vissza a cimoldalra
2019-11-17
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11450)
A csapos közbeszól (95)

Házy Erzsébet művészete és pályája (4608)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1362)
Opernglas, avagy operai távcső... (20350)
Erkel Színház (10359)
Palcsó Sándor (268)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3504)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (998)
Élő közvetítések (8240)
Kimernya? (3282)
Kedvenc magyar operaelőadók (1148)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1801)
Franz Schmidt (3454)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4457)
Simándy József - az örök tenor (633)
Pantheon (2445)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (2944)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Kolonits Klára (-zéta-, 2013-12-05 06:49:13)

   
1139   Búbánat • előzmény1138 2019-11-04 14:25:36

Klára Kolonits sings Erkel: Erzsébet - aria and cabaletta (2019)

1138   Búbánat • előzmény1135 2019-11-03 20:36:22

Klára Kolonits sings Erkel: Erzsébet - duet with Boldizsár László (2019)

youtube 

•Oct 26, 2019

virtuoso Duet from Erkel's Erzsébet

Erzsébet: Klára Kolonits

Lajos: László Boldizsár

Hungarian State Opera Orchestra cond. Balázs Kocsár

1137   Beatrice 2019-10-28 17:01:06

November 11-én 17 órától a Katona József Színház Kantinjában lesz egy beszélgetés, külföldön élő magyar színházi alkotókról. A belépés ingyenes.

Az egyik beszélgetőtárs Kolonits Klára lesz.

További információk:

https://szinhaz.org/csak-szinhaz/csak-szinhaz-budapest/2019/10/20/jo-kerdes-kulfoldon-elo-magyar-szinhazi-alkotokrol-beszelgetnek-novemberben/

https://deszkavizio.hu/november-11-en-folytatodik-a-jo-kerdes-sorozat-a-katonaban/

"Szó lesz arról, hogy más munkamódszert igényel-e az alkotóktól a külföldi környezet, illetve arról is, hogy hogyan változik a színházi hatásmechanizmus más országokban, színházi kultúrákban?"

1136   Búbánat 2019-10-23 13:29:39

Liszt Fesztivál

2019. Október 23. ,19:00 óra

Gödöllő Királyi Kastély - Díszterem 

/2100 Gödöllő, Grassalkovich Kastély Park 1./

Kolonits Klára Liszt dalestje

Közreműködik: Zsoldos Bálint - zongora

1135   Búbánat 2019-10-23 13:28:14

Különleges esemény részesei voltak, akik szombat este az Erkel Színház programját választották. Az Erzsébet című opera Erkel Ferenc által írt II. felvonása csendült fel koncertszerű előadásban, melyet műismertető előzött meg Ókovács Szilveszter főigazgató, Windhager Ákos összehasonlító irodalomtörténész és kultúrakutató, valamint Kiss Eszter Veronika zenetörténész, zenekritikus tolmácsolásában.

Karmester: Kocsár Balázs

Erzsébet: Kolonits Klára

Lajos: László Boldizsár

Kuno: Haja Zsolt

Gunda: Balga Gabriella

András: Cser Krisztián

Roderich: Káldi Kiss András

Képek az előadásból:

 

Forrás: Opera Facebook oldala

1134   melisande 2019-10-12 21:09:58

Tartalmas francia nyelvű interjú - "Kolonits Klára: a hét operaénekese"

Még egy remek kritika

Mind a kettő hamarosan magyar nyelven is elérhető lesz :) 

1133   smaragd 2019-10-11 16:22:12

Zenetudományi Intézet, Bartók terem

Október 12. (szombat) 16:45

Hangverseny

Giuseppe Verdi: Macbeth (1. változat, 1847), 2. felvonás,

Lady Macbeth áriája: Trionfai! Securi alfine

Erkel Ferenc: Erzsébet, 2. felvonás,

Erzsébet áriája: Szép álmaim, távozzatok!

KOLONITS KLÁRA (ének)

DINYÉS DÁNIEL (zongora)

Johannes Brahms: H-dúr zongoratrió, op. 8

KOVÁCS GERGELY (zongora)

NÉMETH GÁBOR (hegedű)

MÁRKUS ÁGNES (cselló)

http://www.zti.hu/files/esemenyek/2019/MZZT_Konf_2019_Programfuzet.pdf

1132   melisande 2019-10-09 15:09:20

... és még egy remek írás:

https://toutelaculture.com/spectacles/opera/norma-a-toulouse-de-la-guerre-et-de-lamour/

1131   ladislav kozlok 2019-10-05 06:19:47

Szívbol gratulálok a Muvésznonek.

1130   melisande • előzmény1127 2019-10-04 18:46:20

A kritikák magyarul :)

1129   telramund • előzmény1128 2019-10-04 18:26:15

A kérdés költői!Unokaöcsike csak akkor van ,ha jó nagyon lehet belerúgni Tatjána nénibe.Bár való igaz az opera régen sem nagyon számolt be a külföldi sikerekről.De a net világában lehet  kutakodni és taláni sok mindent.

1128   Klára • előzmény1127 2019-10-04 13:58:54

Köszönjük az információt és a segítséget.

Lehet egy költői kérdésem? Miért nem szónak ezekről a sikerekről a hivatalos krónikák? Pl Tatjána nénét miért nem értesíti erről  kedves unokaöcsikéje?

1127   melisande • előzmény1126 2019-10-04 13:53:42

még egy nagyon szép kritika: http://www.classictoulouse.com/opera-capitole-2019-2020-norma2.html

 

Rövidesen mindent felteszünk lefordítva Klára honlapjára!

1126   Beatrice 2019-10-04 13:32:53

Kolonits Klára szeptember 27-én sikeresen debütált Toulouse-ban Norma szerepében. Már az éterien hangzó Casta Diva nagy tapsot és bravókat kapott, és a végén is szép ünneplés volt.

A partnerek közül Karine Deshayes (Adalgisa) volt a legprofibb, szolid technikával és jó hangi és színészi kifejezőkészséggel. Nem tűnik belcanto-specialistának, de jó énekes.

Pollione szerepében a fiatal Airam Hernández lépett fel, szép színű hang, de véleményem szerint lírai tenorjának túl súlyos még a szerep, pláne úgy, hogy egymás utáni napokon énekelt, mert az eredetileg szerződtetett másik tenor kiesett a produkcióból (csakúgy, mint a másik mezzo). Sajnos a tenor színészileg sehol sem volt, tökös római hadvezér helyett egy tutyimutyi civil állt a színpadon. Az Orovesóról inkább ne essék szó. A kórus hangzása ugyan nem volt elég homogén, de legalább egyszerre énekeltek és lelkesek voltak. A fiatal, tehetséges karmester, Giampaolo Bisanti a lírai vonalat állította előtérbe, már a nyitányban. A rendezés (Anne Delbée) nem nyerte el a tetszésemet, de a helyi közönség kedvezően fogadta. Be kell látnom, hogy az opera összművészeti műfaj, és a nem kifejezetten belcanto-rajongó átlagnéző figyelmét is valamivel le kell kötni. Ami leginkább nem tetszett, az egy plusz figura szerepeltetése volt a produkcióban, egy félmeztelen táncosé, aki igen szépen kidolgozott felsőtesttel rendelkezett, időnként agancsos álarcot viselt, és számomra zavaróan sokat mozgott a színpadon. Sajnos még csak néma sem maradt, hanem időnként mikroporttal belepofázott a zenébe. (A félmeztelen férfi szólótáncosok zenei produkciókban való hangsúlyos szerepeltetése világtrend lehet, Joyce DiDonato tavalyi Müpa-beli fellépésében is akadt egy.) Meglehet, ha még egyszer meg tudnám nézni a produkciót, talán jobban összeállna bennem, de erre sajnos nincs módom.

Itt egy francia cikk: https://www.francetvinfo.fr/culture/musique/opera/toulouse-norma-en-ouverture-de-la-saison-du-theatre-du-capitole_3636267.html
a videóban rövid előadás-részletekkel és Kolonits-interjúval.

Ezek pedig francia nyelvű kritikák:

https://www.olyrix.com/articles/production/3454/norma-theatre-capitole-toulouse-27-septembre-2019-article-critique-chronique-compte-rendu-opera-bellini-bisanti-delbee-orain-vergez-cheli-lievore-kolonits-deshayes-hernandez-veronese-soare-clotilde-almuzara-fruitier-orchestre-national-choeur
https://blog.culture31.com/2019/09/29/quand-lopera-mene-a-tout-norma-embrase-le-capitole/
https://www.diapasonmag.fr/critiques/norma-de-bellini-au-capitole-de-toulouse-demandez-la-lune-29359

1125   Beatrice 2019-09-09 20:41:42

1-jén és 7-én, Beregszászon és Tatán Kolonits Klára alakította Szilágyi Erzsébetet a MÁO koncertszerű Hunyadi László-produkciójában. Az M5-nek a beregszászi előadásról szóló riportfilmjében a művésznő is látható-hallható (1:46-tól).

1124   Búbánat 2019-07-26 13:10:22

Ma este 20:00 : Keszthely
Festetics-kastély

Kolonits Klára - ének
Zsoldos Bálint - zongora


LISZT FERENC dalai

Műsor:

Liszt:

Im Rhein, im schönen Strome

Wie singt die Lerche schön

O, Lieb!

In Liebeslust

Kling leise, mein Lied!

Jugendglück

Der du von dem Himmel bist

Die Glückliche

Loreley

S’il est un charmant gazon

Oh! quand je dors

Mignon

3 Petrarca szonett – Pace non trovo; Benedetto sia il giorno; I vidi in terra angelici costumi

A koncert ingyenes!

A keszthelyi Festetics-kastély Tükörtermében 20 órakor kezdődik Kolonits Klára Liszt-dalokból összeállított koncertje, amellyel a Budapesti Tavaszi Fesztiválon is nagy sikert aratott, a különleges érzékenységgel összeállított esten is Zsoldos Bálint zongoraművész kísérte. Előadásukban a 19. század dalai romantikus hitvallásként, irodalom és zene teljes összeolvadásaként szólalnak meg.

Áradó romantika, slágerszerű dallamok – Kolonits Klára szerint ezek a Liszt-dalok legfőbb ismérvei. Ahogy a Liszt-kutató Alan Walker is megfogalmazta, Liszt dalai alkotják a „hiányzó láncszemet” Schumann és Hugo Wolf között, és mind technikai, mint értelmezési szempontból rendkívüli kihívások elé állítják az énekest és a zongoristát. Kolonits Klárát és Zsoldos Bálintot épp ezek a kihívások mozgatják: az énekesnő operaszínpadi előadásai mellett dalénekesként évek óta keresi, kutatja és adja elő a műfaj történetének kevésbé ismert, ám annál izgalmasabb darabjait, és az USA-ban töltött évei óta Zsoldos Bálint is egyre élénkebben érdeklődik az énekelt zene iránt. A két művész a közelmúltban Rachmaninov dalaiból állított össze koncertműsort.

/Forrás: papageno.hu/

http://klarakolonits.com/hu/liszt-dalok/

1123   david28 • előzmény1122 2019-07-02 16:18:34

A Roberto Devereux egy másik nagy szívfájdalmam, szcenírozott formában látni kell benne Kolonitsot még ebben az életben!!!!!

1122   nickname • előzmény1121 2019-07-02 15:27:47

A Norma nagyon időszerű lenne Pesten is, és még egy-két bel canto darab: újra Boleyn Anna, Ernani, végre Attila a kőszínházban, koncertszerűen lehetne Robert Devereux is, vagy Stuart Mária. Ókovács mindig a legek embere, meg elsőként: na most elsőként lehetne a Tudor királynőket adni, akár koncertszerűen is néhányszor. Megjegyzem bel canto darabokban akár Rőser Orsolya Hajlnalka is kaphatna több lehetőséget. 

1121   Búbánat • előzmény1120 2019-07-02 10:25:43

Ahogy fogalmaztál: a közönség szereti a bel cantót - a főigazgató (és köre) nem rajong érte, és a műsortervet, sajnos, nem mi, hanem az Opera vezetése állítja össze, alakítja...Az említettek mellett anno volt a Tell Vilmos, Ory grófja, a Mózes, Török Itáliában is, vagy Gounod Rómeó és Júliája - mindet szép sikerrel, nagy közönségérdeklődés mellett játszották nálunk.   De néhány előadás erejéig A puritánok is a műsoron volt - igaz megfelelő hangú énekesek is kellenek.  Drámai koloratúrszopránunk (lírai beütéssel is) ugye, rendelkezésre áll - Kolonits Klára énekelt külföldön Beatrice di tendát is, itthon és külföldön egy előadásban a Hoffmann meséi mindhárom  (négy) női alakját is színpadon...

1120   nickname • előzmény1119 2019-07-02 10:15:39

A Luciákon szép számú közönség volt idén és szerintem Az olasz nő Algírbanra is szépen elfogytak a jegyek. A Hugenották nem közönség kedvenc, de az Operában akár ott is lettek volna teltházak és az általam látott most januári előadáson azért nem kongott a színház. Csak jelzem, hogy az anno közönség kedvenc Faustra a bemutató utáni évadban már csak nagy nehezen keltek el a jegyek. Kolonits és még egy-két énekessel egy bel canto opera is megtöltené a színházat. Anno a Luisa Miller mindhárom előadásán szép számú közönség volt, miért nem tervez az Opera saját Luisa Miller bemutatót? És az Attila? És ha egy Bűvös vadászt Zsótér katasztrofális rendezésében, a második évadban kongó nézőtérrel képesek voltak játszani, akkor nem értem, hogy a bel cantókkal miért nem próbálkoznak. Mindent meg lehet magyarázni, meg kifogásokat is lehet keresni. Anno a Boleyn Annét, Ernanit, Lombardokat azért műsoron tudták tartani nemcsak egy-két évig. Ennyi. Magyarázkodni lehet, a politikusok is azt tudják a legjobban. 

1119   Edmond Dantes • előzmény1118 2019-07-02 08:03:56

Vajon a közönség "rajong"-e a bel cantoért, pláne Erkel Színházas sorozat nagyságrendben..

1118   nickname • előzmény1117 2019-07-02 07:59:03

Pár éve volt koncertszerű Norma Callas emlékére, Sümegivel a címszerepben. De a mostani vezetés nem rajong a bel cantóért - a Luciát is levették háromm év után és könyörgöm, most lenne rá énekesnőnk, de egy kezemen meg tudom számolni, hány bel canto bemutató volt Ókovácsék regnálása óta. 

1117   david28 • előzmény1115 2019-07-02 03:23:36

Annyira, de annyira hiányzik nekem ide az a Norma. A tavalyi évad egyik legjobb előadása és alakítása volt Kolonits Klára Normája, maga az opera (és Kolonits) is olyan mű, hogy a bel canto műfajt abszolút közel tudja hozni az azt alapjáraton kevésbé kedvelő - akár németes zenedráma - rajongókhoz is, mint pl. én. Erre óvakodnak tőle mint a tűztől. Tudom, hogy állítólag nehéz rendezni, kissé statikus is volt, de legalább érvényesültek az énekesek, akik maximálisan teljesítettek, mind alakításban-mind éneklésben, s ez azt hiszem, elég is a katarzishoz.

1116   Búbánat • előzmény1115 2019-07-01 22:52:16

Az Erkel-operaritkaság (az Erzsébet II. felvonása)   előadásának hanganyagából  "élő" CD készül: a tervek szerint az OperaTrezor  meglévő lemezkiadványainak sorát fogja ennek az operakülönlegességnek a felvétele gyarapítani;  Kolonits Klára gyönyörű szopránjára már most, előre "vevő" vagyok!...

1115   nickname 2019-07-01 20:47:10

Sajnos a következő évadban Budapesten nem foglalkoztatják agyon az énekesnőt, de hallhatjuk majd egy Erkel ritkaságban. Irigylem a franciákat: Toulouse-ban két Normát és egy gála estet is abszolvál. Sok sikert kívánok a három előadáshoz!

1114   Búbánat • előzmény1112 2019-07-01 11:41:38

Szabó Máté rendező, Dinyés Dániel karmester és Vadász Dániel producer a szentendrei gáláról és a Co-Opera jövőbeni terveiről. - video

M5 csatorna – kulturális híradó felvétele

 

Szentendrei Operagála - 2019. június 29. - részlet az előadásból - video

/https://www.facebook.com/co.opera.operaban.utazunk/posts oldaláról /

1113   Búbánat • előzmény1112 2019-07-01 11:37:49

Egy exkluzív produkció: Fischl Mónika és Kolonits Klára duettje 2019.04.13

A  Virág-duett (Delibes: Lakmé) is elhangzott szombat este a szentendrei operagálán. Itt egy korábbi felvételen énekli Fischl Mónika és Kolonits Klára a duettet, Dinyés Dániel zongorakíséretével.

Forrás: Mediaklikk.hu/csaladbarat

1112   Búbánat • előzmény1110 2019-06-29 10:29:44

Szabó Máté, rendező: Olyan ez, mint egy jókedvű sütés-főzés

ZENÉS SZÍNHÁZ

Marton Éva - 2019.06.16. 13:00 Fidelio.hu

Opera és festői nyáreste Szentendrén – 100 százalék élmény! Megadja a kulturális nyár alaphangját a június 29-ei szentendrei Operagála.

Három évvel ezelőtt Szentendrén indult útjára az egyedülálló színházi együttműködés, a Co-Opera: a Szentendrei Teátrum, a Debreceni Csokonai Színház, a Szegedi Nemzeti Színház, a Miskolci Nemzeti Színház és a Budapesti Operettszínház társulata a Magyar Állami Operaház szólistáival együtt lépnek fel most Szentendrén június 29-én. A Szentendrei Teátrum 50. születésnapját ezzel a rendhagyó operagálával is ünneplik, amelyet Szabó Máté rendez. Vele beszélgettünk.

- Mozart, Donizetti, Rossini, Bizet, Delibes operáiból ad elő részleteket húsz művész. Hogyan kapcsolódnak majd egymáshoz az egyes részletek?

- Különleges kísérletnek gondolom, ahogyan az egymáshoz kapcsolódó részletekből egyszer csak létrejön egy történet, arca, arculata lesz. Felszabadultsággal, kellő kreativitással érdekes este születhet belőle. Dinyés Dániel zeneszerzővel, az est karmesterével lehet közösen gondolkodni, tele van ötletekkel, kivételesen leleményes zenész. Ez örömzene, lesznek például olyan duettek, amelyeket nem ketten, hanem több pár énekel együtt, kvázi dupladuett, vagy egy tercettben minden hangfajból ketten szerepelnek, ilyen nincs, de nevezhetjük például „terc-szextettnek”. Nevezhetjük, de nem nevezzük. Ez egy lehetőség arra, hogy elszabadulhasson velünk együtt a néző fantáziája is. Ezek a nagyon ismert művek így összeeresztve valójában egy izgalmas kísérlet részei.”

PREMIER: június 29., 21.00 óra
Esőnap: június 30.

Fellépő művészek:
Balczó Péter, Bátki Fazekas Zoltán, Bordás Barbara, Busa Tamás, Cseh Antal, Farkasréti Mária, Fischl Mónika, Fodor Beatrix, Frankó Tünde, Hanczár György, Kálnay Zsófia, Kendi Lajos, Keszei Bori, Kiss András, Kolonits Klára, Laki Péter, Mester Viktória, Pataki Bence, Rálik Szilvia, Schnöller Szabina

Közreműködik: Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Dinyés Dániel

Rendező: Szabó Máté

1111   macskás 2019-06-29 07:21:04

1111

1110   Búbánat • előzmény1109 2019-06-28 18:45:10

Június 29.: Operagála! Idén nyáron a Co-Opera Szentendrén tartja évfordulóját és az 50 éves Szentendrei Teátrummal együtt ünnepel.

A hazai és nemzetközi operaszínpadok kivételes tehetségeit felvonultató gálán népszerű részleteket hallhatnak Mozart, Rossini, Verdi és Puccini operáiból.

A formabontó koncert rendezője, a fiatal művészgeneráció kiváló képviselője, Szabó Máté.

Három évvel ezelőtt Szentendrén indult útjára az egyedülálló színházi együttműködés, a Co-Opera. A Szentendrei Teátrum, a Debreceni Csokonai Színház, a Szegedi Nemzeti Színház, a Miskolci Nemzeti Színház és a Budapesti Operettszínház társulata, a Magyar Állami Operaház szólistáival együtt eddig több mint 100 előadáson kápráztatta el a közönséget kiváló produkcióival határon innen és túl.

PREMIER: június 29., 21.00 óra
Esőnap: június 30.

Fellépő művészek:
Balczó Péter, Bátki Fazekas Zoltán, Bordás Barbara, Busa Tamás, Cseh Antal, Farkasréti Mária, Fischl Mónika, Fodor Beatrix, Frankó Tünde, Hanczár György, Kálnay Zsófia, Kendi Lajos, Keszei Bori, Kiss András, Kolonits Klára, Laki Péter, Mester Viktória, Pataki Bence, Rálik Szilvia, Schnöller Szabina

Közreműködik: Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Dinyés Dániel

Rendező: Szabó Máté

Belépőjegyek:

https://szentendreiteatrum.jegy.hu/
Zsöllye vacsora nélkül: 10.000 Ft
Helyek vacsorával: 13.000 Ft
V.I.P. helyek vacsorával: 20.000 Ft

Vacsora: 19 órától 20:30-ig

1109   Búbánat 2019-06-28 18:38:20

„A műfaj örök” - Interjú Kolonits Klárával és Dinyés Dániellel

ZENÉS SZÍNHÁZ

Csabai Máté

2019.06.27. 14:35 Fidelio.hu

„Szentendrén operagálát ad a Co-Opera, az előadás előtt a Kolonits Klára–Dinyés Dániel házaspár beavatott abba, mire kell figyelnie egy énekesnek, és mire egy karmesternek. Arról is szó esett, mi változott a zenében Puccini óta.

- Az opera műfaja száz-kétszáz évvel korábban a csúcspontján volt, Puccini vagy Verdi valósággal sztárnak számítottak, ahogy az énekesek is. Ma ez miért nem lehetséges? Hogyan kell közelíteni az operához a 21. században?

Kolonits Klára: Maga a műfaj örök. Lehet, hogy nincs már olyan hisztérikus közönsége a zeneszerzőknek, mint a 19. században, de azok, akik szerelmesei a műfajnak, éppolyan lelkülettel hallgatják. És az énekesek körülötti érzelmi felfordulás állandónak tűnik.

Dinyés Dániel: Nem lehet úgy tenni, mintha ugyanabban a korban élnénk, amikor Puccini és a többiek hatni tudtak. Minden korszakban megvan a leggyorsabb út a közönséghez, hogy miként lehet nagy hatást elérni. Volt egy hosszabb korszak, amikor ez az operát jelentette. De mára, a komolyzenei ága a zeneművészetnek, amit mi művelünk, sokkal inkább a háttérbe szorult a popzenével vagy a musicallel szemben. Ma a musical körüli hisztéria hasonlít a leginkább a valaha volt operai hisztériához. Örülök neki, hogy így van? Nem, de nem is ez számít, mert a tényeknél nincs helye az érzelmeknek.

Puccinit és Verdit sem kell keresnem a mai korban, mert ennek a mai kornak nem ők a megválaszolói, ez így fals kérdés.

[…]

KK: Mint bel canto énekes, nekem természetesen a bel canto a szívemhez legközelebb álló irányzat. A zenetörténet egészen máshogy alakult volna, ha Donizetti tovább él. (Ötven évesen hunyt el, 1848-ban – a szerk.) Olyan magasságokba jutott el, amit Verdi nem tudott épp onnan folytatni. Azt itthon meg egyáltalán nem ismert, hogy Donizetti is harminc-negyven, egészen kiváló kortársával vetélkedett, akik közül próbált meg kitűnni. Egy korszak összegzője volt, nem magányos vándora.

DD: […] A gála különlegessége lesz, hogy senki nem énekel egyedül, egymásnak adják az énekesek a szólamokat, az áriából duett, tercett lesz. Egy felhőtlen, jókedvű operával eltöltött estének nézünk elébe.

KK: Én Constanza nagy C-dúr áriájával kezdem az estét, majd a Don Pasquale Norina áriáját Fischl Mónival és Keszei Borival adjuk elő hárman. A harmadik számom, Delibes Lakméjából a Virág duett lesz, szintén Fischl Mónival, amiben az alsó szólam vállaltam be, két okból: hogy végre duettezhessünk a Mónival (főiskolás korunk óta várunk erre) és hogy egy kicsit mezzo lehessek, ami mindig is az álmom volt, csak a biológia lottó mást dobott nekem..."

[...] 

1108   Búbánat • előzmény1102 2019-05-29 11:55:22

Kapcs. 1102. és 1092. sorszámok

Bartók Rádió sugározza ma délután

14:13 -15.00  Kolonits Klára (szoprán) és Zsoldos Bálint (zongora) hangversenye

Liszt Ferenc művei


1. S'il est un charmant gazon (Ha van bájos pázsit, Victor Hugo verse),

2. Oh, quand je dors (Ha álmom mély, Victor Hugo verse), 

3. Lasst mich ruhen (Hadd pihenjek, Hoffmann von Fallersleben verse),

4. Comment, disaient ils (Töprengés, Victor Hugo verse),

5. La tombe e la rose (A sírhant és a rózsa, Victor Hugo verse),

6. Go not, happy day! (Boldog nap maradj, Alfred Tennyson verse),

7. Mignon (Johann Wolfgang von Goethe verse),

8. Genfi harangok (Les cloches de Genéve) Zarándokévek, I. év - Svájc (Zsoldos),

9. A gondolkodó (Il penseroso) Zarándokévek, II. év – Olaszország (Zsoldos),

Ráadás: 123. Petrarca-szonett - I vidi in terra angelici costumi (Láttam földreszállt angyalt)

 

1107   parampampoli • előzmény1104 2019-05-08 10:50:22

Magyarul:

"A magyar szoprán, erényeként kétségtelenül biztos és tudatos technikájának, hangilag kifogástalan Violettát rajzolt fel. Az első felvonást záró nagyjelenetben pontos koloratúrákat és biztos magasságokat mutatott, beleértve a hagyományos Esz-t is. Az előadás folyamán hitelessé tette, köszönhetően a megfelelő hangsúlyoknak, a legdrámaibb pillanatokat, egészen az érzelmi belefeledkezés csúcsáig az "Addio del passato" alatt, melyet szinte teljes egészében szép színű, gömbölyű és jól projektált mezzavocéval énekelt. A volumen mindig megfelelő volt, a hangnak nem okozott problémát, hogy betöltse az egész termet. Az olasz kiejtés is összességében jónak bizonyult, esetleg egyes vokálisok hangképzésében javítható. "

1106   melisande 2019-05-07 16:27:33

... és még le salon musical. :-)

1105   márta 2019-05-06 19:13:56

A FB-ra fölkerült az I felvonásbeli nagyária kalóza. Ennyiből is kitűnik, mennyire találó Nagy Katalin kifejezése az előadásra:  "ártalmatlanul modern". Könnyedén illeszkedik bele ebbe a stílbe  Kolonits Klára, aki az elegáns kék estélyiben remekül mutat . A rendező csak néhány kisebb játékot kér tőle, például a két rész között pezsgőt tölt magának.

Annál több minden zajlik le az énekeső arcán és hangjában!

A lassú részben Kolonits lágy, puha, szinte kislányos tónust kever ki.  Arra utal, hogy bár Violetta sok mindent megélt már a férfiak mellett, de szerelmet még soha nem vallottak neki, és most éppen úgy érzi magát, mint egy 17 éves. Ettől összezavarodik, hisz benne is ismeretlen érzések ébrednek.

Ezek után a cabalettában - a Kolonitsot nem ismerők számára váratlanul - vad koloratúrák száguldalnak, ami zeneileg is kifejezi, mennyire fölkavarja őt a felismerés, és milyen mélyen (és magasan!) megmozgatja. És mennyire ellentmondásosan fogadja az új helyzetet. Az ária végén vagány magas Eszt énekel. Mondhatnánk, ez természetes egy Éj királynőjétől. Ám akárhány jó Violettát ismerünk, akik soha nem éneklik ezt a hangot, esetleg sátoros ünnepeken kísértik meg.

Kolonits úgy énekli az E stranót, hogy a hagyományos zenekedveló operarajongókat éppúgy elbűvöli, mint az operműfaj legmélyebb titkain meregő esztétaféléket.

1104   melisande 2019-05-06 15:37:41

...és még operaclick.com

Il soprano ungherese ha tratteggiato una Violetta vocalmente irreprensibile in virtù di una tecnica di emissione indubbiamente sicura e consapevole. Nella grande scena che chiude il primo atto ha sgranato agilità precise e acuti sicuri, compreso il mib di tradizione. Nel prosieguo della recita ha reso credibili, grazie anche all’uso di accenti appropriati, i momenti più drammatici, sino a toccare l’apice del coinvolgimento emotivo durante l’Addio del passatocantato quasi tutto con una mezzavoce di bel colore, rotonda e ben proiettata. Il volume è risultato sempre appropriato e la voce non ha avuto problemi ad espandersi sicura in tutta la sala. Anche la dizione italiana è risultata complessivamente buona seppure perfettibile nella fonazione di alcune vocali.

1103   melisande 2019-05-06 13:39:43

...és még egy kritika egyenesen Novarából :-) 

"Isteni minden szempontból"

1102   Búbánat 2019-05-06 12:51:35

Legyen meg itt is ez a recenzió:

A természetből a legbensőbb lényegig – Kolonits Klára és Zsoldos Bálint Liszt-dalestje a Tavaszi Fesztiválon

Café Momus - zéta -, 2019-04-15 [ Budapesten ]

1101   Beatrice 2019-05-06 12:15:21

Olasz Traviata-kritika

1100   IVA • előzmény1099 2019-05-06 01:29:06

Kedves Nagy Katalin, köszönjük szépen!

1099   Nagy Katalin • előzmény1096 2019-05-06 00:12:51

Május 5. Olaszország, Novara, Teatro Coccia, Verdi: La traviata, Violetta- Kolonits Klára

Először egy kis turisztikai bevezető: Novara 100.000 lakosú megyeszékhely Piemont tartományban, Torinó és Milánó között mintegy félúton. Mára komoly iparterület veszi körül a kisvárosi hangulatát megőrző kedves belvárost, ahol kiemelkedő műemlékek tulajdonképpen nincsenek (legnagyobb nevezetességük a Visconti-Sforza téglavár és az egyik templom különleges vagy inkább csak feltűnő kupolája). A színház itáliai mértékkel „modern” 1888-ban nyitotta meg kapuit. Apró érdekesség, hogy az első előadást egy 19 éves fiatalember, bizonyos Arturo Toscanini vezényelte.

A város nagyon büszke operai hagyományaira, a mai délután is megtelt a színház.

A rendezés „ártalmatlanul” modern. Mondhatnánk akár retrónak is a 60-as évek szerinti díszletet, jelmezeket. Semmi polgárpukkasztás, semmi formabontó ötlet, nincs még egy árva kerekesszék sem. Végig az volt az érzésem, hogy a rendező nagyon szereti a művet, szívesen megrendezné akár Lucchino Visconti vagy Franco Zefirelli modorában is, de nem akarja kockáztatni a maradiság vádját.

A zenekarról kitartó internetes nyomozással sem tudtam meg semmit: a színház zenekara (Orchestra del Teatro Coccia) a helyi konzervatórium zenekarával (Orchestra del Conservatorio Cantelli di Novara) együttműködésben. Egyenletes színvonalon, szépen játszottak.

A kórus nagyon tetszett, színpadi jelenlétük is meggyőző volt.  Kiváló produkciójuk után, nagy meglepetéssel olvastam, hogy az immár 110 éves trecatei Coro San Gregorio Magno lelkes amatőrökből áll, akik közül csak néhányan léptek/lépnek zenei pályára.  

A karmester, Matteo Beltrami fellépett a miskolci Bartók Fesztiválon is. Biztos kézzel irányította a zenekart, a közönség lelkesen ünnepelte.

Az olasz énekesek közül még senkit nem hallottam korábban. Egyikük sem okozott csalódást, de nem lettem semelyikük rajongója sem. Végül is mi (a férjem és én) Kolonits Klárát szerettük volna hallani. Jelentjük: Jött, látott és győzött.

A tőle megszokott színvonalon, kiválóan énekelt. Hibátlan technika, kifejezőkészség, muzikalitás, az előadásba tökéletesen belesimuló színészi játék. Minden jelenése, áriája és kettőse után felhangzott a taps, nem maradtak el a lelkes „Brava” bekiáltások sem.

(A körülöttem ülők csak egy dolgot, a művésznő olasz kiejtését illették kritikával, de erről inkább később írnám meg a személyes véleményemet. Olyan apróság ez, ami nem homályosíthatta el a méltán megérdemelt sikert.)

1098   operaisiásza 2019-05-05 18:58:31

A facebookon nagyon sok fotó taláélható Kolonits művésznőtől.

1097   operaisiásza • előzmény1096 2019-05-03 18:37:55

Kíváncsian várom a debütről a híreket.

1096   -zéta- • előzmény1095 2019-04-30 21:40:28

Majd kérünk beszámolót is, kedves Katalin... ;-) 

1095   Nagy Katalin • előzmény1093 2019-04-30 19:51:01

Kedves Fórumtárs!
Nagyon köszönöm, hogy felhívta a figyelmemet erre a fellépésre. Bár időről időre felkeresem a művésznő honlapját, nem vettem észre. Mindezidáig nem "járt felém" és csak irigykedem azokra, akik otthon hallhatják. Most végre itt lesz a közelben. Reményeim szerint el fogok jutni a vasárnap délutáni előadásra.

1094   Beatrice 2019-04-30 19:14:07

A Képmás magazin májusi számában interjú jelent meg a művésznővel. Az interjú eleje itt olvasható, a címlap itt tekinthető meg.

1093   nickname 2019-04-21 19:42:06

Honlapja információi szerint a művésznő két Violettát énekel május elején Észak-Olaszországban: Novara, Teatro Coccia. Ha már itthon nem énekelheti a szerepet, legalább Kolozsváron és itt színpadra lépet Violettaként. Örülök neki, de a másik szemem sír, hogy Pesten miért nem hallhatjuka  szerepben - jövőre Lucia sem lesz, Hugenották sem. 

1092   Búbánat • előzmény1091 2019-04-07 13:46:49

A Bartók Rádió ma este közvetíti:

19:35 – 21.29 Kapcsoljuk a Budapest Music Center Koncerttermét

BTF 2019 | KOLONITS KLÁRA ÉS ZSOLDOS BÁLINT KONCERTJE – LISZT-DALOK

  • Kolonits Klára – szoprán
  • Zsoldos Bálint – zongora

(Ism. április 17., 12.36)

Liszt Ferencet egész életében foglalkoztatta a dal műfaja. Más szerzők darabjaiból átiratokat készített, ő maga pedig a 19. század szinte valamennyi vokális stílusában kipróbálta magát, s többek között német, francia, olasz és magyar nyelvű versszövegeket zenésített meg. Több mint hetven dalt írt, hosszú zeneszerzői pályája során némelyiket több ízben is átdolgozta. A legjobbak Alan Walker szerint a „hiányzó láncszemet alkotják Schumann és Hugo Wolf között”.

E művek – technikai és értelmezési szempontból is – kivételes feladatot jelentenek mind az énekesek, mind a zongoristák számára. Kolonits Klára széles spektrumú előadóművész, dalénekesként pedig évek óta keresi, kutatja és előadja a műfaj történetének kevésbé ismert, ám annál izgalmasabb darabjait. A zongoraművész Zsoldos Bálint az USA-ban töltött évei alatt kezdett el élénkebben érdeklődni az énekelt zene iránt, a közelmúltban Kolonits Klárával együtt Rachmaninov dalaiból állítottak össze koncertműsort.

/https://bmc.hu/

1091   Beatrice 2019-04-03 20:11:02

Interjú a művésznővel és Zsoldos Bálinttal, az április 7-én esedékes Liszt-dalestjük kapcsán

1090   nickname • előzmény1089 2019-04-03 20:00:10

Éljen, éljen! A francia közönség nagyon szerencsés. Pesten mikor lesz Norma bemutató? Nem ártana a Lucia után.....

1089   Beatrice 2019-04-03 19:37:16

Kijött a toulouse-i Théâtre du Capitole programja a jövő szezonra. Eszerint Kolonits Klára két Normát énekel ott, szeptember 27-én és október 9-én, valamint lesz egy koncertje október 3-án.

1088   telramund 2019-04-02 11:18:10

Sajnálatos,,hogy az Opera magazin már csak online érhető el.Érdemes elolvasni beatrrice által már ajánlott két nagyszerűriportot az egyiket ide is linkelem Kolonits Klára:

Öt év után, másodszor nyerte el tavaly nyáron a Magyar Állami Operaház Kamaraénekese címet a huszonöt éve a pályán lévő Kolonits Klára. Az énekművész kalandként éli meg, hogy akár szélsőséges figurák bőrébe bújhat, és nem esik nehezére ki-lépni a szerepből a függöny legördülte után. Zsiray-Rummer Zoltán„Felelősséget is jelent a kamaraénekesi cím, nem csak dicsőséget. Számíthatok arra, hogy a társulat, főleg a fiatalabb kollégák, figyelemmel kísérik a pálya-futásomat, tehát egyfajta mintaként jelenek meg akaratlanul is” – vallja a szoprán. Számára a jó és előrevivő szerepek, a nagyszerű muzsikusokkal, rendezőkkel folytatott kemény munka jelenti a legnagyobb kitüntetést, hiszen ezek biztosítják a fejlődést. „Ugyanakkor a szakmai díjak és elismerések adhatnak új lendületet, és egyfajta láttamozását az elvégzett feladataimnak” – teszi hoz-zá. A drámai koloratúrszoprán intenzív munkával töltötte a telet: december legvégétől két hónap alatt előbb A denevér, majd A hugenották, utána pedig a Lammermoori Lucia szériájában énekelt. Kérdésünkre, hogy miként készül fel egy-egy ilyen sűrű időszakra, azt mondja: fontos, hogy fejben mindig kitűzzön egy új célt, mit is akar az adott időszakban elérni a figurával. Míg egy premier rendkívüli feszültségekkel jár, ilyenkor, amikor újból elővesz egy-egy szólamot, már nem csak a hangi telje-sítményre és a figura „életre keltésére” koncentrál, hanem a szerepben el is tud mélyedni, az alakítás pedig egyre finomodhat.De természetesen továbbra is a hangi megvalósítás a legfontosabb: Kolonits Klára a vokális felkészülést ahhoz hasonlítja, mint amikor a sportolók egy nagyobb verseny előtt edzőtáborba A repülésgyönyörűségeLAMMERMOORI LUCIA | Fotó: Rákossy Péter22Portré

vonulnak. „Mivel Valois Margit ritkán fordul elő a repertoárban, szinte újból a nulláról kellett felépítenem a mos-tani szériához. A budapesti Opera a Lammermoori Luciát az ősváltozatban játssza, amelyben más, magasabb a hangfekvés, ezért komoly kihívást jelent” – mutat rá.Az elmélyülésben segíti, hogy a törté-nelem és az irodalom közel áll hozzá. Valois Margit alakjának megformálá-sához például – aki történelmi, létező személy volt –, különböző forrásokból tájékozódott. Többek közt Alexandre Dumas Margot királyné című regényéből merített, hogy a szerep rövidsége elle-nére is hús-vér, vágyakkal és érzelmek-kel teli nőalak legyen. A színészi munka nem valamiféle leküzdendő nehézség számára, inkább vágyott lehetőség, és izgalmas kérdés, hogy miként lehet egy figurát sokszor, sokféleképpen eljátszani. Rengeteget tanul az Operabe-avató-sorozatból, ami immár a Hatszín Teátrumban zajlik, és amelyet férjével, Dinyés Dániel karmesterrel és Göttinger Pállal visz (korábban Ascher Tamás is közreműködött ezeken az esteken). Itt talált rá arra a belső lazaságra, amin be-lül az erős testi tudatosság és a szellemi asszociációk sorozata is megjelenik. „Az évek múltával egyre jobban hiszek a takarékos gesztusrendszerben, abban, hogy kevés, de pontos mozdulatokkal jelenjek meg a színpadon. Bár nekem ez nagy kihívás, mert az életben izgő-moz-gó személyiség vagyok” – magyarázza. Az idő múlása egy-egy karakterben érdekes jelenség Kolonits Klára szerint. „Ahogy változik az ember, a hangja, a teste, a lelke, úgy más és más érdekli vokálisan és színészileg is az adott szólamból. Ez a megtett út az igazán érdekes a pályán. Egy szerepnek mindig meg kell őriznie a rugalmasságát, mert ettől lesz lélegző a figura” – mondja. Különösen felvillanyozó a számára, ha egy operai alakot több rendezésben, hosszú évekig alakíthat, így mód nyílik a kísérletezésre is. Nagyon fontos, hogy megtalálja a kulcsot hozzájuk: mint elmeséli, a Lammermoori Luciában már hamar felfedezte, hogy a gyermekké válás, az egyszerűség és tisztaság festi le legjobban a lélek és az elme megha-sadását. A királynéként és szerelmesként egyaránt sebzett Valois Margit összetett sértettségét, vagy A denevér Rosalin-dájának kettős érzelmeit nagy munka hitelesen ábrázolni, de ez a legnagyobb cél számára.Ami az operettet illeti, bár sokan lesaj-nálják a műfajt, az énekművész szerint ez téves meglátás. Ő maga három A DENEVÉR | Fotó: Berecz ValterPortré23

évig énekelt primadonnaszerepeket a Budapesti Operettszínházban, és mint elmondja, valóban mások a vokális kihí-vások. A bel canto kifinomultságát nem igényli a műfaj, de ez igaz az operairo-dalom nagy részére is. „Viszont azonnali hatást kell elérni, mert ahogy a prima-donna elénekli a belépőjét a színpadon, az ott ülő közönség már eldöntötte, hogy szereti-e őt vagy sem, míg az operában hosszabb idő alatt nyerhető meg a hallgatóság” – fűzi hozzá.Az énekművészt megkérdeztük a lelki teherről is, arról, hogy például a tragikus sorsú Lammermoori Lucia megformálása után milyen érzés ke-ríti hatalmába, amikor lemegy a szín-padról. „Vannak olyan operaénekesek, akik egy-egy estén nehezebben teszik le a szerepet, nálam azonban viszonylag könnyen megy. Szakmai kérdések persze foglalkoztatnak az előadás után, de ezek a karakterek fiktív személyiségek, és nem hagynak nyomot a civil életemen. Annál gyakoribb, hogy az egy-egy élet-szakaszban az engem foglalkoztató nagy életkérdések beleszüremked-nek ezekbe az operai alakokba, és ezek bőrébe bújva egyfajta terápiás játékként megpróbálnak megoldód-ni” – magyarázza. Szavai szerint a pályája azért haladt ebbe az irányba, mert szeret több életet végigélni, más sorsokba belebújni, válaszokat találni, döntéseket megélni, és minél szélsőségesebb egy figura, annál iz-galmasabb mindez. „Egy-egy előadás óriási energiákat szabadít fel bennem. A játék, a zene síkjában való létezés, a repülés gyönyörűsége, ahogyan egy-szer Latinovits Zoltán megfogalmaz-ta, az elérhető emberi örömforrások közt is az egyik legnagyobb” – vallja az énekművész. oA HUGENOTTÁK | Fotó: Csibi SzilviaPortré24

 

1087   Beatrice 2019-04-01 21:58:26

Az Opera Magazin január-márciusi számában interjú olvasható a művésznővel.

Érdemes az utána következő Gruberova-interjút is elolvasni, és megfigyelni a hasonlóságokat.

1086   Edmond Dantes 2019-03-05 14:19:28

Kolonits Klára Violettát énekel Kolozsvárott, az előadást Dinyés Dániel vezényli. Részletek a fidelioról  itt olvashatók.

1085   tiramisu 2019-02-15 17:49:49

❤️❤️❤️

1084   Búbánat 2019-02-15 11:58:42

A  tegnap esti Lammermoori Lucia-előadás alatt, és a végén felállva,  sok-sok tapsunkkal és bravóinkkal ünnepeltük Kolonits Klára elragadó, tündökletes  Luciáját!

1083   Búbánat • előzmény693 2019-02-12 11:59:45

Kapcs. 693., 694. sorszámok

Bartók Rádió ma délutáni adása,  12:36 - 13.46 Koncert

Dalszínház utcai dalestek

Kolonits Klára (szoprán) énekel Zong. km.: Dinyés Dániel

1. Franz Schubert: a) Margit a rokkánál, b) Te vagy a csend, c) Vadrózsa,

2. Robert Schumann: a) Hallom a kedves hangját, b) Ajánlás, c) Holdas éj, d) A lótuszvirág,

3. Clara Schumann: a) Szereted a szépséget, b) Sötét álmok,

4. Johannes Brahms: Szívem vágya oly szép Op. 63. No. 5.,

5. Edvard Grieg: a) Csónakban Op. 60. No. 3., b) Álom Op. 48. No. 6.,

6. Liszt Ferenc: a) Csengj, halkan dalom, b) Mily szép, mily földöntúli szép, c) A víg pacsirtaszó, d) A Rajnánál, e) Ha van bájos pázsit, f) Ha álmom mély, g) Boldog nap maradj,

ráadás: Liszt Ferenc: Te, ki az égben vagy

(Magyar Állami Operaház, Székely Bertalan-terem, 2016. június 4.)

1082   Búbánat 2018-11-09 12:52:41

Kolonits Klára – Meyerbeer: A hugenották  - Erkel Színház (2017)

Forrás: Facebook

1081   Beatrice 2018-11-07 16:16:30

Fények, árnyak, tüzek: Verdi Requiemje a Kodály Központban

1080   Búbánat 2018-11-04 10:13:41

Ma este:

19:00 : Cegléd
Református Nagytemplom

VERDI: Requiem

Kolonits Klára, Szántó Andrea, Kovácsházi István, Kovács István
Magyar Állami Operaház Ének- és Zenekara
vez.: Alpaslan Ertüngealp
 

1079   Búbánat 2018-11-02 13:00:56

 

Ma este 19:30 : Vác
Székesegyház


Kolonits Klára, Szántó Andrea, Kovácsházi István, Kovács István
Magyar Állami Operaház Ének- és Zenekara
vez.: Alpaslan Ertüngealp

VERDI: Requiem

1078   nickname • előzmény1077 2018-10-22 14:52:56

Akkor végül lemondta - én egyébként abban reménykedtem, hogy az Ernanit kitűzzik még pár előadásra ebben az évadban is tavasszal vagy ősszel és esetleg akkor Kolonits is kap 2-3 előadást. Sajnos ez nem látszik megvalósulni. Kár. Ahogy az is, hogy az Operaház nem gondolkodik kora Verdikben, és egyelőre újabb Donizetti bemutató sem lesz - nem, a Szerelmi bájital utazó előadása nem lesz akkora durranás. Egy Boleyn Anna előadás akár pár alkalommal koncertszerűen, akár külföldi énekeseket is meghívva inkább lenne az. És pár alkalomra még az Erkelt is nagyjából meg lehetne tölteni - egy operaháznyi néző biztosan összejönne egy koncertszerű előadásra az Erkelben. 

1077   Bambu • előzmény1076 2018-10-21 22:43:48

Sajnos nem énekel Szegeden. Fodor Beatrix énekli mindkét előadást.

1076   nickname 2018-10-07 12:18:26

A művésznő Szegeden novemberben kétszer énekli Almaviva grófnét a Figaróban. 

1075   Búbánat 2018-08-20 14:07:16

20:48 – 21.59 _ a  Bartók Rádió ma esti műsorából

Ludwig van Beethoven: Missa solemnishttp://hangtar.radio.hu/images/kh0.png

Ea.: Kolonits Klára, Kálnay Zsófia, Megyesi Zoltán, Bakonyi Marcell (ének),

Nemzeti Énekkar, (karig.: Somos Csaba),

Óbudai Danubia Zenekar, vez.: Hámori Máté

(Zeneakadémia Nagyterem, 2018. április 26.)

 

(Ism. szeptember 1., 13.48)

1074   -zéta- 2018-08-02 10:11:55

Egy érdekes interjú a valasz.hu-n...

1073   melisande 2018-06-17 19:20:28

Újabb hattyú a fedélzeten...:-)

1072   melisande 2018-06-17 19:20:23

Újabb hattyú a fedélzeten...:-)

1071   Beatrice 2018-06-07 15:26:09

Fáy Miklós írása a június 5-i dalestről

1070   Búbánat • előzmény1069 2018-06-06 11:15:04

Fidelio.hu., port.hu., jegymester.hu stb. portálokon most is az a műsor és előadók vannak megnevezve, amit bemásoltam ide.

A Café Momus ajánlóját - bevallom - csak felületesen tekintettem át. Nem jól tettem. (Megjegyzem, a tegnapi műsorajánlóban olvastam a Müpa Üvegtermébe meghirdetettHangulatkoncert”-ről is. Húrokon dalolva… (Bellini-dalok - Drahos Evelin – ének; Bress Bálint – gitár); ezt a zenei eseményt már nem másoltam át, a Bellini-topicba - s jól tettem! -; mivel érdekelt volna, a neten még rákerestem és olvastam, betegség miatt elmarad a koncert.  De azért még rákérdeztem a Müpánál, hol megerősítették az információt.) 

Ezek után már bánom, miért nem jártam el ugyanígy  a Rádió Márványtermi koncertje esetében is; de ha figyelmesen elolvasom a Momus napi koncertajánlóját, az eltérés a fenti internetes portálokén megjelent műsorprogram-leírástól már szeget ütött volna a fejemben…

Mellesleg, idemásolom egy régi bejegyzésemet a fórumon található Robert Schumann-topicból:  az 53. sorszám alatt írtam a következő sorokat a felejthetetlen, szép koncertélményemről:

2007április 19Festetics Palota – Tükörterem

FrauenliebeDichterliebe” – Hangversenysorozat Robert Schumann emlékére

KOLONITS KLÁRA dalestje

zong. km: Dinyés Dániel

I. Clara Schumann: Szereted a szépséget, 

II. Robert Schumann: Asszonyszerelem, asszonysors - dalciklus Adalbert Chamisso verseire, a) Egyszer láttuk egymást, b) Ő a legdicsőbb a Földön, c) Hogy így van, nem tudom hinni, d) Te színarany kis gyűrű, e) Jöjjetek lányok, f) Nézel rám, g) Szívemre zárlak ,én gyermekem, h) Rám mérted ezt a szörnyű,néma gyászt, 

III. 1. Clara Schumann: Hat dal Op.13., a) Szerelmi varázs, b) A lótuszvirág, 2. Clara Schumann: Hat dal Op.23., a) Mit sírsz,te virág, b) Egy fényes reggelen, c) Titkos sugdolózás itt és amott, d) Zöld dombon, e) Ez olyan nap,mely teljes csak hangokkal lehet, f) Óh öröm, óh öröm 

IV. 1. Brahms: Öt duett Op.6.. (km: Meláth Andrea- ének), a) Hangzatok No.1., b) Hangzatok No.2., c) A parton, d) Vadászdal, e) Óvakodj tőle, 2. Brahms: Balladák és románcok Op.75., a) Jótanács, b) Walpurgis-éj (km: Meláth Andrea - ének) 

(Festetics Palota Tükörterme, 2007.április 19.)

„Ott voltam ezen a koncerten, és elbűvölten hallgattam Kolonits daléneklését. Mert ezt a műfajt is értő, ebben is kiváló énekesnő! Aki ott volt, meggyőződhetett arról, hogy nemcsak az opera és az operett terén tud örömtelit nyújtani művészetével. Ott állt egyedül a pódiumon, a zongora mellett, és sallang- és maníroktól mentes szép énekével mindenkit megbabonázott! A német romantika minden szépsége benne foglaltatott produkciójában, amit vastapssal köszönt meg hálás közönsége. A Festetics Palota Tükörtermének intim légkörében a különleges akusztika miatt a zongora „nyelvezete” és az énekhang „kicsengése” érezhetően nem mindig volt szinkronban egymással, ami mit sem csorbította a befogadás élvezetét. Kolonits Klára szépséges szopránján felcsendülő Clara - és Robert Schumann dalokból, valamint Meláth Andreával duettben énekelt Brahms darabokból csak úgy sugárzott a szépség, amelyből jólesően töltekeztünk.”

1069   -zéta- • előzmény1068 2018-06-06 08:46:44

Nyugodtan jöhettél volna, utána még egész dalestnyi program volt.

A műsor nem az volt, amit Búbánat idemásolt (nem is értettem, miért tette, a műsorajánlóban a végső verzió volt), ugyanis a kürtös megbetegedett és tiszta dalest lett.

Az indító négy Clara Schumann dal pompás fölvezetés volt az Asszonyszerelem, asszonysorshoz, ami egészen mély értelmezésben szólalt meg.

A szünet után Mendelssohn ritkán hallható dalai következtek (én még sosem hallottam őket élőben). A három Csajkovszkij-dal egészen más világ volt, Kolonitsnak egészen elképesztő affinitása van hozzájuk (ez nagy meglepetés volt), a koncertzáró kilenc Grieg-dal pedig méltó koronája volt az estnek...

1068   perempe • előzmény1067 2018-06-06 00:24:09

30 percet késett a buszom (M3), így hiába ajánlott fel nekem egy kedves hölgy egy jegyet hétfőn, nem tudtam odaérni időben. milyen volt a koncert?

1067   Búbánat 2018-06-05 14:33:18

Edvard Grieg 175

Magyar Rádió Márványterme

1088 Budapest, Pollack Mihály tér 8.

2018. június 05. (kedd) 19:00

Kolonits Klára (szoprán),

Benyus János (kürt),

Dinyés Dániel (zongora)

Műsor:

Richard Strauss: Alpesi kürt – dal
Schumann: Adagio és allegro
Grieg-dalok
Schubert: A folyónál – dal
Grieg: Intermezzo
Grieg-dalok
Tadolini: L’eco di Scozia
Gounod: Barcarola; Chantez Noel!

1066   Beatrice 2018-05-24 12:20:49

Ma este 6-kor a Bartók Emlékházban (1025 Budapest Csalán út 29):

BARTÓK: A KÉKSZAKÁLLÚ HERCEG VÁRA
Május 24. csütörtök 18 óra
DVD-bemutató és sajtótájékoztató
Kolonits Klára – Kovács István
Az EPS produkció szervezésében
A belépés díjtalan

Forrás

Mezei Néző azt írja a Facebookon: "Kolonits Klára a Bartók Emlékházban fog beszélgetni a Kékszakállú filmjéről (18h)"

1065   Beatrice 2018-04-21 10:52:02

Már kaphatók a jegyek Kolonits Klára és Dinyés Dániel esti kerti koncertjére, június 2, Óbudai ZeneZug Fesztivál, Óbudai Társaskör

November 19-én pedig a művésznő Verdi Requiemjében énekel Kecskeméten

1064   Beatrice 2018-03-15 21:15:45

Most fedeztem fel, hogy Kolonits Klára Kékszakállú-felvétele megjelent DVD-n.

1063   Búbánat 2018-03-09 01:13:34

Kolonits Klára Lucia szerepében (is) „lubickol”! -  csütörtökön ismét elkápráztatott minket a Donizetti – Walter Scott – Cammarano hősnőjeként  az Erkel Színházban! 

Mint Lammermoori Lucia (is)  Kolonits - most is - lenyűgözött és elbűvölt mindenkit; szerintem minden szívet megdobogtatott az a megható jelenet, melyben a szerencsétlen, szépséges Lucia örök szerelmet esküszik annak az ifjúnak, akiről tudja, hogy sohasem lehet az övé;  s felhangzik előbb Lucia, majd Edgardo ajkáról s végül egymáséba simulva a felejthetetlen, csodaszép ária-kettősük, melynek kicsengése  a szívek legmélyére hatol: „ Verrano a te sull” aure, i miei sospiri ardenti…” - aki bár ezerszer hallotta - látta a legkülönfélébb szereposztásokban és sok-sok Luciával a címszerepben Donizetti mesterművét, lehetetlen betelnie Kolonits Klára művészetével. Lírai- koloratúr-drámai szopránjával játszi könnyedséggel ontja az áradó dallamokat, biztos technikával, minden hang, ritmika, megformálva a helyén van, és közben sugárzik, ragyog, szárnyal, és mosolyog, könnyes szemmel is mosolyog – s ez a mosoly, s vele együtt az „aranyhang” a szívemig hatol,  átjár és valami katarzisba torkollik bennem. 

Az előadás végén, az álló ováció alatt, a tomboló közönség vastapsa közepette ott fenn a színpadon Kolonits Klára - nem tudom hányadszor -, ismételten, általunk megdicsőül; a mennyei hangok hallatára a mennyek kapuja kitárul….

Szegedi Csaba baritonja ezúttal remekül szólt, ilyen szépen régen hallottam énekelni, őt is ünnepelte a publikum. A fiatal vendég tenor, Giordano Luca, különösebb hatást nem tett rám: énekhangja kissé „sápadt”, a magasságai ugyan megvannak, de fent elvékonyodik, halványan cseng ki, kissé erőtlen – egyébként ígéretes, rokonszenves énekes… Fried Péter  Raimondóját öröm volt újra hallani magvas basszusán; áriája utáni tapsok méltán csattantak fel… Vörös Szilvia Alisa kis szerepében is kitűnik jelentős hangmatériájával - tudjuk,jóval többre hivatott, amint ennek jelét más operaszerepeiben már többször kifejezésre juttathatta.

Kocsár Balázs kiválóan dirigált és fogta össze az Operaház Énekkarát és Zenekarát.

A megújult díszlet sokkal kedvezőbb benyomást tesz rám a korábbi - „átmeneti” – vastraverzes megoldáshoz képest, így a „romantika” is jobban a „képbe” kerül…

Donizetti pazar dallamvilága  engem gyermekkoromtól fogva kísért! A Lammermoori Lucia vitathatatlan remekmű, és ha ilyen csillogó megszólalásban kapjuk, mint most is volt hozzá alkalmunk, akkor a gyönyörű kadenciák, az elbűvölő, hirtelen felcsapó cabaletták,  a recitatívóknak a különböző lelkiállapotot tükröző zenei motívumai (de Lucia első áriája, kettőse Enricoval, aztán a szextett, a vagy a kétrészes őrülési jelenet, Edgardo áriája és halála  is, az énekkar  jeleneteivel együtt)  döbbenetes szépségekkel telítik meg a befogadó hallgató-néző közönséget.  Engem mindig torokszorító érzés kap el közben, beleélem magam a szereplő karakterek lelkivilágába: a fájó lemondás, a szerelemtől és az élettől való búcsúzás szívszorító dallamai, az elborult értelem lélegzetfojtó futamai, vad és szépséges trillái; a megbántottság, a kérlelhetetlenség, gyűlölség, a kétségbeesés, az aggódó szeretet, a hűség és vak engedelmesség tenor, bariton, basszus , mezzoszoprán és mindenekfelett a koloratúr Lucia szólamai,  s azok nagyszerű harmóniákban összeolvadó szextettje: a két ellenség drámai duettje, a szerelmesek hűségesküje, Edgardo gyönyörű búcsúáriája  - mindez áthat engem, lelkivilágom, formálja érzéseimet, felgyújtja vágyaimat, képzeletemet…

Összefoglalva: Donizetti Luciája tökéletes. Lírája – mindenekelőtt Kolonits Klára tüneményes alakításának jóvoltából, páratlanul magas fokra emeli a gyöngédséget, érvényre juttatja a szerelem finom árnyalatait, de főként az asszonyszív szépségeit.  ….(Ez utóbbit nemcsak a „nemzetközi nőnap” ideje mondatja velem…) Ez csengett le nekem a csütörtök esti operaelőadás során.

Mostanában  elgondolkozom  azon, hogy kedvenc regényíróm, Walter Scott, aki nem élte meg a műve nyomán komponált opera  1835-ös bemutatóját (1832-ben hunyt el), ha ma élne, milyen dicséretekkel halmozná el az „Ő” Luciáját mint operahősnőt: mondjuk Kolonits Klára sugárzó „éteri” tisztaságú énekhangját meghallva és átszellemült,  fizikai lényét megpillantva operaszínpadon…

1062   nickname 2018-03-02 13:28:47

A művésznő honlapján sem szerepel már, hogy énekelne Ernanit Szegeden. Tessék megnézni. Ha nem kötöttek vele erről előzetes szerződést, akkor könnyen lemondhatta a Norma és más előadások próbáira, előadásaira hivatkozva, amelyekben Debrecenben és Budapesten kell fellépnie. Ettől eltekintve még lehet, hogy esetleg a május végi előadásoko - úgy mint a múltkor Melindát - énekel majd Elvirát - ha lesznek még előadások később is az évad végén. 

1061   IVA 2018-03-02 02:50:46

A Primavera ’18 meghirdetésekor sem gondoltam, hogy Kolonits Klára két napon belül fellépne olyan szerepekben, mint Elvira és Norma. Azt sem, hogy egy évadban bemutatkozna a két premieren, két különböző városban, budapesti és egyéb feladatai mellett.
Azt viszont elképesztőnek tartom, hogy a Szegedi Nemzeti Színház honlapján (mely színház egykor hazánk második operaháza volt) márciusban még semmilyen adat sem olvasható egy májusi bemutatóról.

1060   parampampoli • előzmény1059 2018-03-01 21:05:29

Nem ismerjük a szegedieket eléggé. Nektek, akik közelről látjátok, kellene értékelni őket, és így minket is informálni. Amit az utóbbi időkben olvastam az ottani igazgatói pályázat körülményeiről, fordulatairól, nem voltak túl pozitív dolgok.

1059   Bambu • előzmény1058 2018-03-01 20:40:13

Tudom. A pesti vezetőséget szidja is a hozzászólók többsége. A szegedi vezetőséget nem szokták kritizálni, pedig hosszan lehetne beszélni arról, honnan hová jutott az operatagozat.

1058   parampampoli • előzmény1055 2018-02-28 23:23:45

Budapesten már réges régen nem így mennek a dolgok. Sőt, még abszurdabbul mennek.

1057   bermuda 2018-02-28 22:26:36

Vettem jegyet az Ernanira,amikor úgy tudtam, h Kolonits Klára lesz Elvira...de sajnos nem , Viszont 18án NORMA. (május)

1056   Búbánat • előzmény1050 2018-02-28 22:10:47

Azt hallottam, hogy  Nadia Cerchez szülési szabadságra megy; ha ez igaz, akkor  ő nem fog Elvirát énekelni az Ernaniban.

1055   Bambu • előzmény1053 2018-02-28 20:48:59

Jobb helyeken a vezetőség jelentős idővel a próbák megkezdése előtt felkéri és  szerződést köt a kiszemelt művésszel. Szeged már régóta nem így mennek a dolgok.

1054   Tejberizs • előzmény1052 2018-02-28 19:17:26

Tudomásom szerint a Színház honlapján eddig még nem jelent meg hivatalos szereposztás az Ernaniról.

Az Ernanival kapcsolatban a helyi lap mai számában a rendező változásáról volt hír: a Főigazgató bejelentette nem Göttinger Pál, hanem Toronykőy Attila rendezi.

1053   zp67 • előzmény1052 2018-02-28 18:41:37

Tavaly nyáron ő nyilatkozta, hogy várja ez a szerep Szegeden, pár hozzászólással lejjebb is erről volt szó...:-(

1052   ladislav kozlok • előzmény1050 2018-02-28 17:43:15

Es Kolonits volt kiirva ? Ha lemondta, akkor nem is csodalkozom. Sokat valalt a muveszno - 13 Norma !!!

 

1051   parampampoli • előzmény1050 2018-02-28 15:38:54

Micsoda?????

1050   zp67 2018-02-28 14:40:59

Kedves Fórumtársak!

Egy segítőkész úriember a szegedi színházból ma azt az információt adta, hogy Elvira Nadia Cerchez és Ádám Zsuzsa lesz az Ernaniban.

Ez most komoly? Akkor mehetek az Erkelbe is, főleg mert minden szállás foglalt április 20-án...:-(

Üdv,

P

1049   ladislav kozlok • előzmény1045 2018-02-28 10:54:56

Bevallom, nagyon megorultem ennek az informácionak és koszonet  érte Beatrice forumtásunknak. Markušovce-ban/Márkusfalva/ 2 kastély is van,

mindkettot a Mariássy család építette. A koncert a Dardanelly kastélyban lesz a másikban torénelmi bútor kiallitás van. A Szepesség nagyon gazdag  a gotikus emlékekben- várak, városok, templomok. Nincs messze Locse, Késmárk,Szepesi vár, Szepesváralja és természetesen a Magas Tátra és a Szlovák  Paradicsom/Slovenský raj/ Márkusfalvát/Markušovce/ legjobb autoval megkozelíteni -

Budapest-Miskolc-Tornyosnémeti-Košice/Kassa/-Prešov/Eperjes/-Levoča/Locse/-Spišska Nová Ves /Iglo/ - Markušovce/Márkusfalva/..

 

1048   ladislav kozlok • előzmény1045 2018-02-26 08:14:39

Kedves Beatrice, 

Ne haragudj, hogy kijavítalak. Levoča nem Léva, hanem Locse. Gyonyoru torténelmi város, szepes vármegye volt székhelye. 

 

1047   lujza 2018-02-26 04:00:09

https://fidelio.hu/zenes_szinhaz/2018/02/25/kolonits_klara_nem_kergetek_szerepalmokat/

1046   Beatrice • előzmény1045 2018-02-12 14:28:32

Angol nyelvű ismertető a dalest helyszínéről, egy gyönyörű rokokó kastélyról, amely billentyűs hangszerek gyűjteményének is otthont ad

1045   Beatrice 2018-02-12 14:14:18

Október 6-án a művésznő dalestet ad Dinyés Dániel közreműködésével a levočai azaz lévai fesztiválon

1044   Beatrice 2018-02-12 13:53:41

Riport látható a Così fan tutte próbájáról az OperaCafé tegnapi adásában

1043   Klára • előzmény1038 2018-01-29 11:44:43

Köszönet! Hátborzongatóan gyönyörű.

1042   -zéta- 2018-01-29 11:20:28

Autóbusz szerveződik a március 24-i, szombati esti Norma-előadásra Budapestről Debrecenbe, akit a részletek érdekelnek, írjon privátot...

1041   ladislav kozlok • előzmény1038 2018-01-29 09:42:25

Gyonyoru alakítás. 12+1Normát fog énekelni a Muvészno és kozben még 7 eloadása van Budapesten. Nem semmi, csak meg ne ártson. 

1040   IVA • előzmény1038 2018-01-29 00:53:44

Köszönet a linkért. Fantaszikus!

  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:30 : Budapest
Duna Palota

Duna Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Deák András
Műsorvezető: Zelinka Tamás
"London híres muzsikus vendégei"
HANDEL: Tűzijáték-szvit / Vízizene (részletek)
HAYDN: 104. (D-dúr) szimfónia („London”) – 4. tétel
MENDELSSOHN: Hebridák – nyitány, op.26
BRAHMS: 6. Magyar tánc
DVOŘÁK: 8. (G-dúr) szimfónia, op.88 (tétel)

11:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Budafoki Dohnányi Zenekar
Magyaráz és vezényel: Hollerung Gábor
"Megérthető zene"
Sorsok ütközése
VERDI: Rigoletto – 4. felvonás

11:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Alasdair Beatson, Várjon Dénes (zongora), Karasszon Eszter (cselló), Homoki Gábor (brácsa), Kaczander Orsolya (fuvola), Klenyán Csaba (klarinét), Molnár Anna (ének)
Kuss Quartet: Jana Kuss, Oliver Wille (hegedű), William Coleman (brácsa), Mikayel Hakhnazaryan (cselló)
Vezényel: Keller András
A fesztivál művészeti vezetői: Simon Izabella és Várjon Dénes
kamara.hu - Utas és holdvilág
kamara.hu/5 - Hold
A Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja
WEBERN: Zongoraötös
SCHÖNBERG: Pierrot lunaire, op. 21

11:00 : Budapest
Erkel Színház

MOZART: A varázsfuvola

11:00 : Budapest
Müpa, Fesztiválszínház

Falvay Attila (hegedű), Kántor Balázs (cselló), Horváth Béla (oboa),
Bokor Pál (fagott)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Műsorvezető és házigazda: Dinyés Dániel
Zenemánia - Ifjúsági bérlet 1.
Versenyművek
CARL PHILIPP EMANUEL BACH: a-moll csellóverseny I. tétel
MOZART:Fagottverseny II.tétel
HUMMEL: Bevezetés, téma és variációk op. 102 oboára és zenekarra
HAYDN: Sinfonia Concertante III.tétel
ismétlés: 15:00

15:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Orgonalátogatás haladóknak
Szabó Balázs zenés orgonatörténeti sorozata/1
A barokk fénykor – Bach, Händel
Előad és orgonán játszik: Szabó Balázs

18:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Szutrély Katalin, Perencz Béla
Szent István Király Oratóriumkórus
Zuglói Filharmónia - Szent István Király Szimfonikus Zenekar
Vezényel:
Záborszky Kálmán
VERDI: Quattro pezzi sacri
WAGNER: A walkür - a III. felvonás zárójelenete

18:00 : Budapest
BMC Koncertterem

Egri & Pertis Zongoraduó
Sárik Péter Trió
Egri Mónika, Pertis Attila (zongora)
Sárik Péter (zongora), Fonay Tibor (nagybőgő), Gálfi Attila (ütőhangszerek)
Áthallások | Ha Beethoven dzsesszelt volna
BEETHOVEN: Für Elise
PETER PETROF: If Beethoven playing Jazz
J.S. BACH – EARL WILD: Sarabande „Hommage à Poulenc“
POULENC: Szonáta (1918)
PIAZZOLLA: Libertango
BEETHOVEN: Marmotte Op. 52 No. 7
BEETHOVEN: Molto vivace a 9. szimfóniából Op. 125
GRIEG: Rigaudon a Holberg-szvitből
George Gershwin: Három prelűd
GERSHWIN: By Strauss („The Show Is On“)
GERSHWIN: Kickin' The Clouds Away – improvizáció
BARTÓK: Bolgár ritmusban - Mikrokozmosz No.113
BARTÓK: Allegro barbaro
BEETHOVEN: Örömóda a 9. szimfóniából Op. 125

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Alasdair Beatson, Várjon Dénes, Simon Izabella (zongora), Keller András (hegedű), Jean-Guihen Queyras, Perényi Miklós, Rohmann Ditta (cselló), Ib Hausmann (klarinét), Kolonits Klára (ének)
A fesztivál művészeti vezetői: Simon Izabella és Várjon Dénes
kamara.hu - Utas és holdvilág
kamara.hu/6 - Éjfél
A Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja
SCHUBERT: a-moll („Arpeggione”) cselló-zongora szonáta, D. 821
BRAHMS: a-moll klarinéttrió, op. 114
WOLF: Um Mitternacht
WOLF: Verborgenheit
WOLF: Nimmersatte Liebe
DVOŘÁK: 3. (f-moll) zongoratrió, op.65
21: "Kóda" - kötetlen beszélgetés az előadókkal

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: A nyugat lánya

19:00 : Budapest
Marczibányi Téri Művelődési Központ

Dömötör Máté (zongora)
Szovák Kitti Mónika (gordonka)
"GRADUS AD PUBLICUM"
ANTON RUBINSTEIN: D-dúr szonáta zongorára és csellóra Op. 18, I. tétel
CHOPIN: c-moll Polonaise Op. 40 No. 2
CHOPIN: Fisz-dúr Nocturne Op. 15 No. 2
CHOPIN: b-moll Scherzo Op. 31
BARTÓK: Kis szvit
AGGHÁZY KÁROLY: Ländler-Impromptu
AGGHÁZY KÁROLY: Soirées Hongroises
LISZT: Tell Vilmos kápolnája
LISZT: Orage
LISZT: Honvágy
LISZT: Faust-keringő

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Leclair Consort:
Paulik László (barokk hegedű), Ratkó Ágnes (csembaló), Krommer Lucia (viola da gamba)
Leclair, Duphly és Marais művei
A mai nap
született:
1923 • Eősze László, zenetörténész
1925 • Charles Mackerras, karmester († 2010)
elhunyt:
1959 • Heitor Villa-Lobos, zeneszerző (sz. 1887)