Bejelentkezés Regisztráció

Mi újság a Magyar Állami Operaházban?


63439 -zéta- 2022-06-26 14:15:40

Cser Krisztián, Szántó Andrea, Rácz Rita és Balázsi Gergő Ármin is az OPERA következő évadának kamaraművésze... 


63438 Heiner Lajos 2022-06-26 10:42:54 [Válasz erre: 63437 almapüré 2022-06-26 09:18:31]

Latom, tenyleg nagyon tetszett, ha haromszor dicserted a harom elöadast ugyanazokkal a szavakkal...


63437 almapüré 2022-06-26 09:18:31

Egyszerűen fantasztikus volt a Nyugat lánya, megnéztem mind a hármat, olyan nagy hatással volt rám, hogy most hirtelen nem is tudom mit kezdjek magammal ezután az élmény után.

 


63436 almapüré 2022-06-26 09:18:25

Egyszerűen fantasztikus volt a Nyugat lánya, megnéztem mind a hármat, olyan nagy hatással volt rám, hogy most hirtelen nem is tudom mit kezdjek magammal ezután az élmény után.

 


63435 almapüré 2022-06-26 09:18:18

Egyszerűen fantasztikus volt a Nyugat lánya, megnéztem mind a hármat, olyan nagy hatással volt rám, hogy most hirtelen nem is tudom mit kezdjek magammal ezután az élmény után.

 


63434 Búbánat 2022-06-26 00:02:26 [Válasz erre: 63391 Búbánat 2022-06-18 19:09:04]

Az előadás motorja a láthatatlan színpadi műszak

AZ ADMINISZTRÁCIÓTÓL A PARÓKAKÉSZÍTÉSIG – AZ ÉRTÉKTEREMTÉS FONTOSSÁGA, 2. RÉSZ

MNO.HU - 2022.06.25.

„A főszerep ezúttal a színpadi műszaké.”


63433 eszbe 2022-06-25 23:53:16 [Válasz erre: 63432 -zéta- 2022-06-25 20:09:07]

A lényeg, hogy akadt valaki, aki szólt nekik, hogy ez így finoman szólva kellemetlen.


63432 -zéta- 2022-06-25 20:09:07 [Válasz erre: 63430 eszbe 2022-06-25 16:03:34]

Annyira nem olvassák a Momust... ;-), origo-olvasó ilyen szinten nincs képben... 


63431 zenebaratmonika 2022-06-25 17:26:14 [Válasz erre: 63427 Edmond Dantes 2022-06-25 11:54:39]

Kósa György Ábrahám Pál osztálytársa volt a zeneakadémián és Krasznai-Krausz Mihályé.


63430 eszbe 2022-06-25 16:03:34 [Válasz erre: 63427 Edmond Dantes 2022-06-25 11:54:39]

Kijavították Kósát Ránkira eredeti cikkben. ;)


63428 bermuda 2022-06-25 12:17:37 [Válasz erre: 63424 -zéta- 2022-06-24 14:40:02]

Egyetértek kedves -zéta-.


63429 bermuda 2022-06-25 12:17:37 [Válasz erre: 63424 -zéta- 2022-06-24 14:40:02]

Egyetértek kedves -zéta-.


63427 Edmond Dantes 2022-06-25 11:54:39 [Válasz erre: 63426 Búbánat 2022-06-25 10:25:08]

Eddig úgy tudtam, hogy a "megunhatatlan Pomádét" Ránki György írta, ezek szerint tévedtem, ha a Írás szerint Kósa György szerzeménye. Egyelőre ennyi. Még idézném az utolsó mondatot: "...146 féle alkotás 169 féle előadása volt/van/lesz műsoron, színpadon 2011 szeptembere és 2024 júniusa között..." Idézet vége. Ez olyan impozáns szám, hogy t.k. a MET igazgatóját és Sztahanov elvtársat egyaránt a sárga irigység emésztené, ha olvasnák.


63426 Búbánat 2022-06-25 10:25:08 [Válasz erre: 63390 Búbánat 2022-06-18 19:04:32]

Mindent is, avagy variációk operaigazgatásra No.4

Origo. hu - 2022.06.24. 11:46

Ókovács szerint az Opera - 226. levél 

Új alapkérdések és alapvető válaszok:

1. Miért nem adnak több barokk alkotást, szemben a világ más operaházaival?

2. Kiket-miket muszáj játszani a Magyar Állami Operaháznak a romantika korából?

3. És mi a helyzet a XX. századdal, ha abból „kiértjük" Strausst és Puccinit? Onnan mit fontos játszani?

4. Mi kerül feltétlen a magyar örökségbe?


63425 Cilike 2022-06-24 16:35:41 [Válasz erre: 63422 Edmond Dantes 2022-06-24 09:40:40]

Nem kommentálnám, van amivel egyetértek, és van, amivel nem. De egy kottaszerűen biztos: az énekkar tuti nem fújhatja le Boldit, ugyanis egyetlen hangjegy sincs, amit egy időben éneklünk a darab folyamán. 


63424 -zéta- 2022-06-24 14:40:02 [Válasz erre: 63423 tollnok 2022-06-24 13:48:25]

A Chenier rendben van, de az ópiumbarlangos Álarcos szerintem agybaj...


63423 tollnok 2022-06-24 13:48:25 [Válasz erre: 63422 Edmond Dantes 2022-06-24 09:40:40]

Nem rossz ez a rendezés. Nekem tetszett - voltak benne szimbolikus megoldások, az álom és a valóság, a szürreális és a reális között egyensúlyozott. A kecske is jól lakott a káposzta is megmaradt az öreg nénik és élemedett korú urak nem menekültek a szünetben felháborodva, hogy micsoda dolgokat művelnek a színpadon, de azért nem volt teljesen hagyományos sem. Átgondolt volt. A falak tologatása, a színszimbolika, a játék a francia trikolór színeivel. Nekem Az álarcosbál rendezése se volt negatív élmény a rendezőnek. 


63422 Edmond Dantes 2022-06-24 09:40:40

Tegnap este ünnepélyes keretek közt -mármint a saját ünnepélyes kereteim közt- felavattam Ybl-Zoboki renovált Operaházát. Nem vittem magammal nagyítót és nem jártam be töviről-hegyire a Házat, nem készítettem hibalista-leltárt. Én is a III. emeletre váltottam jegyet, éspedig "egyet fizet, kettőt kap"-alapon, amit most "nyárindító akciónak" nevez az erről szóló hírlevél. Az oda vezető úton érdeklődve kopogtattam meg a liftet körülvevő gipszkartont, amit imitt-amott benyomtak, talán a liftakna szellőzését megkönnyítendő. Szó szerint épületes látvány, csakúgy, mint odafönt a társalgót átszelő, szigetelőszalaggal a parketthez ragasztott zsinór, ami egy nem működő kivetítőhöz vezetett. A fenti székek kényelmetlenségéről már mások is írtak, jelentem: azóta sem lettek szélesebbek és nem tudom, miért van zárva az első sor jelentős része.A nézőtér a mások által már megírt képet nyújtotta: többé-kevésbé megtelt III. emelet-közép, oldalt alig, az I.-II. emeleti páholyokban nagyjából csak King Kong ült, -értsd: kongtak az ürességtől- de ő legalább ezúttal nyugton maradt. A zsöllyét nemigen láttam, de ott sem lehetett túl nagy tömeg. Ami meglepett, az az, hogy a harmadikon is sok külföldi ült. Talán nem tudták, hogy kettesével féláron vehetnek jegyet a neten és az eredeti teljes ár is elég magas volt nekik ahhoz, hogy ne váltsanak jobb helyre belépőt, jóval drágábban. Ennyit arról, hogy a külföldiek majd megtöltik a páholyokat és a zsöllyét: a külföldiek, akik ráadásul nem is vásárolnak "nagyban", ami úgy olcsóbb lenne, csak 1-1 előadásra, amikor épp Bp.-en vannak.

A műről. Az Andrea Chéniert nem sokszor láttam, de nem őriztem róla túl jó emlékeket. A műről tegnap este, sőt, ma reggel sem változott a véleményem: egy közepes verista opera, van benne pár Puccini-Manon dramaturgiai reminiszcencia, főleg az itt is, ott is (számomra) unalmas első felvonás, -leszámítva a tenoráriát- és a közös halálba való kéredzkedés, aztán érdekes módon számos dramaturgiai Tosca-fordulat, évekkel a Puccinié előtt és persze sok-sok csinn-bumm, mint a két verista egyfelvonásos zászlóshajóban. Négy ária és a zajos, de kétségtelenül hatásos finálé, kábé ennyi nekem Giordano opusza.

A kivitelezésről: ámulva olvastam a földszinti kivetítőn az eredetileg kiírt és a neten még tegnap délelőtt (!!) is feltüntetett uruguayi énekes helyett László Boldizsár nevét. Aki előző este Ramerrezt énekelt és holnap este ismét Ramerrezt fog énekelni. Ma este zártkörű Anyegin-balettet adnak: sosem fogjuk megtudni, vajon felléptették-táncoltatták-e abban (is) vagy mára netán mondjuk csak próbát írták ki számára, esetleg egy (tizen)harmadik operában. Utólag visszagondolva: lehetséges, hogy a keddi Chénier a külföldi énekes betegsége miatt maradt el? Ennyire nem lehetett időközben máshonnan felkérni valakit az előadásra? Mindenki Boldija derekasan helytállt, nem takarékoskodott a hangjával, nem is nagyon tehette, mert a különben dicséretesen éneklő-játszó kórus és zenekar agyonnyomta volna. Örömmel állapítottuk meg, hogy régi kedves és szeretett ismerőseink, Sümegi Eszter és Kálmándy Mihály is remek formában, hangilag-művészileg egyaránt kiválóan adták elő hálás szerepeiket, élükön nagyáriájukkal. Az itt megtekinthető többi szólista is jól teljesített kettős-hármas szerepben, elnézésüket kérem, hogy itt nem sorolom fel őket. Tetszett Kocsár Balázs vezénylése, nem tudom, visszafoghatott volna-e valamennyit a dinamikából, csupán annyit jelenthetek, hogy a karzaton valóságos hangorkán kerekedett a gyakori fortéknál. A színpadra állítást (Fabio Ceresa) jóindulattal eklektikusnak, kevesebb jóindulattal csapnivalónak gondolom: rokokó cafrangokat, falak ide-oda tologatását, néhány kósza rendezői ötlettel fűszerezve keveselltem is, sokalltam is. Részletfinomságok -voltak?- odafönt Opernglas-szal sem észlelhetők.

Giordano: Andrea Chénier - MÁO, 2022. június 23.


63421 tollnok 2022-06-24 09:39:52 [Válasz erre: 63419 Edmond Dantes 2022-06-23 22:22:34]

Igazán sajnálatos, hogy László Boldizsárt így túl terhelik, de a tegnapi Chenier nagyon jó előadás volt! Mind a három főszereplőnek nagy gratuláció! De a kisebb szerepeket éneklők is kitettek magukért, és a zenekar is nagyon jó volt! Ezt is szívesen megnézném még egyszer, kár, hogy csak az utolsó előadásra jutottam el. 


63420 lujza 2022-06-24 02:03:55 [Válasz erre: 63419 Edmond Dantes 2022-06-23 22:22:34]

Gratulálok! Ha van egy jó tenoristánk, tegyük gyorsan tönkre? És mi lett Fekete Attilával? Ő miért tűnt el ennyire?


63419 Edmond Dantes 2022-06-23 22:22:34

A mai Chénier-be a tegnap is -Ramerrezt- éneklő László Boldizsár ugrott be vagy ugratták be a külföldi vendég (idézem) "megbetegedése" miatt. Nem először gyötrik túl vagy gyötri túl magát ... Bővebben majd legközelebb.


63418 Edmond Dantes 2022-06-23 22:19:24 [Válasz erre: 63417 -zéta- 2022-06-23 21:22:01]

Ő is, igen. Ha rosszul emlékszem a kolleginára, elnézést kérek.


63417 -zéta- 2022-06-23 21:22:01 [Válasz erre: 63416 Edmond Dantes 2022-06-23 16:47:31]

Az Rost Andrea szerintem... 


63416 Edmond Dantes 2022-06-23 16:47:31 [Válasz erre: 63415 Búbánat 2022-06-23 13:06:16]

Többször olvastam itt a Momuson, hogy a művésznő rakat alkalommal mondott le előadásokat.


63415 Búbánat 2022-06-23 13:06:16 [Válasz erre: 63413 Károly 2022-06-23 09:09:09]

Megjegyzem, Boross Csilla a közelmúltbeli,  Szegeden  koncertszerűen bemutatott  Maria Stuarda  című Donizetti-operában Erzsébet királynőként is nagyszerűen énekelt.  Jó lenne "A Nyugat lánya" mellett  többször üdvözölni őt más szerepekben is az OPERÁ-ban!


63414 Károly 2022-06-23 09:10:02 [Válasz erre: 63413 Károly 2022-06-23 09:09:09]

Természetesen: A nyugat lánya!


63413 Károly 2022-06-23 09:09:09

Óriási előadás volt az esti Myugat lánya!!!

ronda színpadkép, értelmezhetetlen rendezés, de micsoda énekesek!

Boross Csilla és Alexandru Agache szólt mint a nagyágyú, lehengerlően és felülmúlhatatlanul! Jobban már nem is lehetne énekelni, annyira jók voltak!  László Boldizsár is maximálisan odatette magát, nagyszerűen énekelt, de megjegyzendő, hogy a hangja líraibb a partnereinél, és líraibb annál, amit ez a szerep megkövetel. 
De a két másik főszereplő csoda, világszínvonal, egyben tisztelettel megkérdezném , hogy ők miért énekelnek ennyire keveset az Operában? 
Agache ebben az évadban csak Boccanegra volt, abban is fantasztikus, a Boross Csillát pedig csak az énekesi léte végén járó Rost Andrea helyett ugrasztották 2 alkalommal Amelia Grimaldinak! Nem luxus két ilyen nagy formátumú énekest ennyire ritkán szerepeltetni? Példának okáért itt van az Álarcosbál! Ők miért hiányoznak a szereposztásból? 


63412 takatsa 2022-06-23 00:18:24

Amikor 2018-ban - 47 év után - újra műsorra tűzte az Operaház a Nyugat lányát, akkor a szereposztást böngészve (Bátori, Boncsér, Szegedi, Kocsár Balázs), vérző szívvel, de megfogadtam, hogy messze elkerülöm nemcsak az Erkelt, de egész Budapestet is azokon a napokon, amikor ezt a művet játsszák és letettem róla, hogy életemben, élőben, látni fogom ezt a csodálatos operát. Aztán amikor belenéztem az MTV felvételébe (5 percig bírtam) igazolva láttam döntésemet, így inkább a MET régi és új felvételeivel vigasztalódtam. 

Mondanom sem kell, mennyire meglepődtem, amikor a napokban előkerült ez az opera a süllyesztőből, ráadásul vadonatúj, és nem is akármilyen szereposztásban (Boross Csilla, Agache, László Boldizsár, vezényel: Pietro Rizzo), vettem is rá azonnal méregdrága jegyeket a III. emeletre (8500 ft/db) és nagy várakozással ültem be ma este, különösen azért, mert sok jót hallottam itt a fórumon is az előadásról. Körülnézve láttam, hogy a III. emelet teljesen megtelt, viszont a földszint és a páholyok foghíjasok voltak, ami nem is csoda, 25 ezer Ft-os jegyárak mellett.

Megvallom, az első felvonás kicsit csalódás volt. Én a rendezéssel nem szokam foglalkozni, nemigen érdekel, valahogyan szükséges rossznak tartom, de ez a rendezés mégiscsak megérdemel néhány mondatot. Mostanában divat szidni az oroszokat, én eddig tartózkodtam ettől, de most én is beállok, teljes mellszélességgel a sorba, le is írom ennek a szörnyetegnek a nevét: Vaszilij Barkatovnak hívják, ha még egyáltalán él, és nem sodorta el azóta a népharag. Itt nem arról van szó, hogy rossz a rendezés, hanem ez a rendezés egyszerűen és szó szerint trágya. Aranyásók és kocsma helyett csatornacsövekben élő hajléktalanokat látunk. Ez a szerencsétlen rendező legalább a wikipédiát elolvashatta volna (azt Oroszországban is el lehet érni), akkor tudta volna, hogy nagyjából miről szól ez a történet. Mi köze van a hajléktalanoknak az aranyásókhoz, amikor a hajléktalanok minden remény nélküli, lecsúszott, egyik napról a másikra vegetáló emberek, szemben az aranyásókkal, akik megszállottként dolgoznak, mert hajtja őket a vak- és eszelős remény, hogy holnap, igen, holnap megtalálják az ökölnyi nagyságú aranyrögöt, amely egycsapásra megváltja, a paradicsomba juttatja őket. És ezért a reményért mindent feláldoznak, apát-anyát-feleséget-gyereket-életet. De egy hajléktalannak milyen célja van, miben reménykedik? Hogy holnap aranyrögöt talál a csatornában? Ugyan már. A hajléktalannak és az aranyásónak semmi köze nincs egymáshoz, egy ilyen rendezés nem újszerű, nem polgárpukkasztó, nem mutatja be egy új, eddig ismeretlen rétegét az operának, hanem egészen egyszerűen mélységesen buta és hitvány, egy célja lehet, hogy megcsúfoljon és sárbatiporjon egy zseniális alkotást, a disznó igyekezete, hogy a göngyöt ganéjjá rondítsa, röff, röff. Egy ilyen rendezés mellett zenélni, énekelni, operát előadni nagy tortúra, embert próbáló feladat, és az első felvonásban ez csak felemásan sikerült. Még Boross Csilla sem tündökölt, bár a pianói már ekkor is lélegzetelállítóak voltak, de a csúcshangjai, fortéi igencsak bántóan élesre sikeredtek. 

De aztán jött a második felvonás és ebben már a rendező sem tudott ártani, mert ez a három énekes mindent félresöpört, és a zenekar is hogy szólt, és nem maradt más, csak Puccini, Puccini, és betöltötte a teret ez a zseniális és semmire sem hasonlító zene, ez a világ csodája, és ez nem bluray vagy dvd, hanem élő zene, ott születik előttünk, itt és most az Andrássy út 22-ben (É 47.50228 K 19.05891), és nem csak 8500 Ft-ot, vagy 25 ezer ft-ot, hanem bármit megér, megfizethetetlen. Agache tökéletes. László Boldizsárt sohasem hallottam így énekelni, egy óriási tenor, bámulatos alakítás. És Boross Csilla, ilyen Minnie soha, senki, se előtte, se utána.  Aztán a harmadik felvonás, ne foglalkozz a szörnyű rendezéssel, hunyd be a szemedet, úgy hallgasd, mert ilyet hallani soha többé nem fogsz. Aztán tapsolj, menj haza, feküdj le és aludj: ma szebb lett a világ.


63411 tollnok 2022-06-21 19:21:12 [Válasz erre: 63410 Cilike 2022-06-21 18:06:10]

Igaza van, hagyjuk is. Ünnepeljük, hogy született egy jó előadás: Az árnyék nélküli asszony és a Hunyadi után nekem ez volt a legnagyobb élményem az újranyílt Operaában. Bravo! Egyébként Az istenek alkonya se volt rossz - de úgy éreztem, hogy ennek az előadásnak még kicsit érnie kellene. 


63410 Cilike 2022-06-21 18:06:10 [Válasz erre: 63409 tollnok 2022-06-21 12:37:29]

Hogy jön ide a politika?


63409 tollnok 2022-06-21 12:37:29 [Válasz erre: 63408 Gabor11 2022-06-21 00:25:29]

A nagy szereposztási hozzáértések. Annyira professzionálisan osztjáki ki a szerepeket, mint amennyire fantasztikus a műsorpolitika. Most lehet a narancsos operaházi tagoknak mutogatni, hogy máskor se volt jobb a helyzet, mert az önkritikát nem ismerik. 


63408 Gabor11 2022-06-21 00:25:29 [Válasz erre: 63400 Cilike 2022-06-19 15:11:25]

Kedves Oberabarátok!

Én meghallgattam volna inkább vele, mint P.Adorjánnal a szombat délelőtti előadást....Szegedről utaztunk a Don Carlosra. A tenorista gyakorlatilag meghalt a végére, sőt, már az elején a lírai részekben hangosan krákogott, rányomva bélyegét a játékára is ezzel.....a végén már betette hátra a magas hangokat, illetve falzettel oldott meg mindent, a gixerek elkerülése érdekèben. Zavarba ejtő volt. Pedig egy nagyon-nagyon szép hang! Kár......

Köpeczi pedig igen kellemes meglepetés volt. Gyönyörű hang és használni is tudja, màr amit ebből ki lehetett hozni.....


63407 Fabricius 2022-06-20 17:50:29

Csatlakozom az előttem szólókhoz! Tegnap kétség kívül világszínvonalú Fanciulla előadás született! Boross Csilla, Alexandru Agache, László Boldizsár hatalmas elismerést érdemel! Én is szeretném még egyszer megnézni, mert ezt az előadást valóban érdemes!


63406 tollnok 2022-06-20 15:47:47

Őjöngve tombolt a közönség tegnap a Nyugati lányán és nem véletlenül! Zajos és megérdemelt ünneplésben részesítette az énekeseket. Szilveszternek üzenem, hogy ilyen szereposztás kellett volna a premieren, csókoltatom a nagy hozzáértésüket. Én még egyszer megnézem ezt az előadást!


63405 Beatrice 2022-06-20 00:30:04 [Válasz erre: 63389 chenier 2022-06-18 08:37:43]

Hát igen, tényleg van néhány hangnagybirtokos most ebben a produkcióban! Sose gondoltam volna, hogy egyszer megnézem ezt az operát (Puccini nem a szívem csücske), de most a szereposztás miatt megnéztem, és azon gondolkozom, hogy még egyszer megnézem!


63404 lujza 2022-06-20 00:20:50 [Válasz erre: 63392 joska141 2022-06-19 06:50:06]

Azt hiszem, kissé már lerágott csont a Magyar Állami Operaház műsorpolitikája, de végignézve a következő évadot, egyáltalán nem mondható közönségbarátnak. Írod, hogy nem játszhatnak állandóan Verdit. Persze, de azért nem ártana játszani a legnépszerűbb Verdi operákat, mondjuk a Trubadúrt, Traviátát, Rigolettót. De ezek nálunk évek óta nem mennek. És mit láthatunk Mozarttól? Most ment néhány Figaró, azt hiszem, telt házzal, jó és nézhető előadás, ezért jövőre már nem fog menni. De a Puccini operák se tengenek túl a kínálatban. Vagyis a nagy része hiányzik azoknak a műveknek, amiknek az alap repertoárt kellene alkotniuk. Megy majd százféle különlegesség néhányszor, sikerrel vagy anélkül, aztán újra eltűnik. Francia vagy orosz operából sincs sok, Wagnertől pont a Ringet adják, ami valószínűleg gyengébb lesz a Müpa változatánál. A Mefistofelét, ami nem olcsó és jó bonyolult produkció, pár előadás kedvéért elővették, majd megy újra a süllyesztőbe. De belcanto opera se nagyon van műsoron. Hol van az átgondolt építkezés? Se az énekesek, se a közönség kinevelésében nem tapasztalok ilyet.


63403 Klára 2022-06-19 15:45:01 [Válasz erre: 63394 CAPEHU 2022-06-19 12:48:29]

Én ültem a 3. emeleten, nekem 162 centivel még megfelelt. Mellettem egy angol pár ült, tőlük beljebb két hely üresen maradt, boldogan ültek beljebb. Én is beljebb csúsztam, de csak egy helyet - szegény pasas nem győzött elnézést kérni, mert nem tudta hova tenni a hosszú lábait. Volt vagy 2 m magas. Az előadás nagyon tatszett neki, de az üléssel nem volt megelégedve! Megjegyzem, az is röhej, hogy a megnyitás után derült ki, hogy a 3. emelet oldaülés első - papíron második - soraiból el kellett irányítani a nézőket, mert a mellvéd és az üléssor között lehetetlenül szűk volt a hely!


63402 Edmond Dantes 2022-06-19 15:33:29 [Válasz erre: 63399 Búbánat 2022-06-19 15:10:48]

Ó nem, én a 3. em. oldalsó sorokra céloztam, amik a jegytérkép szerint gyakran el vannak adva, aztán ki tudja,ki hol köt ki az oda szóló jegyekkel..


63401 Búbánat 2022-06-19 15:22:59 [Válasz erre: 63400 Cilike 2022-06-19 15:11:25]

Igaz, uruguayi, elírtam.  Igen, a verista-operákban szinte "kötelező" kiengedni a hangot. Engem mondjuk nem annyira zavar, mert a hőstenorokkal (is) "jóban" vagyok, de emlékszem, az Andrea Chénier ezt megelőző rendezésében éneklő tenorokra, akik korántsem ilyen vehemenciával énekelték a címszerepet: B. Nagy, Kiss-B., Fekete A. Talán Kamen Chanev erőteljes tenorja ugrik ki közülük....Carlo Ventre mindezt leszámítva, nekem "bejött"... Én csak  a június 15-i előadást láttam most.


63400 Cilike 2022-06-19 15:11:25 [Válasz erre: 63395 Búbánat 2022-06-19 14:33:56]

A "drabális" tenor uruguayi, nem argentin. Amúgy a Chénier- ben sikere volt és százszor jobban is éneket, aminek az az oka, hogy erre a szerepre szerződött. A Carlosba csak beugrott és sok év után vette elő a szerepet. Kényszerszülte megoldás volt ez. Szerdán voltam ott a tapsnál, de az első előadáson nem igaz,  hogy nem tapsolták meg. A Chénier amúgy pont az a darab, amiben elmegy a hasonló, nagy hangú, kevésbé árnyaltan éneklő tenor. Általában az ilyeneket szokták hiányolni, ha valakinek kisebb hangja van, érdekes, most ez se jó. 


63399 Búbánat 2022-06-19 15:10:48 [Válasz erre: 63398 Edmond Dantes 2022-06-19 15:05:12]

"Szellősek" voltak a sorok a földszinten középen és a két oldalsó páholysor sem volt tele - ha jól emlékszem vissza. 


63398 Edmond Dantes 2022-06-19 15:05:12 [Válasz erre: 63397 Búbánat 2022-06-19 14:59:20]

Köszönöm a gyors választ, akkor nem előzőmhöz írom, hanem viszonválaszként ide: vajon oldalt pl. tele volt-e, ahogy a jegytérkép mutatta?


63397 Búbánat 2022-06-19 14:59:20 [Válasz erre: 63396 Edmond Dantes 2022-06-19 14:58:46]

Igen...


63396 Edmond Dantes 2022-06-19 14:58:46 [Válasz erre: 63395 Búbánat 2022-06-19 14:33:56]

Az emeletre -nyilván a harmadikat érted ezalatt- bizonyára bölcs diplomáciai érzékkel nem néztél fel :-) 


63395 Búbánat 2022-06-19 14:33:56 [Válasz erre: 63393 Edmond Dantes 2022-06-19 09:56:41]

A szerdai Chénier-előadáson voltam ott, a fszt. kb. 3/4 ház, a páholysorok mindkét emeleti színten kongtak az ürességtől, talán az egyik páholyban láttam egy emberfőt, egy másikban egy párt... Az emeletre nem néztem fel... 

Akik jelen voltunk, többé-kevésbbé megtapsoltuk, akiket érdemesnek találtunk arra: Sümegit, Kálmándyt, az énekkart... Sajnos, a drabális argentin tenor, hangjával - akárcsak a Don Carlos címszerepében - itt is "hőstenort" énekel, de minek?...


63394 CAPEHU 2022-06-19 12:48:29 [Válasz erre: 63329 Edmond Dantes 2022-06-03 09:11:44]

Teljesen egyetértek .Sajnos mindez,,... sőt semmi nem jut el a főigazgatóhoz, mert müsor struktúrája  botrányos, az üres nézőteret nem látja., csak a meghirdetett előadásokat törölteti.

Könnyü a dolga, az állami támogatást megkapja, .nem éri veszteség.

Évekig vártuk . hogy elkészüljön az épület. (bár nem készült el a mai napig sem teljesen), a 3. emeleten az előtérben nem  lehet leülni, nincs mire, Különösen akkor érdekes amikor 45 perccel később kezdődik az előadás , többször..!!

Az árak megfizethetetlenek. aki menne, csak a 3. emeleten szoronghat  a szük üléseken. Vajon a főigazgató, főépitész ült már a 3. emeleten?

A korábbi opera barátok nem mennek,vagy nem  mehetnek, akik kifizethetnék a borsos  árakat , nem érdeklődök a müfajra, kiöltözve az első szünetben elmennek? !.

 


63393 Edmond Dantes 2022-06-19 09:56:41 [Válasz erre: 63392 joska141 2022-06-19 06:50:06]

Csak ismételni tudom magam, ld. 63329. Főig. Úr a saját kérdéseit válaszolja meg friss minisorozatában .. és láss csodát: mindig, mindenben igaza van. Részletesebben ld. 63329. Az első MÁO-bejárási láz elmúltával a drága helyárak elriasztó hatása egyre intenzívebb lesz. Nem lehet mindenkit a "megfizethető"(bb) 3. emeletre száműzni és az élmény sem ugyanaz onnan, állitsa azt bárki is. Azt pedig újólag erkölcstelennek és anyagi szempontból is elítélendőnek tartom, hogy 3.em. jegyekkel a nézőtéri "optika" (értsd: vattázás) céljából letereljék az ottani közönséget a földszintre ... ahol teljes áron vett jeggyel lézengenek ülnek egynéhányan.

Nem jegyeztem fel, hány ilyen-olyan előadás  maradt el az elmúlt 1-2 héten, de figyeltem a jegytérképeket, amik több produkció esetében fájóan zöldek voltak. A keddi Chénier mindenesetre elmarad, mindenki találgathatja, hogy miért, de találgatás helyett elég, ha rápillant a csütörtöki jegytérképre.


63392 joska141 2022-06-19 06:50:06

Néhány fórumtárs – teljes joggal – bírálni fog, mert a Magyar Állami Operaház műsorpolitikáját fogom említeni. Szerintem valahol az jelzés értékű, hogy a jelen hétvége – 18-19-e – 6 azaz Hat (!!!) jegyvásárlásos produkciójából 5 azaz Öt (!!!)  szerepelt/szerepel a féláru jegyeket kínáló portálon! Egyedül a Don Carlos teltházas, mint ahogy az volt a Simon Boccanegra és az lesz az Álarcosbál is, gyakorlatilag a napi szereposztásoktól függetlenül. (Ez utóbbi tényt csak azért említem, mert bármennyire is igaza van chenier fórumtársuknak (63389.szám) a Nyugat lánya szereplőit illetően, ez az előadás sem lett/lesz telt házas.)

Természetesen egyetlen operaház sem játszhat folyamatosan Verdit, Bohéméletet, Diótörőt.

De, ami nálunk van, egy kicsit elgondolkodtató. Nézzék meg a műsornaptárt, az áthúzott, folyamatosan elmaradó előadásokat. Érdekes módon azok az előadások maradnak el, amelyek iránt az érdeklődés – fogalmazzuk így – visszafogottabb.

Talán ez a sok játszási hely? Talán ez a sok műfaj, hogy egyszerre próbálunk minden, de minden réteget megszólítani? Nem tudom. De biztos, hogy nem Főigazgató Úr folyamatos Tatjána levelei fogják megoldani ezt a problémát. Már ha egyáltalán valakit ez érdekel és egyáltalán problémának fogja fel.


63391 Búbánat 2022-06-18 19:09:04

Mindig presztízs volt az Operában dolgozni

AZ ADMINISZTRÁCIÓTÓL A PARÓKAKÉSZÍTÉSIG (1. RÉSZ)

MNO.HU - LENGYEL EMESE – 2022. 06.18.

Márciustól újra a régi pompájában ragyog és várja a látogatókat a Magyar Állami Operaház. 2020-ban pedig az új művészeti központ, az Eiffel Műhelyház is megnyitotta kapuit. Ez a harmadik játszóhely az Erkel Színház mellett. Ahhoz, hogy estéről estére a művészek el tudják kápráztatni a közönséget, több száz olyan ember munkája szükséges, akik a reflektorfény hatósugarán kívül dolgoznak, mégis meghatározó részei az intézmény mindennapjainak. Nélkülük nem tudna létrejönni a produkció. Hatrészes sorozatunk ezt a hátteret mutatja be a színpadműszaktól a jelmez- és díszletgyártáson át egészen a művészeti tárakig.

"Cipész, parókakészítő, kalapkészítő, díszletasztalos, díszletfestő, szobrász – csupán néhány munkakör, amelyeket a következő cikkekben részletesen megismerhetnek. Ám e felsorolás is alkalmas arra, hogy rávilágítson, mennyire sok és változatos feladatkör alkotja a színházi szakmák palettáját. Az általános munkakörök esetében azonos munkaerőpiaci kihívásokkal kell szembenézniük, mint más cégeknek. "

/”Kovács Zsófi – Jogi- és humánpolitikai vezető tájékoztatója nyomán”/


63390 Búbánat 2022-06-18 19:04:32

Mindent is, avagy variációk operaigazgatásra No.3

Origo.hu - 2022.06.18. 09:17

Ókovács szerint az Opera - 225. levél 

1. Kortárs rendezések mellett hogy férnek el a klasszikusok?

2. Mitől függ, mennyi opera- vagy balettelőadást tűz ki az OPERA?

3. Miért nincs több kortárs operacím?

4. Miért lesz valaki operaházi muzsikus?​​​​​​​






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.