Régen láttam Pasolini Salóját, alig emlékszem rá, de annyira mégis, hogy sehogyan se tudjak párhuzamot vonni a két darab között. Ha mégis, akkor a filmről nem Tosca figurája, hanem inkább a báró perverziója jut az eszembe. Bár ma már sokkal kevesebb dolog számít perverziónak (is), mint 120 éve...
Nem, nem, ezt cáfolom. A közönségnek nem mindegy.
A két idézet erősen hasonló tartalmú: "ő maga is másképpen alakítaná a szerepet és a maszkját" és "fokozatosan minden külsőséget lehántott és elhagyott". Azaz követte az ízlés(ek), a korszellem változását. A ma ízlése -leegyszerűsítve- talán éppen az, hogy minél kevésbé vagy semennyire ne változtassuk el a színpadi külsőt.Jó eséllyel ő is ehhez alkalmazkodna. Mondjuk Gobbi úgy fejezett ki mindent a hangjával és főleg a játékával, hogy sosem volt szép hangja ... rossz nyelvek szerint semmilyen hangja nem volt. Nem becsülném le a "mostaniakat" sem. Ahogy már többször vélekedtem így, egy idő múlva a "mostaniak" is nosztalgiák alanyai és tárgyai lesznek. Remélem, megérjük ;-)
A második felvonást én is el tudám képzelni egy "Salò-szerű" helyzetben! De a rendezés elvileg Tosca és Pasolini élete/sorsa között akar párhuzamot vonni. Még egy kritikát se olvastam, aminek írója értette/érteni vélte volna a rendező üzenetét.
Tényleg úgy tűnik, hogy ma már a közönségnek mindegy.
Mindenestre jól megmondtad a "tutti"-t.
Nem biztos azért, hogy az teljes mértékben így is van. Sokan csak elviselik. :-)
Nekem boldogság volt a szép magyar fordítást olvasni az olasz szöveg alatt és az eredeti Tosca szerepet hallani a stúdiófelvételen (lsd lejjebb). Még akkor is, ha magával ragadott egy korosabb Tosca szép hangja.
Pontosan Tito Gobbi lenne, aki ma már biztosan nem készítené saját maga Scarpia maszkját. Magyarul is megjelent életrajzi kötetében írja, hogy a Báró figurájáról az évtizedek során fokozatosan minden külsőséget lehántott és elhagyott, hiszen a hanggal minden érzelmet, magatartást ki lehet fejezni. Bár a mostaniakról – tisztelet a kivételneki – is el lehetne ugyanezt mondani. A pozitív és negatív példáktól most tekintsünk el.
Ide vele, tökjó lehet! Kis túlzással azt mondanám: mindegy, csak ne 1800-ra datált díszletek és jelmezek legyenek. Olyant már sokat láttunk -Zeffirelli-stílt is nyugodtan be lehet tenni a múzeumba- és Tito Gobbi s.k. készített maszkját sem kérjük senki mástól és senki máson, csak őrajta ... ő azonban régen elhunyt. Ha élne, forogna a sírjában, ő maga is másképpen alakítaná a szerepet és a maszkját, mint 50-70 évvel ezelőtt. És Callas is boldogan venne fel egy -rendezéstől függően- 20. vagy 21. századi öltözéket. Istenien mutatna benne és rajta, a közönség pedig ugyanúgy imádná őt, őket, mint anno. Pucéran is.
Calleját láttam Cavaradossiként, nekem nem tetszett, de ez szubjektív vélemény. Viszont sokért nem adnám a 19.- i vagy 22.-i előadás felvételét!
Igen, a klasszikus megoldás évtizedek óta az volt, hogy Scarpia hátravonult, sétált, ült az asztalnál, stb.mintegy érzékeltetve, hogy Tosca bármit mond, énekel, nem érdekes, az adu ász az ő kezében van. Ehhez képest ez a földön fekvés némi magyarázatot igényel (ha van egyáltalán, az ilyen még nem volt indokon kívül.) Ami a hivatkozott Trailert illeti, sajnálom az énekeseket, akik ilyen produkciókra kényszerülnek! Sok mindent el tudok képzelni, ha a mondanivalót szolgálja, de ezek a mai rendezések egyre kevésbé! Számomra egy név ismerős, Pavel Černoch - kíváncsi lennék az ő véleményére.
Ha már mai Tosca rendezések, ajánlom figyelmetekbe a La Monnaie új produkcióját. Trailer Az egész valami furcsa Pasolini párhuzamra van felfűzve - elég bizarr, random meztelen emberekkel. Ehhez képest egy ima alatt földön fekvő Scarpia maga az ortodox operarendezés (amúgy mikor ezt a madridi rendezést Barcelónában játszották pár éve, tisztán emlékszem, hogy Schrott hátravonult az italos asztalhoz míg Monastyrska az imát énekelte. Jó kérdés, kinek az ötlete volt a változtatás...).
Úgy száz, de legalább 65-70 éve minden rendezőt tutira "az önmegvalósítás érdekli", pontosabban a saját elképzelését rendezi meg, ki így, ki úgy, olykor forradalmasítva az operajátszást vagy annak bizonyos szegmensét (ld. Wieland Wagner), olykor meg botránykövet állít elő. "Korhű" produkció(k), mint pl. de Bosio pesti Don Giovanni-ja, legalább annyira botrányos/ak, botrányosan unalmas/ak, mint amennyire botrányos némely félresiklott rendezői elképzelés.
A mai rendezők nagy részét - tisztelet a kivételnek - többnyire az önmegvalósítás érdekli, a mit lehet még belemagyarázni a darabba koncepció.
A madridi Tosca-szereposztás(ok) itt, a rendező, Paco Azorin weboldala itt. Netrebko is énekel két Toscát a széria végén.
Boldogult anyósom ezt már nem láthatta, halálának egyik oka az elkeseredés is lehetett: évtizedekig támogatója volt az ünnepi játékok körének... és még megérte a művészi zuhanás, lavina idejét. Nem csak ő volt kétségbeesve, bár akkor az új irányvonal még generációs kérdésnek is tűnhetett.
Sejti-e a mai modern rendező, hogy mit vált ki a nézőből? Nyilván mindegy neki, csak az érdekköre számít.
Ezért örültem most a szép ruhának :-).
Gyengébbek kedvéért mégegyszer... viszont szeretettel :-)
A B alatti ikonra illesztve a nyilat megjelenik a felirat: Kép. Erre kattintva és ebben az ablakban lehet szerkeszteni, ki lehet próbálni, ha nem tetszik valami törölni lehet, és újrakezdeni.
Hol van az Image? Nekem is gondot okoz a képszerkesztés, pontosabban csak úgy tudok "szerkeszteni", hogy minél kisebb képet igyekszem kiválasztani.
Megelőzött :-) néhai nagynéném mesélte ugyanezt Jeritzáról, ha jól emlékszem, egy Városi Színházban látott Tosca alapján. Radvanovsky Normájáról ebben a bejegyzésben írtam 2017-ben, történetesen Netrebko helyett ugrott be akkor a szerepbe, aki majd Pesten énekel -remélhetőleg- Toscát. Forog a körhinta..
Maria Jeritza - Tosca
Érdekes eszmefuttatás, de nem hiszem, hogy egy adott énekesi teljesítmény - mert akkor is az, ha netán vájtfülűek egy hamis hangot, rossz intonálást vélnek felfedezni - megítélének legjobb módja a "ki hány perc alatt énekelte el" az áriát!
Hasonlít a "ki hány percig birja szuflával a Wälse-Ruf éneklését" címen futó, igen kedvelt tenor-versenyhez, aminek szintén nem sok értelme van!
Számomra egyébként sokkal értékesebb egy élő előadás, még ha nem is mindig tökéletes, elvégre az ember nem gép, mint egy másodprcre kidolgozott, ki tudja hány felvételből összevágott, ezerszer átfésült stódiófelvétel!
Egyébként a földön fekve énekelt "Tosca imája" első megvalósítója egy Jeritza Mária nevű szoprán volt, akit Monarchia beli születése kapcsán sokan büszkén neveznek magyar énekesnőnek, pedig nem volt az
Köszönöm, éppen kérdeztem volna, ki az a szegány Scarpia, aki földön fekve élvezi ezt a produkciót. Ami akkor is teljesítmény, ha az ária csak egyszer hangzik el!
Ama bizonyos 2018-as salzburgi Tosca óta, ahol Scarpia atléta trikóra vetkőzve kerékpározik, Tosca az asztalon fekve énekel, és a harmadik felvonás végén ketten pisztolypárbajban lövik le egymást, én már semmin nem csodálkozom!
Köszönöm bejegyzésedet, kiváló elemzés.
Amikor megnéztem ezt a videót, akkor a művésznő hangja bájolt el, a klasszikusnak vélhető színpadkép és a ruhája.
A rendezői elképzelésre ezekbe a pózokba kényszerített művészek inkább sajnálatot és együttérzést váltottak ki belőlem, erről nem is akartam írni (20961).
Bírták az iramot... A női főszereplő testhelyzetébe, kezébe, mozgásával szinte beleláttam az egykori felmosórongyot. Ilyen időket élünk...
Szerintem nem kellett volna ismételnie, de valami rávitte. Hiúság vagy a közönség szeretete, nem tudom. Óriási testi teljesítményt nyújtott.
Ceterum censeo adnotationem 20956 esse delendam. (A fölösen túlméretezett képet jó lenne törölni vagy konszolidálni, hogy helyreálljon az oldalszélesség.)
Most hiányzik nagyon parampampoli, telramund. Hová tűntek a jófülűek?
Ezt a - leginkább cirkuszi - tornász-produkciót elandalodva magasztalók szíves figyelmébe ajánlom az alábbiakat.
- Scarpia bárótól még retteg egész Róma. Miért lapít fekve, nyúlbélaként a rendező-zseni kissé beteges elképzelése szerint? Tosca mindjárt letérdel előtte! (...mármint a hason fekvő Scarpia előtt!)
- Az (egyébként valóban nagyszerű) énekesnő az előírt singhiozzando -t némi nyögdécsélés formájában tárja elénk; még menetközben is, ahol ez az előírás nem szerepel. A szemmel láthatóan és füllel hallhatóan tüdővel gazdagon megáldott énekesnőnél a "perché me ne rimuneri cosììììììììì?" előbb némi saskeselyűs vijjogást követően bukkan elő, HAMISAN ! Alig talál rá a helyes hangra, nekifut alulról, majd fölészalad, nem is csoda, hiszen vonatfütty-hosszan tartja ki: 4:03-ig. Tessék meghallgatni.
- Elődjei, közöttük egy bizonyos Callas három perc alatt "hadarta el" ezt a számocskát; Tebaldi 3:06ig húzta; Sass Sylvia 3:13 alatt énekelte el; a máig etalonnak számító Gheorghiu 3:22 alatt tudta le; Annácska 3:33 -ig danolta el, az isteni Marton Éva is befejezte 3:40-nél. Nem nyögtek és nem énekeltek hamisan.
- Remélem, soha nem lesz 8 perces Vissi d'arte, ahol Scarpia miniatűr spermiummá zsugorodva szűköl az egyébként hatalmában lévő, földön hentergő Tosca lábánál.
Köszi az infót, szombaton 21 óra. Majd ügyeskedem...
Még annyit, hogy a július 10.-i előadás, ha jól olvasom, YouTube-on is közvetítve lesz. Radvanovsky partnerei Joseph Calleja és Carlos Alvarez lesznek.
Végre kipihenhette magát... ;-)
Mondjuk érdekelne, hogy mi okból kerül padlóra Scarpia az ima előtt?
Dicsérjük egy kicsit a Scarpiát játszó/fekvő Carlos Alvarezt is, aki a csaknem 9 percet szinte teljesen mozdulatlanul, az ujjaira támaszkodva töltötte...
Gyönyörű hang! Csodálatos képek!
Mindemellett rendkívüli testi erőnléttel művészi átszellemülés.
Köszönöm szépen.
Kedves otello, köszönet, mint minden alkalommal! Lebilincselő alakítás, és magatartás. A "természetesen" csodálatos előadáson túl, ahogyan nem pattant fel, hogy sűrű hajlongások közepette köszönje meg a tapsot, csak finoman jelezte, hogy érti és köszöni. és kész megismételni az áriát. Amit ugyanolyan intenzitással és átéléssel énekelt, mint első alkalommal, majd nyilván minden ment tovább. Radvanovskyhoz méltó produkció volt.
Lebilincselő és rendkívül tanulságos felvétel, a pazar legatók és hogy Tosca miként vedlik át énekesnővé és utána vissza Toscává...
Nagyon köszönöm, hogy megosztottad....
A tegnapi madridi Tosca premieren a közönség megismételtette Radvanovskyval nagyáriáját. Videó!
Kedves zenebaratmonika, kérlek, használd az Image-fület képbeillesztésre, akkor nem tolódik szét az oldal.
Szabadbérletezés a 2021/22-es évadra 2021. június 14-től augusztus 31-ig
2021. május 31. 13:57
2021. június 14-től a megszokott kötött bérletek helyett egy bérlethez hasonló jegyvásárlási lehetőség nyílik. Június 14. és 16. között a 2019/20-as évadban bérlettel rendelkező vásárlóinkat, június 17-től augusztus 31-ig pedig minden kedves érdeklődőt várunk egy új kedvezményes jegyvásárlási konstrukcióval. Az ún. szabad bérlet lehetőséget biztosít vásárlóinknak, hogy kedvenc előadásaikat az általuk preferált dátumokon és a nekik tetsző ülőhelyeket kiválasztva tekinthessék meg.
A kedvezmények mértéke:
• két különböző előadásra való vásárlás után 10% kedvezmény;
• három különböző előadásra való vásárlás után 20% kedvezmény;
• négy különböző előadásra való vásárlás után 30% kedvezmény;
• öt különböző előadásra való vásárlás után 40% kedvezmény;
• hat különböző előadásra való vásárlás után 50% kedvezmény jár a vásárlás értékéből
A kedvezmény kizárólag a saját szervezésű nagyszínpadi előadások esetében érvényesíthető. Más egyéb kedvezménnyel nem vonható össze. A 2021/2022-es évadra meghirdetett előadások vásárlása során az ajándékutalványok és szabad felhasználású jegyek online és jegypénztári vásárlás esetén is beválthatók. Az Erkel Színházban a IV. kategóriába szabad bérletek nem válthatók.
A nyári jegyvásárlási akció keretében az alábbi, 2021. december 31-ig megtartott előadásokra válthatók jegyek:
Operabemutatók
Carmen | Az aranyműves boltja | István király / Athén romjai | Veszedelmes éden | Hoffmann meséi
Balettbemutatók
Sad Case – az Új(ra) lendületben balett-est keretében | Chroma – a KON-TAKT(S) balett-est keretében
Operarepertoár
Salome | Carmina Burana | Bánk bán | A Mester és Margarita | Az úrhatnám polgár | Requiem | István, a király | Poppea megkoronázása | A képzelt beteg, avagy őfelsége komédiása | Az arany meg az asszony / Tóték | Bohémélet | Messiás | A denevér | Edgar
Balettrepertoár
Giselle | Párizs lángjai | A diótörő
A fentiek mellett egyéb különleges eseményeket, zenekari koncerteket, gálaesteket, valamint gyermek- és ifjúsági programokat is kínálunk, amelyekről az Opera honlapján tájékozódhatnak.
Kedvezményes jegyvásárlás:
2021. június 14–18., 10:00–18:00 | Erkel Színház, Eiffel Műhelyház és online
2021. június 21-től | Opera Értékesítési Centrum és online
További információ:
Opera Értékesítési Centrum (hétköznapokon 10:00 és 17:00 óra között)
1061 Budapest, Hajós utca 13–15. Fsz. 1. 90-es kapucsengő
Telefon: +36 1 332 7914
E-mail: jegy@opera.hu
In der neuen Saison 2021/22 erwarten Sie hochkarätige KünstlerInnen und Ensembles: Robert Carsen inszeniert Cavalieris Musiktheater Rappresentatione di Anima et di Corpo mit Giovanni Antonini am Pult seiner Il Giardino Armonico, Christof Loys preisgekrönte Inszenierung von Brittens Peter Grimes gelangt zu einer Wiederaufnahme, Catalanis La Wally wird vom jungen Leading Team Barbora Horáková sowie dem Chefdirigenten der Wiener Symphoniker Andrés Orozco-Estrada interpretiert und Bejun Mehta wird in Händels Giulio Cesare die Titelpartie übernehmen (Regie: Keith Warner). Martin Kušej und Ingo Metzmacher gestalten Puccinis Tosca mit Kristīne Opolais in der Titelpartie und Lotte de Beer inszeniert Janáčeks Jenůfa mit Nina Stemme als Küsterin, die ihr Rollendebüt am Theater an der Wien gibt. Noch vor der ersten Opernpremiere erwartet Sie eine “Intrada” mit dem Hamburg Ballett und John Neumeier, die mit ihrem Ballettabend “Beethoven-Projekt II” unserem Genius loci huldigen.
Bécsi Volksoper 2021/22. évada
PREMIERE GENRE TITEL 11. September 2021 Operette "Roxy und ihr Wunderteam" (Paul Abraham) 30. September 2021 Ballett "Ein Deutsches Requiem" (Martin Schläpfer) 31. Oktober 2021 Oper "Der Rosenkavalier" (Richard Strauss) 4. Dezember 2021 Musical "Lady in the Dark" (Kurt Weill) 15. Jänner 2022 Oper "Boris Godunow" (Modest Mussorgski) 2. Februar 2022 Ballett "Begegnungen" (Alexei Ratmansky/Andrey Kaydanovskiy/Martin Schläpfer) 20. März 2022 Musical "La Cage aux Folles" (Jerry Herman) 27. März 2022 Oper (konzertant) "Kleider machen Leute" (Alexander Zemlinsky) 9. April 2022 Oper (Kasino am "Schoenberg in Schwarzenbergplatz) Hollywood" (Tod Machover) 14. Mai 2022 Oper "Der Tod in Venedig" (Benjamin Britten) 4. Juni 2022 Ballett "Kontrapunkte" (Anne Teresa De Keersmaeker/Merce Cunningham/Hans van Manen)
Úgy nézem, kevésbé játszott darabok ezek nálunk.
A kellemes meglepetés, hogy Ábrahám Pál: 3:1 a szerelem javára c. operettjét is elővették, ami 1937-ben ment utóljára Bársony Rózsival és Dénes Oszkárral, de aztán a nácik levették a músorról és hát a filmváltozatot is betiltották. Az operett különben 2014/15-ös évadban lett felújítva Dortmundban, majd 2019-ben a Komische Oper Berlin is músorra tűzte,
Roxy und ihr Wunderteam (Trailer 1) - Oper Dortmund - YouTube
Abraham - Roxy und ihr Wunderteam (2019) - YouTube
A Boris Godunov és a Rózsalovag azét itthon is szokott menni.
A Bécsi Staatsoper új évadja nem is lesz rossz:
https://www.wiener-staatsoper.at/saison-202122/
Csak az az átkozott covid közbe ne szóljon!
Kedves Otello!
A "jelentései" valóban figyelemre méltóak, ismét csak köszönetet tudok mondani. Olyan programokról kapunk információt, nézni-hallgatni valót, amihez nem nagyon jutnánk hozzá. (vagy inkább nagyon nem!) Ez a videofelvétel is csodálatos, óriási! Radvanovsky valóban kivételes művész, megérdemelte a tapsot. Ahogyan Ön is megérdemelné!
Közben megtaláltam a teljes koncert videófelvételét - igaz két éve, Chicagóból.
Szerintem is. Sőt a közönség java szerint is. Kétszer énekelte ezt a koncertet itt Barcelónában és - főleg a második végén - az egész közönség állva ünnepelte. Évek óta írom a "jelentéseim", de ez biztosan az egyik legnagyobb személyes siker volt a Liceuban...
Hú, a vége! :-) Óriási!
Koszonom. Nagyszeru énekesno, a világ vezeto szopránja - szerintem.
Szerintem a három királynőből abszolút Devereux áll legközelebb a hangjához - de ha jól tudom, egészben ezt az operát nem vállalja már. A másik kettőben kevésbé meggyőző, pl. érthetően nem mindenkinek jön be, hogy a Bolena cabalettát "Turandotra veszi" a hagyományos vokális pirotechnika helyett. Élőben viszont ez a belcanto-idegen megoldás is igen hatásos.
Legutóbb a Devereux kapcsán Gruberovát emlegettem, mint idolt. Akkor hirtelen nem jutott eszembe, hogy a MET-nek is van egy remek felvétele ebből az operából Radvanovskyval, aki szintén fantasztikus ebben a szerepben. És igaz, már túl lehetne ezen a repertoáron, de még így is abszolút meggyőző.
Kedves Otello!
Köszönet a bejegyzésért és az információkért! Figyelmes, és már nem először!
A videót megnéztem, Radvanovsky csodálatos, mint mindig. Valóban, a lehnagyobbak egyike! Figyelemre méltó, hogy milyen kevés gesztussal mennyi mindent ki tud fejezni. Külön értékelem, hogy az ária végén nem rogyott le, hogy szemléltesse kétségbeesését - neki erre nincs szüksége! A koncertet letöltöttem, annak meghllgatása későbbre halasztódik, de semmiképpen nem mulasztom el!
Sondra Radvanovsky félig szcenírozott Három Tudor királynő koncertje (a három nyitány és zárójelenet) a Liceuból, május elejéről. A három felvonás hangfelvétele és a Roberto Devereux videón. Riccardo Frizza vezényel.
Különleges és nagy élmény volt, bár Radvanovskynak ezt a repertoárt már nem kellene erőltetnie szerintem. De ahogy egy spanyol blogon írták: ő ma a legnagyobbak egyike és ekkora díváknak ilyen kalandozásokat is meg lehet "bocsátani", ha szívük-lelkük beleteszik és nagy pillanatokkal ajándékoznak meg. Valahogy így gondolom én is.
Junius 4.-kén - Rigoletto Pozsonyban, Rigoletto - Dalibor Jenis, Sparafucile - Štefan Kocán,
www.snd.sk
Itt a fórumon van "musical" topik!
BR Franken: Opernabend | Radio | BR-KLASSIK | Bayerischer Rundfunk
Ábrahám Pál-Alfed Grünwald-Fritz Löhner Beda-Alfred Savoir: Mese a Grand Hotelben c. operettjét játsza le Nürnbergből a BR-KlASSIK német rádió, a darab repertoárra került, mihelyt nyitnak a német színházak. Ezt júniusra teszik.
Előadja Staatsphilharmonie Nürnberg
Karmester: Lutz de Veer
A felvétel készült 2021. május 15-én a Staatstheater Nürnbergben
Lustspieloperettte két felvonásban
Infantin Isabella - Andromahi Raptis
Pál nagyherceg - Sebastian Häupler
Andreas Stephan herceg - Jens Janke
Inez de Ramirez grófnő - Almerija Delic
Chamoix, Hotelbesitzer szállodatulajdonos - Ulrich Allroggen
Matard, szállodaigazgató - Jens Krause
Albert, szobapincér - Jörn-Felix Alt
Sam Makintosh, filmmágnás - Hans Kittelmann
Marylou a lánya - Maria-Danaé Bansen
Barry titkár - Adrian Hochstrasser
Dryser, dramaturg - Yoko El Edrisi
és egyéb
Hollywood, a forgatókönyvek valósága, a Côte d'Azur csillogása, a nemesség fantomfájdalma az elveszített hatalom miatt - Paul Abraham operettjeiben mindig felvette kora aktuális, olykor meglehetősen robbanékony témáit, köztük a „Mesék a Grand Hotelben” És nem csak abban az időben, még ma is sok minden (vagy újra) mindenki ajkán áll: az a fiatal nő, aki függetlenné akarja tenni magát a filmiparban a férfiaktól (Én is), vagy az az ötlet, hogy a közönség állítólag igaz történetekkel szórakoztatja a sugárhajtású készletet (dokumentumfilmek, például "The Geissens - rettenetesen elbűvölő család"). Elegendő ok ahhoz, hogy a nürnbergi Állami Színház visszahozza a színpadra a „Meséket a Grand Hotelben”. Paul Abraham zenéje, a frissítő keveréke a keringő, a swing,
A BR-KLASSIK Franken a nürnbergi operaházban volt a premieren, és Pünkösd hétfőn közvetítette a színes táncot az elszegényedett spanyol Infanta Isabella és az ambiciózus fiatal filmgyártó, Marylou körül. Rendező: Otto Pichler, aki szoros együttműködésben van a "könnyű múzsa" Barrie Kosky sztárigazgatójával a Berlini Komische Operben. Zenei vezető: Lutz de Veer.
(Bár a darab jazz-operett, de mivel ennek nincs külön operett távcső fóruma, feltettem ide, hátha érdekel valakit, bár talán jó lenne egy ilyen topicot is nyitni, de én nem tudok. Sőt én a musicalnek is nyitnák topicot, vagy legalább az operettel közöset.)
A Nabucco igazi premierje június 29.-kén lesz, már kozonség elott.
www.ndbrno.cz Ekkor már remélem szabadon tudunk utazni. Brno és Morvaország nagyon jo turisztikai célpont, szép kirándulásokat lehet tervezni.
Koszonom a segítséget.