Bejelentkezés Regisztráció

Benjamin Britten


37 Búbánat 2022-10-25 11:13:04

A Bartók Rádió ma esti operaközvetítése

Benjamin Britten: A csavar fordul egyet

19.00 – 19.30 Prológ

A mikrofonnál: László Ferenc

Szerkesztő: Ottmár Dávid

A műsort követően a Müpa-beli előadás (2022. szeptember 9.) hangfelvételéről hangzik el a teljes opera  (19.35 – 21.20)

Rendező és vezényel: Fischer Iván

Km. a Budapesti Fesztiválzenekar

Szereposztás:

Nevelőnő – Miah Persson

Mrs. Grose – Laura Aikin

Prológus, Peter Quint – Andrew Staples

Miss Jessel – Allison Cook

Miles – Ben Fletcher

Flora – Luca Barlow


36 Búbánat 2021-06-19 16:19:39

A Bartók Rádió ma esti műsorán:

19:00 – 22.00  A New York-i Metropolitan Operaház archívumából

Benjamin Britten: Billy Budd

kétfelvonásos opera

Szövegét - Hermann Melville novellája nyomán - Edward Morgan Forster és Eric Crozier írta.

Vez.: Steuart Bedford

Km.: Metropolitan Operaház Ének- és Zenekara
(karig.: Raymond Hughes)

Rendező: John Dexter

Szereposztás:

Billy Budd, tengerész - Dwayne Croft (bariton),
Edward Vere a HMS Indomitable kapitánya - Philip Langridge (tenor),
John Claggart - James Morris (basszus),
Mr. Redburn, elsőtiszt - Victor Braun (bariton),
Mr. Flint, navigációs tiszt - James Courtney (basszbariton),
Mr. Ratcliffe, másodtiszt - Julien Robbins (basszus),
Red Whiskers, matróz - Robert Brubaker (tenor),
Donald, tengerész - Kim Josephson (bariton),
Dansker, öreg matróz - Paul Plishka (basszus),
Hajósinas - Tony Stevenson (tenor),
A hajósinas barátja - Nathan Gunn (bariton),
Squek, altiszt - Bernard Fitch (tenor),
Fedélzetmester - Thomas Hammons (bariton),
1. tiszthelyettes - Bradley Garvin (basszus),
2. tiszthelyettes - Kevin Short (bariton),
Őr az árbockosárban - John Osborn (tenor),
Arthur Jones, matróz - Anthony Dean Griffey (bariton),
Hajósinas - Alex Johnston,
Tengerészkadétok - Benjamin Diskant, Andrew Jablon, William Scot Murray, Benjamin Ungar,
 

(1997. március 8.)


35 ladislav kozlok 2020-06-26 10:26:33

Ma este 7-kor B.Britten Halál Velencében,  operavision.eu.


34 Búbánat 2020-06-25 13:43:26

A 110 éve született Sir Peter Neville Luard Pears (Farnham, 1910. június 22. -  Aldeburgh, 1986. április 3.) angol operaénekes (tenor) emlékére

A Bartók Rádió kedden sugározta 12.35 és 13.30 óra között:

Peter Pears dalestje

Zongorán közreműködik: Benjamin Britten

(Aldeburgh, Jubilee Hall, 1958. június 15.) 

A koncert hangfelvétele visszahallgatható ezen a linken:

https://mediaklikk.hu/radio-lejatszo-bartok/?date=2020-06-23_12-36-00&enddate=2020-06-23_13-41-00&ch=mr3

1. Három Franz Schubert-dal - a) A csillagok, b) Éji virágok, c) Feloldozás

2. Robert Schumann: Dalcsokor op. 39 - a) Idegenben, b) Intermezzo, c) Erdei találkozás, d) A csend, e) Holdas éj, f) Szép idegen, g) A régi várban, h) Idegenben, i) Bánat, j) Félhomály, k) Az erdőben, l) Tavaszi éj,

3. Gabriel Fauré: La Bonne Chanson op. 61


33 macskás 2020-02-08 22:28:36

33


32 Búbánat 2020-02-08 11:24:29

Bartók Rádió, ma este, 19:00 - 21.30

Benjamin Britten: Szentivánéji álo

Háromfelvonásos opera

Szövegét - William Shakespeare - nyomán a zeneszerző és Peter Pears írta

Vez.: Simone Young

Km.: Bécsi Állami Operaház Ének- és Zenekara

Rendező: Irina Brook

Szereposztás:

Oberon, tündérkirály - Lawrence Zazzo (kontratenor),
Titánia, tündérkirálynő - Erin Morley (koloraturszoprán),
Puck - Théo Touvet (próza),
Theseus - Peter Kellner (basszus),
Hippolyta - Vörös Szilvia (kontraalt),
Lysander - Josh Lovell (tenor),
Demetrius - Rafael Fingerlos (bariton),
Hermia - Rachel Frenkel (mezzoszoprán),
Helena - Valentina Nafornit¸a˘ (szoprán),
Zuboly, takács - Peter Rose (basszbariton),
Dudás, fúvó-foldozó - Benjamin Hulett (tenor)

(Bécs, Staatsoper, 2019. október 5.)


31 Búbánat 2014-12-05 21:49:25 [Válasz erre: 30 piazzetta 2014-12-05 14:47:42]
[url] http://szalon.rozsavolgyi.hu/hu/?option=com_content&view=article&id=480; Thomas Mann – Benjamin Britten: Halál Velencében [/url] „100 éve született Benjamin Britten, a világhírű angol zeneszerző, karmester és zongorista. Tiszteletére mutatta be 2013 decemberében a Rózsavölgyi Szalon a Thomas Mann novellából írt színdarabot, amelyben Britten operájának zenéje csendül fel.” Az átiratot készítette és az előadást rendezte: Réczei Tamás Szabóki Tünde honlapján szerepel: 2009 szeptemberében mutatkozott be a Theater an der Wien színpadán Britten Halál Velencében c. operájában, Donald C. Runnicles vezényletével. Tehát egy énekesünk már adva lenne - aki biztosan szívesen fellépne mondjuk az opera koncertszerű előadásában nálunk is.

30 piazzetta 2014-12-05 14:47:42
BRITTEN: HALÁL VELENCÉBEN Britten halálának (1976 december 4.) évfordulóján gondoltam írok néhány sort utolsó operájáról. Ő maga is sejtette, vagy inkább félt tőle, hogy ez lesz utolsó operája, mivel súlyos betegen komponálta. A Halál Velencében Thomas Mann ismert novellája, s ha valami, akkor ez a mű szinte minden vonatkozásában testhez álló volt Britten számára. Témái mindig foglalkoztatták őt életében és művészetében: az ártatlanság, a fiatalság, az öregség, a szépség, és persze a tiltott szerelem, ismert vonzódása a fiatal fiúk iránt, a szerelem plátói és érzéki oldala, és az alkotó művész problémái. Ráadásul Velencét is különösen szerette, s a tenger, a víz nagy szerepet játszott zenéjében. Szinte hihetetlen ennyi sok egybeesés… „A végsőkig el vagyok szánva: legjobb művemet akarom megcsinálni.”– mondta, amikor hozzákezdett. „Vagy a legjobb, vagy a legrosszabb zene, amit valaha írtam.” – amikor befejezte. A librettót Myfanwy Piper költötte – egy-két dologban jelentősen eltávolodva a novellától. Az egyik például, hogy követi azt az általánossá vált, de téves értelmezését Aschenbach problémájának, amely szerint az író kreativitása egyszerre csak blokkolódik, hiába várja az ihletet, képtelen írni (és ennek oka elnyomott homoszexualitása). Valójában Mann műve másról, egy jelentősebb, nem annyira személyes és pszichikai, hanem művészi és erkölcsi problémáról számol be: a világ őszintén ünnepli a neves írót, ő azonban ráébred, hogy amit addig írt, az hazug, üres és értéktelen – sőt, talán az élete is az. Semmilyen titkos oka nincs a „creative inhibition”-nak, mert nem erről van szó. Aschenbach továbbra is tudna írni – ugyanazt a vacakot, amit addig, de nem akar. Persze Britten nem véletlenül fogta föl ilyen módon az író helyzetét („My mind beats on…but no words come”), hiszen ő maga többször átélt alkotói válságot, depressziót, és talán éppen ez segítette abban, hogy Mann hősével azonosulni tudjon. A novellához képest a legszembetűnőbb eltérés a hét, egyébként nagyon eltérő drámai funkciójú és jelentőségű, a főhős útját és sorsát keresztező szereplő némiképpen való egységesítése, ami egyrészt azt jelenti, hogy egyetlen énekesre bízzák, másrészt pedig zenei motívumokkal osztanak egymással. Egy másik fontos dolog, hogy Tadzio-é tánc szerep, így persze ő meg sem szólal – és Aschenbach sem képes hozzá szólni. Az ötlet nagyon szerencsés: a tiltott, abszurd és kilátástalan szerelem tárgya egy másféle világban létezik, mely nem is érintkezhet a főhősével. Piper a drámai tömörítés mellett egyértelműségre törekedett, azonban ennek, bár az érthetőséget elősegíti, a Mann-novella komplexitása és sokértelműsége áldozatul esik. Nem tudni, ez-e legjobb műve a szerzőnek – ahogyan szánta, viszont biztosan a legszemélyesebb. Én szerintem csodaszép, nagyon változatos és felkavaró zene. Ugyanakkor jó dráma: azok a színrevitelek, amelyeket dvd-n láttam, ezt mutatják. 1990-es glyndebourne-i előadásban (DVD) Alan Opie kitűnően, igaz, többnyire karikatúra-szerűen eltúlozva kelti életre hét szerepét. Valóban nem túlzás az a közhely, hogy életre kelti: Opie rendkívüli tehetség. Érdekes, hogy ezt az állítólag 39 színt tartalmazó, az opera egyik sikeres színrevitelének rendezője (Deborah Warner) által komplikáltnak ítélt színrevitelt igénylő darabot itt egyetlen díszletben adják elő – és nagyon hatásosan. És az egy, annak is minimalista, csak a legegyszerűbb elemekből felépülő díszlet (ráadásul minden csakis a zöld színben játszik – a tenger színében) kis változtatásokkal képes szállodai hall, szállodai szoba (behoznak egy széket), a Lidó, vagy velencei laguna képét ölteni a néző fantáziájában. Tony Palmer filmjét is láttam – ez a díszlet tekintetében pontosan az ellenkezőjére törekszik: itt minden valódi, még talán a szálloda-belső is, a híres Hotel Des Bains. Velence káprázatos látványosságainak gondos számbavétele értékelhető törekvés – lenne egy útifilmben, de nem jelen esetben, amikor városnézéssel próbálja helyettesíti a főhős küzdelmét problémáival. A Steuart Bedford által vezényelt első, „eredeti” hangfelvételt, melyet maga Britten hagyott jóvá, az előadás szépsége miatt (zenekar, kórus), és két különlegesen érzékeny énekhang miatt (Peter Pears és John Shirley-Quirk) érdemes meghallgatni. Úgy vélem, mindkét énekhang sajátosságainak nagyon kedvez Britten bensőséges operája és az, hogy hangfelvétel lévén, semmilyen erőlködésre a hangadásban nincsen szükségük. Mann novelláját az ember intellektuálisan fogadja be, viszont ez a zenei nyelv a szépség és az iránta érzett szenvedély nyelve (kivéve a kontemplatív recitatívókat), s így a főhős gondolatai-érzelmei átélhetőek. Azt hiszem egyébként, hogy az opera a kevés hangszer és motívum ellenére nagyon komplex, de talán nem baj, ha mint hallgató az ember ezzel nincs teljesen tisztában, és szimplán csak gyönyörködik benne. Nem tudok magyar színrevitelről. Britten több operáját (sikerrel) játszották az elmúlt évtizedekben az Operaházban, de kétlem, hogy erre a remekműre is sor kerülhetne a közeli jövőben. Bár minden résztvevőnek szép, izgalmas és hálás feladat lenne, azonban tekintettel a téma kényes, sőt, hétköznapi értelemben véve visszataszító voltára, kamara-jellegű vagy koncertszerű előadás – gondolom laikusként – inkább elképzelhető.

29 Búbánat 2014-06-26 15:13:03
Ma éjjel a Duna Tv-ben láthatjuk: 2014. június 26. csütörtök 23:05 - 00:45 MüpArt classic Britten: Háborús requiem (100 perc) Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem - 2013. november 21. Szabóki Tünde - szoprán Timothy Bentch - tenor Stephan Loge - bariton Nemzeti Filharmonikus Zenekar, Nemzeti Énekkar (karigazgató: Antal Mátyás), a Kodály Zoltán Magyar Kórusiskola Gyermekkórusa (karig: ifj. Sapszon ferenc) Vezényel: Howard Williams

28 Búbánat 2013-11-28 12:09:24
Éjjel a Duna Tv-ben: 2013. november 29., 0.25 – 2.30: MüpArt classic - Bemjamin Britten 100. születésnapján a Művészetek Palotájában „Nem csak Verdi, és nem csak Wagner - 2013 Benjamin Britten jubileuma is: 100 éve született Nagy-Britannia nemzeti zeneszerzője, a 20. század klasszikusa. 100. születésnapja alkalmából olyan műsort hall a MüpArt Classic közönsége, amely a lehető legsokoldalúbban mutatja be a komponistát. Szimfonikus, vokális és oratorikus és versenymű egyaránt megszólal, köztük az örökzöld változatokkal egy Purcell-témára.” (125 perc) Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem Elhangzik: 2009. május 6. Britten: Óda az érkezőhöz, op. 95 Britten: 150. zsoltár, op. 67 Britten: Variációk és fúga egy Purcell-témára, op. 34 Vezényel: Antal Mátyás Közreműködik: Nemzeti Énekkar (karigazgató: Antal Mátyás), A Magyar Rádió Gyermekkórusa, Óbudai Danubia Zenekar 2012. március 1. A NEMZETI FILHARMONIKUS ZENEKAR HANGVERSENYE Britten: D-dúr zongoraverseny, op. 13 Közreműködik: Jean Louis Steuerman – zongora Vezényel: James Judd 2013. március 19. Britten: Tavasz szimfónia, op. 44 Közreműködik: MR Szimfonikusok Vezényel: Medveczky Ádám

27 Búbánat 2013-11-26 12:35:39
A Mezzo csatornán ma délután (17.00 órától) megnézhetjük Peter Grimes by Benjamin Britten at La Scala in Milano Dienstag, 26. November 2013 2012 | 155 Min. Peter Grimes, by Benjamin Britten Orchestra e Coro del Teatro alla Scala, Milan, Robin Ticciati (conductor) Richard Jones (stage director) John Graham Hall (Peter Grimes), Susan Gritton (Ellen Orford), Christopher Purves (Captain Balstrode,) Felicity Palmer (Auntie), Ida Falk Winland (First Niece), Simona Mihai (Second Niece), Peter Hoare (Bob Boles), Daniel Okulitch (Swallow), Catherine Wyn-Rogers Christopher Gillett George von Bergen (Ned Keene) Recorded at the Teatro alla Scala, Milano, in 2012 Holnap, szerdán is lesz Brittem-opera a Mezzo csatorna műsorán: 17.00 órától Britten's Billy Budd at the Glyndebourne Festival Mittwoch, 27. November 2013 2010 | 170 Min. Billy Budd, by Benjamin Britten London Philharmonic Orchestra, Mark Elder (conductor) The Glyndebourne Chorus Michael Grandage (Stage Director) John Mark Ainsley (Captain Vere) Jacques Imbrailo (Billy Budd) Phillip Ens (Claggart) Iain Paterson (Mr Redburn) Matthew Rose (Mr Flint) Darren Jeffery (Lieutenant Ratcliffe) Alasdair Elliott (Red Whiskers) John Moore (Donald) Jeremy White (Dansker) Ben Johnson (The Novice) Colin Judson (Squeak) Richard Mosley-Evans (Bosun) Directed by François Roussillon Recorded at the Glyndebourne Festival in 2010

26 Janus 2013-11-24 15:36:50 [Válasz erre: 25 Búbánat 2013-11-24 14:30:27]
A Britten operák nem nagyon hozzák lázba a fórumozókat. Pedig a maguk nemében nagyszerű darabok. Aki teheti nézze meg ezt a két közvetítést, nem fogja megbánni. Persze csak amennyiben képes elszakadni a romantikus operák világától és nyitott valami másra is.

25 Búbánat 2013-11-24 14:30:27
A Mezzo csatornán ma délután (16.45 órától) megnézhetjük a Csavar fordul egyet című Britten-operát. Glyndebourne Festival 2011 Francois Roussillon rendezése The Turn of the screw, by Benjamin Britten London Philharmonic Orchestra, Jakub Hrusa (Conductor) Jonathan Kent (Stage Director) Paul Brown (Sets) Mark Henderson (Lighting Designer) Toby Spence (Prologue/Peter Quint), Miah Persson (Governess), Susan Bickley (Mrs Grose), Giselle Allen (Miss Jessel), Thomas Parfitt (Miles), Joanna Songi (Flora) Recorded in 2011 at the Glyndebourne Festival Holnap, hétfőn pedig az Albert Herringet láthatjuk a Mezzón 17 órától: vezényel: Laurence Equilbey Albert Hering, opera by Benjamin Britten (2009 - 2h25) Musicians from the Rouen / Haute Normandie Opera, Laurence Equilbey (musical direction) Allan Clayton (Albert Herring), Nancy Gustafson (Lady Billows), Felicity Palmer (Florence Pike), Ailish Tynan (Miss Wordsworth), Christopher Purves (Mr. Gedge), Simeon Esper (Mr. Upfold), Andrew Greenan (Superintendant Budd), Leigh Melrose (Sid) Directed for video by Marin Fraudreau (2h25) Recorded at the Opéra Comique (2009)

24 Janus 2013-11-22 11:33:58 [Válasz erre: 23 Búbánat 2013-11-22 10:43:01]
Erről sajnos lemaradtam, de ma este ott leszek az Operában. Van még bőven szabad jegy, én is az előadás előtt váltom meg az enyémet.

23 Búbánat 2013-11-22 10:43:01 [Válasz erre: 21 Búbánat 2013-11-21 12:12:09]
Felemelő, megrendítő, magasztos másfél óra zenei élményt nyújtott számomra a tegnap este hallott monumentális Háborús requiem a Müpában. Soha nem fogom elfelejteni azokat a pillanatokat sem, amikor az utolsó Amen után az a síri csend honolt a teremben: hosszú-hosszú másodpercek (volt az egy perc is) után engedte le a kezében tartott pálcát Howard Williams karmester; akkor aztán kirobbant a tapsvihar. Csodálatosan szép és a 100 éve született komponista emlékéhez méltó színvonalú koncerttel adóztak a közreműködő művészek, az együttesek Benjamin Britten nagysága előtt!

22 Héterő 2013-11-21 18:55:10
A herceg Lucretia keze fölé hajol, pillantása keblét kutatja és pimasz vággyal ott is ragad. [url]http://www.fszek.hu/konyvtaraink/kozponti_konyvtar/zenei_gyujtemeny/?article_hid=22529;The Rape of Lucretia – angol/magyar szövegkönyv[/url]

21 Búbánat 2013-11-21 12:12:09
Ma este a Bartók Rádióban 19.35 – kb. 22.00 Kapcsoljuk a Bartók Béla Nemzeti hangversenytermet Benjamin Britten: Háborús requiem Vezényel: Howard Williams Szabóki Tünde (szoprán) Timothy Bentch (tenor) Stephan Loges (bariton) a Kodály Zoltán Magyar Kórusiskola Gyermekkara (karigazgató: Sapszon Ferenc), a Nemzeti Énekkar (karigazgató: Antal Mátyás), a Nemzeti Filharmonikus Zenekar

20 ladislav kozlok 2013-11-01 08:43:27
Az ORF2 ma reggel 10-kor B.Britten- War Requiem, Salzburg 2013,augusztus 18. Pappano vezenyel, Netrebko es Hampson enekel.

19 Búbánat 2013-10-08 21:12:45 [Válasz erre: 16 Beatrice 2013-10-08 20:44:04]
Áthozom ide, legyen akkor itt is nyoma: 2509 • Beatrice Válasz erre 2013-10-06 21:20:16 Gyér volt a látogatottsága a MüPában Mark Padmore és a Britten Sinfonia tegnapi koncertjének. A mi sorunkban - a földszint elején - mindössze 4-en ültünk a koncert első felében (a második felére lejött az emeletekről a közönség, így valamivel többen lettünk). Kérdés, minek kellett ezt a koncertet a nagyterembe tenni, viszonylag magas jegyárakkal. Ekkora kereslet, úgy látszik, nincs Budapesten erre a zenére. Bevallom, én is csak azért mentem el egy barátnőmmel, mert a "Bella voce" bérletünkben szerepelt. Ezzel együtt nem bántuk meg, a szünetben úgy döntöttünk, meghallgatjuk a koncert második felét is. Nem vállalkozom valódi beszámoló írására, mivel ez a zene nekem eléggé kívül esik az érdeklődési körömön. A vonószenekar nagyon profinak tűnt, a kürtös szólista is. A tenor, hát, amolyan "tipikus angol tenor". Érdekesség, hogy a ráadás Britten "Illuminations" ciklusából volt, amit nem olyan régen Patricia Petibontól hallottunk a MüPában. A jelenlévő közönség lelkes volt. De ezt a koncertet nem itt kellett volna megtartani.

18 Búbánat 2013-10-08 21:11:30 [Válasz erre: 16 Beatrice 2013-10-08 20:44:04]
Köszönöm.

17 Búbánat 2013-10-08 21:11:15 [Válasz erre: 15 kugli 2013-10-08 20:04:22]
Köszönöm.

16 Beatrice 2013-10-08 20:44:04 [Válasz erre: 10 Búbánat 2013-10-07 15:34:35]
"Szombaton volt valaki a MüPá-ban a Britten-emklékkoncerten?" Igen, [url]http://momus.hu/forum.php?forumcat=171;a "müpás" topikban[/url] említést tettem róla.

15 kugli 2013-10-08 20:04:22 [Válasz erre: 14 Búbánat 2013-10-08 12:04:31]
Kedves Búbánat! Üsd fel a Ferencsik-bibliát ( 13 találkozás... ) a 145.oldalon. 1966-ban történt az említett dolog. Sőt: a 138. oldalt nézve kiderült, hogy 1963-ban dirigálta először a darabot.

14 Búbánat 2013-10-08 12:04:31 [Válasz erre: 13 kugli 2013-10-08 11:56:27]
Kedves kugli! Köszönöm az infódat! Bizonyára felemelő érzések keríthették hatalmába az akkori közönséget, mikor tanúja lehetett ennek a történelmi bemutatónak Pesten!

13 kugli 2013-10-08 11:56:27 [Válasz erre: 3 Búbánat 2009-10-13 21:27:20]
Kedves Búbánat! A 60-as években a legendás emlékű Ferencsik János mutatta Pesten. Ez volt élete egyetlen "négykezes vezénylése". A kis zenekart a szerző BB dirigálta.

12 Búbánat 2013-10-07 15:50:26
Novemberben jön ki az Opus Arte kiadónál DVD Britten: GLORIANA Royal Opera House Queen Elizabeth I Susan Bullock Earl of Essex Toby Spence Countess of Essex Patricia Bardon Lord Mountjoy Mark Stone Lady Rich Kate Royal Sir Robert Cecil Jeremy Carpenter Sir Walter Raleigh Clive Bayley Ballad Singer Brindley Sherratt Royal Opera Chorus Orchestra of the Royal Opera House Conductor Paul Daniel Director Richard Jones Recorded live at the Royal Opera House, June 2013 2 x DVD / 1 x Blu-ray Catalogue numbers: OA1124D/ OABD7134D Running time: 180 minutes Subtitles EN/FR/DE/JP/KO (ES AND IT TBC) Sound format: 2.0LPCM + 5.1(5.0) DTS Central to the Royal Opera's centenary celebrations marking the birth of Benjamin Britten was Richard Jones's witty and insightful new production of the royal operaticpageant that Britten wrote to honour the Coronation, exploring the late life, love and death of Queen Elizabeth I. With powerfully characterised performances by Susan Bullockas Queen Elizabeth and Toby Spence as the dashing and treacherous Earlof Essex, Glorianais revealed as at once a celebration and a tragedy.

11 Búbánat 2013-10-07 15:47:56
Novemberben jön ki az Opus Arte kiadónál DVD Britten THE RAPE OF LUCRETIA THE RAPE OF LUCRETIA Aldeburgh/English National Opera Lucretia Sarah Connolly Tarquinius Christopher Maltman Bianca Catherine Wyn-Rogers Lucia Mary Nelson Junius Leigh Melrose Collatinus Clive Bayley Female Chorus Orla Boylan Male Chorus John Mark Ainsley Conductor Paul Daniel Director David McVicar Recorded live the Aldeburgh Festival, The Maltings,Snape, 2001 1 x DVD / 1 x Blu-ray Catalogue numbers: OA1123D/ OABD7135D Price codes:D (DVD) / E (BLU-RAY) Running time: 120 minutes Subtitles EN/FR/DE/JP/KO Sound format: 2.0LPCM + 5.1(5.0) DTS Sarah Connolly's 'outstanding' (The Guardian) portrayal of the wronged Roman noblewoman, written originally for Kathleen Ferrier, lies at the heart of David McVicar's powerfully stark production for English National Opera as 'an everyday sort of woman who could be living at any time or place.' Her nemesis is the arrogant Tarquinius of Christopher Maltman, 'who made the air tingle with danger' (Financial Times). Filmed by the BBC at Snape Maltings during the production’s premiere run at the 2001 Aldeburgh Festival. What the press said:

10 Búbánat 2013-10-07 15:34:35
Szombaton volt valaki a MüPá-ban a Britten-emklékkoncerten? És valami beszámolót kapunk? Mark Padmore és a Britten Sinfonia 2013. október 5. 19:30 - 21:30 Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem Britten: Nyári éj (az op. 31-es Szerenádból kihagyott tétel) Judith Weir: "Kezedbe adom egy aranyfonál végét" (2013;a Britten-Pears Alapítvány felkérésére írott mű) Britten: Variációk Frank Bridge egy témájára, op. 10 Bridge: Három idill vonósnégyesre - vonószenekari átirat Britten: Szerenád tenor hangra, kürtre és vonósokra, op. 31 Mark Padmore - tenor Közreműködik: Stephen Bell - kürt Koncertmester: Pekka Kuusisto "Nem csak Verdi és nem csak Wagner - 2013 Benjamin Britten jubileuma is: száz éve született Nagy-Britannia nemzeti zeneszerzője, a 20. század klasszikusa. Legismertebb és leggyakrabban játszott alkotása a Peter Grimes című opera és a Fiatalok zenekari kalauza, életműve azonban ennél jóval gazdagabb. A koncert műsora a Britten előtti és utáni korból mutat be egy-egy alkotást, a tanár és előd Frank Bridge, illetve a Britten stílusát egyénien továbbgondoló elismert kortárs, Judith Weir legújabb kompozíciójával. Az az együttes pedig, amely mindezt elhozza nekünk, friss szemléletű, izgalmas előadásairól nevezetes. A Britten Sinfonia 1992-ben alakult, összetételében pedig különleges: nem állandó tagság alkotja, és nem is működik az év mind a 365 napján. Muzsikusai egy-egy projektre állnak össze, és évente hetven koncertet adnak közösen. Nincs állandó karmester vagy művészeti vezető, mindig mást kérnek fel az irányításra. Jelenleg az a finn hegedűs, Pekka Kuusisto dolgozik az együttessel, akiről a Guardian brit napilap így írt: megvan az a ritka adottsága, hogy a színpadon nem előadja a zenét, hanem eggyé válik vele. A neves kamarazenekar Mark Padmore személyében olyan vendégművészt hoz magával Budapestre, aki William Christie és Philippe Herreweghe felfedezettjeként kezdte a pályáját, elsősorban barokk művek előadójaként, de akit ma már Nagy-Britannia egyik legjobb, minden műfajban és minden stílusban otthonosan mozgó tenorjaként, a közönséget páratlan élményekkel megajándékozó művészként ismer a világ." Rendező: Művészetek Palotája

9 frushena 2013-08-16 17:47:23
[url]http://www.salzburgerfestspiele.at/concert/orchestra-concerts-2013/orchestra-dell-accademia;Benjamin BRITTEN • War Requiem, Op. 66[/url] Anna NETREBKO, Soprano Ian BOSTRIDGE, Tenor Thomas HAMPSON, Baritone Coro dell’Accademia Nazionale di Santa Cecilia, Salzburger Festspiele und Theater Kinderchor Ciro Visco, Chorus Master, Orchestra dell’Accademia Nazionale di Santa Cecilia [url]javascript:__doPostBack('dnn$ctr560$ViewProgrammdetails$ctl00$lb_print','');programe[/url]

8 jukiguni 2012-08-25 07:30:52
Jellemző, hogy nálunk nem sokan fognak megemlékezni a Britten centenáriumról és idei is alig írt valaki valamit. Hát igen, ha 20. századi opera, akkor nálunk jobbára csak a Kékszakállú, meg a Turandot + egy-két R. Strauss opera, amit szeret a közönség és kifújt. Pedig mennyire izgalmas Britten opera zenéje! És több operáját is játszotta régebben a MÁO. A 2009-es Kiskéményseprő hamar a süllyesztőbe került, ahogy a Csavar fordul egyet is. Szerintem ez is egy nagy probléma nálunk. Nem messze tőlünk, Boroszlóban minden évben kortárs operafesztivált tartanak és láss csodát: meg van az 50-60% látogatottság és a közönség tagjai között sok a fiatal! És akkor direkt Boroszlót hozom példának, nem egy német vagy más nagy zenekultúrával rendelkező ország operaházát. Persze, szerintem a lengyelek, meg a csehek is sokkal jobban állnak a zenei műveltség terén mint mi.

7 jukiguni 2012-08-25 07:25:02 [Válasz erre: 6 jukiguni 2012-08-25 07:24:05]
A meg látják egybeírandó: meglátják.

6 jukiguni 2012-08-25 07:24:05
Ez a Billy Budd tényleg nagyon jó! Tegnap hallgattam meg a Britten vezényelte felvételt. Az énekesek hangja kissé erőtlennek hatott, de lehet, hogy ez így van rendjén, nem tudom. Mindenesetre egyáltalán nem értem miért nem játsszák nálunk Brittent? Annyira nem nehezen befogadható. A Billy Budd egyes részletei kifejezetten fülbemászóak, dallamosak és könnyen megjegyezhetőek. Szerintem a magyar közönség meg látja, hogy 20. századi szerzőről van szó és már nem is veszi a fáradságot, hogy meghallgassa az operáját. Ez is zenei műveltségünk/zenekultúránk szegényességét mutatja. Egyébként a napokban hallgattam meg a Kisvárosi Lady Macbeth Geddával készült EMI-s felvételét, na szerintem ez a darab se valami nehezen befogadható. Sőt, ennek is vannak kifejezetten szép és lírai részei. Kár, hogy ezt meg már nem játsszák, pedig pár éve elő vették a MÁO-ban, én meg lemaradtam róla.

5 Sieglinde_ 2009-10-23 18:06:17
Na, ha senki nem akar nekikezdeni, én összegzem, eddig miket hallottam tőle. Meg a benyomásokat. Peter Grimes - lemezen is, dvd-n is a Colin Davis által vezényelt verzió. A zene helyenként meglepően fülbemászó (nem a fütyülhető fajta [bár én képes vagyok néha Wagnert is fütyülni *meaculpa*], de olyan, ami másodszorra már nagyon ismerős), és egyszerűen imádom a sok remek comprimario-szerep miatt. Főleg, hogy a Covent Gardenben a legkisebb epizodistáig kitűnő énekesek vannak. Heather Harper meg egy álom. Jon Vickerst nem érzem ideillőnek, olyan, mint egy eltévedt Trisztán, aki olykor boriszos próbál lenni. Én amolyan töprengő, visszahúzódó antihőst képzelnék ide, Vickers túlságosan nagyoperai figura. Ezzel együtt nagyon szeretem, ha Siegmund, Trisztán vagy iylesmi, csak nem itt. A régi tévéfilm viszont hozzáférhetetlen (az Amazonról meg nem rendelek dvd-t fél vagyonér'). Csavar - be kell vallanom, imádom a viktoriánus horrort, úgyhogy nagyon tetszett. Egy tévéfilm formájában volt hozzá szerencsém, angol énekesekkel és cseh színészekkel, gyönyörű helyszínnel, impozáns működdel meg egy több mint erotikus előjátékkal. A probléma csak az, hogy Quint úgy néz ki, mint egy ifjú latin amorózó, aki éppen romantikus útonállót alakít. Szóval minden, csak nem félelmetes. De amúgy megéri, mert jó film, remek énekesekkel, a Nevelőnő meg nem más, mint a Sörgyári capriccio gyönyörű Mariskája. Halál Velencében (Glyndebourne, dvd) - eddig ez tetszett a legkevésbé, bár van benne néhány gyönyörű részlet, de a cselekmény szinte semmi, a folyamatos lelkizés meg jó egy művészfilmben, de nem színpadszerű. Mondjuk Robert Tear becsületére legyen mondva, hogy megállja a helyét, de talán egy nagyobb kisugárzással bíró tenorral jobban szeretném a darabot. A rendezés viszont kiváló, semmi művelencei giccs, egyszerű megoldások, és mégis megvan a hangulat. Alan Opie meg zseniális a rengeteg szerepében. Billy Budd: ez volt az első, és máig kedvenc, de erről oldalakat tudnék írni, meg több verziót is láttam, úgyhogy majd legközelebb. Azért remélem, hogy valaki csak készített kalózfelvételt a pár évvel ezelőtti ENO-s előadásról. Meg a müncheniről. Hivatalos dvd egyikről sincs...

4 Sieglinde_ 2009-10-13 21:38:52
Na, arra én is vadászom. Ráadásul Derek Jarman filmet is csinált belőle, de hát beszerezni... Amúgy is, ilyesmit könnyebb adni, mint egy operát, szépen beteszik a MüPába, pár szólista, kórusunk, zenekarunk van, Fisher Ádámunk van... ne higgyék az emberek, hogy csak Verdinek meg Mozartnak van Requiemje. Bár én az operáit is szívesen látnám a MüPában. Christian Franz szerintem Grimes is lehetne. Vagy Quint? Aki ilyen jó Loge, az vígan elkísérthetne ott. Torony helyett énekelhetne az orgonakarzatról.

3 Búbánat 2009-10-13 21:27:20
Nem emlékszem rá, mikor adták nálunk utoljára Britten Háborús rekviemjét! Nekem egyszer volt hozzá szerencsém, 1986-ban, amikor élőben hallgathattam meg Észak-Németországban ezt a monumentális oratóriumot. Kenesei László karnagy úr Albert Schweitzer Kórusa két másik vendég kórussal kiegészülve, Lübeckben vendégszerepelt e remekművel. Egy templomban énekeltek, már nem emlékszem, milyen évfordulós ünnepségre kapta a meghívást az Óbudai Szent Péter és Pál Főplébániatemplom énekkara. Az énekkarok közös produkciójának a fogadtatása hatalmas siker volt. Jóleső érzés volt a messzi távolban együtt lenni velük, és szurkolni, a mieink szép énekléséért is... Szívesen meghallgatnám még egyszer élőben Brittennek ezt a csodálatos alkotását!

2 Sieglinde_ 2009-10-13 21:06:15
Köszönet! Igazán ráfért. :)

1 Szilgyo 2009-10-13 20:39:25
Sieglinde írta: ... Kaphatna Britten egy topicot? Ha már műsoron van, és remélem, még lesz is, elvégre '13-ban neki is centenáriuma van...



A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.