vissza a cimoldalra
2019-06-25
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11348)
A csapos közbeszól (95)

Pantheon (2357)
Kimernya? (3116)
Operett, mint színpadi műfaj (3942)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61835)
Erkel Színház (10247)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1683)
Franz Schmidt (3355)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3278)
Momus-játék (5692)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6903)
Opernglas, avagy operai távcső... (20241)
Kedvenc magyar operaelőadók (1119)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (979)
Élő közvetítések (7933)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4507)
Balett-, és Táncművészet (5819)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Kolonits Klára (-zéta-, 2013-12-05 06:49:13)

   
1108   Búbánat • előzmény1102 2019-05-29 11:55:22

Kapcs. 1102. és 1092. sorszámok

Bartók Rádió sugározza ma délután

14:13 -15.00  Kolonits Klára (szoprán) és Zsoldos Bálint (zongora) hangversenye

Liszt Ferenc művei


1. S'il est un charmant gazon (Ha van bájos pázsit, Victor Hugo verse),

2. Oh, quand je dors (Ha álmom mély, Victor Hugo verse), 

3. Lasst mich ruhen (Hadd pihenjek, Hoffmann von Fallersleben verse),

4. Comment, disaient ils (Töprengés, Victor Hugo verse),

5. La tombe e la rose (A sírhant és a rózsa, Victor Hugo verse),

6. Go not, happy day! (Boldog nap maradj, Alfred Tennyson verse),

7. Mignon (Johann Wolfgang von Goethe verse),

8. Genfi harangok (Les cloches de Genéve) Zarándokévek, I. év - Svájc (Zsoldos),

9. A gondolkodó (Il penseroso) Zarándokévek, II. év – Olaszország (Zsoldos),

Ráadás: 123. Petrarca-szonett - I vidi in terra angelici costumi (Láttam földreszállt angyalt)

 

1107   parampampoli • előzmény1104 2019-05-08 10:50:22

Magyarul:

"A magyar szoprán, erényeként kétségtelenül biztos és tudatos technikájának, hangilag kifogástalan Violettát rajzolt fel. Az első felvonást záró nagyjelenetben pontos koloratúrákat és biztos magasságokat mutatott, beleértve a hagyományos Esz-t is. Az előadás folyamán hitelessé tette, köszönhetően a megfelelő hangsúlyoknak, a legdrámaibb pillanatokat, egészen az érzelmi belefeledkezés csúcsáig az "Addio del passato" alatt, melyet szinte teljes egészében szép színű, gömbölyű és jól projektált mezzavocéval énekelt. A volumen mindig megfelelő volt, a hangnak nem okozott problémát, hogy betöltse az egész termet. Az olasz kiejtés is összességében jónak bizonyult, esetleg egyes vokálisok hangképzésében javítható. "

1106   melisande 2019-05-07 16:27:33

... és még le salon musical. :-)

1105   márta 2019-05-06 19:13:56

A FB-ra fölkerült az I felvonásbeli nagyária kalóza. Ennyiből is kitűnik, mennyire találó Nagy Katalin kifejezése az előadásra:  "ártalmatlanul modern". Könnyedén illeszkedik bele ebbe a stílbe  Kolonits Klára, aki az elegáns kék estélyiben remekül mutat . A rendező csak néhány kisebb játékot kér tőle, például a két rész között pezsgőt tölt magának.

Annál több minden zajlik le az énekeső arcán és hangjában!

A lassú részben Kolonits lágy, puha, szinte kislányos tónust kever ki.  Arra utal, hogy bár Violetta sok mindent megélt már a férfiak mellett, de szerelmet még soha nem vallottak neki, és most éppen úgy érzi magát, mint egy 17 éves. Ettől összezavarodik, hisz benne is ismeretlen érzések ébrednek.

Ezek után a cabalettában - a Kolonitsot nem ismerők számára váratlanul - vad koloratúrák száguldalnak, ami zeneileg is kifejezi, mennyire fölkavarja őt a felismerés, és milyen mélyen (és magasan!) megmozgatja. És mennyire ellentmondásosan fogadja az új helyzetet. Az ária végén vagány magas Eszt énekel. Mondhatnánk, ez természetes egy Éj királynőjétől. Ám akárhány jó Violettát ismerünk, akik soha nem éneklik ezt a hangot, esetleg sátoros ünnepeken kísértik meg.

Kolonits úgy énekli az E stranót, hogy a hagyományos zenekedveló operarajongókat éppúgy elbűvöli, mint az operműfaj legmélyebb titkain meregő esztétaféléket.

1104   melisande 2019-05-06 15:37:41

...és még operaclick.com

Il soprano ungherese ha tratteggiato una Violetta vocalmente irreprensibile in virtù di una tecnica di emissione indubbiamente sicura e consapevole. Nella grande scena che chiude il primo atto ha sgranato agilità precise e acuti sicuri, compreso il mib di tradizione. Nel prosieguo della recita ha reso credibili, grazie anche all’uso di accenti appropriati, i momenti più drammatici, sino a toccare l’apice del coinvolgimento emotivo durante l’Addio del passatocantato quasi tutto con una mezzavoce di bel colore, rotonda e ben proiettata. Il volume è risultato sempre appropriato e la voce non ha avuto problemi ad espandersi sicura in tutta la sala. Anche la dizione italiana è risultata complessivamente buona seppure perfettibile nella fonazione di alcune vocali.

1103   melisande 2019-05-06 13:39:43

...és még egy kritika egyenesen Novarából :-) 

"Isteni minden szempontból"

1102   Búbánat 2019-05-06 12:51:35

Legyen meg itt is ez a recenzió:

A természetből a legbensőbb lényegig – Kolonits Klára és Zsoldos Bálint Liszt-dalestje a Tavaszi Fesztiválon

Café Momus - zéta -, 2019-04-15 [ Budapesten ]

1101   Beatrice 2019-05-06 12:15:21

Olasz Traviata-kritika

1100   IVA • előzmény1099 2019-05-06 01:29:06

Kedves Nagy Katalin, köszönjük szépen!

1099   Nagy Katalin • előzmény1096 2019-05-06 00:12:51

Május 5. Olaszország, Novara, Teatro Coccia, Verdi: La traviata, Violetta- Kolonits Klára

Először egy kis turisztikai bevezető: Novara 100.000 lakosú megyeszékhely Piemont tartományban, Torinó és Milánó között mintegy félúton. Mára komoly iparterület veszi körül a kisvárosi hangulatát megőrző kedves belvárost, ahol kiemelkedő műemlékek tulajdonképpen nincsenek (legnagyobb nevezetességük a Visconti-Sforza téglavár és az egyik templom különleges vagy inkább csak feltűnő kupolája). A színház itáliai mértékkel „modern” 1888-ban nyitotta meg kapuit. Apró érdekesség, hogy az első előadást egy 19 éves fiatalember, bizonyos Arturo Toscanini vezényelte.

A város nagyon büszke operai hagyományaira, a mai délután is megtelt a színház.

A rendezés „ártalmatlanul” modern. Mondhatnánk akár retrónak is a 60-as évek szerinti díszletet, jelmezeket. Semmi polgárpukkasztás, semmi formabontó ötlet, nincs még egy árva kerekesszék sem. Végig az volt az érzésem, hogy a rendező nagyon szereti a művet, szívesen megrendezné akár Lucchino Visconti vagy Franco Zefirelli modorában is, de nem akarja kockáztatni a maradiság vádját.

A zenekarról kitartó internetes nyomozással sem tudtam meg semmit: a színház zenekara (Orchestra del Teatro Coccia) a helyi konzervatórium zenekarával (Orchestra del Conservatorio Cantelli di Novara) együttműködésben. Egyenletes színvonalon, szépen játszottak.

A kórus nagyon tetszett, színpadi jelenlétük is meggyőző volt.  Kiváló produkciójuk után, nagy meglepetéssel olvastam, hogy az immár 110 éves trecatei Coro San Gregorio Magno lelkes amatőrökből áll, akik közül csak néhányan léptek/lépnek zenei pályára.  

A karmester, Matteo Beltrami fellépett a miskolci Bartók Fesztiválon is. Biztos kézzel irányította a zenekart, a közönség lelkesen ünnepelte.

Az olasz énekesek közül még senkit nem hallottam korábban. Egyikük sem okozott csalódást, de nem lettem semelyikük rajongója sem. Végül is mi (a férjem és én) Kolonits Klárát szerettük volna hallani. Jelentjük: Jött, látott és győzött.

A tőle megszokott színvonalon, kiválóan énekelt. Hibátlan technika, kifejezőkészség, muzikalitás, az előadásba tökéletesen belesimuló színészi játék. Minden jelenése, áriája és kettőse után felhangzott a taps, nem maradtak el a lelkes „Brava” bekiáltások sem.

(A körülöttem ülők csak egy dolgot, a művésznő olasz kiejtését illették kritikával, de erről inkább később írnám meg a személyes véleményemet. Olyan apróság ez, ami nem homályosíthatta el a méltán megérdemelt sikert.)

1098   operaisiásza 2019-05-05 18:58:31

A facebookon nagyon sok fotó taláélható Kolonits művésznőtől.

1097   operaisiásza • előzmény1096 2019-05-03 18:37:55

Kíváncsian várom a debütről a híreket.

1096   -zéta- • előzmény1095 2019-04-30 21:40:28

Majd kérünk beszámolót is, kedves Katalin... ;-) 

1095   Nagy Katalin • előzmény1093 2019-04-30 19:51:01

Kedves Fórumtárs!
Nagyon köszönöm, hogy felhívta a figyelmemet erre a fellépésre. Bár időről időre felkeresem a művésznő honlapját, nem vettem észre. Mindezidáig nem "járt felém" és csak irigykedem azokra, akik otthon hallhatják. Most végre itt lesz a közelben. Reményeim szerint el fogok jutni a vasárnap délutáni előadásra.

1094   Beatrice 2019-04-30 19:14:07

A Képmás magazin májusi számában interjú jelent meg a művésznővel. Az interjú eleje itt olvasható, a címlap itt tekinthető meg.

1093   nickname 2019-04-21 19:42:06

Honlapja információi szerint a művésznő két Violettát énekel május elején Észak-Olaszországban: Novara, Teatro Coccia. Ha már itthon nem énekelheti a szerepet, legalább Kolozsváron és itt színpadra lépet Violettaként. Örülök neki, de a másik szemem sír, hogy Pesten miért nem hallhatjuka  szerepben - jövőre Lucia sem lesz, Hugenották sem. 

1092   Búbánat • előzmény1091 2019-04-07 13:46:49

A Bartók Rádió ma este közvetíti:

19:35 – 21.29 Kapcsoljuk a Budapest Music Center Koncerttermét

BTF 2019 | KOLONITS KLÁRA ÉS ZSOLDOS BÁLINT KONCERTJE – LISZT-DALOK

  • Kolonits Klára – szoprán
  • Zsoldos Bálint – zongora

(Ism. április 17., 12.36)

Liszt Ferencet egész életében foglalkoztatta a dal műfaja. Más szerzők darabjaiból átiratokat készített, ő maga pedig a 19. század szinte valamennyi vokális stílusában kipróbálta magát, s többek között német, francia, olasz és magyar nyelvű versszövegeket zenésített meg. Több mint hetven dalt írt, hosszú zeneszerzői pályája során némelyiket több ízben is átdolgozta. A legjobbak Alan Walker szerint a „hiányzó láncszemet alkotják Schumann és Hugo Wolf között”.

E művek – technikai és értelmezési szempontból is – kivételes feladatot jelentenek mind az énekesek, mind a zongoristák számára. Kolonits Klára széles spektrumú előadóművész, dalénekesként pedig évek óta keresi, kutatja és előadja a műfaj történetének kevésbé ismert, ám annál izgalmasabb darabjait. A zongoraművész Zsoldos Bálint az USA-ban töltött évei alatt kezdett el élénkebben érdeklődni az énekelt zene iránt, a közelmúltban Kolonits Klárával együtt Rachmaninov dalaiból állítottak össze koncertműsort.

/https://bmc.hu/

1091   Beatrice 2019-04-03 20:11:02

Interjú a művésznővel és Zsoldos Bálinttal, az április 7-én esedékes Liszt-dalestjük kapcsán

1090   nickname • előzmény1089 2019-04-03 20:00:10

Éljen, éljen! A francia közönség nagyon szerencsés. Pesten mikor lesz Norma bemutató? Nem ártana a Lucia után.....

1089   Beatrice 2019-04-03 19:37:16

Kijött a toulouse-i Théâtre du Capitole programja a jövő szezonra. Eszerint Kolonits Klára két Normát énekel ott, szeptember 27-én és október 9-én, valamint lesz egy koncertje október 3-án.

1088   telramund 2019-04-02 11:18:10

Sajnálatos,,hogy az Opera magazin már csak online érhető el.Érdemes elolvasni beatrrice által már ajánlott két nagyszerűriportot az egyiket ide is linkelem Kolonits Klára:

Öt év után, másodszor nyerte el tavaly nyáron a Magyar Állami Operaház Kamaraénekese címet a huszonöt éve a pályán lévő Kolonits Klára. Az énekművész kalandként éli meg, hogy akár szélsőséges figurák bőrébe bújhat, és nem esik nehezére ki-lépni a szerepből a függöny legördülte után. Zsiray-Rummer Zoltán„Felelősséget is jelent a kamaraénekesi cím, nem csak dicsőséget. Számíthatok arra, hogy a társulat, főleg a fiatalabb kollégák, figyelemmel kísérik a pálya-futásomat, tehát egyfajta mintaként jelenek meg akaratlanul is” – vallja a szoprán. Számára a jó és előrevivő szerepek, a nagyszerű muzsikusokkal, rendezőkkel folytatott kemény munka jelenti a legnagyobb kitüntetést, hiszen ezek biztosítják a fejlődést. „Ugyanakkor a szakmai díjak és elismerések adhatnak új lendületet, és egyfajta láttamozását az elvégzett feladataimnak” – teszi hoz-zá. A drámai koloratúrszoprán intenzív munkával töltötte a telet: december legvégétől két hónap alatt előbb A denevér, majd A hugenották, utána pedig a Lammermoori Lucia szériájában énekelt. Kérdésünkre, hogy miként készül fel egy-egy ilyen sűrű időszakra, azt mondja: fontos, hogy fejben mindig kitűzzön egy új célt, mit is akar az adott időszakban elérni a figurával. Míg egy premier rendkívüli feszültségekkel jár, ilyenkor, amikor újból elővesz egy-egy szólamot, már nem csak a hangi telje-sítményre és a figura „életre keltésére” koncentrál, hanem a szerepben el is tud mélyedni, az alakítás pedig egyre finomodhat.De természetesen továbbra is a hangi megvalósítás a legfontosabb: Kolonits Klára a vokális felkészülést ahhoz hasonlítja, mint amikor a sportolók egy nagyobb verseny előtt edzőtáborba A repülésgyönyörűségeLAMMERMOORI LUCIA | Fotó: Rákossy Péter22Portré

vonulnak. „Mivel Valois Margit ritkán fordul elő a repertoárban, szinte újból a nulláról kellett felépítenem a mos-tani szériához. A budapesti Opera a Lammermoori Luciát az ősváltozatban játssza, amelyben más, magasabb a hangfekvés, ezért komoly kihívást jelent” – mutat rá.Az elmélyülésben segíti, hogy a törté-nelem és az irodalom közel áll hozzá. Valois Margit alakjának megformálá-sához például – aki történelmi, létező személy volt –, különböző forrásokból tájékozódott. Többek közt Alexandre Dumas Margot királyné című regényéből merített, hogy a szerep rövidsége elle-nére is hús-vér, vágyakkal és érzelmek-kel teli nőalak legyen. A színészi munka nem valamiféle leküzdendő nehézség számára, inkább vágyott lehetőség, és izgalmas kérdés, hogy miként lehet egy figurát sokszor, sokféleképpen eljátszani. Rengeteget tanul az Operabe-avató-sorozatból, ami immár a Hatszín Teátrumban zajlik, és amelyet férjével, Dinyés Dániel karmesterrel és Göttinger Pállal visz (korábban Ascher Tamás is közreműködött ezeken az esteken). Itt talált rá arra a belső lazaságra, amin be-lül az erős testi tudatosság és a szellemi asszociációk sorozata is megjelenik. „Az évek múltával egyre jobban hiszek a takarékos gesztusrendszerben, abban, hogy kevés, de pontos mozdulatokkal jelenjek meg a színpadon. Bár nekem ez nagy kihívás, mert az életben izgő-moz-gó személyiség vagyok” – magyarázza. Az idő múlása egy-egy karakterben érdekes jelenség Kolonits Klára szerint. „Ahogy változik az ember, a hangja, a teste, a lelke, úgy más és más érdekli vokálisan és színészileg is az adott szólamból. Ez a megtett út az igazán érdekes a pályán. Egy szerepnek mindig meg kell őriznie a rugalmasságát, mert ettől lesz lélegző a figura” – mondja. Különösen felvillanyozó a számára, ha egy operai alakot több rendezésben, hosszú évekig alakíthat, így mód nyílik a kísérletezésre is. Nagyon fontos, hogy megtalálja a kulcsot hozzájuk: mint elmeséli, a Lammermoori Luciában már hamar felfedezte, hogy a gyermekké válás, az egyszerűség és tisztaság festi le legjobban a lélek és az elme megha-sadását. A királynéként és szerelmesként egyaránt sebzett Valois Margit összetett sértettségét, vagy A denevér Rosalin-dájának kettős érzelmeit nagy munka hitelesen ábrázolni, de ez a legnagyobb cél számára.Ami az operettet illeti, bár sokan lesaj-nálják a műfajt, az énekművész szerint ez téves meglátás. Ő maga három A DENEVÉR | Fotó: Berecz ValterPortré23

évig énekelt primadonnaszerepeket a Budapesti Operettszínházban, és mint elmondja, valóban mások a vokális kihí-vások. A bel canto kifinomultságát nem igényli a műfaj, de ez igaz az operairo-dalom nagy részére is. „Viszont azonnali hatást kell elérni, mert ahogy a prima-donna elénekli a belépőjét a színpadon, az ott ülő közönség már eldöntötte, hogy szereti-e őt vagy sem, míg az operában hosszabb idő alatt nyerhető meg a hallgatóság” – fűzi hozzá.Az énekművészt megkérdeztük a lelki teherről is, arról, hogy például a tragikus sorsú Lammermoori Lucia megformálása után milyen érzés ke-ríti hatalmába, amikor lemegy a szín-padról. „Vannak olyan operaénekesek, akik egy-egy estén nehezebben teszik le a szerepet, nálam azonban viszonylag könnyen megy. Szakmai kérdések persze foglalkoztatnak az előadás után, de ezek a karakterek fiktív személyiségek, és nem hagynak nyomot a civil életemen. Annál gyakoribb, hogy az egy-egy élet-szakaszban az engem foglalkoztató nagy életkérdések beleszüremked-nek ezekbe az operai alakokba, és ezek bőrébe bújva egyfajta terápiás játékként megpróbálnak megoldód-ni” – magyarázza. Szavai szerint a pályája azért haladt ebbe az irányba, mert szeret több életet végigélni, más sorsokba belebújni, válaszokat találni, döntéseket megélni, és minél szélsőségesebb egy figura, annál iz-galmasabb mindez. „Egy-egy előadás óriási energiákat szabadít fel bennem. A játék, a zene síkjában való létezés, a repülés gyönyörűsége, ahogyan egy-szer Latinovits Zoltán megfogalmaz-ta, az elérhető emberi örömforrások közt is az egyik legnagyobb” – vallja az énekművész. oA HUGENOTTÁK | Fotó: Csibi SzilviaPortré24

 

1087   Beatrice 2019-04-01 21:58:26

Az Opera Magazin január-márciusi számában interjú olvasható a művésznővel.

Érdemes az utána következő Gruberova-interjút is elolvasni, és megfigyelni a hasonlóságokat.

1086   Edmond Dantes 2019-03-05 14:19:28

Kolonits Klára Violettát énekel Kolozsvárott, az előadást Dinyés Dániel vezényli. Részletek a fidelioról  itt olvashatók.

1085   tiramisu 2019-02-15 17:49:49

❤️❤️❤️

1084   Búbánat 2019-02-15 11:58:42

A  tegnap esti Lammermoori Lucia-előadás alatt, és a végén felállva,  sok-sok tapsunkkal és bravóinkkal ünnepeltük Kolonits Klára elragadó, tündökletes  Luciáját!

1083   Búbánat • előzmény693 2019-02-12 11:59:45

Kapcs. 693., 694. sorszámok

Bartók Rádió ma délutáni adása,  12:36 - 13.46 Koncert

Dalszínház utcai dalestek

Kolonits Klára (szoprán) énekel Zong. km.: Dinyés Dániel

1. Franz Schubert: a) Margit a rokkánál, b) Te vagy a csend, c) Vadrózsa,

2. Robert Schumann: a) Hallom a kedves hangját, b) Ajánlás, c) Holdas éj, d) A lótuszvirág,

3. Clara Schumann: a) Szereted a szépséget, b) Sötét álmok,

4. Johannes Brahms: Szívem vágya oly szép Op. 63. No. 5.,

5. Edvard Grieg: a) Csónakban Op. 60. No. 3., b) Álom Op. 48. No. 6.,

6. Liszt Ferenc: a) Csengj, halkan dalom, b) Mily szép, mily földöntúli szép, c) A víg pacsirtaszó, d) A Rajnánál, e) Ha van bájos pázsit, f) Ha álmom mély, g) Boldog nap maradj,

ráadás: Liszt Ferenc: Te, ki az égben vagy

(Magyar Állami Operaház, Székely Bertalan-terem, 2016. június 4.)

1082   Búbánat 2018-11-09 12:52:41

Kolonits Klára – Meyerbeer: A hugenották  - Erkel Színház (2017)

Forrás: Facebook

1081   Beatrice 2018-11-07 16:16:30

Fények, árnyak, tüzek: Verdi Requiemje a Kodály Központban

1080   Búbánat 2018-11-04 10:13:41

Ma este:

19:00 : Cegléd
Református Nagytemplom

VERDI: Requiem

Kolonits Klára, Szántó Andrea, Kovácsházi István, Kovács István
Magyar Állami Operaház Ének- és Zenekara
vez.: Alpaslan Ertüngealp
 

1079   Búbánat 2018-11-02 13:00:56

 

Ma este 19:30 : Vác
Székesegyház


Kolonits Klára, Szántó Andrea, Kovácsházi István, Kovács István
Magyar Állami Operaház Ének- és Zenekara
vez.: Alpaslan Ertüngealp

VERDI: Requiem

1078   nickname • előzmény1077 2018-10-22 14:52:56

Akkor végül lemondta - én egyébként abban reménykedtem, hogy az Ernanit kitűzzik még pár előadásra ebben az évadban is tavasszal vagy ősszel és esetleg akkor Kolonits is kap 2-3 előadást. Sajnos ez nem látszik megvalósulni. Kár. Ahogy az is, hogy az Operaház nem gondolkodik kora Verdikben, és egyelőre újabb Donizetti bemutató sem lesz - nem, a Szerelmi bájital utazó előadása nem lesz akkora durranás. Egy Boleyn Anna előadás akár pár alkalommal koncertszerűen, akár külföldi énekeseket is meghívva inkább lenne az. És pár alkalomra még az Erkelt is nagyjából meg lehetne tölteni - egy operaháznyi néző biztosan összejönne egy koncertszerű előadásra az Erkelben. 

1077   Bambu • előzmény1076 2018-10-21 22:43:48

Sajnos nem énekel Szegeden. Fodor Beatrix énekli mindkét előadást.

1076   nickname 2018-10-07 12:18:26

A művésznő Szegeden novemberben kétszer énekli Almaviva grófnét a Figaróban. 

1075   Búbánat 2018-08-20 14:07:16

20:48 – 21.59 _ a  Bartók Rádió ma esti műsorából

Ludwig van Beethoven: Missa solemnishttp://hangtar.radio.hu/images/kh0.png

Ea.: Kolonits Klára, Kálnay Zsófia, Megyesi Zoltán, Bakonyi Marcell (ének),

Nemzeti Énekkar, (karig.: Somos Csaba),

Óbudai Danubia Zenekar, vez.: Hámori Máté

(Zeneakadémia Nagyterem, 2018. április 26.)

 

(Ism. szeptember 1., 13.48)

1074   -zéta- 2018-08-02 10:11:55

Egy érdekes interjú a valasz.hu-n...

1073   melisande 2018-06-17 19:20:28

Újabb hattyú a fedélzeten...:-)

1072   melisande 2018-06-17 19:20:23

Újabb hattyú a fedélzeten...:-)

1071   Beatrice 2018-06-07 15:26:09

Fáy Miklós írása a június 5-i dalestről

1070   Búbánat • előzmény1069 2018-06-06 11:15:04

Fidelio.hu., port.hu., jegymester.hu stb. portálokon most is az a műsor és előadók vannak megnevezve, amit bemásoltam ide.

A Café Momus ajánlóját - bevallom - csak felületesen tekintettem át. Nem jól tettem. (Megjegyzem, a tegnapi műsorajánlóban olvastam a Müpa Üvegtermébe meghirdetettHangulatkoncert”-ről is. Húrokon dalolva… (Bellini-dalok - Drahos Evelin – ének; Bress Bálint – gitár); ezt a zenei eseményt már nem másoltam át, a Bellini-topicba - s jól tettem! -; mivel érdekelt volna, a neten még rákerestem és olvastam, betegség miatt elmarad a koncert.  De azért még rákérdeztem a Müpánál, hol megerősítették az információt.) 

Ezek után már bánom, miért nem jártam el ugyanígy  a Rádió Márványtermi koncertje esetében is; de ha figyelmesen elolvasom a Momus napi koncertajánlóját, az eltérés a fenti internetes portálokén megjelent műsorprogram-leírástól már szeget ütött volna a fejemben…

Mellesleg, idemásolom egy régi bejegyzésemet a fórumon található Robert Schumann-topicból:  az 53. sorszám alatt írtam a következő sorokat a felejthetetlen, szép koncertélményemről:

2007április 19Festetics Palota – Tükörterem

FrauenliebeDichterliebe” – Hangversenysorozat Robert Schumann emlékére

KOLONITS KLÁRA dalestje

zong. km: Dinyés Dániel

I. Clara Schumann: Szereted a szépséget, 

II. Robert Schumann: Asszonyszerelem, asszonysors - dalciklus Adalbert Chamisso verseire, a) Egyszer láttuk egymást, b) Ő a legdicsőbb a Földön, c) Hogy így van, nem tudom hinni, d) Te színarany kis gyűrű, e) Jöjjetek lányok, f) Nézel rám, g) Szívemre zárlak ,én gyermekem, h) Rám mérted ezt a szörnyű,néma gyászt, 

III. 1. Clara Schumann: Hat dal Op.13., a) Szerelmi varázs, b) A lótuszvirág, 2. Clara Schumann: Hat dal Op.23., a) Mit sírsz,te virág, b) Egy fényes reggelen, c) Titkos sugdolózás itt és amott, d) Zöld dombon, e) Ez olyan nap,mely teljes csak hangokkal lehet, f) Óh öröm, óh öröm 

IV. 1. Brahms: Öt duett Op.6.. (km: Meláth Andrea- ének), a) Hangzatok No.1., b) Hangzatok No.2., c) A parton, d) Vadászdal, e) Óvakodj tőle, 2. Brahms: Balladák és románcok Op.75., a) Jótanács, b) Walpurgis-éj (km: Meláth Andrea - ének) 

(Festetics Palota Tükörterme, 2007.április 19.)

„Ott voltam ezen a koncerten, és elbűvölten hallgattam Kolonits daléneklését. Mert ezt a műfajt is értő, ebben is kiváló énekesnő! Aki ott volt, meggyőződhetett arról, hogy nemcsak az opera és az operett terén tud örömtelit nyújtani művészetével. Ott állt egyedül a pódiumon, a zongora mellett, és sallang- és maníroktól mentes szép énekével mindenkit megbabonázott! A német romantika minden szépsége benne foglaltatott produkciójában, amit vastapssal köszönt meg hálás közönsége. A Festetics Palota Tükörtermének intim légkörében a különleges akusztika miatt a zongora „nyelvezete” és az énekhang „kicsengése” érezhetően nem mindig volt szinkronban egymással, ami mit sem csorbította a befogadás élvezetét. Kolonits Klára szépséges szopránján felcsendülő Clara - és Robert Schumann dalokból, valamint Meláth Andreával duettben énekelt Brahms darabokból csak úgy sugárzott a szépség, amelyből jólesően töltekeztünk.”

1069   -zéta- • előzmény1068 2018-06-06 08:46:44

Nyugodtan jöhettél volna, utána még egész dalestnyi program volt.

A műsor nem az volt, amit Búbánat idemásolt (nem is értettem, miért tette, a műsorajánlóban a végső verzió volt), ugyanis a kürtös megbetegedett és tiszta dalest lett.

Az indító négy Clara Schumann dal pompás fölvezetés volt az Asszonyszerelem, asszonysorshoz, ami egészen mély értelmezésben szólalt meg.

A szünet után Mendelssohn ritkán hallható dalai következtek (én még sosem hallottam őket élőben). A három Csajkovszkij-dal egészen más világ volt, Kolonitsnak egészen elképesztő affinitása van hozzájuk (ez nagy meglepetés volt), a koncertzáró kilenc Grieg-dal pedig méltó koronája volt az estnek...

1068   perempe • előzmény1067 2018-06-06 00:24:09

30 percet késett a buszom (M3), így hiába ajánlott fel nekem egy kedves hölgy egy jegyet hétfőn, nem tudtam odaérni időben. milyen volt a koncert?

1067   Búbánat 2018-06-05 14:33:18

Edvard Grieg 175

Magyar Rádió Márványterme

1088 Budapest, Pollack Mihály tér 8.

2018. június 05. (kedd) 19:00

Kolonits Klára (szoprán),

Benyus János (kürt),

Dinyés Dániel (zongora)

Műsor:

Richard Strauss: Alpesi kürt – dal
Schumann: Adagio és allegro
Grieg-dalok
Schubert: A folyónál – dal
Grieg: Intermezzo
Grieg-dalok
Tadolini: L’eco di Scozia
Gounod: Barcarola; Chantez Noel!

1066   Beatrice 2018-05-24 12:20:49

Ma este 6-kor a Bartók Emlékházban (1025 Budapest Csalán út 29):

BARTÓK: A KÉKSZAKÁLLÚ HERCEG VÁRA
Május 24. csütörtök 18 óra
DVD-bemutató és sajtótájékoztató
Kolonits Klára – Kovács István
Az EPS produkció szervezésében
A belépés díjtalan

Forrás

Mezei Néző azt írja a Facebookon: "Kolonits Klára a Bartók Emlékházban fog beszélgetni a Kékszakállú filmjéről (18h)"

1065   Beatrice 2018-04-21 10:52:02

Már kaphatók a jegyek Kolonits Klára és Dinyés Dániel esti kerti koncertjére, június 2, Óbudai ZeneZug Fesztivál, Óbudai Társaskör

November 19-én pedig a művésznő Verdi Requiemjében énekel Kecskeméten

1064   Beatrice 2018-03-15 21:15:45

Most fedeztem fel, hogy Kolonits Klára Kékszakállú-felvétele megjelent DVD-n.

1063   Búbánat 2018-03-09 01:13:34

Kolonits Klára Lucia szerepében (is) „lubickol”! -  csütörtökön ismét elkápráztatott minket a Donizetti – Walter Scott – Cammarano hősnőjeként  az Erkel Színházban! 

Mint Lammermoori Lucia (is)  Kolonits - most is - lenyűgözött és elbűvölt mindenkit; szerintem minden szívet megdobogtatott az a megható jelenet, melyben a szerencsétlen, szépséges Lucia örök szerelmet esküszik annak az ifjúnak, akiről tudja, hogy sohasem lehet az övé;  s felhangzik előbb Lucia, majd Edgardo ajkáról s végül egymáséba simulva a felejthetetlen, csodaszép ária-kettősük, melynek kicsengése  a szívek legmélyére hatol: „ Verrano a te sull” aure, i miei sospiri ardenti…” - aki bár ezerszer hallotta - látta a legkülönfélébb szereposztásokban és sok-sok Luciával a címszerepben Donizetti mesterművét, lehetetlen betelnie Kolonits Klára művészetével. Lírai- koloratúr-drámai szopránjával játszi könnyedséggel ontja az áradó dallamokat, biztos technikával, minden hang, ritmika, megformálva a helyén van, és közben sugárzik, ragyog, szárnyal, és mosolyog, könnyes szemmel is mosolyog – s ez a mosoly, s vele együtt az „aranyhang” a szívemig hatol,  átjár és valami katarzisba torkollik bennem. 

Az előadás végén, az álló ováció alatt, a tomboló közönség vastapsa közepette ott fenn a színpadon Kolonits Klára - nem tudom hányadszor -, ismételten, általunk megdicsőül; a mennyei hangok hallatára a mennyek kapuja kitárul….

Szegedi Csaba baritonja ezúttal remekül szólt, ilyen szépen régen hallottam énekelni, őt is ünnepelte a publikum. A fiatal vendég tenor, Giordano Luca, különösebb hatást nem tett rám: énekhangja kissé „sápadt”, a magasságai ugyan megvannak, de fent elvékonyodik, halványan cseng ki, kissé erőtlen – egyébként ígéretes, rokonszenves énekes… Fried Péter  Raimondóját öröm volt újra hallani magvas basszusán; áriája utáni tapsok méltán csattantak fel… Vörös Szilvia Alisa kis szerepében is kitűnik jelentős hangmatériájával - tudjuk,jóval többre hivatott, amint ennek jelét más operaszerepeiben már többször kifejezésre juttathatta.

Kocsár Balázs kiválóan dirigált és fogta össze az Operaház Énekkarát és Zenekarát.

A megújult díszlet sokkal kedvezőbb benyomást tesz rám a korábbi - „átmeneti” – vastraverzes megoldáshoz képest, így a „romantika” is jobban a „képbe” kerül…

Donizetti pazar dallamvilága  engem gyermekkoromtól fogva kísért! A Lammermoori Lucia vitathatatlan remekmű, és ha ilyen csillogó megszólalásban kapjuk, mint most is volt hozzá alkalmunk, akkor a gyönyörű kadenciák, az elbűvölő, hirtelen felcsapó cabaletták,  a recitatívóknak a különböző lelkiállapotot tükröző zenei motívumai (de Lucia első áriája, kettőse Enricoval, aztán a szextett, a vagy a kétrészes őrülési jelenet, Edgardo áriája és halála  is, az énekkar  jeleneteivel együtt)  döbbenetes szépségekkel telítik meg a befogadó hallgató-néző közönséget.  Engem mindig torokszorító érzés kap el közben, beleélem magam a szereplő karakterek lelkivilágába: a fájó lemondás, a szerelemtől és az élettől való búcsúzás szívszorító dallamai, az elborult értelem lélegzetfojtó futamai, vad és szépséges trillái; a megbántottság, a kérlelhetetlenség, gyűlölség, a kétségbeesés, az aggódó szeretet, a hűség és vak engedelmesség tenor, bariton, basszus , mezzoszoprán és mindenekfelett a koloratúr Lucia szólamai,  s azok nagyszerű harmóniákban összeolvadó szextettje: a két ellenség drámai duettje, a szerelmesek hűségesküje, Edgardo gyönyörű búcsúáriája  - mindez áthat engem, lelkivilágom, formálja érzéseimet, felgyújtja vágyaimat, képzeletemet…

Összefoglalva: Donizetti Luciája tökéletes. Lírája – mindenekelőtt Kolonits Klára tüneményes alakításának jóvoltából, páratlanul magas fokra emeli a gyöngédséget, érvényre juttatja a szerelem finom árnyalatait, de főként az asszonyszív szépségeit.  ….(Ez utóbbit nemcsak a „nemzetközi nőnap” ideje mondatja velem…) Ez csengett le nekem a csütörtök esti operaelőadás során.

Mostanában  elgondolkozom  azon, hogy kedvenc regényíróm, Walter Scott, aki nem élte meg a műve nyomán komponált opera  1835-ös bemutatóját (1832-ben hunyt el), ha ma élne, milyen dicséretekkel halmozná el az „Ő” Luciáját mint operahősnőt: mondjuk Kolonits Klára sugárzó „éteri” tisztaságú énekhangját meghallva és átszellemült,  fizikai lényét megpillantva operaszínpadon…

1062   nickname 2018-03-02 13:28:47

A művésznő honlapján sem szerepel már, hogy énekelne Ernanit Szegeden. Tessék megnézni. Ha nem kötöttek vele erről előzetes szerződést, akkor könnyen lemondhatta a Norma és más előadások próbáira, előadásaira hivatkozva, amelyekben Debrecenben és Budapesten kell fellépnie. Ettől eltekintve még lehet, hogy esetleg a május végi előadásoko - úgy mint a múltkor Melindát - énekel majd Elvirát - ha lesznek még előadások később is az évad végén. 

1061   IVA 2018-03-02 02:50:46

A Primavera ’18 meghirdetésekor sem gondoltam, hogy Kolonits Klára két napon belül fellépne olyan szerepekben, mint Elvira és Norma. Azt sem, hogy egy évadban bemutatkozna a két premieren, két különböző városban, budapesti és egyéb feladatai mellett.
Azt viszont elképesztőnek tartom, hogy a Szegedi Nemzeti Színház honlapján (mely színház egykor hazánk második operaháza volt) márciusban még semmilyen adat sem olvasható egy májusi bemutatóról.

1060   parampampoli • előzmény1059 2018-03-01 21:05:29

Nem ismerjük a szegedieket eléggé. Nektek, akik közelről látjátok, kellene értékelni őket, és így minket is informálni. Amit az utóbbi időkben olvastam az ottani igazgatói pályázat körülményeiről, fordulatairól, nem voltak túl pozitív dolgok.

1059   Bambu • előzmény1058 2018-03-01 20:40:13

Tudom. A pesti vezetőséget szidja is a hozzászólók többsége. A szegedi vezetőséget nem szokták kritizálni, pedig hosszan lehetne beszélni arról, honnan hová jutott az operatagozat.

1058   parampampoli • előzmény1055 2018-02-28 23:23:45

Budapesten már réges régen nem így mennek a dolgok. Sőt, még abszurdabbul mennek.

1057   bermuda 2018-02-28 22:26:36

Vettem jegyet az Ernanira,amikor úgy tudtam, h Kolonits Klára lesz Elvira...de sajnos nem , Viszont 18án NORMA. (május)

1056   Búbánat • előzmény1050 2018-02-28 22:10:47

Azt hallottam, hogy  Nadia Cerchez szülési szabadságra megy; ha ez igaz, akkor  ő nem fog Elvirát énekelni az Ernaniban.

1055   Bambu • előzmény1053 2018-02-28 20:48:59

Jobb helyeken a vezetőség jelentős idővel a próbák megkezdése előtt felkéri és  szerződést köt a kiszemelt művésszel. Szeged már régóta nem így mennek a dolgok.

1054   Tejberizs • előzmény1052 2018-02-28 19:17:26

Tudomásom szerint a Színház honlapján eddig még nem jelent meg hivatalos szereposztás az Ernaniról.

Az Ernanival kapcsolatban a helyi lap mai számában a rendező változásáról volt hír: a Főigazgató bejelentette nem Göttinger Pál, hanem Toronykőy Attila rendezi.

1053   zp67 • előzmény1052 2018-02-28 18:41:37

Tavaly nyáron ő nyilatkozta, hogy várja ez a szerep Szegeden, pár hozzászólással lejjebb is erről volt szó...:-(

1052   ladislav kozlok • előzmény1050 2018-02-28 17:43:15

Es Kolonits volt kiirva ? Ha lemondta, akkor nem is csodalkozom. Sokat valalt a muveszno - 13 Norma !!!

 

1051   parampampoli • előzmény1050 2018-02-28 15:38:54

Micsoda?????

1050   zp67 2018-02-28 14:40:59

Kedves Fórumtársak!

Egy segítőkész úriember a szegedi színházból ma azt az információt adta, hogy Elvira Nadia Cerchez és Ádám Zsuzsa lesz az Ernaniban.

Ez most komoly? Akkor mehetek az Erkelbe is, főleg mert minden szállás foglalt április 20-án...:-(

Üdv,

P

1049   ladislav kozlok • előzmény1045 2018-02-28 10:54:56

Bevallom, nagyon megorultem ennek az informácionak és koszonet  érte Beatrice forumtásunknak. Markušovce-ban/Márkusfalva/ 2 kastély is van,

mindkettot a Mariássy család építette. A koncert a Dardanelly kastélyban lesz a másikban torénelmi bútor kiallitás van. A Szepesség nagyon gazdag  a gotikus emlékekben- várak, városok, templomok. Nincs messze Locse, Késmárk,Szepesi vár, Szepesváralja és természetesen a Magas Tátra és a Szlovák  Paradicsom/Slovenský raj/ Márkusfalvát/Markušovce/ legjobb autoval megkozelíteni -

Budapest-Miskolc-Tornyosnémeti-Košice/Kassa/-Prešov/Eperjes/-Levoča/Locse/-Spišska Nová Ves /Iglo/ - Markušovce/Márkusfalva/..

 

1048   ladislav kozlok • előzmény1045 2018-02-26 08:14:39

Kedves Beatrice, 

Ne haragudj, hogy kijavítalak. Levoča nem Léva, hanem Locse. Gyonyoru torténelmi város, szepes vármegye volt székhelye. 

 

1047   lujza 2018-02-26 04:00:09

https://fidelio.hu/zenes_szinhaz/2018/02/25/kolonits_klara_nem_kergetek_szerepalmokat/

1046   Beatrice • előzmény1045 2018-02-12 14:28:32

Angol nyelvű ismertető a dalest helyszínéről, egy gyönyörű rokokó kastélyról, amely billentyűs hangszerek gyűjteményének is otthont ad

1045   Beatrice 2018-02-12 14:14:18

Október 6-án a művésznő dalestet ad Dinyés Dániel közreműködésével a levočai azaz lévai fesztiválon

1044   Beatrice 2018-02-12 13:53:41

Riport látható a Così fan tutte próbájáról az OperaCafé tegnapi adásában

1043   Klára • előzmény1038 2018-01-29 11:44:43

Köszönet! Hátborzongatóan gyönyörű.

1042   -zéta- 2018-01-29 11:20:28

Autóbusz szerveződik a március 24-i, szombati esti Norma-előadásra Budapestről Debrecenbe, akit a részletek érdekelnek, írjon privátot...

1041   ladislav kozlok • előzmény1038 2018-01-29 09:42:25

Gyonyoru alakítás. 12+1Normát fog énekelni a Muvészno és kozben még 7 eloadása van Budapesten. Nem semmi, csak meg ne ártson. 

1040   IVA • előzmény1038 2018-01-29 00:53:44

Köszönet a linkért. Fantaszikus!

1039   Búbánat • előzmény1038 2018-01-28 22:01:34

Élmény hallgatni és látni is a MŰVÉSZNŐ Norma-alakításának  kamerával felvett részleteit ezen a traileren; bizonyára élőben hallgathatni és láthatni Kolonits Klárát Norma szerepében, .lehet csak a cél és ez a videoösszeállítás még inkább odahat:  doppingol, hajt, űz a színpad- és Hozzá a közelbe - újra és megint csak újra...

1038   melisande 2018-01-28 20:00:15

Itt a link :) 

1037   bermuda 2018-01-28 19:53:06

Fent van a YT-on a NORMA trailer. Elképesztően gyönyörű. Sajnos nem tudom belinkelni.

1036   parampampoli • előzmény1035 2018-01-28 11:52:28

Aki ezt a riportot csinálta, az is elmehetne oda, ahova gondolom. Amatőr...Csak épp a címszereplőt felejtették el meginterjúvolni. -:(((

1035   Búbánat • előzmény1034 2018-01-26 15:35:55

Bellini Norma című operáját péntek este mutatják be a debreceni Csokonai Színházban 2018.01.25. 

Video-interjúk

1034   -zéta- 2018-01-26 14:34:29

http://http://csokonaiszinhaz.hu/ebben-a-szerepben-minden-benne-van-interju-kolonits-klaraval/ Egy jó kis interjú a Normáról, itt...

1033   szálkák 2018-01-24 08:23:23

A debreceni Norma előadásra (27-én) két jegy átadó. 4 ezer Ft.- helyett 3 ezer/ 2db.

1032   Búbánat 2018-01-22 16:29:00

A Magyar Kultúra Napján az M5 csatorna   Erkel Ferenc Bánk bán c. operájának ősváltozatát tűzi műsorára este 19:35-től.  

2018. 01. 22  19:35 - 22:10  M5 (HD)

A félig szcenírozott előadást a szerző születésének 200. évfordulója alkalmából 2010-ben láthatta a közönség a Magyar Állami Operaházban Héja Domonkos vezényletével. 

2010. november 6., Magyar Állami Operaház

Erkel Ferenc:

BÁNK BÁN
 

Az opera ősváltozata három felvonásban
Félig szcenírozott koncert

Szövegíró: Katona József nyomán Egressy Béni

Karigazgató: Szabó Sipos Máté

Karmester: Héja Domonkos
Rendező: ifj. Palcsó Sándor

Szereplők:

II. Endre: Geiger Lajos
Gertrudis: Lukács Gyöngyi
Ottó: Fekete Attila
Bánk bán: Kiss B. Atilla
Melinda: Kolonits Klára
Tiborc: Perencz Béla
Petúr bán: Kálmándi Mihály
Biberach: Szegedi Csaba
Udvarmester: Sárkány Kázmér

1031   parampampoli • előzmény1029 2018-01-22 13:52:32

Neeee, könyörgöm!! -:)

1030   bermuda • előzmény1029 2018-01-22 10:33:35

:))))))

1029   -zéta- • előzmény1028 2018-01-20 21:57:23

OFF: Szívesen nyitunk egy Hector Lopez Mendoza topikot, ha ekkora igény van rá...

1028   nickname • előzmény1027 2018-01-20 19:58:01

2016-ban a Román Nemzeti Operában öltötte magára a velencei mór jelmezét, most is ott énekli? Erre az Otellóre se ülnék be még akkor sem, ha fizetnének érte! Stefllióra se mentem el végül miatta. Még Kiss B. Attilával is jobban elviseltem volna a darabot, mint vele. 

1027   Pristaldus • előzmény1024 2018-01-20 19:10:07

Hector Mendoza Otellót énekel!

1026   oldalsonka 2018-01-20 18:32:41

Az Operaháznak a debreceni Norma premier után már három világszínvonalú Normája lenne, ezek után nem értem, Budapesten miért nem szerepel majd a repertoárban...

1025   Robesz 2018-01-20 17:33:43

Véletlenül nem megy valaki Norma premierre autóval?

1024   nickname • előzmény1017 2018-01-17 19:59:02

Mivel Szabó Sipos Máté szerintem egy jó szakember, ezért reménykedtem benne, hogy lecseréli Mendozát, amint lehet vagy amint meghallgatta és belátta, hogy ezzel az énekessel már nem lehet sok mindent kezdeni, hiába van hangja - technikailag egy nulla, meg egyébként is: semmi érzelem, semmi árnyalat, semmi dinamikat nincs az éneklésében. 

1023   Robesz • előzmény1022 2018-01-17 15:32:02

Hurrá! :)

1022   -zéta- 2018-01-17 11:53:16

Az utazáshoz: terveződik egy Norma-busz Debrecenbe, majd írom, ha lesz konkrétum...

1021   -zéta- • előzmény1020 2018-01-17 11:50:19

Remek felvételei vannak a YT-on (bár a legfrissebb is 4-5 éves), igazi hősies színű hang. Jó nemzetközi B-kategóriás helyeken is fellép rendszeresen. https://theoperastage.com/artist/12557/calin-bratescu/&page=0

Én is üdvözlöm a váltást...

1020   parampampoli • előzmény1018 2018-01-17 11:26:58

Megnéztem a honlapot, és örömteli fejleményt olvastam: Pollione mégse Mendoza lesz, hanem egy CALIN BRATESCU nevű román tenor. Meg merem kockáztatni, hogy a csere kedvező hatással lesz a készülő produkcióra, bár még sose hallottam. Mendozát viszont sokszor.

1019   Pristaldus • előzmény1018 2018-01-17 11:08:14

De úgy is szólnak ezek az agyonlestrapált hangok!

1018   parampampoli • előzmény1012 2018-01-17 10:45:45

Hogy ilyen szerepléseket látunk, az a mai magyar operai élet szomorú realitása. A hozzá nem értés tombol minden szinten. Már egy másik topicban is hangot adtam ebben az ügyben, de úgy látszik, nem érdekel senkit különösebben. Azelőtt nem létezett énekeseket legalább egy nap szünet nélkül énekeltetni, ami minimálisan szükséges a hangszalagok pihenéséhez (valójában kettő kell, egy a pihenéshez, egy a regenerálódásra), ráadásul egymástól eltérő szerepekben. Talán emlékszik még valaki arra az esetre úgy 25 évvel ezelőtt, amikor három egymás utáni napon volt Aida előadás, Misura énekelte volna az elsőt és a harmadikat, a másodikat Szilfai Márta. Szilfai beteg lett, és Misura, hogy megmentse az előadást, elvállalta azt is. De csak kivételesen, mondta, és csak Gardellivel. Akkor ebből sajtóhír lett, újságcikkek és tv riport. Ma kit érdekel az, hogy egymás utáni napokon kell énekelni egy énekesnek, egyszerre három szerepet próbálni, és közben egy negyediket énekelni? Ez ma már nem hír. Talán az ellenkezője lenne az...

1017   parampampoli • előzmény1014 2018-01-17 10:37:53

Megértelek, egyrészt. De azt ne hagyd ki a számításból, hogy Mendoza lesz Pollione, és őt is ki kell bírni egy nem jelentéktelen szerepben. -:)

1016   bermuda • előzmény1010 2018-01-17 00:23:39

IGEN én ma vettem a Bp.i Normára máj 18. jegyet.

 

1015   Robesz • előzmény1014 2017-11-18 22:03:21

 Szerintem leszünk páran így :)

1014   nickname • előzmény1013 2017-11-18 22:00:00

Akkor két szereposztása lesz az Ernaninak és nem Kolonitsal láthatjuk Pesten - mondjuk teljesen mindegy nekem, mert így is, úgy is elmegyek Szegedre is Ernanit nézni, Debrecenbe Normát nézni. Debrecenbe annyi Norma lesz,hogy még tán kétszer-háromszor is elutazok Norma ügyben a kálvinista Rómába. 

1013   Robesz • előzmény1007 2017-11-18 21:34:06

Egyébként máj.16.-án Debrecenben Norma van, szóval egyelôre még csak találgatunk, hogy mi történhet.. 2 helyen nem tud egyszerre lenni az biztos :)

1012   Robesz 2017-11-18 21:26:34

Bárhogy is lesz, a mûvésznô kellôképp okos és ismeri saját képességeit, erejét, hogy el tudja dönteni mit vállal.

Egyébként láttunk már hasonló szerepléseket, hogy nagyon  ne menjek messzire, Sümegi Eszter és Rálik Szilvia például az idei évadban egymàst követô napon énekelnek Az árnyék nélküli asszonyban és a Turandotban. 

Na az se volt normális aki a programot így rakta össze...

1011   Heiner Lajos • előzmény1007 2017-11-18 20:33:45

Ha Debrecenben két egymást követő napon elvállalta Normat...

1010   nickname • előzmény1009 2017-11-18 20:32:08

Vajon lesz majd Norma premier az Erkelben is Kolonitsal? Lehetne. Modnjuk Ernani is lehetett volna, vagy Boleyn Anna, vag Puritánok - egyiknek sincs nagy esélye. Talán a Normának van. 

1009   IVA • előzmény1007 2017-11-18 20:16:24

Tulajdonképpen énekelhetné Kolonits Rosinát is a győri Sevillaiban, Elvirát is a szegedi Ernaniban, az Éj királynőjét is a miskolci Varázsfuvolában és Rosalindát is a pécsi Denevérben. Csupán át kellene nevezni a rendezvénysorozatot: PRIMACLARA ’18.

  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
elhunyt:
1767 • Georg Philipp Telemann, zeneszerző (sz. 1681)