vissza a cimoldalra
2015-07-05
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Rovataink
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (52908)
Milyen zenét hallgatsz most? (24249)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (1978)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (2880)
Társművészetek (977)
Kedvenc felvételek (140)
Kedvenc előadók (2717)
Momus társalgó (5683)
Kedvenc művek (107)

Olvasói levelek (10692)
A csapos közbeszól (93)

Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2103)
Történelem (419)
Franz Schmidt (320)
Szkrjabin (301)
Dühöngő és lappangó őrültek számára (418)
Jonas Kaufmann (1160)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (1277)
Karmesterekről, karmesterségről-"úgy általában" (573)
Házy Erzsébet művészete és pályája (3249)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (805)
Élő közvetítések (4621)
Palcsó Sándor (129)
A Zeneakadémián uralkodó áldatlan állapotokról... (686)
Operett, mint színpadi műfaj (2480)
Momus-játék (4856)
Pantheon (1508)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Opernglas, avagy operai távcső... (Sesto, 2003-09-04 14:20:49)

   
18602 • Heiner Lajos 2015-06-28 19:53:37
http://www.delmagyar.hu/vilagvevo/alfoldi_robert_nem_szeretnek_mismasolni/2435601/
18601 • Haandel 2015-06-28 12:29:50
Das Wiener Staatsopernmagazin
28. Juni 2015 | 15:05 | Ö1

Ausschnitte aus aktuellen Aufführungen der Wiener Staatsoper und ein Gespräch mit dem Dirigenten Michael Boder.
18600 • Búbánat 2015-06-26 19:15:00
Budapesten az Armel Opera Festival

Népszava-információ|2015. jún 25. 05:48
[A+ A-]

Nemzetközi operafesztivál lesz június 29. és július 3. között a Thalia Színházban. Az idei Armel Operaverseny programjában számos különleges előadás lesz látható.

„Az Armel Operafesztivál második otthona lett Avignon. Az avignoni jelenlét példátlan nemzetközi együttműködés eredménye. A francia fesztiválváros színesíteni kívánja programkínálatát, így világhírűvé vált színházi fesztiválja mellé egy kortárs operafesztivál produkcióit fogadja be: Magyarországról az Armel Operafesztivált érte ez a megtiszteltetés. Az együttműködés értelmében az Operafesztivál legjobb produkciói nem csupán az eredeti, magyar helyszínen, hanem Avignonban is megtekinthetők.”
18599 • telramund 2015-06-26 18:28:01
Sommernachtsmusik 28.06.2015.
Gipfeltreffen der Stars auf dem Münchner Königsplatz


Anna Netrebko , Sopran Jonas Kaufmann, Tenor

Thomas Hampson, Bariton Elena Zhidkova, Mezzosopran

Ildar Abdrazakov, Bass

Janacek Philharmonie Ostrava

Musikalische Leitung: Claudio Vandelli

Dmitri Hvorostovsky betegsége miatt Thomas Hamson
18598 • Búbánat 2015-06-26 12:15:10
...És várjuk őt jövő áprilisban a Müpába, az áriaestjére!
18597 • telramund 2015-06-26 09:50:13
Nálunk a bátyámnak volt kisagy daganata,kétszer is megoperálták ,de az nagyon rossz "helyen "volt és 8 évesen meghalt.
Viszont több olyan ismerősöm is van,akiket agydanatattal operáltak és teljesen jól van,pedig már több ,mint 10 éve voltak ezek a műtétek.Persze maga a tumor jóidulatú volt.
Na ennyit offolásnak. A művésznek meg kívánjuk a legjobbakat!
18596 • Cilike Előzmény 18595 2015-06-25 23:34:23
Nem tudtad? Még mielőtt az énekkarba kerültem volna, 1989 őszén volt ez. Meggyógyult, de nem volt ugyanaz az ember.
18595 • álmodó Előzmény 18594 2015-06-25 23:10:54
Miiiiiiiiiiiiii?
18594 • Cilike 2015-06-25 22:03:57
Apukámnak pl. tökéletesen eltávolítható agydaganata volt, meg is gyógyult fizikailag, de pszichésen nem. Elviselhetetlen lett, fokozatosan. Nehéz dolog egy ilyen súlyos betegség, feldolgozni, túlélni, meggyógyulni.
18593 • telramund Előzmény 18592 2015-06-25 17:44:55
Ön másról beszél.Vagy mást akar belemagyarázni.

Aztán tudhatná,hogy bizony a koponyában elhelyezkedő daganatok lehetnek olyan jó helyen,hogy eltávolításuk ilyen vagy olyan módszerrel könnyű vagy könnyebb és teljes gyógyulással jár.Miként hasonló a helyzet a kismedencében is.Nem ?
18592 • Heiner Lajos Előzmény 18590 2015-06-25 13:45:32
Egy daganat sose lehet jo helyen. Meg a kismedenceben sem...
18591 • Búbánat Előzmény 18590 2015-06-25 12:28:56
Emlékszem, az 1989/90-es évekre, amikor a kezdő Hvorosztovszkij feltűnt a szovjet és nemzetközi "porondon"! A cardiffi énekversenyen baritonjával szinte "berobbant" a legnagyobbak közé és ezzel a köztudatba. Akkor olyan helyen laktam itt Pesten, hogy fogni tudtam egy szobaantennával a szovjet televízió egyik zenecsatornáját. Nem volt olyan hét, hogy ne az ő gálakoncertjeit, énekversenyeit később vele teljes operákat is, közvetítette volna (élőben vagy felvételről). Emlékszem, minden áriája után tombolt a közönség. Óriási sikere volt. Hamar beindult a világkarrierje is, mely máig tart...Remélhetőleg még soká!
18590 • telramund 2015-06-25 12:08:58
Remélhetőleg jó helyen a daganat és megfelelő időben ismerték fel!
18589 • Orfeusz 2015-06-25 11:29:42
Agydaganattal kezelik Hvorosztovszkijt
18588 • Heiner Lajos 2015-06-25 10:54:13
http://www.operanews.com/Opera_News_Magazine/2015/6/News/Hvorostovsky_Summer_Engagements.html

Drukkolunk...
18587 • telramund 2015-06-20 10:03:50
Lehet Netrebko tanítani is tud nem csupán énekelni,mert Yusif Eyvazov egész jó ezen a koncerten sőt(!),mintha nem is az énekelne,mint aki pár hónappal ezelőtt.
18586 • telramund 2015-06-20 09:57:06
https://www.youtube.com/watch?v=f-hiF_UCulg

Gala State Hermitage Museum 250th Anniversary 2015

Anna Netrebko stb.
18585 • Búbánat 2015-06-17 22:56:53
Erda szerepében díjazták Fodor Bernadettet

• 2015. június 16. -
• (um) -
• Fidelio -

Bécsben, június 7-én este a "legjobb női mellékszereplő" kategóriában kiváló közreműködése eredményeként Fodor Bernadett mezzoszoprán elnyerte a "Musiktheaterpreis 2015 - Goldener Schikaneder" díjat.
18584 • -zéta- Előzmény 18575 2015-06-17 21:12:14
Déry Gabriella könyvének CD-mellékletén rajta van a Turandot-ária, a kérdések az egész jelenet a No, no principessa! végéig... A felvétel élő, 1962-ben készült.

A fenti urak közül egyedül Corelli 61-es felvétele közelíthető Déry partneréhez, Nikola Nikolovéhoz.... a többi távolról csodálhatja...
18583 • Haandel 2015-06-14 11:49:09
Oper aus Österreich
Sonntag 14. Juni 2015 | 15:05 | Ö1

Kostproben aus dem Repertoire der Volksoper Wien sowie aus Produktionen der Bundesländerbühnen.
18582 • karnagy 2015-06-08 17:20:49
Pár éve láttam a bécsi Rheingoldot. A rendezés nem tetszett, olyan semmilyen volt, viszont a pultnál Thielemann állt, és hát miatta megérte. Tegnap adtam még egy esélyt a bécsi Ringnek - ezúttal Az istenek alkonyát néztem meg Sir Simon Rattle vezényletével.

Bechtolf rendezése ezúttal sem győzött meg. Szemmel láthatólag nincs mondanivalója a Ringről. Futkorásznak, fekszenek, állnak az énekesek, süllyedők jönnek-mennek. A látvány is sivár. Azért amikor erős rendezői előadások láthatók Európában (Koppenhága) vagy izgalmas látványvilággal nyűgözik le a nézőt (Valencia és esetleg a Műpa) - ez édeskevés.

Rattle csúnyát bukott - nem véletlenül. Legalább háromszor esett szét a zenekar, a III. felv. Siegfried-elbeszélésének bevezetőjében brutálisan durván. Alig mert meghajolni a végén. Aztán egyedül már ki sem ment, csak Herlitzius-ékkal. Én sok bécsi előadást láttam már. Olyat is, ahol unott volt a zenekar. De még unalmukban is fantasztikusan tudnak játszani. De ennyi kürtgikszert, szétcsúszást még soha nem tapasztaltam velük.

Az énekesek közül Gould szenzációs volt, Herlitzius is nagyon tetszett, és jó volt hallani az intakt formában gyönyörű lírával éneklő Anne Sofie von Ottert is. Struckmann nem egy Salminen vagy Halfvarson-hang-nagybirtokos, de jó volt.

Igazából miattuk érte meg elmenni a bécsi előadásra, ami semmivel sem jobb, mint a Műpa-beli, sőt. Kár, hogy nem az előző napon a pultnál álló Fischer Ádám vezényelt, mindenki nagyon dicsérte a Fidelióját.
18581 • Haandel 2015-05-31 07:45:31
Das Wiener Staatsopernmagazin
Sonntag 31. Mai 2015 | 15:05 | Ö1

Ausschnitte aus aktuellen Aufführungen der Wiener Staatsoper und ein Gespräch mit dem Dirigenten Jesús López Cobos.
18580 • parampampoli Előzmény 18579 2015-05-30 11:23:37
Később csodálatos Desdemona és Violetta is!
18579 • telramund 2015-05-30 10:22:26
https://www.youtube.com/watch?v=eJ7XCNpPmK0

Micsoda jó énekesnő volt Maria Chiara.A legendás margitszigeti Mephistofele Margitja!
18578 • Búbánat 2015-05-28 10:15:01

Opéra National De Paris saison 2015/2016
18577 • Haandel 2015-05-27 18:52:20
Teatro alla Scala
2015/2016 Season
18576 • parampampoli Előzmény 18575 2015-05-25 19:45:58
Alagna nem tetszik egyedül, a többi a maga nemében mind nagyon jó.
Az én éremtáblázatom:
1. Barioni
2. Bonisolli
3. Corelli 1961
18575 • telramund 2015-05-25 19:01:52
https://www.youtube.com/watch?v=tL8iO2N8HJQ

Tessék lehet választani!!!

No, No! principessa altera Top Note
♦ Franco Corelli Metropolitan Opera House Debut 1961
♦ Franco Corelli Arena di Verona final Calaf 1975
♦ Franco Bonisolli Arena di Verona 1979
♦ Daniele Barioni Teatro La Fenice 1966
♦ Amadeo Zambon Teatro Verdi di T
♦ Luciano Pavarotti San Francisco 1977
♦ Vladimir Galouzine Gran Teatre del Liceu 2009
♦ Roberto Alagna Théâtre Antique d'Orange 2012
♦ Jan Kiepura (Sung in German) 1933


Corelli ,Corelli Corelli!!!!!!!!!!!!!!!!
18574 • parampampoli 2015-05-22 10:26:04
Conchita Wurst nem a müncheni operaházban énekelt, és nem Richard Strauss Saloméjában, ha jól emlékszem. Ne keverjük már össze a show businesst a komoly zenével! Még ha egyes csodarendezők törekvése épp ez lenne is, legalább mi ne engedjünk az ő szempontjaiknak.
18573 • Cilike 2015-05-22 10:09:27
Conchita Wurst után mit csodálkoztok? Akkor bezzeg olllyan toleráncs volt mindenki. Ez a következménye.
18572 • parampampoli Előzmény 18571 2015-05-22 09:59:43
Hihetetlen... -:((((
18571 • Orfeusz 2015-05-21 21:29:54
Bayerische Staatsoper transzvesztita eloadot keres a kovetkezo Salome bemutatohoz aki eltatogja a zarojelenetet (nem vicc)

a hirdetes ha vkit erdekel:)

erdekes eloadas lesz annyi bizonyos..
18570 • Búbánat Előzmény 18569 2015-05-20 14:15:14
Nem is ez a lényeg; van, aki csak a világhíresség neve után (vagy korábbi, személyes élményei után) kíváncsi még most is énekére, alakításaira; nem fogja zavarni az sem ha a hang már nem makulátlanul szólal meg.
18569 • parampampoli Előzmény 18568 2015-05-20 09:32:59
Nagy szám sose volt.
18568 • lujza Előzmény 18567 2015-05-20 01:34:50
Sajnos már a Müpa-beli koncertjén is hallatszott, hogy megkopott a hangja.
18567 • Búbánat Előzmény 18566 2015-05-19 22:45:49
Fertőrákos - Barlangszínház
18566 • Búbánat 2015-05-19 22:44:23
Júniusban Ramón Vargas, a mexikói születésű sztártenor a Győri Filharmonikus Zenekarral ad gálakoncertet!

2015. június 20. szombat 20:30 - Barlangszínház - Ramón Vargas koncert

Műsoron Mozart, Rossini, Verdi, Donizetti, Massenet operarészletek, valamint népszerű olasz és spanyol dalok.

Közreműködik a Győri Filharmonikus Zenekar

Vezényel: Srboljub Dinic


Ramón Vargas mexikói születésű énekes napjaink vezető tenoristái közé tartozik. Nemzetközi karrierje a milánói Enrico Caruso Énekversenyen aratott 1986-os győzelmét követően indult el. Ma már a világ valamennyi jelentős operaszínpadának szívesen látott vendége.

Jegyár: 9.000 Ft / 7.500 Ft
18565 • parampampoli Előzmény 18560 2015-05-18 23:08:04
Megnéztem a bécsi Nabuccót. Azt hiszem, hogy Lucicon már semmi pihenés nem segítene. Ez a hang kész: fénytelen, csúnya, ráadásul olyan hamis időnként, hogy rossz hallgatni. Az is egy marha, aki ezt még szerződteti nagy házakba. Guleghina ellenben döbbenetes: a 2001-es premier óta az összes bécsi szériájából láttam pár előadást, volt, hogy kizarándokoltam az összesre. Idén nem tudtam menni, az igazat megvallva Domingo miatt olyan fene nagy kedvem se volt hozzá, de most már sajnálom, mert biztos vagyok benne, hogy Guleghina élőben most is lehengerlő élmény lehetett. Mondhatnám, jobb, mint valaha, ha nem imádtam volna mindig. De most talán még perfektebb, a magas hangok nem alacsonyak, és szól minden fekvésben, csodálatos pianókkal. Michele Pertusi Don Pasquale után öltötte magára Zakariás jelmezét -- hát, érdekes váltás az biztos. Hibátlan stílusismerettel énekelt, ami nekem a sok, ezen a téren nem nagyon jeleskedő szláv fachtársa után élményt jelentett, de a felvétel alapján valószínűsíthető, hogy a hangerőt illetően lehettek problémái.
18564 • parampampoli Előzmény 18560 2015-05-18 18:23:09
Ma este Domingo énekli az utolsó bécsi Nabucco-előadást!
18563 • telramund Előzmény 18562 2015-05-17 09:07:14
De bizony nem megfújja, hanem tartja.És nem alacsony,nem halálfélemszagú,hanem gyönyörű és hatalmas az erőlködés és lebegés legkisebb jele nélkül!Valószínű valaki figyelmeztette és tudott változtatni a technikáján,mert azért utoljára ,amikor hallottam kissé alacsonyak tűnt egy két magassága.
18562 • Cilike Előzmény 18560 2015-05-17 08:52:35
Nem mondod, hogy még mindig megfújja az első finálé magas d-jét?
18561 • parampampoli Előzmény 18560 2015-05-17 07:21:38
Guleghina mélysége tulajdonképpen sose volt olyan "acélos", mint egy drámai szoprántól az szokásos, ezért mondják a finnyásabb olaszok, hogy nem is drámai szoprán. A közép- és magas regiszterét biztos nem hallják. Vagy nem akarják. Van ilyen: szelektív hallás, úgy hívják. Alig várom, hogy lássam ezt a felvételt, és igen: Guleghinát kéne meghívni Pestre, nem Florezt vagyonokért, a sok sznobnak. Nem keres a színház szereposztási tanácsadót? Szívesen adok, adunk jó pénzért. Én akár ingyen is. -:)
18560 • telramund 2015-05-17 00:03:51
Verdi Nabucco.Wiener Staatsoper 2015 05 14.

A címszerepet a veterán tenor Placido Domingo énekelte volna,de-számomra legalább is jó hírként-lemondta az előadást.Valószínű a sznob bécsi közönség nagyon csalódott lehetett,mert ilyen hideg fogadtatását előadásnak még nem láttam azon a tájon.Előadás közben egy bravó el nem hangzott ,még a híres kórus után sem.Pedig a szereposztás nem volt rossz legalább is nem tűnt annak.
Előadás végén az egyes szereplőket finoman megbravózták és három meghajlás után a közönség elvonult.

Domingo helyett Zeljko Lucic ugrott be tudtommal eddig valamennyi előadásba.Sajnos bármennyire is sokat énekelte ezt a szerepet-,valaha nagyon jól -,mára csak romjaiban van mindez.A felső quartja teljesen matt,” fa” hang.Egy két szép pianó még előfordult, de egészében nem sokkal lehetett volna rosszabb a Maestro (P.D).Figura meg lapos.semmi játék csak ,ami kötelező végtére színpadon vagyunk.De ugyanezzel az arckifejezéssel énekelte Gerardot is az Andre Chenierben.Hát senkit nem hozott lázba.Jót tett volna,ha a beugrások helyett kicsit pihenne,mert a túlfáradás jelei mind fizikálisan,mind a vocet illetően ott vannak!

Zakariast Michele Pertusi énekelte.Na Ő aztán nem súlyos olasz basszus,amit a szerep megkíván.Sokszor nem is lehetett hallani.Kultúrált,amit csinált,de ide más kellene!

Számomra természetesen nagy kedvencem Maria Guleghina volt a fontos,mint Abigail!
Ő sem most kezdte,sem a pályát ,sem a szerepet.Abigail a legjobb szerepe volt és,amint a későbbiekben kiderült az is maradt.Természetesen olyan nagy sikere nem volt,mert Bécsben már elszoktak attól,hogy valakinek nagy hangja van.
Belépésénél és a tercettben elég sok mély hangot kell produkálni,amivel régebben nem volt semmi probléma.Most azonban adós maradt a valamikori „tökös” mélységekkel.Na gondoltam az ilyen finoman odatett mély hangok után mi lesz a magasságokkal?Nos ,amit produkált ezen a téren fantasztikus.Minden magas hangot megénekelt,még azt is ,amit csak Ő szokott régebben.Fantasztikus erővel szólt a gyönyörű hangja és ,amit pianókban csinált változatlanul utánozhatatlan.Ragyogóan néz ki,kitűnően játszik-persze ez nem újdonság.Az,hogy a mély regiszter erőtlenebb lett valószínű koncepció az énektechnikájában,mert inkább választotta a biztos magasságokat.Nagyon jól tette.Abigail halála,mint mindig most is felejthetetlen volt!
A karmester a nagy rutinú Jesús López Cobos volt.Jó tempókkal,kézben tartotta az előadást!
A rendezésből szinte semmi sem maradt.Megvolt a diszlet és mindenki csinálta,amit tudott.
Így nem is volt olyan zavaró a rendezés,mint anno!Kórus, zenekar ott voltak.
Bécsben is csak vízzel főznek!Guleghinát pedig nem ártana meghívni Budapestre,mert még mindig varázslatos!
18559 • Búbánat 2015-05-16 14:02:25

Az USA volt alelnöke bevonul az operairodalomba

MNO.hu, 2015. május 15., péntek 08:54
Ökológiai operát mutat be a milánói Scala, a mű Al Gore amerikai politikus bestsellere alapján készült.

Giorgio Battistelli római zeneszerző műve, a CO2 az USA egykori alelnöke, Al Gore amerikai politikus Kellemetlen igazság című bestsellere alapján készült. Az olasz nyelvű operát Cornelius Meister német karmester vezényletével adják elő, a rendező Robert Carsen, a színpadkép Paul Steinberg munkája. Az előadáson megjelennek Edward Burtynsky kanadai fotós képei is. Az előadáson Sebestyén Miklós basszus is fellép.
18558 • Héterő Előzmény 18555 2015-05-02 21:19:26
Haandelnak hála (!) - itt van a tegnapi élő közvetítés.
Tnd.rar - 94 Mb
18557 • bermuda Előzmény 18556 2015-05-02 18:55:00
Lájkolom kedves Zéta )))
18556 • -zéta- Előzmény 18553 2015-05-02 18:36:24
Ez egy eddig elfeledett részlet az ősverzióból...:-)
18555 • parampampoli Előzmény 18554 2015-05-02 17:38:10
Ezt a mostanit sajnos nem láttam, várom, hogy esetleg a felvétele felkerül a tubusra, és ott meg tudjam nézni. Egy korábbi salzburgi verzióban már ment a Berio-finálé, nekem az akkor nem tetszett, túl hosszú volt és elég unalmas. Persze régen volt, lehet, hogy ma már jobban tetszene. Nekem az a változat tetszett eddig legjobban, amit Sass és Karizs énekeltek az Erkelben 1983-ban, az az Alfano-verziónak egy hosszabb formája, nagyon nehéz az énekeseknek, azért nem csinálják soha. Sajnos az utóbbi időben rengeteg karmester meg színház azzal a felkiáltással, hogy a finálé már nem Puccini műve, minél előbb túl kell esni rajta, még a rövid változatból is kihúzzák az "Del primo pianto" kezdetű részt, anélkül meg a befejezés, Turandot nagy fordulata teljesen értelmetlen.
18554 • Héterő Előzmény 18553 2015-05-02 17:15:50
Pedig nem is április, hanem május 1-e volt.
Esetleg hallgattad a T. alla Scala Turandotját? Nagyon kíváncsi lennék a Beriot-féle, Brünnhilde-Isolde-képzetet idéző, kissé Straussra (?) hajazó befejezésről alkotott véleményedre.
18553 • parampampoli 2015-05-02 17:00:55
Megakoncerttel nyitották meg a milánói EXPO 2015-öt. Néhány komolyan vehető énekes mellett a főszereplő Andrea Bocelli volt. (Ki is lehetne más?) Az olasz operabarátok körében minden fórumon két napja csak a show hihetetlen olcsósága, a műsorvezetés amatőrizmusa volt a téma, de ma reggel óta az "Il Giornale"-ban (Berlusconi országos napilapja) megjelent kritika a téma, amely felülmúlhatatlan "hozzáértésről" árulkodott. Bocelli érdemtelen hozsannázását a következő mondattal zárta: "a vége felé, hogy tartsa magát a mindenki által ismert, híres dallamokon, előadta az O mio babbino caro-t az André Chenierből".
-:))))
18552 • Heiner Lajos Előzmény 18551 2015-05-01 22:18:43
Egyetértek!
18551 • Búbánat Előzmény 18549 2015-05-01 18:13:20
Engem ebből a listából egyedül a Lucia di Lammermoor meg a Werther érdekelne. De nyilván, mindenki talál benne kedvére valót.
18550 • joska141 Előzmény 18549 2015-05-01 18:08:50
A Pesti Vigadó valamennyi előadást élőben, a feltüntetett időpontokban, közvetíti.
Azt hiszem már lehet jegyeket is vásárolni az előadásokra.
18549 • telramund 2015-05-01 17:46:36
The 2015/16 Live Cinema Season will see a total of 12 Royal Opera House productions relayed live to more than 1,500 cinemas in over 35 countries. The screenings include six Royal Opera and six Royal Ballet productions.

Romeo and Juliet, 22 September at 7.15pm
The Royal Ballet
By Kenneth MacMillan
Music: Sergey Prokofiev

Le nozze di Figaro, 5 October at 6.45pm
The Royal Opera
Wolfgang Amadeus Mozart
Dir: David McVicar
Cond: Ivor Bolton
Cast includes Erwin Schrott and Anita Hartig

Viscera / Afternoon of a Faun / Tchaikovsky pas de deux / Carmen, 12 November at 7.15pm
The Royal Ballet
By Liam Scarlett / Jerome Robbins / George Balanchine / NEW Carlos Acosta
Music: Lowell Liebermann / Claude Debussy / Piotr Il'yich Tchaikovsky / Georges Bizet

Cavalleria rusticana / Pagliacci NEW, 10 December at 7.15pm
The Royal Opera
Pietro Mascagni / Ruggero Leoncavallo
Dir: Damiano Michieletto
Cond: Antonio Pappano
Cast includes Eva-Maria Westbroek, Dimitri Platanias, Aleksandrs Antonenko and Carmen Giannattasio

The Nutcracker, 16 December at 7.15pm
The Royal Ballet
By Peter Wright, after Lev Ivanov
Music: Pyotr Il'yich Tchaikovsky

Rhapsody / The Two Pigeons, 26 January at 7.15pm
The Royal Ballet
By Frederick Ashton
Music: Sergey Rachmaninoff / André Messager, arranged by John Lanchbery

La traviata, 4 February at 6.45pm
The Royal Opera
Giuseppe Verdi
Dir: Richard Eyre
Cond: Yves Abel
Cast includes Venera Gimadieva and Saimir Pirgu

Boris Godunov NEW, 21 March at 7.15pm
The Royal Opera
Modest Musorgsky
Dir: Richard Jones
Cond: Antonio Pappano
Cast includes Bryn Terfel, Kostas Smoriginas and John Tomlinson

Giselle, 6 April at 7.15pm
The Royal Ballet
By Marius Petipa, after Jean Coralli and Jules Perrot
Music: Adolphe Adam, revised by Joseph Horovitz

Lucia di Lammermoor NEW, 25 April at 7.15pm
The Royal Opera
Gaetano Donizetti
Dir: Katie Mitchell
Cond: Daniel Oren
Cast includes Diana Damrau and Charles Castronovo

Frankenstein NEW, 18 May at 7.15pm
The Royal Ballet
By Liam Scarlett
Music: Lowell Liebermann

Werther, 27 June at 7.15pm
The Royal Opera
Jules Massenet
Dir: Benoît Jacquot
Cond: Antonio Pappano
Cast includes Vittorio Grigolo and Joyce DiDonato
18548 • Haandel 2015-04-26 13:39:03
Das Wiener Staatsopernmagazin
Sonntag 26. April 2015 | 15:05 | Ö1

Ausschnitte aus aktuellen Aufführungen der Wiener Staatsoper und Gespräche mit Künstler/innen.
18547 • Búbánat 2015-04-25 14:25:30
Leo Nucci: "Nem búcsúzom a színpadtól"

• 2015. április 23. -
• Szentgyörgyi Rita -
• Fidelio -

A hatvanas évek végén A sevillai borbély Figarójával debütált, majd 1980-ban Luciano Pavarotti partnereként hódította meg a Metropolitan Operát és vele együtt a nagyvilágot. Korunk egyik leghíresebb Verdi-interpretátorával és legnagyobb Rigolettójával, Leo Nuccival budapesti áriaestjét követően beszélgettünk. INTERJÚ
18546 • Haandel 2015-04-20 16:02:43
The Exclusive Opera Lively Interview with Elina Garanca
18545 • Haandel 2015-04-18 09:29:25
Opera Europa Digital Platform will offer a range of content from the most popular titles to the most innovative:
■ a showcase complete opera each month from one of 15 partner theatres
...
18544 • Búbánat Előzmény 18543 2015-04-16 09:22:40
Talán most sikerül:

A Bécsi Állami Opera honlapja
18543 • Búbánat Előzmény 18541 2015-04-16 09:20:43
A Bécsi Állami Operaház honlapja
18542 • Búbánat Előzmény 18541 2015-04-16 09:18:31
[url] http://www.wienerstaatsoper.at/Content.Node/home/aktuelles/neuigkeiten/Spielplan_15-16.de.php; DIE SAISON 2015/2016 AN DER WIENER STAATSOPER
[/url]
18541 • Búbánat 2015-04-16 09:17:49
[url] http://www.wiener-staatsoper.at/Content.Node/home/aktuelles/neuigkeiten/Spielplan_15-16.de.php; DIE SAISON 2015/2016 AN DER WIENER STAATSOPER
[/url]

Ehhez kapcsoltan az Operavilág.net cikkét is belinkelem:

Évadot hirdetett a Bécsi Állami Operaház
18540 • lujza Előzmény 18534 2015-04-11 02:21:33
Azért lenne pár előadás, amit megnéznék.
18539 • karnagy 2015-04-10 14:32:27
Viszont lesz Bécsben Eötvös-opera (Három nővér)...azért azt meg fogom nézni.
18538 • musicus2 Előzmény 18533 2015-04-10 14:28:56
Ils sont Charlies aussi... Ők is Csárlik... N'est-ce pas?
18537 • Heiner Lajos Előzmény 18536 2015-04-10 14:15:57
Szerencsére a Franzjosef szobrok még álnak!
18536 • telramund 2015-04-10 14:14:23
Hát Bécs rég nem olyan ,mint régen!És ez vonatkozik mindenre nem csak a Staatsoperre!
18535 • Heiner Lajos Előzmény 18534 2015-04-10 14:07:22
És már a fagylalt sem olyan hideg, mint régen...-:(
18534 • parampampoli 2015-04-10 13:45:50
A bécsiek jövő évadja kb ugyanaz a nagy rakás ..., ami az idei volt. Semmi és senki, pár kivételes esetet (Gruberova, Netrebko) leszámítva. Az árak csillagászatiak. Egy bukott Macbeth után készül a második, Tezier címszereplésével. Vicc. Keenlyside Rigoletto-botránya után kitűzték Renatóra -- hogy mi van? Már Bécsben sem lehet megbukni. Következmények nélküli ország lett az is.
18533 • Búbánat Előzmény 18514 2015-04-08 12:33:07
A Tannhäuser újbóli műsorra tűzéséért tüntettek Novoszibirszkben
18532 • karnagy 2015-04-06 19:40:13
Április 4-én volt szerencsénk egy nagyszerű bécsi Elektrához. Nagyszerű, tökéletes Elekra volt Nina Stemme: hihetetlenül árnyalt vokális és színészi teljesítményt nyújtott, óriási élmény volt. Az, hogy Ricarda Merbeth ugrott be Chrysothemis szerepébe - nagy szerencse volt. Nagyon szépen illett egymáshoz ez a két nagy hang.
Anna Larssont soha nem tartottam hang-nagybirtokosnak, de a valenciai Ring Frickája óta nagyon kedvelem őt. Hallottam már Erda szerepében, és számítottam a nem túl nagy, de szép hangra és az intelligens alakításra - Klütaimnésztrája igazán megrázó volt: egyszerre bűnös és áldozat. Ahogy kerekesszékében utoljára visszafordult, és Stemme arcába nézett - az döbbenetes pillanat volt.
Falk Struckmannt én nagyon szeretem. Szép, meleg, drámai hangon szólaltatta meg Oresztész szólamát. Norbert Ernst Aigisztosz megformálója is remek vokális teljesítményt nyújtott.

A kritikusok eléggé lehúzták a rendezést (és a premieren is bukta volt). Én nem találtam kivetnivalót benne (még a bírált zárójelenetben sem) - ha látta még valaki, szívesen megvitatnám vele.
A Mikko Franck által dirigált zenekar teljesítménye hozta a megszokott bécsi luxusszínvonalat - kíváncsi vagyok a fiatal dirigens további pályafutására.
18531 • parampampoli Előzmény 18529 2015-04-02 17:06:23
Ha egykor előadták a Rigolettót Gilda nélkül, lehet, hogy menne a Sába is Asszád nélkül? -:)
Tréfát félretéve: jelen pillanatban magyar honban nincs Asszádra alkalmas tenor. Hogy külföldön van-e, ha keresik, nem tudom. Ha van is, nem biztos, hogy hajlandó megtanulni a szerepet. Meglátjuk. (Különben régen hangoztatott álláspontom, hogy egy operát csak akkor kell és szabad játszani, ha vannak rá énekesek. Ha nincsenek, nem kell elővenni. A Sába királynője, valljuk meg, amúgy se elengedhetetlenül szükséges repertoárdarab.)
18530 • telramund Előzmény 18529 2015-04-02 15:55:25
ppp nem olyan Sábára gondolhatottt,ahol nincs Asszad,hanem olyanra,ahol Asszadot olyan hang énekli,amilyenre írták!Na most a jelen állás szerint ilyen nincs még,ha ki is van tűzve!
Ja ,hogy nagy siker lesz? Biztos!A tv-s Carmen óta semmin nem csodálkozom!De ez azért erdő,akárhogy is nézzük!(mégpedig sötét)
18529 • márta Előzmény 18524 2015-04-02 14:32:27
Tehát ha jól értem -ppp-t, a Sábát ma Asszád nélkül kellene előadni.
18528 • -zéta- Előzmény 18526 2015-04-02 13:23:32
Hogy ez nekünk nem jutott április 1-én eszünkbe...:-))))
18527 • telramund Előzmény 18526 2015-04-02 13:14:16
HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAA!
Istenem Az ilyen foszerek utáltatják meg az operákat az emberrel.Néhány elpusztíthatatlant kell hallgatni ,ha tetszik ,ha nem.Domingót soha nem bírtam.Akkor sem ,amikor még minden róla szólt és volt hangja(igaz magasság nélkül) és megjelenése is.De már semmi sincs.El lehet menni pihenni!
Csak üzlet van , meg sok hülye sznob!
18526 • Orfeusz 2015-04-02 11:50:09
Eszerint az oldal szerint Domingo Wotant es Mefisztot fog enekelni..ez csak aprilisi trefa lehet.
Domingo mint Wotan?
18525 • Pristaldus Előzmény 18523 2015-03-31 11:56:02
Bán Teodóra képtelen eldönteni, hogy ki milyen hangon énkel, jól vagy rosszul, meg egyáltalán. Ajánlanak neki énekeseket és ő azokkal éri be, akik a legkevesebb gázsival is megelégszenek.
Rajta nem is csodálkozom.
Ellenben Marton Éván igen!
Nem ismeri fel a hangfajokat, vagy nem akarja felismerni? Miért csak középszerűek a nála tanult extanítványok? Hol vannak a szopránjai?
Érdekes kérdések ezek, a (z őszinte)válaszok még érdekesebbek lehetnének!

18524 • parampampoli Előzmény 18520 2015-03-31 09:59:33
Asszád szerepére hipp-hopp találni énekeset nemzetközi piacon is majnem lehetetlen, mert nem olyan feladat, amelyet bárki repertoárján tart. Azt bizony egy -egy produkció kedvéért meg kell tanulni. Fekete erre nemet mondod, és jól tette, nagyon jól. László Boldizsár ellenben igent mondott, jelen pillanatban legalábbis úgy látszik. Rosszul tette, nagyon rosszul.
(Kérjék fel rá Molnár Andrást, aki egykor énekelte, van egy fogadásom, hogy még most jobb lenne benne mindenkinél. -:) Nevető jelet tettem utána, pedig nem viccnek szántam, abszolúte komolyan gondolom.)
18523 • parampampoli Előzmény 18519 2015-03-31 09:55:47
Egy tulajdonképpen baritont éneklő tenort az énekverseny különdíjaként a Szabadtér Színház igazgatónője, Bán Teodóra meghívta egy karakterbariton epizódszerepre. Vicc.
18522 • IVA Előzmény 18514 2015-03-31 00:56:50
Tartsák szerencséjüknek az oroszok (és mi is), hogy a rendező csak Jézus Krisztus erotikus kalandjainak a Tannhäuserbe keverése erejéig bomlott meg, és nem fanyalodott Mohamed prófétára!
Az ilyen rendezők és igazgatók ellen nem büntetőjogi eljárást kellene kezdeményezni, hanem gyógykezelést. Ha ilyesminek nem lehet kényszerűen alávetni őket, a legkevesebb, hogy ne folytathassanak alkotó tevékenységet kulturális intézményekben. Értem ezt mindenkire, aki Tannhäusert akár filmrendezőnek, akár Krisztusnak ábrázolja – vagy a cselekmény korát a mába helyezi, és azt képzeli, hogy ezzel valami újat talált ki. Nem kell Szibériáig menni, hogy felfedezzünk ilyeneket.
Azért az tetszik, hogy Oroszországban is akadnak olyan zsenik, akiknek egy operaház igazgatása annyira piszlicsáré munka, hogy kettőét is el tudják látni. Úgy persze könnyű, ha a két város olyan közel esik egymáshoz, hogy szinte szomszédos...
18521 • Búbánat Előzmény 18516 2015-03-30 22:16:07
Jut eszembe, Fokanov Anatolij egykor a Novoszibirszki Opera szólistája volt. Persze az régen volt, úgy látszik, manapság a "feje tetején állni" meg provokálni ott is divatba jött...
18520 • Búbánat Előzmény 18518 2015-03-30 22:08:44
Fekete Attila esetleg kivár... ősszel a kőszínházban szeretné inkább elénekelni Asszadot? Agache nevét pedig, sajnos, nem látom Salamon királyként kiírva az Erkel Színház őszi előadásainak egyik szereposztásában sem.
18519 • IVA Előzmény 18512 2015-03-30 20:55:29
Noha a Sekrestyést éneklő Aghenie nem azonos Agachéval, ő is Alexandru.
18518 • Fabricius Előzmény 18517 2015-03-30 20:06:53
Sajnos két nagy énekes visszamondta, Alexandru Agache és Fekete Attila, így már semmi kedvem megnézni. Nem mindegy ám, hogy ők énekelnek- e vagy lényegesen gyengébbekkel oldják meg.
18517 • tiramisu Előzmény 18512 2015-03-30 19:40:11
Sába királynője "operabemutató" ?
18516 • Pristaldus Előzmény 18514 2015-03-30 14:14:33
Vissza kellene térni a normalitáshoz, és ki kellene dobni ezt a sok agyament rendezőt, akik tönkreteszik a remekműveket! Jól tettek a novoszibirszkiek!
18515 • Ardelao Előzmény 18514 2015-03-30 13:20:33
Némely rendező már nem tudja mit csináljon. Agyára ment a "modernizálás."
18514 • Búbánat 2015-03-30 12:08:48
Botránydarab miatt menesztették a színházigazgatót

MNO.hu, 2015. március 29., 21:26, frissítve: hétfő 09:01 , forrás: MTI, szerző: Grund

Menesztették a Novoszibirszki Állami Akadémiai Opera és Balettszínház igazgatóját, Borisz Mezdricset. A Tannhäuser című Wagner-opera „formabontó" előadása ellen ezrek tüntettek.

„A szibériai színházban bemutatott verzió napjainkba helyezi a cselekményt, és Tannhäuser egy rendező, aki filmet forgat a főhős, Jézus Krisztus erotikus kalandjairól a szerelem istennőjének barlangjában.”
18513 • Ardelao 2015-03-11 14:40:43
Opera készül Virginia Woolf regényéből

2015. március 11. -
• Fidelio/MTI -

„Opera készül Virginia Woolf Orlando című regénye alapján Bécsben; a zenét Olga Neuwirth, a szöveget Catherine Filloiux szerzi. „
18512 • Búbánat 2015-02-23 17:20:01
Budapesti Nyári Fesztivál – 2015

Margitszigeti Szabadtéri Színpad nyári produkciói:

Goldmark Károly: Sába királynője - operabemutató

Előadások: 2015. július 3. és 5.

Szereposztás:

Salamon király: Alexandru Agache
Főpap: Fried Péter
Szulamit, a lánya: Sümegi Eszter
Asszád, Salamon kegyence és Szulamit jegyese: Fekete Attila
Baal-Hanan, palotafelügyelő: Rezsnyák Róbert
Sába királynője: Gál Erika
Asztarót, a királynő rabszolgája: Zavaros Eszter
Templomőr: Cserhalmi Ferenc

Továbbá: Salamon feleségei, Szulamit társnői, papok, leviták, a király testőrei, rabszolgák, nép

Közreműködik: a Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara – az Opera együttese, a Magyar Állami Operaház Énekkara, Magyar Nemzeti Balett

Zeneszerző: Goldmark Károly
Szövegíró: Salomon Hermann Mosenthal
Díszlettervező: Szendrényi Éva

Karmester: Héja Domonkos
Rendező: Káel Csaba

Szabadtéri bemutató előadás a Szabad Tér Színház és a Magyar Állami Operaház együttműködésével.

Előfoglalási kedvezmények

Puccini: Tosca
Előadások: 2015. augusztus 7-én és 9-én.

Szereposztás:

Floria Tosca: Béatrice Uria-Monzon
Mario Cavaradossi: Giancarlo Monsalve
Scarpia: Alexandru Agache
Cesare Angelotti: Gábor Géza
Sekrestyés: Alexadru Aghenie
Spoletta: Csiki Gábor
Sciarrone: Busa Tamás
Börtönőr: Bakó Antal

Közreműködik: a Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara – az Opera együttese, a Magyar Állami Operaház Énekkara és Gyermekkara

Zeneszerző: Giacomo Puccini
Szövegíró: Giuseppe Giacosa, Luigi Illica
Magyar nyelvű feliratok: Romhányi Ágnes
Angol nyelvű feliratok: Arthur Roger Crane
Díszlettervező: Vayer Tamás
Jelmeztervező: Vágó Nelly
Karigazgató: Strausz Kálmán
A gyermekkar vezetője: Gupcsó Gyöngyvér

Karmester: Kesselyák Gergely
Rendező: Nagy Viktor

A Tosca-előadásokra is érvényes az előfoglalási kedvezmény
18511 • Haandel 2015-02-22 15:14:14
Das Wiener Staatsopernmagazin
Sonntag 22. Februar 2015 | 15:05 | Ö1 (+ 7 Tage Ö1)

Ausschnitte aus aktuellen Aufführungen der Wiener Staatsoper und ein Gespräch mit der Sopranistin Olga Bezsmertna.
18510 • Búbánat 2015-02-21 14:14:12
• Live aus der Mailänder Scala: Verdi: Aida

• Classica | Sa 21.02. | 21:30-00:30
• Oper | I 2015

• ZweikanaltonStereo

Beschreibung
Live aus dem Teatro alla Scala di Milano: "Aida" von Giuseppe Verdi (1813-1901).

Musikalische Leitung: Zubin Mehta - Inszenierung: Peter Stein.

Mit Carlo Colombara (Il Re), Anita Rachvelishvili (Amneris), Kristin Lewis (Aida), Fabio Sartori (Radames), Matti Salminen (Ramfis), George Gagnidze (Amonastro), Chiara Isotton (Sacerdotessa).

"Aida", uraufgeführt 1871 in Kairo, hat sich zu Verdis populärstem Werk entwickelt. Nachdem bei den Eröffnungsfeierlichkeiten des Suezkanals 1869 Verdis "Rigoletto" gespielt worden war, bat das Opernhaus Kairo um ein neues Werk mit einer ägyptischen Handlung. Verdi beschäftigte sich eingehend mit ägyptischer Musik und Geschichte, um seiner Oper ein exotisches Kolorit zu geben; für die Triumphszene im zweiten Akt ließ er sogar spezielle "Aida-Trompeten" anfertigen. Zwar war die Partitur rechtzeitig für die im Januar 1871 vorgesehene Uraufführung am Opernhaus in Kairo fertig, doch wegen des Deutsch-Französischen Kriegs 1870/71 mußte die Premiere auf Dezember 1871 verschoben werden.
18509 • Orfeusz Előzmény 18507 2015-02-21 10:49:28
Ez nagyon durva, ráadásul nem is valamilyen ismeretlen, alig játszott operából játszottak le, hanem a legismertebb, leghíresebb áriákat, zenei részleteket. Főleg úgy szégyen ez hogy ezen darabokat előadja a párizsi opera!

Ettől függetlenül talán mentségére legyen szólva, lehet hogy leblokkolt, fáradt volt, ideges volt, előfordul az ilyen, amikor vki "vizsgadrukk" miatt azt sem tudja hogy hívják, bár mondjuk azért egy operaigazgató valószínű nem kerül ilyen helyzetbe egy interjú során...

Mindenesetre elég elkeserítő, ellenben a párizsi opera jövő évada nem rossz, vettem is rá bérletet, mert azért vannak jó előadások, általában véve a párizsi opera színvonala nem rossz (persze azért itt is igen ritka az egetrengető előadás..)
18508 • Haandel Előzmény 18506 2015-02-20 20:23:32
Kedves Heiner Lajos,

a ’’sok-sok köszönet’’,
számomra egy szonett:
nehány őszinte szó,
de rengeteg infó.

Mindannyian, a malomban, állandóan körben járunk,
ezért sokunkat feldob, ha itt-ott új patkókat kapunk!

(;-)
18507 • parampampoli 2015-02-20 14:02:13
SZÉGYEN!!
Ezen csámcsog Olaszország, meg a fél világ zenei élete. A francia tv riporternője kis kvíznek vetette alá Stefane Lissnert, aki kb 10 évig volt a Scala főigazgatója és művészeti vezetője, majd egy olyan adósságot hátrahagyva, amelyet 20 évig se fognak tudni kifizetni, átment a Bastille operába. Lissner égett, mint a rongy, mert a Carmenen kívül nem ismert fel semmit, azt is csak nagyon bizonytalanul, de olyan operaslágereket, mint a Végzet nyitánya, Tosca imája vagy a Pillangó Nagyária egyáltaán nem, La Wally áriájára az mondta: Norma. Utána meg beszélt hülyeségeket Callasról, amelyek nem is felelnek meg a valóságnak. Ignoranza totale! Na, most már tudjuk, hogy miért tart ott a mai operavilág, ahol tart. Mert ilyen nagy szakértők vezetik, mindenütt...

http://video.corriere.it/figuraccia-lissner-dirige-l-opera-parigi-ma-non-riconosce-quattro-arie-cinque/9529a4c4-b67c-11e4-a17f-176fb2d476c2
18506 • Heiner Lajos Előzmény 18504 2015-02-19 11:47:08
Kedves Haandel,

Sok-sok köszönet a rengeteg infóért, melyeket állandó jelleggel kapunk Tőled!
18505 • joska141 Előzmény 18504 2015-02-18 23:47:20
Tisztelt "Haandel"!

Köszönöm az információt a MET következő szezonjáról.
A szövegben található a következő:

"Romanian baritone Levente Molnar (Marcello in La Bohème and Malatesta in Don Pasquale)"

Román és nem magyar. Ez van.
18504 • Haandel 2015-02-18 19:09:13
The Met’s 2015-16 Season Will Feature 227 Performances of 25 Operas, Including Six New Productions

The new productions include stagings of Otello, Lulu, Manon Lescaut, and Elektra; the company premiere of Roberto Devereux; and the first Met performances of Les Pêcheurs de Perles since 1916

Watch new production director videos
18503 • Búbánat 2015-02-14 13:13:09
Csupa titok vígopera

A zeneszerző-karmester Vajda Gergely Budapest és az amerikai Huntsville között röpköd, hol itt, hol ott koncertezik. Péntek este a Művészetek Palotájában az Amadindát és a Magyar Rádió Szimfonikusokat vezényli, február 21-én egy vígoperát, legújabb művét mutatja be a Huntsville-i Szimfonikus Zenekarral.

„Vajda Gergely legújabb operája, a „Georgia Bottoms, A Comic Opera of the Modern South” (Georgia Bottoms, vígopera a modern Délről) angol nyelvű. A zeneszerző már 12 éve él Amerikában, ezért vágyott arra, hogy komponáljon egy valódi déli történetet. Kevés az igazán amerikai témájú opera, annál kevesebb a vígopera – mondja. Az ötlethez keresett történetet, így bukkant Mark Childress 2014-ben Harper Lee Awarddal díjazott regényére.
De miféle vígopera az, amelyben szerepel a szeptember 11-i terrortámadás és a Katrina hurrikán? – kérdezzük.”

NOL.hu, Szemere Katalin

Kultúra
2015.02.13 23:00
  
legújabb:
Kelemen Zoltán - 2015-07-04
Műsorajánló
Mai ajánlat:
13:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Davidson United Methodist Church Chancel Choir And Handbell Choir USA
Dr. Katie Ann McCarty (orgona)
vez.: Kevin Turner
Bárdos Lajos, Vaughan Williams és amerikai szerzők művei

18:00 : Budapest
Budavári evangélikus templom

Gesztesi-Tóth László (orgona)
BUXTEHUDE: Magnificat primi toni
HANFF: Auf meinen lieben Gott
J.S. BACH: c-moll prelúdium és fúga, BWV 546
BYRD: Bells
HÄNDEL: F-Dúr orgonaverseny, HWV 292

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Milwaukee Ifjúsági Szimfonikus Zenekar
Szent István Király Zeneiskola Szimfonikus Zenekara
vez.: Margery Deutsch, Shelby Keith Dixon, Horváth Gábor
MOZART: Don Giovanni - nyitány
DELIBES: Coppélia - Prelűd és Mazurka
BERNSTEIN: West Side Story-szvit
SAINT-SAENS: Sámson és Delila - bacchanália
DVORÁK: Karnevál-nyitány, Op.92
SAINT-SAENS: E-dúr havanaise, Op.83
LISZT: Les Préludes, S.97
BERNSTEIN: Candide-nyitány
COPLAND: Szvit a The Tender Land című operából
ARTURO MARQUEZ: Danzón, No.2
11:00 : Eger
Líceum műemléki Kápolna

Transylvania Barokk Együttes

16:00 : Miskolc-Görömböly
Görög Katolikus Templom

Szent Efrém Férfikar



Szent Cirill és Metód ünnepe Bizánci műsor a szlávok apostolainak tiszteletére.
"Szent Cirill és Metód tisztelete és a szláv írásbeliség ünnepe"

18:00 : Siófok
Jókai park

Alba Regia Szimfonikus Zenekar

19:00 : Eger
Kis-Dobó tér

Ágoston Katalin, Udvarhelyi Boglárka, Peller Károly (ének)
Egri Szimfonikus Zenekar, vez.: Szabó Sipos Máté
Strauss dallamok, musicalek, operett részletek

20:00 : Keszthely
Fő téri plébániatemplom

C.Tóth Zoltán: Stabat Mater

20:00 : Velence
Újtelepi Katolikus templom

Gitár gála
A mai nap
született:
1914 • Fischer Annie, zongorista († 1995)
1916 • Rév Lívia, zongoraművésznő
1924 • Starker János, csellista († 2013)
elhunyt:
2007 • Régine Crespin, énekes (sz. 1927)