Bejelentkezés Regisztráció

Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban?


3238 tollnok 2022-08-06 13:47:13 [Válasz erre: 3236 Edmond Dantes 2022-08-06 09:08:47]

Éppenséggel az Operavilág sok írása ilyen - ez van, mondjuk Zsótért, Alföldit és Kovalikot vagy Székely Krisztát a szerző nem feltétlenül kritizálja negatívan az írásaiban. Nem tudok nyilatkozni, én nem láttam ezt a Traviátát. A 2016-os debreceni előadásban viszont Kolonits Violettája  nagyon is volt valamilyen.


3237 Tejberizs 2022-08-06 11:37:02

Volt-e valaki augusztus 4-én a Városháza udvarán, a Nánási Helga - László Boldizsár házaspár Opera-szerelem  c. estjén?


3236 Edmond Dantes 2022-08-06 09:08:47 [Válasz erre: 3235 tollnok 2022-08-06 07:27:38]

Fukarkodni éppenséggel kritikus megjegyzésekkel sem fukarkodik a cikk, ahogyan a 3199-ben belinkelt kritika sem. Úgy érzem, a szegedi produkcióval kapcsolatban a többség "csak a szépre emlékezik" , az énekesekről (még az egymondatos epizodistákról is) csak úgy záporoznak a szuperlativuszok -vannak azért elfogulatlanabb, kritikusabb hangok is-, a rendezésről pedig.... nos, ha ugyanez pl.Kovalik, Zsótér, Alföldi vagy Székely Kriszta munkája lenne, vélhetően már annyi keresztvizet leszedtek volna az éber szemű kritikusok és kommentelők a produkcióról, amennyivel felduzzasztható lenne a Genezáret-tó.



3234 Károly 2022-08-06 07:11:04

Aki nem volt rest és leutazott Szegedre, egy minden szempontból igen kiemelkedő Traviátát látott. Nem véletlenül van az, hogy a kritikák szuperlativuszokban írnak az előadásról. Én ott voltam, és állítom, hogy úgy vokális szempontból, mint az énekesek teljes művészi eszköztárának ilyen mértékű bemutatása jó ideje nem tudott megvalósulni! Ehhez ilyen énekesekre volt szükség és pont. A rendezésbe itt- ott aki akar bele tud kötni, az énekesek teljesítménye viszont ezen az estén egyedülállóan kiemelkedő és igen magas színvonalú volt. 


3233 lujza 2022-08-06 01:18:06

Még egy szép kritika: https://operavilag.net/kiemelt/harom-az-igazsag/?fbclid=IwAR0wZIhDWSF9AcKXcZfKtIeuKvu4ne0HrU4pK9m5o0igS7EnwolnyP0qVXA

De sajnálom, hogy nem voltam ott!


3232 Edmond Dantes 2022-08-05 15:39:06 [Válasz erre: 3225 Héterő 2022-08-03 22:17:26]

Aggodalomra immár semmi ok(od) ld. Társművészetek/2549. Minden vonatkozásban, még a vonat(k)ozás vonatkozásában is az SZFE sínen van. Hogy ez a sín hová vezet, az más kérdés. Talán nem is számít, lényeg, hogy nem oda Buda, ahová a zelmúlt X évtizedben.


3231 Búbánat 2022-08-05 12:38:09 [Válasz erre: 3230 tollnok 2022-08-05 12:32:51]

Meg Pécsen is voltak anno színvonalas operaelőadások, jó énekesekkel, zenekarral és a kiváló karmesterükkel, Breitner Tamással.


3230 tollnok 2022-08-05 12:32:51 [Válasz erre: 3217 bölcsész 2022-08-03 13:48:36]

Pál Tamás érdemeit senki se kisebbíti szerintem. A 2017-es Bánk bán is a ő érdeme, amikor egy színpadra állította László Boldizsárt és Kolonits Klárát, amit sajnos Pesten senki sem tett meg nemzeti operánk előadásain, nem beszélve róla, hogy minimális korrekciót hajtva végre a szövegen és a zenén, a szegedi, 2016-osnál autentikusabb Bánk bán előadás, ami szcenírozott formában vitte színpadra a darabot, nem volt a második világháborút követeőn - a debreceni se volt az, mert ott több helyen megtartották Nádasdy szövegét. Egy sor fontos bemutató köthető hozzá Szegeden, hacsak a kőszínházi előadásokat nézem, a 2010-es évekből is: Trubadúr, Boccanegre, Hoffmann meséi, Faust, Anyegin stb, azért ez változatos repertoár és persze, az Ernani, de biztos van még más is, amit fel lehetne itt sorolni. Debrecen mellett Szeged volt képes még jobban tartania  frontot opera téren a 21. század első évtizedeiben vidéki színházainkban és alkalmanként létrehozni olyan előadásokat, amikkel Pesten se vallottak szégyent, ha feljöttek a Primaverára. 


3229 Nagy Katalin 2022-08-05 10:33:13 [Válasz erre: 3228 Pál Tamás 2022-08-05 07:29:35]

Ami az özönvíz előtti időket illeti... a Covid előtti években jártam Plzenben, Csehország negyedik városában. Egy átlagos téli hétköznapon egy tisztességes Tosca előadást láttam. Akkor még csak cseh honlap és feliratok voltak, de most már a honlap is több nyelven olvasható. Úgy tűnik nekem, hogy a mai napig a színháznak van zenekara, énekkara, szólistái, balettkara és hetente rendszeresen játszanak operát, balettet, musicalt.


3228 Pál Tamás 2022-08-05 07:29:35 [Válasz erre: 3224 Kati 2022-08-03 21:12:20]

Kedves Kati, ami önnek kínos emlék, az nekem az egyik legszebb Tosca-élmlnyem volt. Az élmény - különösen a zenében - nagyon személyes. Ezért nem csodálomkozom a Traviataval kapcsolatos egyidejű kritikusi szuperlativuszokon és  merev elutasításon.

Ami az özönvíz előtti időket illeti, 1960-ban, amikor bekerültem az Operaházba, mindennap volt előadás mindkét színházban, vasárnaponként délelőtt is, este is. Az Operának és az Erkelnek külön-külön komplett énekkara és zenekara volt. Mikor Szegedre jöttem 1975-ben, minden kedden és pénteken operát játszott a színház, szombaton és vasárnap operettet, ezenkívül az operatársulat szezononkét 40 tájelőadást bonyolított le,

Ha ezt összevetjük a mai állapotokkal talán nem tűnik olyan megszépítőnek az a bizonyos messzeség


3227 Pál Tamás 2022-08-05 07:29:24 [Válasz erre: 3224 Kati 2022-08-03 21:12:20]

Kedves Kati, ami önnek kínos emlék, az nekem az egyik legszebb Tosca-élmlnyem volt. Az élmény - különösen a zenében - nagyon személyes. Ezért nem csodálomkozom a Traviataval kapcsolatos egyidejű kritikusi szuperlativuszokon és  merev elutasításon.

Ami az özönvíz előtti időket illeti, 1960-ban, amikor bekerültem az Operaházba, mindennap volt előadás mindkét színházban, vasárnaponként délelőtt is, este is. Az Operának és az Erkelnek külön-külön komplett énekkara és zenekara volt. Mikor Szegedre jöttem 1975-ben, minden kedden és pénteken operát játszott a színház, szombaton és vasárnap operettet, ezenkívül az operatársulat szezononkét 40 tájelőadást bonyolított le,

Ha ezt összevetjük a mai állapotokkal talán nem tűnik olyan megszépítőnek az a bizonyos messzeség


3226 Gabor11 2022-08-04 13:46:53 [Válasz erre: 3199 Beatrice 2022-08-02 00:15:07]

A szereposztásba nem tudok belekötni, sőt! Ketten világszínvonalú alakítást nyújtottak, László Boldizsár most nem tetszett annyira, bár egy fokkal jobb volt, mint Hoffmannként legutóbb.

A rendezés viszont...hát,.elnézést, de nekem helyenként rendkívül giccses volt, szájbarágós, didaktikus. Az olcsó, fantáziátlan jelző is eszembe jutott, elsősorban a Flóra képben.

És a jelmezektől sem dobtam hátast. Egyvalaki ruhája kifejezetten ízléstelen volt, szerintem ok nélkül. Nem illett oda. 

.


3225 Héterő 2022-08-03 22:17:26 [Válasz erre: 3216 márta 2022-08-03 13:32:37]

Netán egy ex-SzFE-n képzett "dramaturg"-szaki "magyarítása"? Onnan számos, hasonlóan értelmes alkotás származik.


3224 Kati 2022-08-03 21:12:20 [Válasz erre: 3209 bölcsész 2022-08-03 07:19:32]

Egykor minden évben voltam Szegeden, mert közel laktam, fiatal voltam. Az említett előadások szép  emlékek, kivéve a kakukktojásként belekerült Tosca Rost Andreával. Az Szeged egyik mélypontja volt, csak azért nem a legmélyebb, mert volt Parasztbecsület is Frankó Tündével és Dolhai Attilával. Ne beszéljünk szamárságokat, ha példákat említünk!


3223 Héterő 2022-08-03 19:22:22

            Kis kerekítgetéssel:

A me fanciulla, un candido
E trepido desire -
Questi effigiò dolcissimo
Signor dell'avvenire, -
Quando ne' cieli il raggio
di sua beltà vedea,
E tutta me pascea di quel divino error.
Sentìa che amore è palpito
Dell'universo - intero,
Misterioso, - altero,
Croce - e delizia --- al cor! --

          Kislány voltam még: ártatlan,
          és aggódó vágyakozással
          képzeltem el a legdrágábbat,
                             jövendő uramat;
          amikor az ég fénysugarában
          szépsége ragyogását láttam,
          gyönyörrel töltött el az égi ámítás!
          Már tudtam: a szerelem ott lüktet mindenben,
          tőle él és remél a világegyetem;
          titokzatos és fenséges,
          sajog tőle,... és gyönyörben ég a szív!

( trepido - aggódó; félelmében remegő, rettegő )

A megelőző versszak Ah, fors'è lui che l'anima... sóhajtükrében nem is olyan nehéz a megfejtés, hiszen Violetta a nagy "Ő"-ről álmodozik!
Ó, talán ő, akit a szívem gyakran festett le boldogan titkos álomfestékével !


3222 Nagy Katalin 2022-08-03 16:13:05 [Válasz erre: 3216 márta 2022-08-03 13:32:37]

Jó 120 éve írta Francesco Maria Piave, aki kétségtelenül művelt irodalmár volt. A beszélt nyelvtől ez a fajta romantikus költői nyelvezet már a korban is jelentősen különbözött, ma már sokszor csak értelmező szótárban lehet fellelni egyes kifejezéseket. Bizony, komoly teljesítmény volt értelmezni ezt a kis részletet. (Egy ici-pici korrekciót javasolnék: a naív (tiszta, gyermeki értelemben) mellett a vágy legyen inkább reszkető vagy remegő.)


3221 Edmond Dantes 2022-08-03 16:05:20 [Válasz erre: 3219 Klára 2022-08-03 14:13:16]

Érdemes elolvasni Beatrice által 3199 alatt belinkelt kritikát. Nem túl hízelgő az sem és a fotók sem ... Pesti előadásokról ennél kevesebbért is lehúzzák itt sokan a keresztvizet.


3220 Klára 2022-08-03 14:16:18 [Válasz erre: 3217 bölcsész 2022-08-03 13:48:36]

E fórumon pár alkalommal már egyetértettünk abban, hogy ami volt, az elmúlt! A jelenben azok lépnek fel, akik most élnek, és énekelnek. Egyébként az idő minden emléket megszépít és az emlékezet kicsit csalós.


3219 Klára 2022-08-03 14:13:16 [Válasz erre: 3209 bölcsész 2022-08-03 07:19:32]

Csepp jóindulat se? Csak csupa vitriol?


3218 kétked 2022-08-03 14:12:20 [Válasz erre: 3217 bölcsész 2022-08-03 13:48:36]

A szubrett-Toscát kivéve ezek mind az özönvíz idején voltak.


3217 bölcsész 2022-08-03 13:48:36 [Válasz erre: 3215 kétked 2022-08-03 11:47:49]

Lehet, de azért olykor-olykor PT-nak is sikerült ügyes szereposztásokat összehoznia, teszem azt Pál-Rost-Kálmándy-László B, Tosca, Pál-Pjavko- Archipova Trubadúr, Pál- Tokody-Ilosfalvi-Lejferkusz-Gregor Végzet, mi több Pál-Simándi-Moldován-Komlóssy Erzsébet Bánk stb...


3216 márta 2022-08-03 13:32:37

Közben ketten is küldték privátban a Violetta-ária 2. versszakának olasz szövegét. Régies nyelven íródhatott, a jó fordítóprogramok se bírnak vele. Egyik barátom magyarította, az érdekesség kedvéért idemásolom:

"Elém, gyereklány elé  -naiv és szorongó vágyként - ezt rajzolta gyöngéden a jövő ura, mikor az égen az ő szépségének ragyogó sugarát véltem látni, s boldoggá tett ez az isteni tévhit."


3215 kétked 2022-08-03 11:47:49 [Válasz erre: 3211 Heiner Lajos 2022-08-03 08:52:37]

Ha PT nem a páholyban üldögél, akkor Kendi Ludovik Germont és Keszei Bori Violetta. 2700 km-ről könnyű osztani az észt.


3214 ladislav kozlok 2022-08-03 11:07:10 [Válasz erre: 3210 Tejberizs 2022-08-03 08:52:09]

Kedves Márok  úr, szép írás. 


3213 ladislav kozlok 2022-08-03 11:05:08 [Válasz erre: 3209 bölcsész 2022-08-03 07:19:32]

Mennyi keseruség, egy szavát sem hiszem el  );


3212 chenier 2022-08-03 09:57:11 [Válasz erre: 3209 bölcsész 2022-08-03 07:19:32]

Ó édes Istenem!


3211 Heiner Lajos 2022-08-03 08:52:37 [Válasz erre: 3209 bölcsész 2022-08-03 07:19:32]

2700 kilometerre voltam az elöadasok ideje alatt Szegedtöl, de a szegedi dolgokat nyomon szoktam követni.

Csak egy mondatnyi adalek:

A premieren Pal Tamas egy paholyban uldögelt. 

El..tt "szereposztas".



3209 bölcsész 2022-08-03 07:19:32

Gondolatok a szegedi Traviataról és Zéta kritikájáról.

A mű.

A bukás oka. Marie Duplessis 1847-ben halt meg, s a Traviatat 1853-ban mutatták be. A szép párizsi kurtizán szomorú történetéről egész Európában hallottak, s megkockáztatom, lehettek páran a velencei nézőtéren, akik személyesen ismerték, mi több, az sem kizárható, hogy volt olyan is, aki kegyeit élvezhette. Verdi darabja túl közel járt a hétköznapokhoz, s az aktualitás akkoriban a buffa sajátja volt, a komolyabb művektől megkövetelték a távolságtartást.

A címszereplő.

Ezt írja Zéta: (Kolonits)" ...az elmúlt évtizedekben egyre mélyebbre merült Violetta személyiségjellemzésében. Rendkívül összetett ábrázolást láthattunk Szegeden, nemcsak szabadtéren párját ritkító alaposságú, mélylélektani tükröt." Keresem a konkrétumokat, milyen személyiség Kolonits Violettája, milyen játékelemek alkotják a rendkívül összetett ábrázolást, de nem találom. Nem csak a kritikában, a színpadon sem. Kolonits valóban nagyszerűen énekel,  pontosan érti szerepének minden szavát, azonban a színpadon nyoma sincs Violettának. Egy tevékeny szépasszony sürög-forog, teli végtelen energiával, tüdőbaj, szerelem, halál egyforma józan értelmességgel jelenik meg előadásában. Csodálni lehet Kolonitsot, szeretni nem lehet Violettáját.
Még valami. Zéta mindössze két konkrétumot említ, az egyik, hogy szerinte csodálatra méltó  " a Germont-duettben megszólaló Dite alle giovine végtelen tisztasága." Ha ez így van, az a szerep kapitális félreértése, Violetta szánalomra- és szeretetreméltó, ám akárhogy forgatom, a tiszta jelző nehezen használható egy, az életét  tudatosan alakító kutizán esetében. 

A karmester

Zéta két szünetet emel ki Dinyés Dániel dirigálását elemezve. Találó, mert magából a dirigálásból semmit nem lehet kemelni, az maga a felvállalt semmi. Dinyés az "objektív zenélés" divatja után hetven évvel újból feltalálta a melegvizet: minek vesződni formálással, frazeálással, hangsúlyokkal, érzelmekkel, pontosan el kell játszani ami a kottában áll, a zene "megvalósítja önmagát". Ennek megfelelően, dirigálása pontos, követhető, de mérhetetlenül egysíkú, két karja fárasztóan szimmetrikus, arca rezzenéstelen. Tekintve, hogy a szabadtéren a karmeter alakja jól látható, unott perfekciója nem csak a zenészekre hat, hanem a közönséget is lehangolja, mintegy a közöny porfelhőjét teríti az előadásra, jócskán levéve  annak hatásából.

Tomboló siker.

Úgy tűnik, Zéta ritkán látogatja a Szabadtéri előadásait. Tomboló siker? Hm... Az Rost Toscája volt öt éve, vagy Juronics Carmina Buranája hrom éve, vagy Pál Tamás ajándékkoncertje három hete. Na de ez? Hiszen Kolonits művésznő szemfüles bátorsága nélkül egy második meghajlásra sem lett volna elegendő taps a premieren.
 
 


3208 Edmond Dantes 2022-08-02 13:34:46 [Válasz erre: 3199 Beatrice 2022-08-02 00:15:07]

Hah, ha csak a fele igaz annak, amit ez az írás tartalmaz + a fotók, már az elég rémisztő ... És egy táncos-koreográfus rendező kispórolja a balettet a Flóra-képből? Kicsi hozzá a színpad?


3207 ladislav kozlok 2022-08-02 12:12:43 [Válasz erre: 3206 Tejberizs 2022-08-02 11:54:19]

2 vagy 3 vonalas kozott nagy a kulonbség. A primadonnák szeretik csillogtatni technikai  tudásukat. 


3206 Tejberizs 2022-08-02 11:54:19 [Válasz erre: 3205 ladislav kozlok 2022-08-02 11:38:47]

De, Verdi esz hangot írt a kérdéses helyen. Csak nem háromvonalasat, hanem kétvonalasat. :-)


3205 ladislav kozlok 2022-08-02 11:38:47 [Válasz erre: 3200 Beatrice 2022-08-02 01:11:01]

Valahol olvastam, hogy  Verdi nem ESZT írt elo.   Ugyanúgy mint Radames románca sem fortéval végzodik hanem egy gyonyoru diminuendoval, forte-ppp.


3204 ladislav kozlok 2022-08-02 11:07:12 [Válasz erre: 3202 márta 2022-08-02 10:00:26]

A me fanciulla, un candido

E trepido desire,

Quest elfigio dolcissimo

Signor dell avenire, ....../google/

 

                                                                                           

 


3203 Károly 2022-08-02 10:25:53

Én sem mondhatok mást, mint azt, hogy csodaelőadás született Szegeden! Boldog vagyok, hogy láthattam.


3202 márta 2022-08-02 10:00:26 [Válasz erre: 3200 Beatrice 2022-08-02 01:11:01]

Az "A me fanciulla" kezdetű 2. versszaknak valahol elérhető a szövege? Én nem találom.


3201 ladislav kozlok 2022-08-02 09:51:03

Remélem Kolonits Klára meggondolja, és még fog Violettát énekelni. Az o hangi adotsádai tokéletesen megfelelnek  erre a szerepre. Itt drámai koloratúra vagy spinto szoprán ,aki koloratúrákkal rendelkezik, szukségeltetik.     Lírai vagy lírai koloratúr szopránok nem igazán fejezik ki  Violetta lényegét.

A muvészno kb. 2010-ben énekelte ezt a szerepet Pozsonyban. Hogy miért nem hívták tobbet, számomra orok rejtély marad.   


3200 Beatrice 2022-08-02 01:11:01

Zéta kiváló Traviata-kritikájához egy-két megjegyzés:

Kolonits Klára június 30-i franciaországi koncertjén szerepelt a Violetta-ária, és az Esz is megvolt a végén.

A szegedi rendezés olyan, hogy markáns hangulati különbség van a Sempre libera első és második versszaka között, ugyanis a második versszak alatt jelen van a Halál figurája, Violetta gondolatban vele viaskodik, így a második versszak sötétebb tónust kap. Emiatt az Esz valószínűleg nem is illene oda.

Egyébként Alfredo "O mio rimorso"-jának végén sem szerepelt az opcionális magas hang.

Én is nagyra értékeltem, hogy a szokásos húzások most nyitva voltak. Különösen szeretem az első felvonásbeli Violetta-ária ( "Ah, fors'è lui" ) második versszakát (" A me fanciulla"), amit rendszeresen elsinkófálnak élő előadásban, és inkább csak lemezen hallani. Itt meg megvolt. Ugyancsak megvolt a legvégén, hogy a Violetta halála utáni pillanatokban a többi szereplő hangot ad kétségbeesésének. A Traviata nem olyan hosszú darab, nem is olyan vontatott, meg nem is olyan gyenge, hogy indokolt lenne bármit is húzni belőle. Hacsak egyik-másik előadó képességét meg nem haladja ez vagy az a rész. De itt szó se volt ilyesmiről.

Nekem is tetszett Dinyés Dániel interpretációja. Az volt a benyomásom, hogy - szemben a tradicionális-érzelmes megközelítéssel (amit az általam hallott előadásokban Kovács János művelt a legmagasabb fokon) - ő egy modern, viszonylag pátosztalanított történetet tár elénk. (Ilyenfajta interpretációt hallottam Simone Young pálcája alatt Hamburgban, 2010-ben.) Ez a Violetta egy mai nő, a történet eszünkbe idézheti, hogy ma is vannak nők, akik kénytelenek a testükből élni, ezért megvetik őket, pedig jobb sorsra, boldog családi életre lennének érdemesek.


3199 Beatrice 2022-08-02 00:15:07

Még egy Traviata-beszámoló


3198 Búbánat 2022-08-01 21:54:52 [Válasz erre: 3197 Búbánat 2022-08-01 20:34:44]

A belinkelt előbbi mno.hu-cikkből: 

Kolonits Klára (Violetta). "Az énekesnő különleges vokális adottságait ebben a szerepben tudta eddig a legjobban megmutatni, festői érzékenységgel keverve saját hangját. Hol illékony, hol határozott, szép hajlításaival lenyűgözte a szegedi előadás közönségét. Hangbéli adottságaiból fakadóan nemcsak a bel canto és lírai szoprán énekesi technikát hozta az operában, hanem spinto szopránként olyan könnyedén tolta fel még magasabbra a hangját, hogy az első felvonás drámai csúcspontján a néző is visszafojtott levegővel hallgatta végig a Sempre Libera áriáját."


3197 Búbánat 2022-08-01 20:34:44 [Válasz erre: 3193 -zéta- 2022-07-30 15:09:48]

Egy Traviata-beszámoló

„AMIKOR A SZOPRÁN ÉS A TENOR KETTŐSÉT MEGÖLI A BARITON ÉRZÉKETLENSÉGE”

„Érdemes hinni a szerelem erejében”

OSZLÁNYI GYÖNGYVÉR – MNO.hu – 2022. 08.01.

„Verdi egyik legtöbbet játszott operáját, a La Traviatát láthatta a közönség Juronics Tamás rendezésében a hétvégén a Szegedi Szabadtéri Színpadon. A rendező igazán egyedi látványvilágot teremtve grandiózus operaelőadást hozott létre, izgalmas mozgásszínházi elemekkel tarkítva.”


3196 ladislav kozlok 2022-08-01 10:26:07

Akkor Szeged kitett magáért. Két világszinvonalú premier ---  Stuarda és a Traviata. Én csak gratulálni tudok az operatagozatnak. Szilvike pedig szégyelje magát. Csodálatos lehetett /ABC Sor./ hallani a nagy énekeseket mint  Agache, Boross, Kolonits, Lászlo .,,,. 


3195 zsoly 2022-07-31 12:22:23 [Válasz erre: 3191 ladislav kozlok 2022-07-30 12:17:59]

Zétával és tollnokal is egyetértve: káprázatos volt, és nem nagyon tudok ettől jobb szereposztást idehaza elképzelni. 


3194 tollnok 2022-07-31 09:07:59 [Válasz erre: 3193 -zéta- 2022-07-30 15:09:48]

Persze, hogy az. Ez ma a lehető legjobb szereposztás, ami után akármelyik világhíres operaház a tíz ujját megnyalná. Csak éppen Szilvike tojik rá és nem hajlandó ezt a szereposztást preferálni Pesten.


3193 -zéta- 2022-07-30 15:09:48 [Válasz erre: 3191 ladislav kozlok 2022-07-30 12:17:59]

Káprázatos, majd jön cikk is...


3192 Beatrice 2022-07-30 14:24:57

Két, a Traviatához kapcsolódó interjú:

Kolonits Klára

Vajda Júlia


3191 ladislav kozlok 2022-07-30 12:17:59

Milyen volt a Traviata ?


3190 Klára 2022-07-29 13:20:04 [Válasz erre: 3185 Beatrice 2022-07-28 22:59:44]

Nagyon jó riport, és csodálatos részletek az operából. Figyelemreméltó és megható, amit Kolonits Klára Alexandru Agache-ről mondott! A pályatárs elismerése és tisztelete egyaránt megjelenik szavaiban. A művésznő szerepformálásáról érdekes volt a Lujza fórumtárs által belinkelt riport a Kolonirs Klára fórumban 1219 szám alatt.

A Szegedi Szabadtéri Játékok közel egy évszázados múltra tekint vissza, és sok-sok előadás aratott hatalmas sikert mikroport nélkül! E tekntetben érdekes és megszívjelendő  lenne Alexandru Agache megjegyzése: a tér akusztikája feleslegessé tenné a mikroportot. Valakinek vagy van huangja, vagy nincs..

Egyébként a riporter hölgy és a stylist-jelmeztervező hölgy figyelmébe ajánlanám, hogy az "ugye" tőtelékszó túltengő használata jelentősen rontja az általuk elmondottak értelmét és tartalmát!

 


3189 ladislav kozlok 2022-07-29 10:33:24 [Válasz erre: 3188 Heiner Lajos 2022-07-29 10:25:40]

Kedves Lajos,  szívesen elmentem volna, de  ez ebben az évben nem lehetséges/a fejem nem bírja a hoséget/. Mind a 3 énekest nagyon szeretem, jo volna oket Pozsonyban egyutt látni. De errol csak álmoghatunk.






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.