vissza a cimoldalra
2021-06-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11685)
A csapos közbeszól (95)

Jacques Offenbach (486)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4738)
La Voix humaine - avagy az énekhang varázsa (188)
Balett-, és Táncművészet (6117)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62658)
László Margit (219)
Benjamin Britten (36)
Társművészetek (2405)
Operett, mint színpadi műfaj (4823)
Kedvenc előadók (2856)
Ilosfalvy Róbert (967)
Házy Erzsébet művészete és pályája (5166)
Franz Schmidt (3850)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2234)
Kimernya? (4078)
Lehár Ferenc (762)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43
számlaszám:
11711003 20016193

apróhirdetés feladása:

Név: joska141
Leírás:
Honlap:
   


joska141 (960 hozzászólás)
 
A MET felvételei • 15112021-06-16 22:36:59

Tisztelt „Héterő”! Én nem tudok olyan jól se magyarul, se olaszul, mint Ön vagy Takatsa fórumtársunk, akit többször is meg tetszett szólítani.



De: ott voltam anno a Müpában ezen a MET Il Trovatore közvetítésen.



Már nem emlékszem, hogy egyáltalán volt-e magyar felirat vagy nem.



De emlékszem Hvorosztovszkij áradó hangjára, a Miserere hangulatára, a börtönjelenet ízzó hőfokára és az egész előadás drámaiságára.



Nem lehetne, hogy a jelen fórum címének – A MET felvételei - megfelelően magával az előadással foglalkozzunk?



Ez a fórum nem a „MET felvételeihez készített magyar feliratok elemzése” címet viseli.



Nagy-nagy tisztelettel és elismeréssel az Ön széleskörű tudásának, kérem, hogy ezeket az értékes ismereteit egy ennek megfelelő felületen ossza meg velünk a jövőben.


Operett, mint színpadi műfaj • 48062021-06-15 12:37:05

Tisztelt „zenebaratmonika”! Kivonatosan idézek hozzászólásából:



„A legelrémisztőbb példa a Puskás musical volt, amiből már a bemutató is rémes volt, még ingyen se, vagy talán max ingyen. Ez nem szinvonal, inkább a gagyi kategória.”



Úgy látszik Ön, sok más ismerősömmel együtt, egy harmadik bemutatón vett részt, melyre vonatkoznak az Ön értékes megállapításai.



Ha meg tetszik nézni a korabeli ismertetéseket, melyekből alant idézek, tetszik látni, hogy tulajdonképpen új műfaj születetett, ez hasonlóan megújította a musicalt, mint Vidnyánszky Attila korábbi, korszakos Csárdáskirálynő rendezése.



https://www.nemzetisport.hu/magyar_valogatott/puskas-musical-allva-tapsolt-a-nezoter-az-elobemutaton-2779195



„Puskás Ferenc és az Aranycsapat előtti méltó tisztelgés az a zajos siker, a mindkétszer állva tapsoló nézőtér, ami ma fogadta a produkciót!”



„A nyolc-, tízesztendős gyerekszereplők, akik – szerencsére – mit sem tudnak az ötvenes évekről, zokogtak a meghatottságtól az Erkel színházban, a nemzeti ünnepre időzített előbemutatót követő vastaps után és azt skandálták: „Puskás Öcsi!, Puskás Öcsi!””



„A darab 2020-as teltházas előbemutatóján álló tapssal zárt a nézőtér, a társulat készen áll, hogy megismételje a sikert!”



Kell ennél több?



Igen, és ez a reklám helye, a Margitszigeten a magyar válogatott keddi és szombati mérkőzése után újra látható! Még mind a két előadásra van 700-700 jegy!


Operett, mint színpadi műfaj • 48032021-06-15 11:15:55

Van a régi közmondás: az ellenségem ellensége az én barátom.



Azt hiszem ez tisztán megállapítható az Operettszínház új művészeti vezetője, Vincze Balázs és az Operettszínház jelenlegi vezetősége viszonylatában.



Az új művészeti vezető eddigi Pécsi működésében:




  • letiltotta Alföldi Róbert már meghirdetett előadását (Igenis, Miniszterelnök úr!)

  • a nem NERkompatibilis pécsi városvezetés elbocsátotta (nem engedélyezett szerződés)



Ilyen ember hiányzott eddig az Operettszínház vezetőségéből!!!


Társművészetek • 24032021-06-14 16:02:28

Tisztelt Búbánat! Örülök, hogy ebbe a fórumba is be tetszett linkelni Lehoczky Zsuzsa elismerésének pillanatairól szóló tudósításrészt.



Örülök, hogy az Operettszínház művésznője ilyen elismeréssel nyilatkozik Vidnyánszky Attiláról, aki az előző évadban megújította a magyarországi operettjátszást a Csárdáskirálynő új bemutatójával.



 



Az Origo 2399.szám alatt ismertetett lelkendezése után azt hittem már nem lehet újat mondani erről a már nem látható Rómeó és Júlia előadásról.



De a Nemzet új Színészének sikerült, az Ön által belinkelt szavaival, melyet kiemelten idézek:



„én is megnéztem a Vidnyánszky Attila által rendezett Rómeó és Júliát, és úgy érzem, nem engem kell ünnepelni, hanem ezeket a fantasztikus színészeket. Tökéletes előadás volt, őrületes tehetségekkel, és a rendezés egészen egyedülállóan kiváló. Mindenkinek köszönöm ezt a nagyszerű élményt!”


Társművészetek • 23992021-06-12 06:55:34

Megtörtént a Vidnyánszky Attila vezette Nemzeti Színház első, közönség előtti bemutatója, a Vidnyánszky Attila rendezte Rómeó és Júlia.



https://www.origo.hu/kultura/20210610-az-volt-a-cel-hogy-ez-az-eloadas-egy-igazi-unnep-legyen-romeo-es-julia-video.html?utm_source=hirkereso&utm_medium=referral&utm_campaign=hiraggregator



Idézet a cikkből:



„A premier óriási siker volt, az előadást először a páratlan költőiséggel ábrázolt erkélyjelenet után, majd többször is nyíltszíni taps szakította meg.”



Még egy idézet a cikkből:



„A két címszereplő minden túlzás nélkül csodálatosan alakította a legendás szerelmespárt, rajtuk kívül a Lőrinc barátot játszó, nagy színészt, Blaskó Pétert és persze Nagy Marit, Berettyán Sándort, Bordás Rolandot, Berettyán Sándort és Tóth Augusztát is ünnepelte a közönség.”



Berettyán Sándor valószínűleg két szerepet játszik a darabban, azért kerülhetett a neve kétszer is feltüntetésre a cikkben. Gondolom Ő a Karinthy Színpad újonnan kinevezett igazgatója, Berettyán Nándor testvére.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 626262021-06-03 14:39:29

Tisztelt Cilike! Idézek hozzászólásából:



Ez a baj a civilekkel, okoskodnak és nem értenek hozzá



Ha el tetszik gondolni, mindig ez volt a baj a civilekkel. Bármihez okoskodtak, nem értettek hozzá, ezért lettek háborúk, felkelések, forradalmak, mind a való életben, mind pedig a művészetekben.



Talán rendeletilag kellene a civileket az okoskodástól eltiltani. Lenne olyan szíves, tisztelt Cilike ezen rendeletet előkészíteni, az Országgyűlés biztos készséggel megszavazza az Ön javaslatát.


Társművészetek • 23942021-06-03 03:31:58

Tisztelt „Lujza”! Lehet, hogy az Ön által megnevezett fórum oldalon kellett volna leírnom az idézett részeket. Elnézést, hogy nem azt választottam, mentségemre szolgáljon, hogy az idézett cikk más részén azt írták, hogy nagyon sok műfajú volt a Fesztivál.



Felhívom a figyelmet azért arra, hogy az idézőjelek között szerepelő cikkrészlet nem a „Bartók Béla” és a „Fesztivál” szavakat emeli ki vastagítottan, hanem a „Káel Csaba, a Müpa vezérigazgatója” szavakat. Ez a tény alkalmat adhat bizonyos következtetések levonására…


Társművészetek • 23922021-06-02 17:10:37

https://www.origo.hu/itthon/20210602-nagy-sikerrel-zarult-az-elso-bartok-tavasz-nemzetkozi-muveszeti-hetek.html?utm_source=hirkereso&utm_medium=referral&utm_campaign=hiraggregator



„Fantasztikus hetek állnak mögöttünk, hiszen ebben a rendkívüli évben az első Bartók Tavasznak sikerült összekötnie a kultúrarajongókat és a művészeket a világ minden pontján, Milánótól Londonon át Budapestig. Nagyszerű volt látni, hogy milyen nagy szakmai és nézői érdeklődés kíséri a bemutatókat – mondta Káel Csaba, a Müpa vezérigazgatója. Kiemelte, hogy Bartók Béla születésének 140. évfordulóján a nevét viselő fesztivál kiválóan bizonyította, hogy az alkotóerő és a kreativitás felülkerekedik a nehézségeken, hiszen a pandémia hátrányaiból előnyt kovácsolva idén a digitális platformokon kivételes programnak lehetett szem- és fültanúja a közönség.”



„A 2. Bartók Tavasz Nemzetközi Művészeti Hetek 2022. április 1. és 18. között várja majd a közönséget.”



Miért nem olvashattam beszámolókat, kritikákat ezekről a „fantasztikus hetek”-ről a Momus fórumain?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625982021-05-30 11:42:44

Tisztelt Klára és Tisztelt Edmond Dantes! Kedvenc példám a berlini Staatsoper felújítása, amely az eredetileg tervezett határidővel szemben, mintegy 5 évvel utána nyílt meg, és a költségek az egekbe szöktek. De!!! Közben folyamatos, korrekt tájékoztatás Barenboim részéről, újságokban, híradókban főműsoridőben, az építők most ezt találtak, most azt és így tovább.



Nálunk meg: van egy operaházi vezető (Ókovács Szilveszter), van egy felújítási vezető (Zoboki Gábor), van egy általános összefogó (Baán László), akik közül a megszólalás abszolút ötletszerű, ki, mikor hol, úri kedve szerint.



Idős vagyok, még az átkosban szocializálódtam. Évtizedekig félig romos állapotban volt a mostani Magyar Nemzeti Galéria. Aztán hozattak 50 azaz Ötven várrestaurálással foglalkozó olasz építőmestert és közreműködésükkel viszonylag gyorsan elkészült.



Mi meg mostanában? Mindent mi akarunk megoldani, újra és újra felfedezni a melegvizet, aztán nézhetjük. Baán László felújíttatta a Szépművészeti Múzeumot, az első nagyobb zivatarnál rögtön beázott. És így tovább, és így tovább. Évek óta költöztetjük a Magyar Nemzeti Galériát, a Magyar Néprajzi Múzeumot, egy kapavágás nem történt. Most vasúti megállót tervezünk a nemlétező Közlekedési Múzeumhoz.



Az egész kulturális szféra nagyívű beruházásai abszolút ötletszerűek, nincs egységes koncepciójuk, irányítójuk. Most a múzeumok témájába beleszól még L. Simon László és Demeter Szilárd is.



Ezt az egészet sínyli meg az Operaház felújítása, ami abszolút csak szakmai téma lenne, de hát a 2022-es választás időpontját a Köztársasági Elnök február 15-e környékén hirdeti ki. Huncut az, aki rosszra gondol.


Társművészetek • 23902021-05-29 20:58:05

Tisztelt Edmond Dantes! Még egy kicsit elsietett Kiss-B Attila üdvözlése.



Az Ön által belinkelt forrás is a "feltehetőleg" szót használja a szenátus jövőbeni személyeit illetően. Június 8-án egy általunk ismeretlen sösszetételű szervezet fogja a szenátust megválasztani. Ott, lehet, hogy minden jelöltet vagy egy részüket nem szavazzák meg, mint ahogy ez nálunk már megszokott. Szóval addig még izgulhatunk, szoríthatunk Kss-B Attiláért és a többiekért...


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625882021-05-22 09:31:39

Tisztelt Edmond Dantes! Elnézést, elnézést, hogy én is belinkeltem az Ön által már feltalált információt. Mentségem csak annyi, hogy teljesen elmerültem a Főigazgató Úr aktuális "levelének" olvasásában. Utána úgy éreztem, hogy ki kell egészíteni Főigazgató Úr ismereteit a mai állapottal. Igaz, elsietett is volt, mert már nem az Operaház vezetője felel az Operaház felújításáért.



Még egyszer elnézést.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625842021-05-21 22:40:14

Kiegészítés a Főigazgató Úr "leveléhez"



https://444.hu/2021/05/21/a-triplajara-dragult-az-operahaz-felujitasa



most egy pénteken megjelent közbeszerzési közlemény szerint pedig már 27,5milliárdra drágult a projekt, vagyis már a becsült ár triplájánál tartunk.



A felújítás befejezésére megadott határidőt 2022. február 15-re módosították.



Újabb dátum...


Opernglas, avagy operai távcső... • 209102021-05-16 21:44:40

Még egy kiegészítés, mint érdekesség: Kaufmann úgy látszik fogyasztja a színpadi partnernőit. Évekkel ezelőtt volt sok előadásban Marina Poplavskaya, aztán Kristine Opolais. Hol vannak ma már? Most pedig Lise Davidsen.


Opernglas, avagy operai távcső... • 209092021-05-16 21:34:27

Kedves Klára! Mit tetszik azon érteni, hogy „remélem, képesek lesznek kellő önmérsékletet gyakorolni, mielőtt kiégetik önmagukat!”?



Lise Davidsen például oroszlánrészt vállalt a nyári Bayreuth előadásokon, utána megy a MET-be, ahol már jövő áprilisig vannak igazi hanggyilkos szerepei, mint például a Strauss Elektra és így tovább. Az önmérsékletnek még a szikrája sem fedezhető fel.


Operett, mint színpadi műfaj • 47322021-05-16 21:22:04

Tiszta szívből kívánom, hogy az osztályvezető tanárok elvárásai teljesüljenek, hiszen ez az egész magyar színjátszás érdeke is egyúttal.



Talán Homonnay Zsolt társosztályvezető, alábbi mondatai, szerintem némi korrekcióra szorulnának:



„Senki nem fogja megúszni a színészi részét, csak azért, mert jó hangja van, és senki nem fogja megúszni az énekesi részét csak azért, mert hihetetlen jó színész. A komplexitást mindenkitől meg fogjuk követelni, miközben nagyon odafigyelünk a fejleszthetőségre is.”



Amikor ezeket a nagyon szép és igaz követelményeket olvasom, elgondolkodom, hogy mit tett volna Homonnay Zsolt, ha például Feleki Kamill teljesítményét kellett volna értékelnie, akinek „énekesi része”, hát…



Viszont megvolt benne az, amit Homonnay Zsolt nem említ: a személyiség varázsa. Amikor bement a színpadra akkor lehetetlen volt nem rá figyelni. Ez maximálisan pótolta az „énekesi rész” hiányosságait.



Még lehetne sorolni a közelmúltból azokat az Operettszínházban fellépőket, akik nem rendelkeztek az említett „komplexitással”, de fajsúlyos személyiségük révén óriási sikereket arattak az operett vagy musical szerepükben.


Pantheon • 28992021-05-15 18:06:28

Pauline Tinsley (1928-2021) brit szoprán. R.I.P.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625792021-05-15 13:14:54

Gyakorlatilag az egész internet tele van azzal a mai hírrel, hogy gyászol az Operaház. Legalább 6 internetes honlap, köztük az Origo egyszerre tudósít erről A Life.hu oldalon szinte bulvár jellegű a címadás: „Gyászba borult az Operaház”.



Haramza László elhunytát a Momus már 2021.május 12-én, 16 óra 05 perckor megírta. Ezúton is részvétemet fejezem ki a hozzátartozóinak.



Az Operaház Facebook (!!!) oldalán, még csak nem is a honlapján a Hírek között, 2021.május 14-én, 12 óra 30 perckor közölt megemlékezést.



Nagy tisztelettel kérdem azért: több mint 36 óra kell ahhoz, hogy az Operaház ráébredjen: elveszítette egyik művészét?


Opernglas, avagy operai távcső... • 208842021-05-12 20:07:36

Komolyra fordítva a szót: azt hiszem Miskolcon kívül van operatársulat Debrecenben, Pécsen, Szegeden és Budapesten. (elnézést, ha valamelyik várost kifelejtettem.) Az említett társulatok vezetői közül senki, de senki egyetlen szót sem ejtett a miskolci fesztivál megszűnéséről. A szolidaritás olyan hiánya tapasztalható, hogy attól az embernek sírni támad kedve.



Churchillnek tulajdonítják a mondást a háborúban, amikor valaki javasolta a színházi előadások felfüggesztését. Erre mondta, hogy tulajdonképpen azért harcolunk, hogy megtarthassuk az előadásokat. Hm...


Opernglas, avagy operai távcső... • 208822021-05-12 16:59:04

Sajnos csak a cikk belinkelése után vettem észre, hogy Miskolc tulajdonképpen meg sem tudta volna rendezni az idei fesztivált, mert:



https://pestisracok.hu/segitseget-nyujt-a-kormany-a-baloldal-altal-csod-szelere-juttatott-miskolcnak/



Ugyanez volt a helyzet az Ön által említett POSZT-ot eddig szervező Pécs városában is,



Kővári: Pécs robog a csőd felé, lépni kell | BAMA



Budapestről meg nem is kell beszéni, hiszen Kósa Lajos nagyon szellemes megfogalmazása szerint:



Kósa Lajos: Karácsony még Gergelynek is alkalmatlan - PestiSrácok (pestisracok.hu)


Opernglas, avagy operai távcső... • 208802021-05-12 16:04:23

Kicsit zavaros, hogy ki mit mibe olvaszt, de a lényeg: megszűnik a miskolci Bartók+ operafesztivál.



Ez természetesen - ahogy a budapesti Városligetben a beépítés tulajdonképpen növeli a zöldterületet - a magyarországi operakultúra további növekedésével jár.



Hivatkozott cikk:



https://hvg.hu/kultura


Társművészetek • 23862021-05-07 11:13:53

Vidnyánszky Attila kuratóriumi elnök valószínűleg társadalmi munkában vezeti a színházrendezői osztályt, a következők szerint:



„A színházrendező szakirány osztályvezető tanára az SZFE-kuratórium vezetője, Vidnyánszky Attila, kiegészülve a Soproni Petőfi Színház igazgatójával, Pataki Andrással.”



Rátóti Zoltán kuratórium tag valószínűleg társadalmi munkában segíti a prózai színészi osztály vezetőjét, a következők szerint:



„A prózai színészi osztály vezetője Szarvas József, a Vidnyánszky Attila által vezetett Nemzeti Színház tagja, őt szintén a Nemzeti Színház színésze, Rátóti Zoltán segíti.”



Biztos csak az én figyelmemet kerülte el, de gondolom, a kuratórium harmadik szakmai tagja Lajos Tamás operatőr is segíti társadalmi munkában az ott folyó operatőrképzési oktatást.



Ennek ismeretében kell értékelni a közölt kuratóriumi tiszteletdíjakat.


Eiffel Műhelyház • 5462021-05-06 16:24:11

Csak írnunk kellett róla: mai hír, no nem a Főigazgató Úrtól, hanem a Blikk oldalairól:



https://www.blikk.hu/sztarvilag/kultura/magyar-allami-operahaz-eloadas-latogathato/1vyjdvk?utm_source=hirkereso&utm_medium=hirkereso&utm_campaign=hirkereso



Május 29-től...Nahát...


Eiffel Műhelyház • 5402021-05-06 10:23:03

Tisztelt Edmond Dantes! Talán félreérthető voltam a nyitással kapcsolatban, elnézést kérek érte.



Én Ókovács Szilveszter Operaház Főigazgató Úr „leveleiből” és más nyilatkozataiból azt hiányolom, hogy




  • még a lehetőségét sem veti fel az Andrássy úti épület valamikor megnyitásának, várható idejének és

  • bármely, állítólag általa irányított, játszóhely vonatkozásában semmiféle megnyilatkozása nincs bármikori, bármilyen formájú nyitáshoz, élő, közönség részvételével zajló előadásról, annak valamikori idejéről.

  • (Zárójel: a napokban szinte minden kisebbnagyobb színház vezetője nyilatkozott, hogy ekkor és ekkor, ezt és ezt képzeli.

  • Az Operaház vezetője pedig ugyanebben az időben a zöldmezős, rozsdaövezeti, 2030-2040-es terveket ismerteti nagy lelkesen, miközben már (vagy még) van egy épülete az Andrássy úton és egy másik a II.János Pál pápa téren)


Eiffel Műhelyház • 5342021-05-05 11:57:56

Gyönyörű tervek. Én már nem tudom követni, hogy mi és mikorra épül, elnézést kérek érte. Azért szeretném tudni, hogy a kezdet kezdetén elindított Magyar Állami Operaház rekonstrukciója hol tart, a színház mikor nyílik meg?



Arra alapozom kérdésemet, hogy a többi színház, most a pandémia utáni nyitásról már nyilatkozott, a Vígszínház már bérletárusításba is kezdett és így tovább. Az Operaházról ilyen értelemben is csend…



Pedig, régi újságcikkek alapján, 2021.őszi megnyitást ígértek, ami most – a járványtól függetlenül – megvalósítható lenne…



Örülök, hogy Ókovács Szilveszter Főigazgató Úr ilyen lelkesedéssel ír a Kőbányai úti projektről. Ugyanilyen volt a lelkesedése az Andrássy úti rekonstrukció kezdeténi is, azt azonban most már a Városliget Zrt irányítja. Szóval, hogy ne az intézmény első embere legyen egy elkezdett felújítás első számú vezetője, az talán a további munkálatok, bővítések jövőbeni vezetésére is kihat.


Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 28632021-05-04 12:16:44

Elnézést, ez nem szegedi téma, de félig-meddig szabadtéri és teljesen nyári játékok jellegű.



Miskolcon nyáron "természetesen" idén is elmarad a "Bartók+" Fesztivál...


Balett-, és Táncművészet • 60872021-04-29 22:55:03

Tisztelt „Amalgám”! Elnézését kérem az ismételt zavarásért. ED fórumtársunk Ön által említett víziója Gregor Bernadett egyetemi tanárságáról nem is olyan légből kapott.



Abszolút véletlen, de a napokban jelent meg Gregor Bernadett nyilatkozata, hogy 20 év múlva befejezi a színészetet és rendezőként kíván tovább alkotni. Innen az egyetemi tanárságig már csak egy lépés…


Balett-, és Táncművészet • 60842021-04-29 08:25:33

Tisztelt „Amalgám”! Mindenekelőtt köszönöm, hogy volt olyan kedves és a 6078.számú hozzászólásban megemlített, mint a „felelősségben osztozó” személyt.



Természetesen vállalom a felelősség rám eső részét. Maximálisan egyetértek mindenkivel, aki az álláspontot képviseli, hogy ma „átpolitizált (csaknem) minden művészeti kérdés”. Számtalan példát idézhetnék ennek alátámasztására, de ezzel nem kívánom elvenni a helyet a Fórum további résztvevője elől.



Szerintem elég baj, hogy az elmúlt évtizedekben idáig jutottunk, megosztottak lettünk ebben is. A legrosszabb, hogy ezt a fajta gondolkodásmódot adjuk át, ezzel mutatunk példát, követendő utat a fiainknak, unokáinknak és ez kihat a következő nemzedékekre is. Szomorú.


Balett-, és Táncművészet • 60702021-04-27 21:43:37

Már elnézést, de ha Vidnyánszky Attila, akinek x-szer több elfoglaltsága van, tudta vállalni a SZFE kuratóriumi elnöki tisztét (és milyen eredményesen: a napokban, sokadik fellebbezés után végre a Kúrián pert fejezhettek be a SZFE volt, sztrájkoló tanáraival szemben!!!), akkor Apáti Bencének is kellett volna, hogy legyen ideje egy kuratóriumi tagságra.



Repedés a NER falában! Marad a klasszikus kérdés: (Bacsó Péter után szabadon) „Hát már Apáti Bence elvtársat meg sem akarják ölni?”


Balett-, és Táncművészet • 60682021-04-27 17:55:08

Hát Apáti Bencét már arra se méltatják, hogy jelöljék?


Kedvenc magyar operaelőadók • 12142021-04-12 19:39:08

Köszönöm, végigolvastam az egész interjút.Hát...ha a lehető legkormánypártibb, legkeresztényibb internetes fórum az egész életútból azt emeli ki, hogy



"Nem voltam hajlandó bugyiban énekelni, 25 évesen sem”



akkor ott valami gond van az interjú készítő értékítéletével...


Társművészetek • 23572021-03-17 16:54:31

Tisztelt Búbánat! Köszönöm, hogy felhívta a figyelmet Sztankay Ádám jelen „interjújára”. Sztankay Ádám művész életrajzait mindig élvezettel olvasom (jó lenne egyszer kötetben is látni), tárgyilagosak, sosem tolakszik az író előtérbe. Ez jellemzi a mostani írást is.



Ablonczy László számára a mai forrongó kulturális életben biztos nem volt aktuálisabb téma, mint újra és újra leleplezni a Major Tamás, Aczél György fémjelezte borzasztó, vészterhes, csak túlélésre játszó időszakot. Remélhető, hogy az új SZFE könyvtárából is kidobják az ebben a korszakban keletkezett műveket.



Az így szükségszerűen felszabaduló helyre ajánlok egy kötetet, 1975-ből, tehát már nem az ÁVH-s verőlegények korából.



A címe: Emelkedő úton. 25 éves a hajdúnánási Micsurin TSZ. Írta (társszerzővel) Ablonczy László. A cím már tükrözi a tartalmat, amiből a szerzőre tekintettel, inkább nem idézek.


Társművészetek • 23552021-03-17 16:41:19

Kedves gesztus Demeter Szilárdtól, hogy válaszadás ürügyén rút egyet a szerzők által sehol, semmilyen fórumon nem említett Parti Nagy Lajosba.


Társművészetek • 23402021-03-16 11:06:47

Hosszú interjú, de az is érdekes, amiről nem nyilatkozik.



Kínosan kerüli Baán László érdekeltségeit, azokkal történő valamilyen kapcsolódását. A nagyívű tervek között erről egyetlen szó sem esik.



Egy árulkodó félmondat azért található benne:



„Ha kivisszük az operaelőadást a komfortzónájából, biztos találunk rá közönséget”



Nem biztos, hogy sietni kellene az Operaház felújításának befejezésével.


A díjakról általában • 11362021-03-16 09:31:34

Nagy Feró egyéni Kossuth díjához minden bizonnyal hozzájárult A DAL című műsor zsűritagjaként végzett munkássága. Minden adásban kulturáltan, világos okfejtéssel vázolta a szereplők számára követendő utat. Ily módon tulajdonképpen a magyar könnyűzene újra pozicionálásához nyújtott felbecsülhetetlen, egyéni Kossuth díjat érő, támogatást.


Operett, mint színpadi műfaj • 47012021-03-12 19:58:07

Tisztelt „Búbánat”! Köszönöm, hogy ezen a fórumon is elérhetővé tette a Szolnoki Tiborral készült interjút.



Olvasva az interjút, visszaemlékezve az előző hónapokban történt színházi igazgatóváltásokra, őszintén meglep Szolnoki Tibor „naivitása”. Remélheti-e egyetlen pillanatig is, hogy Ő lehetne a befutó? Figyelembe kell venni a másik két pályázó Szolnokon beágyazottságát, támogatottságát, különösen egyikük vonatkozásában.



Szolnoki Tibor részére némi bíztatást mégis adhat, hogy a belinkelt interjú a Magyar Nemzet című napilapban jelent meg, nem pedig a Népszavában.


Opernglas, avagy operai távcső... • 207682021-03-11 16:44:25

A legjobb vokális közreműködője volt a 2003-as pekingi Turadot produkciónak!!!


Pantheon • 28352021-03-10 12:47:37

Gonda János (zongoraművész, zeneszerző), 89 éves korában. R.I.P.


Társművészetek • 23132021-03-08 20:57:37

Hosszú interjú:



https://infostart.hu/interju/2021/03/08/kael-csaba-most-kell-felepiteni-a-bartok-es-a-liszt-markat



Csak a szokásos panelek:




  • Budapest leértékelése,

  • Vidék felértékelése,

  • Bartók és Liszt életmű kisajátítása,

  • stb.



Egy mondatrész, idézve, kiragadva a szövegkörnyezetből, de az értelmén nem változtatva:



„…idén 95 éves Kurtág György, két évvel ezelőtt A játszma vége című operája a Scalában hatalmas világsikert aratott, és Gyuri bácsinak volt még egy álma, hogy Budapesten is bemutassák”



Azért a világ egyik legismertebb, számtalan díjjal kitüntetett, 95 éves zeneszerzőjét le „Gyuri bácsi”-zni, bizonyos ízlésvilágról tanúskodik…


Társművészetek • 23092021-03-05 21:31:48

Mai hír:



 



https://hvg.hu/kultura/20210305



A cikkből idézet:



A jogász és színész végzettségű Bakos-Kiss Gábor Vidnyánszky Attila igazgatása idején lett a debreceni Csokonai Színház társulatának tagja, majd miután Vidnyánszky a Nemzeti Színház igazgatója lett, őt is magával hívta. Volt művészeti vezető a Váci Dunakanyar Színházban, Kis Domonkos Márk igazgatása alatt; Kisnek azért kellett idő előtt távoznia a színházból, mert gyanús pénzügyi ügyletekkel vádolták meg. Kis a távozása után sem maradt munka nélkül: jelenleg a Vidnyánszky Attila által elindított, milliárdos költségvetésű Déryné Művészeti Nonprofit Kft. ügyvezetője, valamint tanár lesz a modellváltás után a Színház- és Filmművészeti Egyetemen. Bakos-Kiss 2020-ban Jászai-díjat kapott.



Az idézett csak háromszor szerepel Vidnyánszky Attila neve.



Az már csak a HVG munkatársainak rosszindulata, hogy egy győri színházi igazgatóváltás kapcsán egy bekezdésben szintén háromszor említik az ehhez semmilyen módon nem kapcsolható Kis Domonkos Márk nevét, míg az új igazgató nevét csak kétszer írták le.


Társművészetek • 22962021-03-03 20:19:53

Mai hír:



https://infostart.hu/kultura/2021/03/03/vilagsztarokkal-erkezik-a-nevet-valto-tavaszi-fesztival



Lesz itt minden, mármint az online térben. Káel Csaba az egyetlen aki a cikkben szereplő nevek közül - René Jacobs, Riccardo Chailly, Gardiner, stb. - fényképpel szerepel. Nevezett szerint ez a fesztivál már régi adóssága volt az államnak, de most (én teszem hozzá: hogy a főváros végre nem akadályozza) meg lehet valósítani és ezzel (állami) hagyományt teremteni.


Erkel Színház • 108182021-03-02 12:39:49

Az első zárójeles mondat egy része: "A Magyar Posta már nem kézbesít napilapot..." A tény ezzel szemben az, hogy a Magyar Posta 2021.június 30-a után nem kézbesít napilapot. Ma pedig 2021.március 2-s van, június 30-ig még hátra van 120 nap.



Ha már a "levél" elején ilyen tényszerű pontatlanság van, akkor....:


A MET felvételei • 13832021-02-28 21:25:13

Jól tetszik emlékezni. Barátnőmmel mind a Rysanek, mind a Domingo Tosca előadáson voltunk, mondtuk is, hogy jó lett volna egy előadáson látni-halltani egyszerre kettőjüket. Akkor 1.600 Ft volt a havi fizetésem, mégis gond nélkül meg tudtam venni a 4 db (olcsóbb) jegyet…Igaz, hogy (sajnos) egyik előadáson sem volt telt ház.


Operett, mint színpadi műfaj • 46912021-02-27 21:59:12

Ma van február 27-e, amikor tetszik írni, hogy holnap lesz február 27-e...


Operett, mint színpadi műfaj • 46882021-02-27 20:23:27

Tisztelt "zenebaratmonika"! Tetszett írni 2021.február 27-én, hogy "A Theater Hagen 2021. 02. 07-én 16 órától vetíti Ábrahám Pál: Hawaii rózsája c. operettje több dalát". Tisztelettel érdeklődöm: magát az előadást hol lehet ennek alapján megtekinteni? A színház honlapján csak egy másfél perces előzetes érhető el. Szíves felvilágosításáért előre is köszönettel.


Társművészetek • 22712021-02-26 22:07:53

Nagyon szép és megható gesztus az Operaház részéről.



A gesztus értékéből semmit sem von le, hogy az Eiffel Műhelyház elmúlt évekbeli sokszoros átadása alkalmával már régen megtehették volna, hiszen a Molnár Antal Zeneiskola helyzete több évvel ezelőtt is, nem a jelenleg regnáló önkormányzat alatt is már ugyanolyan volt, mint a közlemény kiadásának napján: 2021.február 19-én.



Az is valószínű, hogy az Operaház „számos művésze” szintén évek óta tudja, hogy járt a Molnár Antal Zeneiskolába.



Hasonlóan szintén nem csökkenti a február 19-én megtett gesztus mély erkölcsi értékét, hogy a Zeneiskola jövendő épületével hírbe hozott FreeSZFE már három nappal előbb, február 16-án közleményt adott ki, hogy nem veszi igénybe az épületet, még a kulcsait sem vették át.



Mindazonáltal fentiek fényében teljesen helytálló az Operaház közleménye, hogy mostantól segíti az évek óta „méltatlan helyzetbe került, önálló épületét nélkülözni kényszerülő oktatási intézményt”


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625422021-02-24 22:21:36

Idézet a Tatjána-levélből:



„Amikor értetlenkedünk, … hogy vajon Jörg Haider Ausztriájába se teszi-e be a lábát a nagy művész.



A bekezdésben említett Jörg Haider osztrák politikus 2008.október 11-én hunyt el.



A jelen levél az elmúlt 10 év főigazgatói tapasztalatait ismerteti, azaz a 2011-2021.közötti éveket. (Idézet: „Nem gyakori, szerencsére, de tíz év alatt már felgyűltek fejezetei.”



Kétlem, hogy ebben az időszakban, 2011 és 2021. évek között, bármelyik külföldi művész esetén szempont lett volna, számon kérhető lett volna, hogy a hozzánk meghívott személy 2008.októbere előtt „betette-e a lábát Jörg Haider Ausztriájába.”


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 49452021-02-22 17:01:52

Kapcsolódva a Budapesti Tavaszi Fesztivál állami „támogatásához”, a 24.hu a következő cikket közli:



https://24.hu/kultura/2021/02/22/kael-csaba-magyar-mozgokep-szemle-veszprem/



A cikk címe: Elköltöztetik Budapestről a Mozgókép Szemlét



Az első mondat:



„Nem Budapesten, hanem Veszprémben rendezik meg legközelebb a Magyar Mozgókép Szemlét” tájékoztatta Káel Csaba az Origo újságíróját.



Valószínűleg valamelyik hivatalban valamelyik munkatársnak kiadták, hogy nézze végig, milyen közös Állam-Főváros szervezésű kulturális rendezvény van és azokat folyamatosan számolja fel, szüntesse meg az Állam részéről.



Szomorú…


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625032021-02-18 18:52:20

A www.jegy.hu közli a szereposztást és a többi szükséges adatot. (Gaston Rivero, Bretz Gábor, Szegedi Csaba, Ádám Zsuzsanna, Gál Erika, Palerdi András). A honlap nagyon korrekten közli, hogy nem visszanézhető, csak egyszeri alkalom és így tovább. Ha már az Opera nem ad információt magyar nyelven csak angolul, akkor bizonnyal nem a magyar látogatóknak készül a premier. Az olasz nyelvű előadás vetített feliratai is magyar és angol nyelvűek lesznek.


Operett, mint színpadi műfaj • 46572021-02-15 14:58:29

Gyönyörű, (a szóismétléstől és a szótag kihagyástól eltekintve) lényegre törő ez az idézett mondat:



a hiánypótló képzés által lehetőség nyílik arra, hogy a Budapesti Operettszínház felsőfokon képezzen műfajspecifikus előadóművész-utánpótlást.”



Ha elgondolom, hogy Básti Lajos, Bessenyei Ferenc, Darvas Iván (csak férfiakat említettem és csak néhányat) vajon kapott-e az Operettszínháznak megfelelő, „felsőfokú műfajspecifikus” képzést?



És mégis…


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625002021-01-28 18:42:33

Mai interjú részlete, az mfor.hu oldaláról:



Kezdjük a végén! Igazak-e azok a hírek miszerint idén decemberben már a „A Diótörő"-nek tapsolhatnak a nézők a felújított Operaházban?



Nagy valószínűséggel igen. A befejezéshez szükséges pénzt a kormány tavaly decemberben biztosította, így ez nem lehet akadálya a megnyitónak. Irodánkból január végén kiküldjük az utolsó, még hiányzó terveket - ezt követően én már csak szemlélődöm...



Az interjúalany: Zoboki Gábor volt.


Eiffel Műhelyház • 5262021-01-21 00:20:44

Tisztelt Búbánat! Még egyszer elnézést, hogy ismételten visszatérek az Ön reagálására.



Önnek tökéletesen igaza van, amikor azt tetszik írni, hogy „Nem értem a kérdést.”.



Azért is igaza van Önnek, mert én semmiféle kérdést nem tettem fel.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 624942021-01-21 00:20:01

Tisztelt Búbánat! Még egyszer elnézést, hogy ismételten visszatérek az Ön reagálására.



Önnek tökéletesen igaza van, amikor azt tetszik írni, hogy „Nem értem a kérdést.”.



Azért is igaza van Önnek, mert én semmiféle kérdést nem tettem fel.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 624922021-01-21 00:10:44

Tisztelt Búbánat! Elnézését kérem, valószínűleg az én felfogásom a lassú és téves. Valószínűleg tévesen azt képzeltem, ha egy adott cikk címét idézzük – Himnuszrangsorolás, stb. – és utána hosszú idézetet olvashatunk az adott cikkből is, akkor van valami kapcsolat a cím és az idézetek között. Elnézést a téves felfogásért. Önnek tökéletesen igaza van: nem kell kapcsolat egy cikkcím és az adott cikk idézetei között.


Eiffel Műhelyház • 5242021-01-21 00:10:31

Tisztelt Búbánat! Elnézését kérem, valószínűleg az én felfogásom a lassú és téves. Valószínűleg tévesen azt képzeltem, ha egy adott cikk címét idézzük – Himnuszrangsorolás, stb. – és utána hosszú idézetet olvashatunk az adott cikkből is, akkor van valami kapcsolat a cím és az idézetek között. Elnézést a téves felfogásért. Önnek tökéletesen igaza van: nem kell kapcsolat egy cikkcím és az adott cikk idézetei között.


Eiffel Műhelyház • 5212021-01-20 23:06:27

Isten éltesse Krasznai Jánost még sokáig, az eredeti, hivatkozott cikkben látnható fényképe alapján, jó egészségben, jó kedvvel.



Tisztelt Búbánat! Jó lett volna azért, ha az eredeti cikkből, az idézett cimnek megfelelő - " A HIMNUSZRANGSORRÓL, A MŰHELYHÁZI KORRIDORRÓL " részeket is beemeli, vagy a cikk címét az idézett részekhez rövidíti.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 624902021-01-20 23:05:35

Isten éltesse Krasznai Jánost még sokáig, az eredeti, hivatkozott cikkben látnható fényképe alapján, jó egészségben, jó kedvvel.



Tisztelt Búbánat! Jó lett volna azért, ha az eredeti cikkből, az idézett cimnek megfelelő - " A HIMNUSZRANGSORRÓL, A MŰHELYHÁZI KORRIDORRÓL " részeket is beemeli, vagy a cikk címét az idézett részekhez rövidíti.


Társművészetek • 22482021-01-19 10:07:05

Csak egy apró kiegészítés. Sáfár Anikót, családi állapotát illetően Önnek tökéletesen igaza van. Az SZFE új tanára azonban Sáfár Mónika lesz, mint ahogy az Ön a 2219.számú hozzászólásában volt olyan kedves jelezni.


Társművészetek • 22452021-01-19 07:25:30

Tisztelt Héterő!



Nagyon köszönöm, hogy egy másik fórumtársunk bejegyzésére írt válaszomra Ön is reagált. Így kialakulhat egy szó szoros értelmében vett „eszme csere”, nézetek ütköztetése, miáltal mindannyian új, figyelemre méltó érveket ismerhetünk meg.



Az előző hozzászólások -2242, 2243, 2244 - már elvitték a „méltatlan vitát” (2244.számú hozzászólás) abba az irányba, hogy igazából nem az a lényeg, hogy valaki mennyire tud szépen, jóhangzásúan, toldalékszavak nélkül, szóismétlések nélkül megszólalni, hanem az, hogy személyiség legyen, mondanivalója legyen.



Ennek a hölgynek pedig – bármilyen célból készült a hangfelvétel – volt őszinte mondanivalója.



Sőt, kiegészítve az eddigi hozzászólásokat, olyan mondanivalója, amely a hallgatót további gondolkodásra késztette. Ha ez – mármint a további gondolkodás – megtörténik, akkor az előadó már elérte célját, függetlenül kifejezésének milyenségétől.



Ön, értékes gondolatai kifejtését a következő mondattal zárja:



„A jövőbeli tanárok - a felvételek bizonysága értelmében - a jelenlegieknél csak jobbak lehetnek.”



Amennyiben ez a mondat a kizárólag csak a szorosan vett beszédtechnika tanáraira vonatkozik, gondolom Ön is így értette, „a felvételek bizonysága értelmében” maximálisan igazat kell adnom Önnek.


Társművészetek • 22372021-01-18 11:55:30

Tisztelt Edmond Dantes! Szerintem ez az idézett beszélgetés/monológ részlet nem hamisítvány. Ahogy kivettem a mondanivalójából, ő Enyedi Éva, a Pintér Béla társulat színész/dramaturgja, aki mostanában inkább dramaturgiai tevékenységet folytat.



Természetesen nem tudom megállapítani, hogy egyenes adás felvétele, vagy utólag készült, ahhoz hangmérnöki ismeretekkel kellene rendelkeznem.



Az egész felvétel nem több, nem kevesebb, mint egy hölgy nyilatkozata, aki ott a mikrofon előtt rakja össze gondolatait, nagyon szimpatikus módon, egyetlen pillanatig sem tagadva, hogy nincs nála a bölcsek köve. Van, aki az idevezető gondolatsort magában végzi el, van, aki a töprengésének abban a pillanatban hangot is ad. Nagyon nem szeretnék profán hasonlatokkal élni, de bizonyos tevékenységek, bizonyos lehet, hogy nem mindig odaillő hanggal is párosodnak. Ennyi és nem több ez az egész nyilatkozat.



Ebből se a megszólalóra, se az SZFE múltbeli és jövőbeni tanáraira vonatkozóan semmilyen következtetést nem lehet levonni.


Társművészetek • 22322021-01-18 09:12:14

Tisztelt „smaragd”! Ha meg tetszik engedni, én maradok a számomra sokkal udvariasabb magázó formulánál. Köszönöm, hogy ilyen gyorsan reagált szavaimra, mely reakciójában sok megszívlelendő érv található. Nem voltam még menyasszony egy esküvőn, tehát nem tudom cáfolni az Ön erre vonatkozó szavait.



Tömörséggel kapcsolatban eltér a véleményünk, de természetesen maximálisan tiszteletben tartom az Önét. A hivatkozott felvétel valóban nem a „tömörség” illusztrációja. Nekem volt szerencsém még néhai Hegedűs Géza egy-két irodalomóráját végighallgatni. Nem sértem meg az általam nagyon tisztelt professzor úr emlékét, de azok az órák sem a tömörségükről és a szép magyar beszédről voltak ismertek. És mégis…



Még egy nagyon apró megjegyzés az Ön értékes hozzászólásaiból, tekintettel arra, hogy velem szinte egyidőben más is reagált az Ön soraira. Elolvastam az Ön 2219 és 2226 számú hozzászólását, és mind a kettőből idéznék egy-egy Ön által írt félmondatot:



„gyakran észrevehető, hogy nem sikk a magyar nyelvtan ismerete”



„Jól esett elolvasni magyarul: "Esküvőn voltam Lacival."



A magyar nyelvtan szabályai szerint a „jól esett” szavakat egybe kell írni, legalábbis abban az értelemben, ahogy használni tetszett.


Társművészetek • 22272021-01-18 07:59:03

Tisztelt „smaragd”! Idézek hozzászólásából:



„Így szép, mert egyszerűen, azaz tömören fejezi ki itt a magyar nyelv a lényeget: "Esküvőn voltam Lacival."

Ebből az is egyértelmű, hogy pl nem én voltam a menyasszony...”



Két dolgot szeretnék ezzel kapcsolatban leírni:




  1. A mondatból nem egyértelmű, hogy „nem én voltam a menyasszony”. Miért ne mondhatná valaki így, ahogy Ön megfogalmazta? Ha a másikat érdekli, hogy mit tettem konkrétan az esküvőn, akkor elmondhatom, hogy én voltam a menyasszony.

  2. Miért kell mindent „tömören kifejezni”? Ha megkérdezik valakitől, hogy szereti-e a tökfőzeléket, valószínűleg nem egy – tömör lényeget kifejező – „igen” vagy „nem” szóval fog válaszolni. Megköszöni például az érdeklődést, az „igen” vagy „nem” után hozzáteszi a „szeretem” szót, elmondja, hogy a tökfőzeléket csak így vagy úgy elkészítve szereti. Pedig a „tömör” lényeg egy szóval is kifejezhető.



Arany Jánosnál kevesebben tudták/tudják használni a szép magyar nyelvet. Azonban ő sem „tömören fejezte ki a …lényeget”. Gondoljunk bele: „Ég a napmelegtől a kopár szik sarja”. A lényeg, hogy meleg van. De mennyivel szebben és jobban hangzik, amit leírt. Szóval nem minden a tömörség.


Társművészetek • 22142021-01-17 08:43:05

Tisztelt Héterő! Önnek tökéletesen igaza van, a közölt példákon túl is, a SZFE képzési rendszerére ráfér a megújítás. Lett, légyen a bírálat bármely irányból érkező, realitását nem lehet kétségbe vonni.



Talán nem is a megújítás szükségességével, inkább annak módszerével van probléma.



Karinthy Frigyes: Szeretem az állatot című groteszkjében leírt magatartásformán (idézem):



„…megfogom, és megragadom a füleit, és felkapom a levegőbe, és megforgatom, és a falhoz vágom, és szétloccsantom a fejét, azt az ostoba, makacs, szamár fejét, amivel nem akarja megérteni, hogy csak meg akarom simogatni.”



azt hiszem, 2021-re már talán egy kicsit túlléptünk.


Társművészetek • 22112021-01-16 21:49:09

Tisztelt Edmond Dantes!



Köszönet, hogy ezen a Fórumon is ismertetni tetszett a most közzétett néhány, új SZFE oktató nevét. Egy apró kiegészítés: Koltay Gábor nevét elírták, a következők szerint:



„Nem lesz viszont az egyetem oktatója Koltay Gábor, a Honfoglalás rendezője: forrásaink szerint az ő neve csak azért került a listára, mert az Excel-tábla tele volt hibákkal és elírásokkal, valójában az eddig is az egyetemen oktató Koltai M. Gáborról van szó.” (Forrás: HVG)



Még egy kiegészítés, ami gondolom Önt is és mindannyiunkat örömmel tölthet el. Kiss B. Attila meghívta az Operettszínházba Vidnyánszky Attilát, hogy újítsa meg a magyar operettet a Csárdáskirálynő új rendezésével, ami óriási sikerrel meg is történt.



Most Vidnyánszky Attila hívta meg Kiss B. Attilát, hogy működjön közre oktatóként az SZFE megújításában, amit – gondolom szintén óriási sikerrel – meg fog történni.



A teljes névsor a HVG internetes oldalán tanulmányozható. Az ott felsoroltak, eddigi művészi teljesítményük jó alapot teremtenek az SZFE – sokak által várt, régóta esedékes – megújításához.



Szokásos Mozart idézetemmel fejezem be most is: „Akinek ennyi jó kevés, azt érje gáncs és megvetés”.


Balett-, és Táncművészet • 60432021-01-16 21:24:40

Tisztelt Edmond Dantes! Köszönöm, hogy megosztotta a Mandiner mai (???), 11 óra 9 perckor kikerült cikkét. Talán a tisztelt „Játszótéri filozófus” nevű szerző valamivel korábban írhatta és úgy látszik most valahonnan az archívumból előkerült.



Nem igazán értem például a következő, idézett, mondatot:



„Az idei (!!!) Diótörő-szezonban 600 milliós árbevételt könyvelhetett el az intézmény. Idén rekordszámú előadáson ejtettek ámulatba kicsiket és nagyokat a Nemzeti Balett és Balettintézet művészei, és kikerült a teltház.” Most 2021.év van, most van „idén”, eddig még nem volt Diótörő, tavaly 2020-ban sem volt az ismert járványügyi intézkedések miatt. Akkor az „idei” szó melyik évre vonatkozik?



A nevezett szerző cikkének további részében a Keresztény Évadra hivatkozik a következő mondattal:



„Elég egy pillantást vetnünk a Keresztény Évad repertoárjára ahhoz, hogy részt vehessünk az értékőrzésben.”



Nem igazán tudom, mit jelent „részt venni az értékőrzésben”, de biztos lehet ilyet tenni.



A Keresztény Évad tervezett balettprodukciói a Fidelio beszámolója alapján a következők:



„A balettek közül Michael Messerer átdolgozásában kerül színpadra Chabukiani Laurenciája és visszatér a repertoárra Ashton A rosszul őrzött lány és Eifman Karamazov testvérek című koreográfiája is. Ezek mellett olyan kortárs darabok lesznek láthatók Magyarországon először, mint Wayne McGregor a The White Stripes rockegyüttes zenéjére készített munkája, a Chroma vagy Alexander Ekman alkotása, az Episode 31.



Venekei Marianna Tűzmadarak címmel jelentkezik új koreográfiával Stravinsky zenéjére, majd a keresztény évad tematikájához a Kreol, kreál című kísérleti est kapcsolódik három egyfelvonásossal, melyek az amerikai kontinens latin és afrikai gyökerű keresztény közösségeinek hitélményéből táplálkoznak.”



A felsoroltak közül a keresztény érték őrzésében melyik vesz részt? A rosszul őrzött lány? A Tűzmadarak? A Laurencia? A Karamazov testvérek?



Jobban tisztelem a kereszténységet annál, mint hogy egy adott évad produkciói és egy adott vallás között párhuzamot keressek.


TOP 10 - Kedvenc énekesek • 2752021-01-11 11:52:00

Tökéletesen tetszik emlékezni.



Mlnes az akkor elhunyt Carelli Gábor emlékére ajánlotta az előadást a függöny előtt. Hanggal is jól győzte, színészileg is jó volt.



Felejthetetlen az a mozdulata, amikor Toscára gondol és végigsimítja a nadrágja elejét...


Operett, mint színpadi műfaj • 45982021-01-10 17:17:22

Tisztelt „Edmond Dantes”! Megtisztelő számomra, hogy ezen Fórum 4594.számú hozzászólásomban részletezett, elérési helyre mutató, Apáti Bence interjú ismertetésemhez új szempontokat vetett fel.



Ön sokkal jobban tudja összehangolni a kultúra és politika kapcsolatát, amit én legalábbi megpróbáltam szétválasztani.


Operett, mint színpadi műfaj • 45942021-01-08 21:17:43

Apáti Bence az Operettszínház balettigazgatója új internetes helyen – Origo – fogja a jövőben megjelentetni a publicisztikai írásait. Ebből az alkalomból készült vele az alábbi interjú:



https://www.origo.hu/kultura/20210106-apati-bence-szerint-az-szfeugy-nem-lesz-hatassal-a-valasztasokra.html?utm_source=hirkereso&utm_medium=referral&utm_campaign=hiraggregator



Az első Origo-interjú és publicisztika első részében Apáti Bence nagyon elismerően ír az Operettszínház pandémia alatti, sikeres működéséről. Arról, hogy ilyen nehézségek között is sikerült a balettigazgatói poszthoz fűződő előzetes elvárásait maradéktalanul megvalósítani, a színház működését Kiss B. Attila főigazgatóval együtt, egy új pályára állítani, amit természetesen a társulat már nagyon várt és örömmel fogadott.



Az interjúban keverednek a szakmai és politikai megnyilvánulások, amit Apáti Bence természetesen megengedhet magának. Én próbálom tartani magam a Fórum politikamentes voltához, ezért nem minősítem az interjú egyik részét sem.



Mindenkinek figyelmébe ajánlom, a megfelelő tanulságok levonására.


Operett, mint színpadi műfaj • 45832020-12-08 07:42:25

Mai cikk az internetről, a magyar operettet megújító Vidnyánszky rendezésű Csárdáskirálynő újabb diadalmenetéről:



https://www.origo.hu/itthon/20201207-hatalmas-siker-volt-az-operett-online-elso-adasa-szombaton-megismetlik-a-csardaskiralynot.html?utm_source=hirkereso&utm_medium=referral&utm_campaign=hiraggregator



Ahogy a cikk írja:



„Nincsenek szavak! Vastaps!" - írták a nézők Brassótól New Yorkig, Kanadától Németországig. December 5-én tartotta meg a Budapesti Operettszínház A Csárdáskirálynő online premierjét. A közvetítés után özönlöttek a hálás, örömteli üzenetek.



Különösen figyelemre méltó, szívmelengető, hogy – szintén a cikk szerint – „a Budapesti Operettszínház kollégái egész hétvégén az érdeklődő levelekre válaszoltak.”



Ezek után nem is lehet mást tenni: December 12-én az egész produkciót megismétlik, remélhetőleg még hatalmasabb sikerrel, ha ezt egyáltalán lehet még fokozni.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 624852020-12-08 06:00:23

Mai cikk az internetről:



https://metropol.hu/aktualis/a-szinpad-helyett-a-mentoknel-onkenteskedik-a-magyar-enekes-127402/?utm_source=hirkereso&utm_medium=cikklista&utm_campaign=hirkereso



A cikkben – többek között – a következők olvashatóak:



„Diszpécsernek állt Bernáth Éva, a Magyar Állami Operaház fiatal magánénekese. Az Országos Mentőszolgálatnál telefonon keresi azokat az embereket, akik Covid-19 tesztre várnak. Bernáth Éva kollégája, Rezsnyák Róbert is jelentkezett önkéntes diszpécsernek, ám ő még nem került sorra.



Évát őszinte büszkeséggel tölti el, hogy a tánckar, a zenekar, az énekkar, a színpadi háttértárak, a játékmesterek, a műszakosok, és a titkárság munkatársai közül is annyi a jelentkező, hogy egymás elől kapkodják el az időpontokat.”



A legteljesebb tisztelet és elismerés illeti meg a cikkben felsorolt embereket, mind egy szálig. Ez az igazi jótékonyság, amivel példát mutatnak mások számára is.



Persze lehet a járvány kapcsán (lásd: Eiffel Műhelyház 513.számú hozzászólásban idézett Tatjána levél) a „velük élő” néhai Gáspár Sándorra hivatkozni.



Ez is egy cselekvési forma, ki-ki eldöntheti, hogy melyik a szimpatikusabb.


Eiffel Műhelyház • 5142020-11-27 21:58:05

Tisztelt Búbánat!



Köszönöm az idézett főigazgatói „levélrészletet”! Most ne foglalkozzunk azzal, hogy Főigazgató úr szemérmesen nem említi, hogy a Magyar Narancs a cikk megírása előtt kereste őket, de ők – valamilyen korábbi elvi okból – a Magyar Narancs kérdéseire nem válaszolnak. Ez nem olyan lényeges.



De már nagyon figyelemre méltó, hogy a mai koronavírus járvány alatt, a megfelelő védekezési módok kialakítása közben, a jelenlegi, ebből a szempontból több, mint tragikus világhelyzetben mi az indoka a néhai Gáspár Sándor SZOT (Szakszervezetek Országos Tanácsa) elnök neve említésének?



Amikor a járvány elején, még márciusban „Soros György – migráns – koronavírus” összefüggést említették, érteni véltem, hiszen élő személyekről és aktuális helyzetről volt szó.



De most Kádár János és Gáspár Sándor?



Lehetne Főigazgató úr ilyen jellegű érvelését minősíteni, de azt hiszem az erre használható szavak nem ütnék meg ennek a Fórumnak a tiszteletre méltó szellemi színvonalát.


Eiffel Műhelyház • 5122020-11-26 12:06:56

Mai cikk címe, a Magyar Narancs internetes honlapjáról:



„A próbák azonnal leállítását követelik a Napkirályt játszó főigazgatótól az Operaházban”



Semmilyen kompetenciám nincs egy-egy operai próbafolyamat megítéléséhez, az azért mégis figyelemre méltó, hogy egy jövő év február 21-i balett próbáit ezekben a hetekben bonyolítják le…De hát azért vannak a megfelelő intézményi vezetők, hogy ezt felelősséggel meg tudják szervezni.



 


Házy Erzsébet művészete és pályája • 49792020-11-17 02:01:53

Tisztelt Búbánat! Köszönettel a plakát ismertetéséért. Rákattintva az Ön által belinkelt helyre:



"Dokumentum megtekintése előfizetést igényel "



Természetesen vannak intézmények, írják, ahonnan ingyenes az elérés, de az én számítógépem nem ezek közé tartozik.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 624812020-11-12 01:24:10

A cikk címében már benne van a tartalma:



https://www.blikk.hu/sztarvilag/kultura/magyar-allami-operahaz-bezar-iden-mar-nem-nyit-ki/nsee3tc?utm_source=hirkereso&utm_medium=hirkereso&utm_campaign=hirkereso



Figyelembe véve a tavalyi-idei zenei-operai állapotokat, tapasztalatokat, hogy ez a hír jó vagy rossz, mindenki a saját ízlése szerint döntse el.


Pantheon • 27532020-11-06 23:35:11

November 5-én elhunyt Lajhó Géza nagybőgőművész, a Budapesti Fesztiválzenekar alapító tagja


Erkel Színház • 107342020-11-06 20:03:14

Néhány perccel ezelőtt kaptam meg a Jegy.hu következő hónapokra vonatkozó színházi előadás ajánlatait. Az ajánlatok között szerepel az Erkel Színház, az erre vonatkozó részt szó szerint idézem:



 
















Traviata Erkel Színház











DEC 13. VASÁRNAP



11:00




Fülledt hangulatú, mámoros estélyek, fényűző, féktelen élet, gyöngyöző pezsgő – és egy lassan ölő betegség. Ezek jellemzik a kaméliás hölgy életét, amíg váratlanul be nem köszönt életébe az igazi szerelem.

La traviata – A bukott nő. A téma a művészetben igazi szenzációként söpört végig a XIX. századon, így vált egy igéző szépségű párizsi kurtizán Violetta Valéry néven az egyik leghíresebb Verdi-opera főszereplőjévé.

Anger Ferenc rendezésében Miklósa Erikát és Pasztircsák Polinát láthatják a címszerepben.



Egy előadáson belül 2 címszereplő!!! Kiváncsi vagyok, hogyan osztják fel egymás között az egyes felvonásokat.



Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 48122020-11-02 14:34:42

Tisztelt Edmond Dantes! Elképzelhető, hogy az Ön kedvéért, de ma délelőtt a Kormányzat pontosította az éttermi maszkviselés előző héten alkotott szabályát.



Eszerint: "a gyakorlatban azt jelenti, hogy például egy étteremben addig maszkot kell viselni, amíg az asztalhoz ér vagy onnan felállva mosdóba megy a vendég, de levehető a maszk az asztalnál ülve." Tehét két fogás között nem kell feltenni a maszkot!!!!Ezzel az élet és a koronavírus elleni védekezés nagy problémája megoldódott.


Pantheon • 27462020-10-30 21:09:56

Sajnos koronavírus...(Dán Nemzeti Színház közleménye) R.I.P.


Operett, mint színpadi műfaj • 45672020-10-27 22:35:57

Megdöbbentő, az elmúlt évek során ilyet még nem láttam.



A Marica grófnő, holnapi, október 28-i, szerda esti előadására a jegyek mintegy csak 30 azaz Harminc százaléka kelt el eddig. (Forrás: Ma este szinház).



Koronavírus ide, koronavírus oda, azért ez valamilyen jelzés...



Méghozzá nem is pozitív jelzés


Társművészetek • 21942020-10-26 16:07:02

A 2187.szám ú hozzászólásomban írtam, hogy Demeter Szilárd elfogadott kitűntetést egy olyan szervezettől, amit intézménye a Petőfi Irodalmi Múzeum pénzzel támogatott. Akkor úgy gondoltam, hogy ennél nem lehet lejjebb. Ma kiderült, hogy igen, van még lejjebb:



https://444.hu/2020/10/26/demeter-szilard-zenekara-is-fellep-a-rendezvenyen-amit-a-sajat-intezmenye-tamogat?utm_source=hirkereso&utm_medium=cpc&utm_campaign=demeter-szilard-zenekara-is-fellep-a-rendezvenyen-amit-a-sajat-intezmenye-tamogat



A cikk szerint:



A Telex írta meg, hogy a Petőfi Irodalmi Múzeum (PIM) és a Nemzeti Kulturális Alap (NKA) is támogatja azt a zenei rendezvényt, ahol többek között Demeter Szilárd zenekara is fellép, ami azért érdekes, mert ő a PIM főigazgatója és az NKA egyik bizottsági tagja is.



Gyomorforgató...


Eiffel Műhelyház • 4472020-10-22 07:57:07

Tisztelt „O/A”



Köszönöm, hogy Ruszó Alexandra énekművészete kapcsán volt olyan kedves és hivatkozott rám.



Visszakerestem nevezett művészről írt soraimat, melyek a következők voltak (2020.október 4, 357.számú hozzászólás)



A Youtube oldalán már fent van Ruszó Alexandra Santuzza produkciója. Néha sértette a fülemet a hang, de ez ízlés kérdése.



Csak azt nem értem: ha van egy terem, amit kifejezetten a zene számára alakítottak ki, egyetlen szál zongora kíséri a fellépőt, akkor miért kell az arcára ragasztani ízléstelen leukoplaszttal még külön mikrofont is??? Nem elég egy énekes hangja, hogy ilyen körülmények között betöltsön egy adott helységet?



Hozzászólásom, ismételt átolvasás után is, a következőket tartalmazta:




  1. Ténymegállapítás, minden minősítés nélkül a Youtube-ról.

  2. Saját ízlésem ismertetése, mely a művésznőt semmilyen módon nem minősíti.

  3. Ténymegállapítás, mely legfeljebb a maszkmestert minősíti, az ízléstelen leukoplaszt miatt.

  4. Kérdés, mely a rendezőkhöz szól, a mikroport használati lehetőségről.

  5. Kérdés, általánosságban a terem tervezőihez, a hangvetés módszereiről.



Igen-igen nagy tisztelettel kérdem: van ezekben a részekben valami olyan, mely az Ön által említett művésznőt bármilyen értelemben is negatívan minősítette volna?



Tekintettel a leírtakra, kérem Önt, hogy a rám vonatkozó gyalázkodó jelzőit visszavonni szíveskedjen. Gondolom, a többi, Ön által megszólított a maga módján szintén reagálni fog. Arra természetesen nem kérem, nem kérhetem, hogy egy-egy hozzászólást annak tartalma szerint értékeljen, vitatkozzon vele.


Erkel Színház • 107222020-10-20 15:21:31

Bőven találni az operairodalomban 2-3 szereplős operákat, mind a klasszikusok, mind a modernek között. Operaházunk természetesen ilyeneket nem mutat be. Mi „tökös gyerekek” vagyunk: ha csak 1 (illetőleg a felvétellel 3) előadásban, de bemutatjuk az óriási apparátust igénylő Salome-t, költsük már az adófizetők pénzét, járvány idején.



Azonban, ha már a Miniszterelnök Úr megnézte/meghallgatta Kurtág György magyar zeneszerző operáját a Scala-ban, esetleg a Magyar Állami Operaház is megpróbálkozhatna vele. Igaz, négyszereplős, de a szereplők fizikailag olyan távol vannak az előadás alatt egymástól, hogy a „szociális távolságtartás” megvalósulhat.


Társművészetek • 21912020-10-19 20:25:41

Tisztelt Edmond Dantes! Köszönöm, hogy felhívta a figyelmemet Demeter Szilárd Úr újabb megnyilatkozására. Véletlen, de nevezett ma este az M5 csatornán hazudozik, állítólagos átélt élményeiről.



Ő, mármint DSZ, nézi az Uránia MET közvetítéseit és ámul, hogy minden ellenére a nézők estélyi ruhában, szmokingban vannak.



Ezzel csak 2 probléma van, ami nem állja meg a valóságbizonyítást:




  1. Az Urániában jelenleg nincsenek MET közvetítések, mert az egész évad elmarad.

  2. Amikor voltak az Urániában (is) MET közvetítések, azok ottani idő szerint délelőtti előadások voltak. A közönséget mindig hosszan mutatták és nagyítóval sem lehetett felfedezni köztük estélyi ruhás, szmokingos embereket. Rendes utcai ruhákat viseltek, néhányan kabátot is hoztak.



Valószínűleg DSZ hatalma már odáig terjed, hogy New York-i embereket öltöztet be, MET előadásokat szervez, európai közvetítést bonyolíttat le kizárólag az Uránia részére. Nem kis teljesítmény az egyéb elfoglaltságai mellett.


Társművészetek • 21872020-10-13 14:07:57

Azt hiszem, erre már nincsenek megfelelő szavak:



https://hvg.hu/elet/20201013_A_PIM_altal_tamogatott_zenei_rendezvenyen_dijat_nyert_a_PIM_igazgatoja?s=hk



„Idén is átadta a Hangszeresek Országos Szövetsége az Öröm a Zene díjakat tíz kategóriában, elsősorban zeneipari háttérembereknek. A fődíjat a Kontraszt kapta, az év különdíjasa pedig Demeter Szilárd miniszteri biztos, – a döntőt támogató – Petőfi Irodalmi Múzeum (PIM) főigazgatója lett. Demeter megígérte, hogy ha öt év múlva nem lesz jobb a magyar könnyűzenének, akkor a díjat visszaadja.”


Eiffel Műhelyház • 4402020-10-11 18:49:41

Vissza az egész! Vissza az egész! A legutóbbi 415, 420, 427 számú hozzászólásomban meglehetősen hevesen bíráltam azt a gyakorlatot, hogy az Eiffel Műhelyház további közpénzt kap 1.931 e Ft összegben. Sajnos egy internetes cikkre hivatkoztam, mely cikket azóta helyesbítettek is.



A tény, hogy nem kap további pénzt, hanem ennyit más területre csoportosítanak át. Az eredeti Népszava cikk helyesbítése így történt:



"Cikkünk korábbi verziójában azt írtuk, azonnali kiadásként 1 931 710 000 forintot kap a Magyar Állami Operaház az Eiffel Műhelyház és Próbacentrum működéséhez. A tévedésért elnézést kérünk."



Sajnos magam is észrevehettem volna a tényt, ha figyelmesebben olvasom el "Búbánat" fórumtársunk 417 számú hozzászólásában, teljes terjedelemben belinkelt MK határozatot. Ez tartalmazza:



Operaház terhére 1 931 710 000 forint egyszeri átcsoportosítását rendeli el, a  Kvtv. 1.  melléklet XX. Emberi Erőforrások Minisztériuma fejezet, 12. Művészeti intézmények cím javára,



Restellem a dolgot, a felsorolt hozzászólásokat ilyen értelemben legyenek szívesek olvasni. A tervezési hiányosságokra vonatkozó véleményemet természetesen maradéktalanul fenntartom.


Eiffel Műhelyház • 4272020-10-11 07:27:49

Tisztelt „Momo”! A hivatkozott MK „Eiffel Műhelyház és Próbacentrum” elnevezést használja.



Önnek teljesen igaza van, ez nem csak a közönségforgalmi területeket jelenti. Mentségemre legyen, én és velem együtt sok más odalátogató döntően a közönségforgalmi területekkel találkozik. Ezért vettem az eszközhasonlatot is innen. Természetesen írhattam volna, hogy időközben „rájöttek”, hogy a szabászatra kell még 2 db varrógép és hasonlók.



Nem a különböző létesítmények száma teszi indokolttá az ilyen „átcsoportosításokat”, hanem a megfelelő, előzetes tervek hiánya. Ha ezek lettek volna, akkor nem lennének külön MK határozatok.



Az egész felújítás kísértetiesen hasonlít a városligeti Biodom esetére, ahol a napokban derült ki, hogy erre sem volt előzetesen terv, arra sem.



Belevágtak, félkész állapotra hozták, aztán majd csak lesz egy „Róbert bácsi”, akik végső soron mi vagyunk, az adófizetők, akik majd kipótolják a hiányt. Eszemben sincs arra gondolni, hogy bárki is lopott volna bármit. Csak, amikor elkezdték – Eiffel Műhelyház és Biodom – az arra illetékeseknek halvány fogalmuk se volt, hogy mit akarnak és mennyiért. Csak építsünk valami nagyot és látványosat.



Felháborító mind a két eset!!!


Eiffel Műhelyház • 4202020-10-10 18:19:33

Tisztelt Búbánat! Köszönöm, hogy volt olyan kedves és idézte az egész Magyar Közlöny határozatot, az összegek átcsoportosításáról. Természetesen az Ön által kiemelt rész érthető úgy, hogy itt nincs semmi költségnövekedés, csak egyik jogcímről a másikra teszünk/csoportosítunk át összeget.



Azonban a hivatkozott MK határozat – az átcsoportosítás indokaként – tartalmazza a következőket:



„Eiffel Műhelyház és Próbacentrum működéséhez szükséges eszközbeszerzések finanszírozása érdekében”



Ebből kiderül, nem arról van szó, hogy 1 zongorát, amit az Andrássy útra terveztek venni, azt most a Kőbányai útra vesznek, vagy hirtelen megnőtt a használandó triangulumok egységára.



Nem! A tervezett és sokszorosan átadott Eiffel Műhelyház működéséhez még újabb és újabb eszközök kellenek, nem tudom, például piknikkosarak, plédek a következő évi JK szabadtéri koncerthez, és hasonló meglepetésszerű eszközök.



Szerintem zenés előadásokra szolgáló épületet vagy meglevő épület erre történő átalakítását már terveztek a világban. Jó lett volna legalább 1 azaz Egy olyan embert bevonni a tervezés folyamatába, aki már végzett ilyen munkát és le tudja írni előre az utolsó ajtószögig, hogy mi mindenre van szükség.



Ezt beárazzuk, megszorozzuk 2-vel (Miniszterelnök Úr mondja mostanában), az összeget félrerakjuk és kész.



Ez a felháborító, hogy évek óta csak toldozgatjuk/foltozgatjuk és még ma sem tudjuk, hogy itt van-e a vége. Most kizárólag csak az Eiffel Műhelyházat említem.



A 418.számú hozzászólásban említett Állami Számvevőszék úgysem nézi. El vannak foglalva jelenleg az SZFE évtizede folyó, eddigi ellenőrzések elől elrejtett, tévesen jónak minősített, de alapvetően szabálytalan gazdálkodásának feltárásával.


A MET felvételei • 12962020-10-10 14:40:00

Tiszetl "Klára"! Nagyon figyelemre méltó, amit a MET-Ring-ről tetszik írni.



Még most is, évtizedek távlatából is fülembe csengenek a boldog emlékezetű Kroó György (egyáltalán emlékszünk még erre a nagytudású emberre?) szavai a szintén jó emlékű, akkori rádióbeli Új Zenei Újság hasábjain erről a Rajna kincse előadásról. Lelkendezett, hogy milyen lehetőségek voltak benne, a különböző formájú mozgatásokkal. Ismertetése nagyban hozzájárult Wagner iránti kedvem növekedéséhez. Köszönöm, hogy jelen sorai ezt az akkori élményt visszaidézték.


musical • 1972020-10-10 14:18:40

Tisztelt „Búbánat”! Köszönöm, hogy felhívta a figyelmünket a Budapesti Operettszínház aktuális, lezajlott „Elfújta a szél” produkciójára.



Talán a bevezető mondatában a „kritika” szót egy másik szóra kellett volna felcserélni.



A belinkelt cikkben „a szereplők összességében meggyőző alakításai” mondatrész jelent tényleges, az adott helyszínre vonatkoztatott konkrétumot. Szerintem ez az egyetlen mondatrészt még nagy jóakarattal sem lehet „kritika”-nak nevezni.


Eiffel Műhelyház • 4152020-10-09 22:56:24

Újabb, mai hír a koronavírusjárvány második hullámának x-ik napján:



Azonnali kiadásként 1 931 710 000 forintot kap a Magyar Állami Operaház az Eiffel Műhelyház és Próbacentrum működéséhez - derül ki a Magyar Közlönyből.



A rendelet szerint eszközbeszerzések finanszírozására kell a többlettámogatás.



Az biztos, hogy nem az az első tőkeinjekció, amit az intézmény kap az idei évben:



2020 szeptemberében 11 és fél milliárd,



2020 márciusban pedig 4 milliárd 565 millió forintos



támogatást utalt ki a kormány.  



 


Társművészetek • 21532020-10-09 19:04:43

Nehogy már mi mondjuk meg másoknak, hogy nekik mit kellene csinálniuk, nekik, hogy lesz jó. Pontosan ezek az olyan rendszer jellemzői, amikor nem diszkussziókon, gondolatcserék után alakul ki valamilyen közös álláspont. A legkönnyebb azt mondani, hogy én győztem, az én törvényem, mindenki alkalmazkodjon ehhez. Ebből lesz az, ami már egyszer volt.



Minden művészeti egyetemen, amely alapítványi lett, előtte hosszú hónapokon át egyeztettek, ismertették; vitatták. Itt senki nem szólt senkihez, csak kineveztek, kineveztek és kész.



Azt szokták mondani munkahelyeken, ahol tényleg alá-és fölérendeltségi viszonyok vannak: ha már meg kell nézni, mint tartalmaz a munkaszerződésem, akkor már régen rossz.


Társművészetek • 21502020-10-09 17:42:36

De, de: "vigyék túlzásba a kukorékolást".!!!



Pont ezzel, a kritikus hangokkal leszünk gazdagabbak mindannyian.



Pont azzal a másféle - nem pártideológiás - szemlélettel, annak "kukorékolásával" megy előre az ország. "Érted haragszom, nem ellened". Ez az egyetemi, a művészeti, a szellemi tevékenység alapvető lényege.


Társművészetek • 21392020-10-09 13:22:58

Tisztetl "Hangyász"! Bármennyire is furcsa, de igen, ez a demokrácia. A kisebbségnek jogai vannak, pontosan azért, mert a többség is lehet valamikor kisebbség. Nem lehet csak azt írni, hogy "Tilos a dohányzás!", hanem - és ez a demokrácia - ott van mellette, hogy itt és itt szabad dohányozni. Kinevezhetünk egy egyszínű kuratóriumot, de számolni kell azzal, hogy egy esetleges változás után ugyanolyan egyszínű lesz, csak más irányultságú. Igen: a kisebbségnek relatíve, még kiterjedtebb jogai vannak, mint a többségnek. Egyébként ha nem így lenne, akkor minden fórum csak biodíszlet lenne.


Régizene • 45602020-10-08 18:29:46

Azt hiszem egy "e" betűvel több van benne: "The Leaves be greene" YT beadása esetén több felvételt is mutat.


Társművészetek • 21262020-10-08 14:56:37

Egy igazi demokrácia pedig "személyesen fordult volna" a sztrájkolókhoz, nem pedig különféle üzeneteket küldözget. Igazi demokráciában mindig a hatalmon levők tesznek gesztusokat a kisebbség felé.Ettől demokrácia.


Társművészetek • 21232020-10-08 11:12:07

Tisztelt "Búbánat"! Csak egy mondat idézése az Ön által belinkelt, több internetes helyen is olvasható Közleményből:



"Ezzel kapcsolatban hamarosan személyesen is megszólítjuk az Egyetem valamennyi polgárát."



A különbéle szervezeti egységekbe kinevezetteknek már az elmúlt hónapok alatt is számtalanszor lett volna módjuk "személyesen is megszólítani az Egyetem valamennyi polgárát." Ebben - mármint a társadalmi érintkezés vonatkozásában - tökéletesen mindegy, hogy kinek mibon volt/van igaza, mennyiben jogszerű vagy nem, amit bárki is tesz.


Eiffel Műhelyház • 3852020-10-05 15:28:38

Idézem: " Domingo ha felkérték mondjuk a Parsifalra"....akkor nem fanyalgott, hogy  " de kérem, nem vagyok én Wagner-tenor, mit képzelnek ". Pedig ezt kellett volna mondania.


Eiffel Műhelyház • 3622020-10-05 08:26:17

Önnek tökéletesen igaza van: az énekesek – mint bárki más is – érzékeny, emberi lények. Vannak olyan szavak, kifejezések, amiket a produkciójuk hallatán nem biztos, hogy ezen a fórumon le kellett volna írni. De…idézek az Ön soraiból:



„Ők mind-mind valószínűleg pozitív visszajelzéseket tesznek, mert különben az ifjú énekes nem folytatná.”



Talán ez a sok pozitív visszajelzés, amit nem mindig kellene adni. Talán, ha az a tanár, korrepetitor, zeneigazgató megmondaná, hogy…



Jelen esetekben nem a „Florence – A tökéletlen hang” című megható amerikai film magyar változatáról van szó, olyan énekesekről, akik nálunk, bizonyos önkritika nélkül előadnak valamit.


Eiffel Műhelyház • 3572020-10-04 23:17:51

A Youtube oldalán már fent van Ruszó Alexandra Santuzza produkciója. Néha sértette a fülemet a hang, de ez ízlés kérdése.



Csak azt nem értem: ha van egy terem, amit kifejezetten a zene számára alakítottak ki, egyetlen szál zongora kíséri a fellépőt, akkor miért kell az arcára ragasztani ízléstelen leukoplaszttal még külön mikrofont is??? Nem elég egy énekes hangja, hogy ilyen körülmények között betöltsön egy adott helységet?


A MET felvételei • 12302020-10-01 20:04:33

Tisztelt Klára! Van a Youtube-on egy réges-régi Gobbi/Scarpia felvétel, kizárólag a Te Deum jelenetről.



https://www.youtube.com/watch?v=p3McP88FGHo



Érdemes végig nézni/hallgatni: az elején az átalakulás, hogy lesz valakiből külsőleg Scarpia, aztán a színre lépés előtt a szívélyes jókívánságok, majd a jelenet.



Felhívom a figyelmet Gobbi szemére, amikor a „Tosca, mi fai dimenticare Iddio! (Tosca, teérted feledtem az Istent!) frázist énekli, mintegy 4 perc 50 másodperctől. Döbbenetes!



Aki egy néhány perccel ezelőtti civil szívélyességtől így eljutott egy szerep szerinti, valódi megriadáshoz... Ilyen ember csak nagy művész lehetett.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 624622020-09-30 16:39:09

Mai hír az interneten:



A Magyar Állami Operaház két olyan, korábban elhalasztott októberi premier megtartásáról döntött, amik nem igényelnek nagy előadói apparátust, így próbáik a megfelelő óvintézkedések mellett, szűk körben, a csoportos művészeti tárak elhalasztott összpróbáitól függetlenül is megtarthatók.





Két, korábban elhalasztott októberi premier megtartásáról döntött a Magyar Állami Operaház. Ezek egyike sem igényel nagy előadói apparátust, a próbáik a megfelelő óvintézkedések mellett, szűk körben is megtarthatók. Az egyik ilyen előadás a Keszei Bori címszereplésével, Bella Máté új hangszerelésével Monteverdi Poppea megkoronázása című operája, amelyet október 10-é mutatnak be. A másik pedig egy nappal később Kovács András Péter „karanténslágerére”, illetve az Animal Cannibals zenéjére készült két táncmű, amelyeket a Magyar Nemzeti Balett ad elő. Vetési Adrienn Itthon maradok és a Sarkissova Karina Joyful! című koreográfiái október 11-től láthatók. A műsorban fellép Kovács András Péter, Kozma Orsi, Jónás Gabriella és Tibes is. Mindegyik bemutató helyszíne az Eiffel Műhelyház Bánffy Miklós terme lesz.



Bízunk benne, hogy ezeket meg tudják tartani - talán javul a járványhelyzet...Szívből kívánok minden közreműködőnek jó egészséget.



  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
MÜPA Home

A felvétel a Müpa 2019. június 16-i előadásán készült.

WAGNER: Az istenek alkonya
A mai nap
történt:
1947 • Az Albert Herring bemutatója (Glyndebourne)
született:
1819 • Jacques Offenbach, zeneszerző († 1880)