apróhirdetés feladása:

|
63344 tollnok • előzmény63343 |
| 2022-06-05 11:44:52 |
Megjegyzem azt is, hogy nekem azzal a Fausttal rendezés ügyileg sok bajom nem volt. A kórus remekelt és voltak jó szereposztási megoldások - még egy jó vendég Mefisztónk is, bár az első széria nem indult zeneileg fényesen a főszerepre kiválasztott énekes totál tévedés volt.
|
63343 tollnok • előzmény63335 |
| 2022-06-05 11:43:24 |
Ez igaz, hogy most is van, de gondoljunk csak a Faustra: a népszerű opera első szériája a bemutató évében teltházzal ment, aztán utána nem igazán voltak teltházak. Ebben biztosan szerepet játszott a rendezés. El tudom képzelni - lehet nem lesz igazam - hogy ezzel a Don Carlosszal is ez lesz. Mondjuk nekem a szereposztással tavaly több bajom volt végül, mint a rendezéssel, mikor még online közvetítték az előadást. Eme nem túl pozitív élmények hatására én idén a Don Carlost kihagytam.
|
63335 Cilike • előzmény63332 |
| 2022-06-03 16:24:03 |
Most is van. A Don Carlosra nincs jegy. A Boccanegrára se volt, a Rómeóra se. Az Eiffel igaz, hogy kisebb, de a műsorszerkezete és karaktere is már, kortárs rendezések, kísérleti előadások.
|
63332 Kati • előzmény63331 |
| 2022-06-03 10:43:44 |
Lehet elemezni, ragozni, kristálygömbből jósolni is, de ezzel a műsorpolitikával nem lesz néző sem az Operában, sem az Erkelben. Az Eiffelben szerintem csak azért tűnik úgy, hogy vannak, mert úgy hallottam, kisebbek a termek és olcsóbb. A még megmaradt lelkesek megtöltik.
|
63331 Edmond Dantes • előzmény63330 |
| 2022-06-03 10:16:50 |
Optimista és jóhiszemű vagy :-)
3. Ugyan mikor teljesít újból az "átépített" Erkel Színház? Egyelőre be sem zárták, ki tudja, készültek-e már tervek az átépítésre és főleg: megvan-e a pénzügyi fedezet az átépítésre? Anno az újranyitás a maga súlyos fogyatékosságaival viszonylag gyorsan ment, részben MÁO közelgő, halaszthatatlan (??) renoválása miatt, részben, mert az Erkel esetleges lebontásával kapcsolatban is lehetett jóízűen "komcsizni". A nagy dér és dúr elcsitultával valamint MÁO jókora késéssel és jókora költségtöbblettel megvalósult megnyitása óta az Erkelt villámgyorsan, hogy ne mondjam, tegnapról mára elengedték operailag-balettileg és csak a Jóisten tudja, mikor zárják be, meddig tart az átépítése (ha egyáltalán), mikor nyit ki, kihez-mihez fog tartozni adminisztrative-pénzügyileg: Szente Vajkhoz, Ókovács Szilveszterhez vagy Bálámhoz, netán az ő szamarához (lehet, hogy utóbbi lenne a legalkalmasabb??), mi lesz a műsorstruktúrája stb.
4. Az átépített Erkel Színházról ld.előző pontot + a látogatók számát még feltételes módban is lehetetlen megbecsülni előadásszám, műsorstruktúra, egyebek nélkül. A "populárisabb népoperát játszó Erkel": megszűnt, halott. Hogy feltámad-e valaha és ott hány nézőnek hány populárisabb népoperát fognak játszani, hányszor, az szintén "Zukunftsmusik", aminek "zenéjét" ugyancsak a Jóisten "komponálja" és meg nem erősített hírek szerint még a kompozíció vázlatait sem készítette el. Ezek után-híján szériákat, bármit tervezni: no comment.
PS Lehet, hogy Ókovács Szilveszter már nem szeretne lemondani az Erkelről, de a jelek szerint ez a "szerelem" (már) nem kölcsönös és ki tudja, hogy X év múlva az lesz-e ismét? Most nem úgy néz ki és vélhető, hogy mire Erkel ismét kinyit "operailag" .. nem folytatom.
|
63330 Búbánat • előzmény63329 |
| 2022-06-03 09:31:07 |
Számomra úgy tűnik, hogy Ókovács Szilveszter „visszatáncol”, már mégsem szeretne lemondani az Erkel Színházról – legalábbis így értelmezem az alábbi mondatokat tőle:
3. Miért kell ennyi előadás az OPERÁ-ban?
„Az Erkel Színház ugyanígy teljesít majd a tervbe vett átépítés után, de opera- és balettprodukcióból csak 3-3 címre számítok félévente, abból 40-50 előadás és hangverseny jön ki egy évadban.”
4. Miért éppen ennyit vagy annyit játszanak egy produkcióból az OPERÁ-ban?
„Az is fontos szempont, hogy 6-8 előadás az Operaházban 6-7 ezer nézőt, az átépített Erkel Színházban pedig 9-11 ezer látogatót is jelenthet”
„Összességében úgy igaz, hogy a nagy klasszikus opuszokat vivő Operaházban közepes, a „populárisabb népoperát játszó Erkelben hosszabb, a különlegességeket, kamara-előadásokat bemutató Bánffy-teremben (Eiffel Műhelyház) pedig rövidebb szériáknak van értelme, kereslete."
|
63329 Edmond Dantes • előzmény63327 |
| 2022-06-03 09:11:44 |
Főig. Úr ismét jól (?) bevált módszerét alkalmazza legújabb Tatjána-levelében: saját sakktábláján (értsd: rovatában) ő vezeti a világos és a sötét bábukat is és láss csodát: mindig ő győz. Önmagának feltett kérdéseire mindig üzem(ház)biztos válaszokat ád, szellemesen ripos(z)tozik önmagának, statisztikailag védhető számokat zúdít az olvasóra. Az embernek mégis az az érzése támad, hogy nem annyira a -vajon hány- olvasónak szól ez az írás és belengetett folytatása, hanem a fenntartónak, az új kormánybéli új főnök(ök)nek. Unalomig lerágott csontok dolgozói létszámokról, előadás-és produkciószámokról, Diótörő-cunami indokoltságáról, hasonlókról. Új férfinak főnöknek régi műsor nóta kell, hátha ő még nem ismeri vagy beveszi. Hogy mást ne mondjak, az az apróság valahogy kimaradt, hogy a messze legnagyobb Erkel Színházat valójában elengedte az Intézmény, ami vélhetően jelentős mértékben változtatja az egész struktúrát, műsorrendet, repertoárt, közönséglétszámot ... és változtathatná t.k. a munkavállalói létszámot is, mint írja, "óvodáskorútól 90 fölöttiig". Vagy teszem azt, Kalapács József produkciója, amit óriásplakátok hirdetnek városszerte, szintén az Operaház repertoárját gazdagítja az Erkelben? És ezt a produkciót is ugyanúgy, ugyanaz a gárda állítja elő, MÁO (!)-alkalmazásban "óvodáskorútól 90 fölöttiig"?
|
|
|
| Mai ajánlat: | Nincs mai ajánlat |
|
A mai nap |
született: 1940 • Gregor József, énekes († 2006) 1953 • Bándi János, énekművész
|
|
|