Bejelentkezés Regisztráció

Mi újság a Magyar Állami Operaházban?


63389 chenier 2022-06-18 08:37:43

Az énekesek miatt azoknak is feltétlenül érdemes megnézni a mostani Nyugat lánya előadások valamelyikét, akik nem nagyon rajonganak ezért a rendezésért! 
Boross Csilla elképesztően jól énekel, Agache mint mindig, énekben és játékban is  erős színvonalat képvisel, és László Boldizsár is nagyon jó formában van! 
Végre egy igazán ütős szereposztás!
 


63388 Cilike 2022-06-14 07:47:35 [Válasz erre: 63386 Edmond Dantes 2022-06-12 09:00:26]

https://youtu.be/iA2c8Wo31bU. Cotrubas, élő előadás.

https://youtu.be/xF4MC5WB6gw Scotto, élő előadás.

https://youtu.be/3nyi81U5-Qs. Gencer, élő előadás.  


63387 Edmond Dantes 2022-06-12 09:02:06 [Válasz erre: 63382 -zéta- 2022-06-11 20:29:39]

Igazad van, de szerencsére -és sajnos!!- mindannyian tudjuk, mikor ír valaki MÁO- és mikor MÜPA-Ringről.


63386 Edmond Dantes 2022-06-12 09:00:26

Ágai Karola Gildáján "nőttem fel". Nekem pont megfelelt, sőt. Biztosan volt kellő mélysége, a magas regisztere pedig ... nem folytatom. Lemez-Gildák és lemez-bárkik nem hasonlíthatók élő előadáshoz, élő előadásban (ahol ott vagyunk) éneklő előadóhoz.


63385 lujza 2022-06-12 00:44:33

Itt Fáy a Don Carlosról ír, a reklámot (könyvreklám) megnézve olvasható el:
https://www.es.hu/cikk/2022-06-10/fay-miklos/anyagi-vonzatok.html

Most nem csoda, hogy nem lelkesedik.


63384 Cilike 2022-06-12 00:31:32 [Válasz erre: 63383 Heiner Lajos 2022-06-11 21:57:00]

Azt nem hallottam, de Gencert igen, vagy Cotrubast, vagy akár Scottot. Ez a hangzás számomra az ideális Gildának, jó magasság, világos hangszín  plusz drámai erő. Nem kérek sokat a sorstól. 


63383 Heiner Lajos 2022-06-11 21:57:00 [Válasz erre: 63377 Cilike 2022-06-10 21:36:42]

No, igen kíváncsi lennék, mi a véleménye Milanovról a Toscaninis Rigoletto II. felvonásában. 


63382 -zéta- 2022-06-11 20:29:39

Nem akartok a Müpás Wagnerekkel átmenni a Nemzeti Hangversenyterem... topikba? 


63381 Hangyász 2022-06-11 11:57:49 [Válasz erre: 63379 Klára 2022-06-11 08:49:27]

Feltehetően a legelején voltak kürtgikszerek. (De hát ha a drezdaiaknál is hamisan/nem egyszerre szólaltak meg azok a fránya fúvósok...)


63380 Hangyász 2022-06-11 11:52:00 [Válasz erre: 63378 lujza 2022-06-11 02:08:21]

Nagyon köszönöm, jövő pénteken megyek a Walkűrre. A tudtommal kottát olvasni nem tudó Fáy fanyalgása forog fenn - hogy gyönyörű wagneri alliterációval éljek.


63379 Klára 2022-06-11 08:49:27 [Válasz erre: 63378 lujza 2022-06-11 02:08:21]

Igen, csodálatos Rajna kincse előadás volt. Az én fülem nem annyira tökéletes, nekem nem tűnt fel, hogy probléma lenne a zenekarral. Inkább azon lepődtem meg, milyen sokan elfértek a zenekari árokban, csodáltam, hogy egyáltalán működni tudtak! Igaz, én inkább a pozítivumokat jegyzem meg. Számomra külön öröm, hogy hazai énekeseink megfelelő partnerként működtek közre. Jó lenne azt is megbecsülni, ami a mienk!


63378 lujza 2022-06-11 02:08:21 [Válasz erre: 63375 Hangyász 2022-06-10 15:51:44]

Bár nem ebbe a topicba tartozik ez, de Fáy imád rosszat mondani, ha teheti. Az kétségtelen, hogy a Rajna legelején voltak apró fésületlenségek, gondoltam is, látszik, hogy kimaradt két év. De maga az előadás végül fantasztikus lett, hallhattunk egy új, kiváló Alberichet (ne kívánjátok, hogy leírjam a nevét), Konieczny meg egyre jobb, ha lehet még ilyen, és Franz se romlott semmit. Ráadásul a magyarok, élükön Shöck Atalával szintén kiválóak voltak.

És azóta megvolt a Walkür is, amibe Theorin helyett Allison Oakes ugrott be, és egészen csodálatos volt.


63377 Cilike 2022-06-10 21:36:42 [Válasz erre: 63367 bermuda 2022-06-09 21:59:55]

Spinto, igen.  Freni is énekelte, Caballé is, Cotrubas is. Lukács Gyöngyi csodás Erzsébet volt, de hát ő énekelt sok nem drámai szerepet is.  A  legtöbb Verdi szoprán szerep amúgy nem konkrétan egy szűk fachba sorolható, hiszen Violetta is kíván koloratúr- készséget, de van húzósabb része is, amin a koloratúrszopránok meghalnak.  Gildának is el kell énekelni a koloratúrás első felvonást, de a bosszúkettőst is, amiben egy sötétebb szoprán is jól érzi magát.  De a drámainak elkönyvelt Abiagille  belcanto vonásokat is hordoz, akárcsak a Lady Macbeth. Sok múlik a karmester szándékán.


63376 almapüré 2022-06-10 19:48:19

Van a holnap délelőtti Don Carlosra egy jegyem, ha valaki kéri.


63375 Hangyász 2022-06-10 15:51:44 [Válasz erre: 63373 Klára 2022-06-10 08:49:04]

https://faymiklos.hu/2022/06/10/folytassa_richard Tényleg gyengén muzsikált a Rádiózenekar, vagy csak Fáy szokásos kekeckedésével állunk szemben?


63374 Károly 2022-06-10 11:34:33 [Válasz erre: 63367 bermuda 2022-06-09 21:59:55]

Lukács tökéletes Erzsébeteket énekelt. Szólt ott minden nagy hangon is, de olyan pianissimókat is tartott a magas hangokon, hogy majdnem leestünk a székről! 
 


63373 Klára 2022-06-10 08:49:04 [Válasz erre: 63365 Héterő 2022-06-09 18:36:33]

Kedves Héterő!

Tegnap este olvastam épületes bejegyzésedet, de egy csodálatos Rajna kincse zenéjével a fülemben és élményével a lelkemben nem óhajtottam foglalkozni vele. 

De most válaszolok. Nem tudom, milyen alapon azonosítottad be a "kitiltottat", és ha igen, mi bajod van vele! Nem kérdezem, ez a Te magánügyed! A "jó édes nénikéje" akkor is sértő, ha egyébként egyik-másik fórumtárssal általam ismeretlen okból hadilábon állsz. 

Egyetlen megjegyzés: mi pár éve egy bizonyos DVD kapcsán személyesen találkoztunk a Ludwig Múzeum bejárata előtt! Tehát Te ismersz engem, tudod, hogy létező személy vagyok, ki vagyok, történetesen nő vagyok! Tehát a "Klára" nem nickname, amin ki tudja kicsoda  irogat, hanem én magam vagyok!  Ha ütni akarsz egy fórumtárson, mert nem mindig vagytok azonos véleményen, kérlek engem és az én nevemet ne keverd bele!

Annak idején megköszöntem a Tőled kapott segítséget, és hálával gondoltam Rád, melyben mások is osztoztak. Én a továbbiakban is az akkori Héterőre akarok emlékezni, nem a mostani beírás szerzőjére!


63372 Heiner Lajos 2022-06-10 07:00:53 [Válasz erre: 63371 Edmond Dantes 2022-06-10 06:01:42]

Vele sajnos nem. De Te pl. Karikoval nem... legalabbis gondolom.


63371 Edmond Dantes 2022-06-10 06:01:42 [Válasz erre: 63370 Heiner Lajos 2022-06-10 04:39:19]

Sass Sylvia..


63370 Heiner Lajos 2022-06-10 04:39:19 [Válasz erre: 63367 bermuda 2022-06-09 21:59:55]

Igen, énekelte, 1998-ban láttam vele a Salzburgi Ünnepi Játékokon, és azt éreztem, ezt a szerepet tökéletesebben nem lehet megcsinálni.


63368 Tejberizs 2022-06-09 22:46:09 [Válasz erre: 63367 bermuda 2022-06-09 21:59:55]

Esetleg "jugendlich-dramatisch" :-)


63367 bermuda 2022-06-09 21:59:55

Jómagam  kevés Carlost láttam élőben,de úgy emlékszem Lukács GYöngyi is énekelte-----ezért én is drámai szopránnak gondoltam.. viszont Tokodyval láttam is..Akkor meg spintónak hallottam.. Persze Cilike okfejtése nyomán .már én sem tudom mit gondoljak... lirainak sosem hittem..


63366 Cilike 2022-06-09 19:36:33 [Válasz erre: 63364 Klára 2022-06-09 15:02:40]

 Valóban nem túl szerencsés időzítés, ez tény. Elkészülhetett volna, de hiba csúszott a történetbe.  

  Nem, Valois Erzsébet szerepe nem drámai szoprán szerep. Semmi nem mutat erre, se a fekvése, se a jellege. Kifejezetten a lírai attitűd van többségben, amennyire Verdinél ez kategorizálható. Az első ária - "Non pianger, mia compagna", a két Carlos- duett fő motívumai -" Clemente Iddio", " Ma lassù ci vedremo in un mondo migliore". Vagy a quartett - " Che avvenne? Oh ciel, in pianto, in duolo" -, mind lírai részek. 


63365 Héterő 2022-06-09 18:36:33

Nevetségessé válik a szerkesztői tiltás, ha a kitiltott unokaöcsi – az őt mindig égig magasztaló – jó édes nénikéje nevén viszont simán ír. A tiltásnak így semmi értelme. Sőt, a nagynéni is lehet csupán egyike a bőven burjánzó nick-halmaznak.

Vissza kell engedni a kitiltottat, ha a bünti nem működik;
érvényesüljön inkább a tiltásnál emlegetett érdem.


63364 Klára 2022-06-09 15:02:40 [Válasz erre: 63363 Cilike 2022-06-09 14:33:58]

Én se megyek részletekbe, Kedves Cilike, két okból sem.Egyrészt nem láttam azt a "bazi nagy" lépcsőt, tehát nincs véleményem. Másrészt Önnel vitatkozni kb harakirivel egyenértékű, amit nem kockáztatnék meg.

De egy - bocsánat - két halvány kérdést azért felteszek:

1. Mit keresnek a Don Carlos előadásának délutánján a színpadon a Chénier diszletei? Milyen szervezés az ilyen?

2. A MÁO programján, és nyilván a belépőjegyen is a kezdés időpontjaként 18:00 óra van feltüntetve. Nem az, hogy 18:00 óra és .......között valamikor, ha egy másik díszlet elbontása és az aktuális díszlet felépítése éppen elkészül! Milyen hozzáállás az ilyen? Hadd várakozzék a kedves néző a pénzéért! És előre bocsátom, nem a díszleteket mozgató munkatársak tevékenységável van problémám, hanem valami egészen mással.

Kb. 50 éve vagyok rendszeres, mondhatni megrögzött operalátogató. Felsorolni nem tudom azon kiváló énekesnők neveit, akiket ebben a szerepben hallottam, láttam a MÁO színpadán, illetve a különböző operaházakból közvetített előadások alkalmával. Mindig drámai szerepnek gondoltam. Bocsásson meg tudatlanságomért! Világosítson fel kérem, Ön szerint milyen szerep?

 


63363 Cilike 2022-06-09 14:33:58 [Válasz erre: 63362 Klára 2022-06-09 13:47:00]

Nem mennék részletekbe, kedves Klára, de tudja egy ilyen bazinnagy lépcsőnek ALJA is van... Szintén bazi nagy, és még az sem árt ha stabil, mikor rohangál rajta 100 ember.  Sajnos a Chénier lebontása és a Don Carlos építése nem fért bele a kettő közötti időbe, ez sejthető is volt, hogy így lefz, de higgye el... Azt a lépcsőt a hátul hozzá különböző szinteken csatlakozó feljárókkal  tényleg időbe telik megcsinálni. 

  És még valami : Ádám Zsuzsanna NEM drámai szoprán. Nem, nem, nem. A szerep se drámai amúgy.

 


63362 Klára 2022-06-09 13:47:00

Kedves Fórumtársak, Operakedvelők, Írók és Olvasók!

Távol áll tólem, hogy "Tatjana néném"-hez hasonlítsam magam, nem vetemednék ekkora tiszteletlenségre. Másrészt nem tudható, lézetik-e, élő személy-e egyáltalán, vagy csak jelkép, ahogyan Mikes Kelemen kedves nénje is csak az író fantzáziájában lézetett.

Én valóban létezem, és amiért a képzeletbeli párhuzamot említettem, unokaőcsém nekem is van, aki szintén valós személy, bár kétségtelenül említhető egy napon T. néném rokonával. Nos, kedves rokonom tudja, hogy a Don Carlos megtekintésére jelenleg nincs lehetőségem, de neki volt, ezért levélben írta meg nekem benyomásait. Utólagos engedelmetekkel megosztom Veletek, talán valakit érdekel és örömmel olvassa!  Idézet szó szerint.

" Kedves Klára néném!
Hosszú vándorlásomból hazatérve, le se ráztam bocskoromról az út porát, hanem azonnal az Operaházba futottam, mennydörgésen, villámláson, zivataron át. Oda is érkeztem időben a Don Carlosra, mielőtt 18-at kongatott volna az óra, de hiába vártam bebocsátásra sokadmagammal, erre csak fél hét után került sor, és csaknem 50 perc késéssel kezdődött az előadás. Szereposztást sem kaptam, azt mondták a pirosruhás lányok, hogy nézzem meg az interneten. Megvagyok én a nyomtatott kutyanyelv nélkül is, de visszaállíthatnák a kis táblát a napi szereposztással, biztosan sokan örülnénk neki. Vártam, hogy előadás előtt, az 50 perces késésért egy bocsánatkérést a hangosbemondón elhadarnak, de ez elmaradt. Állítólag a díszletet kellett még építeni, ez volt a késés oka. Felmegy a függöny, a díszlet összesen egy sor fehér lépcső, mit kellett ezen annyit építeni?
Ez egy érdekes opera, azonnal egy tenor áriával kezdődik, a kezdőhangok zenekari kiséret nélkül. A vendégtenor Carlo Ventre belekezd. Úristen! Embert énekelni ennyire hamisan még sohasem hallottam. Ez a tenor amolyan elbődülős fajta, hangja betölti az egész teret, ami ebben az esetben még fájdalmasabb. Súlyos intonációs problémái ha menet közben valamelyest javultak is, végigkísérik az egész produkcióját, tönkretéve nem is annyira saját áriáit, mint inkább az összes duettet, tercettet kvartettet. Magunkon kívül a partnereit is nagyon sajnálom, el sem tudom képzelni, hogy egy ilyen hang mellett hogyan lehet tisztán énekelni. Nagy kár, nagyon nagy kár. Aztán itt van ez a Fülöp király (Palerdi András). Emlékeimben ezt a szerepet mindig fajsúlyos basszusok élnekelték, hát Palerdi távolról sem az, alsó- és felső regisztere hiányzik, és a középső sem zengzetes. Ezt leszámítva hiba nélkül abszolválja a szerepét, hozza a tőle elvárhatót. Gábor Géza nem volt rossz, de nem tudta megismételni az Istenek alkonyában nyújtott eljesítményét. No, de. No, de van még egy basszus szereplő ebben az operában, ha nem is nagy szerep, de nem is kicsi, és még a végszó is nagyjából az övé, a neve: Köpeczi Sándor. Éééés igeeen!! Ez egy igazi basszus, itt van a jövő basszusa, őt foglalkoztassátok! Az opera.hu csak annyit ír róla, hogy magánénekes. Azért aki keres, az talál róla kicsit több infót is az interneten. Mindenesetre számomra nagyon kellemes meglepetés volt az ő szereplése. És nem ez volt az egyetlen kellemes meglepetésem, mert ettől kezdve csak jóról, és még jobbról tudok beszámolni. A férfiak közül kiemelkedett Szegedi Csaba nagyszerű Posa márki alakítása.Itt van ez a két nő, Gál Erika és Ádám Zsuzsanna: frenetikusak voltak. Ez a kettős igazi világszínvonalú produkciót nyújtott, nem is tudok mit mondani, talán csak annyit, hogy Erzsébet utolsó felvonásbeli áriája beleégett a szívembe. Van újra egy fantasztikus drámai szopránunk, akiért érdemes lesz az Operába járni. Ezért az egy áriáért is érdemes volt elmenni a mai előadásra. De persze nemcsak ezért. Mert ott volt ez a kis olasz emberke, Leonardo Sini, aki, csodát művelt a zenekarral, jóvoltából ma este a mennyet és a poklot is bejárhattuk, tündöklően szólalt meg Verdi egyik legnagyobb operája. És persze köszönet az énekkarnak, annak a csodás csellósnak, és mindenkinek, csodálatos este volt. Teltház, szünni nem akaró vastaps.
Én optimista és örökösen reménykedő ember vagyok, de most érzem, és tudom is, hogy van alapja a reménykedésemnek: "lesz még egyszer ünnep a világon".
Szóval fussatok, menjetek, nézzétek meg ezt a produkciót. Lesz még három előadás ebben az évadban, és a három előadásra még összesen 6 szabad jegy kapható. Ne fussatok: rohanjatok.
Be is fejezném Klára néném a kis élménybeszámolómat, remélem te is kedvet kaptál a Don Carloshoz. Ha most nem kapsz jegyet, akkor se búsulj, lesz még jövő évad, lesz még búza, lesz még lágy kenyér.
Szeretettel ölel, öcséd:
András"

Ennyi!

 

 


63361 Cilike 2022-06-09 12:49:17 [Válasz erre: 63353 peter 2022-06-06 19:49:33]

 Annyira bírom az ilyen gondolatolvasókat.  Aki magából indul ki, és nem bírja elképzelni, hogy másnak esetleg más a véleménye, ez is egy pszichés állapot.  Amúgy most komolyan: mikor érdekelte a művészeket, hogy tetszik-e a közönségnek a művük? Az a tömegkultúra, amire gondolni tetszik. Jó néhány ma ismert népszerű opera megbukott, mert éppenséggel nem a közönség igényeit szolgálta ki. 


63360 Héterő 2022-06-08 21:10:18 [Válasz erre: 63359 Edmond Dantes 2022-06-08 19:24:31]

                    (qui)             qui


63359 Edmond Dantes 2022-06-08 19:24:31 [Válasz erre: 63358 joska141 2022-06-08 19:04:55]

Vigyázat, aggályos a kérdés! Lehet, hogy a válasz elé 18-as karikát kell majd tenni. Honi soit quy mal y pense.


63358 joska141 2022-06-08 19:04:55 [Válasz erre: 63357 Búbánat 2022-06-08 09:12:29]

A Momus „Nemzeti Hangversenyterem…” fórum oldalon 5484.számú hozzászólásban Fischer Ádám Wagner-napok bevezető interjúja került belinkelésre. Az interjú címe a következő:

„Fischer Ádám: A vállammal érzem, ha unatkozik a közönség”. Fischer Ádám az interjúban ezt a kijelentést részletezi, árnyalja.

Tisztelettel kérdezem: Ókovács Szilveszter Főigazgató Úr melyik testrészével érzi, ha az általa vezetett Operaház/Eiffel Műhelyház/Erkel Színház valamely eseményét nem az elvárható érdeklődéssel fogadja a közönség?                                       


63357 Búbánat 2022-06-08 09:12:29 [Válasz erre: 63327 Búbánat 2022-06-02 16:55:54]

Mindent is, avagy variációk operaigazgatásra No.2

ORIGO - 2022.06.07. 08:20

Ókovács szerint az Opera - 224. LEVÉL

Tehát újra 5 alapkérdés és 5 alapvető válasz:

1. Miért veszik olyan hamar le a darabokat?

2. Miért kell ennyiféle címet játszani?

3. Miért csak hétvége felé játszanak?

4. Mitől függ, melyik mű melyik színházban megy?

5. Miért magyar énekesek lépnek fel a legtöbb szerepben?


63356 fbcs 2022-06-07 09:00:09

Köszönöm a választ.
Valóban, előfordulhat kivételes esetekben hogy egy kifejezetten nagynevű énekes lemondja a rendezésre hivatkozva, elfogadom. Jelen esetben viszont az opera és Polenzani is adott tájékoztatást arról, hogy betegség miatt változik a szereposztás. Ezért részemről továbbra is rosszmájúnak és megalapozatlannak tartom azokat a megjegyzéseket, miszerint a rendezés miatt ne jönne.


63355 joska141 2022-06-07 05:24:11 [Válasz erre: 63354 fbcs 2022-06-06 20:50:54]

Tisztelt fbcs! Polenzaniról semmi ismeretem, nálunk az Opera jó szokása szerint most sem indokolta a szereplőváltozást. De a hozzászólásában felvetett kérdésre – idézem: „de bárki komolyan veszi, hogy egy profi énekes lemondana egy produkciót, csak azért, mert nem tetszik neki a rendezés?” válaszolok.

A napokban nagy port vert fel, különböző nyilatkozatok voltak ide-oda Roberto Alagna és felesége Aleksandra Kurzak januári, barcelonai Tosca produkció együttes lemondásáról. Minden nyilatkozat egyöntetűen tartalmazza, hogy Alagnáék a szereplést azért mondták le, mert nem tudnak azonosulni a rendező elképzeléseivel. Alagna szerint ő Puccini Toscájában szerepelne, nem pedig a rendező Rafael R. Villalobos Toscájában.


63354 fbcs 2022-06-06 20:50:54 [Válasz erre: 63353 peter 2022-06-06 19:49:33]

Ne haragudjon senki, de bárki komolyan veszi, hogy egy profi énekes lemondana egy produkciót, csak azért, mert nem tetszik neki a rendezés? Kiírná, hogy beteg, és rendkívül sajnálja, hogy nem tud eljönni Magyarországra (saját facebook oldalán)? Már maga a feltételezés is sértő Polenzanira nézve szerintem, erőteljesen kétségbevonná a profizmusát... (Zárójelesen: különben azért ez még csak nem is valami extrém rendezés, se magyar, se világviszonylatban..)


63353 peter 2022-06-06 19:49:33

Polentzanit meg tudom érteni. Én is ezért nem vettem jegyet az egyébként egyik kedvenc operámra a Don Carlosra. A korábbi rendezés, diszletek, kosztümök telitalálat volt! A mai rendezőket nem az érdekli, hogy a néző mit szeretne!


63352 CAPEHU 2022-06-06 19:28:57 [Válasz erre: 63349 Cilike 2022-06-06 07:20:43]

..pl, ? mindenhol ott van?,,irigyeljük


63351 Búbánat 2022-06-06 13:34:22

A Don Carlos tegnap esti előadására a tavalyi Covid-időkben online bemutatott és morbid rendezés ellenére néhány foghíjjal de megtelt az Operaház nézőtere.  A nagy olasz komponista zseniális dalművének ezt a féle (meg)rendezését elsősorban a fellépő énekművészek, az énekkar, a zenekar és az olasz karmester nagyszerű tolmácsolása viszik, vihetik sikerre; ahogy ezen az estén is tapasztalhattuk ezt: a kiváltott lelkes fogadtatás tapsviharban és brávókban fejeződött ki.  Az ünneplés szólt különösen az Ebolit alakító Gál Erikának (Szvétek László, aki délután még a Budapesti Operabarátok Egyesületének Klubdélutánján volt jelen az Erkel Színházban és énekelt is ott, ezúttal itt a közönség körében foglalt helyett és tölthette el nem először öröm feleségének elismerése a művészi énekteljesítményéért), Ádám Zsuzsannának (Valois Erzsébet), Szegedi Csabának (Posa márki), de nekem tetszett a vendégszereplő, uruguayi származású Carlo Ventre (tenor) bemutatkozása is az opera címszerepében. Palerdi András (II. Fülöp), Gábor Géza (Főinkvizitor), Köpeczi Sándor (Egy szerzetes) alakítása, valamint az Opera Énekkara, Zenekara és az ötfelvonásos, grandiózus opera zenei oldalát összefogó- irányító, kiváló fiatal de már nemzetközi hírű dirigens, Leonardo Sini mind, ugyancsak tisztes teljesítménnyel járultak hozzá ezen az estén a produkció végül is kirobbanó sikeréhez.


63350 miketyson 2022-06-06 07:31:01 [Válasz erre: 63345 CAPEHU 2022-06-05 13:50:51]

Ő úgy tudja magáról, hogy beteg. de te biztos jobban vagy informálva


63349 Cilike 2022-06-06 07:20:43 [Válasz erre: 63345 CAPEHU 2022-06-05 13:50:51]

Projekció. Polenzani játszott már ennél extrémebb rendezésben is. 


63348 Búbánat 2022-06-05 23:02:42

Felavatták Magyarország címerét a Magyar Állami Operaházban + képgaléria

mno.hu

A nemzeti összetartozás napja alkalmából 2022. június 4-én, szombaton, az esti Figaro lakodalma előadás előtt avatta fel a felújított Andrássy úti Ybl-palota színpad felett elhelyezett országcímerét a Magyar Állami Operaház. Közreműködött Hoppál Péter, a Kulturális és Innovációs Minisztérium kulturális államtitkára és Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház főigazgatója.

A körülbelül 1,5 m × 1,5 m-es alkotást az Opera szcenikai műhelyének művészei, Raffay Dávid és Illyés András szobrász, valamint Báró Péter festő készítették.


63347 Búbánat 2022-06-05 22:59:10 [Válasz erre: 63346 tollnok 2022-06-05 22:08:22]

Ma hallottam az Operabarátok Klubdélutánján az Erkel Színházban:  Aczél András rendező "pletykálta" el nekünk, hogy az elmúlt két nap során kedvező fordulat történt  a színház jövőbeni sorsát illetően; az eddigi kósza hírek cáfolatául biztos forrásként számolhat be arról, hogy nem lesz fenntartó váltás és továbbra is az OPERA kötelékében marad az ERKEL. A szükséges épületrészek felújítására (egy-két év)  bezár a színház, utána újra lesznek opera- és balettelőadások, talán kevesebb számban, mint eddig volt, ugyanakkor mint befogadó színház egyéb zenés-műsoros produkciók színhelyeként is funkcionálni fog az épület. 


63346 tollnok 2022-06-05 22:08:22

Jut eszembe Tatjána nénjének Szilveszter érdekes mód a Primavera lemondás kapcsán szemérmesen hallgat. Pedig kíváncsi lennék miket zagyválna össze, de ház a narancsosok esetében a köpenyegforgatás egyébként nem meglepő: anno szívügye volt Szilveszternek az Erkel Színház, most már inkább bezárná, anno szívügye volt a vidéki opera előadások Budapestre hívása, most már inkább lemondta. Bravo! Mi lesz a következő kedves Szilveszer? 


63345 CAPEHU 2022-06-05 13:50:51 [Válasz erre: 63341 Cilike 2022-06-04 16:15:21]

Polenzani nem beteg, nem covidos, egyszerüen  nem hajlandó a rendezést elfogadni, 

 


63344 tollnok 2022-06-05 11:44:52 [Válasz erre: 63343 tollnok 2022-06-05 11:43:24]

Megjegyzem azt is, hogy nekem azzal a Fausttal rendezés ügyileg sok bajom nem volt. A kórus remekelt és voltak jó szereposztási megoldások - még egy jó vendég Mefisztónk is, bár az első széria nem indult zeneileg fényesen a főszerepre kiválasztott énekes totál tévedés volt. 


63343 tollnok 2022-06-05 11:43:24 [Válasz erre: 63335 Cilike 2022-06-03 16:24:03]

Ez igaz, hogy most is van, de gondoljunk csak a Faustra: a népszerű opera első szériája a bemutató évében teltházzal ment, aztán utána nem igazán voltak teltházak. Ebben biztosan szerepet játszott a rendezés. El tudom képzelni - lehet nem lesz igazam - hogy ezzel a Don Carlosszal is ez lesz. Mondjuk nekem a szereposztással tavaly több bajom volt végül, mint a rendezéssel, mikor még online közvetítték az előadást. Eme nem túl pozitív élmények hatására én idén a Don Carlost kihagytam. 


63342 Edmond Dantes 2022-06-04 17:31:23 [Válasz erre: 63341 Cilike 2022-06-04 16:15:21]

Na, tetszik látni, vannak ilyen dolgok és ilyen emberek. Fogalmam sincs róla, kiről s miről van szó, de reméljük, vannak olyan emberek is, akik betegesen "Orbán-rajongók" és képesek jót írni 1-1 rendszerkritikus produkcióról. Már ha elmennek olyanra. Én ugyan ilyen honfitárssal meg nem találkoztam, de ami késik, talán nem múlik. Bár a "rendszerkritikus" produkciók mintha fogyatkoznának. Miért is?

PS Jut eszembe: ön mikor is látott legutóbb Alföldi- vagy mondjuk Pintér Béla-rendezést?


63341 Cilike 2022-06-04 16:15:21 [Válasz erre: 63338 bermuda 2022-06-03 23:20:22]

Polenzani covidos lett.  Amúgy én azon szórakozom nagyon jól, hogy olyanok, akikről jól tudom, hogy szinte betegesen orbán-fóbiások és kormányellenesek, egy olyan rendezőt szidnak el mindennek, aki ezt a színrevitelt deklaráltan orbán- ellenesnek is szánta. 


63340 Cilike 2022-06-04 16:14:30 [Válasz erre: 63338 bermuda 2022-06-03 23:20:22]

Polenzani covidos lett.  Amúgy én azon szórakozom nagyon jól, hogy olyanok, akikről jól tudom, hogy szinte betegesen orbán-fóbiások és kormányellenesek, egy olyan rendezőt szidnak el mindennek, aki ezt a színrevitelt deklaráltan orbán- ellenesnek is szánta. 


63339 CAPEHU 2022-06-04 14:43:37

Ne legyünk meglepve .itt az történik ,amit a főnök,  finanszorozójától elvár.

Amit  a közönség vár, nem számit, még akkoŕ sem,ha üres a nézőtér.






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.