vissza a cimoldalra
2020-08-14
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11552)
A csapos közbeszól (95)

Wagner-felvételek (303)
Régizene (3721)
Operett, mint színpadi műfaj (4525)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4038)
Erkel Színház (10614)
A MET felvételei (1027)
Opernglas, avagy operai távcső... (20620)
Társművészetek (1831)
Pantheon (2715)
ifj. Johann Strauss (168)
Cecilia Bartoli (883)
Nicolai Gedda-az univerzális tenor (286)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2022)
Franz Schmidt (3661)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4892)
Kodály Zoltán (388)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Marton Éva (-zéta-, 2009-09-30 16:14:17)

   
813   Búbánat 2020-07-02 19:48:54

Marton&Marton Nr. 8.  történetek

Jól cserélni nem csak a fociban lehet, avagy a Császárné diadala a MET-ben egy Ariadne helyett.

"1981. szeptember 16-án késő este egy körkapcsolás keretében amerikai menedzserünk, a Semon-házaspár/New York/, a Chicago Opera igazgatósága, a MET igazgatósága, valamint szerény személyem részvételével a végén megegyeztünk abban, hogy Éva nem Ariadnét fog énekelni Chicagóban, hanem Császárnét a MET-ben. Leonie Rysanek pedig Éva helyett énekel Chicagóban. Mint később kiderült, ez Birgit Nilsson kifejezett kérése volt. Az anyagi differencia kiegyenlítését is átvállalta a MET. Éva különösebb reakció nélkül tudomásul vette, kottát váltott és szeptember 26-án nem Chicagóba, hanem New Yorkba repült. A Mayflower Hotelben szállt meg, gyakorlatilag minden este beszéltünk telefonon. Én sem unatkoztam, a klinikai munka mellett az új házunk körüli munkák lebonyolítása, a gyerekek és Éva további dolgainak, valamint az amerikai utunk szervezése teljesen lekötötte minden időmet.

Okt. 6-án megbeszéltem a távlati terveket Hamburgban Christoph von Dohnányival és Peter Mario Katonával. A házat rendbe tettem, az ügyeletemet lerendeztem, Assy kutyusunkat leadtam Corneliának, akitől vettük, és október 9-én, pénteken elrepültem a gyerekekkel New Yorkba. Egy éjszakát töltünk a Mayflower Hotelben és 10-én átköltözünk a Hampshire House-ba Plácido Domingo 36.-ik emeleti lakásába, ami az „Otello” nevű vállalatának a tulajdona volt. Volt még egy kisebb lakása is, de abban nem fértünk el. A házban lakott még Luciano Pavarotti, és itt szállt meg Sophia Loren is, ha New Yorkban tartózkodott. A vasárnapot – „Columbus Day” – pihenéssel töltöttük, én futottam egyet a Central Parkban."

[...] 

 

812   Búbánat 2020-07-02 19:47:50
Elhalasztják a Marton Éva Nemzetközi Énekversenyt
, 2020-06-28 [ Hírek ] Café Momus
nyomtatóbarát változat

A koronavírus-járvány miatt 2021 őszére halasztja a IV. Marton Éva Nemzetközi Énekversenyt a Zeneakadémia.

A rekordszámú pályázó közül kiválasztott 116 elődöntős automatikusan jogot nyert arra, hogy induljon az új időpontra kitűzött megmérettetésen.

A szervező Zeneakadémia a névadó-zsűrielnök operaénekesnővel egyeztetve ezért úgy döntött, hogy a IV. Marton Éva Nemzetközi Énekversenyt a tervek szerint 2021. augusztus 29. és szeptember 5. között valósítja meg az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogatásával.

811   Búbánat • előzmény760 2020-06-28 21:36:41

Éppen most látható a III. Nemzetközi Marton Éva Énekverseny Gála

az M5 csatornán (20.30 - 22.05) - késve értem a TV elé...

https://mediaklikk.hu/ajanlo/video/2020/06/24/iii-nemzetkozi-marton-eva-enekverseny-gala-vasarnap-este-az-m5-musoran/#

 

810   Klára • előzmény809 2020-05-29 14:23:09

Köszönöm! Én annak idején "A Mennyei Hang". c. Batta András könyvet olvastam, abban is voltak érdekes fordulatok.

 

809   nizajemon • előzmény808 2020-05-29 14:19:30

Az Opera honlapján.

808   Klára • előzmény801 2020-05-29 13:06:15

Hol érhetőek el ezek a visszaemlékezések?

807   Búbánat • előzmény804 2020-05-29 11:52:37

Marton Éva kétszer énekelt együtt Ilosfalvyval a Manonban:

1971. szeptember 28., 1971. november 7.

Egyébként a Manont elénekelte még itthon az említett Réti Józseffel, és egy alkalommal – 1970-ben - Szabó Miklóssal is, és jó párszor Karizs Béla szereptársaként.

806   Klára • előzmény804 2020-05-29 11:17:40

Ilosfalvy mindig minden estét "vitt". Ettől függetlenül, érdekes párosítás lehetett. Persze, az opera 4 felvonásból áll, és ha csak az egyik felében jó valaki, az meglehetősen illúzióromboló.  Elismerés a beugrásért- mert különben nyilván lemondták volna az előadást - de Marton Éva nem ilyen szerepekre született!

Az, hogy az évekkel később keletkezett emlékirat a múltat pozitív vagy negatív előjellel tünteti fel, persze más dolog. De ebben a tekintetben nem ritkán akadnak meglepő fordulatok, mindegy, kinek a visszaemlékezéseit olvassuk.

 

 

 

805   telramund • előzmény803 2020-05-29 10:04:49

Szegény!

804   telramund • előzmény801 2020-05-29 10:03:15

Szerződésben volt biztosítva milyen szállodában fog lakni és milyen autó szállítja be a városba a repülőtérről.Manonként Egyszer Ilosfalvy Róbert mellett beugrott Házy Erszébet helyett(még itthon volt) Hangilag(III.és IV felvonás) oké de figurában  medve a porcelán boltban.Persze nem is volt könnyű helyzete,mert a nézők nem rá számítotttak.Ilosfalvy pedig vitte az estét!

803   Edmond Dantes • előzmény801 2020-05-29 09:58:39

Nekem éppen Marton Éva volt az első Manonom, Réti Józseffel. Még tinédzser voltam és kicsit bizarr látványt nyújtottak ők ketten együtt. Kevés össze-nem-illőbb "szerelmespárt" lehet elképzelni náluknál és sem egyéniségük sem alkatuk nem passzolt: sem egymáshoz sem a szerepükhöz. Hangilag viszont kifogástalanok voltak és ma már a fentiek ellenére becses emlék marad az az előadás velük, ezért is maradt meg az emlékezetemben. 

802   nizajemon • előzmény801 2020-05-29 08:09:02

-l-

801   nizajemon • előzmény800 2020-05-29 08:02:18

Olvasom a férje visszaemlékezéseit. Szeretem, de kicsit sok nekem a luxus emlegetése.Gondoljuk, hogy nem egy útszéli kalyibában szálásolták el a művészmőt :) Manonként viszont nem tudom elképzelni.

800   nizajemon • előzmény799 2020-05-29 07:57:48

Én is. Mondjuk nem is összehasonlítható repertoárt énekeltek. Ilona nekem az örök Mimi.

799   ladislav kozlok • előzmény798 2020-05-28 16:09:12

Hát én jobban szeretem Tokody-t, neki nagy szíve  és lelke van.

798   telramund • előzmény795 2020-05-28 15:58:37

Tokodí Ilona Bécsben 2x is énekelte Martonnal  a Turandotban.De A művésznő Neki is beszólt igaz  nem az előadás alatt ,hanem utána.Saját fülemmel hallottam.

797   ladislav kozlok • előzmény796 2020-05-28 15:14:00

Igazad van kedves Klára, Pozsonyban is voltak kissé nevetséges szituáciok, például egy Bohémélet, Pitti Katalin magyarul a tobbiek szlovákul, e két nyelv  a színpadon valahogy nem jon ossze.   

796   Klára • előzmény794 2020-05-28 14:32:29

Sokáig ment a vita arról, hogy eredeti nyelven adják-e elő az operákat, vagy mindenhol a nemzeti nyelven, aztán a vendégénekes énekelhet ahogy akar, boldoguljon, ahogy tud!  (Most az esetenként  nyakatekert  magyar fordításokról semmit, az   Héterő fórumtárs profilja). Nyilvánvaló, hogy nem könnyű egy komplett operát idegen nyelven megtanulni, és énekelni, pláne,hogy a drága szerzők ugye  különböző nyelvű librettókra írtak zenét, de talán megéri. Ifjabb koromban volt szerencsém (?) olyan Bohémélet előadáshoz, ahol az egyébként tündéri Mimi lengyelül énekelt, a Musettát alakító szintén vendég művésznő olaszul,  a többi szereplő és a kórus természetesen magyarul. Úgy szétmentek, mint annak a rendje! Nem csoda, hogy az így keletkező hangzavar kizökkenti az énekest. Akkor már inkább eredeti nyelven, még ha ez nehézséget okoz is!

795   ladislav kozlok • előzmény793 2020-05-28 13:56:11

Nekem pedig a legcsodálatossabb Liu Tokody Ilona volt, 2007 Karácsonya elott, Turandot - Lukávcs Gy,  vezényelt  Kovacs J.  

794   takatsa 2020-05-27 17:05:06

Lehet, hogy csak frusztrálta Marton Évát a környezet, ahol - Polgár Lászlón kívül - nagyságrendekkel gyengébb énekesekkel volt körülvéve. És - ha jól emlékszem - a kórus pedig, az olasz nyelven előadott opera közepette magyarul énekelt. Ez egy eléggé összegányolt, provinciális előadás volt, ahol Marton Évában elszakadhatott a húr. Abban az időben voltak azért sikeresebb produkciók is Marton Évával itthon, pl. a Végzet hatalma, erre szívesebben emlékezem. (Persze nem arra az előadásra gondolok, amit balesete miatt aznap reggel kellett lemondania - akkor viszont Szergej Larinnal vígasztalódhattunk.)

793   telramund • előzmény786 2020-05-27 15:22:36

Erősen legenda!De Pitti Csodálatosan énekelte Liut és pechére volt mersze Turandot előtt ülni a lépcsőn éneklés közben így a nem túl magas Pitti Katalin eltakarta a 2 méteres Marton Évát egy lépcsövel lejjebb ülve.Botrány!De volna még egy két  történet ,de már a múlt nem éredemes felemlegetni

792   Búbánat • előzmény789 2020-05-26 20:08:34

Mind Marton, mind Pitti utóbb interjúkban, cikkekben leírva, elmondták a saját  - vélt vagy valós - "igazukat"...

Különben én is ott voltam azon az ominózus Turandot előadáson, és annyira nem volt szembetűnő az eset - legalábbis onnan nézve, ahol ültem; a figyelem pedig nem elsősorban Pittire irányult, hanem az akkoriban ritkán látott  "vendégre", heroinánkra... A közöttük megesett "sérelem" mivolta nem számított a közönség érdeklődésére...

Hogy aztán még a  függöny mögött is, mi és hogyan zajlott le, nem tudhatjuk - a hitelesnek mondott forrásokra ne vegyünk mérget... Így keletkeznek a legendák...

791   ladislav kozlok • előzmény789 2020-05-26 20:05:58

Kár, hogy LIU, nem volt Tokody.,  Pitti  ?

790   ladislav kozlok • előzmény789 2020-05-26 19:14:57

Igen. Marton a Turandot.

789   Edmond Dantes • előzmény786 2020-05-26 19:02:36

Nem legenda, valóság. Ott voltam az előadáson, a végén Pitti Katalin nem jött ki a tapsrendre, viszont távozásomkor az Erkel előtti téren láttam elsietni, nem éppen jókedvűen ... meg kell hagyni, ő is tett érte, hogy Marton Éva a 3. felv-ban odasziszegje néki a híressé vált szavakat: "Io son Turandot!"

788   Edmond Dantes • előzmény785 2020-05-26 18:58:35

Tévéinterjúkban, nagyobb nyilvánosság előtt csupa bű és báj, hit, remény, szeretet.

787   Klára • előzmény786 2020-05-26 17:03:01

A városi legenda szerint azért a Pitti Katalin is tett valamit az affér érdekében!

786   Búbánat • előzmény785 2020-05-26 16:39:28

Lásd emlékezetes afférját Pitti Katalinnal a Turandotban - amikor egyik hazalátogatása alkalmából fellépett a címszerepben és a Liu szerepét alakító Pittit "könnyekre fakasztotta" - az ő verziója szerint...  De ez is már csak legenda...

785   telramund • előzmény782 2020-05-26 15:06:57

Hát a Művésznőnek volt egy modora az tény!Bicskanyitogató!

784   telramund 2020-05-26 15:06:07

Beverly Sills sem léphetett fel addig ,amíg Bing volt az igazgató a Metben

783   Klára • előzmény782 2020-05-26 14:19:12

Az ilyesmi sajnos nem ritka! Astrid Varnay 18 éven át  nem lépett fel a MET-ben, mert nem volt azonos véleményen Rudolf Bing-gel, és csak annak eltávozása után hívták vissza!

782   Edmond Dantes • előzmény780 2020-05-26 14:09:46

Ismert varosi legenda szerint, de allitolag megtortent, valoban volt nyilvanossag elotti osszetuzes a fozeneigazgato es a muveszno kozott. Utobbi, fogalmazzunk igy az erzekenyebbek kedveert, Levine nemi identitasara tett kozismert egyszavas megjegyzest. Behrens Walkur-Brunnhildejet magam is lattam, de akkor nem tudtam, hogy Behrens Marton Eva helyett enekli a szerepet.

781   Búbánat 2020-05-26 14:01:16

Megoszlanak a vélemények Marton Évával is fémjelzett Trubadúr produkcióról a MET-ből (DVD-n is kijött) – James Levine - Dolora Zajick, Luciano Pavarotti, Sherrill Milnes… (1988)

780   joska141 • előzmény779 2020-05-26 12:51:43

Köszönöm a pontosítást. Hiába, az öregség, az emlékezet, már csak szavak maradtak meg, de a személyeket kevertem. Még egyszer köszönöm.

779   ladislav kozlok • előzmény778 2020-05-26 11:48:21

Nem Levine-nel volt baja, de az akkori igazgato Marton elott széttépte a szerzodést Berhrens javára/ a férje volt az  egyik Met-sponzor/. Marton természetesen ott hagyta az unfair Met igazgatoságát és a színházat, Europa pedig igen nagyon orult, hogy a világ akkori legnagyobb drámai szoprán  szabad lett.    

778   joska141 • előzmény776 2020-05-26 11:22:13

Amennyire homályosan emlékszem: M.É. összeveszett James Levine-nel, mert a MET akkori Ring produkciójához, ami megjelent minden hordozó eszközön is, nem Őt, hanem Hildegard Behrens-t kérte fel Brünnhilde szerepére. Ezután hosszú évekig nem is lépett fel a MET-ben M.É.

777   ladislav kozlok • előzmény776 2020-05-26 09:29:45

Viszont a FROSCH-ban igen, nagy császárno lehetett, még Birgit Nilson/Kelmefestono/ is elismerte.

776   Edmond Dantes • előzmény773 2020-05-26 09:15:13

Erdekes, hogy pl. a MET sosem foglalkoztatta Marton Evat a Ringben, csak a "harom-E" Wagnerekben mint Elzat, Evat es Erzsebetet, pedig sok nagy hazban enekelt "eloben" is Brunnhildeket.

775   Edmond Dantes • előzmény774 2020-05-26 08:47:23

Valszeg Wagner kisasszony "remek" rendezeseben... Perencz Bela viszont tenyleg remekelt. Marton Evan es rajta kivul mar nemigen emlekszem masra.

774   lujza • előzmény773 2020-05-26 01:30:58

Én is ott voltam azon a Ringen, és csalódott voltam emiatt. Viszont az Erkelben remek Ortrudokat énekelt a művésznő, az az ő szerepe volt.

773   telramund 2020-05-25 10:32:04

A Ringben Marton Éva lemezen vagy dvd-n( San Francisco) nem volt rossz, Egy teljes Ring ciklust bavállat anno az Operaházban,De ebből csak a Walkürben lépettt fel.nem a legjobb formájában és a utolsó két estét lemondta.

772   david28 2020-05-25 08:16:01

Martonnak az osszes Brunnhildejet erdemes meghallgatnia annak, aki ketelkedik abban, hogy Wagner neki valo lenne-e. Elza egyebkent sztem se - figurara, ahogy sztem mondjuk Tosca se igazan, viszont csodasan enekelte mindkettot.

771   ladislav kozlok • előzmény770 2020-05-25 00:56:51

Pozsony az osztrák-magyar-szlovák hármas határon fekszik, ezért nagy oromomre jol fogtuk a  magyar TV-t is.

770   lujza • előzmény769 2020-05-24 21:30:08

Hát ezek a felsorolt szerepek igazán jól feküdtek a művésznőnek, nem úgy, mint Elza, amihez nem sok köze volt. Egyébként Pozsony földrajzilag nagyon jó helyen van, ha Ti a bécsi adókat tudtátok fogni. Gyerekkoromban Budapesten csak a szlovák tv jött, édesapám  örömére, aki szívesen nézte a jéghoki meccseket.

769   ladislav kozlok 2020-05-24 11:42:23

Bécsbe utazni a rendszerváltás  elott nekunk nem nagyon lehetett, de viszont jol fogtuk az osztrák televiziot. Orokké az emlékezetemben megmarad  - André Chenier-Marton,Carreras,   Gioconda- Marton,Domingo   Turandot - Marton,Carreras. Éloben a muvésznot 1988 ban Budapesten a kongresszusi palotában láttam, aztán  Tosca szerepében Dvorskyva, Bécsben mint Elektrát és a Végzet hatalma Leonoráját/Dvorsky,Bruson/ , végul Pesten mint Kostelníčkát. Minden oloadás nagy unnep volt számomra.

768   lujza • előzmény767 2020-05-24 00:50:36

Hát Pogner Éva se egészen passzív! Amit csak tud, megtesz a szerelméért, nem beszélve a kisded játékáról Sachs-sal. De ezen szerepek egyike se lett volna Marton művésznőnek való. Nem véletlen, hogy milyen részleteket vágtak be az interjúba tőle.

767   Edmond Dantes 2020-05-23 09:02:52

A harom Wagner-"E": Elza, Erzsebet es Eva szerintem egyarant monoton, passziv. Csupan Elza aktivizalja magat egyetlen "akcio"=kerdes erejeig, de jobban jart volna, ha azt az egyet is kihagyja. Kilora Ortrud es Venus kevesebb, de szexibb. A jugendlich-dramatisch Wagner-alakok kozul kimagaslik Senta, akkor is, ha csak a 2.felv.-ban szolal meg eloszor: ugy tunik, az egesz Hollandi a ballada kore es a balladara epul, visszamenoleg (1.felv.) is. Vilag es Hollandi Senta korul forog.

766   Klára • előzmény765 2020-05-23 07:20:54

Egyetértek, ebben a Lohengrinben Elzával csak történnek az események. Egyetlen aktív tevékenysége van, mikor felteszi azt a bizonyos kérdést. De hogy a házasságkötés, a nászinduló és a "Das süsse Lied verhallt; wir sind allein" -tól hogyan jut el a kérdésfeltevésig, az a folyamat az alakításból - nekem legalábbis -  hiányzott!. Ennek a Lohengrinnek Ortrud a női főszerepője! Persze, ez lehet rendezői felfogás is. Félreértések elkerülése végett, ez a vélemény nem csökkenti Marton Éváról alkotott véleményemet, nagy művész és nagy ember, de ez a szerep ebben a rendezésben nem az Ő jutalomjátéka volt!

765   lujza • előzmény763 2020-05-23 02:31:41

Valóban meglepően kedves, rokonszenves itt a művésznő, persze nem akárkivel beszélget. Megkönnyebbültem, amikor azt mondta, Elza egy unalmas szerep, hát olyan is volt nekem a múltkor a Met felvételében. Ortrud volt az ő szerepe.

764   Klára • előzmény763 2020-05-22 08:23:09

Nem csak kedves, de nagyon tanulságos beszélgetés is! Kezdő énekeseknek figyelemreméltó olvasmány, követendő példa.

763   ladislav kozlok 2020-05-21 08:26:53

Egy nagyon kedves beszélgetést fedeztem fel a Tubuson.  Marton August Everdingnek ad interjút német nyelven.

Eva Marton-Da Capo 

762   Búbánat 2020-04-23 13:47:12

Rekordszámú jelentkezés érkezett a Zeneakadémia idei Marton Éva Nemzetközi Énekversenyére

/Papageno.hu - 2020. április 21./

A jelentkezésekhez tartozó videofelvételeket Ks. Marton Éva professzor emerita és az előzsűri további két tagja, Kiss B. Attila Kossuth-díjas és Liszt Ferenc-díjas operaénekes és Kocsár Balázs Liszt Ferenc-díjas karmester, érdemes művész hallgatja meg, majd dönt alapos mérlegelés után az élő elődöntőkbe továbbjutókról.

Nemzetközi zsűri: Marton Éva, Miguel Lerín, Peter Mario Katona, Larissza Gergieva, Anatoli Goussev, Peter Dvorsky, Dmitry Vdovin, Meláth Andrea és Ókovács Szilveszter

A koronavírus-világjárvány miatt megtörténhet, hogy későbbi időpontra kell halasztani a verseny szeptemberi élő fordulóit. Ha erre kényszerül a Zeneakadémia, akkor az elődöntőbe jutott jelentkezők korhatártól függetlenül folytathatják a versenyt.

761   Búbánat 2020-04-23 13:46:44
760   Búbánat • előzmény759 2018-09-27 12:24:22

Beszámoló a III. Nemzetközi Marton Éva Énekverseny döntőjéről

"Újra és újra II."

KONDOR KATA írásának második része

Opera-vilag.net - 2018. szeptember 27.

759   Búbánat 2018-09-26 21:25:45

Egyéniségek futószalagon, avagy a III. Marton Maratonról

Origo.hu -  2018.09.25. 13:45

ÓKOVÁCS SZERINT AZ OPERA – 2/91. levélária

Kedves Tatjána Néném!

Nagyon kényelmes dolog ám a zeneakadémiai zsűriben csücsülni, és megszemlélni a világ énekesfelhozatalát, hogy nézni is teher... Most, a hatodik évben, a harmadik versenyen értünk oda, hogy a jelentkezők színvonala méltó lett ahhoz a nívóhoz, amelyet Marton Éva, a XX. század legjelentősebb magyar operaénekesnője évtizedeken át képviselt.

 

758   Búbánat 2018-08-26 12:21:19

Kapcs. 458. sorszám

Ma este a Bartók Rádió sugározza:

Marton Éva zenekari áriaestje - részletek

Budapest, Kongresszusi Központ, 1988. szeptember 3.

Km. a Magyar Állami Hangversenyzenekar

Vezényel: Julius Rudel

Műsor:

1. Verdi: Aida – Aida áriája, I. felv.: "Ritorna vincitor" 

2. Verdi: Az álarcosbál – Amelia áriája, III. felv.: „Morro, ma prima in grazia”

3. Rossini. A sevillai borbély - Nyitány 

4. Boito: Mefistofele: Margit áriája, III. felv.: "L'altra notte" 

5. Catalani:La Wally Wally áriája, I. felv.: "Ebben, ne andro lontana" 

6. Wolf-Ferrari: A madonna ékszerei – Intermezzo, II. felv. és III. felv.

7. Puccini: Manon Lescau – Manon ékszeráriája, II. felv.: "In quelle trine morbide" 

8. Puccini: Manon Lescaut - Manon búcsúáriája, IV. felv.: "Sola, perduta, abbandonata" 

9. Mascagni: Fritz barátunk – Intermezzo, III. felv.

10. Cilea: Adriana Lecouvreur – Adriana áriája, I. felv.: "Io son l'umile ancella" 

11. Verdi: Don Carlos – Eboli áriája, III. felv. : "O don fatale" 

12. Ponchielli: Gioconda – Méregária, IV. felv.: "Suicidio"

13. Puccini: Tosca – Tosca imája, III. felv.: "Vissi d'arte"

 

(Ism.: 2018. szeptember 7., 13.40 - )

757   miketyson • előzmény749 2018-08-06 17:10:24

Nem teljesen pontos, amit írsz. Domingo lett volna a tenor, de akkor halt meg az édesanyja, lemondta. Lamberti ugrott be, de nem utólag, együtt énekelt a többiekkel. 

756   Búbánat 2018-08-06 12:23:25

Marton Éva Szerelmes földrajz 2018.06.23-i-adás - video

(26 perc)

Marton Éva Szerelmes földrajza több egy emlékeket felidéző, budapesti barangolásnál: egyúttal az éppen 75 éves, a Nemzet Művésze címmel kitüntetett, Kossuth-díjas, világhírű operaénekesnő köszöntése is. 


A Magyar Szent István Rend kitüntetettje gyermekei, ifj. Marton Zoltán és Marton Diana társaságában keresi fel számára fontos fővárosi helyszíneit: a Józsefváros utcáit és épületeit, a Zeneakadémiát, az Operaházat, a Vigadót, a Mátyás-templomot, a Halászbástyát, az Alabárdos Éttermet.

Közben még néhány kedves barátjával is találkozik: Vígh Andreával, Ókovács Szilveszterrel és Batta Andrással

/MÉDIAKLIKK.HU/

755   Edmond Dantes • előzmény665 2018-07-26 15:28:34

Behrenst  A walkürben volt szerencsém ott látni és nagyon tetszett, Altmeyer Sieglindéje kevésbé. Sajnos abból a produkcióból Behrensen kívül az ideális Siegmund, Peter Hofmann és a remek Aage Haugland is (korán) elment már.

754   tiberio • előzmény753 2018-07-26 12:32:57

Sajnálom. Nincs - gyanítom, nem is lehet - közvetlen élményem vele. És még sok más régi énekessel sem...:)

753   telramund 2018-07-26 10:53:50

Veriano Luchetti Az Erkel Színházban nagyszerű  Cavaradossit énekelt Vannak énekesek akik  művászete átjön ,másoké meg nem a hangfelvételen.Egyébként is a hangfelvétel főszereplőja a hamgmérnök.Ezért is nem tudok olyan hozzászólaásokért lelkesedni,ahol csak lemezeek alapján ítélkeznek egy éneks  minőségén

752   tiberio • előzmény747 2018-07-26 08:05:23

Ezt már én is kérdeztem itt valahol, és ha jól emlékszem azt a választ kaptam, hogy eredetileg Domingo énekelt volna, csak magánéleti probléma miatt nem tudott eljönni. Szerintem is Lamberti itt a gyenge pont, mint ahogy az Ernani felvételen is. Egyszerűen nem találom szépnek a hangját és nem is elég testes Marton mellett.

De ugyanígy nem szerettem Veriano Luchettit sem a Hungaroton Medea felvételén.

751   nizajemon • előzmény750 2018-07-25 17:44:25

Mármint a szárnyaló hangja :) Az után kiált ez a pompás ária.

750   nizajemon • előzmény749 2018-07-25 17:41:29

Az zavarhatott be,hogy pár hete hallgattam Pavarottival,1980 Verona Aréna.Az eszményi nekem,ehhez a hatalmas tenoráriához.

749   -zéta- 2018-07-25 13:51:02

Ha jól rémlik ez volt az a felvétel, amire Nem Lamberti volt kitűzve. Az eredeti tenor nem érkezett meg (vagy megjött, de beteg volt, erre már nem emlékszem), így a darabot tokkal-vonóval felvették NÉLKÜLE. Mivel az eredeti énekes az utófelvételen sem akart megjelenni, beugratták Lambertit, aki éppen ráért és Patané amúgy is csípte (lásd. még az Ernani lemezt is...)

748   telramund 2018-07-25 13:04:06

Azt,hogy a Giocondában mit ettek  Lambertin nem tudom,de azt igen ,hogy az Erkel Színházban énekelt Álarcosbál Riccardoja egyike volt a legjobbaknak ,amit hallottam.Sőt abban az előadásban az általam nem kedvelt Sudlik Mária is nagyon jól énekelt.Igaz a felvétel és az előadás között eltelt néhány eszetendő.

747   nizajemon 2018-07-25 12:36:24

Vajon mit "ehettek" Lambertin?

746   Búbánat 2018-07-24 10:39:32

Ma este a Bartók Rádió sugározza

19:00 – 19.35

Prológhttp://hangtar.radio.hu/images/kh0.png

A mikrofonnál: László Ferenc
Szerk.: Katona Márta

19.35 – 22.23 A főszerepben: Marton Évahttp://hangtar.radio.hu/images/kh0.png

VII/6. rész

Amilcare Ponchielli: Gioconda

Négyfelvonásos opera

Szövegét - Victor Hugo Angelo c. drámája nyomán - Tobia Gorrio álnéven Arrigo Boito írta.

Vez.: Giuseppe Patané

Km.: Magyar Állami Operaház Énekkara, Magyar Állami Hangversenyzenekar

Szereposztás:

Gioconda - Marton Éva (szoprán),
Enzo Grimaldo - Giorgio Lamberti (tenor),
Alvise Badoero - Samuel Ramey (basszus),
Laura - Budai Lívia (mezzoszoprán),
Gioconda vak anyja - Anne Gjevang (alt),
Barnabás - Sherrill Milnes (bariton),
Zuane, hajós - Bátor Tamás (basszus),
Isepo, írnok - Kállay Gábor (tenor),
Énekes - Tóth János (bariton),
Szerzetes - Moldvay József (basszus)

745   Búbánat 2018-07-17 19:22:40

19:00 Prológhttp://hangtar.radio.hu/images/kh0.png

19:35 – 21:12

A főszerepben: Marton Évahttp://hangtar.radio.hu/images/kh0.png

VII/5. rész

Umberto Giordano: Fedora

Háromfelvonásos opera

Szövegét - Victorien Sardou színműve nyomán - Arturo Colaotti írta.

Vez.: Giuseppe Patané
Km.: Magyar Rádió Énekkara (karig.: Sapszon Ferenc), Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara


Szereposztás:
Fedora - Marton Éva (szoprán),
Loris Ipanov - José Carreras (tenor),
Olga - Kincses Veronika (szoprán),
De Siriex - Martin jános (bariton),
Grech, rendőrtiszt - Gregor József (basszus),
Loreck - Németh József (bariton),
Rouvel báró - Fülöp Attila (tenor),
Dr. Boroff - Kovács Pál (bariton),
Désiré - Rozsos István (tenor),
Cirillo - Kováts Kolos (bariton),
Sergio - Baski István (basszus),
Nicola, valamint Michele - Blazsó Sándor (basszus),
Dimitri - Bokor Jutta (alt),
Egy kis savojai - Csányi Tamás (alt),
Lazinski - Rohmann Imre (zongora).


(VII/6. rész: jövő kedd, 
19.35)

 

744   Edmond Dantes • előzmény733 2018-07-09 10:53:47

Ha felállítva talán nem, kiállítva volt (van?) már Marton Éváról készült szobor ld. itt.

743   Edmond Dantes • előzmény741 2018-07-09 10:45:12

Segítek :-)

742   Klára • előzmény739 2018-07-09 06:52:36

Ha maga mondja!

741   joska141 • előzmény733 2018-07-09 05:11:49

Mai hír egy tegnapi eseményről:

http://www.borsonline.hu/celeb/szulovarosaban-avattak-fel-koncz-gabor-szobrat/156317

80-is születésnap alkalmával készült, fénykép is van a cfikk mellett, sajnos azt nem tudom belinkelni. Hála...Koncz Gábor még jó egészségnek örvend...

Ennyit a szoborállítás aktuális rendeletéről, annak betartásáról...

740   IVA • előzmény738 2018-07-09 03:07:05

Mely szakmában szakszerűtlenség összevetni egy művésztelepet, illetve az azonos kerület lakásainak minőségét érintő támogatást egy operaház, illetve az annak kerületében levő lakások minőségét érintő támogatásokkal? Mindegy is, ha bármilyen szakszerűséghez jelen vagy te.
Klára retorikáját kifogásoltam, és ebből a szempontból közömbös, hogy kinek milyen jellegű beruházásáról van szó. Emlékszünk a klasszikus népi demagógiára: miért fordítanak szellemi és anyagi energiákat az űrkutatásra addig, amíg nem tudják gyógyítani a rákot?
Marton Éva mellszobra megrendelőjének feltehetően van elképzelése az alkotás elhelyezéséről.

739   IVA • előzmény737 2018-07-09 03:04:06

OFF: Azt a színvonalat tükörnek hívják.

738   Edmond Dantes 2018-07-08 14:19:57

Operaház felújítását a VI. kerületi szükséges-remélt felújításokkal összevetni: szakszerűtlenség. MÁO állami tuladonban van, felújítása kiemelt állami beruházás. A VI. kerületnek az Andrássy útnál kevésbé fényes részein lévő lakásait, házait önkormányzati tulajdon esetén az önkormányzatnak, magántulajdon esetén a tulajdonosoknak = társasházaknak kell(ene) felújítania, utóbbiak esetében kedvezményes hitelkonstrukcióban teremtve ehhez forrást. Marton Éva szobrát -akár életében- elhelyezhetik pl. az Epreskertben, ott úgyis sok szobor van.

737   Klára • előzmény736 2018-07-08 13:05:48

Bocs, erre inkább nem válaszolok! Túl hosszú lenne, és van az a szinvonal, ahova ez ember már nem megy le...

736   IVA • előzmény735 2018-07-08 04:50:14

Nem kioktatni szándékoztam, csak igyekeztem válaszolni az „Ami érdekelne...” kezdetű kérdésére.
A Százados úti művésztelepet 1911-ben építették. Ugye, nem baj, hogy nem bontották le és nem adják át az enyészetnek, csak azért, mert a kerületben jelen van a szegénység és sok lakás rossz állapota is? Mert ezen az alapon az Operaház felújítása alkalmával időszerű feltennünk a kérdést, hogy mit terveznek a VI. kerületnek az Andrássy útnál kevésbé fényes részein levő lakások, házak állapotával, illetve a készülő Eiffel Műhelyház mellett hogyan lakik majd Kőbányának talán még a VIII. kerületinél is kevésbé előkelő helyzetű lakossága.
A függőfolyosóknak az a dolguk, hogy lógjanak, a függ ugyanis a lóg szinonimája. Talán arra gondolt, hogy le vannak szakadva – de hát nincsenek, különben a kameraröptében bemutatott helyen fel lennének dúcolva. Igen, még ha a lakások nem „totál” lepusztultak is, valószínű, hogy nincs bennük fürdőszoba, sőt az sem kizárt, hogy szintenként csak egy-egy közös vécé van a folyosók végén. Sok-sok ilyen ház van még Budapesten. Ilyenek voltak a mai Corvin-negyed területén is, de ott legalább elkezdődött a nyomorúságos állapotok felszámolása. Önnek nyiván van olyan polgármester-jelöltje, aki egyszerre, mintegy varázsütésre megszünteti az évszázadok történelmének azt az örökségét, amely az emberek otthonainak nívója közötti különbségekben nyilvánul meg.

735   Klára • előzmény734 2018-07-06 15:31:46

A kioktatásért köszönet! Nem az a probléma, hogy nincs a lakásban szárítóhelyiség, hanem az, hogy valószínűleg fürdőszoa sincs, hogy potyog a vakolat, lóg a függőfolyosó, a lakások és házak totál lepusztultak, talán azt is rendbe kellene hozatni, nem csak a művészeknek mini-lakótelepet építeni! Nem csak a társasházakra kell pályázatokat kiírni - egy részét egyébként sem tudják igénybevenni az önrész hiánya miatt - hanem az önkormányzatiakat is rendben tartani. Az pedig nem érv, hogy vannak ennél sokkal lapusztultabbak is, az sem jó, de ez nem érv ebben a helyzetben!

734   IVA • előzmény731 2018-07-06 01:59:45

OFF: A videóban látható udvarnál és házsornál sokkal lepusztultabbak is vannak, szerte Budapesten, és világszerte. A VIII. kerületben folyamatosan kiírnak pályázatokat társasházak felújítására. Azt biztosan nem tervezi senki sem, hogy mindenkit állampolgári jogon megillessen olyan otthon, amelyben szárítóhelyiség is van.
Szerintem az „olaszos jelleg” nem külvárosi udvarokra, hanem városi utcákra jellemző, ahol egymással szemben levő lakóházak között feszítenek ki zsinegeket, hogy az utcai forgalom fölött száradhassanak a kimosott holmik. Mert ott talán még udvar sincs erre a célra.

733   -zéta- 2018-07-05 19:09:51

Természetesen készülhet élő emberről szobor, csak nevesítve nem lehet felállítani közterületen...

De lehet, hogy ez nem olyan és nem oda készül...

732   Edmond Dantes • előzmény731 2018-07-05 18:54:48

Istenek, istennők szobrai kivételt képezhetnek. A többi politika = kikapnék, ha reagálnék.

731   Klára • előzmény730 2018-07-05 17:48:47

Ez aztán tényleg ki volt cizellálva! Valamikor volt egy olyan rendelet, hogy élő emberről nem készül szobor, nem neveznek el utcát, teret, stb. Csak a minimum a halála után 25 évvel, ha jól emlékszem. Miután én is csak a 17.-ik  perctől néztem, nem tudom, a zárt közösségű műteremlakások és bográcsozós művészeik hol vannak, nem is érdekel igazán. Ami érdekelne, hogy az az olaszos jellegű, udvari ruhaszárogatós, kissé lepusztult belső udvar, illetve házsor hol van! Annak a feljavítása érdekében ki mit tervez?

730   Edmond Dantes • előzmény729 2018-07-05 15:08:27

Köszönöm. Egy percig sem húztam volna ki, egyből odahúzva kihúztam..a nyakamat meg be..

A szobrot még a művésznő életében leleplezik? Múzeum-kert? Mátyás tér? Ez is, az is nyócker.

729   -zéta- • előzmény728 2018-07-05 11:20:05

Csak a 17. percig kell kihúzni, vagy eleve odatekerni... 

728   Edmond Dantes 2018-07-05 08:46:42

Nem tudtam, hogy Marton Éva indul a vasárnapi józsefvárosi polgármester-választáson. 

727   IVA 2018-07-05 07:25:54

Nem tévesztettem el a topicot:
https://www.echotv.hu/adasok/2018/06/29/jobboldali-budapest/13812

726   tiramisu • előzmény722 2018-06-30 16:42:17

Köszönöm, hogy feltetted!!!  Elküldenéd gmail-ben?  kincsesv.2000@gmail.hu.  Szeretettel üdvözöllek, tiramisu

725   Búbánat 2018-06-30 15:00:52

Rádióhangversenyekhttp://hangtar.radio.hu/images/kh0.png

ma délután a Bartók Rádióban, 17:52 – 18:54

 

A főszerepben: Marton Évahttp://hangtar.radio.hu/images/kh0.png- VII/2. rész
 

Dalest a Márványteremben - 2003. március 1.

Zongorán km.: Kovács László
 

1. Robert Schumann: Dalcsokor Op. 39. - a) Idegenben, b) Intermezzo, c) Erdei találkozás, d) A csend, e) Holdas éj, f) Szép idegen, g) A régi várban, h) Idegenben, i) Bánat, j) Félhomály, k) Az erdőben, l) Tavaszi éj, 
 

2. Liszt Ferenc-dalok: a) Mignon dala, b) Mily szép, mily földöntúli szép, c) Vedd a Nap sugarát, d) Hadd pihenjek, e) Jókedv és bánat, f) A dalaim mérgezettek, 
 

3. Richard Strauss-dalok: a) Holnap, b) Halottak napján, c) Alkonyi álom, d) Ajánlás

724   telramund 2018-06-18 21:30:49

Nem tudom,hogy a szopránok miért szeretik fényezni magukat állandóan.

Marton Éva éppen arról beszél az M5-ön  milyen volt a pálykazdése.Hát nem olyan ,amilyennek elmondja,mert annak az időnek vannak már tanui.Grimm mesékbe illő történetet egy ekkora karriert befutott énekesnőtől nem vár az ember,mert rém visszataszító.Ragozhatnám tovább,de már lerágott csont az egész..

723   Beatrice 2018-06-12 11:55:06

Közeleg a művésznő 75. születésnapja. Az Osztrák Rádió műsort szentel az alkalomnak (Ö1, június 19, 10:05).

722   Búbánat 2017-11-15 22:50:13

Marton Éva: A művészetnek és a szerelemnek éltem

Orgio.hu - VÁGI BARBARA 2017.11.14. 21:07

[…] „Talán egyetlen egyszer kellett elmennem orvoshoz, amikor nagyon megfáztam, és este énekelnem kellett. De soha többé. Ez az egyik, amit a diákjaimnak tanítok. A másik pedig a precizitás. Jól ki kell dolgozni a darabot. Apró mozaikokra kell szedni tanulás közben, aztán összerakni újra. Minden hangot, minden szótagot technikailag ki kell dolgozni, meg kell úgy tanulni, hogy a színpadon már jó értelemben vett automatizmussá váljon. Ne kelljen technikai problémákkal küzdeni az előadás közben, hanem csak a kifejezéssel kelljen foglalkozni. A Turandot előtt én 17 különböző előadást hallgattam meg, hogy tudjam, hol jön el a holtpont, ahol különösen kell figyelni. Minden egyes új darab előtt fontos volt, hogy ezeket megtanuljam. Azért egy öt és fél órás Istenek alkonyát végigénekelni nem könnyű, kell hozzá állóképesség, szufla, és tudni kell, hol szükséges tartalékolni az erőt. A mai énekesek nagy részének például nincs középfekvésük - vagy ahogy mi mondjuk, mezzo voce-jük. Mindig ezt mondom a tanítványoknak, hogy a középfekvésből élünk, a magas hangokért pedig fizetnek.

… Mindenesetre a lényeg az, hogy a középhang kevésbé fáraszt, ez ugyanis az ember normál hangja. Ezt kell használni, ha dinamikáról beszélünk. Ez ma nagyon ritka. Vagy kiabálnak, vagy suttognak az énekesek, minden átmenet nélkül. Arra következtetek, hogy a pedagógusok sem tudják megtanítani a középfekvés fontosságát. Nem tudnak egy pianissimóból csengőhangot képezni az énekesek, nem tudják, hogyan kell kiegyenlíteni a magánhangzókat, hogy ugyanazon a helyen szólaljon meg az ő, e, á, é, í, ó, ú, ami egyébként az egyik alapja az éneklésnek. Nem tudják, hogy hogyan kell egy frázist befejezni vagy letenni. Nem ismerik a legatót. Azt látom, hogy az énekesek többsége hangokat énekel. Nem fűzi azokat dallammá, mint egy gyöngysort. Nem tudja, hogy milyen a barokk, és milyen a romantikus éneklés, és többségüknek fogalma sincs, hogyan nyúljon egy mai, modern darabhoz. Tisztelet persze a kivételnek. Mi az akadémián rengeteg modern darabbal foglalkozunk a tanítványaimmal. A diákjaim úgy olvassák a kottát, mint a könyvet. Sok külföldi fiatal alig tudja elolvasni a kottát, a zongorán pötyögteti a dallamot – ez elkeserítő. Állítom: a Budapesten tanult énekesek sokkal képzettebbek a külföldi énekeseknél.

Amikor a világ legnagyobb rendezőivel dolgozott, Jonathan Millerrel, vagy Franco Zeffirellivel, mindig együtt dolgozták ki a szerepeket, átrágták hangról hangra, mozdulatról mozdulatra?

Nem, egyáltalán nem. A munka úgy kezdődött, hogy a karmesterrel és a zenekarral többször összeénekeltük a darabot egy teremben. A karmester korrigált, ha szükséges volt. Ezután mentünk fel a színpadra, és ott kezdett el dolgozni a rendező. Most minden fordítva van, és ez nem jó. Tudja, én nem a rendező elképzeléseit szeretném a színpadon megmutatni, hanem elsősorban a zeneszerzőét, aztán a rendezőét. Ma ez teljesen máshogy működik. Azt veszem észre, hogy a rendezők a saját sérelmeiket próbálják a színpadra vinni – nem pedig a zeneszerző által írt darabot. Persze, ne értsen félre senki, egyáltalán nem akarom, hogy mindig ugyanazt mutassák be, ugyanúgy. Dehogyis. Nagyon szeretem a modern színjátszást is. De hogy a különböző rendezői sérelmeket az énekesnek kell megoldania a színpadon, és ne azt adja elő, amit a zeneszerző megírt, azt nem tartom jónak.

Önnek voltak konfliktusai a rendezőkkel hasonló gondok miatt?

Ó, persze. Például Nizzában. Éppen a Turandot-ot játszottuk. A rendező úgy képzelte el, hogy én egy nagy fekete zongorán ülök – afféle Marlene Dietrich-stílusban -, felsliccelt szoknyában, hosszú, szipkás cigarettával, és éneklem Turandot áriáját: „In Questa Reggia"! A rendező elképzelése szerint a darab Puccini otthonában játszódott, és a szereplők nem az ajtón jöttek be, hanem a kandallón keresztül. Gondolkodtam azon, hogy ezt a darabot visszadobom. De aztán úgy gondoltam, hogy ha így tennék, másnap az olasz és francia sajtó tele lenne azzal, hogy Marton Éva visszadobta a szerepet, és ezzel még nagyobb reklámot kreáltam volna a darabnak, és magamnak pedig inkább rosszat tennék vele. Így végiggondoltam: ha ez a rendező egy Marlene Dietrich típust akar, akkor legyen így. De nem tudom elképzelni, hogy Puccini ezt gondolta volna.

Ezt akkor mondta a rendezőnek is?

Természetesen. Mondtam neki, hogy megcsinálom, de nem fogadom el a koncepcióját.

Néhány hónapja készítettem egy interjút Molnár Levente operaénekessel, aki azt monda, hogy az ön férje azt mondta neki, soha ne foglalkozzon a kritikákkal. Ezt Molnár Levente be is tartja, és nagyon hálás a férjének. Önnek mi a véleménye a kritikákról, kritikusokról?

A kritikák különböző érzéseket ébreszthetnek az énekesekben. A jó kritikától el lehet szemtelenedni. A rossztól pedig meg lehet halni. Befolyásolja az énekest, ez biztos. Ha az első előadás után kapja az ember, megzavarhatja, és az befolyásolhatja a következő előadásokat is. Ráadásul ma már kevés kritikus van, akik igazán értenek a hangokhoz, és nagyon meg tudják sebesíteni az embert. Ne felejtsük el, hogy a művészek sokkal érzékenyebbek. Nagyon hamar megbillenhet az önbizalmuk. Én egyszer olvastam el egy kritikát Salzburgban rögtön az előadás után, és akkor elhatároztam, hogy soha többé, csak ha befejeződött a sorozat. Miért hagyjam, hogy befolyásoljon bárki, egy vadidegen ember? Ő is csak egy a közönség soraiból. A cikket az újságnak írja, nem nekem. Tájékoztatja az olvasókat, hogy mit hallott, mit látott. Az lehet jóindulatú vagy rossz. Nekem azt nem kell elfogadni. Barátoktól, kollégáktól meghallgatni a véleményt, persze, teljesen más. Nekem is van néhány barátom, akiktől szívesen veszem az észrevételeiket. Ami a legfontosabb – ha kritikáról beszélünk -, az önkritika, ami mindenkinek van. Más kérdés, hogy az egészséges, vagy sem. Nekem pedig hatalmas szerencsém van a férjemmel, aki mindig ott volt mellettem, és én tőle azonnal megkaptam a kritikát – a jót és a rosszat is. Minden előadás után megmondta, hogy mi volt a jó, mi volt a rossz.

Mindig hallgatott a férjére?

98%-ban mindig. Igen.”

[…]

721   Búbánat 2017-11-15 12:11:33

A Bartók Rádió hamarosan kezdődő műsora lesz:

12.36 - 13.52 A Danubia Ifjúsági Szimfonikus Zenekar hangversenye

Vez. Héja Domonkos

 Km. Marton Éva - ének

I. Berlioz: Római karnevál – nyitány

II. Mahler:

 1. Egy vándorlegény dalai - a) Hogyha a rózsám, b) Réten jártam hajnalkor, c) Szívemben izzó kés van, d) Az a drága szempár (Marton)

 2. Öt dal Friedrich Rückert verseire - a) Ne tekints be dalaimba, b) Hársfaillatot éreztem, c) Éjfélkor, d) A nagyvilágnak én búcsút mondtam, e) Szereted a szépséget (Marton)

 III. Liszt: Tasso - szimfonikus költemény

 IV. Berlioz: Faust elkárhozása - Rákóczi induló

 

(Zeneakadémia Nagyterem, 2003. szeptember 20.)
 

720   Búbánat 2017-11-09 21:12:50

M3 csatorna, 2017. november 9. csütörtök 22:20 - 23:25

Marton Éva portré

Portréfilm (2004)

(65')

Örökös tagság sorozatunkban sajnos nem készült portré Marton Évával, a Kossuth-díjas operaénekesnővel, ezért most a 2004-ben készült adással mutatjuk be pályáját, óriási sikereit, hitvallását. Közben láthatjuk nagy operákban és nagy szerepekben, többek között: Puccini - Tosca, - Turandot; Giordano - Andrea Chénier; Richard Strauss - Elektra; Wagner - Lohengrin; Bartók Béla - A kékszakállú herceg vára; Erkel Ferenc - Bánk bán.

719   Búbánat 2017-11-08 16:39:38

Márciusig lehet jelentkezni a III. Marton Éva Nemzetközi Énekversenyre

A Zeneakadémia harmadik alkalommal hirdette meg az énekversenyt, melyre legkésőbb 2018. március 14-ig jelentkezhetnek a megmérettetés honlapján a 18–32 éves hölgyek, illetve 18–35 éves urak.

 

716   Edmond Dantes • előzmény714 2017-10-19 11:19:51

Azt tesszük = elválasztjuk és senki nem kételkedik művészi-énekesi nagyságában ld pl. 688 (az volnék én) vagy 695.

714   Alvaro 2017-10-19 11:10:29

Én nem akarok, nem is tudok ebben a vitában részt venni, csak annyi megjegyzés: tudom, tudjuk, Marton Éva emberileg nem könnyű eset. De mégis, próbáljuk meg elválasztani a közéleti megnyilvánulásait a művészetétől. Ami utóbbit illeti, számomra Ő a XX. század második felének egyik legnagyobb operaénekese. 

  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1901 • Franz Konwitschny, karmester († 1962)
1924 • Georges Pretre, karmester († 2017)
1951 • Kovács János, karmester
elhunyt:
1981 • Karl Böhm, karmester (sz. 1894)
1996 • Sergiu Celibidache, karmester (sz. 1912)