apróhirdetés feladása:

|
826 takatsa • előzmény825 |
| 2021-09-06 14:33:07 |
Jó a zenekar, jó az akusztika, jók az énekesek. Akkor ki nem jó? Hát a karmester. Ez a tény bizony fényesen igazolódott most is, amikor különböző műveket, különböző stíulsokat kellett (volna) megszólaltatni, ráadásul az énekesekhez alkalmazkodva, mert bizony, a rutintalan fiatal énekeseket ezzel is segíteni kell(ett volna). Ez mind-mind a karmester dolga. De, hát mit lehet tenni? Sajnos semmit sem.
|
825 zöldszemű • előzmény818 |
| 2021-09-06 12:59:33 |
Kösz, hogy felhívtad a figyelmet a favoritjaidra.
A Gálán természetesen nemcsak a díjazottak sorrendjére, hanem az ő szereplésükre is spóroltam.
Uzun Deniz abszolút színpadképes, remek előadó - ő Marton Éva különdíját kapta (előbbre soroltam, de akkor borult volna az egész),
Alcantara Germán Enrique hatalmas hang, viszont Malik Azatnak szerintem szebb a hangszíne (tőlem megosztott 2. ill. 3. díjat kaptak volna),
Tyshkov Volodymyr, fiatalság ide vagy oda, basszusa gyönyörű és persze, hogy még érni fog. Talán a zsüri is így gondolta? Mindenesetre a Rágalom-ária ígéretesen indult, azután - szinte hihetetlen - az ária közepén ezt a hatalmas hangot is sikerült a zenekarnak elnyomnia.
Az Operaház zenekara fél, vagy mondjuk kétharmados létszámmal is bőven elég lett volna az énekesek kíséréséhez.
Több hangverseny-évad tapasztalatai erősítik a véleményemet, hogy a Zeneakadémia akusztikája a 2013-as felújítással sokkal jobb lett.
Azonban a lezárás alatt a zenekarok átszoktak más terekhez, leginkább a MüPa-hoz, és a visszatérésük óta szétrepesztik a Zeneakadémia falait ill. a közönség fülét, még a földszint utolsó soraiban is.
Értem én, hogy a zenekarok minden tagja fellépési lehetőséghez kell, hogy jusson, akkor is, ha már alig férnek el a ZAK pódiumán, de ha a karmester figyel és akarja, meg tudja oldani, hogy az együttes hangerejét a mindenkori programhoz és helyszínhez igazítsa.
|
818 takatsa |
| 2021-09-05 14:59:52 |
Mégegyszer meghallgattam a döntőt, és ha lehet, akkor még jobban el vagyok ragadtatva. Egészen csodálatos, hogy Marton Évára, mint hívószóra ilyen fantasztikus versenyző-gárda állt ki a pódiumra. Megnyugodhatunk, az opera élt, él, és élni fog, amíg ilyen az utánpótlás, és biztosak lehetünk abban, hogy a jövőben is, akárcsak a múltban leszenk dívák, csodaénekesek, akikért rajonghatunk. Emlékszem a fanyalgókra, akik megérdezték Marton Éva egyik állami kitüntetése kapcsán, hogy a saját karrierépítésén kívül, ugyan mit tett a magyarságért. Hát itt van a válasz: ezt. Bartókon kívül nagyon-nagyon kevesen vannak, akik az elmúlt száz évben jó hírünket vitték a nagyvilágba, és Marton Éva - előkelő helyen - közöttük van.
Szóval a mezőny fantasztikus volt, rosszat szinte senkiről sem tudnék mondani, jót annál inkább. Itt vannak például az ukránok. Elképesztőek. és gondoljuk bele, hogy ez számunkra is nagy lehetőség, mert pl. Kisinyovból talán ide lehetne csábítani énekest (Istratii, Liliana) Budapestre, és hogy jól járnánk vele, az nem vitás. Persze a jók között vannak legjobbak is, nekem azonnal három favoritom is van: a nők közül Uzun Deniz, a férfiak közül pedig Alcántara Germán Enrique. Mindketten vérprofi énekesek, lehet, hogy holnap már a MET műsorfüzetében találkozunk a nevükkel, nagy csoda lenne, ha egy-egy előadáson itt, Budapesten is találkozhatnánk velük a jövőben. És a harmadik favorit egy döbbenetes hang, még csak 28 éves, de akkora basszus, mint egy ház, mint Székely Mihály, Gregor József és Nyeszterenko egybegyúrva, úgy hívják, hogy Tyshkov Volodymyr. Persze ő még nincsen teljesen készen, hiszen egy basszusnak a 28 év még szinte csecsemőkor, de elképesztő hang, és annyira aranyosan néz ki a szinpadon, hogy azt el sem lehet mondani. Nagy kedvence lesz ő a világnak. De megismétlem, a többiek is nagyon jók, láttunk egy nagyszerá dél-koreai belcantót, vagy egy amerikai baritont, akinek a hang-matériája Hvorostovskyhoz hasonló.
Nagyon kíváncsian várom az esti gálát, ahol kiderül az is, hogy jók-e a tippjeim.:)
|
|
|
| Mai ajánlat: | 19:00 : Budapest FUGA Aura Musicale
J.S. BACH: Kunst der Fuge, BWV 1080
„FÚGA a FUGÁban” sorozat
19:30 : Budapest Zeneakadémia, Nagyterem Martha Matscheko (szoprán)
A Conservatoire national supérieur de musique et de danse de Paris és az Universität für Musik und darstellende Kunst Wien hallgatóiból alakult zenekar
Vezényel: Jaime Wolfson Schönberg: Öt zenekari darab, op. 16 (Felix Greissle kamarazenekari átirata)
Mahler: 4. (G-dúr) szimfónia (a Bécsi Zene- és Előadóművészeti Egyetem 2020-ban készült kamarazenekari átirata)
19:30 : Budapest Müpa, Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem Baráth Emőke
Europa Galante
Hegedűn közreműködik és vezényel: Fabio Biondi Vivaldi: A négy évszak - E-dúr („A tavasz”) hegedűverseny, RV 269, op. 8, No. 1
Purcell: A tündérkirálynő, Z. 629 - szvit
- ‘Thus the ever Grateful Spring'
- ‘See, see my many Colour'd Fields'
- ‘Dance for the Followers of Night'
- ‘See, even Night herself is here'
- ‘Dance of the Haymakers'
- ‘Now the Night is chas'd away'
Vivaldi: A négy évszak - g-moll („A nyár”) hegedűverseny, RV 315, op. 8, No. 2
Händel: Az Idő és az Igazság diadala, HWV 71 - „Like clouds, stormy winds them impelling” (Gyönyör áriája, III. felvonás)
Händel: Aetius, HWV 29 - „Finché un zeffiro soave” (Fulvia áriája, I. felvonás)
Vivaldi: A négy évszak - F-dúr („Az ősz”) hegedűverseny, RV 293, op. 8, No. 3
Händel: Julius Caesar Egyiptomban, HWV 17 - „Da tempeste il legno infranto” (Cleopatra áriája, III. felvonás)
Vivaldi: A négy évszak - f-moll („A tél”) hegedűverseny, RV 297, op. 8, No. 4 |
|
A mai nap |
született: 1831 • Joachim József (Joseph Joachim), hegedűs († 1907) 1912 • Sergiu Celibidache, karmester († 1996) 1955 • Thomas Hampson, énekes elhunyt: 1993 • Boris Christoff (Borisz Hrisztov), énekes (sz. 1914)
|
|
|