vissza a cimoldalra
2021-02-27
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11571)
A csapos közbeszól (95)

Régizene (6520)
Operett, mint színpadi műfaj (4692)
Élő közvetítések (8596)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1477)
Franz Schmidt (3789)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2163)
Pantheon (2830)
Jules Massenet ! Ki ismeri ? (315)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4436)
Társművészetek (2274)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7424)
Házy Erzsébet művészete és pályája (5089)
A MET felvételei (1369)
Momus-játék (6018)
Édes anyanyelvünk - avagy az új homokozó (2619)
Miklósa Erika (1267)

Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - TOP 10 - Kedvenc énekesek (Szilgyo, 2007-09-06 20:43:48)

   
293   ladislav kozlok 2021-01-16 10:30:05
292   ladislav kozlok 2021-01-14 17:08:41

Ezt játéknak szántam. Kezdem én - ABC sorrend

holgyek - E.Garanča, S.Hernandez, K.Kolonits, L.Monastyrska, M.Rebeka              urak      -  I.Abdrazakov, P.Beczala, J.Camarena, P.Černoch,D,Jenis   

291   ladislav kozlok • előzmény287 2021-01-14 16:05:58

Aki még szinpadon énekel. 

290   Edmond Dantes • előzmény286 2021-01-14 15:43:42

Jelentkezni fogok, a mai Kimernya -és egyebek- "kissé" lefoglal/nak  :-)

289   Edmond Dantes • előzmény287 2021-01-14 15:41:42

De mennyire, hogy! Ld. Játék/dec 22. :-)

A 2021-es Salzburgi Nyári Ünnepi Játékok meghírdetett programjában a legidősebb női és férfi közreműködő művész együttes életkora közelebb van a 190., mint a 180. évhez. Kik lehetnek Ők? Christa Ludwig (mesterkurzust tart) és Herbert Bloomstedt (a Bécsieket vezényli)
(4/3)
288   takatsa • előzmény287 2021-01-14 15:17:08

Persze, hogy aktív! Még csak 93 éves. :)

287   Heiner Lajos • előzmény286 2021-01-14 14:37:39

Jol van, akor pontositsunk. Christa Ludwig aktiv enekesnek szamit?

286   ladislav kozlok • előzmény283 2021-01-14 14:03:13

Jol van, akkor allítsunk 10-es listát a jejenleg aktiv énekesekbol. Akár el is kezdheted.

285   ladislav kozlok • előzmény283 2021-01-14 13:52:57

Kedves Edmondom, nem égészen értek Veled egyutt. Miért nem lehet valaki kedvence akit soha élobe nem hallott ? Ki  hallotta Callast éloben a legjobb éveiben? És mégis sokan szeretjuk.  Ez nem volt probléma 2007-ben olyan neves Forumtársainknak mint például  Parampampoli, Telramund, Cilike és sokan mások.

 

 

 

284   Edmond Dantes • előzmény282 2021-01-14 10:20:45

Köszönöm, elírtam, javítom: "pont Gyurkovics Mária jutott eszébe egyetlen magyarként".

283   Edmond Dantes • előzmény280 2021-01-14 10:04:56

Az a véleményem, hogy lehet ilyen listákat gyártani, de nem életszerűek. Nem lehet összehasonlítani csak lemezről hallott, de soha nem látott énekeseket azokkal, akiket legalább filmen, TV-ben, DVD-n, még inkább személyesen, "élőben" lát(t)unk. Senki nem él, aki pl. a nagy Carusót és alig van olyan, aki a két háború közti -egyik- aranykor sztárjainak tapsolhatott. Gigliről azt írja Várnai Péter, biztosan nem alaptalanul, hogy "mintha kissé mindig egy nápolyi dalt énekelt volna" és "alakításai színészileg jelentéktelenek voltak". Vajon kérne-e ma bárki is egy, a  fentiekkel körülírható Kaufmannból? Még egy Callasnak is meg kéne újulnia, ha versenyre akarna kelni mondjuk a vele gyakran egybevetett Netrebkóval. De ha akadnak is még mondjuk 1950 előtti énekes sztárokat látók-hallók, 85-90+ életkorban aligha tudják a régieket objektív -vagy akár szubjektív!- szemmel-füllel összehasonlítani az újabbakkal, még kevésbé a maiakkal. Az utánuk következő, mondjuk 1950-80 közötti generáció már közelebb van hozzánk, ott már akadnak mai szemmel is vállalható színész-énekes nagyságok, nem kevesen. Az operai előadóművészet lényege azonban éppen az, hogy az új nemzedékek: rendezők, díszlet- és jelmeztervezők, világítástervezők egy nagyjából meglévő "nyersanyagban" = az állandó vagy csak kisebb mértékben cserélődő repertoárban az énekes szólistákat és a kórusokat a változó világ, változó ízlés, korszellem figyelembevételével állítsák színpadra, legjobb tudásuk szerint komplex színpadi teljesítményt és látványt (!) nyújtva a közönségnek. Továbbá, és ebben szokott a legnagyobb vita lenni, a színpadi alkotók gyakran és növekvő mértékben igyekeznek a darabokat értelmezni, esetenként átértelmezni, ami hozzá tartozik az operajátszáshoz (is), nem tegnap óta. Ebből a szempontból a zenekar szerepe hagyományosabb marad: a kottát nem rendezik meg vagy át, de időről-időre a kottát is "értelmezik" a karmesterek. A karmesterek, akik továbbra is irányítják az operai produkció zenei részét, ami azonban jó ideje, nagyjából az 50-es, 60-as évek óta és egyre inkább több mint pusztán éneklés és zenekari játék.

Visszatérve az alaptémához: értelmét legfeljebb annak látom, hogy 1-1, évszámokkal behatárolt időszak, mondjuk a húszas-harmincas, ötvenes-hatvanas évek vagy napjaink legnagyobbnak tartott neveiből állítsa ki-ki össze a saját szubjektív toplistáját. 

282   Klára • előzmény279 2021-01-14 09:04:17

Gyurkovics Mária művésznő hazánkfia - bocs, hazánk leánya - tehát valóban figyelemre méltó. De tudomásom szerint Montserrat Caballé is hölgy, vagyis női énekes! (abban a boldogabb korban még nem létezett a "nemváltás" - hála Istennek)

281   ladislav kozlok • előzmény280 2021-01-13 10:48:33

És nem csak a Tiédre.

280   ladislav kozlok • előzmény279 2021-01-13 10:46:09

Azért kiváncsi lennék a véleményedre. 

279   Edmond Dantes • előzmény273 2021-01-13 08:34:46

Rigoletto idezojeles "forumtarsunk" arra ez egyetlen beirasra regisztralt, legalabbis ezen a neven. Ket enekest leszamitva nala lathatoan megallt az ido kb. 1960-ban. Erdekes meg, hogy Gyurkovics Maria jutott eszebe egyetlen noi enekeskent... Tanulsagos meg, hogy joval elottunk hajba kaptak akkori forumozok ilyesmiken is.

278   ladislav kozlok • előzmény277 2021-01-13 04:09:00

Szlovákok - Gruberová, Pop, Orgonášová, Kirilová, Kurucová.

                    Dvorský, Jenis, Kopčák. Kocán, Mikuláš.                          

 

 

  

277   ladislav kozlok • előzmény273 2021-01-13 04:00:56

Folytatnám magyar énekesekel ,ABC sorrend  -  

Holgyek - Kincses, Kolonits,Lukács, Marton, Tokody

Urak- Gregor, Ilosfalvy, Kelen, Melis, Polgár

 

276   Búbánat • előzmény274 2021-01-11 12:12:42

Láttam Milnes-t Scarpiaként, Otellóként itthon, és Amonasro szerepében is (az Aida koncertszerű előadásán a BKK-ban), sőt ott voltam a Vígszinházban azon az operagálán (1994. december 6-án), melyen rajta kívül Nicolai Gjaurov, Jelena Obrazcova, Marton Éva és Peter Dvorsky is énekelt. Sherriill Milnes baritonja , élő színpadi alakításai, kisugárzása, sármja, máig emlékezetesek maradnak számomra; felejthetetlen élményekkel ajándékozott meg - gondolom sokakat, akik jelen voltak az említett budapesti vendég-fellépésein. 

275   joska141 • előzmény274 2021-01-11 11:52:00

Tökéletesen tetszik emlékezni.

Mlnes az akkor elhunyt Carelli Gábor emlékére ajánlotta az előadást a függöny előtt. Hanggal is jól győzte, színészileg is jó volt.

Felejthetetlen az a mozdulata, amikor Toscára gondol és végigsimítja a nadrágja elejét...

274   Edmond Dantes • előzmény272 2021-01-11 11:31:13

Szerencsesen elcsiptem ot egy -azt hiszem- Tavaszi Fesztivalos Tosca-Scarpiara. Boven 60 folott is jol gyozte.

273   ladislav kozlok 2021-01-11 10:58:41

Az  utolso toplistát Rigoletto forumtársunk kozolte  13 évvel ezelott, érdekes lenne folytatni.  Ha lehet, kezdem én.

Holgyek -  Callas, Nillson, Obrazcova, Freni, Gruberová

Urak - Bastianini, Corelli, Pavarotti, Gjaurov, P.Dvorský

 

272   Búbánat 2021-01-10 22:23:00

Sherrill Milnes ma 86 éves!

A neten találtam egy három évvel ezelőtt oda feltett, érdekes cikket: a világhíres bariton-operaénekes  - pontokba szedett -  "önvallomását":

Sherrill Milnes is a ‘Florida Icon'

Operatic baritone, Palm Harbor; age 83

 | 2/27/2018

https://www.sherrillmilnes.com/bio/

271   Haandel 2015-07-06 15:54:39
Pappano's Classical Voices – Tenor
BBC Documentary 2015
270   Haandel 2015-07-05 08:24:36
Pappano's Classical Voices - 1. Soprano BBC Documentary 2015
269   Rigoletto 2008-04-11 14:53:23
Jó napot Kívánok!
Elnézést a késésért, de csak most regisztráltam...
1. Enrico Caruso
2. Leonard Warren
3. Jussi Björling
4. Ezio Pinza
5. Franco Corelli
6. Robert Merrill
7. Beniamino Gigli
8. Montserrat Caballé
9. Titta Ruffo
10. Gyurkovics Mária
268   Franca • előzmény264 2008-04-08 18:52:40
Annak hallottad?
267   Franca • előzmény263 2008-04-08 18:48:08
Tőlem kérdezed?
266   Pancoletti • előzmény265 2008-04-08 18:30:48
khmm...
265   Pancoletti 2008-04-08 18:30:37
Na és Bergonzi?
264   Pancoletti • előzmény263 2008-04-08 18:30:01
Caruso szoprán volt?
263   Pancoletti • előzmény262 2008-04-08 18:29:37
Pavarotti basszista? :-)
262   Franca • előzmény258 2008-04-08 17:20:41
HOl nincsenek fent? A BBC listáján Corelli és Gedda is rajta vannak, a többiek meg nem tenorok. Vagy lemaradtam valamiről?
261   bermuda • előzmény260 2008-04-08 14:36:35
\"nekem\"-böl elég 1x is...
260   bermuda • előzmény254 2008-04-08 14:35:16
Azért a francia nagyoperákban nekem nem Domingo viszi el a pálmát....
Alagna hallgatása nekem _veled ellentétben- nekem örömet okoz;-))
259   bermuda • előzmény258 2008-04-08 14:29:57
Amit én olvastam azon Gedda a 9.sőt másik kedvencem Alfredo Kraus is szerepel....
Gedda és Pears egymás után- hát az angoloknak legyen mondva.........
258   Tomasso 2008-04-08 11:32:38
Ahogyan csak az első oldalt végiglapoztam, kissé szomorúan vettem tudomásul. hogy nincsenek femt bizonyos énekesek, akik szerintem nagyon is jók voltak. Így:

Franco Corelli
Fjodor Saljapin
Boris Christoff
Nicolai Gedda
Jesse Norman

...és még sokan mások.
Most csak ennyi jutott eszembe hirtelen.
257   tarnhelm2 • előzmény254 2008-04-07 08:57:16
Egyetértek Szilgyóval, sőt, Domingo Wagner énekesként sem rossz. Igaz, a Windgassen utáni Wagner-mezőnyben nem kell(ett) túl nagy konkurenciával megküzdenie.
256   Alvaro 2008-04-06 10:07:47
Szerintem Alagna hangja gyönyörű, különösen szeretem a francia operákban. Nekem nagy örömet okoz, hogy hallhatom. Nagyon bánom, hogy nem mentem el a pesti koncertjére, de remélem októberben Bécsben hallhatom, amikor Faustot fog énekelni. (a kedves feleségével...)
255   Szilgyo • előzmény252 2008-04-05 22:08:34
Ez Alagnára is igaz.
254   Szilgyo 2008-04-05 22:08:16
Domingonál sokoldalúbb, intelligensebb énekes nem sok van, és attól félek, nem is nagyon lesz. Nálam abszolút top 5-ös, mondjuk Wagneren kívül mindenben.
253   Franca • előzmény248 2008-04-05 21:24:05
Nem is beszélve Corelliről, aki ugyancsak jobb Radames volt. Én vitatom Domingo első helyét, de a sorrend nem tűnt lényegesnek ahhoz képest, hogy jó néhány nagy énekes rá se fért a listára. Carrerasnak szerintem is rajta van (lett volna) a helye.
252   tukán • előzmény249 2008-04-05 19:36:41
Igen, de ha hallgatása nem okoz örömet.
251   Cilike 2008-04-05 19:05:47
Alagna más, ő nem olyan nagy egyéniség, bár bevallom, most, hogy élőben láttam, jócskán felértékelődött a szememben. Egészen más mint hittem. Sokkal kedvesebb, szimpatikusabb és a hangja gyönyörű.
250   Szilgyo • előzmény248 2008-04-05 18:55:58
Vagy Alagna, nem?:))
249   Sesto • előzmény244 2008-04-05 18:02:06
...dalénekesként (pl. Schubert) szerintem különösen kiváló,... ;-)
248   Cilike 2008-04-05 17:36:37
Én azon is csodálkozom (kicsit), hogy senki se vitatja Domingo első helyét. Én szeretem, de nem lehetne ráfogni, hogy tökéletesen énekelt volna. Hangilag, technikailag jópár nála jobb tenoristát tudnánk találni. Na most, hogy a személyiséget, az alakítások összes vetületét nézva hogy néz ki,az is más kérdés. (pl.szerintem Radamesnek pusztán vokális szempontból Giacomini sokkal jobb volt)
247   Alvaro 2008-04-05 16:11:03
Kicsit furcsa, hogy Florez megelőzi Corellit... Carrerast is szívesen látnám a listán. Az én szubjektív listámon biztos a helye.
246   tarnhelm2 2008-04-03 23:12:56
Egyébként szerintem nem olyan rossz ez a lista. Nagy részével egyet is értek. Bár azt fel nem foghatom, hogy Vickers miként előzhette meg 11 hellyel Windgassent.
245   Momo von Hofmannsthal • előzmény238 2008-04-03 21:20:14
Hát istenem. Angliából így néz ki. :-)

Mosmá legalább tudjuk. Ebből a szempontból biztos érdekes ez a lista.
244   tukán • előzmény238 2008-04-03 21:11:14
Ó, Peter Pears, végtelenül művelt és intelligens énekes volt, csak a hangját nem lehet a nemes hangok közé sorolni! Hangi kvalitásai bizony hagynak némi kivánnivalót!
Előadás......
243   Pancoletti • előzmény237 2008-04-03 20:14:36
Di Stefano?
242   tarnhelm2 2008-04-03 20:04:15
És Ramon Vinay? :)

De a cseheket is utálják, mert Leo Slezakot is kihagyták!
241   Nóri • előzmény237 2008-04-03 19:24:18
Na és pl. Carreras?
240   Franca • előzmény239 2008-04-03 18:27:40
Hát igen, nyilván más listát állítanának össze az amerikaiak, németek stb. Azért vannak énekesek, akik bármilyen mércével is mérve, az egyéni ízlést is figyelembe véve egyszerűen nem hagyhatók ki szerintem. A sorrend is érdekes.
239   tarnhelm2 • előzmény238 2008-04-03 18:05:12
Szerintem olasz van ott épp elég. Inkább a németeket utálják! :)

Mert hol van például: Max Lorenz, Peter Anders, Franz Völker, Ludwig Suthaus?
238   Franca • előzmény237 2008-04-03 17:51:37
Szerintem egyszerűen utálják az olaszokat, mert hiányzik a listából többek között Lauri-Volpi, Di Stefano, Del Monaco. Ők nem fértek be, de pl. Peter Pears benne van. A magam részéről nagyon szeretem Florezt, de ő - 10 éves karrierrel a háta mögött- helyet kapott, a felsoroltak pedig nem?
237   kobzos55 2008-04-03 17:36:45
A BBC Music Magazine (2008 áprilisi szám) megszavaztatott 16 vezető angol kritikust.
Íme az eredmény:
The 20 Greatest Tenors of all time
1. Placido Domingo
2. Enrico Caruso
3. Luciano Pavarotti
4. Fritz Wunderlich
5. Jussi Björling
6. Lauritz Melchior
7. Benjamino Gigli
8. Jon Vickers
9. Nicolai Gedda
10. Peter Pears
11. Tito Schipa
12. Carlo Bergonzi
13. Juan Diego Flórez
14. Peter Schreier
15. Franco Corelli
16. John McCormack
17. Anthony Rolfe Johnson
18. Alfredo Kraus
19. Wolfgang Windgassen
20. Sergey Lemeshev
236   Kundry 2007-11-23 21:22:39
Nehéz csak 10-et... :D

Tito Gobbi
Matti Salminen
Székely Mihály
Plácido Domingo
Maria Callas
Gwyneth Jones
Sherrill Milnes
Simándy József
Simon Estes
Wolfgang Windgassen
235   karla1 2007-10-12 11:00:56
Kedves Fórumtársak! Kérdezném, hogy van-e
valakinek a birtokában egy szép Flotow
Márta, vagy egy Norma?Csak DVD-n vagy VHS-
en.Keresném továbbá az 50-70-es évek nagy operafilmjeit,Trubadur, Rigoletto, Bajazzok, Aida.És ha valakineg meg lenne
Rossini Hamupipőkéje (Cenerentola )az is
nagyon érdekelne.Csak DVD-n vagy VHS-en.
Akinek valami meg van a fentiek közül,
kérem jelentkezzen.Köszönettel karla1
karla1@chello.hu
234   Franca • előzmény231 2007-10-10 19:30:57
Ezt a Rigolettót a kedvenc DVD-im közé soroltam részben pont a rendezés miatt. Nekem ugyanis nagyon tetszett, nem találtam semmi felháborítót, sőt tetszett az orgia kendőzetlen ábrázolása. Egyébként férfiak is meztelenkednek benne, nem csak a nők, sőt férfiak egymással is \"mulatnak\", vagyis nem a női kiszolgáltatottságot akarta bemutatni a rendező, hanem egy udvari mulatozást, egy orgiát. Szerintem szükség van a megporosodott kliséktől eltérő, a nézőt \"felrázó\" rendezésekre - ésszerű határokon belül persze - hogy egy kicsit felpezsdítse az opera világát.
233   tarnhelm2 • előzmény231 2007-10-10 17:11:28
Nem mintha a legutóbbi pesti Rigolettóban ne lettek volna \"félreérthetetlen mozdulatok\" Sparafucile konyhaasztalán...
232   karla1 • előzmény229 2007-10-10 17:08:29
Én a \"Megtévedt nő\" címen ismertem.
231   karla1 • előzmény224 2007-10-10 17:07:19
A férfiag állig fel vannak öltözve,de
Rigoletto pl.a hosszú mankóbotját a lábai közé fogva félreérthetetlen mozdulatokkal egy nö lábai közé teszi aki egyébként félpucér,és együtt ringatódznak a bottal.
Kérdezem, kell ez egy Rigolettóba?
230   karla1 • előzmény219 2007-10-10 17:02:32
Kedves kobzos! Az általad említett svéd AIDÁT én is láttam. Ill.félig se!Abban a pucérságon kívül több borzalom is előfordult,többek között a bevonulási induló alatt vesszőkosárba gyüjtött kézfejeket, egy másikban emberi levágott fejeket hordoztak a szinpadon,és bár ezt a
DVDt
kb 5 éve boltban vettem elég drágán, és a fele megnézése után vissza is vittem, hogy hibás a lemez.Ki is cserélték volna, de én inkább mást választottam az Aida helyett.Erről az előadásról az a véleményem, hogy így szinpadra vinni egy
Aidát csak egy dilettáns vagy egy őrült tud.
229   kobzos55 • előzmény209 2007-10-10 15:00:15
No még azon is lehet gondolkodni, hogy maga Verdi nem a Violetta, hanem a \"La Traviata\" címet adta a darabnak. Szóval mit hangsúlyozott? Ennek megfelelően hajdan Magyarországon igen \"árnyaltan\" \"A tévedt nő\" címen játszották. Aztán visszaszemérmeskedték a \"Traviata\" címet, arról legalább sokan nem is tudják, hogy mit jelent... (pedig az ide illő szinonimákban gazdag a mi nyelvünk!)
228   vichy • előzmény227 2007-10-10 14:35:19
Köszönöm. Máris jobban érzem magam:-)
227   tarnhelm2 • előzmény224 2007-10-10 13:47:31
Viszont a kompenzció jegyében az idei bayreuthi Mesterdalnokokban Beckmesser - miközben egy gázzal töltött sexbabát lenget a feje felett - egy teljes meztelen krapekot varázsol elő egy ládából.
226   vichy • előzmény225 2007-10-10 12:39:49
Jó ötlet, de szerintem \"szex\".
225   kobzos55 2007-10-10 12:36:12
Lehet, hogy nyitni kell egy \"Sex az operaszínpadon\" fórumot, ahol megbeszélhetjük, hogyan kell a Salome-t, a Lady Macbeth-et, vagy a Mandarin-t decensen előadni...
224   vichy • előzmény213 2007-10-10 12:32:09
\"az első felvonásban a hercegi tivornyán félpucér és pucér nők szinte
szeretkeznek a szinpadon.kifejezve a sex
lehető változatait\"
Férfiak nem is vesznek részt benne? Vagy ők állig begombolkozva? Akkor ez a rendezés bizonyára a korabeli viszonyok közt a nők kiszolgáltatottságát volt hivatva megjeleníteni.
223   vichy • előzmény221 2007-10-10 12:27:13
\"az összes többi Aida előadáson csalnak!\"
Ezt azért nem mondanám: a mű eleve éppen nem a \"korhűség\" mintapéldánya. Miért kellene, hogy a jelmezek, stb. korhűek legyenek?
222   kobzos55 • előzmény220 2007-10-10 12:11:56
Nem bizony. Nekem azt mondta, hogy úszni fog!
221   kobzos55 • előzmény213 2007-10-10 12:06:23
Kedves karla1! Nomármost mit szólsz ama svéd opera dvd-hez, ahol az Aidában - a tejes korhűség jegyében - az összes rabszolgalány topless!?! Bizony az összes többi Aida előadáson csalnak!
Egyébként a nagy galériákba is \"zömmel nívós közönség jár\" - és azért akad a falakon egy-s-más...
220   vichy • előzmény218 2007-10-10 12:05:15
Azt akarod mondani, hogy még hajóra sem szállt??? Hát most már fölhívom: Halló Lajos!...
219   kobzos55 • előzmény216 2007-10-10 12:02:29
Eme bájos képzavarhoz, miszerint ott ülsz a lakatlan szigeten (nétán Péntek társaságában) - egy kis offolás:
Friss hajótörött ijedten kérdezi a bennszülöttől:
- Mondja, vannak itt kanibálok?
- Hová gondol, Uram! A múlt héten ettük meg az utolsót!
218   tarnhelm2 • előzmény216 2007-10-10 11:56:59
Most képzeld el, hogy Péntek óta - ez tetszett! - ül egy barlangban és folyamatosan a Traviátát nézi!
217   vichy • előzmény216 2007-10-10 11:43:09
\"Hát\"
216   vichy • előzmény215 2007-10-10 11:42:26
Há én már Péntek óta itt ülök a parton, és várom a Lajost.
215   tarnhelm2 • előzmény212 2007-10-10 11:32:59
Ha másképp nem, kedves vichy, keresd meg Heiner Lajost a lakatlan szigeten. Ő ezt a dvd-t vitte magával. :))
214   tarnhelm2 • előzmény213 2007-10-10 11:31:46
Kedves karla1! Az indokolatlan meztelenkedés az operaszinpadon szerintem is teljesen felesleges - bár horribile dictu akadhat olyan rendezés is, ahol ez az eszköz átgondolt és akár helyénvaló is lehet, de most hiába kutatok a memóriámban, valóban nem tudok egyértelműen pozitív példát hozni.
De az említett Traviata ezt a határt semmiképpen nem lépi át. Nem akarlak tovább győzködni, ízlés kérdése, hogy tetszik-e vagy sem. Szerintem helyesen jártál el: megnézted, és azt követően ítéltél.
213   karla1 • előzmény211 2007-10-10 11:05:20
Kedves tarnhelm2! Köszönöm a válaszodat,de nekem ez a rendezés akkor is idegen.Említenék még egy Rigoletto felvételt,amit most kaptam meg,ott az első felvonásban a hercegi tivornyán félpucér és pucér nők szinte
szeretkeznek a szinpadon.kifejezve a sex
lehető változatait.Nekem undorító ez a
rendezés,nem is beszélve arról, hogy a pucérkodás és a sex peepshow-ba való, és nem az operaszinpadra, ahová zömmel nívós közönség jár.Ezt a bujaságot sokkal szerényebb formában is ki lehet fejezni.
Vagy ezért nem vettem fel az Alföldi
féle FAUSTot,mert hasonló okok miatt undorítónak tartom.A pucérkodás magánügy, és nem tartozik a nyivánosság elé.
212   vichy • előzmény211 2007-10-10 10:28:04
A végén még én is megnézem...
211   tarnhelm2 • előzmény209 2007-10-10 08:39:08
Kedves karla1! Örülök neki, hogy megnézted a salzburgi Traviátát, és abszolút megértem, ha a hagyományos felfogást továbbra is jobban szereted de ugye, azért érdemes volt?
Egy gondolat csak a rendezéshez. Véleményem szerint a hangsúly nem azon van, hogy Violetta kurtizán szerepét ez a rendezés jobban kidomborítaná a hagyományosnál. Ez a darab inkább arról szól, hogy a hipokrata tömeg (e rendezésben arctalan, unisex tömeg!) \"sztárolja\" majd \"ejti\" saját sex-bálványát. Violetta kiszolgáltatottsága és nem a kurtizán-jellege áll e rendezés fókuszában.
210   karla1 • előzmény207 2007-10-10 07:54:02
Kérdezném, hogy a \"lakatlan sziget\"-et
hogy érted? Negatívan vagy pozitívan?
209   karla1 • előzmény200 2007-10-10 07:50:27
Megfogadtam a tanácsot, és végignéztem a Salzburgi Traviatát.A véleményem kissé megvéltozott, zeneileg,hanganyagilag nagyon tökéletesnek tartom, nagyon tetszett.Nagyon tetszett a III.felv.talán kissé lassúbb tempovétele a megszokottól,
ezzel a dráma még drámaibbá vált.A zenekart is tökéletesnek éreztem. A rendezéssel viszont változatlanul kifogásaim vannak,azt éreztem, hogy Violetta kurtizán mivoltát eltúlzottan
ábrázolták.Azért tegyünk különbséget egy utcasarki kurtizán, és egy Duphol báró
által kitartott kurtizán között.A báróhoz való tartozás még a kurtizánoknak is némi
erkölcsi tartást követelt meg,tehát nem
bárkivel és bármikor és bárhol.Egyébként is az ilyen műveket szerető közönség
általában nem a szoszéd utcai malterhordók közül kerülnek ki,hanem a valamivel elitebb közönség közül.Márpedig
ez a közönség ismeri a cselekményt,Violetta mivoltát is, ennyire
kihangsúlyozni a kurtizánságát számomra változatlanul túlfokozottnak tünik,és a
darab negatívumának tartom.Zeneileg, és előadói produkció szempontjából nagyon tökéletesnek tartom.De változatlanul szivesebben nézem a Gheorghiu féle előadást
208   kobzos55 2007-10-08 21:19:47
A tegnapi kérdéshez: Nagyon régen volt egy Melogyija lemezem, amin M.del Monaco énekelt (a Bohócokból a prológot és Canio áriáját is!). Azon volt az Otello zárójelenete. Ahogyan a végén énekelte/zokogta, hogy \"dezdéééémona, dezdééémona\", az most is a fülemben...
207   Heiner Lajos • előzmény200 2007-10-08 18:53:35
A salzburgi Traviata a \"Lakatlan Sziget\" DVD-m!
206   maris 2007-10-07 23:59:43
Kissé megkésve...
Leontyne Price
Maria Callas
Birgit Nilsson
Natalie Dessay
Renee Fleming
George London
Marilyn Horne
Anna Moffo
Giuseppe di Stefano
Nádor Magda
(nem sorrend)
205   karla1 • előzmény203 2007-10-03 05:46:25
Köszönöm a tanácsot, megpróbálom.
204   Búbánat • előzmény202 2007-10-03 01:01:51
Kedves karla1!

Bellini - I Puritani / Gruberova, Bros, Alvarez, Orfila, Gorny, Madrid, Pierotti, Haider, Barcelona Opera (2001)

TDK kiadvány, minden lemezboltban kapható. Isteni felvétel! Ajánlom figyelmedbe!
203   vichy • előzmény202 2007-10-02 08:40:11
Kedves karla1!
Privát üzenetet tudsz küldeni, ha a bal oldalon a Bejelentkezés alatt az Üzenetküldésre kattintasz.
202   karla1 • előzmény8 2007-10-02 08:21:34
Kedves Franca! Többen ajánlották, hogy
Puritani DVD ügyben forduljak Hozzád.
Régóta keresem, CD-n meg van,de még sosem
láttam.Megkérlek, amennyiben van rá mód,
hogy átmásold nekem, úgy légyszives keress meg.Cserében mintegy 40 opera DVD-ből válogathatsz. Köszönöm. karla1
karla1@chello.hu
201   tukán 2007-09-30 18:33:56
A. Gherorgiu, ugy ahogy van 60 % poliester, 40 % gyapju, vagyis 60% csinalt!!!
Aix en Provence, lehet a 80-as evekben SASS SYLVIA-val, az Traviata!
Csodalatos, lenyugozo, tokeletes!
KERESSETEK!
(Elnezest, sajatgep rossz, masen irok, stop !)
200   Estelle • előzmény195 2007-09-30 17:41:07
Én például cd-n egyáltatlán nem voltam kíváncsi a salzburgi Traviata-ra, vokálisan vannak ennél sokkal jobb előadások is. Pl. Gheorgiut általába jobban kedvelem, mint Nyetrebkot, de hangilag az igazi Violetta számomra Ileana Cotrubaş.
De a salzburgi előadás egészében, operalőadásként a legfantasztikusabb Traviata, amit eddig láttam. Ebben jelentős szerepe van a rendezőnek, a karmesternek és az énekesek színészi teljesítményének. Van benne néhány drámai szituáció, amit még egyetlen rendező és énekesgárda sem tudott ennyire érzékeltetni, és ennyire közel hozni a mindennapok emberi konfliktusaihoz.
Szerintem érdemes lenne még egyszer próbálkozni a dvd-vel félretéve a modernizálás iránti ellenszenvedet.
199   kobzos55 • előzmény198 2007-09-30 17:33:33
Teljesen osztom tarnhelm2 véleményét. Zseniálisan letisztult (kifejezetten dvd-tv-re való!) rendezés. Nyetrebko csodálatos Violetta, és Villazón is remek, kissé naiv (ez kell is ahhoz, hogy valaki ÍGY beleszeressen egy kurtizánba!)Alfred!
198   tarnhelm2 • előzmény195 2007-09-30 17:21:32
Azért lehet, hogy érdemes lenne egyszer végignézned azt a dvd-t. Attól még szeretheted továbbra is a korhű jelmezes előadást.

Rizzi egyébként remek, dinamikus tempókat vesz. Tűpontos előadás.
197   sphynx • előzmény191 2007-09-30 17:14:23
Késő. -zéta- már csomagolja a jutalomcédét a nyerteseknek.
196   Cilike • előzmény186 2007-09-30 14:47:52
Úgy értem, hogy a magas céje szép fényes hang, a Carmenben viszont nincs. Hallottam másban is,több darabban, így alakult ki a véleményem, ami természetesen tiszteletben tartja a tiédet.
A salzburgi Traviata számomra érdekes volt, bár nem szeretem a modernizálást. Ebben a produkcióban aránylag logikusan végig van vezetve a koncepció és van egy igazán \"ütős\" része, a báli kép kórusai, ami nagyon brutális szerintem.
195   karla1 • előzmény192 2007-09-30 14:31:56
Egy kis kiegészítés: lehet, hogy ha a
Salzburgi előadást csak hallgatnám CD
képpen ,akkor tetszene.Ezt nem tudom, még nem próbáltam ki,de meg fogom próbálni.
Amikor megkaptam DVD-n,az első felv.
közepe körül kikapcsoltam, mert nem
éreztem benne a nekem szükséges atmoszférát.
194   karla1 • előzmény192 2007-09-30 14:23:44
Ennyire különböznek az ízlések.Nekem meg van a Salzburgi Traviata,de a modern rendezés miatt végig sem néztem.Nekem a Traviatát a korhű környezetbe helyezett,és korhű kosztümökbe öltöztetett szereplők is jelentik, nem is
beszélve az előadók teljesítményéről, és a
kitűnő Solti György fantasztikus tempo-
vételeiről, és a DECCA (és Solti)
dinamikájáról.Én zenét mindíg fejhallgatóval hallgatok, még ha az DVD is, mert a zene részletei, az egyes szólamok tevékenységei csak így tudnak nekem érvényesülni.Egy hatalmas óra díszlet előtt repkedő,majdnem miniruhás
Violetta neken nem illik a Travíatába,de
nem tudok azonosulni vele.De van, akinek ez tetszik. Szive joga.
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:45 : Budapest
Zeneakadémia Online Koncertterem

Perényi Miklós (cselló)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Madaras Gergely
Fauré: Pelléas és Mélisande – szvit, op. 80
Saint-Saëns: 1. (a-moll) csellóverseny, op. 33
Schumann: 3. (Esz-dúr) szimfónia, op. 97 („Rajnai”)
stream jegyvásárlás és bővebb információ itt:
A mai nap
született:
1921 • Szőllősy András, zeneszerző († 2007)
1935 • Mirella Freni (Fregni), énekes († 2020)
1937 • Begányi Ferenc, operaénekes († 2000)
1947 • Gidon Markovics Kremer, hegedűs
1970 • Patricia Petibon, énekes
elhunyt:
1887 • Alekszandr Porfirjevics Borogyin, zeneszerző (sz. 1833)
2013 • Van Cliburn, zongoraművész (sz. 1934)