Bejelentkezés Regisztráció

Régizene


6425 diosjeno 2021-02-25 14:55:13 [Válasz erre: 6424 Corvette 2021-02-25 14:42:42]

Ezt küldi neked. Az ölében az a fonográf 16 kg. Három napon át mentek ezen a szekéren, éjszaka sátor... végig az ölében volt. Tudod, hogy megvédje.


6424 Corvette 2021-02-25 14:42:42 [Válasz erre: 6423 diosjeno 2021-02-25 14:32:09]

Tiszta, mint a hólatyak.


6423 diosjeno 2021-02-25 14:32:09 [Válasz erre: 6421 chord 2021-02-25 14:22:36]

Az van, hogy ez választás kérdése. Én Bartókot JÁTSZOTTAM. Bartókot játszottam, mikor zongorát tanultam. Az elejétől kezdve. Mert hogy azért írta. Nekem írta. ( ja, ha tudta volna :) Mikrokozmosz egy, kettő. Gyermekeknek egy-kettő. Ja, és KELLETT HOZZÁ EGY TANÁR, AKI EZT VÁLASZTOTTA !!!!

 Az van, hogy mióta kimentek az oroszok, az élet szabad választás kérdése. Lehet választani zeneiskolát, nem mondok neveket zongoraiskolákat,  nemmondommilyen  mértékben odafigyelő  tanárokkal, meg lehet választani potom pénzért elszegényedett de zseniális zongoratanárokat, akik Bartókból tanítanak. Választás kérdése. Persze sírni könnyebb, mint választani,. főleg, ha beidegződött évtizedekig. Majd szép lassan ráébred mindenki, hogy szabad. Nem mindenható, csak szabad. ( a körülményeken lehet változtatni, a géppisztolyon nem annyira. Van különbség.

Egyébként azt írtam, hogy JÓ ZENE, nem azt, hogy jó FELVÉTEL.

 Azt a tiszta forrást sem igazán érted sztem. 

Bartók az egyetlen !!!!( még Kodály sem ! ) , aki a feldolgozásaiban NEM használ egyetlen idegen elemet sem. Csak tisztán magyart. Még Kodálynak sem ment ez  Időnként a legmagyarabb ( Galántai, Marosszéki, Budavári, stb )  műveiben is megjelennek idegen harmóniai fordulatok ( főleg németek )  Népdalfeldolgozásaiban is.  Bartóknál tiszta minden. 

Mindegy. Ez csak duma.


6422 chord 2021-02-25 14:28:38 [Válasz erre: 6420 Corvette 2021-02-25 13:43:58]

Ugyanővelük.
Második kiadás csak...

Nagyon jó zene.


6421 chord 2021-02-25 14:22:36 [Válasz erre: 6418 diosjeno 2021-02-25 11:54:49]

Érdekes, hogy Lislevand feldolgozása mekkora gáz, Bartók műanyagiasítása meg mekkora jó zene.
Forrás? Azt mondod, az eredet lényed. Szerintem is. De mi lett belőle? Vagy csak én hallom, hogy egy gyönyörűséges tiszta forrásból, amiből a Csodaszarvas iszik, ja, hogy mivé lett, kifordítva-befordítva-kibelezve?


6420 Corvette 2021-02-25 13:43:58

F. Couperin. Ok. Barackdalt nem írt. Ez főbenjáró hiba, tudom. De attól még jó zeneszerző. Volt. Szerintem. 

François Couperin ( 1668-1733 ) : Le Parnasse ou l'apothéose de Corelli ( 1724 )

És természetesen Astée kiadásban az igazi.

Tényleg, Veszprémben milyen előadókkal hallgatják ezt a művet a finom úri népek?


6419 Corvette 2021-02-25 13:05:07 [Válasz erre: 6418 diosjeno 2021-02-25 11:54:49]

Rossz ablakon nézek ki? Ismét én vagyok a hibás. Annyira éreztem. 


6418 diosjeno 2021-02-25 11:54:49 [Válasz erre: 6416 Corvette 2021-02-25 11:17:50]

" Tessék, itt van a hőn óhajtott nemzeti zenéd. "

Erre kell azt mondanom, hogy " rossz ablakon nézel ki, tesó "

Béla Bartók plays Bartók "For Children"

 Még mielőtt kritizálnád, előrebocsájtom hogy ne fáradj, sztem ez kbsztt jó zene.

 Neked persze lehet, h más a véredényed, de ez belefér.


6417 ladislav kozlok 2021-02-25 11:39:20 [Válasz erre: 6416 Corvette 2021-02-25 11:17:50]

Ugyanaz, de mégis más.         youtube.com/watch?=xPEAdfX8f_k            


6416 Corvette 2021-02-25 11:17:50 [Válasz erre: 6415 diosjeno 2021-02-25 09:56:59]

Tessék, itt van a hőn óhajtott nemzeti zenéd.

Kodály egyszer azt mondta, hogy a legigényesebb zenét a gyerekeknek kell írni. 

Van, ahol ezt még tudják.


6415 diosjeno 2021-02-25 09:56:59 [Válasz erre: 6414 Corvette 2021-02-24 23:21:59]

Nem hiszem, h a magyarok odavannak a magyarságukkal. Én még nem hallottam egyet se ezzel dicsekedni. ( TV-Rádió, egyéb propagandaeszközök, szószátyár tudósok nem játszanak, ők egymást győzködik..a való élethez közük nincs.) 

1350-ben , mikor a franciáknak 4-5  zenei kódexük volt, nekünk kilenc volt. Régebbiek vagyunk a legtöbb államnál Európában. 

Csakhogy ez mind megsemmisült...már ami a leírt, felépített kultúrkincseket illeti. 

 Közted meg köztem annyi csak a különbség, hogy te azt mondod, na bumm, volt... ha volt is,  elmúlt, most nincs. 

 Én meg azt mondom, hogy : ja, tényleg ez van... de biztos, hogy volt. És hogy nagyon át kéne nézni a gépet, hogy a károsodott vagy bezúzott fájlokból mit lehet kihozni...vagy a másolatokat világszerte felkutatni, összegyűjteni, elemezni, megpróbálni reprodukálni MINDENKÉPPEN, MERT NINCS MÁS ESÉLYE a magyar zenének.  Nem az egyénnek, hanem a nemzeti zenének.

 A nemzeti jelleggel kapcsolatban egy csomó kérdés felvetődik. Az biztos, hogy amit a nagyromantika  kiemelt, mint nemzeti jelleget, az nagyon csak a felszín. Elég, ha egy igazi, elszállós szóló népdalt meghallgatsz, és már be is dőlt a romantika 'magyar -jelleg' összképe. Fogalmakat kell alkotni, minél több  jellemző fogalmat. Nem könnyű.  És most nagyon kevés van. Még kell. De nem reménytelen sztem. 


6414 Corvette 2021-02-24 23:21:59 [Válasz erre: 6413 diosjeno 2021-02-24 22:06:36]

Csak tudnám, hogy a mi esetünkben mi a nemzeti jelleg? Konkrétan nincs régizenénk, csak töredékeink. És ez a nemzetieskedésre való hajlandóságunk is egyből lebukik, amikor megkérdezik tőlünk, hogy hány magyar zeneszerzőt ismerünk és hallgatjuk-e egyáltalán olykor a műveiket. Bartók, Kodály, Liszt, Erkel. Kb idáig terjed a zenei horizintunk. De azért a mi seggünkből jön a napfény.


6413 diosjeno 2021-02-24 22:06:36 [Válasz erre: 6412 Corvette 2021-02-24 21:44:37]

Azt kifelejtetted, hogy a motettát még korai állapotában jól bekenik szalonnával. Ettől lesz nemzeti. ( a magyar motetta. Szalonna az alap.)

----------

 

Közben eszembe jutott, hogy van egyetlen terület, ahol más a leányzó fekvése: A latin nyelvű egyházi zenében. 

  Onnan az ellenkezés az elmélettel szemben. Nyilván ez nem véletlen. 

 Jó ezeket megbeszélni.

Már nagyon korán eltűnik a nemzeti jelleg a latin nyelvű egyházi zenében. És ha jól meggondolom, az egész ars subtiliorban.  (Látod chord, igaz, amit mondtál  róla, : " zene ég és föld között" )

Nagy Szent Gergely pápa, te tetted ezt. 

----------------------------------

Na, még egy Matteo da Perugia-t  .... nem bírom egy után csak úgy abbahagyni...

Matteo Da Perugia, Ave Sancta Mundi Salus/Agnus Dei. La Fonte Musica, Michele Pasotti

 

 


6412 Corvette 2021-02-24 21:44:37 [Válasz erre: 6411 diosjeno 2021-02-24 18:58:13]

Nemzeti hagyományaiban gyökerező egyetemes mondandójú régizene. Ez jó. Ez nagyon jó. Még pár ilyet! Látom magam előtt a jelenetet, ahogyan a napi robot után hazamennek a zsellérek, előveszik a tekerőlantot és nekiállnak motettákat komponálni. Máshogyan nem is lehetett.  


6411 diosjeno 2021-02-24 18:58:13 [Válasz erre: 6410 chord 2021-02-24 17:45:55]

A kölcsönhatások kétségtelenek. Meg az újkori uniformális zenei alakzatok is.  Mégis, más a francia gőtika és az angol... és nem csak az időbeli eltolódás miatt..és én úgy látom, hogy EREDETI a különbözőség... vagyis egy nemzet EREDETÉBEN már borítékolva volt a zenéjének egyedi jellege. Na, ez az, ami szerintem még az időtényezőn túl SZERVESEN hozzá van nőve a régizene fogalmához. 

De ha felülről visszafelé, ( mint az Atyaisten ) közelítesz a kérdéshez, akkor naná, hogy az egyetemes mondanivaló felől jössz... De az út nemzeti volt mindenhol. Jó esetben az eredmény egyetemes. Ez a helyes sorrend.


6410 chord 2021-02-24 17:45:55 [Válasz erre: 6409 diosjeno 2021-02-24 15:08:30]

Össze van nőve a nemzeti jelleggel, ez igaz.
De az is igaz, hogy egységes 'zenei mező' volt az alap. Aztán ahogy telt az idő, egyes területek lemaradtak, mások előreszaladtak az új dolgokkal, ez mindig így volt.
Angliában Purcell idejében ezerrel mentek a semi-operák, miközben az Orfeó már majdnem 100 éve lement Itáliában.
Az Újvilágban meg teltházzal ment az 'Új-Barokk', amikor az Óhazában már a romantika meg a klasszika készülődött.

Meg tényleg igaz, hogy kedvenc szerzőink olykor annyit utaztak, a különböző udvari 'munkahelyek' miatt, mint valami hosszújáratú vetőgépek; és erősen belekavartak a pure nemzetieskedésbe.


6409 diosjeno 2021-02-24 15:08:30 [Válasz erre: 6408 takatsa 2021-02-24 13:10:42]

Csavarhatod a szót,( az enyémet is ) mégis  egy-egy nemzet régizenéjének első merítése mindig a saját zenei múltja, eredete. A többi csak hab a tortán. Most azt mondod itt, hogy ha észreveszem, hogy a szomszéd tejszínhabot rak az eperre, akkor én is kipróbálom ? Naja,. És ha finomabb, mint hab nélkül, akkor naná, hogy attól kezdve habbal eszem. De én nem erről beszélek. Ez nem az eredet. 

Azzal se gyere, hogy a zene EGYETEMES elemeit mindenhol megtalálod. Naná, azért egyetemes. 

Képzeld el ( nagy szavak, na hiszen ), hogy angliában ezentúl francia zenét játszanak... Sokszor próbálták, de nem tartós. A nemzeti jelleg KIKERÜLHETETLEN. a nemzeti szellemi élet  minden területén. Mondjuk pont a zene néz ki a legjobban kivételnek ez alól. De ez csak a látszat. Végül is nem kivétel. Divatok persze vannak. De elmúlnak. Pont azért, mert a zene előrelépéséhez az eredetre is kell koncentrálni. Haha ! Minden előrelépéshez az eredetre is kell koncentrálni :)) Nagy szavak. ANNNNNNNYIRAAA nem akarnék itt 'nagy szavakat' ebben, fogalmad sincs. Ez számomra sokkal fontosabb.

 Ja, és nem véletlenül írtam ám RÉGIZENÉT ! ( Nem zenét )


6408 takatsa 2021-02-24 13:10:42 [Válasz erre: 6407 diosjeno 2021-02-24 09:05:54]

"A régizenének nincsenek nemzetközi alapjai". Ezek megint csak nagy szavak. MIért ne lennének? Európa akkoriban is - ilyen szempontból - határok nélküli volt. És nemcsak az építész, szobrász, asztalos tanoncok bóklászták be a fél földrészt, itt is, ott is megálva tanulva a szakmájuk csínját-bínját, ellesve a mesterfogásokat, hanem a zenészek, zeneszerzők is. Bachra talán nem hatott az olasz barokk, és Handel, az vajon hová kategorizálható? Nyilván voltak nemzeti sajátosságok, ezt senki sem vitatja, de a "nemzetközi alapok" sommás tagadása, igencsak szélsőséges nézet.


6407 diosjeno 2021-02-24 09:05:54

José de Nebra életművében látszik a legjobban, mennyire igaz a tétel, miszerint a régizene öszze van nőve a nemzeti jelleggel.

 José de Nebra: Seguidillas y fandango (1756). Los Músicos de Su Alteza

A régizenének nincsenek " nemzetközi " alapjai. Csak nemzetiek. Még a reneszánsz nagy 'pápai kóristái' ( Lassus, Josquin, stb, tulajdonképpen egy alom ) sem tudják elrejteni a zenéjükben a nemzeti hovatartozásukat. 

 


6406 diosjeno 2021-02-23 17:29:37 [Válasz erre: 6405 chord 2021-02-23 08:18:57]

Hallod , ez a cd tényleg bombázó.

 Viszont nincs itt semmi , ami ehetetlen. Középhangolás van, false is van,  nade NEM kellemetlen ! Az a Froberger cd ( nem értesz megint ) Túl ment egy határon, amitől már ronda. Te is írod a harmónia szót. Hát..végül is egyetértünk, hogy az kell. Akár 'false harmonie' is lehet, de annak is vas egy határa, ahonnan már nem 'harmonie.'


6405 chord 2021-02-23 08:18:57 [Válasz erre: 6404 diosjeno 2021-02-22 21:12:29]

Én meg azt mondom, hogy a régi időkben, minden komolyabb traktátusban volt külön fejezet a 'falses' alkalmazásának.
Még az olyan 'komolytalan' területen is, mint a vihuela, ill. a barokk gitár. (Gaspar Sanz)

Nyilván, voltak fokozatok.
Az említett megugorhatatlan utolsó száma egy nagyon különleges Passacaglia a la Frescobaldi, szóló csembalón.

Canto Partite sopra Passacagli

Hogy miért különleges?, hát pont azért, mert ha valaki azt a szokatlanságot megteszi, hogy végighallgatja, vagy legalább eljut az utolsó harmadig, ott jól kivehetően 'falses' alkalmazások vannak, nem csak az a pár beütés, hanem óvatosan megkérdőjeleződik ismét a csembaló hangolása.
És, ez a megoldás, komponálási megoldás, bármilyen furcsa, de így, ebben a környezetben egy kicsit merész, de nagyon szép harmóniát kiad.


6404 diosjeno 2021-02-22 21:12:29 [Válasz erre: 6403 chord 2021-02-22 20:47:04]

Azt akartam vele mondani, hogy egy jó csembalista nem adott esélyt annak, hogy elhangozzon a csembalóján egy olyan majdnem kisterc-nek hallatszó nagyszekund lefelé lépés, mint a te FRoberger lemezeden. 

 Ezzel nem azt mondom, hogy soha nem játszott úgy senki...az ember mindent kipróbál...csak azt, hogy nem az volt a gyakorlat. Az olyan félhamis ( randa ) hangzást tudatosan kerülték  És, mint mondtam, azért, mert NEM KELLEMES. Túl van egy határon. A nyugati zene NEM HASZNÁL ilyen hangközöket. Nyilván volt rá eset, de nem ez volt a gyakorlat.


6403 chord 2021-02-22 20:47:04 [Válasz erre: 6402 diosjeno 2021-02-22 18:57:39]

Midkét zene fenomenális.
Az előadás, az nem annyira talán.

Mi az, hogy egy jó csembalista olaszban vagy temperált, vagy volt egy ilyen hangszere?
 


6402 diosjeno 2021-02-22 18:57:39 [Válasz erre: 6401 chord 2021-02-22 18:25:30]

Hú, ez nagyon prima zene. Azért az az ugrás se rossz, a második :)

--------------------

 A múltkori vitánkhoz van itt egy kis adalék.

Gioanpietro del Buono: Sonata VII, Stravagante, e per il Cimbalo Cromatico

 Szerintem tetszeni fog :) 

 ( a hangszer már a reneszánszban is ismert volt....Pretoriusnál is van..vajon miért ? :))) Légy erős, chord.  Egy jó csembalista olaszban vagy temperált, vagy volt egy ilyen hangszere. ( Sok olasz szerzőnek volt, akik a barokkban komponáltak csembalóra )

 A vicc, hogy egyetlen ilyen hangszer sem maradt fenn, de rengeteget lehet olvasni róla a korabeli írásokban. A temperálás elterjedése miatt hagyták abba. Előtte legalább öt olasz hangszerkészítő csinált ilyeneket .

Froberger: Meditation faite sur ma mort future


6401 chord 2021-02-22 18:25:30

Akkor, Lipcse után, irány Ferrara.
 

Vannak bizonyos lemezek, amalyek megugorhatatlanok.
Pedig nagyon színvonalas próbálkozások történnek.

1993:
Canzona la Bernardina

2013:
Canzona la Bernardina


6400 chord 2021-02-22 18:15:30 [Válasz erre: 6399 Corvette 2021-02-22 17:30:42]

Hát valamit muszáj kitalálni, hogy megszólaljon valami abból a zenéből.


6399 Corvette 2021-02-22 17:30:42 [Válasz erre: 6398 takatsa 2021-02-22 12:19:45]

Ez a klasszikusok disco ritmusban hatása lesz nálad. Rossz irányba terelte az ízlésedet. 


6398 takatsa 2021-02-22 12:19:45 [Válasz erre: 6396 Corvette 2021-02-22 10:23:51]

Nem veled van baj (haha), hanem én utálom ezt a Bach felfogást, amit szerencsétlen Harnoncourt kezdett azokkal a kihangsúlyozott hangpárokkal, amivel széttördelte a zenét. Miért nem lehet normális dalamívet játszani, miért kell széttördelni mindent? Szóval nekem ez egy általános bajom ezzel a felfogással.


6397 diosjeno 2021-02-22 12:07:02 [Válasz erre: 6396 Corvette 2021-02-22 10:23:51]

Sejtettem. Hát nem laptop, hanem pc, meg philips hangszórók, dehát nem hifi az biztos. De nem is szándékozom hifizni azon a méregdrága szinten, amin ti csináljátok. Arra születni kell :)

Ha Bachot nem is, de remélem mást azért még ajánlasz !  Nem felejtettem el, mennyit köszönhetek neked, jó zenét. Klein, hah ! Sok van a rovásodon. 


6396 Corvette 2021-02-22 10:23:51 [Válasz erre: 6394 diosjeno 2021-02-21 22:03:29]

A füleddel van defekt. Fogadjunk, hogy megint a laptopról hallottak alapján mondtál véleményt. Azt aztán hallgathatod, mert egy az egyben lespórolja a basszus szólamot. Ajánlom a fejhallgató sűrűbb használatát, az sokat segít a rém kínos helyzetek elkerülésében. Mert ez az.

De semmi probléma uraim. Ott van a remek J.S. Bach topik, majd megtöltitek szép ajánlókkal. Én a magam részemrő kiszálltam a Bach ajánlókból. Én is azt mondom, hogy hallgasson mindenki azt, amit a felkészültsége és legfőképp, a jó ízlése megenged magának.


6395 takatsa 2021-02-21 22:43:26 [Válasz erre: 6393 Corvette 2021-02-21 21:40:06]

Erbarme Dich: Dallamív helyett nyökögés, tudom-tudom, ez mostanában a menő. Akinek ez tetszik, az csak hallgassa. 


6394 diosjeno 2021-02-21 22:03:29 [Válasz erre: 6393 Corvette 2021-02-21 21:40:06]

A két felső szólam jó, de az alsóval van valami defekt.....azt gondolom, aki játsza, nem hallja , hogy mit játszik... túl mély neki a hang ?  Vagy nekem túl mély ?

( Egyébként ezt a tételt még nem hallottam jól eljátszani )


6393 Corvette 2021-02-21 21:40:06

Mindig megy a rinyálás, hogy J.S. Bach jó zenéket írt, csak rosszul adják elő őket. Ez itt egész jó:

Trio Sonata in G major, BWV 1039: III. Adagio e piano · Anna Besson · Benjamin Alard

Ich armer Mensch, ich Sündenknecht, BWV 55: III. Aria Erbarme dich! · Reinoud van Mechelen · A Nocte Temporis


6392 diosjeno 2021-02-21 19:11:27

Leragadtam Purcell-nél. Azt tartja egynémely életrajzíró, hogy szerelmes volt Mária királynébe. 

Hát, nem tudom. Az mindenesetre megmagyarázna valamennyit abból a fájdalmas végtelen szépségből, ami itt az első számban megjelenik.

Tényleg az egyik legnagyobb Ő.

 


6391 diosjeno 2021-02-21 18:01:49 [Válasz erre: 6390 chord 2021-02-21 17:51:28]

 "együttesünk, mely francia borokból és olasz tavaszból inspirálódott, oly mértékben elkorcsosult a kontroll nélküli szórakoztatásra, alkalmatlan modulációkkal és népdalokkal, hogy csak az igazi Reneszánsz lelkek, mint Hieronymus Bosch, Francois Villon és Gesualdo deVenosa, bocsátaná ezt meg..."

 Kemény szavak... de a Jóisten is meg tudja bocsájtani... feltéve, hogy felhagy a rossz gyakorlattal .....Mert anélkül .......anélkül csak tetszetős szöveg.


6390 chord 2021-02-21 17:51:28

Lassan arra jutok, hogy igazából Rolf Lislevand zenéjének, ill. törekvésének megértéséhez, bármilyen furcsa, de maga a zene nem biztos, hogy elegendő. Nem árt tudni azt is, hogy mik járnak a fejében.

Igen, a booklet, mint annyiszor.
Ismét egy csinos miniesszé. Kissé renitens, de lenyűgöző ívek mentén gondolkodik.

Diminuito. Most jött meg eredetiben. Igen, szégyenteljesen későn.

Ilyeneket ír,

hogy a pengetős hangszeren játszott melódia, az nem egyéb, mint egy idea, egy absztrakció. Merthogy az első és egyetlen attack után a játékosnak további kontrollja nincs a hangra. A pengetett hang egyfajta lázból és szenvedélyből születik. Egy nagyon erős szándékot tartalmaz, a zenész lelkének gyönyörű vízióját, egy remény- és inspiráció-projekciót, amely pont olyan hirtelen hal el, mint ahogyan megszületik a hallgató képzeletében.

A pengetett hang soha nem tud úgy énekelni, mint egy hegedű, egy trombita,vagy oboa, vagy egy emberi hang. Ezeknél akár egy sima hang is, folyamatosan 'vezénylődik' az előadó által, az első pillanattól a következő hangig, árnyékokkal és színekkel, gyönyörűséges dinamikával és artikulációval.

A pengetősöknél ez a kifejező erő az első attack első pillanatával meg is szűnik, ahogy halad a hallgatóság imaginációs mezőjének irányába. Szörnyű végzet és csodálatos kihívás egyszerre. Pont, mint ahogyan az újságok utolsó oldalán a pont-összekötős játék; a pontok a pengetések, és a remény maga az akarat, hogy összeáll a figura, a melódia, a zene.

A diminúció művészete gyakorlatilag denaturálja a pengetett hangot. Hasonlatosan, mint az elektromos gitár torzított kitartott hangja, amely vonós-féle hangot kreál, fejre állítva az egész zenei logikát.
A diminúció engedi visszaszerezni azokat a készségeket, amelyeket pl. az emberi hang ab ovo magáénak tudhat, a hanglejtést, a dinamikát, a színezetet. A kicsi és gyors melódia-részek a hidak, amelyek az eredeti alakzatot erősítik; a lant hirtelen főszereplő lesz, szóló és karmester egyszerre, a színek, árnyékok és fények  patchwork-szövetében, különleges módon adva új értékeket a kedvenc, jól ismert dallamainknak.

És így tovább, aztán minden egyes trackről részletesen, hosszan, és így a zárás, hogy

együttesünk, mely francia borokból és olasz tavaszból inspirálódott, oly mértékben elkorcsosult a kontroll nélküli szórakoztatásra, alkalmatlan modulációkkal és népdalokkal, hogy csak az igazi Reneszánsz lelkek, mint Hieronymus Bosch, Francois Villon és Gesualdo deVenosa, bocsátaná ezt meg...

 

Na.
Jómagamat is egy közepesen jó hazudozógépnek tartom, de ez előtt a kalapomat megemelem.:)

Ja, a zene?
Ultra-excellent.
Nem tudom megmutatni, nincs fenn, és az ECM nem is enged még egy nyúlfarknyi részt sem feltenni...


6389 diosjeno 2021-02-21 16:14:41 [Válasz erre: 6388 chord 2021-02-21 15:33:35]

Megváltozott a törekvés iránya :)


6388 chord 2021-02-21 15:33:35 [Válasz erre: 6387 diosjeno 2021-02-21 15:11:31]

Az egészen elképesztő, hogy ebből, ami szerintem egyenesen zseniális, meg az ilyenekből, mekkora, de mekkora f@stenger kerekedett aztán....


6387 diosjeno 2021-02-21 15:11:31 [Válasz erre: 6382 Corvette 2021-02-21 13:04:44]

Nem értem Amerikát. Ott 58-ban ilyen zenét is hallani lehetett élőben .

 Ahelyett, hogy Európát majmolnák...meg a romantikus operát kergetnék.

The Golden Gate Quartet Sings "Blind Barnabas"


6386 diosjeno 2021-02-21 15:04:47 [Válasz erre: 6381 Corvette 2021-02-21 12:45:00]

Bravó ,  ez a musica recta  ! Nem is kell írnom semmit :)


6385 chord 2021-02-21 13:41:58 [Válasz erre: 6381 Corvette 2021-02-21 12:45:00]

- Főúr! Ez a hagymás csuka kiváló volt! Mondja meg a szakácsnak, hogy remekelt.
- Uram! Ennek ilyennek kell lennie. Gordon Ramsey is így eszi. Ez a jó, a helyes elkészítési mód.
(majdnem elviszi a tányért, de kicsit feszeng...)
- Khmmmmmm, (csendesen odahajolva) nagyon halkan jegyzem meg, amit otthagyott, a kopoltyú mellett, ott, a fejnél, az a legízletesebb az egész halból.... tulajdonképpen ezért a falatért szokták ezt a méregdrága fogást rendelni.... ez a ragadozóhalak speciális része, a legtisztább hús, ami csak létezik....
- Hmmmmm, rendben, nem vettem észre. Tényleg. Köszönöm, James. Ön egy úriember. Picit várjunk még.
- Addig is, kérek még egy palackkal, abból az előzőből!


6384 chord 2021-02-21 13:30:53 [Válasz erre: 6382 Corvette 2021-02-21 13:04:44]

Ha ezeket a zenéket szeretném, nem kizárt, hogy komolyan lelkesednék az ilyen régi felvételekért.
Szerintem nagyon jó előadás. Így elsőre.
Bár nem ismerem a mai vonalakat. Biztosan ott is van egy korhű-özési áramlat.


6383 chord 2021-02-21 13:26:27 [Válasz erre: 6376 diosjeno 2021-02-21 09:15:32]

Finom.

 


6382 Corvette 2021-02-21 13:04:44

Érdemes ezt az áriát meghallgatni. Segíti az évtizedekkel ezelőtti előadások megértését. 1958-at írunk.

M'appari Tutt'amor · Charles K.L. Davis · The Stadium Symphony Orchestra of New York · Wilfred Pelletier · Friedrich von Flotow


6381 Corvette 2021-02-21 12:45:00 [Válasz erre: 6380 chord 2021-02-21 12:08:06]

- Főúr! Ez a hagymás csirkemáj keserű! Ezt nem eszem meg! Vigye vissza!
- Uram! Ennek ilyennek kell lennie. Gordon Ramsey is így eszi. Ez a jó, a helyes elkészítési mód. Az a máj, amelyik nem zöld, kicsit nem folyós és nem keserű, az nem is jó. Higgye el nekem! A három napos napon érlelés adja meg az igazi bukéját. Tegnap Robuchon úr is ezt rendelte, az összes ujját megnyalta után.

- Ramsey? Robuchon. Hm. Tényleg nagyon finom. Hozzon még egy adagot!

 


6380 chord 2021-02-21 12:08:06 [Válasz erre: 6379 diosjeno 2021-02-21 10:59:16]

Egyszerű.
A hallot hang alapján keverem hozzá.

Megvallom, izgatott ez a dolog. Nem bizonytalanodtam el, csak kíváncsi voltam a zenészek kicsit tágabb horizontjára is, mint itt ti hárman.
Szóval, írtam két magyar csembalistának, meg egy külföldinek. Két fiatalabb, meg az egyik, idősebb, magyar. Hogy ez vajon hamis?, és nem foglaltam állást, ártatlanságot színlelve.
Rendkívül kedvesek voltak, és postafordultával válaszoltak.
És egyforma volt az összes válasz. Hogy ez egy ún. középhangos hangolás, amely, a temperált hallgatóságot ma akár zavarba ejtheti, de nem hamis, nyugodjak meg, és hogy dejó ez a felvétel.
És az egyikük röviden kitért arra, hogy itt Froberger az a furcsaságot használta fel, direkte és enyhén provokatív módon, hogy az ilyen hangolásnál bizonyos akkordok nem tiszták, cserében azért, hogy a többi viszont teljesen tiszta, vagyis itt nincs az a hiba-szétaprózás, ill. a hiba láthatatlanná-tétele, mint a temperált hangolásnál. És hogy (ő volt az, aki ismerte a lemezt) hallgassam meg a többi tételt is, azok jó részénél ez a dolog ki van kerülve, és semmi furcsaság nem is tűnik fel. Meg hogy szerinte azért ez a cím is, innen a 'nyugtalanság'. De szerinte itt még ennél többről van szó, ez egyszerűen így lett komponálva, ennyire furcsán, és ez akár egy temperált hangszeren is meg tudna így szólalni.

Szóval, megnyugodtam.:)


6379 diosjeno 2021-02-21 10:59:16 [Válasz erre: 6375 chord 2021-02-21 08:29:46]

A komponálást hogy tudod hozzákeverni ehhez az előadáshoz ? Milyen alapon ?

 Tiltakozom.


6378 diosjeno 2021-02-21 10:55:39 [Válasz erre: 6377 Corvette 2021-02-21 10:46:12]

6377 Corvette 2021-02-21 10:46:12 [Válasz erre: 6375 chord 2021-02-21 08:29:46]

Neked mi volt az oviban a jeled? Egy berilliumból készült hangvilla? :)


6376 diosjeno 2021-02-21 09:15:32 [Válasz erre: 6375 chord 2021-02-21 08:29:46]

Te csodálkozol, én a falra mászok. Igazságtalan.

 Sebaj. Itt van valami,. amit mind a ketten csodálattal hallgatunk

(  A video címezése nem jó, ez a részlet a Vihar-ból van ) 

The Tempest, Z. 631, "The Enchanted Island", Act V: No stars again shall hurt you By Henry Purcell, Céline Scheen, Paulin Bundgen, Jan Van Elsacker, Stephan MacLeod, La Fenice, Jean Tubéry 3






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.