Bejelentkezés Regisztráció

Erkel Színház


11206 Kati 2022-01-21 21:56:04

Azt hallom, hogy az Erkel Színház már a közeljövőben megszűnik, illetve operát többet nem fognak játszani egyáltalán, a tervezett műsorból semmi sem igaz. De akkor minek volt a vita a vidéki operaigazgatókkal?


11205 joska141 2022-01-21 17:09:01 [Válasz erre: 11204 Edmond Dantes 2022-01-21 15:10:02]

Csak azt nem értem: ha egy bizonyos idő után látható, hogy ennyi jegy maradt, miért nem adja az Operaház ezeket féláron, a saját jegyárusító rendszerében? Az Operaház honlapján még mindig teljes áron tudnám megvenni a mai előadás jegyeit. Miért kell ezzel további szervezetek bevételét növelni a különböző, félárra számított jutalékokkal? Számítógépes programmal ez nem egy bonyolult feladat lenne.

A ”Ma este színház” mindig előző este 21,00 órától indul, ugyanezt az Operaház is megtehetné, részére ez semmi bevételi többletet vagy hiányt nem jelentene, „csak” az emberek vehetnék olcsóbban a jegyeket.


11204 Edmond Dantes 2022-01-21 15:10:02

Az Operaház friss hírlevele szerint "óriási siker Az ezred lánya". (Ezt az epitheton ornanst már jól ismerjük a Főigazgató Úr kedvenc levelező-oldaláról.) Az "óriási siker" sajnos inkább erkölcsi természetű. Mára (!) és holnapra még kb. 1.250, vasárnapra több mint 800 jegy eladó. Kedves takatsa, el ne küldj oda, mert én is elküldelek :-)


11203 Búbánat 2022-01-21 10:08:42

A Klasszik Rádió 92.1  Opera Extra- Podcast műsorában a vendég: Palerdi András, basszista, a Magyar Állami Operaház magánénekese - Donizetti Az ezred lánya című vígoperájának Erkel Színházi bemutatójáról kérdezte a műsorvezető, Szerémi Nóra.


11202 ladislav kozlok 2022-01-21 10:01:52 [Válasz erre: 11201 Edmond Dantes 2022-01-21 06:55:12]

Brangäne vagy Fricka. 


11201 Edmond Dantes 2022-01-21 06:55:12 [Válasz erre: 11193 ladislav kozlok 2022-01-19 09:50:58]

Ha Bayreuth, akkor a két Erda.


11200 Edmond Dantes 2022-01-21 06:53:19 [Válasz erre: 11197 macskás 2022-01-19 20:53:50]

2. Knappe


11199 tollnok 2022-01-20 21:45:36 [Válasz erre: 11183 Klára 2022-01-16 10:25:17]

Istenem! Szövegértés! Nem, Az ezred lánya esetében megvolt a félház biztosan, arra reflektáltam, hogy relatíve kis létszámú, sokkal kisebb létszámú közönség esetében is megvolt már a szép siker. Ha kevesen vannak egy előadáson, és 2016-ban a Szokolay Hamleten nagyon kevesen voltak, akkor se fújolt senki. Tehát a megjelentek között az előadás siker volt. Részemről aki nem látta, azt sajnálom, mert jó előadás volt, nem nem az Ezred lányáról van most itt szó, hanem a Szokolay Hamletjéről, amit 2016-ban adtak legutoljára. Ott volt ilyen kis létszámú a közönség, nem volt bombasiker, de nem volt fújolás se. Akik jelen voltak, azoknak tetszett az előadás lassan hat éve, tehát nem volt kudarc. Nem voltak sokan 2016 novemberében a Bátori Mária koncerten se, de szép tapsot kaptak az énekesek a kisebb létszámú közönségtől is, sőt, akkor kifejezetten kitartó taps volt ides-tova lassan hat éve novemberben, tehát a megejelentek között szép siker volt az előadás. Nem voltunk sokan, de nekünk tetszett attól még. Ekkor még nem volt kamaraszínpad, most már van.

Az ezred lányán ennél többen voltak és nem volt teltház, de akik jelen voltak, azok kitartóan tapsoltak és nekik tetszett az előadás. 


11198 takatsa 2022-01-19 23:18:56

Shöck Atala a legszebb hangú magyar énekes. Számomra mindig ünnep, ha őt hallom énekelni. Olyan Einsam wachend in der Nacht-t, amilyet ő énekelt a Müpában, még életemben nem hallottam.


11197 macskás 2022-01-19 20:53:50 [Válasz erre: 11196 Kati 2022-01-19 20:07:02]

2004-7 között, valamelyik viráglány, meg volt még egy szerepe


11196 Kati 2022-01-19 20:07:02 [Válasz erre: 11194 macskás 2022-01-19 12:44:49]

Mit énekelt Bayreuthban és mikor?


11195 Búbánat 2022-01-19 13:08:43 [Válasz erre: 11192 Beatrice 2022-01-19 00:56:00]

Szerintem is, Schöck Atala kiváló választás volt a Márkiné szerepéhez. Remekül játszott. 

És nem csak a tekintetben, ahogy a főigazgató úr megfogalmazta: "Biztos vagyok benne, hogy Schöck Atala is pompás prózista lesz, különleges feladat ez a kiváló mezzoszoprán számára."  

Schöck Atala pompásan énekelte is az amúgy kevéske énekelnivalóit a vígoperában. 


11194 macskás 2022-01-19 12:44:49 [Válasz erre: 11193 ladislav kozlok 2022-01-19 09:50:58]

Szerepelt Bayreuthban.


11193 ladislav kozlok 2022-01-19 09:50:58 [Válasz erre: 11192 Beatrice 2022-01-19 00:56:00]

Schock Atalát Pozsonyban ismertem meg. A  muvésznot nagyra becsulom, gyonyoru nagy  hang, intelligens eloadás mod. Schock Atalának bizony Bayreuthban  a helye. Sajnos a MÁO nem szerepelteti opera darabban./ kivéve az Ezred lányát - de itt  beugro/.


11192 Beatrice 2022-01-19 00:56:00 [Válasz erre: 11189 Búbánat 2022-01-17 22:21:22]

"Az új beálló, Schöck Atala „fiatalosabb” márkinéra karikírozta magát, humorral sem volt híján, viszont alakításából hiányzik az a mindent elsöprő lendület, ami szereptársát, Farkasréti Máriát oly' jellemezte a premieren."

Nekem nem volt hiányérzetem. Úgy vélem, Schöck Atalának egyszerűen más volt a szerepfelfogása, Inkább az előkelő, arisztokrata nőt jelenítette meg. Tudjuk, ez az arisztokrata nő annak idején félrelépett egy katonatiszttel (eme félrelépés gyümölcse Marie), Meg azóta is imádja a katonákat. Meg most a komornyikjával van talán túlságosan is bizalmas kapcsolatban. De mégiscsak egy arisztokrata, van tartása.

Farkasréti Mária (akit szintén kedvelek), harsányabb, vulgárisabb figurát hozott. Ő sokszor alakít ilyen karaktereket, mindig élvezetesen. Schöck, azt hiszem, inkább kivételként alakít most ilyen humoros figurát. Nekem nagyon tetszik. És az a gyönyörű hang... Őt mostanában MINDENBEN hajlandó vagyok megnézni-meghallgatni, mert, úgy vélem, érdemes. Nagy élményem volt a közelmúltban a Verdi Requiem az Erkel Színházban meg a Prokofjev-kantáta a Müpában.


11191 Búbánat 2022-01-17 22:57:03 [Válasz erre: 11190 Kati 2022-01-17 22:36:16]

Bocsánat: basszus! persze, elírtam, javítom máris. Köszönöm az észrevételt.


11190 Kati 2022-01-17 22:36:16 [Válasz erre: 11189 Búbánat 2022-01-17 22:21:22]

Palerdi eddig basszus volt.Szerepkört váltott?


11189 Búbánat 2022-01-17 22:21:22 [Válasz erre: 11184 Búbánat 2022-01-17 11:44:44]

A tegnap esti Ezred lánya-előadáson Boncsér Gergely már erőteljesebb és biztosabb hangon énekelte a nevezetes, kilenc magas cés áriát, mint a premieren, ami bizakodásra adott okot, de a második felvonás kavatinája még továbbra is „várat magára” – hogy színben, árnyaltan, szépen kivitelezve és biztos magasságokkal, méltó legyen a tetszésünkre.  Reménykedjünk, Boncsér félig egészségesből napról napra javulva eljut a teljesen egészséges állapotig, s amint ennek hangot adott Ókovács Szílveszter főigazgató az ominózus „kritikájában”, fokozatosan visszanyeri korábbi megbízható „vocé”-jét, amely Tonio szerepmegformálásának rendkívüli hangi követelményeihez nélkülözhetetlen.  Úgyhogy én is remélem, legalább az utolsó (január 29.) előadáson betegségéből felépülve Boncsér Gergely már tudása-énekhangja legjavát fogja tudni nyújtani, mégpedig azon a színvonalon és olyan könnyedén, lazán, ahogyan a 9 magas C-vel megkoronázott áriát abszolválta a Kaufmann fémjelezte Parkfoglaló-gálakoncert első részében, az Eiffel Műhelyház szabadtéri Kodály parkjában 2020 augusztusában.

Az új beálló, Schöck Atala „fiatalosabb” márkinéra karikírozta magát, humorral sem volt híján, viszont alakításából hiányzik az a mindent elsöprő lendület, ami szereptársát, Farkasréti Máriát oly' jellemezte a premieren.  Mindkettőjük "szertartásos" „Szörnyellás” kinézetű, hosszú uszályos ruhakölteményben jelenik meg a színen, s ebből fakadóan is, mulatságos jelenetekben láthatjuk Berkenfield márkiné megszemélyesítőit a színpadon, és hozzá teszem: énekelni valójukat is élvezetesen oldják meg.  Palerdi Andrásnak – a többi énekművészhez hasonlóan – az ének mellett bőséges prózát is kell mondania, s ebben is jeleskedik: mondhatni, basszistánkban egy színművész veszett el...


11188 macskás 2022-01-17 19:40:27

11188


11187 Edmond Dantes 2022-01-17 16:50:53 [Válasz erre: 11186 Kati 2022-01-17 16:45:39]

"Azt álmodtam, hogy két macska voltam és játszottam egymással." (Karinthy)


11186 Kati 2022-01-17 16:45:39 [Válasz erre: 11185 Edmond Dantes 2022-01-17 15:02:51]

Vicces, tényleg. Saját színháza előadásáról ír beszámolót vagy kritikát, lényegében mindegy. Közben más oldalon olvastam, hogy a dolgozók kivezényelt családtagjaival volt tele a földszint, akik megrendelt lelkesedéssel őrjöngtek. Papa, mama, gyerekek, csupa szív, szeretet. Miközben a tenort az ötödik sorban se lehetett hallani. Remek, remek, tényleg remek.


11185 Edmond Dantes 2022-01-17 15:02:51 [Válasz erre: 11184 Búbánat 2022-01-17 11:44:44]

"Persze nem operakritikát írok", jelzi Főigazgató Úr e cikk 'lead'-jében ... aztán operakritikát (is) ír legújabb levelében. Örvendetes, hogy neki ennyire tetszett. Ez a lényeg (pont hu).

Igen-nagyon ragaszkodunk hozzá, hogy majd a saját Hunyadi-rendezéséről is nem-kritikát írjon, csak előtte, mint rendező beszélje meg a dolgot ...a Főigazgatóval.


11184 Búbánat 2022-01-17 11:44:44 [Válasz erre: 11175 Búbánat 2022-01-14 23:46:59]

A harmadik évezred lánya, avagy a nevetést ne vessük el

ÓKOVÁCS SZILVESZTER

2022.01.17. 09:31

Ókovács szerint az Opera - 210. levél

Édes Néném,

mivel tudatja, hogy nem mert eljönni a 110 éve nem játszott Donizetti-pamflet, Az ezred lánya bemutatójára, arra gondoltam, informálom én. Persze, nem operakritikát írok, hogy nézne az ki, csak egy-két szösszenetet arról, ami közben eszembe jutott a nevetésről. (Is.)

[...] "Mivel ez is az operettstruktúrával rokon opera comique műfajában született, a számok közti prózákat Kovács András Péterrel, a másik elfajzott jogásszal dolgoztattuk át. A rendező, a Dömötör Andráshoz hasonlóan szintén „operaszűz" Polgár Csaba sincs humorérzéknek híján, így péntek este hiába volt csak félházunk az Erkel Színházban, mégis bensőséges-hangulatos nevetéstől hullámzott a nézőtér." 

[...] „A pénteki este igazi jutalomjátékot hozott egyrészt a mi Farkasréti Marinknak, aki búgó, vérbő, de közben kétoktávos nemesasszonyt hozott remek prózával. (Biztos vagyok benne, hogy Schöck Atala is pompás prózista lesz, különleges feladat ez a kiváló mezzoszoprán számára. Hiába, amikor 2019 őszén kitűztük a darabot, még kivételesen két szereposztással indultunk neki, aztán sok minden történt, ugye, többen ezért vagy azért kipontozódtak, az előadássorozat felrakása is változott, de Atala maradt és ennek nagyon örülök!)
Palerdi András őrmestere ugyancsak valóságos színművészi képességeket csillogtatott a premieren, büszkék voltunk rá, miközben nevettünk rajta. A betegség utóhatásaival küzdő, de Tonio szerepére termett Boncsér Gergelynek csak annyit tudtam mondani, hogy ha nekem ilyen magas C-im lennének lábadozva... [...] Boncsér Gergő most félig egészségesen is hozza a szerepet a 9 rettegett C-vel együtt, és biztos vagyok benne, hogy a többi előadáson pirospozsgássá érik az alakítás, ahogy teljesen felgyógyul. És itt van a címszereplő, a végére „hagyott" Szemere Zita, aki pedig maga Marie, az ezred lánya! Rég éreztem valakit ennyire önazonosnak: nem egyszerűen kiváló éneklés, szerepalakítás az övé, hanem ez a földre pottyant komika mintha önmagát alakítaná, vagy mintha Marie-t egy másik évezredből megsejtette volna bizonyos Gaetano Donizetti... Lírában, virtuozitásban, muzikalitásban, színjátszásban, prózában és szerethetőségben is jeles!” [...]


11183 Klára 2022-01-16 10:25:17 [Válasz erre: 11181 tollnok 2022-01-15 17:35:54]

Bocs, ha jól értem, a jelenlevők létszáma 50 és 100 fő között volt? Az egész Erkelben? Még szép, hogy tapsoltak, de ezt én nem nevezném sikernek! Hiszen gyakorlatilag félház sem volt. A színházakban az ilyen darabokat a Kamaraszinházban vagy a kisszinpadon mutatják be! 


11182 Kati 2022-01-15 19:32:58 [Válasz erre: 11180 Cilike 2022-01-15 12:17:51]

Hogy maga micsoda, azt nem adnám írásba. Ismerjük ezt az öntudatos polgártársnőt, a nyilas korszak házmesternőjét, a kommenisták lakótömb felelősét. Fő hogy legyen, akinek a hátsóján dolgozik.


11181 tollnok 2022-01-15 17:35:54 [Válasz erre: 11180 Cilike 2022-01-15 12:17:51]

Két példa a Bátori Mária és a Szokolay Hamlet opera koncertje. Egyiken kevesebb közönség volt, mint a másikon. A Hamletten kongott az ürességtől a nézőtér, szószerint, a földszinten tán 50 ember ha lehetett, de 100 szerintem nem volt - mégis szép siker volt azok számára, akik ott voltak az előadás. A Bátori Mária esetében szintén hosszan és kitartóan tapsolt a kislétszámú közönség.

Az ezred lánya is siker volt - de nekem nem tetszett különösebben. Szemere Zitának nincs meg a megfelelő jártassága a bel canto darabokban, ezért szólamát nem tudta könnyedén szárnyalóan és csillingelően előadni. Boncsér Gergely egy katasztrófa. Egyre rosszabb hangi állapotban van - 5-6 éve még hittem benne, hogy megfelelő szerepkörben megtalálja majd az útját és a saját fachjában szép fejlődésen megy át - mással is megesett már, hogy így történt, vele nem. Tompaság és erőtlenség - kb. ezzel a két szóval tudom jellemezni tegnapi produkcióját. A prózai dialógusok jók voltak, a zenekar szintén, az énekkar is, Palerdi se volt rossz, Farkasréti se, de összeségében így számomra elég közepes előadás volt, de a közönségnek tetszett. A rendezés se lenne, de a díszletek és a jelmezek nekem szintén nem nagyon jöttek be - ennél lehetett volna azért szellemesebb és látványosabb is, ami megjelenik a színpadon. De a közönségnek tetszett. Tapsolt. Hosszan, lelkesen a végén. 


11180 Cilike 2022-01-15 12:17:51 [Válasz erre: 11176 Kati 2022-01-15 10:43:07]

Micsoda jóindulatot sugároznak a kedves sorai. Igen, képzelje, volt már nem egyszer, hogy relative kisebb közönség is nagyon hálás volt és bizony nagy volt a siker. Mucsoda megkeseredett vénasszony lehet maga, te jó ég.


11179 Edmond Dantes 2022-01-15 12:17:40

Bel canto darabokat, sokszor megírtam már, 2-3 kivétellel, nálunk nem lehet sorozatban adni nagy házban. Illetve adni lehet, "csak" eladni nem. Járványtalan időben sem.


11178 Búbánat 2022-01-15 11:16:31 [Válasz erre: 11176 Kati 2022-01-15 10:43:07]

A beszámolómban egy szóval sem jeleztem, hogy mennyire volt tele vagy nem tele a nézőtér. Amúgy a jegyeladások kimutatása általában nem tükrözi a  valóságot: teltház volt a premieren; az emeleti rész volt foghíjas. (Az Opera művészei, munkatársai a premierek alkalmával tiszteletjegyekkel vannak jelen? Tegnap is  elég sokukat láttam ott a közönség körében.)


11177 Diva Plavalaguna 2022-01-15 11:05:57 [Válasz erre: 11175 Búbánat 2022-01-14 23:46:59]

Nagyon jó előadás, Szemere Zita  valóban fantasztikus benne. A prózai jelenetek nagyon  viccesek.  Javaslom mindenkinek.


11176 Kati 2022-01-15 10:43:07 [Válasz erre: 11175 Búbánat 2022-01-14 23:46:59]

Ahogy a jegyeladásokat láttam, maroknyi közönség előtt aratott vastapsos nagy sikert. Búbánat úr (vagy hölgy) bejegyzései egyre inkább emlékeztetnek a szovjet televízió termelési híradásaira. Bő búzatermés, millió tonna acél, közben meg éhezett mindenki.


11175 Búbánat 2022-01-14 23:46:59 [Válasz erre: 11174 Búbánat 2022-01-14 17:11:23]

Az ezred lánya Erkel Színházi bemutatója az este hatalmas sikert aratott!  

Most egyelőre annyit, hogy a pompás vígopera vastapsos előadásában Szemere Zitáról  - mint címszereplőről (Marie), de mint az Opera fiatal tehetséges énekművészének újabb szerepben való megmérettetéséről egyaránt  - elmondható:  tündökölt!  Elvarázsolt! Fantasztikusat énekelt, játszott, alakított, egyszóval: brillírozott!  Én még soha nem láttam őt ennyire ragyogni a színpadokon... Már csak  Őérte megérte ezt a ritkán játszott Donizetti-operát elővenni és bemutatni! Még sokszor ajándékozzon meg bennünket ilyen csodálatos ének-zenei élménnyel, mint amit ma Tőle kaptunk, és persze az egész produkció roppant szórakoztató! Érdemes nem is egyszer megnézni! Donizetti muzsikája pedig ugyancsak sziporkázó! Eredeti, francia nyelven hangzanak el a dalbetétek, magyarul a dialógusokban a próza. (Némely zenetörténész, zenei író, rendező mint  "első operettként" aposztrofálja e sok humorral, zenei ötlettel is átszőtt művet:  a francia operett /Hervé, Offenbach... / előfutáraként is tekinthetünk e nagyszerű zenés-színházi darabra.)

Még egy gondolat: Tonio szerepében Boncsér Gergely a kilenc magas C-t ugyan kiénekelte - a kilencediket inkább "fejhangon", mintha a magasságaival azért hallhatóan küszködne  és még hozzátenném, a tenorjának továbbra sincs átütő ereje (gyengén hallatszik a többi szólamot éneklő művészhez viszonyítva is) ,   viszont a szerepét ő is jól játssza, Marie-val kettősei élvezetesek, a hármasban is remek (Palerdi András a komédiázásban is jeleskedik mint Sulpice őrmester) és a prózamondással könnyedén megbirkózott, a karaktert hozza. 


11174 Búbánat 2022-01-14 17:11:23

Gaetano Donizetti: Az ezred lánya | La fille du régiment (trailer)

Ma este premier.


11173 Klára 2022-01-11 14:55:05 [Válasz erre: 11172 bermuda 2022-01-11 11:50:28]

Ez tökéletesen így volt. Egy pontosítás, hogy a helyzet mindenki számára egyértelmű legyen: mikor 1966-ban dolgozni kezdtem, 1180,.  (ezeregyszáznyolcvan) Ft volt a havi fizetésem, a 32.- illetve 40.- Ft helyárakat ehhez kell viszonyítani!  De kiválóan lehetett látni - hallani az Operaház harmadik emeletéről is, ahol 5.- Ft volt egy jegy. Első bérleteinket a nyugdíjas Nagyi fizette, évekig vele jártunk, a harmadik emelet volt a törzshelyünk.


11172 bermuda 2022-01-11 11:50:28 [Válasz erre: 11167 Cilike 2022-01-10 18:46:35]

Igen, régen minden jobb volt... ez nálam az Erkel előadásaira vonatkozik.. Nem egy időben "nőttünk" ott fel . az enyémben .még magyarul énekeltek..volt rendes diszlet. eredeti kosztümök,ahogy a szerző megirta. Nem volt eszement rendezés, etc...és bizony akkor teltházak voltak ott is és az Operában is. Jó,  az első sor 40. ft.. ill.32. Kevés fizetésem volt, de hetente eljutottam kedvenc énekeseim előadásaira. Tudom.. egy   már kihaló félben levő  operabarát nyavajgása...ahogy ön szépen  megfogalmazta. 


11171 Edmond Dantes 2022-01-11 09:55:01 [Válasz erre: 11166 Cilike 2022-01-10 18:43:52]

Ha megenged egy megjegyzést, kedves Cilike: örvendetes, ha a társulat egyik művésze szerint a Házban "jól mennek a dolgok". Remélhetőleg az ön véleménye reprezentatív, azaz a társulat mértékadó többségének véleményét tükrözi. Érdekes-érdemes lenne ezt pl. egy titkos szavazáson felmérni, van ilyen máshol. A közönség mindenesetre és sajnálatosan hosszabb ideje másképpen "szavaz", éspedig a lábával. Távol marad. És ahogy a minapi itteni "Tatjana"-vezércikk írja, már jóval a járvány kezdete előtt óta. Ha elolvassa 11154 sz. bejegyzésemet, magam is arra emlékszem, hogy régen is sok fél-harmadházas előadás volt. Akkor azonban egyrészt nem álltak ekkora anyagi források a Ház, pontosabban a főigazgató rendelkezésére, mint évek óta és jelenleg, másrészt nem hangzott el annyi magabiztos és büszke nyilatkozat -mint mostanában- arról, hogy a "világ legnagyobb operai együttesét" a "világ vezető operaházai sorába emeljük" vagy máris ott van. Elnézést kérek, ha nem pontosan idéztem, de kb. ilyesmiket hallunk évek óta szakmányban. Ilyesmikat talán a világ valóban vezető operaházainak igazgatói sem szoktak nyilatkozni ... talán azért nem, mert ők valóban ott vannak.


11170 Kati 2022-01-11 09:23:36 [Válasz erre: 11168 lujza 2022-01-11 01:42:16]

A különbség csak annyi, hogy mi fizetünk, neki meg fizetnek. Nem jelentéktelen.


11169 Kati 2022-01-11 09:01:16 [Válasz erre: 11166 Cilike 2022-01-10 18:43:52]

Maga perdig folytassa nyugodtan az igazgatójának a lipservice-t, biztos kifizetődő.


11168 lujza 2022-01-11 01:42:16 [Válasz erre: 11166 Cilike 2022-01-10 18:43:52]

Kedves Cilike, Te ott dolgozol, mi pedig a közönség vagyunk. Sajnos vagy nem, de már 60 éve rendszeresen megfordulok az Operában és az Erkelben. Dehogy állítom, hogy régen minden jobb volt, akkor is voltak pocsék előadások és bukások. De lehet bármilyen átgondolt is a műsorterv most, valahogy mégsem elég vonzó a kínálat nekem. Ősszel is, most is volt egy nagylelkű ajánlat, a szabad bérlet. Érdemes volt összeválogatni 6 előadást ahhoz, hogy féláron kapjuk a jegyeket, ámde nekem ez egyáltalán nem ment könnyen. Igaz, mostanában eléggé hátat fordítottam a balettnek, a musicalt meg nem szeretem, de mindkétszer alig találtam 6-6 olyan opera előadást, ami igazán csábított volna.


11167 Cilike 2022-01-10 18:46:35 [Válasz erre: 11149 bermuda 2022-01-07 14:14:59]

Milyen jelzőt írtam? Meséljen. Amúgy én is az Erkelben nőttem fel, de nem volt mindig teltház. Ez a szokasos "régen-minden-jobb-volt".  


11166 Cilike 2022-01-10 18:43:52 [Válasz erre: 11150 Kati 2022-01-07 16:25:39]

Én itt dolgozom. Csak tudom, szerintem jól mennek-e a dolgok. Szerintem meg mióta az Operában dolgozom, nem volt ilyen módon átgondolt műsorterv. A járvány mindenképpen  befolyásolja a nézők aktivitását. Utálkozzon csak, még sterencse, hogy látatlanban teszi, besavanyodott fanyalgó.


11165 Klára 2022-01-09 16:09:39 [Válasz erre: 11164 takatsa 2022-01-09 14:54:42]

Mindkét korszakra vonatkozó állítás igaz, Istennek hála történtek és történnek jó dolgok is. Csak azt nem értem, miért kell mindig mindenben a rosszat keresni!


11164 takatsa 2022-01-09 14:54:42 [Válasz erre: 11161 Klára 2022-01-09 10:57:40]

Én nem a szocialista időkről írtam, hanem az elmúlt évekről. "Operakaland" volt a címe, az eredendően középiskolásoknak szervezett sorozatoknak, de általános iskolai csoportokat is fogadtak. A műsor mindig komplett operaelőadás volt, az egyik évben pl. a Varázsfuvola. 

Én Joska bejegyzésére reagáltam, amelyet az Erkel színház újranyitásakor elhangzott idézettel kezdett: 

"Az Erkel Színház diákok ezreit kívánja ellátni zenei útravalóval. "A kormányzat támogatását is elnyerte az a célkitűzés, amely szerint a jövőben minden középiskolás úgy fejezze be tanulmányait, hogy járt az Erkel Színházban, és látott operaelőadást" - emelte ki a közlemény szerint Ókovács Szilveszter megbízott főigazgató.”

Majd szokása szerint ennyit fűzött hozzá: "Mindenki eldöntheti, hogy az elmúlt évek során ezekből az elképzelésekből mennyi valósult meg."

Kedves Jóska, ezt se neked, se másnak nem kell eldöntenie, mert ezek tények. Tetszik-nem tetszik, vannak ígéretek amelyek megvalósultak, és történtek-történnek jó dolgok is. 


11163 Klára 2022-01-09 13:46:14 [Válasz erre: 11162 Heiner Lajos 2022-01-09 11:18:46]

Köszönöm  a megerősítést, én se a diákcsoportban láttam mobiltelefonozó embert!


11162 Heiner Lajos 2022-01-09 11:18:46 [Válasz erre: 11161 Klára 2022-01-09 10:57:40]

2015-ben láttam a West Side Storyt az Erkelben, a ház diákokkal telve, semmi dumálgatás, cukorpapír-csörgetés. Hanem zúgó vastaps. Igaz, ebben biztos sikere volt Hábetler Antal remek bevezetőjének és a nagyszerű énekeseknek (László - Nánási - Kálnay).


11161 Klára 2022-01-09 10:57:40 [Válasz erre: 11159 takatsa 2022-01-08 22:20:22]

A vidéki, eldugott falvakból az Erkelbe felhozott iskolás gyerekek "természetesen" masszív ellenérzést váltottak ki bizonyos emberekből. Vattáznak, a gyerekek randalíroznak, csokispapírokkal zörögnek, stb - a teljesség igénye nélkül.   Pedig  ezek a gyerekek tanári kísérettel érkeztek, olyan megilletődöttséggel  és fegyelmezettséggel, ami láttán pár budapesti pedagógus elképedt volna. Általában olyan vidékről jöttek, ahol nincs minden faluban kábeltv, internet se nagyon, tehát az oly sokat emlegetett kultúrához való hozzáférés joga sem illeti meg őket! 

Nem sírom vissza a szocialista időket, de akkor a világ legtermészetesebb dolga volt, hogy az általános iskolák felső tagozatos tanulóit és a középiskolásokat rendszeresen, szervezett fromában vitték színházba, horribile dictu operába is, diákjeggyel, osztályfőnöki kísérettel.


11160 fbcs 2022-01-08 22:28:23

Véleményem szerint az nem rossz gondolat, hogy az Erkel vegyes profilú színházként működjön (már alapvetően ilyen irányba tettek lépéseket, pl. az idei évad Puskás musicaljeivel (most annak a minőségét hagyjuk).
Jelenleg néhány nagyon népszerű opera tud (jó szereposztással) havi pár alkalommal megtölteni egy ekkora színházat. Pláne úgy, hogy most alapvetően márciustól elvben 4 helyen játszanának rendszeresen operát (Eiffel, Operaház, Müpa, + ugye az Erkel).
Felújítás után simán megoldható lehetne, hogy a Madách - Operett - Operaház a várhatóan komolyabb nézettséggel bíró darabjait hozná az Erkelbe.
Tegyük a kezünket a szívünkre: Operaház + Eiffel mellett havi 6-8 operánál többet nem igen tudnának normális nézettséggel bemutatni. Kb. Aida, Traviata, Rigoletto,Trubadúr, Don Carlo, Bohémélet, Tosca, Pillangókisasszony, Turandot, Figaro házassága, Don Giovanni, A varázsfuvola, Carmen, Bajazzók/Parasztbecsület, János vitéz + Diótörő, Hattyúk tava.
Leglogikusabb, ha ezekből adnának az Erkelben, ezek bemutatói + Wagner + Strauss + Donizetti + Rossini + gálák + külföldi sztárelőadók az Operaházban.
Eiffel jelenlegi kortárs + barokk + kísérleti vonalon körvonalazódó repertoárja rendben lehetne.
Persze nem ártana, ha normálisan kommunikálnának, nem csak ilyen odavetett félmondatokat hallanánk, mint a korábbiakban belinkelt interjú.


11159 takatsa 2022-01-08 22:20:22 [Válasz erre: 11158 joska141 2022-01-08 21:37:21]

És ha elkelt volna minden jegy a Denevérre, akkor jöhetne a 2. számú sirám, akár a Diótörőnél: a Covid tombolása alatt vágóhídra hajtják az embereket. Ismerős, ugye, a nyuszika, akinek van sapkája...nincs sapkája... 
És persze emlékezhetünk az elmúlt években megvalósult projektekre is, pl. amikor tavaszonként, hosszú hetekig általános iskolások töltötték meg az Erkel széksorait, köztük olyan, eldugott falvakból felhozott gyerekek, akik ingyen, vagy néhány száz forintért jutottak egy életre szóló élményhez.
Bizony, a világ szép is lehet,
ha nem tartod csukva a szemedet.


11158 joska141 2022-01-08 21:37:21 [Válasz erre: 11157 Kati 2022-01-08 21:23:15]

Az interneten sok cikk olvasható az Erkel Színház 2013.évi nyitásáról. Ilyenek például:

https://www.operaportal.hu/operaelet/itthon/item/40349-erkel-szinhaz-nyitas

https://szinhaz.hu/2012/12/07/erkel_101_szuk_korben_unnepeltek_a_nyitas_evfordulojat

Főigazgató Úr akkori hitvallása szerint:

„A dalszínház jelenlegi vezetése a megújuló Erkel Színházat olyan közösségi térré kívánja tenni, amely a kultúrán keresztül tömegeket vezet vissza a hagyományos értékekhez, egyben lehetőséget teremt arra, hogy az emberi kapcsolatok is előtérbe kerüljenek benne - áll az MTI-hez eljuttatott közleményükben.
Az Erkel Színház diákok ezreit kívánja ellátni zenei útravalóval. "A kormányzat támogatását is elnyerte az a célkitűzés, amely szerint a jövőben minden középiskolás úgy fejezze be tanulmányait, hogy járt az Erkel Színházban, és látott operaelőadást" - emelte ki a közlemény szerint Ókovács Szilveszter megbízott főigazgató.”

 

Mindenki eldöntheti, hogy az elmúlt évek során ezekből az elképzelésekből mennyi valósult meg.

A belinkelt cikkek foglalkoznak az Erkel Színház várható látogatottságával is.

„Az Erkel Színház produkcióira február 1-jén indult a jegyértékesítés. Négy hét leforgása alatt hat előadás teljesen "elkelt", a többire rekordsebességgel kelt el szintén nagyszámú jegymennyiség. A nyitóelőadásig több tízezer belépőjegyet értékesített a szervezési osztály.

A próbaüzem végéig rangos szereposztással kerül színre a Don Giovanni, az Aida, a Turandot és a Don Carlos. A Magyar Állami Operaház kamaraénekese 2012/2013-díj birtokosai: Sümegi Eszter, Váradi Zita és Bretz Gábor is színre lépnek.”

Az „elkelt” előadások között nem szerepelt a holnapi Denevér, amely a mostani szériában 50%-os jegyárkedvezménnyekkell sem biztosít telt házat.


11157 Kati 2022-01-08 21:23:15 [Válasz erre: 11156 joska141 2022-01-08 16:41:48]

Még a koronavírus előtt voltam néhányszor az Erkelben, mert barátaim elvittek autóval, láttam a Toscát, a Nabuccót és a Parasztbecsület-Bajazzókat. Mindig telt ház volt. Ebből szerintem az látszik, hogy attól függ, mit játszanak és kik énekelnek.






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.