vissza a cimoldalra
2018-06-24
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60904)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4041)
Momus társalgó (6335)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Társművészetek (1255)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11279)
A csapos közbeszól (95)

Wagner (2597)
Palcsó Sándor (218)
Erkel Színház (9363)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2772)
Edita Gruberova (3060)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (902)
Élő közvetítések (7254)
A MET felvételei (127)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4287)
Operett, mint színpadi műfaj (3618)
Rost Andrea (2027)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1425)
Franz Schmidt (3142)
Kinek tetszik Rimszkij-Korszakov ? (47)
Pantheon (2237)
Erkel Ferenc (1046)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Jonas Kaufmann (johanna, 2013-06-18 20:07:28)

   
2255   Klára • előzmény2235 2018-05-24 10:17:23

Mivel Anja Harteros budapesti áriaestjét itt kritizálták, itt válaszolok. Nem voltam ott a koncerten, egyszerre csak egy eseményre lehet elmenni. Az M5 csatorna tegnap ismételte a koncertet, ezt végighallgattam.  A tapsból ítélve - ami ugye a tetszésnyilvánítás egyik formája -  a Művésznő egyáltalán nem bukott meg, sőt!  Egyébként lehet, hogy kissé indiszponltnak találták egyesek, ez megítélés dolga. De bukásnak titulálni minimum kissé túlzás!

Néha úgy tűnik, hogy egyes igen tisztelt Fórumtársak nem azon az előadáson, koncerten vesznek részt, mint mások! Ha nem lenne képzavar, azt mondanám, más optikán nézik az eseményeket.

2254   lujza 2018-05-17 01:31:04

Ezt még érdemes itt is megörökíteni:

https://www.youtube.com/watch?v=QwyPQb9bxRE

2253   Klára • előzmény2252 2018-05-12 13:59:09

Igen, ez egy nagyon jó felvétel, és az ária Kaufmann hangjának különösen fekszik. Egyébként a köszönet azt is megilleti, aki feltöltötte éa azt is, aki felhívta rá a figyelmet, Én is csak Lujza első bejegyzése után kezdtem böngészni, és nem hiába!

2252   lujza • előzmény2251 2018-05-12 02:04:32

A köszönet a felrakót illeti! Valóban érdemes körülnézni, nagyon szépek vannak fent. Nekem talán ez a kedvencem:

https://www.youtube.com/watch?v=MZoBHJIbMwE

2251   Klára • előzmény2250 2018-05-11 08:00:11

Kedves Lujza,

ezer köszönet. Egyébként több felvétel is fent van, érdemes böngészni.

 

2250   lujza 2018-05-11 01:47:45

https://www.youtube.com/watch?v=ucIdMJthQOI

Nürnberg, május 9.

2249   Klára • előzmény2244 2018-05-07 13:34:24

Kaufmann jó beszél - a német mellett - olaszul, angolul és franciául is. Kifogástlan francia kiejtését a párizsi Werther után és a párizsi Don Carlos után is szinte minden kritika kiemelte. Különös pikantériája a dolognak. hogy a Don Carlost olaszul temérdek alkalommal énekelte, és nyilván nem volt egyszerű másik nyelvre átváltani! Franciául nem tudok, de németül igen. Írtam már korábban, hogy a német nyelvű operákban, illetve a német nyelvű dalokbban kifogástalanul érthető - ami sajnos a magyar oeraénekesek magyar nyelvű fellépéseinél gyakran kifogás tárgyát képezi!

Pavel Cernoch-ot korábban nem ismertem, de találtam a yt-n több felvételt vele, és egy korábbi Don Carlosból egy élő előadás felvételét, nagyon tetszik a hangja.

2248   ladislav kozlok • előzmény2247 2018-05-07 11:18:17

A kritika nagyon kedvezo.

2247   telramund • előzmény2246 2018-05-07 11:12:21

De attól gondolom kitűnően énekelt vagy rossz kritikát kapott?

2246   ladislav kozlok 2018-05-07 10:30:58

Dr.Terézia Ursínyova.neves szlovák operakritikus, nagyon dicséri Jonas Kaufmann teljesítését - A.Chenier május 2. , Bécs.  

Az eloadás elott bejelentették, hogy Harteros indiszponált.    www.operaslovakia.sk

2245   telramund • előzmény2244 2018-05-07 09:42:42

Pavel Cernochot ebben az előadásból talált részletekben hallottam.Valóban nagyon jó volt és figurában is nagyszerűen hozta az infánst.Korábban 2o16-ban énekelte Franco Faccio Hamlet című operájában a címszerepet igen nagy sikerrrel Bregenzben a fesztiválon.Ehhez is volt szerencsém.Ezért volt kissé csalódás egy cseh tv műsorban énekelt áriák előadása pár hete.

2244   ladislav kozlok 2018-05-07 07:51:29

Jonas Kaufmann nagyon szépen énekelte ezt a szerepet. Franciául énekelni igen nehéz. Nekem a magyar nyelv után a legkedvesebb a francia. Elég jol beszélem e nyelvet, ezért nyugodtan allíthatom, hogy  Jonas remekul énekel franciául, kituno dikcio és erthetoség.   A kritikák szerint nem volt volumen probléma. Az Opera Bastille akusztikája  nem nagyon jo.

Kaufmannt Pavel Cernoch alternálta, tobb mint tisztességesen.  

2243   Haandel 2018-05-05 13:09:06

Aufnahme vom 10. Oktober 2017 in der Opéra Bastille, Paris
Giuseppe Verdi: "Don Carlos"
05.05.2018 | 19:05 bis 23:00 Uhr | BR-KLASSIK

Don Carlos - Jonas Kaufmann
Elisabeth de Valois - Sonya Yoncheva
La princesse Eboli - Elīna Garanča
Rodrigue - Ludovic Tézier 
Philipp II. - Ildar Abdrazakov
Großinquisitor - Dmitry Belosselskiy
und andere 

Choeurs de l'Opéra National de Paris
Orchestre de l'Opéra National de Paris 
Leitung: Philippe Jordan

2242   telramund • előzmény2239 2018-05-04 11:31:31

Tudtommal eljutattam Önhöz Kaufmann legutóbbi  produkcióját.Meg kellene nézni, hallgatni.Az igazán nem az őskor! Sőt Harterosról is kap újabb indormációt.

2241   telramund 2018-05-04 11:28:17

Gömbölyű hang?A lukas labda is gömbölyű végső soron.De kérdem hol volt a világ egyik legnagyobb énekesnőjének  Birgit Nilssonnak gömbölyű a hangja.de hozhatom példának Mara Zampierit is ,aki végig énekelte süvöltő hangjával az egész világot és imádták.Rálik Szilvia pont a német szerepekben nagyszerű,mert hangkarakterének igazán azok állnak jól.

2240   parampampoli • előzmény2238 2018-05-04 10:24:58

A két állításból az én következtetésem abszolút logikus. Az a feltételezésed ellenben, hogy egyik állítás sem helyes, tökéletesen igaz. (Rálik és Harteros hangja : Ég és Föld.)

2239   Edmond Dantes • előzmény2228 2018-05-04 10:24:11

Kedves Lujza!

Azt hiszem, Rálik olasz szerepekkel tört be és fel és inkább csak az utóbbi években terhelték meg és túl német szerepekkel, ami egyesek itteni véleménye szerint rosszat tett a hangjának. (Az "egyesek" nem fogalmaznak ilyen diplomatikusan...sajnos.) Harterost egy müncheni Forzában láttam pár éve, akkor azt állapítottam meg, hogy hangja szép, kifejező, (de) kissé éles, szálkás. (Az ő esetében is tartózkodtam erősebb jelzőktől, de kétségtelenül nem is szolgált rájuk.) Örültem, hogy hallhattam, noha közvetlenül az előadás előtt derült ki, hogy Kaufmann lemondta az előadást, amitől nem voltam túl boldog. Ismét enyhe kifejezést használtam :-) Belehallgattam Harteros Maddalénájába és hangját valóban lágyabbnak, gömbölyűbbnek hallottam mint anno, a személyiségét pedig akkor -Forzában- is, most (YT-on) is rokonszenvesnek találtam.

Kaufmann magas regisztere a mai állapotában érdekelne, nem történelmi időkben. A két Chénier-áriában talán nincs veszélyesen magas hang, szépen megoldotta.

2238   Edmond Dantes • előzmény2235 2018-05-04 10:12:16

Harterost nem én hasonlítottam Stellához. Aktív énekest nem hasonlítok 50 évvel ezelőtti lemezfelvételek hangjához. Harterost viszont én hasonlítottam Rálikhoz és fenn is tartom. "Ebből" tehát egyáltalán nem "következik logikusan", "hogy Rálik hangja nagyon hasonlít Antonietta Stelláéhoz". A két fenti állítás ui. két helyről érkezett. Lehet egyik vagy másik vagy mindkettő igaz vagy egyik sem, de nem csúsztathatók össze.

2237   telramund 2018-05-04 09:59:40

Hallgassák csak Netrebko gömbölyű éneklését,amihez nem sok kell ,hogy elguruljon.Én szívesebben teszem ezt Harterossal.Mert kíváló technika, györnyörű hangszín,semmi manir és nagyszerű színésznő.-Embernek pedig rém szimpatikus sztárallürük nélkül!

2236   telramund 2018-05-04 09:55:21

Harteros fejlődését  nagyon nagyon pozitiv írányba,aki nem hallja nem akarja.Ezen vitatkozni nem fogok nekem jó és a fülem igencsak jó.Ezen kívűl a kottát is ismerem.Pesten sajnos nem hallottam csak a tv -ben láttam nem volt jó formában ,de ilyen előfordul egyszer, egyszer.Az az összhang,ami közte és Kaufmann között van szinte párját ritkítja.

Akinek nem tetszik ne hallgassa! Sokaknak nem teszik Gruberova lelkük rajta.Éppen most fejeződött be a Lucrezia mücheni előadása82018 05 02) a yt-én elkápráztatva ezredszer,hogy mit tud még mindig.

Harterost én hasonlítottam  Stellához és akinek van füle hallja is.Ez egy saját vélemény.semmivel sem hiteltelenebb ,mint Sass Sylvia művi éneklését anno Callashoz hasonlítan.Sőt!!

2235   parampampoli • előzmény2234 2018-05-04 09:41:30

Néhány napja azt olvastuk, hogy Harteros Antonietta Stellához hasonlít. (Nem hasonlít: egyik a legszebb, legolaszosabb gömbölyű szopránhang volt, ami valaha is létezett, a másik tipikus német hang, aki 10 éve olyan Elsa volt, amilyen kevesen, akit azóta a túlméretezett olasz repertoár alaposan megváltoztatott. Pesti áriaestje tulajdonképpen megbukott, de erről már nem beszél senki. Vagy nem akar. ) Tegnap meg azt látom, hogy Rálik a magyar Harteros. Ebből logikusan következik, hogy Rálik hangja nagyon hasonlít Antonietta Stelláéhoz. Aki ilyen bődületes szamárságokat ír le, az vagy süket, vagy nem hallotta életében sem Stellát, sem Rálikot. A többi stimmel.

2234   Matyus • előzmény2228 2018-05-04 09:16:12

Aki Harteroshoz akarja hasonlítani Rálikot, alaposan ferdít, vagy nincs tisztában a valósággal! Harteros egészen MÁS kategória, százszor szebb hang, mégha nem is olaszos, és technikailag is nagyszerű énekesnő! Az már csak hab a tortán, hogy első osztályú színésznő! Meg azért azt is nézzük meg, hogy ki, hol énekelt, énekel,  hova és meddig jutott el! Ezek tények, amikkel nem lehet vitába szállni! 

2233   dr.Horváth Mária 2018-05-04 09:08:08
2232   dr.Horváth Mária 2018-05-04 09:08:04
2231   dr.Horváth Mária 2018-05-04 09:08:01
2230   dr.Horváth Mária 2018-05-04 09:07:57
2229   dr.Horváth Mária 2018-05-04 09:05:23
2228   lujza • előzmény2223 2018-05-04 00:02:22

Kedves ED! Egyben válaszolnék az itt és a társalgóban írtakra.

Én nem hasonlítanám Harterost Rálikhoz, már csak azért se, mert ő elsősorban az olasz szerepkörben énekel, Ráliknak pedig a német szerepek fekszenek. (A Senta és Kelmefestőné mellé a Salomét is megemlíteném.) Harteros valóban csontos alkat, viszont meg tudott őrízni egy olyan fiatalos bájt, ami sok szerepre alkalmassá teszi. A hangja gyönyörűen szárnyal a müncheni opera hatalmas terében is, és igazi átéléssel énekel. Nem tagadom, Bécsben is megríkatott a La mamma morta-val.

Kaufmann C-it Telramund biztos jobban fel tudná sorolni, nekem hirtelen a Faust ária jutott eszembe. De riportfilmben hallottam őt skálázni, legalább D-ig felment. Persze a legtöbb áriában a H vagy B is elég. Ne legyen rögeszméd, hogy bariton lesz, én nem hiszem.

A kotta ügy Trisztánnak szólt csak, aki sokallotta Kaufmann pianoit.

2227   Héterő 2018-05-03 21:15:36

Emlékeztető:
Don Kaufmann - Fontainebleau

2226   Klára • előzmény2225 2018-05-03 19:09:46

Én is visszakerestem, a Liceu-beli  Gerard valóban Álvarez volt. Tudom, hogy valaki és azért maradt meg bennem a nem sokkal korábban látott  Otello Jagoja és azért ugrott be szinte azonnal párhuzamként, mert hangban és színészi alakításban is nagyszerű volt. (Mindkét előadásban). Vratogna nekem nem tetszett, sem az Otellóban, sem Scarpiaként Baden-Badenben. De attól még jó énekes, és évek múltával nyilván lehet még jobb.

Ami a kétvonalast illeti, az egy tenornál alapkövetelmény, ebben egyetértünk. Hogy Kaufmannak pillanatnyilag megvan-e, vagy nincs, ez kérdés, mert ilyen  magasságokban msotanság nem "repked."  Az biztos, hogy a tavalyi hangszalagprobléma óta nem egészen a régi (na, ezért valószínűleg megköveznek!). Ez nem csökkenti az Andrea Chénier-ben nyújtott teljesítményét! Egyébként a három tenor - bocsánat HÁROM TENOR közül egyedül Pavarottinak volt meg a C, mind Carreras, mind Domingo permanensen  küzdött a magassággal. És mellőzték is az ilyen teljesítményt igénylő szerepeket!

Ami a tenor-bariton váltást illeti, Mario del Monaco sem volt akárki annak idején, neki igazán  nem voltak problémái sem hangerőben, sem magasságban, de bizonyos kor felett ő is  kacérkodott a baritonnal Volt egy stúdiófelvétel, ifjabb koromban hallotam, ahol egy tenor-bariton kettősben a baritont énekelte. (Gyöngyhalászok, vagy a Forza - erre nem mernék megesküdni.) Sajnos, túl korán meghalt, így nem derült ki, bevált volna baritonnak, vagy sem. 

2225   Edmond Dantes • előzmény2224 2018-05-03 17:22:06

Puskáztam: Liceuban két Gérard volt:  Carlos Álvarez, aki azért valaki és bizonyos Michael Chioldi, aki szintén és biztosan "valaki", de nem ismerem. Kaufmannak és Radvanovskynak is volt váltója. Ha a salzburgi Mutis Otellóra gondol, ott Álvarez énekelt Jagót Antonenkóval, akinek pesti szédületes Otellójára alig találtam szavakat, amikor itt beírtam...de azért találtam :-) Vratogna pedig jó kis Boccanegrát énekelt Pesten nemrég. Pár év múlva még jobb lesz.

Nem szeretnék sommás véleményt írni Kaufmannról, senkiről...de ne szépítsük: egy "echte" tenoristának muszáj rendelkeznie abszolút biztos magas regiszterrel, lehetőleg és legalább a kétvonalas céig. Afölött már "bónusz". Kaufmann, úgy hiszem, (jelenleg?) nem rendelkezik ezzel a szükséges, de nem elégséges erénnyel. Attól még nagy művész lehet és az is. Számomra egyébként anno a fenti kritérium döntötte el a "Pavarotti vagy Domingo-e a nagyobb tenor" kérdést. Figyelem: nem azt a kérdést, hogy ki a nagyobb művész = az már szubjektív dolog. Nincs mese, ez van. Persze lehet kihagyni "veszélyes" szerepeket és/vagy veszélyes hangokat, más szóval elkendőzni a felső hangok hiányát...de akkor megette a fene. Most szentséget törtem..(?)

PS Senki ne lepődjék meg, ha egyszer Kaufmann is a domingói útra lép és lemegy baritonba..

 

2224   Klára • előzmény2221 2018-05-03 14:06:15

Kedves Lujza!

Ebben is igaza van, Frontali az előadás folyamán egész jól "beénekelte" magát, lehet, hogy kicsit korábban kellett volna kezdeni! Az a mód, ahogyan Frontali betegségét bejelentették, azt jelzi, hogy valami csakugyan nincs teljesen rendben a STOP körül! Nem mondom, hogy fanfárok között jelentsenek be egy ilyen dolgot, de minimum várják meg, míg a nézőtér elcsendesül, és mondják be normálisan. (Persze, lehet, hogy kicsi leragadtam a múltbeli szokásoknál.) A barcelonai Gerard nekem is tetszett, de a neve nem maradt meg a fejemben, Pedig meg is állapítottam, hogy Antonenko halvány Otellója mellett igen jó Jago volt, sokkal jobb, mint a ROH Vratogna!

Kaufmannal kapcsolatos korábbi véleményét, hogy ti. nem a másoktól megszokott hangerővel énekel, és néha kottát is olvas, csak megerősíteni tudom. Lásd  a  Celeste Aida utolsó hangjai, amit évtizedek óta orditva szoktunk meg. Egyébként K. több alkalommal elmondta, sőt önéletírásában meg is írta, micsoda meglepetés volt számára a pl.  Lohengrin aprólékos tanulmányozása során a kottában szereplő sok piano,  sőt pianissimo. 

Egyébként Welser-Möstöt újabban egyre többen sírják vissza.

 

2223   Edmond Dantes • előzmény2222 2018-05-03 11:03:30

Kedves Lujza! Tegnap meghallgattam a 2017-es müncheni La mamma mortát és megállapítottam, hogy tényleg gömbölyödött Harteros hangja, megjegyzem, nekem szálkásabb-szikárabb korában is tetszett. Talán az alkata és a keményebb-"görögös" arcberendezése is sugallja valamelyest ezt a szálkás tónust...ellentétben Annácskával, aki szlávos arcú és semmije nem szálkás :-) Ha már így alakult, kimondom, amit régóta gondolok: Rálik a magyar Harteros, sok mindenben hajaznak egymásra...nekem. Más kérdés, hogy Harterost nem terhelik túl és agyon olyan szerepekkel, amik kedvezőtlen irányba tolják-tolták a hangját. Nem égtem be az Operaházba = nem túl gyakran hallottam Rálikot mostanában, de szegedi Améliája, pesti Sentája és főleg Färbersfrauja nagyon jó volt.

2222   lujza • előzmény2217 2018-05-03 01:22:53

kedves ED! Lehet, hogy Harteros hangja nem annyira gömbölyű, mint Netrebkoé, de nem is olyan szálkás, mint mondjuk Ráliké. Én nem kárhoztatnám őt a német szerepkörre, bár abban se rossz, de az igazán nagy sikereket olasz szerepekkel aratta. Érdemes megnézni a BSO felvételeit, például ezt:

https://www.youtube.com/watch?v=hfW62QK7Jfk

De ott a La Mamma morta vagy a Tu che vanitá is. De az Aida CD felvétel feltett részletei is igen szépek.

Ők ketten Kaufmannal ideális párost alkotnak. Segítik egymást, nem rivalizálnak, és a hangjuk igencsak harmonizál.

2221   lujza • előzmény2215 2018-05-03 01:12:32

Kedves Klára!
Valóban kiállt valaki a függöny elé az előadás előtti zsivajban, és eldarált valamit. Ha Frontali betegségét, ez az elején tényleg látszott, de a 3. felvonásra egész jól összeszedte magát. Ezzel együtt hiányzik egy igazán jó Gerard, tán Alvarez az volt Barcelonában.

Egyébként én is már sokszor visszasírtam az egykor kicsit lesajnált Welser-Möstöt.

2220   telramund • előzmény2219 2018-05-02 19:44:56

A gondolat jó ,de Harteros jelenlegi éneklésére nem passzol!

2219   Edmond Dantes • előzmény2218 2018-05-02 17:04:11

Kedves Telramund! Nem, nem hallottam az előadást, nem nagyon szeretem a Chénier-t, de amit szeretek benne = a 4 nagy áriát és a finálét meg fogom hallgatni. (Ha a bécsi előadás még nincs "fent", akkor a velük legfrissebbet = a 2017-es münchenit.) Ezek szerint Harteros hangja "kigömbölyödött". Megjegyzem, bizonyos darabokban szerintem nem okvetlenül zavaró, ha (kissé) éles az énekes(nő) hangja. A Chéniert verista operának szokás tekinteni és a verismo elbírja a hang bizonyos fokú élességét vagy keménységét, uram bocsá', olykor még rondaságát is: remélem, jól fogalmaztam, jól gondolom.

2218   telramund 2018-05-02 15:09:40

Kedves Edmond Dantes!Ebben az előadásban hallotta őt?Ha igen hallgassa meg még egy alkalommal!Amit ír részben igaz a korábbi éneklésére.

2217   Edmond Dantes • előzmény2213 2018-05-02 14:34:48

Csak Harteroshoz ill. vele kapcsolatos megállapításához tudok itt hozzászólni: egyetértek. Hangja szerintem kissé szálkás, éles, szikár mint ő maga, de üzembiztos, szerethető és minőségi.  Nem mindenkinek gömbölyű a hangja...és az alkata sem ;-)

2216   telramund • előzmény2214 2018-05-02 14:28:19

Kedves Lujza nagyszerű összefoglaló!

2215   Klára • előzmény2214 2018-05-02 08:52:59

Kedves Lujza!

Több állításával egyetértek.

A karmester kétségtelenül nem állt a helyzet magaslatán, nem az énekesek hibája, hogy helyenként szétmentek, és az sem, hogy helyenként szinte túlharsogták az énekeseket.  Armiliatonak voltak ennél sokkal jobb napjai! Sajnos, az énekesek manapság nincsenek abban a helyzetben, hogy bizonyos dolgokat szóvá tegyenek - hamar magkapják a "nehezen kezelhető" titulust. Főleg a rendezőktől, de a karmesterektői ls.

Frontali betegségét a kezdetkor csakugyan bemondták, de olyan halkan és gyorsan, hogy szinte alig lehetett érteni. Nekem is csak az tünt fel, hogy valaki civilben megjelent a függöny előtt, mondott pár zór, majd eltűnt. Sajnos, sem a londoni (szerintem a háromból a legjobb),  sem a müncheni, sem a bécsi Gerard nem érte el a Harteros - Kaufmann szintet, így még gyengébbnek tünnek, mint valójában.

Harteros teljesítményét mindenképpen kicsinyíteni kell, mert veszélyezteti az isteni Anna nimbuszát. A müncheni bemutató után szakavatott kritikusok állítottak párhuzamot Harteros La mamma morta és Callas La mamma morta áriája között! Azonkívül - szintén nem mellékesen a Tosca 2016-os párizsi bemutatóját  - Harteros - M. Alvarez, B.Terfel  felléptével -  a legjobb Tosca előadásnak minősítették, Callas és Tito Gobbi legendás Tosca fellépte óta. Nem mi, hanem a külföldi kritikák!

A Kaufmannról írt kritikák kapcsán a kívülállóban felmerülhet a kérdés, tud-e ez a szerencsétlen egyáltalán énekelni, vagy csak egy jól megcsinált figura? Az a sok energia, amit a leszólásába fektetnek, arra enged következtetni, hogy valakiknek evvel szívességet akarnak tenni. Egyszer szólná le valaki......Na, ezt inkább nem!

A rendezés mai szemmel nézve valóban kicsit fantáziátlan, az eredeti bemutató idején valószínűleg csak a szereplőkre, énekesekre koncentráltak, ma már más igények vannak. (ezt el lehet mondani a STOP Tosca színpadképére és rendezésére is!) Ami az utolsó mondatát illeti, űgy általában a szereplők kiválasztására vonatkozóan,  a STOP hajdani Generalmusicdirektor-ja rapid felmondásának egyik indokaként éppen azt adta meg, hogy a vezetőség az énekesek kiválasztásában őt tökéletesen mellőzte! Ez azért elárul valamit!

PS. Végre valaki, akinek eszébe jutott a JK topicban Kaufmannról és általában az előadásról írni! Külön köszönet érte!

 

 

 

2214   lujza 2018-05-02 00:11:09

Kaufmannak sikerült kivételesen azonosulnia a szerepével. Mint Andrea Cheniert, Carlo Gerard késői követői, őt így vádolják:
- Nem csúnya és dagadt = szépfiú;

- Nem üvölt, mint a fába szorult féreg = mikrofonhang;

- El is játssza a szerepét = magamutogató;

- Más technikával énekel = természetellenes;

- Nehéz állásokat is meg tud oldani = gépészkedik;

- Stb. tetszés szerint.

Persze Harteros is megkapja a magáét, hiszen akaratlanul is Netrebko babérjait veszélyezteti a közös szerepeikben.

Bájos, hogy olyanok szidják őket, akik ott se voltak az előadásokon!

Én ott voltam, pont 29-én. És nem tetszett eléggé. Visszasírtam a müncheni Cheniert, amit szintén élőben láttam-hallottam. A bécsi egy gyenge rendezés. Nem azért, mert régi, hanem mert fantáziátlan és semmitmondó. Egyetlen előnye, hogy az áriáknál hagyja előrejönni a szólistákat. Aztán egy középszerű karmester időnként majd szétverte az előadást. Csodáltam, hogy a Bécsi Filharmonikusok időnkét olyan hangzást produkált, mint egy rezesbanda. Persze, aki csak a hangerőt szereti, az akár élvezheti is ezt. Armilliato nem nagyon figyelt az énekesekre, pláne nem segítette őket. Nem is értettem, hogy a szólisták miért nem reklamálnak ezért.

Akiket érdemes volt mégis hallgatni, az a főszereplő páros volt. De egy jó karmester mellett ők is többet tudtak nyújtani Münchenben. És bár az ottani rendezéssel kapcsolatban voltak fenntartásaim, de az sokkal több lehetőséget adott a szerepeik átélésére, az érzelmek kifejezésére.

Én nem hallottam, hogy bemondták volna Frontali betegségét. Mindenesetre az elején nagyon nem tetszett, úgy tűnik, ritka a jó Gerard. A 3. felvonásra azért összekapta magát, az áriája egész jól sikerült. A kisebb szerepekben se nagyon brillíroztak, az egy Boaz Danielt kivéve. Nekem úgy tűnt, a STOP beérte azzal, hogy egy híres párost hívott meg a főszerepekre, a többivel nem törődött. Csakugyan hanyatlanak ők is?

2213   telramund 2018-04-29 22:20:21

Pompás volt ez az előadás.Harteros paradésan énekelt.Végre rájöttem, hogy Antonietta Stellat juttatja eszembe a hangszíne.Kaufmann a "szépfiú "nagyszerűen énekelt-persze a színpadon diszletek helyett is mikrofonok voltak.Frontali lehet ,hogy beteg volt,de nekem a hangja Bolognában sem tetszett és most sem.Zenekar szokott jó forma..Csak egyet látnék az utóbbi időben Pesten hasonlót.A Kaumannt utálok meg csak lepjék el az odalt a negatív kritikákkal ,anélkül,hogy az előadást hallanák,látnák.Persze ez mit sem változtat azon,hogy nagyszerű este volt

2212   Haandel • előzmény2203 2018-04-29 10:07:31

:)

Umberto Giordano: Andrea Chénier
April 29, 2018 | 19:00 | Wiener Staatsoper Livestreaming

Andrea Chénier Jonas Kaufmann
Carlo Gérard Roberto Frontali
Maddalena di Coigny Anja Harteros

u.a.

Dirigent

Marco Armiliato
Regie Otto Schenk

(Tickets - Single: €14 |  - Monthly: €16,90 - The first month is free!)

2211   telramund • előzmény2209 2018-04-27 09:11:14

Vagy Netrebkonak nem fog tetszeni a rendezés.Ezt a dalt már elénekelte Münchenben.Hallottam néhány Tosca részletet a Metből. Bomlanak a regiszterek,de a c-je bomba biztos!

Igaz egy nagyon kedves énekesnő barátom azt mondta,hogy ,amikor már semmi hangja nem lesz középen és lent a magas hangjai akkor is zengei fognak.a többit meg el kell viselni( a férjén kívűl).Ez a legtöbb szopránnal pont fordítva van.

2210   Edmond Dantes • előzmény2209 2018-04-26 10:38:13

Netrebko Turandottal ünnepelhetné kerek születésnapját. Sokkal később már nem próbálkozhat, ő nem Nilsson. És Nilsson sem 50 fölött kezdett Turandotokat énekelni, ahogy mások sem.

Harterost kihagyta a müncheni Forzából, pedig jó. Nekem Zoran Todorovich jutott...

2209   Klára • előzmény2207 2018-04-26 09:53:00

Igen, de ez még változhat, pl. Netrebko kilövi Kaufmannt, vagy önmaga mond vissza, vagy Tézier lesz "kegyvesztett" - lásd Otello. Pedig a müncheni La Forza-ban Kaufmann és Tézier felejthetetlen párost alkotott. (És ha kérhetem, most ne gyertek a bezzeg XY, netán QZ "a régi nagyok" közül, manapság ők a nagyok!)

A salzburgi Turandot? Azt kérem szépen még ki kell várni: Netrebko már kacérkodik a szereppel, és Kaufmann is tarolt a Nessun dorma-val, de azért azt a Turandot-ot végig kell tudni énekelni!

2208   Edmond Dantes • előzmény2204 2018-04-26 09:46:54

A hír(ek) így jár(nak) körbe: 1) itt közlik 2) innen vették át 3) előző pedig innen vette át etc. Még igaz lehet.Miért ne?

2207   Edmond Dantes 2018-04-26 09:30:05

Lássuk előbb a Forzát: Netrebko, Kaufmann, Tézier, Furlanetto/Pappano. Azt már meghirdették ROH-ban 2019-re.

2206   lujza • előzmény2205 2018-04-26 02:25:03

UPDATE: Per our sources, the speculated production is just a rumor and it is the wrong information.

2205   lujza • előzmény2204 2018-04-26 02:04:33

Ez elég ijesztően hangzik!

2204   telramund 2018-04-25 20:59:18

Salzburgban 2021-ben ? Netrebko -Kaufmann  Turandot!

2203   telramund 2018-04-25 20:08:49

Alig várom!

https://www.youtube.com/watch?v=g3DxjTOmcYU&feature=share

2202   Klára • előzmény2201 2018-04-11 09:14:56

Köszönjük!

Itt az első rész is: https://www.youtube.com/watch?v=sZnplBOgXac

 

2201   lujza 2018-04-11 00:43:11

https://www.youtube.com/watch?v=xvuuyqR6eLo

2200   telramund 2018-04-07 18:19:22

 A látható felvételeken a bostoni április 5-i Tristan előadásból mindkét szerepelő fantasztikus( Camilla Nylund és Kaufmann.)

2199   lujza 2018-04-07 01:09:08

http://bostonclassicalreview.com/2018/04/kaufmann-makes-an-impressive-tristan-role-debut-with-nelsons-bso/

2198   Haandel 2018-04-06 16:25:21

Boston Symphony Orchestra
Richard Wagner's Tristan und Isolde
April 7, 2018 | 8:00 PM → 02:00 CET |  WCRB  (encore April 16 | 8:00 PM )

Camilla Nylund, soprano (Isolde)
Jonas Kaufmann, tenor (Tristan)
Mihoko Fujimura, mezzo-soprano (Brangane)
Georg Zeppenfeld, bass (Marke)
Andrew Rees, tenor (Melot)
David Kravitz, baritone (Kurwenal)

Boston Symphony Orchestra
Andris Nelsons, Conductor

Interview

Listen
Tenor Jonas Kaufmann talks with WCRB's Ron Della Chiesa about singing the title role of Wagner's Trisan und Isolde with the Boston Symphony Orchestra,...

2197   Heiner Lajos • előzmény2195 2018-03-24 20:38:02

Kedves Klára, 

 

Nagy részét megnéztem, sok beszélgetés van benne - Kaufmann kitűnő angolsággal - t. fórumtárs nyilván már gőzerővel munkálkodik azon, hogy kedveskedhessen a felvétellel Önnek.

2196   telramund • előzmény2195 2018-03-24 18:33:08

Meg lesz ez máshonnan.,csak idő kérdése!

2195   Klára • előzmény2194 2018-03-24 18:15:23

Köszönöm a tippet, meg is nézném, de nem engedi! Ha jól értem, csak Svédországon belül fogható, és a további info is svédül van, Ami sajnos nálam hiánycikk.

2194   Heiner Lajos 2018-03-24 14:40:13

Fanatikusai figyelmébe:

Ma 19.15 SVT2 Jonas Kaufmann - tenoren med stort C

2193   Klára • előzmény2188 2018-03-02 17:37:43

A fellépő művészek - énekesek, zenészek,stb - öltözködését valóban a dress-kód határozza meg, amiben kétségkívül szerepe van az egységes megjelenés mellett a közönség iránti tiszteletnek is. Kedvező esetben a közönség is kifejezi megjelenésével a művész, a művészet iránti tiszteletét - és bocsánat, megkülönbözteti az Oktoberfest-et egy hangversenytől. Sir Tony Pappano fekete inge lehet vita tárgya, de ő valószínűleg ebben érzi jól magát, alacsony termete miatt nyilván nem jól érezné magát frakkban. De hűséges az önmaga által választott viselethez.  Daniel Barenboim sem frakkot visel. De ez a két megoldás még mindig jobb annál,  mint mikor valaki síma öltönyben vezényli a zsakettben fellépő zenekart.

2192   Klára • előzmény2191 2018-03-02 17:21:15

Kedves ED, köszönöm a választ. Kétségtelenül stílszerű a hölgy és az úr párban történő bemutatása, így egyúttal a  női é sa  férfi viselet is látható. (D.D. és J. K. képeivel amúgy is tele van a padlás - bocs, az internet!) Üdv K.

 

2191   Edmond Dantes • előzmény2190 2018-03-02 10:47:32

Kedves Klára, ha jól emlékszem, szárd népviselet. Véletlenül választottam ezt a képet, részben kis(ebb) mérete miatt, részben mert egy hölgy (bár nem D.Damrau) és egy úr (bár nem J.Kaufmann) látható rajta :-) Üdv. ED

2190   Klára • előzmény2187 2018-03-02 08:53:14

Kedves ED, megtudhatom, hogy ez milyen népviselet? Kedvelem a különféle népek, tájegységek népviseletét,ezért  a kiváltó témától függetlenül érdekelne.

üdv

2189   lujza 2018-02-28 03:17:35

http://revizoronline.com/hu/cikk/7127/diana-damrau-es-jonas-kaufmann-dalestje-mupa/

2188   telramund • előzmény2186 2018-02-27 15:54:44

Valóban manapság ,amikor már pulóverben lehet menni mindenhova előfordul művésznél is ízlésficam.Például,akire ön hivatkozik.De nálánál még ismertebbet is ismerek  ,aki a hagyományos -így biztos jobban tetszik-öltözetet egy hosszú fekete ingre cserélte ld Antonoi Pappano.A kivétel erősiti a szabályt.de a hölgynek egészen más elvárása volt,mint nagy hiányosságot emlegette fel.A dress-kódról pedig tájékozódhat bárhol-mikor mit illik-kellene viselni.

2187   Edmond Dantes 2018-02-27 15:04:40

1) Olasz daloskönyvhöz "krigli sör" nem passzol. 1-1 pohár (olasz) vörösbor esetleg habzóbor a kézben: passzol. (Ráadás szám: "Libiamo".)

2) Olasz daloskönyvhöz "stüszi vadász"-kosztüm: nem passzol.  Valamilyen olasz népviselet inkább.

2186   joska141 • előzmény2185 2018-02-27 14:24:58

Tisztelt "Telramund" Mire tetszik gondolni, amikor a "dalesteknek van egy dress-kódja" kifejezést tetszett írni? Én láttam-hallotam például néhai Polgár Lászlót, Philippe Yarousskyt egy szál nadrág felett lógó ingben dalokat énekelni, dalestet adni. Ez is a "dress-kod"?

2185   telramund • előzmény2184 2018-02-27 12:04:45

Mint írtam a dalesteknek van egy dress-kódja.Ezt mind a három fellépő teljesítette-

Monjuk ha az operában pl az Aidában Rademes egy zakóban jelenik  meg az senkit nem idegesíti,de az ,hogy egy dalesten nem öltöznek a dal szellemiségéhez az probléma.Téves út!

2184   dr.Horváth Mária 2018-02-27 11:40:36

Kedves Telramund!

Nem ez a legnagyobb problémám, sőt semmi problémám nincsen Kaufmannal, mert nagyon szeretem a hangját, de úgy vélem ilyen szinvonalon erre is kellene figyelni. .

 

2183   telramund • előzmény2181 2018-02-27 11:21:03

Nem nem így látja mindenki!Igen a falusi lányok stolában járnak.. és pont olyan stílusú ruhában, mint Damrau fellépő ruhája volt.A dalesteknek van egy dresskódja.  Kaufmann pedig tudtommal  nem az Octoberfest egyik sörsátorában énekelt.Ha Önnek ez volt a legnagyobb problémája igazán sajnálom.Nagyon leköthette a produkció zenei része.

2182   takatsa • előzmény2181 2018-02-27 08:11:44

Uramisten! Kifejtenéd esetleg részletesen, hgy minek örültél volna? Kaufmann stüszi vadászként, vagy makkos cipőben, netán krigli sörrel a  kezében?

Fáy Miklós kritikáját a fidelión olvashatod.

2181   dr.Horváth Mária 2018-02-27 07:00:01

Elolvastam a kommenteket s úgy látom senkinek sem tünt fel, ami engem zavart. Ha jól értettem a dalok egy fiatal falusi szerelmes pár szerelmi évődésére, civakodására, kibékülésére voltak felfűzve Ezt ükrözte . Damrau ruhája,  egy  falusi lány stilizált öltözéke, de Kaufmann  öltözéke fellépő ruha volt, nem illett oda. Igaz a zongora kisérő is frakkban volt, de ő kivűl volt a történeten, tehát ez nem volt zavaró. Más is így látja?

Még egy kérdésem van: hol lehet elolvasni Fáy Miklós kritikáját? Amióta megszűnt az napi lap  amibe rendszeresen írt zene kritikákat, kénytelen vagyok nélkülözni éles nyelvét.  

2180   Klára • előzmény2179 2018-02-26 09:03:06

Elnézést, az öcsárlás kifejezést nem ED bejegyzése váltotta ki belőlem, nem is abban a környezetben írtam.  ED bejegyzése a Nemzeti Hangversenyterem stb. fórumon jelent meg, én pedig a Jonas Kaufmann-ba írtam. Ha ED bejegyzésére kívántam volna reagálni, válaszként teszem meg! Csupán eszembe jutott az a rengeteg negatív bejegyzés, mely mostanában a klféle fórumokon megjelent, és ami miatt az érdemi kritikai észrevételek ütköztetése több esetben szinte lehetetlenné vált! Egyébként ED-től a félreérthető fogalmazás miatt elnézést kérek, a rossz az, aki roszzra gondol.

2179   lujza • előzmény2174 2018-02-26 03:51:26

Szerintem most nem ócsárolta senki Kaufmannt. ED a szokásos fanyar, kissé cinikus módján dícsérte meg, mint ahogy Fáy is. Hogy el is játszották a dalokat, az tudatos lehetett. Olyan interakció volt köztük, mintha egy mini-operát látnánk, zongorakisérettel. Az meg, hogy a legtöbben nem Wolf kedvéért mentek - hát én se az Aida, mint opera kedvéért mentem el megnézni legutóbb, hanem szegény Botháért. Sőt, mondjuk a Schöne Müllerint is többnyire az előadó kedvéért hallgatom meg (mondhatnám, már tudom, mi lesz a vége :)).

2178   Edmond Dantes • előzmény2175 2018-02-25 14:20:54

Ld. privát üzenetek.

2177   Edmond Dantes • előzmény2174 2018-02-25 14:00:17

Ld. privát üzenetek.

2176   Klára • előzmény2175 2018-02-25 10:35:24

Így igaz! Sajnos, ma néhányan azt hiszik, ők az ETALON és aki történetesen más véleményen van, az nem egészen kerek - hogy finoman fogalmazzak. Egyébként nem csak Kaufmann személye és művészete megosztó, igazság szerint minden művész megosztó bizonyos értelemben, függetlenül attól, hogy előadóművész, festő, szobrász, író, költő - stb. mert van akinek tetszik, van akinek nem! De a művészi teljesítmény ettől még még teljesítmény, és a világ megy tovább.

2175   telramund • előzmény2174 2018-02-25 10:25:50

Kaufmann személye megosztó!De az emberek nagy része kedveli,kisebb része rajong!Viszont azt kétségevonni,ami a MÜPÁ-ban látszott és hallatszott merő rosszindulat,amit egy bizonyos csoport képvisel.De a kutyaugatás nem hallatszik az égig!Nem kell mindenkit szereteni.Nekem is van akit nem kedvelek,de nem ócsárolom,mert letett az asztlra rendesen.de az én fülemnek nem okoz örömet!Ilyen például Domingo,vagy Gedda.És? ettől még a világ megy tovább.Hatalmas művészek,de engem nem fogtak meg soha.

2174   Klára • előzmény2173 2018-02-25 09:24:14

Egyetértek, jobb lenne egy DVD, de érjük be avval, ami van, illetve remélhetőleg lesz.

Én ott voltam a koncerten, lehet vitatkozni Damrau és Kaufmann magatartásán, mozdulatain, gesztusain, kvázi a dalok megjelenítésén,  ez ízlés dolga. Ócsárolni nem kellene! Koromnál fogva még emlékszem azokra az időkre,  mikor a dalénekesek a zongora karéjában állva, paszulykaróként egyenesen, mozdulatlanul állva,adták elő a dalokat, akkor sokaknak az a stílus nem tetszett. Sőt, az operaénekesek is szinte a rivalda szélén, arccal közönség felé fordulva (akkor még nem volt a mai értelemben vett hangosítás) énekeltek, mindegy volt, hogy éppen "csatáztak", vagy szerelmi kettőst énekeltek, egymástől x méter távolságra. Nyoilván változik az operajátszási stílus és a daléneklési stílus is. A jelenvolt közönségnek tetszett, és az elérhető külföldi kritikák alapján az ottaniaknak is!

2173   lujza • előzmény2172 2018-02-25 03:22:11

Mint azt Haandel már jelezte, az esseni koncert közben megtörtént a CD felvétel. És ahogy olvastam, megkérték a közönséget, hogy ezúttal ne tapsoljanak közben (remélem, nem is köhögtek). Kár, hogy nem DVD született.

2172   Licht Alberich • előzmény2171 2018-02-24 21:48:09

Ha mondjuk Kaufmannék a turné után fel akarják venni a dalciklust stúdióban, hogy hivatalos CD kiadvány legyen belőle, vagy valamelyik koncert felvételét DVD-n akarják forgalmazni, akkor nyilván nem egyeznek bele, hogy bármelyik másik helyszínen felvétel készüljön. Ez csak rajtuk múlik, nem a szervezőkön, akik  nyilván felvetették a szerződéskötéskor a felvétel lehetőségét. Van az a szituáció, amikor nincs az a pénz...

2171   Klára • előzmény2170 2018-02-24 12:35:14

Nyilván üzleti okok vannak a háttérben, ez egyértelmű. Ezért írtam, hogy előzetes megállapodás kellene, pl. fellépti díj vonatkozásában. Amennyit általában egy ilyen koncertért fizetünk - már akik bejutnak ! És akik bármilyen okból nem jutnak be, azok is megérdemelnének valamit. Elvégre akár a MüPa, akár a MÁO - mindegyik fenntartásában és működtetésében az általunk leperkált adóforintok is benne vannak (bocs, tudom, ez populizmus, de az én véleményem már csak ez!)

2170   lujza • előzmény2168 2018-02-24 02:13:19

Az sosem véletlen, ha nem járulnak hozzá - üzleti okból - a felvételhez. De nemrég újra láttam Kaufmann előző koncertjének egyik kalózfelvételét, és akkor tűnt fel, hogy ott bizony mikrofon állt előtte a Müpában. Vagyis annak meg kell lennie az archivumukban, de ettől mi még nem találkozhattunk vele.

2169   Haandel • előzmény2168 2018-02-23 17:44:39

DD's FB (20 Feb): 
I'm happy to announce there will be a CD...
My concert with JK in Essen was recorded... 

2168   Klára • előzmény2167 2018-02-23 17:10:25

Hát ki? Nyilván nem a közönség és - pestiesen szólva - nem is  sarki fűszeres. Ez nyilván előzetes egyeztetés és talán fellépti díj kérdése, de sajnos nem ez az első eset, hogy világsztárok fellépéséről hallgat a média, és esetleges kalózfelvételekkel kell beérnünk!

2167   Licht Alberich • előzmény2166 2018-02-23 14:34:33

Arról, hogy nem készült felvétel, feltehetően nem az MTVA és nem is a Müpa tehet. Amit lehet rögzítenek legalább archiválási célból, de az, hogy nem volt egy kamera sem a nézőtéren és mikrofon sem a színpadon arra utal, hogy a művészek nem engedték a koncert felvételét...

2166   Klára • előzmény2165 2018-02-23 08:30:55

Valóban csodálatos este volt, mindkét énekes és nem mellékesen a zongorista is hozta legjobb formáját. Kaufmannról eddig is tudtam, tudtuk, hogy kiváló dalénekes és nem "csak" elénekli, de meg is jeleníti a dalokat. Damrau ilyen képességei eddig nem igazán voltak ismertek. Az elvitathatatlan  zenei élményen túl különösen megkapó volt a kisebb-nagyobb gesztusok sorozata, mellyel mintegy megjelenítették, kifejezték a dalokban foglalt érzelmeket. Semmi operai allűr, de az a sokszor tapasztalt túljátszás sem, amellyel egyes esetekben a daléneklés síkos talajára tévedt operisták  próbálják megjátszani, hogy ez most nem opera, hanem az úgynevezett könnyű műfaj. Miközben nincs könnyű zene és komoly zene, csak jó és rossz zene. Valamint jó és rossz előadó.....

Az első, Baden.Badenben tartott koncertjük óta számos kritika jelent meg az egyes előadásokról, a tubuson is vannak méltató felvételek, de sajnos zenei nincs. Remélem, előbb-utóbb valahol megjelenik valami. Persze kérdés, ha ilyen kvalitású énekesek fellépnek Budapesten, miért nem lehet ezekről egy tisztességes TV felvételt készíteni és valamelyik csatornán lejátszani? (M3, M5?) Például valamelyik x+ezredszer ismételt külföldi sorozatfilm helyett! De ez a kérdés már a 2016.os MüPa-beli Kaufmann koncert kapcsán is felmerült, illetve más fellépő művészek esetében is jogos!

Az, hogy ismét jóval kevesebb műsorfüzet volt, mint néző-hallgató, nem a fellépő művészek teljesítményét minősíti, de valami mást igen...

2165   telramund 2018-02-23 07:50:59

Bár nem vagyok egy dal-fun és a tegnapi este után sem leszek az!DE!.Hugo Wolf ritkán előadott Olasz daloskönyve ( nem hiszem , hogy a nézőtéren ülök között akadt tíz ember ,aki eddig hallott róla.-érdemben ) jó és kevésbé ,jó dalaival azonban egy hónap alatt  tízezrekhez jutott el.Egy hónap alatt tízenvalahány koncert (az utolsó holnap Barcelonában),amihez 3 ember Diana Damrau, Jonas Kaufmann és Helmut Deutsch ,mint kíváló kíséret hallatlan teherbírása kellett.46 dal hangzott el két naponként Európa különböző nagyvárosaiban.Már az tiszteletreméltó,.hogy mindez kotta nélkül,mini színházi formában történt.Mint olvastam a mű nem egy szabályos dalciklus.A három művész maga alakította ki Deutsch írányításával, ki melyik ,dalt énekli,milyen a sorrend,mit énekelnek egyedül ,mit ketten.Ebből született egy csodás műsor és,ha nem olvasom,amit írtam fel sem tűnt volna,hogy a szerző nem így (sorrend)komponálta meg.

 Nem tudtam elképzelni ,hogy a két művész ennyire egymásra tudjon hangolódni és éneklési perfekciájuk minden oldalát bemutassák.Damrau kicsit keményebb,németes hangját olyan könnyedén kezelte és állította a kifejezés szolgálatába,hogy csak hallgattam,hallgattam.Jonas Kaufmann pedig gyönyörű hangja minden bravúrját bevetette és a dalok maximális szinte szavankénti értelmezését kifejezte,játékkal reagálta és együtt tökéletes párost alkottak.Semmi operai manír egyik énekesnél sem.Deutsch. .kíséretére pedig nincsenek szavak Hugo Wolf 46 dala megfogta a közönséget és a második részre a „stress”köhögések is abbamaradtak.Nagy este volt!Remélhetőleg valamelyik városban készült erről a lélegzetelállító produkcióról videófelvétel,mert csak a zenei megszólaltatás nem közvetíti ennek a szenzációs estének a teljességét,ezt látni is kell!

 

2164   Klára • előzmény2163 2018-02-08 16:55:01

Bocs, ez a "csekélység" a ROH Otello közvetítés végighallgatása, illetve a Baden-Badeni Tosca felvétel meghallgatása alapján is megállapítható volt!

2163   parampampoli • előzmény2162 2018-02-07 16:01:47

Énekeljen csak, ahol akar, ha fizetnek érte. Itt ne, ha lehet. (Beszéltem három emberrel, akik közelről hallották, mondhatnám, egészen közelről. A legudvariasabb, amit mondtak róla, hogy ritka eset, ha eltalálja egy hang tiszta intonációját.)

2162   Edmond Dantes 2018-02-07 08:45:03

Marco Vratogna nem teljes schedule-ja (Bp. sincs benne) avagy: van élet MÁO-on (és énekművészein) kívül is.

(itt csak részben off, mivel pl. ROH-ban Jonas Kaufmann Otellója mellett énekelt Jagókat)

2161   martuni • előzmény2157 2018-02-06 21:43:44

Én láttam. Nem rossz, de jó sem. Például nem mindig énekel tisztán. Egy jó erős középszint. 

2160   telramund • előzmény2158 2018-02-06 20:04:49

Ott leszünk,mert  ezek a dalok nagyok jók és Kaufmann ,Damrauval fantasztikus párost alkot.Alig várom!

2159   parampampoli • előzmény2157 2018-02-06 17:39:33

Ha teheti, inkább kerülje. (Sokkal inkább 9-én Agachét.)

2158   Edmond Dantes 2018-02-06 17:06:54

Február 2-án (Baden-Baden) Diana Damrau és Jonas Kaufmann (zg.: Helmut Deutsch) megkezdte közös turnéját Wolf: Olasz daloskönyv-ciklusának előadásával. A február 4-ei müncheni koncert után a turné további helyszíneit ld. itt és itt. A koncertsorozat utolsó előtti helyszíne lesz a budapesti MüPa február 22-én.

2157   Edmond Dantes 2018-02-06 17:06:09

2154-be linkelt Otellóban Jagót Marco Vratogna énekli, aki szombaton (ld. Erkel Színház-8825) és ma este az Erkel Színházban a Simon Boccanegra címszerepét énekli. Akit érdekel, ma még megnézheti Vratognát Budapesten.

2156   ladislav kozlok 2018-01-23 08:01:43

Erdekes informaciokat kozolt a Chicago Trubune J.Kaufmannrol -

Operastar Jonas Kaufmann returns to the spotlight - Chicago Tribune

  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Binder: For Seven Days / Fanshawe: African Sanctus
ELMARAD!

21:00 : Budapest
Margitszigeti Szabadtéri Színpad

RICHARD STRAUSS: Salome
A mai nap
született:
1906 • Pierre Fournier, csellista († 1986)
1942 • Kasza Katalin, operaénekesnő