vissza a cimoldalra
2017-12-17
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3861)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60219)
Társművészetek (1222)
Momus társalgó (6308)
Milyen zenét hallgatsz most? (24990)
Kedvenc előadók (2814)
Kedvenc művek (143)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Haladjunk tovább... (205)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11198)
A csapos közbeszól (95)

Verdi-felvételek (533)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2457)
Kodály Zoltán (358)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (2878)
Erkel Színház (8620)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6452)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (426)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (583)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1206)
Élő közvetítések (6758)
Franz Schmidt (2978)
film és zene (187)
A nap képe (2010)
Jonas Kaufmann (2151)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4125)
Operett, mint színpadi műfaj (3413)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Opernglas, avagy operai távcső... (Sesto, 2003-09-04 14:20:49)

   
19880   Klára 2017-12-13 08:58:38

Ha valakit érdekel!

2017.dec.13.-án 21:10-kor  az M5 csatonán közvetítik Hvorosztovszkij MŰPA - beli ária estjét

19879   Haandel 2017-12-10 12:11:06

Oper aus Österreich
10.12.2017 | 15:05 | Ö1

19878   Haandel 2017-12-09 19:01:58

Was ist bloss los mit der guten alten Scala?
(Neue Zürcher Zeitung | 8.12.2017)

19877   Klára • előzmény19876 2017-12-04 12:52:21

Pár perce egy másik topicban írtam erről a témáról, most bemásolom ide. A véleményem nem változott, ha valakiről "köztudott" tenni kell ellene. De- akár igaz, akár nem -  ne ezzel a módszerrel nyírjuk a másikat. Mert ennyi idő után erősen kinyírási ok szaga van a dolognak!

"Most olvasom a NET-en, hogy a zaklatási cunami egyik legújabb áldozata James Levin, igen  a nagy James Levin a MET-ből!

Pár hete arról beszéltek a TV egyik talk-show műsorában, hogy lassan ez lesz a karaktergyilkosság leghatékonyabb formája! Utadban áll valaki? Zaklatás! Félsz, hogy valaki elnyer egy hivatalt, amit nem szeretnél? Zaklatás! Emlékeztető, Doninique Strauss-Kahn esélyes volt - ha jól emlékszem - a Világbank elnöki poziciójára. A repülőgépről szedték le, mert egy hotel nődolgozója megvádolta. Mire kiderült, hogy kamu volt az egész, a választás régen megvolt, Strauss-Kahn elbukta az állást, a "bizonyos körök" szmára kedvezőbb jelölt nyert.

Félreértés ne legyen, nem vagyok zaklató-párti, de hogy mindenkinél 15-20 év után jön el az igazság pillanata, és a kipakolási kényszer! Ráadásul, mint már többen írtuk, ez pro és kontra egyeránt bizonyíthatatlan, viszont pokolian hatásos. És rém gusztustalan, de ez már más kérdés!"

19876   ebera • előzmény19872 2017-12-04 08:40:26

" ... sed in errore perseverare stultum est! " Kár, hogy az M5 csúsztatással adja le. Az viszont jó hír, hogy egyáltalán leadja.

19875   Cilike • előzmény19874 2017-12-04 08:07:39

Ez is például teljesen köztudott volt. Csak enyit arról, hogy itthon miért nem leplezik le a zaklatókat. És ott miért nem?

 

19874   Robesz • előzmény19873 2017-12-04 07:24:18

Fiút zaklatott, nem nőt.

Nem tudom melyik magyar  portálról másoltad be, ennyit a hitelességükről.

19873   joska141 2017-12-04 06:27:33

Mai hír az internetről:

"A New York-i Metropolitan Opera jegeli a közös munkát a szexuális zaklatás gyanújába került James Levine-nal, aki a szezonban már nem lép fel a világ egyik vezető operaházában.

A New York Times és a New York Post számolt be korábban arról, hogy a sztárkarmester 1985-től éveken át szexuálisan zaklatott egy fiatal nőt. Az ügy 1993-ig tartott és a ma 48 éves nő kis híján öngyilkos lett a történtek miatt.

Az operaház vasárnap jelentette be, hogy James Levine mostantól nem vesz részt a Met produkcióiban, a már meghirdetett előadásokon sem vezényel. Az operaház megbízott egy korábbi ügyészt is, hogy minden részletre kiterjedő vizsgálatot folytasson le.

A 74 éves művész negyven éven át, 1976-tól 2016-ig volt a Metropolitan Opera zeneigazgatója. Parkinson-kórja miatt tavaly visszavonult tisztségéből, de alkalmanként továbbra is dolgozik a Metben, a szezonban szombaton vezényelt először és utoljára."

19872   Klára • előzmény19870 2017-12-03 20:41:56

"Eyvazov hat eine der schönsten Stimmen der Welt." Hát, én egy Pereirával nem vitatkozom. Errare humanum est - hogy egy klasszkust idézzek.

19871   Heiner Lajos 2017-12-01 19:00:48

http://www.szegediszabadteri.hu/hu/page/show/fiatal-csapat-egy-verbeli-krimiben-megvan-a-rigoletto-szereposztasa

19870   Haandel • előzmény19869 2017-12-01 17:50:04

Die Angst des Netrebko-Gatten vor den "Loggionisti" der Scala

19869   lujza 2017-12-01 01:41:24

https://www.youtube.com/watch?v=dxK7CF7wcx8

19868   Haandel 2017-11-29 20:55:37

Riccardo Chailly racconta i segreti di «Andrea Chénier», un’opera-film

19867   Haandel 2017-11-26 09:18:28

Das Wiener Staatsopernmagazin
26.11.2017 | 15:05 | Ö1

Ausschnitte aus aktuellen Aufführungen der Wiener Staatsoper. 

19866   Haandel • előzmény19519 2017-11-15 18:11:25

Akademischer Grad von Bogdan Roščić wird nicht aberkannt

Slipped Disc

19865   Klára • előzmény19863 2017-11-12 14:57:07

Nem kell elkiabálni, még erre is sor kerülhet!

19864   Haandel 2017-11-12 08:04:21

Neue Opern-Produktionen in Graz, Wien und Klagenfurt
12.11.2017 | 15:05 | Ö1

19863   Heiner Lajos • előzmény19861 2017-11-08 20:29:42

Nadirt mégse énekelhet!

19862   parampampoli • előzmény19861 2017-11-08 19:55:41

Tényleg az. Vagy a művet nem ismerik, vagy Bretzet nem hallották még.

19861   telramund • előzmény19859 2017-11-08 19:07:24

Bretz Gábor ,mint Jochanaan a Saloméban Salzburgban?Hát ez hihetetlen.

De Domingo sem semmi ,mint a fiatal Zurga a Gyöngyhalászokban.

19860   Haandel • előzmény19859 2017-11-08 17:26:13

„Da dürfen wir ruhig zugeben, dass dies auf Wunsch von Placido Domingo ins Programm gekommen ist“, sagte Rabl-Stadler. „Ihn jedes Jahr hier zu haben, ist eine Gnade des Schicksals.“

19859   Haandel 2017-11-08 16:43:57

Salzburger Festspiele 2018: DAS PROGRAMM

19858   Robesz • előzmény19856 2017-10-29 08:54:18

A FIFA 2018-as rendezvényein lesz dolga.. - gondolom Putyin kérésére 

19857   Haandel 2017-10-29 08:42:58

Das Wiener Staatsopernmagazin
29.10.2017 | 15:05 | Ö1

Ausschnitte aus aktuellen Aufführungen der Wiener Staatsoper und Gespräche mit Künstler/innen. 

19856   telramund 2017-10-28 12:51:30

Uncsi ez a Netrebko ,de nagyon.Most széténekli magát a világkörüli turnén.Münchenben mi nem tetszik.esetleg még nem tették be Eyvazvot?

A Metropolitan bezzeg oké.nagy amerika show a fellépések mellett.

19855   parampampoli • előzmény19854 2017-10-28 12:07:16

Szegény jegytulajdonosok. Vegyenek előadás előtt egy hallókészüléket is!

 

19854   Haandel 2017-10-28 11:21:04

Angela Gheorghiu Replaces Anna Netrebko At Bayerische Staatsoper

19853   Orfeusz 2017-10-26 19:00:29

Keresek ket jegyet a dec29-i Andrea Chenierre, kerem akinek van elado jegye irjon nekem koszonom: szbzs82@gmail.com

19852   Haandel 2017-10-21 18:13:37

#OperaPassion Day

As part of the BBC's opera season, Sara Mohr-Pietsch hosts the culmination of #OperaPassion Day with a complete performance of an opera voted for by Radio 3 listeners.

#OperaPassion Day

#OperaPassion Day 2017
A celebration of opera from around the UK.

19851   Haandel • előzmény19849 2017-10-15 17:15:02

"Don Carlos" de Verdi: pour Jonas Kaufmann et ses camarades un triomphe musical!

19850   Haandel 2017-10-15 14:57:48

Oper aus Österreich
15.10.2017 | 15:05 | Ö1

Kostproben aus dem Repertoire der Volksoper Wien sowie aus Produktionen der Bundesländerbühnen.

19849   Haandel 2017-10-11 07:41:19

Jubel für "Don Carlos" in Paris

Gallery

19848   Haandel 2017-09-29 17:26:11
The Met Opera Offers Buyouts to Its Staff as Its Season Opens

- - - - -
(IMHO: Hull az elsárgult levél
Fúj a szél és én csak ballagok,
Körülöttem néma csillagok… ;-)
19847   Haandel 2017-09-24 15:02:49
Das Wiener Staatsopernmagazin
24.09.2017 | 15:05 | Ö1

Ausschnitte aus aktuellen Aufführungen der Wiener Staatsoper und ein Gespräch mit dem Tenor Thomas Ebenstein.
19846   Edmond Dantes • előzmény19844 2017-08-29 09:44:12
Köszönöm, erre egyelőre nem merek elhamarkodott ígéretet tenni :-) ...de ah: közelg az új Kimernya szezon és lehet, hogy ezzel a darabbal máris megihlettük Daunernit? ;-)
19845   tiramisu • előzmény19844 2017-08-28 21:56:58
A csalogány dala
19844   tiramisu • előzmény19843 2017-08-28 21:55:13
Jó kis mű A csalogány! Érdemes meghallgatnia!
19843   Edmond Dantes • előzmény19842 2017-08-28 20:52:13
Na még egyszer:
íme:
19842   Edmond Dantes 2017-08-28 20:49:50
Kezembe került a torontói operaház, hivatalos nevén Canadian Opera Company (COC) íme:. Hirtelenjében Sondra Radvanovsky (Anna Bolena) és Tomasz Konieczny (Mandryka) neve ugrik be ismerősen, a Stravinsky-darabot még hírből is alig ismerem: mint látom, ez A csalogány dala (1914).
19841   Héterő • előzmény19840 2017-08-20 23:03:31
:-)
cloakroom - ruhatár, GB: mosdó, vécé
Kíváncsi lennék, nálunk volt-e valaha ilyesmi; beugrott-e a megbetegedett szoprán helyett - mondjuk - az egyik ültetőnő.
19840   Haandel 2017-08-20 19:37:59
Cloakroom girl wows opera critics after standing in for soprano last minute

YT
19839   Haandel • előzmény19838 2017-08-20 19:37:30
Jolana Fogašová
19838   ladislav kozlok 2017-08-16 10:44:51
Ha véletlenul augusztus 26.-kán Magas Tátrában jártok, fetétlenul látogassatok el Késmárkra/Kežmarok, 15 km Pporádtol/. Az artikuláris,evangélikus fatemplomban jotékonysági operakoncertet rendeznek.Fellép Jolana Fogašová - drámai szoprán, Boris Prýgl- baszbariton, ez évi Operália dontose, Nilsson díj birtokosa.
A koncert 17 orakkor kezdodik.
19837   ladislav kozlok 2017-08-16 10:44:50
Ha véletlenul augusztus 26.-kán Magas Tátrában jártok, fetétlenul látogassatok el Késmárkra/Kežmarok, 15 km Pporádtol/. Az artikuláris,evangélikus fatemplomban jotékonysági operakoncertet rendeznek.Fellép Jolana Fogašová - drámai szoprán, Boris Prýgl- baszbariton, ez évi Operália dontose, Nilsson díj birtokosa.
A koncert 17 orakkor kezdodik.
19836   Heiner Lajos • előzmény19835 2017-08-14 06:11:03
Igen (játtam a STOP-ban, Baltsaval és Domingoval). A Hugenottákat nem.
19835   Edmond Dantes • előzmény19834 2017-08-13 21:47:58
Az Erkelből viszont A hugenották fog szólni...pedig mecsoda női főszerepe van amannak!
19834   Heiner Lajos • előzmény19833 2017-08-13 19:44:58
Tartok attól, hogy a próféta szól Belőled...
19833   Edmond Dantes • előzmény19832 2017-08-13 18:18:42
Ki tudja, vajon a hangrögzítés előtti száz évhez képest nem következett-e be hanyatlás az elmúlt bő száz évben az operai hangok területén? Vajon Jenny Lind, Giuditta Pasta, Grisi, Colbran, Malibran, Duprez, Rubini, Varesi, Levasseur, Lablache és a többi akkori megasztár rajongói a következő énekesgeneráció csodált sztárjaiért is ugyanúgy rajongtak volna, ha megérik színre lépésüket? Vajon a jövő közönsége nem fogja-e irigykedve hallgatni a ma annyit szapult maiak felvételeit? (De igen.)
19832   Heiner Lajos • előzmény19830 2017-08-12 15:12:49
Az összevetés nem felesleges, de hiábavaló - a hangrögzítés bő száz éve mutatja, mekkora hanyatlás következett be az operai hangok területén.
19831   Heiner Lajos • előzmény19822 2017-08-12 15:03:15
Millot, sajnos, csak egyetlenegyszer hallottam élőben, a STOP-ban 1988-ban, Desdemonakent. Nagyszerű partnerekkel - Atlantov, Bruson. Érdekes volt az összevetés egy pár nappal későbbi stuttgarti előadással, ahol Várady Júlia énekelte Desdemonat.
19830   Edmond Dantes • előzmény19818 2017-08-12 11:56:01
Köszönöm, persze! Hiszen énekli is a bejátszásban "O patria mia"..
Te tudod (egyik) legjobban, hogy nem kapaszkodom két de még fél kézzel sem a "régi nagyokba" t.k. azon egyszerű és megmásíthatatlan oknál fogva, mert ők már nem énekelnek és/vagy nincsenek köztünk = fölösleges és főleg: hiábavaló az újak velük való egybevetése. Most ritkak ivételt teszek: az ő Aidája és több mindene talán felülmúlhatatlan. És ez a MET-es búcsúfellépése, 1985. jan. 3-án...azaz pár héttel 58. (!) születésnapja előtt.
19829   ladislav kozlok 2017-08-12 10:10:07
yt.......RfLox8qBz3E
19828   telramund • előzmény19827 2017-08-12 09:03:26
Köszönom!Hát ez oda volt téve.Akkor 3 szoprántól hallottam.Na de Guleghina is maga egy csoda.Kár ,hogy azt a bécsi Aidát nem hallottam.
19827   parampampoli • előzmény19826 2017-08-11 23:25:32

https://we.tl/557r0Btfzm
19826   telramund • előzmény19823 2017-08-11 23:13:30
Én ezeket hallottam!Guleghina Esz-ét hol lehet hallani,mert eléggé nyomonkövetem, de ezt spec nem hallottam.A Negri pedig mindent énekelt,mindenhol lehet ezt a hangot is a kérdés csak az,hogy miként.Mert nem volt mindig igazán üzembiztos.Budapesten énekelt Normája is csak a Pollionéval való duettől volt oke,de akkor viszont nagyon odatette a finálét is.
Szóval várom a fellelhetőségét Guleghina esz-ének:)
19825   telramund • előzmény19824 2017-08-11 23:08:26
A kivétel erősíti a szabályt!Millonak annyira gyönyörű hangja volt és annyira tudott bánni vele,hogy Verdi szerepekben nálam verhetetlen.Éneklés közben pedig nem a butaság sugárzik az arcából.
19824   parampampoli • előzmény19822 2017-08-11 22:29:43
Pedig neki aztán csak elég sötét, igazi drámai szoprán hangja volt.
19823   parampampoli • előzmény19822 2017-08-11 22:28:54
Adelaide Negri is énekelte valahol, de már nem emlékszem, hol. És Maria Guleghina három éve a Mariinsky Színházban Péterváron.
19822   telramund • előzmény19821 2017-08-11 17:53:11
Két énekesnőtől Callastól és Veronában Aprile Milliotól hallhattad.Utóbbi számomra az Aida és minden valószínűség szerint az is marad.
19821   Cilike • előzmény19816 2017-08-11 17:49:49
Nem ismerem a mostani Aida-előadást, de egyrészt Muti tutira nem engedne egy ilyet,és Netrebkoból se nézek ki ilyen ízléstelenséget. Ha már itt tartunk,a legsúlyosabb kottától valóeltérés,amit azAidában hallottam, az a magas esz volt a második finálé végén. Azmeg belefért a nagy,kórusos, csinnadrattás együttesbe.
19820   telramund • előzmény19815 2017-08-11 17:13:22
A végére azért belejött(MA).Az Aidát éneklő amerikai szoprán,hangszínét tekintve ideális Aida nekem,mert nem szeretem ha sötét színű szoprán hangon éneklik.Nincs meg akkor igazán a kontraszt Amnerissel.A neve Elena O'Connor.Egyéb nem mondható el, tisztességesen állta a helyét.
19819   telramund • előzmény19816 2017-08-11 17:04:07
Ez vágott és hülyék csinálták!
19818   parampampoli • előzmény19812 2017-08-11 16:39:58
Ez nem az 1. hanem a 3. felvonás áriája.
19817   parampampoli • előzmény19815 2017-08-11 16:39:20
Sajnos már a MET legutolsó Turandotjában úgy énekelt. Számomra már több éve elviselhetetlen.
19816   parampampoli • előzmény19814 2017-08-11 16:38:34
Már egy egész napja írom, csak a süket nem hallja, meg az, aki nem ismeri az Aidát. (Hogy vágott-e, vagy felvételi hibás, azt nem lehet eldönteni. Ha vágott, még súlyosabb hiba, mert azt mutatja, hogy hülyék csinálták.)
19815   telramund 2017-08-10 21:49:31
Szörnyű ,hogy le kell írnom. de az orangi Aidában pár napja Marcello Alvarez úgy énekelt ,mint Eyvazov Brrrr
19814   telramund 2017-08-10 19:28:23
A YT részletben nem betoldott hang van,hanem összevágott.Csodálom, hogy senki nem hallja!
19813   Edmond Dantes • előzmény19812 2017-08-10 18:18:30
Persze mindenre lehet azt mondani: "csak". Máris válaszoltunk magamnak :-)
19812   Edmond Dantes 2017-08-10 18:15:36
Meghallgattam a kérdéses hangot: szimplán nem értem, minek az oda? Olyan nagy züfec? Álmomból felkeltve is kapásból mondok legalább három helyet, ahol a szoprán szerintem sokkal inkább elbűvölheti hallgatóságát magas hangjaival: O patria mia-ária záró hang, Aida-Radames duett (III.felv.) közepén, II. felv. fináléban szintén valahol a közepén. Ez az I. felv.-beli hang-toldalék nem tiszteletlen vagy ízléstelen, inkább a de minek? kategóriába tartozik.
19811   Momo • előzmény19807 2017-08-10 15:44:33
Kedves Klára, senki nem csinálná ezeket, ha a közönség ott helyeben nem díjazná az ilyesmit. Ez hozzá tartozik a műfajhoz. Az opera alapvetően egy színházi műfaj, az élő közönséggel való kapcsolatban alakultak ki ezek a "bravúrok". Az egy más kérdés, hogy közben megjelent a hangfelvétel gyakorlata, és a lemezekre is felkerül ez-az, ami az élő előadásokban megszokottá vált. Szerintem van, ahol erőltetett, és van, ahol kimondottan jót tesz a zenének.
Hát ez ilyen.
19810   parampampoli • előzmény19809 2017-08-10 15:38:25
Ön hajtogatja továbbra is téves teóriáját, nem vitatkozom tovább vele. Amit viszont a videóban kifogásol, azt mutatja, hogy az Aida kérdéses részét nem ismeri, ráadásul nem hallja a felvételi hibát. Ezzel még kevésbé van kedvem vitatkozni.
19809   Klára • előzmény19806 2017-08-10 15:30:53
Ez felfogás kérdése, ebben nem muszáj egyetértenünk.
Én éppen a jó ízlés határainak a feszegetését érzem az ilyen hangi bravúrokkal - a közönség emlékezetében az előadás, az alakítás és a szerep megformálása maradjon meg, nem egy-két bravúr. Egyébként ez tiszteletlenség a bravúrra nem vágyó, vagy bravúrozni az ária jellege miatt nem tudó kollégákkal. Nem beszélve arról, hogy mi maradna az eredeti műből és meddig tartana, ha minden szereplő megtűzdelné saját dallamát némi betoldással?
De ez az én véleményem, amit nem kötelező elfogadni.
Egyébként a nekem nem tetsző hely:
https://www.youtube.com/watch?v=QnK_DH0fr2Q
1:24 - 1:25
19808   parampampoli • előzmény19807 2017-08-10 15:20:10
Azon a ponton hibás a felvétel, és egy kis ugrással rögtön a magas C-s frázist mutatják. Nyugodjon meg, semmi betoldás nincs, Netrebko a kotta szerint énekel. Az elv, amit hirdet, téves, ha mindenki osztaná, nem lett volna Callas legendás Aidája Mexikóban, nem lett volna Caballé Don Carlos-fináléja Veronában és a MET-ben, és így tovább. Az énekesek szintkülönbsége többek közt abban is megmérettetik, hogy mi az, amiben többek, jobbak, mint mások.
19807   Klára • előzmény19806 2017-08-10 15:05:52
https://www.youtube.com/watch?v=QnK_DH0fr2Q
1:24-1:25

Felfogás kérdése.
Szerintem a zeneszerző darabját adják elő, nem pedig "X.Y művész vagy Z.Q.művésznő" magánszámát. Amennyiben mindenki azt és ott told bele, ahol és amit akar, háttérbe szorulnak azok a pályatársak, akik nem rendelkeznek magamutogató hajlamokkal, "csak" eléneklik az eredeti áriákat. De ez persze az én véleményem, amit nem kötelező osztani.
19806   parampampoli • előzmény19805 2017-08-10 14:51:23
Milyen betoldott hangot tetszik ebben hallani? Mert én semmilyet.

Egyébként az opera műfajához hozzátartoznak a hangi bravúrok, és valakinek van mivel bravúroskodni, tegye meg nyugodtan, ha a jó ízlés határain belül marad. És ez semmiképpen nem a mű meghamisítása. Muti sok előadást tett tönkre a partitúrához való doktríner hozzáállásával. Ha pedig elhagynánk az évtizedek során előadási hagyománnyá vált díszítéseket, betoldásokat, a Luciánál unalmasabb opera nem lenne a világon.
19805   Klára 2017-08-10 12:43:36
Egy dolgot azért nem értek! Másnál sem, az 'isteni" Annánál sem! Miért kell egy zseniális zeneszerző által csodálatosan megírt áriába belelopni egy oda nem írt és oda nem illő magas hangot? Csak, hogy megmutassa, hogy "neki ilyen is van"? És milyen karmester az, aki ezt eltűri? (Most ne gyertek avval, hogy bezzeg a stretta magas C-je sem Verdi, mert az már szinte hagyomány.) Nem vagyok barátja sem a húzásnak, sem a különféle betoldásoknak, csingilngiknek, mert mindkettő az eredeti mű meghamisítása.
Lásd:
https://www.youtube.com/watch?v=QnK_DH0fr2Q
19804   lujza • előzmény19780 2017-08-10 01:59:58
Érdekes, korábban itt olvastam egy interjút Netrebkoval, melyben kifejtette, mennyire utálja a modern rendezéseket. Egy Aidában például legyenek elefántok. És most dicséri ezt az egyszerű, tiszta rendezést. Senki se következetes. (Különösen, ha királyi fejdíszt csinálnak neki rabszolgalányként.)
19803   telramund • előzmény19801 2017-08-09 15:15:37
Azt még megvárjuk!
19802   Klára • előzmény19801 2017-08-09 12:13:49
Miért is vagyunk meglepve? Manapság sajnos akárki rendezhet és akárki felléphet!
Pár hónapja egyeztünk meg, hogy a MET-ben mostanság fellépő "művészek" egyike-másika egy középkategóriás német, vagy bármelyik zenei kultúrával és múlttal rendelkező operában nem biztos, hogy felléphetne! Az idei bayreuthi Tannhäuser rendezésében sem értettem pár dolgot. A tavalyi Parsifal előadás pedig egyenesen botrányos volt rendezésileg. És a mai napig nem tudjuk, miért lépett vissza Andris Nelson a vezényléstől!
19801   ladislav kozlok 2017-08-08 21:09:14
Hát már Salzburgban is akárki rendezhet ?
Shirin Nezhat rendezése nagyon nem tetszett. Majd meglátjátok szombaton.
Netrebko fenomenális Aida.
19800   ladislav kozlok 2017-08-08 21:09:12
Hát már Salzburgban is akárki rendezhet ?
Shirin Nezhat rendezése nagyon nem tetszett. Majd meglátjátok szombaton.
Netrebko fenomenális Aida.
19799   parampampoli • előzmény19794 2017-08-08 18:01:35
Miért gondoljuk, hogy minden kritikus egyformán szereti Netrebkót? Miért gondolnánk, hogy minden néző egyformán szereti? Az általad idézett passzusok túlságosan nagy rokonszenvről nem tanúskodnak.
19798   parampampoli • előzmény19791 2017-08-08 17:59:49
Az Aida eddig publikált részleteiben semmiféle lebegés nem hallatszik. Hogy egyébként igen vagy nem, kiderül 12-én.
19797   parampampoli • előzmény19795 2017-08-08 17:57:40
Dusek részletesen elemzi Netrebko teljesítményét a III. felvonásban is, és amíg nem hallom magam az ellenkezőjét, neki hiszek a kritikusok közül. Mert általában egyet szoktam érteni a véleményével.
19796   Heiner Lajos • előzmény19794 2017-08-08 16:07:07
De a Fanciulla utolso felvonasa (majdnem) Ramerrez felvonasa...
19795   Edmond Dantes • előzmény19794 2017-08-08 15:09:28
pontosabban: éppen hogy nem az utolsó felvonás Aida felvonása.
19794   Edmond Dantes • előzmény19790 2017-08-08 15:08:07
Bevallom, főleg a Netrebkoról szóló fejezeteket olvastam el alaposabban: nekem mindkettőből az jön le, hogy "elvtársak, elvtársnő, vannak (még?) gondok". Az egyikben: "Oft zittert die Stimme, zumal bei Spitzentönen, nur selten gibt es butterweiche Höhenflüge", a másikban "...enttäuschte die Erwartungen nicht. Vor allem im letzten Akt..." (kiemelések tőlem)...miközben tudjuk: éppen hogy az utolsó felvonás nem Aida felvonása. És érezni vélem utóbbi cikk végén a finom iróniát a "Patria mia"-ária utáni "kelleténél hosszabb ujjongás" és az előadásvégi "Beifallsorkan für Netrebko, Muti und Co..." említésekor.
19793   Edmond Dantes • előzmény19792 2017-08-08 14:37:26
Félnie nem kell, de mégiscsak Aida a "prima donna". Egy jó Adalgisa sem fél (n a g y o n) Normától, de kb. status idem mint Aida/Amneris. Megette a fene azt az előadást, ahol Amneris leénekli Aidát... volt már "szerencsém" ilyenhez, neve(ke)t nem írnék...
19792   telramund • előzmény19788 2017-08-08 12:37:36
Aztán már egy jó mezzonak nehogy félni kelljen egy szoprántól az Aidában.Inkább kedvét szegték valószínűleg.Egyébként is nem hiszem ,hogy nem volt jó.
19791   telramund • előzmény19788 2017-08-08 12:35:20
Ha Te azt a lebegést nem hallod,azt nem hiszem el!Nem először lehet nála abban a hangtartományban hallani,különösen mióta szétfeszített ajakkal énekeli a mély hangjait.
19790   parampampoli • előzmény19789 2017-08-08 11:44:53
Egymással meglehetősen ellentétesek. Az egyik ellentétes a korábbival is. Szóval mindenki dönthet majd önmaga, ha meghallgatja a közvetítést.
19789   Edmond Dantes 2017-08-08 11:11:05
Egy kiegyensúlyozottnak tűnő kritika

és egy másik

objektívnek tűnő itt.

19788   parampampoli • előzmény19787 2017-08-08 10:54:29
Kedvencei mindenkinek vannak, ami nem baj, ha van mellé jó füle. Neked is vannak kedvenceid, pl. Semenchuk. Akinek pont azért volt nehéz helyzete, amire te is célzol. De ezt tudhatta, mikor elvállalta a salzburgi felkérést. (Netrebko hangjában semmi lebegést nem hallok. Meliében annál inkább.)
19787   telramund • előzmény19786 2017-08-08 10:27:20
Hát én sem lennék lelkes mondjuk,ha nem utolsó sztárként, helyenként meg sem említenének az előzmények során.Egyébként tegnap a korábban említett műsorban Netrebeko részletében hangja bizony a magas regioban lebegett és más színben szól ,mint korábban ,sajnos a C -ig nem jutottunk el.Bár ,mint volt koloratukézségű lírai szopránnak az a C nem lehet gond.Duseknek vannak kedvencei,hál Istennek a legnagyobb jelenkori énekesnő is az-nem Netrebkora utalok azt gondolhatod.
19786   parampampoli • előzmény19784 2017-08-08 09:59:43
Dusek, aki a Merker egyik legmegbízhatóbb kritikusa, nem azt írta, hogy olyan rossz volt, hanem egész este feszült volt, vagy mert nem volt jó formában, vagy a folyamatosan énekelt drámai fach bosszulja meg magát. Ez utóbbit csak kérdezi inkább, mint állítja. Egyébként miért ne lehetne Semenchuk gyengébb formában? Ő is csak ember, és egyáltalán nincs könnyű pszichikai helyzetben ebben a salzburgi Aidában. Reméljük, 12-re legjobb formájába hozza magát. Ez az ő érdeke, de a miénk még inkább.
19785   parampampoli • előzmény19783 2017-08-08 09:53:28
A két piano közt akkora a különbség, mint ide Lacháza. Muti Aidáiban mindig bőven volt piano, ott, ahol kellett, ha volt énekesnő, aki meg tudta csinálni őket. És még ő se mindig.
19784   telramund 2017-08-08 08:49:17
Na azért, ha Semenchuk rossz formájában volt ,akkor sem lehetett olyan rossz,ahogy Dusek szakértő írja.Majd meghalljuk szombaton!
19783   telramund 2017-08-08 08:43:39
Ez kell a népnek .Essünk csak túlzásokba.Ilyen még nem volt.Oh dehogynem 100,csak nem ekkor felhajtással.Tegnap A Kulturmontag című kultúrális híradóban pár mondatot mondott Muti is.Kihangsúlyozta, hogy Verdi rengeteg "p" és "pp" és "dolce" istrukciót írt a partiturába .Tehát ne tessenek csodálkozni ,hogy lesz belőle bőven.Remélem most a lelkesedés hangja fog utána szólni,nem úgy ,mint Kaufmann "p" éneklése után,mert ő is csak arra hivatkozik,hogy mi is van a partitúrában, legyen az Verdi vagy Wagner.
19782   parampampoli • előzmény19779 2017-08-07 23:54:44
Az előbbinél részletesebb és szakszerűbb

SALZBURG/ Großes Festspielhaus: AIDA – Sensationsdebüt von Anna Netrebko. Premiere

Salzburg/ Großes Festspielhaus: WENN SICH DER OPERNHIMMEL ÖFFNET: ANNA NETREBKO’S SENSATIONSDEBÜT ALS AIDA (6.8.2017)


„Liebestod“ à la Giuseppe Verdi: Aida und Radames sterben freiwillig gemeinsam und nehmen vom „Tal der Tränen“ mit den Worten „Si schiude il ciel“ – „Wenn sich der Himmel öffnet“ Abschied. Und dieser emotionale Flow ging diesmal voll auf das Konto von Anna Netrebko: hier öffnete sich wahrlich der Opern-Himmel! Ihr Rollendebüt als Aida war tatsächlich sensationell und man muss in der Chronik der Oper bis in die Goldenen 50er und 60er Jahre zurückblättern, will man Vergleichbares finden. Die russische Diva hat die große, blühende Höhe für den Triumph-Akt, sie besteht mit ihrem dramatischen Sopran gegen den riesigen Chor, das Orchester und alle Kollegen; aber sie verfügt zudem auch über die zartesten Piani in der Nilarie, im großem Duett mit Radames („Fugir“) oder in der Final-Szene. Dazu kommt, dass die Stimme der Netrebko keinerlei Schwierigkeiten mit der tiefen Lage hat: sie will offenbar ihren Mezzo-Kolleginnen zeigen, was Belcanto-Qualität im dunklen „Samt“ der unteren Tessitura bedeutet.

Und Nerven hat die russische Primadonna mit österreichischem Pass offenbar überhaupt nicht. Oder sie sind aus Stahl. Denn das Hauptproblem dieser Premiere war wohl der hohe Erwartungsdruck, der nur teilweise eingelöst wurde. Vor allem die sehr statische Regie der iranischen Foto-und Video-Künstlerin Shirin Neshat polarisierte das Publikum, auch beim Ensemble gab es Schwachstellen. Immerhin stand ein frischer, jugendlicher Radames mit Francesco Meli, der sich seit seinem Manrico enorm gesteigert hat, zur Verfügung.

Und auch Riccardo Muti mit den Wiener Philharmonikern und dem Wiener Staatsopernchor (L: Ernst Raffelsberger) gehört zu der Haben-Seite dieser Premiere. Doch halten wir uns an die Chronologie: im Vorspiel der 1871 in Kairo uraufgeführten Oper von Verdi versucht Riccardo Muti den kammermusikalischen Charakter zu betonen und nicht den pathetischen „Kriegs-Sound“. Dann die erste Szene: Dmitry Belosselskiy als düsterer Ramphis bleibt auch in der Folge die beste der „tiefen Männer-Stimmen“. Dann eine wahrlich grandiose „Celeste Aida“ von Francesci Meli (aus Genua): mühelos, hell, mit Emphase vorgetragen. Nun Auftritt von Amneris: Ekaterina Semenchuk wirkt den ganzen Abend angestrengt, nicht in Form – entweder rächt sich das permanente „dramatische Fach“ (von Azucena bis Eboli) oder sie hatte einfach keinen guten Abend. Inzwischen wird klar: die Inszenierung von Shirin Neshat (Bühne Christian Schmidt) setzt ganz auf starke Bilder, verzichtet auf jeden Orientalismus.

Endlich Auftritt von Aida: die russische „primadonna assoluta“ bringt sofort jene Spannung, die alle erhofften. Sie ist keine Sklavin, sondern selbstbewusste „Rivalin“, ihr phantastisches blau-graues Kostüm (Tatyana van Walsum) könnte bei einem internationalen Mode-Event reüssieren. Erster Höhepunkt: „Ritorna vincitor!“ Als Sieger kehre heim. Die Arie der äthiopischen Prinzessin als Wechselbad zwischen Liebe zu Radames und Patriotismus. Die Gefühle wogen wie das wilde Meer. Doch die Hoffnung stirbt zuletzt. Anna Netrebko hat bereits zu diesem Zeitpunkt alles gewagt und alles gewonnen. Und so blieb es auch: der König von Robert Tagliavini war zu bieder und den Raum-Dimensionen des Großen Festspielhauses nicht ganz gewachsen.

Das gilt dann auch für den Amonasro von Luca Salsi. Er wirkt wie der jüngere Bruder von Aida. Dazu ein statischer Triumphmarsch – spätestens hier wird klar, dass das Konzept der „großen Bilder“ nicht wirklich aufgeht. Aber was soll’s wenn man einen so herrlichen Nilakt mit mühelosem hohen Piano-C erleben kann. Und auch das Duett mit Radames hat man selten so verführerisch, so hoffnungsfroh gehört wie bei dieser Premiere. Die Gerichtsszene war dann wieder ein kleiner Rückschritt, am Ende wurde der Tenor auch etwas müde. Aber der überirdische Klang von Anna Netrebko entschädigte dann im Finale für alles, was zu einer Sternstunde fehlte. Das Aida-Rollendebüt von Anna Netrebko ist jedenfalls schon jetzt in die Operngeschichte eingegangen! Und der Opernhimmel hat sich geöffnet!

(Peter Dusek)
19781   Haandel • előzmény19780 2017-08-07 20:09:21
AIда
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Erkel Színház

CSAJKOVSZKIJ: A diótörő

17:00 : Budapest
BFZ Próbaterme

Bíró Ágnes, Tuska Zoltán (hegedű), Kostyál Péter, Sipos Gábor (brácsa),
Kertész György, Sovány Rita (cselló), Jóföldi Anett (altfuvola), Bazsinka József (tuba), Polónyi Ágnes (hárfa), Ivanyickaja Irina (zongora)
"Vasárnapi kamarazene"
SOSZTAKOVICS: Adagio (A tiszta csermely című balettből)
LAURENT BOUTROS: Amasia
TORU TAKEMITSU: Toward the Sea (I. The Night, II. Moby Dick, III. Cape Cod)
ANDY EMLER: Tuba Stone
CSAJKOVSZKIJ: d-moll vonósszextett („Firenzei emlék”), Op.70

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

"Házimuzsika a Zeneakadémián"
Fejérvári Zoltán tanítványai
ELMARAD

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, XXIII. terem

"Házimuzsika a Zeneakadémián" Botvay Károly tanítványai

18:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

Gaál Dániel, Pelle Fanni, Hadobás Gergely, Madarasi Szabolcs, Kóta Donát, Blaskovics Bence (cselló)
Taraszova Brigitta (zongora)
"Kertész Ottó növendékeinek cselló tanszaki koncertje"
POPPER: 22. etűd
J.S. BACH: 3. (C-dúr) csellószvit, BWV 1009 – Gigue
DAVIDOV: 2. (a-moll) csellóverseny, op. 14 – 1. tétel
POPPER: 10. etűd
J.S. BACH: 3. (C-dúr) csellószvit, BWV 1009 – Courante
LALO: d-moll csellóverseny – 1. tétel
POPPER: 20. etűd
CRUMB: Csellószonáta – 1. tétel
SCHUMANN: a-moll csellóverseny, op. 129 – 1. tétel
POPPER: 20. etűd
LUTOSŁAWSKI: Sacher-variációk
HAYDN: 1. (C-dúr) csellóverseny, Hob. VIIb:1 – 3. tétel
J.S. BACH: 6. (D-dúr) csellószvit, BWV 1012 – Prélude
BUKINYIK: f-moll etűd
POPPER: 12. etűd
J.S. BACH: 6. (D-dúr) csellószvit, BWV 1012 – Prélude
KABALEVSZKIJ: 1. (g-moll) csellóverseny, op. 49 – 1. tétel

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Perényi Miklós (cselló), Spányi Miklós (csembaló)
J.S. BACH: 1. (G-dúr) csellószvit, BWV 1007
g-moll prelúdium és fúga, BWV 885
g-moll szonáta viola da gambára és csembalóra, BWV 1029
G-dúr szonáta viola da gambára és csembalóra, BWV 1027
D-dúr prelúdium és fúga, BWV 874
D-dúr szonáta viola da gambára és csembalóra, BWV 1028

18:00 : Budapest
FUGA Budapesti Építészeti Központ

Zétényi Tamás (cselló)
J.S. BACH: Szóló szvitek BWV 817, 997, 1002, 1013 (ZÉTÉNYI Tamás átiratában)

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: Bohémélet

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Jevgenyij Koroljov, Anna Vinnitskaya, Ljupka Hadzigeorgieva (zongora)
Concerto Budapest
Vezényel: Keller András
J.S. BACH: Karácsonyi oratórium, BWV 248 – Pastorale
J.S. BACH: d-moll háromzongorás verseny, BWV 1063
J.S. BACH: A-dúr zongoraverseny, BWV 1055
J.S. BACH: c-moll kétzongorás verseny, BWV 1060
J.S. BACH: c-moll kétzongorás verseny, BWV 1062
J.S. BACH: f-moll zongoraverseny, BWV 1056
J.S. BACH: C-dúr háromzongorás verseny, BWV 1064

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Kristóf Réka, Mester Viktória, Kovácsházi István, Sebestyén Miklós, (ének)
Kántor Balázs (cselló), Bizják Dóra (zongora)
Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Hamar Zsolt
KODÁLY: Két ének - mély férfihangra zenekarral
KODÁLY: Fölszállott a páva - változatok egy magyar népdalra
KODÁLY: Jézus és a kufárok - vegyeskarra
KODÁLY: Békesség-óhajtás - vegyeskarra
KODÁLY: Szonatina csellóra és zongorára
KODÁLY: Budavári Te Deum

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Kiss-B. Atilla, Beéri Benjámin, Ninh Duc Hoang Long, Patak Zita (ének)
Dóczi Áron
Symphonia Fantasia
Vezényel: Ménesi Gergely
CORELLI: g-moll (Karácsonyi) Concerto grosso Op. 6 No.8
HÄNDEL: Messiás - He shall feed his flock
CSAJKOVSZKIJ: Diótörő - szvit
FRANCK: Panis Angelicus
BIZET: Agnus Dei
SCHUBERT: Ave Maria
DONIZETTI: Szerelmi bájital - Nemorino románca
ADAM: Cantique de Noël
19:00 : Győr
Evangélikus Öregtemplom

Joanna Kamenarska (hegedű)
Akadémia Klasszika Salzburg
Művészeti vezető: Bényi Tibor (gordonka)
GEMINIANI-CORELLI: d-moll “La Folia” Concerto grosso No. 12
HÄNDEL-HALVORSEN: g-moll Passacaglia
J.S. BACH: E-dúr hegedűverseny, BWV 1042
MOZART: G-dúr “Milánói” szimfónia, KV 156
Tobi Reiser - népzenei gyűjtése
A mai nap
történt:
1865 • Schubert "Befejezetlen" szimfóniájának bemutatója (Bécs)
született:
1749 • Domenico Cimarosa, zeneszerző († 1801)