Bejelentkezés Regisztráció

Házy Erzsébet művészete és pályája


3662 Búbánat 2016-09-25 11:17:55 [Válasz erre: 3661 Ardelao 2016-09-24 17:15:39]
Lásd még itt: [url] http://momus.hu/forum.php?act=new&forumcat=293&msgcount=910#143474; Mejkusz: Az ifjú gárda [/url] Továbbá a 911., 912., 913. sorszámok alatt több részletben beírt cikk linkjét megnyitva: [url] http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:nXj39izPqQwJ:www.szinhaziadattar.hu:8181/_pdf/031584.pdf+&cd=5&hl=hu&ct=clnk&gl=hu; Csobádi Péter: Az ifjú gárda – operakritika [/url] /www.szinhaziadattar.hu/ „Házy Erzsébet (Kláva Kovaljeva) játéka költőien egyszerű, őszinte. Énekművészete komoly operaénekesi perspektívákat sejtet. "

3661 Ardelao 2016-09-24 17:15:39 [Válasz erre: 3660 Ardelao 2016-09-24 17:08:20]
[url] http://tudasbazis.sulinet.hu/hu/tarsadalomtudomanyok/tortenelem/mti-kepgyujtemeny/a-kultura-tortenete-az-oktatas-es-a-muveszetek-1953-es-1956-kozott/az-ifju-garda-bemutatoja-az-operahazban; Az Ifjú Gárda bemutatója az Operaházban [/url]

3660 Ardelao 2016-09-24 17:08:20 [Válasz erre: 3593 Búbánat 2016-08-02 12:43:36]
[url] http://tudasbazis.sulinet.hu/hu/tarsadalomtudomanyok/tortenelem/mti-kepgyujtemeny/a-kultura-tortenete-az-oktatas-es-a-muveszetek-1953-es-1956-kozott/az-ifju-garda-bemutatoja-az-operahazban; Az Ifjú Gárda bemutatója az Operaházban [/url]

3659 Búbánat 2016-09-23 12:24:12 [Válasz erre: 3658 Búbánat 2016-09-23 12:07:41]
[url] https://ok.ru/video/41237744226; Férjhez menni tilos! – Házy Erzsébet [/url] A film zeneszerzője: Behár György Házy Erzsébet Pokol bár-beli énekjelenete: 1:13:00 – 1:18:08 Ez a dalszövege: „…ne mondd, hogy így várlak, varázsod miből áll, amíg csak…. /Zöldellő mezőkön át … / és a rétek illatát…. /és elmondanám ezután, hogy a nyár ilyen szép, mert az én szívem csupán tiéd, tiéd…” Házy Erzsébet látni a film elején: 14:02-15:10 Házy Erzsébet feltűnik még a filmkockákon a film vége felé: 1:33:13 – 1:33:30

3658 Búbánat 2016-09-23 12:07:41 [Válasz erre: 356 Búbánat 2006-10-31 17:29:16]
Házy Erzsébet egyik sikeres filmje volt: „Férjhez menni tilos!” Rendező: Zsurzs Éva A film gyártási éve: 1963 – Budapest Filmstúdió - Magyar Televízió Megtaláltam az első játszási dátumot és helyszínt! A film bemutatója: 1964. 05.14. Budapest, Puskin mozi További érdekesség: [url] http://www.europeanfilmgateway.eu/node/33/detail/F%C3%89RJHEZ+MENNI+TILOS%21/image:MTMzMDJlYjYtNzY0YS00ZWQyLThkMDgtMmExYzk1MjZmNDQyX1VtVndiM05wZEc5eWVWTmxjblpwWTJWU1pYTnZkWEpqWlhNdlVtVndiM05wZEc5eWVWTmxjblpwWTJWU1pYTnZkWEpqWlZSNWNHVT06Ok5vbkFWQ3JlYXRpb24uZmlsbWludGV6ZXQuaHUvTWFOREFfTm9uQVZDcmVhdGlvbl8xMDgw/paging:dmlkZW8tMS00LWltYWdlLTEtNC1zb3VuZC0xLTQtcGVyc29uLTEtNC10ZXh0LTEtNA==; a film plakátja (poszter) [/url]

3657 Búbánat 2016-09-12 11:12:44 [Válasz erre: 3656 Búbánat 2016-09-11 22:30:26]
Az előbbi linken meghallgatható Brankovics-részlet [url] http://www.momus.hu/article.php?artid=5684; erről a CD-ről [/url] való: ERKEL Operarészletek (Bátori Mária, Hunyadi László, Bánk bán, Dózsa György, Brankovics György, Névtelen hősök) Hungaroton HCD 32620 (A Momuson -zéta- írt erről a lemezkiadványról…)

3656 Búbánat 2016-09-11 22:30:26 [Válasz erre: 1187 Búbánat 2008-05-11 18:47:35]
A Youtubre-ról: [url] https://www.youtube.com/watch?v=J2GD8BujXi4; Erkel Ferenc: Brankovics György - A II. felvonás fináléja [/url] ℗ 2010 HUNGAROTON RECORDS LTD. Released on: 2010-12-29 „Brankovics Gyorgy, Act II: En, Brankovics Gyorgy, Szerbia fejedelme (I, Gyorgy Brankovics, King of Serbia)”, előadó: Erzsebet Hazy, Maria Matyas, Sandor Palcso, Gyula Tarnay, Andras Farago Budapest Philharmonic Orchestra · Budapest Symphony Orchestra · Hungarian State Opera Orchestra

3655 Búbánat 2016-09-05 16:56:26 [Válasz erre: 1744 Búbánat 2010-05-21 00:38:09]
Az 1744. sorszám alatt is egy Fényes Szabolcs felvételeit tartalmazó Qualiton kiadványról adtam tájékoztatást: Házy Erzsébet felvételei – LP lemezeken (XVI.) Ennek a lemeznek az ének-zenei anyaga ugyancsak fent van már a youtube-on: [url] https://www.youtube.com/watch?v=FZM2fh-ZDEw; Egyveleg Fényes Szabolcs műveiből [/url] Énekelnek: HÁZY ERZSÉBET, Németh Marika, Záray Márta, Zentay Anna, Melis György, Rátonyi Róbert, Udvardy Tibor, Vámosi János. Közreműködik: A Magyar Rádió Szimfonikus és Tánczenekara, Magyar Rádió Énekkara Vezényel: Polgár Tibor Itt most csak a Házy által énekelt Fényes Szabolcs dalokat, kettősöket nevezem meg: A oldal (16’ 47”) 1. SZERETNÉK EGYSZER… (Mihály I.) – HÁZY ERZSÉBET 4. FEKETE CSILLAG (Ambrózy Á.) – HÁZY ERZSÉBET és MELIS GYÖRGY 11. MINT EGY SZÁL IBOLYÁT (Békeffy I.- Kellér D.) – HÁZY ERZSÉBET B oldal (17’) 7. ÁLMAIMBAN VALAHOL (Mihály I.) – HÁZY ERZSÉBET 13. TÚL SZÉP (Szenes I.) – HÁZY ERZSÉBET és MELIS GYÖRGY)

3654 Búbánat 2016-09-05 13:50:54 [Válasz erre: 1780 Búbánat 2010-10-09 00:41:34]
Az 1780. sorszám alatt ismertettem a Házy Erzsébet felvételei – LP lemezeken (XXXIII.) beírásomban az "Álmaimban valahol… " Qualiton lemezen található Fényes Szabolcs-operett- és musicaldalokat. Ezen a lemezen négy dal található Házy Erzsébet énekével (1971-ben készült rádió- ill. stúdiófelvételekről). Nemrég a Youtubre-ra felkerültek ezek a dalok ezen a címen: [url] https://www.youtube.com/watch?v=pYtaZs9YIhU; Házy Erzsébet - Fényes Szabolcs operettdalai (1971) [/url] Közzététel: 2016. aug. 22. – Harmath Imre: „SZERETNÉK EGYSZER KICSIT BOLDOG LENNI” – Harmath Imre: „MY SWEETHEART” (a felvételen a duettben a másik énekhang: Korondy György) – Békeffy István: „VAN-E SZERELMESEBB VALLOMÁS” – Mihály István: „MINDIG AZ A PERC A LEGSZEBB” Közreműködik: A Magyar Rádió és Televízió Szimfonikus Zenekara Vezényel: Gyulai Gaál Ferenc

3653 Búbánat 2016-09-03 15:19:51
Most kezdődik a film sugárzása a Duna TV-ben (15.20 - 17.00) És akkor a pasas... Fekete-fehér, magyar vígjáték, 92 perc, 1966 Rendező: Gertler Viktor • Szereposztásból: • • Latinovits Zoltán (Főnök) • Sinkovits Imre (Rendező) • Major Tamás (Sándor) • Törőcsik Mari (Mara) • Márkus László (Charlie) • Psota Irén (Marika / Maud / nő / Tekla) • Házy Erzsébet (Széphalminé) • rendező: Gertler Viktor A karikaturisztikus filmben pályafutásának emlékeit ajánlja filmötletként egy idős rendező hajdanvolt tanítványának, a jelenlegi stúdióvezetőnek. Ifjúként látjuk a húszas évek Berlinjében, ahol egy magyar származású filmcsillagot kell honfibúval megríkatnia. Majd egy hollywoodi történet, a rakodómunkás Pennypepper és egy milliomoslány románca elevenedik meg. Modernista filmötleteket egy 23. századi sci-fi paródia követ - de a Főnöknek egyik sem tetszik. Mikor jön a hír az első űrrepülésről, az idős rendező szeme felcsillan, és azonnal kombinálni kezd

3652 Búbánat 2016-09-03 15:13:39
Tegnap után. amikor Házy Erzsébet három operettdalt-kettőst énekelt Szirmai Albert Mézeskalács című daljátékának 1976-os stúdiófelvételéről, a Dankó Rádió ma délelőtti operettműsorában megint felhangzott a gyönyörű szopránja: ezúttal két operett rádiófelvételének (Johann Strauss: A denevér; Fényes Szabolcs: Maya) négy jelenetében élvezhettük – mások mellett (Szőnyi Ferenc, Ilosfalvy Róbert, Melis György, illetve Galambos Erzsébet és Rátonyi Róbert) Házy énekét. Az adás délutáni ismétlése a megszokott időben, 18 órakor kezdődik a Dankó Rádió hullámhosszán.

3651 Búbánat 2016-08-31 11:54:16 [Válasz erre: 3494 Búbánat 2016-05-25 22:51:56]
Holnap, szeptember elsejéig lehet jelentkezni a SZLOVÁKIAI CIVIL BECSÜLETREND által szervezett [url] http://www.szcb-hazyerzsebet enekverseny.eu/; Házy Erzsébet Nemzetközi Tehetségkutató Énekversenyre. [/url] ELŐDÖNTŐ 2016. szeptember 24. szombat 16:00 DÖNTŐ - FINÁLÉ 2016. szeptember 25. vasárnap 16:00 A döntőről televíziós felvétel készül.

3650 Búbánat 2016-08-29 15:55:28 [Válasz erre: 1657 Búbánat 2009-12-26 18:38:57]
Az 1.657. sorszám alatt már bemásoltam a szöveget (amit akkor még nem tettek fel az internetre); itt fotók is találhatók… [url] http://www.szinhaziadattar.hu:8181/_pdf/015342.pdf; I. Horváth Ágnes: Az évszázad Manonja – Házy Erzsébet: Múltidéző [/url] Periodika címe: Operamagazin A periodika száma: 5 Periodika dátuma: 2009.12 Oldalszám: 56

3649 Búbánat 2016-08-29 15:52:47 [Válasz erre: 1400 Haandel 2009-01-19 15:52:04]
Ismét beteszem a linket - ugyanis az 1.400. sorszám alatti linkről ez az emlékező írás már nem elérhető. [url] http://www.szinhaziadattar.hu:8181/_pdf/6386.pdf; Böbe [/url] SZELLEMIDÉZÉS – Házy Erzsébet Írta és fényképezte: Keleti Éva Periodika címe: Premier A periodika száma: 60 Periodika dátuma: 2007.04. Oldalszám: 94

3648 Búbánat 2016-08-29 15:29:47
1977. április 16. Film Színház Muzsika (16. szám) „Huszonhat év után – Erkel Színház: Pikk dáma „Házy Erzsébet a premieren az érzelmek sok vonzó színével, bensőséges poézissal énekelte Liza szerepét” /Albert István/

3647 Búbánat 2016-08-28 13:28:11
Darvas Iván vallomása második feleségéről, Házy Erzsébetről (nevét nem írja le): Forrás: real.mtak.hu/31261/1/BTG_Darvas_Ivan_levele_Aczelhoz_u.pdf [url] real.mtak.hu/31261/1/BTG_Darvas_Ivan_levele_Aczelhoz_u.pdf; Darvas Iván leveléből részlet [/url] Bolvári-Takács Gábor „Szilenciumomat hatályon kívül helyezni szíveskedjék” Darvas Iván levele Aczél Györgyhöz, 1961. Darvas Iván (1925–2007) életműve a magyar színház- és filmtörténet időben lezárt fejezete, amely tartalmában „nyitott könyv”: Lábjegyzetek című memoárkötetének 1 megjelenése óta szakmai, közéleti és magánéleti sikerei és megpróbáltatásai az olvasóközönség számára (is) ismertek. […] 1 Darvas Iván: Lábjegyzetek. Európa Könyvkiadó, Budapest, 2002. 307 oldal […] II. A levél Darvas – mint írja – folyamatosan levelekkel bombázta Aczélt. Ezek egyikét – alkalmasint a memoárjában említett utolsót – a levéltárban fedeztük föl és az alábbiakban közzétesszük. 5 5 Magyar Nemzeti Levéltár XIX-J-4-aaa. Aczél György miniszterhelyettesi iratai. 12. doboz, iktatószám: 967/A/1961. A gépelési hibákat kijavítottuk, egyébként a dokumentumot szöveghűen közöljük. „Tisztelt Miniszterhelyettes elvtárs! Alulírott Darvas Iván azon tiszteletteljes kérelemmel fordulok a Miniszterhelyettes elvtárshoz, hogy szilenciumomat hatályon kívül helyezni szíveskedjék. Mielőtt kérésemet megindokolni próbálnám, engedje meg, Miniszterhelyettes elvtárs, hogy egy-két adattal tájékoztassam helyzetemről. […] Ismétlem, kiszabadulásom pillanatától kezdve dolgozom, két hónap kivételével (1960. jan. és febr.), ezalatt sehol sem sikerült elhelyezkednem, még segédmunkásként sem. Mindvégig fizikai munkát végeztem. Hogy rendszerellenes megjegyzéseket tennék, reakciós politikai vicceket terjesztenék, oly badar vád, hogy egyedül abszurditása is cáfolja már. Kiszabadulásom óta még a lehetőségét is kínos igyekezettel kerülöm egy olyan szituációnak, amely azt a látszatot kelthetné, mintha magatartásom a legcsekélyebb mértékben is illojális lenne rendszerükkel szemben. Hogy botrányos magánéletet folytatnék, egyszerűen rágalom, nem igaz. Nemrég nősültem, feleségül vettem az embert, aki két évvel ezelőtt, a számomra legnehezebb időben mellém állt, s minden hibám, s minden őt ért hátrány ellenére is kitartott mellettem, s azóta is csendben, boldogan élünk. 12” […] 12 HÁZY ERZSÉBET operaénekesről van szó. […] Abban a reményben, hogy legalább ez utóbbi kérésem meghallgatásra talál, teljes tisztelettel üdvözli: Bpest, 1961. május 29. (Darvas Iván) (Lakás: Bpest, VI. Lendvai u. 20. munkahely: MÜTEX, Bpest, VII. Damjanich u. 38. tel.: 428-338)”

3646 Búbánat 2016-08-27 18:58:26
Az alábbi interjú egynéhány részletét itt és ott, már korábban bemásoltam a topicba, de a teljes cikket – pótlandó - most először írom ide át. „Címoldalunkon: Házy Erzsébet” Pesti Műsor, 1977. március 31. – április 6. (13. szám) Szamek Tamás készített interjút Házy Erzsébettel (fénykép róla a PM címoldalán). Rendkívül „elegáns” zene szűrődött ki az Operaház próbaterméből: Csajkovszkij Pikk dáma című operájából hallottunk néhány részletet. Házy Erzsébet Liza szerepét formálta. - Művésznő, Ön az elmúlt huszonöt év alatt számos könnyebb-nehezebb feladatot oldott meg, amelynek szinte mindegyikét nagy elismerés és siker kísérte. Mondana ezekről valamit? - Az első „nehéz feladatot” rögtön az érettségi után kellett megoldanom. Tóth Aladár, az Operaház akkori igazgatója hallgatott meg, Gianni Schicchi egyik áriáját kellett énekelnem. Az ária előadása nem sikerült nagyon jól – amiben az izgalom bizonyára közrejátszott – de ennek ellenére felvettek. Úgy éreztem, hogy ez tulajdonképpen előlegezett bizalom volt, amivel nem szabad visszaélni. Így rendkívül sokat tanultam és készültem a további feladatokra. Mikor már „kinevezett” magánénekes lettem, sorra kaptam a komoly szerepeket. - Megemlítene ezek közül néhányat? - A Manon Lescaut-t, Neddát a Bajazzókból, Poppeát a Poppea megkoronázásból, Jenny Smith- t a Mahagonnyból, Cherubint a Figaró házasságából. Mimit a Bohéméletből, Besst a Porgy és Bessből. - Miért érezte ezeket a szerepeket komoly feladatoknak? - Egyrészt azért, mert hol lírai, hol drámai szopránt kellett énekelnem. Ma már ez nem jelent különösebb gondot, hiszen énekhangom az évek során kiszélesedett. Erre jó példa a Pikk dáma, amelyben drámai szopránt énekelek, különösen a Hermann-nal való énekkettősükben. Másrészt a szerepek nemcsak éneklést, hanem színészi produkciót is követelnek. Például Anyegin Tatjánájának megformálása. Tatjánát már húsz éve énekelem, igazán összenőttem a szereppel, de mégis voltak gondjaim az eljátszásban. De nagy segítséget nyújtott, hogy közel áll hozzám. Csajkovszkij zenéje és azok a figurák, amelyeket operáiban megszemélyesítettem. - Több operettben is nagy sikert ért el. Melyikben játszott a legszívesebben? - Nem szeretem rangsorolni a szerepeimet. Ha arra gondol, hogy melyikben énekeltem a legtöbbször, akkor azt válaszolhatom, hogy a Víg özvegyben, amelyet csak Bécsben csaknem százszor adtunk elő partneremmel, Johannes Heesters-szel. Az operettet itthon is sokszor tűzték műsorra, tavaly a televízióban is bemutatták. - Önt nemcsak operában és operettben, de filmen is többször láttuk. Melyeket említené meg? - Talán a Gerolsteini kalandot, az Alázatosan jelentenem-et, a Férjhez menni tilos-t és a Denevért (a tv-ben). - Külföldi útjairól mondana valamit? - Sokfelé jártam, hol az Operaház társulatával, hol szólistaként. Melis Györggyel Ausztráliában Schubert, Schumann műveiből és természetesen magyar szerzőktől is adtunk elő dalokat. Moszkvában az Anyeginben énekeltem. De nemcsak operákban, hanem ária- és dalesteken is részt vettem. - Van-e kulisszatitka a jó előadásnak? - Többször tették fel nekem már ezt a kérdést és én mindig azt feleltem, hogy nincs kulisszatitok. A legfontosabb: a jó idegállapot. Ezt a megállapításomat ma is tartom. - További tervei? - Mindenekelőtt a most színre kerülő Pikk dámát szeretném kollégáimmal együtt sikerre vinni és még sok „könnyű és nehéz feladatot” a közönség megelégedésére megoldani. Házy Erzsébet eddigi művészi alakításaiért Kossuth-díjat, kiváló művészi címet és több más elismerést kapott. Idén ünnepli operaházi tagságának huszonötödik évfordulóját. /Szamek Tamás/

3645 Búbánat 2016-08-26 23:24:37
1975. augusztus 16. Film színház Muzsika (33. sz.) Színházi Esték Szegedi Szabadtéri Játékok Háry János „Házy Erzsébet – annyi Háry-előadás Örzséje - szép, új kosztümben, s most is teljes sikerrel keltette életre a mesevitéz mátkájának derűből és bájból szőtt alakját.” /Albert István/

3644 Búbánat 2016-08-26 23:16:33
1975. 01.28. Tükör – képes újság (4. sz.) Britten: Koldusopera – bemutató – Erkel Színház „Zenei levél” „Az ismert-ismeretlen Koldusopera” […] A hagyományokhoz híven kettős szereposztásban vitték színre a Koldusoperát – ezúttal az első sokkal jobb. HÁZY ERZSÉBET Pollyja raffináltságában elragadó, s remekül komédiázó partnerre talált a Macheath kapitányt alakító Palcsó Sándor személyében. Palcsó szövegmondása is kifogástalan […] /Juhász Előd/

3643 Búbánat 2016-08-20 08:46:30 [Válasz erre: 2732 Haandel 2014-01-18 15:40:01]
A 2.732. sorszám alatti bejegyzésben megosztott információnak időközben itthoni hírforrására leltem a Film Színház Muzsika 1974. március 30-i számában: 1974. április 17-én öt magyar vendége lesz a prágai Operaház Anyegin-előadásának: Házy Erzsébet (Tatjana) Barlay Zsuzsa (Olga) Miller Lajos (Anyegin) Berkes János (Lenszkij) Bódy József (Gremin)

3642 Búbánat 2016-08-19 22:59:22
1974. május - MUZSIKA Repertoár-előadás: Manon Lescaut - 1974. március 13. „A címszereplő, Házy Erzsébet most lényegesen jobb formában énekelt, mint mondjuk egy évvel ezelőtt. Hangilag jól megfelelt a szólam követelményeinek... Szépsége, illúziótkeltő játéka bőségesen kárpótolt a kisebb vokális hiányokért." /Kertész Iván/

3641 Búbánat 2016-08-19 18:35:38 [Válasz erre: 3640 Búbánat 2016-08-19 17:50:48]
A Film Színház Muzsikában (1974. január 26. , 4. szám) Dalos László egy kis jegyzetet írt a Denevér 1974. január 16-i előadásán látott, a darabba szilveszterkor beállt új szereplőkről: „- No, mit szól, milyen jól játszanak” – jegyezte meg A denevér január 16-i előadásának szünetében a kiváló balerina, aki közönségként volt jelen, hogy a Strauss-operett szilveszteri ’beállóit’ a második előadáson megnézze. HÁZY ERZSÉBETNEK, az új Rosalindának csakugyan nem új ez a világ, annyi Glavari Hanna és Szaffi után, A denevér rádióbeli felvételének Rozalindáját duplázta meg. Ötvös Csaba: gamenes Falke, bécsi ihletettséggel, pesti svádával. Berkes János akár a reichstadti herceg is lehetne, bár ebben a közegben nem annyira Napóleonról, mint inkább Napóleon-konyakról ábrándozik. (Courvoisier!) Kúnsági Kálmán: straussi Blind – háromnegyed ütemben dadog. Az igazi meglepetés: Szőnyi Ferenc nagydarab lomha-tohonya Eisensteinje! Ennyi egészséges humort, gúnyt és öngúnyt régen élveztünk erről a színpadról. Legszívesebben Alfrédot is Szőnyi Ferencre osztanánk: hadd játssza fölváltva a férjet is, a széptevőt is; humorából, mackós morcosságából mindkettőre futná.” Úgy tűnik, a kritikus ebben a jegyzetében Szőnyi Ferencről írva, mintha nem tudná, hogy akárcsak Házy Erzsébet, a tenor is már felénekelte saját szólamát a rádió dalszínházi Denevér-felvételén – tiz évvel korábban… Tény viszont, Házynak és Szőnyinek 1973 szilveszteréig kellett várniuk, hogy végre először az Operában (Erkelben) is, a színpadon, magyar nyelven, a teljes szerepet megformálhassák – s mint olvassuk a jegyzetben: szép sikerrel tették.

3640 Búbánat 2016-08-19 17:50:48
1974. január 12. - Film Színház Muzsika (2. sz.) „A denevér” „Szilveszter este, a hagyományokhoz híven, A denevér című Strauss-operett szerepelt az Erkel Színház műsorán. Szinetár Miklós rendezte, jókedvű előadásban új szereplők mutatkoztak be: HÁZY ERZSÉBET először énekelte Rosanlindát, Szőnyi Ferenc Eisensteint, Ötvös Csaba Falkét, Berkes János a herceget, Kunsági Kálmán dr. Blindet, a régi szereplők: Palócz László (Frank), László Margit (Adél), Bartha Alfonz (Alfréd), Gaál Éva (Ida), Katona Lajos (Frosch) társasáságában. Bolberitz Tamás vezényelt.” Hozzáteszem, Házy Erzsébetnek nem volt új az énekelnivaló, ahogyan Szőnyi Ferencnek sem Eisenstein megformálása, hiszen az 1963-as teljes rádiófelvételen mindkettőjük énekelte ezt a szólamát, ugyanakkor kétségkívül mint új dalszínházi szerep az Erkel színpadán - mindkettőjüknek a debütálást jelentette. Rádió Dalszínháza bemutatója: 1963. december 25., Kossuth adó, 19.05 – Teljes felvétel magyar nyelven A magyar szöveget Evva Lajos fordítása nyomán Fischer Sándor írta. Vezényel: Lehel György Km.: az MRT Szimfonikus Zenekara és Énekkara (Karigazgató: Vajda Cecília) Zenei rendező: Ruitner Sándor Rendező: Mikó András Szereposztás: Gabriel von Eisenstein, bécsi polgár – Szőnyi Ferenc Rosalinda, a felesége – Házy Erzsébet Adél, a szobalányuk – László Margit Dr. Falke, közjegyző, családi barát – Melis György Frank, fogházigazgató – Radnay György Orlovsky herceg, orosz attasé – Kozma Lajos Alfréd, hőstenor, Rosalinda titkos imádója – Ilosfalvy Róbert Frosch, fogházőr – Markos József (Alfonzó), próza Dr. Blind, ügyvéd – Palcsó Sándor Ida , Adél nővére, karbalerina – Mednyánszky Ági

3639 Búbánat 2016-08-19 15:59:38 [Válasz erre: 3638 Búbánat 2016-08-19 15:58:56]
1974. január – MUZSIKA Szokolay Sándor: Sámson – bemutató az Operában „Házy Erzsébetnek az énekszólammal nincs különösebb problémája, így szabadon érvényesülhetnek kiváló művészi erényei.” /Kertész Iván/

3638 Búbánat 2016-08-19 15:58:56 [Válasz erre: 3637 Búbánat 2016-08-19 15:45:06]
1973. november 3. - Film Színház Muzsika (44.sz.) Szokolay Sándor új operájának bemutatója: SÁMSON „Házy Erzsébet izgalmasan, atmoszféra-teremtően kelti életre Delilát, gondosan megválogatva e titkokat fürkésző, végzetes nőalakhoz illő színészi-énekesi kifejezőeszközöket.” /Albert István/

3637 Búbánat 2016-08-19 15:45:06
1973. október 30. – Tükör – képes hetilap (44.sz.) Zenei levél Operaház – Szokolay: Sámson „Mi csak az első szereposztást láttuk, de máris meg kell említenünk a kiválóan sikerült előadás közepében Melis Györgyöt, Sámson alakítóját és Házy Erzsébetet, Delila életrehívóját. […] HÁZY ERZSÉBETNEK nemcsak tüneményes szépsége, de érzéki varázsú éneke és hiteles alakítása révén – ez a legnagyobb, amit mondhatunk róla! – elhisszük Delilát.” /Balassa Imre/

3636 Búbánat 2016-08-18 11:55:05
1973. július 7. Film Színház Muzsika (27. sz.) Szombati jegyzetek VÉRNÁSZ – Kórodi András vezényelte a minap az évad egyik legszuggesztívebb előadását, összefogottan, szenvedéllyel, és – zenekari próbával a háta mögött. A Vérnászról van szó, a rég nem játszott Szokolay-operáról, amely augusztusban Operaházunk edinburghi vendégszereplésének egyik műsordarabja lesz. Volt ennek a mostani egyetlen előadásnak valami más sugarú premier jellege is, épp a nagy szünet okán. Csakhogy ez a „premier” mintegy nyolc esztendei játszottság biztonságával, beérettségével zajlott. Érezni lehetett Komlóssy Anya-alakításának döbbenetes monumentalitásán; Faragó tölgyfa-kemény férfiasságán; Moldován altatódalának poézisén; Szecsődi népmesei ihletettségű Cselédjén; A HÁZY megteremtette Menyasszony alak balladás végletességének és végzetszerűségének szinte klasszikus zártságán. HÁZY ERZSÉBET ebben a szezonban a Menyasszonnyal adta azt a maximumot, amit korábban megszoktunk tőle; szépség, szenvedés, emberi alázat nemes elegye volt minden gesztusa, megszólalása. Újonc és nyereség az együttesben Kasza Katalin szomszédasszonya. /Dalos László/

3635 Búbánat 2016-08-16 21:39:36
1971. november 13. – Film Színház Muzsika (46. sz.) Petrovics Emil: Lysistrate – vígopera bemutatója a Magyar állami Operaházban „[…] Az előadás korrekt, szellemes, minden tekintetben sikerült, bár – úgy érezzük – Eck Imre szinte kissé visszafogta képzeletét, ötleteit, hogy minél ’szalonképesebbé’ tegye Arisztofenész pajzánságait az immár nyolcvanon túli műintézet színpadán. Pedig ez a darab aztán minden epizódjában kínálta a lehetőséget, hogy az ókori nagy görög népünnepélyek mintájára az ének és a tánc együttes, sodró erejű, szertelen kavalkádja szülessék meg belőle. Ám a Lysistrate így is a balettszínpad világában oly fölényes otthonossággal, biztonsággal mozgó rendező-koreográfus élvezetes, szórakoztató, kellemes produkciója, melyben teljes intaktságában élvezhetjük HÁZY ERZSÉBET, Ágay Karola és Réti József pompás énekkultúráját (a második szereposztásban a kisebb hangintenzitású Póka Esztert, s az igen lendületes könnyedséggel alakító-éneklő Kalmár Magdát). Jó volt – és jól mozgott a kórus is (karigazgató: Nagy Ferenc). Mindkét bemutató-esten Boross Erzsébet és Sebestény Katalin táncolta a szólót felkészülten, igen rokonszenvesen és tehetségesen. […] A zenekart az első előadáson Erdélyi Miklós vezényelte rendkívüli precizitással, gazdag dinamikai árnyalatokkal, feszes ritmusban, a másodikon Oberfrank Géza állt az emelvényen, aki kissé élesebbre, kontrasztosabbra fogalmazta a színeket.” 1971. december 11. – NŐK Lapja (50. sz.) „[…] Lysistraté, HÁZY ERZSÉBET, e csodálatos gazdagságú művésznő elragadó alakítása. Káprázatos! Ágay Karola, e kivételes művész és Réti József, a nagyszerű énekes, a női-, illetve a férfikar vezetőjeként ad külön rangot az amúgy is rangos kórusoknak. Ezen az estén a stíluskísérletek izgalmas atmoszféráját és az előbbre lépést, az újat merészelő lendületet éreztük az Operaház színpadán.” /Balassa Imre/

3634 Búbánat 2016-08-15 23:23:08
1971. június 5. - Film Színház Muzsika (23. szám) Pillangókisasszony-felújítás az Erkel Színházban „Az első szereposztás Cso-cso-szánja Házy Erzsébet megkapóan szép mozzanatokkal ajándékozta meg hallgatóit. Egyszerű, intim bensőségű ábrázolása, meleg szépségű, változatos színekkel árnyalt éneke arra vall, hogy legjobban ő értette meg a rendezői intenciókat. „ /g.m./

3633 Búbánat 2016-08-15 23:08:15
1971. március 17., Ország-Világ képes hetilap (11. sz.) Richard Strauss: A Rózsalovag – felújítás az Operaházban A Rózsalovag figuráját álomszerű valószerűséggel, a költői elképzelés sajátos realizmusávaé teremtette újjá a színpadon az elragadó Házy Erzsébet. /Balassa Imre/

3632 Búbánat 2016-08-14 12:54:27 [Válasz erre: 1549 Búbánat 2009-09-11 23:29:04]
Volt a televíziónak egy négyrészes műsora az operettről, amely 1969 vége és 1970 eleje közötti időszakban volt látható a képernyőkön. Az volt az összefoglaló címük: "A múzsák neveletlen gyermeke". Erről a zenés összeállításról korábban már szóltam, Házy Erzsébet televíziós szerepléseinek sorában. Kétezer éves "per" - A múzsák neveletlen gyermeke Film Színház Muzsika, 1969. 10.11. (41. szám) /K.J. / Hat évvel korábban, 1963-ban jelent meg Gáspár Margit könyve "A múzsák neveletlen gyermeke", amelynek nyomán négyrészes szórakoztató műsort írt a Televízió számára. Az első adásra 1969. november elején került sor. 1969. november 29. - Film Színház Muzsika (48. sz.) „Neveljük egymást, gyerekek!” A kritikus jegyzete – a televízióban látott műsorokról „[…] A nevelés-ügy megbízható statisztikák szerint, egyre inkább női kezekbe kerül. Ezt tanúsította egy másik műsor is, amiben Gáspár Margit ’A múzsák neveletlen gyermeké’-t kapta kezei közé. De ő bizony nem a neveletlen gyermekeket nevelte, hanem minket, fennkölt felnőtteket. Merthogy lenézzük – állítólag lelkesedve lenézzük – az operettet. Kérem, én meg fogok javulni, ígérem, igyekszem komolyan venni a műfajt, ha egyszer megfejthetem, hogy a nép zenészek körítésében miért az asztal tetején énekel az énekesnő, miért öltözik ’kacagány-buzogányba’ ahhoz, hogy asszongya: hajhó-hóhej… A bánatos grófnét is méltányolom, aki keservében azt se tudja, mit csinál, s tévedésből valóban fülbemászó dalokat énekel – úgy ahogy Gáspár Margit mentegeti őt. Szóval nem lenne itt semmi hiba, zene, ének, tánc minden maradhat, csak a librettót, azt tudnám feledni! Igaza van az írónőnek, csak a szöveggel van baj. Majdnem mindig a szöveggel. Vagyis a tartalommal. Ami nincs, Luftballon, amiből még a gumit is elspórolták. Így aztán nem kunszt semmibe szállni! Az operett létjogát nem az évezredes múlt biztosítja, miszerint mindig is volt igény a vidámságra, énekes-táncos, zenés produkciókra, hanem igenis az a néhány rangos (például Strauss, Offenbach, Bernstein) mű, amiből itt is kaptunk ízelítőt. Békés András szűkös téren (talán szűkre szabott anyagiakkal?) kevés fantáziával rendezett ’nagy’ jelenetei nem győzték meg a műfajjal szemben gyanakvókat. HÁZY ERZSÉBET, Petress Zsuzsa, Maleczky Oszkár, Radnay György viszont elragadóan énekelt. /Gáll István/ Előzmények: 1.549., 1.233., 1.089., 1.088. sorszám bejegyzései Magyar Televízió „A múzsák neveletlen gyermeke” Írta és TV-re alkalmazta: Gáspár Margit Rendező: Békés András Keretjáték szereplői: Hámori Ildikó Márkus László Benedek Miklós Közreműködött: Házy Erzsébet, Bilicsi Tivadar, Feleki Kamill, Harkányi Endre, Keleti László, id. Latabár Kálmán, Ifj. Latabár Kálmán, Neményi Lili, Rátonyi Róbert, Svéd Nóra, Udvardy Tibor, Vámos Ágnes, Zentai Anna. Valamint: a Fővárosi Operettszínház tánckara, a Magyar Rádió és Televízió Szimfonikus Zenekara II. rész - „Ókori operett viccek” 1969. december 26. MTV 16.05 – 17.05 (1.088 sorszám) „A múzsák neveletlen gyermeke” III. rész - „Az örök primadonna” 1970. március 3. MTV 21.15 – 22.15 óra (1.089 sorszám) (A Múzsák neveletlen gyermeke I. részt azért nem hoztam itt, mert abban nem szerepelt Házy Erzsébet) Mindhárom adásban a zenei vezető és a betétszámok szerzője: Kerekes János Szerkesztő: Kármán György

3631 Búbánat 2016-08-14 11:34:14
Petrovics Emil: Bűn és bűnhődés – új magyar opera bemutatója az Operában 1969. november 4. – Tükör – képes hetilap (44.sz.) Zenei esték „Raszkolnyikov kálváriája” „[…] Házy Erzsébet, Szonja megformálója is kiemelkedő alakítást nyújt. Az ideális nőt testesíti meg, akiért mindent érdemes vállalni, aki színnel és érzelmei gazdagságával telíti környezetét. „ /Juhász Előd/

3630 Búbánat 2016-08-12 18:39:19
1968. október 22. Tükör – képes hetilap (43. sz.) Szokolay Sándor: Hamlet – a bemutató főpróbájáról „[...] Házy Erzsébet (az övé talán a leghálásabb szerep) kitűnő Ophelia, lágy és tétova, kislányos és vonzóan nőies, éneke pillanatnyilag a legkészebb produkció az együttesben.[...]” /Gergely Pál/

3629 Búbánat 2016-08-12 12:04:49 [Válasz erre: 3628 telramund 2016-08-12 11:48:18]
Helyes: elírtam, valóban Margitsziget volt a helyszín, mint a linkelt cikkből is kitűnik. Ott voltam, óriási élmény volt az előadás!

3628 telramund 2016-08-12 11:48:18 [Válasz erre: 3627 Búbánat 2016-08-12 11:41:32]
Házy Szegeden nem énekelte Neddát,hanem a Margitszigeten.A premiert elmosta az eső,de az esőnapon olyan Bajazzók ment,amit soha nem felejtek el.Pedro Lavirgen Canioja, Aldo Protti Tonioja mellett Házy tündökölt.

3627 Búbánat 2016-08-12 11:41:32 [Válasz erre: 1043 Búbánat 2007-12-28 13:00:23]
A Film Színház Muzsika 1967. július 14.-i, 28. számában találtam rá arra az interjúra (riportra), melyet Dalos László készített Házy Erzsébettel: „Nedda, Nedda! Házy Erzsébettel, szabadtéri premierje előtt” (a teljes cikket beírtam a topicba az 1.043. sorszám alatt) Ugyanez év novemberében - a nyári, szegedi szabadtéri előadások után - már az Erkel Színház Parasztbecsület – Bajazzók felújításán is Házyé volt Nedda szerepe Leoncavallo operájában. 1967. december 1. – Film Színház Muzsika (48. szám) „Házy mind hangban, mind játékban sokszínűen formálja meg Neddát, stílusosan énekel, játéka tele van átélt drámai mozzanatokkal, s kedves affektációval kelti életre Colombinát a stilizált commedia dell’ arte-jelenetben. „ /Albert István/ Egyébként az 1967. november 25-i felújítás hangfelvételét az Erkel Színházból közvetítette a Petőfi Rádió 1968. január 5-én: Borbély Gyula - Házy Erzsébet, Simándy József, Melis György, Réti József, Bende Zsolt, Sikolya István és Kövesdi Károly. (Karigazgató: Németh Amadé). Rendező: Békés András.

3626 Búbánat 2016-08-11 20:43:58 [Válasz erre: 3625 Búbánat 2016-08-11 11:18:47]
[url] https://www.youtube.com/watch?v=MtgHPogOvRg; Házy Erzsébet és Palcsó Sándor – Jacobi: Leányvásár – „Kettecskén…” [/url] Persze a YouTube-ra nemrég feltett vidám Leányvásár-duett hanganyaghoz (rádió 1964-es stúdiófelvételéről) társított fotón nem az operett szereplőit látjuk. Az illusztráció forrása az Ország - Világ képes hetilap 1966. november 23-i, 47. számának címlapja: szerelmespárként Házyt a Lány, Palcsót a Fiú megformálójaként látjuk az Operaházban 1966-ban bemutatott Mihály András Együtt és egyedül című operájának egyik jelenetéről készített fényképen.

3625 Búbánat 2016-08-11 11:18:47
1966. november 23. – Ország-Világ (47. szám) Új magyar opera: Együtt és egyedül „Mihály András a felszabadulás előtti magyar munkásmozgalom valóságát vitte az opera színpadára. Zenéjében, a kórus énekében, áriáiban és dalaiban e harcot idézte fel. A rendező, Mikó András, és a szereplő művészek átérezve az opera nagyszerű, emberi mondanivalóját és eszmei szépségét, sikerre vitték a nemzetünk közelmúltjáról szóló, megrendítő alkotást. HÁZY ERZSÉBET (a Lány) nemcsak szép hangjával, de a szerep egész színészi felfogásával is sikert aratott. A Fiú szerepét éneklő Palcsó Sándor szimpatikus, tiszta emberi alakot, szerény hőst formált meg. Mélységesen emberi volt rövid szerepében Radnay György is. Palócz László a ravasz, brutális, de intellektuális eszközökkel is dolgozó rendőrfőnök szerepében a hős ellentéte, mondhatnánk, korunk Scarpiája. (Bár furcsán hatott megjegyzése a kommunisták jövendő hatalomgyakorlásáról.) Lakatos Gabriella összetett szerepében: táncol, játszik, verset mond, érdekes színfolt az új operában. Réti József és Várhelyi Endre két cinikus újságírót alakít, akikben már nincsen emberi vonás, csak részvétlen, mechanikus krónikásai a sötét időknek, tragikus eseményeknek. Különösen emeli az opera értékét, hogy amíg a színpad előterében az esemény játszódik, a háttérben nagy létszámú kórus a tömegek jelenlétét szimbolizálja…” /Szebelkó Imre/

3624 Búbánat 2016-08-11 10:37:49
1966. április 22. – Film Színház Muzsika (16. szám) A Nyugat lánya – Az Erkel Színház Puccini-felújítása „Házy Erzsébet egyéni bájjal, kedvességgel, szépséggel formálja meg Minnie-t, a vadnyugati hétköznapok tündérét. Johnson iránt fellobbanó szerelme, a hirtelen fellobbanó érzés fokozásában meggyőző színészi és énekes adottsággal él. Szerepének zenei megvalósításáról is csak elismeréssel szólhatunk.” /Fábián Imre/

3623 Búbánat 2016-08-11 10:37:05 [Válasz erre: 3609 Búbánat 2016-08-07 23:35:46]
Operaélet - 1997 szeptember-október szám „Hová tűnt a régi, világneves magyar operai élet?” Mátai Györgyi újságíró „születésnapi interjú”-t készített Ilosfalvy Róberttel. Ebből a cikkből másolok ide egy részt: - Melyik szerepe volt az, amelyet a legtöbbet énekelt és leginkább a szívéhez nőtt? - Des Grieux - Ennek feltehetően nem csak művészi oka van… - Arra gondol, hogy a Manont Házy Böbe énekelte? A bemutató idején már nem éltünk együtt, és a közönség bizony kíváncsi volt kettőnk színházon kívüli kapcsolatára is… Mit sejthettek meg a háttérből? Igen: a szerep kialakításába belejátszott a múlt-múltunk, mintha Puccini zenéje rólunk is szólt volna.”

3622 Búbánat 2016-08-10 16:02:28
Dunántúli Napló, 1971-05-30 / 126. szám Rudolf Karber fotói A Mecseki Fotóklub első félévi, jólsikerült kamarakiállítás-sorozatónak méltó befejezéseként az osztrák fotóélet egyik kiválósága, Rudolf Karber színházi fotói kerültek bemutatásra. A szerző munkásságának csupán egy részét, a színházi riportot választotta első pécsi kiállítása témájául, lévén számára ez a legkedvesebb, az „első szerelem". A bécsi villamosvasút egykori mechanikusa a patinás Theater an der Wien-ben vállalt másodállása során készítette sok évvel ezelőtt az első olyan képeket, amelyek túlléptek a családi emlékek rögzítésén. A sikerült fotók sikert arattak az igazgatóságnál is: csakhamar állandó megbízásként készíti a bemutatók és a művészek képeit. Az elismerés a fényképezés terén való állandó önképzés és előrelépés ösztönzőjévé vált, majd új élethivatáshoz vezetett. A hivatásos fényképész számára azonban ma is igazi öröm és kikapcsolódás, ha elfoglalhatja helyét jólismert páholyában, hogy megörökítse az újabb premier sikerét Es ez az őszinte lelkesedés képein Is tükröződik; látszik, hogy nem csupán géppel, hanem szívvel — és nagy önfegyelemmel készültek ... Irigylésre méltóan bravúros technika, minden öncélú bravúroskodás mellőzésével — így summázhatnák a kiállítás összképét. A szerző számára sem ismeretlenek a korszerű fotóművészet mesterfogásai, különleges eljárásai (más témájú képein sikerrel alkalmazza is azokat), de éppoly jól ismeri az úgynevezett alkalmazott színházi fényképezés igényeit, követelményeit is. Munkája során messzemenően figyelembe veszi ezeket a kötöttségeket, anélkül azonban, hogy a művészi igényesség terén is tenne engedményeket. Aki a kiállítások oly gyakori példái alapján, csupán a meghökkentő elmozdulások, torz fintorok, absztraháló fény-árnyjátékok, vagy éppen technikai labortrükkök alkalmazását véli művészi igényű színházfotónak, az bizonyára nem találja elég „izgalmasnak" Rudolf Karber képeit. Pedig ez is a színpad művészetének a fotóművészet nyelvén történő tolmácsolása és csupán helyeselni lehet, ha az informatív és reklámfényképezés területén is biztos ízlésű, technikai és esztétikai téren egyaránt imponáló felkészültségű szakemberek munkáival találkozunk. (Ez egyébként világszerte egyre gyakoribb jelenség.) Az eredményesség egyik jelentős tényezője persze, hogy a fotós ne csupán ismerje, hanem szeresse is munkaterületét, ne csak az anyagi ellenszolgáltatásért dolgozzon, hanem a maga örömére is. Ez a belső kontaktus eredményezi, hogy a kiállítás képei láttán a színház nézőterén érezzük magunkat: előttünk táncol a „Helló Dolly" címszerepében a pécsi primadonna korában egykor nagyapóink szívét is megdobogtató, örökifjú Rökk Marika, halljuk a bonvivánok királya, JOHANNES HEESTERS behízelgő hangját, vagy a Bécsben is mindig nagy sikert arató HÁZY ERZSÉBET szárnyaló dallamait. És ez a közvetlen élményszerűség, a színpad és nem a fotó művészetének főszerepbe állítása adja a képek és egyben a kiállítás legfőbb értékét. Amilyen szerény művészetében, olyan rokonszenves emberi tulajdonságaiban is Rudolf Karber, aki a megnyitón való megjelenésekor egy kis jubileumot ünnepelt: néhány év leforgása alatt tizedszer látogatott el hazánkba. Szoros baráti kapcsolat fűzi az egyik legeredményesebb magyar fotóművészhez, az őt Pécsett is bemutató ceglédi Tóth Istvánhoz, de a városunkban töltött néhány nap után jó barátként búcsúzott el a Mecseki Fotóklub vezetőségétől is. Ennek egyik eredményeként a közeljövőben újabb kiállításait láthatjuk Pécsett, melynek anyagát az utóbbi évek nemzetközi fotókiállításain legtöbb sikert aratott képeiből állítja össze. /Dr. Szász János/

3621 Búbánat 2016-08-10 16:01:11 [Válasz erre: 3620 Búbánat 2016-08-10 14:37:03]
[url] https://www.jpc.de/jpcng/classic/detail/-/art/Traumland-der-Operette-Die-sch%F6nsten-Operetten-Melodien/hnum/9908173; Traumland der Operette - Die schönsten Operetten-Melodien [/url] Egy rövid filmrészlet (Szaffi jelenetéből) színesben (!) Letölthető a 6. sz. trailerre kattintva - Der Zigeunerbaron - német operettfilm (1964) Megjegyzem, a gyártó cégtől kapott DVD-lemezen a teljes (kiírt) operettfilm csak fekete-fehér változatban nézhető meg. De erről már volt szó korábban…

3620 Búbánat 2016-08-10 14:37:03 [Válasz erre: 3613 Búbánat 2016-08-08 23:37:18]
Erről a DVD-kiadványról nem tudtam: [url] https://www.samstore.de/dvd/musik/traumland-operette-die-schoensten-operetten-melodien-aus-dem-zdf-3dvd-neu-ovp/a-15559/ UseLayout=bs_samstore_mobile; TRAUMLAND OPERETTE - DIE SCHÖNSTEN OPERETTEN MELODIEN AUS DEM ZDF [/url] 3DVD NEU & OVP EAN 0886979754690 Erscheinungsdatum 22.03.2013 Első lemez, 6. track: Erzsebet Hazy: So elend und so treu - aus 'Der Zigeunerbaron'

3619 Búbánat 2016-08-10 14:08:51 [Válasz erre: 3601 Búbánat 2016-08-05 19:55:23]
[url] https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10206670115900550&set=gm.1203840919637533&type=3&theater; A Bohémélet 1957-ben - fotó [/url] A képen látni: Házy Erzsébet, Nádasdy Kálmán, Ilosfalvy Róbert, Ferencsik János, Koltay Valéria, Lendvay Andor, Palócz László.

3618 Búbánat 2016-08-10 13:49:19 [Válasz erre: 1694 Búbánat 2010-02-18 23:38:33]
[url] https://www.discogs.com/J%C3%BAlia-Orosz-Tibor-Udvardy-Erzs%C3%A9bet-H%C3%A1zy-Zsolt-Bende-Leh%C3%A1r-Das-Land-Des-L%C3%A4chelns-A-Mosoly-Orsz%C3%A1/release/6788024; A Mosoly Országa - The Land Of Smiles [/url] Júlia Orosz, Tibor Udvardy*, Erzsébet Házy*, Zsolt Bende, Lehár* Label: Qualiton ‎– LPX 6541, Qualiton ‎– MMX 1505 Format: Vinyl, LP, Compilation Country: Hungary Released: 1963 Genre: Classical Style: Operetta Tracklist A1 Nyitány (Overture) A2 Liza Belépöje (Entrance Song Of Lisa) A3 Szu-Csong Belépöje (Entrance Song Of Soo Chong) A4 Tea Kettös (Tea Duet) A5 Barackfavirág Dal (Apricot Flower Song) A6 Szerelmi Kettös (Love Duet) B1 Mi Belépöje (Entrance Song Of Mi) B2 Mi És Guszti Kettöse (Duet) B3 Vágyom Egy Nö Után (Song Of Chong "Dein Ist Mein Ganzes Herz") B4 Liza Dala A Honvágyról (Lisa's Song From Home-Sickness) B5 Zig-Zig Kettös (Zig-Zig Duet) B6 Kinai Balettzene (Chinese Ballet-Music) Companies, etc. • Printed By – Offset-nyomda Credits • Choir – Choir And The Orchestra Of The Budapest Operetta Theater* • Conductor – Tamás Bródy • Orchestra – Choir And The Orchestra Of The Budapest Operetta Theater* • Soprano Vocals [Lisa] – Júlia Orosz • Soprano Vocals [Mi] – Erzsébet Házy* • Tenor Vocals [Soo Chong] – Tibor Udvardy* • Baritone Vocals [Guszti] – Zsolt Bende* • • Written-By – Franz Lehár – Zsolt Harsányi*

3617 Heiner Lajos 2016-08-09 10:12:39 [Válasz erre: 3616 telramund 2016-08-09 09:49:02]
Ki lenne az a galad alaaso? Hazyt csak a Szegedi Szabadterin lattam, sajnos.

3616 telramund 2016-08-09 09:49:02 [Válasz erre: 3613 Búbánat 2016-08-08 23:37:18]
Házyhoz hasonló csoda kevés szaladgált a világon.A mai napig imádom és ez soha nem is fog megváltozni,hiába is igyekszenek aláásni a művészetét!

3615 Búbánat 2016-08-09 08:48:09 [Válasz erre: 1674 Búbánat 2010-01-17 23:41:49]
Kapcs.: 1.674. sorszám alatti bejegyzésemhez: 1965. 12.10. – Film Színház Muzsika (50. szám) A hét műsoráról írja: Máriássy Judit Zene és költészet Opera a képernyőn „[…] A televízió közvetítette az Operaház egyik legparádésabb előadását, a Manon Lescaut-t. Jó közvetítés volt (maga a rendező, Mikó András vezette értően, figyelmesen) kitűnő szereposztásban találkozhatott a tévé-néző Puccini művével […]. Bizonyára nem véletlen, hogy az operafilmek többségében más énekel és más játszik. A film és a televízió vizuális igényt támaszt az operával szemben is, méghozzá egészen másfajta vizuális igényt, mint amit a régi, konvencionális operának a színházban kellett nyújtania. Az utóbbiban a díszlet, a színek, a ruhák gazdagsága szolgál látványosságként a zenei élmény mellé. A TV-ben egyelőre fekete-fehéren jelenik meg a produkció, a tömegjelenetek hatása könnyen a visszájára fordul (Mikó igyekezett is ezekből kiszűrni az énekesi produkciót) – a színpadi fényhatások pedig, melyekkel amúgy sem élünk túlzottan a magyar színpadokon, többé-kevésbé elvesznek. Marad tehát a zene, a hangok nyújtotta művészi élmény (ezúttal olyan kiváló énekesi alakítások, mint: Ilosfalvy Róberté, Melis Györgyé, Házy Erzsébeté) és marad a játék. A színészi alakítás. Ezt viszont a kamerák pergőtüze a maga valóságosságában adja vissza. A televízió nem éri be az énekessel. Követeli a színészt is. Olyan színészt például, mint HÁZY ERZSÉBET, aki nemcsak tökéletesen illúziót keltő külsővel rendelkezik, de képes a kétségbeesést kifejezendő kezét a testéhez szorítani, a nagy áriák közben is Manonnak lenni, törékenyen, szenvedélyesen, kifeszített mellkas és mereven kinyújtott énekesi karok nélkül. Azt, hogy akár a magas hangok kiéneklése közben is készíthetnek róla premier plant, szép marad akkor is, ha énekel – ezt lehet szerencsének mondani. Ami csinál, s amit rajta kívül Melis György nyújt a Manon előadásában: a korszerű színjátszás – már jóval több, mint természeti adottság. A televízió a közeljövőben több operaközvetítést tervez, mint eddig. Jó lenne, ha ez a minden eddiginél nagyobb új operaközönség, a tv-nézők igénye siettetné a már megindult folyamatot, a modern, emberformálásra képes énekes-színjátszás kialakítását. Azt, ami fekete-fehéren, színpompa, koturnus nélkül hatásos és igaz.”

3614 Búbánat 2016-08-08 23:39:38 [Válasz erre: 3613 Búbánat 2016-08-08 23:37:18]
Rákattintani: See all 3 image(s)

3613 Búbánat 2016-08-08 23:37:18 [Válasz erre: 2289 Haandel 2013-02-19 19:42:54]
Johann Strauss: Der Zigeunerbaron [url] https://www.amazon.co.uk/Eurodisc-71455-Zigeunerbaron-Schmitt-Walter-Orchestre/dp/B00T9GWJIW; Házy Erzsébet az LP lemezborító fotóján, 1964 [/url] - a német operettfilm forgatásán készült képekből…





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.