vissza a cimoldalra
2014-08-30
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Rovataink
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Milyen zenét hallgatsz most? (23839)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (50167)
Momus társalgó (5369)
Társművészetek (950)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (2685)
Kedvenc előadók (2680)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (1940)
Kedvenc felvételek (137)
Kedvenc művek (102)

Olvasói levelek (10477)
A csapos közbeszól (91)

Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (1714)
Marton Éva (488)
Házy Erzsébet művészete és pályája (2992)
A MET felvételei (92)
Jonas Kaufmann (877)
Régizene (3130)
Operamúzeum (854)
Marilyn Horne (406)
Pantheon (1318)
A nap képe (1487)
Balett-, és Táncművészet (3827)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (677)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (5124)
Palcsó Sándor (112)
Opernglas, avagy operai távcső... (18382)
Ilosfalvy Róbert (598)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

támogatja:

apróhirdetés feladása:

Fórum - Opernglas, avagy operai távcső... (Sesto, 2003-09-04 14:20:49)

   
18381 • ladislav kozlok Előzmény 18380 2014-08-25 19:34:54
F.Haider igazgato ur hivta meg a holgyet, en hiszek neki.
18380 • ladislav kozlok 2014-08-25 19:33:55
Az opera a repertoarnak a resze. Klasszikus, fekete-feher rendezes. F
18379 • Búbánat Előzmény 18378 2014-08-25 11:58:17
"99 szazalek, hogy eljon. Pozsonyban nagy reklam elozi meg a koncertet.' - írta Ladislav Kozlok
18378 • parampampoli Előzmény 18377 2014-08-25 11:47:09
A szlovák honlap szerint repertoáron van, több helyi énekesnővel, egyik a nálunk is jól ismert Lubica Vargicova. Sok kép van, ami színpadi megvalósításról tanúskodik. Nem találtam arra való utalást, hogy koncertszerű előadás lesz.
18377 • Búbánat Előzmény 18374 2014-08-25 11:32:00
Ezek szerint A puritánok koncertszerű előadás lesz Pozsonyban. (Először arra gondoltam, az opera bekerül a repertoárba...)
18376 • parampampoli Előzmény 18375 2014-08-25 11:30:17
Hát, tényleg... kb. háromszorosra. De még így is a bécsi helyárak fele-harmada.
18375 • karnagy Előzmény 18370 2014-08-25 09:08:45
Ahogy nézem, a helyárak is megnőttek erre az egy előadásra...talán ez is garancia :)
18374 • ladislav kozlok Előzmény 18373 2014-08-25 08:02:01
99 szazalek, hogy eljon. Pozsonyban nagy reklam elozi meg a koncertet. Ha a muveszno nem fog megbetegedni, akkor Pozsonyban enekelni fog.
18373 • Robesz Előzmény 18372 2014-08-24 19:03:26
Valóban ott van, december 11.
Bár Diana honlapján még nincs fenn az előadásai között, de majd figyeljük! :)
18372 • ladislav kozlok Előzmény 18370 2014-08-24 18:42:11
Kedves Parampampoli es Robesz,
Garancia az operahaz igazgatoja F.Haider, a holgy ki van irva, kattincsatok www.snd.sk,opera,program,december, Puritani.
Remelem eljottok Pozsonyba. Udvozlet.
18371 • Robesz Előzmény 18369 2014-08-24 14:10:58
ez engem is érdekel!!
18370 • parampampoli Előzmény 18369 2014-08-24 11:06:01
Kedves Laci, engem nagyon is érdekelne ez a Puritani, de mi a garancia, hogy 11-én pont Damrau énekel? A honlapon konkrét, arra az estére vonatkozó szereposztás nincs kitéve.
18369 • ladislav kozlok Előzmény 18368 2014-08-24 09:12:18
2.- december 11 - Puritanok, vezenyel F.Haider, Elvira szerepeben DIANA DAMRAU.
elerhetoseg - www.snd.sk
jegyek - www.navstevnik.sk
18368 • ladislav kozlok 2014-08-24 09:09:32
Kedves forumtarsaim, ket eloadasra a pozsonyi operaban szeretnem felhivni a figyelmeteket :
1. Oktober 5 - Don Giovanni ,vezenyel F.Haider
Don Giovanni - Adam Plachetka / a STOP szolistaja /
Leporello - Stefan Kocan / a Met opera allando vendege/
Donna Anna - Linda Ballova
Donna Elvira - Jana Kurucova /a berlini Deutche Oper tagja/.
18367 • Livingstone 2014-08-24 08:10:43
Az egyetlen igazán értékelhető alakítás Netrebkóé a Trubadúrban. Kövér vagy sovány, kit érdekel ez az üres kifogás, gyönyörű szép a hangja és jól tud vele bánni. A nagy Placido Domingo viszont értékelhetetlen, és ezzel a fellépésével tovább rongálta saját nimbuszát. Csak feltételezem, hogy atrakciói világviszonylatban sérti a baritonokat, amire tesz egy jó nagyot! Mint ahogy az sem elképzelhetetlen, hogy a világon senki nem veszi a bátorságot, hogy szóljon neki: öreg, ideje lenne abbahagyni!
18366 • tiramisu Előzmény 18365 2014-08-23 20:37:31
?????????????????????????,
18365 • márta 2014-08-21 18:57:44
Köszönöm! Ha ez irónia, akkor nem szeretem.
18364 • telramund Előzmény 18363 2014-08-21 13:20:41
Amit leírtam már hiába vonnám vissza.De,ha Ön kívánja legyen!Könyörgöm Domingonak,nehogy elénekelje Don Carlost a Végzet hatalmában!A közönség élete érdekében!
(Ön olyan naív,hogy úgy gondolja sokan tudják mit írtam?)
Látom nem csípi az íróniát!(bár egy kicsit fekete az tény.)
18363 • márta Előzmény 18333 2014-08-21 10:58:13
A végzet hatalmás utalás gusztustalan! Kérem Terlamundot, hogy vonja vissza!
18362 • telramund Előzmény 18361 2014-08-20 22:30:40
Egyetértünk borzalom volt: főleg a Kiri Te Kanawa.Nem beszélve röhögve jött ki meghajolni. Ezzel is demonstrálva mennyire átélte a szerepet.Kedvenc operámat majdnem megutáltatták.De mindig feljön egy másik Manon Lescaut kép.(H.E és I.R.)
18361 • Cilike Előzmény 18360 2014-08-20 19:42:28
Hát én ezt -pusztán vokális szempontból -máshogy hallottam, de nem vagyunk egyformák, nem ítélünk egyformán. Kirinek nem volt való a szerep, le is rekedt a végére, az egész eléggé peches előadás volt, kivéve Tom Allent- akit nagyon szerettem.
18360 • chenier Előzmény 18358 2014-08-20 19:19:36
Bocsánat, nem bírom megállni, hogy ne szóljak!
A Covent Garden-beli Manonban Domingo egy 3. felvonásbeli h-t kivéve jól énekelt, nagyon jól játszott és szédületesen jól nézett ki! Szerintem.
A partnernője viszont annál gyengébben énekelt, szürkén játszott,tulajdonképpen az egész operát végigszenvedte!



Bocs az offolásért!
18359 • parampampoli Előzmény 18358 2014-08-20 17:39:32
És voltak annál még rosszabb Manon-előadásai is, pl a Scalában Sass Sylviával vagy Madridban Marton Évával, ez utóbbiban a kötelező magas hangokból még ki is hagyott (nem is C-t, csak H-t), amit más színházban nem mert megtenni, de Madridban otthon volt, gondolta, ott megteheti. Amit konklúzióként írtál róla, én is aláírom.
18358 • Cilike 2014-08-20 16:55:13
Egy szó, mint száz, sose volt c-zsonglőr, sőt pocsék előadásokat tudott énekelni -a Covent Garden-beli Manon Kiri Te Kanawával ilyen, majdnem végig teljesen pozíción kívül énekel, mellrezonancia nélkül, magasan intonálva és levegő után kapkodva, vagy egy Otello közvetítésben is végig küszködött a magas hangokkal. Ennek ellenére igen nagy művész volt, aki nagyszerű alakításokat tett le az asztalra, nagyon muzikális volt, jó színész. Csak egyet nem tudott, idejében visszavonulni.
18357 • telramund 2014-08-20 13:21:43
Na így még ezt nem hallottam!(csak a változatosság kedvéért)

https://www.youtube.com/watch?v=o_i0k9afS44
18356 • telramund Előzmény 18350 2014-08-20 13:10:12
Nekem a "domingojelenség" nem szimpatikus!Hogy neki mindent lehet.
Ettől még tőlem az imádja ,aki akarja.Ki ezért,ki azért......

Na ez az lemezen!!
18355 • telramund 2014-08-20 13:05:35
Aztán a bődületes gikszer Bécsben a Giocondában Enzo románc végén.Igen tudom a dvd-én nincs rajta.Viszont nekem megvan az eredeti közvetítés,amit szépen külön kikozmetikáztak utána.
Aztán a kétes hírű pletyka vagy igazság Bonisolli c-jének bevágása egy felvételre.

Na itt lehet hallani 25 "All'armi-t"köztük egész jókat.

https://www.youtube.com/watch?v=oGG-vK0_RlQ


Domingotól búcsúzom,túl sokat foglalkoztam vele,ahhoz képest ,hogy nem kedvelem.
18354 • tiramisu Előzmény 18350 2014-08-20 13:05:28
Köszönöm.
18353 • parampampoli Előzmény 18348 2014-08-20 12:33:56
Volt C-je Domingónak, csak vagylagos. Már fiatal korában is egyik nap megvolt, következő nap nem. Stúdióban azért sikerült egyik másik felvételén elég jó C-ket énekelnie (első Trubadúr Price-szal, áriafelvételek Giulinivel), élőben, ha tehette, kerülte. De volt, amikor nem tehette, mert a karmester nem engedte, pl Karajan a bécsi Trubadúrban. Nem is voltak túl acélosak azok a C-k, de kárpótolt a szerep többi részében. A MET Turandotjában valóban csúnya gikszer az a C, de még az ária H-ja is necces. Sokszor transzponálta még a H-s részeket is, pl az André Chenierben. Később transzponáltatott egy-egy felvonást, mikor már az se volt elég, egész darabokat is. Volt, hogy lejjebb vitték a kedvéért a zenekar diapazonját. Szóval, hogy úgy mondjuk, mindig szerette a kompromisszumos megoldásokat.
18352 • chenier 2014-08-20 11:41:20
Én szerettem Domingót tenor fénykorában, mert szép és egyedi volt a hangszíne, képzett zenész, aminek következtében az egyik legmuzikálisabb énekes, és jól is nézett ki, tehetséges színész volt, tehát sok pozitívum szól mellette.
A c-vel mindig meggyűlt a baja. Ismeretes a MET Turandotjában Marton Évával gikszer kerül abba c-be, más operákban, ahol viszont kijön, vékony és nehézkesen éri el.
Kivételesen intelligens énekes hírében áll, éppen ezért érthetetlen amit mostanság művel.
18351 • telramund Előzmény 18348 2014-08-20 10:05:37
Hallottam éppen eleget élőben,hihetetlen de az első Toscáján is ott voltam,aztán az Aidán aztán sajnos számtalanszor Bécsben,ahol a partnernője miatt mentem,sőt pechemre egyszer még be is ugrott Cianella helyett a Chenierbe,sőt Münchenben az Adrianában Freni mellett(1989)indiszponáltan.Egy szó mint száz szép hang volt,de nekem nem jött be soha.Ettől elfogadom,hogy mások rajonganak érte.De ne akarjuk bemesélni azt ,ami nem volt.Megfogta a "magas c-t" és már le is jött róla.Mára pedig a felső quartja(tenor) teljesen eltűnt csak hörgés,mint hallottuk Luna szerepében.Sajnálom,hogy beteg és lemondott,de boldogok lehetnek,akik az utolsó 3 előadást hallhatják.
Egyébként még az is lehet,hogy van önkritikája és evett fagylatot?Kisebb öngyilkosság,mint énekelnie.
De sznob a világ ,egyéb rossz tulajdonságairól ne is beszéljünk.
18350 • Speranza Előzmény 18349 2014-08-20 09:13:14
Köztudott, hogy Domingo nem a bombabiztos magasságairól volt híres. de jópár tartott cét én is hallottam tőle, többnyire persze stúdiófelvételeken, a Trubadúrt pl. háromszor is lemezre énekelte, a Strettát természetesen nem transzponálva, mint élő előadásokon szokta, hanem eredeti hangnemben, a két ominózus c-vel, de a Turandotban is felment a címszereplővel együtt a "gli enigmi sono tre"-frázisban (élőben is), de van vele Faust Cavatina, Nadir-románc és Bohémélet is. Az azonban tény, hogy még fénykorában sem volt igazán üzembiztos magas céje, élő előadásokon ezeket az áriákat mindig fél hanggal lejjebb énekelte. De ez még nagyon sok más tenorról elmondható, és Domingo művészi nagyságrendjét nem kisebbíti. Persze a "csúcshang-fetisisztáknak" nyilván sosem lesz ő a kedvenc tenoristája.
18349 • Janus Előzmény 18348 2014-08-20 06:44:47
Idézett Ókovács Szilveszter könyvéből, amelyben a 2010-ben megjelent, Domingo Verdi DVD díszdobozáról írt és idézi Domingot, aki ezt nyilatkozta az előadásokhoz mellékelt interjújában:

"Végül egy Domingo-bonmot a minőségi interjúkorongról: az emberek minden magasabb hangot "magas C-nek" hallanak. Ezért is énekeljük mi, a magas C-vel nem bíró tenorok H-val, B-vel, vagy a Manrico-szerep természetes határát jelentő A-val. Így aztán mindenki elégedett"

Ennyit Domingo magasságairól, ez nem ment neki és kész. Persze lehet védeni. Ókovács legalább megírta azt is, ha egy világsztár nem csinált jól valamit, vagy nem egészen volt tökéletes. Köszönet neki érte!
18348 • tiramisu Előzmény 18346 2014-08-20 01:18:29
Volt tartott c-jeDomingonak csak Te nem hallottad!
18347 • telramund Előzmény 18345 2014-08-19 18:10:57
Kicsit félreértettelek,ezért a furcsa válasz.Te Domingoról írtál én meg azt hittem Aragallról,de most már tiszta a kép.
Domingo g-ig?Félholtan!Énekeljen dalokat,igaz sohasem tette.
18346 • telramund Előzmény 18345 2014-08-19 18:07:27
Miért Domingo igen?Mert szerintem nem.Sőt rosszabb állapotban van ,mert lebeg és semmi magasságot nem tud még új fachjában sem elénekelni.

Fiatalon nagyszerű volt Aragall!Domingonak meg sosem volt tartott c-je,még álmában sem.
18345 • Cilike Előzmény 18344 2014-08-19 16:43:54
Igazából nincs rossz hangi állapotban, ha azt nézem. Mármint: nem lebeg pl., nem éles, nem matt. Megrövidült terjedelmében, ami amúgy sem volt soha valami extra, valljuk be -mindig neccesek voltak a c-i. Most kb. g-ig használható. És a hosszú frázisokhoz szükséges levegőtámasz már nincs meg. Ettől eltekintve a korához képest szép egészséges a hangja. Csak alkalmatlan egy operaszerep eléneklésére.
18344 • telramund Előzmény 18340 2014-08-19 16:37:54
Én ebben az esetben Aragall korát írtam és rá vonatkoztattam,amit írtam.
Hogy Domingo mennyi idős nem az a lényeg,hanem milyen hangállapotban van.
18343 • Janus Előzmény 18342 2014-08-19 11:22:48
Amúgy a családját se értem: nincs már olyan fit állapotban, és akkor engedik szerepelgetni. A színpadi fellépés eléggé igénybe veszi az ember fizikumát. Ezzel nem segít, csak árt magának. Vagy a család úgy van vele hagy csinálja, ha ezért van oda?????
18342 • ladislav kozlok Előzmény 18341 2014-08-19 08:26:37
Helyesbitek, utana neztem, csak a salzburgi eloadasokat mondta le, kar.
18341 • ladislav kozlok Előzmény 18340 2014-08-19 08:18:31
Domingo megbetegedett. Helyette Artur Rucinski fog enekelni Salzburgban. Alitolag lemondta az ev vegeig az osszes fellepeseit.
18340 • kugli Előzmény 18325 2014-08-18 23:11:01
Ez a 73 - a hivatalos változat. Az igazságot már talán ő sem tudja. Létezik "férfi-hiúság" is...
18339 • telramund Előzmény 18336 2014-08-18 18:53:31
Igaz ,bizony ez így lenne!
18338 • telramund 2014-08-18 18:52:20
https://www.youtube.com/watch?v=qVhvqtMApD4

Ime egy tenor!Mindenki ismeri,de az érdekes 10 percnél kezdődik,mert onnan énekli Kalaf áriáját 8O!! évesen.Na ez nem semmi!
Voltak azért tenorok a 3 tenor előtt is szép számmal,jobbak is,mint ők.Kevés utód most is van csak nagyon, nagyon kevés,mármint nagyságrendben.
18337 • Janus Előzmény 18335 2014-08-18 17:43:17
Tulajdonképpen ha nem baritonistáskodna minden más időskori tevékenysége tiszteletreméltó lenne.
18336 • Janus Előzmény 18333 2014-08-18 17:41:40
De most gondolj bele, hogy még az is a javára válna. Mert jönne egy Domingo fanatikus zenei újságíró, aki megírná a mester életrajzi könyvét a temetése után: egy ember, aki az operáért élt, az operáért halt meg, aki egész életében a művészetet szolgálta, akinek a színpad volt az élete és a színpadon érte végzete, ráadásul a Végzett hatalmában :-).

A szakma jelentős része szemet huny a baritonista szélhámoskodása felett, a nagy tenor emléke miatt.
18335 • Speranza Előzmény 18334 2014-08-18 16:10:05
Az odáig rendben van, hogy vezényel, zsűrizik meg operát igazgat (persze az utóbbit nyilván nem egyedül teszi, hiszen egy operaházat elvezetni önmagában is teljes embert kívánna normális esetben). A zenei szaktekintélyét nyilván senki nem vonja kétségbe, mint énekes azonban kiöregedett, tenorként már nem bírna egy szerepet végigénekelni, ezért nekiállt baritonként szélhámoskodni, és nem bírja abbahagyni. Nem hiszem, hogy ő maga ne hallaná és ne érezné, hogy kínos amit csinál, de amíg tapsolnak és fizetnek neki érte, addig úgy gondolja, miért ne tenné?
Mint azt korábban írtam: a XX. század egyik legnagyobb tenorja és legsokoldalúbb operaénekese volt Domingo, akinek a legnagyobb hibája, hogy nem tud becsülettel visszavonulni.
18334 • Búbánat Előzmény 18331 2014-08-18 15:25:43
De nem adta fel a vezénylést sem, mint karmester is "szolgálatban" van. És még operaházat is igazgat, valamint nevét viselő, nemzetközi operagála körül bábáskodik; zsűri-elnökösködik. Már mint bariton lép fel és utazgat.
18333 • telramund 2014-08-18 15:04:07
Nem ártana Domingonak a Végzet Don Carlosát énekelnie.Az már másnak is hozott szerencsét.
18332 • telramund 2014-08-18 15:02:03
Mindenkinek van valami mániája.Neki az ,hogy énekelnie kell,nekem az ,hogy soha nem szerettem és most már kifejezetten utálom.Pláne,hogy mások produkcióját tönkreteszi.Egy Franco Corelli ilyet sosem csinált volna.Ha Domingo a világ összes kottáját elénekelné ,nálam akkor is legfeljebb az első 10-ben lenne a helye,baritonként meg az első 1000-ben sincs.
Azért vannak ,akiknek sikerül megutáltatni a műfajt
szép lassan.
18331 • Speranza Előzmény 18326 2014-08-18 11:44:05
Alighanem Plácido Domingo az egyetlen tenorista az operatörténetben, aki 70 éves kora körül váltott fachot, és sorra énekli a Verdi-operák bariton-főszerepeit. Simon Boccanegrával kezdte (a Scalában és a METben is elénekelte, rádió, és tévéközvetítés is volt belőle!), majd a Rigoletto következett filmen, továbbá bemutatkozott Germont, Luna, Foscari dózse, és a Giovanna D'Arco Giacomójaként is, méghozzá rangos helyeken, neves partnerek társaságában. A közönség meg tódult rá, kifizették a drága belépőket és tapsoltak neki. Ha egyszer-kétszer ki is búzták, arról nem nagyon vannak híradások, nyilván tapintatosan hallgatnak róla. A színházigazgatók, karmesterek pedig asszisztálnak hozzá, és gondolom, a gázsija sem lehet alacsony, bár nem hinném, hogy anyagilag meg lenne szorulva. Legutóbb pedig még egy bariton Verdi-árialemezt is kiadott.
Kérdem én: milyen visszatartóerő lenne az, amelynek hatására Domingo belátná, hogy amit csinál, az nem színvonal, hanem pusztán kétségbeesett vergődés, a korábbi karrierjének a megcsúfolása, és végre visszavonulna az operaszínpadtól, amelynek évtizedekig a koronázatlan királya volt, de szép volt, elmúlt, nem lehet a végtelenségig nyújtani.
18330 • parampampoli 2014-08-18 11:10:13
Kimaradt, hogy természetesen az 1951-es mexikói Callas évadról van szó, Domingo akkor ott élt.
18329 • parampampoli 2014-08-18 11:09:09
Ami ellenben érdekes: egy olasz fórumon olvastam, hogy Domingo 73 évesnek mondja magát, de régóta kering az a hír, hogy valójában 1935-ben született, sőt, esetleg 1934-ben, ugyanis egy Callas monográfiában található nyilatkozatában azt mondta, hogy látta az 1951-es nagy Callas-évad előadásait, és villámcsapásként hatott rá Callas Aidája. És hogy 17 éves volt akkor...
18328 • Cilike Előzmény 18327 2014-08-18 11:02:31
Ez korrekt és magam is kb. így fogalmaznék. Nem kéne misztifikálni, hátha akkor visszavonul.
18327 • parampampoli 2014-08-18 10:11:33
A bécsi Neue Merker három kritikájából egyik sem akarja, meri megírni Domingóról az igazat. Ellenben a Münchener Merkur kritikája őszintén szól: "bei allem Respekt vor der Opernlegende: Auch als Bariton ist er eigentlich nicht mehr tragbar. Manche Töne sind imposant herausgestemmt, andere nur angedeutet und verlieren sich im deklamatorischen Irgendwo. Es gibt Text- und Tempoprobleme, die Arie ist ein einziger kurzatmiger Kampf." Az olasz fórumokon írottakból pedig a Domingo iránti tiszteletem miatt nem szeretnék idézni.
18326 • chenier Előzmény 18319 2014-08-18 09:53:35
Nem vagyok biztos abban, hogy a kritikusok le mernék írni az igazságot, eltekintve néhány elenyésző olasz kritikustól. És itt jön Domingo hatalma és befolyásossága, amivel sajnos nagyon visszaél.
A világ egyik legnagyobb fesztiválján, ahol nem egy nagynevű és nagyszerű énekest húztak le már a sárga fölig, Domingo megteheti, hogy ilyen produkciót adjon ki a kezéből!
Ha Verdi mester két tenor főszereplőre akarta volna írni a Trubadúrt,biztos megtette volna, de baritonra gondolt, és ezt még a nagy Domingónak is tudomásul kellene vennie! Mint ahogy azt is, hogy elmúlt az idő, nagyon öregnek néz ki, és el kellene búcsúznia már a színpadtól.

De szerintem nem fog, egészen addig.....
18325 • telramund 2014-08-17 22:22:14
73 évesen így kell énekelni,de van ,aki tudja,hogy legfeljebb egy dalt,mert van önkritikája!Ez nem Domingo lesz.

https://www.youtube.com/watch?v=UV8j-VDnAes&list=PLFB8E3B8069FA2103&index=6
18324 • Speranza Előzmény 18323 2014-08-16 15:19:45
Persze, abszolút egyetértek, nem is vitaképpen írtam, csak leírtam, amit gondolok. Nem tudom, miért hiányzik Domingónak, hogy lerombolja azt amit évtizedeken át felépített, és miért nincsenek mellette olyanok, akik lebeszéljék róla. Tényleg érthetetlen.
18323 • Cilike Előzmény 18322 2014-08-16 15:14:20
Azt hiszem, nem velem vitatkozol, hiszen én magam is leírtam ezeket. Azért írtam az első mondatot, mert egy ismerősöm, aki a Staatsoperben korrepetítor és dolgozott Domingoval, gondolom, ért hozzá , na ő mondta, hogy azért még szól az a hang. Szól is, csak nem bariton. És nem is tenor. Éppen ezért nem operában kellene fellépnie.
18322 • Speranza Előzmény 18317 2014-08-16 15:05:08
"Beszéltem olyan emberekkel, akik pedig tényleg értenek hozzá, mégis el vannak ájulva Domingo bariton változatától"
Na ezt hívják elfogultságnak, amikor valaki ért ugyan hozzá, de nem azt hallja amit hall, hanem amit hallani akar. Domingo mostani állapotában még egy nagyon rossz baritontól is fényévekre van, ő ugyanis NEM bariton, még rossz sem, egyszerűen nem az. Egy kiöregedett tenor, aki saját nimbuszát rombolja le gőzerővel. Persze a nép meg tódul a NEVÉRE - aztán meg vagy csalódik, vagy bebeszéli magának, hogy amit hall, az elfogadható. De nem az.
Domingo a XX. század utolsó harmadának vitán felül legnagyobb tenoristája, hozzá hasonló nagyságrendű és sokoldalúságú énekes felbukkanására immár nincsen esély, de a bariton repertoárba tett kirándulása több mint minősíthetetlen: egyszerűen merénylet az operakedvelő közönség ellen.
18321 • Janus Előzmény 18320 2014-08-16 12:31:03
Megértem, hogy nehéz feladni ezt a szép pályát, de ugyanakkor az embernek előbb-utóbb be kell látnia, hogy nem lehet egész életében az operaszínpadok sztárja. Domingonak is vannak szép, magával ragadó felvételei - sajnos egy idő után ennyi marad meg a világ legnagyobbjainak is és persze a szép emlékek. Egyébként bocsánat, ha néha nagyon sarkítva fogalmazok. Minden amit leírok csak szubjektív értékítélet.
18320 • parampampoli Előzmény 18319 2014-08-16 10:08:43
Annak, amit írtál a végkövetkeztetéséig egyetértek. Hogy Domingónál a felsoroltak mindegyike jobb tenor lett volna, semmiképp. Domingo mindenképpen az operatörténelem egyik legnagyobb tenorja és egyik legnagyobb művésze volt, függetlenül attól, hogy valaki mennyire szerette, vagy hogy voltak-e nálánál nagyobb kedvencei. Az életmű hatalmas és feltétlen tiszteletet parancsoló. De éppen ezt az életművet rombolja most le, porrá zúzva mindent, hogy a végén odajut az ember, hogy semmi másra nem fog emlékezni, csak erre a gyászos befejezésre. Ha majd egyszer visszavonul -- reméljük, most már nincs messze a dátum -- sok időnek kell majd újra eltelni, hogy az ember arra tudjon emlékezni, aki Domingo VOLT, és nem arra, akit most láttunk pl. Luna gróf szerepében.
18319 • Janus Előzmény 18309 2014-08-16 00:30:17
Mert bevonzza az embereket és meg van a telt ház. A kritikusok meg nagyon tisztelnek ilyenkor mindenkit és még véletlenül se írnának rosszat róla, mert mégis csak akkora énekes volt anno - csakhogy itt a lényeg volt. Volt egyszer egy tenor, aki most már csak önmaga paródiája. Hát no comment. Ha fizetnének érte se nézném meg, mert nem szeretnék arra emlékezni, milyen szerencsétlen bariton volt. Inkább úgy őrzöm meg az emlékezetemben, hogy egy egészen jó, hanem is kiváló tenor volt (kiváló Ilosfalvy, Gedda, Bergonzi vagy Simándy volt, nem Domingo - legalábbis számomra).
18318 • parampampoli Előzmény 18317 2014-08-15 21:29:45
Ilosnak valóban voltak idősebb korában levegőproblémái, de ez inkább abban nyilvánult meg, hogy gyakrabban vett levegőt. De a hang támasztva volt, helyén ült, és H-ig egészen fantasztikus fénnyel szólt. Aki ott volt 70 éves jubileumán, és hallotta Stolzingi Walterét, tanusíthatja. Domingo mostani hangi állapotához képest a legvirágzóbb fénykorú tenorhang benyomását keltette. Domingo a ma esti áriában majdnem meghalt, szünetben biztos reanimáltatta a már kint ügyeletben álló orvosi konzílium. Botrány! Egy totyakos vénember embertelen szenvedései - ilyen címmel lehetne róla sznídarabot írni. Annak játszhatná a főszerepét. Más semmit.
18317 • Cilike 2014-08-15 20:51:33
Az az igazság, hogy én azért valamennyire értem a dolgot. Beszéltem olyan emberekkel, akik pedig tényleg értenek hozzá, mégis el vannak ájulva Domingo bariton változatától. Ahogy az ária recitativoját hallgattam, tényleg szépen szólt a hang. A bajok az áriában jönnek, főleg a közepe felé, ahol elfogy a levegő, jön a zihálás, hátraesnek a hangok. Nem mondom, hogy magasságok, mert egy tenornak a g középlágé. Emlékszem -ezért meg fognak kövezni - hogy Ilos öregkori Bánk bánjaiban is a levegőproblémákat észleltem, de ő attól még bírta a tenorfekvést. Az öreg test az öreg test. A legnagyobb problémám nekem a hangszínnel van, mert az nem bariton. most is abban a színben szól, mint anno, csak a teteje nincs már meg, vagy legalábbis nem meri bevállalni. Akkor meg inkább vissza kéne vonulni, vagy mint Carreras aranyos kis zongorás koncerteket adni gondosan kiválasztott dalocskákkal egy oktáv terjedelemben, rizikó nélkül. Bocsánat, tudom, hogy ez kíméletlenül hangzik, de Anna mellett gáz egy ilyen nem-bariton, öreg Luna.
18316 • telramund Előzmény 18315 2014-08-15 19:56:08
Miért is?Tán nincs igaza?Akkor nézd meg most a Medici tv-én.
Tudni kellene visszavonulni és mások produkcióját érvényesülni hagyni,valamint igazi baritonnal énekeltetni Luna szerepét,mert még ennek a lírai tenornak is jobb a mélysége ,mint a nagy (Sc)Mesternek
18315 • tiramisu Előzmény 18313 2014-08-15 18:38:06
Lujza, Lujza!
Menj inkább mezítláb!
:-(
18314 • telramund Előzmény 18312 2014-08-15 09:52:36
ld prívát levelezés!!!!!
18313 • lujza Előzmény 18312 2014-08-15 01:44:00
Én sem akartam Domingót bántani, mert eddig nagyon szerettem, de egyetértek, hogy visszaél a hírnevével, és ráadásul a közönség meg is tapsol hozzá. Azt hiszem, ha ott ülnék, legszívesebben a cipőmet vágnám hozzá inkább. És bravó a Nabuccóhoz és Machbethez, mindkét operának!
18312 • chenier Előzmény 18308 2014-08-14 11:52:39
Hát igen.
Nekem az a legmegbotránkoztatóbb az egészben, hogy Domingo, akit azért változatlanul kedvelünk, no nem a mostani teljesítményéért, tehát Domingo, a világhírű tenor, Domingo, a szaktekintély és operaigazgató, karmester és "mindenható", fittyet hányva mindenkire és elsősorban magára a műfajra, nyilvánvalóan visszaél a hírnevével és a hatalmával!

A napokban Ilosfalvyról volt szó. Róla elképzelhetetlen lett volna, hogy Nabuccóként vagy Luna grófként állt volna ki, igaz, hogy ő hetvenen túl is el tudta énekelni a tenor főszerepeket!
Egyébként nem akartam Domingót bántani, de ez már tényleg nagyon ciki amit csinál!
18311 • telramund Előzmény 18309 2014-08-14 10:22:03
Nem sokára biztos érkezik a Momus kritika.Ott majd egekig lesz dicsőítve Domingo,mint vala Két Foscari esetében.
18310 • parampampoli Előzmény 18309 2014-08-13 22:35:16
Igen, igen, ez az egészben a legérthetetlenebb.
18309 • lujza Előzmény 18308 2014-08-13 21:46:54
Azt még csak megérteném, hogy Domingo miért énekel még mindig, de azt kevésbé, hogy miért hagyják?
18308 • parampampoli 2014-08-13 16:51:04
Itt olvashatók jól érthető kommentek Domingo Luna grófjáról. Az ablakba nem fogja kitenni, az biztos. Szégyelhetné magát, de azt se fogja...

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10152430255005857&substory_index=0&id=35731175856
18307 • Búbánat Előzmény 18306 2014-08-06 18:19:11
Wiener
18306 • Búbánat 2014-08-06 18:18:49
viennaticketoffice

Wiemer Oper erleben

18305 • telramund 2014-08-04 14:15:09
Két telházas Aida,pazar szereposztás és semmi elfogulatlan,értékelhető vélemény?
Így járok, ha nem tudok elmenni valahová illetve egyszerre két helyen nem tudok jelen lenni.Pedig ennek sokan mennyire örülnének!:):)
18304 • parampampoli 2014-07-31 22:32:16
Ja, és Curát nem búzták ki soha, áááááá...
18303 • telramund 2014-07-31 21:14:24
Amikor a Scala "ideges"

https://www.youtube.com/watch?v=9J4H1tnZcAI

ld video második fele....
18302 • Heiner Lajos Előzmény 18301 2014-07-28 21:23:06
Remek, akkor biztos sok spontaneitás lesz az előadásban...-:)
18301 • -zéta- Előzmény 18300 2014-07-28 20:41:44
Sokat nem fog próbálni, pedig a szerepet eddig csak 2009-ben alakította egy ízben...
18300 • telramund 2014-07-28 19:17:57
A szigeti Radames.Tegnap nagyszerűen énekelt az Il Tabbaroban a Verbier fesztiválon.


http://www.nlcafe.hu/sztarok/cikk/eleteros-ferfi-kirobbano-szenvedellyel/
18299 • Steff 2014-07-27 18:39:58
Meghalt Bergonzi.
18298 • parampampoli 2014-07-26 09:10:21
Aida - Gran finale II. act (Mariinskij Teatr 2014.)
Aida: Maria Guleghina

https://www.youtube.com/watch?v=CM6Nf9scHQ4
18297 • Búbánat 2014-07-21 20:12:48
Opernfestspiele St. Margarethen
18296 • Búbánat Előzmény 18295 2014-07-07 13:55:40
Bohémélet - Stuttgart

Az ilyen operarendezésekből nem kérek!
18295 • Búbánat 2014-07-07 13:53:41
[url] http://www.oper-stuttgart.com/schedule/boheme/;
Az ilyen operarendezésekkel lehet kikergetni a világból - amiből nem kérek!!! [/url] - Bohémélet - fotogaléria
18294 • Haandel 2014-07-06 08:46:43
"Klassik unter Sternen" in Göttweig
Bilder von "Klassik unter Sternen" in Göttweig
18293 • Haandel 2014-07-05 09:01:25
Live from Glyndebourne: Why Does Opera Matter Today?
Saturday 05 July 2014 | 13:15 – 14:00 | BBC Radio 3

In this special edition of Music Matters, live from Glyndebourne's Ebert Room, Petroc Trelawny and his guests discuss the question: Why does opera matter today? On the panel are the bass Sir John Tomlinson, conductor and opera company director Wasfi Kani, music journalist Paul Morley, opera director Annilese Miskimmon and Glyndebourne's General Director David Pickard.
18292 • Héterő 2014-07-03 19:47:49
Álljon itt is: Wiener Staatsoper

Jövőnk a hagyományra épül - 1:45
A világ legszélesebb műsorkínálata 2:06
A színpad tud mindent - 3:46
Világszínvonalú balettegyüttes - 5:23
Zenekar - páratlan filharmonikus hangzással - 7:41
(Kórus - 10:37)
(Gyermekkórus - 11:52)
Felülmúlhatatlan együttes - 12:48
...és a világ legjobb közönsége - 13:58 - 17:05
18291 • Búbánat 2014-07-03 16:02:10

Aida a Jégcsarnokban

Forrás: Bartók Plusz Operafesztivál - Fesztiválnapló
2014-06-20 – Csák Balázs

"A produkciót a Magyar Állami Operaház hozta el Miskolcra (a következő évadtól Budapesten is a most bemutatott rendezésben megy a darab). A szólisták között két nemzetközi sztárt is hallhattunk az Aidát éneklő bolgárRadostina Nikolaeva és a Radamest megszemélyesítő Hector Lopez Mendoza személyében. Mellettük elsőrangú magyar énekesek léptek színpadra: Gál Erika (Amneris), Fokanov Anatolij (Amonasro), Palerdi András (Ramfis) és Kovács István (A király).

Mohácsi János rendező különösebben nem törekedett újragondolni a már ismert operaházi Aida-rendezést, ami azonban rosszabb sem lett az eddiginél. Egy meglehetősen hagyományos és a kelleténél statikusabb produkciót láthattunk, ami távolról sem jelenti azt, hogy az előadás ne lett volna élvezetes, köszönhetően elsősorban a nagyszerű énekes-gárdának és a karmesternek, akik nemzetközi színvonalú teljesítményt nyújtottak."

„Mint megtudtam, a Jégcsarnok befogadó képessége közel kétezer fő. Bár az erkélyeken maradtak üres helyek, egy majdnem teltházas operaelőadás egy ekkora sportcsarnokban egyértelműen sikernek nevezhető.”
18290 • parampampoli Előzmény 18289 2014-06-30 18:09:05
-:)
18289 • Haandel 2014-06-29 17:21:04
Operacat
:)
18288 • Haandel 2014-06-29 09:23:07
Das Wiener Staatsopernmagazin
Sonntag 29. Juni 2014 | 15:05 | Ö1

Ausschnitte aus aktuellen Aufführungen der Wiener Staatsoper und ein Gespräch mit Generalmusikdirektor Franz Welser-Möst.
18287 • Búbánat 2014-06-27 14:59:47
Megbízható minőség

Operavilág.net, 2014. június 25.

Jacques Offenbach: Hoffmann meséi – a Szegedi Nemzeti Színház május 24-i előadását BÓKA GÁBOR nézte meg

„A produkcióról összességben elmondható, hogy nem csak az Antónia-képben lógó villanykörték miatt nevezhetjük rossz szóviccel felvillanyozónak. Gondos, a mű értékeit és a rendelkezésre álló művészi erők adottságait egyaránt figyelembe vevő darabválasztás és alapos műhelymunka előzte meg a bemutatót – csak remélhetjük, hogy az így létrejött eredmény nem tűnik el véglegesen mindössze hat előadást követően. A teltház és a tetszésnyilvánítás mértéke is arra enged következtetni, hogy a közönség szívesen venné az újabb és újabb találkozásokat.”
18286 • Livingstone Előzmény 18284 2014-06-26 15:32:55
A műsor és a szereposztások kecsegtetőek, panaszra nincs ok, ha mindez megvalósulhat. Beczalát, Marco Bertit, Cura Otellóját várva várom! Szintúgy Anghela Gheorghiut, Furlanettót, Agachet. Rost Andreát Margitként, Sümegi Esztert Aidaként, Lukács Gyöngyit Santuzzaként. Fekete Attila Radamesét, Kálmándi Mihályt a Rajna kincsében. Ha minden úgy lesz, ahogy beígérték, nagy baj nem lehet!
18285 • Búbánat Előzmény 18284 2014-06-26 15:00:56
Ugyanez benne van a 2014/2015-ös Opera Műsorkalendáriumban - a gálaesten Piotr Beczala, Anja Kampe és Ferruccio Furlanetto mellett Rost Andrea is fellép majd, aki 25. színpadi jubileumát ünnepli.

A gálán közreműködik a Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara, a Magyar Operakórus, a Magyar Nemzeti Balett - az Opera együttesei.

Időpont: 2014. szeptember 6., helyszín az Opera előtt, az Andrássy út.

Olvashatjuk ugyanott: az eseményre meghívást kap Angela Merker német kancellár is. A Duna TV egyenes közvetítését az Európai Unió valamennyi tagországának köztelevíziói átveszik.
18284 • Haandel 2014-06-26 13:52:03
Piotr Beczala, Anja Kampe és Ferruccio Furlanetto a szeptemberi Szabadság-OperaGála vendégeként jön az Andrássy úti szabadtéri színpadra, Angela Gheorghiu, a nemzetközi operaélet ünnepelt dívája pedig a Faust Bál éjjelét tölti Budapesten.
index.hu

(+ TV közvetités?)
18283 • joska141 Előzmény 18282 2014-06-26 11:06:39
Érdeklődtem róla a honlapján megadott "kapcsolat" menüpontban, de semmi választ sem kaptam, sajnos.
Hívtam a Műpá-t, a Kongresszusi Központot, a Zeneakadémiát, sehol sem tudnak róla semmit.
18282 • lujza Előzmény 18281 2014-06-25 23:49:38
Ezt hogy kell érteni?
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Klebelsberg Kultúrkúria

A kassai Csermely Kórus koncertje

20:00 : Budapest
Duna Palota

Duna Szimfonikus Zenekar, Oláh Gergely (cimbalom)
vez.: Deák András
18:00 : Keszthely
Zenepavilon

Dolca Klarinét Quartett

19:00 : Fertőd
Marionettszínház

Freiburgi Barokk Zenekar, Kristian Bezuidenhout (fortepiano), Gottfried von der Goltz (hegedű)
HAYDN: Orlando Paladino - nyitány
MOZART: C-dúr zongoraverseny, K 415
MENDELSSOHN: d-moll kettősverseny hegedűre és zongorára, MWV O 4
HAYDN: G-dúr szimfónia, No. 81

19:30 : Fehérvárcsurgó
Károlyi-kastély és parkja

Tfirst Péter, Hutás Gergely, Rolla János, Horváth Róbert (hegedű)
Kertész Ottó (gordonka) Várnagy Mihály (viola d'amore)
Dinyés Soma (csembaló), Lakatos György (fagott)
VIVALDI művei
A mai nap
született:
1969 • Dimitris Sgouros, zongorista