vissza a cimoldalra
2022-11-29
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Kiemelt fórumaink
Társművészetek (2583)
Opernglas, avagy operai távcső... (21613)
Momus társalgó (6413)
Kedvenc felvételek (740)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (63905)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (5767)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7780)
Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik (8730)
Milyen zenét hallgatsz most? (25131)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2410)
Digitális kerekasztal (129)
Kedvenc előadók (2933)
Haladjunk tovább... (237)

Olvasói levelek (11896)
A csapos közbeszól (99)
Legfrissebb fórumaink
A díjakról általában (1176)
Balett-, és Táncművészet (6149)
A nap képe (2349)
Pantheon (3193)
Operett, mint színpadi műfaj (5258)
Kimernya? (4683)
Momus-játék (6352)
Sass Sylvia (490)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (3306)
Ilosfalvy Róbert (1008)
Házy Erzsébet művészete és pályája (5404)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1596)
Zenei események (1027)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (904)
Rost Andrea (2134)
Kolonits Klára (1237)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43
számlaszám:
11711003 20016193

apróhirdetés feladása:

Fórum - Erkel Színház (Potork, 2004-12-17 15:15:06)

   
11300   perempe 2022-10-01 09:33:38

Nagyszerű volt a Koreai Nemzeti Szimfonikus Zenekar tegnapi koncertje. A magánénekesek is szuperek voltak, érthető, hogy az Erkelben hasonló műsorral nem próbálkoznak. (Utána lehet nézni, hol szoktak fellépni.) A három énekes nagyon szimpatikusan viselkedett, nem ünnepeltették magukat, pedig lett volna rá okuk. A 4. szimfónia nagyon tetszett, volt ráadás is (Ifj. Johann Strauss: Örömvonat op. 281).

11299   Edmond Dantes • előzmény11298 2022-09-21 18:51:24

Ugye ez is csak egy  rossz  vicc? "Az az Ókovács jelenti be a bezárást", aki már hónapokkal ezelőtt elengedte az Erkelt, amikor még semmilyen korlátozás, áremelés, hőmérséklet-szabályozás nem volt. Visszamenőleges hatállyal ne mosdassunk szerecsent! És milyen alapon "zárja be" olyasvalaki (vagyis OSzI) az Erkelt, akinek ott egy szál árva Rost-gálán kívül semmije nincs? Ki elől, mi elől zárja be ő az Erkelt? Másrészt ajánlom Társművészetek-topik 2571 sz. beírását elolvasni. Ja és a (most nem meg)nevezett színház jegytérképét böngészni kicsinykét. Ott bezzeg nem silentolnak a múzsák..pedig talán nem ártana.

11298   virius • előzmény11296 2022-09-21 18:28:43

Az az Ókovács jelenti be a bezárást, akinek kétségen kívül érdeme volt a színház újranyitása 2013-ban. Vagyis oda jutottunk, ahonnan mintegy tíz éve elindultunk. És lesz ez még így se. Mint tudjuk, inter arma silent Musæ.

11297   perempe • előzmény11296 2022-09-21 16:20:56

Természetesen rossz viccet akartam írni.

11296   Edmond Dantes • előzmény11295 2022-09-21 15:57:31

Viccnek vicc, de ezek szerint igaz. Azért vicc, mert az az Ókovács Szilveszter jelenti be az Erkel bezárását, akinek ott egyetlen produkciója sincs, mivel elengedte a színházat. MÁO színeiben ott idén 2 esemény található a honlapon: a Koreai Nemzeti Szimfonikus Zenekar hangversenye -az mitől MÁO?- és Rost Andrea születésnapi gálakoncertje ... a fűtési szezon első napján ...

11295   perempe 2022-09-21 15:17:15

A magas rezsiárak miatt átmenetileg bezár az Erkel Színház

Ez valami vicc, ugye?

 

11294   Búbánat • előzmény11293 2022-06-06 12:31:17

A Budapesti Operabarátok Egyesülete  a 2021/22-es operaévad utolsó
KLUBDÉLUTÁN-ját tartotta meg június 5-én (tegnap) az Erkel Színházban.

Gémes Szilvia ügyvezető köszöntötte az operabarát-tagságból megjelent közönséget, majd átadta a szót Aczél András rendezőnek.

Anélkül, hogy belebonyolódnék a szerkesztő-műsorvezető csapongó gondolatmeneteibe, inkább nevesítem a fellépő művészeket, akik szerintem nem biztos, hogy „vevők” voltak a „tereferé”-ben Aczél  kissé erőltetett szóvicceire, vagy olykor bizalmaskodó, bevallottan „intimpistás”-kodó megjegyzéseire.  A műsorvezető különben előszeretettel feszegette a purparléban azokat a kérdésköröket, melyekben a saját véleményét ütköztethette jelenlévő vendégjeiével, kíváncsian nézeteikre is a felvetett olyan témakörökben, mint például a régi idők szerepfelfogásától miben tér el a mai korszellem,  a szereptanulásra, felkészülésre fordított időtartam lecsökkenése a felgyorsult jelenben nem okoz-e nem kívánt hatásokat a produktum „kifutását” illetően; az ének- és táncművészek idő előtti „kiégése”, vagy: a művészek részéről a próbaidőszak alatt lehetséges-e, szabad-e ellentmondani a rendező és a karmester határozott elképzeléseinek, akár „rögeszméinek”, ha azokkal nem értenek egyet, másképp gondolnak valamit, más nézetük van valamiről és arról szeretnék meggyőzni az irányító-alkotókat?

Mindezekről a témákról is szó esett az Erkel Színház tágas színpadjának jobb oldalán elhelyezett kis „kávézó”-asztalka mellett helyett foglalt személyek között, a kihangosított mikrofonok segítségével.

A purparlét meg-megszakította egy-egy ária a három énekművész – Szabóki Tünde (szoprán), Haja Zsolt (bariton) és Szvétek László (basszus) – előadásában. A zongora mellől Bartal László kísérte szólamukat.  Többek közt hallottunk tőlük egy Csarnokáriát a Tannhäuserből, Figaro belépőjét a Sevillai borbélyből, Sarastro áriáját A varázsfuvolából.  Szvétek László az utóbbi áriát követően még a Pomádé király új ruhájából elénekelte a nevezetes Pomádé-áriát is.

A műsor első részében Aczél András egy  balettművész-házaspárral beszélgetett:  első kezdeményezés az Operabarát Klubdélutánok  történetében, hogy táncművészek „viziteltek”  benne:

FELMÉRY LILI, balettművész, magántáncosnő, a 2015/2016-os évad Étoile-ja és
BALÁZSY GERGŐ ÁRMIN, balettművész, principál

    Igazán kedves volt látni és ezúttal beszélni hallani a „balettosokat” – táncművészetükről és magánéleti dolgaikról - zene és tánc nélkül, onnan az asztalka mellől válaszolgatva a rendező „atyáskodó” és „okoskodó” érdeklődéseire.... Amúgy Felméry Lili „vitte a szót”... (Aranyosak voltak!)

A 2022/23-as évadban már az Eiffel Műhelyház Mozdonycsarnoka lesz a helyszíne az Operabarátok Klubdélutánjainak.

11293   Búbánat 2022-06-05 22:59:54

Ma hallottam az Operabarátok Klubdélutánján az Erkel Színházban:  Aczél András rendező "pletykálta" el nekünk, hogy az elmúlt két nap során kedvező fordulat történt  a színház jövőbeni sorsát illetően; az eddigi kósza hírek cáfolatául biztos forrásként számolhat be arról, hogy nem lesz fenntartó váltás és továbbra is az OPERA kötelékében marad az ERKEL. A szükséges épületrészek felújítására (egy-két év)  bezár a színház, utána újra lesznek opera- és balettelőadások, talán kevesebb számban, mint eddig volt, ugyanakkor mint befogadó színház egyéb zenés-műsoros produkciók színhelyeként is funkcionálni fog az épület. 

11292   Búbánat • előzmény11232 2022-04-12 12:28:37

AZ ÉG TARTJA A FÖLDET MUSICAL DALLAMAI MODERNEK ÉS POPSZERŰEK

"Szent Erzsébet hitigazsága megkérdőjelezhetetlen"

RÁCZ ANDRÁS - MNO.HU - 2022.04.11.

„Olvasóink közül bizonyára kevesen láttak klasszikus jezsuita iskoladrámát. Nem csodálom. A műfaj a XVIII. században kiment a divatból, s azóta talán csak a kísérleti színházak egy-egy különlegesen merész műhelyében próbálták feltámasztani a modern európai színjátszás ősanyját. Most azonban olyan darab került az Erkel Színház műsorára, amely minden elemében megidézi a barokk színpadi grandezzát, valószínűleg anélkül, hogy az alkotók tudatában lennének a nagyszerű művelődéstörténeti előzményeknek.”

11291   joska141 2022-03-14 19:42:21

Idézet az Opera 2020.szeptember 10-i, honlapon olvasható. Salome előadást beharangozó cikkéből:

„A feltárások nyomán az előadás díszleteinek tervezői, Vörös Győző ókorkutató-építész és Dobrosi Tamás építész, a világon elsőként színpadon is a közönség elé tárják a legendás palota egy részletét. A robbantott metszetben a dór oszlopok és azok koronázó tagozatai 1:1 arányban idézik meg a királyi palota tróntermének egy darabját.

A művet Rátóti Zoltán rendezi, aki prózai színészként többször fellépett már a Magyar Állami Operaház előadásaiban, most viszont első ízben rendez operát az intézménynek.”

Mind a Főigazgató Úr, aki kiválasztotta a darab megvalósítóit, mind a rendező, mind a díszlettervező számára nagy elismerés lehet, hogy nemzeti ünnepünk alkalmával

Vörös Győző Széchenyi-díjat, Rátóti Zoltán pedig Kossuth-díjat kapott.

11290   oberon • előzmény11289 2022-03-08 09:09:20

Ókovács főigazgató úr azt mondta, hogy a magyar Opera európai színvonalú. A látottak és hallottak alapján ez csak a balett produkciókra volt igaz. A többit inkább felejtsük el gyorsan...

11289   lujza 2022-03-06 22:25:07

Nem járt valaki a szombati búcsú gálán? Érdekelne, milyen volt. Remélem, lesz beszámoló róla!

11288   zenebaratmonika • előzmény11287 2022-03-06 00:21:18

Én is ott voltam az előadáson, remek volt. Sajnálom, hogy bezár a színház, valahogy az Eiffel az rossz helyen van, az Operaház meg drága. 

Cigánybáró gondolom lesz még, de átköltözik a másik két játszóhely valamelyikére. 

11287   Búbánat • előzmény7629 2022-03-05 16:33:13

Kapcs. 7629., 7627. sorszám

Ifj. Johann Strauss: A cigánybáró – Erkel Színház, 2022. március 4.

Tegnap este az Erkel Színházban „lement” a 2021/22-es operaévad utolsó Cigánybáró-előadása. Nem tudom, a bemutató óta eltelt öt év után most mennyire „fájó búcsú” e darabtól nekünk nézőknek, a szereplőknek; kérdéses, hogy Színetár Miklós e rendezését szándékozik-e még az OPERA a későbbiekben felújítani? Egy bizonyos: a tegnapi előadás „magánjelenetében” Hábetler András is búcsúzott, pontosabban mint az operett keretjátékában kikiáltó-narrátor szereplő, külön kihangsúlyozta ezt a „megrendítő” hírt az (egyik) rögtönzött „spontán” kiszólásai közt, célzatosan, könnybe lábadt szemmel, nagy búskomoran felhívva erre mind a vurstli-keretjáték „kórus-közönsége”, mind a nézőtéri publikum figyelmét.

Hábetler András igen elemében érezte magát a színpadon, egymást követték a sziporkázónak szánt kommentjei, a kötött szövegén túllépő vagy a  kvázi improvizálást elhagyó tudatos kikacsintásai, „kiszólásai” s végül már a napi aktualizálást is beleférőnek gondolta mondókájába.  Pl. arra kérte a közönséget, hogy szeretné meghallgatni, hogy ha tetszik nekünk az eddig látottak: hangosan kiabáljuk be, hogy: Bravó!  Először felszólította a „jobb” oldalon ülőket, hogy bravózzon. Megtettük. Utána ugyanerre kérte a „baloldalt”, megtették. Majd az „összetartás” jegyében, hogy már a teljes nézőközönség ajkán csattanjon fel a „bravó”, Megtettük.

Volt egy megható epizód is, amit ugyancsak Hábetler András kezdeményezett - kéréssel fordult hozzánk a színpadról, szándékosan szerepen kívül maradva: félperces néma csenddel fejezzük ki együttérzésünket mindnyájan a szomszédos országban zajló háború tragédiájában érintett, ott élő embertársainkért, nemzetiségüktől függetlenül, a békéért fohászkodva. Megtörtént.  

A tényleg szívszorító „intermezzo” után folytatódott az előadás és hamarosan a partitúra szerinti távoli ágyúdörgések hangját is hallottuk már a zenekar felől - megidézve az operett cselekményének osztrák-spanyol hadszíntéri eseményeit - a Mária Terézia-korában játszódó illusztratív meseszál kibontakozásával...

Már a bemutató utáni beszámolóban érintőlegesen megjegyeztem, hogy bár az operettben Szaffi kapja a legszebb dalszámokat, és a közönség meg is tapsolja rendesen, mégis nem ő, hanem a III. felvonásba átemelt Frühlingsstimmen bravúrszámot éneklő Arzéna aratja le a sikert. Pedig ez nincs is benne az operettben (ahogyan a Melis László átiratában felhangzott és balettművészeink tolmácsolásában eltáncolt Kék Duna keringő is betoldás csak), de mivel ez a felvonás gyakorlatilag – egy kivétellel – nem tartalmaz új melódiát, a rendezésben bevett szokás a komponista más darabjaiból átemelt ének-zenei részletekkel bővíteni a dalbetétek számát. Így került át az operettbe a „Tavaszi hangok”-keringő is, ami Arzéna alakítója, Rőser Orsolya Hajnalka virtuóz éneklésével kétségkívül hatalmas sikert aratott. De hogy méltányos legyek a többi szerep megformálójával, mindenképpen meg kell említenem a többi énekművészünket is, akik mind, nagyszerű énekükkel, játékukkal, komédiázásukkal sokszor tapsra ragadtattak bennünket.

Elsősorban az OPERA fiatal énekművésznőjét, Horti Lillát dicsérem, aki a természetes báján, külső megjelenésén túl, mindenekelőtt szépséges szopránjával bűvöli el nézőjét-hallgatóját, s ő most is, ezúttal Szaffi szerepében nyújtott megint élményt, nagyszerű partnerként a színpadi játék- és énektársak oldalán.  Barinkay Sándor mint bonvivánszerep minden tenor egyik vágyálma lehet, ha megvan hozzá az a kiállás és a szépen csengő, érces magas hangfekvés. Boncsér Gergelyt operettmúltja is segítette, hogy az énekszámok mellett sok prózát tartalmazó, de operai igényű darabban illúziót keltő alakításban hozza a karaktert és jó diszpozícióban halljuk tőle a belépő áriát, a szerelmes duetteket, ahogyan a drámai szituációjú együttesekben is jól szólt a tenorja.

Cziprát Fodor Bernadett, Zsupánt Szvétek László alakította, mindketten hozták a „kötelezőt”, utóbbi sajnos – a rendezésnek „köszönhetően” – csak  a harmadik felvonás buffó számát énekli, az első dala a sertéskirályról, nem tudom miért, már a premieren sem került be a darabba. Homonnay Péter lovag huszárok élén előadott dalát Biri Gergelytől is, szívesen fogadtuk, a kisebb szerepekben is kellő vidámsággal rukkolt elő Bátki Fazekas Zoltán (Carnero gróf), Farkasréti Mária (mint Mirabella nevelőnőnek egy önálló áriája is még belefér jelenetében) és Ujvári Gergely (Ottokár). Mária Terézia császárné, magyar királynő prózai szerepébe Szűcs Nelli színésznő, a Nemzeti Színház művésze vitt bele vidámságot.

A táncbetétekben a Duna Művészegyüttes tagjai Mihályi Gábor koreográfus irányítását követve vettek részt. Az Operaház Zenekarát és Énekkarát (karigazgató: Csiki Gábor) az öt évvel ezelőtti bemutató karmestere, Héja Domonkos vezényelte.

A szűnni nem akaró tapsokkal nem tudom, hogy valóban „végső búcsút” vettünk-e A cigánybárótól?...

11286   joska141 2022-02-28 20:36:50

Mai hír:

https://papageno.hu/blogok/operahaz/2022/02/galaesttel-zarja-az-elmult-9-evet-az-opera-az-erkel-szinhazban/

A cikkből:

„A Magyar Állami Operaház 2013-ban hat év kihagyást és egy szerény helyreállítást követően egyebek mellett azzal a céllal is nyitotta újra az Erkel Színházat, hogy az előadások megtartására átmenetileg alkalmassá tett teátrum az Andrássy úti dalszínház tervezett korszerűsítése idején is biztosítani tudja az OPERA működését.

Az Operaház újranyitásával párhuzamosan eljött az idő, hogy az Erkel Színház elmaradott infrastruktúrájának átfogó és szükségszerű korszerűsítése ismét előtérbe kerülhessen.”

Így múlik…

11285   Búbánat • előzmény11275 2022-02-17 21:54:45

A Szinetár90 ünnepi gálán Ókovács Szilveszter főigazgató az Erkel színpadán, nyilvánosság előtt,  Szinetár Miklóshoz intézett köszöntő szavaiba foglalta: 

Az Eiffel Műhelyház  egyik új próbatermét -  háziszínpad - a februárban kilencvenedik születésnapját ünneplő Szinetár Miklósról nevezik el. Minden színpad, terem kapott nevet, ezzel is szeretnék az Operához kötődő jelentős személyiségek emlékét ápolni, illetve élők esetében, mint például Szinetár, ezzel a gesztussal elismerni azt, amit az opera műfajáért tettek.

11284   joska141 • előzmény11283 2022-02-17 19:13:01

Egy rendkívül nagy tudású, tapasztalatú nagybetűs MŰVÉSZ nagyon figyelemre méltó, megszívlelendő szavai.

Egyetlen percig sem kívánom megsérteni az általam nagyon tisztelt Kovács János karnagy urat…

De a borszószemekből a falon több ragad meg, mint az Ő szavaiból a döntéshozók fülében….

11283   -zéta- 2022-02-17 16:32:49

Kovács János interjú...

11282   ladislav kozlok • előzmény11281 2022-02-17 15:31:05

Koszi Zéta,  tévedtem, de ha a mai helyett  covid elottit írtam volna - jobb let volna.

11281   -zéta- • előzmény11278 2022-02-17 14:58:59

Ez egy kétéves felvétel. Idén ugyanott egy Fülöp-Posa kettőst énekelt Pape-val. Nagyon kínos volt... 

11280   ladislav kozlok • előzmény11278 2022-02-17 14:49:51

Aida Garifullina mikor megnyerte az operáliát,  azt írtam, hogy reszkess Annácska mert jon Garifullina. El is  jott.  Gyonyoru hang, gyonyoru holgy. Nagyon jo, intelligensen épiti fel a repetoárját. A  konnyu lírai szerepek után most már Violettát, Mimit és Liu-t  is énekel.

11279   ladislav kozlok 2022-02-17 14:32:44

hallgassátok

11278   ladislav kozlok • előzmény11271 2022-02-17 14:31:37

A salzburgi  Miller fantasztikus volt. 

Ha kíváncsiak vagytok Domingo mai formájára,  hallgassátom meg  Tubuson. A moszkvai Bolsojban  Aida Garifullinával énekelt, Violetta és Germont kettose a II-felvonásbol. /2020, január 19/

www.youtube.com/watch?v=y5284OXbhx0

11277   Búbánat • előzmény11275 2022-02-14 21:16:46

Képgaléria – Erkel Színház – Szinetár90

Video - Szinetár90 - Erkel Színház - előadás utáni fogadás

11276   Búbánat • előzmény11275 2022-02-14 10:03:17

Szinetár Miklós nem nélkülözte humorát sem a „Szinetár90”-gálaesten tegnap az Erkel Színházban: egy megmosolyogtató poénnal lepte meg A cigánybáró- operettből előadott  „Ki esketett?” kezdetű kettős előadóit, Horti Lillát (Szaffi) és Pataky Dánielt (Barinkay) – meg a közönséget.

Amikor az énekesek a partitúra szerint és a dalszövegben a második strófához érnek, mindnyájunk meglepetésére váratlanul Szinetár Miklós baritonját halljuk, amint rákezdi: „Ki volt a tanú? (Ó mondd!)

És erre Horti: „Te mondd!”  Majd már Pataky folytatja: „Két gólya, mely ott kelepelt...”  

Mondanom sem kell, hogy a duett végén a két énekművész mellett  Szinetár Miklós „közbeszólását” is megtapsoltuk...

11275   Búbánat 2022-02-13 22:59:57

Érdekességek a tegnapi  „Szinetár90” gálaest műsorából:

Az Erkel Színházban tegnap este „mindenki Tanár Urához” jöttünk el!  Nagyszabású ünnepi gálaest keretében nemcsak az operarendező, hanem minden magyar rendező doyenjét köszöntötte – velünk együtt – 90. születésnapja alkalmából a Magyar Állami Operaház!

Tudható: Szinetár Miklós, az OPERA címzetes főigazgatója, örökös tagja és mesterművésze több mint hét évtizeden átívelő pályája során diákkorában statisztaként, főiskolai hallgatóként mint rendezőasszisztens, majd huszonnégy operaprodukcióban rendezőként és két periódusban összesen nyolc éven át főigazgatóként is hozzájárult az Andrássy úti dalszínház sikereihez. 1949-ben itt, az Erkelben kiáltotta el magát először statisztaként (a János vitéz egyik előadásán), majd rendezni is itt kezdett. A Magyar Televíziónak 28 esztendőn át volt különféle vezető posztokon művésze, de ezt is lepipálja, hogy a Színház- és művészeti Egyetemen 51 tanéven keresztül oktatott megszakítás nélkül.

Az ünnepi program első részében Szinetár Miklós rendezésében készült  első magyar televíziós operafilm,  az 1963-as „Éjszakai repülés” került levetítésre a színházban. Antoine de Saint-Exupéry azonos című regényén alapuló opera zeneszerzője Luigi Dallapiccola. Az 55 perces, fekete-fehér alkotás főszerepeit a kor magyar énekes nagyságai közül Házy Erzsébet, Radnay György, Simándy József, Ilosfalvy Róbert alakították, de kisebb szerepekben is olyan nagyszerű művészeket láthattunk és hallhattunk, mint Mally Győző, Nádas Tibor, Pálffy Endre, Pálos Imre, Szigeti László, Várhelyi Endre - és Szőnyi Olga (csak hang) operaénekesek, valamint Koncz Gábor színművész.

Az operafilmről utóbb Szinetár Miklós elmondta: „– A televíziónál dolgozva mindenképpen szerettem volna kezdeni valamit a kedvenc műfajommal is. Blum Tamás ajánlotta Dallapiccola egyfelvonásosát. Az operafilm teljesen más műfaj. Az operák többségénél a nézőtérrel való kapcsolat döntő, mert a közönség mindig szereplője és alakítója az előadásnak. A filmnél ez nincs így. A film viszont az asszociációk abszolút szabadságát adta számomra. Számos operafilmet rendeztem, amelyekben sok olyasmit szükségesnek tartottam és megengedtem magamnak, amit a színházban messze elkerültem. Az Éjszakai repülés viszont kifejezetten naturális film lett. Legalábbis – az éneklés ellenére, azzal együtt – úgy tett, mintha realista lenne.”

Erre az ünnepi alkalomra készült el az operafilm restaurált, digitalizált hang- és képanyaga. Az Erkel Színház közönsége nagy tetszéssel fogadta a filmet. Remélhetőleg a televízióban is láthatjuk majd valamelyik magyar csatornán.

A Kossuth-díjas rendező korábban, 2016 és 2018 között három Cinema Szinetár névre keresztelt, vetítésekkel kísért önálló esten mesélt kedvenc szerzőkről, művekről, produkciókról és előadásokról az Erkel Színházban. (Ezekről mind beszámoltam itt a fórumon.)

A sorozat ráadásaként is értelmezhető Szinetár 90 est rendhagyó volt. A szünet után az est rendezője, Aczél András abból a két tucat produkcióból szerkesztette össze a műsort, amelyeket Szinetár Miklós az Operában állított színpadra.

Megtudtuk, hogy az est meglepetésvendégei, akik között az ünnepelt zeneakadémiai növendékei és az OPERA művészei egyaránt megtalálhatók, mind szerepeltek korábban Szinetár Miklós rendezéseiben, és szoros szakmai kapcsolat fűzi őket egymáshoz.

Amikor a függöny fölment, először Mozart Cosi van tutte c. operájából szólalt meg az  I. felvonás fináléja az ünnepelt zeneakadémiai növendékeinek előadásában (Brindás Boglárka e.h., Csejtei-Varga Júlia e.h., Ortan Viviene e.h., Fenyvesi Gabriella Rea e.h., Szeleczki Artúr e.h., Csölley Martin e.h.).

A zongoránál egész este folyamán Dénes István karmester, zeneszerző-zongoraművész kísérte a fellépő „meglepetés vendégeket”.

Az est háziasszonya, Gyüdi Melitta a Mozart-részlet után „bekonferálta” és a színpadra hívta Szinetár Miklóst, aki – miután természetesen hatalmas tapsokkal köszöntöttük őt - helyet foglalt a színpad előterének jobb oldalán, a megszokott kis asztalkája mellett.  Gyüdi, aki a beszélgetőtársi feladatokat is ellátta ezen az esten, aztán a baloldali proscenium páholyból „bombázta” kérdéseivel az ünnepeltet az éppen elhangzott zenei részletek kapcsán arról a darabról, amelyből megszólaltak (hiszen mindegyik az ő rendezése volt az Operában). 

Következett A denevérből a Csárdásmeglepetés itt az érkező és éneklő Rosalindák sora,  akik hosszú évek alatt mind benne voltak a Szinetár-rendezte operettben: Bátori Éva, Felber Gabriella, Frankó Tünde, Horti Lilla, Rőser Orsolya Hajnalka, Sümegi Eszter együtt énekelve adták elő az ismert betétszámot.

Aztán egymást követték azok a dalbetétek, amelyek Szinetár Miklós opera oeuvre-jét szintén fémjelzik:

A cigánybáró – „Ki esketett?” (Horti Lilla és Pataky Dániel); Hoffmann meséi – Barcarola (Rőser Orsolya Hajnalka,...); Carmen – Habanera (Mester Viktória); Hunyadi László – La Grange-ária (Rőser Orsolya Hajnalka); Tannhäuser – Csarnok-ária (Sümegi Eszter); István, a király rockopera – két részlet (Balga Gabriella; László Boldizsár).   De hallottuk még Váradi Zitát is énekelni és volt még egy kettős a Figaró házasságából is...

További meglepetés volt az esten a zongorán közreműködő, zenei improvizációiról is jól ismert Dénes István karmesternek erre a különleges alkalomra szerzett és előadott „kompozíciója”.  Egy sajátos átdolgozással lepte meg nemcsak az ünnepeltet – de a közönséget is!  Először elpötyögte a zongora billentyűin az ismert születésnapi köszöntő versike („Happy Birsday To You” ) dallamának kezdő hangjegyeit, majd eljátszott egy hosszabb lélegzetű pasticcio-forma alkotást:  a Szinetár-rendezte 24 opera 24 ismert rmelódiája fonódik össze egy hatalmas zeneművé; a zenei motívumok úgy szővik át egymást, hogy minduntalan kihalljuk a kompozícióból az említett születésnapi versike „nemzetközi” dallamát.  De ez még nem minden!  A zongoramuzsika alatt képes vetítést látunk: puzzle kirakós játékszerűen, a 24 operarészlet egyenként az elhangzás sorrendjében, de keverten (és megcímkézve az opera címével) „beúszik” a képbe és a végén a 24 puzzle elemből összeáll a kész mű: Szinetár Miklós arcképe! 

Hozzá kell tenni a beszámolómhoz, hogy Szinetár Miklós fantasztikus szellemi és fizikai kondícióban érkezett az Erkel Színház színpadára, hiszen Gyüdi Melitta „provokáló” kérdéseire kimerítő, tartalmas, gondolatokat kiváltó-ébresztő, fanyar humorral és poénokkal teli - bevallottan szubjektív - válaszokat kapott (kaptunk) tőle.  

Az ünnepi gála végén Ókovács Szilveszter főigazgató kedélyes-köszöntő szavaival és egy kis kerekeskocsin betolt hatalmas torta gyertyákkal, melyek lángját aztán az ünnepelt elfújja és az összes fellépett énekművész karjainak, öleléseinek    átengedve magát hagyja el a színpadot. Mi pedig a csaknem megtelt hatalmas nézőtéren felállva, tapsorkánban részesítettük az örökifjút, a rendezők doyenjét, a 90 éves Szinetár Miklóst!

Az ünnepelt még egy slusszpoént engedett meg magának, nekünk címezve:  kötelezően elvárja, hogy mindenki aki most itt van, jelenjen meg ugyanitt tíz év múlva a Cinema Szinetár100-on!...

11274   tollnok • előzmény11269 2022-02-13 17:42:15

Nekem mivel most jelentősebb összeget költöttem zenés és prózai színházra, előre megváltott jegyekkel június végéig, most ez is szempont volt, de egyébként is jobban vonz Agache, mint Domingo. Domingót nem láthattam-hallhattam élőben fénykorában, akkor most már nem akarom. Egyébként több Boccanegre előadás felvételt végig néztem vele, volt amelyikben nem volt rossz. 

11273   takatsa • előzmény11272 2022-02-13 10:51:20

Az a Solti-féle Boccanegra nagyon jó. Hogy úgy mondjam, Solti nagyszerűen tudta Agachet instruálni. 

11272   Heiner Lajos • előzmény11270 2022-02-13 10:18:45

Nekem az április 24-i előadásra, Domingoval.

Láttam élete második Boccanegráját 2009-ben Berlinben, aztán a szerepben a Metben, a Scalaban, a CG-ban, kétszer Bécsben, és Barcelonában. Hangilag a Scala volt a csúcs, azt hittem, egy harmincas énekes hangja szól. Ja, és 1995-ben a Metben Adornoként is láttam, akkor már talán kicsit idős volt hozzá. De az is döbbenetes, hogy Solti Boccanegra-felvétele Agacheval 1991-ből való.

11271   Heiner Lajos • előzmény11269 2022-02-13 10:09:51

Ha láttad volna a Luisa Millert Salzburgban, más lenne a véleményed. Ha nekem nem hiszel, kérdezd meg Kozlok Lacit. Vagy nézd meg az Anyagin részletét a 90 éves Reizennel.

11270   takatsa • előzmény11269 2022-02-13 09:59:21

Nekem mindkét szereposztásra van jegyem, mert szeretném mégegyszer - valószínűleg utoljára - látni a XX. század egyik legnagyobb énekesét. Ameliával kapcsolatban pedig valamiben reménykedem, mert a remény hal meg utoljára...

11269   Károly 2022-02-13 09:32:30

Nekem Agache Boccanegrájára szól a jegyem, de nem azért, mert barátságosabb áron juthattam hozzá, hanem azért, mert igazi Boccanegrát szeretnék hallani! 
Minden tiszteletem Domingo munkásságáért, korábban imádtam őt mint tenoristát, éppen ezért nem szeretném lerombolni az emlékeimet egy 81 éves korban levő, ráadásul nem is a fachjában éneklő, a színpadtól visszavonulni képtelen énekes miatt! 
Sokszor elhangzott már más énekesekkel kapcsolatban, hogy a pályát méltósággal kéne abbahagyni. Neki is. 

11268   tollnok • előzmény11264 2022-02-13 08:15:55

Mindenki megnézhet az Oepra honlapján: mivel mindkét szereposztásban a címszereplő külföldi, ezért nincs különbség az árak között. Harmadik emeleti oldalülések kerülnek 2250 forintba, ezek közül ugye bal és jobboldalt a legelső sorokban még vannak látó helyek: valahonnan a fél, valahonnan az egész színpad látszik. Feljebb már jó eséllyel csak a fél színpad, vagy egyáltalán nem látszik a színpad. Van viszont különbség a Boccanegre két szereposztásának jegyárai között. Én Agachéval megyek rá - annak barátiak az árai. A Domingos előadásokra persze már nem lehet jegyet váltani. 

11267   Búbánat • előzmény11266 2022-02-12 16:19:30

További információk a ma esti ünnepi eseményről - "Szinetár90" - , az Opera oldaláról:

"Egy páratlan életút ünnepe"

2022. február 12. - Erkel Színház

„1949-ben itt, az Erkelben kiáltotta el magát először statisztaként, majd rendezni is itt kezdett. Az Operát nyolc évig vezette, az Operettet négyig. A Magyar Televíziónak 28 esztendőn át volt különféle vezető posztokon művésze, de ezt is lepipálja, hogy a Színház- és művészeti Egyetemen 51 tanéven keresztül oktatott megszakítás nélkül. Mindenki Tanár Ura nemcsak az operarendezők, hanem minden magyar rendező doyenje ma már, 90. születésnapját illő gálaesttel köszöntjük, amelyen levetítjük első operafilmjét, az Éjszakai repülést is, és amelyen – Őt ismerve – egyáltalán nem kell nélkülöznünk személyes szerepvállalását sem.”

Zongorán közreműködik: Dénes István

Az est háziasszonya: Gyüdi Melitta

Közreműködik továbbá:Sümegi Eszter, Bátori Éva, Felber Gabriella, Frankó Tünde, Balga Gabriella, Rőser Orsolya Hajnalka, Szegedi Csaba, Pataky Dániel, Horti Lilla, Mester Viktória,

Brindás Boglárka e.h., Csejtei-Varga Júlia e.h., Ortan Viviene e.h., Fenyvesi Gabriella Rea e.h.,

Szeleczki Artúr e.h., Csölley Martin e.h.,

Váradi Zita

11266   Búbánat 2022-02-09 21:23:42

Szinetár90 – címzetes főigazgatóját köszönti az OPERA

Opera.hu - 2022. február 8. 11:02

Első operafilmjének vetítésével és az OPERÁ-ban rendezett előadásai részleteivel köszöntik pályatársai és tanítványai születésének kerek évfordulója alkalmából Szinetár Miklóst 2022. február 12-én 19:00 órától az Erkel Színházban.

Szinetár Miklós, a Magyar Állami Operaház címzetes főigazgatója, örökös tagja és mesterművésze több mint hét évtizeden átívelő pályája során diákkorában statisztaként, főiskolai hallgatóként mint rendezőasszisztens, majd 24 operaprodukcióban rendezőként, és két periódusban összesen nyolc éven át főigazgatóként is hozzájárult az Andrássy úti dalszínház sikereihez.

A Kossuth-díjas rendező korábban 2016 és 2018 között három Cinema Szinetár névre keresztelt, vetítésekkel kísért önálló esten mesélt kedvenc szerzőkről, művekről, produkciókról és előadásokról az Erkel Színházban. A sorozat ráadásaként is értelmezhető Szinetár90 est első felében a rendező

1963-as Éjszakai repülés című televíziós operafilmje lesz látható.

Az Antoine de Saint-Exupéry azonos című regénye nyomán készült, Luigi Dallapiccola által jegyzett, 55 perces, fekete-fehér alkotás főszerepeit a kor magyar énekes nagyságai közül Radnay György, Simándy József, Ilosfalvy Róbert és Házy Erzsébet alakították, de kisebb szerepekben Szőnyi Olga, valamint Koncz Gábor színművész is szerepelt a produkcióban.

A szünet után az est rendezője, Aczél András abból a két tucat produkcióból állított össze rendhagyó műsort, amelyeket Szinetár Miklós az OPERÁ-ban állított színpadra. Az est meglepetésvendégei, akik között az ünnepelt zeneakadémiai növendékei és Kossuth-díjas művészek egyaránt megtalálhatók, mind szerepeltek korábban Szinetár Miklós produkcióiban, és szoros szakmai kapcsolat fűzi őket egymáshoz. A programban részletek hangzanak el többek közt a Carmen, a Così fan tutte, a Figaro házassága, a Hoffmann meséi, a Hunyadi LászlóA sevillai borbély és a Tannhäuser című operákból, A cigánybáró című operettből és az István, a király című rockoperából. Az esten zongorán közreműködik a zenei improvizációiról is jól ismert Dénes István karmester, aki sajátos átdolgozásokkal is készül a különleges alkalomra.

11265   Edmond Dantes • előzmény11264 2022-02-08 15:06:32

off Nono, csak óvatosan! Vesztegetés-ügyben itt és most(anában) tanácsos veszteg maradni...

11264   Heiner Lajos • előzmény11263 2022-02-08 12:52:03

A Mefistofele másik felét mennyiért vesztegetik?

11263   tollnok • előzmény11262 2022-02-08 12:21:46

Illetve a premier előadások mennek még  emelt jegyárral, de valóban: a mostani jegyárusításnál is vannak baráti jegyárak repertoár előadásokra. Aki nem hiszi, nézzen utána! Én szabadbérletezésben pl. a Hunyadi a földszintre is hétezer forintért vettem jegyet. Figaróra vannak 4500-2500 forintért is jegye a harmadik emeletre, a Boccanegrára szintén. Drágulás persze van a korábbi állapotokhoz képest. Nekem még van fel nem használt szabad bérletes kártyám 2019-ből, amivel elméletileg hat előadásra vehetek 30% kedvezménnyel jegyet. A decemberi szabad bérletezésben, ha hat előadásra vettél jegyet kaptál 50% kedvezményt. A Mefistofelére persze így is közel hét ezerért megyek. 

11262   Edmond Dantes • előzmény11261 2022-02-08 07:59:20

Az azért hungarikum, hogy valaki egyidőben a Magyar Paralimpiai Bizottság és a Magyar Sakkszövetség elnöke és mint MTT-titkár, színházi korifeus, aki még opera(ház)i ügyekben is illetékes megmondóember és üzenőfal. Maradva az operánál, vajon komolyan vehetjük-e, hogy a megnyíló Operaházban akkor, csakis akkor lesznek "20-25.000 Ft-os helyárak", ha azokon "csilliárdos gázsijú művészek" lépnek fel? Mert az "interjúból" egyértelműen ez jön át. Továbbá szerinte "nem jó, ha az Erkel a kispénzűeknek szóló Opera lesz." Szerintem meg az illetékes operaházi főigazgató pont erre szánta pl. a pályázatában és szánja azóta is az Erkelt.

Kovács János remek karmester és remek túlélő. Sokszor, sok minden miatt volt már kétségbeesett. Remélem, ezt a kétségbeesését is túléli.

11261   lujza • előzmény11260 2022-02-08 01:50:46

Ez az ember sok minden volt már, csak tehetséges nem. De mindig feltalálja magát, újra és újra előbukkan valamilyen "fontos" szerepben. Kárt okozni azt tud.

Én eddig is nagyrabecsültem és szerettem Kovács Jánost, a mostani kétségbeesésében az Erkel miatt is osztozom vele.

11260   joska141 2022-02-08 00:02:52

https://index.hu/kultur/2022/01/21/szabo-laszlo-korbaccsal-kell-behajtani-a-gyerekeket-az-operara/

Sümegi Noémi „riporter” kérdése:

„Az Erkelben 1848 ülőhely van – melyik az az opera, amire bejönnek ma 1848-an, ha nem korbáccsal hajtják be a gyerekeket gyerekoperát nézni?”

11259   Amalgám • előzmény11258 2022-02-05 04:37:13

Én egyelőre mindenkit nyugalomra intenék az Erkellel kapcsolatos találgatásokat illetően, még akár abban a vonatkozásban is, hogy a színház majd a musical műfaj új otthona lesz. Nem kimeríthetetlen bizony a musical műfaja, illetve az azt övező érdeklődés sem, könnyen kifoghat rajta egy ilyen hatalmas színház... Főleg ugye, ha ott van még mellette ugyanabban a városban a Madách, az Operett, a Víg, a József Attila, vagy az akár musicalbe hajló darabokat is játszó Eiffel. Az Erkel jövő heti műsorát pedig ha megnézzük, szerdán rögtön találhatunk ott egy törölt musical-előadást is, amiről pedig hát ki gondolta volna...

11258   pagliacci 2022-02-04 19:11:06

Mindenki csak találgat. Én is.

Tegyük fel hogy a NER-ben vagyunk. Ókovács gyakorlottan mozog a terepen, és folyamatosan próbálja előre (na jó: abba az irányba amit ő előrének gondol) vinni az operajátszás ügyét. Amikor elveszt egy csatát, akkor is jó kultúrpolitikusként élére áll a dolognak. Kicsit konkrétabban két teória

1) Egyre több NER-közeli produkció találja meg az egyébként valóban folyamatosan meg-nem-töltött Erkel Színházat. Puskás, Erzsébet, és ki tudja mi lesz még. //Egyébként egy kultúrtörténeti érdekesség: régen sem csak opera szólt a falak között, pont pár napja hallottam hogy pl. 1989-ben Zoltán Erika koncertshow volt az Erkelben!!//

Ez - logikusan nézve - nem feltétlenül lenne baj, de el tudom képzelni, hogy e - nem kevés állami pénzt amúgyis felemésztő produkciók gazdái lassan az Erkel-re mint úgyis adott, finanszírozott játszóhelyre tekintenek, így nem kívánják/tudják a valós bérleti díjat, feltételeket (legalább egy évaddal előre tervezetten lekötés stb.) vállalni. Viszont megfelelő hátszelük miatt az operaház főigazgatója nem mondhat nekik nemet - inkább felajánlja hát az egész épületet, amit az operaház amúgy sem nagyon tud teljes évben kihasználni, "megtölteni".

2) Korábbi tervekben sokszor elhangzott, hogy Ókovács az Operaház után az Erkel  (teljes) felújítását szeretné elérni. Ez valószínűleg - a végeláthatatlan, sok-sok10milliárdot felemésztő Andrássy-palota és Eiffel-műhelyház után, nem függetlenül az egyre veszélyesebbé váló világgazdasági és magyar költségvetési körülményektől sem, már nem talál a pénzügyminisztériumot is legyőző kultúrpolitikai támogatásra, így bizonyos szempontból racionális döntés lehet a felújításra részben érett épület "elengedése" - szenvedjen vele más, a tömeget tényleg vonzó előadásokra az opera akár "visszabérelheti".

2B) az "elengedés" csak blöff, amivel érzékeltetni akarja hogy az államnak nincs más választása mint a felújítás. Ennek ellentmond hogy nem a felújítás szükségességét állítja az elengedési-érvelés középpontjába.

Megjegyzem, a dolog "szépsége" - amire már mások is felhívták a figyelmet - hogy pár hónap, pár év alatt teljes ellentmondások születnek. Ilyen az is, hogy az Eiffel az eredeti elképzelésekben még egyértelműen, fő céljaként próbacentrumként szerepelt. Az "előremenekülés" jegyében úgy tűnik sikerül(t) elérni hogy teljes értékű játszóhelyként jelenjen meg a kultúrpolitika színpadán /bocs a képzavarért/ - innen nézve tényleg minek "még egy harmadik" opera-játszóhely?

Szomorú, tragikomikus, izgalmas történet. Egy év múlva talán okosabbak leszünk.

11257   Kati • előzmény11256 2022-02-03 15:52:41

Ha jól olvasok, takatsa barátunk inkább elszaladna Rost Andrea nevétől, mint bevonzódna. Én ugyanígy, ha meglátnám Miklósa Erika nevét. Még szerencse, hogy olyan messze lakom, hogy ez a veszély nem fenyeget.

11256   zenebaratmonika • előzmény11251 2022-02-02 19:24:54

Ja pontosan ez jutott nekem is eszembe, hogy jó vannak még ennél drágábbak, pl. Volksoper, de már ez is csak alig drágább. Mondjuk a külföldi inkább beül egy angol nyelven feliratozott musical előadásra, esetleg operettre, tehát ilyen szempontból előnye van a Fővárosi Operettszínháznak és a Madách Színháznak. Ha opera előadás, hát max. ha érdekli maga az épület, akkor ül be. Olcsón beülhet helyette a szintén nagyhírű Zeneakadémiára is egy koncert erejéig. A másik probléma, hogy hiányoznak a vonzó nevek, akik miatt érdemes lenne beülni az Operaházba, tehát e tekintetben a budapesti opera hátrányban van. Pozitív kivételt talán Miklósa Erika jelent, ő lehet egy húzó név, vagy Rost Andrea.

11255   Nagy Katalin • előzmény11254 2022-02-02 18:34:22

Köszönöm, valóban alaposan mellélőttem.

11254   Edmond Dantes • előzmény11253 2022-02-02 16:03:54

Is-is, a Forint/€ árfolyamát (ma kb. 355 Ft/€) és a fszt.-i és páholy árakat együtt becsülte felül. Napi árlista MÁO honlapján március 14-étől követhető, itt: https://www.opera.hu/hu/musor/

11253   Nagy Katalin • előzmény11252 2022-02-02 14:39:15

Lehet, hogy felülbecsültem a várható árakat? Abból indultam ki, hogy 16500 Ft a III. emelet, akkor a zsöllye min. 45 ezer. Ezek után tényleg kíváncsi lettem. Hol tanulmányozhatom az árakat?

11252   Edmond Dantes • előzmény11251 2022-02-02 14:27:33

Vagy én számolok rosszul vagy ön bennfentes pénzügyi információval rendelkezik :-) kérem ossza meg velem bizalmasan, hol vásárolható euro úgy 100-120 Forintos árfolyamon?! Máris indulok oda annyi zsével, amennyit gyorsan össze tudok szedni. (150-200 euro jelenleg kb. 55.000-70.000 Ft-ot kóstál bolti áron, annyit azért csak nem kérnek az Andrássy úton egy, de talán még két jegyért sem. Egyebekben egyetértek.)

11251   Nagy Katalin • előzmény11249 2022-02-02 11:15:32

A jegyárakon elgondolkodtam. Az igaz, hogy jó 10 éve azt számolgattam, hogy az olaszországi árakhoz képest kb. annyiért ültem a zsöllyében, mint a mi kis vidéki színházunkban (Brescia Teatro Grande). Mára viszont az operaóriások (Scala, Fenice, San Carlo, a palermói Massimo) kivételével a jegyárak abszolút értékben is magasabbak lesznek az Operaházban, mint pl. Bolognában vagy Genovában (amiről nem mondanám, hogy a végeken van az operaéletben). Úgy olvastam az elemzésekben, hogy Budapest nem a sokat költő, presztizsturizmus fellegvára. Valahogy nem tudom elképzelni, hogy az egyszeri turista (aki a saját országában sem jár hetente operába) hirtelen indíttatást érez arra, hogy 150-200 euróért beüljön egy előadásra, csakhogy kipróbálja milyen is az, ill. milyen belülről ez a szép kis épület. Arra nem alapoznék, hogy Ybl Miklós lesz olyan vonzerő, mint Charles Garnier.

11250   Edmond Dantes • előzmény11249 2022-02-02 10:20:49

Javaslom elolvasni a főig. Erkelről is szóló index-interjúját, 11247 itt. Eiffel pedig -mint már írni bátorkodtam- semmilyen tekintetben nem csereszabatos az Erkellel.

11249   fbcs • előzmény11248 2022-02-02 10:04:20

Picit vitatkozok, az operaházban lesz közönség, csak jó része nem magyar, külföldi turistáknak ez nem ár. Magyarként a jelenlegi bérletes rendszer, ha maradna, akkor azért, legalábbis délelőtti előadásokra, megfizethető maradna (így bérletben délelőttre 3500-ért is lehetett venni jegyet földszintre).  Illetve ha az Eiffelt sikerül kellően népszerűvé tenni, abban is lehet potenciál, de megjegyzendő, hogy klasszikus nagyoperák játszására nem tűbik alkalmasnak (barokk, modern balett, modern, kisebb zenekari létszámot igénylő operákra tökéletes, esetleg prózát is alkalmazó műveknél lehet előny a kisebb tér).
Egyelőre nem tudjuk még az Erkel pontos sorsát, nem tudjuk, megmarad-e a jelenlegi bérletrendszer (vagy helyette/mellette lesz-e olyan lehetőség, hogy kedvezményesen tudjon a belföldi közönség jegyet venni, stb.). Pálcát törni ráér mindenki akkor, ha legalább már a jövő évi évadot meghirdetik, a mostani nézőszámokon látszik, hogy az Erkel kihasználatlan.
(Persze az alacsony nézőszámnak a külső tényezőkön (Covid) kívül vannak olyan okai, amiket kiküszöbölhettek volna. Eleve túl sok előadást hirdettek, amiből egy halommal visszamondtak, ráadásul a jegyvisszaváltás sem olyan gördülékeny, mint pl. a Müpánál. A választott darabokkal is volt probléma, kevés slágerdarab, sok viszonylag ismeretlen. Még mindig nem oldották meg, hogy online lehessen SZép kártyával jegyet vásárolni (ismét jó példa ezzel szemben a Müpa...). Szóval az azért megjegyezhető, hogy tehettek volna többet a magasabb átlagnézőszámért)

 

11248   zenebaratmonika • előzmény11246 2022-02-02 09:31:23

Na oda biztos nem ülök, mert tériszonyom van.

Különben ilyen árakkal közönséget vonzani az operába halott ügy szerintem, szóval, ha az Erkel Színház kevesebb, mint feleakkora árakkal is üres, akkor halott ügy az operajátszás sorsa Budapesten. Vidéken meg szinte nincs is előadás, leszámítva Szegedet, ahol ha jól rémlik 3 premier van évente, de Miskolcon már csak 1 és más városokban is. Most Debrecen az passz....

 

11247   Edmond Dantes 2022-02-02 08:29:20

Ókovács Szilveszter közleménye az index.hu-nak mindössze négy (!) hónappal ezelőtt  itt:

"A Magyar Állami Operaháznak nincs tudomása olyan fejleményről, de tervről, sőt ötletről sem, amely az Erkel Színházat szervezetileg különválasztaná az Operától. Megjegyezzük, hogy ez infrastrukturálisan rendkívül komplikált is, mert az Erkel Színház valójában csak egy nagy méretű játszóhely: sem megfelelő próbatermekkel, raktárakkal, műhelyekkel (gyártási háttérrel), művészeti! együttesekkel, hangszerparkkal, saját repertoárral, adminisztrációval, de még az utóbbihoz szükséges fizikai lehetőséggel sem rendelkezik. Mint operaház (kisbetűvel, tehát mint intézménytípus) az Erkel Színház nem működhet az Andrássy úti (és most már Kőbányai úti) komplexumok és azok humánerőforrása, valamint folyamatos keresztfinanszírozása nélkül. Szakmailag tehát annyi a tömör reakció, hogy a Magyar Állami Operaház két nagyszínházának szétválasztása két működő operaházra rövid távon kivitelezhetetlen feladat volna. Mivel az Erkel leválasztása nincs jelenleg napirenden,ezért minden egyéb csak találgatás." (Vastagítás tőlem - ED)

Pár napja ugyanott (ld. még MÁO-topik 62848): Index kérdésére -Az a terv továbbra is, hogy (az Erkel - ED) alacsonyabb árfekvésűnépszerűbb operákat játsszon?-: "Nem, és erről tájékoztattam feletteseimet..."..."ez a fajta embertömeg fogyott el, illetve annyira karcsúsodott, hogy már nem kell neki az Erkel Színház éjjel-nappal operára."..."...hosszabb távon azt szeretném javasolni az illetékeseknek, hogy újítsák fel az Erkelt, megvannak rá a terveink, makettjeink, és működtessék akár újra Városi Színház név alatt befogadóintézményként, amelynek kis menedzsmentje van alapműszakkal, alapvető technikával – ez Nyugaton bevált szisztéma –, és aki ki akarja venni, az bérli bele a többit, és szedi a hasznot." Mottó: "kifordítom-befordítom, mégis Erkel bunda a bunda". (Puccini Köpönyege után szabadon.)

11246   -zéta- • előzmény11245 2022-01-30 21:41:10

16.500,- Ft alatt csak a III. emeletre...

11245   Edmond Dantes • előzmény11215 2022-01-30 21:29:03

Érdemes lenne visszalapozni azokra az időkre, amikor a Ház fura ura és a fenntartók valamint a szűkebb és szélesebb holdudvar tombolva ünnepelte a megújult Erkel Színház megnyitását és fényes jövőjét, olcsó(bb) helyárait. Természetesen élénk kommunistázás közepette, miszerint "azok" lerombolták volna szemünk fényét, drága kincsünket. Érdekelne a Ház rejtőzködő, olykor meg-megszólaló művészeinek véleménye. Most is hozsannáznak? Szavuk nincsen ahhoz, hogy kihúzzák alóluk (is!) "az ország legnagyobb színházépületét"? Vagy abban reménykednek, hogy musical-előadásokban, netán popkoncerteken vagy kívánsághangversenyeken fognak ott közreműködni? A kőbányai kocsiszínbe várják az Erkelből kiszoruló opera- és balettlátogató közönséget vagy a 10.000-20.000+ Ft-os Operaházba, amiről épp e percekben is lelkendezik a köztévében a mindentudó főépítész és csapata? "Ez lesz a vilag legszebb operaháza, még a nápolyi San Carlonál is szebb!" Lehetséges .. de nem nekünk.

11244   zenebaratmonika • előzmény11241 2022-01-30 13:50:07

Szomorú ez, hogy nem lesz, de hát teljesen üresek az előadások néhány sláger darab kivételével. Egy búcsú Cigánybárón még gondolkodom, de megvárom az akciót rá. Nos, ha ennyiért nem mennek az emberek és ott az akció, akkor az operaházba még kevésbé fizetik meg a horror árakat. Maradt még az Eifell, de az meg irtó rossz helyen van...

11243   ladislav kozlok • előzmény11242 2022-01-29 23:46:29

Koszonom.

11242   fbcs • előzmény11240 2022-01-29 20:16:21

Én még 2019-ben láttam az előadást, az akkori énekesek közül Palerdi András nekem tetszett, Létay-Kiss semmi extra, de emlékeim szerint nem volt rossz, a tenor Marcello Giordani azóta eltávozott közülünk (László Boldizsár énekel most). emlékeim szerint Balczó Péter is jó volt.
A rendezés nekem kifejezetten tetszett. Klasszikus hatású, a díszlet látványos, a rendezői üzenetek nem ütnek el a darab alapvető mondanivalójától, a jelmezek, ugyan a történet korszakán változtatnak, de látványosak. A kocsmai jelenet szimbolikája érdekes, a "kitoloncolás" jelenet kellően erőteljes és hideg. Talán valami béna kivetítés nem tetszett, meg az, ahogy szegény Giordani anno alig tudott nagy nehezen az ágyba befeküdni.
Számomra egy második megnézést megér - ami úgy néz ki, számomra is búcsú lesz az Erkeltől.

11241   nizajemon 2022-01-29 18:29:03

Csak sikerült kinyírni a Házat.Csak vállalhatatlan gondolataim vannak  mellébeszélésről,ordító kreténségről,alkalmatlanságról,politikusok seggébe bújásáról,velük való takarózásról.Béke a poraira,nekem olyan.mintha egy meghatározó szerelem ment volna el.

11240   ladislav kozlok 2022-01-29 13:12:46

Kedves forumtársaim, lenne egy kérdésem. Érdemese megnézni a pesti Manont? Olvastam, hogy már az Erkelben nem fognak operát játszani, elszeretnék búcsúzni  ettol, nekem nagyon kedves, színháztol.

11239   zenebaratmonika • előzmény11238 2022-01-27 18:20:48

Hát nem ezeket nevezném "nagy musicalnak", az nálam nem ez a színvonal. 

Cabaret, Chicago, West Side Story, Dream Girls, Webber darabok, Greese, Csókolj meg Katám,.... az már más kategória.

Ha az operettszínház több operettet játszana annak sokan örülnék, én különösképp Ábrahám darabokat (Hawaii rózsája, 3:1 a szerelem javára és persze a Bál a Savoyban és Viktória, sőt a Mese a Grand Hotelben is érdekes lenne). Jacobi Leányvásárját vagy Zeller Madarászát várnám vagy akár Huszka Güll Babáját, Leo Fall Sztambull rózsáját, vagy Benatzky-Stolz Fehér lóját... meg Gyöngy Pál Kadetszerelem is jöhet. A Cigánybáró pedig hamarosan még utoljára megnézhető az Erkel Színházban.

11238   Búbánat • előzmény11236 2022-01-27 16:49:35

Az Erkel Színház már kezdi "odaszoktatni" a musicalekre vágyó "tömegeket" - ha később, egyszer akár Városi Színház néven, ismét "befogadó színházzá" válna.

Ókovács Szilveszter: "Akár így, akár úgy, egy átépített Erkelben/Városiban sok musical fog menni, ez ma a papírforma. Ott vannak Rosta Mária produkciói, Szente Vajk darabjai, Szikora Robi is beszállt a musicalírásba, emellett vidéki színházakban, de budapesti teátrumokban is születnek olyan produkciók, amelyek hatalmasat robbannának ekkora helyen: itt játszani egyszer, nagyot, miközben háromszoros a nézőtér, meg fogja érni." (Lásd Index-interjú  a főigazgatóval)

Sőt, arról is hallottam "pletykákat", hogy idővel a Budapesti Operettszínház tisztán operetteket játszó színházzá alakulna át.

11237   zenebaratmonika • előzmény11235 2022-01-27 12:23:55

Majd lehet tartani a covid távolságot, minden negyedik székre ül 1 ember....

11236   zenebaratmonika • előzmény11233 2022-01-27 12:23:16

Hát erre nem sokan lesznek kiváncsiak, max a nagyon vallásos emberek.

11235   Edmond Dantes • előzmény11234 2022-01-27 08:22:21

Az Erkel Színház státuszát át kellene tekinteni vagy -strukturálni, újraépíteni. Ehelyett a házat akarják ismét quasi újraépíteni. Aztán újranyitják és addigra elfogyhat a maradék közönség. Und so weiter...És azt már nem lehet a járványra fogni. Addig is állami százmilliókkal és vattázott közönséggel kitömött  musicalekkel töltik ki a sokasodó opera- és balettmentes napokat.

11234   Kati • előzmény11232 2022-01-26 22:49:30

Erre és ilyenekre kell az Erkel Színház. Tragédia.

11233   Edmond Dantes 2022-01-26 12:35:34

A Szent Erzsébet musical (Lezsák Sándor-Szikora Róbert: Ég tartja a Földet– Erzsébet, a szerelem szentje) teljes, kettős szereposztása egy bevezető cikk után megtekinthető a Magyar Fórum netes oldalán.

11232   Búbánat • előzmény10992 2022-01-26 11:07:48

Az Ég tartja a Földet – Igazi sztárparádénak ígérkezik a készülő Szent Erzsébet-musical

Magyar Kurír - KULTÚRA – 2022. január 11., kedd | 17:02  - Pallós Tamás

Jóformán a teljes alkotógárda, a közreműködő színészek többsége megjelent január 10-én a fővárosi Damjanich utcában, a D50 Rendezvényközpontban, ahová sajtónyilvános olvasópróbát hirdettek. A sokszereplős, összművészeti igényű program célja az volt, hogy a szervezők bemutassák, hol tartanak Szikora Róbert, Zsuffa Tünde és Lezsák Sándor Az Ég tartja a Földet című musicaljének előkészületei.

A darab leendő kulisszái mögé tekintő hangolódás bevezetéseként a rendező, Cseke Péter osztotta meg gondolatait a sajtó munkatársaival és a széles körben népszerű műfaj iránt érdeklődőkkel. Amikor tavaly márciusban felhívta Lezsák Sándor, hogy elvállalná-e egy Árpád-házi Szent Erzsébet életét feldolgozó musical színpadra állítását, jóllehet mindent alaposan átgondoló típus, igazgatóként felelős döntéseket hozó, régi színházi ember, ezúttal azonnal igent mondott a felkérésre. Annak ellenére, hogy nem volt még szövegkönyv, dalok sem, csak zenei ötletek, alapok, dalkezdemények, amelyeket évekkel korában Szikora Róbert vázlatolt.

Elolvasta Zsuffa Tünde történelmi regényét, majd az alkotók csapatához csatlakozva egy hat hónapon át tartó „kölcsönös tiszteleten, szereteten alapuló, egymást építő kritikával serkentő, harmóniában és jókedvvel megélt” közös munka vette kezdetét. Ennek eredménye a tizennyolc színészt, nyolc gyerekszereplőt, nyolc énekesből álló ensemble-t, harminc táncost, kaszkadőröket, artistákat, összesen mintegy hetven főt felvonultató darab, amelynek – kettős szereposztású – ősbemutatójára április 8-án és 9-én, az Erkel Színházban kerül sor.

A musical negyvenhét jelenetét kiszolgáló látványos, korhű díszletet Szendrényi Éva, a pazar kivitelű jelmezeket Berzsenyi Kriszta tervezte. A zenei alap hangszerelője Kiss Gábor, a világítástervező Madarász Zsolt, a koreográfiát Benkő Dávid és Morvai Veronika készíti.

A címszerepre két nagyszerű orgánumú, beszédtechnikai modorosságok nélkül, szépen artikuláló, rendkívül muzikális, „éterien” éneklő fiatal művészt választottak: Györfi Annát és Békefi Viktóriát. Minden szempontból ideális Erzsébetek.

A sajtóeseményen részletek hangzottak el a műből: rövid jelenetek és persze néhány dal ízelítőként. A musical cselekménye „kerettel”, Erzsébet szenttéavatási szertartásával indul; az őt méltató prózai monológot – IX. Gergely pápa szerepében – Varga Miklós tolmácsolta. A szülők, II. András és Gertrúd királyné vitáját – amely a gyermek Erzsébet elengedéséről, Türingiába küldéséről szól – Szekeres Adrien és Horányi László „hangjátéka” idézte.

Ez a párbeszéd készíti elő az aggódó anya, Gertrúd érzelmes búcsúját, Szekeres énekszólóját, amelyhez végül a király is csatlakozik. Zsófia őrgrófné, Erzsébet anyósa szigorú, zord karakter. Kemény, feszes, zúzós dalát (Gyűlölöm Erzsébetet) Vasvári Mónika hitelesítette

Erzsébet és Lajos kölcsönös vallomását, a musical „szerelmi kettősét” (Szívemből énekelek) Györfi Anna és Vastag Tamás szólaltatta meg. A következő prózai részletben Walter lovag (Buch Tibor) és II. András (Dóczi Péter) az Aranybulláról, a pénzszóró magyar urakról, a keresztes hadjáratról és az Európát is fenyegető iszlám veszélyről dialogizált. Erzsébet és fivére, Béla – gyermekkorukra emlékező – duettjét, a musical címadó számát (Az Ég tartja a Földet) Békefi Viktória és Dánielfy Gergő énekelte először a média képviselői, ha tetszik, közönség előtt.

A darab végén az ifjan özvegyen maradt, elűzött Erzsébet az ispotályban megálmodja közelgő halálát. Gyermekei sorsát, jövőjét addigi örök védelmezőjére, Walterre bízza. Az alkotók által Dolhai Attila lelkére szabott ima, a lovag Erzsébettől való búcsúja (Menj, csak pár lépés a Menny!) olyan „zenei jutalomjáték”, amely minden bizonnyal a musical egyik nagy slágere lesz. Merthogy a sajtó munkatársainak szánt előzetes legfőbb hozadéka talán éppen az volt, hogy a kétkedőket meggyőzze: egy olyan nemzetközi mércével is mérhető, egyszerre felemelő és izgalmas alkotás születik, amely – ha továbbra is minden jól megy – valóban sikeres lehet.

A producer, Pataki András is ezt a reményt erősítette. Az áprilisi premiereket követően a musicalnek május elején is lesz még két előadása az Erkel Színházban, majd vidéki turnéra viszik a darabot. Nyáron többek között Szent Erzsébet szülőhelyén, Sárospatakon és a Fertőrákosi Kőfejtő és Barlangszínházban is bemutatják.

Már készül a német fordítása is, 2023-ban nemcsak a határon túlra, Felvidékre, Erdélybe és Délvidékre szeretnék elvinni a leghíresebb magyar szentről szóló musicalt, hanem Ausztriába és Németországba is.

A musical kiemelt médiatámogatója a Magyar Kurír, a Magyar Katolikus Rádió és a Szent István Rádió és Televízió.

11231   Kati • előzmény11230 2022-01-24 10:24:44

Pont olyan, mint ő és az origo.

11230   Edmond Dantes • előzmény11229 2022-01-24 10:13:37

Nagyinterjú Gulyás Dénessel az origo.hu optikájával itt.

11229   Kati • előzmény11228 2022-01-24 09:36:49

Számított rá? Én nem. Ő már kasszától távozott, a Kossuth-díjjal kifizetve.

11228   Búbánat • előzmény11227 2022-01-24 09:08:47

Az aláírók között megint nincs ott Gulyás Dénes (Pécsi Nemzeti Színház)-

11227   -zéta- 2022-01-23 17:17:30

NYILATKOZAT (a Facebookról átemelve)

Kedves Magyar Állami Operaházzal szerződésben lévő énekes szólisták,

a tudomásunkra hoztátok többen, hogy 2 napja kaptatok egy levelet az Operaház vezetőségétől, amelyben állítólag szerepel egy olyan mondat, amely azt a kijelentést teszi, hogy többek közt a mi "panaszaink" hatására készült számotokra egy újabb felkérő.

Ettől a kijelentéstől a leghatározottabban elhatárolódunk!

Aki kicsit is követte nyilatkozatainkat, az tudhatja, hogy sohasem az előadásszám ellen emeltünk szót, hanem az irreálisan magas premier szám ellen, amelyeknek a próba időszakai teszik lehetetlenné a veletek való együtt dolgozást, nem az előadásaik.

Arra utalni ezzel a mondattal, hogy meghallották "panaszainkat" és egyeztetve velünk hozták a jövő évadról ezeket a döntéseket, ami miatt több énekesnek kevesebb pénze és előadása lesz, az minden valóságalapot nélkülöző hangulatkeltés és minket célzó hitelrontás. Nevetséges már csak azért is, mert december óta nem tudtuk elérni semmilyen fórumon, hogy a főigazgató úr leüljön velünk érdemben tárgyalni, mint az a sajtóban is jól követhető volt.

Állítólag január 27-én találkozni fogunk a vezetőséggel és tárgyalni a kikérők rendszeréről, a lehetőségekről és a vidéki operajátszás jövőjéről. Legalább is mi így megyünk oda. Ezt nevezte el az igazgató úr OperaFórum4-nek. Számunkra értelmezhetetlen, hogy egy január 27-i megbeszélés állítólagos hatásai már egy január 21-i levélben tényként megjelennek.

A másik két indoka a levélnek, a covid helyzet és az Erkel színház körül található érthetetlen anomáliák épp elég indokot kell, hogy szolgáltassanak.

Hogy Ókovács Szilveszter igazgató úr kultura.hu interjújában található mondatát idézzük: "Rajtunk más ne keresse a saját felelősségét!"

Maradunk örök híveitek,

Cser Ádám

Dinyés Dániel

Silló István

Somogyi Tóth Dániel

11226   bermuda 2022-01-22 20:32:52

Hol van IVA ,aki a fórumon olyan sokat harcolt az Erkel bezárásakor,, ?

11224   Edmond Dantes • előzmény11218 2022-01-22 15:36:45

Edmond Dantes elképzelni sem meri, mi történne, ha ő írna ilyesmit. Minimum megköveznék. Talán még ő is saját magát. Pedig az Erkel mai konstellációjában valóban kolonc. A kicsinyítése után is -az igényekhez mérten- túlméretes. Teszem hozzá: sajnos, de ez a helyzet. Elképzelni is rémes, mit kezdene a ma világa a szintén irtózatos méretű Népszínházzal. Városképileg és színháztörténetileg fájdalmas a hiánya, de megtölthetetlen és alig hasznosítható lenne, csak ez már sosem derül ki. Történelem.

11223   Beatrice • előzmény11212 2022-01-22 15:25:10

Igen, bent van a DigiTárban, hiányos szereposztással. Ezt belinkeltem 11208 sz. hozzászólásomban, és felvetettem, hogy ki lehetne egészíteni.

11222   Edmond Dantes • előzmény11219 2022-01-22 13:46:12

Ld. 11215 ... :-) sakk-matt??

11221   Klára • előzmény11218 2022-01-22 13:39:03

Köszönöm!

11220   Edmond Dantes • előzmény11217 2022-01-22 13:35:11

Privátban..

11218   Búbánat • előzmény11216 2022-01-22 11:18:28

Az egyik fórumtársunk (aki amúgy "bennfentes" az Operában)  írta le tavaly ezeket a mondatokat itt a fórumon - az ő mondatait idézte most Edmond Dantes.

11217   Klára • előzmény11215 2022-01-22 10:39:35

Ezt a förmedvényt én is olvastam valahol,  akkor is elszörnyedtem rajta, de nem ugrik be, hogy hol.

Egyetlen apró megjegyzés: évekig, sőt étvizedekig volt bérletünk az Operába, Erkelbe, és a bérletes előadások mellett is gyakran jártunk mindkét helyre. Nem minden este volt zsúfolásig tele a nézőtér, de nem voltk  üresen tátongó  széksorok!  Mai napig visszasírom, visszasírjuk a színházi buszokat, amik minden este ott álltak az Erkel előtt, és türelmesen megvárták, míg az előadásnak vége lett, és a nézők kijöttek  az épületből.

11216   Kati • előzmény11215 2022-01-22 10:25:25

Honnan van ez az idézet?

11215   Edmond Dantes 2022-01-22 09:01:32

Bennfentes idézet: "1.Az Erkel egy kezelhetetlen, hodály méretű csődtömeg. Hatalmas nézőtérrel, lehetetlen kiszolgáló terekkel. Eredetileg több mint 3000, jelenleg is több mint 2000 fős nézőtérrel, (amibe most csak 1800 szék van berakva. Azaz nem a tér lett kisebb, csak kevesebb benne a szék.) Önálló színházként mindig életképtelen volt. Le kellene bontani, és építeni helyette egy praktikus színházépületet. (Ha kell egyáltalán még egy színház.) 2. Az elmúlt 70 évben úgy oldották meg az Erkel fenntartását, hogy integrálták az Opera szervezetébe. Ez stabilan működött. De az, hogy az Erkelt integrálták az Opera szervezetébe, nem azt jelenti, hogy minden gondja megoldódott, és automatikusan tele lett a nézőtere. Csak a fenntartása van így megoldva. Valóban nem muszáj ennek így lennie. Lehet befogadó színház. Az Operának nem minden produkciója tölt meg 1800 széket."

11214   Kati • előzmény11207 2022-01-22 08:36:45

Kiskegyed örüljön továbbra is a csodálatosan vezetett színház csodálatos vezetésének, földi operarajongók problémáival ne törődjön! Örüljön fizetésének és egyéb juttatásainak! Hogy az előre meghirdetett, interneten és nyomtatásban közzétett programoknak a fele se igaz, nem számít. Állítólag a jelenlegi vezetés adta vissza az Erkelt az operának, amit a csúf kommenisták elvettek tőlük. Most ő árusítja ki. Az Úr adta, az Úr elveszi, áldott legyen az Ő neve! Maga szerint biztos. Kérdezzük meg róla az énekeseket is!

11213   Edmond Dantes • előzmény11207 2022-01-22 08:08:36

Drágák a jegyek, ezt tudta?

11212   Edmond Dantes • előzmény11208 2022-01-22 08:07:57

A pozsonyi vendégjáték bent van a Digitárban.

11211   Edmond Dantes • előzmény11205 2022-01-22 08:04:39

Valamit benéztem, helyesbítenem kell: ma nem Az ezred lányára kapható még ezernél több jegy az Erkelbe, hanem a Manon Lescaut-ra. Ezrednél Ezernél több jegy Az ezred lányára jövő szombatra kapható. Holnapra valamivel kevesebb.

11210   Klára • előzmény11209 2022-01-22 07:42:09

Sőt, az Operaházban vasárnap délelőttönként is voltak előadások!

11209   lujza • előzmény11207 2022-01-22 02:00:37

Kedves Cilike, az eléggé köztudott, hogy nemsokára végre sikerül újra megnyitni a hőn szeretett Operaházunkat is. De én, mint őskövület még pontosan emlékszem, hogy régebben heti hat napon át mindkét színház folyamatosan tudott játszani.

11208   Beatrice 2022-01-22 00:16:04

Mindenütt azt írják "110 év után újra az Opera műsorán Az ezred lánya". Ez nem egészen korrekt, 2005 október 8-án szerepelt a mű az Operaházban, a pozsonyi produkció vendégeskedett itt. Részletek (ezekkel ki lehetne egészíteni az OperaDigiTár hiányos adatait). Ugyanez a produkció Miskolcon is szerepelt akkortájt.

11207   Cilike • előzmény11206 2022-01-21 23:59:31

Kinyit az Operaház, ezt tudta? 

11206   Kati 2022-01-21 21:56:04

Azt hallom, hogy az Erkel Színház már a közeljövőben megszűnik, illetve operát többet nem fognak játszani egyáltalán, a tervezett műsorból semmi sem igaz. De akkor minek volt a vita a vidéki operaigazgatókkal?

11205   joska141 • előzmény11204 2022-01-21 17:09:01

Csak azt nem értem: ha egy bizonyos idő után látható, hogy ennyi jegy maradt, miért nem adja az Operaház ezeket féláron, a saját jegyárusító rendszerében? Az Operaház honlapján még mindig teljes áron tudnám megvenni a mai előadás jegyeit. Miért kell ezzel további szervezetek bevételét növelni a különböző, félárra számított jutalékokkal? Számítógépes programmal ez nem egy bonyolult feladat lenne.

A ”Ma este színház” mindig előző este 21,00 órától indul, ugyanezt az Operaház is megtehetné, részére ez semmi bevételi többletet vagy hiányt nem jelentene, „csak” az emberek vehetnék olcsóbban a jegyeket.

11204   Edmond Dantes 2022-01-21 15:10:02

Az Operaház friss hírlevele szerint "óriási siker Az ezred lánya". (Ezt az epitheton ornanst már jól ismerjük a Főigazgató Úr kedvenc levelező-oldaláról.) Az "óriási siker" sajnos inkább erkölcsi természetű. Mára (!) és holnapra még kb. 1.250, vasárnapra több mint 800 jegy eladó. Kedves takatsa, el ne küldj oda, mert én is elküldelek :-)

11203   Búbánat 2022-01-21 10:08:42

A Klasszik Rádió 92.1  Opera Extra- Podcast műsorában a vendég: Palerdi András, basszista, a Magyar Állami Operaház magánénekese - Donizetti Az ezred lánya című vígoperájának Erkel Színházi bemutatójáról kérdezte a műsorvezető, Szerémi Nóra.

11202   ladislav kozlok • előzmény11201 2022-01-21 10:01:52

Brangäne vagy Fricka. 

11201   Edmond Dantes • előzmény11193 2022-01-21 06:55:12

Ha Bayreuth, akkor a két Erda.

  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Magyar Állami Operaház

Richard Wagner: Az istenek alkonya

18:00 : Budapest
Ötpacsirta Szalon (FSzEK Zenei Gyűjteménye)

Szabó Marcell (zongora), Onczay Zoltán (gordonka), Kanyó Dávid (fuvola), Kővári Eszter Sára (ének)
Az est házigazdája: Madarász Iván zeneszerző


Liszt: 104. Petrarca-szonett, S.161/5
Bartók: Három Csík megyei népdal, BB 45b
Dohnányi: Ruralia Hungarica, Op. 32/a, 32/d
Horváth Márton Levente: Sonata da chiesa
Madarász Iván: Három történet oboára
Bella Máté: A pillangó álma
Balogh Máté: Hét hangya
Madarász Iván: Fú a szél a nádasban

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti Kamaraterem

Lajkó István (zongora)
"A fekete-fehér színei 2022"
Liszt: Zarándokévek, Második év: Itália – 47. Petrarca-szonett, 104. Petrarca-szonett, 123. Petrarca-szonett
Schubert: Három zongoradarab, D. 946
Medtner: Szonáta-ballada, op. 27

19:30 : Budapest
Nádor Terem

Nagy Réka (gordonka, viola da gamba)
Savaria Barokk Zenekar, vezényel: Németh Pál
C. Ph. E. Bach: A-dúr gordonkaverseny
J. Pfeiffer: A-dúr versenymű viola da gambára
A mai nap
született:
1797 • Gaetano Donizetti, zeneszerző († 1848)
elhunyt:
1643 • Claudio Monteverdi, zeneszerző (sz. 1567)
1924 • Giacomo Puccini, zeneszerző (sz. 1858)
1957 • Erich Wolfgang Korngold, zeneszerző (sz. 1897)