ittoff Azt a bizonyos "mannheimi" Trisztánt egész pontosan 2001. március 18-án a BTF-en lát(hat)tuk az Operaházban, Harry Kupfer rendezésében, Fischer Ádám vezényelt. Első Trisztánom is német import volt, a Kölni Operaház 1973-as vendégjátékának egyik darabjaként. "Félre": 73-ban még túl fiatal voltam a megértéséhez és úgy maradtam ezidáig, mert azóta sem került a kedvenc Wagnereim közé, igaz, túl sokszor nem is láttam. 1980 tájàn helyben = Mannheimben láttam Lohengrint is, talán Jean Cox-szal.
Nagyon köszönöm, hogy felhívtad a figyelmet erre a remek előadásra! Valamit tudhat a Mannheimi Opera. Sosem felejtem a Trisztán előadásukat, amit vagy húsz éve elhoztak az Operába. Abban se voltak ismert énekesek, mégis örök emlék.
OperaVision Der fliegende Holländer
Nationaltheater Mannheim’s new production streamed live at its premiere.
24 April 2022 at 19:00 CET LIVE VASÁRNAP ESTE 7-KOR
The Flying Dutchman live on Sunday at the Mannheim premiere - join the maiden voyage.
Mese - TV-sorozat - film talaján megálmodott, duplázott Holländer és Senta.
Köszi az infót. Nagy bátorságra vall a leendő előadást - ország-világ előtt - fél évig közszemlére tenni, remélem, hogy tudják az illetékesek, mit csinálnak. Nagyon vicces a "Michele Kalmandy", legalább van egy Nyugaton is jegyzett név a mezőnyben.
OperaVision
In his final music drama, Wagner fashions the fear of sinful desires into a tale of redemption; Parsifal streamed live on Good Friday from the newly-reopened opera in Budapest.
Sajnos most én se találom, bár azt olvastam még vasárnap, hogy ez az előadás 30 napig visszanézhető lesz. Én is szívesen újranéztem volna, remélem, felteszik nemsokára. De ez az új honlapjuk olyan pocsék, nehéz bármit is megtalálni rajta. Ha másért nem is, ezért biztosan szidni fogom Serge Dornyt.
Nem tudom, ki látta, de ez remek előadás volt! Szerintem jó volt zeneileg, még a rendezés is, és valamennyi főszereplő is. Stuart Skelton hangja és figurája egyaránt olyan, amivel ideális Grimes tudott lenni, de a többiek is egyaránt jók voltak. Nekem egyedül az hiányzott, hogy nem találtam lehetőséget a felirat választására. Pedig az nagy segítség lett volna ennél a kevésbé ismert operánál.
Sajnos a BSO honlapja se olyan informatív, mint Bachler idejében volt. Nem is értem, miért kell a múltat eltörölni, ha érkezik egy új intendáns? És ebben az évadban ez volt az első élő közvetítés, pedig korábban ezek rendszeresek voltak. De legalább majd lesz még két érdekes előadás. Mindenesetre a Peter Grimes még 30 napig visszanézhető lesz.
A Bayerische Staatsoperből végre megint lesz egy livestream. 6-án vasárnap este 6-tól közvetítik a Peter Grimes-t. A címszerepet Stuart Skelton, Ellent Rachel Willis Sorensen énekli. https://www.staatsoper.de/tv
A Szlovák Filharmonia kozonség nélkul ingyen streamelte a Szilveszteri és Úl Évi koncertet. Figyelmetekbe ajánlom Eva Bodorovát / Bodor Évát/ szlovákiai magyar drámai koloratúrát. Bécsben és Budapesten az Éj Királynojében fog bemutatkozni.
Ennek a Netrebkonak kotélbol vannak az idegei. A búúúzás kozben meg se rendult, poker-face. Rogton ezután pedig egy csodás duettet énekelt Salsival.Nem úgy mint Alagna az Aidában a Scálában, a sikertelen románc után megfutamodott.
Felemás érzéseim vannak az eloadás után. A zenei megformálás kituno, de a rendezés bizony eszement, meg is kapta a magáét a rendezo a kozonségtol. Netrebko csak a lll. felvonásban tetszett - Una machia .... Salsi és Abdrazakov remek formában voltak.
Most ép szunet van. Az eloadás kituno-zeneileg biztos, mert most csak hallgatom.
/Netrebko nem tetszik, magas hangok gyonyoruek, de az also regiszter csak huhogás, nagyon sotétít, az 1.felv. után tobb volt a búúúú mint a bravo, olaszok ha elégedettek volnának brava-át kiabáltak volna/
Kosky különös Varázsfuvoláját a berlini Komische Oper előadásában mi is megnézhettük néhány éve az Erkel színházban. Érdekes volt, ezt a részletet találtam belőle: https://www.youtube.com/watch?v=MRz5GZ15_LA&t=17s
És Bayreuthban Mesterdalnokokat rendezett, amit szintén láthattunk a neten.
The premiere on December 5 can be experienced live worldwide from 6 p.m. on play.wiener-staatsoper.at
and accessed for 24 hours, as well as live on Radio Ö1. ORF III will broadcast the premiere from 8:15 p.m. on its main evening program.
Hétero már beharangozta, én csak ismétlem. December 5 - Don Giovanni premier a STOP-ban, 18 orakkor. Ki ne hadjátok, érdekes performanszban lesz részetek.
Nagyon jo eloadás. Aki kedveli Janáček zenéjét, feltétlenul nézze meg ezt az eloadást. Még sokáig fent lesz. Robert Carsen rendezése zseniális. Minden elismerésem a brnoi operatársulatnak, hogy a nehéz covid szituácio ellenére vállalták az eloadást.
November 2.-kán a beharangozott tenor helyett Luciano Ganci énekelt, jo spinto-tenor. A primadonnát éneklo Ermonella Jaho nagy csalodást okozott a hang sokszor nem ment át zenekaron, mélyhangok nem nagyon szoltak. Így hát a rivális gyozott - ELINA GARANČA.
A Wiener Staatsoper is felébredt Csipkerózsika álmából, és tegnap megtartotta első élő közvetítését, Cilea Adriana Lecouvreur operáját. Az előadást Asher Fisch vezényelte, a főbb szerepekben Ermonela Jaho, Elina Garanca, Brian Jagde és Nicola Alaimo voltak. Az előadás 72 óráig díjmentesen visszanézhető.
A stockholmi igazgatónő -2010 óta- 2022-ig Birgitta Svendén mezzoszoprán. Aktív énekes korában kisebb-közepes szerepek sokaságát énekelte a MET-ben és máshol.
Holnap, 2021. október 15. 19:30, LIVE Royal Swedish Opera Tchaikovsky: Iolanta (Иоланта)
Olga Shcheglova
Iolanta - Olga Shcheglova, orosz
René - Stanislav Shvets, orosz
Robert - Konstantin Brjinsky, orosz
Greve Vaudémont - Igor Morozov, orosz
Ibn-Hakia - Dmitry Yankovsky, orosz
Alméric - Jonas Degerfeldt, svéd
Bertrand - Lennart Forsén, svéd
Martha - Klementina Savnik, svéd
Brigitta - Vivianne Holmberg, svéd
Laura - Olga Deputatova, orosz
Royal Swedish Choir
Royal Swedish Orchestra
Karmester - John Fiore, amerikai
Rendező - Sergey Novikov, orosz
Kedves Laci, én megnéztem! Nagy élmény volt.
Grigorian és Mattila valóban csodálatos, Mattilától már megszoktuk, Grigoriant most tanuljuk - én legalábbis. Mindkettőjükk alakítása hatalmas teljesítmény úgy színészileg, mint hangilag! Nem beszélve arról, hogy folyamatosan színen vannak.
A többi szereplő is nagyon jó, Laca különösen,az ő szerepe elég változatos, de a végére megkomolyodik. Most nem keresem vissza a névsort, bocs! Ez a minimális díszlet és a háttérben meghúzódó kórus sokkal többet mondott, mintha az egész színpad tele lett volna bútorral és nyüzsögtek volna a népek a színpadon. Kivétel az esküvői jelenet folklórja, ami viszont aranyos volt, és kellett, hogy utána a gyerekgyilkosság felfedezése és a drámai befejezés nagyobb hangsúlyt kapjon.
Nagy koszonet. Te tudod, hogy nagy Janáček rajongo vagyok. A két holgy biztosan megáljan a helyét. Itt nagyon fontos a jo cseh kiejtés. Az angolszász anyanyelvu énekesekben kicsikét kételkedek, majd mehahalljuk holnap.
Igen, az eredeti cím =Az O mostohalánya. Mert bizony a darab Kostelníčkárol és Jenůfárol szol.
Már csak Asmik Grigorián és Karita Mattila miatt is érdemes megnézni. És a jó hír, hogy nov. 11-ig elérhető lesz a videó. Nánási Henrik is haza jöhetne időnként, ha jól tudom, akkor 2017-ben dirigált utoljára itthon.
Holnap, 2021. október 9. 21:25 - Central European Time (CET) LIVE Royal Opera House Covent Garden Jenůfa (Eredeti cseh cím: Její pastorkyňa)
Zenéjét szerezte Leoš Janáček
Libretto: Gabriela Preissová népi színműve nyomán a zeneszerző
Kostelnička Buryjovka: Karita Mattila, finn
Laca Klemeň: Nicky Spence, skót
Števa Buryja: Saimir Pirgu, albán
Grandmother Buryjovka: Elena Zilio, olasz
Foreman: David Stout, brit
Mayor: Jeremy White, angol
Mayor's Wife: Helene Schneiderman, amerikai
Karolka: Jacquelyn Stucker, amerikai
Herdswoman: Angela Simkin, angol
Barena: April Koyejo-Audiger, brit
Jano: Yaritza Véliz, chilei
Royal Opera Chorus
Orchestra of the Royal Opera House
Áldott emlékű fórumtársunk, HAANDEL, anno felajánlotta, hogy "rendbe teszi" Házy Erzsébet Wikipédián fellelhető szócikkét - de ez a baráti gesztusa már sajnos, nem valósulhat(ott) meg általa!
Az "Élő közvetítések" anyaggyűjtése mellett még erre is volt gondja-ideje: segíteni valakinek valamiben... Házy Erzsébet-topicba ő is írt, sok fontos ismerettel bővítette, gazdagította az odaírt tartalmakat!
Ma este, 2021. október 4. 19:30 Müpa LIVE Haydneum Nyitófesztivál - A Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar koncertje
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem
(Jegyárak: 2400, 3600, 4800, 5900 Ft)
Haydn: Te Deum Mária Terézia császárné tiszteletére, Hob. XXIIIc:2
Albrechtsberger: h-moll Miserere (1780)
M. Haydn: Szent Ferenc-mise, MH 826 (1803)
szoprán – Hélène Guilmette, francia-kanadai
mezzoszoprán – Marianne Beate Kielland, norvég
tenor – Bernhard Berchtold, osztrák
basszus – Stephan MacLeod, svájci
Purcell Kórus és Orfeo Zenekar (korhű hangszereken)
Vezényel: Vashegyi György Részletes leírás
Hát tudod, én szeretem a Pressert, meg a Webbert, meg a Bernsteint (ezek majdnem rímelnek is egymással), a többit viszont hanyagolom. De most be kellene fejeznünk itt ezt az eszmecserét, mert ez a topik egyrészt a Haandel előtti tiszteletadást, másrészt pedig az aznapi, interneten elérhető linkek közlését szolgálja, és ha beszélgetésünket folytatjuk, akkor egyesek nagyon szúrós szemmel fognak ránknézni.
Eddig csak ezen a fesztiválon láttam, először nem jött be, de többszöri hallgatásra van pár jó dal benne. Megnéztem a 2009-es filmváltozatot, és az nagyon tetszett. Látta valaki a budapesti előadást?
Jaj, kismókus, ne provokálj. Tudod, hogy én mennyire utálom az operettett. Most is, majdnem kiugrottam az ablakon, amíg megtaláltam neked ezt a linket. :))
Ma este, 2021. szeptember 28. 19:00 Live aus der Wiener Staatsoper - Gioachino Rossini: Il barbiere di Siviglia
Az idei szezon első premierje.
Juan Diego Flórez (Graf Almaviva)
Paolo Bordogna (Bartolo)
Vasilisa Berzhanskaya (Rosina)
Ildar Abdrazakov (Don Basilio)
Étienne Dupuis (Figaro) u.a.
Chor und Orchester der Wiener Staatsoper
Dirigent: Michele Mariotti
(Live-Übertragung der ersten Opern-Premiere der Saison 2021-2022
aus der Wiener Staatsoper in 5.1 Surround Sound).
Präsentation: Michael Blees
Ma este: 2021.09.28 19:00 Müpa LIVE Händel: Partenope, HWV 27 - (1730) - félig szcenírozott előadás Ensemble Les Arts Florissants
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem
( Jegyárak: 5500, 7900, 10900, 14900, 19900 Ft )
Partenope - Ana Vieira Leite (szoprán), portugál
Rosmira / Eurimene - Helen Charlston (mezzoszoprán), brit
Arsace - Hugh Cutting (kontratenor), brit
Armindo - Alberto Miguélez Rouco (kontratenor), spanyol
Emilio - Jacob Lawrence (tenor), ausztrál
Ormonte - Matthieu Walendzik (bariton), francia-lengyel
Rendező - Sophie Daneman
a Le Jardin des Voix akadémia társigazgatói - William Christie, Paul Agnew
díszlet- és jelmeztervező - Jean-Luc Taillefert
nyelvi és színpadijáték-szakértő - Rita de Letteriis
koreográfus - Christophe Garcia
Legszívesebben egy szívvel lájkolnám Hanka beírását, ha lehetne itt ilyet tenni. Egyébként tényleg nagyon jó lenne, ha akadna valaki, aki fel tudná vállalni ezt a nem kis munkát, hogy naponta (vagy legalábbis rendszeresen) friss ajánlatokat találjon. Én különösebben azt se bánnám, ha olykor az nem is élő lenne.
Hello,
I was surprised to see that Élő közvetítések came to life. When I opened it, a second surprise awaited me. Thank you, Heterö, for remembering Haaendel in his undead birthday. It made me cry.
Thank you too zenebaratmonika for your kind words to Haandel.
It would be a beautiful gift for Haandel on his birthday if Élő közvetítések continued.
Hanka
Tisztelt Héterő! Van egy latin mondás: Aquila non captat muscas. Én Önhöz képest egy kis légy vagyok. Érdemes volt az én összevontan 4 azaz Négy soros hozzászólásomra egy 22 azaz Huszonkét soros reagálás? Amiben aztán gyászmunkától, Covid-tól, szóértelmezéstől, internet hivatkozási formától, német fordítástól, Vidnyánszky-ig minden benne volt. Érdemes ennyi energiát mozgósítani?
Én egyszerűen csak szerettem volna felhívni másoknak is a figyelmét az Opera Vision aznapi közvetítésére, abban a formában, ahogy én is kaptam. Tettem ezt azért, mert a Momus oldalain már több hivatkozás történt erre az előadásra, illetőleg részleteire.
Ennyi volt, illetve lett volna. Sajnálom, ha ezzel Önből a fent említett hivatkozásokat váltottam ki.
Mélyen tisztelt joska141! Feltétlen elismeréssel köszönöm, hogy az "élő" szó jelentésének megfejtésében Ön ennyire elfogadó és megértő tud lenni. Alább láthatja Ön is, hogy nem mindenkinek sikerült maradéktalanul eme viszonylag egyszerű feladatnak a megoldása.
Engedelmével felhívom szíves figyelmét ama meglehetősen sajnálatos körülményre, hogy Önnek éppen egy szomorú megemlékezés után támadt az az ötlete, hogy az oldal szellemétől némileg idegen beírással megtörje elhunyt fórumtársunk emlékének felidézését. Hozzáteszem, hogy magam egyébként elkötelezett híve vagyok a fórum-témák közötti szabad átjárásnak, ám a jelen eset kivételnek számít.
Szeretném továbbá a legmélyebb tisztelettel Önnek IS javasolni, hogy ne ebben a terjengős, sok fölös elemet mutató formában:
adjon címet értékes linkjeinek, hanem éljen a linkalkotás momus-adta, ennél sokkal tetszetősebb, valódi tartalmat hordozó megformálásával.
Ennek a linknek lehetett volna (például) a címe: "A madridi TOSCA" a https-katyvasz helyett.
Az egységre törekvés szellemére való dicséretes hivatkozását, miszerint magam is megtörtem volna korábbi beírásommal az "élő" szó értelmezését, szíves engedelmével igyekszem kissé körülírni, mivel úgy tűnik, hogy az Ön megtisztelő figyelmét elkerülte a dőltbetűvel kiemelt "anstelle" (= helyett) -szó. Értelmezésem szerint a Covid-19 vad dühöngése idejére tervezett eredeti, élőnek szánt (bár közönség nélküli) előadás a nehézségek miatt csak pár napos késéssel valósult meg (4-én), ezért vettem nagymerészen a bátorságot, hogy fölhívjam erre az élő közvetítésre várók figyelmét.
Külön örömömre szolgál, hogy ezúttal nem csupán Ókovács úr vagy Vidnyánszky úr tevékenysége fölötti ítélkezés volt hozzászólásának témája.
Tisztelt Héterő! Köszönöm figyelemfelhívását és elnézést kérek, hogy hozzászólásommal megzavartam az „Élő közvetítések” fórum egységét.
Gondolom ez az egységre törekvés még nem volt érvényben 2021.február 1-jén, amikor Ön a 8555.számú hozzászólásában egy 2020.decemberi, bécsi Rosenkavalier előadás felvételére hívta fel a figyelmünket.
Azért örülhetünk neki, vagy nem? Bocs, nekem a laptop előtt ülve nincs számottevő különbség a kettő között, főleg, hogy Barcelonába nem tudok csak úgy átruccanni! Viszont Radvanovskyt nagyon szeretem, kiemelkedő tehetségű énekesnőnek tartom, és a látott részletek alapján ez egy nem mindennapi előadás lehetett!
Ma este 19,00-kor az Opera Vision oldalán teljes egészében adják az ezeken a fórumokon már részleteiben idézett, idei madridi TOSCA produkciót. Elérhető a következő honlapn:
17:00 : Budapest Müpa, Üvegterem Szigeti Bence (gitár),
Kiss Kata Sára (fuvola) "Hangulatkoncert"
Händel: a-moll szonáta, op. 1, No. 8, HWV 366
Bartók: Román népi táncok, Sz. 56, BB 68
Ibert: Entr'acte
J. S. Bach: e-moll szvit, BWV 996 - IV. Sarabande
Coste: Gitárfantázia („Le Depart”), op. 31
Rózsa: Szonáta gitárra, op. 42 - III. Molto moderato, quasi canzone
Paganini: F-dúr gitárszonáta, MS 84, No. 14
Castelnuovo-Tedesco: Capriccio diabolico, op. 85
19:00 : Budapest Régi Zeneakadémia, Kamaraterem Wenjie Zhang (hegedű) Wenjie Zhang (hegedű) MA diplomakoncertje
J. S. Bach: 2. (d-moll) hegedűpartita, BWV 1004 – 5. Chaconne
Beethoven: 8. (G-dúr) hegedű-zongora szonáta, op. 30/3
Közreműködik: Yubo Wang (zongora)
Sibelius: d-moll hegedűverseny, op. 47
Közreműködik: Soós Orsolya (zongora)
19:00 : Budapest Zeneakadémia, Solti Kamaraterem Fülei Balázs (zongora) "Hallgasson Füleire"
4. rész / Színek és illatok
19:00 : Budapest Zeneakadémia, Nagyterem "Áriavizsga"
Rossini: „Cruda sorte! Amor tiranno!” – Isabella cavatinája az Olasz nő Algírban első felvonásából
Csejtei-Varga Júlia (ének)
Monteverdi - Bella: „Vanne, vattene omai… Amici è giunta l’ora” – Seneca recitativója és áriája a Poppea megkoronázása második felvonásából
Jóhannsson Aron Ottó (ének)
Beethoven: „O, wär ich schon” – Marzelline áriája a Fidelio első felvonásából
Amy Van Walsum (ének)
Gluck: „Che fiero momento” – Euridiké áriája az Orfeusz és Euridiké harmadik felvonásából
Ambruzs Berill (ének)
Donizetti: „Una furtiva lagrima” – Nemorino románca a Szerelmi bájital második felvonásából
Szeleczki Artúr (ének)
Donizetti: „Regnava nel silenzio” – Lucia áriája a Lammermoori Lucia első felvonásából
Brindás Boglárka (ének)
Nicolai: „Nun eilt herbei” – Frau Fluth áriája A windsori víg nők első felvonásából
Kapi Zsuzsanna (ének)
Puccini: „Sola, perduta, abbandonata” – Manon áriája a Manon Lescaut negyedik felvonásából
Tuznik Natália (ének)
SZÜNET
Händel: „Dopo notte, atra e funesta” – Ariodante áriája az Ariodante harmadik felvonásából
Csejtei-Varga Júlia (ének)
Mozart: „Giunse alfin il momento... Deh, vieni, non tardar” – Susanna recitativója és rózsaáriája a Figaro házassága negyedik felvonásából
Ambruzs Berill (ének)
Mozart: „Bene, io tutto farò… La vendetta, oh, la vendetta!” – Bartolo recitativója és áriája a Figaro házassága elso felvonásából
Jóhannsson Aron Ottó (ének)
Verdi: „Sul fil d’un soffio etesio” – Nannetta áriája a Falstaff harmadik felvonásából
Amy Van Walsum (ének)
Verdi: „De’ miei bollenti spiriti” – Alfredo áriája a Traviata második felvonásából
Szeleczki Artúr (ének)
Verdi: „Tacea la notte placida... Di tale amor” – Leonora cavatinája A trubadúr első felvonásából
Tuznik Natália (ének)
Erkel: „Élt régen egyszer két kismadár” – Melinda áriája a Bánk bán harmadik felvonásából
Kapi Zsuzsanna (ének)
Donizetti: „C’en est donc fait… Salut à la France” – Marie áriája Az ezred lánya második felvonásából
Brindás Boglárka (ének)
Tanárok: Prof. em. KS Marton Éva, Fried Péter, Iván Ildikó, Kertesi Ingrid
Tanszékvezető: Meláth Andrea
Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara
Vezényel: Szennai Kálmán
20:00 : Budapest Magyar Zene Háza, Előadóterem Czene Rudolf, Kocsis Krisztián (zongora) "Kocsis70"
Bartók-Kocsis: Két kép, op. 10, Sz. 46
Kocsis Esz-Dúr Keringő
Tchaikovsky-Kocsis: Virágkeringő, op. 71
Kocsis: f-moll Scherzo
Liszt: Mephisto Walzer, No.1 (Der Tanz in der Dorfschenke), S. 514
Brahms: Variationen über ein Thema von Joseph Haydn, op. 56b
A mai nap
született: 1830 • Goldmark Károly, zeneszerző († 1915) 1911 • Jámbor László, énekes († 1995) 1914 • Boris Christoff (Borisz Hrisztov), énekes († 1993) 1940 • Kovács Eszter, operaénekesnő elhunyt: 1909 • Isaac Albéniz, zeneszerző (sz. 1860) 1911 • Gustav Mahler, zeneszerző, karmester (sz. 1860) 2012 • Dietrich Fischer-Dieskau, énekes (szül. 1925)