vissza a cimoldalra
2018-11-18
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4098)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61317)
Milyen zenét hallgatsz most? (25002)
Momus társalgó (6349)
Kedvenc felvételek (149)
Társművészetek (1278)
Kedvenc előadók (2824)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11292)
A csapos közbeszól (95)

Élő közvetítések (7523)
Franz Schmidt (3226)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2624)
Kurtág György Szeretete (53)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1159)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (784)
Operett, mint színpadi műfaj (3764)
Kimernya? (2839)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1530)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2995)
Balett-, és Táncművészet (5577)
Opernglas, avagy operai távcső... (20163)
Nagy koncertek emlékezete (35)
A nap képe (2107)
Lisztről emelkedetten (932)
Pantheon (2280)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Kelemen Zoltán, operaénekes (daunerni, 2014-10-14 22:16:24)

     
92   Búbánat 2018-11-09 12:28:18

Goldmark Károly: Sába királynője - Sümegi Eszter és Kelemen Zoltán

New York, Koch Színház,  2018. november  2.

Forrás: Magyar Állami Operaház 

91   Búbánat • előzmény89 2018-11-09 12:23:52

Legyen meg itt is a Café Momus Magazin főtéma írása:

Kelemen 25 év, 70 szerep – Hangok, amelyekhez nem lehet hozzászokni

- operatikus -, 2018-10-16 [ Főtéma ]

 

90   márta 2018-10-17 18:12:54

Még egy nem is olyan apróság: Kelemen Zoltán a café momus művészblog rovatának legszorgalmasabb szerzője. Tulajdonképpen csak ő és Pál Tamás írnak már évek óta.

89   Búbánat 2018-10-04 22:16:16

A Korzó Zeneházban köszöntötte tegnap a Szegedi Operabarátok Egyesülete nevében Gyémánt Csilla elnök, a Szegedi Nemzeti Színház nevében pedig Barnák László főigazgató és Pál Tamás első karmester pályafutásának 25 éves jubileuma alkalmából Kelemen Zoltán magánénekest.

A jeles baritonista a civil szervezettől idén elnyerte Az évad énekese díjat, pályafutása során 70 szerepet énekelt idehaza és külföldön. Olyan emlékezetes alakítások fűződnek a nevéhez, mint például a José Cura főszereplésével bemutatott szegedi Otello-produkció Jagója, Rigoletto, Luna gróf A trubadúrból, Don Carlos A végzet hatalmából és az Ernaniból, Boito Mefistofele címszerepe,  Scarpia a Toscából, Lord Ashton a Lammermoori Luciából, Gérard az André Chénier-ből,  Erkel-operák szerepei,  Wolf-Ferrari: Sly – Westmoreland gróf, Salamon király a Sába királynőjében, George Germont a Traviatában, a Simon Boccanegra és a Macbeth címszerepe. 

Abban a kivételes szerencsében részesültem, hogy tegnap este Szegeden személyesen jelen lehettem Kelemen Zoltán jubileumi estjén, és tanúja voltam annak, hogy a kitüntetett művészt milyen nagy szeretettel zárja szívébe a Korzó Zeneház publikuma, az ott jelenlévő művésztársak, a Szegedi Nemzeti Színház főigazgatója, az operatagozat részéről Pál Tamás és Gyüdi Sándor és nem utolsósorban a Szegedi Operabarátok Egyesületének tagjai.

Kelemen Zoltán nemcsak operarészleteket adott elő, hanem az énekszámok között – "pihenésként" – Gyémánt Csilla kérdéseire válaszolva gyakorlatilag felvázolta a jelenlevőknek a teljes élet- és pályaútját, részletesen kitérve a kezdetekre: gyermekkori zenei érdeklődése; ének-zenei általános iskolában folytatott hangszeres tanulmányai; már a gimnáziumi évek alatt a színészi vénájának kibontakozása  s ezzel párhuzamosan egyre inkább érlelődő felismerése: a hivatása mégis az operaénekesi pálya; önismerete, az ének-zenei tehetsége/fogékonysága ráébresztette, hogy őt a „végzete” ide szólitja, erre a művészi megmérettetésre predesztinálja. Komolyabb lehetőséget képességei kibontakoztatásához először a Debreceni Csokonai Színház énekkarában kapott, de hamar megkapta beugrásként az első komolyabb szerepet (Alfio a Parasztbecsületben), mint magánénekese a színháznak szép fokozatosan énekművészete tovább érett, fejlődött; jött a lehetőség Budapesten, az Erkel Színházban a Szerelmi bájital szerepeire kiírt belcanto énekversenyen részt venni (1995); a Dulcamara-szerep megformálásával a maga kategóriájában első helyezést ért el (a zsűriben Joan Sutherland elnökölt Richard Bonyge és Melis György társaságában!)  Kelemen Zoltán aztán hamarosan a Szegedi Nemzeti Színház Operatagozatához szerződött, ahol sorra kapta a nagy lírai és drámai (hős) bariton (fő)szerepeket, máshonnan is érkeztek és érkeznek itthonról (tbk. a Magyar Állami Operaház, a Müpa, Zeneakadéma, vagy Pécs és más művészeti központok stb)  és külföldről is a szerep- és koncertfelkérések.  

Kelemen Zoltán megbecsült tagja a szegedi teátrum mellett az Operának - sokat utazik a társulatával is.  Megkapta a Vaszy Viktor-dííjat; a Szegedi Operabarátok Egyesülete az Évad énekese-díjával tüntette ki; Dömötör-díj (2013, 2015).

Szinte hihetetlen, a tavasszal bemutatott Ernani Don Carlosa repertoárjának már  70. operaszerepe az énekesi pályán!!!  (És ott vannak még az abszolvált oratórium-feladatok is: János passió, Faust elkárhozása,  Messa di Gloria, Carmina Burana…)  A hozzá legközelebb álló nagy Verdi-baritonszerepek mellett újabban más kihívások is várták: érkeztek (beugrással)/ érkeznek a Wagner-zenedrámák bariton szerepeire (pl. Parsifal-Amfortas; Operaházi koncerten óriási sikere volt ezzel, és egy másik Wagner-gálán a Walkűrből Wotan  búcsúja a Tűzvarázzsal) való felkérések, és közben turnék világszerte: Japán, Észtország, Kárpát-medence, következik hamarosan Amerika –New York (Sába királynője, Bánk bán gála-koncert: Kodály-dalok is).

Minderről szó esett ezen a jubileumi esten, melyen nemcsak az ünnepelt, de Pál Tamás és Gyüdi Sándor is többször szót kért és kapott, hogy Kelemen Zoltán operáról, szerepekről, hangfajokról, énektechnikáról, operaelőadásokról, karmesterekről, operaénekes-pályatársakról, a jövőbeni lehetőségeiről kifejtett gondolataira, nézeteire „ráerősítsen” avagy hozzátegyen.

Természetesen a köszöntések mellé ajándékok is járultak az intézmények vezetői részéről, de nekünk, a közönségnek a legnagyobb ajándék az volt, amikor énekelni hallottuk a művészt, aki hatalmas repertoárjából erre az alkalomra kiválasztott szépséges operaáriák eléneklésével ízelítőt adott művészetének tudásából, értékeiből: bemutatva az énekhang hol olvadékony, behízelgő hol nagy volumenű, erőteljes, drámai színezetét, orgánumának minden regiszterében - lent, fent, középen - egyaránt üzembiztosan szóló vocéját! 

A következő operákból hallottunk egy-egy áriát Kelemen Zoltántól – Zalánki Rita zongoraművész kíséretével:

Mozart: Don Giovanni – Leporello („regiszterária”) jelenete, I. felv.: "Madamina, il catalogo è questo

Verdi: Macbeth - Macbeth áriája, IV. felv. „Perfidi!... Pietà, rispetto, amore…”

Verdi: Ernani – Don Carlos áriája, III. felv. „Gran' Dio! costor sui sepolcrali marmi… Oh, de'verd'anni miei”

Wagner: Tannhäuser – Wolfram dala az Esthajnalcsillaghoz, III. felv. „…O du, mein holder Abendstern”

Giordano André: André Chénier - Gérard monológja, III. felv. "Nemico della patria" 

Egy kuriózum a végére: Elvad Aav észt zeneszerző A vikingek című operájából is elhangzott egy ária – észt nyelven!  Kelemen Zoltán ezt az áriát elénekelte idén nyáron Észtországban, a Saaremaai Operafesztiválon, a Magyar Állami Operaház vendégszereplése alkalmával adott gálakoncerten!;  A vikingek volt  az első észt nyelvű opera. A nemzeti érzelmek mellett, az emberi sors és a drámaiság jelenik meg a történetben. A mű az olasz romantikus operák - de kissé Puccini-beütés is - hatását tükrözi.

A közönség nagy lelkesedéssel, vastapssal fogadta minden egyes ária eléneklését Kelemen Zoltántól – úgy gondolom, az operaénekes számára minden ajándéknál jobban esik ha a jól sikerült produkcióját ilyen forró szeretettel fűtött reakcióval hálálják meg – amilyen hőfokkal jutalmaztuk meg most mi is a jubiláns ünnepeltet!

88   Búbánat 2018-05-27 22:33:08

Kelemen Zoltán naplója - Verdi: Ernani

2018-05-27 - Az Ernani Szegeden és az Erkel Színházban

/Café Momus/

87   Búbánat 2018-01-29 11:40:06

Gaetano Donizetti: Don Pasquale

Ma este újra az M5 csatornán, 21:15-től látható felvételről Donizetti vígoperája

Rendező: Káel Csaba
Díszlettervező: Szendrényi Éva
Jelmeztervező: Németh Anikó
Koreográfus: Nádasdy András

Szereplők:

Szvétek László (Don Pasquale)

Kelemen Zoltán (Malatesta)

Szappanos Tibor (Ernesto)

Szemere Zita (Norina), 

Beöthy-Kiss László (Carlotto)

Közreműködik a Magyar Állami Operaház Zenekara és Énekkara (karigazgató: Strausz Kálmán)
Vezényel: Erdélyi Dániel


A felvétel 2017. február 25-én készült az Erkel Színházban.

86   Búbánat 2017-11-24 13:30:42

Kelemen Zoltán naplója - Japán turné - Lucia Gruberovával

• 2017-11-24 – Café Momus – Művész-blog

85   Búbánat 2016-07-04 11:52:24
MOLETT HÖLGY VATTACUKORRAL

Verdi: Traviata / Budapesti Nyári Fesztivál

Revizoronline.com, 2016.06.29

„Annál jobb partnernek, s egyszersmind az este leginkább adekvát főszereplőjének tetszett az idősebb Germont csizmáját viselő Kelemen Zoltán! A Verdi-baritoni erényeit már több szegedi és budapesti előadásban is fényesen igazoló énekes pályafutása legjobb szakaszában jár mostanában, a hangja telt és szép színű, s Kelemen vonalérzékére és muzikalitására sem lehet panaszunk. Mindezek jól érvényesültek ezen a margitszigeti estén is, s hogy a partneri együttműködés, a kémia mily sokat jelenthet Violetta számára, azt érzékletessé tette a második felvonás nagy szoprán-bariton kettőse, amely talán a legközelebb vitte Miklósát eljátszandó figurájához.”
84   Búbánat • előzmény82 2016-04-30 12:39:33
2016-04-26 - "Jubileumi est a Korzó Zeneházban" - Kelemen Zoltán Szegeden előadott műsoráról

Forrás: Kelemen Zoltán- blog – Café Momus
83   Búbánat • előzmény82 2016-04-21 16:59:36
Az áriaestről közölt előzetes híradásokból az is kiderül. hogy kiváló baritonistának jubileuma van: húsz éve tagja a Szegedi Nemzeti Színház operatársulatának!
82   Búbánat 2016-04-19 15:19:22
Egy közelgő különleges zenei eseményről adok hírt:

"Húsz év a szegedi operaszínpadon"

Kelemen Zoltán baritonista estje

2016. április 25., 18:00.

Helyszín: SZTE Zeneművészeti Kar Liszt Ferenc Kamaraterem (Tisza L. krt. 79-81.)

Műsoron Mozart, Donizetti, Erkel, Verdi, Wagner és Giordano-operarészletek

Vendég: Vajda Júlia Liszt-díjas operaénekes

A zongora mellől időnként beleszól: Pál Tamás karmester

Kérdezget és végszavaz: Márok Tamás, operatikus

A szegedi közéleti kávéház programja, belépés díjtalan, minden érdeklődőt szeretettel várnak.

81   Búbánat • előzmény80 2016-01-16 11:24:37
Erről már volt szerencsém meggyőződni is.
80   márta 2016-01-16 10:08:26
Aki eddig nem tudta volna, Kelemen Zoltán nemcsak kitűnő énekes, de szenvedélyes lemezgyűjtő, a feje pedig kész káptalan.
79   -zéta- • előzmény66 2016-01-14 21:28:31
Remek írás!
Nálam "Tito Gobbi hangi színészete" kifejezés viszi a pálmát...
78   Kelemen Zoltán • előzmény73 2016-01-14 16:04:51
A Tucker-Bruson-Ricciarelli-féle Trubadúr-CD pármai, 71-es felvétel, Alberto Erede vezényel (a Golden Age of Opera adta ki 95-ben), a másik, Bergonzi-Ricciarelli-Bruson-Berini-féle pedig Macerata Arénabeli, 77-es, egyebet nem tudok róla.
77   Edmond Dantes • előzmény76 2016-01-14 15:53:45
Bocs, az egyiken Dunn énekelte Azucenát, a többi mint lejjebb.
76   Edmond Dantes • előzmény73 2016-01-14 15:52:29
Az összesen két Brusonos MET-Trubadúrban Domingo énekelt + Arroyo/Bumbry, Mehta vezényelt.
75   Edmond Dantes • előzmény73 2016-01-14 15:45:12
Jól emlékszel, voilá, az ária Nuccival élőben, oroszul:

https://www.youtube.com/watch?v=A3HIOr-6_Xk
74   Búbánat 2016-01-14 14:50:25
Ha már Brusonról esik itt szó, közbeszúrom, hogy ma délben (12.05-13.27 óra) a Bartók Rádió leadta az alábbi koncertfelvételt (Hangversenykülönlegesség) – a rádió hangtárából visszahallgatható:

Operagála Tokióban

Km. Lucia Aliberti - szoprán, Peter Dvorsky - tenor, Renato Bruson - bariton és a Tokiói Filharmonikus Zenekar
Vez. Roberto Paternostro

1. Verdi: A sziciliai vecsernye - a) Nyitány, b) Monforte áriája, III. felv. (Bruson)

2. Donizetti: Szerelmi bájital- a) Nemorino románca, II. felv. (Dvorsky), b) A II. felvonás fináléja (Aliberti)

3. Verdi: Macbeth - a) Jelenet és Macduff áriája, IV.felv. (Dvorsky), b) Balettzene, c) Macbeth áriája, IV. felv. (Bruson)

4. Puccini: A Nyugat lánya - Ramerrez áriája, III. felv. (Dvorsky)

5. Donizetti: Lammermoori Lucia - Őrülési jelenet, III. felv. (Aliberti)

6. Giordano: Fedora - Loris áriája, II. felv. (Dvorsky)

7. Verdi: Don Carlos - Posa márki áriája, IV. felv. (Bruson)

(Suntory Hall, 1989. január 15. és január 23.)
73   parampampoli • előzmény72 2016-01-14 14:46:42
Vadászok vele egy Trubadúr felvételt, ha sikerül megtalálni, jelzem. Ha Tucker volt az egyikben, akkor az valószínűleg a MET-ből való. De jó lenne onnan egy broadcast felvétele...

Az Anyegin felvételével egyszer találkoztam egy internetes katalógusban. Rajta kívül énekelte a szerepet olaszul Taddei is egy RAI koncerten, ő olaszul, viszont Nucci eredeti nyelven is többször. Ha jól emlékszem, még a MET-ben is.
72   Kelemen Zoltán • előzmény71 2016-01-14 14:41:34
Én két Trovatore-kalózfelvételről tudok, az egyiken Bergonzi, a másikon Tucker a Manrico, és ha jól tudom, mindkettőn Ricciarelli a Leonóra, sajnos egyik sincs meg.
A MűPás Lunáját én sem hallottam, de kissé meglepődtem, hogy pont arra hívták meg, hiszen nem tartozott a legjellemzőbb szerepei közé és valóban ugyancsak a pályája vége felé járt már. A you tube-on viszont van egy-két érdekes videó, ahol Bruson Luna-részletet énekel. Egy Veronai Arénabeli gálakoncerten pl Rosalind Plowrigt-tal énekelte a Leonóra-Luna kettőst még a 80-as évek közepén. Kár, hogy hivatalos lemezfelvétel nem készült vele a szerepből.
Ami még érdekesség Brusonnal kapcsolatban, hogy fiatalkorában Anyegint is énekelt (olaszul), sőt ami olasz énekesekre egyáltalán nem jellemző, a -Lohengrinben mindkét bariton szerepet, tehát Telramundot is és a hirdetőt is énekelte - persze nyilván ezeket is olaszul.
(Az információ Bruson felesége, Titta Tegano által összeállított Bruson-könyvből származik.)
71   parampampoli • előzmény70 2016-01-14 14:29:50
Egyébként Luna gróf nem tartozott kedvenc szerepei közé, valószínűleg túl magas volt neki, nem is énekelte sokszor. De mikor egy lemezcég pár évvel ezelőtt kiadta egy kalózfelvételét a 70-es évek elejéről, mindenki a csodájára járt. A pesti közönségnek nagy szerencséje volt, hogy már eléggé a pálya vége fele a Müpában konzertant még egyszer elvállalta. Nekem meg szerencsétlenségem volt, hogy épp nem tudtam elmenni megnézni.

Én is láttam párszor élőben: Beatrice di Tenda, Roberto Devereux, Vespri siciliani, Traviata, Otello. Mindegyik nagy élmény volt.
70   Kelemen Zoltán • előzmény66 2016-01-14 14:24:50
Lehet, hogy pontatlanok az információim, mindenesetre én valahol azt olvastam, hogy Bruson a Metropolitanban először az 1968/69-es szezonban lépett fel, Luna gróf és Lord Ashton szerepében. mivel a Lunát írták előbbre, feltételeztem, hogy abban mutatkozott be. Ezek szerint mégsem. A wikipédián valóban a Lucia Ashtonja szerepel MET-debütálásként.
69   Edmond Dantes • előzmény68 2016-01-14 14:17:14
Köszönöm.

Gyarló módon hadd dicsekedjem el itt is.

Ebben a produkcióban láttam:
https://www.youtube.com/watch?v=dV-XiT6jdD4 (ROH 1979)
És itt az ária...picit :) későbbről:
https://www.youtube.com/watch?v=2eg_d9mxS4E
(Sacra la scelta è d'un consorte)
68   parampampoli • előzmény67 2016-01-14 11:26:51
Privátban válaszolok inkább, mert nem szeretném Kelemen művész úr topicját offolni.
67   Edmond Dantes • előzmény66 2016-01-14 11:16:54
Igen, 4 Luciában énekelt (váltakozó tenorokkal) és azt követően 2 Lunát 1969-ban, aztán a nyolcvanas években még pár más Verdiben.

Mitől vált hírhedtté az előadás? csak nem Sra Moffo rosszalkodott? Nem lepne meg...
66   parampampoli 2016-01-14 11:07:17
Nagyon szép elemzése Bruson művészetének, szó szerint ugyanezt gondolom róla én is. Ő valóban a frazírozás művészetének bariton fachban legnagyobb olasz képviselője, aki annak ellenére, hogy a szélső regiszterekben, magasban és mélyben is voltak és vannak nála attraktívabb hangok elég sokan, a formálás finomságát, eleganciáját tekintve nem sok vetélytársa volt. Még kevesebb van.

Egyetlen ponton téved Kelemen művész úr, legalábbis az én információim szerint. Tudtommal a MET-ben 1969-ben a Lucia Lord Ashtonjával debütált, Moffo és Gedda oldalán, Carlo Franci vezényletével, egy, a címszereplő finoman szólva is vitatható alakítása miatt azóta meglehetősen hírhedtté vált előadásban, melyet kitűnő minőségű rádiófelvétel is megörökített. Ha tévednék, ill. információm pontatlanok, elnézést kérek. De a Művész úr elemzését nagy élvezettel olvastam.
65   Búbánat • előzmény64 2016-01-13 23:31:59
Kelemen Zoltán blogjában már olvashatóak a ma 80 éves Renato Brusont méltató sorai.
64   Búbánat 2015-11-26 11:37:29
Itt hívom fel a figyelmet Kelemen Zoltán művész-blogjára (a Momus felületén, jobbra fenn olvasható; rá kell kattintani a megnyitáshoz) - már fent van a legfrissebb, tegnap keltezett írása: http://momus.hu/vipblog.php?act=list&bloggerid=3215

Saját felvételeiről, a városi televízióban közvetítésre került és kerülő produkcióiról ad hírt, meg A Sába királynője pesti bemutatójának televíziós felvételéről és az opera keresztmetszetének várható CD-megjelenéséről is szól.
63   Búbánat 2015-03-25 13:02:47
Kelemen Zoltán ma már többet énekel az Operaház produkcióiban, mint Szegeden

Szeged - Scarpia szerepét énekli a színház új Tosca-produkciójában Kelemen Zoltán, akinek olyan sok feladatot ad az Operaház, hogy azon gondolkodik, megérné lakást vásárolnia Budapesten.

MUNKATÁRSUNKTÓL - DÉLMAGYARORSZÁG NAPILAP - 2015.03.24. 12:40
62   Werbőczy • előzmény61 2014-12-06 11:14:44
Kézen fekvő lenne, hogy ő énekelje.
61   parampampoli • előzmény60 2014-12-05 22:46:55
Már hogyne énekelt volna!? Többek között Curával Buenos Airesben és Londonban is. Az előbbiből van kitűnő videofelvétel is.
60   Petyus • előzmény58 2014-12-05 22:10:40
Agache énekelt már Jágót? Mert Ő lenne az igazi, szerintem!!!
59   daunerni • előzmény57 2014-12-05 11:06:24
Igen, Kelemen Zoltánt már hallottuk Jagóként José Cura oldalán, és tényleg elég jó volt...
58   parampampoli • előzmény57 2014-12-05 11:03:50
És még nagyobb kár, hogy nem Agache.
57   Petyus • előzmény56 2014-12-05 10:33:49
Kár, hogy nem Kelemen Zoltán lesz Jago José Cura oldalán jövő februárban, az Operaházban.
56   -zéta- 2014-12-04 19:58:20
Kelemen Zoltán legújabb érdekes élménybeszámolóját olvashatjuk a Blogban....

S ha már itt vagyok: a decemberi Muzsikában Tallián Tibor alapos (és dicsérő) elemzésnek veti alá a szegedi Macbethet. Még ennél is izgalmasabb Koltai Tamás írása a Met Macbeth-produkciójáról. Lucic nem igazán tetszett neki, majd váratlanul ezt írja: "Jó volt hallani három nappal korábban élőben Kelemen Zoltán szegedi Macbethjét, a meleg bariton hang szingazdag valőrjét..."
55   macskás 2014-10-24 10:23:41
55
54   parampampoli • előzmény53 2014-10-23 20:15:18
Épp most találtam egy francia kritikát, ahol Zeliko Lucicnak írják...
53   parampampoli • előzmény52 2014-10-23 19:19:42
Ha akarja, deklarálom ünnepélyesen, hogy nem vagyok tévedhetetlen. De azt, hogy itt hibáztam nem, vagy akkor hibázott minden olyan külföldi lap és újságíró, aki Zelko formában írta a nevét. És nem Zselkonak vagy Zseljkónak. De ez az egész semmilyen jelentőseéggel nem bír, nem is bírt, azon kívül, hogy Ön kötözködni akart velem. Ha öröme telik benne, tessék. Azt is mondhatnám: pázsálujsztá.
52   miketyson • előzmény51 2014-10-23 18:51:21
Kedves parampampoli, akkor Zseljkónak kellett volna írnia ezt a nevet, már ha a magyar átírást választja. Egyszer azt is mondhatná, hogy hopp, ezt elrontottam. Nem miattam, csak maga miatt, hogy tudja, nem tévedhetetlen.
51   parampampoli • előzmény50 2014-10-23 13:59:48
Van egy név, és annak latin betűs átírására több opció. Mindenki használja, amelyiket akarja. Obrazcova nevét más nyelveken Obraztsovának írták. Melyik a helyes? Mindkettő. Nyugodjon bele.
50   miketyson • előzmény49 2014-10-23 13:15:18
Van egy név, van annak egy latin betűs átírása, amit a név tulajdonosa is használ. Akkor szerintem azt úgy kell írni, nem kell okosabbnak lenni nála.
49   parampampoli • előzmény31 2014-10-23 12:20:50
Maga meg tanuljon meg szerbül... Szerbül Lucic keresztnevében nincs "j", csak egy lágyságjel, azt csak betoldották latin betűs átíráskor, valahogy jelezni akarván a lágy "l" hangot.. És azt se mindig, mert számtalan idegen nyelvű újságcikkben találkoztam már az általam is használt Zelko formával. Ami jobban is megfelel az eredeti szerb név írott formájának, az igaz, hogy a kiejtésnek nem okvetlenül.

De csak kötözködjön nyugodtan, máskor is, mindig, már megszoktam. Megszoktuk.
48   Janus • előzmény35 2014-10-21 16:59:07
Az tényleg jó volt! Meg a Rigolettó címszerepében is 2013 tavaszán.
47   Cilike 2014-10-20 21:08:00
Mikor próbáltuk a Falstaffot - nem volt sok próba, de az négy óra tömény rohangálás, csápolás, hadonászás -egyrészt majd leszakadt a karunk a folytonos tündérkedéstől, másrészt én pl úgy elaludtam
hazafelé, mint a tej, halálos riadalomban ébredve fel -szerencsére nem mentem túl a megállómon. Embertelenül halálra gyötört minket a pasas, egyfolytában ordított a nézőtérről, hogy "kezek-kezek-kezek-kezek" meg hogy "move-move-move-move" meg hogy "unálmás" De azért jól szórakoztunk...:-(
46   macskás • előzmény44 2014-10-20 20:51:29
44
:(
45   álmodó • előzmény44 2014-10-20 20:03:32
Nem muszáj, de lehet.
44   Momo 2014-10-20 17:21:43
Muszáj ezt az áldatlan civakodást, ebben a topicban csinálni...?
43   telramund • előzmény42 2014-10-20 16:22:10
1:/mint lentebb írtam semmi közöm hozzá ki mit szeret ,ki ,kit szeret hallgatni.ki ,kinek a barátja,ki kinek a családtagja.Mindenki azt hallgat ,amit akar.Nem én kötöttem bele itt most sem senkibe,csak azt a tényt merészeltem leírni,hogy nem szeretem, nem szerettem és nem fogom szeretni a jelzett művet..Van ,aki mást nem szeret,attól az még lehet jó.Nem ??
Általában nem én szoktam önbe kötni, hanem fordítva.
Magánügyeket nem én szoktam írogatni hanem Ön.Sőt fenyegetni sem én szoktam mint tette Ön! (Azóta is várom!).
Azt ,hogy melyik énekes hangját szeretem vagy nem szeretem magánügy.Ha jól énekel elismerem,ha nem akkor leírom, hogy nem .Sőt le is fogom írni,mert azt senki meg nem tilthatja egy nyilvános fórumon,hogy véleményt ne alkossak.Ha önt ez idagesíti olvassa csak nagy barátja elfogulatlan és teljesen objectiv írásait.De,ahogy ott is vannak tévedések,velem kapcsolatban is.
De jó lenne,ha nem kötne minden szóba ,mert nagyon kilóg már a lóláb.
2./ Verdi nagyszerű zeneszerző spec két operáját nem szívlelem az egyik a jelzett a másik nem érdekes(sehol nem adják).
3/Gruberovát igen én szeretem hallgatni.,aki meg nem pech.(Spec az Ő esetében is van,ami számomra nem ok)Tőlem mindenki azt hallgat ,akit akar és amit.
És még mindig kíváncsian várom, hogy minek kellene másképp lenni,hogy nyakam törjem ,hogy meghallgassam a Falstaf jelen szériáját.Rossz az informátora vagy csak rosszindulatú.És ,hogy mi ,hogyan alakul abban azért nekem is van némi beleszólásom.Volt ,van és lészen!!
42   Werbőczy • előzmény39 2014-10-20 15:53:40
Hát ne szeresse a Falstaffot, kit érdekel! De mások ugye azért tarthatják jó operának? És ugye tetszthet másoknak az előadás? Vagy Ön mondja meg itten mindenkinek, hogy zseniális-e Verdi eme műve vagy sem? És melyik énekes énekel jól, vagy rosszul? Menjen gurberovázni és élvezkedjen, kit érdekel! Mi nem mondjuk meg, hogy mit csináljon!
41   telramund • előzmény35 2014-10-20 14:49:06
Köszönöm meg fogom tenni!
40   telramund • előzmény37 2014-10-20 14:48:16
:):):).Látom tájékozott az autómárkákban.
39   telramund • előzmény33 2014-10-20 14:45:51
Hát Ön nagy tévedésben van. Mert akkor sem rohantam ,amikor kellett volna,mivel a művet nem kedvelem.Mi alakult volna másképpen Önt szerint?Lehet a félinformációi nem teljesen állják meg a helyüket,majd leírom magának prívátban,ha nagyon akarja.És azt végképp nem értem,miért ne szeretném
Kelemen Zoltánt egy parádésabb szerepben hallani ,mint Ford.
Tőlem mindenki azt szerethet és az lehet a kedvenc műve amit vagy akit akar .Örülök,hogy írogat nekem.
Gondolom buzdítják néhányan.De nagyon rossz az irány!És nagyon rosszak az információi!
38   telramund • előzmény33 2014-10-20 14:37:57
37   Heiner Lajos • előzmény32 2014-10-20 12:43:32
Maga nyilván még fiatal és fejlódőképes.
Majd talán egyszer eljut abba a corticalis statusba, hogy appercipiálni legyen képes a Falstaffot.
Mégha Ford helyett Wartburggal jár, akkor is.
36   Fabricius 2014-10-20 11:19:30
Érdekes tapasztalatokat oszt meg Kelemen a blogjában felkészüléséről a Falstaffra és az előadásokról.
35   Cilike • előzmény32 2014-10-20 10:23:04
Javaslom a Macbethet pl. Vagy kár, hogy nem láttad a Boccanegrában az Erkelben tavasszal.
34   álmodó 2014-10-20 09:47:31
Mert ugyebár "Nem adhatok mást, csak mi lényegem"

(Madách Imre)

:-D
32   telramund 2014-10-20 09:13:50
Nahát ,ha ez a Kelemen Zoltán ilyen frenetikus Fordként(hatalmas szerep),hogy van akinek élete egyik legemlékezetesebb előadását okozta meg kell ,hogy hallgassam, persze valami olyan szerepben,amiben sokat kell énekelni.Na ez nem a Falstaff lesz,amit egyébként ki nem állhatok,sosem kedveltem és összesen 3 x láttam.(Melis, Tito Gobbi, Taddei).Remélem másban is fellép Budapesten.
31   miketyson • előzmény10 2014-10-20 08:26:11
Hegyes tollú parampampoli akár helyesen is írhatná Lucic keresztnevét azzal a hegyes tollával...
30   chenier 2014-10-19 17:38:08
Azt hiszem, hogy életem egyik legemlékezetesebb előadását ültem végig ma délelőtt az operaházban.
Ezúton gratulálok Kelemen Zoltánnak, akinek remek Fordja úgy hangban, mint figurában, nagyszerűen megformált alakítása az előadás egyik fénypontja volt.
29   álmodó • előzmény20 2014-10-18 17:24:11
"Szóval, nem köll nekiesni a Kelemen Zolinak, mert az rendes pasi, mondhatom..."

-Igen, ezt szerettem volna mondani. :-)
28   Momo 2014-10-18 12:29:07
Szerintem inkább az a meglepő, ha egy bizonyos kor és szakmai gyakorlat után még mindig nem tudja magáról az ember, hogy mire valók a képességei. Pályakezdőként még érthető, ha nincs képben, de 10-15 év után...
27   Cilike • előzmény23 2014-10-18 12:15:11
Teljesen igazad van abban, hogy ez egyéni személyiségtől függő kérdés. De mindenki saját maga tudja, neki konkrétan milyen a habitusa, és mégis meg szokták kérdőjelezni.
Én is ismerek olyan embereket, akik nagyban gondolkoznak -nem zenei pályáról beszélek, hanem üzleti életről- míg vannak, akik erre nem képesek és nem is vágynak, beérik egy jó állással, azzal, hogy alkalmazottként nem kell foglalkozniuk a saját maguk menedzselésével. Énekeseknél is van, aki belátja, hogy a tudása, képességei nem elegendőek szólista karrierhez, vagy akár elég lenne, de hiányzik belőle az ambíció. És van, akinek határ a csillagos ég, karriert épít, néha nem is a kiemelkedő képességei alapján, hanem baromi jó marketingje van.
26   Búbánat • előzmény24 2014-10-18 12:07:05
nem tudtak
25   Búbánat • előzmény24 2014-10-18 11:54:28
Persze, Seregi nem "énekes" volt...
24   Búbánat • előzmény23 2014-10-18 11:53:31
Csatlakozva nézetedhez, eszembe jutott: anno, az Honvéd Együttesből indult Ilosfalvy Róbert, Palcsó Sándor, Réti József, Seregi László, Gregor József pályája. Felmerülhet a kérdés: a hetvenes évek óta (akkor Gulyás Dénes is „honvédos” volt), miért nem tudott az együttesből ilyen kaliberű énekes egyéniségek kikerülni, és az Operába szerződni, hogy később onnan is kiemelkedve szép pályát fussanak be ugyanúgy, mint az említett operaénekeseink.
Olvasom, hogy a Honvéd Férfikar élére 2010-ben érkezett Strausz Kálmán, aki karigazgatóként „új lendületet” adott a kórusnak. Nem régóta már az Opera Énekkarát irányítja. Nem tudjuk, volt-e, vagy van-e kiszemeltje abból a férfikarból, akit érdemesnek tartana „beprotezsálni” akár az Operába is.
23   telramund 2014-10-18 11:16:54
Örök téma az énekkari művészek és a magánénekesek viszonya.Lentebb olvastam egy kissé furcsa,bár többször hallott és olvasott hozzászólást.Véleményem az:habitus kérdése az egész.Nem hiszem, hogy pl egy M Zsuzsa megelégedett és boldog lett volna a szóló karrier nélkül.Mindenkiben(énekkar) benne van a szólistává válás reménye.Nem hiába a magánénekesi meghallgatáson nagyrészt(legalább is régen) énekkarban dolgozók jelentkeztek.Álszerénység állítani,hogy senkiben nincs meg a karrier vágya.Ez minden pályán így van.A külföldi karrier álma szintén.Aztán lehet magyarázni,hogy jó nekem itthon.
Hát azért nem mindegy,hogy Győrben vagy Covent Gardenben énekelek.Aztán egy világsztár is meg tudja szervezni az életét ld: Marton Éva .
Szóval eme beírás inkább magyarázó és ,amit ennyire és állandóan magyarázni kell,abban rejlik némi igazság.
Egyébként csak úgy megjegyzem,hogy a mai magánénekesi gárda nagy része 3o- 4o éve egy Tóth Aladár vagy Nádasdy,de talán még Lukács Miklós idején sem kapott volna szólista feladatot.
Megjegyzem manapság az Operaház énekkara valóban fantasztikus.(Ez sem volt mindig így) De most ez van és ennek örülni kell.
De megszólalni sokadmagammal vagy kiállni egy 3 órás operában főszerepet énekelni,azért az nem egy és ugyanaz.És nem egyszer hallottam nyilatkozni karművésznőt,hogy ezt kirázná az ujjából.Aztán hallva az énekórán szólóban,hát mit is mondjak.Persze ez kivételes eset volt!!
22   Heiner Lajos • előzmény16 2014-10-18 07:52:57
Nem hiszem, hogy a halpiacon tőle vásárolnék.
21   IVA • előzmény20 2014-10-18 03:37:47
Szerintem az énekkaros nem kisebb, hanem másmilyen karrierrel éri be. Bár kemény munka és fárasztó, aki szeret a színpadon lenni és énekelni, sokkal többször teheti, mint egy szólista. Továbbá egy énekkarosnak jóval több zeneszerző művében, szinte minden stílusú zenében megadatik (sőt kell) dolgoznia, míg a szólista szerep- és stíluskörét behatárolja a hangkaraktere- és volumene. Pl. egy lírai baritonnak sosem adatik meg énekelnie az Aidában. (Kivétel persze akad: Gáti Istvánnal énekeltették Amonasrót is.)
Visszatérve Kelemen Zoltánra: én kétségek nélkül elhiszem, hogy nem minden énekes szeretne világutazó sztár lenni. Amikor évtizedeken át követtem honi énekeseink pályáját a színpadon, illetve a színlapokon, sosem gondoltam, hogy azok a művészek, akik végigénekelhetik az operairodalom hangjukhoz illő szerepeit az Opera és az Erkel színpadán, vagy vidéken, boldogtalanok lennének. S mint aki sem hazai, sem nemzetközi terepen nem művész, nem képzelem irigylésre méltónak az olyan utazást, ahol nincs idő idegenben körülnézni, felelőtlenség lenne kalandokba bocsátkozni, míg szabad az ember; nem lehet kikötni, hogy csak vonattal, autóval vagy hajón akarok utazni, mert ma mindenhová repülni kell. Továbbá úgy gondolom, az embernek otthonra van szüksége, annak gondjaival együtt.
Persze nem vetem meg a világsztárok életét sem, különösen ha Budapestet sem mellőzik.
20   Cilike 2014-10-18 00:07:25
Ezt "mink" jól ismerjük, minket énekkarosokat is mindig azzal "szoknak" vádolni, hogy irigyeljük a szólistákat. Pedig frászt. Valahogy vannak, akik nem tudják elképzelni hogy az ember beéri kisebb karrierrel, ha azzal nyugodtan és boldogan tud élni. Nézzük meg a nagy sztárok világát, hát, sok félrecsúszott élet van ám ott. Szóval, nem köll nekiesni a Kelemen Zolinak, mert az rendes pasi, mondhatom, És olyan Végzet Carlost rittyentett tavaly pl. Szombathelyen, hogy ihajj. Lucicnak is teccett volna.
19   álmodó 2014-10-17 18:02:19
Zoli, neked nem védekezned kell egyes rosszízű megjegyzésekkel szemben -ahol nekik nincs nevük, neked meg igen. :-)
És ne menjen el a kedved az írástól, nagyon tetszik és hajrá.

:-)

18   -zéta- 2014-10-17 17:37:40
Ahhoz képest, hogy valószínűleg életem legjobb live Bajazzók-Prológját köszönhetem Lucicnak (2004. május, Zeneakadémia), a legutóbb látott produkciói elszomorítanak. Kelemen Zoltán énekesként reagált egy általa látott produkcióra, ami történetesen egybevágott az általa énekelt szereppel...

Ahogy elnézem, megérkezett Kelemen Zoltán válasza is...:-)
17   telramund • előzmény16 2014-10-17 17:26:02
Mármint Lucic.
16   telramund 2014-10-17 17:25:44
46 éves ,de egy tizessel többnek néz ki.
15   Cilike 2014-10-17 12:16:06
Én szeret(t)em Lucicot, de tényleg nem a régi és még nagyon fiatal.
14   telramund 2014-10-17 11:45:39
Független a többi baritontól Kelemen Zoltánt fellelhető felvételei alapján jó baritonnak tartom.Mivel csak you- tube felvételeken hallgattam és egy viszonylag kis színházban énekelt pontosan nem tudom megítélni a hang nagyságát, de szép színű,valóban bariton és jól érzi "Verdit"Azt azért nem mondanám,hogy Lucic fénykorabeli formáját felülmúlná.
13   Cilike • előzmény11 2014-10-16 22:11:02
Egyébként nem biztos, hogy olyan jót röhögne, mert vannak problémái, valljuk be. Nem volt ez olyan tragikus, amit írt, túl van reagálva. Tavaly emlékszem, mindenki ekézte Lucicot a Germontjáért. Most meg egyszerre ő lett a baritonok netovábbja.
12   Heiner Lajos • előzmény11 2014-10-16 20:14:37
A gondolatok obstipációját sokszor követi a szavak diaorrheaja.
11   Werbőczy • előzmény10 2014-10-16 20:06:34
Parampampoli nem operaénekes, ha jól tudom.

Énekes "szájából" mindig visszásnak hat a másik, főleg az ugyanolyan hangfajban tevékenykedő kolléga lehúzása, szemben a saját produkciója fényezésével.
Egyébként az a véleményem, hogy vihar a biliben ez az egész cirkusz.
Lucic pedig jót röhögne, ha tudomást szerezne a dologról!
10   márta 2014-10-16 18:58:27
A hegyes tollú Parampampoli emígyen írt : "A többiek tisztes produkciót nyújtottak, meg se közelítve a díva színvonalát. Ez különösen igaz Zelko Lucicra, akitől a szünetben azt kérdezték, mi változott az elmúlt 7 évben, mióta a szerepben debütált a MET-ben. Mondhatta volna, hogy hát, azóta elvesztettem akkori hangomat -- persze nem ezt mondta. És nem is vesztette el teljesen, mert tavalyi Scala-évadnyitós Germont-jánál jobb volt, abban ugyanis énekelni kell, ebben meg ordított, mint egy halálra ítélt."
Kelemen véleménye ehhez képest simogató. Egyébként nem értem, miért kelt vihart, ha valaki a saját blogjában a saját véleményét írja le. Egy blog kifejezetten erre való. Akit ez zavar, annak jobb, ha egyáltalán nem olvas véleménycikkeket.
9   Momo 2014-10-16 17:18:13
Szerintem nincs akkora dráma ebben, mint amekkorát csináltok belőle. Zoli leírta a véleményét valamiről. Kb. azt gondolhatta - naívan - hogy ez is egy téma, amit meg lehet vitatni (Ennél sokkal durvábbakat engednek meg maguknak itt egyesek. Persze név nélkül.)

Ha így nekimentek, az lesz a vége, hogy ez a blog is befullad, oszt jónapot. Csak nem tudom, az kinek lesz jó...
8   Livingstone • előzmény7 2014-10-16 16:22:24
Szánalmas! Lucic akkor is világsztár, gyönyörű matéria tulajdonosa és nem Szegeden hanem a Metben énekel. Ezért mindenképpen tiszteletet érdemel. Csak egy kicsinyes és irigy művész szapulhatja így a másikat nyilvánosan! Hol van ő hozzá képest, és hol van ahhoz a pályatársához képest, akivel holnap lesz szerencséje fellépni. Példát vehetne róla! Vele sosem olvastam olyan interjút, ahol fachtársát, vagy más énekest kritizált volna!
7   yatu92 • előzmény5 2014-10-16 15:37:30
Nem elegáns, sőt egyenesen kicsinyes. Csak önmagát minősíti vele.
6   Búbánat 2014-10-16 14:49:54
Kelemen Zoltánról és művészetéről, vele való kezdeti „ismerkedésemről” itt írtam pár sort. Legutóbb, még tavasszal, az Erkel Színházban tapsolhattam neki a Szegedi Nemzeti Színház pesti vendégjátéka alkalmával bemutatott Simon Boccanegrában. Kelemen az opera címszerepének megformálásával újólag bizonyította kivételes, művészi adottságait, remek vokális képességét; baritonjának érzelemdús színeivel – árnyalataival sok szépséget beleszőtt alakításába. Énektechnikája is sokat változott, gazdagodott az elmúlt évek során, a „paletta” színesedett, és ha vigyázz hangjára, figyel arra, mit vállal el és mit nem, és törekszik a még kifejezőbb színészi-átlényegülő szerepmegformálásra is, akkor még sokáig élvezhetjük játékát, hangját az operaszínpadokon, hallhatjuk majd további, számára is kihívást jelentő szép baritonszerepekben énekelni.
5   Bambu • előzmény1 2014-10-16 14:00:34
Amennyiben mindenben igaza lenne, akkor se túl elegáns amit Lucicról ír. Egy pályatárs nyilvános szapulása saját maga pozitívumainak kihangsúlyozása mellet számomra nem szimpatikus.
4   márta 2014-10-16 11:18:59
Kelemen nemcsak sokat énekel, de sok zenét hallgat, rengeteg felvétele is van. És érezhetően szeret írni. Remélhetőleg az ő blogja nem fullad ki, mint más művésztársaké! Már csak azért se, mert színpadon se szokott kifulladni, egész hosszú frázisokat tud énekelni egy levegőre.
3   Werbőczy • előzmény1 2014-10-15 07:35:51
Óriási!
2   Momo • előzmény1 2014-10-14 22:44:37
Nagyszerű!
1   daunerni 2014-10-14 22:20:43
Kedves Olvasóink!

Itt szeretnénk felhívni figyelmüket Kelemen Zoltán új művész-blogjára. A bloghoz kapcsolódó kérdéseket, kiegészítéseket, kommentárokat és üzeneteket mostantól ide írhatjuk...
   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Purcell Kórus (karigazgató: Vashegyi György)
Vashegyi György (orgona)
Budafoki Dohnányi Zenekar
Előad és vezényel: Hollerung Gábor
"A megérthető zene"
A zeneirodalom mérföldkövei
J.S. BACH: „Jesu meine Freude” – motetta, BWV 227

15:30 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Megyesi Zoltán (tenor), Viviane Hagner (hegedű), Rohmann Ditta (cselló), Simon Izabella, Várjon Dénes (zongora)
kamara.hu - A Zeneakadémia Kamarazenei Fesztiválja
Üveggyöngyjáték
Schubert: Esz-dúr notturno, D. 897
Schubert: Hattyúdalok, D. 957

16:00 : Budapest
MTA Zenetudományi Intézet

Alexander Dimcevski (hegedű), Botos Veronika (mélyhegedű), Hegedűs Katalin (zongora), Baráti Eszter (cselló), Csongár Péter (klarinét)
MOZART: G- dúr duó, KV 423
MOZART: Kegelstatt trió, KV 498
JOACHIM JÓZSEF: Héber melódiák
MOZART: Esz - dúr Sinfonie concertante, KV 364
MOZART: Esz - dúr Divertimento (részletek), KV 563

17:00 : Budapest
Zeneakadémia, Kávézó

kamara.hu - A Zeneakadémia Kamarazenei Fesztiválja
Nyolszemközt - beszélgetés irodalomról, filmről és zenéről
A fesztivál művészeti vezetői: Simon Izabella és Várjon Dénes
Vendégek: Enyedi Ildikó és Wilhelm Droste
Közreműködik: Anthony Marwood (hegedű)

17:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Capella Cracoviensis

18:00 : Budapest
BMC, Koncertterem

Csalog Gábor (zongora)
Fazekas Gergely (zenetörténész)
Dialógusok (a) zenével I.
COUPERIN: Pièces de Clavecin - részletek
DEBUSSY: Metszetek - részletek
DEBUSSY: Prelűdök - részletek

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Megyesi Schwartz Lúcia (mezzoszoprán), Viviane Hagner, Andrea Hallam, Anthony Marwood (hegedű), Jürg Dähler (brácsa), Christoph Richter, Rohmann Ditta (cselló), Pivon Gabriella (fuvola), Vigh Andrea (hárfa), Roman Rabinovich, Simon Izabella, Várjon Dénes (zongora)
kamara.hu - A Zeneakadémia Kamarazenei Fesztiválja
DEBUSSY: Szonáta fuvolára, brácsára és hárfára
MOZART: 2. (Esz-dúr) zongoranégyes, K. 493
LISZT: Orpheus – szimfonikus költemény (Camille Saint-Saëns átirata)
RAVEL: Madagaszkári dalok
FAURÉ: 1. (c-moll) zongoranégyes, op. 15

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Pavlovits Dávid (gitár)

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Varga Donát (ének), Fuchs Diána (zongora)
Budafoki Dohnányi Zenekar
Budapesti Akadémiai Kórustársaság (karigazgató: Kocsis-Holper Zoltán)
Vass Lajos Kamarakórus (karigazgató: Kocsis-Holper Zoltán)
Vezényel: Guido Mancusi
KECSKÉS D. BALÁZS: Zsoltártöredék
MOZART: 9. (Esz-dúr) zongoraverseny, K. 271 („Jeunehomme”)
PROKOFJEV: 7. (cisz-moll) szimfónia, Op. 131

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Vadim Gluzman (hegedű)
Nemzeti Filharmonikusok
vez.: Hamar Zsolt
SCHUBERT: Rosamunde-nyitány
CSAJKOVSZKIJ: D-dúr hegedűverseny, Op.35
BRAHMS: II. (D-dúr) szimfónia, Op.73

21:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

KÓDA
kamara.hu /6
Moderátor: Mona Dániel
Beszélgetőtársak: Simon Izabella, Várjon Dénes
16:00 : Székesfehérvár
Sóstói Stadion

Alba Regia Szimfonikus Zenekar
vez.: Kollár Imre
"Stadion Nyitány"
Trónok harca, West Side Story, Gladiátorok bevonulása, Vivaldi, Kardtánc

19:00 : Szolnok
Szolnok Városi Sportcsarnok

Operát az Operából! – Belföldi turné
PUCCINI: Turandot

19:00 : Veszprém
Petőfi Színház

Operát az Operából! – Belföldi turné
Klasszikus és modern Balett-est
A mai nap
született:
1786 • Carl Maria von Weber, zeneszerző († 1826)
1899 • Ormándy Jenő, karmester († 1985)
elhunyt:
1986 • Bárdos Lajos, zeneszerző, karnagy (sz. 1899)