vissza a cimoldalra
2021-12-02
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Kiemelt fórumaink
Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik (8660)
Kedvenc felvételek (329)
Opernglas, avagy operai távcső... (21154)
Momus társalgó (6361)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7609)
Kedvenc előadók (2876)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (5236)
Társművészetek (2505)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62755)
Milyen zenét hallgatsz most? (25098)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2387)
Haladjunk tovább... (230)

Olvasói levelek (11816)
A csapos közbeszól (98)
Legfrissebb fórumaink
Pantheon (2996)
Operett, mint színpadi műfaj (4982)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4944)
Momus-játék (6115)
Kimernya? (4358)
Callas (465)
Giuseppe Verdi (1412)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2975)
Gaetano Donizetti (995)
Házy Erzsébet művészete és pályája (5278)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2308)
Melis György (274)
Franz Schmidt (4042)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1502)
Lisztről emelkedetten (1161)
Jules Massenet ! Ki ismeri ? (316)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43
számlaszám:
11711003 20016193

apróhirdetés feladása:

825   zöldszemű • előzmény818 2021-09-06 12:59:33
Kösz, hogy felhívtad a figyelmet a favoritjaidra.
A Gálán természetesen nemcsak a díjazottak sorrendjére,  hanem az ő szereplésükre is spóroltam.
Uzun Deniz  abszolút színpadképes, remek előadó - ő Marton Éva különdíját kapta (előbbre soroltam, de akkor borult volna az egész),
Alcantara Germán Enrique hatalmas hang,  viszont Malik Azatnak szerintem szebb a hangszíne (tőlem megosztott 2. ill. 3. díjat kaptak volna),
Tyshkov Volodymyr, fiatalság ide vagy oda,  basszusa gyönyörű és persze, hogy még érni fog. Talán a zsüri is így gondolta? Mindenesetre a Rágalom-ária ígéretesen indult, azután - szinte hihetetlen - az ária közepén ezt a hatalmas hangot is sikerült a zenekarnak elnyomnia.
Az Operaház zenekara fél, vagy mondjuk kétharmados létszámmal is bőven elég lett volna az énekesek kíséréséhez.
 
Több hangverseny-évad tapasztalatai erősítik a véleményemet, hogy a Zeneakadémia akusztikája a 2013-as felújítással sokkal jobb lett. 
Azonban a lezárás alatt a zenekarok átszoktak más terekhez, leginkább a MüPa-hoz, és a visszatérésük óta szétrepesztik a Zeneakadémia falait ill. a közönség fülét, még a földszint utolsó soraiban is. 
Értem én, hogy a zenekarok minden tagja fellépési lehetőséghez kell, hogy jusson, akkor is, ha már alig férnek el a ZAK pódiumán, de ha a karmester  figyel és akarja, meg tudja oldani, hogy az együttes hangerejét a  mindenkori programhoz és helyszínhez igazítsa. 
818   takatsa 2021-09-05 14:59:52

Mégegyszer meghallgattam a döntőt, és ha lehet, akkor még jobban el vagyok ragadtatva. Egészen csodálatos, hogy Marton Évára, mint hívószóra ilyen fantasztikus versenyző-gárda állt ki a pódiumra. Megnyugodhatunk, az opera élt, él, és élni fog, amíg ilyen az utánpótlás, és biztosak lehetünk abban, hogy a jövőben is, akárcsak a múltban leszenk dívák, csodaénekesek, akikért rajonghatunk. Emlékszem a fanyalgókra, akik megérdezték Marton Éva egyik állami kitüntetése kapcsán, hogy a saját karrierépítésén kívül, ugyan mit tett a magyarságért. Hát itt van a válasz: ezt. Bartókon kívül nagyon-nagyon kevesen vannak, akik az elmúlt száz évben jó hírünket vitték a nagyvilágba, és Marton Éva - előkelő helyen - közöttük van.

Szóval a mezőny fantasztikus volt, rosszat szinte senkiről sem tudnék mondani, jót annál inkább. Itt vannak például az ukránok. Elképesztőek. és gondoljuk bele, hogy ez számunkra is nagy lehetőség, mert pl. Kisinyovból talán ide lehetne csábítani énekest (Istratii, Liliana) Budapestre, és hogy jól járnánk vele, az nem vitás. Persze a jók között vannak legjobbak is, nekem azonnal három favoritom is van: a nők közül Uzun Deniz, a férfiak közül pedig Alcántara Germán Enrique. Mindketten vérprofi énekesek, lehet, hogy holnap már a MET műsorfüzetében találkozunk a nevükkel, nagy csoda lenne, ha egy-egy előadáson itt, Budapesten is találkozhatnánk velük a jövőben. És a harmadik favorit egy döbbenetes hang, még csak 28 éves, de akkora basszus, mint egy ház, mint Székely Mihály, Gregor József és Nyeszterenko egybegyúrva, úgy hívják, hogy Tyshkov Volodymyr. Persze ő még nincsen teljesen készen, hiszen egy basszusnak a 28 év még szinte csecsemőkor, de elképesztő hang, és annyira aranyosan néz ki a szinpadon, hogy azt el sem lehet mondani. Nagy kedvence lesz ő a világnak. De megismétlem, a többiek is nagyon jók, láttunk egy nagyszerá dél-koreai belcantót, vagy egy amerikai baritont, akinek a hang-matériája Hvorostovskyhoz hasonló. 

Nagyon kíváncsian várom az esti gálát, ahol kiderül az is, hogy jók-e a tippjeim.:)

Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti Kamaraterem

Korcsolán Orsolya (hegedű), Bonnyai Apolka (zongora)
"Aranykor"
Goldmark: 1. (E-dúr) szvit, op. 11
Liszt: Szerelmi álmok
Goldmark: A-dúr románc, op. 51
Liszt: Zarándokévek, Első év: Svájc – 9. Les cloches de Genève (A genfi harangok)
R. Goldmark: Négy hegedűdarab – 2. Plaintive Air
Liszt: Két hangversenyetűd – 1. Waldesrauschen (Erdőzsongás)
Korngold: Sok hűhó semmiért – szvit a kísérőzenéből hegedűre és zongorára, op. 11
A mai nap
született:
1899 • John Barbirolli, karmester († 1970)
1923 • Maria Callas (Maria Anna Cecilia Sofia Kalogeropulos), énekes († 1977)
1930 • Eck Imre, táncos, koreográfus († 1999)
elhunyt:
1774 • Johann Friedrich Agricola, zeneszerző (sz. 1720)
1931 • Vincent d'Indy, zeneszerző (sz. 1851)
1950 • Dinu Lipatti, zongorista (sz. 1917)
1990 • Aaron Copland, zeneszerző (sz. 1900)
2019 • Bónis Ferenc, zenetörténész (sz. 1932)