vissza a cimoldalra
2019-04-25
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11346)
A csapos közbeszól (95)

Momus-játék (5637)
modern eszement rendezesek (286)
Társművészetek (1303)
Plácido Domingo (707)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4344)
Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (29)
Élő közvetítések (7830)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1641)
Franz Schmidt (3314)
Erkel Színház (9939)
Pantheon (2341)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (163)
Kolonits Klára (1093)
László Margit (195)
Milyen zenét hallgatsz most? (25018)
Balett-, és Táncművészet (5793)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (IVA, 2019-04-14 12:36:48)

     
29   Edmond Dantes • előzmény28 2019-04-24 19:31:09

Úgy gondolom, a maga idején Wieland Wagner újítása felért egy mai ún. "eszement rendezéssel", csak éppen ő egy darab "eszement rendezés" helyett a teljes (Wagner-) műfajt forradalmasította, szakértők szerint máig hatóan. És ami 60-65 éve talán (talán!) eszement volt, az mára, sőt már évtizedekkel ezelőtt kánon lett és a mai rendezők talán (talán!) a kánont fejlesztenék tovább vagy legalábbis ahhoz képest akarnak újat mondani-nyújtani Wagneren innen s túl. Nem pártoskodom sem ellenük sem mellettük, csak megérteni próbálom a törekvést -ami adott esetben, megengedem, nem több puszta magamutogatásnál, öncélú hivalkodásnál- és/de az ember megpróbálja egyenként elbírálni az egyes új produkciókat és nem egyetemlegesen és elvágólag pálcát törni az összes "eszement" fölött.

A Faust nem kedvencem, de X évenként azért szívesen megnézem és ez az orosz produkció akár jó is lehet. Lejjebb már kérdeztem, mekkora az Eiffel-színpad, mert ha nem túl nagy, akkor túl nagy kórus sem lehet és a balettet is sajnálnám, ha kimaradna. Márpedig ők egy kamaraopera, a Faust meg nem az.

28   Hangyász • előzmény27 2019-04-24 17:48:15

Wieland Wagner nem elmegyógyintézetbe helyezte át a Ring/Trisztán/Parsifal stb. cselekményét. Ennyi. A Faust nem érdekel, sem az értelmiségi rizsával körített magyarázkodás, sem a zene. (Avagy mindenki saját vérmérsékletének/ízlésének függvényében érdeklődik az egyes operák iránt IS. Nálam EZ A Faust simán belefér az engemet teljesen hidegen hagyó dalművek sorába.)

27   Edmond Dantes • előzmény26 2019-04-24 13:42:56

Wieland Wagner modernnek számított az ötvenes években? Mert fenekestül felforgatta éppen hazai pályán az operarendezést, a komplett Wagner- kánont...csaknem 70 évvel ezelőtt. És a világ azóta sem állt meg, a Wagneren túli világ sem. Ember is járt közben a Holdon :-)

PS Hogy ne csak "off" legyek ebben a topikban: már most érdemes belenézni a szentpéterváriak Faust-produkciójába, amit itteni hírek szerint a Műhelyházban játszanak majd. Érdekelne mikor, mert érdekel a produkció. Modern rendezésekre érzékeny idegzetűek óvatosan nézzenek bele :-)

26   Hangyász • előzmény21 2019-04-24 12:27:45

Van, mivel kb. az elmúlt pár évtized prózai és zenés színházi rendezései állították a talpáról a feje tetejére az eredeti kort/helyszínt/a szereplők funkcióját és társadalmi helyzetét/ az egész mondanivalóját.

25   Edmond Dantes • előzmény23 2019-04-24 09:14:23

Nem tudom, ki (volt) babalu, a nickre kattintva ez jelenik meg: "dummy (54174 hozzászólás)", amit nem tudok értelmezni, de ez talán nem lényeges. (oder???) Fontosabb, hogy szerintem nem észrevette, csupán észrevételezte azaz saját véleményét nyilvánította a "modern eszement" rendezésekről. Kicsit beleolvasva abba a topikba, vannak azért ott (és máshol) más vélemények is...szerencsére :-) és a topiknyitó beírás óta 15 év telt el. Vajon ma is ugyanazt gondolná, írná? Ő is, más is? Az baj lenne meglátásom szerint. Megállt volna az -operai, operarendezési- idő 2004-ben? Vagy 1900-ban? Vagy mikor is?

24   IVA 2019-04-24 05:38:56

Íme, a húsvéti brigádnapló:
https://www.origo.hu/kultura/20190422-okovacs-szerint-az-opera-2-110-levelaria.html
Valaki segítene nekem értelmezni az alábbi, zárójeles mondatot, különös tekintettel a hármas pontra?
(sőt, Jézus kronológiailag is adós a Szabadság-szobor eltüntetésével...)

Addig is fűzök valamit egy másik, zárójelbe tett gondolathoz:
»(Azért az is megérne egy „misét”, milyen huszadik századi városszervezés juttatta oda Kőbányát, a X. budapesti kerületet, hogy hiába a főváros mértani közepe, még sokáig meg kell küzdenünk a „külváros” érzettel? És rövid távon az sem segítene az érzeten, ha a háromszáz méterre lévő VIII. kerülethez tartoznánk...)«
Az Erkel Színház felújítását záró területrendezés és a II. János Pál pápa tér felújítása óta hálásan gondolok a VIII. kerületre, amiért a színház környékét megszabadították a kültelki összképtől, s ha nem is belvárosi, de sokkal kulturáltabb benyomást kelt, mint korábban. Ugyanakkor mélységes csalódás ért a VIII. kerület igényességében, amiért a Műhelyházba tartva, a 28-as villamossal kifelé, az Orczy tértől a Könyves Kálmán körútig folyamatosan hömpölygött a szeméttenger a sínek mentén. Nejlontasakok újság- és mindenféle papír stb. Húsvét hétfőjén, miután a neten heteken át másról sem lehetett olvasni, mint példamutató kerületi vezetők, iskolai tanárok és diákok, aktivisták szemétgyűjtő akcióiról. Tudom, hogy egyszerre nem lehet minden szemetet eltüntetni, és hogy óriási ipartelepek új funkciójával még nem változik meg egy környék jellege. De a hírhedt józsefvárosi piacot már évekkel ezelőtt felszámolták, ám tövében a szemét mennyisége csaknem a régi.

23   Haandel • előzmény21 2019-04-23 19:41:07

babalu már 2004-ben észrevette, hogy a modern rendezések zöme eszement.
babalunak ezért jár, 2019-ben is, egy hatalmas, elsöprő és ésszerű köszönet

22   Edmond Dantes 2019-04-23 16:20:05

A Műhelyházban még nem jártam, a Trafóban sokszor, az egykori Krétakör játszóhelyén a még egykoribb Arizonában szintén, a Szkénében, párszor a Bárkában és más, ún. alternatív játszóhelyeken is. E topik azonban "az" Eiffelé, ezért a Társművészetek topikba írok be. 

21   Edmond Dantes • előzmény19 2019-04-23 16:13:15

Van olyan, hogy "modern rendezés"? Szerintem olyan van, hogy "jó" rendezés meg "rossz" rendezés. Onnantól fogva -sőt már odáig- pedig ízlés dolga, kinek mi jön be. Ez így -remélem- a lehető legsemlegesebb vélemény :-)

20   nickname • előzmény16 2019-04-23 14:41:38

Hm, ezt elfelejtettem Nem láttam, de tudtam róla s most mégsem jutott eszembe Mindenestre repertoár bővítésként bemutathatnák a darabot a Házba is. Megfelelő rendezéssel és zenei kivitelezéssel évekig műsoron tartható lenne. 

19   Hangyász • előzmény15 2019-04-23 13:04:36

Aki szereti a modern "rendezéseket", annak ott a helye. (Jómagam torkig vagyok velük.)

18   IVA 2019-04-23 04:23:20

Máté-passió – 2019. április 22.

Igazán nem szeretnék élcelődni az Eiffel Műhelyház félkész állapotán, mert senkinek a baját sem illik humorforrásnak tekinteni, és azért sem, mert köszönetet érdemlő gesztus az Operaháztól, hogy az eredetileg műsorba ígért néhány produkciójának amolyan kísérleti adását ingyenes belépővel tekinthetjük meg. Hogy az előcsarnokba lépve mégis az 1973-as Riadó a Pitypang Szállóban című kabaréfilmecske (https://www.youtube.com/watch?v=SqvLUUkMQSk) jutott eszembe („ózondús zöldövezeti kilátás” illúziója a szobákban), annak az az előzménye, hogy kb. két hete hiányolom az Erkel Színház főbejárata előtt díszlő konténeres, télálló fácskák legszebb példányait. (Kérdeztem is a szerényebb fejlődésűek melletti kihelyezett büfépult mögött dolgozó fiatalembertől, tudja-e, hová tűntek a növények, nem tudta.) Örülök, hogy nem rabolták el őket: a Műhelyházban emelik a pompát. Remélem, hogy az Eiffel-csarnok óriási ablakai és üvegtetőzete biztosította fényár az édenkert megidézésére inspirálja majd a berendezőket, és a kis babérfák ismét az Erkel Színház bejáratát tehetik kiesebbé.
Kritizálni sem szeretnék olyasmit, ami még nincs készen, aminek hatása még változtathat az összképen, összhatáson. Azt viszont már nem képzelem, hogy a Bánffy-terem (ebben voltunk? a honlap és műsorlap nem pontosítja) jellege alapvetően változhat. Sajnos erősen szorongatott a Trafó- és vívótermi (Bárka) feeling, amelyet azért sem szerettem, mert praktikuma (variálható, mobilizálható színpad és nézőtér) mellett olyan, mintha egy jókora ravatalozóban lennénk. Csak azzal ne érveljen senki se, hogy ma ez a „modern”, „korszerű” színház, hiszen a Trafó Kortárs Művészetek Házát több, mint 20, a Bárka Színházat csaknem 20 esztendeje létesítették, az utóbbi viharos története alatt nem tudott olyan művészeti tekintélyt építeni, amely kiállhatta volna, hogy a hatalom lesöpörje a színházkultúra térképéről.
Hasonlatomat nyomban pontosítom azzal, hogy az új operai játszóhelyen természetesen zenekari árok is van.
A Máté-passió megszólaltatása, Csiki Gábor karigazgatói munkájával és vezényletével, nagyon szép volt. Valamennyi szólista kifogástalanul énekelt, közülük a rendkívüli élményt nekem Schöck Atala érzéki szépségű, telt és kiegyenlített hangja adta az alt szólamban, valamint Kovács István basszusa és stílusos alakítása Jézus szólamában. A kottából éneklő szólisták és kórusművészek teljesítményének elismerése mellett is különösen hitelessé tette Kovács István előadását a kotta mellőzése, nyilván nem hivalkodásból, hanem mert nagyon sajátja a szólam.
A látvány azonban korántsem keltett ilyen jó hatást! Már-már kellemesnek tűnt az élet attól, hogy Ring három előadásának végigszenvedése óta húzódik-halasztódik az Istenek alkonya M. Tóth Géza rendezésében és animációjával (hátha megússzuk), sajnos a német szövegfoszlány-feliratok ténye és módja zavaróvá és unalmassá tette a látványt. Sőt, szemrontóvá, mert a szövegjátékot mindvégig a kórus elé eresztett hálóra vetítették. Homályos látásból két és negyed óra túl sok – de sajnos van ennél rosszabb hírem is.
Talán méltatnom kellene a terem akusztikáját is, ám annak milyenségét nem tudhatom. Legjobban a Thália Színházban szokott zavarni (az 1990-es évek második felében történt felújítása óta) egy gépezet szüntelen zúgása, mely gépezet feltehetően a levegőt kondicionálja. A Máté-passió teljes ideje alatt olyan gépezet működött, amely a Thália színházinál kb. tízszer erősebb zajt csapott. Ismeretek híján arra tippelek, hogy ezért a különben is utálatos animáció vetítése felelős. Nagyon nem érte meg!
Vajon volt-e valamilyen művészi szándék abban, hogy a hat szólista közül a (nézői) bal félen állókra kevesebb fény esett, legesetlegesebben Kovács Istvánt világították, holott Jézus az oratórium főalakja? Szándékos-e, hogy a taps alatt a kórus előtt álló szólisták egyáltalán nem kaptak világítást?
Folytatnám még néhány észrevétellel, kérdéssel, de inkább türelmesen megvárom a játszóhelyen várható további tapasztalataimat.

17   tiramisu 2019-04-22 23:43:06

Részletek a YT_on!

16   tiramisu • előzmény8 2019-04-22 23:39:43

1993-ban  játszották a Gyöngyhalászokat  Budapesten  - 3+1-  előadásban a Budai Parkszínpadon.     Éliás Tibor, Miller Lajos, Hegyes Gabriella, Marczis Demeter. Vezényelt : Jármai Gyula    Szép sikerrel játszották.

15   Edmond Dantes • előzmény11 2019-04-22 20:13:13

Az Erkelt az elmúlt évadokban az ide beírók tanúsága szerint sok minden réteg- és nem-rétegdarabra nem lehetett nemhogy megtölteni, de még ki- és bevattázni sem. Olyankor a PR- és közönségszervezési hiányosságokat rótták fel az érdektelenség okaként. Jobb lehet egy teltházas Műhelyház mint egy kongó-bongó Erkel. Más kérdés, hogy közlekedési-ismeretlenségi okból hányan nem mennek-járnak majd ki Köbányára, akik esetleg elmennének az Erkelbe. A Faust viszont máris érdekel.

14   Edmond Dantes 2019-04-22 20:04:51

Tudható, mekkora a Műhelyház színpadmérete? Csak mert pl. a Faust azért nem egy kamaraopera. Vagy a szentpéterváriaké mégis? A produkció fotóit és trailerét nézegetve nem lehet vagy inkább és szerencsére: nem kell klasszikus rendezéstől tartani.

13   Hangyász • előzmény3 2019-04-22 16:13:26

Sőt a 19. században a város rendezésekor vizesárkot szántak a helyére.

12   Hangyász • előzmény6 2019-04-22 16:10:56

Szerintem meg éppen elég messze van a KK körúttól. Péntek délelőtt autóval mentem el mellette, jó magyar szokás szerint épp hogy elkészült maga a csarnok, legalábbis részben kívülről, mert a közvetlen környezete akár a csatatér.

11   alef • előzmény8 2019-04-22 13:44:20

Én igazán azt nem értem, hogy miért "száműzték" a Gyöngyhalászokat a négyszáz fős Műhelyházba? Ez egyáltalán nem "rétegdarab" - a Bánffy termet elvileg ugye ilyenekre szánták -, abszolút operasláger is akad benne. Egészen bizonyos vagyok benne, hogy egy előadásra az Erkelt is különösebb erőlködés, hírverés nélkül meg lehetne tölteni vele... Így most nagyon figyelni kell, hogy mikor indul meg a jegyértékesítés a darabra :-(

10   nickname • előzmény9 2019-04-22 06:55:09

Igazad van. A linkeket köszönöm. A gyöngyhalászok klasszikus előadásnak tűnik, minden modernkedés nélkül. Én szerintem a Faustot is megnézem - főleg ha nem lesznek háromoszorosára emelt jegyárak. 

9   IVA • előzmény8 2019-04-22 03:07:15

Még ki sem mérgelődtem magam azon, hogy a magyarra fordítható intézménynevű Tegui Operaház „Daegu Opera House” néven szerepelt Budapesten, a magyarra fordítható című Halhatatlan szerelemmel, ám „Immortal Love” címmel – máris itt a következő sértés!
A Санктъ-Петербургъ Опера és a Государственный Камерный Музыкалъный Театр intézménynevek neve magyarul: Szentpétervári Opera, illetve Állami Zenés Kamaraszínház! Miért kell nekünk az angol nyelvű közvetítés? Trehányságból, lustaságból, vagy csak én nem tudom még, hogy Magyarországon az angol lett a hivatalos nyelv?
„The St. Petersburg Chamber Opera vendég előadása” (sic) – ez nem zavarja a honlap szerkesztőit abban, hogy az produkciót a pesti Operaház előadásförmedvényének képeivel és videójával illusztrálják.
Igazán kiírhatnák, hogy szcenírozott vagy koncertszerű előadásokra lehet-e számítani, lesz-e Walpurgis-éj a Faustban, vagy sem. (Bár lehet, hogy ez engem nem fog érdekelni.)
A vendégségbe érkező színház honlapja: https://www.spbopera.ru/
A Faust oldala: https://www.spbopera.ru/repertuar/119-faust#prettyPhoto
A Gyöngyhalászok oldala: https://www.spbopera.ru/repertuar/45-iskateli-zhemchuga#prettyPhoto
Fenn vannak részletek és divatos trailer.

8   nickname • előzmény1 2019-04-20 23:45:11

A MÁO honlapjának jelenlegi állása szerint az a Faust mégsem lesz felétlenül koncertszerű: The St. Petersburg Chamber Opera vendég előadása, ahogy a Gyöngyhalászok is. Számomra a jövő évad nagy eseménye lesz, hogy végre, több mint, 120 év után, ismét felcsendülnek majd Bizet eme remekének dallamai fővárosunkban. 

7   alef • előzmény5 2019-04-20 11:36:15

A második (ápr. 18) előadást látva nekem is hasonló a véleményem, mint az itt belinkelt kritika szerzőjének. Kedves, lelkes előadás, és tulajdonképpen "fogyasztható" a két részből "összefércelt" darab is (nem valószerűtlenebb a történet sok más operáénál, csak az első felvonás második részében éreztem komolyabb döccenőt, Chichibio és Auretta felbukkanása tűnt előkészítetlennek). Ráadásul az a kivételes helyzet adódott, hogy a rendezés tűnt a megvalósítás legjobb elemének. Ugyan azt nem értettem, hogy miért pakolgatják állandóan a háttérül szolgáló Mozart-"puzzle" tégláit, de a komikumot több kiváló rendezői ötlet is erősítette, részben pótolva libretto fogyatékosságait is, és a szereplők is láthatóan élvezték a komikus jeleneteket. Viszont az igazi nagy élmény azért valahogy hiányzott. Részben zeneileg (Mozart persze most is Mozart, de nekem túlságosan sok volt a recitativo), részben pedig mert az énekesi teljesítmények között se találtam kiugrót.  A második sorban ültem, és a hatalmas zenekari árokból akadály nélkül áramló hangokat a fortéknál csak ritkán sikerült "áténekelni" (ez tanulság is, a Műhelyházban biztosan a hátsó sorokba lesz érdemesebb jegyet venni, pláne ha "egységáras" lesz). Ha mégis választanom kéne, talán Váradi Zita (Lavina) nyújtotta a legegyenletesebb, legjobb teljesítményt, továbbá kellemes meglepetést jelentett Fülep Máté is, merthogy tőle korábban több nagyon gyenge produkciót hallottam, amihez képest most jelentősen előrelépett hangi teljesítményben (vivőerőben és minőségben egyaránt). Színészileg is ő, illetve Keszei Bori és Szerekován János volt a legjobb, ám sajnos hangilag nem voltak a topon. Ezzel együtt nagyon vicces volt Szerekován (Lionetto) hadaróáriája, amely az egész produkció leginkább "slágergyanús" eleme, kár, hogy az amúgy jó teljesítményt nyújó zenekar és karmester talán egy árnyalattal gyorsabbra vette a tempót a kelleténél.

6   alef • előzmény2 2019-04-20 11:03:22

Ez igaz... :-) De egyáltalán nem kényszer a 28-as (pláne a 37-es) igénybevétele, mert az 1-es villamos Könyves Kálmán körút-Kőbányai út megállóhelyétől  is jó 400 méter csak a Műhelyház. Ez kevesebb, mint a Keleti pályaudvar és az Erkel Színház közötti távolság, és alig több, mint a 4-es metró II. János Pál pápa téri megállóhelyétől az Erkel bejáratáig tartó út. Szóval szerintem megközelíthetőség szempontjából nincs baj. A max. 364 fős (megszámoltam, most ennyi, 13 sor * soronként 28 szék, mínusz a kocsival jövők) közönséget alapul véve pedig zsúfoltságot se fog okozni az intézmény.

5   IVA 2019-04-19 23:28:33

Nem ígérkezik olcsó játszóhelynek a Műhelycsarnok:
https://art7.hu/zene/mozart-a-kairoi-lud-avagy-a-raszedett-volegeny-a-magyar-allami-operahaz-eiffel-muhelyhazanak-nyitoeloadasa/?fbclid=IwAR2K821g_gmnpcnoAexOJsATcVnCG7mzh5wsupBEpMxMYSyAlRvrF9yK-RI
A cikkben közölttel ellentétesen, úgy hallottam, már most is van parkolási lehetőség.

4   Búbánat 2019-04-19 12:03:01

Mozart: A kairói lúd, avagy A rászedett vőlegény I L’oca del Cairo, ossia Lo sposo deluso

3   Héterő • előzmény2 2019-04-16 15:15:58

:-)
Óriási!
De ne feledjük, a Nagykörút is csak némi posvány volt valaha. Sokáig kell élni, ez a titok nyitja.

2   Hangyász • előzmény1 2019-04-15 12:04:19

Maga a 28-as, vagy a Salgótarjáni úton közlekedő 37-es villamos is felér egy szocio-/kalandtúrával.

1   IVA 2019-04-15 02:38:32

Pagliacci fórumozótárs jegyezte be a Mi újság a Magyar Állami Operaházban?-topicba:

Úgy tudom, az új játszóhelyen jelenleg – mivel a terület jelentős része még építési terület – nincs parkolási lehetőség az előadásra érkezőknek. Később, az új évadban(?) elvileg lesz.

Hozzáteszem: nem értem, miért kezdenek a Műhelycsarnokban minden előadást 20:00 órakor. Nemcsak a rövidebbnek ígérkező opera- és balettműsorokat idén tavasszal, hanem a következő évadra jelzett hosszabb műveket is. (A Faust koncertszerű előadását is csak 19:00 órai kezdéssel tervezik.) Ráadásul jelenleg a 28-as villamos vonalát szakaszonként felújítják, most éppen a Népszínház utca és a Kőbányai út eleje között közlekedik villamospótló busz, amelyről át kell szállogatni a rövidített szakaszon járó szerelvényre.
Azt sem gondolom, hogy kellemes valamelyik kőbányai mellékutcában keresgélni parkolóhelyet, illetve oda botorkálni az előadások után.

   
Hírek
• A Nemzeti Filharmonikusok sajtótájékoztatón ismertette 2019/2020-as évadát
Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Orgován Csenge (hegedű)
Nagy Réka (cselló), Nagy Orsolya Petra, Csipkay Éva (zongora)
Orgován Csenge hegedű diplomakoncertje
J.S. BACH: 2. (a-moll) hegedűszonáta, BWV 1003 – 1. Grave, 2. Fúga
BRAHMS: 1. (H-dúr) zongoratrió, op. 8
SOSZTAKOVICS: 1. (a-moll) hegedűverseny, op. 77

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, XXIII. terem

Mali Emese tanítványai
Házimuzsika a Zeneakadémián

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Németh Gábor (hegedű)
Kovalszki Mária, Pálóczy Júlia (zongora)
Anima Musicae Kamarazenekar (művészeti vezető: G. Horváth László)
Németh Gábor hegedű diplomakoncertje
J.S. BACH: 2. (d-moll) hegedűpartita, BWV 1004 – 5. Chaconne
BARTÓK: 1. hegedűverseny, BB 48a
MOZART: 26. (B-dúr) hegedű-zongora szonáta, K. 378
CSAJKOVSZKIJ: Valse-scherzo, op. 34

19:00 : Budapest
Erkel Színház

MASCAGNI, LEONCAVALLO: Parasztbecsület, Bajazzók

19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Ballai László (vers, próza)
Hámori Szabolcs (basszus), Hegedüs Gönczy Katalin (zongora), Megyeri Noémi (hegedű), Vályi Csilla (gordonka)
Zenés irodalmi est
BALLAI LÁSZLÓ: Bonyolult, szép vers
SCHUBERT: A pásztor panaszdala, A halászlányka, A vándor, Ottlét
BALLAI LÁSZLÓ: Szász János és a napisten
MUSZORGSZKIJ: A halál dalai és táncai
BALLAI LÁSZLÓ: A nyúl és a fanyúl, A nyúl és a teknős, A patkány és a nagykán
BALLAI LÁSZLÓ: Lacrimosa
MOZART: G-dúr trió, KV 564
BALLAI LÁSZLÓ: Denevér út
BRAHMS: e-moll gordonka szonáta, op. 38

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Hotzi Mátyás (cselló)
A hallgató barátaiból alakult zenekar
Vezényel: Rajna Martin
Ingenium Trio:
Li Ke (hegedű), Hotzi Mátyás (cselló), Moldoványi András (zongora)
Hotzi Mátyás cselló diplomakoncertje
J.S. BACH: 6. (D-dúr) csellószvit, BWV 1012 – Preludium, Sarabande, Gigue
LIGETI: Csellószonáta
SCHUMANN: a-moll csellóverseny, op. 129
SOSZTAKOVICS: 2. (e-moll) zongoratrió, op. 67


19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Perényi Miklós (cselló)
Concerto Budapest
Vezényel: Takács-Nagy Gábor
BEETHOVEN: István király - nyitány, op. 117
DVOŘÁK: h-moll csellóverseny, op. 104
BRAHMS: I. (c-moll) szimfónia, op. 68
18:00 : Balatonfüred
Kisfaludy Színház

Kecskeméti Énekes Kör
Mendelssohn Kamarazenekar
vez.: Erdei Péter
CALDARA: Missa dolorosa
MOZART: Ave Verum Corpus

19:00 : Pécs
Kodály Központ

Váradi Mariann, Szántó Andrea, Boncsér Gergely, Cser Krisztián
Nemzeti Filharmonikus Zenekar és Nemzeti Énekkar
Karigazgató: Somos Csaba
Vezényel: Kobajasi Kenicsiró
VERDI: Requiem
A mai nap
történt:
1926 • A Turandot bemutatója (Milánó)
született:
1918 • Astrid Varnay, énekes († 2006)
1924 • Szőnyi Erzsébet, zeneszerző