vissza a cimoldalra
2018-10-24
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61190)
Kedvenc felvételek (149)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4071)
Társművészetek (1278)
Kedvenc előadók (2824)
Milyen zenét hallgatsz most? (24998)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Momus társalgó (6348)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11291)
A csapos közbeszól (95)

A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1125)
Kimernya? (2775)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2937)
Zenetörténet (244)
Kiss B. Atilla (191)
Operett, mint színpadi műfaj (3734)
Lisztről emelkedetten (931)
Kolonits Klára (1078)
Élő közvetítések (7462)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1507)
Franz Schmidt (3200)
Mi újság a ZAK-on és a hazai koncerttermekben? (289)
A hangszerek csodálatos világa (183)
Giacomo Meyerbeer (653)
Jonas Kaufmann (2276)
Opernglas, avagy operai távcső... (20149)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Elénekelte-e Montserrat Caballé Szegeden a Hazám, hazám áriát? (orlandofurioso, 2003-09-02 23:45:07)

     
38   Búbánat • előzmény37 2018-10-10 11:13:00

Szülővárosában, Barcelonában temették el hétfőn Montserrat Caballét. - video

Euronews.com 2018. október 8.

MTI 2018. október 8. 

Százak búcsúztatták a 85 éves korában szombaton elhunyt Montserrat Caballé világhírű operaénekesnőt Barcelonában hétfőn.

A Les Corts ravatalozóban rendezett szertartás a művész kérésének megfelelően rendkívül egyszerű és szerény volt, a gyászmisét három katolikus pap – a szoprán közeli ismerősei – celebrálták.

A búcsúztató Franz Schubert Ave Maria című művének dallamaival kezdődött, a felvételről Montserrat Caballé énekelt. A több mint egy órás gyászszertartás során több híres felvételének részleteit is lejátszották, egyebek mellett Friedrich Händel Csordul a könnyem című áriáját, amelyet lányával, a szintén szoprán Montserrat Martíval énekelt.

A temetési szertartáson megjelentek a spanyol politika, közélet és kultúra meghatározó alakjai: a spanyol királyi házat Zsófia királyné, az uralkodó édesanyja képviselte, ott volt Pedro Sánchez spanyol miniszterelnök, Quim Torra, a katalán autonóm közösség elnöke és mások mellett Ada Colau barcelonai polgármester is.

A háromszáz ülőhelyes terem zsúfolásig megtelt, sokan rekedtek kívül, akik tapssal kísérték, ahogy a búcsúztatót követően a koporsót egy virágokkal, koszorúkkal feldíszített szállítóautóba tették.

Montserrat Caballét a barcelonai Sant Andreu temetőben, szülei mellett helyezték végső nyugalomra.

A művész családja a következő hetekben nagyszabású, nyilvános templomi búcsúztatót is tervez, ahol a rajongók leróhatják kegyeletüket, emellett a spanyol kulturális minisztérium a barcelonai és a madridi operában dupla emlékműsort szeretne rendezni tiszteletére.

Montserrat Caballét a 20. század egyik univerzális szopránjaként tartják számon, ugyanis több mint öt és fél évtizedes pályafutása során a könnyűzenei világ olyan nagyságaival is dolgozott együtt, mint Freddie Mercury, Vangelis, Barbra Streisand vagy Frank Sinatra. Négyezer fellépésével minden idők egyik legtevékenyebb énekesnője volt. Caballé repertoárja 90 operaszerepet – elsősorban Verdi, Mozart, Donizetti, Bellini, Rossini és Puccini műveit – és 800 dalt ölelt fel, emellett szívesen énekelt spanyol dalokat, zarzuelákat is.

Maria Callas 1977-ben bekövetkezett halála után sokan Caballét tekintették az „isteni díva” utódának.

37   Búbánat • előzmény34 2018-10-06 16:50:41

ELHUNYT MONTSERRAT CABALLÉ

2018 OKTÓBER 06. SZOMBAT, 14:19 Szinhaz.org.

Ma hajnalban, 85 éves korában elhunyt Montserrat Caballé világhírű katalán szoprán.

36   Búbánat • előzmény35 2018-04-12 20:35:50

Szívesen,  és sokunk kedvére...

35   tiramisu • előzmény29 2018-04-12 16:34:11

Kedves Búbánat!  Köszönöm, hogy feltetted!

34   Búbánat 2018-04-12 10:33:08

Montserrat Caballé ma 85 éves

Bartók Rádió mai műsorán szerepel:


12:36 – 13.39

Montserrat Caballé Giuseppe Verdi-áriákat énekelhttp://hangtar.radio.hu/images/kh0.png

1. Az álarcosbál - Amélia áriája II. felv., (km.: Római Rádió Szimfonikus Zenekara, vez.: Bruno Bartoletti - Római Rádió, 
1969. október 14.),

 2. Ernani - Elvira áriája III. felv. (km.: Milánói Rádió Szimfonikus Zenekara, vez.: Gianandrea Gavazzeni - Milánói Rádió, 
1969. március 25.),

3. A trubadúr - a) Leonóra áriája IV. felv., b) Miserere (km.: Giuliana Matteini, Valiano Natali, Richard Tucker - ének, Milánói Teatro Comunale Ének- és Zenekara, vez.: Thomas Schippers - Firenzei Teatro Comunale, 
1968. december 11.),

4. Luisa Miller - a) Luisa áriája I. felv., b) Luisa áriája II. felv. (km.: Ezio Flagello - ének, New York-i Metropolitan Opera Zenekara, vez.: Thomas Schippers - New York-i Metropolitan Opera, 
1968. február 17.),

5. A kalóz - Gulnara áriája II. felv. (km.: Firenzei Teatro Comunale Zenekara, vez.: Franco Capuana - Firenzei Maggio Musicale, 
1967. június 15.)

33   Búbánat 2016-11-19 10:24:28
Az M3 csatornán láthatjuk délután

2016. november 19. szombat 12:55 - 13:20

Világsztárok Budapesten

Montserrat Caballe - Jose Carreras

Dokumentumfilm-sorozat (1995)

A világhírű katalán opera-énekesnő illetve operaénekes Montserrat Caballé és José Carreras 1995 márciusában jártak Budapesten. Az ő felvételeikből láthatunk részleteket, valamint életükről, pályájukról és magyarországi látogatásukról mesélnek.

Rendezte:
• Apró Attila
• Veszprémi András

Műsorvezető:
• Bogyay Katalin
• Gulyás Dénes

Időtartam: 25 perc

32   Búbánat 2014-05-02 11:31:38
Adócsalással vádolják az operaénekest

MNO.hu, 2014. április 30., szerda 19:02 , forrás: MTI, szerző: KN

Europress/AFP

Adócsalással vádolják Montserrat Caballét, a 20. század egyik legjelentősebb operaénekesét.
A spanyol adóhatóság szerint a 81 éves katalán szoprán 508 462 euró – mai árfolyamon 156,7 millió forint – adót csalt el 2010-es nagy európai koncertkörútjának bevételéből azzal, hogy lakhelyeként a Spanyolország és Franciaország között fekvő miniállamot, az adóparadicsomnak számító Andorrát tüntette fel, holott életvitelszerűen azt az esztendőt is Barcelonában töltötte, vagyis Spanyolországban kellett volna adóznia.
Az adóhatóság szerint az operadívának több mint kétmillió euró bevétele származott 2010-es turnéjából, amelynek során Spanyolországban, Olaszországban, Németországban, Svájcban, Csehországban, Litvániában, Ukrajnában és Oroszországban adott koncerteket. A koncertek mellett lemezfelvételek is készültek Caballéval Moszkvában, Genfben és Barcelonában.
Az énekesnő megrendült egészségi állapota miatt az utóbbi években már alig lép fel. 2012-ben egy oroszországi koncerten enyhébb szélütést szenvedett, elájult és eltörte egy felkarcsontját. A közelmúltban több más hírességet – főleg olasz sztárokat – is azzal vádoltak meg, hogy adóelkerülés céljából színleg külföldi lakhelyet adtak meg.
31   Sesto • előzmény30 2007-05-26 19:02:10
...s ugyanez a helyzet a Bayerische Staatsoper kiemelkedö müvészei esetében is: \"Bayerische(r) Kammersängerin/Kammersänger\".
Újabban más Házak is alkalmazzák a \"kamarénekes/nö\" cimet, nem csak Bécs, München, Berlin etc. (pl. Berlini Komische Oper \"kamaraénekesnöje\" cimet kapott korábban Nádor Magda is!)
30   Sesto 2007-05-26 18:51:50
...aha,...szóval \"Ausztria magánénekesnöje\"-érdekes, eddig nem hallottam erröl a címröl,...hiszen \"Österreichische Kammersängerin\" vagy \"Österreichischer Kammersänger\" létezett/létezik(!), ergo osztrák \"Kamarénekesnö\"/ \"Kamarénekes\", ezen kivül létezik ugyan még az \"Ehrenmitgliedschaft\", de azt csak nagyon kevesen mondhatják magukénak,...de hogy bárki is \"Ausztria magénénekesnöje\" lenne(?)...háááát...szóval ne essünk már túlzásokba, és jó lenne, ha valóban értelemszerüen, normális forditásban kerülne ilyesmi kiadásra!...
29   Búbánat 2007-05-26 09:55:11
Bár nincs köze Bánk áriájához, mégis, mivel a fórum címében ott áll a művésznő neve, inkább ide írom, mint a Kedvenc énekesek fórumba:

\"Kettesben Montserrat Caballéval\"

\"Az operaműfaj first ladyje még nem volt pályája csúcsán, amikor a The New York Times így értékelte: \"Caballé: Callas és Tebadi együtt.\" A talán legnagyobb repertoárral rendelkező operaénekes több mint száz állandó szerepét más műfajokba történő kiruccanásokkal is bővítette. Személyiségét megélni élmény, egy személyben spanyol tűz, szakmai virtuozitás, emberi melegség és humor. Szerény körülményekből indulva hódította meg a csúcsokat, allűrjei sohasem voltak. Több mint ötven évet töltött a színpadon, hetvennegyedik születésnapját Donizetti Az ezred lánya című operájában a hercegasszony prózai szerepével a bécsi Staatsoperben ünnepelte, amely alkalomból Ausztria magánénekese címet kapott.

Carlos Álvarez, Montserrat Caballé és a bécsi operaigazgató, Ioan Holender (Fotó: Wiener Staatsoper)

Hogy érzi magát a műfaj iránt fogékony osztrák rajongók között Bécsben?
- Azt mondom, amit Donizetti: \"Vienna é bella, bella, bella, szép, de drága és rossz az időjárása.\" Zeneértő közönség, amelyik szereti a bel cantót. Ebben egyetértünk. Szívem vágya az opera barátainak kevéssé ismert műveket is bemutatni. A kihívást is mindig szerettem: míg a többi operában az énekes a zenekarra támaszkodhat, a bel cantóban az énekes viszi a prímet, a zenekar csak kíséret. A publikumot tisztelem, de szerepválasztásomban soha nem befolyásolt. Bár Mozart állt hangomhoz a legközelebb, szerepeimet mindig hangom adottságának megfelelően választottam. A Don Giovanni, a Cosí nem könnyű a hangnak, de Isten adományát edzeni kell. Hálás vagyok neki a nagy ajándékért. A stílusokat nem szabad keverni, de több szerepet lehet egyszerre énekelni. Saját korlátaim között mindig azt a művet választom, amit szeretek, de ég bennem a szent tűz és legszívesebben minden este mást énekelnék.

Miben látja az énekművészet lényegét, és mennyire azonosítja magát szerepeivel?
- Az énekes a zene szolgálatában nem törekedhet előtérbe, különben színdarab lenne az operából. Az éneklés művészete, hogy a zene tartalmát a saját szerepinterpretációval összhangba hozzuk. A szerep mögött az ember lelkét keresem, ahogy a lélek reagál a zenére. Talán Norma iránt érzek affinitást, érdekel lelkének zilált hidegsége. A zenében nem szubjektív igazságot keresek, mert ha az alakító begombolkozik, nem születik tökéletes előadás. Az én személyes életem viszont, annyi egészségért vívott harc után, teljesen reális, normális embernek érzem magam.

Milyen partnerekkel és rendezőkkel szeretett dolgozni?
- Ideálom az olyan partner volt, akivel közös volt a cél, az alakítás mögött együttesen megtalálni a zene lényegét. A csoda e pillanatai az élet minden problémájáért kárpótoltak, de ne gondolja, hogy minden este átélhettem ezt a csodát. Rendezők? Azokat kedveltem, akik a zenéből indultak ki. Fontos, hogy ne feledjék, az operában a zene az első. Lehet szó modern interpretációról a zene szellemének megőrzése mellett is, anélkül, hogy a mű egysége széttörne. De a rendezőnek nem szabad rátromfolni a zeneszerzőre. A közönség persze nem vette észre, ha olyan rendezővel dolgoztam, akivel nem voltam egy véleményen. Saját személyes meglátásom nem befolyásolta az előadást, amely mindig fegyelmet követelt. Ha a kedvenceimet kérdezi: jó barátaim közé tartozott Joan Sutherland, Renata Tebaldi és Fiorenza Cossotto.Maria Callas volt a legjobb \"tanárom\", aki egyszer azt mondta: \"Karriered legnagyobb sikere a férjed!\" Menynyire igaza volt! Nagy kincs a magánélet, amelyet úgy tarthattam meg, hogy összhangba tudtam hozni a feleség- és az anyaszerepet a művészélettel.

Hogy ismerte meg férjét, Barnabé Martit, aki szintén énekes?
- 1963-ban a Madame Butterfly barcelonai előadásán hirtelen azon vettük észre magunkat, hogy a csók már nem színpadi.

A bel canto primadonna assolutája, aki 1965-ben a Lucrecia Borgia koncertszerű előadásával egy pillanat alatt emelkedett a csúcsra, hatalmas repertoárjából legalább hatvan operát a német operaházakban töltött \"vendégmunkás éveiben\" tanulta. Caballé öt nyelven beszél, és még televíziós műsorvezetőként is fellépett. A jótékonykodó, fiatalokat segítő művész hatvanévesen még a katalán regionális párt jelöltjeként a társadalom érdeklődő aktivistája, akinek koncertjeire a rajongók akár kétezer dolláros belépődíjat is megfizettek. Szívproblémái miatt 1985 óta leginkább dalestjeivel ragyogja be a világ koncerttermeit. Hű kísérője a nagyszerű pianista, Manuel Burgueras.

- A nagy primadonnák korszaka ma már leáldozott. Én is nagy művész szerettem vona lenni, de nem vagyok más, mint egy szép hang. 1985-ben, New Yorkban kissé összeomlottam. Nem bírom már a Traviata csúcshangjait. Brahms, Mozart, Debussy és Richard Strauss dalai azonban közel állnak a lelkemhez. A Marilyn Hornnal adott vég nélküli szopráncsatáink már rég a múlté, de meghalnék, ha abba kellene hagynom a pályát. Szeretek elmerülni a muzsika mélységeiben. Egy felzaklató operaest után már nem tudnék azonnal Montserratként lábra állni, így azt éneklem, amit az orvosaim is engedélyeznek.

Az ezred lányában váratlanul jódlizni kezdett. Híres arról, hogy ragyogóan feltalálja magát komikus helyzetekben...
- Nem kaptam zenés szerepet, hát kreáltam magamnak egyet. Szeretem a jódlit, a hercegnő szerepe pedig amúgy is csupa komikum. Egyébként krónikus \"Abgang\"-problémákkal küzdök. Egyszer a Metben, Strauss Ariadnéjában kolléganőm véletlenül a ruhám sleppjére lépett, nekem viszont el kellett hagynom a színt. Improvizálnom kellett: \"Zerbinetta, miért nem fésülsz meg?\" Mire ő a hajam felé tárta karjait, ahelyett hogy elhagyta volna ruhám szegélyét. Én felálltam, és abban a pillanatban a szőke parókámmal együtt a földre csúszott a ruhám. A közönség odavolt: \"Caballé sztriptízt csinál a Metben!\"

Jorge Lavelli berlini Normájában gerillaharcosként akarta a színpadra állítani...
- ... egy pancélosra kellett volna felugranom, és a cavatinát ilyen tornagyakorlat közepette énekelnem. De ehhez már akkor is túlsúlyos voltam.

A párizsi Lexpress egyszer úgy írt róla, \"elefánt, aki fülemülét nyelt\". Caballé, kit szülei a hit jegyében a Madonna tiszteletére kereszteltek Montserratnak, néhány évvel ezelőtt még dohányzott, főzött, paellahegyeket volt képes elfogyasztani (nem véletlenül nevezték női Pavarottinak), vidéki birtokán biliárdozott, festett. Hangjánál csak a szíve volt nagyobb, mégsem állt távol tőle a rivalizálás, Domingóval is ezért kerülték egymást tizenöt éven át.

Ma még mindig virágerdőkbe merülhet fellépései után, s jó kedélye sem hagyta el. Ha megbotlik, képes saját súlyát kikacagni és a publikumot is megnevettetni, mégis a múzsa szent csarnokává avat minden termet, ahol fellép. Rajongói között pedig nemcsak megrögzött operabarátok vannak, hanem fiatalok is, akiket például a barcelonai olimpia idején hódított meg, amikor Freddie Mercury oldalán \"kitört\"a popzene világába. A csodálatos pianói, simogató legátói, biztos csúcshangjai már meghalványodtak, de Caballé még mindig rendelkezik a koncentrációsképesség oly csodájával, melynek segítségével minden egyes hangot tudatosan és aprólékos gonddal formál meg - semmit sem bízva a véletlenre.

A megérdemelt kitüntetéséhez - az Ausztria magánénekese címhez - szívből gratulálunk!

Reviczky Katalin Bécs
/Új Ember, 2007. május 20./
28   kapa • előzmény27 2006-01-03 10:58:34
Nehéz neki!
27   álmodó • előzmény18 2006-01-03 10:22:38
Te szerencsétlen. Nehéz lehet neked...
26   Heiner Lajos • előzmény8 2006-01-03 09:04:53
Örülök, hogy látom Őrjöngő Lóri nevét. A Lóri egyébként is az egyik kedvenc keresztnév számomra, volt egy kollégám, aki erre hallgatott (ld. +\' Bohémélet I. felvonyítás), tönkretett egy egyetemet, és kedvenc operája a Rienzi volt.
C., mi van Veled a nagy Pesten? Ha leereszkedsz Szegedre, hívj fel! Olyan rég nem vesztem már össze Veled, szinte hiányzik.
25   kapa • előzmény24 2006-01-02 20:32:31
Nem mondtam, hogy szégyellned kellene magad!
24   Momo • előzmény23 2006-01-02 20:11:26
Felőlem szedj össze bármit. :-)
Olyan vagyok, amilyen vagyok.
Nem érzem úgy, hogy alapvetően szégyellnem kéne magam.
(A múltkor megbántottam Orfeuszt, azt sajnálom.)
23   kapa 2006-01-02 20:03:28
ha rossz leszel összesezdem eddigi válogatottan izgalmas benfenteskedő hozzászólásaidat! :-) Vigyázz ráérek!
22   kapa • előzmény21 2006-01-02 20:02:49
Buksika! Pihenj!
21   Momo • előzmény20 2006-01-02 20:00:56
Érezte a fene.

Egyrészt hozzám szóltál, másrészt zavar, hogy terrorizálod itt a népet, mert épp rossz passzban vagy.

Ezért mondom, ha sikerülne kimásznod a nagy öngyűlöletből, talán mások normális beszélgetéseit sem látnád rémisztő nagyképűségnek.

Szedd össze magad. Nem érdekel a nyomorod, ne csesztess itt másokat!!!
20   kapa • előzmény19 2006-01-02 19:55:44
Momo, találva érezted magad? Örülök!
19   Momo • előzmény18 2006-01-02 19:54:34
\"lényege az ő hűdenagyonfontosésismertembervagyok imago bemutatása\"

Kapa, gyere már ki a béka feneke alól...
18   kapa • előzmény16 2006-01-02 19:51:35
Drágáim! Miről is beszéltek tulajdonképpen?

Minden fórumon ugyanaz a néhány operás, vagy operaközeli(kékharisnya) osztja az észt, belső és természetesen szupertitkos információkra, öltözői pletykákra stb. hivatkozva. Az egész lényege az ő hűdenagyonfontosésismertembervagyok imago bemutatása. A téma tulajdonképpen mindegy is.
Meg is kérem a T. szerkesztőket, hogy szűntessék meg az összes fórumot, s csupán egyet hagyjanak meg, hogy grafomán fontoskodó \"álarc\" mögé bújó kisbarátaink elmondhassák a világnak, mennyira fontosak is ők.

Na, most várom szíves öklendezéseiteket! :-) Ja, és csak az szóljon, aki nem érzi magát érintve!!!! Momo, telramund, jano mimi, álmodó rocker, kalahari és a többiek kiméljenek!
17   kétked • előzmény10 2006-01-02 15:10:12
Na, akkor most elmondom: NEM ÉNEKELTE EL.
16   Momo • előzmény15 2006-01-02 14:15:25
Konkrétan: Fogalma sincs. :-)
15   Broadway • előzmény14 2006-01-02 14:12:17
Amennyiben az általad emlitett topic zavaróan hat rád, saját véleményedet róla nem más fórumon kellene hangoztatnod. Egyébként a \"hülyeségek, ál és félinformációk\" hitelességét csak úgy magadtól kérdőjelezed meg, avagy \"biztos forrásra\" támaszkodsz?
14   kapa • előzmény13 2006-01-02 13:47:28
Igazad van, a lényeg, hogy Lukács Gyönygyi topicja legfelül legyen. Hogy milyen hülyeségeket, érdektelen ál/félinformációkat írnak bele, mindegy.
13   Richter János • előzmény12 2006-01-02 10:16:20
Te viccelsz! Itt senkit nem érdekel egy fórum címe. Ugyanazok írnak mindenhova, ugyanazokat a dolgokat. Csak ürügy kell nekik!
12   kapa • előzmény11 2006-01-01 20:32:43
Mert ez a fórum címe.
11   eccerű • előzmény10 2006-01-01 20:17:25
ez most miért izgat ennyire?
10   kapa 2006-01-01 19:52:56
Most akkor elénekelte vagy nem????
9   agyament 2003-09-03 16:34:37
Szóval az alma alliteráció. :-)
Értem! Szóval ezért vagy ilyen furioso! :-)
8   orlandofurioso 2003-09-03 16:18:38
Kedves Agyament!

Ez a fórumindítás arra ment ki, hogy miközben Pestről mondják meg a tutit, s Szegeden megközelíthetetlenné tették a művésznőt a helyi sajtó számára - elvégre nem a vízfejben adta a koncertet -, addig országos hetilapban ezt írták le, amit. A cikk tulajdonképpen egy interjú, exkluzív-e, vagy fiktív, azt már szerintem egy újságírói etikai bizottság tiszte eldönteni. Legjobb tudomásom szerint a művésznő a \"mértékadó\" Fókusz televíziós bulvár-magazinnak, és a Magyar Hírlap riporterének, Retkes Attilának adott interjút. Utóbbi újságíró mennyire mértékadó, nem tudom, mindenesetre Norma kritikájában elfelejtette megemlíteni a korábbi produkcióból Kincses Veronika neve mellett Sass Sylviáét. Büszkeség, balítélet, Budapest, satöbbi.
7   Búbánat 2003-09-03 12:30:52
Lehet, hogy Edinának valami derengett az 1996-os Népstadionbeli „szuperkoncertről”, amikor Domingó megbirkózott vele. S mivel Caballé is spanyol, gondolta, neki is sikerülni fog nő létére. De az is lehet, hogy arra gondolt, hogy a Hazám, hazám…egy zarzuela - részlet magyarra fordítva. És ez spanyolhonban kötelező ráadás. Bizony, Kiss B. Attila énekelte el az áriát, s a rádióban Kovács Sándor zenetörténész beszámolója szerint ilyen jól még sohasem hangzott el tőle, ami méltán váltott ki ovációt a több ezres nézőközönségből. Sőt, a program legvégén táncra perdültek a Lehár dallamokra. (Ez inkább hírértékű!) S mindez, a megerőltető Norma bemutatót követően zajlott le. Köszöntöm a tisztelt Nők Lapja tisztelt újságíróját.
6   agyament 2003-09-03 11:29:15
Óóóóóóóóóóóóriásiiiiii!!!
5   Szilgyo 2003-09-03 11:27:17
Viszont lehet, hogy Kiss B. meg elénekelte, ezt a szenzációt...:)))
4   agyament 2003-09-03 11:01:32
Ismét átolvastam Heiner úr beszámolóját az eseményről, de nem írta, hogy elénekelte volna. Gondolom megemlítette volna, ha történt volna ilyesmi, nemde?!
Orlando! Akkor most ez a fórumindítás arra ment ki, hogy rávílágíts, mennyire ferdített a Nők Lapja???
3   karnagy 2003-09-03 10:50:43
Ha elénekelte, az elképesztő.
2   Megén 2003-09-03 08:11:15
Ha így van, akkor miért a kérdés: Elénekelte-e?
1   daunerni 2003-09-03 07:36:28
Most kezdem sajnálni, hogy nem tudtam ott lenni!
0   orlandofurioso 2003-09-02 23:50:51
Nők lapja: \"Az idei Szegedi Szabadtéri Játékok egyik szenzációja Montserrat Caballé áriaestje volt. A világhírű katalán szoprán repertoárján Verdi- és Bizet-(!)operarészletek szerepeltek, a tradicionális zarzuela, és külön a magyar közönség kedvéért elénekelte Erkel Ferenc Bánk bán operájából a Hazám, hazám című áriát is(!). A hetvenéves énekesnővel a megérkezését követően beszélgettünk.\" Balogh Edina.
   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Tóth-Vajna Zsombor (csembaló, orgona), Tóth-Vajna Gergely (csembaló)
"Hangulat Extra"
J.C. BACH: A-dúr szonáta négy kézre, op. 18
HÄNDEL: a-moll fúga, HWV 411
HÄNDEL: Vízi zene - Air négy kézre
HÄNDEL: Darabok zenélő órára
HÄNDEL: d-moll szvit csembalóra, HWV 437
STANLEY: a-moll voluntary, op. 6, No. 8
J.C. BACH: F-dúr szonáta négy kézre

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

A Bartók Konzi kamarazenekara
Vezényel: Tuska Zoltán
Pódiumon a Bartók konzi vonós tanszaka
A mai nap
született:
1913 • Tito Gobbi, énekes († 1984)
1925 • Luciano Berio, zeneszerző († 2003)
1931 • Szofia Gubajdulina, zeneszerző
1935 • Malcolm Bilson, zongorista
elhunyt:
1725 • Alessandro Scarlatti, zeneszerző (sz. 1660)
1799 • Karl Ditters von Dittersdorf, zeneszerző (sz. 1739)
1974 • David Ojsztrah, hegedűs (sz. 1908)