vissza a cimoldalra
2018-05-24
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60798)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3983)
Társművészetek (1254)
Momus társalgó (6334)
Milyen zenét hallgatsz most? (24996)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11275)
A csapos közbeszól (95)

Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2521)
Operett, mint színpadi műfaj (3604)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (711)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1406)
Franz Schmidt (3126)
Udvardy Tibor (185)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4273)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2730)
Momus-játék (5486)
Miller Lajos (60)
Fiatal művészeink hazai és nemzetközi sikerei (324)
Erkel Színház (9286)
Pantheon (2217)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (840)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6606)
Kimernya? (2703)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Kolonits Klára (-zéta-, 2013-12-05 06:49:13)

   
1065   Beatrice 2018-04-21 10:52:02

Már kaphatók a jegyek Kolonits Klára és Dinyés Dániel esti kerti koncertjére, június 2, Óbudai ZeneZug Fesztivál, Óbudai Társaskör

November 19-én pedig a művésznő Verdi Requiemjében énekel Kecskeméten

1064   Beatrice 2018-03-15 21:15:45

Most fedeztem fel, hogy Kolonits Klára Kékszakállú-felvétele megjelent DVD-n.

1063   Búbánat 2018-03-09 01:13:34

Kolonits Klára Lucia szerepében (is) „lubickol”! -  csütörtökön ismét elkápráztatott minket a Donizetti – Walter Scott – Cammarano hősnőjeként  az Erkel Színházban! 

Mint Lammermoori Lucia (is)  Kolonits - most is - lenyűgözött és elbűvölt mindenkit; szerintem minden szívet megdobogtatott az a megható jelenet, melyben a szerencsétlen, szépséges Lucia örök szerelmet esküszik annak az ifjúnak, akiről tudja, hogy sohasem lehet az övé;  s felhangzik előbb Lucia, majd Edgardo ajkáról s végül egymáséba simulva a felejthetetlen, csodaszép ária-kettősük, melynek kicsengése  a szívek legmélyére hatol: „ Verrano a te sull” aure, i miei sospiri ardenti…” - aki bár ezerszer hallotta - látta a legkülönfélébb szereposztásokban és sok-sok Luciával a címszerepben Donizetti mesterművét, lehetetlen betelnie Kolonits Klára művészetével. Lírai- koloratúr-drámai szopránjával játszi könnyedséggel ontja az áradó dallamokat, biztos technikával, minden hang, ritmika, megformálva a helyén van, és közben sugárzik, ragyog, szárnyal, és mosolyog, könnyes szemmel is mosolyog – s ez a mosoly, s vele együtt az „aranyhang” a szívemig hatol,  átjár és valami katarzisba torkollik bennem. 

Az előadás végén, az álló ováció alatt, a tomboló közönség vastapsa közepette ott fenn a színpadon Kolonits Klára - nem tudom hányadszor -, ismételten, általunk megdicsőül; a mennyei hangok hallatára a mennyek kapuja kitárul….

Szegedi Csaba baritonja ezúttal remekül szólt, ilyen szépen régen hallottam énekelni, őt is ünnepelte a publikum. A fiatal vendég tenor, Giordano Luca, különösebb hatást nem tett rám: énekhangja kissé „sápadt”, a magasságai ugyan megvannak, de fent elvékonyodik, halványan cseng ki, kissé erőtlen – egyébként ígéretes, rokonszenves énekes… Fried Péter  Raimondóját öröm volt újra hallani magvas basszusán; áriája utáni tapsok méltán csattantak fel… Vörös Szilvia Alisa kis szerepében is kitűnik jelentős hangmatériájával - tudjuk,jóval többre hivatott, amint ennek jelét más operaszerepeiben már többször kifejezésre juttathatta.

Kocsár Balázs kiválóan dirigált és fogta össze az Operaház Énekkarát és Zenekarát.

A megújult díszlet sokkal kedvezőbb benyomást tesz rám a korábbi - „átmeneti” – vastraverzes megoldáshoz képest, így a „romantika” is jobban a „képbe” kerül…

Donizetti pazar dallamvilága  engem gyermekkoromtól fogva kísért! A Lammermoori Lucia vitathatatlan remekmű, és ha ilyen csillogó megszólalásban kapjuk, mint most is volt hozzá alkalmunk, akkor a gyönyörű kadenciák, az elbűvölő, hirtelen felcsapó cabaletták,  a recitatívóknak a különböző lelkiállapotot tükröző zenei motívumai (de Lucia első áriája, kettőse Enricoval, aztán a szextett, a vagy a kétrészes őrülési jelenet, Edgardo áriája és halála  is, az énekkar  jeleneteivel együtt)  döbbenetes szépségekkel telítik meg a befogadó hallgató-néző közönséget.  Engem mindig torokszorító érzés kap el közben, beleélem magam a szereplő karakterek lelkivilágába: a fájó lemondás, a szerelemtől és az élettől való búcsúzás szívszorító dallamai, az elborult értelem lélegzetfojtó futamai, vad és szépséges trillái; a megbántottság, a kérlelhetetlenség, gyűlölség, a kétségbeesés, az aggódó szeretet, a hűség és vak engedelmesség tenor, bariton, basszus , mezzoszoprán és mindenekfelett a koloratúr Lucia szólamai,  s azok nagyszerű harmóniákban összeolvadó szextettje: a két ellenség drámai duettje, a szerelmesek hűségesküje, Edgardo gyönyörű búcsúáriája  - mindez áthat engem, lelkivilágom, formálja érzéseimet, felgyújtja vágyaimat, képzeletemet…

Összefoglalva: Donizetti Luciája tökéletes. Lírája – mindenekelőtt Kolonits Klára tüneményes alakításának jóvoltából, páratlanul magas fokra emeli a gyöngédséget, érvényre juttatja a szerelem finom árnyalatait, de főként az asszonyszív szépségeit.  ….(Ez utóbbit nemcsak a „nemzetközi nőnap” ideje mondatja velem…) Ez csengett le nekem a csütörtök esti operaelőadás során.

Mostanában  elgondolkozom  azon, hogy kedvenc regényíróm, Walter Scott, aki nem élte meg a műve nyomán komponált opera  1835-ös bemutatóját (1832-ben hunyt el), ha ma élne, milyen dicséretekkel halmozná el az „Ő” Luciáját mint operahősnőt: mondjuk Kolonits Klára sugárzó „éteri” tisztaságú énekhangját meghallva és átszellemült,  fizikai lényét megpillantva operaszínpadon…

1062   nickname 2018-03-02 13:28:47

A művésznő honlapján sem szerepel már, hogy énekelne Ernanit Szegeden. Tessék megnézni. Ha nem kötöttek vele erről előzetes szerződést, akkor könnyen lemondhatta a Norma és más előadások próbáira, előadásaira hivatkozva, amelyekben Debrecenben és Budapesten kell fellépnie. Ettől eltekintve még lehet, hogy esetleg a május végi előadásoko - úgy mint a múltkor Melindát - énekel majd Elvirát - ha lesznek még előadások később is az évad végén. 

1061   IVA 2018-03-02 02:50:46

A Primavera ’18 meghirdetésekor sem gondoltam, hogy Kolonits Klára két napon belül fellépne olyan szerepekben, mint Elvira és Norma. Azt sem, hogy egy évadban bemutatkozna a két premieren, két különböző városban, budapesti és egyéb feladatai mellett.
Azt viszont elképesztőnek tartom, hogy a Szegedi Nemzeti Színház honlapján (mely színház egykor hazánk második operaháza volt) márciusban még semmilyen adat sem olvasható egy májusi bemutatóról.

1060   parampampoli • előzmény1059 2018-03-01 21:05:29

Nem ismerjük a szegedieket eléggé. Nektek, akik közelről látjátok, kellene értékelni őket, és így minket is informálni. Amit az utóbbi időkben olvastam az ottani igazgatói pályázat körülményeiről, fordulatairól, nem voltak túl pozitív dolgok.

1059   Bambu • előzmény1058 2018-03-01 20:40:13

Tudom. A pesti vezetőséget szidja is a hozzászólók többsége. A szegedi vezetőséget nem szokták kritizálni, pedig hosszan lehetne beszélni arról, honnan hová jutott az operatagozat.

1058   parampampoli • előzmény1055 2018-02-28 23:23:45

Budapesten már réges régen nem így mennek a dolgok. Sőt, még abszurdabbul mennek.

1057   bermuda 2018-02-28 22:26:36

Vettem jegyet az Ernanira,amikor úgy tudtam, h Kolonits Klára lesz Elvira...de sajnos nem , Viszont 18án NORMA. (május)

1056   Búbánat • előzmény1050 2018-02-28 22:10:47

Azt hallottam, hogy  Nadia Cerchez szülési szabadságra megy; ha ez igaz, akkor  ő nem fog Elvirát énekelni az Ernaniban.

1055   Bambu • előzmény1053 2018-02-28 20:48:59

Jobb helyeken a vezetőség jelentős idővel a próbák megkezdése előtt felkéri és  szerződést köt a kiszemelt művésszel. Szeged már régóta nem így mennek a dolgok.

1054   Tejberizs • előzmény1052 2018-02-28 19:17:26

Tudomásom szerint a Színház honlapján eddig még nem jelent meg hivatalos szereposztás az Ernaniról.

Az Ernanival kapcsolatban a helyi lap mai számában a rendező változásáról volt hír: a Főigazgató bejelentette nem Göttinger Pál, hanem Toronykőy Attila rendezi.

1053   zp67 • előzmény1052 2018-02-28 18:41:37

Tavaly nyáron ő nyilatkozta, hogy várja ez a szerep Szegeden, pár hozzászólással lejjebb is erről volt szó...:-(

1052   ladislav kozlok • előzmény1050 2018-02-28 17:43:15

Es Kolonits volt kiirva ? Ha lemondta, akkor nem is csodalkozom. Sokat valalt a muveszno - 13 Norma !!!

 

1051   parampampoli • előzmény1050 2018-02-28 15:38:54

Micsoda?????

1050   zp67 2018-02-28 14:40:59

Kedves Fórumtársak!

Egy segítőkész úriember a szegedi színházból ma azt az információt adta, hogy Elvira Nadia Cerchez és Ádám Zsuzsa lesz az Ernaniban.

Ez most komoly? Akkor mehetek az Erkelbe is, főleg mert minden szállás foglalt április 20-án...:-(

Üdv,

P

1049   ladislav kozlok • előzmény1045 2018-02-28 10:54:56

Bevallom, nagyon megorultem ennek az informácionak és koszonet  érte Beatrice forumtásunknak. Markušovce-ban/Márkusfalva/ 2 kastély is van,

mindkettot a Mariássy család építette. A koncert a Dardanelly kastélyban lesz a másikban torénelmi bútor kiallitás van. A Szepesség nagyon gazdag  a gotikus emlékekben- várak, városok, templomok. Nincs messze Locse, Késmárk,Szepesi vár, Szepesváralja és természetesen a Magas Tátra és a Szlovák  Paradicsom/Slovenský raj/ Márkusfalvát/Markušovce/ legjobb autoval megkozelíteni -

Budapest-Miskolc-Tornyosnémeti-Košice/Kassa/-Prešov/Eperjes/-Levoča/Locse/-Spišska Nová Ves /Iglo/ - Markušovce/Márkusfalva/..

 

1048   ladislav kozlok • előzmény1045 2018-02-26 08:14:39

Kedves Beatrice, 

Ne haragudj, hogy kijavítalak. Levoča nem Léva, hanem Locse. Gyonyoru torténelmi város, szepes vármegye volt székhelye. 

 

1047   lujza 2018-02-26 04:00:09

https://fidelio.hu/zenes_szinhaz/2018/02/25/kolonits_klara_nem_kergetek_szerepalmokat/

1046   Beatrice • előzmény1045 2018-02-12 14:28:32

Angol nyelvű ismertető a dalest helyszínéről, egy gyönyörű rokokó kastélyról, amely billentyűs hangszerek gyűjteményének is otthont ad

1045   Beatrice 2018-02-12 14:14:18

Október 6-án a művésznő dalestet ad Dinyés Dániel közreműködésével a levočai azaz lévai fesztiválon

1044   Beatrice 2018-02-12 13:53:41

Riport látható a Così fan tutte próbájáról az OperaCafé tegnapi adásában

1043   Klára • előzmény1038 2018-01-29 11:44:43

Köszönet! Hátborzongatóan gyönyörű.

1042   -zéta- 2018-01-29 11:20:28

Autóbusz szerveződik a március 24-i, szombati esti Norma-előadásra Budapestről Debrecenbe, akit a részletek érdekelnek, írjon privátot...

1041   ladislav kozlok • előzmény1038 2018-01-29 09:42:25

Gyonyoru alakítás. 12+1Normát fog énekelni a Muvészno és kozben még 7 eloadása van Budapesten. Nem semmi, csak meg ne ártson. 

1040   IVA • előzmény1038 2018-01-29 00:53:44

Köszönet a linkért. Fantaszikus!

1039   Búbánat • előzmény1038 2018-01-28 22:01:34

Élmény hallgatni és látni is a MŰVÉSZNŐ Norma-alakításának  kamerával felvett részleteit ezen a traileren; bizonyára élőben hallgathatni és láthatni Kolonits Klárát Norma szerepében, .lehet csak a cél és ez a videoösszeállítás még inkább odahat:  doppingol, hajt, űz a színpad- és Hozzá a közelbe - újra és megint csak újra...

1038   melisande 2018-01-28 20:00:15

Itt a link :) 

1037   bermuda 2018-01-28 19:53:06

Fent van a YT-on a NORMA trailer. Elképesztően gyönyörű. Sajnos nem tudom belinkelni.

1036   parampampoli • előzmény1035 2018-01-28 11:52:28

Aki ezt a riportot csinálta, az is elmehetne oda, ahova gondolom. Amatőr...Csak épp a címszereplőt felejtették el meginterjúvolni. -:(((

1035   Búbánat • előzmény1034 2018-01-26 15:35:55

Bellini Norma című operáját péntek este mutatják be a debreceni Csokonai Színházban 2018.01.25. 

Video-interjúk

1034   -zéta- 2018-01-26 14:34:29

http://http://csokonaiszinhaz.hu/ebben-a-szerepben-minden-benne-van-interju-kolonits-klaraval/ Egy jó kis interjú a Normáról, itt...

1033   szálkák 2018-01-24 08:23:23

A debreceni Norma előadásra (27-én) két jegy átadó. 4 ezer Ft.- helyett 3 ezer/ 2db.

1032   Búbánat 2018-01-22 16:29:00

A Magyar Kultúra Napján az M5 csatorna   Erkel Ferenc Bánk bán c. operájának ősváltozatát tűzi műsorára este 19:35-től.  

2018. 01. 22  19:35 - 22:10  M5 (HD)

A félig szcenírozott előadást a szerző születésének 200. évfordulója alkalmából 2010-ben láthatta a közönség a Magyar Állami Operaházban Héja Domonkos vezényletével. 

2010. november 6., Magyar Állami Operaház

Erkel Ferenc:

BÁNK BÁN
 

Az opera ősváltozata három felvonásban
Félig szcenírozott koncert

Szövegíró: Katona József nyomán Egressy Béni

Karigazgató: Szabó Sipos Máté

Karmester: Héja Domonkos
Rendező: ifj. Palcsó Sándor

Szereplők:

II. Endre: Geiger Lajos
Gertrudis: Lukács Gyöngyi
Ottó: Fekete Attila
Bánk bán: Kiss B. Atilla
Melinda: Kolonits Klára
Tiborc: Perencz Béla
Petúr bán: Kálmándi Mihály
Biberach: Szegedi Csaba
Udvarmester: Sárkány Kázmér

1031   parampampoli • előzmény1029 2018-01-22 13:52:32

Neeee, könyörgöm!! -:)

1030   bermuda • előzmény1029 2018-01-22 10:33:35

:))))))

1029   -zéta- • előzmény1028 2018-01-20 21:57:23

OFF: Szívesen nyitunk egy Hector Lopez Mendoza topikot, ha ekkora igény van rá...

1028   nickname • előzmény1027 2018-01-20 19:58:01

2016-ban a Román Nemzeti Operában öltötte magára a velencei mór jelmezét, most is ott énekli? Erre az Otellóre se ülnék be még akkor sem, ha fizetnének érte! Stefllióra se mentem el végül miatta. Még Kiss B. Attilával is jobban elviseltem volna a darabot, mint vele. 

1027   Pristaldus • előzmény1024 2018-01-20 19:10:07

Hector Mendoza Otellót énekel!

1026   oldalsonka 2018-01-20 18:32:41

Az Operaháznak a debreceni Norma premier után már három világszínvonalú Normája lenne, ezek után nem értem, Budapesten miért nem szerepel majd a repertoárban...

1025   Robesz 2018-01-20 17:33:43

Véletlenül nem megy valaki Norma premierre autóval?

1024   nickname • előzmény1017 2018-01-17 19:59:02

Mivel Szabó Sipos Máté szerintem egy jó szakember, ezért reménykedtem benne, hogy lecseréli Mendozát, amint lehet vagy amint meghallgatta és belátta, hogy ezzel az énekessel már nem lehet sok mindent kezdeni, hiába van hangja - technikailag egy nulla, meg egyébként is: semmi érzelem, semmi árnyalat, semmi dinamikat nincs az éneklésében. 

1023   Robesz • előzmény1022 2018-01-17 15:32:02

Hurrá! :)

1022   -zéta- 2018-01-17 11:53:16

Az utazáshoz: terveződik egy Norma-busz Debrecenbe, majd írom, ha lesz konkrétum...

1021   -zéta- • előzmény1020 2018-01-17 11:50:19

Remek felvételei vannak a YT-on (bár a legfrissebb is 4-5 éves), igazi hősies színű hang. Jó nemzetközi B-kategóriás helyeken is fellép rendszeresen. https://theoperastage.com/artist/12557/calin-bratescu/&page=0

Én is üdvözlöm a váltást...

1020   parampampoli • előzmény1018 2018-01-17 11:26:58

Megnéztem a honlapot, és örömteli fejleményt olvastam: Pollione mégse Mendoza lesz, hanem egy CALIN BRATESCU nevű román tenor. Meg merem kockáztatni, hogy a csere kedvező hatással lesz a készülő produkcióra, bár még sose hallottam. Mendozát viszont sokszor.

1019   Pristaldus • előzmény1018 2018-01-17 11:08:14

De úgy is szólnak ezek az agyonlestrapált hangok!

1018   parampampoli • előzmény1012 2018-01-17 10:45:45

Hogy ilyen szerepléseket látunk, az a mai magyar operai élet szomorú realitása. A hozzá nem értés tombol minden szinten. Már egy másik topicban is hangot adtam ebben az ügyben, de úgy látszik, nem érdekel senkit különösebben. Azelőtt nem létezett énekeseket legalább egy nap szünet nélkül énekeltetni, ami minimálisan szükséges a hangszalagok pihenéséhez (valójában kettő kell, egy a pihenéshez, egy a regenerálódásra), ráadásul egymástól eltérő szerepekben. Talán emlékszik még valaki arra az esetre úgy 25 évvel ezelőtt, amikor három egymás utáni napon volt Aida előadás, Misura énekelte volna az elsőt és a harmadikat, a másodikat Szilfai Márta. Szilfai beteg lett, és Misura, hogy megmentse az előadást, elvállalta azt is. De csak kivételesen, mondta, és csak Gardellivel. Akkor ebből sajtóhír lett, újságcikkek és tv riport. Ma kit érdekel az, hogy egymás utáni napokon kell énekelni egy énekesnek, egyszerre három szerepet próbálni, és közben egy negyediket énekelni? Ez ma már nem hír. Talán az ellenkezője lenne az...

1017   parampampoli • előzmény1014 2018-01-17 10:37:53

Megértelek, egyrészt. De azt ne hagyd ki a számításból, hogy Mendoza lesz Pollione, és őt is ki kell bírni egy nem jelentéktelen szerepben. -:)

1016   bermuda • előzmény1010 2018-01-17 00:23:39

IGEN én ma vettem a Bp.i Normára máj 18. jegyet.

 

1015   Robesz • előzmény1014 2017-11-18 22:03:21

 Szerintem leszünk páran így :)

1014   nickname • előzmény1013 2017-11-18 22:00:00

Akkor két szereposztása lesz az Ernaninak és nem Kolonitsal láthatjuk Pesten - mondjuk teljesen mindegy nekem, mert így is, úgy is elmegyek Szegedre is Ernanit nézni, Debrecenbe Normát nézni. Debrecenbe annyi Norma lesz,hogy még tán kétszer-háromszor is elutazok Norma ügyben a kálvinista Rómába. 

1013   Robesz • előzmény1007 2017-11-18 21:34:06

Egyébként máj.16.-án Debrecenben Norma van, szóval egyelôre még csak találgatunk, hogy mi történhet.. 2 helyen nem tud egyszerre lenni az biztos :)

1012   Robesz 2017-11-18 21:26:34

Bárhogy is lesz, a mûvésznô kellôképp okos és ismeri saját képességeit, erejét, hogy el tudja dönteni mit vállal.

Egyébként láttunk már hasonló szerepléseket, hogy nagyon  ne menjek messzire, Sümegi Eszter és Rálik Szilvia például az idei évadban egymàst követô napon énekelnek Az árnyék nélküli asszonyban és a Turandotban. 

Na az se volt normális aki a programot így rakta össze...

1011   Heiner Lajos • előzmény1007 2017-11-18 20:33:45

Ha Debrecenben két egymást követő napon elvállalta Normat...

1010   nickname • előzmény1009 2017-11-18 20:32:08

Vajon lesz majd Norma premier az Erkelben is Kolonitsal? Lehetne. Modnjuk Ernani is lehetett volna, vagy Boleyn Anna, vag Puritánok - egyiknek sincs nagy esélye. Talán a Normának van. 

1009   IVA • előzmény1007 2017-11-18 20:16:24

Tulajdonképpen énekelhetné Kolonits Rosinát is a győri Sevillaiban, Elvirát is a szegedi Ernaniban, az Éj királynőjét is a miskolci Varázsfuvolában és Rosalindát is a pécsi Denevérben. Csupán át kellene nevezni a rendezvénysorozatot: PRIMACLARA ’18.

1008   IVA 2017-11-18 19:55:40

Kedves Rajongótársak!
Már lehet jegyeket váltani a Primavera '18 előadásaira.
Az internetes vásárlás a Normára egyelőre akadályba ütközik, de a pénztárban lehetséges.

1007   nickname 2017-11-18 19:44:37

Egybéként most azt írja a MÁO honlapja, hogy Primaverara Hernanit hozza a Szegedi Nemzeti Színház, a Normát meg Debrecen. Kolonits mindkettőt elvállalja egy hét alatt? Az egyik máj. 16, a másik máj. 18. 

1006   Robesz • előzmény1005 2017-11-18 18:37:33

Tuti :)

1005   -zéta- • előzmény1004 2017-11-18 18:03:40

Figyeld meg, jövő nyárra már túl leszünk a kétezren...;-)

1004   Robesz 2017-11-17 21:42:51

Hopp, észre sem vettük de átléptük az 1.000-et :)

1003   Búbánat 2017-11-17 21:37:21

A KULT50 bemutatja: Kolonits Klára

Nem csupán a régen-most szembeállítás miatt kell őt újra és újra megnézni, hanem amiatt a kíváncsiság és elsöprő játékszenvedély miatt is, ami nála estéről estére tapasztalható. Kolonits Klára portréja a Fidelio gondozásában megjelent KULT50 kiadványból.

/Papp Éva - Fidelio. hu, 2017.11.04. 16:00/

1002   Cilike • előzmény1001 2017-11-17 16:55:29

CSak ez a beírás nem erre vonatkozott eredetileg. Nem a szereposztásokról volt szó. Legalábbis úgy rémlik, hanem a Filharmóniai társaság megszüntetésének lehetőségéről. Ehhez semmi köze annak, hogy ki énekli Violettát.

1001   nickname • előzmény1000 2017-11-17 10:07:44

Maradjunk annyiban, hogy a művészi szemptonok érdekesen érvényesülnek - vagy inkább hol érvényesülnek, hol nem. Miklósáról minden kritika megállapította, hogy alkalmatlan a szerepre, Violetta nem az ő szerepe sdtb.. Ennek ellenére ki énekli a főszerepet ismnét? Miklósa. És igen ez nyilván nem az énekesek döntése és ezt ők nyilván nem kommentálják se egymásnak, se másnak amennyiben kulturálnak adnak hozzá, de nekem, meg bárkinek akinek megnéz egy előadást felvetődhet a kérdés, miért? Miért? Miért? Ez a művészeti érdekek kivétel nélküli érvényesülése?

1000   Cilike 2017-11-17 07:51:11

Nyilán pusztán anyagi szempontok miatt nyitották újra az Erkelt is, a művészeti szempontok mellőzésével...ezért futott két ház egyszerre, ezért vettek fel egy csomó embert, hogy működtessék...

999   Klára • előzmény998 2017-11-17 07:37:11

Mint az imént MÁO fórumban tett bejegyzésemben említettem, nálunk már a politika és a politikusok "vannak a spájzban" - és ez mindenre és mindenkire hatással van. Ha egy művészeti intézmény - Opera, Szinház, Múzem, stb - vezetősége nem tisztán csak művészeti szempontok alapján választ, bocs a vulgáris stílusért, megette a fene az egészet! Nem mellesleg, az ilyen megalkuvó vezető/vezetőség messzemenően szégyellhetné magát,  de persze nem teszi, Miért is? Hiszen őket valaki kinevezte, megbízta, stb.

998   ebera • előzmény996 2017-11-17 00:12:15

T.Z.  Eötvös Péter operájában fantasztikus volt, valószínúleg Violettának is jó lesz, főleg Leo Nuccival, mint idősebb Germonttal. ( A pocsék rendezést próbáljuk feledni.) Hogy itthon miért nem lesz Violetta K.K. valóban nagy kérdőjel.

997   Heiner Lajos • előzmény989 2017-11-16 20:34:54

Ahelyett, hogy hét estén adták volna elő...

996   Robesz • előzmény994 2017-11-16 20:13:39

A lényeg, hogy hívtak inkább egy ukrán énekesnôt az Erkeles elôadásokra... 

995   Beatrice 2017-11-16 19:04:59

19-én, azaz most vasárnap ünnepi hangverseny lesz a Zeneakadémia nagytermében Orbán György zeneszerző 70. születésnapja tiszteletére, A műsor második felében a szerző Stabat Matere hangzik fel, ebben Kolonits Klára is közreműködik.

Jegyek ingyenesen igényelhetők a Zeneakadémia jegypénztárában.

További információ

994   nickname 2017-11-16 18:40:10

Na hol lesz legközelebb Violetta a művésznő? Hát nem Budapesten. Örülök neki, hogy énekelheti a szerepet, és no comment a budapesti Traviata előadásokkal kapcsolatban. Az előadás karmestere Dinyés Dániel lesz. 

993   Klára • előzmény991 2017-10-27 13:59:18

Valóban! Csodálatos!

992   Búbánat • előzmény991 2017-10-27 12:08:18

Csodálatos!!!...

991   Beatrice 2017-10-27 12:01:48

Hugenották - ízelítő

990   telramund • előzmény986 2017-10-22 22:31:00

A Facebookon elolvasható a Kolonist Klára oldalon és több más helyen.

989   Edmond Dantes • előzmény984 2017-10-22 20:11:23

Szünettel játszották A teremtést? Brrr...

988   melisande 2017-10-22 20:07:42

És az alábbi linken mind egy helyen.. :)

http://klarakolonits.com/hu/uj-cikkek-interjuk/

987   -zéta- 2017-10-11 11:22:56

Még egy nagyon érdekes, páros interjú Kolonits Klárával és Dinyés Dániellel:

http://bcmagazin.hu/2017/10/09/az-ujdonsag-mindig-a-mondanivalo-es-az-ember-lesz-kolonits-klara-es-dinyes-daniel/

986   -zéta- 2017-10-10 20:33:50

http://muzsika.net/muzsika/index.php?area=present

Az októberi MUZSIKA címlapján Kolonits Klára, belül egy hosszú és igen tartalmas interjú....:-)

985   Beatrice 2017-10-10 13:40:49

Müpa Fesztivál Színház, december 3, 11 és 15 órakor:

Operamacera - a Nemzeti Filharmonikusok családi matinéja

Rossini: A sevillai borbély

Vezényel: Dinyés Dániel

Rendező: Göttinger Pál

Közreműködők: Kolonits Klára, Horváth István, Cseh Antal

"(...) a közönség nemcsak passzív, ám jól szórakozó megfigyelőként van jelen, hanem az alkotói folyamatba való betekintés révén részesévé is válik a mű születésének, megismeri kulisszatitkait. A műhelymunkában a két alkotó a nagyszerű énekesekkel együtt egy elképzelt előadás rendelkezőpróbáját tartja előttünk, a zenei és történetmesélő elemzéstől kezdve az énekesek színpadon megtett első lépéseiig." (forrás: mupa.hu)

984   Beatrice 2017-10-10 13:16:23

Jó egy hete volt, 1-jén, de csak most jutok hozzá, hogy írjak róla:

Óriási örömzenélés színhelye volt a Zeneakadémia, ahol Haydn A teremtés c. oratóriuma volt műsoron, az Óbudai Danubia Zenekart Vásáry Tamás vezényelte, közreműködött a Nemzeti Énekkar, valamint Kolonits Klára, Rab Gyula és Bakonyi Marcell. Eredetileg egy másik szopránnal volt meghirdetve a koncert, és amikor megtudtam, hogy Kolonits Klára fogja énekelni a szopránszólót, válaszút elé kerültem, mert aznap délelőttre már volt jegyem a Rigolettóra, és nem nagyon szeretek "duplázni", de most mégis megtettem (végül is épp a Zene Világnapja volt), és jól is jött ki a dolog, mert ugyan várakozásomon felül sikerült a Rigoletto is, de az igazi eksztázist A teremtés hozta el. Ezt a művet addig csak felvételről ismertem, és nekem a művek mindig élőben nyílnak meg igazán. Nem akarom elemezni az előadást, úgy volt jó, ahogy volt. Nagyszerű, rituális, vallásos jellegű élmény. Azt hiszem, a közönség nagy részére így hatott. Már az első rész végén bejött a vastaps, Vásáry Tamás még szólt is, hogy lesz még egy második rész is. :-)

A karmester, a zenekar, az énekkar és a szólisták is derekasan helytálltak. Kolonits Klárát élmény volt nemcsak hallgatni, de még nézni is, amint a kottából végig követi az előadást (akkor is, amikor nem ő következik), és szinte együtt él, együtt mozog a zenével.

983   Beatrice 2017-09-26 17:04:48
A Lánchíd Szalonban október 26-án:
"Papageno klasszikus zenei estek
A hugenották, avagy mi is az a francia nagyopera
Kezdés: 19.00
Nézőtér nyitás: 18.30
Jegyár: 1 500,- Ft
Jegyek kaphatók az InterTicket országos hálózatában valamint a JEGY.HU oldalon.
Az Operaház Hugenották-bemutatója akkor is időszerű lenne, ha nem idén lenne a reformáció 500. évfordulója. A francia nagyopera szinte önálló műfaj az operán belül, a maga idejében elsöprő népszerűségnek örvendett, Meyerbeer itthon évtizedek óta nem játszott mesterműve pedig a műfaj egyik legjellegzetesebb darabja.
Vendégeink: a főszerepet éneklő Kolonits Klára operaénekesnő és az ebben a darabban kitüntetett szerepet játszó kórust vezető Strausz Kálmán karigazgató."
982   -zéta- 2017-09-19 23:57:23
Most találtam ezt az interjút....
981   Beatrice • előzmény980 2017-08-16 11:47:45
Még egy részlet ugyanebből a pécsi Puritani-előadásból:
https://www.youtube.com/watch?v=xnDrxo7EFNU
(Son vergin vezzosa)
980   bermuda 2017-08-14 17:27:35
Ma került fel a You Tube-ra a Puritani részlet.
https://www.youtube.com/watch?v=Sn_MHiW__JA&t=12s
979   Búbánat 2017-08-09 12:32:26

Bartók Rádió közvetíti ma este hangfelvételről

19.35 – 20.41 A Budapesti Vonósok hangversenye

Művészeti vezető: Botvay Károly
Hangversenymester: Pilz János

Vezényel: Gráf Zsuzsanna

Km.: Kolonits Klára, Rajk Judit - ének és az Angelica Leánykar (karig.: Gráf Zsuzsanna)

1. Johann Adolph Hasse: c-moll Miserere

2. Pergolesi: Stabat Mater

(MTA Díszterem, 2017. május 4.)

(Ism. augusztus 21., 12.36)
978   Beatrice 2017-07-28 17:26:18
A holnapi martonvásári Beethoven-koncerthez:
Az oratórium szövege (németül)
977   Búbánat • előzmény975 2017-07-21 19:08:09
Köszönöm a részletes beszámolót. Csak az a kerekesszék ne lenne: már a könyökén jön ki a nézőnek - úgy látszik, világjelenség az operaszínpadokon, ma ez (is) oly trendi..

Kolonits Klára minden elismerést megérdemel, hogy ezt az "őrültséget" is bevállalva tudja Odabella-alakítását érzékletesen megoldani. Sikerrel!
976   Beatrice • előzmény974 2017-07-21 16:27:08
Fellépő művészek az Ördögkatlanról
Kolonits Klára: NEKEM A KATLAN egy Kalandpark, a “minden másképpen van”, sőt, a “minden másképp kell legyen,” terepe. Itt nem élhetek meg az évközi színházi reflexeimből, reszkírozni kell, hogy minden eleven, jelen idejű legyen, ne valami előre bepróbált attrakció. Az a fajta “finom-hangolás”, ami bátorságot igényel, de nagy örömet és pezsgést ad, mint az a habzó rosé, amivel egy-egy jól sikerült produkció után koccintunk Villányban.
975   Beatrice • előzmény973 2017-07-21 16:22:33
17-én megnéztem az Attilát Nürnbergben. Élőben most először láttam ezt az operát.
Peter Konwitschny rendezése modern, logikus, gondolatébresztő. Eredetileg a Theater an der Wienben mutatták be. Egy pillanatra sem unalmas, mindig történik valami. Én két fő gondolatot azonosítottam benne (mások láthatják esetleg másképp): az egyik a szereplők előrehaladása az életben: először gyerekek, akik a csatában fakanalakkal és lábasfedőkkel harcolnak (majdnem teljes komolysággal), majd felnőttek (modern civil ruhában), végül öregemberek, már nagyon életük végefelé, tolószékben meg mankóval. A másik fő motívum a bosszú gondolata (ez teljesen a librettóból jön): Odabella még az opera elején (vagy inkább még az előtt) elhatározza, hogy bosszút áll Attilán, aki a csatában megölte az ő apját, mégpedig (Odabella) saját kezűleg akarja megölni a hun királyt. Ezt végig és véghez is viszi, azt sem engedi, hogy más ölje meg, az elől inkább megmenti, csak hogy ő szúrhassa le. Odabellának a bosszú fontosabb minden másnál, így programozta be magát, és végrehajtja a programot. Ennek a döntésnek a moralitása eleve megkérdőjelezhető, hiszen a csatában való ölés nem ugyanaz, mint valakit orvul leszúrni (amit Odabella tesz a végén Attilával, aki pedig nem volt hozzá rossz: megkímélte az életét, megajándékozta a kardjával, sőt, feleségül akarta venni). Persze egy párbajban Odabellának nem sok esélye lenne Attilával szemben. Érzésem szerint a zeneszerző és a rendező is nyitva hagyja ennek a bosszúnak a morális értékelését.
Az unaloműző rendezői megoldások széles skálán mozogtak: a legbájosabbak a felülról belógatott, kecsesen mozgó madárfigurák voltak (l. ebben a videóban 2:45-től - itt csak egy madárka látszik, de valójában 6 volt). Aztán voltak sokkoló momentumok is: újságpapírlap nyílt színen való elégetése (nyilván vannak tűzvédelmi vonzatai, de határozottan látványos, bár kissé ijesztő), valamint szereplő ária közbeni legéppuskázása - elesik, de szürreális módon feltápászkodik, és folytatja az áriát). Leó pápa (akinek nem volt pápa-külseje) a jelenetében rágyújtott egy cigarettára, és végig is szívta azt (ennek értelmét nem sikerült megfejtenem). A rendező mindig gondoskodott arról, hogy a nagyérdemű ne unatkozzon.
A nagyérdemű, benyomásom szerint, a zenei és a színpadi megoldásokat is tetszéssel fogadta.
Az előadásban az összes szereplő látható kedvvel és lendülettel vett részt, igazi csapatjátékban. Örömmel voltak gyerekek, felnőttek, majd öregek is.
Egy kivételével az összes szereplő a társulat - vagy az operastúdió - tagja volt, és hangilag is elég jól teljesítettek, a férfiak közül nekem legjobban a lengyel bariton, Mikołaj Zalasiński (Ezio) hangi produkciója tetszett, szép hang, jól használja, picit néha öntetszelgőnek tűnt, de a figura is ilyen. A címszerepet a bolgár Nicolai Karnolsky alakította, első pár frázisában nem nagyon zengett a hangja, aztán ez javult, de valahogy végig egy kicsit egysíkú volt a hangzás. A koreai tenor, David Yim hangszíne megfelelő a szerepkörhöz, de időnként valahogy kevésnek tűnt, máskor viszont jól kieresztette a hangját.
Az igazi világszínvonalat számomra Kolonits Klára (Odabella) képviselte, belépőáriáját (itt meghallgatható) lelkes tapssal és bravókkal honorálta a közönség, amely határozottan vevő volt az énekesnő hangjára és művészetére. Kolonitstól kaptunk jó néhány impresszív magas hangot (a mély hangok persze nem egy drámai szopránéi voltak, de nekem nem volt hiányérzetem), meg remekül kidolgozott koloratúra futamokat.
A karmester Guido Johannes Rumstadt volt. A legelején volt egy kis összhanghiány közte és a zenekar pár tagja között (tudtommal nem volt próbájuk előtte, a széria korábbi előadásait Káli Gábor vezényelte), de hamar összerázódtak.
Profi, jól kidolgozott előadás volt. Korántsem állítom, hogy most már csak ilyen produkciókat szeretnék nézni, de a hagyományos rendezések mellett időnként jöhet valami ilyesmi is.
Érdekes lehet elolvasni a Konwitschnyvel készült interjút, melyben a rendező többek között a darab háborúellenességét emeli ki.
974   Búbánat 2017-07-13 17:17:57

Tíz éves az Ördögkatlan Fesztivál

Az idén augusztus 1. és 5. között megvalósuló dél-baranyai rendezvény a múltat is megidézi majd, de új programokkal is készülnek a szervezők - hangzott el a köztévében.

Bérczes László, az egyik főszervező elmondta: 6-700 műsorszámmal várják a közönséget az idei fesztiválon, amelynek díszvendége Kolonits Klára operaénekes és Dinyés Dániel zeneszerző lesz.

A Nagyharsányba, Kisharsányba, Beremendre és Villánykövesdre látogatókat számos kulturális program várja az ötnapos rendezvény alkalmával.

A főszervező a programokat sorolva kiemelte: Verdi Requiemjét a Nemzeti Filharmonikusok adják elő a beremendi Megbékélés Kápolnánál Dinyés Dániel vezényletével. Verdi-operagálát is hallhat a közönség, továbbá Dinyés Dániel és barátai templomi kamarahangversenyt is tartanak, Kolonits Klára és László Boldizsár fellépésével.

/MTI/
973   Búbánat • előzmény972 2017-07-05 11:18:06
Bízom abban, a nürnbergi Attila-produkciónak televíziós közvetítése lesz - valamely csatornán láthatjuk is -, közösségi videomegosztóra a teljes operaelőadás felkerül, illetve a felvételét esetleg DVD-n kiadják majd! Kolonits Klára Odabella szerepét - ebben a lenyűgöző alakításban - teljes egészében látnunk kell!!!
972   nickname • előzmény971 2017-07-05 10:30:38
Nagyszerű alakítás lesz! Sajnálom, hogy a Puritánokban végül nem láthattam, de pár hónap és jön a Hugenották! Aztán lesz Norma és Ernani is, és ki tudja? Én bizakodom, hogy esetleg más szerep lehetőséget is felkínálnak évad közben a művésznőnek.
971   Búbánat • előzmény970 2017-07-05 10:01:23
Kolonits Klára fantasztikus alakítása – döbbenetes rendezés!

Klára Kolonits sings Odabella | Nürnberg 2017

Published on Jul 4, 2017 klarakolonits

Excerpts recorded at general rehearsal in June 2017

00:00 Santo di patria
01:01 Da te questo
01:51 Liberamente or piangi... Oh! del fuggente nuvolo
04:57 Act 2 finale
06:02 Act 3 finale


Klára Kolonits - Odabella

Stage: Peter Konwitschny
Music Direction: Gábor Káli

Verdi: Attila
July 9/13/17/19
Landestheater Nürnberg

970   Búbánat • előzmény969 2017-06-27 11:21:22
Klára Kolonits - ATTILA - July 2017, Staatstheather Nürnberg

Közzététel: 2017. jún. 23.

Verdi: Attila

Stage: Peter Konwitschny

MD: Gábor Káli

July 9 / 13 / 17 / 19

Staatstheater Nürnberg
969   Búbánat • előzmény962 2017-06-27 10:58:32
Kolonits Klára:

„Tíz évvel ezelőtt énekeltem először ezt a Donizetti-hősnőt [Lammermoori Lucia], s a két korábbi produkció előtanulmányt jelentett a mostani bemutatkozáshoz. Azokban az előadásokban ugyanis azt éreztem, hogy csak a szerep felszínét érintem. A tavalyi, operaházi premier annyiban jelentett újdonságot, hogy visszanyúlt az eredeti kézirathoz, s abban a változatban szinte minden magasabb fekvésben szólal meg. Még az Őrülési jelenetet is egy hanggal feljebb kell énekelni… Az pedig már az én mániám, hogy arra törekszem mindig, így ebben az előadásban is, hogy a bel canto szerepekben a hangszínek dramaturgiai funkciót hordozzanak. Így ha valaki becsukja a szemét, akkor is pontosan tudja – csupán a hangszínemet hallva - , hogyan érez és cselekszik az adott figura. Az új változat számomra persze új díszítéseket is jelent mindig, mert ha ugyanazokat a koloratúrákat adom elő, akkor azok elveszítik a frissességüket, az attraktivitásukat. Az éneklés olyan, akár a sprttevékenység, az egyforma terheléstől, az izomzat egy idő után leáll a fejlődéssel, és stagnálni fog. Ezért különböző vokális sablonjaim vannak, amelyeken bemutatón a szerint változtatok, hogy milyen a környezet, a partnerek és az előadás stílusa. A magam által megkomponált díszítések pedig mindig a szerep értelmezés részei kell, hogy legyenek. Úgy rakom ezeket össze, akár a mozaikokat. De éppen ez a változatosság teszi élővé – mind vokális, mind színészi szempontból – a hősnőket. A közönség nem szereti azt a manírt, amikor minden alkalommal minden ugyanolyan, igényli a virtuozitást. Szerintem a koloratúréneklés olyan, akár az extrém sport…”

A Kolonits Klárával készült Gramofon-interjúban a Művésznő egyebek közt érintette operaénekesi pályáját meghatározó további nagy szerepeit, külön kiemelve két, hozzá közelálló hősnő megformálását: Melindájét és Violettájét. A pécsi Puritánok után, Szegeden az Ernani Elvirája, Debrecenben – jövőre – Bellini Normája vár rá… Szeretne férjével, Dinyés Dániel karmesterrel egy újabb bel canto-lemezt készíteni, amire Rossini, Bellini és Verdi áriái kerülnének, s az Erkel-heroinákból is örömmel felvenne egy albumot. Az Operában – A hugenották-premierrel együtt – tizenegy előadása lesz. Szeretne több dalestet is adni férje zongorakíséretében.

A beszélgetésben szóba kerül Kolonits Klára „komoly rajongótábora, amelynek tagjai mindenhová követik”.

Erről így fogalmaz: „A visszajelzések nagyon ösztönzik és inspirálják az embert, ahogy a taps milyensége is…. A mai világban pedig nagyra értékelendő, hogy sokan az összes előadásomra eljönnek. Mindez persze hatalmas felelősséggel is jár, a rajongók minden hangot, kadenciát számon tartanak. De éppen ezért a kölcsönhatásért csináljuk ezt az egész művészetet. Érdekes, hogy Debrecenben énekeltem a pályám elején, és sebekkel távoztam, most pedig azt mesélte a pénztáros, hogy Traviátámra nagy harc volt az utolsó jegyekért. Miattam viszik színre jövőre a Normát, ez nagyon jó érzés.”

(Gramofon – 2017. Nyár)
968   Búbánat 2017-06-24 08:47:03
Bartók Rádió, ma délután

15.06-16.00 Zenebeszéd

Beethoven: A távoli kedveshez - dalciklus Alois Jeitteles verseire

Ea. Kolonits Klára - ének, Ránki Fülöp - zongora

Műsorvezető: Fazekas Gergely

Szerkesztő: Katona Márta

(Beethoven Budán Fesztivál, 2017. május 6.)

967   macskás • előzmény965 2017-06-13 00:43:56
A Müpában szokott lenni, a lemezboltban.
966   melisande • előzmény965 2017-06-12 18:36:57
Itt a végen van egy lista arról, hogy hol lehet kapni, de Déli pályaudvaron pl. nem is hallottak róla (kérdeztem mindkét Relay üzletben)... ezt is MoM parkban beszereztem a 50es kiadvánnyal együtt. Szerintem legnagyobb sikerrel a zeneműboltokban lehet járni (talán érdemes telefonálni előre). Június 5.én jelent meg a nyári Gramofon ha jól emlékszem.
  
Hírek
• Baráth Emőke szerződése a Warnerrel
Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Belvárosi Nagyboldogasszony Főplébánia-templom

"Orgonahangverseny"

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, XXIII. terem

"Házimuzsika a Zeneakadémián"
Kováts Péter tanítványai
DVOŘÁK: 12. (F-dúr) vonósnégyes, Op.96 („Amerikai”)
Szabó Sára, Haraszti Violetta (hegedű), Dauner Kinga (brácsa), Bettermann Rebeka (cselló)
GRIEG: g-moll vonósnégyes, Op.27
Milibák Edit, Somló Judit (hegedű), Veér-Lenthár Lilla (brácsa), Hadobás Gergely (cselló)
SOSZTAKOVICS: 8. (c-moll) vonósnégyes, Op.110
Gál-Tamási Anna, Szilágyi Júlia (hegedű), Hidas János (brácsa), Hagiwara Riku (cselló)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Tóth Ágnes (fuvola)
Granik Anna (zongora), Nagy Dóra (oboa), Katrin Mátyás (klarinét), Südi Bálint (kürt), Losonci Luca (fagott)
A hallgató barátaiból alakult zenekar
Koncertmester: Kapor Andrej
"Tóth Ágnes fuvola diplomakoncertje"
C.P.E. BACH: d-moll fuvolaverseny, Wq 22
GYANYISZOV: Fuvola-zongora szonáta
MILHAUD: La cheminée du roi René (René király kandallója), Op.205
KARG-ELERT: B-dúr fuvola-zongora szonáta, Op.121

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

"Zeneszerzés MA diplomakoncert / zenekari művek"
HÉRINCS DÁNIEL: Fekete tükör
Kováts Miron (cselló)
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Serei Zsolt
HÉJA BENEDEK: MŰ-EMLÉKEK, avagy a zeneköltő szerelme
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Serei Zsolt
BAGAIS ÁDÁM: Alarum
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Dénes-Worowski Marcell
ERDŐS BÉLA: Concerto for Electric Guitar and Orchestra
Tátrai Farkas (elektromos gitár)
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Dénes-Worowski Marcell

19:00 : Budapest
Erkel Színház

EÖTVÖS: Vértelenül; BARTÓK: A kékszakállú herceg vára

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Rohmann Ditta (gordonka)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
vez.: Vashegyi György
ERKEL: Hunyadi László – nyitány
DUBROVAY: Gordonkaverseny
CSÍKY BOLDIZSÁR: Erdélyi rapszódia
KODÁLY: Háry János – szvit
A mai nap
történt:
1918 • A kékszakállú herceg vára bemutatója (Budapest)
1948 • A Koldusopera bemutatója (Cambridge)
született:
1922 • Kórodi András, karmester († 1986)
1960 • Paul McCreesh, karmester