vissza a cimoldalra
2019-03-25
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11326)
A csapos közbeszól (95)

Balett-, és Táncművészet (5745)
Erkel Színház (9804)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4466)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1618)
Franz Schmidt (3297)
Fiatal művészeink hazai és nemzetközi sikerei (329)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61589)
Pitti Katalin (824)
Melis György (254)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3188)
Ilosfalvy Róbert (837)
Élő közvetítések (7788)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (2936)
musical (186)
Jonas Kaufmann (2368)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2655)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Opernglas, avagy operai távcső... (Sesto, 2003-09-04 14:20:49)

   
20203   Haandel 2019-03-17 12:03:39

Auf zu neuen Ufern und zu neuen Partien: Elina Garanca
17.03.2019  | 12:07 | Ö1 (7 Tage Ö1) 

20202   Haandel • előzmény20201 2019-03-17 12:02:34

Spielzeit 2019/20

20201   Haandel 2019-03-17 08:47:17

Bayerische Staatsoper
Spielzeit-Präsentation 2019/20
17. März 2019 | 10:30 | www.staatsoper.tv

20200   lujza 2019-03-10 01:24:43

Láttatok már ilyen tolongást?

http://revopera.com/11-candidats-pour-la-direction-de-lopera-national-de-paris/

 

20199   Haandel 2019-03-09 12:44:39

Le détail de la saison 2019/2020 à l’Opéra de Paris !

> Téléchargez la brochure complète de la saison

20198   Edmond Dantes 2019-03-07 09:49:23

Mikor meghallottam, mi volt Krénusz József munkája, beosztása a MET-ben, így reagáltam elsőre: ez nekem való állás lett volna. Aludtam rá kettőt+olvasom: másodszorra is így reagálok.

20197   Klára • előzmény20195 2019-03-07 07:34:15

Igen,, ez a helyzet. Mindkét könyv érdekes, humoros olvasmány, kellő forráskritikával kezelendő. Én akaratlanul bár, de párhuzamot vontam R. Bing, Birgit Nilsson és Astrid Varnay kb. azonos éveket lefedő önéletírásaival, érdekes dolgok jöttek elő, mind pozitív mind negatív értelemben. Egy dolgot nem szabad elfelejteni: minden tisztelet megilleti Krénusz urat, ha másért nem hát többévtizedes MET beli munkásságáért bizonyára! Ennyi időt egy heleyn eltölteni nem semmi, és nyilván jó munkavégzésről tanúskodik. De nem ő volt az intézmény vezetője, bármennyire is ezt sugallja a sorok között...

20196   Edmond Dantes • előzmény20195 2019-03-06 15:59:19

Köszönöm. Azért elolvasom...adatbázis-vonalon pedig maradok a "csak tiszta forrásnál" :-)

20195   -zéta- • előzmény20194 2019-03-06 15:53:11

Jó könyv, érdekes, de találtam több zavaró tárgyi hibát, amik a MET pompás adatbázisával nem egyeznek (nem ő, nem ott, nem akkor, nem azt énekelte... stb.)... Kár érte, mert (nálam) ezek a hibák aláássák a többi információ hitelességét is...

20194   Edmond Dantes 2019-03-06 14:09:01

Érdekes könyvet olvasok, Csermák Zoltán: Metropolitan Opera - kulisszatitkok, Krénusz József emlékei címmel, amit 2018-ban adtak ki. A bevezetőből tudtam meg, hogy 2011-ben megjelent egy könyv, Negyven év a Metropolitan Operában címmel. Ha már így alakult, először az újdonságot olvasom el és beszerzem a 2011-es elsőt is. Krénusz József 40 évig volt a MET vezető nézőtéri felügyelője, mindenkit ismert, aki számított a Házban,szinte mindenki ismerte őt.

20193   Haandel 2019-03-05 18:11:35

Watch LIVE: 
Insights into The Royal Opera's La forza del destino 
5 March 2019 | 8.30 pm CET | Livestream 

As The Royal Opera prepare for the opening night of Christof Loy's new production of La forza del destino, the cast and creative team will take part in a livestreamed Insight session from 8.30 pm CET on 5 March 2019.

You can watch the livestream via our YouTube channel or this page.

20192   Haandel 2019-02-24 10:36:12

Das Wiener Staatsopernmagazin
24.02.2019 | 15:05 | Ö1

Ausschnitte aus aktuellen Aufführungen der Wiener Staatsoper.

20191   Haandel • előzmény20190 2019-02-24 10:35:43

:-)

20190   Edmond Dantes • előzmény20187 2019-02-22 09:49:47

Köszönet! Néhány illusztráció a szezonról itt.

20189   nizajemon • előzmény20187 2019-02-22 06:50:42

Damrau,S.Mária....

Jól van,fülekkel nincs gond :)

20188   joska141 2019-02-21 21:54:35

"A legmélyebb érzéseket kelti fel a világhírű magyar énekes"

Ezekkel a szavakkal kezdődik az www.Origo.hu terjedelmes cikke / interjúja Molnár Leventéről. Az alkalmat az adta, hogy megjelent nevezett világhírű magyar énekes első szólólemeze Nagyok, melankolikusok, vidámak, hősök címmel. A világhírű magyar énekes szólólemezét (ez a reklám helye) a kizárólagosan a Rózsavölgyi Zeneműboltban lehet megvásárolni, vagy egy adott internet helyen megrendelni. A cikk szerint azonban a világhírű magyar énekes lemezének számai felkerülnek a különféle zenemegosztó oldalakra.is.

20187   Haandel 2019-02-20 19:10:38

The Metropolitan Opera
2019-20 Season Announced

20186   Edmond Dantes 2019-02-16 10:36:02

Mezzon most adtak Amszterdamból egy 2017-es Salomét, Daniele Gatti vezényelt. Malin Byström, akinek a nevét nem hallottam eddig, olyan komplex, döbbenetes Salomét hozott énekben, mozgásban-táncban, játékban, mimikában, hogy csak bámultam. Gratula! Lance Ryan (Herodes), Doris Soffel (Herodias) és Jevgenij Nyikityin (Jochanaan) is jó volt.

20185   Haandel 2019-02-10 09:45:15

Oper aus Österreich
10.02.2019 | 15:05 | Ö1

Kostproben aus dem Repertoire der Volksoper Wien sowie aus Produktionen der Bundesländerbühnen. 

20184   Klára • előzmény20183 2019-02-08 11:11:39

Mindenkinek igaza van, ez így valóban rémesen hangzik! De műsoron van, bemutatják, mert méltónak tartják rá! De - csak a hasonlat kedvvért -  hallotta már valaki egy Wagner opera előadását angol nyelvterületről? Esetleg Amerikából? Na, én igen! Pedig a német ugye világnyelv, és Wagner évtizedek óta ott van a világ színpadain. Vagy  a "Dein ist mein ganzes Herz" áriát az "isteni" Domingo előadásában? Mert ez se semmi!

 

20183   gézamalac • előzmény20181 2019-02-07 23:35:34

Ez persze nagyjából a folytatásra is igaz, de ha a Kékszakállút többre tartjuk, minthogy eldugott provinciális kisopera legyen, akkor le kell nyelnünk ezt. Kékszakállú forrester terepjárója négy fényszórójának ellenfénye talán elvonja a figyelmünket ettől valamelyest.

20182   Klára • előzmény20179 2019-02-07 20:47:17

Hát, a szerénység nem a legerősebb oldala!

20181   Héterő • előzmény20177 2019-02-07 20:38:53

Már három éve is így csinálták. Akkor is ijesztő volt, de mára sokat romlott.

Regivar,    regimar,   azmesekíí   rolajár.
Urrrrrak-aszony   ságok. Tikis   halgosátok.

Prologue

20180   Edmond Dantes • előzmény20179 2019-02-07 17:34:36

Eddig rendben...már csak az kell, hogy más is higgyen Yusif hangjában...és Trisztánjukban.

20179   Haandel 2019-02-07 15:03:26

Yusif Eyvazov : « Si tu crois en ta voix, n'abandonne jamais

Il se murmure que vous allez chanter ensemble Siegfried.
Siegfried ? Anna et moi envisageons de chanter ensemble Tristan und Isolde mais pas Siegfried. Ce n’est pas pour maintenant, juste un projet…Un projet énorme.

(ForumOpera.com)

20178   Haandel • előzmény20177 2019-02-07 14:59:05

 A link ismét működik.

20177   gézamalac • előzmény20170 2019-02-06 22:36:22

Még ki kell találnom, hogyan lehet erre a site-ra regisztrálni, de örültem volna, ha a MET-es Kékszakállút bevezető Haj regő rejtem-re NYC-ben sikerült volna magyar anyanyelvű előadót keríteni.

20176   gézamalac • előzmény20174 2019-02-05 00:18:05

Persze szoktunk nyafogni, ha a faló nam fából van, de a koherencia, zene és látvány egysége, oltárán nem szívesen áldozunk.

Der Ansatz war vielleicht interessant, aber die Inszenierung meist nur störend und – bis auf zwei Arien – total unmusikalisch und stümperhaft. Auch die besten Sänger/Darsteller hätten diese Regie nicht retten können.

20175   Haandel 2019-02-04 17:36:16

LA Opera
2019/20 Season Announced!

20174   Haandel 2019-01-30 18:54:40

Online Merker | 28.01.2019
Opéra National de Paris LES TROYENS von Hector Berlioz

... Dafür bekamen er, das Orchester, der Chor und alle Sänger viel Applaus – bis ein zehnminütiger Buh-Orkan folgte als das Regieteam auf die Bühne kam. ...

(Les Troyens)

20173   Haandel 2019-01-30 18:33:00

San Francisco Opera
2019-20 Season

20172   Haandel 2019-01-27 08:59:59

Das Wiener Staatsopernmagazin
27.01.2019 | 15:05 | Ö1

Ausschnitte aus aktuellen Aufführungen der Wiener Staatsoper und ein Gespräch mit dem Dirigenten Axel Kober, der gerade erst mit großem Erfolg Wagners "Ring" in Wien musikalisch geleitet hat.

20171   Haandel 2019-01-25 19:10:10

Lyric Opera House Chicago
2019/20 Season Just Announced!

20170   Haandel 2019-01-22 16:57:26

Q & A: Maestro Henrik Nánási on Met Opera’s ‘Iolanta’ & ‘Bluebeard’s Castle’
(OperaWire)

20169   Haandel 2019-01-13 11:40:43

Oper aus Österreich
13.01.2019 | 15:05 | Ö1

Kostproben aus dem Repertoire der Volksoper Wien sowie aus Produktionen der Bundesländerbühnen. 

20168   otello 2018-12-17 20:48:19

Szombaton élvezetes Olasz nő Algírbant láttam Barcelónában! Egy alapvetően hagyományos megközelítés (rendező: Vittorio Borrelli) volt feldúsítva kitűnő rendezői ötletekkel (pl. a pappataci avató egyfajta olasz konyhai ceremóniaként tálalva vagy Lindorót második felvonásbeli áriája közben háremhölgyek próbálják kényeztetni, ami remekül átadta az Isabella után való érzéki vágyakozás hangulatát, az éneket jól kiegészítve). Az emlékezetes előadáshoz persze jó művészek is kellettek. A legnagyobb név kétségtelenül a Musztafaként fellépő Luca Pisaroni volt. Bár hangját kissé száraznak tartom és dúsabban zengő basszus jobb lenne a szerepre a basszbaritonja helyett, személyében tényleg Musztafa állt a színpadon és kiválóan hozta a bej figuráját. Lindorót Maxim Mironov keltette életre: szép hangú igazi Rossini-tenor, végtelen magasságokkal, aki ezen az estén nem hangzott zavaróan nazálisnak, mint több youtube-os felvételén – sajnos azonban eléggé kis volumen birtokosa. Az előadásra sikerült a második sorba last minute jegyet szereznem, így ez nem volt probléma, de a Liceu felsőbb emeletein nem tudom mit lehetett belőle hallani… Mindazonáltal én élveztem előadását, kiváló színész is az orosz tenor. Isabella szerepében Varduhi Abrahamyan lépett színpadra: előadása a mű előrehaladtával folyamatosan javult, az est legnagyobb tapsát ő aratta Pensa alla patria áriája után. Az örmény-francia mezzoszoprán igazi mélységeket is szépen szólaltatott meg, azonban a volumen néha kicsinek tűnt és elveszett az együttesekben. Külön ki szeretném emelni, hogy a Liceu Elvira és Taddeo szerepére milyen remek fiatal énekeseket castingolt! Elvirát a mindössze 29 éves Sara Blanch keltette életre – vívóerős, homogén szopránja nagyon szépen csengett, és az is látszott, hogy az énekesnő színpadra termett. Ha nem teszi tönkre hangját rossz szerepválasztással, szerintem hallunk még róla! Taddeo ziccer szerepében az olasz Giorgio Caoduro nyújtott emlékezeteset – hangilag és alakításban egyaránt.

Bár néhány idejétmúlt klisét mellőzhetett volna a rendező, örültem, hogy a lehető legteljesebben hagyta (parádésan) játszani énekeseit és ötleteivel csak hozzátett a ma is különösen aktuális mondanivalójú műhöz. Az előadást Riccardo Frizza vezényelte, a művészeket jól helyzetbe hozva. Összességében egy, a mai felhozatalban jó nemzetközi színvonalú előadást láttam. Ha minden igaz, a 18.-i előadást felveszik és közvetíti a spanyol tévé. Remélem itt is meg tudom majd osztani – jó kis kikapcsolódás lehet a karácsonyi napokban.

20167   Búbánat 2018-12-16 17:54:57

Állatkínzással és blaszfémiával is vádolják a La Scala szezonnyitó előadását

Fidelio/MTI 2018.12.06. 15:00

Állatvédők tüntettek Milánóban, mert Giuseppe Verdi Attila című darabjában élő állatokat is szerepeltetnek, másoknál a bordélyházban játszódó jelenet verte ki a biztosítékot.

20166   Edmond Dantes • előzmény20165 2018-12-07 08:48:13

Sokan talán már el sem kezdik a pályafutásukat itthon. Ez is egyfajta "jó" menedzselés..tessék megnézni, hogy általában a fiatalok hány %-a képzeli el külföldön a jövőjét! Ugyan miért lenne ez másként pont olyan szakmá(k)ban (zene, tánc), ahol a nyelvi és képzettségi, elhelyezkedési korlátok a legkisebbek? Itthon: autóösszeszerelők előnyben!

20165   joska141 • előzmény20162 2018-12-06 18:17:46

Tisztelt „Haandel”

Elnézést, hogy csak most köszönöm a 2019.évi Salzburg programot.

A Salome szereposztása 2019.évben is hasonló az ideihez, mely szerint:

Musikalische Leitung Franz Welser-Möst 
Besetzung John Daszak, Anna Maria Chiuri, Asmik Grigorian, Gábor Bretz, (Jochanaan) Wiener Philharmoniker

Bretz Gáboron kívül az operai részben egyetlen egy magyar sincs, pedig minden előadás eléggé nemzetközi szereplőgárdát tartalmaz.

Hol vannak – különösen az elmúlt hetek izzó sikerű New York-i vendégjáték fényében – a magyar világsztárok?

Azt hiszem – egyesek kétségbe vonhatatlan tehetsége mellett – (nem akarok neveket említeni, nem szeretnék senki kimaradt művészt megsérteni) valamilyen menedzselési hiányosságok tapasztalhatók. Ebben és kizárólag ebben Ókovács Szilveszternek „elévülhetetlen érdemei” vannak. Sajnos…

 

20164   Haandel 2018-12-06 16:32:30

Die Mailänder Scala gestern und heute
06.12.2018 | 19:05 bis 20:00 Uhr | BR-KLASSIK

Skandale von 1904 bis heute

20163   Haandel 2018-11-25 08:30:51

Das Wiener Staatsopernmagazin
25.11.2018 | 15:05 | Ö1

 Ausschnitte aus aktuellen Aufführungen der Wiener Staatsoper.

20162   Haandel 2018-11-15 17:25:47

Das Programm der Salzburger Festspiele 2019 ist online.
The programme of the Salzburg Festival 2019 is online.

20161   Haandel 2018-11-14 18:50:10

Hungarian State Opera New York Tour 2018 
Review: Bánk Bán

By David Salazar  (OperaWire | Nov 7, 2018)

20160   Haandel 2018-11-12 17:34:25

Hungarian State Opera New York Tour 2018 
Review: Gala

By Logan Martell (OperaWire | Nov 12, 2018)

20159   Haandel 2018-11-11 18:38:47

Why Hungary's far-right populist government is supporting the Hungarian State Opera

'New York Times arts reporter Michael Cooper joins Tom Power to tell us why this ambitious event may be about more than just the culture.'

CBC Radio · November 7, 2018 (   Listen  10:26)

20158   Haandel 2018-11-10 19:36:40

Hungarian State Opera New York Tour 2018 
Review: The Queen of Sheba

By Logan Martell (OperaWire | Nov 7, 2018)

20157   Haandel 2018-11-09 17:45:06

Hungarian State Opera | Koch Theater at Lincoln Center
The Queen of Sheba

Fred Cohn | Opera News | Nov. 2, 2018

20156   Haandel 2018-11-07 17:37:14

Hungarian State Opera 2018 Tour Review: 
Mario and the Magician & Bluebeard’s Castle
By Logan Martell (OperaWire | Nov 6, 2018)

20155   Haandel 2018-11-05 17:37:11

Shadow, and Support, of Government Follows Hungarian Opera

By Anthony Tommasini
(The New York Times  | Nov. 4, 2018)

20154   Nagy Katalin 2018-11-02 21:33:06

A múlt héten operaelőadáson jártam a dél-olaszországi Puglia tartomány székhelyén, Bariban lévő Petruzzelli Színházban. Miután Budapestről Bariba közvetlen fapados repülőjárat közlekedik, Dél-Olaszország sincs térben, időben messzebb, mint Európa nyugati fele. A páratlan építészeti emlékek és az általában csalódást nem okozó mediterrán konyha mellett újabb érv a momus operarajongó olvasói számára, hogy ezt a várost is vegyék be úti céljaik közé. https://www.fondazionepetruzzelli.com

Rossini Tancredi c. operája a rendező, Pier Luigi Pizzi 1999-ben a ROF-ra készült görögös díszleteivel, jelmezeivel került színre. A Teatro Petruzzelli zenekarát és kórusát José Miguel PÉREZ-SIERRA vezényelte.

Szereplők:

Tancredi - Cecilia Molinari, Amenaide - Valentica Farcas, Argirio - Michele Angelini, Orbazzano -Pietro Spagnoli, Isaura - Alessia Nadin, Roggiero - Nozomi Kato.

Michele Angelinit szerettem volna élőben hallani. Nem okozott csalódást.

20153   Haandel 2018-11-02 18:00:35

An impressive performance of Bank Ban at the David H. Koch Theater, New York

(Financial Times | Nov 1, 2018)

20152   Haandel 2018-10-31 18:04:01

Hungarian State Opera U.S. Debut  To Include Appearances By Longtime Supporters Éva Marton And Plácido Domingo

(Broadway World | Oct. 30, 2018)

20151   Haandel 2018-10-30 16:53:53

Journée Roberto Alagna et Aleksandra Kurzak
30 octobre 2018 | 07:05 - 23:00 | France Musique (+ Hangtár)

20150   Haandel 2018-10-30 16:49:52

Hungary Turned Far Right. That’s Meant Millions for Its Opera.
(The New York Times, Oct. 26, 2018)

20149   ladislav kozlok 2018-10-28 11:10:30

Bécsben nagy sikerrel játszák Berlioz Trojaiak/Les Troyens/ cimu nagyoperáját. Eneas szerepében Brandon Jovanovich és Dido szerepében Joyce DiDonato remekel. Magyarországot Voros Szilvia, Csehországot Adam Plachetka és Szlovákiát Peter Kellner és a Szlovák Filharmonia Enekkara képvselii.

Még nov. 1. és 4.-kén játszák - az utobbi internetes kozvetítés. 

20148   otello • előzmény20147 2018-10-20 14:30:31

Ami az F-et illeti, én úgy mentem, hogy nem lesz. Se a METben nem énekelte, se a madridi felvételen az utóbbi időben (ha jól tudom, itt Barcelónában egyik előadáson sem).  Amit erről találtam az interneten tavalyról: "While it is true that Bellini’s score calls for this note, the tenor has stated various times in interviews that he deliberately does not sing the note. For him it does not add anything to the music." Forrás 

Élőben Yende valahogyan jobban hatott, mint felvételről nézve. Teljes unalomnak semmiképp sem mondanám :)

Köszönöm a tippet! ;)

20147   telramund • előzmény20146 2018-10-20 13:52:03

Camarena jelenleg ebben a fachban a legjobb.Emellett nagyon szép a hangja is.Valószínű az "F"-et valamiért nem énekelte meg,pedig nem szokta kihagyni.Hiányzott.Nem csupán nekem ,hanem a közönség reagálásából ítélve a közönségnek is.P. Yende Elvirája maga volt az unalom.Sajnos Gruberova, Kolonits Klára nagyon magasra tette a mércét.(most hagyjuk a már meghalt énekesnőket)

Kwieczien csalódás volt,Mimica nem olasz basszus-( eleve basszus?)

A karmester helyenként mérhetetlen lassú tempókat vett..Sok nagy név és egy közepes Puritánok.

Ha ajánlatot elfogad.javaslom Camarena és Nadine Sierra  kettősét a Purtiánokból.A YT-on fellelhető.(R. Tucker gála)

20146   otello 2018-10-20 13:24:02

Bellini: I Puritani – Gran Teatre del Liceu (2018. október 11.)

Megható pillanattal indult október 11.-én is, akár csak az összes Puritani előadás idén, Barcelónában. Az egész előadássorozatot Montserrat Caballé emlékének szentelték, aki itt a „hazai pályán” számtalanszor ajándékozta meg művészetével a katalánokat. Az előadás kezdete előtt egy rövid beszéd után Casta Divája töltötte be a teret még egyszer utoljára, majd a közönség zúgó álló tapssal emlékezett a múlt század egyik legnagyobb operaénekesére. Emlékéhez az elődás többé-kevésbé méltó volt.

Annilese Miskimmon rendezése (koprodukció 2 másik operaházzal) Elvira azon elejtett megjegyzésén alapul, hogy 300 évnek tűnt neki Arturo hiánya. Így a rendezés elején és végén a 20. század második felének északír katolikus-protestáns konfliktusában járunk – ez fogja közre Elvira őrült periódusát, ami a cromwelli polgárháború időszakába repít. A mű végén Arturo torkát elvágják, Elvira újra megőrül. A lecke érthető: semmit sem változunk. Sajnos ezen a kiinduló ponton túl sok ötlete nem támadt a rendezőnőnek: a színpad javarészt üres, Giorgio és Riccardo sokszor csak bóklászik a színpadon, statikusak a szereplők a javarészt szürkeségbe boruló színpadon. Azt viszont nem hallgatnám el, hogy néha különböző vizuális elemekkel (pl. fényjáték) jól sikerül éreztetnie az őrület mezsgyéjén lévő Elvira lelki állapotának kivetülését.

Az általam látott nagy alakítások közé került Javier Camarena Arturója. Nehezen tudok nála megfelelőbb énekest napjainkban a szerepre. Esetében pazar belcanto technika párosul kellő volumennel és minden szót értelmező énekléssel. Már megjelenésekor (A te o cara) elhalt a leghalkabb pisszenés is a nézőtéren, mindenki lélegzetvisszafojtva hallgatta a párját ritkítóan elegáns előadásban (igen, talán az elegancia az a szó, ami legjobban leírja ezt az élményt) megszólaló Bellini sorokat. Camarena minden megszólalása remekül sikerült az estén, és még a videófelvételeken többször tapasztalható statikusságát is jobbára levetette, együtt lehetett vele lélegezni az estén. Számomra a legmaradandóbb pillanatok a Vieni fra queste braccia duett kezdő hangjai: a tenor hangjában lévő féltő szeretet kifejezését tanítani kellene, azok a „vieni”-k örökre megmaradnak. Hasonlóan ihletett volt a Credeasi misera is, bár az embertelen F nélkül.

Pretty Yende fiatal kora ellenére már most is egészen remek Elvira. A főhősnő drámája az ő (/rendező?) interpretációjában sokkal inkább egy belső folyamat, finom depresszív jelekkel operál látványos őrülési kitörések helyett – saját ízlésemnek néha tán túl visszafogottan is. Énekesi szempontból is élmény volt előadása (hosszan kitartott hangok, virtuóz variációk), bár néhány magas hang fátyolosra sikerült, illetve az együttesekben többször eltűnt, amire mindenképp figyelni kellene (földszint 14. sorból hallgattam). Camarenával szép párost alkottak, utólag fedeztem fel, hogy e szezonban Münchenben, Párizsban és New Yorkban is együtt énekelnek majd.    

A basszus és bariton szerepek alakítóival részben mostohán bánt a rendezés, részben nem felelnek meg a szerep követelményeinek teljességében. Mariusz Kwiecien hangja végig túlságosan száraznak hangzott, néhány hangadás a kelleténél durvábban is sikerült. Ezen az estén sajnos nem sikerült meggyőznie, hogy miért ő napjaink egyik legkeresettebb baritonja (bár színészi képességeit elismerem). Marko Mimica, a horvát basszbariton énekelte Giorgio szerepét – egy szerepet, amiben én az övénél kormosabb basszust képzelnék el, akinél a mélységek zengőn szólalnak meg és nem elhalnak a zenekarban. A híres kettős volt számomra a rendezés mélypontja: semmi "kémia" a két szereplő között, sőt – a rendező leülteti Giorgiót egy könyvet/naplót lapozgatni Riccardo sorai alatt, akinek végig kardját kell szorongatnia anakronisztikus módon. A mellékszereplők jobbára megfeleltek a követelményeknek.

Christopher Franklin vezénylése megfelelő volt, különösen az előadás második felében. Néha tán az örömteli pillanatokat vehette volna az érzést jobban átadó dinamikával.

Végezetül, az egész előadás felvétele megtalálható még pár hétig itt: I Puritani - teljes rádiófelvétel

Néhány kedvenc részletem YouTubeon fellelhető kalózfelvételen:

A te, o cara (J. Camarena, P. Yende)

Vieni fra queste braccia (J. Camarena, P. Yende)

20145   ladislav kozlok • előzmény20144 2018-10-18 13:28:07

Es okt.23.-kán Kocán és Jenis egyutt énekelnek, Erzsébet - Andrea Danková, jeles szlovák soprán.

www.snd.sk

20144   ladislav kozlok 2018-10-17 14:24:15

Kedves Forumtársaim, a pozsonyi opera Don Carlos premierre készul, okt. 19 és 20.kán. Mind két szereposztás nagyon jo. Rendezo - Diego de Brea, karmester- Martin Leginus.

www.snd.sk

p.s. 1. este Fulop Király - Stefan Kocán, 2.este Posa márki - Dalibor Jenis. Az említett muvészek ezeket a szerepeket a milánoi Scálában is énekelték. 

20143   Haandel 2018-10-14 10:34:14

Oper aus Österreich
14.10.2018 | 15:05 | Ö1

Kostproben aus dem Repertoire der Volksoper Wien sowie aus Produktionen der Bundesländerbühnen.

20142   Haandel 2018-10-13 19:52:38

Operawire
A Look Into The Hungarian State Opera’s New York Tour

20141   Edmond Dantes 2018-10-11 10:14:50

Leonard Bernstein, aki nagyobb volt az életnél - a 444.hu mai cikke a zeneszerző-karmester életéről  i t t.

20140   ladislav kozlok • előzmény20137 2018-10-03 13:35:23

Holnap a  BHS fesztivál keretében R.Wagner Valkurjébol az 1. felvonaást fogják eloadni, koncertszeruen. A Szlovák Filharmoniát Juraj Valčuha vezényli, énekel Manuela Uhl, Magnus Vigilius és Peter Mikuláš

www.bhsfestival.sk

20139   ladislav kozlok • előzmény20138 2018-10-03 11:53:32

Mi a véleményetek Kristian Benediktrol. En jo hostenornak  tartom.

20138   Haandel 2018-10-02 16:55:28

Krisitan Benedikt Makes Met Opera Debut In Act 3 of ‘Samson Et Dalila’
Tenor Kristian Benedikt made his Metropolitan Opera debut during Monday night’s performance of “Samson et Dalila,” stepping in for an ailing Roberto Alagna in the third act of the opera.

20137   ladislav kozlok 2018-09-29 20:15:38

Tegnap megkezdodott a Pozsonyi Zenei Fesztivál -  BHS/szept.28-okt.14/

www.bhsfestival.sk

20136   Búbánat 2018-09-20 13:38:25

A brit Királyi Operaház szerint három szó taszítja a nézőiket: a „Királyi”, az „Opera” és a „Ház”

Fidelio.hu,  2018.09.20. 10:55

20135   Ardelao 2018-09-16 08:33:52

https://m.mupa.hu/programok/metropolitan-kozvetitesek/metropolitan-kozvetitesek-2018-19

Metropolitan-operaközvetítések a Müpában 2018/19

20134   Haandel 2018-09-15 17:06:23

New Conductors at the Met Opera and Philharmonic

20133   Haandel 2018-09-15 16:56:28

Metropolitan Opera and Unions Reach Agreement to Present Sunday Matinee Performances Beginning in 2019

20132   Edmond Dantes 2018-09-05 10:25:11

Holnaptól itthon a mozikban Jonas Kaufmann: Csillagok alatt - Waldbühne 2018 (koncertfelvétel)

20131   Búbánat 2018-08-28 08:17:59

Opera is lesz a pécsi Zeneszüret Fesztiválon

Opera-vilag.net 2018. augusztus 23.

Méghozzá Verista operagála

Több tucat komolyzenei és ahhoz kapcsolódó kulturális programot kínál a 8. Zeneszüret Fesztivál, amelynek idei központi témája a billentyű lesz. A rendezvényt szeptember 6. és 9. között rendezik meg Pécsett. Szamosi Szabolcs orgonaművész, a szervező Filharmónia Magyarország Nonprofit Kft. ügyvezetője az esemény szerdai sajtótájékoztatóján a fesztivál és a Filharmónia szlogenjére utalva kiemelte: legfontosabb hivatásuk, hogy közel vigyék a komolyzenét az emberekhez.

Idén 17 helyszínen, több mint 250 előadó közreműködésével több tucat programot tartanak – közölte. A részletekre térve hangsúlyozta, hogy az operairodalom gyöngyszemeit a Magyar Állami Operaház művészei keltik életre szeptember 7-én a Kodály Központban a Verista operagála elnevezésű esten. A koncerten verista szerzők – köztük Catalani, Giordano, Leoncavallo, Mascagni és Ponchielli műveinek részleteit hallgathatja meg a közönség Kocsár Balázs főzeneigazgató vezényletével.

 

20130   Haandel 2018-08-24 18:00:34

Podlasie Opera and Philharmonic - A European example of extreme green urban design 
Wirtualny Spacer

(Apropó: ld. Élő közvetítések 7358)

20129   Edmond Dantes 2018-08-20 10:44:00

Fáy Miklós kritikája az ÉS-ben az idei bayreuth-i Lohengrinről itt.

20128   Edmond Dantes • előzmény20127 2018-08-11 09:05:56

Ugy bizony, veletlenul elcsiptem, sajnos nem tudom vegignezni, de Antonenko multkori pesti Otellojat -amirol itt beirtam akkor- amig elek, ugysem felejtem el.

20127   Klára 2018-08-11 08:39:30

Ha valakit érdekel, és van Mezzo TV-je, most kezdődött a 2008-as salzburgi Otello közvetítése. Antonenko, Poplavskaya, Carlos Álvarez, vez. Muti

20126   Klára • előzmény20125 2018-08-10 18:14:06

Még mindig inkább egy ilyen hideg zuhany, mint egy átvitt értelmű, valami modernizált förmedvény melllékhatásaként!

Nem mellékesen, köszönet a sok kiváló tippért az Élő közvetítések fórumban!

 

20125   Haandel 2018-08-10 14:13:47

Die Salzburger (Wasser)Festspiele sind eröffnet

20124   otello 2018-08-07 16:14:16

egy kissé megkésett beszámoló… :)

Donizetti: La Favorite (Gran Teatre del Liceu, 2018. július 14.)

A barcelónai Liceu idén júliusban Donizetti Kegyencnőjének eredeti, francia változatával zárta az évadát. Tekintve, hogy a belcanto operák állnak legközelebb szívemhez, kifejezetten nagy izgalommal léptem be a Házba.

A leginkább talán a Fernand szerepében fellépő Michael Spyres alakítását vártam. A YouTube-on sokat hallgattam felvételeit és összességében nem csalódtam. A belcanto technika a kisujjában, remek díszítésekkel énekli többször nyaktörő magasságokba emelkedő szólamát. Mindehhez átélt (a rendezésről lejjebb) alakítás is társult, így Fernand áriái számomra az est csúcspontjai voltak. Ahhoz azonban, hogy mégse arasson orkánszerű tapsviharban megnyilvánuló sikert, hozzájárult egy, a felvételeiről számomra nem nyilvánvaló probléma (más napok előadásairól írt kritikák is említik, tehát nem egyedi esetnek tűnik): Spyres hangja a csúcshangok közelében veszít fényéből, és jelentősen volumenéből is. Így a legelegánsabb díszítés is veszt értékéből, ami a nézők (szerintem túlzottan) visszafogott reakciójában meg is nyilvánult. Emellett a hang jelenleg nem birtokol különösebben nagy vívóerőt, az együttesekben gyakran eltűnt – így csak a kevésbé dús zenei kíséretű áriákban csilloghatott igazán az énekes. Ezek után meglepőnek találom, hogy a következő évadban Florestánt és Polliónét énekel majd…Remélem, technikája megóvja ezt az értékes hangot.

Az est pálmáját kétségkívül a francia mezzoszoprán, Clémentine Margaine vitte. Végre egy igazi, dúsan zengő mezzoszoprán hang, valós mélységekkel. A napjainkban főleg Carmeneket (a Metben is) éneklő művész esetében különösen kíváncsi voltam, hogyan old meg egy belcanto szerepet - a válasz: remekül! Sőt, esetében a technika jelentős volumennel is társul, amit viszont bölcsen visszafogott a tenorral és baritonnal való kettősökben. Leonore ismert áriája (O mon Fernand…Venez cruels? Qui vous arrete!) méltán kapta az est legnagyobb ovációját. Remélem, lesz még alkalmam hallani élőben az énekesnőt!

Ugyancsak reveláció volt Ante Jerkunica Balthazár szerepében. A basszus mind kiállásával, mind zengő hangjával uralta a színpadot és emelte Balthazár mellékes szerepét a főszerepekkel egy szintre.

A szereposztás egyetlen baklövése Markus Werba felléptetése volt Alphonse szerepében. Lehet erős kijelentés, de szerintem az énekes nem bariton, inkább "baritenor". Hangja nélkülözi az elvárható mélységet, vívóerő híján pedig cabalettájának javát teljesen elnyomta az amúgy nem hangosan muzsikáló zenekar és Gaspar (Roger Padullés) is leénekelte. Meglepődve olvastam, hogy a bécsi és berlini Staatsoperben a Don Giovanni címszerepében lép fel – Erwin Schrott sokunk által hallott interpretációjával ezt a hangot nem lehet egy lapon említeni. Nekem ő Papageno-hang. (Más napokról szóló kritikák is említik hiányosságait, így nem hiszem, hogy pillanatnyi indiszpozícióról lett volna szó.)

Az előadás Derek Gimpel korábbi rendezésének felújítása volt – bár inkább félig szcenírozottnak kellene hívni. A díszlet egy színpad közepén álló hatalmas szikla volt, amely körül például Alphonse palotáját mindössze egy szék jelezte. A jelmezek sem győztek meg, viszont gratuláció jár az énekeseknek, akik a láthatóan hiányos színészvezetéssel is kihozták figuráikból, amit lehet.  Az előadást Patrick Summers vezényelte – jó érzékkel, a Fernand kolostorból való indulása és Leonore-hoz érkezése közti táncbetét interpretációja különösen tetszett. Érdekesség, hogy az összes eredeti táncbetétet előadták – viszont leengedett függöny előtt, táncosok nélkül…

Összességében nagy élmény volt ez az előadás – az egyébként kiváló zenei megvalósítás még egy gyengébb Alphonse-t is elbírt.

Végezetül álljon itt két részlet coloraturafannak hála:
Leonore áriája (Clémentine Margaine)

Részlet és Fernand áriája a 4. felvonásból (Michael Spyres, Ante Jerkunica)

20123   nickname • előzmény20121 2018-08-03 20:35:04

Igen jó énekes, jó színész is, csak nekem kicsit súlyosabb bariton jobban tetszene a szerepben. Ezt leszámíva jó hanganyaga van és végig nézve az előadást végig jól is énekel. Lehet élőben jobban tetszene. Wotanként élőben hallottam, akkor is úgy éreztem, hogy nagyon tenorális a hangja, de alakítása egésze színvonalas volt.  

20122   Klára • előzmény20121 2018-08-03 15:10:49

Képzelje el, mennyire unalmas lenne a fórum, ha mindig mindenkinek azonos lenne a véleménye!

20121   telramund • előzmény20119 2018-08-03 14:47:06

Igen Konieczny szerintem is nagyon jó énekes.Nekem Wotanként is nagyon tetszett és ebben az előadásban sem volt semmi bajom vele.Persze ezzel nem mindenki fog egyetérteni,de ettől még ez a véleményem!:)

20120   Edmond Dantes • előzmény20114 2018-08-03 14:22:07

Waltraud Meiernek nem tetszik a hangulat...talán túl sokáig maradt (tartották) távol Bayreuth-tól.

20119   Edmond Dantes • előzmény20116 2018-08-03 14:19:47

Márpedig Konieczny igazán jó énekes, pl. Parsifalban többször hallottam. Talán nem elég gonosz a hangja és/vagy az egyénisége a szerephez. Érdekelne a mi Telramundunk véleménye is :-)

20118   Edmond Dantes • előzmény20117 2018-08-03 14:15:44

Ezt a mondást -puskás kiadásban- Csehovnak tulajdonítják. Nagy Agatha-fogyasztó vagyok, de tőle nem hallottam.

20117   Klára • előzmény20116 2018-08-03 10:48:29

Ez a kérdés bennem is felmerült, de sajnos a darab végéig sem derült ki! Agatha Christie írta valahol, hogy ha egy színdarabban az első felvonásban megjelenik egy revolver, annak valamikor el kell sülnie! Sajnos, a mai önegvalósító rendezők sokszor a saját koncepciójukat (ha van egyéltalán) sem tudják tisztességesen végigvinni!

 

20116   nickname • előzmény20115 2018-08-03 09:09:43

Hm, hát mintha Telramundot egy igazi magasságok nélküli tenor énekelné, aki színészileg egyébkén jó, csak hát a hangja nem feltétlenül predestinálja erre a szerepre. De még csak az elejét néztem meg. Ezek a légyszárnyak a szereplőkön. Most akkor Henrik király és udvara rovarok? Vagy rovar kezdemények?

20115   Klára • előzmény20114 2018-08-02 17:30:43

Csak erős idegzetűeknek:

a 3sat internetes oldalán egylőre még megtekinthető - azt nem mondom, hogy élvezhető,  ezt ki-ki döntse el önmaga! És nem csak azért, mert a kék tinta kiömlött és szétfolyt az asztalon - bocs színpadon.

http://www.3sat.de/mediathek/?mode=play&obj=74881 

20114   nickname 2018-08-02 13:36:11

Úgy látszik a németek se tapsolnak mindennek - pedig azt hittem Bayreuthban már megszokták a rendezéseket is, de akkor a Wagner dédunoka saját terepen se feltétlen arat sikert rendezéseivel.

Domingo se tetszett nekik annyira, a Hollandi se kapott vastapsot és van aki szerint eltűnt a régi fesztiválok hangulata. 

20113   Edmond Dantes 2018-08-01 15:45:46

Egy komoly tartalmi hiba biztosan van a kérdéses HVG-cikkben: 1943 és 1944 is megtartották a fesztivált Salzburgban, éspedig a körülményekhez és a fel-nem-lép(het)ő művészek hiányához képest nem is akárkikkel.

20112   Edmond Dantes • előzmény20110 2018-08-01 14:46:22

Nem érzek a cikkben semmilyen elhatárolódást. Nincs is mitől. És "magyar szempontból" sincs hiányérzetem. Ebbe az írásba ennyi fért bele.

Szintén átmegy a Solti Györgyre tett utalás is. A cikk nem részletezi, hogy kik voltak "a holokausztot túlélő zsidó művészek" és hol, hogyan élték túl, akik aztán visszatértek. Mellesleg ha jól tudom, Sir Georg sokáig Magyarországra nem akart visszatérni...aztán visszatért.

20111   Klára • előzmény20110 2018-08-01 14:21:46

Solti György túlélte a holokausztot  - ez tény! Az, hogy a szörnyűségekből személyesen mit élt át, egy doiog. Hogy mit érzett, az egy másik!
Sem emberi nagyságát, sem művészetét nem csökkenti a tény, hogy a zsidóüldözés poklát személyesen nem járta meg. Nehogy már ezt bűnéül rójuk fel! Lassan megérjük, hogy mindenki bűnösnek kiáltatik ki, aki nem járt me minimum egy koncentrációs tábort?

20110   joska141 • előzmény20109 2018-08-01 13:53:29

Érdekes, hogy a HVG mintegy elhatárolódik az általa közölt, Salzburgi Ünnepi Játékok cikktől. Pedig az osztrák idegenforgalmi iroda által összeállított írást nem ártott volna magyar szempontból egy kicsit átnézni, aktualizálni.

Csak két példa: az osztrákok lelkiismeretesen megemlítik az Akárki előadás főszereplőjeként Tobias Morettit (Rex felügyelő első gazdája), de a szintén említett Salome produkció szereplőiről nem írnak, pedig ott Jochanaan a magyar Bretz Gábor.

Másik: meglehetősen eufemisztikus megfogalmazás Solti Györgyöt „holokausztot túlélő zsidó művész”-nek aposztrofálni. Solti György, mint emlékirataiban olvasható, azokat a vészterhes éveket Svájcban töltötte, a Holokausztnak még árnyéka sem vetődött személy szerint rá. Nem nélkülözött, nem bujkált, még a Tonhalle zenekarát is vezényelhette. Ez természetesen mit sem von le emberi és művészi nagyságából.

20109   Edmond Dantes 2018-08-01 13:14:29

Érdekességek a Salzburgi Ünnepi Játékokról itt.

20108   Edmond Dantes 2018-07-25 22:20:47

Megmentette a londoni Királyi Operaház Bohéméletének minapi előadását Charles Castronovo - a nézőtérről ugrott be énekelni, miközben az aznapra kiírt tenor, Atalla Ayan (hang nélkül) a színpadon játszott- részletek itt.  Mimi szerepét Castronovo felesége, Jekatyerina Szjurina  énekelte.

20107   Búbánat 2018-07-05 23:23:37

José Carreras a turnézástól elbúcsúzott, a színpadtól szerencsére nem. Egyéni koncerteket még vállal, és idén Budapestre is ellátogat: decemberben a Papp László Budapest Sportarénában koncertezik.

2018. december 19-én 19:30-tól a Papp László Budapest Sportarénában lép fel.  

A katalán tenor egy exkluzív gálakoncerttel kedveskedik a magyar rajongóknak, amin fellép mellette Polina Pasztircsák szopránénekesnő is.

A zenei kíséretről a szimfonikus zenekar gondoskodik János Ács vezénylésével, aki sokszor volt a három tenor karnagya.

ORIGO2018.07.05. 11:50

20106   Klára • előzmény20105 2018-07-04 18:51:22

Róla legalább tudjuk, hogy képes elénekelni Lohengrint! (és tényleg megbízható, kiváló énekes) Mindenesetre a szereposztás, illetve  felléptetni kívánt  énekesek kiválasztása ott sem kevésbé rejtélyes mint mifelénk!

20105   Haandel • előzmény20100 2018-07-04 17:25:43

Piotr Beczala rettet “Lohengrin”

20104   Haandel 2018-07-01 16:47:02

Souverän im Repertoire und bei Premieren
7 Tage Ö1 - Hangtár (01.07.2018)

Dirigent der Wiener Staatsoper: Marco Armiliato.

Ausschnitte aus Werken von Umberto Giordano, Camille Saint-Saens, Vincenzo Bellini, Giacomo Puccini, Giuseppe Verdi, u.a. - in Live-Aufnahmen aus dem Wiener Opernhaus am Ring.

  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)

18:00 : Budapest
Bartók Béla Emlékház

Falvay Attila (hegedű), Fülei Balázs (zongora)
BEETHOVEN: A-dúr szonáta hegedűre és zongorára, Op. 47 "Kreutzer szonáta"
BARTÓK: 1. rapszódia hegedűre és zongorára (1928)
DEBUSSY: Szonáta hegedűre és zongorára (1917)
BARTÓK: 2. szonáta hegedűre és zongorára (1922)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

„Tavaszi hangok”
A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem japán és magyar hallgatóinak kamaraestje
MENDELSSOHN: 1. (d-moll) zongoratrió, op. 49 – 1. Molto Allegro ed agitato
Hagiwara Riku (cselló), Dósa Csenge (hegedű), Yamane Yui (zongora)
SÁNDOR LÁSZLÓ: Ha folyóvíz...
Goto Shuntaro (brácsa)
RACHMANINOV: a-moll étude-tableau, op. 39/6
CHOPIN: F-dúr etűd, op. 10/8
Yamane Yui (zongora)
FRANCK: A-dúr hegedű-zongora szonáta – 2. Allegro
Kondorosi Karolina (hegedű), Matsunaga Minami (zongora)
SOSZTAKOVICS: 2. (e-moll) zongoratrió, op. 67 – 2. Allegro con brio
Kono Saki (zongora), Mevsim Engin (hegedű), Blaskovics Bence (cselló)
GODARD: Suite de trois morceaux, op. 116 – 1. Allegretto, 3. Valse
Iwashita Haruka (fuvola), Kawamura Asuka (zongora)
LIGETI: Csellószonáta – 1. Dialogo. Adagio, rubato, cantabile, 2. Capriccio. Presto con slancio
Shimizu Yosuke (cselló)
LISZT: Traszcendens etűdök – 8. Wilde Jagd
BARTÓK: Szonatina, BB 69
Nashimoto Takumi (zongora)
TAKEMITSU: Small sky (chiisana-sora)
NAKADA: Sakura alley (sakura yoko-cho)
TAKATOMI NOBUNAGA: Smile (hoho-emi)
KÁLMÁN IMRE: Csárdáskirálynő – Szilvia belépője
Katoh Hiroko (ének), Yamagami Souhei (zongora)
MENDELSSOHN: 1. (d-moll) zongoratrió, op. 49 – 2. Andante con moto tranquillo, 3. Scherzo. Leggiero e vivace
Szabadi Vilmos (hegedű), Onczay Csaba (cselló), Falvai Sándor (zongora)
Művészeti vezető: Onczay Csaba, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem professzor emeritusa
Felkészítő tanárok: Bársony Péter, Dráfi Kálmán, Fülei Balázs, Kováts Péter, Meláth Andrea, Onczay Csaba, Sebők Erika

19:00 : Budapest
Erkel Színház

ALFANO: Zilah hercege
ELMARAD!

19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Ivanyickaja Irina (zongora), Danyílova Galina (hegedű), Bartos Csaba (gordonka), Király Tibor, Winkler Balázs (trombita), Tóth Balázs (kürt), Király Boldizsár (harsona), Adamik Gábor (tuba)
Az est házigazdája: Tóth Endre zenetörténész
A verseket válogatta és előadja: Formán Bálint színművész
"Tavasz van gyönyörű! - Kamarakoncert József Attila verseivel"
HAYDN: g-moll trió, Hob. XV:1 (1766)
CSAJKOVSZKIJ: Nocturne gordonkára és zongorára
HÄNDEL: Tűzijáték szvit, HWV 351 – Nyitány
PURCELL: Szvit-összeállítás a szerző legismertebb műveiből
CSAJKOVSZKIJ: Az évszakok, op. 37/b, részletek - A. Goedicke átirata zongorástrióra - február (Karnevál), március (Csalogány), április (Hóvirág)
GRIEG: Szvit
GERSHWIN: 3 prelűd

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Louisa Staples (hegedű)
Horti Lilla (szoprán), Schöck Atala (alt), Boncsér Gergely (tenor), Hámori Szabolcs (basszus)
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bartók Béla Énekkara és Egyetemi Koncertzenekara
Hangképző: Juhász Bence
Koncertmester: Dúlfalvy Éva
Vezényel: Kovács László
"Az ELTE Zenei Együtteseinek ünnepi hangversenye"
Kovács László karmester 10 éve az együttes élén
CSAJKOVSZKIJ: D-dúr hegedűverseny, op. 35
ROSSINI: Stabat Mater

19:30 : Budapest
Nádor Terem

EAR Együttes
Gulyás Nagy György (brácsa), Kántor Balázs (gordonka), Klenyán Csaba (klarinét), Faragó Béla (szintetizátor)
Hangmérnök: Horváth István
Művészeti vezető: Sugár Miklós
LÁNG ISTVÁN: Cello sms
DECSÉNYI JÁNOS: Hazatérés
FARAGÓ BÉLA: Négyszólamú invenció
PINTÉR GYULA: Mandala Irregular II.
OLSVAY ENDRE: Hic et nunc
SZIGETI ISTVÁN: Tücsök Úrfi (2008)
SUGÁR MIKLÓS: Disclaryon
19:00 : Eger
Gárdonyi Géza Színház

Operát az Operából! – Belföldi turné
"Puccini Itáliája" operagála

19:00 : Szatmárnémeti
Északi Színház

Operát az Operából! – Turné
PUCCINI: Bohémélet
A mai nap
született:
1699 • Johann Adolph Hasse, zeneszerző († 1783)
1867 • Arturo Toscanini, karmester († 1957)
1881 • Bartók Béla, zeneszerző, népzenekutató († 1945)
1910 • Magda Olivero, énekes († 2014)
elhunyt:
1918 • Claude Debussy, zeneszerző (sz. 1862)