vissza a cimoldalra
2019-07-16
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11352)
A csapos közbeszól (95)

Élő közvetítések (8012)
A nap képe (2136)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6922)
Udvardy Tibor (208)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3307)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (984)
Balett-, és Táncművészet (5839)
Edita Gruberova (3086)
Operett, mint színpadi műfaj (3980)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1695)
Franz Schmidt (3372)
Társművészetek (1319)
Giuseppe Verdi (1390)
Opernglas, avagy operai távcső... (20253)
Elena Mosuc-drámai koloratúra (903)
Pantheon (2370)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Opernglas, avagy operai távcső... (Sesto, 2003-09-04 14:20:49)

   
20252   ladislav kozlok 2019-07-14 12:15:31

Placido Domigo Operalia énekversenyét az idén Prágában a Národní Divadlo-ban/prágai Nemzeti Színház/ rendezik meg. Julius 21-27.

A V-4 országokat  Zdislava Bočková/cz/ és Piotr Buszewski /pl/ kéviseli forras- operaplus.cz

20251   ladislav kozlok 2019-07-12 11:28:54

Slávka Zámečníková, tehetséges szlovák lírai szoprán koloratura készséggel, 3.-díjat kapott a neves Hans Gabor Belevedere énekversenyen./1100 jelentkozobol 150 volt kiválasztva, kozépdontobe 55 énekes  és a dontobe 15 jutott be./A  zsuriben  a világ legjelentosebb operaházai képviseltették magukat.

www.slavkazamecnikova.com                 www.belevedere-competition.com

20250   ladislav kozlok 2019-07-12 11:28:50

Slávka Zámečníková, tehetséges szlovák lírai szoprán koloratura készséggel, 3.-díjat kapott a neves Hans Gabor Belevedere énekversenyen./1100 jelentkozobol 150 volt kiválasztva, kozépdontobe 55 énekes  és a dontobe 15 jutott be./A  zsuriben  a világ legjelentosebb operaházai képviseltették magukat.

www.slavkazamecnikova.com                 www.belevedere-competition.com

20249   -zéta- • előzmény20246 2019-07-06 17:00:08

Nagyon köszönöm a linket... Schrott most is nagyformátumú figura, de hangban nem érzem, hogy teljesen övé lenne Scarpia szólama...

De nagyon tanulságos volt mindkét részlet. A partnerek megítélésével tökéletesen egyetértek...

20248   otello • előzmény20247 2019-07-06 11:20:34

Szerintem inkább a felvétel minőségével van a gond. Én végül kétszer láttam velük az előadást, de csak az első alkalom első felvonásában éreztem soknak a vibratót (vagy hozzászoktam? :) ) - élesnek pedig nem hallottam. Összességében szerintem a rádió felvételén jobb volt, mint a videóra vett előadáson.   

20247   lujza • előzmény20246 2019-07-06 02:53:51

Köszönet a belinkelt részekért! Itt tényleg Scarpia/Schrott a főszereplő, mégha néha tényleg kicsit önkényes, de mégis remek! Nekem Monastyrska nem tetszik, nagyon zavar a vibratója, és gyakran éles is, persze lehet, hogy ez a felvétel technikai minőségének köszönhető. Az ifjú tenor pedig még nincs egy súlycsoportban ezekkel a hangokkal.

20246   otello • előzmény20233 2019-07-05 10:19:09

Közben felkerült az Instagramra Schrott majdnem teljes Scarpiája videóval.
Itt lényegében az egész második felvonás, itt pedig Scarpia első felvonásbeli jelenetei. Jó szórakozást annak, akit érdekel! :) 

20245   ladislav kozlok • előzmény20226 2019-07-03 16:59:27

Elina Garanča gálakoncertjére még van egy-pár szabad jegy. A koncert nagyon jonak igérkezik.

www.bhsfestival.sk

20244   Edmond Dantes 2019-07-03 15:02:06

Július 6-án két egyfelvonásos operát mutat be a milánói Scala: Salieri Prima la musica e poi le parole c. művét és Puccini Gianni Schicchijét. Utóbbi produkciót az Oscar-díjas filmrendező, Woody Allen állítja színpadra, akinek ez lesz az első rendezése a Scalában. (A Salieri-operát Grischa Aschagaroff müncheni rendező jegyzi.) Karmester: Fischer Ádám. Részletek t.k. itt és itt

20243   Haandel 2019-06-30 07:31:00

Das Wiener Staatsopernmagazin
30.06.20149 | 15:05 | Ö1

Ausschnitte aus aktuellen Aufführungen der Wiener Staatsoper. 

20242   telramund 2019-06-26 12:40:31

Piotr Beczałának adományozott kamaraénekesi címet a bécsi Opera
!
Szombaton aTosca előadása után adta át az opera igazgatója kitüntetést.Beczala fantasztikus formában énekelt.A levéláriát ismét megismételtették vele..N Stemme lemondott helyette az örmény Karin Babajanian énekelt és nagyszerű Scarpia Carlos Alverez voltNagy gratula Beczalának!!!!!!Kitűnő énekes.

20241   ladislav kozlok 2019-06-26 08:32:31

A pilzeni/ Pilsen-Plzeň/ amfiteátrumban június 28.-kán Nabucco.  Foszerepekben Boross Csilla és Kalmándi/y/  Mihály.

20240   Edmond Dantes • előzmény20238 2019-06-24 08:49:25

;-)

20239   nickname 2019-06-23 22:05:28

Tegnap mengéztem és meghallgattam Miskolcon Mascagni Irisét. A darabot a pilseni Josef Kajetán Tyl Színház hozta el az operafesztiválra. A távol-keleti témát feldolgozó opera szövegkönyvét ugyanaz a Luigi Illica írta, aki később a Pillangókisassony librettóját is papírra vetette. A darab ősbemutatója öt évvel előzte meg Puccini Pillangóját és kellemesen csalódtam az egyszerzősként számon tartott Mascagni három felvonásos operájában. Kifejezetten szép, lírai zenei, amely igyekszik nagyobb drámai egységbe foglalni a jeleneteket s a keleties hangzások, hangszerek alkalmazása sem marad el s mindezt nem éreztem olyan műviesnek, mint a Lakmé keleti koloritját. A bevezető zenekari részlet és kórus kifejezetten jól sikerült, ahogy a címszereplő harmadik felvnásbeli áriája, illetve a Napimnusz és a Apri la tua finestra, Jor son io tenor ária is telitalálat. Inkább ezt a darabott kellett volna bemutatni az unalmas Gioconda helyett - nekem a Giconda Martonnal is unalmas sajnálom. Néhány évad erejéig műsoron lehetett volna tartani megfelelő rendezéssel és szereposztással. Egyébként sajnos az opera cselekménye elég lapos, de a zenei elviszi a hátán a művet. Puccini állítólag saját bevallása szerint is sokat köszönhetett ennek az operának.

Valamilyen megmagyarázhatatlan oknál fogva a miskolci előadáson a zenekart feltranszoporálták a színpdra, holott a pilseni színház oldalán fenn lévő fotókon egyértelműen a zenekari árokban foglalnak helyett az énekesek. Ez sokat rontott az előadás esztétikáján. A rendezés abszolút hagyományos volt, az üres színpaddal, a színszimbolikával játszott, de sajnos a zenekar színpadra tételével nem érvényesülhetttek minden esetben jól a rendezői megoldások. Hogy mennyire vannaka  rendezésben rosszul megoldott részletek nem tudom jól megítélni, az említett okoknál fogva.

A zenekar szépen játszott. Az énekesek közül Jevhen Soklo tetszett a legkevésbbé. Kyotó szerepében Csaba Kotlár, azaz Kotlár Csaba? - nem tudom magyar vagy csak magyar származású énekesről van szó, lépett színre. Nekem tetszett a baritonja, bár kicsit tenorális szinezete volt, de erőteljes hang birtokosa, jó színészi készségekkel van megáldva. A címszerepet alakító Ivana Veberová énekelhetett volna kicsit több átéléssel, de technikailaf szépen megoldotta a szerepet. Az Osakát alakító tenor, Paolo Lardizzone talán nem a legkiemelkedőbb tenor, akit volt alkalmam élőben hallani, de szépen eleget tett feldatainak. A kórus szépen szólt. Összeségében egy kellemes nyári esti szórakozás volt. Most hallgatom az opera Tokodyval készült felvételét. Hát igen - azért ő árnyaltabban, szebben énekel s a felvétel még jobban meggyőz róla, hogy jó énekesekkel és egy megfelelő karmesterrel érdemes lenne játszani az Irist. Leoncavallo Bohémjeit megértem, hogy ma már nem nagyon adják, de az Iris egy jobban sikerült alkotás.

Hát, ha már a pécsi Manonról és a debreceni Ory grófjáról nem írtam, legalább ez a kis beszámoló álljon itt tőlem egy vidéken látott előadásról :-)

20238   tiramisu • előzmény20237 2019-06-23 18:44:07

200 évnyi vita?  Ez nem kérdés egy Don Ottavio mellett! 

20237   Edmond Dantes • előzmény20236 2019-06-23 15:14:13

Kedves Otello, köszönöm. Megnézve kétségtelenül több jogom lenne véleményt formálni mint látatlanban. Megjegyzem -ha már Schrott és Don Giovanni- vajon melyik Donna Anna tudna és akarna ellenállni néki? Kétszáz évnyi vita után úgyis eldőlni látszik a kérdés: Donna Anna nem állt ellen Don Giovanninak...talán minden idők Donna Annái Schrottra vágytak:-) 

20236   otello • előzmény20235 2019-06-23 11:55:07

Kedves Edmond! Érteni vélem, amit mondasz. Az első felvonás után egyik olasz barátom hasonló véleményen volt, mint te, de a darab végére Schrott teljesen meggyőzte (az első felvonásban az ember talán egy arisztokratikusabb, félelmet keltőbb megformálást vár, így a második felvonás privát szférájában jobban érvényesül a jelen koncepció). Szerintem a titok nyitja abban van, hogy színészileg egészen perverz és visszataszító tud lenni ez a Scarpia. Ez a rádióban annyiban jön át, ahogy Schrott bizonyos szavakat hangsúlyoz vagy hangszínt választ. Továbbá Monastyrska abszolút nem olyan vagány Toscát hozott, aki csak úgy beleugrana Scarpia karjaiba egy éjszakára. Ami a külsőt illeti, Tetelman ott volt ellenpontnak mint fiatal, sármos szerető, ami még kevésbé tette hihetetlenné, hogy Tosca nem enged Scarpiának (persze ez véletlen alakult így – mi lett volna, ha az eredetileg kiírt Sartori énekli…). Mindenesetre ízlések és pofonok. Ami biztos, hogy nem egy szokványos alakítás! :)

20235   Edmond Dantes 2019-06-23 11:18:25

Erwin Schrott Don Giovannijától el voltam ragadtatva (ld. Erkel/5992). A meghallgatott Tosca-Te deum alapján -és csak meghallgatva- azt mondanám: ő nem Scarpia legalábbis még nem az. A pompás hang és feltehetőleg a szerepformálás, már csak külső adottságai folytán, nem kvadrál a kánon szerint legtaszítóbb operai figurával. Egyszerűbben: mutasson valaki egy olyan Toscát, aki ellenáll, ellen akar állni Scarpia-Schrott vonzásának-taszításának?! Ha egy rendező állítaná így be (más)valakivel a figurát, alaposan leszednék róla a keresztvizet.

20234   Klára • előzmény20233 2019-06-23 08:03:19

Csak most olvastam otello fórumtárs bejegyzését, ő látta az előadást, én sajnos csak hallottam! Igen, egyetértek a javaslatával, akit érdekel Erwin Schrott, az hallgassa meg a közvetítést! Még elérhető. Persze, a meghajlások nem látszanak, és a zárófüggöny utáni tapsban megy a kísérőszöveg, amit sajnos nem értek, de  taps valóban nagy.

20233   otello 2019-06-22 21:43:22

Giacomo Puccini: Scarpia Tosca (Gran Teatre del Liceu, június 8. és 21.)

Júniusban Paco Azorin Tosca rendezése harmadszorra tért vissza Barcelonába. Bár néhány elemét nem egészen értem, szerintem úgy sikerült színpadra állítani a klasszikust, hogy nem poros, de mégis teljesen tiszteletben tartja az eredeti szerzői szándékot. Azorin és csapata alapvetően a három főszereplő lelki világára/jellemére koncentrál és az érzéseiket mind erős színészvezetéssel, mind vizuális effektekkel jól erősítik - utóbbiakat szépen összehangolva a zenei csúcspontokkal (pl. a második felvonás egy tetőpontján Scarpia lerántja az irodáját kétoldalt plafonig szegélyező vörös függönyt, ami mögött rácsok és szenvedő elítéltek mutatják be a valós háttért).

Látva mindkét szereposztást, az operát akár Scarpiának is nevezhetnénk. Az első szereposztásban éneklő Erwin Schrott tegnapi produkciójára még mindig keresem a szavakat (pedig legelső pesti Don Giovannija után már nagyon magasan voltak a várakozásaim). Amikor az előadás végén ő jött meghajolni, valósággal tombolt a közönség. Ez a Scarpia egy kissé labilis idegzetű (néha egy csepp túlzással Heath Ledger Jokerére is emlékeztetett), végtelenül perverz és cinikus rendőrfőnök. Elképesztő, ahogy Schrott szimplán a kézfeje ökölbe szorításával (amikor Tosca magára hagyja a templomban) vagy egy sátáni gurgulázással visszakérdezve (’Quanto?’) képes feszültséget teremteni. Minden pillanatban él a színpadon: míg Tosca és Mario végre újra találkoznak (a Vittoria előtti részben), ő rögtönzött borkóstolót rendez Spolettával, majd hamarosan valóságos szexuális ragadozóként üldözi a főhősnőt hatalmas ’Mia!’-kat énekelve. Szokásához híven most is saját szája íze szerint formálja, néha kissé önkényesen is (suttogva kezdi például a Te Deumot vagy beiktat egy kacajt a ’vini diversi’ után), énekelni válóját – így tényleg egy egészen Schrottos Scarpiát kapunk. Énekében különösen tetszett, hogy ellentétben a sok mai Scarpiát éneklő baritonnal, kellő súllyal szólaltak meg a szerep mély hangjai (apropó, miért Lucic-csal vagy Terfellel büntetnek a nagyobb házakban, ha ilyen fantasztikus Scarpia is lehetne?), valamint bármely részben (igen, még a Te Deum végén is) tisztán hallható volt. Hatalmas bravo! Schrott váltótársa a valamennyire Scarpia specialistának is tekinthető, általam korábban nem ismert Lucio Gallo volt. Bár hangi kvalitásai nem mérhetők Schrottéhoz (kicsit tán mély neki a szerep), összességében remek Scarpiát hozott, aki Toscával szemben kezdetben megalázkodó, de mindenki mást eltipró alak. Egy tenyérbemászó modorú arisztokrata figura, akire szintúgy minden pillanatban oda kellett figyelni.

Floria Toscát az első szereposztásban Liudmyla Monastyrska keltette életre. Mindenek előtt, tavalyi felemás Manonja után ebben a szerepben sokkal jobban meggyőzött. Színészileg a második és harmadik felvonásban teljesen jó, az elsőben volt pár üresjárata. Viszont egy évvel ezelőtti In quelle trine morbide-jéhez képest Tosca imája sokkal bensőségesebbre, emlékezetesebbre sikerült (csodálkoztam is a közönség rádión is hallható visszafogott reakcióján). Színészi alakításával együtt javult a szerep hangi megvalósítása is. Míg az első felvonásban egy cseppet sok volt nekem a vibrato, a darab második felében abszolút világklasszis szinten énekelt. A második felvonásban kicsit vissza is repültem lélekben az általam már csak elképzelt régi nagy előadások világába, ahol két hangnagybirtokos (jelen esetben Schrott, illetve Monastyrska) feszül egymásnak és felizzik a nagybetűs zenedráma. Az ukrán szoprán különösen a csúcshangokon (néhányat igen hosszan kitartva) csillogott, és egyetlen hiányérzetem talán a mellhangok visszafogott használata volt. Ha tudja használni a ’Quanto?’ vagy ’Sogghigno di demone’ részekben, miért nem ad például nagyobb nyomatékot Scarpia meggyilkolása közben néhány frázisnak, ami így nem sikeredett túlságosan ütősre. Monastyrska váltótársa a Bolsojból érkezett Tatjana Serjan volt. Az orosz szoprán mélyen és középen nagyobb vibrato nélkül, remekül szól (bátrabban is használ mellhangot, mint váltótársa), a hang azonban jelentősen veszít volumenéből és matt lesz a csúcshangokra. Kár érte, mivel színészileg egy rendkívül intenzív Tosca az övé: ha kell fúria, ha kell bájosan szerelmes, ha kell összetört. Összességében, egyik Toscát se cserélném el egy Opolais-re vagy Gheorghiura, az biztos!  

Úgy érzem mindkét előadás gyenge pontja a tenor volt. Az első szereposztásban a fiatal Jonathan Tetelman ugrott be az eredetileg kiírt Fabio Sartori helyett az összes előadásra. Bár most debütált a szerepben és a premierkritikák nem voltak túl hízelgőek, úgy érzem néhány előadás alatt is sokat fejlődhetett. Azt le kell szögezni, hogy szépen csengő hang birtokosa, ami kissé meglepően (néhány éve még bariton volt) a csúcshangokon szól a legjobban. Továbbá viszonylag széles skálán mozog dinamikailag is, az E lucevan le stelle egészen megkapóra sikeredett összességében. Azonban amellett nem lehet elmenni szó nélkül, hogy középen a hangot gyakran elfedi a zenekar – így bár például a Vittoria jól szólt, sok köztes rész elveszett (az ötödik sorban ültem a földszinten). Kár érte, mivel a tenor egyértelműen színpadra termett, a friss debüt ellenére egészen meggyőző Mariót hozott színészileg. Ha megoldja a projektálás problémáját, nagyobb összegben fogadok, hogy a következő évtizedben róla (is) fog a vita zajlani, hogy vajon sármja miatt ennyire keresett-e (itt az egész második és harmadik felvonást teljesen nyitott ingben énekelte - váltótársa nem). Viszont gyorsan leszögezem, hogy semmi irritáló nincs játékában, mint például sz.v.sz. Grigolóéban. Mindenesetre jövőre már a ROH-ban debütál mint Rodolfo. A második szereposztás Mariója Roberto Aronica volt. Kétségtelen, nagyobb hang birtokosa, mint Tetelman és nem érzékeltem semmi komoly technikai gikszert...de ennyi. Cavaradossija „el volt énekelve”, de sajnos valahogy nem fogott meg az interpretációja.

A kisebb szerepek alakítói vegyes színvonalon teljesítettek. Az egész Tosca sorozatot John Fiore vezényelte – a korábbi előadásban remekül, míg tegnap inkább már bejáratott rutinként.

Végezetül, mindenkinek ajánlom a Haandel fórumtárs által közzétett linken (Élő közvetítések – 7925) legalább a Te Deumtól Scarpia haláláig terjedő rész meghallgatását! Már csak Schrott eddig keveset hallott rendőrfőnöke miatt is megéri.

20232   Búbánat • előzmény20229 2019-06-19 14:39:19

Magyar zeneművészeket díjazott a Kennedy Center _ videó

(40 perc)

US Embassy Budapest - Amerikai Nagykövetség

Június 18-án David B. Cornstein nagykövet volt a házigazdája a 2019-es Művészeti Aranyéremmel kitüntetett magyar művészek, Marton Éva, Fischer Ádám, Fischer Iván és Kurtág György tiszteletére rendezett estnek. Az érmeket a washingtoni John F. Kennedy Központ az Előadóművészetekért elnöke, Deborah F. Rutter adta át a díjazottaknak, a Kennedy Központ Nemzetközi Művészeti Bizottsága tagjainak jelenlétében.

Az Egyesült Államok fővárosában, Washingtonban működő Kennedy Központ 2005 óta ítéli oda a Gold Medal in the Arts elnevezésű kitüntetést olyan személyeknek, akik kiemelkedő pályafutásuk révén a világ legjelentősebbjei közé tartoznak, és maguk is inspirációként hatnak a nemzetközi művészeti életben.

20231   Haandel • előzmény20223 2019-06-18 19:38:51

BreAking:

(Sztaki szaki ;-)

20230   ladislav kozlok • előzmény20229 2019-06-18 17:44:56

Igen, buszkék lehettek.

20229   joska141 2019-06-18 15:49:00

Nem tudtam, pontosan melyik fórumba illik, szerintem legjobban ide:

Amire büszkék lehetünk:

https://index.hu/kultur/2019/06/18/marton_eva_kurtag_gyorgy_fischer_adam_fischer_ivan_kennedy_center_muveszeti_arany_medal/

Az pedig, hogy melyik internetes honlap melyik művész kitüntetését emeli ki az egyenrangú, egyforma négy közül, az már politika is, sajnos…amire nem lehetünk büszkék

20228   Haandel 2019-06-16 15:05:51

Oper aus Österreich
16.06.2019 | 15:05 | Ö1

Kostproben aus dem Repertoire der Volksoper Wien sowie aus Produktionen der Bundesländer-Bühnen. 

20227   ladislav kozlok 2019-06-05 10:15:31

Sorry,  jav.  - szept. 9 és okt.  13 kozott.

20226   ladislav kozlok 2019-06-05 10:09:35

 

Kedves forumtársaim,

az idén ismét megrendezik,immár 55.-kik alkalommal ,a Pozsonyi Zenei Unnepeket Bratislavské hudobné slávnosti - BHS.  Szeptember 27 és oktober 10.-ke kozott.

www.bhsfestival.sk     / a program ismét pazar a Szlovák filharmonián kívul képviselteti magát Bécs, Munchen, London - kétszer, Pétervár, Prága./ Az operabarátoknak nagy oromot fog szerezni Elina Garanča áriaestje.

 

 

20225   ladislav kozlok 2019-06-04 14:28:04

Dalibor Jenis legkozelebb junius 11.-kén a pozsonyi operában Macbeth-et énekel.

20224   Heiner Lajos 2019-06-02 20:00:34

Tegnap kétharmad Traviatat láttam Pozsonyban - a II. felvonás után elmenekültem a minősíthetetlen tenor és a bugyuta rendezés miatt. Viszont számomra nagy felfedezés volt Dalibor Jenis, akit korábban nem hallottam. Magvas, erős, szép színű bariton, kulturált éneklés. Szeretném látni mint Boccanegra, Macbeth, Rigoletto, Nabucco.

20223   Haandel 2019-05-29 18:12:58

It is reported in Italy that Dominique Meyer, outgoing head of the Vienna State Opera, is on the shortlist to succeed Alexander Pereira as Sovrintendente of La Scala.

Slipped Disc

20222   Haandel 2019-05-27 15:09:53

Teatro alla Scala
Scopri la nuova Stagione 2019 - 2020
Live streaming Presentazione

20221   Haandel 2019-05-26 14:32:17

Das Wiener Staatsopernmagazin
26.05.2019 | 15:05 |  Ö1

Ausschnitte aus aktuellen Aufführungen der Wiener Staatsoper.

20220   Klára • előzmény20219 2019-05-26 12:03:15

Arrafelé nem divat a szobrok áthelyezése!

Egyébként ki tudja, hogy ennek az Osloi Operaháznak elődjét - persze a város akkor éppen Christiania névre hallgatott - egy magyar származású Alexander Varnay nevű operaénekes alapította és működtette két-három évig? Akinek az  ottani tevékenységéről és a tőle kapott segítségről, támogatásról  Kirsten Flagstad nem egyszer megemlékezett. Az az Alexander Varnay, aki nem mellesleg a szintén nem kis karriert befutott Astrid Varnay édesapja.

20219   Edmond Dantes • előzmény20218 2019-05-25 23:41:43

Hja kérem, ott Flagstad őrzi a Házat...hacsak el nem vitték valahová a szobrát :-)

20218   Heiner Lajos 2019-05-25 22:33:49

Ma a Cenerentolat láttam az Oslói Operahazban. Lassan fél évszázada járok operába,  kevés ehhez fogható élményem volt. Nézzék meg,  lesz még pár előadás.

20217   maris 2019-05-22 15:41:54

Áthoztam a Kékszakállú herceg vára előadási nyelvét érintő témát: szerintem inkább ide való, mint az Erkel Színház topikjába.

Az ottani 10064-es hozzászólásban látható az alábbi kérdés: „Ön szerint mikor, hol játszották legutóbb német -vagy bármilyen más nem-magyar- nyelven a Kékszakállút?“ Erre válaszoltam: tudomásom szerint a mannheimi az utolsó. Nem volt szó mennyiségről, illetve hogy számítana, hogy nem zenekarral adták elő, de ha ebbe az irányba indult ez ez a diskurzus, akkor íme:

Bréma, 2012: https://www.youtube.com/watch?v=7pg_pzIGJZU

Halle, 2017: https://www.youtube.com/watch?v=1iEGsY4NGuQ

Mindkettő nagyszínházi, zenekaros produkció, német nyelven. Nem állítottam, hogy az anyanyelvi előadások lennének többségben, de azért igenis vannak még ilyenek.

Érdekesség, hogy Mannheimban jópár éve a nagyszínházban is ment a darab (természetesen zenekarral), magyarul.

(Egyébként az 5. ajtónál a zongora "feldübörgése" tényleg nem tartozik az előadás auditív erényei közé, de a látvány kárpótolt)

20216   Haandel 2019-05-14 18:06:20

Royal Opera House 2019/20 Season announced

Explore

20215   ladislav kozlok 2019-05-05 11:04:08

Megjelent a muncheni opera 2019/20 programja. Kaufmann a Halott városban énekel, Nina Stemme Juditott/A Kékszakállú/ és Netrebko Eyvazovval egyutt januárban Turandotot énekel.

 

20214   zenebaratmonika 2019-05-04 20:32:38

Természetesen gratulálok Kurtág Györgynek.

És még egy magyar siker

https://folksoperetta.org/

A Chicagoi Folksoperetta színház a tavalyi Kálmán Imre Csárdáskirálynő után 2019. nyarán Ábrahám Pál: Hawaii rózsája c. operettjét tűzi műsorára, mely egyben a darab amerikai premierje. (2014-ben már játszottak egy Ábrahám darabot, a Bál a Savoybant)

Bár nem hiszem, hogy bárki is eljut Chicago-ba, de linkelem a jegyvásárlást:

https://tickets.vendini.com/ticket-software.html?t=tix&e=4ffea426e507eb8778b16fdfe8412b14&vqitq=a7092dde-e73d-4784-b2c1-cd8934e35ce4&vqitp=28897fa9-9897-4348-a9c0-6997b5938d3e&vqitts=1556994547&vqitc=vendini&vqite=itl&vqitrt=Safetynet&vqith=caaf268d30506b398b4756400ccfea9d

 

 

20213   joska141 2019-05-01 22:23:44

Mai hír, amihez minden fenntartás nélkül csak gratulálni lehet:

Operaművészeti Oscar-díjat nyert Kurtág György első, Fin de Partie című operájának milánói ősbemutatója a legjobb világpremier kategóriában.

20212   Haandel 2019-04-28 07:24:18

Das Wiener Staatsopernmagazin
28.04.2019 | 15:05 | Ö1

Ausschnitte aus aktuellen Aufführungen der Wiener Staatsoper. 

20211   otello 2019-04-16 13:52:05

Három remek Gioconda és a többiek – Ponchielli: La Gioconda (Gran Teatre del Liceu, 2019. április 2.,10.,11. és 15.)

Az utóbbi hetekben életem első élő Giocondáira készültem, és bár eredetileg csak kétszer láttam volna a művet, végül Irene Theorin betegsége és a szereposztások összekavarodása miatt kétszer hallgathattam Saioa Hernándezt (első és második szereposztással is énekelt), egyszer Anna Pirozzit (második szereposztással), illetve magát a meggyógyult Theorint az első szereposztással.

A rendezés egy korábbi, hagyományos jellegű előadás felújítása (Pier Luigi Pizzi); ugyanaz, mint ami a YouTube-on fellehető Deborah Voigttal a Liceuból. Itt semmilyen rész nincs eltávolítva a darabból (az előadás este 8-tól éjfélig tart!), a balett egészen magával ragadó többszöri megnézésre is. Azonban a negatívumok között meg kell említenem a színész/énekesvezetés látható hiányát, illetve az előadás jelentős részeit uraló hatalmas, nyitott teret, ami érezhetően megnehezíti a hátulról éneklők dolgát.

Az énekesekről – mindenek előtt a három címszereplő. Saioa Hernández első előadását (április 2.) megelőzően, ha jól tudom, egyetlen nappal érkezett Barcelonába megmenteni a második szereposztás premierjét és mindössze egyetlen díszletjárást kapott. Mindezek ellenére már első fellépése (végül összesen háromszor kellett beugrania) is formátumos alakítás volt, alig volt érezhető a próbák elmaradása. Az ő Giocondája színészileg egy naiv énekes lány alakja, amely még a Suicidiójában is drámai túlzásoktól mentes - egy befelé forduló sorstragédia. Hangilag pedig megkerülhetetlen a (mai felhozatalban) elképesztően kidolgozott mellhangja. Ennek hibátlan alkalmazása miatt Laurával való összetűzése alatt „felszántották a színpadot”, számomra ez volt alakításának csúcspontja. Negatívumként (ezek eltörpülnek erényei mellett) azt jegyezném meg, hogy Hernández pianói eléggé vibrátósak, valamint hangadása – a másik 2 énekesnőhöz viszonyítva – monoton, ő járja be a legkevésbé széles skálát. Anna Pirozzi vokális interpretációja általam eddig fel nem fedezett színeket tárt fel Gioconda szólamából. A megvalósítás az éteri piánóktól (azt hiszem, jó ideig nem fogom elfelejteni az ’Enzo adorato, ah, come t’amo’ borzongató szépségét) a székbe szegező csúcshangokig terjedt, korrektül énekelt mellhangokkal. Ez a széles skála Suicidiójára is igaz, ami az általam látott előadás legemlékezetesebb pillanata volt. A „hármasból” nekem hangilag ő Gioconda, van valami egészen szép szín, különösen a felső regiszterben, ami szerintem nagyon passzol ehhez a szerephez. A címszerep megformálása még valószínűleg érni fog (Pirozzi most debütált), színészileg néhol kicsit több kellene. Végül Irene Theorin. Nem tudom milyen lett volna, ha nem betegségből felépülve énekel (a Laurával való duettben volt néhány furcsa megoldása), de amit az előadás második felében bemutatott, az maga a nagybetűs alakítás. Mind színészi, mind hangi teljesítménye izzásba hozta a negyedik felvonást, nem tudtam róla levenni a szemem. Minden mozdulatában benne volt a mély érzelmi vívódás, hangjában pedig Gioconda tragédiája vibrált a térben. Egyedül azt sajnálom, hogy talán kissé későn találta meg ez a szerep. 

Az előadás erős pontjai kétségtelenül a női szólamok éneklői voltak. Talán meglepő, de még csak most debütált Laura szerepében a legendás Dolora Zajick. Ha eltekintünk attól, hogy a közel ülők számára illúzióromboló lehet Enzo vonzódása lényegében a „nagyanyja” felé, sok szépet felfedezhetünk alakításában. Hangja még 67 éves korában is gond nélkül megtölti a Liceut (azért középfekvés projekciójában és néhány kissé nyersebb hangadásban már látszik az idő múlása), a forték remekül szólnak és a mélységek is stabilan megvannak. Nagyon örülök, hogy még sikerült élőben elcsípnem vele 2 előadást! Laura második szereposztásbeli megformálója a fiatal grúz mezzo, Ketevan Kemoklidze volt. Az énekesnő alapvetően kellemes, a csúcson nekem túl vibrátós hang birtokosa, aki alakításban természetesen sokkal jobban hozta Laurát. A technika viszont nem túl acélos még – a Gioconda-Laura duett énekest próbáló részeiben például zongorázni lehetett közte és Zajick között a különbséget. A vak asszony szerepéből Maria José Montiel, egy vérbeli alt hang, csinált gyakorlatilag főszerepet. Áriája minden alkalommal az est egyik legnagyobb tapsát kapta.

Enzo szerepét az első szereposztásban a Met-ben jövőre debütáló fiatal amerikai tenor, Brian Jagde énekelte. Hangban érezhetően nem erőlködik, megvan neki Enzo. Viszont többször éreztem, hogy túl egysíkúan énekel, nem visz elég színt az énekébe, ami egy Cielo e mar igazán jó megvalósításához elengedhetetlen lenne. Színészileg, bár eszközei néha korlátozottnak tűnnek, viszonylag együtt lehetett vele „menni” a zenedráma folyamán, különösen szépen vezette a harmadik felvonás fináléját. Korábban nem gondoltam volna, hogy létezik Jorge de Leónnál jelentősen hangosabb tenor – ma már tudom, hogy őt Stefano La Collának hívják. És azt is tudom, hogy a közeljövőben nem szeretném újra hallani. La Colla Enzója lényegében abból áll, hogy bejön a színpadra, megáll és elharsogja szólamát – legjobban talán az angol park-and-bark kifejezés írja le tapasztalatom. Előadásában hemzsegnek a stílusidegen megvalósítások és konstans érzelemmentes forte hangadásával minden intim pillanatot (pl. Laura-Enzo búcsúja Giocondától vagy szerelmi duettje Laurával) hazavág. Értetlenül állok az előtt, hogy hogyan énekelhet Berlinben, Münchenben vagy a Scalában…

Barnaba első szereposztásbeli alakítója Gabriele Viviani volt. Az énekes egy nem túl szép, de jó volumenű matéria, valamint remek színészi képességek birtokosa. Így összességében korrekt alakítást hozott. Váltótársa, Luis Cansino haloványabb teljesítményt nyújtott, hangban erejét a szerep csúcspontjaira tartalékolta. Alvise basszus szerep, így Carlo Colombara megvalósítását hitelesebbnek találtam, mint Ildebrando d’Arcangeloét. Mindkettőjüknél kicsit több volumen nem jött volna rosszul. A kisebb szerepek alakítói mind megfelelőek voltak.

Az összes előadást Guillermo Garcia Calvo tartotta kézben, inkább az énekeseiből az adott estén a maximumot kihozva, mint egy saját interpretációt megvalósítva.

OFF: Saioa Hernándezről csak most tudtam meg, hogy madridi születésű spanyol létére még sosem énekelt a Teatro Realban, a Liceuban most debütált beugrással, és egyik házban sincs még jövőre se kiírva semmire. Úgy tűnik, nem csak nálunk nem lehet otthon próféta az ember…



 

20210   Haandel 2019-04-14 16:33:32

Die Pläne der Osterfestspiele Salzburg für 2020:
"Don Carlo" mit einem neu komponierten Vorspiel

20209   Haandel 2019-04-14 12:27:03

Oper aus Österreich
14.04.2019 | 15:05 | Ö1

Kostproben aus dem Repertoire der Volksoper Wien sowie aus Produktionen der Bundesländer-Bühnen. 

20208   Haandel 2019-04-07 09:05:48

Opernhaus Zürich
2019/20 Season

20207   Edmond Dantes • előzmény20206 2019-04-05 16:32:35

Nem új produkció, de ha nem lennék rest, szívesen megnézném a négy szeptemberi Hoffmannból valamelyiket. Peretyatko énekli a "három-a-kislányt", akit nemrég láttam mezzon ugyanebben, Yosep Kang (Hoffmann) nevét se hallottam eddig, ahogy a karmesterét (Chaslin) sem. Pisaroni énekli a rosszfiúkat. Itthon nem reménykedem benne, hogy kihozzák, pedig minden szerep jól kiosztható és talán egy érdekes rendezés is összejönne. Bécsben Serban csinálta, aki nálunk színházi rendezésekkel trendi.

20206   telramund • előzmény20205 2019-04-05 13:41:48

Mint a tavaszi harmat olyan gyenge a műsor. kb 3 előadás ,ami érdekelne.

 

20205   Haandel 2019-04-03 17:01:30

Die Saison 2019 | 2020 an der Wiener Staatsoper

Saisonvorschau 2019/2020

20204   Haandel 2019-03-31 08:51:47

Das Wiener Staatsopernmagazin
31.03.2019 | 15:05 | Ö1

 Ausschnitte aus aktuellen Aufführungen der Wiener Staatsoper.

20203   Haandel 2019-03-17 12:03:39

Auf zu neuen Ufern und zu neuen Partien: Elina Garanca
17.03.2019  | 12:07 | Ö1 (7 Tage Ö1) 

20202   Haandel • előzmény20201 2019-03-17 12:02:34

Spielzeit 2019/20

20201   Haandel 2019-03-17 08:47:17

Bayerische Staatsoper
Spielzeit-Präsentation 2019/20
17. März 2019 | 10:30 | www.staatsoper.tv

20200   lujza 2019-03-10 01:24:43

Láttatok már ilyen tolongást?

http://revopera.com/11-candidats-pour-la-direction-de-lopera-national-de-paris/

 

20199   Haandel 2019-03-09 12:44:39

Le détail de la saison 2019/2020 à l’Opéra de Paris !

> Téléchargez la brochure complète de la saison

20198   Edmond Dantes 2019-03-07 09:49:23

Mikor meghallottam, mi volt Krénusz József munkája, beosztása a MET-ben, így reagáltam elsőre: ez nekem való állás lett volna. Aludtam rá kettőt+olvasom: másodszorra is így reagálok.

20197   Klára • előzmény20195 2019-03-07 07:34:15

Igen,, ez a helyzet. Mindkét könyv érdekes, humoros olvasmány, kellő forráskritikával kezelendő. Én akaratlanul bár, de párhuzamot vontam R. Bing, Birgit Nilsson és Astrid Varnay kb. azonos éveket lefedő önéletírásaival, érdekes dolgok jöttek elő, mind pozitív mind negatív értelemben. Egy dolgot nem szabad elfelejteni: minden tisztelet megilleti Krénusz urat, ha másért nem hát többévtizedes MET beli munkásságáért bizonyára! Ennyi időt egy heleyn eltölteni nem semmi, és nyilván jó munkavégzésről tanúskodik. De nem ő volt az intézmény vezetője, bármennyire is ezt sugallja a sorok között...

20196   Edmond Dantes • előzmény20195 2019-03-06 15:59:19

Köszönöm. Azért elolvasom...adatbázis-vonalon pedig maradok a "csak tiszta forrásnál" :-)

20195   -zéta- • előzmény20194 2019-03-06 15:53:11

Jó könyv, érdekes, de találtam több zavaró tárgyi hibát, amik a MET pompás adatbázisával nem egyeznek (nem ő, nem ott, nem akkor, nem azt énekelte... stb.)... Kár érte, mert (nálam) ezek a hibák aláássák a többi információ hitelességét is...

20194   Edmond Dantes 2019-03-06 14:09:01

Érdekes könyvet olvasok, Csermák Zoltán: Metropolitan Opera - kulisszatitkok, Krénusz József emlékei címmel, amit 2018-ban adtak ki. A bevezetőből tudtam meg, hogy 2011-ben megjelent egy könyv, Negyven év a Metropolitan Operában címmel. Ha már így alakult, először az újdonságot olvasom el és beszerzem a 2011-es elsőt is. Krénusz József 40 évig volt a MET vezető nézőtéri felügyelője, mindenkit ismert, aki számított a Házban,szinte mindenki ismerte őt.

20193   Haandel 2019-03-05 18:11:35

Watch LIVE: 
Insights into The Royal Opera's La forza del destino 
5 March 2019 | 8.30 pm CET | Livestream 

As The Royal Opera prepare for the opening night of Christof Loy's new production of La forza del destino, the cast and creative team will take part in a livestreamed Insight session from 8.30 pm CET on 5 March 2019.

You can watch the livestream via our YouTube channel or this page.

20192   Haandel 2019-02-24 10:36:12

Das Wiener Staatsopernmagazin
24.02.2019 | 15:05 | Ö1

Ausschnitte aus aktuellen Aufführungen der Wiener Staatsoper.

20191   Haandel • előzmény20190 2019-02-24 10:35:43

:-)

20190   Edmond Dantes • előzmény20187 2019-02-22 09:49:47

Köszönet! Néhány illusztráció a szezonról itt.

20189   nizajemon • előzmény20187 2019-02-22 06:50:42

Damrau,S.Mária....

Jól van,fülekkel nincs gond :)

20188   joska141 2019-02-21 21:54:35

"A legmélyebb érzéseket kelti fel a világhírű magyar énekes"

Ezekkel a szavakkal kezdődik az www.Origo.hu terjedelmes cikke / interjúja Molnár Leventéről. Az alkalmat az adta, hogy megjelent nevezett világhírű magyar énekes első szólólemeze Nagyok, melankolikusok, vidámak, hősök címmel. A világhírű magyar énekes szólólemezét (ez a reklám helye) a kizárólagosan a Rózsavölgyi Zeneműboltban lehet megvásárolni, vagy egy adott internet helyen megrendelni. A cikk szerint azonban a világhírű magyar énekes lemezének számai felkerülnek a különféle zenemegosztó oldalakra.is.

20187   Haandel 2019-02-20 19:10:38

The Metropolitan Opera
2019-20 Season Announced

20186   Edmond Dantes 2019-02-16 10:36:02

Mezzon most adtak Amszterdamból egy 2017-es Salomét, Daniele Gatti vezényelt. Malin Byström, akinek a nevét nem hallottam eddig, olyan komplex, döbbenetes Salomét hozott énekben, mozgásban-táncban, játékban, mimikában, hogy csak bámultam. Gratula! Lance Ryan (Herodes), Doris Soffel (Herodias) és Jevgenij Nyikityin (Jochanaan) is jó volt.

20185   Haandel 2019-02-10 09:45:15

Oper aus Österreich
10.02.2019 | 15:05 | Ö1

Kostproben aus dem Repertoire der Volksoper Wien sowie aus Produktionen der Bundesländerbühnen. 

20184   Klára • előzmény20183 2019-02-08 11:11:39

Mindenkinek igaza van, ez így valóban rémesen hangzik! De műsoron van, bemutatják, mert méltónak tartják rá! De - csak a hasonlat kedvvért -  hallotta már valaki egy Wagner opera előadását angol nyelvterületről? Esetleg Amerikából? Na, én igen! Pedig a német ugye világnyelv, és Wagner évtizedek óta ott van a világ színpadain. Vagy  a "Dein ist mein ganzes Herz" áriát az "isteni" Domingo előadásában? Mert ez se semmi!

 

20183   gézamalac • előzmény20181 2019-02-07 23:35:34

Ez persze nagyjából a folytatásra is igaz, de ha a Kékszakállút többre tartjuk, minthogy eldugott provinciális kisopera legyen, akkor le kell nyelnünk ezt. Kékszakállú forrester terepjárója négy fényszórójának ellenfénye talán elvonja a figyelmünket ettől valamelyest.

20182   Klára • előzmény20179 2019-02-07 20:47:17

Hát, a szerénység nem a legerősebb oldala!

20181   Héterő • előzmény20177 2019-02-07 20:38:53

Már három éve is így csinálták. Akkor is ijesztő volt, de mára sokat romlott.

Regivar,    regimar,   azmesekíí   rolajár.
Urrrrrak-aszony   ságok. Tikis   halgosátok.

Prologue

20180   Edmond Dantes • előzmény20179 2019-02-07 17:34:36

Eddig rendben...már csak az kell, hogy más is higgyen Yusif hangjában...és Trisztánjukban.

20179   Haandel 2019-02-07 15:03:26

Yusif Eyvazov : « Si tu crois en ta voix, n'abandonne jamais

Il se murmure que vous allez chanter ensemble Siegfried.
Siegfried ? Anna et moi envisageons de chanter ensemble Tristan und Isolde mais pas Siegfried. Ce n’est pas pour maintenant, juste un projet…Un projet énorme.

(ForumOpera.com)

20178   Haandel • előzmény20177 2019-02-07 14:59:05

 A link ismét működik.

20177   gézamalac • előzmény20170 2019-02-06 22:36:22

Még ki kell találnom, hogyan lehet erre a site-ra regisztrálni, de örültem volna, ha a MET-es Kékszakállút bevezető Haj regő rejtem-re NYC-ben sikerült volna magyar anyanyelvű előadót keríteni.

20176   gézamalac • előzmény20174 2019-02-05 00:18:05

Persze szoktunk nyafogni, ha a faló nam fából van, de a koherencia, zene és látvány egysége, oltárán nem szívesen áldozunk.

Der Ansatz war vielleicht interessant, aber die Inszenierung meist nur störend und – bis auf zwei Arien – total unmusikalisch und stümperhaft. Auch die besten Sänger/Darsteller hätten diese Regie nicht retten können.

20175   Haandel 2019-02-04 17:36:16

LA Opera
2019/20 Season Announced!

20174   Haandel 2019-01-30 18:54:40

Online Merker | 28.01.2019
Opéra National de Paris LES TROYENS von Hector Berlioz

... Dafür bekamen er, das Orchester, der Chor und alle Sänger viel Applaus – bis ein zehnminütiger Buh-Orkan folgte als das Regieteam auf die Bühne kam. ...

(Les Troyens)

20173   Haandel 2019-01-30 18:33:00

San Francisco Opera
2019-20 Season

20172   Haandel 2019-01-27 08:59:59

Das Wiener Staatsopernmagazin
27.01.2019 | 15:05 | Ö1

Ausschnitte aus aktuellen Aufführungen der Wiener Staatsoper und ein Gespräch mit dem Dirigenten Axel Kober, der gerade erst mit großem Erfolg Wagners "Ring" in Wien musikalisch geleitet hat.

20171   Haandel 2019-01-25 19:10:10

Lyric Opera House Chicago
2019/20 Season Just Announced!

20170   Haandel 2019-01-22 16:57:26

Q & A: Maestro Henrik Nánási on Met Opera’s ‘Iolanta’ & ‘Bluebeard’s Castle’
(OperaWire)

20169   Haandel 2019-01-13 11:40:43

Oper aus Österreich
13.01.2019 | 15:05 | Ö1

Kostproben aus dem Repertoire der Volksoper Wien sowie aus Produktionen der Bundesländerbühnen. 

20168   otello 2018-12-17 20:48:19

Szombaton élvezetes Olasz nő Algírbant láttam Barcelónában! Egy alapvetően hagyományos megközelítés (rendező: Vittorio Borrelli) volt feldúsítva kitűnő rendezői ötletekkel (pl. a pappataci avató egyfajta olasz konyhai ceremóniaként tálalva vagy Lindorót második felvonásbeli áriája közben háremhölgyek próbálják kényeztetni, ami remekül átadta az Isabella után való érzéki vágyakozás hangulatát, az éneket jól kiegészítve). Az emlékezetes előadáshoz persze jó művészek is kellettek. A legnagyobb név kétségtelenül a Musztafaként fellépő Luca Pisaroni volt. Bár hangját kissé száraznak tartom és dúsabban zengő basszus jobb lenne a szerepre a basszbaritonja helyett, személyében tényleg Musztafa állt a színpadon és kiválóan hozta a bej figuráját. Lindorót Maxim Mironov keltette életre: szép hangú igazi Rossini-tenor, végtelen magasságokkal, aki ezen az estén nem hangzott zavaróan nazálisnak, mint több youtube-os felvételén – sajnos azonban eléggé kis volumen birtokosa. Az előadásra sikerült a második sorba last minute jegyet szereznem, így ez nem volt probléma, de a Liceu felsőbb emeletein nem tudom mit lehetett belőle hallani… Mindazonáltal én élveztem előadását, kiváló színész is az orosz tenor. Isabella szerepében Varduhi Abrahamyan lépett színpadra: előadása a mű előrehaladtával folyamatosan javult, az est legnagyobb tapsát ő aratta Pensa alla patria áriája után. Az örmény-francia mezzoszoprán igazi mélységeket is szépen szólaltatott meg, azonban a volumen néha kicsinek tűnt és elveszett az együttesekben. Külön ki szeretném emelni, hogy a Liceu Elvira és Taddeo szerepére milyen remek fiatal énekeseket castingolt! Elvirát a mindössze 29 éves Sara Blanch keltette életre – vívóerős, homogén szopránja nagyon szépen csengett, és az is látszott, hogy az énekesnő színpadra termett. Ha nem teszi tönkre hangját rossz szerepválasztással, szerintem hallunk még róla! Taddeo ziccer szerepében az olasz Giorgio Caoduro nyújtott emlékezeteset – hangilag és alakításban egyaránt.

Bár néhány idejétmúlt klisét mellőzhetett volna a rendező, örültem, hogy a lehető legteljesebben hagyta (parádésan) játszani énekeseit és ötleteivel csak hozzátett a ma is különösen aktuális mondanivalójú műhöz. Az előadást Riccardo Frizza vezényelte, a művészeket jól helyzetbe hozva. Összességében egy, a mai felhozatalban jó nemzetközi színvonalú előadást láttam. Ha minden igaz, a 18.-i előadást felveszik és közvetíti a spanyol tévé. Remélem itt is meg tudom majd osztani – jó kis kikapcsolódás lehet a karácsonyi napokban.

20167   Búbánat 2018-12-16 17:54:57

Állatkínzással és blaszfémiával is vádolják a La Scala szezonnyitó előadását

Fidelio/MTI 2018.12.06. 15:00

Állatvédők tüntettek Milánóban, mert Giuseppe Verdi Attila című darabjában élő állatokat is szerepeltetnek, másoknál a bordélyházban játszódó jelenet verte ki a biztosítékot.

20166   Edmond Dantes • előzmény20165 2018-12-07 08:48:13

Sokan talán már el sem kezdik a pályafutásukat itthon. Ez is egyfajta "jó" menedzselés..tessék megnézni, hogy általában a fiatalok hány %-a képzeli el külföldön a jövőjét! Ugyan miért lenne ez másként pont olyan szakmá(k)ban (zene, tánc), ahol a nyelvi és képzettségi, elhelyezkedési korlátok a legkisebbek? Itthon: autóösszeszerelők előnyben!

20165   joska141 • előzmény20162 2018-12-06 18:17:46

Tisztelt „Haandel”

Elnézést, hogy csak most köszönöm a 2019.évi Salzburg programot.

A Salome szereposztása 2019.évben is hasonló az ideihez, mely szerint:

Musikalische Leitung Franz Welser-Möst 
Besetzung John Daszak, Anna Maria Chiuri, Asmik Grigorian, Gábor Bretz, (Jochanaan) Wiener Philharmoniker

Bretz Gáboron kívül az operai részben egyetlen egy magyar sincs, pedig minden előadás eléggé nemzetközi szereplőgárdát tartalmaz.

Hol vannak – különösen az elmúlt hetek izzó sikerű New York-i vendégjáték fényében – a magyar világsztárok?

Azt hiszem – egyesek kétségbe vonhatatlan tehetsége mellett – (nem akarok neveket említeni, nem szeretnék senki kimaradt művészt megsérteni) valamilyen menedzselési hiányosságok tapasztalhatók. Ebben és kizárólag ebben Ókovács Szilveszternek „elévülhetetlen érdemei” vannak. Sajnos…

 

20164   Haandel 2018-12-06 16:32:30

Die Mailänder Scala gestern und heute
06.12.2018 | 19:05 bis 20:00 Uhr | BR-KLASSIK

Skandale von 1904 bis heute

20163   Haandel 2018-11-25 08:30:51

Das Wiener Staatsopernmagazin
25.11.2018 | 15:05 | Ö1

 Ausschnitte aus aktuellen Aufführungen der Wiener Staatsoper.

20162   Haandel 2018-11-15 17:25:47

Das Programm der Salzburger Festspiele 2019 ist online.
The programme of the Salzburg Festival 2019 is online.

20161   Haandel 2018-11-14 18:50:10

Hungarian State Opera New York Tour 2018 
Review: Bánk Bán

By David Salazar  (OperaWire | Nov 7, 2018)

20160   Haandel 2018-11-12 17:34:25

Hungarian State Opera New York Tour 2018 
Review: Gala

By Logan Martell (OperaWire | Nov 12, 2018)

20159   Haandel 2018-11-11 18:38:47

Why Hungary's far-right populist government is supporting the Hungarian State Opera

'New York Times arts reporter Michael Cooper joins Tom Power to tell us why this ambitious event may be about more than just the culture.'

CBC Radio · November 7, 2018 (   Listen  10:26)

20158   Haandel 2018-11-10 19:36:40

Hungarian State Opera New York Tour 2018 
Review: The Queen of Sheba

By Logan Martell (OperaWire | Nov 7, 2018)

20157   Haandel 2018-11-09 17:45:06

Hungarian State Opera | Koch Theater at Lincoln Center
The Queen of Sheba

Fred Cohn | Opera News | Nov. 2, 2018

20156   Haandel 2018-11-07 17:37:14

Hungarian State Opera 2018 Tour Review: 
Mario and the Magician & Bluebeard’s Castle
By Logan Martell (OperaWire | Nov 6, 2018)

20155   Haandel 2018-11-05 17:37:11

Shadow, and Support, of Government Follows Hungarian Opera

By Anthony Tommasini
(The New York Times  | Nov. 4, 2018)

20154   Nagy Katalin 2018-11-02 21:33:06

A múlt héten operaelőadáson jártam a dél-olaszországi Puglia tartomány székhelyén, Bariban lévő Petruzzelli Színházban. Miután Budapestről Bariba közvetlen fapados repülőjárat közlekedik, Dél-Olaszország sincs térben, időben messzebb, mint Európa nyugati fele. A páratlan építészeti emlékek és az általában csalódást nem okozó mediterrán konyha mellett újabb érv a momus operarajongó olvasói számára, hogy ezt a várost is vegyék be úti céljaik közé. https://www.fondazionepetruzzelli.com

Rossini Tancredi c. operája a rendező, Pier Luigi Pizzi 1999-ben a ROF-ra készült görögös díszleteivel, jelmezeivel került színre. A Teatro Petruzzelli zenekarát és kórusát José Miguel PÉREZ-SIERRA vezényelte.

Szereplők:

Tancredi - Cecilia Molinari, Amenaide - Valentica Farcas, Argirio - Michele Angelini, Orbazzano -Pietro Spagnoli, Isaura - Alessia Nadin, Roggiero - Nozomi Kato.

Michele Angelinit szerettem volna élőben hallani. Nem okozott csalódást.

20153   Haandel 2018-11-02 18:00:35

An impressive performance of Bank Ban at the David H. Koch Theater, New York

(Financial Times | Nov 1, 2018)

  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:30 : Budapest
Pesti Vármegyeháza Díszudvara

Hegedűs Endre (zongora)
"Holdfény Estek"
BACH: g-moll siciliano
BEETHOVEN: c-moll „Pathétique” szonáta, op.13
BEETHOVEN: cisz-moll „Holdfény” szonáta, op.27
GRIEG: Lírikus darabok
- Arietta - A tavaszhoz - Esküvő Troldhaugenben -
BACH-BUSONI: Chaconne
LISZT: XIV. magyar rapszódia

19:30 : Budapest
Fasori Református templom

Keith John (orgona)
A mai nap
történt:
1782 • A Szöktetés a szerájból bemutatója (Bécs)
született:
1858 • Eugene Ysaye, hegedűs († 1931)
1937 • Pál Tamás, karmester
1948 • Pinchas Zukerman, hegedűs
elhunyt:
1979 • Alfred Deller, énekes (sz. 1912)
1989 • Herbert von Karajan, karmester (sz. 1908)