vissza a cimoldalra
2018-10-17
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61132)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4069)
Társművészetek (1278)
Kedvenc előadók (2824)
Milyen zenét hallgatsz most? (24998)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Momus társalgó (6348)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11291)
A csapos közbeszól (95)

Élő közvetítések (7452)
Balett-, és Táncművészet (5560)
Pantheon (2263)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1503)
Franz Schmidt (3197)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2930)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1112)
Momus-játék (5543)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4355)
Ilosfalvy Róbert (816)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2606)
Lehár Ferenc (641)
Opernglas, avagy operai távcső... (20144)
Erkel Színház (9460)
Jonas Kaufmann (2275)
Franz Schubert (308)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Mi újság a ZAK-on és a hazai koncerttermekben? (Mantuai herceg, 2003-12-10 16:33:19)

   
287   parampampoli • előzmény286 2018-05-19 11:27:31

Ekkora hülyeséget és hazugságot az elműlt 100 évben nem mondott senki. Meláth Andrea ébredjen fel!

286   Búbánat 2018-05-19 10:03:35

"Egyre több a tehetséges növendék"

Meláth Andreát a közelgő GermanLateNight-premierről és a nem sokkal utána rá váró újabb főszerepről: Eötvös Péter Senza sanguéjáról kérdeztük. KONDOR KATA interjúja

(Operavilag.net)

285   Búbánat 2018-04-18 08:50:47

Bartók Rádió,  ma: 19:35 - kb. 22.00

Kapcsoljuk a Zeneakadémia Nagyterméthttp://hangtar.radio.hu/images/kh0.png

A Nemzeti Filharmonikus Zenekar Wolfgang Amadeus Mozart-hangversenye
Vez.: Kovács János


Km.: Zemlényi Eszter (szoprán), Gál Erika (alt), Horváth István (tenor), Kovács István (basszus),

Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)


1. c-moll adagio és fúga K. 546,

2. Esz-dúr szimfónia K. 543.,

3. Requiem K. 626.,

 

(Ism. április 30., 12.36)

284   Búbánat 2018-04-17 22:53:40

Az új évaddal végre használható a Zeneakadémia nagyorgonája

Fidelio.hu, 2018.04.16. 14:08

A Zeneakadémia nagytermének orgonája októberben kilenc éven át tartó felújítás után szólal meg újra. A 2018/19-es évadban tíz bérletből választhatnak a látogatók.

 

A sajtótájékoztatón Takács-Nagy Gábor, a Zeneakadémián mesterkurzusokat tartó karmester elmondta, hogy akármerre is járt a világban, Budapestre visszagondolva mindig a Zeneakadémia jutott az eszébe. Külföldön élve visszatérő álma volt, hogy „az EMKÉ-ről a Király utca fele halad”. „A világon mindenhol tudják Puskás nevét, de azt is, hogy Magyarországon kiváló zenészek vannak.”

A bérletek május 31-ig különleges bevezető kedvezménnyel vásárolhatók meg, akár online is.

283   Búbánat 2018-01-31 17:22:50

Ma este

Zeneakadémia Nagyterem

2018.01.31.   19.30

Balázs János zongoraestje

MVM Koncertek – A Zongora

Rossini–Liszt: Tell Vilmos – nyitány

Donizetti–Liszt: Lammermoori Lucia reminiszcenciák

Mozart–Liszt: Don Juan reminiszcenciák

Liszt: Tizenkét Schubert-dal – 4. Erlkönig

Liszt: Schwanengesang (Schubert-dalok) – 7. Ständchen

Beethoven–Liszt: Adelaïde

Liszt: Nagy kromatikus galopp

282   Búbánat 2018-01-13 10:23:28

Bartók Rádió sugározza ma koradélután

12.36 – 14.09 Visegrádi Négyek - Újévi Koncert a Virtuózokkal


Km. Miklósa Erika, Kristóf Réka, Horti Lilla (szoprán)

Kelemen Barnabás, Kelemen Gáspár, Teo Gertler (hegedű)

Lugosi Dániel Ali (klarinét)

Lukasz Dyczko (szaxofon),

Kökény Tamás (nagybőgő),

Jan Vojtek, Szüts Apor (zongora) és a

Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara

Vezényel: Medveczky Ádám

1. Himnusz

 2. Pejtsik Péter: Nyitány - Visegrádi Négyek fantázia

3. Johann Strauss: A denevér - Kacagó-dal II. felv. (Miklósa)

4. Liszt-Horowitz: II. magyar rapszódia (Vojtek)

5. Wieniawski: Scherzo tarantella (Gertler)

6. Górecki: Concerto notturno (Dyczko)

7. Wieniawski: D-dúr polonéz (Kelemen Barnabás)

8. Bartók: Három hegedűduó - a) Mese, b) Pizzicato, c) Erdélyi tánc (Kelemen Barnabás és Gáspár)

9. Mozart: A-dúr zongoraverseny K. 488 - Adagio (Szüts)

10. Chopin: cisz-moll noktürn (Kökény)

11. Smetana: Az eladott menyasszony - Ó, micsoda fájdalom! (Kristóf)

12. Kovács: Hommage á Kodály (Lugosi)

13. Kodály: A csitári hegyek alatt (Horti)

14. Dvorák: IX. (Új világ) szimfónia - IV. tétel (MRT Szimfonikus Zenekara - Medveczky)

 

(Zeneakadémia Nagyterem, 2018. január 1.)

281   Búbánat 2017-08-28 13:33:38
A Bartók Rádió sugározza ma este - felvételről

20.35 – 22.00 MVM Koncertek - Remekművek három tételben

Saint-Saëns-est – Fantáziák és versenyművek

Közreműködők:

Vigh Andrea (hárfa); Szabadi Vilmos (hegedű); Várdai István (gordonka); a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara

Vezényel: Vajda Gergely

1. Fantázia hárfára, op. 95 (Vígh)
2. Fantázia hegedűre és hárfára, op. 124 (Szabadi, Vígh)
3. Koncertdarab hárfára és zenekarra, op. 154 (Vígh, zenekar)
4. (Ráadás)Tournier: Au matin – koncertetűd (Vígh)

5. Allegro apassionato gordonkára és zenekarra, op. 43 (Várdai, zenekar)
6. (a-moll) csellóverseny, op. 33 (Várdai, zenekar)

Ráadások:
a) Saint-Saëns: A hattyú (Várdai)
b) Cassado: Szólószvit – Intermezzo e danza finale (Várdai)
c) Bach:G-dúr szólószvit BWW. 1007 – Prelúdium (Várdai)

Zeneakadémia, 2016. december 14-i koncert hangfelvétele
280   taber 2017-04-19 09:33:20
Eladó 1 db jegy Baráti Kristóf, Várdai István és Várjon Dénes koncertjére, mely ma, 2017. április 19. szerda 19:30-kor kezdődik a Zeneakadémia Nagytermében.
Oldalerkély jobb oldalára szól a jegy. Ára: 2000 Ft.

Műsor:
Haydn:39. (G-dúr) zongoratrió, Hob. XV:25 („Cigány”)
Mendelssohn:1. (d-moll) zongoratrió, op. 49
szünet
Mahler:a-moll zongoranégyes
Schumann:Esz-dúr zongoranégyes, op. 47

Baráti Kristóf (hegedű); Várdai István (cselló); Várjon Dénes (zongora) Közreműködik : Szűcs Máté (brácsa)
279   Héterő • előzmény278 2016-12-31 20:35:00
171-es topic, bocsánatot kérek.
278   -zéta- • előzmény277 2016-12-31 17:13:50
? Nem találom...
277   Héterő • előzmény276 2016-12-31 16:01:49
Köszönöm! :-)
Még a "=171" -ben is hibás.
276   Héterő • előzmény275 2016-12-31 00:59:23
A szép kisművésznő megérdemli, hogy legalább itt helyesen írjuk a nevét:
Zuzana Kohoutová
Kedves -zéta-, légy szíves...
275   Búbánat 2016-12-29 10:19:08
2017.01.18 19.00

ZENEAKADÉMIA - SOLTI TEREM

OPERAVIZSGA-FESZTIVÁL

Baljós romantika

Heinrich Marschner: A vámpír

Egy felvonásban, német nyelven, magyar felirattal

Malwina 1: Horti Lilla / Nagy Zsófia (szoprán)
Malwina 2: Havár Vivien / Molnár Tímea (szoprán)
Janthe: Farkas Judit /Havár Vivien (szoprán)
Emmy: Kiss Diana / Bojtos Luca (szoprán)
Aubry: Szigeti Karina / Zuzana Kohoutová (szoprán, eredetileg tenor
Ruthven: Erdős Attila (bariton)
Davenant: Pataki Bence m.v. (bariton)
Master: Földesi Milán m.v. (tánc)

Koreográfus: Barta Dóra

Látvány: Képzőművészeti Egyetem
Haj/Smink design: Pásztor László

Zenei átirat: Lustyik Ákos
Zenei munkatársak: Baja Mónika, Sándor Szabolcs
Rendezőtanár: Almási-Tóth András
Tanszékvezető: Meláth Andrea

Fúvósokkal kiegészített Budapesti Vonósok (művészeti vezető: Botvay Károly)

Vezényel: Errico Fresis

Marschner A vámpír című, hazánkban kevéssé ismert műve a Polidori novellájának köszönhetően világhírűvé vált vámpírtörténet nagyívű opera- változata. Az álmok, balsejtelmek és a sötét romantika világából merít az opera tanszak német nyelvű előadása, mely a 'gótikus horror' történetből filmszerű eseménysort teremt , erőteljes mozgásszínházi elemekkel. Groteszk, torz, mégis drámai zenék, démoni hang és népies áthallások egyaránt meghatározó elemei lesznek a Baljós romantika fantázianévvel színpadra állított előadásnak.

Rendező:Zeneakadémia Koncertközpont

Jegyár: 1 200 Ft
274   lujza • előzmény273 2016-11-26 01:54:36
Tulajdonképpen Sipivel értek egyet, mi úgysem fogjuk meggyőzni egymást. De megszámoltam a BFZ koncert helyszíneit az idei évadban. Müpa 24; Zak 20; próbaterem 13; Millenáris 4. Feltételezem, valóban aszerint választanak helyszínt, hogy az adott koncert mekkora közönséget érdekelhet. Azt írtad korábban, amire válaszoltam, hogy "a BFZ is megkezdte visszaköltözését a Zak-ra" Persze, hogy részben visszaköltözött a felújítás után, de ettől még a Müpából nem fog kivonulni. És valóban, a Müpába olyan koncerteket érdemes szervezni, melyek megtöltik. Akad ebből jó néhány minden évben.
A kapitalizmus meg szerintem nem arról szól, hogy minden jegyet annyiért adnak el, amennyibe kerül. Pop koncertet például sokkal drágábban, magas kultúrát pedig mindig támogatva.
273   Edmond Dantes • előzmény270 2016-11-25 11:37:07
1) Majd meglátjuk: n e m állíto(tta)m, hogy BFZ kivonul MüPából. Azt írtam, hogy "pesti koncertjeiket megosztják ZAK és MüPa között." És ezt fenntartom. Az arányok pedig tippem szerint a várható nézettség/ek függvényében alakulnak majd. Nézzük meg pár év múlva, hány koncertet tart BFZ évente itt és ott. Dec.2-3-4. (ZAK) Schubert-Bartók koncertjük sem éppen "barokk est és kisebb apparátust igénylő koncert".

2) Szó sincs "siránkozásról". Nem tudom, hogy jön ide a kapitalizmus. V a l ó d i kapitalizmusban szerintem annyi koncertterem (színház stb.) van, ahányra valós, fizetőképes kereslet mutatkozik, teljes és reális áron eladott jegyek alapján. Magyarországon, Budapesten s z ó s i n c s ilyesmiről. A jegyárak többsége -kivéve megasztárok koncertjeit- reálértékben (!) még "szocialista" szinten van...szerencsére, teszem hozzá, de ettől még egészségtelenül sok koncertterem és színház van és még továbbiak épülnek, amiknek jó részét állami, önkormányzati forrásból tartják el...MüPa sem kivétel ez alól. Ez n e m "versenyzés", főleg nem "kapitalista" szemmel, legfeljebb szocialista "munkaverseny" :-) ...az adófizetők pénzén + (és ez a nagy baj) szeretem/nemszeretem-alapon.

3) Ennek őszintén örülök :-)
272   Búbánat 2016-11-25 09:11:29
Operagála a Zeneakadémián Gaston Riveroval

2016. december 15., csütörtök 19:00

A Bartók Plusz Operafesztivál adventi gálahangversenye Gaston Riveroval


Műsoron: VERDI – PUCCINI áriák

A koncert karmestere: Federico Longo

Zenekar: MÁV Szimfonikus Zenekar

Sztárvendég: Gaston Rivero (tenor)

Vendégművész: Silvia Dalla Benetta (szoprán)

Műsorvezető: Bősze Ádám

271   Sipi • előzmény262 2016-11-24 09:38:54
Nem feltétlenül a marketingjük jobb, hanem egyszerűen teljesen más célokra alkalmas a MÜPA nagy, 1700 férőhelyes terme meg a ZAK viszonylag kicsi, 800 valahány férőhelyes terme. Van más előnye is a MÜPÁnak ha egy világhíresség azt választja, így ugyanis valamivel nagyobb esély van a bejutásra, mint a ZAK-on.
A lényeg: nem egymás ellenére kellene ezeket használni, hanem egymás mellett - ahogy a BFZ is teszi.
270   lujza • előzmény264 2016-11-24 02:20:52
1) A BFZ-nek eszébe sincs visszaköltözni a ZAK-ra. Minimum egy tucat, de inkább több nagyzenekari koncertet ad évente a Müpában, és emellett a barokk estek és kisebb apparátust igénylő koncertek mennek a Zeneakadémián, melyeket eddig az Olasz Intézetben tartott (ott is van egy hodály koncertterem). Ezeket kisebb bérletekben értékesítik.
2) Ha a kapitalizmus híve vagy, akkor nem kellene siránkozni azon, hogy túl sok a koncertterem Budapesten, kivéve, ha az egyikben érdekelt vagy. Én azt gondolom, versenyezzenek egymással, nekünk az csak jó! Én a végsőkig kiállok a Müpa mellett, amelyik új minőséget hozott a hazai koncertéletbe, elsősorban a hangversenyek színvonalával, de emellett a közönség kiszolgálásával is. Nem tudom, hogy mekkora milliárdokat "öntenek bele", de legalább látszik is az eredmény.
3) Vasárnap délelőtt az unokaöcsém a levél alapján bejutott a kamarazenei fesztiválra, és nagyon örült neki.
269   eccerű • előzmény263 2016-11-24 00:32:58
A problémát az okozza, hogy a Zeneakadémiára rátelepült a koncertszervező központ, ahol a sok nagy fizetésű, semmihezsemértődeannálnagyobbpofájú léhűtő juttatását ki kell ga(ráz)dálkodni. A Liszt Ferenc tér 8-ból lassan kiüldöztetett a Zeneakadémia, vele Liszt szelleme, maradt egy smasszerekkel és biztonsági berendezésekkel teletömött élettelen épület. Az újranyitás óta sokkal rosszabb kedvvel is megyek oda. Nem azt érzem, hogy ez az épület a miénk-értünk lenne, hanem hogy minél hamarabb kiszabaduljak onnan. Szörnyű ezt látni és megélni.
268   eccerű • előzmény258 2016-11-24 00:23:51
Kedves Cilike!

Nem tetszettél jól megérteni, amit a kedves olv.társ írt. Amit politikai agitációs morzsának minősítettél, az a levél része volt, nem a kedves olv.társ véleménye. Ezzel a meglátásoddal te vagy az első ismeretségi körömben... Merthogy sokadmagammal együtt én is megkaptam ugyanezt a levelet több helyről is, ismerem a továbbítókat, és egyikük sem arról híres, hogy negatív politikai érzései lennének a mostani vezetéssel kapcsolatban, így 100%-os biztonsággal mondhatom, mindegyikük abszolút politikamentesen, jószándékúlag csak éppen gondolkodás nélkül továbbította az emailt. Két dologban azért egyet kell értsek veled: "tudatodat nagyban meghatározza a politikai hovatartozás." Illetve: "Nem érdemes politikai szimpátia és antipátia alapján mindent elhinni."
267   Edmond Dantes • előzmény265 2016-11-22 14:33:51
?
266   macskás • előzmény262 2016-11-22 13:21:44
Azért az Akadémián is tobzódnak a hírességek!
265   macskás • előzmény260 2016-11-22 13:21:09
?
264   Edmond Dantes • előzmény263 2016-11-22 08:52:27
Beírása -a sötét hátterű lánclevél-akciótól most eltekintve- legalább két fontos információt tartalmaz.

1) BFZ is megkezdte a visszaköltözést ZAK-ra. Úgy látom, pesti koncertjeiket megosztják ZAK és MüPa között. Nem tudom, milyen rendező elv alapján vannak egyes koncertek itt, mások meg ott, (pl. az, hogy közönségüknek elég nagy a ZAK is? de jelzésértékű.

2) Túl sok a hangversenyterem Bp.-en. Ha helyreáll a világ "régi" rendje, a felújított Erkel és a felújított ZAK (Solti-terme a Fesztivál Színházat is kiválthatja!) bőven elég lehet a koncertigények kielégítésére, nem szólva a szintén felújított Vigadóról, az új BMC-ről, a tervezett városligeti Zeneházról stb. BKK is megvan, komoly befogadó kapacitással. MüPa? Ameddig öntik bele a (tíz)milliárdokat és valamilyen forrásból törlesztik irdatlan és örökkévaló hiteleit, köszöni, elvan. De vajon meddig öntik és törlesztik?--->meddig van el? És k e l l-e, hogy ellegyen?
263   lujza • előzmény257 2016-11-22 02:12:10
Ez a levél hozzám is eljutott a múlt héten, méghozzá abszolút kormánypárti helyről. (Ennyit a politikáról.) Én eleve nem szoktam az ilyen lánclevelekre reagálni. De előzőleg a Fesztiválzenekartól is jött hírlevél, melyben kedvezményesen kínálták ezeket a koncerteket. Akadozhatott a szervezés eleinte, de amit ez a levél állított, azt naivitás elhinni.
262   Búbánat • előzmény260 2016-11-21 14:07:03
Ennek az is az oka lehet, hogy a rivális Müpa elszippantja a világhírességeket; jobb a marketingjük (?). A "maradék" marad a ZAK-nak.
261   joska141 • előzmény260 2016-11-21 13:52:16
Szerintem Önnek ebben is igaza van, "döglődik".

Nem tudok rá jobb kifejezést: túl jólfésült lett, mindenütt virágok, nagyon elegáns hostessek, nagyon udvariasan kisérik az embert, magyarázó lapokat adnak, szünetre felhívják a figyelmet és így tovább. Persze ez csak külsőség, de tényleg nincsenek olyan koncertek, amik után az ember hosszú ideig csendbe marad és csak azután kezd tapsolni, bravózni.
A "jólfésültség" erre is vonatkozik.
260   Edmond Dantes 2016-11-21 10:58:59
Csak én érzem úgy, hogy ZAK az újranyitása óta "kissé" (nem kissé) döglődik? Pedig -ellentétben MüPával- változatlanul ott van, ahol az előző 100 évben = ideális helyen, megszépült...és mégis és mégsem.
259   ulysses 2016-11-20 22:49:02
Cilike kedves! Eszemben sincs veled vitába szállni, főként nem politizálni. Utóbbihoz nem értek én politikai hovatartozástól, orientációtól függetlenül írtam le azt, amit! Másrészt nem én voltam az egyetlen, aki "pórul járt". Engem nem érdekel a politika, a rogános hozzátoldást a levélküldő szőtte bele mondandójába. Én zenét hallgatni indultam, nem politizálni. Köszönöm, hogy ismerni véled bárminemű politikai álláspontomat, de közlöm veled mély tisztelettel, hogy: Nincs igazad!
258   Cilike • előzmény257 2016-11-20 22:33:12
Ebből kettő tanulság szűrődik le számomra: Át lettél verve. Valaki ki akart veled szúrni és jól csinálta. 2. Nem érdemes politikai szimpátia és antipátia alapján mindent elhinni. Ez a kis beszámoló is tele van politikai agitációs morzsákkal, ami arra utal, hogy a tudatodat nagyban meghatározza a politikai hovatartozás.
257   ulysses 2016-11-20 22:15:45
Tudom, hogy Erkel Színház topicos megnyilvánulásom után sokan azt gondolják majd, hogy azért írok ide is, mert meghúztam a vitriolos kulacsot, mégis biztosítok mindenkit, hogy egy kiegyensúlyozott és alapjáraton kellemes ember pusztán csalódottságot kifejező sorai a következők. Téma: a Zeneakadémia! Ma este elzarándokoltam hírős-nevös Liszt Ferenc Zeneakadémiára, ugyanis SOS!-emailt kaptam pénteken, melyet ide is bemásolok! Fogalmam sincs, honnan tudták az elérhetőségemet, csak arra tudok gondolni, hogy egyszer megbízási szerződéssel –vagyis anélkül- dolgoztam az intézményben –bár ne tettem volna-, s valószínűleg megmaradtam nekik a rendszerben. Arra kértek, továbbítsam, akinek csak tudom. Én jóhiszeműen toboroztam is a népet… A levélíró hölgy nevét természetesen nem teszem közzé. Ím’ a levél:
„November 17-20. között lesz a Zeneakadémián Várjon Dénes kamarazenei fesztiválja, a kamara.hu.

Öt koncert lesz:
november 17. Solti terem 19h
november 18. Solti terem 19h
november 19. Solti terem 19h
november 20. Solti terem 11h
november 20. Nagyterem 19h30
A Zeneakadémia eddig maga intézete koncertjeinek a
reklámozását, ez most megszűnt és csak egy központi kormányhivatal (nem tudom,melyik, azt hiszem Rogáné) beiktatásával lehet reklámozni. Az eredmény: a Zeneakadémia már nem, a kormányhivatal még nem tudta hirdetni a koncerteket, így a jegyeladás siralmas, miközben
Várjon meghívására olyan világsztárok játszanak, mint Steven Isserlis, Tabea Zimmermann, Carolin
Widmann, Jörg Widmann, Christoph Richter, Vivane Hagner, Sarah Shafer, ezek tényleg elképesztő nevek.
A Zeneakadémiának is iszonyú kínos persze a dolog és mindenkit, engem is, megkért, hogy segítsek. Arra gondoltam, hogy ha szétküldenéd ezt a levelet az ismerősöknek, biztos sokan érdeklődnének.
Megteszed?

A jegyekért nem kell fizetni!”

Idézőjel bezárva! –És akkor az ember négykézlábról két lábra emelkedik és elindul vasárnap este a műintézménybe többedmagával. Az érzékelhető káosz-hangulatban utat törve magamnak először a biztonsági őrt interjúvoltam meg, hogy merre van az arra, de mivel ő a nevén kívül sok mindent mondani nem tudott, így beálltam a jegypénztár irányába kígyódzó sorba. Idő van! Alapozótól izzadó arcú kislány közli velem, hogy szó sincs mutyi-jegyről, csakis teljes árú jeggyel mehetek be a kamara-koncertre és a kiküldött e-mail, hogy idézzem őt: „egy rosszindulatú e-mail!” De még mielőtt annyit mondhattam volna felháborodva, hogy ez inkább egy rossz vicc, a mellettem teljes árú jegyet váltani kényszerült idős hölgy megszólított: „Nyugodjon meg, fiatalember! Velem is ugyanezt játszották el, és ezért lesz még egy-két keresetlen szavam az illetékesekhez!” Térültem-fordultam, és inkább ettem egy fánkot –na, nem a Vajna Timi-félét- az utcán. Konzekvencia nincs, csak egy kérdés: KI EZÉRT A FELELŐS?!
256   telramund 2016-05-12 20:14:13
Korábbi hozzászolásomhoz annyit tennék hozzá,hogy neveket nem írtam,mert nem tudom kinek ki a tanára.Márpedig a növedéknél fontos tudni,hiszem megmutatkozása ,éneklésének jó-rossz oldalai egyenlőre a tanár felelőssége.A tanár szerepe nagyon fontos főleg olyan pályákon,ahol egy adottság dominál ,amit felismerés után megfelelően kell írányítani,képezni.
A tanárnak is le kell tudni vonni a munkájának eredményéből,hogy helyes útra tereli- e a tanítványt.Ez szerintem sokszor nem történik meg.Ezért a sok fiaskó.A tanár marad a növendék tönkremegy.Itt csak a növedék viszi vásárra a bőrét.Egy művésztanárnak ki kell lépnie a művész szerepéből csak úgy tud helyes írányt mutatni.A növendék torkában kell gondolkodnia nem a sajátjában.
Szinte pontosan megmondanám,hogy ki kit készített fel erre a vizsgára.Nem technikai klónokra van szükség,hanem adott személy kvalitásainak megfelelő egyedi módszerekre.
Ebben a topicban kifogásolták,hogy az egyik szoprán miért énekelte a Csók-áriát,ami mezzo szerep, utána meg Erzsébet királynét a Don Carlosból ,ami szopránra íródott.
A válasz szerintem rém egyszerű.Így tudta megmutatni a növendék azt a bő két oktávos hangterjedelmét,ami egy vonalban szól,semmi törés nincs benne,a mély hangot megénekli és nem lemellezve odanyomja.Széles nagy dallamíveket énekelhetettNem tremolos és tud pianot és fortét énekelni..Valószínű gondosan átgondolt bemutatkozás volt,amit valószínű a tanár is támogatott.Fontos mozzanatnak tartom!
255   parampampoli 2016-05-11 21:09:23
A Zeneakadémia nagytermében tegnap este látott koncert ismét felveti a kérdést, amelyet már egy éve is boncolgattam írásomban, majd pár hónapra rá -zéta- egy másikban, hogy vajon minden rendben van-e a Zeneművészeti Egyetem ének ill. opera tanszakán. A tegnapi tapasztalatok, noha a tavalyi koncertnél színvonalasabb volt, továbbra is azt mutatják, hogy egyáltalán nem. A fellépő fiatal énekesek közt volt néhány, akik egy év alatt fejlődtek vagy legalább nem romlottak el, de továbbra is többen vannak, akiknek énektechnikáját, és ebből következően produkcióját is, nem lehet súlyos kritika, vagy olykor egyenesen döbbenet nélkül nézni és hallgatni. Fabricius alábbi megállapításaival teljes mértékben egyetértek, lényegében telramunddal is, és nagyon örülök — ha ilyen lehangoló élmények után ez a szó egyáltalán használható ebben a kontextusban—, hogy ennyire egyformán ítéljük meg a növendékek teljesítményét.
Tavaly Kristofori Ferenc volt talán a leggyengébb, ő idén pár apró lépést tett előre, legalább annyiban, hogy nem gikszerezett, de továbbra is támasz nélkül, szorult gégével énekel. Czikora László volt akkor a másik tenor, akit idén már nem láttunk, mint kiderült, őt tavaly a tanszakról eltanácsolták. Azt kell mondjam, jogtalanul és alaptalanul, ha helyette most Ódor Botond bármilyen szóval is értékelhetetlen produkcióját kellett elszenvedni. A fiatalember, mint Fabricius írta, alapvető tévedésben van, valakinek meg kéne mondani neki egyértelműen, hogy ezzel a hanggal és technikai tudással semmiféle jövője nincs a pályán. Alaposan ki is szúrtak vele, mert két olyan feladatot adtak neki, amelyben csak az esélytelenek biztos tudatával indulhatott. Max áriájából szinte semmit nem lehetett hallani, a hatalmas zenekar teljesen befedte hangját, a Don Carlos első felvonásbeli duettjében pedig sajnos még a zenekar effajta jótékony támogatására se számíthatott: minden hallatszott, noha jobb lett volna, ha nem halljuk. Az áriában rossz választás áldozata lett duett-partnernője, Sahakyan Lusine, aki az első részben Delila Csókáriáját ízléssel és elhitető erővel interpretálta, de végig hallatszott, hogy ez nem az ő jelenlegi hangjára íródott. A Carlos duettben aztán megmutatta, mit tud, és hogy mit tudott volna mutatni, ha egy fiatal olasz szopránígérethez méltó áriát kapott volna az első részben. Akár Erzsébet, akár a Végzet hatalma vagy Aida áriájával is kitűnően megbirkózott volna, és felfogni nem tudom, miért nem így történt. Amit a duettben, különösen annak záró részében mutatott, már nem ígéret, sokkal több annál. Sötét színekre is képes, nemes orgánum, amelynek nem csak drámai ereje, de szép pianóin kívül légköre is van. Rajta kívül kitűnő teljesítményt nyújtott még Horti Lilla Leonóra és Sárközi Xénia Violetta nagyáriájával. Horti Lilla figyelemre méltó hanganyag, remek volumen, biztos magasság, neki is, akárcsak Sárközinek, a tiszta intonációra, és a hang gömbölyítésére kellene koncentrálnia. Sajnos mindkettőjük belekerült az énektanszak téves koncepciójába, amellyel egyenes éneklésre tanítanak, ahelyett, hogy a puha, gömbölyű, a magas hangokat is az egész matéria vonalába építő hangadást tanítanának. Amellyel olasz operákat KELL énekelni, nem csak barokkot és modernet LEHET. Brassói-Jőrös Andrea meglepően jól énekelte a Sztravinszkij opera részletét, az Attilában már nem tudta ugyanezt a színvonalat megközelíteni. Sajnos Verdiben minden erény és hiányosság azonnal kiderül.
A most először hallott hölgyek közül igen jó benyomást tett a színpadra termett, biztos technikával éneklő Bojtos Luca Norinaként, noha nem mutatta meg, hogy a fach csúcsmagasságainak is birtokában van-e. Az ellenben nyilvánvaló volt, hogy az Annuska áriájához szükséges középregiszterén még van javítani való. Nagy Zsófia szintén inkább a magas részek táján érzi magát biztonságban, neki légzéstechnikáján kell javítani, hogy a nagy frázisokat, az áriák piano lezárását is győzni tudja levegővel.
A férfiúkhoz visszatérve: Zuo You szépen, kellemes, de a korábbiakhoz képest kisebb hangon énekelte Ernesto áriáját. Ismét konstatálni kellett ezen kívül, hogy férfiénekesek terén az utánpótlás majdnem a nullával egyenlő. Blazsó Domonkos még nem operatanszakos, csak énekszakos közreműködő volt, és mostani teljesítménye alapján nem is hallom alkalmasnak rá. Örömteli pillanatokat csak a vendégként fellépő Turpinszky Gippert Béla szerzett, aki minden egyes megszólalásával azt mutatta meg, hogy kellene énekelni a fiataloknak is, és folyamatosan azt a kérdést tette fel az embernek, hogy miért nem énekel ez a tenor a budapesti Operában??? Ilyen gazdagok volnánk?
Végezetül, mint tavaly is, szólni kell a két fachtévesztésről, amely egyben felveti az Egyetem tanári karának szakmai kompetenciáját. Ruszó Alexandra és Erdős Attila mezzo ill. bariton szólamot énekel, noha a napnál világosabb, hogy szopránnal és buffo tenorral van dolgunk. Ruszó tavaly óta sokat romlott, most már a hang egyetlen fekvésben sem szól, sem fenn, sem lenn, középen pedig csúnyán vibrál is. Erdős Attila az alsó regiszterben parlandóra vált, a magas regisztere pedig, a világos hangszín ellenére is kidolgozatlan. Voltak már ilyen hangszínű baritonok korábban is, de legalább szórták a g-ket, asz-okat és a-kat is — erre sajnos ő nem képes. Az Egyetem tanárai hosszú évek alatt se hallották meg, hogy rossz irányba képzik őket? Sőt, továbbmegyek, és ez már a legfontosabb: az alapkérdés. Mi célt szolgál ma a Zeneművészeti Egyetem ének tanszaka? Munkanélküli pályakezdőket képeznek tömegével? Mert a tegnap hallott fiatalok többsége nem sok reménnyel indulhat a világot jelentő deszkák felé, ez több, mint valószínű. Biztos, hogy azok és úgy tanítanak a tanszakon, akiknek kellene? Tavaly is céloztam rá, most kimondom egyenesen: az Egyetem énekes tanári kara olyan erőkből áll, pár kivételtől eltekintve, akik soha nem tudtak jól énekelni, technikájuk mindig is fogyatékos volt, a pályán valódi eredményeket nem tudtak elérni. G.B. Shaw klasszikus mondatával élve: aki nem tudja (tudta), tanítja? Kincses Veronikát például nem kérték fel tanítani Pesten, Tokody Ilona például Pécsen van, a hozzájuk még csak nem is mérhető egykori és még fungáló énekesek sora a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen? Azonnali lépésekre, a megfelelő tanerők felkutatására lenne ill. van szükség, különben a magyar énektanítást véglegesen elparentálhatjuk. És velük a magyar operakultúrát is, mert így 10-20 éven belül egy darab magyar énekes nem sok, annyit se fogunk színpadon látni. Vagy lehet, hogy pont ez a titkos cél????
254   telramund 2016-05-11 18:37:43
Tegnap sikerült a Zeneakadémia Áriavizsgájára jegyet kapnom!Hatalmas munka lehet ennek a 24 áriának,,duettnek,tercettnek, jelenetnek a felkészítése ,beállítása és eléneklése.A cél megmutatni a jővő énekeseinek a felhozatalát.A kapott műsorban elég hiányosan szerepel a növedékeknél, ki melyik évfolyamon tanul és hiányoltam ,hogy az egyes nevek mellett nem szerepel a tanár neve.Nem tartom jónak,ha név szerint elemzem az egyes produkciók előadóit.Sajnos a véleményem nem a legjobb.Így leginkább általánosságban írnék.Teljesen problémamentes hang szinte nem is volt.
Az én fülemnek igazán szépnek mondható is csak egy.Igaz ez a szoprán hang gyönyörű , sötét, lebegésmentes,érzelmet közvetítő.Sajnos nagyszerű énekét beárnyékolta a partner tenor katasztrofális éneklése.Így is egy olyat szólt( énekelt) a produkciója végére,amit utoljára Caballenál hallottam ,ugyanebben a szerepben!A jővő a kezében van csak vigyázni kell rá.
Kérdem én ,ha lehet így is képezni egy hangot a többieknél miért maradnak az „egyenes” hangképzésnél?.Lírai szoprán dömping,de legtöbbjüknél lebegés, főként a közép regiszterben.Fachtévesztésben képzett hangok.(bariton tenor hanggal,mezzo szoprán hanggal).A hallott tenorokat (a növendékekről van szó)igazán nem tudom operaszínpadon elképzelni.
Ami a legnagyobb problémán volt,hogy szinte semmi érzelmet nem közvetítettek a legtöbben..Leénekelték a kottát,de adósak maradtak,hogy a kifejezésükkel megfogjanak.
Lehetetlen, hogy ezt a tanárok ne hallják!Vagy saját „képükre” formálják a hangokat? Nem helyes út.A múltban is sok katasztrófához vezetett .
Amit még kifogásolnék..A pódiumra nem lehet kiállni abban az öltözetben,amiben az utcán járok.Ez megengedhetetlen.!A lányoknál ezt nem tapasztaltam .Az, hogy egy fiú egy zakót ne vegyen legalább fel nem elfogadható.Érdekes a két szereplő” mv”tudta ezt.Így a kontraszt még nagyobb volt.
Nagyszerű volt a MÁV Szimfonikus Zenekar Szennai Kálmán vezetésével!
Hogy a jővő mit hoz még elképzelni sem tudom!Ha az operajátszás így akar megújulni az nem fog sikerülni!
253   parampampoli 2016-05-11 15:46:34
FABRICIUS TOLLÁBÓL

A Zeneakadémia operaszakos növendékeinek vizsgáját hallhattuk tegnap a nagy teremben.
Különös benyomást és meglehetősen vegyes összhatást mutatott a mérleg, voltak hallgathatatlan produkciók, de kiemelkedők is.
A kevésbé jókkal kezdeném.
Két hallgató éneklése nálam alaposan kiverte a biztosítékot!
A tenorista Ódor Botond, akinek az énekléséről csak csúnya kifejezésekkel lehetne írni, és szépen megkérdezni az illetéseket, hogy mi alapján tanulhat a Zeneakadémián egy hangtalan ember?
A mezzóként kezelt Ruszó Alexandra, aki valójában szoprán, igaz, hogy sosem volt jó, mert mindig mozgott a hangja, de mára jelentős volumen csökkenés is fennáll nála, éppen ezért a zenekar teljesen elnyomta- Ami meg hallatszott belőle, az csúnya és tremolós volt!
A hangremegés tulajdonképpen szinte mindenkire érvényes volt, ami a technikai hiányosságok elsőrendű bizonyítéka lehet.
Mindenkit nem lehet felsorolni, pár nevet azért kiemelnék.
Zuo You tenorista szintén jelentős visszalépést mutatott a korábbi vizsgáihoz képest, sajnos a hangerő hiánya miatt a zenekar állandóan legyőzte őt.
Horti Lilla jelentős hang, bár nem a legszebbek közül való. Néha viszont hamis, és bizonyos hangokat, a magasakat nyomással éri el.
Tetszett Sárközi Xénia Traviata áriája, jól bírta szusszal és a futamok is kijöttek. Nem ártana egy kis puhaságot vinni az éneklésébe!
A legszebb hangmatéria az örmény Lusine Sahakyáné, aki méltán aratott nagy sikert, főleg a Don Carlos Erzsébetjének tolmácsolásáért.
Brassoi-Jőrös Andrea a Rake's Progressből mutatott áriát biztosan, szép magas hangokkal tolmácsolta, ellenben Odabella szólama nem az ő hangjának való, ez már a belépésénél azonnal megmutatkozott.
A MÁV Szimfónikus zenekart Szennai Kálmán vezényelte biztosan, maximálisan az énekesekre figyelve és biztonsággal kísérve őket.
252   Búbánat • előzmény251 2016-03-06 14:04:10
Forrás: www.filharmonia.hu
251   Búbánat 2016-03-06 14:03:31
2016. március 8., 19:30

Zeneakadémia, Budapest

A Nemzeti Énekkar ünnepi hangversenye megalakulásának 30. évfordulója alkalmából
Verdi: Quattro pezzi sacri
Eötvös Péter: Ima
Bartók: Cantata profana
Vezényel: Antal Mátyás

Közreműködik: Szalai Ágnes (szoprán), Fekete Attila (tenor), Alexandru Agache (bariton), Nemzeti Énekkar

Három nagyszabású, ritkán hallható és személyes hitvallás értékű oratorikus művel ünnepli fennállásának harmincadik évfordulóját a Nemzeti Énekkar és a kiváló karnagy, Antal Mátyás. Verdi 1889 és 1896 között, élete utolsó éveiben, az Otello és a Falstaff idején írt Négy szent éneke – egy a cappella Ave Maria és Dante-megzenésítés, egy Stabat mater és Te Deum – az olasz mester legjobb zenéi közé tartozik, a zeneszerző állítólag azt kívánta, a zárótétel partitúrájával együtt temessék el. A négy tétel Verdi művészetének esszenciáját sűríti magába. A műsorban magyarországi bemutatóként hangzik el Eötvös Péter háromrészes, Weöres Sándor és Gerhard Rühm egy-egy versére írt IMA című kompozíciója, amely a zeneszerző Atlantisz című zenekari darabjának folytatása. „Az IMA – mintegy zenei emlékműként – olyan kultúrának állít emléket, amely virágzása csúcspontján hirtelen elsüllyedt, de míg az Atlantisz a múltban s a víz alatti világban kutató lassú utazás érzetét kelti, az IMA a jelenből tekint az elsüllyedt földrészre” – írja a 2002-ben befejezett műről Eötvös Péter, aki a Bartók utáni magyar zeneszerzők évtizedek óta nemzetközileg elismert alakja. A Cantata profana zárósorát – „Csak tiszta forrásból” – maga a szerző is ars poeticának tekintette. „Az én igazi vezéreszmém azonban (…) a népek testvérré-válásának eszméje, a testvérré-válásé minden háborúság és minden viszály ellenére. Ezt az eszmét igyekszem – amennyire erőmtől telik – szolgálni zenémben; ezért nem vonom ki magam semmiféle hatás alól, eredjen az szlovák, román, arab vagy bármiféle más forrásból. Csak tiszta, friss és egészséges legyen az a forrás!” – fogalmazott Bartók egy 1931-ben kelt levelében.


Eötvös Péter Ima című műve Magyarországon először hallható.
250   tiramisu • előzmény249 2016-01-26 11:48:45
A nyomda ördöge -vagy a nyomdászé. :-(
249   parampampoli • előzmény248 2016-01-26 09:48:33
Vicc. Komolyan se lehet venni. Az a sajtóhiba jutott eszembe, melyért anno 8 év börtönt szabtak ki az újságíróra: "Sztálin halálát a magyar nép megrendelt gyásszal fogadta." Itt megrendelt lelkesedéről van szó.
248   IVA • előzmény247 2016-01-26 00:44:15
Kedves Parampampoli, itt található egy ellentétes vélemény a Jolanta cipőjéről.
Ilyennek kéne lenni az operajátszásnak”...
(Én már hozzászoktam a rajongó szerző írásaihoz.)
247   parampampoli 2016-01-24 13:34:30
A héten megnéztem az operatanszakosok vizsgaelőadását is, ahol két Csajkovszkij-operát dolgoztak egybe (fából vaskarika), hogy a rendezőtanár megmutathassa vitatható rendezői ötleteit, de bizonyára nem azért, hogy növendékek megmutassák énekesi képességeiket. Két szopránt leszámítva nem is mutatták meg, legfeljebb alkalmatlanságukat arra, hogy a jövő operaházának méltó szereplői legyenek. Miért vizsgáznak az operatanszakon ilyen művekkel, sokan kérdezik. Megmondom: mert azokat a műveket, amelyekkel az egykori növendékek vizsgáztak, tisztelet a kivételnek, ezek a hallgatók nem tudnák elénekelni. Egykor még a gyengébb képességű növendékek is Traviata vagy Don Carlos, Trubadúr vagy Anna Bolena felvonásokkal vizsgáztak, abból lehetett tudni, mire számíthatunk tőlük a jövőben. Jelena Obrazcova magyarázta egy 1989-es tv-interjúban, miért játszik a Bolsoj csupa modern operát? Azért, mert senki nem tudja, azokat hogy kell énekelni, hogy kell játszani, és így a „nagy” rendező nyeregben van. Mi meg helyben vagyunk: megtaláltuk kérdéseinkre a választ. Most már csak arra kérdésre kellene megkeresni és megadni a választ valakinek, hogy a jövő operájában kik és mit fognak énekelni. Magyar énekesek biztos nem, mert a magyar énektanításnak, ha az Akadémiát vesszük alapul, vége. Nem most, már évtizedekkel ezelőtt is, a jelen csak a múlt pusztításának befejezése. A Falstaff jelene oly lehangoló… a jövő azonban egyenesen elkeserítő. Az előző kérdésnél már csak az a nagyobb kérdés, hogy arra az Operára és közreműködőire ugyan ki a fene lesz kíváncsi?
246   Búbánat 2016-01-19 10:23:37
Bartók Rádió közvetíti ma este:

19.35 – kb. 21.30 Kapcsoljuk a Zeneakadémia Nagytermét

Mendelssohn: Szentivánéji álom - kísérőzene Op. 61.

Km. a Magyar Rádió Gyermekkara és Szimfonikus Zenekara

Vezényel: Vásáry Tamás)
245   Búbánat 2015-12-21 09:41:07
Bartók Rádió közvetíti élőben ma este

Kapcsoljuk a Zeneakadémia Nagytermét

A Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarának és Énekkarának karácsonyi hangversenye

Karigazgató: Pad Zoltán

Vezényel: Kovács János

Közreműködnek:
Csikota Gergely - trombita

Kriszta Kinga - szoprán
Schöck Atala - alt
Horváth István - tenor
Cser Krisztián - basszus

A hangversenyen elhangzó művek:

1. Haydn: Esz-dúr trombitaverseny

2. Bach: Magnificat BWV. 243.

Bartók - december 21., hétfő, 19:35

(Ismétlés: 2016. január 2., 12:05)
244   Búbánat 2015-12-11 09:33:32
Ma este a Bartók Rádió közvetíti:

19.05 – kb. 21.30 Kapcsoljuk a Zeneakadémia Nagytermét

A MÁV Szimfonikus Zenekar hangversenye

Vezényel: Kollár Imre

Km. Palojtay János - zongora

1. Erkel: Ünnepi nyitány

2. Mosonyi: e-moll zongoraverseny (Palojtay)

3. Csajkovszkij: I. szimfónia (Téli álmok)

(Ism. december 23., 12.05)
243   Heiner Lajos 2015-09-24 13:33:35
http://nol.hu/kultura/ut-a-pokol-legmelyere-1564769

Szép interjú.
242   Heiner Lajos 2015-06-26 08:42:29
http://tiszatajonline.hu/?p=81744
241   Búbánat 2015-04-08 11:02:38
DALESTEK A ZENEAKADÉMIÁN

Magdalena Kožená és Mitsuko Uchida

Schumann: Stuart Maria-dalok, op. 135
Debussy: Bilitis-dalok
Mahler: Rückert dalok

szünet

Debussy: Ariettes Oubliées
Messiaen: Poèmes pour Mi (2. könyv)

Magdalena Kožená (mezzoszoprán)
Mitsuko Uchida (zongora)
240   Búbánat 2015-03-25 15:30:27
Holnap este a Bartók Rádió élőben kapcsolja a Zeneakadémiát

60 éves a Magyar Rádió Gyermekkara

Jubileumi hangverseny

2015.03.26 19.30
ZENEAKADÉMIA - NAGYTEREM

Kodály: Méz, méz, méz
Kodály: Fancy
Kodály: Semmit ne bánkódjál
Bárdos: Kicsinyek kórusa – részletek
Bánkövi Gyula: Ének a hegyekből - ősbemutató
Decsényi János: Csettelés - ősbemutató
Fekete Gyula: Három szép pillangó - ősbemutató
Tóth Péter: Álomképek - ősbemutató
Bartók: Hét egyneműkar zenekari kísérettel

Magyar Rádió Gyermekkara (vezető karnagy: Matos László, társkanagy: Kabdebó Sándor)Arany Zsuzsanna (zongora) agyar Rádió Szimfonikus Zenekar Kamarazenekara. Vezényel: Matos László, Kabdebó Sándor, Brebovszky Klára


Ma este A Duna TV-n láthatjuk:

21.40-22.10

60 éves a Magyar Rádió Gyerekkórusa
Zenés műsor

Az 1954 óta működő, Botka Valéria és Csányi László által életre hívott MR Gyermekkórus az elmúlt hatvan esztendőben bejárta szinte az egész világot, s a felnőtt fegyelemmel, de gyermeki tisztasággal éneklő együttes kortárs ősbemutatókon közreműködve éppúgy bizonyította nagyszerűségét, mint akár gregorián vagy reneszánsz művek megszólaltatásakor.

Időtartam: 30 perc
239   Búbánat 2015-03-10 14:40:59
Bartók Rádió, ma este:

19.35 – kb. 22.00 Kapcsoljuk a Zeneakadémia Nagytermét

Bach: h-moll mise

Előadók:

Fodor Beatrix – szoprán
Heiter Melinda – mezzoszoprán
Schöck Atala – alt
Megyesi Zoltán – tenor
Kovács István - basszus

a Magyar Rádió Énekkara (karig. Pad Zoltán) és

Szimfonikus Zenekara

Vezényel: Kovács János

(Ism. március 27., 12.05)
238   Búbánat • előzmény235 2015-02-23 14:09:00
Igen, ez a valós helyzet Horváth Ádámmal.
Hogy most mi van vele, arról nincs ismeretem.

Az interneten arról találtam hírt, hogy
vezetésével a nyáron zenei tábor indul Fonyódligeten. (Pályázni lehet a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány oldalán.)
237   lujza • előzmény232 2015-02-22 01:19:43
Én azért odamerészkedtem. Tudod, ez csak a szokásos nézőcsalogató fogás. Bár, ha meggondolom, A sárga hercegnőben igencsak narkóztak, de remek volt. A Dzsamilében viszont Boncsér Gergely annyira zavart, nem jó ebben a szerepben, de maga a mű se jó igazán. Egyébként kivonult közéletünk több képviselője, valamint Marton, Ókovács és Solymosi is.
A Lukréciát viszont sajnálom, hogy nem láttam.
236   tiramisu • előzmény234 2015-02-22 00:38:37
:-)
235   tiramisu • előzmény228 2015-02-22 00:32:43
Horváth Ádámot már tavaly leváltották a Miskolci Sz.Z.ügyvezető igazgatója poziciójából. Vagy rosszul tudom?
234   macskás 2015-02-21 16:00:33
234
233   Diva Plavalaguna • előzmény231 2015-02-21 15:44:16
Én is úgy gondolom, hogy a Sárga hercegnő tegnapi előadása telitalálat. Érzékletes rendezés, mindhárom szereplő (Balczó Péter, Szemere Zita és Apáti Bence) átéléssel és tehetséggel hozta az alig ismert Saint-Saens operát. A közönség nagyon hálás volt és vastapssal jutalmazta az előadást.

A Dzsamile szerintem még nincs készen és elég sokat kellene finomítani rajta. Ezt a különleges Bizet operát én most láttam először . Nagyon kár, hogy a szólamok nem a legszebben szólaltak meg, helyenként kaotikus szinpad képben.

Nagyon örvendetes az is, hogy a Solti terem teljesen megtelt tegnap este. Utoljára a Lukrécia meggyalázása című Britten opera fantasztikus előadását láttam itt (akkor legnagyobb csodálkozásomra kb. 30-40 voltunk.)
232   Búbánat • előzmény231 2015-02-21 14:22:06
Én nem járok "csak 18 éven felülieknek!" meghirdetett előadásokra... Pedig ha ezt a felszólítást nem hangsúlyozzák ki, megnéztem volna én is a darabot... Pedig már jócskán elmúltam 18...
231   lujza 2015-02-21 02:58:45
French late night is volt a Solti teremben. A sárga hercegnő igazán tetszett.
230   Búbánat 2015-02-20 16:42:34
Bartók Rádió, ma este: 19.35 – kb. 22.00 Kapcsoljuk a Zeneakadémia Nagytermét

A Magyar Rádió Énekkarának és Szimfonikus Zenekarának hangversenye

Händel: Izrael Egyiptomban - oratórium

Vezényel: Pad Zoltán

Km. Váradi Zita, Jónás Krisztina, Schöck Atala, Kálmán László, Thomas Šelc, Cser Krisztián - ének

(Ism. március 4., 12.05)
229   Búbánat • előzmény228 2015-01-15 23:35:13
Szakcsi Lakatos Béla a ferencesek szervezésében pénteken jótékonysági koncert ad a Zeneakadémián.
228   Búbánat 2015-01-15 23:33:44
[url] Szakcsi Lakatos Béla a ferencesek szervezésében pénteken jótékonysági koncert ad a Zeneakadémián. [/url]

MNO.hu, 2015. január 15., csütörtök 19:28 , szerző: pion

„Szakcsi Lakatos Béla vendége lesz Vörös Szilvia operaénekes, aki tavaly nyerte meg a Marton Éva énekversenyt; Szőke Nikoletta, akit a hazai dzsesszszíntér egyik legtehetségesebb énekesének tartanak, nem is érdemtelenül, hiszen az 1983-as születésű Nikoletta már 2005-ben megnyerte a Montreux Nemzetközi Jazz Fesztiválon a 30 év alatti énekesek világvetélkedőjét; Zséda, aki a pop világából érkezik, és számtalan sláger fűződik a nevéhez. Továbbá Horváth Ádám operaénekes, aki jelenleg a Miskolci Szimfonikus Zenekar ügyvezető igazgatója, de volt már a Magyar Állami Operaház miniszteri biztosa is; Orbán György nagybőgős, aki Szakcsi Lakatos Béla zenésztársa a New Gypsy Jazzben; Balázs Elemér dobos, aki Pat Metheny szerint az egyik legjobb dobos a szakmában.”
227   parampampoli • előzmény226 2014-12-28 23:17:11
Valaki látott kijönni az utóbbi pár évben egyetlen valóban komolyan vehető énekest a ZAK-on tanító bármelyik "hatalmasság" keze alól? Mert én nem emlékszem ilyenre. Segítséget szívesen elfogadok, biztos rossz a memóriám.
226   Fabricius 2014-12-28 22:37:36
A parázs viták nem az én világom. De mit tett le az asztalra az a hatalmasság tanárként, aki még mindig tanít a Zeneakadémián?
225   tiramisu • előzmény223 2014-12-28 22:29:29
Ugyan már!
Csak nem énekes Ön? Nyilván fájdalmasan sikertelen, azért ilyen rosszindulatú!?
Na és ki az aki Ön szerint jól mutatja? Ennek ellenére csak használhatatlan és tönkretett növendékei voltak, vannak?
Egy kevés jóindulatot kérnénk, vagy mutassa meg Ön, hogy mit tud! Arra befizetnénk! :-(
224   eccerű • előzmény223 2014-12-28 21:29:41
Na, az ilyen beszólások miatt van rossz híre a Café momus fórumának.
Volt egy pár énektanár a ZAKon, aki még így se tudott volna kiállni, mégis nagy nevek egész sorát nevelte ki. Meg ugye ott volt a nagynevű tenoristánk, aki emberek hosszú sorát tette tönkre, annyira nem értett a tanításhoz. Nem ezen múlik a tanárság.
223   Werbőczy 2014-12-28 10:53:30
Az M1 műsorán most volt a Baptista magazin, amiben Meláth Andrea énekelt megdöbbentűen rosszul! Pedig Wolf Péter Ave Maria című szerzeménye nem nagy kunszt, de ilyen féjdalmas minőségben még nem hallottam.
A ZAK ének és operatanszakának a tanszékvezetőjeként ugyan mit taníthat és mit mutathat? Atyaég, ezt, amit most hallottam?
222   macskás 2014-12-26 22:28:18
222
221   macskás 2014-12-26 22:28:11
220   zalbarna 2014-12-25 21:30:38
Ez van...
219   Búbánat • előzmény218 2014-03-21 10:18:50
Elírtam: helyesen 2014. március 9.
218   Búbánat 2014-03-21 10:17:46
Ma délben a Bartók Rádióban:

12.05 – 14.30 Mendelssohn: Éliás – oratórium

Vezényel: Kovács László

Km. Szakács Ildikó, Schöck Atala, Kálmán László, Kovács István - ének, az MR Énekkar és az MR Szimfonikusok

Zeneakadémia Nagyterem, 2013. március 9.
217   Búbánat 2013-10-09 22:20:58
Sikertörténet a pécsi Kodály Központ

fib
MNO, 2013. október 09., szerda 15:54

"Minden várakozást felülmúlóan teljesített a megnyitása óta eltelt három évben a baranyai megyeszékhely multifunkciós kulturális központja.

A koncertteremként és konferencia központként is funkcionáló világszínvonalú, és több nemzetközi építészeti díjat elnyert épület, amely a Pécs2010 Európa kulturális fővárosa című projekt keretében valósult meg, eddig közel 500 különféle produkciónak adott otthont, számos világsztárt és kiemelkedő hazai művészt vendégül látva.
Pécs felkerült Magyarország és Európa kulturális térképére – fogalmazott Nagy Csaba, a város alpolgármestere az intézmény eddigi eredményeit és az idei évad programját bemutató keddi sajtótájékoztatón, majd hozzátette, a Kodály Központ a vidéki Magyarországon egyedülállóan nagyszabású vállalkozás, amelynek létjogosultságát az eltelt három év igazolta.

Márta István a többek közt a Kodály Központot is irányító Zsolnay Örökségkezelő Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, a 999 fő befogadóképességű koncertterem három év alatt 492 eseményen összesen közel 208 ezer látogatót fogadott. Mivel az intézmény létrejöttének költségeit több mint 70 százalékban európai uniós forrásból teremtették elő, az Unió komoly elvárásokat támasztott: 50 ezer főben határozták meg az egy évre előirányzott látogatószámot, amelyet a Kodály Központ a tavalyi évben majdnem 30 ezer vendéggel múlt felül – ismertette az eredményeket az igazgató."
216   Búbánat 2013-09-26 12:33:55
A Zeneakadémia kiszabadul az elefántcsonttoronyból

Felújított épülettel és megújult arculattal vág neki az új évadnak az intézmény
fib

MNO, 2013. szeptember 26., csütörtök 11:04

„Ráncfelvarrás helyett teljesen új arcot kapott a Zeneakadémia. A fejlesztők és a kivitelezők szándéka szerint a patina és progresszió között ívelő feszültségre építő arculat egyszerre őrzi meg az intézmény lassan másfél évszázados hagyományait és teszi mégis ízig-vérig 21. századi, eladható termékké az akadémiát. Az október 22-én eredeti pompájában újranyíló zenepalota rekonstrukciójának befejeztével az intézményi rendszer is megújul: a művészeti és a tudományos területek innentől duális egységet alkotnak majd. Az art déco stílusban felújított épületet és a megújuló struktúrát immár egy minden igényt kielégítő, látványos arculat hirdeti és képviseli itthon és a világban.”
215   Búbánat • előzmény214 2013-09-26 12:33:15
Vigyázat! Ez még a korábbi felújításnak a "képkockái", nem a 2013 októberében átadandó, megújuló épületé.
214   Búbánat 2011-09-24 14:30:30
Megnyílt a Zeneakadámia új épülete – képgaléria
213   zalbarna • előzmény212 2011-07-21 16:27:22
Senkinek sem fontos...
Micsoda töketlenkedés...
Alibi banda, most láccik
212   álmodó 2011-07-21 15:16:39
http://nol.hu/kult/ujabb_zarolas__tobb_mint_harmincmilliot_vonnak_el_a_zeneakademiatol_a_kozeljovoben
211   Budapest • előzmény210 2011-03-31 23:39:18
az elvonás indokolt.
210   eccerű • előzmény209 2011-03-31 21:32:43
Ezzel semmi újat nem mondtál, de a csődközeli helyzet közvetlen kiváltója az elvonás.
Nehézségek eddig is voltak, hiszen a szerződéseseket eddig is több hónapos késéssel fizették csak ki.
209   Fafner21 2011-03-31 01:12:37
Na most még egy kis érdekesség az ügyről...
A ZAK egy Wesselényi utcai épületet megvásárolt, épp átépítése zajlik egy ideje, kiszolgáló személyzeti egységek számára fenntartott épületként lesz üzemeltetve...
Emellett az Üllői úton elhelyezkedő épület használati jogáért igen komoly bérleti díjat is fizet az intézmény, miközben szó szerint nem történik semmi a Liszt téren...( semmi= nincsenek koncertek ami nem kis bevétel kiesés...)
Ezek figyelembevételével talán nem is túl nagy meglepetés, hogy csődhelyzet van....
208   eccerű 2011-03-30 21:23:34
Nem az okozta, a fidelios interjúban (is) elmondja, hogy mi: az év végi zárolás. A kiváltság persze nemcsak a ZAK-nak járt, minden egyetem és főiskola a nyakába kapta, csak a ZAK-nak ez már túl sok volt.
Egyik ismerősöm 4-5 éve havonta jött azzal, hogy biztos forrásból tudja: a Zeneakadémia épületét eladták egy banknak. Ezzel azt akarta érzékeltetni, hogy az akkori kormány hogy viszonyul a zenekultúránkhoz. Úgy viszonyult ahogy, de sajnos a tavaly április óta eltelt időszakban nem látom a fene nagy változást.
207   Budapest • előzmény206 2011-03-30 18:14:49
Nem az okozta.
206   Toscanini • előzmény205 2011-03-30 17:25:12
De ugye senki nem gondolja, hogy az oraado tanarok brutto 1500Ft-ja vagy a teljes statuszu oktatok brutto kb.180-200 ezer forintja okozta a problemat?!?
205   Budapest • előzmény204 2011-03-30 11:55:55
Majd felelősebb gazdálkodást folytatnak a jövőben.
204   johanna • előzmény203 2011-03-30 11:52:49
Szavakat sem találok erre az egészre...illetve amiket találok, azt nem írhatom ide...:-(((
203   zalbarna • előzmény202 2011-03-30 08:24:34
Hát igen, ez az A változat....
202   Fafner21 2011-03-30 03:58:21
A zeneakadémia felújjítását amúgy 2 évvel ezelött már beharangozta Batta, akkori költözéssel együtt bejelentve, a költözés csúszott , de koncertek már alig voltak, majd idén szeptembertől valóban zárva van, viszont az augusztusi költözés óta ugyanúgy van bent minden ahogy azelött... hogy honnan lehet tudni?
onnan h nemrégiben egy könnyűzenei klippet forgattak a nagyteremben, a tv-ben mutattak róla egy werkfilmet is , melyben tisztán látható volt hogy semmi változás nincs...
Sebaj, így tovább , aki elég tehetséges az elmegy külföldre, itthon marad az , aki gyengébb , és 10 év múlva olyan színvonal lesz a magyar operaéletben, hogy nem lehet majd meghallgatni...
201   Budapest • előzmény196 2011-03-29 21:11:28
Ez még nem olyan nagy baj.
200   eccerű 2011-03-29 20:44:49
200
199   eccerű • előzmény198 2011-03-29 20:41:50
Szeretem az ilyen neve elhallgatását kérő szakértőket.
Úgy csinálnak, mintha minden, a ZAK-kal kapcsolatos állami döntést Batta hozott volna meg, mintha ő döntené el, mikor kezdődhet a felújítás, stb.
Hát persze, hogy bezárt tavaly ősszel, valamikor kell egy vonalat húzni, és ugyebár a hangversenyeket évekkel előre lekötik, amikor lekötötték, még úgy tűnt, hogy tavaly kezdődhet a felújítás.
Az ilyen okos szakértők szoktak elcsodálkozni, milyen dolog az, hogy egy bizonyos órán két tanár jut egy diákra, minek a másik...
Az pedig, hogy a diákok külföldre is mennek tanulni, inkább örvendetes, és a bolognai-rendszer miatt még problémát sem okozhat.
Ellenben ha ennyire csípi állam bácsi csőrét, hogy bajban van a ZAK, akkor talán csinálhatna valamit.
De mit is várjunk egy olyan állam bácsitól, akinek se oktatási, se kultuszminisztere nincsen, az egy szem illetékes államtitkárt meg csak a filmek érdeklik.
198   zalbarna • előzmény197 2011-03-29 18:01:22
....és fogadjunk, hogy most is mindenki azt hiszi, hogy viccelek....
197   zalbarna • előzmény196 2011-03-29 17:30:06
Én megmondtam, mikor nem voltak többé hajlandók azt a csadás kávét üvegpohárban adni, csak műanyagban, nos akkor megmondtam nekik hogy rossz úton járnak, ennek nem lesz jó vége....és most tessék.
196   Búbánat • előzmény193 2011-03-29 16:56:46
Erről sokkal részletesebben tájékoztat a Magyar Nemzet:

Csődhelyzetben a Zeneakadémia
A felelőtlen gazdálkodás miatt kerülhetett a szakadék szélére az egyetem

/Magyar Nemzet, 2011. március 29.
Farkas Melinda/

„Óriási bajban van a Liszt Ferenc zeneművészeti Egyetem. A lapunk birtokába került, március 24-i levélben Batta András, az intézmény rektora tájékoztatja kollégáit a kialakult helyzetről és a március 22-i szenátusi ülésen meghozott döntésekről.

A dokumentum szerint az intézmény helyzete rendkívül rossz, amit a rektor szerint a tavalyról maradt hiány, a 228 millió forintos zárolási kötelezettség, valamint elsősorban a közoktatási normatívákból származó, százmillió forintos visszafizetési kötelezettség együttes hatása idézett elő. A rektor levelében nem nevesíti, hogy mekkora hiány keletkezett, és arról sem számol be, hogy miért kell mintegy 100 milliót visszafizetni az államnak. Ilyen eset általában akkor szokott előfordulni, ha egy intézmény jogtalanul vesz igénybe támogatást.

Batta levele szerint a súlyos anyagi gondok miatt elkerülhetetlen egy 150 millió forintos egyenlegjavító lépéssorozat bevezetése, amely a 75 millió forintot von el az egyetemi oktatástól és a kulturális funkcióktól, 50 millió forintot a középiskolától és 25 millió forintos mínusszal sújtja az úgynevezett támogató területeket.,

A megszorítás jegyében július 1-jétől a jelenlegi 15 helyett 7 tanszék működik majd az intézményben.

Megszűnik például az önálló zongora, a zeneszerzés, a karmester, illetve karvezetés, valamin t az egyházzenei tanszék. Szeptembertől 25 százalékkal csökken a hallgatók főtárgyának képzési ideje, a jelenlegi heti 120 perc helyett csupán 90 percet fordítanak majd a képzésükre. Ezenkívül a kamarazene tantárgy keretében ősztől nem oktathatók duók (a kétszemélyes formáció szükséges például a négykezesek és a szonáták eljátszásához), csupán triók vagy annál nagyobb formációk. Változások állnak be az alkalmazott szakemberek területén is: a kötelező zongoraoktatásba a jövőben bevonhatják a doktorandusz-, esetenként a mesterképzésben részt vevő hallgatókat is. Ugyanezt alkalmazhatják a zenetörténet, illetve a zeneművészet, sőt egyes szakspecifikus tantárgyak oktatása során.

Az egyetemhez tartozó Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskolában az óratervi háló megváltoztatásával, a jelentősen alulfinanszírozott tanulók státusának megszüntetésével, a dolgozók részmunkaidős vagy óradíjas foglalkoztatásával kívánják megvalósítani az 50 millió forintos kiadáscsökkentést. A tervezett intézkedések minden bizonnyal óraszámcsökkentést, létszámleépítést, valamint fizetéscsökkentést takarnak. Az alulfinanszírozott tanulók státusának megszüntetése értelmezhetetlen, hiszen a törvény szerint a hátrányos helyzetű fiatalok ugyanúgy jogosultak a képzésre, mint azok a társaik, akik hozzájárulást fizetnek. A nem oktató dolgozók esetében a 25 millió forintos megtakarítást szervezeti és személyi változásokkal kívánják elérni: a jövőben akár a vezető beosztású munkatársakat is csak részmunkaidőben foglalkoztatnák, a jelenleg betöltetlen posztok egy részére pedig a korábban tervezettnél alacsonyabb fizetésű alkalmazottat vennének fel.

A rektor elismeri, hogy a 150 millió forintos kiadáscsökkentés önmagában nem oldja meg a problémát, ezért a hiányzó összeget a Semmelweis utcai oktatási épület, valamint több Teréz körúti lakás értékesítéséből, illetve az államnak való visszaszolgáltatásából próbálják előteremteni.

Szerettük volna megkérdezni Batta Andrást, hogyan fajulhatott idáig a helyzet, ám többszöri próbálkozásunk ellenére sem vette fel a telefonját. Úgy tudjuk, az intézmény nem az idei zárolás miatt került padlóra, hanem az évek óta tartó felelőtlen gazdálkodás miatt.

A Magyar Nemzetnek nyilatkozó, neve elhallgatását kérő szakértő szerint a megszorítások a hallgatók és a zenetanárok további, tömeges külföldre vándorlását idézhetik elő. Leszögezte: a heti 120 perc is kevés volt a főtárgy oktatására, a 90 perc pedig elfogadhatatlan. A tanárok részmunkaidős foglalkoztatása a megélhetésüket sodorja veszélybe. Hozzátette: a vezetés furcsa döntéseinek is köszönhető, hogy ilyen nehéz helyzetbe került az intézmény. Példaként említette, hogy az egyetem már tavaly ősszel kiköltözött a Liszt Ferenc téri főépületből annak tervezett felújítása miatt, így számos koncertbevételtől elesik, az új helyen nagy összegű bérleti díjat fizet, miközben a renoválás azóta sem kezdődött el.”

195   zalbarna • előzmény194 2011-03-29 11:13:46
"egy" nem kell..
194   zalbarna • előzmény193 2011-03-29 11:12:48
Már vártam, nagy volt a lapítás... " Sion, a szent város immár egy sivatag..."
193   -zéta- 2011-03-29 10:29:30
Csődhelyzetben van a Zeneakadémia...
192   macskás • előzmény190 2008-10-13 16:52:53
Igen, kedves Pancoletti? :)
191   Sipi 2008-10-13 16:23:36
Rájöttem, milyen keveset is járok mostanában hangversenyre. Ezért aztán elhatároztam, hogy megpróbálom bepótolni a lemaradást. A múlt héten ennek jegyében két eseményen is voltam:

Miskolcon a Miskolci Filharmonikus Zenekar jubileumi hangversenyén és Ózdon az Ózdi Városi Vegyeskar szintén jubileumi hangversenyén (az MFZ 45, a vegyeskar 110 éves fennállása alkalmából).

Bár voltak apróbb hibái, mindkét koncert nagy élményt jelentett. A miskolciak többek között Mahler 4. szimfóniáját adták elő. Ez az egyetlen Mahler művei közül, ami "befér" az ottani Művészetek Házába. Nagy élmény volt látni-hallani Mahler mesteri hangszerelési megoldásait, ami felvételről nem tűnik fel. És néha olyan "éteri" hangzása volt a műnek, hogy beleborzongtam.

A kórushangversenyen fellépett Ózd Lengyel testvérvárosának vegyeskara és a Jászsági ÁFÉSZ vegyeskar is. Egy kicsivel több népdalt szívesen hallgattam volna még.
190   Pancoletti 2008-10-02 21:24:42
Brendel?
189   Búbánat 2008-01-17 10:51:47
José Cura a Zeneakadémián

José Cura vezényel azon a jótékonysági hangversenyen, amelyet a fogyatékos emberek társadalmi integrációjának elősegítése érdekében szervez a Salva Vita Alapítvány február 6-án a Zeneakadémián.

Az argentin tenorista ma az operavilág egyik legkeresettebb csillaga, Milánótól Tokióig. Nemcsak kiváló énekes, de karmester, zeneszerző és színész is.
A jótékonysági hangversenyen először a Salvavita Alapítvány 15. születésnapját köszöntik, majd elkezdődik a koncert a Zeneakadémia Nagytermében.

A világhírű tenoron kívül szólistaként fellép Cserna Ildikó, Ulbrich Andrea, Otokar Klein, Bretz Gábor, valamint a Budapesti Monteverdi Kórus, a Cantate vegyeskar, valamint az Óbudai Danubia Zenekar - tudta meg az MTI tudósítója a Salva Vita Alapítvány munkatársától.

Az alapítvány 1993-ban jött létre azzal a küldetéssel, hogy hozzájáruljon az értelmi sérült emberek társadalmi esélyegyenlőségének megvalósulásához. Célja az, hogy munkaerőpiaci programjaival támogassa a fogyatékos emberek önálló életvitelét, ennek érdekében két speciális programot működtet - áll az alapítvány közleményében.
A Munkahelyi Gyakorlat program a speciális szakiskolák értelmileg akadályozott tanulóit készíti fel a munkavállalásra.
A Támogatott Foglalkoztatás nevet viselő program lényege az, hogy megfelelő személyt találjanak a megfelelő munkára. A modellt az USA-ban dolgozták ki, magyarországi viszonyokra a Salva Vita alapítvány adoptálta.

(MTI-Panoráma)
188   muzsika 2007-12-21 19:23:16
2007. december 22. szombat 19:30
Előadó(k): MVM Karácsonyi Koncert
Tokody Ilona (ének), Vigh Andrea (hárfa)

Műsor: BELLINI: Vaga luna
L\'abbadono
Ma rendi pur contento
Malinconia
PIERNÉ: Impromptu - caprice
DURAND: Keringő
DONIZETTI: Amore e morte
Una lacrima
La conocchia
Lammermoori Lucia - kadencia
Lucia áriája
VERDI: Il Corsaro - recitativo és Medora románca
MASSENET: Elégia
Ouvre tes yeux bleus
R. STRAUSS: Morgen
WALTER-KÜHNE: Fantázia az Anyegin témáira
VERDI: A végzet hatalma - La Vergine
PUCCINI: Gianni Schicchi - Lauretta áriája


www.koncertkalendarium.hu
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Miranda Liu (hegedű), Kiss Gergely (gordonka), Kiss Gyula, Nagy Míra (
zongora)
"Hangulatkoncert"
HAYDN: D-dúr gordonkaverseny, Hob. VIIb:2 - I. tétel
HAYDN: fisz-moll zongoratrió, Hob. XV:26
HAYDN: D-dúr zongoratrió, Hob. XV:24

19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Soltész Ágnes, Kovács Judit, Fahidi Patrícia (hegedű), Rácz János, Kunszeri Márta (fuvola), Kökényessy Zoltán (brácsa), Magyar Gábor (cselló), Váray Rita (zongora)
Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara
Az est házigazdája: Tóth Endre, zenetörténész
KOVÁCS ZOLTÁN: Amisz és Amil – két fuvolára
SCHUMANN: Gyermekjelenetek (Benjamin Godard átirata) Op. 15.
SCHNITTKE: Moz-Art duó 2 hegedűre
VAJDA JÁNOS: Musica sull’ acqua – zongoraötös (2015)
MOZART: D-dúr fuvolanégyes

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Vigh Andrea (hárfa)
Budapesti Vonósok (koncertmester: Pilz János, művészeti vezető: Botvay Károly)
Fuvolán közreműködik és vezényel: Drahos Béla
MOZART: 1. (G-dúr) fuvolaverseny, K. 313
MOZART: 2. (D-dúr) fuvolaverseny, K. 314
MOZART: C-dúr fuvola-hárfa kettősverseny, K. 299
MOZART: C-dúr andante, K. 315

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Rohmann Ditta (cselló), Binder Károly (zongora)
Budafoki Dohnányi Zenekar
Vezényel: Hollerung Gábor
a Magyar Táncművészeti Egyetem hallgatói
koreográfus: Feledi János
CAFe Budapest
VAJDA JÁNOS: Csellóverseny
SZENTPÁLI ROLAND: Orfeusz-balett - ősbemutató
BINDER KÁROLY: Zongoraverseny - ősbemutató
A mai nap
elhunyt:
1837 • Johann Nepomuk Hummel, zeneszerző (sz. 1778)
1849 • Frédéric Chopin, zeneszerző (sz. 1810)