vissza a cimoldalra
2018-05-24
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60798)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3983)
Társművészetek (1254)
Momus társalgó (6334)
Milyen zenét hallgatsz most? (24996)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11275)
A csapos közbeszól (95)

Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2522)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2731)
Kolonits Klára (1066)
Jonas Kaufmann (2255)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (842)
Operett, mint színpadi műfaj (3604)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (711)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1406)
Franz Schmidt (3126)
Udvardy Tibor (185)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4273)
Momus-játék (5486)
Miller Lajos (60)
Fiatal művészeink hazai és nemzetközi sikerei (324)
Erkel Színház (9286)
Pantheon (2217)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Opernglas, avagy operai távcső... (Sesto, 2003-09-04 14:20:49)

   
20072   Klára • előzmény20071 2018-05-04 06:14:07

Kedves Lujza!

Köszönet az előadást méltató cikkért, sajnos lemaradtam róla, pedig terveztem. Megnéztem ezt a kisfillmet is az épület restaurálásáról - az is megér egy misét! Nem elég, hogy ilyen csodálatos ékszerdoboz-kincsük van, még hajlandóságuk és pénzük is egy többéves komplett felújításra.

Akit esetleg érdekel,  több kisfilm van fent a yt-n a restaurálás különböző fázisairól és egy UNESCO film, mely az épület keletkezéséről, a környzeteről és  a korszakról, ad érdekes áttekintést.

https://www.youtube.com/watch?v=F6z5r2WBpPk

 

20071   lujza 2018-05-04 02:04:30

https://www.youtube.com/watch?v=mLLfG2YUJxQ

20070   lujza 2018-05-04 01:26:28

https://fidelio.hu/zenes_szinhaz/2018/05/02/ha_en_az_egyszeru_ficko_szeretem_az_operat_akkor_te_is_szeretheted/

20069   Haandel 2018-04-29 09:42:21

Das Wiener Staatsopernmagazin
29.04.2018 | 15:05 | Ö1

Ausschnitte aus aktuellen Aufführungen der Wiener Staatsoper.

20068   Edmond Dantes • előzmény20067 2018-04-25 21:48:31

Belerendezték.

20067   tiramisu • előzmény20066 2018-04-25 21:18:34

A zenekari próbán? :-)

20066   Edmond Dantes • előzmény20064 2018-04-24 17:01:01

Másnap kiderült, hogy a takarítónő a rendezés szerint a produkció része volt... ;-)

 

 

 

20065   tiramisu • előzmény20064 2018-04-24 15:01:42

Hahaha! :-)

20064   ladislav kozlok • előzmény20062 2018-04-23 15:16:18

Kedves Parampampoli,

Nem a rendezés miatt dobták ki, a premier megtortént, valoszinuleg trágár szokkal illette a fuvost,harsonást - eztet hallhatta a színpadon a gyermekkorus.

Egyik barátom mesélte ezt a torténetet. Kovács János 15  évvel  ezelot Bartokot/Kékszakállú, Fábolfaragott/ vezényelt  a pozsonyi operában. A mi zenekarunkal sokat kell dolgozni, hogy valamit megtanuljanak. A proba 17 oraig volt tervezve, 17,15 kor beálított a takarítonéni és elkezdett  porszívozni. A maestro elkuldte a holgyet valahová. De az a  szo  szlovák nyelven is ugyanazt jelent/ P.....a/   Nagy rohogés a zenekarban, feloldodott az feszult légkor. 2 orát még probaltak. Azota se volt jobb premier Pozsonyban.

20063   Edmond Dantes • előzmény20062 2018-04-22 15:49:36

Biztosan nem a mellekelt kep illetve a keszulo produkcio milyensege vagy minosege miatt bontottak vele szerzodest. Ha ugy lenne, az eleg "gaz" lenne, sot: szegyen vagy rohej, mindegy is. Csak futolag benezve ide-oda: ahany cikk, annyi magyarazat vagy magyarazkodas. Szoval ott valami nem volt/van kosher...

20062   parampampoli • előzmény20061 2018-04-22 14:33:01

A mellékelt képet látva eltávolítása a leghelyesebb lépés volt, ami történhetett. Ennél már csak az lett volna helyesebb, ha meg se hívják, vagy viszi magával a mellékelt fertelmet is.

20061   ladislav kozlok • előzmény20060 2018-04-22 08:10:59

Konwitschny reagált, hogy a tapsrendprobán figyelmeztette egy fúvost, legyen csendben, ne zavajon. Este beállított a lakásába egy háromtagú bizotság és Konwitcshny meghallgatása nélkul kidobták a neves rendezot. Konwitschny ezt az inkvizicohoz hasonlította. 

 

20060   Haandel 2018-04-21 17:57:50

Director Konwitschny fired from operahouse

20059   ladislav kozlok • előzmény20057 2018-04-21 00:53:58

Igen, Laci vagyok.

20058   joska141 • előzmény20057 2018-04-20 18:55:22

A STOP-ban a III.emeletre egy viszonylag jó hely, amiről látni és hallani is lehet 30-40 EUR, (ugyanez a II.emeleti páholysor hátsó székeinél, ezekről is lehet látni és hallani). Az Operától 15 percre gyalog a Josefstadt-ban van egy penzio, 2 főnek reggelivel 50 EUR, A vasúti jegy oda-vissza 1 főnek 26 EUR. Ha előre intézem (Culturall az interneten, nem számol fel kezelési költséget), gyakorlatilag bármelyik előadásra lehet jegyet biztosítani. Kb. 220 EUR egy előadás mindennel összesen.

20057   Edmond Dantes • előzmény20056 2018-04-20 17:32:03

Kedves Laci (ha szabad igy szolitani, masok is igy szoktak talan itt)!

Koszonom, igen, errol van szo. Nekunk Becsbe Pozsonyon keresztul eljutni dragabb es tovabb tart mint kozvetlenul es mint neked Pozsony-Becs-Pozsony + pozsonyi ejszaka szallodaban. Pestrol mondjuk Szekesfehervarra -foleg amiota gyorsabb a palya, rovidebb a menetido- sokkal gyorsabb az odaut es ami meg fontosabb: a visszaut mint Becsbe/Becsbol viszont Szekesfehervar az nem Becs...sajnos. Magyarul: te atugrasz Becsbe, eloadas utan pedig visszaugrasz Pozsonyba es a sajat agyadban alszol espedig ingyen es kenyelmesen :-) nekunk ez nem megy. Viszont vannak, akik ejszaka a becsi eloadas utan autoval jonnek haza, de annak is megvannak a koltsegei es a kenyelmetlensegei.

20056   ladislav kozlok • előzmény20054 2018-04-20 16:58:07

Kedves Edmond, 

Vonattal szoktam kozlekedni, Budapest-Bécs 3 ora, Budapest-Pozsony 2 ora 20, Pozsony - Bécs 1 ora vagy 50 perc.  A vasuti jegyek Magyarország-Szlovákia kozott olcsobbak mint Maggyarország-Ausztria. Pozsony-Bécs,retour, csak 14 euro.  

 

20055   Edmond Dantes • előzmény20052 2018-04-20 16:07:44

Olyasmit neznek meg ott utazasi macera es koltsegek vallalasa mellett is, ami itthon nem megy es egyhamar nem varhato, es Becsben azert akadnak ilyenekbol jo eloadasok. Konkretan pl. az elobb mas topikban emlitett Hoffmann mesei ilyen, de vannak masok is.

20054   Edmond Dantes • előzmény20053 2018-04-20 16:00:42

Az am, de nekunk mondjuk Pestrol elobb Pozsonyba is el kellene jutni es vissza = a kerulo ut plusz ido plusz penz ;-)

20053   ladislav kozlok • előzmény20052 2018-04-20 15:07:16

Azért lehet kapni jo áron ulohelyet is, nekem megfelel 70-90 euro. Bécsbol Pozsonyba minden orában indul 1 vonat, utolso kb 1,30  éjfél után, és itt aztán lehet  igazán olcson megszálni. 

 

20052   telramund • előzmény20051 2018-04-20 13:58:16

Kb 2oox voltam a STOPban .Fantasztikus előadásokat láttam.Igazán egyik énekes sem  vonz,illetve már hallottam őket..Én már nem állok be az állóhelyre 2o éve és most már egy elfogadható jegy 160-170 euró plusz az út plusz a szálloda..És a 2oo-k Tosca már itthon sem hoz lázba.

20051   ladislav kozlok • előzmény20047 2018-04-20 12:06:29

Es nekem elég, ha  1 jo énekes van - és már megéri hogy ott legyek. 

20050   ladislav kozlok • előzmény20047 2018-04-20 12:03:05

Kedves Telramund,

hát menjél el legalább az  4-5 eoadásra. 

20049   Edmond Dantes • előzmény20048 2018-04-20 10:45:25

Szerintem pedig idővel és többnyire  muszáj szerepkört váltani, szoprán-tenor fachban különösen. Az énekes/nő korban, kinézetben és hangban is többnyire és bizonyos idő után kinő eredeti szerepköréből, netán éppen később találja meg igazi szerepkörét, hangfachját. Manapság már ritka a "faltól-falig" = egész pályafutása alatt változatlan szerepkörben (és sikeresen!) maradni képes szoprán és tenor. Flórez is elütötte a 45-öt, nem énekelhet örökké Ezred lányát, Almavivát, lírai "koloratúr" szerepeket: a jelek szerint ráfordult a súlyosabb bel canto, sőt bizonyos spinto szerepekre. Ki fog derülni, melyik szerepben milyen sikerrel...

...mint ahogy tegnap este Natalie Dessay elbűvölő ária- és dalestje is ékesen bizonyítja: az énekes(nő)nek tudnia kell időben fachot -netán műfajt- váltani, már ha képes rá és tudnia kell időben és méltósággal viszavonulnia (legalább az operaszínpadtól)...már ha képes rá mint ő.

20048   Klára • előzmény20047 2018-04-20 10:27:00

Manapság az embernek az az érzése, hogy a szinházak szereplőválogatásánál elsődleges szempontként a "ki nem énekelt még nálunk a nagy nevek (?) közül? Mert mi sem vagyunk sem rosszabbak, sem szegényebbeek mint a .....operaház. Peretyatko énekel szinte mindent, majd időnek előtte kiég és eltűnik, mint Poplavskaya. Diego Florez nagy énekes, de Edgart a Lammermoori-ban szerintem nem kellene énekelnie. 

Egyébként mióta a Wiener Staatsoper főzeneigazgatója felmondott, és ennek egyik okaként a szereplőválogatásoknál bekövetkezett tökéletes mellőzését rótta fel, és már sok mindenen nem csodálkozom!

 

20047   telramund 2018-04-20 09:52:01

Ez a műsor elég gyengécske számomra talán 4-5 előadás ami érdekelne.A szereposztásokban pedig majdnem mindehol szerepel egy énekes ,aki  tönkretenné az egészet.Hol van ez az évad a STOP nagy szezonjaitól?.Aztán  ebben  a színházban is nagyon eluralkodott,hogy mindent ugyanazok énekelnek.Nem rossz hangok,de nem is olyanok ,akikért egy vagyont elköltenék.

 

20046   ladislav kozlok • előzmény20045 2018-04-20 07:29:36

Már hogyne lenne mit vagy kit megnézni a STOP-ban. Például Berlioz Les Troyens-Jovanovich, Plachetka, Antonaci, Di Donato, Gritskova.  Aztán a FROSCH - Nylund, Herlitzius, Stemme. Otello Antenenkoval és Bezsmertnával .

Erdekes lehet Kunde mint A.Chenier, Stemme mint Tosca, Monastyrska mint Abigaille, Garanča mint Santuzza, M.Rebeka mint Mimi vagy A.Garifullina mint Gilda.

.

 

 

20045   parampampoli • előzmény20044 2018-04-20 00:37:08

Peretyatko éppen most bukott egy hatalmasat a MET-ben Luciával -- hurrá, gyorsan meghívjuk rá Bécsbe is. Milyen jó, hogy már rég eszembe sincs Bécsbe menni operát nézni. KIT? (Erről szól a jövő évi program. Hogy nincs kit.)

20044   Haandel 2018-04-19 20:29:50

Die Saison 2018 | 2019 an der Wiener Staatsoper

20043   parampampoli • előzmény20041 2018-04-17 17:50:55

Tiltják, olyan értelemben, hogy az énekes hiába kéri, nem teszik meg. Az a Xerxes régen volt. Ahogy Tatjána mondja: "akkor minden más volt."

20042   telramund • előzmény20038 2018-04-17 17:40:34

Az eszmecsere nem Kaufmann miatt zajlik.Vannak énekesek akik önmagukhoz képest énekelnek gyengébben,de máshoz hasonlítva fantasztikusak.Tessék meghallgatni Antonia Palombi Chenierjét Barcelonában. Rögtön kiderül a gyenge és a gyengébb között mi a különbség.Kaufmann lemondása soha nem öncélú volt sajnos.Örülni kell,hogy énekel és sokaknakj (na nem a Momuson) örömet okoz.

Például a bostoni Tristant! Na az igen!

20041   Edmond Dantes • előzmény20039 2018-04-17 16:27:17

Tiltják? Pár éve konkrétan egy Xerxes-matiné előtt bejelentették (ott voltam!), hogy XY gyengélkedik, elnézést kér/nek a közönségtől, de az előadás érdekében vállalja a fellépést. Más kérdés, hogy szerintem igen jól énekelt, mondtam is a végén: milyen lett volna, ha egészséges?!

20040   Edmond Dantes • előzmény20037 2018-04-17 16:20:31

Köszönöm, azt hiszem, egyszer már elvétettem ugyanezt: itt is, ott is Leonóra :-) de az igazi bukta valószínűleg úgyis a Mimije volt, a már említett okból.

"Félre": egyszer régen -nem szó szerint így- azt olvastam, hogy egy korábbi nagy megbukó, Galli-Curci az első előadáson (Traviata) igen gyenge volt, megbukott, talán még ki is fütyülték. A másodikon (Rigolettó) nem is volt annyira rossz, de a közönség akkor már a rengeteg kiadott pénzéért nagy buktát = nagy balhét és nem szolid Gilda-produkciót akart..meg persze és mindenekelőtt: ott lenni, tüntetőleg és ez esetben a szó mindkét értelmében "tüntetőleg". Nem új jelenség.

20039   parampampoli • előzmény20038 2018-04-17 16:18:16

Többször nehezményeztem, hogy az indiszponáltság bejelentésének mellőzése sőt tiltása nagyon helytelen szokás az Operaházban. Többször fordult elő, hogy valaki betegen énekelt, mégse voltak hajlandók bejelenteni. Utána pedig az énekesnek kellett a rossz kritikákat zsebrevágni. Az igaz, hogy sokan visszaélnek vele, pl Neil Shicoff pályája utolsó éveiben rendszeresen betegnek mondatta be magát, akkor is, ha teljesen egészséges volt. Idegileg nem volt már teljesen rendben, és ha bemondták, tudta, hogy a közönség elnézőbb lesz, és ettől megnyugodott. Gyakran jól is énekelt, de egyre ritkábban.

20038   Edmond Dantes 2018-04-17 16:03:53

Elég bevett szokás, hogy ha előadás napján/előtt X művész gyengélkedik/beteg, akkor az adott operaház illetékese -premier, rangos vendégművész és hasonló kiemelt események esetében lehetőleg az igazgató- kimegy a közönség elé és bekonferálja, hogy "X művész gyengélkedik, de az előadás megtarthatósága érdekében volt szíves elvállalni a fellépést". Mindenki jobban jár így: a közönség megbocsátóbb és még örül is, hogy nem marad/t el az előadás, a művész valamennyire felmentve és a Házat sem éri a vád, hogy rossz képességű művészt hívott meg. Természetesen mindezt túl gyakran nem lehet eljátszani.  

Ha jól emlékszem, az eszmecsere Kaufmann barcelonai Chénier-jével kapcsolatban zajlik: nos, éppen ő az, aki sajnálatos módon néhány egyedi fellépés lemondását követően hosszabb kényszerpihenőre szorult, komplett szériákat, premiereket mondott le. Mindez akkor elég kínos helyzeteket teremthetett azu érintett operaházak számára, de jelen állapot szerint Kaufmann szerencsésen túljutott hullámvölgyén vagy betegségén; a kettő nála egybeeshetett.

20037   parampampoli • előzmény20036 2018-04-17 16:01:17

Caballé Trubadúrt énekelt, nem Forzát. És biztos, hogy nem véletlenül nem hívták meg utána 19 évig. Tucci a pesti Traviata után soha többet nem énekelt sehol. Az első felvonás után szinte semmi taps nem volt, és a később megjelent cikkben is történt egy utalás, hogy már a szünetben készenlétben állt Horváth Eszter, hogy ha kell, be tudjon ugorni. Tucci azonban, valószínűleg félve, hogy a gázsiját elveszíti, ha legalább az előadás felét nem énekli el, azt mondta, nekivág. És akkor már végigcsinálta, csak a két nappal későbbi Aidát mondta le, és Annabelle Bernard énekelt helyette, csodálatosan. (Gách Marianne Tucci iránt nagy részvéttel és megbocsátással írt cikkében -- persze, ő ingyen jeggyel ment, nem ötszörös helyárakkal.)

20036   Edmond Dantes • előzmény20035 2018-04-17 15:51:02

Tucci-kritikára nem emlékszem,az előadáson sem voltam ott, de a bukta híre azért elterjedt a városban, Várnai Péter Operalexikonja is megemlíti az eseményt. Tudtommal és emlékezetem szerint nem sokkal később bizony az éppen 85 esztendős Caballé is bukással felérő "sikert" aratott a Bohémekben és a Forzában. Valószínűleg az sem tett túl jót (főleg a Bohémekben), hogy a már akkor (mindig?) terjedelmes művésznő kb. 6 hónapos terhesen énekelt itt. 

20035   telramund • előzmény20034 2018-04-17 12:59:46

Valóban ez így van!A néző a pénzéért jót szeretne hallani.De!Pontosan ezért páldául az Erkel Színházban számos olyan tomboló siker van(pl  új Bánk bán stb.stb),ami messze a középszintet sem éri el.Miért is?Mert a közönség a pénzéért jót akar hallani és ,ha nagy a siker akkor azt hiszi azt is kapta.Lehetne ezt még fokozni egyéb példákkal,de majd ezt más alkalommal teszem.

 Gabriella Tucci pocsékul,botrányosan énekelt a Traviatában,mégis megbravózták,mert 5.-szörös helyárral jött.Sőt Gách kritikusnő  a kritikájában még védőbeszédet is tartott.Persze a potyajegyes az mindig elnézőbb illetve udvariasabb a kritikát illetően.A kritikusok pedig anno(????) azok voltak!(Egyébként valamikor csodás Aida  volt.)

20034   joska141 • előzmény20022 2018-04-17 10:59:23

Tisztelt Klára!

Elnézését kérem, hogy csak most reagálok néhány nappal ezelőtt, itt ezen a fórumon megjelent írására, mely szerint:

„…De az is nyilvánvaló, hogy egy előadás az EGY adott este teljesítménye, és abból messzemenő konzekvenciákat nem lehet levonni…. Valamint hogy egy előadás teljesítménye alapján nem minősítünk senkit….”

Kiragadtam az írásából a fenti részeket, azt hiszem mondanivalója lényegét megfelelően adtam vissza.

Ehhez, az Ön által képviselt, kétségtelenül reális, felfogáshoz szeretnék néhány gondolatot hozzáfűzni.

Én egy néző-hallgató vagyok, aki az adott napra vásárol jegyet és elvárja, hogy a pénzéért – bármennyire is visszataszító így összekapcsolni a pénzt és a művészetet – maximális teljesítményt kapjon. Ennek alapján az adott művészt igenis az adott napi teljesítménye alapján minősítem, függetlenül attól, hogy előző napon vagy a következő napon milyen teljesítményt nyújtott vagy fog nyújtani.

Profán a hasonlat, de biztos tetszik nézni BL mérkőzéseket a televízióban. Tetszik hallani, hogy világsztárokat is kifütyülnek azonnal egy-egy rossz megmozdulásuk után, pedig ők biztosan tudnak magas szinten futballozni. Azonban „híc Rhodus, hic salta”, itt és most kell teljesíteni.

Furcsa ez a művészet. Gondolja el: könyvbe beleolvasok, lemezbe belehallgatok, festményt megnézek és így tovább. Ezekben az esetekben módom van vásárlás előtt információt szerezni és dönteni. De színpadi előadóművészek minden este a bőrüket viszik a vásárra és kiteszik magukat annak, hogy igen: egyetlen egy este, előadás alapján minősítsenek.

Még egy példa, Magyarországról: az elmúlt század 70-es éveiben itt lépett fel, Gabriella Tucci, aki addig egy nemzetközileg igen elismert szoprán volt. Csúnyán megbukott a Traviatában, utána már szinte nem is lépett fel. Pedig az „csak” egyetlen egy este volt, de annak alapján minősítették.

Természetesen nem kívánom, hogy megváltoztassa álláspontját, de kérem, értse meg azokat az embereket is, akik tényleg csak egy este hallgatnak élőben valakit és annak alapján formálnak véleményt a teljesítményéről.

20033   Haandel 2018-04-16 16:59:07

Oper aus Österreich
7 Tage Ö1 (15.04.2018) - Hangtár

Kostproben aus dem Repertoire der Volksoper Wien sowie aus Produktionen der Bundesländerbühnen. 

20032   zenebaratmonika 2018-04-16 10:05:25

https://www.youtube.com/watch?v=FCUYTlZFNqQ

Offenbach: Kékszakáll c. operettje a Komische Oper Berlnin előadásában teljes egészében

20031   zenebaratmonika 2018-04-16 10:00:39

A Komische Oper Berlin műsorterve 2018/19-ben

Korngold: Halott város c. operája is fog menni

Offenbach: Kékszakáll operettje

Bernstein: Candide c. operája

Ábrahám Pál: Viktória c. darabja koncert, és 3.1 a szerelem javára c. operettje előadás formájában, ami érdekesség, mert ez a darab már nem kerülhetett bemutatásra 1937-ben Németországban, de Budapesten és Ausztriában sikert aratott.

https://www.youtube.com/user/komischeoperberlin

20030   parampampoli • előzmény20023 2018-04-15 20:55:31

Kedves Otello, bármi történik, mindig a saját fülednek higgy, mindig annak, amit élőben hallottál, ne annak, amit a rádióban, youtube-on! Írjál mindig az élményeidről, én mindenkor örömmel fogom olvasni beszámolóidat.

20029   Klára • előzmény20025 2018-04-15 19:13:20

Kedves Otello,

a nyavalygás-t ezennel visszavonom, nem egészen pontos kifejezése volt annak, amit mondani akartam. Ami  Kaufmannt illeti, sok felvétele van a tubuson, tööbek között a londoni ls a múncheni Andrea Chénier előadásokról is, egészen más rendezői felfogásban. Ha érdekli, és meghallgat párat, több tapasztalatot szerezhet. (Nem minden felvétel felturbózott változat). Radvanovsky számomra is kellemes meglepetés, korábban több tv közvetítésben láttam, hallottam - volt egy-két kellemetlen élményem vele kapcsolatban. Ha egy előadás összességében megfogott, és igazán tetszett, hajlandó vagyok az esetleg előforduló egy-két gikszert elfelejteni.

20028   Edmond Dantes • előzmény20026 2018-04-15 19:05:44

Októberben a MET-es Normában láttam Radvanovskyt, igaz "csak" a Fesztivál Színházban azaz javított technikával. Nekem tetszett minden tekintetben, be is írtam akkor az előadásról, róla is.

20027   Klára • előzmény20020 2018-04-15 18:59:29

Így igaz! A film, CD, DVD stb. mindig csalóka - de már annak idején, a régi bakelit lemezek korszakában is megtapasztalhattuk, "micsoda különbség" van egy-egy énekes vagy hangszeres művész lemezfelvétele és valóságos megnyilvánuása között.  Abban a korban is lehetőség volt több felvétel egyes részleteiből  összevágni a tökéletes végleges megoldást. A mai digitális technika pedig határtalan! (és nem mindig jó értelemben.) Ezért éri sokszor csalódás a hallgatót, aki a lemezen megszokott teljesítményre számít.

20026   telramund • előzmény20024 2018-04-15 12:02:46

Kedves Otello!Köszönöm válaszát.A Chenier kérdésből kimaradnék,mert Kaufmann miatt volt éppen elég csatározásom,ezért is nem reagáltam hosszabban.Ha írok akkor Radvanovskyról írnék.Nem tudom mikor hallotta őt először énekelni?.Én elég régen és akkor  akkora vibratoja volt,hogy a székről leesett az ember.Nem tudom miként,ki a tanára ,de csoda történt a hangjával.A vibratoja teljesen eltűnt,a hanganyag nemesebbé vált és igen kifejező.Teljes produkciót  szoktam alapul venni,tehát ha néhány hang nem olyan volt a kezdetben az összességhez képest elhanygolható.

Attila: 2018 04 08-as előadás van meg.Ladyukkal kapcsolatban áll ,amit a szopránnál írtam.Az összeség alapján értékelem.J Brost soha nem tartozott a kedvenceim közé,pedig volt hozzá szerencsém  igen sok alkalommal.Forestonak Pesten sem tetszett ebben az előadásban sem.De hol lenne sikere ,ha nem a Líceoban ?Ezek persze subjectív véleményeim..:):)

20025   otello • előzmény20022 2018-04-15 10:42:34

Kedves Klára,
sajnálom, ha nyavajgásnak hangzik írásom - nem annak szántam. Csak az éppen adott napi pozitív és negatív benyomásokat szerettem volna kifejezni, semmiképp sem pálcát törni az énekesek felett. Valóban jobban ki kellett volna domborítanom az adott napon, saját ülőhelyemen hallottak vonalat. Ami a többszöri hallgatást illeti normális helyen: azt hiszem, ez ilyen kaliberű énekesek esetében ábránd marad - számomra.

20024   otello • előzmény20019 2018-04-15 10:31:56

kedves telramund,
tényleg első megszólalásom ez. És annyi bizonyos, hogy nem fog gyakran olvasni, mivel még jó ideig a tanulás színtere ez a fórum nekem. :)

Ami a Cheniert illeti: amikor kisebb volumenproblémákra utaltam a férfi főszereplők esetében, az szimplán azt jelenti, hogy az általam hallott előadáson a zenekar többször is elnyomta hangjukat. Illetve Kaufmann esetében még annyi kiegészítést tennék, hogy Radvanovsky hangja jobbára első kettősükben nyomta el (lehet, hogy saját vesszőparipám, de nagyon szeretem duettek páros csúcshangjait kiegyenlítetten hallani). A finálé viszont már sokkal meggyőzőbb volt! Összességében az lepett csak meg, hogy „A Tenort” (nekem így jön át a médiából) el lehet egyáltalán nyomni bármikor.  (Véleményemmel a kritikákat olvasva nem vagyok egyedül, azt hiszem: „This is the fare you have to pay for the opera stars, for listening to the most famous tenor of the decade, and from whom, on the opening night, the co-star Sondra Radvanovsky stole the limelight.” –> https://bachtrack.com/critica-liceu-andrea-chenier-kaufmann-radvanosky-alvarez-steinberg-march-2018 egy kritika a sok hasonló tartalmú közül) De a félreértések elkerülése végett: természetesen nagyon várom, hogy újra hallhassam, ha tudom! Egy jobb helyről...higgye el, szívesen ültem volna a negyediken, ha elég vastag a pénztárcám :)

Az Attilához lenne két kérdésem (bár nem tudom, a két nap közül melyik felvétele van birtokában). Önnek nem zavaró Ladyuk első megszólalása a prológusban? Az általam hallott előadáson eléggé dallamot tördelve szólt, de ezen kívül valóban remek volt a későbbi részekben. Illetve Brost Ön milyennek hallja? Az én készülékem rossz vagy tényleg nem annyira jó, amennyire a spanyol közönség éljenzi?

20023   otello • előzmény20017 2018-04-15 10:09:36

kedves parampampomli, így igaz. Elfelejtettem említeni, az Attilán a földszinten sikerült ülnöm.

20022   Klára • előzmény20016 2018-04-15 09:59:03

Kedves Otello! Örülön, hogy megengedheti magának a helyszíni meghallgatást, Vagyunk páran, akiknek ez nem adatik meg, tehát beérjük a tubussal, CD, DVD, stb felvételekkel. Nyilvánvaló, hogy a színházak a jobb felvételeket, a szólistákat és nem a kórust töltik fel. De az is nyilvánvaló, hogy egy előadás az EGY adott este teljesítménye, és abból messzemenő konzekvenciákat nem lehet levonni. Javaslok ismételt meghallgatást a nyavalygás helyett.

Évtizedekig látogattam a MÁO előadásait, ott nincs 5 emelet, csak 3, de igen hamar megtanultam, hogy a kakasülőről  hallgatni egészen más élmény játék, hang, stb. tekintetében, mint mondjuk a másodikról, az elsőről és a földszíntről nem is beszékve. Valamint hogy egy előadás teljesítménye alapján nem minősítünk senkit.

Évtizedes bérletes múlt alatt volt szerencsém egy operát több előadásban, több szerepővel nézni, hallani, illetve egy adott énekest több estén, több szerepben lárni-hallani.  Ennek alapján már lehetett vélemént formálni bárkiről.

 

20021   ladislav kozlok 2018-04-15 07:08:52

Jovo héten, április 20, Pozsonyban lesz a La Juive/Zsidono/ utolso eloadása, nagyon kedvezményes árak és kituno eloadás. Másnap meg elégo jo Sevillai B, a régi Operában.

www.snd.sk

20020   ladislav kozlok • előzmény20016 2018-04-15 07:04:30

Ez jo, hogy nem csak Budapesten jársz operába. A sztárokat éloben kell meghallgatni. A  Tubus, TV  vagy mozi olykor csalhat.

20019   telramund • előzmény20016 2018-04-15 01:28:07

Kedves először megszólaló(??)Otello Mindkét előadást hallottam,mindkettő a birtokomban.Sok mindenben nem értek egyet ,ami az Andre Cheniert illeti..Igaz valószínűleg más előadásról beszélünk.

Az Attila valóban nagyszerű volt Abdrazakov  egyik legjobb szerepe lassan 15 éve..Ladyuk nagyszerű bariton és nem  csak a hang nagysága folytán. Pirozzi Odabelláját nem hasponlítom senkihez.Nekem ez a  hang nem jön be és a személyisége sem.

Jöjjön le a 4. emeletre és akkor mindenkit fog hallani!:):)

20018   Búbánat 2018-04-14 23:10:50

Elárverezik a milánói Scala jelmezeit

Fidelio.hu

"Az operaház raktáraiban jelenleg 50 ezer jelmezt tárolnak, ennek egy részétől a Scalának helyhiány miatt kell megválnia - közölte a La Stampa című olasz napilap."

20017   parampampoli • előzmény20016 2018-04-14 20:43:23

Örülök beszámolódnak, köszönöm. Ha jól értettem, mindket előadást élőben láttad és hallottad?

20016   otello 2018-04-14 18:00:58

Tisztelt Fórumozók!
Jómagam évek óta követem ezt a fórumot, de csak most szántam rá magam, hogy megosszam itt saját élményeimet is, tekintve hogy viszonylag új (de rendkívül lelkes!) vagyok ezen a művészeti területen. Két előadásról írnék röviden és szubjektíven a barcelonai Liceuból:  Giordano-Andrea Chenier (premier: Kaufmann, Radvanovsky, C. Alvarez) és Verdi-Attila (koncert verzió: Abdrazakov, Pirozzi, Bros, Ladyuk)

Andrea Chenier (2018. március 9.):
Nagy várakozás előzte meg Jonas Kaufmann bemutatkozását egy, a maga teljességében színpadra állított operában Spanyolországban. David McVicar rendezése teljesen hagyományosnak mondható, korábban már Londonban és San Fransiscóban is látható volt. Nem adott hozzá a történet értelmezéséhez, de el sem vett belőle felesleges modernkedéssel. Az előadást Pinchas Steinberg vezényelte, a Pesten már megismert érzelemmentes és gépies módján. Az énekesek áriái után szűnni nem akaró tapsorkánok ellenére sem engedett ráadást egyiküknek sem. És akkor lássuk az énekesek...
Sokat olvastam már e fórumon hideget-meleget Kaufmannról, ezért talán rá voltam leginkább kíváncsi a "sztárszereposztás" tagjai közül. Az előadás végén összességében vegyes érzésekkel távoztam. Mindenképp pozitívumként emelném ki az átélt, rendkívül magas színvonalú éneklést, de... az ötödik emeleten ülve mindkét kettősben csak Radvanovskyt lehetett hallani, a tenort "elvétve". Hasonlóképp, a címszereplő két áriája sem szegezett székembe - meg kell hogy említsem, a közönséget sem. Maddalena és Gerard áriái jelentősen nagyobb ovációt kaptak. "Meglepő módon" a Liceu által feltöltött videófelvételeken e volumenprobléma abszolút nem hallatszik...
A nap pozitív meglepetése számomra Sondra Radvanovsky volt. Bevallom, sosem voltam nagy rajongója az énekesnőnek, talán csak a Devereux Erzsébete fogott meg. Az este kezdetén zavarba is jöttem, debütálása Maddalena szerepében néhány csúnyácska hanggal indult az első felvonásban. De aztán mire eljött nagyáriája bemelegedett: óriási hangvolumen, átélt éneklés - és egyszer sem kellett fülemhez kapnom éles hang miatt! Negatívumként csak nekem kevésbé tetszetős hangszínét tudnám megjegyezni. A La mamma mortát az est legnagyobb ovációja követte.
Végezetül: Carlo Gerard szerepében Carlos Alvarezt hallhatta a nagyérdemű. Őt korunk egyik legnagyobb Verdi baritonjaként aposztrofálja sok kritika. Azt kell mondjam, személyében a szerep egy rendkívül intelligens tolmácsolóra lelt, bár nála is éreztem kisebb volumenproblémát az ötödik emeleten ülve. 
Az előadás a rendkívül hosszú (néha indokolatlanul...) tapsorkánok miatt 20 perccel az eredeti kiírás után ért véget.  
PS: Madelon rövidke szerepében Anna Tomowa-Sintow tért vissza - meghatóan.

Attila (2018. április 8.):

Ezt az előadást sosem fogom elfelejteni, azt hiszem! A magyar választások délutánján a történet nem is lehetne aktuálisabb: a magát legyőzhetetlennek hívő hun vezért élteti népe, akit egy urakkal szövetkező hölgy szeretne eltávolítani a hatalomból, hazája jövőjét féltve. Ellenség, aki csak víziókban jelenik meg vagy hazafias szólamok - nem is ragozom tovább. Kíváncsi lettem volna, milyen érzés, ha mindez Pesten történik. No de lássuk az előadást...
Ez a koncert kitűnő példája volt annak, hogy egy kottaállvány mögött is teljes értékű produkciót lehet kiállítani. A Liceu kórusa és zenekara remekül, érzelemdúsan szólt a számomra korábban ismeretlen olasz karmester hölgy, Speranza Scappucci dirigálásban. Nagy odafigyeléssel kísérte énekeseit, hogy azok legjobbjukat nyújthassák a koncerten.
A címszerep Ildar Abdrazakov tolmácsolásában szólalt meg. Nagy házak gyakori vendége ő, azt kell mondjam - nem véletlenül. Több kritika is úgy említi, mint korunk Attilája és egyet kell értsek ezzel a véleménnyel. Opcionálisan kitartott hangok, mély átélés jelezte (sosem felejtem el, ahogy a kottatartó mögött állva is gyakorlatilag transzban adta elő Attila vízióját), hogy az énekes a szerep teljeskörű birtokosa. Hangjának remekül fekszik Attila szólama, viszont szereplését más házakban Fülöp királyként ennek fényében kevésbé értem...
Odabella szerepében az olasz drámai szoprán, Anna Pirozzi lépett fel. Az előadás kezdetén gyorsan át kellett hangolódnom Kolonits művésznő előadásáról egy olyan szopránéra, aki Madridban nemrég Aidát, Londonban Lady Machbetet vagy a világ házaiban sorban Abigéleket énekelt. Összességében meggyőző előadóra talált Odabella szerepe, aki értelemszerűen a drámai részekben remekelt és az együttesekben sose tűnt el. Meg kell azonban említsem, hogy véleményem szerint az énekesnő komoly hibát követ el a hanggyilkos szerepek sorozatban való éneklésével: a csúcshangok éneklése, arca torzulásáról olvasva, néha nagy koncentrációt igényel. Így aggódom értékes hanganyagának jövőjéért - főleg jövő évi terveit látva (pl. Turandot Münchenben és további Abigélek).
Foresto szerepében Josep Brost hallhatta a közönség. Már az előadás előtt is félve gondoltam felléptetésére, látva kifejezetten kevés előadását az operabase-en. És részben sajnos igazam lett. Magas hangjai bár kijönnek, rendkívüli módon lebegnek, illetve csúnya nazalitás (?) rontja éneklésének élvezetét. A közönség viszont eléggé ünnepelte, számomra érthetetlen módon. 
Végezetül Ezio szerepében a fiatal orosz bariton, Vasily Ladyuk lépett a Liceu deszkáira. Az énekes hatalmas hanganyag birtokosa, de egy belcanto operában e hang nagy odafigyelést is érdemelne. Míg volumenproblémái abszolút nem voltak, darabos dallamvezetése hagyott némi kívánnivalót maga után, bár áriája jól és átélten szólalt meg az előadás vége felé. 
 

20015   Klára • előzmény20014 2018-04-13 11:28:50

Hú, ezt a hírt pár hete már olvastuk valamelyik topicban. A véleményem akkor is az volt, ami most. A békés öregkort élvezni kell.

Az alábbi felvétel alapján talán inkább az utóbbit kellene tennie! https://www.youtube.com/watch?v=acsO-IDsE6E

Tudni kell (kellene) viasszavonulni, ez mindenkire vonatkozik.

 

20014   Búbánat 2018-04-13 11:10:10

 

Üljek otthon, csináljam a semmit?” – René Kollo 80 évesen tér vissza a színpadra

Fidelio. hu, 2018.03.09. 09:51

"A legendás Wagner-tenor újra a rivaldafénybe lépett, 15 állomásos turnéra indul, de azt mondja, hogy Bayreuth úgy rossz, ahogy van, és a hotelszobájával sincs megelégedve."

 

20013   Haandel 2018-04-12 16:25:42

Operhaus Zürich
Die Saison 2018/19
Oper 18/19

20012   Klára • előzmény20011 2018-04-12 14:12:40

Ez várható volt! Alvarezért kár,  ha már muszáj volt, inkább Grigolot cserélnék le - jó énekes, de nem az a kimondott hőstenor, Cavaradossinak pedig az kell!

20011   lujza • előzmény20010 2018-04-12 02:59:22

Szóval megint együtt fog énekelni az ifjú pár!

20010   Haandel 2018-04-11 18:15:05

The Metropolitan Opera
Cast Changes

Yusif Eyvazov will sing the role of Cavaradossi in the first four performances of the spring run of Puccini’s Tosca, replacing Marcelo Álvarez. ...

20009   Haandel • előzmény20008 2018-04-11 18:07:42

:-)

(Fogas kérdés...;-)

20008   ladislav kozlok • előzmény20003 2018-04-04 07:04:56

www.jolanafogasova.com  /szép kis boszorkány, nemde ? /

20007   ladislav kozlok • előzmény20003 2018-04-03 21:04:40

Kedves Nizajemon, most nem értettuk meg egymást. Kaliber helyett jo hangott kellett volna írnom. 

20006   Heiner Lajos • előzmény20005 2018-04-03 19:58:24

Negy eve meg hallottam vele Pragaban.

20005   ladislav kozlok • előzmény20002 2018-04-03 19:28:17

Sajnos nem.

20004   ladislav kozlok • előzmény20002 2018-04-03 19:20:55

Azok a holgyek, akiket említettem, már nem énekelnek - de a felvételek zseniálisak.

20003   nizajemon • előzmény20001 2018-04-03 19:16:50

Szerintem nem lehet összehasonlítani a két magyar kiválóságot.Adok 2 db almát.az egyik jonagold,a másik húsvéti rozmaring.Melyik a finomabb?? :) Az egyik énekesnő "nőbb" a színpadon,a másiknak klassz a magas regisztere.Melyik a fontosabb?? Énekelni nagyon tudnak.

20002   Heiner Lajos • előzmény20000 2018-04-03 19:16:04

Kaupová már nem énekli?

20001   ladislav kozlok • előzmény19996 2018-04-03 18:52:19

Tudom, hogy Fogašová nem olyan kaliber mint Lukács Gy. de biztos jobb mint Rálik vagy Sumegi.

20000   ladislav kozlok • előzmény19996 2018-04-03 18:20:34

Sajnálom, de Csehországban jelenleg nincs ideális Rusalka, felvételbol melegen ajánlom Neked  Gabriela Beňačkovát vagy Eva Jenisovát.

19999   ladislav kozlok • előzmény19996 2018-04-03 18:14:03

Kedves Beatrice, 

Eredetileg a Boszorkány alt, a Hercegno drámai szoprán. Két énekesnonek kellene énekelni. De a rendezo urak osszekapcsolták a 2 szerepet - lehet hogy logikusan- de énesno legyen a talpán, aki ezt megoldja. 

Fogašová lírai mezzonak indult, kituno drámai szoprán lett belole. Pozsonyban Carmen, Judit . Amneris után meglepett minket  kiválo Elsával,Salome és Abigaiilel, nagyon jo Lady Macbeth és  reméljuk jo Gioconda és Tosca lesz.  

 

19998   Héterő • előzmény19996 2018-04-03 17:13:10

Kedves Betrice!

Nem sellők (ne terjeszd a rosszat...)
I pěkně vítám z lesa k jezeru.
A kdo vidí lesní žínky, bez košilky, bez sukýnky, omámí ho lásky chtíc!

A Vízimanó(?)nak pedig birodalma van:
Pomstím se... kam říš má dosahá!

19997   Beatrice • előzmény19996 2018-04-03 12:41:33

A fotó nem akar átmenni, bocs.

19996   Beatrice 2018-04-03 12:39:58

Dvořák: Rusalka, Prágai Nemzeti Színház, 2018. március 28.
Egy ideje már szerettem volna megnézni ezt a gyönyörű zenéjű és érdekes, szimbolikusan is értelmezhető operát. A 2014-es Müpa-beli koncertszerű előadást sajnálatos módon kihagytam. Most, életemben először, megnéztem a darabot színpadi előadásban. Heiner Lajos fórumtársunk már többször beszámolt prágai Rusalkákról. Én nem vagyok olyan szakavatott, mint ő, csak az első megtekintésről szerzett benyomásaimat tudom leírni.
A rendezés viszonylag tradicionális, legalábbis nem valami eszement átértelmezés. Érdekesség, hogy minden felvonás megszólalása előtt hangszóróból bejátszott zajokat hallunk, az elején vízcsobogást, ez segít minket belehelyezkedni a vízi világba, ami Rusalka otthona. (Egyébként csak most, az előadásra való nézői felkészülésem során döbbentem rá, hogy a Rusalka nem igazi keresztnév, hanem beszélő név: vízitündért jelent.) A rendezésben jelentős szerepet kapott a koreográfia, nemcsak a sok jelenetben szereplő táncosok, hanem az énekesek számára is. Minden mozgás nagyon profi módon be is lett próbálva.
A címszerepben Dana Burešová becsülettel helytállt, valószínűleg mindent megcsinált, amit kellett, de nem nagyon találtam egyéniségnek, nem annyira sugárzott belőle a karakter szeretni akarása és szenvedése. A Holdhoz intézett híres ária se szólt akkorát, mint vártam. A hang egyébként a drámai kitörésekre is alkalmas, kicsit nazális. A végén már csöppet untam.
Érdeklődésem középpontjában a kettős szerepet (Boszorkány ill. Idegen hercegnő) éneklő Jolana Fogašová állt, mivel Ladislav Kozlok fórumtársunk ajánlotta. Fogašová szépen énekelt, de az első felvonásban kicsit kevésnek tartottam a volument. Egyébként is az Idegen hercegnő (aki csak a 2. felvonásban szerepel) szerepe hangilag jobban illik hozzá, mint a Boszorkányé, utóbbi szerepbe én talán inkább egy jó magas hangokkal rendelkező alt énekesnőt képzelnék (Fogašová meg szerintem egy extra nagy hangterjedelmű szoprán, aki időnként mezzo szerepeket is énekel). A harmadik felvonásban (ahol megint a Boszorkányt alakította), úgy vettem észre, több volt a volumen, mint az elsőben. Azt hiszem, az elsőben "biztonsági kűrt futott", ugyanis előző este Carment énekelt ugyanitt. Szóval, alig több mint 24 óra alatt három, igencsak különböző szerepet énekelt el! Úgy sejtem, nem ő akart a Rekordok Könyvébe bekerülni, hanem Prágában is olyan tapintatos és zseniális egyedek készítik az énekesek beosztását, mint nálunk. Fogašová hangja tetszett, van benne valami megnyerő melegség. Színpadi jelenléte és színészi kvalitásai kiemelkedőek, megjelenése fejedelmi. Ebben a produkcióban egyébként a Boszorkány dögös, bár némileg megkeseredett nőként jelenik meg, alaposan felsliccelt szoknyából kivillanó lábakkal.
A Herceget alakító tenor viszont teljesen jelentéktelen volt. Az elején volt egy gikszeresen indult hangja, de korrigálni tudta. Nem ismerem eléggé ezt az operát ahhoz, hogy megítéljem, mindent korrektül teljesített-e, időnként furcsának tűnt az éneklése. Nem kapott valami nagy tapsot.
A Vízimanó, Jiří Sulženko hangja szépen zengett, és figurában is nagyon jelen volt.
A Kukta kis nadrágszerepét Kateřina Jalovcovára osztani igazi luxusszereposztás volt. Mikor meghallottam szép, meleg mezzo hangját, rögtön az ugrott be, hogy a Boszorkányt is simán elénekelné (azóta utánanéztem: tényleg szerepel a repertoárján). Jelentős színészi tehetséggel is rendelkezik, és százszázalékosan bedobja magát a szerepbe. Örülnék, ha másban, nagyobb szerepekben is hallhatnám.
Külföldi vendégkarmester debütált a színházban: Keri-Lynn Wilson. Tisztességgel ütötte a taktust, beintett, ahol kellett, de különösebb inspirációt nem fedeztem fel benne.

Dana Burešová – Rusalka (azaz Vízitündér)
Richard Samek – Herceg
Jolana Fogašová – Boszorkány, Idegen hercegnő
Jiří Sulženko – Vízimanó
Yukiko Kinjo – 1. sellő
Lucie Hájková – 2. sellő
Stanislava Jirků – 3. sellő
Kateřina Jalovcová – Kukta
Ivan Kusnjer – Vadász, Erdőőr
Vez. Keri-Lynn Wilson
Rendezte Jiří Heřman

A fotón balról jobbra: Jalovcová, Kusnjer, Fogašová, Burešová, Wilson, Samek

 

19995   telramund 2018-03-31 22:38:34

Tosca Salzburgban  2018 03

Ez a Tosca sem az ismételten megnézendő előadások közé tartozik..A rendezés modern, napjaink és egészen a második felvonás végéig még elviselhtő volt.Már az furcsa volt,hogy Scarpia a második felvonás végén Tosca távozása után feléled.Aztán a harmadik felvonás kihúzta alolam a széket,miután Cavaradossit gyerekek lőtték le.Megjelent  az Angyalvár teraszán Scarpia pisztollyal a kezében és miután Tosca is pisztolyt ragadott  egymást lelőtték.Nem ez nem oké.Semmi nem magyarázza még a rendező idiotizmusa sem.Nekem az estéből igazán Tézier Scarpiája tetszett.Elegáns ,volt annak ellenére,hogy van hasa és hangilag nagyszerű volt. Harteros gyönyörű dolgokat csinált,de igazán  Toscaként már Bécsben sem fogott meg.Aki viszont számomra borzasztó volt a Magyarországon agyondéelgetett,dícsért Antonenko.egyáltalán nem tetszett.Régen hallottam ilyen rossz Cavaradossit.Hozzáteszem nekem a salzburgi Otelloban sem tetszett.Thielemannak sem sok köze van a Toscához sajnos.Ilyen hosszú Toscát  és unalmasat régen nem láttam, hallottam.

19994   ladislav kozlok 2018-03-29 16:10:20

Lászlo Boldizsár ma Pozsonyban PARBAJozik, ugyanis o énekli  Turiddut és Caniot is.

En meg hétfon délelott részt veszek  egy  PARBAJ-on, de Budapesten .

19993   Klára • előzmény19992 2018-03-27 11:04:30

Gondolom, erre a nemes célra külön asztalt készítenek - nehogy már összetörjön alatta és üzemi baleset legyen! (halkan jegyzem meg, kb 55 éves opera- és koncertlátogatói múlttal sosem az asztalraugrás volt a minősítési tényező, de nyilván "haladni kell a korral"!)

19992   ladislav kozlok • előzmény19988 2018-03-27 10:26:03

Háromszor pattan fel rá. Leonorát Liudmila Monastyrska is fogja énekelni, kb. az eloadások felét  énekli. Eyvazov mindkét holgyel  énekel.

forrás -   operaplus.cz

19991   Heiner Lajos • előzmény19990 2018-03-25 17:54:17

Sok köszönet!

19990   Haandel 2018-03-25 16:57:50

Gran Teatre del Liceu
Season 2018/19

19989   Haandel 2018-03-25 14:37:18

Das Wiener Staatsopernmagazin
25.03.2018 | 15:05 | Ö1

Ausschnitte aus aktuellen Aufführungen der Wiener Staatsoper.

19988   ebera • előzmény19987 2018-03-23 22:56:40

Látom már. Itt is lesz asztal, kíváncsi vagyok, Yusif hogy pattan fel rá.

19987   telramund • előzmény19986 2018-03-23 22:44:49

Pár napja a Covent Garden honlapján.Lehet  változott?

19986   ebera • előzmény19985 2018-03-23 22:04:18

Erről még nem láttam semmi infót. Hol találtad? 

19985   telramund • előzmény19984 2018-03-23 21:14:09

Az már megtörtént  Néhány előadást a férj fog énekelni Netrebkoval.

19984   Klára • előzmény19983 2018-03-23 19:27:22

Vagy megpróbálja beprotezsálni férjeurát, és amennyiben nem sikerül, lemond! (lásd Manon Lescaut 2014 München)

19983   telramund • előzmény19982 2018-03-23 11:00:21

Várd ki a végét.Netrebko majd rájön,hogy nem kedveli Leonora szerepét!Jó rég nem állt ki Kaufmannal teljes  operában inkább lemondta.

19982   ladislav kozlok • előzmény19981 2018-03-23 10:53:48

Erdekes lehet 2019 a Végzet hatalma- Netrebko,Kaufman, Faust - Fabiano,Damrau, Schrott vagy az Ezsred lánya Camaranoval . 

19981   Haandel 2018-03-20 16:36:11

Royal Opera House 2018/19 Season  announced

19980   ladislav kozlok 2018-03-20 08:46:05

A Bajor Allami Opera kozolte a 2018/19 évadot.

23.11.- Otello/Kaufmann,Harteros,Finley/, aztán  Salome/Marlis Petersen/, Eladott menyasszony/Karg,Breslik/, Nyugat lánya/Kampe,Jovanovich/, Alceste/Roschmann, Castronovo/.

19979   Héterő • előzmény19977 2018-03-18 23:14:28

Egyre nyugtalanítóbb fizetett trollok politikai célzatú bejegyzéseit hosszabb ideig olvasni a jobb sorsra érdemes komolyzenei magazin oldalain.

19978   Klára • előzmény19967 2018-03-18 18:19:14

Ez a kulcsmondat: aki belekerül, pórul jár, ... okkal vagy ok nélkül.  Nem mintha egyetlen percig is egyetértenék, vagy egyáltalán megpróbálnám elképzelni mi jár annak a "fejében", aki ilyesmire vetemedik, legyen akár férfi, akár - sajnos ebben is egyenlőek vagyunk - nő! Az is felháborított, hogy bizonyos esetekben sokan tudták, és különböző okok miatt hallgattak. De ez a kipakolási hullám már kezd a ló másik oldala lenni. És sajnos kiváló eszköz lehet egy karaktergyilkosság elkövetéséhez, mert ugye erről a legritkább esetben készül felvétel!

19977   Edmond Dantes • előzmény19968 2018-03-18 17:38:35

Buntetni elo szemelyt szokas mar ha "Sz.R." az akire gondolok. Halottakat barbar nepek barbar idokben buntettek jelkepesen. Egyebkent  i g e n: aki adott orszagban hatalyos torvenybe utkozo cselekedetet hajt vegre, afolott az igazsagszolgaltatas itelkezik, itelkezzen. Legyen az illeto karmester, gazszerelo, politikus, jogosulatlan penzugyi-brokertevekenyseget vegzo szemely (netan a mamaja), ajandekozas utani kotelezo adofizetest elmulaszto vadasz vagy zongoramuvesz...vagy akar momus-kommentelo.

19976   Edmond Dantes 2018-03-18 17:21:32
19975   Edmond Dantes 2018-03-18 17:20:33

En annak "szurkolok", hogy az igazsag es a torveny(seg) gyozzon. Mindig. Mar csak ilyen maradi vagyok es maradi maradok.

19974   parampampoli • előzmény19973 2018-03-18 14:49:20

Szurkolok neki!

19973   ladislav kozlok 2018-03-18 12:57:30

James Levine beperelte a Metropiltant, 100 millio dollár kártérítést kér. 

  
Hírek
• Baráth Emőke szerződése a Warnerrel
Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Belvárosi Nagyboldogasszony Főplébánia-templom

"Orgonahangverseny"

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, XXIII. terem

"Házimuzsika a Zeneakadémián"
Kováts Péter tanítványai
DVOŘÁK: 12. (F-dúr) vonósnégyes, Op.96 („Amerikai”)
Szabó Sára, Haraszti Violetta (hegedű), Dauner Kinga (brácsa), Bettermann Rebeka (cselló)
GRIEG: g-moll vonósnégyes, Op.27
Milibák Edit, Somló Judit (hegedű), Veér-Lenthár Lilla (brácsa), Hadobás Gergely (cselló)
SOSZTAKOVICS: 8. (c-moll) vonósnégyes, Op.110
Gál-Tamási Anna, Szilágyi Júlia (hegedű), Hidas János (brácsa), Hagiwara Riku (cselló)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Tóth Ágnes (fuvola)
Granik Anna (zongora), Nagy Dóra (oboa), Katrin Mátyás (klarinét), Südi Bálint (kürt), Losonci Luca (fagott)
A hallgató barátaiból alakult zenekar
Koncertmester: Kapor Andrej
"Tóth Ágnes fuvola diplomakoncertje"
C.P.E. BACH: d-moll fuvolaverseny, Wq 22
GYANYISZOV: Fuvola-zongora szonáta
MILHAUD: La cheminée du roi René (René király kandallója), Op.205
KARG-ELERT: B-dúr fuvola-zongora szonáta, Op.121

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

"Zeneszerzés MA diplomakoncert / zenekari művek"
HÉRINCS DÁNIEL: Fekete tükör
Kováts Miron (cselló)
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Serei Zsolt
HÉJA BENEDEK: MŰ-EMLÉKEK, avagy a zeneköltő szerelme
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Serei Zsolt
BAGAIS ÁDÁM: Alarum
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Dénes-Worowski Marcell
ERDŐS BÉLA: Concerto for Electric Guitar and Orchestra
Tátrai Farkas (elektromos gitár)
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Dénes-Worowski Marcell

19:00 : Budapest
Erkel Színház

EÖTVÖS: Vértelenül; BARTÓK: A kékszakállú herceg vára

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Rohmann Ditta (gordonka)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
vez.: Vashegyi György
ERKEL: Hunyadi László – nyitány
DUBROVAY: Gordonkaverseny
CSÍKY BOLDIZSÁR: Erdélyi rapszódia
KODÁLY: Háry János – szvit
A mai nap
történt:
1918 • A kékszakállú herceg vára bemutatója (Budapest)
1948 • A Koldusopera bemutatója (Cambridge)
született:
1922 • Kórodi András, karmester († 1986)
1960 • Paul McCreesh, karmester