Olyannak,mint az ehhez a darabhoz nélkülözhetetlen bensőséges éneklés,nyomát nem hallottam.De mi el voltunk kényeztetve olyan Mimikkel,mint Kincses Veronika,és Tokody Ilona.Ilyenkor is látszik,hogy mekkora formátumok voltak.Fentem a fogam myárra a szigetre Agrestára.Már nem fenem.
New York, Metropolitan Operaház – 2022. január 22.
Vezényel: Carlo Rizzi
Km. a New York-i Metropolitan Operaház Ének- és Zenekara
Rendező: Franco Zeffirelli
Maria Agresta (Mimi), Charles Castronovo (Rodolphe), Lucas Meachem (Marcell), Gabriella Reyes de Ramirez (Musette), Alexander Birch Ellioott (Schaunard), Peter Kellner (Colline)
Érdekes, hogy a kiváló előadóként és műsorvezetőként ismert főigazgató most ismételget, a nyelve néha meg-megbotlik. A szép magyar beszéde alapján korábban nagyra becsült (egyébként rendkívül csinos) műsorvezető most "ö"-zik, dadog, helyenként gyereklányként heherészik.
Remélem, csak bal-lábbal keltek, és ez nem valami - arrafelé mostanában kötelező - úly módi.
Bódog azaz Boldog, magyar változata a latin Felix utónévnek. A vincellér pedig - a wikipédia szerint:
"a szőlők kezelésével és megőrzésével, illetve nagyobb szőlőknél az azokban előforduló munkák felügyelésével megbízott személy"
Átjátszaná nekem valaki a "Nessun dorma"-t Carusoval, akár az akusztikus (zongorakíséretes), akár az "elektronikus" változatot?
Csereként felajánlom Verditől a Lear királyt. (Tamagno, Peerce, Miklósa, vez. Faccio. A Nesebari kritikai kiadás).
First come, first served!
La Tosca par La Callas
Maria Callas, soprano, Floria Tosca
Giuseppe di Stefano, ténor, Mario Cavaradossi
Tito Gobbi, baryton, Le baron Scarpia
Franco Calabrese, basse, Cesare Angelotti
Angelo Mercuriali, ténor, Spoletta
Melchiorre Luise, baryton, Le sacristain
Dario Caselli, basse, Sciarrone, un geôlier
Alvaro Cordova, un berger
Choeur et Orchestre de la Scala de Milan
Victor de Sabata, direction
réf : EMI 5 67756 2
* * * * *
ANGELA - booooooooo
Kaufmann - énekeljen már inkább sok Wagnert... haggyamá az olaszokat...
többiekről még nem tok...
Santa Cecilia - királyság
Pappano a király.
érdekes felvétel lehet... kissé ellentmondásos...
Puccini: Madama Butterfly / Angela Gheorghiu, Jonas Kaufmann, Enkelejda Shkosa, Fabio Capitanucci, Gregory Bonfatti, Raymond Aceto / Orchestra e Coro dellAccadmia Nazionale di Santa Cecilia, Chorus Master Norbert Balatasch, Antonio Pappano
Akkor már annyit elmondanék az itt felmerültek kapcsán hogy ez idei szeptemberi felvétel volt. Igaz, hogy Cura 2005-ben is énekelte ugyanezt, akkor Andrea Gruberrel, most meg E. Westbroakkal. Bár nekem a szoprán hangilag kissé kevésbé tűnt erős Minnie-nek, ének/játékban fantasztikus partnere volt Curának, aki pedig fantasztikus bandita volt, szerencsém volt erről élőben, a helyszínen is meggyőződni. Carroli hangja elég ciki volt az elején, aztán kissé feljavult, igaz, hogy így sem volt túl jó, de amit a színpadon színészi játékban nyújtott, ahogy lépett, mozdult, fordult egyszerűen csak ott volt autentikus súllyal és helyenként még prózát is mondott éneklés helyett az hihetetlenül odateremtette a seriffet, nagy élmény volt így is! Telramundnak csak annyit, Curát nem "dorongolja" senki, csak az, aki nem érti vagy nem ismeri vagy valamiért frusztrált vele kapcsolatban eredendően valamiért, amit aztán végtelen hosszan ismételget még évek múltán is. Miköben ő művészként olyanokat csinál, amiről mások csak álmodhatnak. Olvasd el a Fanciulla kritikákat vagy akár a mostani Calafjáét, amit a ROH-ban Puccini 150. születésnapján ő énekelt vagy a vele készült friss interjút (keress rá: Seen and Heard interview Carpe diem).Úgy tűnik a ROH-nak elég jól bejön Cura ...
Nekem nagy élmény volt ez a Fanciulla, kár, hogy nem adták ki dvd-n:-(
Kevés énekesnő vállalkozik Minniere,jó, őrült nagy szerep, de emlékszem Házy nem volt drámai szoprán,mégis egyszerűen ragyogó volt, tökéletesen játszott-tegnap elöttem volt minden mozdulata-mintha ma lenne:-)
Puccini's La fanciulla del West in a production by the Royal Opera House, Covent Garden (Sept. 2008).
2008-12-27, 19:00, url]http://www.listenlive.eu/uk.html;BBC Radio 3[/url] WebRadio
Minnie ...... Eva-Maria Westbroek (soprano)
Dick Johnson ...... José Cura (tenor)
Turandot - Birgit Nilsson
Calaf - Franco Corelli
Liù - Renata Scotto
Timur - Bonaldo Giaiotti
Kaiser Altoum - Angelo Mercuriali
Ping - Guido Mazzini
Pang - Franco Ricciardi
Pong - Piero de Palma
und andere
Chor und Orchester des Teatro dell'Opera di Roma
Leitung: Francesco Molinari-Pradelli
A nagy hű-hó-val beharangozott eredeti helyszínen készült Tosca Malfitanoval szerintem is rémes volt.
Nem értem, nem találtak méltóbb címszereplőt erre az eseményre? C.M. rémes, erőszakos éneklése és gyomorfelforgató színészete tönkretette az egész darabot. Az ária végén majd' meghal, alig bírja befejezni.
Nálunk ma , biztos Puccinira való tekintetel egész nap nem volt kábeltévé :-( úgyhogy semmit sem láttam...mikor lesz a legközelebbi ünnepélyes szülinap?
Irtó dühös voltam ,mert az előadást a premieren hallottam és nekem is nagyon tetszett.Rögzitettem is de az eleje /első felv/ lemaradt,pedig a Mezzo eredeti honlapján is 15.40 szerepel-és ami még fájdalmasabb nem lesz belőle több adás legalább is a Mezzo honlap szerint.És az sem valószinű ,hogy valakinek megvan az első felvonás.Ha igen kérem jelezze.Köszönöm.
Köszönöm,Ametiszt!
Sejtettem, ilyesmit, mert furcsa volt, hogy a Mezzon a 4.felvonás nem volt feliratozva, mintha őket is meglepte volna ez a változat.....azért is kezdték korábban, hogy beleférjen az időbe:-)
Szép volt a szerelmi kettős a 4. felvonásban, tényleg kicsit a "dolce mani" Tosca kettősre emlékeztet.
Nagyon jól énekelt J.C. s Tigrana is tetszett, különleges ritkaság.
Ez az Edgar a Puccini által megírt erdeti négy felvonásos verzió volt, ez a része igazi kuriózum és gyönyörűség a fülnek. A rendezés Puccini korába helyezte a történetet, Edgar = Puccini sugallattal. Szerintem ez jól működött, meglepő drámai hatásokkal, amit nehezen lehetne kihozni az eredeti librettóban szereplő környezetből.
Látta valaki az EDGART előröl?
Korábban kezdték, érdekes bár kissé vontatott,fura librettóval....
Az énekesek nekem tetszettek,a Winkler könyvben másként van leirva, ott 3.felv, itt mintha 4 lett volna...hát egyszer meg lehet nézni;-)
Nem voltam elájulva én sem ettől a Toscától.
Malfitáno tényleg túljátszotta,Domingonak meg nehezen mentek a magas hangok.
Az Alagnás, Gheorghius Tosca nekem jobban "bevált"
"A gyönyörűen fényképezett operafilmet..."
nem tom, ez a te véleményed-e, Búbánat, vagy bemásolt szöveg, de nekem rettenetesen nem tetszett ez az előadás. Pedig Domingot is szeretem, Raimondit és Mehtát is. (A darabot meg nagyon!)
A rendezés - és épp az operatőri munka - szerintem bombasztikus giccs. Egy őszinte pillanata sincs. Rémes, ahogy a Mehta bejön a felvonások előtt, mintha ő lenne Scarpia. Az állandó békaperspektíva nagyon idegesített, a szereplők túljátszották a darabot, különösen igaz ez Malfitanóra, aki mintha a 3. felvonásban ősszekeverte volna a szerepet Lucia őrülési jelenetével. Ahogy a végéna földön csúszik és forgatja a szemét ördögűzőért kellett volna kiáltani. Ráadásul mint énekes is túljátszotta, hol rikácsolt, hol búgatott, hol öblögetett, nagyon nem tetszett. Domingo szimplán hülyén nézett ki, nyakába húzott fejével, de ő legalább jól énekelt.
Madama Butterfly: Maria Callas
B. F. Pinkerton: Nicolai Gedda
Suzuki: Lucia Danieli
Sharpless: Mario Borriello
Goro: Renato Ercolani
Kate Pinkerton: Luisa Villa
Prince Yamadori: Mario Carlin
The Bonze: Plinio Clabassi
Imperial Commissioner: Enrico Campi
Chorus and Orchestra of Teatro alla Scala, Milan
Leitung: Herbert von Karajan
Diese Aufnahme entstand im Jahr 1955.
A XX. század egyik legnagyobb olasz zeneszerzőjének, Puccini születésének 150. évfordulóját ünnepeljük idén december 22-én. Tosca című operája, melyet először 1900. január 14-én mutattak be Rómában a Teatro Costanziban, elsőre bukásnak bizonyult. Az opera külföldi bemutatója viszont meghozta a sikert és egyre több helyen játszották.
A mű televíziós változatát az opera eredeti helyszínein forgatták Rómában (Angyalvár, Farnese Palota, Sant'Andrea della Valle templom) világhíres operaénekesekkel. A kritika szerint olyan, mintha Cavaradossi szerepét teljes mértékben Placido Domingora írták volna. A gyönyörűen fényképezett operafilmet 3 Emmy-díjjal és BAFTA-díjjal jutalmazták.
Zum 150. Geburtstag von Giacomo Puccini zeigt ARTE die Oper \"Turandot\", die von einem der größten menschlichen Gefühle erzählt, der Liebe. Für den Auftakt des \"Festival del Mediterrani\" bringt der [urlhttp://www.lesarts.com/;Palau de les Arts[/url] in Valencia eine spektakuläre Neuinszenierung auf die Bühne. Maestro Zubin Mehta entfacht am Pult ein musikalisches Feuerwerk, und auch die Solisten glänzen: Maria Guleghina als Prinzessin, Alexia Voulgaridou als Liù, Alexánder Tsymbalyuk als Timur und Mario Berti als Calaf. ARTE präsentiert eine Aufzeichnung vom 24. Mai 2008.
Sajnos nem, pedig kíváncsi lennék rá, hogyan oldja meg ezeket az áriákat. Szerintem sok olyan szerepet elénekel ami nem neki való, ezért a hangja veszített fényéből. Egyébként nem szeretem az áriaesteket. Viszont Alagna a francia operákban nagyon jó!
Az az igazság, hogy a Levine - féle Manon 20 évvel később készült, mint a karajanos Bohémélet. (1972 ill. 1992)Valóban más Pavarotti hangja, de szerintem még 57 évesen is nagyon jól énekelt. (Freni ugyanennyi idős volt a felvételen)
18:00 : Budapest Ötpacsirta Szalon (FSzEK Zenei Gyűjteménye) A klasszikus ének új generációja: tanítványok, tehetségek, jelen és jövő csillagai
Prof. Laki Krisztina ének mesterkurzusának záró koncertje
Műsoron áriák és dalok klasszikus remekművekből.
Kísér Mezei Pál zongoraművész.
20:00 : Budapest Magyar Állami Operaház "Tenorissimo" - ünnepi operagála Fabio Sartorival és magyar énekesnőkkel18:00 : Tokaj Kulturális és Konferencia Központ, Zsinagóga "Zempléni Fesztivál"
A XIV. Cantemus Nemzetközi Kórusfesztivál kórusai