A pesaroi Rossini Operafesztivál Juan Diego Flóreztnevezte ki művészeti vezetőnek a pozíciót 2019-ig betöltő Ernesto Palacio ajánlására. A tenor 2022. január 1-jén kezdte meg a munkát új megbízatásában.
„Juan Diego Flórezt, az ünnepelt perui sztártenort nem először hallhatta a budapesti közönség. Szerencsére hangversenytermi körülmények között, a Papp László Budapest Sportaréna helyett az Erkel Színház színpadán. A helyszínváltozás kritikai szempontból örömteli dolognak bizonyult, mivel így a művész kitűnő vokális adottságait hangosítás és kivetítők nélkül élvezhettük.”
Háromfelvonásos opera
Szövegét Walter Scott regénye nyomán, Salvatore Cammarano írta.
Vez.: Evelino Pido
Km.: Bécsi Állami Operaház Ének- és Zenekara
Szereposztás:
Lord Asthon - George Petean (bariton),
Lucia, a húga - Olga Peretyatko (koloratúrszoprán),
Edgar Ravenswood - Juan Diego Flórez (tenor),
Raimond, Lucia nevelője - Jongmin Park (basszus),
Lord Arthur Buklaw - Lukhanyo Moyake (tenor),
Alisa, Lucia komornája - Virginie Verrez (mezzoszoprán),
Normann, őrségparancsnok – Leonardo Navarro (tenor)
Magyar Állami Operaház Zenekarát Jader Bignamini vezényli.
Tervezett műsorösszeállítás:
VERDI: A végzet hatalma – Nyitány
Rigoletto – “Questa o quella”
Rigoletto – “Ella mi fu rapita…. Parmi veder le lagrime…. Possente amor mi chiama”
A pünkösdi királyság – Nyitány
Attila – “Oh dolore!”
A lombardok – “La mia letizia infondere… Come poteva un angelo”
A két Foscari – “Brezza del suol natio… Dal più remoto esilio… Dal consiglio alla presenza… Odio solo, ed odio atroce”
Traviata – Prelűd – I. felvonás
Traviata – “Lunge da Lei… De’ miei bollenti spiriti…O mio rimorso”
LEHÁR: A mosoly országa – “Dein ist mein ganzes Herz”
Paganini – “Gern hab’ ich die Frau’n geküsst”
Giuditta – “Freunde, das Leben ist Lebenswert”
BERLIOZ: Rákóczi-induló MASSENET: Werther – “Pourquoi me réveiller” BIZET: Carmen – “La fleur que tu m’avais jetée” MASCAGNI: Parasztbecsület – Intermezzo PUCCINI: Bohémélet – “Che gelida manina”
Október elsején voltam a MüPa Rolando Villatón koncertjén, a Hangszálak bérlet első előadásán.
Hát, nem volt telt ház, sőt!
A bérlet további előadásaira egyenként is lehet jegyet venni, sok még a szabad hely! Nincs annyi igény, hogy megtöltse a MüPa-t, vagy lenne igény, de az árak túl borsosak a hazai zsebeknek? Ezen azért el kellene gondolkodni valakinek.
A Jegy.hu mai hírlevele szerint a jelenleg "megmaradt" jegyek 10% engedménnyel vásárolhatóak. Nem nagy engedmény.
Ahogy - sajnos- Kálmándy Mihály 30, Ferruccio Furlanetto estjei a végén 50%-os engedménnyel voltak kaphatóak, úgy várhatóan hasonló lesz a helyzet Florez estjével is. Valahol az érintett művészekre tekintettel...szomorú...
Azért a popszarral ~szeméttel kapcsolatos véleményemnek csak helyt adhatok, vagy...? A jegyek nem-fogyását a közönség elhülyülésében és a ZENEszerető közönség természetes fogyásában/keresletcsökkenésében látom.
Mármint melyik?
Az enyém majd az a cég lesz, amelyik betiltja az opera- és balettzene felhasználását esztrádműsorokhoz. Kovács Jánossal is egyetértve, aki már 3 tenor-koncertekről is így nyilatkozott.
Popszemetet nem érdemes bántani, hadd fogyassza, aki akarja és fogyassza az Arénában, ha akarja. Flórez szerintem nem való az Arénába, akkor sem, ha telt ház lenne. De nincs telt ház és talán az Erkelben sem lesz, majd kiderül. Sokadszor írom, nem csak én: szerepre és nem "gálaestre" kéne szerződtetni mégoly nagy neveket. Furlanetto "gálaestjére" jelenleg 1.043 (!) szabad hely van az Erkelben. Beszédes ...
Most jelent meg a Fb.-oldalamon: Csimborasszó Production
Hirdetés Tájékoztatjuk a Tisztelt Közönséget, hogy Juan Diego Flórez – a korábban meghirdetett Papp László Sportaréna helyett - az Erkel Színházban lép fel október 22-én. A pazar helyszínen unikális zenei élménynek ígérkezik majd az operavilág ünnepelt előadójának akusztikus koncertje, amelyen – többek között - a legismertebb Verdi és Puccini áriák valamint híres operett részletek csendülnek majd fel. Közreműködik az Operaház zenekara. Karmester: Jader Bignamini. A jegyértékesítés az új helyszínen hamarosan indul. https://www.facebook.com/csimborasszononprofit/photos/p.1076182866092760/1076182866092760/?type=3&theater
Juan Diego Flórez tenor ad koncertet október 22-én a Papp László Budapest Sportarénában, a legnépszerűbb operaáriákból és operettekből összeállított műsort az Óbudai Danubia Zenekar kíséri – közölték a szervezők az MTI-vel.
Szövegét - Alexander Dumas A kaméliás hölgy című színműve nyomán - Francesco Maria Piave írta
Vez.: Yannick Nézet-Séguin
Km.: New York-i Metropolitan Operaház Ének- és Zenekara (karig.: Donald Palumbo)
Szereposztás:
Valery Violetta - Diana Damrau (szoprán),
Bervoix Flóra - Kirstin Chávez (mezzoszoprán),
Annina - Maria Zifchak (szoprán),
Germont Alfréd - Juan Diego Flórez (tenor),
Germont György - Quinn Kelsey (bariton),
Gastone - Scott Scully (tenor),
Douphol báró - Dwayne Croft (bariton),
D'Obigny márki - Jeongcheol Cha (basszus),
Grenvil doktor - Kevin Short (basszus),
Giuseppe - Marco Antonio Jordao (tenor),
Szolga - Seth Malkin (basszus),
Küldönc - Ross Benoliel (bariton).
Rendező: Michael Mayer
A Met új produkciója
"Az operairodalom egyik legtöbbet játszott darabját a Metropolitan Opera frissen kinevezett zeneigazgatója, a legendás Carlo Maria Giulini felfedezettje, Yannick Nézet-Séguin vezényli. A New York-i operaház produkcióira jellemző gazdag látványvilág ezúttal is szerves része lesz az előadásnak, hiszen az a Michael Mayers állította színpadra - ezúttal az eredeti korban tartva a történetet, pazar díszletekkel és színpadképekkel -, aki a Rigolettót az 1960-as évekbeli Las Vegasba helyezte. A rendező mellett rangos színházi díjakkal elismert fény-, díszlet- és jelmeztervező vett részt a produkció létrehozásában, de természetesen a reflektorfényben álló művészek is a legjobbak közül valók.
A ragyogó szereposztásban a címszerepet, az élet szépségeihez reménytelenül ragaszkodó, halálos betegséggel küzdő Violettát a Met egyik népszerű primadonnája, Diana Damrau alakítja, partnereként öt év után ismét Juan Diego Flórez lép színpadra. Alfredo családi renomét őrző apját, a két szerelmes vágyálmait ostromló Germont grófot a Verdi-szerepekben az egyik legjobb amerikai baritonnak tartott Quinn Kelsey kelti életre. "
Hoffmann, Devereux... neki ezek nagyon is nehéznek tűntek. Rinuccióval is dolgozott rendesen, meg úgy általában is. Megy egyre alsóbb fekvésbe, de a hangszín változatlan, tehát eléggé szerepen kívülinek hallatszik. A hangerő felvételről nem megítélhető, de nem hinném hogy nagyon acélos lenne. Pappanót pedig rossz nézni, ahogy vezényel, az a mimika kész paródia.
A hivatalos weblapján nem szerepel a bucaresti koncert már hetek óta.Korábban ott volt a budapestivel együtt.Utóbbi most is ott van ,de rákattintva feljön,hogy elmarad.
Szerintem duma ez a betegség:A korábbi időpont urán pár nappal a Santa Cecilián Rómában nagyszerű koncertet adott dec.2o-án.Dec. 23-án meg Bécsben énekelt.Most megint beteg? Eleve gyanus volt a dec 3o-i időpont ,mert lemondás után ilyen hamar nem vállal be a művész pótlást főleg nem egy világsztár.
A Müpa sajnálattal tájékoztatja a közönséget, hogy Juan Diego Flórez betegsége miatt lemondani kényszerült budapesti szereplését, így a 2017. december 30-án 19:30 órára a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterembe módosított időpontban meghirdetett áriaest elmarad.
Betegség miatt új időpontban, 2017. december 30-án lép színpadra Juan Diego Flórez a Müpában
A Müpa tájékoztatja a közönséget, hogy Juan Diego Flórez ma esti, 2017. december 11-én 19:30 órára a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterembe meghirdetett áriaestje betegség miatt elmarad. Az előadást új időpontban, 2017. december 30-án 19:30 órakor rendezi meg a Müpa.
A megváltott jegyek és bérletek az új időpontra automatikusan érvényesek, vagy december 11-én 19:30 óráig visszaválthatók a helyszínen, valamint 19:00 óráig a Müpa Andrássy út 15. alatti állandó jegypénztárában, vagy értéküknek megfelelően levásárolhatók a Müpa saját rendezésű produkcióira.
Sajnos, Burchuladze sosem intellektusáról volt híres. Emlékszem egy pozsonyi koncertjére, lassan harminc éve - amikor megszólalt, önkéntelenül belekapaszkodtam székem karfájába, mert azt hittem, kirepülök.
Aztán két műsorszám között elővett egy zsebkendőt, teletrombitálta, majd ugyanazzal a zsebkendővel akkurátusan letörölte homlokát, arcát.
Hamar mutatkoztak nála a vokális hanyatlás jelei - pedig hogy lelkesedett Alan Blyth első árialemeze kapcsán!
Mit Krassimira Stoyanova (Lucrezia Borgia), Juan Diego Florez (Gennaro), Ildar Abdrazakov (Don Alfonso), Teresa Iervolino (Maffio Orsini), Andrew Haji (Rustighello) und Gordon Binter (Astolfo) . Konzertvereinigung Wiener Staatsopernchor, Wiener Philharmoniker; Dirigent: Marco Armiliato
(aufgenommen am 27. August im Großen Festspielhaus im Rahmen der Salzburger Festspiele 2017)
...és t.k. Paata Burchuladze oldalán: már csak egy Crespel-nyi van a grúzban vagy ilyen gáláns az ottani operaház? Kicsit féltem Flórezt a szereptől... és nagyon szeretném meghallgatni...
és jövő április-májusban Gruberovával, nem koncertszerűen, rögtön ezután Luciák,Venera Gimadieva + Mariusz Kwiecień mint partnerek. Én biztosan elfogult vagyok, de ez szerintem egy jó kis "belcanto - túra" lesz a a januári Hoffmann után... / ami remélem, hogy sikeres lesz Monte Carloban, Peretyatko oldalán..
Kritika -sajnos csak bemásolt- a tegnapi salzburgi Lucrezia Borgia-ról. / Der Neue Merkel/ "...Der Star des Abends war aber zweifellos einmal mehr Juan Diego Florez: er ist mit seiner Musikalität, seiner hellen, perfekt sitzenden Tenor-Stimme und seiner stupenden Höhe zweifellos die Ideal-Besetzung für diesen „Parsifal“ der Borgia-Familie. Höhepunkt war die große Arie am Beginn des 2.Aktes „Ich liebe Dich wie einen Engel“. Die ödipale Leidenschaft endet mit einem Spitzenton, der das Publikum in Raserei versetzt. Juan Diego Florez hat – Fachwechsel hin, Umstieg ins dramatischere Repertoire her – nichts von seinen Qualitäten verloren aber viele Farb-Nuancen gewonnen. Großartig!"
Most ért véget a Florez koncert, nagyon élvezetes volt (legalábbis nekem).
Remek karmester, nagyszerű zenekar, Floreznek az érzelemdús előadásmódja, üzembiztos magasságai, megnyerő személyisége és a remek számok sora jellemezte a koncertet.
Méltó a világhírre a művész neve.
„A világhírű perui tenornak Juan Diego Flórez-nek köszönhetően vokális "tűzijáték" lesz a Rai Nemzeti Szimfonikus Zenekara koncertjének középpontjában, amelyet az M5 csatorna 12.28-án közvetít felvételről.
A belcanto sztárja Juan Diego Flórez a Milánói Scalában történt bemutatkozása óta (akkor mindössze 23 éves volt az 1996-97 évad megnyitásakor) rendszeresen fellép a világ legnagyobb operaházaiban. Legnagyobb sikereit Rossini, Donizetti és Berlini operák szerepeiben érte el.
A Rai Auditoriumban, Torinóban rögzített szólóestjének programja elegyíti Mozart és Verdi áriáit s még pár oldalt a francia repertoárból, mint Faust cavatináját és Rómeó áriáját Charles Gounod-tól, Osszian dalát Massenet Wertheréből, Francesco Paolo Tosti és Ruggero Leoncavallo olasz dalaival, Reveriano Soutullo valamint José Serrano zarzueláinak népszerű áriáival.
A Rai Zenekarának élén az amerikai karmester Christopher Franklin áll, akinek – Flórezhez hasonlóan - számos külföldi turné van már a tarsolyában, a Bécsi Konzerthaus-tól a Kölni Filharmóniáig, a Párizsi Champs Elysées Színháztól a Baden Badeni Festspielhaus-ig. A koncerten nem csak kíséri Flórezt, hanem operák nyitányait, közjátékait és balett betétjeit is vezényli."
Záznam galakoncertu peruánského tenoristy z Pivovarské zahrady, který se konal 16. 7. 2016 v rámci Mezinárodního hudebního festivalu Český Krumlov. Juan Diego Flórez v Českém Krumlově
27.12.2016 | 20:00 | Vltava
Předehry a árie z oper W. A .Mozarta, árie z oper Charlese Gounoda, Julese Masseneta a Giuseppe Verdiho, španělské a italské písně.
Zpívá Juan Diego Flórez, hraje Symfonický orchestr Českého rozhlasu, řídí Christopher Franklin.
A Classica csatornán láthatjuk ma 13 órától és az ismétlésben 20 órától is:
JUAN DIEGO FLÓREZ & VINCENZO SCALERA - THE SALZBURG RECITAL
From the Salzburg Festival
Soloist:
Juan Diego Flórez (Tenor)
Vincenzo Scalera (Klavier)
Works by Leoncavallo, Tosti, Rossini, Donizetti, Duparc and Gounod. Juan Diego Flórez (tenor), Vincenzo Scalera (piano).
With a varied programme of Italian and French songs and arias, the "Peruvian vocal miracle" (Die Presse) was an utter delight at his sold-out lieder recital in the Grosses Festspielhaus. With infinite tenderness, gentle heights, heartfelt devotion and seemingly never-ending top notes, Floréz conquered every heart in the house, prompting storms of enthusiastic applause. The first of the three encores brought for many the covert climax of the evening: Floréz plucked a guitar and accompanied himself in Consuelo Velázquez' "Bésame mucho". "This evening, there was only one place to be in Salzburg ... Bravo, bravissimo!" (The Hamilton Spectator).
Nem akarnám megbántani a Flórez-faneket. De most nézem vele a Classican a Tell Vilmost. Ha így halad a világ, hamarosan egy Borsa-hang énekel Radamest.
Dieses Konzert wird am 24.12. um 18.25 Uhr auf Arte ausgestrahlt.
• Dirigent/-in :Andriy Yurkevych
• Komponist/-in :Wolfgang Amadeus Mozart, Jules Massenet, Giacomo Puccini, Jacques Offenbach, Gioachino Rissini, Giuseppe Verdi
• Orchester :Harmonia Symphony Orchestra, Wiener Philharmoniker
• Regie :Agnes Méth
• Solo :Luca Pisaroni, Ildar Abdrazakov, Valentina Nafornita, Aida Garifullina, Vittorio Grigolo, Cecilia Bartoli, Anna Bonitatibus, Anna Netrebko, Celso Albelo, Alessio Arduini, Juan Diego Flórez, Michele Pertusi, Clemens Unterreiner
Sajnos ez a helyzet: a repertoár határainak átlépése egy idő után megbosszulja magát. Nedda, Liú, Musetta, Luisa Miller nem tesznek jót egy koloratúrszopránnak, ha meg akarja tartani a korábbi szerepkört is. Most majd gondolkoznia kell, hogyan tovább, mert így ezt a fachot nem tudja énekelni. Nagyon sajnálom, mert nagyon szerettem és szeretem a a művészetét.
Meg lehet még hallgatni vajon? Én csak azt az egy részletet hallottam, de ott is riasztóan lebegett a hang. Hiába, valószínűleg nem kellett volna a repertoárbővítés. (Az borítékolható volt, hogy Florez a drámai részekben kevés lesz, de vannak szép lírai részletek, amiket biztos jól megoldott.)
Néhány szó a tegnapi Luciához.Flórez jobb volt ,mint vártam, technikája töretlen,de ez itt nem elég.A drámai részekben vékony a ,erőlködésre meg még világossabbá is válik aItt sikere a személynek volt nem az előadásának hang.
Mosuc pedig.Rossz leírni,mert nagy kedvencem. Az egész hang lebeg ,nemcsak a tartott hangokon.Magasságai pedig többnyire halálsikolyszerűek.Hol van már a miskolci Lucia?
Hogy a Die Presse kritikusa mennyire ért az operához, azt nem tudjuk, akik a Grisin írnak, nagyon értenek hozzá. És kb az ellenkezőjét írták, mint a Presse. Ismerve Florez hangját, csak azt tudom, hogy én kinek hiszek inkább.
A kritikát egyébként nem olasz néző írta, hanem spanyol, a lap barcelonai tudósítója.
2017-ben a ROH-ban, 2018-ban Bécsben fog Edgardot énekelni. Jövő novemberben Berlinben Hugenottákban Raoult. És augusztusban Pesaroban La Donna del Lago-t. Vagyis még Rossini is marad a repertoárján.
Olaszul sajnos nem tudok, német és angol nyelvű kritikákra kerestem rá és nem találtam annak nyomát, hogy nagy fiaskó lett volna. Azt el tudom képzelni, hogy az olaszok elutasítják, mert ők talán nehezebben fogadják el, ami eltér az általuk ebben a szerepben megszokott és elvárt hangtípustól. Mantuai hercegként nekem sem tetszett, leginkább mert a hangja valahogy nem képes a szerephez szükséges szenvedély kifejezésére.
16:00 : Budapest Zeneakadémia, Solti Kamaraterem Enyedi Gergely klarinét MA diplomakoncertje
Copland: Klarinétverseny
Közreműködik: A hallgató barátaiból alakult zenekar
Vezényel: Marsovszky Paul
Sebastián Tozzola: Paisaje Folklórico Nro. 1
Schumann: Fantáziadarabok, op. 73
Közreműködik: Mali Emese (zongora)
Mozart: A-dúr klarinétötös, K. 581
Közreműködnek: Szabó Gergely, Könczei Zsombor (hegedű), Nagy Salamon (brácsa), Balázs Emma (cselló)
Enyedi Gergely (klarinét)
18:00 : Budapest BMC, Könyvtár Bach, a vígopera, a kávé és a kamaszlány
Fazekas Gergely előadása 3/3
19:00 : Budapest Óbudai Társaskör Gál Károly, Fahidi Patrícia, Bugony Beatrix, Tury Enikő, Ludvig István, Müller Mónika (hegedű), Sörös Jenő, Babácsi Csaba (brácsa), Balog Endre (cselló), Nyári László (bőgő), Polonkai Judit, Fábry Bálint (fagott); Kubik Anna (vers), Beischer-Matyó Tamás (házigazda) "Új utakon - kamarakoncert"
Beischer-Matyó Tamás:
Lirico e scintillante – versenymű két fagottra és vonósokra (ősbemutató)
Little Concerto – hegedűre, gordonkára és kamarazenekarra
Casals Dreams about Birds – vonószenekarra
Honeypot and Forest Dance - két jellemrajz medvékről (ősbemutató)
Quainties – szvit vonószenekarra (ősbemutató)
Zoo – 3 jellemrajz két fagottra és vonószenekarra: 1. Krokodilok, 2. Fekete párducok, 3. Cerkófmajmok
19:30 : Budapest Zeneakadémia, Nagyterem Roman Rabinovich, Fejérvári Zoltán (zongora) "A zongora kétszer 2022"
Stravinsky: Concerto két zongorára
Poulenc: d-moll versenymű két zongorára és zenekarra (zenekar nélküli változat)
Schumann: Bilder aus Osten (Keleti képek), op. 66
Brahms: Változatok egy Haydn-témára, op. 56b
19:30 : Budapest Nádor Terem Bán Annamária, Gombár Anikó, Bán Máté, Simon Dávid (fuvola) Paul Hindemith: Plöner Musiktag Nr.5. Abendkonzert (1932)
Florent-Schmitt: Quatuor de flutes op.106. (1949)
Ingolf Dahl: Serenade (1960)
Doráti Antal: Sonate per Assisi (1980) részletek
Tóth Armand: Heszperidák kertje (2019-20)
Sofia Gubaidulina: Quartet (1977)
Eugéne Bozza: Jou d'été á la montagne (1955)
19:45 : Budapest Müpa, Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem Diana Tischenko (hegedű)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Fischer Iván Haydn: I. (C-dúr) hegedűverseny
Mahler: I. (D-dúr, „Titán”) szimfónia
A mai nap
született: 1891 • Richard Tauber, énekes († 1948) 1930 • Friedrich Gulda, zongorista († 2000) elhunyt: 1953 • Django Reinhardt, jazz-muzsikus (sz. 1910) 1954 • Clemens Krauss, karmester (sz. 1893) 2014 • Andor Éva, énekművész (sz. 1939)