Bejelentkezés Regisztráció

Eiffel Műhelyház


495 kétked 2020-11-22 12:30:59 [Válasz erre: 493 takatsa 2020-11-22 10:32:00]

Kálmán Péter tényleg nagyszerű volt. Szemere Zita viszont ham8s, mint mindig. Furjes Anna még tanuljon. 


494 Nagy Katalin 2020-11-22 12:00:35 [Válasz erre: 493 takatsa 2020-11-22 10:32:00]

Egyetértek. Köszönöm, hogy felhívta rá a figyelmemet. A zenei megvalósításon túl számomra külön öröm, hogy Kálmán Péter szövegejtése hibátlan, a legutolsó mássalhangzóig tökéletesen érthető.


493 takatsa 2020-11-22 10:32:00

Kálmán Péter áriaestjét mindenkinek ajánlom. Végre egy tökéletes, világszínvonalú produkció az Operaháztól. Kálmán Péter zseniális, és a közreműködők (Szemere Zita, Fürjes Anna és a zongoránál Katona Anikó) méltó társai. Nagy élmény, gratulálok és köszönöm.

 


492 Búbánat 2020-11-04 13:09:45

Igazi kuriózumot láthatnak az OperaSzerda következő élő adásában

ORIGO - 2020.11.04. 09:38

Az OperaSzerda 2020. november 4-ei részében egy igazi kuriózum, Offenbach A rajnai sellők című operájának keresztmetszetét láthatják a Facebookon és az Origón. Az élő közvetítés a Hevesi Sándor háziszínpadról lesz 20 órától. 

Offenbachot legtöbbször csak úgy tartják számon, mint operettek és egyéb, könnyed muzsikák zeneszerzőjét, aki csak egyetlen igazán komoly művet alkotott: a Hoffmann meséi-t. A francia zeneszerző azonban összesen TÖBB MINT 650 MŰVET KOMPONÁLT, első operája, A rajnai sellők pedig (melyben már felcsendül a későbbi Hoffmann-ból ismert, híres Barcarolle-téma) méltatlanul merült feledésbe. A darab egy belső háborúzások miatt széthullott országról mesél egy különös szerelmi történeten keresztül. A bámulatosan gazdagon komponált, sziporkázó és csillogó műben költészet és politika, álom és valóság, a természetfeletti és a reális világ keveredik. Az opera Magyarországon először 2018-ban mutatkozott be az Erkel Színházban.

Az OperaSzerda-sorozatban látható keresztmetszetet Kováts Andrea állította színpadra Zöldy Z Gergely jelmezeinek felhasználásával. A közvetítés szereplői: Boncsér Gergely (Franz), Gábor Géza (Gottfried), Keszei Bori (Armgard), Szegedi Csaba (Conrad) és Ulbrich Andrea (Hedwig). Az előadás narrátora Mona Dániel, zongorán közreműködik Bartal László. A november 4-ei adás 20 órától kezdődik, a keresztmetszetet a Hevesi Sándor háziszínpadról közvetítik. 


491 tiramisu 2020-10-24 00:11:18 [Válasz erre: 486 oberon 2020-10-23 17:26:28]

Elnézést kérek. Jablonkay Éva  3x énekelte. Delilát 1972-ben.  


490 david28 2020-10-23 22:53:54 [Válasz erre: 475 Edmond Dantes 2020-10-23 09:44:59]

Garanca aztán minden, csak nem vadítóan szexi. Egy jó hanganyag, de Delilától oly messze van mint ide a MET, viszont sokkal inkább agyas, technikás énekes, semmint tüzesen szenvedélyes. Atala a Háziasszony szerepében viszont rendkívül expresszív IS volt és bőven látom benne azt a királynői jelenséget, amivel meg tudná formálni Delilát... Charlotte, ugyan már... Az Mester Vikinek való, Atalára csak ráragadt ez a lírai mezzo-jelző, ami fiatalon volt, már rég nem az. Klütaimnésztra, Wagner-szerepek, modern zene, francia démonok, ez lenne már az ő világa...Nem kimondottan olaszos alkat, de én pl. Azucenának vagy Ulricának is szívesen meghallgatnám.


489 david28 2020-10-23 22:51:06 [Válasz erre: 474 Edmond Dantes 2020-10-23 09:40:07]

A 21. század jól éneklő embereket sem kér, csak csupa ágensek által megcsinált féltehetség sztárt, aki pont az olyan felületes közönséget szolgálja ki, amit a hozzászólásodban levászolsz.


488 Kati 2020-10-23 22:50:41 [Válasz erre: 487 telramund 2020-10-23 18:42:09]

Köszönöm, akkor mégis én emlékeztem jól.

Íme néhány kép!


487 telramund 2020-10-23 18:42:09 [Válasz erre: 486 oberon 2020-10-23 17:26:28]

A premiert Komlóssy Erzsébet és Joviczky József a másik szereposztás  Szabó anita és Pálos Imre ,JablonkayÉva a 7o -es években énekelte néhány alkalommal.

Nagy szerepe a Hovanscsinában Márfa volt


486 oberon 2020-10-23 17:26:28 [Válasz erre: 484 tiramisu 2020-10-23 17:12:28]

Kicsit utánanéztem, mert nem tudtam eddig róla: sajnos mindenhol azt írják (megemlékezések, wiki...), hogy az egyik legnagyobb seikere volt. Bocs. Ennyit a tévedésekről. Ez is bizonyítja a hozzáértéseteket.


485 oberon 2020-10-23 17:21:50 [Válasz erre: 484 tiramisu 2020-10-23 17:12:28]

Akkor olvasd el a 479-et. Nem én tévedtem.


484 tiramisu 2020-10-23 17:12:28 [Válasz erre: 483 oberon 2020-10-23 17:00:11]

Ha már oly okosan írsz, ne legyen benne tévedés!  


483 oberon 2020-10-23 17:00:11 [Válasz erre: 482 tiramisu 2020-10-23 16:37:03]

Teljesen mindegy. Azt hiszem kiderült, hogy nem ez a lényege a mondandómnak. Egyébként nem én állítottam, hogy hallottam vele.


482 tiramisu 2020-10-23 16:37:03 [Válasz erre: 479 Kati 2020-10-23 14:29:57]

Jablonkay Éva sosem énekelt Delilát!


481 Edmond Dantes 2020-10-23 15:36:56 [Válasz erre: 479 Kati 2020-10-23 14:29:57]

Mindenki szemelyes izleset tiszteletben tartom es ugyszolvan minden muveszt megbecsulok, mar csak azert is, mert mindegyikuk tobbet tud mint en, mivel nem vagyok muvesz ... de azert megis probalok differencialni. Az Operahaz egykori derekhadanak szorgos robotosat meg legjobb pillanataiban sem hasonlitanam a vilag ma (egyik?) legunnepeltebb mezzojahoz. Mar csak az elobbire valo tekintettel sem.


480 oberon 2020-10-23 14:57:08 [Válasz erre: 479 Kati 2020-10-23 14:29:57]

Itt a lényeg: mi az, hogy "a szerephez illő hangon". Händel eredetileg kasztráltaknak írt főszerepeit évtizedeken keresztül letranszponálták és baritonok énekelték. Majd jöttek a mezzok és ők énekelték. Majd jöttek a kotratenorok és ők. Akkor kinek a hangja illik hozzá? Delila szerepét lehet tudni, hogy kinek írta Saint-Säens. Hát nem volt az a kimondott dögös alt. Akkor most kinek is kellene ezt énekelnie? Azért mert nektek Obraztsova tetszik, mint Carmen, vagy Jablonkay Éva, mint Delila, nem jelenti, hogy ne lehetne még százféleképp elénekelni, és egyikre sem mondhatja senki, hogy az úgy nem helyes, hogy mit képzel az énekes, hogy merészeli ezt a szent szerepet meggyalázni... Max nektek nem tetszik. És?


479 Kati 2020-10-23 14:29:57 [Válasz erre: 475 Edmond Dantes 2020-10-23 09:44:59]

Delilának el kell tudnia énekelni a szerepet a szerephez illő hangon. Minden más csak ezután következik, nem előtte. Én ifjúkoromban Szabó Anitával, Jablonkay Évával láttam, egyikük se volt "szexi" a szó valódi értelmében, annál inkább hangban. Nemrég láttam egy részt a Sámson és Delilából Garancával, kikapcsoltam. Nagyon szexi volt, a szó valódi értelmében, hangban semmi.


478 Edmond Dantes 2020-10-23 12:15:00 [Válasz erre: 477 Heiner Lajos 2020-10-23 11:51:58]

Elovigyazatosan fogalmaztam  avagy menekulo utvonal magamnak: "mar nem mindig"  egyebkent pedig gratula ;-)


477 Heiner Lajos 2020-10-23 11:51:58 [Válasz erre: 475 Edmond Dantes 2020-10-23 09:44:59]

Ne beszelj kerlek mas neveben!


476 Klára 2020-10-23 09:54:56 [Válasz erre: 469 telramund 2020-10-23 09:09:15]

Egyetértek.


475 Edmond Dantes 2020-10-23 09:44:59 [Válasz erre: 473 ladislav kozlok 2020-10-23 09:40:04]

Delilanak elsosorban nem intelligensnek kell lennie hanem vaditoan szexinek, ezt ne felejtsuk el. Akkor se, ha a mi korunkban ez a szempont mar nem mindig elsodleges ;-)


474 Edmond Dantes 2020-10-23 09:40:07 [Válasz erre: 470 Fabricius 2020-10-23 09:24:57]

Eleg gyakran irom itt, hogy bizonyos szerepeket eleve nem szerencses, hogy ne mondjam: mulatsagos bizonyos eletkor es bizonyos testtomeg/suly folott enekelni es foleg jatszani...de mindig hoznak ellenpeldakat. Neha en is, de a foszabaly szerintem a fenti. A 21.szd.nem ker 60 eves Mimiket, 80 kilos haldoklo  Violettakat, huvosre temperalt kozepkoru Delilakat es lehetoleg hegyomlas meretu "hodito" tenorokat sem.


473 ladislav kozlok 2020-10-23 09:40:04 [Válasz erre: 461 david28 2020-10-22 21:23:28]

Tokéletesen egyet értek, Pozsonyban hallottam eloszor a muvésznot /V-4 koncert/, gyonyoru hang és eloadásmod.  A koncert utáni fogadáson gratuláltam neki, negyon kedves volt velem szemben. Nagyon intelligens holgy. 


472 Edmond Dantes 2020-10-23 09:31:20

Basilides Mariat tartjak a legnagyobb magyar alt enekesnonek, akinek pedig eleg korlatozott volt az alkatahoz, szemelyisegehez passzolo repertoarja tudtommal. Elsosorban oratorium- es dalenekeskent volt nagy, operakban a statikusabb szerepekben. E tekintetben Schock Atala talan ra emlekeztet es ot kovethetne. Semenchukot pl. eleg nehez elkepzelni mondjuk a Mate-passio altszolistajakent, Orpheus szerepeben vagy nem-orosz klasszikus dalok eloadojakent. All-round enekes nincs, meg altban sem, legfeljebb voltak, vannak, akik annak kepzelik magukat.


471 Kati 2020-10-23 09:26:29 [Válasz erre: 469 telramund 2020-10-23 09:09:15]

Igen.


470 Fabricius 2020-10-23 09:24:57

Schöck Atala soha nem volt elkényeztetve szerepekkel és előadásokkal, pedig értékes, jó hangú énekesnő. Sokszor olvasták a fejére, hogy hideg, nem tud eléggé kitárulkozni a színpadon visszafogott személyisége miatt. Viszont ha összehasonlítjuk a hirtelen megjelent és valamilyen okból azonnal favorizált, már szintén nem egészen hamvas korú Szántó Andreával, Schöck Atala hangja ahogy mondani szokás, mindent visz! Azt sem lehet nem észrevenni, hogy azonnali megújulásra lenne szükség, ami az operaénekesek társulatát illeti, főleg a szoprán és a mezzó szólamokban! Képtelenség, hogy mindent ugyanaz a két énekesnő abszolvál ezekben a fachokban már hosszú idő óta! Az 55 és 60 körüli énekesnőknek ideje lenne átadni a stafétabotot! A színház vezetése pedig keressen friss hangokat, fiatal tehetségeket, új arcokat! A férfi énekeseknél valamivel jobb a helyzet, de ott is sok a szereposztási fiaskó! 


469 telramund 2020-10-23 09:09:15 [Válasz erre: 462 david28 2020-10-22 21:25:02]

Igen Kodályt hallgatva  Komlóssy Erzsébet jut eszeme,akit iggyekszik a  éppen ,most halálra dícsért művésznő utánozni.Na de ahhoz még sok tejbegrízt meg kell ennieA másik Komlossiról ne is beszéljünk.Mindig nagyobb volt a füstje ,mint a lángja.Ezzel le is léptem a témáról.Véleményem subjectív természetesen Nekem olyan mezzók jönnek be,mint anno Kolóssy Erzsébet Tiszay Magda,Budaí Lívia jelenben meg E SemenchukAztán altnak Németh Anna  a régmúltból.


468 Klára 2020-10-23 08:28:04 [Válasz erre: 466 Heiner Lajos 2020-10-23 07:04:17]

Na igen! Legyünk jóhiszeműek!


467 Edmond Dantes 2020-10-23 08:03:54 [Válasz erre: 464 takatsa 2020-10-22 22:28:04]

Nekem a mamuskas Charlotte-ja maradt meg, na az nem volt unnep...azt hiszem leginkabb oratoriumokban es bizonyos nemet operakban, lehetoleg statikus szerepekben (Erda) a helye. Szep, pasztozus hang, higgadt temperamentumu szemelyiseg..


466 Heiner Lajos 2020-10-23 07:04:17 [Válasz erre: 465 david28 2020-10-22 23:05:24]

Hogy lehet itt mindenki ily gonosz? 

Termeszetesen lapsus volt, es a La Favorite Leonorajara gondolt. 


465 david28 2020-10-22 23:05:24 [Válasz erre: 463 zdenko 2020-10-22 22:13:53]

Abban a videóban nekem is az a kedvenc részem, mikor a mezzo szerepekről kérdezik és hosszas gondolkodás után A végzet hatalma Leonórája jutott eszébe. :)))

"Csak egy maradhat"? Ezt vajon ki gondolhatja, igazi altunk annyi van mint égen a csillag, főleg ilyen... :D Gál Erika, Komlósi, Wiedemann nagyon jó mezzok, de mezzok, ilyen zengő mélységű, sötét tónusa egyiküknek sincs (Komlósi ráadásul azért már karrierje alkonyán) és ez bizony hiánycikk, nincs már Takáts Tamara, Jablonkay Éva... Kovács Annamária volt még pár éve, de ő is eltűnt. Atalának csodálatos szerepek lehetnének az alt/mély mezzo repertoárban s hallhatóan az utóbbi pár évben ért meg a matéria ezekre a szerepekre, azon kívül pedig remek színpadi jelenlét, kiváló színészi játék és egy szép, dívás alkat is társul hozzá... hogy miért nem a szakmai szempontok a mérvadóak, s miért éppen a múltkor Tannhäusert mészárló Szántó Andrea lesz ezeknek a fachoknak az új üdvöskéje, szerintem fedje lírai homály... Ezért megint gyűlölni fognak meg jönnek a férjek, szeretők, ágensek, mittudoménkik kommentjei, nem érdekel - én a művészetet és a valódi művészeket szeretem hallgatni, élvezni, ha pedig keveset kapok belőlük, mérges vagyok. S művészek vannak, mert vannak, még ha nehezebb is megtalálni ma a korpa közt őket.


464 takatsa 2020-10-22 22:28:04 [Válasz erre: 461 david28 2020-10-22 21:23:28]

Azon ritka alkalom, amikor maximálisan egyetértünk. :) Shöck Atala az egyik legnagyobb kedvencem, és ünnep számomra minden fellépése.Tavaly decemberben pl. abban a szörnyű Messiásban egyedül az ő produkciója volt a vigaszom, Istenem, micsoda szépen énekelt. Aztán emlékszem a 2018-as Trisztán és Izoldára, ahol Brangane-ként ő volt a főszereplő. Neki a világ legnagyobb szinpadain lenne a helye...


463 zdenko 2020-10-22 22:13:53

Én azért még vesztegetnék pár szót Alexandra Rousseau-ra. Végigzongoráztam a YT-on a felvételeit: jóformán 2 Giuditta, 2 Santuzza a repertoár a 2010-es évek óta, de vagyok olyan mazochista, hogy a hatoscsatorna ’Szerdán estidőben’ című műsorát is megnéztem, melynek vendége volt anno. Kérdezi a műsorvezető: „Milyen szerepekre vágyik, mire áll készen?” / Válasz: „A Carmen természetesen, aztán Eboli és A végzet hatalma Leonórája (!!!)” – Nem inkább Preziosilla? Na, erről ennyit! Aztán, ha már david28 volt olyan kedves, s említést tett Schöck Atala nagyszerűségéről, kivételes hangmatériájáról: hát, ja! Ki érti azt, hogy egy ilyen fantasztikus énekesnő –ereje teljében- miért lett parkolópályára téve? Első osztályú Carmeneket produkált pár éve, amihez csak nyúl, arannyá válik. Nem bocsátkoznék találgatásokba, de valami olyasmiről lehet szó, hogy: „Csak egy maradhat!” (Drámai szopránjaink esetében is hasonló a helyzet ugyebár, orrvérzésig ugyanaz a 2 énekesnő.) Világjáró Komlósink hazatalált, s –túl a zeniten- itthon kívánja elénekelni mindazt, amire korábban nem volt lehetősége –kísérteties az egyezés Rost Andrea receptjével-. Az új kedvencről, Szántó Andreáról már nem is kezdek hosszas fejtegetésbe. Száz szó, mint egy: jó lenne ismét az Erkel Színház környékén látni Schöck Atalát, s nemcsak azért, mert éppen eltévedt a ’nyolckerben’…


462 david28 2020-10-22 21:25:02 [Válasz erre: 461 david28 2020-10-22 21:23:28]

Természetesen a tegnapi Kodály nyomán jutott ő eszembe, a Háziasszony szerepével így Komlóssyt hallottam utoljára eggyé válni.


461 david28 2020-10-22 21:23:28

Tul sok szot vesztegettunk olyanra, akire nem erdemes, helyette inkabb szeretnem kiemelni Schöck Atalat, akinek vegre oriasi profizmusahoz es kiveteles tehetsegehez melto szerepeket kene kapnia itthon is.Orommel lattam, hogy A karmelitakban o lesz de Croissy, ill.Az ezred lanyaban Berkenfield markine. Azonban ez a tipusu althang nagyon ritka, en pedig fel karomat odaadnam egy ilyen hangu Delilaert. Hogy csak egy peldat mondjak...


460 zdenko 2020-10-22 16:40:52

Még anno 2014-ben volt szerencsé(tlensége)m dolgozni az I. Nemzetközi Marton Éva Énekversenyen, ahol a jelentkezők  közt, a hazai eresztésben Ruszó Alexandra is megmérettette magát olyan fiatal indulók közt, mint mondjuk Vörös Szilvia, Kálnay Zsófia vagy éppen Vásáry André. Lényeg: akkor bizony megjegyeztem Ruszó nevét, mert egy tehetséges, színpadra termett és rendkívül dekoratív nőt ismerhettünk meg személyében, nem mellesleg nagyon szépen énekelt. Aztán amilyen lendülettel jött, úgy el is tűnt! Látom, nagy port kavart itt a kedves fórumtársak kritikája –egyik-másik abszolút jogos, reális-, de tény, hogy telnek-múlnak az évek, s ha valaki eddig nem ’alapozta meg’ sikerrel a pályát ill. nem koncertezik folyamatosan, annak a nevét kevés szerencsével, művészetét pedig nem feltétlen fogjuk (el)ismerni. Egyébként én is néztem azt az adást, ahol Santuzzát énekelte; szomorú, de meg kell jegyezni, hogy tényleg borzasztó volt! Ég és föld a 6 esztendővel ezelőtti és a mostani Ruszó Alexandra. Csak csendben, szerényen javasolnám neki, hogy vagdalkozás helyett inkább keressen egy olyan énektanárt, aki visszatereli őt a ’jó útra’. Sok szerencsét hozzá! P.S.: Amúgy itt se trollok, se fizetett, véresszájú tollnokok nincsenek, s nem gondolnám, hogy bárki is azért írta le a véleményét, meglátását, mert azzal szánt szándékkal rosszat akart volna a szóban forgó énekesnek.


459 Edmond Dantes 2020-10-22 15:49:17

Ki az a Ruszó Alexandra? Deutsch Tamás kicsit nyersebben kérdezné..(csak 18 fölöttieknek!)


458 Heiner Lajos 2020-10-22 15:07:01 [Válasz erre: 455 takatsa 2020-10-22 13:45:39]

Olyan szinfolt tunne el az eletunkböl, amivel meg a Vanish se bir!


457 Klára 2020-10-22 14:55:29 [Válasz erre: 453 O/A 2020-10-22 13:13:19]

Pedig érdeklődve hallgattuk - bocs ez képzavar - olvastuk volna a továbbiakban is az "új idők új dalait"!


456 macskás 2020-10-22 14:22:27

456


455 takatsa 2020-10-22 13:45:39

S/S az O/A-ban, kérlek ne tartsd magadat vissza. Ez a két beszólásod igazán ütős volt, új színt hoztál szürke kis világunkba. Mindig jól jön egy kis vidámság, várjuk a folytatást! :)


454 Kati 2020-10-22 13:29:39 [Válasz erre: 453 O/A 2020-10-22 13:13:19]

És ez az egy éppen elég is volt, de inkább sok. (Azt egyébként honnan veszi, hogy az itt írók bármelyike is nem muzsikus? Nem kell válaszolnia.)


453 O/A 2020-10-22 13:13:19

Nekem az első és utolsó írásom volt ide. Isten ments, hogy ilyen emberekkel vitázzak, reagáljak,hiszen nem muzsikusokkal állok szemben. Pontosan leírtam amit gondolok:)) Inkább Önök valakinek bérencei (ebek) ezen az oldalon. Ez így is van rendjén , szolgálják a sz.rt ,írkáljanak hűségesen össze mindenfélét mert erre vannak tartva. :) 

Minden jót!


452 Károly 2020-10-22 12:28:51

A Ruszó Alexandrát teljes mellszélességgel védő kommentelők rokonok, akikkel nem érdemes vitatkozni! Ettől eltekintve nem kell pengevájtfünek lenni ahhoz, hogy felismerhető, értsd: hallható legyen az orbitális hamis éneklés, és a hang csúnya vibrátói! No meg a hang világos, szoprán színezetű, semmi köze a mezzóhoz. Nem kéne Márton Éva meg a többi nagyság mögé bújni, mert az egyáltalán nem segít a makacs tényeken!


451 Klára 2020-10-22 12:13:44 [Válasz erre: 446 O/A 2020-10-21 23:41:18]

Tisztelt O/A!

Nem vagyok az Ön által megszólítottak között,  tehát nem mondhatja, hogy találva érzem magam.  Ennek ellenére, vagy éppen ezért,  van néhány szavam az Ön által ideírt sorokhoz.

Ön védelmébe veszi Ruszó Alexndra művésznőt - ehhez joga van, ez az Ön véleménye.  Mint ahogy mindekit, aki ezekbe a fórumokba beir, megillet ez a jog. "Tetszés/nem tetszés szubjektív dolog ,főleg a művészetben" írja Ön. Nos, itt ez a helyzet!

Vannak, akiknek tetszett a produkció, vannak, akiknek nem! Mivel a Művésznő Santuzza áriáját adta elő, a kommentelők  csak erről az egyetlen estéről, erről az áriáról fogalmazhattak meg véleményt. A vélemények, megjegyzések erre az egyetlen áriára vonatkoztak, nem minősítették szakmai előéletét, korábbi sikereit.

Az, hogy valaki egy alkalommal egy versenyt megnyert és a Carnegie Hall-ban jól énekelt, nem garancia mindenkorra és mindenre. Egyetlen énekest, énekesnőt - legyen bármekkora világsztár - sem ment meg a füttykoncerttől, ha egy adott estén nem jól teljesít. Erre vonatkozó tapasztalatot pl. egy Enrico Caruso nevű énekes is szerzett!  Aki kiáll a pódiumra, tisztában van ennek kockázatával.

Ahogyan a  nézőnek, aki jegyet vesz egy előadásra, joga van véleményt formálni! Mert  a művészek azon előadások, koncertek után kapják gázsijukat, amelyekért a nézők fizetnek.

Nem olvastam végig az Ön által megszólítottak bejegyzéseit, jelen írásom tekintetében  nincs jelentőségük. Önnek nem kell azonosulnia mások véleményével, de tiszteletben kell tartania azokat! Nincs joga hozzá nem értő, szánalomra méltó embernek nevezni őket!

Jelen esetben nem az Ön által megszólítottaknak kell magukat "mélységesen szégyellniük".

 


450 david28 2020-10-22 10:27:57 [Válasz erre: 445 Edgardo 2020-10-19 19:08:54]

Magának meg zenei hallást, összehasonlítási képességet, kritikai érzéket kívánok, ezek sokkal többet érnek, mint a szocializmusból magával hozott semmit nem érő és ostoba tekintélytisztelete. 


449 david28 2020-10-22 10:26:03 [Válasz erre: 446 O/A 2020-10-21 23:41:18]

Ha valami sz.r, az sz.r. Lehet kozmetikázni, rokonoknak, barátoknak mindig, mindent lehet. A művész szótól messze van a kisasszony, s ezt akkor is le fogjuk írni, ha magának, neked ez nem tetszik. Jó lenne elfogadni végre, hogy aki kiáll a színpadra, nem csak a tömjénezést kapja, mint élőben a sok álszent, hazug embertől. Ott vagy taps és siker van, vagy paradicsomdobálás. Ez lenne a normális, nem az hogy hanyatt esünk mindenkitől, aki egy áriában eltalálta a hangok 60-70%-át. 


448 Kati 2020-10-22 10:15:39 [Válasz erre: 447 joska141 2020-10-22 07:57:07]

Kedves joska, ne vegye komolyan O/A és Edgardo hozzászólásait! Mindannyiunknak érdemes átsiklani felettük, kedves családtagok vagy rokonok állhatnak mögöttük. A művészek megítélése természetesen lehet szubjektív. De az, hogy valaki hamisan énekel-e egy hangot, egy frázist, egy áriát vagy sem, az bizony objektív, abszolút objektív. Aki hallja, annak a füle jó, aki nem, az süket, vagy elfogult, és nem szereti olvasni a tárgyilagos véleményeket.


447 joska141 2020-10-22 07:57:07 [Válasz erre: 446 O/A 2020-10-21 23:41:18]

Tisztelt „O/A”

Köszönöm, hogy Ruszó Alexandra énekművészete kapcsán volt olyan kedves és hivatkozott rám.

Visszakerestem nevezett művészről írt soraimat, melyek a következők voltak (2020.október 4, 357.számú hozzászólás)

A Youtube oldalán már fent van Ruszó Alexandra Santuzza produkciója. Néha sértette a fülemet a hang, de ez ízlés kérdése.

Csak azt nem értem: ha van egy terem, amit kifejezetten a zene számára alakítottak ki, egyetlen szál zongora kíséri a fellépőt, akkor miért kell az arcára ragasztani ízléstelen leukoplaszttal még külön mikrofont is??? Nem elég egy énekes hangja, hogy ilyen körülmények között betöltsön egy adott helységet?

Hozzászólásom, ismételt átolvasás után is, a következőket tartalmazta:

  1. Ténymegállapítás, minden minősítés nélkül a Youtube-ról.
  2. Saját ízlésem ismertetése, mely a művésznőt semmilyen módon nem minősíti.
  3. Ténymegállapítás, mely legfeljebb a maszkmestert minősíti, az ízléstelen leukoplaszt miatt.
  4. Kérdés, mely a rendezőkhöz szól, a mikroport használati lehetőségről.
  5. Kérdés, általánosságban a terem tervezőihez, a hangvetés módszereiről.

Igen-igen nagy tisztelettel kérdem: van ezekben a részekben valami olyan, mely az Ön által említett művésznőt bármilyen értelemben is negatívan minősítette volna?

Tekintettel a leírtakra, kérem Önt, hogy a rám vonatkozó gyalázkodó jelzőit visszavonni szíveskedjen. Gondolom, a többi, Ön által megszólított a maga módján szintén reagálni fog. Arra természetesen nem kérem, nem kérhetem, hogy egy-egy hozzászólást annak tartalma szerint értékeljen, vitatkozzon vele.


446 O/A 2020-10-21 23:41:18

Kérem, Engedjenek meg pár gondolatot! 

 

Dávid28,Károly,Kata, jóska141 és a többi hozzá nem értő rosszmájú okoskodóhoz szólna írásom! 

 

Elszomorít és egyben felháborít , hogy milyen stílusban mernek írni egy fiatal TEHETSÉGES énekesről! Igen, Ruszó Alexandrára gondolok. Tetszés/nem tetszés szubjektív dolog ,főleg a művészetben (amihez Önöknek nincsen közük a kommenteket látva) ! Viszont az, hogy erre a bizonyos Maszkabálon előadott Santuzza áriára CSAK negatívumot írnak, az a szubjektívitást kizárja és pontosan azt mutatja ,hogy halvány lila gőzük nincs ehhez a szakmához!! 

Íme néhány kedves komment az írásaikból: 

" Disztonál, fülsértő,vibrál a hangja(??), ne énekeljen Santuzzat, se Carment,nem mezzo, lírikus szoprán(kedvencem) , tanuljon meg intonálni".

 Aki erre az éneklésre ezt írja annak nincs rálátása, se füle és az irigység elhatalmasodását bizonyítja be a hozzáértő emberek felé.  Valószínűleg soha nem álltak ki közönség elé, de ha igen, várjuk a felvételt róla ,mert akkor megmutathatják hogy is kell énekelni/muzsikálni...:) Csak bátran, nem kell félni. Egyébként 2017-ben a Manhattan international Musik Competititon (New York-Carnegie hall) opera ének kategóriájának győzteséről beszélünk. Nyugodjanak meg, sokat fogunk még róla hallani itt-ott!! 

De kik is az okoskodó kommentelők?

Véleményem szerint a kritikus pálya széléről bekiabáló ,hozzá nem értő ,esetleg saját maguk bukását feldolgozni nem tudó szánalomra méltó emberek, akik nem bírják elviselni egy FIATAL művész sikerét, kibontakozását.

Attól hogy vettek egy jegyet vagy bérletet az Erkelbe , az nem jogosít fel senkit ilyen zagyvaságok leírására. 

 

 Egy MARTON ÉVA , egy KOVÁCS JÁNOS egy GULYÁS DÉNES stb stb.... na az ő véleményük számít! Ők tettek le az asztalra ezt azt!!!! Ezek a neves művészek mind elismerik Alexandra tudását,szorgalmát, TEHETSÉGÊT és a zenéhez való alázatát! Ezzel is tisztában lehetnének ,ha nem lennének teljesen kívülállók. 

Csak mondom, hogy amikor ilyen hülyeségeket le mernek írni, akkor az imént említett világszinten elismert -ünnepelt énekesek,karmesterek álláspontját bírálják felül. Ezek szerint náluk is jobban értenek az énekléshez és a hangfajokhoz? Ezt mégis hogy képzelik? Ez pontosan az ülj le egyes effektus.  Szégyelljék el magukat mélységesen!






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.