vissza a cimoldalra
2017-11-21
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60137)
Momus társalgó (6274)
Milyen zenét hallgatsz most? (24979)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3855)
Társművészetek (1217)
Kedvenc művek (142)
Kedvenc előadók (2813)
Haladjunk tovább... (205)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11196)
A csapos közbeszól (94)

Operett, mint színpadi műfaj (3349)
Bartók Béla szellemisége (234)
Brahms, Johannes (155)
Momus-játék (5366)
Kimernya? (2591)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4104)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1127)
Giacomo Meyerbeer (650)
Simándy József - az örök tenor (487)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2418)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1177)
Franz Schmidt (2955)
Erkel Színház (8510)
Kodály Zoltán (348)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (562)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6439)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Bretz Gábor (daunerni, 2008-07-09 11:06:46)

   
115   parampampoli • előzmény114 2017-11-15 10:09:35

Nyilatkozatokat jókat tud adni. De a képek... hát... -:((

114   -zéta- 2017-11-14 22:29:42

Egy érdekes interjú Bretz Gáborral: https://777blog.hu/2017/11/14/het-gyermek-karrier-de-nem-mel-gibson-interju-bretz-gaborral/

113   Haandel 2017-10-11 16:26:53

Direkte fra Koncerthuset
Bartók: Hertug Blåskægs
12.10.2017 | 19:30 | DR P2

Nora Gubisch, mezzosopran.
Gábor Bretz, bas.

DR SymfoniOrkestret.
Dirigent: Alain Altinoglu.

Program

112   tiberio 2017-05-19 09:05:19
Bretz Gábor tegnap nagyon jól énekelt a Puritánokban. Leginkább azt szeretem az ő művészetében, hogy nem csak az orgánum nagyon szép, de kitűnően frazeál, nála mindig biztos vagyok abban, hogy tudja, hogy miről énekel. És ez nem csekélység.
111   macskás 2016-11-17 22:35:43
111
110   eccerű • előzmény108 2016-11-17 22:17:28
Gondoltam, hogy nem kell kifejtenem, de ezek szerint rosszul...igen, arra céloztam, hogy besegít. De egyébként a cikkben arról is esik utalás, hogy a nagyszülők igencsak besegítenek a család mindennapjainak lebonyolításába.
109   Edmond Dantes • előzmény108 2016-11-17 13:47:44
Megnőne a vevőforgalom, ha a művész olykor beállna :)
108   Cilike • előzmény106 2016-11-17 12:00:04
Ez a feleségének az üzlete, ő csak besegít, de nyilván nem ő viszi, arra nem lenne ideje. Nagyon talpraesett asszony, hét gyerek mellett létre tudott hozni egy ilyen jó kis vállalkozást. (Mondjuk a hét gyerek már eleve olyan szervezőkészséget követel mint egy vállalkozás.)
107   Búbánat • előzmény106 2016-11-17 11:41:25
Kedves cikk
106   eccerű 2016-11-16 08:39:29
még erre is van ideje
105   parampampoli • előzmény104 2015-05-17 17:54:38
Igazad van. -:)
104   telramund • előzmény103 2015-05-17 13:01:30
Ehhez nincs mit hozzátenni.A tervekben -3 cipőmérettel nagyobb dolgok szerepelnek,mint a realitás és az adottság.
Persze ma a microhangok világában ez nem jelent semmit.Akiknek meg van "Hangja"(nagy)az eressze le magát!Persze ettől még énekelhet valaki szép hangon ,muzikálisan,de Hófehérke sem érezhette magát a törpék között olyan nagyon jól,de jött a királyfi csókja-szerencsére!
103   IVA • előzmény102 2015-05-17 05:43:23
Bretz Gábor: "Szeretek itthon énekelni"
102   IVA 2015-05-17 05:42:09
Interjú a Fidelióból: [url]http://www.fidelio.hu/zenes_szinhaz/interju/bretz_gabor_szeretek_itthon_enekelni
;Bretz Gábor: "Szeretek itthon énekelni"[/url]
101   IVA 2015-05-17 05:40:22
Két kiemelés a Mi újság a Magyar Állami Operaházban?-topicba, a Faust főpróbájáról írt 52515. sz. hozzászólásomból:

Adva van egy daliás, sőt módfelett szép megjelenésű Mefisztó (Bretz Gábor), riasztó maszk nélkül, s ráadásul olyan laza eleganciával visel minden holmit, mint egy modell.
(...)
A szólistáknak köszönhetően az est elsősorban a szép baritonéneklésé volt. Mert ennek tartom Bretz Gábor művészetét. Nem hozta a basszus-Mefisztók félelmetességét és ördögiségét, noha minden hangja megszólalt, nem akármilyen szépséggel, olvadékonysággal, dallamformálással. Bármikor néznék a kedvéért másmilyen Faust-előadást.
100   macskás 2015-05-07 09:45:26
100
99   Aurora 2015-05-07 09:09:42
¤99¤
98   Aurora 2015-05-07 09:04:36
Korábban egyedül Bretz Gábor „Mefisztója” szerepelt a Faust adatlapján; most látom, hogy Rubén Amoretti is vendégszerepel.
Tudja valaki, hogy mikor?
Az előadás napi bontásainál továbbra is csak Bretz Gábor látható.
97   Haandel 2015-03-14 08:45:58
Live from the Barbican
Bartok: Duke Bluebeard's Castle
13 March 2015 | 20:30 | BBC Radio 3 (29 days left to listen → i>))

Michelle DeYoung (mezzo-soprano - Judith)
Gabor Bretz (baritone - Duke Bluebeard)
BBC Symphony Orchestra
Kirill Karabits (conductor)
96   Haandel 2015-03-07 08:27:02
Live from the Metropolitan Opera
Bizet: Carmen
March 7, 2015 | 19:00 CET | KWAX

Micaëla: Ailyn Pérez
Carmen: Elina Garanca
Don José: Yonghoon Lee
Escamillo: Gábor Bretz

Metropolitan Opera Chorus and Orchestra
Conductor: Louis Langrée
95   pinocchio • előzmény94 2015-02-27 03:00:53
Lehet, hogy B.G. mégis "sajtóbasszus", de most meg is írták ami a való.Europe II.osztály.-és el kellene döntenie, hogy milyen hangfaj,
94   ricora • előzmény84 2015-02-25 08:58:55
http://newyorkclassicalreview.com/2015/02/passion-in-short-supply-the-second-time-around-with-mets-low-voltage-carmen/

Egy újabb kritika a MET "A szenvedély második alkalommal is hiányzik A MET "alacsony feszültségű "Carmen előadásból. '

A Bretz G-ről szóló részben így fogalmaz a kritikus:

"Az épp futó Carmen szériához A MET számára nehéz volt egy olyan Escamillo megtalálása,aki valóban behozza a Házba a Torreádor dal sistergését. Bár annak ellenére, hogy Bretz hozza ugyan a Torreador elképsztő hetvenkedő vérpezsdítő alakját,és ezzel még ő került legközelebb a szerephez, de miután hangja kicsi a MET-hez, így eltompult a hatás."




93   Haandel • előzmény88 2015-02-23 15:46:53
Live from the Met
Bizet’s Carmen
Feb. 23, 2015 | 7:25 pm → 01:25 CET | Listen Live

Micaëla: Hei-Kyung Hong
Carmen: Elina Garanca
Don José: Roberto Alagna
Escamillo: Gábor Bretz

Conductor: Louis Langrée
92   miketyson 2015-02-11 13:21:04
De ugye, azért nem örülünk?
91   Werbőczy • előzmény90 2015-02-11 09:03:15
impresszáriójának!
90   Werbőczy • előzmény89 2015-02-11 09:02:42
Nem kell ahhoz a MET színházterme, hogy kiderüljön, Bretz Gábornak meglehetősen korlátozottak a hangi kvalitásai. Gondoljunk a Marióra, vagy a Kékszakállúra, minduntalan elnyomta a zenekar.
Szép teljesítmény, ha ilyen hanggal eljut egy énekes a Metropolitanba, nagy dicséret az ipresszáriójának.
89   tambura • előzmény88 2015-02-11 00:12:01
Elképzelhetőnek tartom, hogy Bretz Gábor miután egyébként is szeret torkosságba menekülni és egyfajta torokrezonanciával ráerősíteni a hangjára, plusz még sötétíteni, ahogy most is valószínűleg épp ez történhetett, -csakhogy a hatalmas MET színhézterme é (talán a művész érezte a nagy teret) és még nagyobb forszírozásra késztette a művész urat, amely terem nem hálás a manipulált hangokkal.

88   Haandel 2015-02-10 16:31:36
Bizet: Carmen
Monday, 2/23/2015 | 7:25 → 01:25 | Listen Live

Langrée; H-K. Hong, Garanča, Alagna, Bretz
87   IVA • előzmény85 2015-02-10 02:35:39
Nekem határozottan tetszik. A honlapjáról meghallgatható Otello-részletben üde is, fényes is a hangja.
86   IVA • előzmény84 2015-02-10 02:34:07
Köszönet a linkért.
Ahogy elnézem, ez a Carmen sem könnyíti meg az énekesek dolgát (a mégoly jó külsejűekét sem) abban, hogy jelmezük is segítse jelentős karakterformálásukat. Világdivatnak tűnik a színtelenség, a jellegtelen, éppen csak nem mai, de semmi esetre sem a cselekmény korát, világát idéző miliő. Bretz Gábor úgy fest a képen, mintha első szigorlatáról érkezett volna. Nem csodálom, ha ilyenformán nem bízott abban, hogy a mindenki figyelmét magára irányító figura érzékileg megvan, neki már csak jól kell énekelnie.
(Az a rough lehet csak nyers, sőt csupán kiegyenlítetlen is, és hogy folyamatosan nyomta a hangját, csak feltételezhető. A less pedig értelmezhető úgy is, hogy Bretz debütálása csak a Pérezénél volt kevésbé sikeres, akinek a bemutatkozását, kifogásolt hangszíne ellenére is, értékelte a kritikus. No de milyen kritikus lehet az, aki Bretz Gábor hangját basszusnak találta?)
85   lujza • előzmény84 2015-02-10 00:44:25
Azért az a Micaela is elég rémes!
84   rotor 2015-02-09 13:56:08
http://www.nytimes.com/2015/02/09/arts/elina-garanca-reprises-her-role-in-carmen.html

Bretz Gáborról is ír a MET Carmen-jéről szóló kritika.
A kritkus kevésbé sikeres debütálásként aposztrofálja.
Folyamatosan nyomta a hangját hogy énekelje a torreador Escamillo szerepét,
durvának és színtelennek hallatszott.
83   Búbánat 2014-04-20 21:36:29
Egy páholyban Don Giovannival

Interjú Bretz Gáborral.

Budai Polgár, 2014. április 18.
82   Búbánat 2013-12-30 14:07:45
ARCVONÁSOK
|
ÚJ EMBER - MÉRTÉKADÓ 2013.12.22–29.
|
PALLÓS TAMÁS

http://ujember.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=23964:zenei-csúcstámadásokra-készülve&Itemid=127

Zenei csúcstámadásokra készülve

Bretz Gábor új éve

Szinte nincs megállása. Egymást érik a szerepek, bemutatók, a hazai és külföldi fellépések. Bretz Gáborral beszélgetve nehéz lenne egy témára összpontosítani, gyakran párhuzamosan zajlanak az események az életében. Mégis a lehető legtermészetesebben fogadja a kihívásokat, irigylésre méltó higgadtsággal tölti be hivatásait: a színházban és otthon is. Nem sokkal novemberi Kékszakállú-sorozata után kézenfekvő, hogy ezzel kezdjük a róla szóló aktuális helyzetjelentést. Előzetesen említem neki a Bartók-opera lelkigyakorlat-jellegét is...

– A Kékszakállú lényegében végigkísérte eddigi pályafutásomat. Bátor Tamás meghívására, 2006 nyarán, a miskolci nemzetközi operafesztiválon, az Aggteleki-cseppkőbarlangban énekeltem először Németh Judittal. Bartal László vezényelt. A sors úgy hozta, hogy ezután folyamatosan rám talált a szerep, évről évre koncertszerű és színpadi előadásokban lépek fel vele. 2007-ben ugyancsak Miskolcon került sor az első szcenírozott Kékszakállúmra. A rendezővel, Kovalik Balázzsal akkor alaposan végiggondoltuk, végigelemeztük a darabot. Jó alapozás volt, első nekifutásra megkaptam a karakter lehetséges variációit. Mester Viktória volt Judit, aki a mostani Erkel színházi bemutatón is a partnerem lett. Kovalik rendezése fiatalokról szólt, Galambos Péteré egy középkorú művészpárról – vagyis ez sem az általános, megszokott idősödő férfi–fiatal nő relációt tükrözte. A különböző felfogásoknak, koncepcióknak köszönhetően az elmúlt hét évben sokat érett, formálódott bennem a szerep mind hangilag, mind lélektanilag.

– Nagycsaládos apaként mennyire tud azonosulni Kékszakállúval, és egyáltalán e szimbólumos opera ijesztően józan realitásával?

– Teljesen. Egyetértek azzal a felvetésével, hogy A kékszakállú herceg vára akár párterápia és lelkigyakorlat témája is lehetne. Az Erkel színházi előadásban a hatodik ajtónál, a könnyek tavánál Kékszakállú és Judit teljesen eltávolodik egymástól. Judit még mindig kérdez: „Milyen víz ez, Kékszakállú?" Ő pedig maga elé meredve hajtogatja: „Könnyek, Judit, könnyek, könnyek." Elbeszélnek egymás mellett; megszűnik a kapcsolat. Ez az elhidegülés döbbenetes pillanata. Már nem találják a közös hangot, a közös szót. Egyik fél sem teszi meg, vagy nem tudja megtenni a kezdőlépést azért, hogy e lelki folyamatot visszafordítsa, a megbékélés, a kompromisszum irányába terelje. Ebben a rendezésben az öltözködő, éppen távozni készülő Judit felé tárva a karját Kékszakállú azt mondja: „Gyere Judit, csókra várlak." Lehet, hogy nem ezt, nem így kellett volna? Inkább válaszolni minden kérdésre? De kiadhatjuk-e magunkat teljesen? Az eredmény nem lenne-e végső soron ugyanaz? Judit számára már nincs titok, nincs semmi izgalmas Kékszakállúban, akiről korábban annyi hír járt. Hol vannak a határok? Érdekes kérdések, napokig elemezgethetnénk...

– Bolognában kezdődnek a Parsifal próbái. Ezúttal Gurnemanzra, az operairodalom egyik legnagyobb és legszebb basszusszerepére készül...

– Pontosan egy évvel ezelőtt kerestek meg vele, de elég későn realizálódott a felkérés, ugyanis a legtöbb helyen, Olaszországban pedig különösen anyagi gondokkal küzdenek a színházak. A szereposztásokat csak az utolsó pillanatban írják ki, amikor már minden szempontból biztossá válik, hogy egy-egy ilyen nagyszabású produkció megvalósul. Időközben otthon és korrepetitor segítségével megtanultam a szerepet. Bolognában karácsonyig zajlanak a próbák, aztán pedig az új év elején.

– Mit tud erről a Parsifalról?

– Hat előadásról van szó, január 14-én lesz a premier. Bolognai bemutatójának századik évfordulója alkalmából tűzik most műsorra. Romeo Castellucci rendezésekoprodukcióban született Brüsszellel, ahol 2011-ben már játszották. Az interneten utánanéztem; elég „modernnek" tűnik, csak remélni tudom, hogy semmi olyasmi nem lesz benne, ami a zene és a mű szellemisége ellen való. Várom a találkozást a darabbal, a rendezővel...
Bolognában egyébként komoly tradíciója van a Wagner-életműnek. Állítólag Verdi is járt „álruhában" a Teatro Comunaléban, hogy meghallgassa német pályatársa valamelyik zenedrámáját, de „lebukott". Naplójában később megírta, hogy milyen mérges volt magára emiatt. Feljegyzéseiben számos jelzővel illeti Wagner művészetét: érdekes, gyönyörűszép zene, furcsa; de olyat is írt, hogy „ez az ember őrült"...


A teljes cikket a nyomtatott változatban olvashatja.
81   IVA • előzmény80 2013-09-21 01:21:25
Köszönet, kedves Búbánat, a pontosan fogalmazott pontosításaidért.
80   Búbánat • előzmény79 2013-09-20 11:41:23
Az, hogy milyen hitre gondol: lehet vallási értelmű, de lehet más értelemben is értelmezni. A hite lehet keresztény meggyőződésű -de még akkor sem tudnánk, hogy evangélikus, református, katolikus (és melyik felekezet: római vagy görög), és még más felekezetek is vannak. De az is lehet, hogy nem a kereszténységben hisz, hanem más vallás felé húz a szíve. Hinni pedig sok mindenben lehet, meggyőződéssel, nem vallásos értelemben is.

Persze, aki közelebbről ismeri Bretz Gábort, nyilván tudja, hogy kiben-miben hisz, de ez tényleg a magánügye!
79   Búbánat • előzmény67 2013-09-20 11:34:02

Az interjúban sehol nem szerepel "keresztény" vagy "kereszténység" szavak. Csak erős hitről tesz említést, ezt is csak azért, mert a "szájába adta" az újságíró:

K.A.: Akinek hét gyermeke van, annak nagyon erős a hite!
B.G.: Remélem, erős a hitem! És a feleségemnek is!
78   IVA • előzmény77 2013-09-20 08:47:50
ennek az érzésnek abban kell megnyilvánulnia helyett inkább így: ez az érzés pl. abban nyilvánulhat meg
77   IVA • előzmény69 2013-09-19 22:41:43
Amikor a keresztény hitet és értékrendet nem volt „célszerű” vállalni, kisebb-nagyobb körben népszerűnek lehetett lenni vele. Lehet, hogy ma azért nem lesz vele valaki okvetlenül népszerű, mert már nem lehet tudni, nincs-e célszerűség az ilyen vallomásban.
Én mélyen rokonszenvezek a keresztény értékrenddel, csak nem értem, hogy az miért nem magánügy. Rokonszenvezek a magyarság, a haza vállalásával is, de nem gondolom, hogy ezt iskolásan, közhelyesen kell megfogalmazni, kimondatni. Úgy gondolom, ennek az érzésnek abban kell megnyilvánulnia, hogy az ember itthon él és itthon dolgozik – ha teheti -, örömmel beszéli a magyar nyelvet és igyekszik azt minél szebben alkalmazni, és kiáll azért, hogy ne sorvadjon el végérvényesen a magyar nyelvű operajátszás kultúrája, amely évszázadon át sokkal sikeresebben hódította meg a magyar embert az opera műfaja számára, mint bármilyen divatos, üzleties mesterkedés. A külföld kényelmében vállalt mélymagyarságban, a nyugati operaházak szokásainak majmolásában – honi körülmények között, honi hagyományok szemétdombra hajításával – nem hiszek.
76   IVA • előzmény67 2013-09-19 22:38:54
Utálná valaki? S ezért még jobban?
Én még a lapot sem utálom, amiért újságírója 2013-ban képes olyan buta, lapos, primitív kérdést feltenni egy művésznek, hogy örül-e annak, hogy magyarnak született. (Tán még laposabb, mint amikor egy vendégművésztől megkérdezik, hogyan tetszik neki Budapest.) Mégis, mit lehet erre válaszolni, különösen egy „nemzeti” napilapnak? A nap minden órájában átkozom a szüleimet, amiért magyar embernek adtak életet az én személyemben? Mégis, van valakinek választása, hogy mely nép, nemzet tagjának születik? S ha már nem választhatott, milyennek születik, mire menne a bánkódással?
Néha nagyon sajnálom a művészeket, ha primitív interjúban lapos válaszra késztetik őket.
75   zalbarna 2013-09-19 20:30:08
Én a 65-től a 74-ig mindenkivel egyetértek. És nagyon jószívű is vagyok, ezért mindig mindenkinek mindenemet odaadom.
74   parampampoli • előzmény72 2013-09-19 20:06:49
Én is.
73   kugli • előzmény72 2013-09-19 19:55:45
Azzal együtt hogy csak a produktum számít, a megítélést annyi más befolyásolja. Lehet erről nem venni tudomást, de...
( A strucc bedugja a fejét és nem lát. De ettől a világ egy cseppet sem változik ) Az a szomorú, hogy a döntési pozícióban lévők közül sokan nem ezt vallják.
72   -zéta- • előzmény70 2013-09-19 19:27:08
Egyetértek!!!
71   nizajemon • előzmény65 2013-09-19 18:47:37
Gratula a 7 gyerekhez! :-)
És örülök neki,hogy vállalja,szereti a Hazáját!
70   Janus 2013-09-19 18:39:56
Én annyira nem értem ezt. Engem semmi más nem érdekel, csak hogy ki mit produkál, mint a előadó. Akár Bretz, akár Fischer Ádám, akár bárki más. Minden más mellékes: hogy most keresztény, muszlim, zsidó, meleg, baloldali, jobboldali stb.. Nem érdekel, mert ezek már olyan dolgot, amik a magánügyeik és senkit se azért kedvelek, mert zsidó, keresztény vagy mert nem meleg, hanem heteroszexuális. Ennyi. Nem értem ebben most mi a nagy dolog? Voltak szerepei, amikben láttam és hallottam Bretzt és amikben nem tetszett, amit produkált, és voltak szerepei, amik szerintem nagyon jól álltak neki és amiket nagyon jól előadott. Ennyi. Minden más csak mellékes dolog szerintem. A lényeg, hogy művészként mit produkál valaki: legyen az karmester, énekes, zenész, zeneszerző, színész, képzőművész vagy bármi más. Sokkal előrébb tartana ez az ország, ha elsősorban ezzel foglalkoznának, mikor például egy előadás szerepeit kiosztják, mikor egy kulturális intézet vezetésére pályázatot írnak ki. De biztos velem van a baj és én vagyok a naiv, mert a valóság ennél sokkal összetettebb. Hát legyen :-). Én inkább hallgatom az énekeseket, zenészeket, karmestereket és azok alapján ítélem meg kit szeretek és kit nem. Minden más meg mellékes.
69   Cilike • előzmény68 2013-09-19 17:01:13
De nem okvetlenül lesznek vele népszerűek, sajnos, ezt te is tudod. Ez ma nem trendi.
68   telramund • előzmény67 2013-09-19 16:42:07
Azt sokan vállalják ,akik keresztények.
67   Cilike • előzmény66 2013-09-19 16:35:04
Nem, hanem mert vállalja a keresztény értékrendjét és hitét.
66   Búbánat • előzmény65 2013-09-19 13:28:53
Azért, mert az énekkar dicséretére büszke?
65   Cilike • előzmény63 2013-09-19 11:28:17
Na, lesz, aki ezért még jobban fogja utálni.
64   Búbánat • előzmény63 2013-09-19 11:19:26
Bocsánat: az interjúban szereplő balettművésznő nevét rosszul másoltam ki az újságból; ott helyesen szerepel: Sebestény Katalin. Elnézést kérek tőle.
63   Búbánat 2013-09-18 13:07:33
Idézek részleteket abból a Bretz Gáborral készült interjúból („Erős hittel”), mely a Magyar Nemzet tegnapi, 39. sz., a jövő heti televízió- és rádióműsort tartalmazó mellékletében olvasható. A napilap munkatársa, Kő András beszélgetett vele.

K.A.: Mi a legnagyobb dicséret, amit egy operaénekes kaphat?
B.G.: A zenekar dicsérete, de a legeslegnagyobb, ha a kórustól jön…

K.A.: Első szent királyunk megszemélyesítése az énekesből is nagy érzelmeket válthat ki. Gondolkodott-e azon, hogyan mozogjon Istvánként a színpadon?
B.G.: Nemcsak, hogy gondolkodtam, de a nagynéném, Sebestyén Katalin balettmester, aki korábban balettművész volt, instruált is. Ő hívta fel a figyelmemet arra, hogy a mozgásom során mire ügyeljek: furcsán lóbáltam a karomat – szóvá tette, hogy ne dülöngéljek, és megmutatta, hogyan térdeljek le az imához. A mozgást csak kívülről érzékeli az, aki ért hozzá. Egyébként kérdés kérdést vet fel, ha az ember Szent István karakterét próbálja megtalálni, miközben a zeneszerző partitúrájába „vagyunk bezárva”.

K.A.: Harminckilenc évesen milyen vágyai vannak?
B.G.: Sok szép szerep van a Wagner-operáktól az olaszokig vagy az oroszokig, amelyeket szeretnék elénekelni, majd meglátjuk, milyen lehetőségekhez jutok. Fülöp király a Don Carlosból, Muszorgszkij Borisz Godunovja – hosszú a sor.

K.A.: Örül, hogy magyarnak született:
B.G.: Igen. Nagyon.

K.A.: Akinek hét gyermeke van, annak nagyon erős a hite!
B.G.: Remélem, erős a hitem! És a feleségemnek is! Ami a gyerekeket illeti: a legidősebb, Árpád most lesz tizennégy, Bálint tizenkettő, Melinda kilenc, Linda hét, Bendegúz hat lesz, Laura négy- Timea egyéves.

K.A.: Mondhatom, hogy boldog ember?
B.G.: Igen, Hét gyerekkel csak az lehetek!

K.A.: Most mire készül?
B.G.: A kékszakállú herceg, valamint a Mario és a varázsló Cipolla szerepére, melyeket már az újra megnyitott Erkel Színházban énekelhetek novemberben.
62   telramund • előzmény61 2013-07-12 22:42:12
Na jó Bretz Gábor az a Bretz Gábor ,Baráth Emőke meg h-val irja a nevét és azt nem szeretjük/bár én igen/
61   frushena • előzmény60 2013-07-12 16:50:51
azért "vicces", hogy a címszerepben fellépő Baráth Emőkét a Cavalli opera kapcsán meg sem említették, Bretzet 'mellékszerepben' meg igen! Akinek amúgy toi, toi!
60   Haandel 2013-07-12 16:48:10
En direct du Festival d’Aix-en-Provence
Giuseppe Verdi: Rigoletto
12.07.2013 | 21:30 | Arte / Arte HD ( Hot Bird 13°E/ Astra 19.2°E, kódolatlan) / Arte Live Web

Rigoletto George Gagnidze
Gilda Irina Lungu
Il Duca di Mantova Arturo Chacon Cruz
Sparafucile Gábor Bretz
Maddalena Jose Maria Lo Monaco
Giovanna Michèle Lagrange
Il Conte di Monterone Wojtek Smilek
Borsa Julien Dran
Marullo Jean-Luc Ballestra
Il Conte di Ceprano Maurizio Lo Piccolo*
La Contessa di Ceprano / Paggio Valeria Tornatore

Chorus Estonian Philharmonic Chamber Choir
Orchestra London Symphony Orchestra
Musical direction Gianandrea Noseda
Stage direction Robert Carsen
Dramaturgy Ian Burton
Stage design Radu Boruzescu
Costumes Miruna Boruzescu
Light design Robert Carsen and Peter van Praet
Choreography Philippe Giraudeau
59   zalbarna • előzmény58 2012-10-22 17:25:20
" ilyen pofont csak a stockholmi olimpián látott, a bajnoki bokszmérkőzés alatt. Egy kalapos kapta a tribünön az ügyeletes rendőrtiszttől " ( Rejtő )

Ezt a mondatot mindenkinek szem előtt kell tartania. Különösen a notórius ' minősítők '- nek ajánlott !!!

A legjobbak lehet hogy az Operában is a tribünön ülnek, ugye értitek? Ki tudhatja ?
58   Cilike 2012-10-22 17:06:20
Nem értem az ellenszenvet, mert szerintem Bretz jó énekes, szép hangszínnel, intelligenciával, jó külsővel, stílusérzékkel. Amúgy meg Palerdi is jó énekes, jelentősebb hanganyaggal, mint Bretz, viszont talán kevesebb összpontosítással. Nem kéne összeugrasztani őket, ez amúgy is kicsinyes dolog.
57   King Arthur • előzmény56 2012-10-22 16:45:57
Nem tipikusan magyar jelenség ez. Sokszor találkozik az ember külföldön is ilyesmivel. Nagy-Britannia nem a legjobb példa, mert ott a fanyalgás meg az "understatement" az angolszász jellem része. De az egész világ polarizálódik, a legkisebb sejteken belül is. Nem csoda, ha ilyen közegben a felek egymásnak esnek. Bretz mindenesetre elképesztő Kékszakállút énekelt szept. 25-én.
56   ferocissimoato • előzmény55 2012-10-22 11:05:56
Zenészke, ez egy roppant intelligens hozzászólás volt. Igen, így is lehet érvelni egy komolyzenei fórumon.
55   Zenészke • előzmény54 2012-10-22 08:23:08
Rengetegszer előforduló, teljesen tipikus pszichológiai profil: ha valaki örül valaminek, vagy tetszik neki, biztos jön valaki, aki rögtön kényszert érez, hogy beleköpjön az örömbe.
Kis magyar nyomor, kis negatívizmus. Nem elsősorban azzal van a baj, amit ír, hanem a stílus. Egy nagy művésztől tanultam: Nem az a fontos elsősorban, mit játszol, hanem az, HOGYAN...

Egyébként az ilyen nyilvánvaló fanyalgás lehet az ellentábor (talán maga Palerdi) beírása is.
54   ferocissimoato • előzmény50 2012-10-22 00:41:33
A lángoló tehetséget nem szégyen elismerni. Sokan vizet locsolnak rá, azért füstöl ennyire. Ez mindig is így volt, s mindig is így lesz : A TEHETSÈG sok embernek fáj.
53   eztnekem 2012-10-21 18:20:52
Jól hallottam az előbb a Bartók rádióban, Bretz Gábor említette G. Horváth József karnagyot?
AZ ÉN ÉNEKTANÁROM IS Ő VOLT A GIMIBEN!
52   IVA • előzmény51 2012-05-06 03:33:32
Hadd siessek beszúrni a nagy Don Basilio-elődök sorába Begányi Ferenc nevét.
51   estallo 2012-05-05 10:12:42
Miután az elmúlt hetekben többször volt alkalmam meghallgatni Bretz Gábort,itt folytatnám vele kapcsolatban,nem az operai fórumon.Nyilván nagyon tehetséges alapjában véve. De a hangja mit enged és mit nem ,talán ő sem tudja.Szerepeit átnézve énekelt már Senecát is!!-amely profondo szerep.De Escamillo is a repertoárján van.Ez már a másik véglet.Ami baj is lehet,mert valójában nem tudjuk ma sem,hogy milyen hang.Escamillo-ját meghallgatva sem győzött meg igazán a múlt héten hangilag, a Don Basiliója pedig végképp nem4-ahogy "detto" írta az operai fórumon,szerepei fiaskója.A nagy elődök Kováts Kolos,Gregor József,Polgár László,és a kortársak Fried Péter és Rácz István ,mindannyijuk meggyőzőek (voltak) Basilio szerepében hangban,játékban egyaránt.
50   Vladiszlav • előzmény45 2011-12-30 10:14:54
Bretz érdektelen hang. Többször sikerült hallanom koncerteken és az operában. Behatárolhatatlan hangfekvéssel rendelkező kis hang.
A diferencia Palerdi András éneklése mellett még erősebb volt az Aidában!Ahogy mondani szokás, nagyobb a füstje mint a lángja.
49   Cilike 2011-12-30 08:06:40
Meglehetősen sokszor hallottam, mindenféle basszusokat, köszönöm. Persze Bretz nem igazi basszus, hanem basszbariton, de magam jobban kedvelem a hozzá hasonló differenciáltabb éneklést. Rácznak remek a hanganyaga, csak kicsit nyers a technikája -mármint az én ízlésem szerint.
48   estallo • előzmény46 2011-12-29 23:01:04
Akkor te nem tudsz mihez viszonyítani!Hallottad ezt a szerepet már basszussal,pld. Rácz Istvánnal?
47   telramund 2011-12-29 11:00:26
Fáynak igaza van sajtóbasszus:nagyobb a füstje mint a lángja.De van még egy két ilyen sajtóhang a magyar operaszinpadokon.Részletekbe nem mennék bele,miért is értek egyet az énekes ezen titulusával.
46   Cilike 2011-12-29 07:51:16
Hát az Aidában nem volt vele semmi baj.
45   pinocchio 2011-12-29 01:05:04
Sajnálnám,ha Fáy nem eseti alkalomról ,és indiszpozícióról számolna be B.G.-vel kapcsolatban.

http://nol.hu/kult/20111227-csomagbontas
44   Haandel 2011-10-09 16:45:48
Apropos Oper
Sonntag | 09. Oktober 2011 | 15:05 | Ö1

Komponist/Komponistin: Richard Wagner
Titel: Arioso des Daland aus der Oper "Der fliegende Holländer" / 2. Aufzug
Solist/Solistin: Gábor Bretz / Daland
Orchester: Kärntner Sinfonieorchester
Leitung: Peter Marschik
Länge: 05:28 min
Label: MS STK 15.09.2011

Hangtár / 7 Tage Ö1 →→→
43   Heiner Lajos 2010-12-17 23:53:40
"Ősszel Boito Mefistofele című alkotásában már sikerrel játszotta a Figaro címszerepét, az operaritkaságot Kovalik Balázs rendezte az Ybl-palotában."
Forrás: http://cikk/mti.hu/2010/12/17/eloszor_enekli_colline-t_bretz_gabor_520340
42   Haandel 2010-12-16 07:23:46
Bartok: Duke Bluebeard's Castle
Today, 15:00 on BBC Radio 3 | (Web/Astra 28.2°E)

The BBC Philharmonic live in concert, conducted by Petri Sakari. Then a chance to hear Bartok's disturbing one-act opera "Duke Bluebeard's Castle" in a recent production at the Muziektheater, Amsterdam.

Prologue....................Örs Kisfaludy, actor
Duke Bluebeard........Gábor Bretz, baritone
Judith..................Elena Zhidkova, soprano
Netherlands Opera Orchestra
Adam Fischer, conductor
41   Haandel 2010-11-19 16:38:14
Live-Übertragung aus dem Herkulessaal
Konzert des Symphonieorchesters des Bayerischen Rundfunks
Freitag | 19.11.2010 | 20:00 Uhr | BR Klassik | Web/Astra 19.2°E

Ludwig van Beethoven: Klavierkonzert Nr. 5 Es-dur (Paul Lewis, Klavier);
Béla Bartók: "Herzog Blaubarts Burg"
Oper in einem Akt, konzertante Aufführung in ungarischer Sprache

Paul Lewis, Klavier
Elena Zhidkova, Mezzosopran - Judith
Gábor Bretz, Bariton - Herzog Blaubart
Pál Mácsai, Sprecher
Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks
Dirigent: Daniel Harding
(Ca. 20.45 - 21.05 Uhr: PausenZeichen )
40   Lionel • előzmény37 2010-11-15 08:35:57
Nem rosszabb, kb egyformák. Talán Schrottnak picivel erősebb a hangja.
Az olasz kritika viszont találó. Bretz Gábornak elkelne egy jó ének tanár, és a hangfajának megfelelő szerepek.
39   Robesz • előzmény38 2010-11-14 21:52:15
Köszi a fordítást!
38   parampampoli • előzmény33 2010-11-14 20:22:10
Bretz úr kevéssé tetszett; úgy énekel, mint ma mindenki, torokból, annyira, hogy a Torreádor-belépőben a lelépés a mély hangokra lehetetlen volt neki: úgy tűnt, a hang a gége szakadékába zuhan, a hangzás meghalt a torokban, anélkül, hogy a frázisokat kiénekelhette volna. Akkora volt az erőlködés, hogy az embernek az volt az érzése, Escamillo szólama azonos szinten van Sarastróéval. Később kettősében Don Joséval gutturális magasságokat énekelt, ráadásul eléggé hamisakat.
37   Cilike 2010-11-14 20:17:11
Én hallottam Bretzet, igaz, itthon, és hallottam Schrottot, igaz, felvételről és Bretz semmivel sem volt rosszabb.
36   bcn • előzmény35 2010-11-14 20:15:47
Miért baj??? Ez egy vélemény. LÉnyeg h neked tetszik e vagy sem.
35   Robesz • előzmény34 2010-11-14 19:59:38
Az baj :(
34   Cilike 2010-11-14 19:45:18
Nem teccett neki.
33   Robesz • előzmény32 2010-11-14 19:30:44
vagyis?:)
32   parampampoli 2010-11-14 19:01:02
Il signor Gabor Bretz mi è piaciuto poco; canta come tutti oggi molto ingolato, al punto che nel Toreador d’entrata le discese ai gravi gli erano impossibili: la voce pareva inabissarsi nella strozza e il suono moriva in gola senza che le frasi potessero essere completamente cantate. Si aveva la sensazione che la scrittura di Escamillo graviti dove gravia quella di Sarastro, tanto lo sforzo. Al duetto con Don Josè poi, ha esibito acuti tubati ed indietro, per giunta parecchio calanti.

http://ilcorrieredellagrisi.blogspot.com/
31   Búbánat 2010-10-04 23:20:03
Új Ember, 2010. szeptember 12.

Sátánportré — Boito módra

Kísértő-szerepben: Bretz Gábor operaénekes

A Magyar Állami Operaház szeptember 14-én mutatja be Arrigo Boito Mefistofele című operáját. A címszerepet Bretz Gábor alakítja, akit nemcsak a Goethe teljes Faustját feldolgozó grandiózus zenedrámáról kérdeztem, hanem a közelmúlt „hivatástisztázó" történéseiről is.

- Tavaly ősszel a milánói Scalával Japánban turnéztunk; a 2008 decemberében bemutatott Don Carlos-produkciót adtuk elő Tokióban, amelyet Stéphane Braunschweig rendezett és Daniele Gatti vezényelt. Rögtön utána, nagy örömömre a Fidelio Roccójára hívtak meg Klagenfurtba. Aztán a Scala 2010-es évadnyitó Carmenje következett, Monte-Carlóban pedig a Bohémélet Collinejaként debütáltam. A pesti Mefistofelék után visszamegyek Milánóba, ahol időközben, nyáron A sevillai borbély Don Basiliójaként is felléptem. Most egy újabb Carmen- széria következik. Ezúttal nemcsak Zunigát, hanem Escamillót is éneklem; Gustavo Dudamel lesz a karmester.

- Bartók Kékszakállújaként is számos helyen fellépett már; a Mefistofele próbáit megelőzően is ezzel vendégszerepelt...
- Stockholmban, a Baltic Sea Fesztiválon. A Kékszakállúval először Miskolcon, a „Bartók+..." keretében találkoztam. Jó alapozásnak bizonyult, hogy Kovalik Balázs szokásához híven alaposan kielemezte a művet és a karaktereket. 2008 tavaszán a Scalában Daniel Harding vezényletével, Elena Zhidkovával énekeltem. Peter Stein rendezte az előadást, amit idén - Fischer Ádám dirigálásával - Amszterdamban is bemutattunk. Sokat küzdöttem azzal, hogy egy nyolcvanéves öregembert kellett játszanom, ami gátat vetett a kifejezésnek; de persze szívesen emlékszem vissza rá. Tavaly Jekatyerinburgban, illetve a Moszkvai Húsvéti Fesztiválon Valery Gergiev vezényletével Komlósi Ildikóval énekeltem a Kékszakállút, amit Szentpétervárott, a Fehér éjszakákon megismételtünk (ott ismét Elena Zhidkova volt a partnerem). Érdekes módon Moszkvában hűvösebben, Pétervárott viszont nagyon jól fogadták Bartókot. Legutóbb Stockholmban nagy tapsvihar és őrjöngés volt. Annyira közel került hozzám a szerep, hogy akárhányszor, bármikor vállalnám.

- Mefistofele - Fülöp király, Borisz Godunov, a Faust Mefisztója mellett - a basszusok-basszbaritonok egyik kötelező „penzuma". Hogyan találkozott vele először?
- Az első felvonás „füttyös" áriáját ismertem... - és nem nagyon tetszett. Túlságosan hangerőltetőnek tűnt; egyfolytában vastag zenekaron át kell énekelni. Bartók és Wagner esetében is le kellett győznöm a kezdeti idegenkedésemet; ma már minden hangjuk csoda számomra. Hasonló volt a helyzet Boito operájával is. Az említett, Scala-beli Don Carlosban Ferruccio Furlanetto énekelte Fülöpöt, aki éppen a palermói Mefistofele-sorozata után jött Milánóba. Említettem neki, hogy Pesten felkértek a szerepre, és megkérdeztem, mi a véleménye. Ő volt az egyik, aki rábeszélt, mondván: nem lesz számomra annyira megerőltető, beleérzi a hangomba. Várakozással tekintek a premier elé. Remélem, sikerül megtalálni a megfelelő „arányokat", hogy tényleg úgy szólaljon meg a darab, ahogy kell.

- A rendezővel, Kovalik Balázzsal milyen figurát kreáltak a címszerepből: nagyvilági, cinikus, „esendő"...?
- Mindhárom jelző illik rá. Nagyon színes karakter. Ez a Mefisztó egy elegáns, kicsit maffiózósra vett alak, aki mindent elkövet a sikere érdekében. A mennyországból kitaszított angyal, aki Istennel kötött fogadását az utolsó pillanatig próbálja megnyerni, aztán elbukik - de fütyül rá...

- A Faust-történet a megkísértett ember (lelki) küzdelméről szól, ugyanakkor egyfajta eszkatológikus távlatot is kap az opera a „végítélettel", a Sátán bukásával. Boito állásfoglalása elég egyértelmű. Vagy mégsem annyira?
- Nem szeretném lelőni a végét, mindenki jöjjön el és nézze meg. Boito üzenete egyértelmű ugyan, de a művészi szabadság sokféle értelmezésre ad lehetőséget...

- Hogyan ajánlaná a művet a nagyközönségnek?
- Mindenekelőtt a fantasztikus, hátborzongató szépségű zenével. A próbák tapasztalata alapján pedig mondhatom, hogy egy érdekes, mozgalmas, Kovalik Balázstól megszokott, következetes, átgondolt, logikusan végigvitt rendezést láthatnak azok, akik eljönnek.

- Mondjon néhány szót példaképeiről, hivatásáról, hozzáállásáról, jelenlegi „hangulatáról"...
- Nagy kedvenceim közé tartozik Cesare Siepi, aki nem utolsósorban remek Mefistofele is volt. Idén nyáron halt meg; éppen ott voltam a Scalában, amikor előadás előtt bejelentették a halálhírét, és egyperces csenddel emlékeztek rá... Szerintem a műfaj elég nehéz helyzetben van, kicsit féltem a hivatásomat. Mi is volt a címe annak a tévéműsornak? „Unokáink sem fogják látni?"A világ mai állása nem kedvez az operának. Talán mert nem sikerül megszólítani az új generációkat. Mintha megszakadt volna egy „nevelési" folyamat.

- Különös, hogy ezt éppen Ön említi, aki fiatal művészként folyamatosan telt házas előadásokon, fontos produkcióban lép fel a világ nagy operaházaiban és koncerttermeiben...
- Nehéz megfogalmazni ezt az érzést. Furcsa, amikor egy ária után nem tapsol a közönség, és nem azért, mert valami rosszul sikerült; vagy éppen tapsol, de rossz helyen, mondjuk a Leporello-ária közepén... Bízom benne, hogy ez változni fog. Most talán egy hullámvölgyben vagyunk, ami után újabb aranykor jöhet. Milánóban mint az öreg molnárlegény szerepeltem abban a Jenufa-előadásban, amelyben Anja Silja volt a Kostelnicka. Miután elénekelte a maga részét, leült az oldalszínpadra bekészített székre; combjára tette a kezét, nem dőlt hátra; tartással, egyenes derékkal, egy kis hangellenőrzéssel várta a következő jelenetét. Az új generáció viszont lejön a színpadról, leáll beszélgetni... Más a hozzáállás. Apróságnak tűnik, mégis lényegesnek érzem a különbséget.

- A következő fontosabb meghívások?
- A milánói Carmenek után Münchenben Kékszakállú-koncert lesz, itthon Mozart és Verdi Requiemje vár, decemberben végre a Figaro házassága Figarója, jövő februárban pedig ismét Kothner A nürnbergi mesterdalnokokban. Utána a Bécsi Ünnepi Játékokon, Luc Bondy Rigoletto-rendezésében Sparafucilét éneklem a Theater an der Wienben.

- Nem tudom, lehet-e kívánni valamit a premier előtt...
- Bármit, végül is az ördög leszek...

/Pallós/
30   Cilike 2010-09-29 21:22:05
Na jó, de tök más hang a kettő. Én nagyon szeretem Molnár Levente hangját, az Anyeginben nagyon teszett, de ő világos, magas bariton. Bretz meg karcsú, de sötétebb és mélyebb fekvésű...bariton és kész, akkor sem basszbariton.
29   Lionel • előzmény28 2010-09-29 20:24:05
Bretz jól néz ki és kész! Amolyan Giovannis. De tudj' Isten, nekem Molnár Levente hangja jobban bejön.
28   virius • előzmény27 2010-09-29 09:26:42
Ugyebár itthon Molnár L. volt Giovanni, Bretz pedig Leporello, külföldön viszont Molnár a Masetto és Bretz a Giovanni... :)
27   Lionel • előzmény23 2010-09-29 09:01:58
Masetto is szerep...pl Molnár Levente is énekli, pedig neki aztán van hangja!
26   macskás • előzmény25 2010-09-28 21:36:16
azért, mert kisebbségben vok????
:)
Különben is, ez az összművészet! Látvány és zene:)
25   nizajemon • előzmény24 2010-09-28 19:08:45
A "nőpolitikát" tessen más fórumokon kifejteni,kutyafáját neki!:))))
24   macskás • előzmény19 2010-09-28 18:29:28
Csinos a lelkem. Nem véletlen az a hat gyerek!
23   Heiner Lajos • előzmény22 2010-09-28 14:47:10
Masettot. Max. a Drottningholmi Opera méretű színházban.
22   Lionel • előzmény21 2010-09-28 14:18:58
Isten őrizz! Verdit sem szabad.
Szerintem is egyelőre Mozart, de ha szabadna megjegyeznem, azért 36 éves korra a férfiaknál is meg szokott jönni a hangerő!
Még basszusoknál is, Bretz pedig nem is basszus.
21   virius • előzmény19 2010-09-28 12:53:32
Sztem előbb-utóbb Wagnert is énekel majd... :)
20   nizajemon • előzmény19 2010-09-25 21:10:13
Erősítse mind hangilag,mint morálisan a pár .... ...,által ellehetetleníteni akart társulatot, rokonszenves embernek tűnik,hajrá!!!!
19   Cilike 2010-09-25 20:56:39
Komolyan elgondolkodtam a hangfaj kérdésén. Nem érzem benne a basszus lehetőségét. Most úgy hallom, Mozart illik hozzá legjobban, a Verdi szerepek közül sem a basszus, sem a bariton figurák nem stimmelnek. Szép, érces hangszín, jó magassággal, a mély hangjai még nem elég magvasak, na de harmincvalahány éves. Egy biztos, megvan benne a külcsín és a belbecs. Mind hangi, mind egyéb értelemben. Nagyon rokonszenves.
18   virius 2010-09-25 18:01:45
Visszatérve Bretzre: a Mefistofelében volt olyan pillanat, amikor úgy éreztem, hogy a fiatal Faragó Andrást hallom viszont, vagyis a néhai Wagner-baritonunk tökös hangját véltem újrafelfedezni Bretz hangjában, akit bizony inkább tartok baritonnak, mint basszusnak, nota bene, mindkét hangfaj szerepeit énekelte, volt Leporello is meg Giovanni is...
17   Momo • előzmény15 2010-09-25 18:00:25
Igen... :-)))

16   Cilike 2010-09-25 17:56:59
Hiába, olyan megnyugtató, hogy van,aki abszolút polihisztor. Volt egy kolléganőm, aki mindig, mindenről megmondta a megfellebbezhetetlen igazságot. Még gyereket szülni is jobban tudott, pedig egyszer sem próbálta gyakorlatban, elméletben viszont verhetetlen volt. Hozzá sem tudtam szólni, igaz, akkor még csak két gyerekem volt.
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
MűPa, Zászlótér

Möntör Máté (gitár), ifj. Farkas József (zongora)
"Hangulatkoncert"

18:00 : Budapest
MTA Zenetudományi Intézet

Hlavacsek Tihamér (zongora), Wiedemann Bernadett (ének)
Kodály, Lajtha, Dohnányi és Liszt dalai
KURTÁG: Játékok (válogatás)
KODÁLY: Székely keserves
BARTÓK: Kilenc kis zongoradarab (válogatás), 14 bagatell
LISZT: Ave Maria, Legenda no.2

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Rachmaninov Trió:
Mikhail Tsinman (hegedű), Natalia Savinova (cselló), Viktor Yampolsky (zongora)
"Budapesti Moszkva Napok"
HAYDN: G-dúr trió, Hob. XV:25
MENDELSSOHN: d-moll trió, Op.49
CSAJKOVSZKIJ: a-moll trió, Op.50

19:00 : Budapest
Magyar Rádió Márványterme

a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekar szólistái
"Ránki György 110"
RÁNKI GYÖRGY
Ballada és ellenballada az ifjúságról 4:50
Pentaerophonia
Don Quijote és Dulcinea
A hétfejű sárkány szerenádja
Lúdapó meséi

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Rost Andrea (szoprán), Vigh Andrea (hárfa)
GLUCK: „Che farò senz’Euridice?” – Orfeo áriája az Orfeo és Euridice című operából
HÄNDEL: „Ombra mai fu” – Xerxes áriája a Xerxes című operából
HÄNDEL: C-dúr chaconne, HWV 484
JOHN THOMAS: The Minstrel's Adieu to his Native Land
BELLINI: „Oh! quante volte ti chiedo” – Júlia áriája a Rómeó és Júlia című operából
BALLINI: „Casta Diva” – Norma áriája a Norma című operából
DONIZETTI: „Prendi, per me sei libero” – Adina áriája a Szerelmi bájital című operából
DONIZETTI: „Regnava nel silenzio” – Lucia áriája a Lamermoori Lucia című operából
DONIZETTI–ROMAN MOSSHAMMER: Hárfa szóló a Lammermoori Lucia című operából
WALTER-KÜHNE: Fantázia Csajkovszkij Anyegin című operájának témáira
VERDI: „È strano, è strano!” – Violetta áriája a Traviata című operából
PUCCINI: „Vissi d'arte” – Tosca imája a Tosca című operából

20:00 : Budapest
Trafó

"10 éves a Bélaműhely"
Szépen játsszál mer’ elveszem!
A mai nap
született:
1942 • Hamari Júlia, énekes
elhunyt:
1695 • Henry Purcell, zeneszerző (sz. kb. 1659)
1938 • Leopold Godowsy, zongoraművész (sz. 1870)