiener Blut',
natürlich alles war nahezu gut.

Aber vielleicht nicht für mich,
die echte Operetten Muttermilch:

'Zwei Märchenaugen'
und 'Lippen schweigen'...

2456   Haandel 2019-12-22 07:51:49

Jonas Kaufmann – Mein Wien
22.12.2019 | 17:20 | Arte / Arte Concert

  • Jonas Kaufmann (Tenor)
  • Rachel Willis-Sørensen (Sopran)
     
  • Prague Philharmonia
  • Dririgent: Jochen Rieder

Herzstück der Sendung ist ein Konzert mit weltbekannten Melodien aus der Hauptstadt von Walzer und Operette .

2455   joska141 • előzmény2454 2019-10-26 19:27:12

Anno...amikor még Anna Netrebo Erwin Schrott élettársa volt, hárman együtt léptek fel a legnagyobb német arénákban. Mi Bécsben a Stadthalle-ban hallottuk őket. Az "év koncert"-jeként hírdették, annak megfelelő árakkal. (Zárójel: azért emlékszem rá, mert olyan vegyes felvágott volt - mexikói népdaltól, operetten át, Verdiig - hogy a nem teljesen Kaufmann rajongó feleségem elaludt közben)

2454   Klára • előzmény2451 2019-10-26 18:57:14

Hogy az Arénában énekelne-e, azt valóban nem tudjuk, talán megérne egy próbát!  Persze, benne van a kockázat,hogy tényleg vállalja.  Én nem jártam Berlinben a Waldbühne környékén, de ott is volt fellépése, egyszer háromszemélyes koncertje a Netrebko - Schrott párral, egyszer pedig önálló estje, amin vedégművészként fellépett Anita Rachverishvili. Azonkívül rendszeresen fellép a Regensburgi Schlossfestspiele programjában is.

Carrerast én is szívesen meghallgatnám, de nyilván zárt hagversenyteremben. Ugyan nincs körülötte akkora felhajtás, mint hasonló korú pályatársa körül, viszont még "a hangjánál van",

2453   szenszansz 2019-10-26 13:57:48

Ez a valóság a Katona József Színház jegyeivel kapcsolatban: létezik egy elég széles körű pártolói tagság ( vannak még színházba járó értelmiségiek is bőven) és csak jó színészek vannak együtt egy kiforrott társulatban -  ezért minden jegy hamar elfogy, emlékeim szerint kb 20 éve CSAK pártolóként tudunk időben és jó ülőhelyre jegyet venni.Szóval nem üzérkedőkként veszik itt a jegyeket!

2452   Edmond Dantes • előzmény2451 2019-10-26 10:13:42

Aréna: nem tudom, fölmerült-e az ötlet, hogy Kaufmann az Arénában énekeljen. Flóreznek pl. megfelelt (volna), más kérdés, hogy kellő érdeklődés hiányában át kellett tenni koncertjét az Erkelbe. Kaufmannét nem kellett volna...és ismerjük a régi mondást: van az a pénz, amiért...

Nem én "szedem" a feláras sztorit, feltételes módba tettem: "... ha az így megszerzett jegyeket a mecénások a feketepiacon árusítanák (tovább) felárral." Állítás formájában az általad belinkelt cikkben olvasható a The Telegraph-ban. Hasonló pesti gyanúról említést sem tettem.

Fogalmam sincs, hová kerülnek Katonában a jegyek, csak azt tudom, hogy sok előadásra -többnyire a Kamra, olykor a még kisebb Sufni esetében- már az online pénztárnyitáskor "minden jegy elfogyott". Nem állíto(tta)m, hogy az előjogosok üzérkednek vele. Lehet, hogy -mint írod- ismerősöknek adják tovább szívességből, "listaáron" vagy üzleti partnereknek ajándékozzák. Egyik sem (lenne) egészen kóser, de jogilag (valszeg) nem kifogásolható. 

2451   lujza • előzmény2449 2019-10-26 01:28:25

Nem vagyok meggyőződve róla, hogy Kaufmann hajlandó lenne az Arénában énekelni, ez nem a veronai aréna. Sajnos Carrerasnak se kellett volna ebbe belemennie. Én még mindig szívesen meghallgatnám őt, de nem egy arénában.

Ti honnan szeditek azt, hogy bárki is (nem a jegyüzér, hanem a patrónus) felárral árulja tovább a jegyeit? Van személyes tapasztalatotok róla? Én csak azt tudom, hogy aki megteheti, az ilyenkor keres valakit, akinek elővételi joga van, és a segítségét kéri.

Árultak talán például a Katonában patrónusok felárral jegyeket?

2450   Klára • előzmény2448 2019-10-25 10:15:49

Sajnos gyakran továbbárusítják!

2449   Edmond Dantes • előzmény2448 2019-10-25 09:48:56

Előző beírásom után olvastam Búbánat bejegyzését Opernglasban a 2020-as miskolci Carreras-koncertről. Változtatás nélkül ide másolom, amit arra reflektáltam ott.

Nos, ezt kellene csinálni Pesten (is): Kaufmann-gálát az Arénába. És biztosabb vagyok egy teltházas pesti Arénás-Kaufmannban mint egy teltházas miskolci Jégcsarnokos-Carrerasban. Nem tudom, hány néző befogadására alkalmas az ottani Jégcsarnok, de nem vagyok 100% biztos abban, hogy a kiérdemesült szeladon meg fogja tölteni, éspedig teljes árú jegyek eladásával, vattázás vagy szektorlezárás nélkül...

2448   Edmond Dantes • előzmény2446 2019-10-25 09:31:37

Nincs új a Nap alatt. Ha valamiből hiány van, beindul a "piac". Azelőtt közönségszervezők, pénztárosok jártak jól a kurrens jegyek félretételéért kapott jatt jóvoltából.Az volt a szocialista "piac". Ma a (vad)kapitalista piacon a szponzorok élveznek előjogokat mecenatúrájukért cserébe. Ugyanazt tudom mondani, amit 2447 Lujzának: akkor válik mindez visszássá, ha az így megszerzett jegyeket a mecénások a feketepiacon árusítanák (tovább) felárral. Az büntetőjogi kategória (lenne?), jeggyel való üzérkedés. Csak ismételni tudom, amit pár napja írtam: tetszettünk volna az Arénába szervezni a koncertet. Fidelio fura lenne ott és valszeg nem is fogynának el rá a jegyek, de ez az operettgála tutira csurig töltené az Arénát.

2447   Edmond Dantes • előzmény2445 2019-10-25 09:17:15

Ugyan miért "lehetne ezen még jobban felháborodni"? ROH befogadóképessége véges, mindenki akkor sem jutna be, ha minden jegyet szabad a gazda-alapon árusítanának. Az elsőbbséget élvezők konkrét, ROH-nak adott adományai arányosan jócskán meghaladják az adófizető operarajongók áttételesen -valszeg jövedelemadójukból- ROH-ra jutó "támogatását". Ami valóban dühítő, sőt valószínűleg jogszerűtlen, az az, hogy a kiváltságosok a feketepiacon árusítják tovább a megszerzett jegyüket, így a felárral ténylegesen visszakapják az előjoguk megszerzéséért beáldozott tagsági díjat vagy annak egy részét. De azt gondolom, az előjogosok többsége nem ezt teszi, hanem megnézi az előadást.

2446   Klára • előzmény2445 2019-10-25 07:45:39

És mindaddig, amíg egy ilyan "buli" le nem lepleződik, senki nem tud róla a bennfenteseken  kívül. (egyébként nálunk sem tudja soha senki, hogy egy színházi vagy operaházi stb. előadásra hány jegyet tesznek a nagyközönség számára elérhetővé, és hány talál gazdára egyéb csatornákon keresztül.)

2445   lujza 2019-10-25 01:35:17

Talán ezen még jobban fel lehetne háborodni, de ilyen is van:

https://www.telegraph.co.uk/news/2019/10/23/royal-opera-house-ticket-row-every-single-seat-next-years-must/?fbclid=IwAR3vW8cvaFZmr8iBA7NNWXooMAMweHzCV3KGgTu7bIUL95x8J8VfSZ-lb34

 

2444   vasmacs100 2019-10-22 20:12:39

Jonas Kaufmann on-line oktatási anyagának a beharangozója (németül) + magyar fordítás írásban.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=528160967971806&id=283767802411125&__tn__=K-R

2443   Haandel 2019-10-22 17:49:55

„Ich mag dieses G’stanzlhafte gern“

2442   Klára • előzmény2436 2019-10-22 09:11:57

Ahogyan a Domingo koncertet is az M5 csatornán vasárnap, okt. 20.-án abszolut emberbarát időben, 22:15-kor kezdték sugározni! 

2441   Edmond Dantes • előzmény2433 2019-10-22 09:11:42

Ezesetben -ha a közreműködők beleegyeznek és/de miért ne tennék?- lehetőség van arra, hogy a magyar köztévé átvegye az ORF-felvételt és -függetlenül a pesti koncerttől- egy későbbi időpontban, sokak örömére leadja. 

2440   Edmond Dantes • előzmény2436 2019-10-22 09:05:31

Köszönöm, biztos voltam benne, hogy jó helyen kopogtatok :-) A tévésugárzás már csak hab lenne a tortán ... na de hol van a torta? Hol vannak a nagy-neves operaelőadások? Mint pl. Schrott Don Giovannija, nagy szerencsémre bejutottam, de azt hiszem, az egy beugrás volt, másvalakit hirdettek ... soha rosszabb cserét. MüPa még csak-csak rendez félig szcenírozott előadásokat 1-1 nagy névvel. Arra nem emlékszem már, mekkora sajtóesemény volt a két tenor anno, de az egy másik világ volt, egy (másfél) tévécsatornával, internet nélkül, vasfüggönnyel, hírszegényebb, pontosabban "hírmegszűrt" közegben. Kaufmann (vagy Netrebko) neve is szerintem ismerős az ínyencek szűkebb körén kívül, de mivel szétkapkodák a jegyeket, nyilván nem szükséges hónapokkal korábban beharangozni az előadást.

2439   Edmond Dantes • előzmény2438 2019-10-22 08:49:00

Az az este "operai életem" -kijelentem- legmeghatározóbb eseménye volt, a két évvel korábbi Gedda-Alfredoval együtt. Még éppen tinédzser voltam és azilyen fiatalkori élmények erősen bevésődnek az emlékezetbe. Én csak nem túl erős félházra emlékszem, az olcsónak mondható erkély oldalpáholyból jól látható (volt) az egész nézőtér -igaz, bérletszüneti előadás volt- és azt sem felejtem el, hogy a Vittoria! után a közönség viharos közbetapsolása miatt rövid időre félbeszakadt az előadás. Sajnos a másik két főszereplőre és teljesítményűkre is jól emlékszem...s mindez pár nappal Rysanek pesti Toscája előtt: választanom kellett, melyikre költöm meglévő zsebpénzemet. 

2438   joska141 • előzmény2437 2019-10-22 04:43:20

Ha felidézem azt az "aranykor"-t, amikor Domingo 1973-as Tosca-beli fellépésére úgy vettem a 2 jegyet, hogy előtte valamelyik nap besétáltam a tiszta üres jegypénztárba és válogattam a jegyek között. Jó háromnegyed ház volt, semmi előztes beharangozás, még a nevét is egyes helyeken "Domingue"-nak írták. A többi már történelem.

2437   IVA • előzmény2433 2019-10-22 04:27:44

Ha felidézem azt az 1987. februári vagy márciusi napot, amikor a 11 órai pénztárnyitás előestéjén 17–18 óra körül kezdtünk álldogálni, hozott kerti székeken üldögélni az Erkel Színház bejáratánál (amely akkor még a lépcső fölött volt), télies hidegben, élelemmel, termoszba töltött teával felszerelkezve, viták közt tartva a helyét annak, aki elment a dolgát végezni valahol… Reggelre teljesen ellepte a 2000-nél is több ember nyüzsgő tömege a színház előtti térséget, elterelték a gépjárműforgalmat, ugyanakkor egy ember 2, esetleg 3 jegyet vehetett, többet nem, erre a pénztáros mögött álló rendész ügyelt. Nekem szabadságot is kellett áldoznom rá, hiszen egész éjszakai ácsorgás után fél napot sem tudtam volna dolgozni… Szóval nem lett volna éppen demokratikus, ha ugyanakkor a rászorulóknak futárral küldenek jegyet. (Nyilván akadt ilyen is, hiszen a fontos emberek nem ácsorogtak a tömegben.)
Az egyenlő esélyeket az internetes jegyvásárlás sem biztosítja teljesen: nem mindenki ülhet bizonyos nap bizonyos délelőtti órájában a számítógép előtt.

2436   IVA • előzmény2427 2019-10-22 03:47:45

Ama Aida időpontjaira egyfelől azért emlékszem jobban, mert van feljegyzésem, amely szerint az előadás 1987. április 20-án, húsvét hétfőjén volt, a tv-felvételt 25-én, szombaton adták le a TV2-n, amely akkor a köztelevízió 2-es csatornájának (később lenyúlt) neve volt. Másfelől az előadást és a közvetítést is láttam, ami egyidőbn nem történhetett volna. (Harmadik „érvem”, hogy ezeket az alkalmakat életem legfontosabb személyes eseményéhez kötötte a sors.)
Biztos, hogy ma egy vendégfellépéssel fémjelzett teljes operaelőadás felvételét csak éjszakába hajló időpontban adnák le egy kulturális csatornán, míg a Müpa-beli operettgálának talán olyan kedvező sávot biztosítanának, mint a Budavári Palotakoncertnek.
Ugyanakkor, tapasztalatom szerint, Pavarotti és Domingo látogatásának eseménye azt megelőzően, hetekig általános téma volt különböző lapokban, rádióban, tévében, míg manapság, Kaufmann estjéről mintha csak ilyen helyeken esnék szó, mint pl. a Café Momus.

2435   IVA • előzmény2423 2019-10-22 03:06:15

1. Hogy üzleti szempontból mérlegelhető ennek az estnek a közvetítése, felvétele, azt nem vitattam.
2. A Mein Wien jelentőségét nem a manapság sugárzott „nem egy és nem kettő” műsoréval vetettem össze, hanem a két 1980-as évekbeli előadással.

2434   lujza 2019-10-22 02:54:13

https://www.youtube.com/watch?v=Fa4P73-939A&list=OLAK5uy_nqoL9d0zxgNtVOabxgcE2gdOVnQI_vvTU&index=1

 

2433   lujza 2019-10-22 01:13:53

A felesleges ábrándozások elkerülése érdekében jelezném, hogy az október 14-i bécsi Mein Wien koncertet az osztrák tv teljes egészében rögzítette, és decemberben az ORF3 és az Arte is le fogja játszani. Ezek után nem valószínű, hogy még egy tv felvételt engedélyeznének.

A CD-n egyébként Fischer Ádám a Bécsi Filharmonikusokat vezényelte. Micsoda különbség!

Egyébként nekem a 80-as években se pénzem, se tv-m se volt, így lemaradtam Pavarotti és Domingo fellépéseiről. (Még igazibb demokrácia  lett volna, ha küldenek jegyet vagy tv-t a rászorultaknak. :-) :-))

2432   joska141 • előzmény2431 2019-10-21 23:09:57

Ezt az "affinitásT" igazolja, hogy a MET 2013/2014-es évadjában 14 (!!!) Denevér előadást vezényet, beleértve a december 31-i szilveszterit is.

2431   Búbánat • előzmény2430 2019-10-21 22:48:34

Fischer Ádám valóban "nem ebben a műfajban szokokott mozogni", de van affinitása hozzá. Igazolja ezt egy több mint negyven éves operettfelvétele a rádióban:

,Jacques Offenbach – magyar szöveg Fischer Sándor: A férj kopogtat (1977. április 9, Kossuth Rádió 20.45 – 21.34) 

Fischer Ádám – Csengery Adrienn, Lehoczky Éva, Gregor József, Rozsos István, az MRT Szimfonikus Zenekara.

Zenei rendező: Erkel Tibor. Rendező: Varga Géza

2430   Edmond Dantes • előzmény2429 2019-10-21 14:42:41

1. Nem tudtam, hogy ez a lemez létezik. Turnéhoz időzítve és Fischer Ádám a karmester, ő nem ebben a műfajban szokott mozogni. 1/1 énekes-produkció, a turné műsora zenekari számokkal "kevert". Lemezhallgatás/letöltés nem azonos élmény egy élő adással még tévén át sem, pláne a helyszínen.

2. A világon -és talán azon túl is- minden áru, beleértve magát az embert, az emberi munkaerőt és mindennek, ami áru, annak ára van, bár a létező szocializmus idején mást vertek a vétlen áldozatok -értsd: tanulók, hallgatók- fejébe.A kultúra ráadásul meglehetősen szubjektív -ismét közgazdasági kifejezéssel élve- termék, következésképp nehéz (lehetetlen?) esetről-esetre objektív mércével eldönteni, mi "érdemel" támogatást, mi tartsa el magát. Ebből szinte egyenes út vezet -nálunk legalábbis- a kultúra erős átpolitizáltságához, ami mindig is megvolt, meglesz. Ékes példa erre, teszem azt, a nemrég elhunyt egykori színigazgató, rendező elhíresült mondása: "Eddig ti voltatok, most mi jövünk!" Visszatérve Kaufmannra: ha szavazni lehetne arról, mit támogasson inkább az állam: egy Aréna- netán Népstadion Puskás Ferenc-stadionbeli Kaufmann-operettgálát vagy egy akárhol előadandó Parsifalt, nagy tétben fogadok, hogy a döntő többség az operettgálára szavazna. Más kérdés, hogy MÁO-nak eszébe sem jut igazán rangos operaénekest szerepre fölkérni, mondjuk Kaufmannt a Parsifalra ... de MüPa sem a saját -és éppen Fischer Ádám- európai színvonalú Parsifaljára kérte fel a művészt, hanem a "Mein Wien" hakni-turné többi helyszínéhez csatlakozott. Biztosra mentek.

2429   joska141 • előzmény2428 2019-10-21 11:10:05
  1. Kaufmann „könnyűzenei” felvételeit a Sony különféle hordozókon folyamatosan megjelentette. Így a 2014-es „You mean the World to Me” című Richard Tauber emlékének szánt lemezét, a 2016-os „Dolce Vita” olasz dalok lemezét, majd most a 2019-es „Wien” című lemezét is. A „Wien” lemez nagyjából megegyezik a majd előadandó programjával. Egyébként bármelyiket le lehet tölteni, csekély regisztrálási díjért. A „Wien” letöltési helye:

https://www.isrbx.net/3137746087-jonas-kaufmann-wien-2019-hi-res.html

  1. Anélkül, hogy bármilyen oktatás-egészségügy finanszírozási témákban elmerülnénk, le kell szögezni, hogy a kultúra igenis áru. Egyik fórumtársunk a nagyon találó „méricskélés” szót használta. Igenis kell „méricskélés”, hogy melyik az a produkció, amelyik eltartja magát és még hasznot is hajt, és melyik az amelyiket támogatni kell, relatív kedvezményes jegyárakkal. Csak a mostani kínálatból: A Celtic Woman, Lindsay Stirling, Andrea Bocelli, Il Divo produkciók el kell, hogy tartsák magukat, ezekhez állami támogatás egy fillér sem kell, sem nálunk, sem máshol Európában. Bármennyire is különös, de ide kellene, hogy tartozzon Jonas Kaufmann mostani előadása. Azt már komoly összeggel szükséges lenne támogatni, ha vállalna egy jövő húsvéti Parsifal-t, Kovácsházi Istvánnal felváltva. (naptára szerint a 2020.04.13-a szabad!!!)
2428   Edmond Dantes • előzmény2424 2019-10-21 10:16:21

2425-höz: szerintem -engedéllyel- rögzítik több helyen, ha másért nem, "archiválási céllal", ahogyan teszi azt szokásosan MüPa is. Nem tudom, ebben az esetben kaptak-e ilyen címen engedélyt rögzítésre. A fotók közt nyilván azért kívánnak szemezgetni, hogy a nekik tetszők lehessenek publikálhatók. Az említett kereskedelmi tényezőn túl hasonló oka lehet a felvételi-előadói jogok korlátozásának, elkerülendő, hogy kevésbé sikerült számokat is felvegyenek, le- ill.kiadjanak. A saját gyártásban kiadott DVD-ket szerkesztik és csak a kifogástalanul sikerült számok kerülhetnek be a válogatásba.

2427   Edmond Dantes • előzmény2422 2019-10-21 10:05:58

Arra a Bohéméletre sikerült jegyet vennem, arra az Aidára meg nem sikerült, tévében néztem meg, de mintha az utóbbi élő közvetítés lett volna, nem? Te biztosan jobban emlékszel vagy talán feljegyzésed is van róla, nekem sajnos nincs. Amiben nem értek egyet, az az, hogy szerintem egy Mein Wien-szerű produkcióra, az egyszerűség kedvéért nevezzük operettgálának, tehát ilyesmire sokkal, de sokkal szélesebb tévés közönségérdeklődés van/lenne mint egy komplett operaelőadásra, lett légyen akár az Aida vagy a Bohémélet. Amiben meg messzemenően egyetértek: vendégművészek teljes operaelőadásokra történő szerződtetését, meghallgatásukat "szerepben" magam is sokkal többre becsülök mint egy operett- sőt operagálát, ezt már többször leírtam bejegyzéseimben. Pontosabban becsülnék: nálunk szinte már csak A fehér holló című operára :-) szerződtetnek rangos külföldi énekest...

2426   Edmond Dantes • előzmény2417 2019-10-21 09:55:18

ld. 2425

2425   Edmond Dantes • előzmény2418 2019-10-21 09:46:29

off A hasonlat talán nem szerencsés. Az egészségügy és (bizonyos életkorig) az oktatás nálunk ingyenes -kellene, hogy legyen- ezzel szemben gombamód szaporodnak a fizetős oktatási és egészségügyi intézmények és az államnak szemmelláthatólag ez nincs ellenére, ellenkezőleg. A kultúra ellenben sosem volt ingyenes, még elvben és a szocializmusban sem. Az USA bonyolult egészségbiztosítási rendszerébe ne menjünk bele, mert nem értünk hozzá. Annyit azért tudunk, hogy az előző elnök idején kidolgozott és bevezetett, a neve után Obamacare-nek nevezett törvény(csomag) minden eddiginél demokratikusabb és szélesebb módon-körben igyekszik szabályozni e nehéz kérdést, értsd: eü. ernyőt biztosítani minden rászorulónak, részletek itt ... az az Obamacare, aminek a jelenlegi vezetés a megsemmisítésén, szétverésén gőzerővel dolgozik. Lehet, hogy a "demokrácia hazájában emberek haltak meg a kórház küszöbén", de az Obamacare éppen eme állapot erőteljes javítását célozta meg, a mostani pedig a "régi szép idők" ("kórház küszöbén...") visszaállítását.

on Nagy tétben fogadok, hogy a Kaufmann-Mein Wien koncertről készül(nek) felvétel(ek) és DVD-n és/vagy más módon ki és le is fogják adni. Következésképpen az élő adás egyelőre nem áll(hatot)t Kaufmann és a stáb érdekében.

2424   -zéta- • előzmény2423 2019-10-21 08:13:29

Nem akarom megakasztani a vitát, de szerintem ez szimplán előadói jog kérdése és borítékolom, hogy Kaufmann menedzsmentje - ahogy máskor is - az egész turné során csak kivételes esetekben engedélyezi a rögzítést.

Analóg példa: amikor pár éve Damrauval járták Európát, a koncertről szóló tudósításban is csak az általuk jóváhagyott fotókat lehetett publikálni. (Persze voltak, akik már akkor is nyakaskodtak...) 

2423   Klára • előzmény2422 2019-10-21 08:02:43

1.Lehet, hogy a Mein Wien c. est "nem egy színháztörténeti esemény", de egy olyan művész koncertje, aki joggal kelti fel a közönség egy elég nagy részének érdeklődést, tehát megérné leadni, - függetlenül a demokrácia iránti érzékenységtől.

2. Nem kívánok példákat felsorakoztatni, de nem egy sőt nem két olyan műsor (?) adás fut különféle csatornákon, ami szintén nem színháztörténetu esemény, és a TV nyilván nem ingyen jutott hozzá, mégis fut. Egyébként akár a közszolgálati, akár az M5 programjába beleférhetne.

  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Szigeti Bence (gitár),
Kiss Kata Sára (fuvola)
"Hangulatkoncert"
Händel: a-moll szonáta, op. 1, No. 8, HWV 366
Bartók: Román népi táncok, Sz. 56, BB 68
Ibert: Entr'acte
J. S. Bach: e-moll szvit, BWV 996 - IV. Sarabande
Coste: Gitárfantázia („Le Depart”), op. 31
Rózsa: Szonáta gitárra, op. 42 - III. Molto moderato, quasi canzone
Paganini: F-dúr gitárszonáta, MS 84, No. 14
Castelnuovo-Tedesco: Capriccio diabolico, op. 85

19:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Wenjie Zhang (hegedű)
Wenjie Zhang (hegedű) MA diplomakoncertje
J. S. Bach: 2. (d-moll) hegedűpartita, BWV 1004 – 5. Chaconne
Beethoven: 8. (G-dúr) hegedű-zongora szonáta, op. 30/3
Közreműködik: Yubo Wang (zongora)
Sibelius: d-moll hegedűverseny, op. 47
Közreműködik: Soós Orsolya (zongora)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti Kamaraterem

Fülei Balázs (zongora)
"Hallgasson Füleire"
4. rész / Színek és illatok

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

"Áriavizsga"
Rossini: „Cruda sorte! Amor tiranno!” – Isabella cavatinája az Olasz nő Algírban első felvonásából
Csejtei-Varga Júlia (ének)
Monteverdi - Bella: „Vanne, vattene omai… Amici è giunta l’ora” – Seneca recitativója és áriája a Poppea megkoronázása második felvonásából
Jóhannsson Aron Ottó (ének)
Beethoven: „O, wär ich schon” – Marzelline áriája a Fidelio első felvonásából
Amy Van Walsum (ének)
Gluck: „Che fiero momento” – Euridiké áriája az Orfeusz és Euridiké harmadik felvonásából
Ambruzs Berill (ének)
Donizetti: „Una furtiva lagrima” – Nemorino románca a Szerelmi bájital második felvonásából
Szeleczki Artúr (ének)
Donizetti: „Regnava nel silenzio” – Lucia áriája a Lammermoori Lucia első felvonásából
Brindás Boglárka (ének)
Nicolai: „Nun eilt herbei” – Frau Fluth áriája A windsori víg nők első felvonásából
Kapi Zsuzsanna (ének)
Puccini: „Sola, perduta, abbandonata” – Manon áriája a Manon Lescaut negyedik felvonásából
Tuznik Natália (ének)
SZÜNET
Händel: „Dopo notte, atra e funesta” – Ariodante áriája az Ariodante harmadik felvonásából
Csejtei-Varga Júlia (ének)
Mozart: „Giunse alfin il momento... Deh, vieni, non tardar” – Susanna recitativója és rózsaáriája a Figaro házassága negyedik felvonásából
Ambruzs Berill (ének)
Mozart: „Bene, io tutto farò… La vendetta, oh, la vendetta!” – Bartolo recitativója és áriája a Figaro házassága elso felvonásából
Jóhannsson Aron Ottó (ének)
Verdi: „Sul fil d’un soffio etesio” – Nannetta áriája a Falstaff harmadik felvonásából
Amy Van Walsum (ének)
Verdi: „De’ miei bollenti spiriti” – Alfredo áriája a Traviata második felvonásából
Szeleczki Artúr (ének)
Verdi: „Tacea la notte placida... Di tale amor” – Leonora cavatinája A trubadúr első felvonásából
Tuznik Natália (ének)
Erkel: „Élt régen egyszer két kismadár” – Melinda áriája a Bánk bán harmadik felvonásából
Kapi Zsuzsanna (ének)
Donizetti: „C’en est donc fait… Salut à la France” – Marie áriája Az ezred lánya második felvonásából
Brindás Boglárka (ének)
Tanárok: Prof. em. KS Marton Éva, Fried Péter, Iván Ildikó, Kertesi Ingrid
Tanszékvezető: Meláth Andrea
Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara
Vezényel: Szennai Kálmán

20:00 : Budapest
Magyar Zene Háza, Előadóterem

Czene Rudolf, Kocsis Krisztián (zongora)
"Kocsis70"
Bartók-Kocsis: Két kép, op. 10, Sz. 46
Kocsis Esz-Dúr Keringő
Tchaikovsky-Kocsis: Virágkeringő, op. 71
Kocsis: f-moll Scherzo
Liszt: Mephisto Walzer, No.1 (Der Tanz in der Dorfschenke), S. 514
Brahms: Variationen über ein Thema von Joseph Haydn, op. 56b
A mai nap
született:
1830 • Goldmark Károly, zeneszerző († 1915)
1911 • Jámbor László, énekes († 1995)
1914 • Boris Christoff (Borisz Hrisztov), énekes († 1993)
1940 • Kovács Eszter, operaénekesnő
elhunyt:
1909 • Isaac Albéniz, zeneszerző (sz. 1860)
1911 • Gustav Mahler, zeneszerző, karmester (sz. 1860)
2012 • Dietrich Fischer-Dieskau, énekes (szül. 1925)