vissza a cimoldalra
2019-10-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11440)
A csapos közbeszól (95)

Jonas Kaufmann (2418)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4588)
Simándy József - az örök tenor (632)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3458)
Erkel Színház (10335)
Élő közvetítések (8204)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1781)
Franz Schmidt (3437)
Gioacchino Rossini (1027)
Erkel Ferenc (1066)
Kimernya? (3253)
Lisztről emelkedetten (965)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4401)
Balett-, és Táncművészet (5897)
Amatőrtől a Zenetudósig... (avagy, ki ért jobban a Muzsikához?) (275)
Polgár László (268)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - José Cura (Búbánat, 2008-02-19 09:16:44)

 
477   Heiner Lajos • előzmény476 2016-03-12 13:44:24
Cura maga a két lábon járó összművészet. Tervezek egy autót venni, nem Audi lesz.
476   Búbánat 2016-03-12 12:09:21
A Fidelio honlapjáról másolom át ide:

José Cura Győrben dirigál

(UM)2016.03.09. 07:42


Minden idők egyik legnagyobb drámaírójának, Shakespeare halálának 400. évfordulóján Verdi Otello című operájának koncertszerű előadásával várja közönségét a Győri Filharmonikus Zenekar április 23-án az AUDI Arénában.

A világ egyik legismertebb opera előadásának különlegessége, hogy a karmesteri dobogón a címszerep legendás alakítója, a magyar és a győri közönség előtt is jól ismert világhírű énekes és karmester, José Cura áll majd. José Cura nem csak karmestere, hanem az előadás rendezője is és a színpadi látványkép megalkotója. Az előadás neves nemzetközi és hazai operaénekesek közreműködésével valósul meg.

A címadó főhős, Otello szerepében Christian Juslin énekel, Desdemonát Gabrielle Philiponet alakítja, míg Jago személyét az olasz operaiskola egyik kiemelkedő fiatal énekese, Pierro Terranova formálja meg. További szerepekben jól ismert hazai énekesek, Kálnay Zsófia, Boncsér Gergely és Bakonyi Marcell tűnnek fel a színpadon. A hangversenyen közreműködik a Nemzeti Énekkar, karigazgató Somos Csaba.
475   Petyus • előzmény472 2015-08-28 16:58:15
Nem, ott Domingo fog fellépni, a nagyvezír századik születésnapján, Mefiszto rondóját énekli majd.
474   Búbánat • előzmény472 2015-08-28 16:52:49
De akkor oda is magával viszi Rostot?...
473   Edmond Dantes • előzmény472 2015-08-28 16:40:19
Azt követően pedig a 2024-es budapesti olimpia megnyitóján: vö. 1992 Barcelona, M.Caballé (& Freddy Mercury)
472   Heiner Lajos • előzmény471 2015-08-28 10:35:13
Legközelebb a felcsúti stadionban lép fel?
471   Búbánat 2015-08-28 10:29:16
A Bartók rádió ma este közvetíti:

19.35 – 21.2 José Cura áriaestje

Josá Cura mellett fellépett: Rost Andrea – szoprán

/Győri Audi Aréna, 2015. május 3./

Km. a Győri Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Berkes Kálmán

1. Leoncavallo: Bajazzók –
a) Prológ (Cura)
b) Intermezzo
c) Canio áriája I. felv. (Cura)
d) Madárdal (Rost)

2. Puccini: Manon Lescaut – Intermezzo

3. Gounod: Faust - Ékszerária (Rost)

4. Rossini: A sevillai borbély - Figaro belépője (Cura)

5. Cilea: Adriana Lecouvreur - Adriana áriája I. felv. (Rost)

6. Puccini: Tosca - Levélária (Cura)

7. Verdi: A végzet hatalma – Sinfonia

8. Verdi: Otello –
a) Otello monológja III.felv. (Cura)
b) Ave Maria (Rost)
c) Otello halála IV. felv. (Cura)

9. Verdi: Nabucco – Nyitány

10. Verdi: Traviata - a) Szerelmi kettős és Violetta áriája I. felv. (Rost, Cura)

Ráadások:
a) Lennon-McCartney: Yesterday (Rost, Cura)
b) Puccini: Turandot - Kalaf áriája III. felv. (Cura)
c) Verdi: Traviata - Bordal (Rost, Cura)

(Ism. szeptember 9., 12.05)
470   Ametiszt • előzmény469 2015-06-08 13:41:40
Kedves Telramund, köszönöm a kedvességed, már olvastam.Talán ha elolvasod többet megtudsz róla.
469   telramund 2015-06-08 13:29:18
Kedves Ametiszt most láttam ,hogy az Opernglas 2015 júniusi számában egy nagyobb képes riport van Jose Curaról!
468   Búbánat • előzmény423 2015-05-11 10:33:30
Talán ma (2015. május 11.) a "helyén lesz" a Duna TV-ben Mahó Andrea - José Cura közös koncertje felvételének sugárzási időpontja: 22.35 - 23.50

A koncert vendége volt: Miller Zoltán

A művészek Leonard Bernstein, Giacomo Puccini, Andrew Lloyd Webber, John Lennon műveiből adtak válogatást.

Közreműködött még a Hungarian Studio Orchestra és egy 60 fős gyerekkórus is.

(2015. február 21. Papp László Budapest Sportaréna)
467   telramund • előzmény461 2015-05-05 23:40:31
A jelenlevő közönség olyan ritkán értékeli a "teljesítményt" rosszul reagálva,hogy arra igazi véleményt nem lehet alapozni.
Csak a Rigoletto borzalmat tudom friss példának felhozni arra,hogy mennyire nem lényeges a teljesítmény a bravóhoz!
466   telramund • előzmény460 2015-05-05 23:36:21
Nem ismerésről szó sincs.Változatlanul tényekről van szó!
Nekem bőven elég és nem is kell hozzá kutatnod,hogy mit tudsz Ines Salazarról?És a nem Wikipaedia érdekel elhiheted.Csak Muti és Cura rossz viszonya??????
465   Búbánat • előzmény464 2015-05-05 23:25:07
Az utolsó mondatod akár rejtett, keserű-fájdalmas konklúziónak is tekinthető.
464   Ametiszt • előzmény463 2015-05-05 22:28:55
Kedves Búbánat!

Értem én mit akartál mondani, de a tényeket ne feledjük el.Mindig ugyanaz az 1-2 fórumozó érez arra késztetést, hogy azonnal agyonvágjon egy induló témát ezen a topicon- pl. amit te belinkelsz, egy kedves, lelkes, nem túl hosszú és mélyen szántó, de szem és fültanúként megerősíthetem, találó és igaz megállapításokat tevő írást egy koncertről, Curáról kedvezően. Aztán még hozzájuk szokott kapcsolódni, szintén negatívan néhány új, ismeretlen felhasználónevű forumozó is, rövid, de velős, megfellebbezhetetlen, az általuk írt negatívummal egyetértő kijelentésekkel. Pl. "Ez igaz, ez korrekt megjegyzés, stb." Ez a RECEPT.
Nehogy már ez legyen az általános kép. Jelen esetben is min. 2-2 az állás. Más meg úgyse ír de, mert nem érdekli a téma vagy nem volt ott. És igen Rost Andreáról is szót kell ejteni, aki kiválóan énekelt és nagyszerű partner volt végig, humorérzékből is jól vizsgázott.Kérdezd meg tőle a véleményét a Facebookján, de egyszerűen nem értem, miért gondolod, hogy ez számítana is valamit a témában.
463   Búbánat • előzmény462 2015-05-05 22:04:47
Tudom. Ez csak egy szokásos költői kérdés-óhaj volt a részemről, aminek hangot adtam - benne van a válasz, a felelet. Rostot pályakezdő korában minden héten interjúvolták a rádióban, tévében, nyomtatott sajtóban. Ezt a hagyományt - nem a bulvárban - fel kellene eleveníteni - erre itt az apropó!
462   Myway • előzmény436 2015-05-05 21:57:49
Ez az amire örökké várhatsz!!!
461   Búbánat • előzmény441 2015-05-05 21:51:56
Kedves Ametiszt!
Köztünk nincs semmi félreértés. Nem voltam ott Győrben, belinkeltem a beszámolót. Rostról és Curáról. Én mindig szeretek olvasni pozitív irányú beszámolókat, kritikákat; ha erre érkezik egy negatív irányú hozzászólás, mindig felteszem magamnak a kérdést: hogy és miért lehet (kell) ennyire ellentétesen megítélni egy előadást, koncertet. Ami különösen érdekes, megint csak Curán „csattan az ostor”, csak róla értekezünk itt, mintha Rost ott se lett volna. Ezért is, igen, kíváncsi vagyok most már a másik, „hazai” fellépő, kiváló művészünk, Rost Andrea - a véleményére is; „hallgassuk meg a másik felet” is. Meg kellene tőle kérdezni: hogy látja „kívülről” Cura szereplését. Ha hinni lehet a cikk lelkendező beszámolójának – és miért ne lehetne hinni? – akkor Rost nemcsak a kötelező, udvariassági, „kollegiális” dicsérő szólamokat hozná fel, hanem őszinte, objektív, szakmai véleményt is tudna mondani Cura jelenlegi hangi teljesítményéről – állapotáról. És persze, hogy az pozitív lenne. De mégis, megnyugtatna, hogy a jelenlévő közönség méltán ünnepelte a fellépő hírességeket.
Még ha elfogult is lenne Rost, hihetőbbnek fogom tartani szavait, mint azokét, akik rendszeresen ideírnak, Curát minduntalan, mindannyiszor elparentálják, esetleg egy régebbi rossz emléküket kivetítve és abból végletes következtetésekre jutva.
Én ott voltam Cura pesti Otellóján, és remek hangi kondícióban találtam, énekében és szerepmegformálásában éppen azt szerettem és élveztem, amit más tenoroknál esetleg hiányolni, felhánytorgatni lehetne, de nála azt megvalósulva volt szerencsém láthatni-hallhatni. Sajnálom, hogy nem jutottam el Győrbe! Majd a televízióban biztos lesz egy összefoglaló erről a nevezetes gáláról, akkor azok is véleményt nyilváníthatnak, akik ott sem voltak – velem együtt.
460   Ametiszt • előzmény455 2015-05-05 21:07:14
Telramundban pedig azt kedvelem, hogy jobban ismer engem és többet tud rólam, mint saját magam. Majd felkérem életrajzírómnak, hiszen ő jobban tudja mikor, mit csináltam, kiért rajongtam, hol tévelyedtem el.Jaj, csak azok a megtalálhatatlan archívumok ne okoznának mindig gondot ..
459   Ametiszt • előzmény457 2015-05-05 21:04:05
Ni, érdekes, egy új, ropogós, friss nickname. Vajon kit takarhat?
458   Ametiszt • előzmény456 2015-05-05 21:02:42
Ha a 435-ös bejegyzésedre gondolsz, akkor nem, nem korrekt, amit írsz. Csupán egy forrásból idéztél, ebből, ami nem más, mint a „Il Corriere della Grisi”, igaz tényleg idézőjelek között, sőt még le is fordítod:
Carmen alla Scala….non pervenuta.
by Giulia Grisi, Scritto il 23 marzo 2015
Ez számodra „egy abszolút megbízható és hozzáértő zenei folyóirat”, hát ezen lehetne vitatkozni.
Máshol nem találok tőled hivatkozást több helyről utóbbi kis üzenetváltásainkban.
457   Pristaldus 2015-05-05 20:35:53
Sosem szerettem a felfújt hólyag Curát!
Most már öreg is, és a hangja is megkopott.
Azért még mindig szeretik a nők. (Is!)
456   parampampoli • előzmény448 2015-05-05 20:13:11
Én se a magam véleményét mondtam, hanem idéztem több forrásból, korrektül, itt-ott még idézőjellel is. Tessék olvasni.
455   telramund • előzmény454 2015-05-05 18:53:20
Azt nyilatkozom ki ,amit tudok.Gondolod,hogy majd keresgélni fogom a" hangtalan"(?) tenorodról szóló riportokat.Annyi van ilyesmim,hogy napokig kereshetném.Nem kell elhinned semmit!Ami pedig tény az tény.Hogy sohol sem voltál,amikor már Curat régen kedveltem és mivel azt sem tudod ki volt ,van ,lesz Inez Salazar a témát mára be is fejeztük.További jó rajongást!
454   Ametiszt • előzmény453 2015-05-05 18:16:07
Arra kértelek idézz, nem arra, hogy kinyilatkoztass.Nem írtál le semmit,vádaskodsz.


453   telramund • előzmény452 2015-05-05 18:00:11
Figyi,amit én leírok az úgy van! Tetszik ez avagy nem sajnos mellékes!
Örülök ,hogy ott voltál azon a Forzán.Akkor tudod a körülményeket is ugye? Vagy talán nem ?
Ha Curával nem lett volna megelégedve Muti repült volna a premierből ,mint Inez Salazar(gondolom mond a név valamit).Állandóan okosabb akarsz lenni mindenkinél.
Lehet,hogy Te Curával beszélő viszonyban vagy .Én viszont azokkal akiket csepült, ha kellett ,ha nem!
És szerintem Cura abban az időben volt a kedvencem ,amikor azt sem tudtad ki az!
452   Ametiszt • előzmény449 2015-05-05 17:20:29
1) Ugyan, mit hordott össze Cura többi tenorról és Gruberováról? Nevetséges, ezek a te rágalmaid, idézd be a szöveget, forrást, vagy meg se említsd.
2) Ha annyira bennfentes lennél, akkor tudhatnád, hgy már azon az 1999-es Forza premieren egyáltalán nem volt felhőtlen a viszonyuk Mutival....
451   telramund • előzmény450 2015-05-05 17:14:14
jav:Lukács Gyöngyi

Ez a páros énekelte később Bécsben az Andre Cheniert is.Még akkor is jó volt Cura,bár hagyott ki magas hangokat.
450   telramund • előzmény438 2015-05-05 17:11:09
Cura kapcsolata Mutival régen nem volt rossz.Bizonyára láttad azt a Forza-premiert,amiben Lukács Gyönygyi volt Leonora és Cura Alvaro.Mindketten fantasztikusan énekeltek!
449   telramund 2015-05-05 17:04:24
Igaz nagyon kedveltem Curat mindaddig,amíg nem kezdte a cirkuszt a plebejuskodást a műfajjal.Amíg nem hordott össze, vissza mindent a többi tenorról,akik szerint már a múltat képezték 2o évvel ezelőtt is(??) és, amíg Gruberováról nem,mint egy öreg múzeumi tárgyról beszélt,aztán kiállt Pollionet énekelni sorozatban Vele.Ja és ,amíg volt hangja.Mert volt az kétségtelen!
Sajnos nem vagyok egy hűséges típus.Lelkesedni csak addig tudok,,amíg meghat valaki voceja.Ravatal mellett nem szeretek állni!
448   Cilike 2015-05-05 16:16:59
Amit nem láttam, nem hallottam, arról NEM TUDOK VÉLEMÉNYT MONDANI. Ennyi. Ha mégis, akkor az inkorrekt dolog. Gyűlölködni lehet máshol is.
447   parampampoli • előzmény443 2015-05-05 14:51:36
Egyébként összetévesztesz telramunddal, ő kedvelte egy időben Curát, én sose. Elismertem, hogy szép hanganyaga volt. Láttam vele kb. 3 jó előadást felvételről. Egyet élőben is. Stílusát és cirkuszait utálom az első perctől. Nem véletlenül.
446   parampampoli • előzmény443 2015-05-05 14:49:22
1.A szakmaiságról próbáltam írni, nem értetted meg, nem baj.
2. Bruson Cura barátja??????????
3. Cura már réges régen nincs az élvonalban, csak a te élvonaladban.
4. Sokaknak tetszik Bocelli is, Bartoli is és még sokan mások. Ez nem bizonyít semmit a minőséget illetően. A VV 7-et is sokan nézik...
445   parampampoli • előzmény444 2015-05-05 14:43:19
Elment, tetszett, megírta, oké.
Nem ment el, megírta más véleményét, aki ott volt, oké.
Így teljes a kép. És kerek a világ.
444   Cilike 2015-05-05 14:37:07
Komolyan nem értem. Ha valaki elment, tetszett neki megírta, oké. Ha valaki utálja, nem ment el, nem hallgatta meg, leszólja, miért??? Miért kell ez? Akinek meg tetszett, szerintem ne törődjön a negativizáló, széttrollkodó szándékkal.
443   Ametiszt • előzmény442 2015-05-05 14:32:42
1) Mi köze Curának Bocellihez és Milánóhoz, az egy másik esemény, nyilván ott is volt közönség. Ne legyen közönség egy koncerten, ne nyilvánítsa ki tetszését, mert az szakmaiatlan? Ez milyen érv, mire bizonyíték?
3) Cura ma is ott van az élvonalban, csak te nem hallgatod, téged nem érdekel, miért is tennéd? Számodra valamiért 1999 óta nem létezik, mint mondtad egyszer (addig talán kedvelted), azóta 16 év telt el, ő még mindig ott van az élvonalban,csak te nem tudsz róla, hiszen nem érdekel, nem szereted, ez nem baj, csak ne állíts valótlanságot.
4) a te 4)-es pontos továbbra sem érv semmire sem. De speciel Bruson Cura egyik legrégibb kollégája és barátja, már ha ezt figyelembe akarnád venni ...
5) Sokaknak tetszik Cura művészete, ékes bizonyíték erre a győri 3500-as nézőszám
442   parampampoli • előzmény438 2015-05-05 14:18:30
1. Elmegyek Győrbe, még messzebb is, ha olyan énekeseket hallhatok, akikért érdemes utazni. Cura nem ilyen.
2. Hogy neked tetszett, az nem kérdés. Azért írtam, hogy felesleges volt ennyit írnod, mert ha Cura végigmarkírozza, végigsóhajtozza, végignyögdécseli az estét, neked akkor is kolosszális és csodás lenne.
3. A dolog fordítva áll: te tartod hülyének és süketnek, aki nem hallja jónak Curát. Jobb ha tudod, hogy a szakmában már senkit nem találsz, aki egyetlen jó szót mondana róla. Kinek tetszik? A dilettánsoknak. (Te ajánlottad a jelzőt, én csak elfogadtam.)
4. Nem röhögnél, ha hallottad volna a két neves bariton -- egyikük nem mellékesen az egyetemes énekművészet egyik legnagyobb alakja -- véleményét szerelmetes barátodról. Ő is, ők is dilettánsok lennének? Neked biztos.
5. Ováció, dobogás koncert végén? És??? Bocelli is nagy ovációt kapott a milánói Dóm előtt múlt héten. Attól még úgy énekelt, ahogy és a szorosan vette szakmának az a véleménye róla, amit.
441   Ametiszt • előzmény436 2015-05-05 13:55:22
Kedves Búbánat!
Ezt komolyan gondolod? Milyen "kollegialitásról" beszélsz, meg objektív elmondásról, mire gondolsz, talán ez egy összeesküvés elmélet részedről, nem lehet tudni Cura énekművészetéről, azt mástól kell hallani, te nem tudod megítélni saját magad számára? Az élet nem erről szól! Menj el a koncertre nézd meg és utána mondd el a véleményedet. Legutóbb meg is tetted Otellója kapcsán. Nincs itt semmi titok!!
440   parampampoli • előzmény438 2015-05-05 13:48:53
Úristen... ennyit locsogni feleslegesen!!
439   Werbőczy • előzmény436 2015-05-05 13:48:46
Őszinte véleményt Rosttól?
Elöbb fognak a hegyek megmozdulni és két lábon járni!
438   Ametiszt • előzmény435 2015-05-05 13:42:45
Fantasztikus koncert volt. Csak elismerés illeti a Győri Filharmonikus Zenekart, a zenészeket és Berkes Kálmánt, vezetőjüket, karmesterüket annyira csodálatosan játszottak vasárnap esti a győri Audi Arénában 3500 néző előtt. Nagyszerű volt a technika, hangosítás, a kivetők és a mi nézőközönség elvarázsolódtunk teljes két órára. Kitűnően szólt a zenekar, ha csak egy szimfonikus koncert lett volna a programban, akkor is teljes élménnyel távoztunk volna, de ez igazi opera élmény volt. José Cura és Rost Andrea csak most, a győriek meghívására léptek fel együtt egy ilyen nagyszabású koncerten hazánkban, mégis olyan természetes partnerei voltak egymásnak, mintha évek óta együtt énekelnének. Kivételes minőségű volt a koncert, Cura bomba formában volt, egyedi, meleg, bársonyos hangszín, fényes csúcshangok, igazi italianata stílus, színgazdagságság, dinamika, szenvedély, óvó figyelem a partnerek felé és sziporkázó humor, mind megmutatkozott, ezek az ő egyedi védjegyei. Két Otello szólója (Dio mi potevi..,..Niun mi tema) maga volt a dráma teljes keresztmetszete, megható, fájdalmas, őrült, könnyes vallomás, az est egyik fénypontja. Rost Andrea is gyönyörűen énekelt, leginkább a Traviata blokkban volt elemében. Az igazi csemege kettejük Traviata duettjének udvarlás-hódítás tréfás-komoly játéka volt az egyszer színpadi díszlet adta helyzetkomikumokat is kihasználva. A koncert a négy ráadással pedig humorral és improvizációval gazdagon megszórt örömzenéléssel végződött. Hosszú percekig szóló, többszöri vastaps, ováció, lábdobogás, mi nézők még tovább is kitartottunk volna, nem mi álltunk fel a helyünkről, a színpad ürült ki a végén, mert különben sose megyünk haza. Többet nem is akarok írni erről, el kell menni és megnézni, Győr nincs olyan mesze, hogy két ilyen nagyszerű művészt halljon, lásson az ember.
Parampampolinak szerettel:
Szerintem Cura Prológja az opera reklámja hogyan lehet élvezettel és humorral közvetíteni egy TÖRTÉNETET, igen a tribün felső részéről indulva a közönség sorai között felsétál a színpadra és közben nemcsak kezet ráz a nézőkkel, de el is MESÉLI mit fognak látni az előadásban.
Más: Láttam Cura márciusi Don Joséját a Scalában, kitűnő volt. Én az utolsó, 3. előadást láttam és a nézők búúzás nélküli (!) tíz perces tapsa mindent elmondott az előadásról (a milánói újságokban nem olvasol erről). És nem a kakasülőn ültem, mindent teljes pompájában láttam a színpadon. Garanca Carmenét és Cura Don Joséját, amit bárhol, bármikor újra megnéznék, nagy élmény volt. És képzeld, a rendezés is tetszett, amit pedig a helyi sajtó skandalumnak aposztrofált és a nézők búzása kísért már anno a 2009-es bemutatón is. Lehet a helyi és más újságokat idézem, meg ismerősöket, amit elolvas az ember, aztán jót nevet rajta, főleg ha tudjuk ennek politikai szálait is (Cura és La Scala/Muti viszonya a múltban, ill. a mostani intendáns ellen divat szólni, hiszen ő Mr Alexander Pereira). Több kommentár nem kell ehhez. Szóval azt ne várd, hogy onnan Curát dicsérő kritikát olvasol majd. El kell menni és megnézni! Nekem nem a „Corriere della Grisi” a mérce, meg amit mások mondanak, hanem amit élőben megnézek. Neked pedig mindenki dilettáns, aki más véleményen van. Pedig a művészetekben az a szép, hogy ahány befogadó, annyi vélemény létezik. Számomra egyszerűen röhejes, hogy az az az érved, mit mondott az ismerősöd, vagy akár Nucci, Bruson vagy éppen Rost (egy öltözőtök van talán???) „véleményét” próbálod idézgetni??? Nekem elég csak arra hivatkoznom, hogy legutóbb arra szólítottad fel a Momus olvasóit, hogy sürgősen adják el a jegyeiket, olyan szörnyű volt Cura Otellója a MÁO-ban, amit csak a szünetig bírtál nézni a főpróbán. Nekem nem az a mérce, és nem azért írok ide, hogy ki tud egy topicot leghatékonyabban szét trollkodni (mint ahogy „egyesek tették” Cura fenti Otellója kapcsán). Ott, akkor neked is nagyon érlelődött egy húzós eltiltás, de nem te kaptad sajnos.(vissza lehet olvasni ..)
437   parampampoli • előzmény436 2015-05-05 13:09:12
Én is... de hogy nem fogja elmondani az őszinte véleményét, abban biztosak lehetünk. (Én hallottam privátban Nucci és Bruson véleményét, egyiket közvetlenül tőle, a másikat egy közös barátnénktól, elég is volt. Sajnos nem vagyok felhatalmazva, hogy idézhessem...)
436   Búbánat • előzmény435 2015-05-05 13:00:03
Rost Andrea véleményére is kíváncsi lennék: aki szakmabeliként és énekes partnerként közreműködött a gálán - tegye félre a "kollegialitást" és próbálja meg objektíve elmondani, hogyan tapasztalta meg Cura énekművészetét. Mi tetszik, mi nem tetszik benne. Mert bizonyára van saját véleménye - függetlenül az együtt éneklés örömétől és a győri sportcsarnok közönségének lelkesedésétől. Én kíváncsi lennék rá.
435   parampampoli 2015-05-05 12:49:26
Az alábbi írás szerzője bizonyára Berlusconi Il giornale nevű lapjától érkezett... kb. annyira is hozzáértő, mint az a "kritikus" aki ott megdicsérte az O mio babbino caró-t az André Chenierből. Nekem énekesnövendék ismerősöm volt a koncerten, maga is tenor, és azt mondta, hogy Cura borzalmas volt, hallgatni is rossz, azt lehetett volna illusztrálni rajta, hogy nem szabad énekelni. (Kézfogással üdvözli a nézőket, miközben a Prológot énekli... oh, jaj, még elképzelni is rémes.) Én neki hiszek, például azért is, mert Cura márciusi Don Joséjáról a Scalában egy abszolút megbízható és hozzáértő zenei folyóirat az alábbiakat írta:

"Collocare un cast dove nessuno è in grado di far qualcosa di valido nella cornice di un allestimento invedibile, di cui non è più il caso di parlare, è stata ricetta perfetta per una serata faticosa, dura da sentire e senza alcun conforto visivo. E non è stata solo questione di José Cura che, stando al chiacchiericcio degli habitué, sarebbe stata la pietra dello scandalo.
José Cura oggi canta malissimo, e quando era un tenore nel pieno delle sue capacità cantava comunque male, con i modi e lo stile che oggi tanto piace in certi tenori di gran moda che si collocano nella corrente del delmonachismo/corellismo più deteriore. Oggi Cura non va più di moda, è un cantante esausto, e la nostra accorta direzione artistica ce lo propone per ben due opere dopo la catastrofe dei Pagliacci ultimi scorsi. Le cose sono andate come previsto nel canto e nell’esito, né vale soffermarci a narrare una serata imbarazzante, mentre meriterebbe soffermarsi più a lungo su chi scrittura…"


Fordítás: Olyan szereposztást elhelyezni egy nézhetetlen produkció keretébe, amelyben senki nincs azon a szinten, hogy valami érvényeset csináljon, tökéletes recept volt egy fárasztó estére; kemény meghallgatni, bármilyen vigasz nélkül a szemnek. És nem csak a Cura-kérdés miatt, aki a közbeszéd szava szerint a botránykő lett volna. Cura ma pocsékul énekel, és mikor képességeinek teljében volt, akkor is rosszul énekelt, olyan módon és stílusban, amely annyira népszerű a legrosszabb delmonachizmus és corellizmus mai áramlatának bizonyos divatos tenorjaiban. Cura ma már nincs divatban, elfáradt énekes, akit a mi gondos művészeti vezetésünk a legutóbbi idők Bajazzóinak katasztrófái után mindjárt két műben is felkínál nekünk. A dolgok úgy zajlottak, ahogy várható volt, énekben is, a végkimenetelben is, nem is éri meg hosszan elidőzni és beszélni egy kínos előadásról, miközben érdemes lenne hosszabban elidőzni azon, aki szerződteti… „
434   macskás 2015-05-05 12:39:50
434
433   Búbánat 2015-05-05 10:51:30
José Cura és Rost Andrea – elbűvölték egymást és a közönséget

Infovilag.hu, 2015-05-03 23:04 - Peredi Ágnes

„…annyira vagyok férfi, amennyire nő az, aki bejött a szobába” – írta Karinthy Frigyes, és ez persze, fordítva is igaz: annyira nő a nő, amennyire férfi a férfi. Hát ez esett meg Győrben José Cura és Rost Andra koncertjén. A győri aréna nem is olyan, mint a budapesti sportcsarnok. Szebb, ízlésesebb és jobb az akusztikája. Itt nem kell megalkudni a színvonal rovására, ha operaénekesek lépnek a pódiumra.

A pesti emberben lehet némi gyanakvás, milyen lesz az a koncert, amit az Audiról elnevezett sportarénában tartanak. (És amelyről azt mondja a helyi taxisofőr, hogy amit az Audi épít arrafelé, sokkal olcsóbban és gyorsabban készül el, mint amit a város.)

A győri aréna nem is olyan, mint a budapesti sportcsarnok. Szebb, ízlésesebb és jobb az akusztikája. Itt nem kell megalkudni a színvonal rovására, ha operaénekesek lépnek a pódiumra.

José Cura, aki mindig képes az első pillanattól közel kerülni a közönséghez, most egy oldallelátóról sétált be, miközben a Bajazzók Prológját énekelte, és kezet rázott néhány nézővel, míg elért a színpadra. Ott énekelt is, vezényelt is. A Győri Filharmonikus Zenekart, amelyet amúgy Berkes Kálmán dirigált.
Ahogy Cura vezényelt, az maga volt a szárnyalás. Hatalmas kivetítőn lehetett követni a keze, az arca rezzenéseit, ahogy a zenészek is láthatták. A velük való baráti, alkotó hangulat tapintható volt. Nem véletlenül szólt így a koncert közepe táján a közönséghez:
„Ez a zenekar lehetne londoni, berlini, New York-i, de győri. Az önöké, győrieké!”
Persze, hogy büszke taps volt a válasz, mert amit mondott, az igaz, és ahogy mondta, az őszinte volt.

José Cura bármit tett, énekelt, mindig őszinte volt és szívből szólt. Otello mély fájdalmát épp úgy élte át előttünk, mint Alfréd hódítását, ahogy megnyerte magának Violettát a Traviatában. Vagyis Rost Andreát, aki a koncert elején szende és erényes áriákat énekelt.
De a második rész csupa kacérság volt és hódítás. Violetta és Alfréd kettőse, áriája hatalmas érzelmi ívvel ragadta el nemcsak a közönséget, hanem José Curát, a férfit, akivel Rost Andrea eddig még nem szerepelt együtt.

Most kölcsönösen elvarázsolták egymást és a közönséget.
Ám mielőtt mindent elöntött volna a lila köd, feltört kettejükből a humor is. Helyben improvizálva énekelte el Rost Andrea másodszor is Margit Ékszeráriáját a Faustból. Az első részben, ahogy szokás, megbűvölve az ékszerektől. A második részben kacéran, megbűvölve, ámulatba ejtve José Curát. Miközben mindketten és a közönség is tudta: itt móka folyik. És persze briliáns ének és zene.

Meg tombolás a végére. José Cura egy szál gitárral kísérte kettejüket, a Beatles Yesterday című dalát. És a koncert végén – ahogy kell, elénekelte Kalaf áriáját a Turandotból, és a pezsgőáriát a Traviatából.

Ezt már hármasban, az ifjú Foki Dániellel. A Virtuózok tehetségkutató közönségdíjas baritonja is fellépett ezen az estén, Figaró áriájával, és a záró közös énekléssel.

Néha nagyon jó felmenni Pestről vidékre.
432   macskás 2015-05-01 11:10:51
432
431   Cilike 2015-04-30 15:34:08
Vokálisan hihetetlen volt a pasi, de amúgy zéró személyiség. Én nagyon szívesen hallgattam, de baromira nem mozdított meg bennem érzelmi húrokat. Akkor már a nagy hangú kategóriában Galouzin fénykorában jobban bejött, benne azért volt spiritusz.
430   Heiner Lajos • előzmény429 2015-04-30 14:19:02
Láttam vele a Margitszigeten az Aida első három felvonását, meg Bécsben mint Manricot.
Egy másik, sajnos nem elég becsült, remek tenor volt Cecchele.
429   telramund • előzmény427 2015-04-30 12:51:10
És ebben bizony igaza is van.Volt szerencsém fénykorában Bécsben hallani.Fantasztikus volt!
428   Heiner Lajos • előzmény427 2015-04-30 11:31:36
Otelloját.
427   Heiner Lajos • előzmény419 2015-04-30 11:31:04
Giacomini Oellojat néhai atyai barátom, Alan Blyth többre értékelte, mint Domingoét.
426   Myway • előzmény423 2015-04-29 20:32:43
Az is lehet, hogy ez már a győri koncert felvétele lesz Rosttal!
425   Búbánat • előzmény423 2015-04-29 18:02:17
Én is köszönöm. Nem lehet hinni a műsorújságoknak már. Nem ez az első eset...
424   telramund • előzmény423 2015-04-29 16:54:08
Köszönöm!
423   Ametiszt • előzmény422 2015-04-29 15:15:01
De az volt.
A koncertfilm időpontja változott: május 11, 22:30 Duna TV.
422   telramund • előzmény421 2015-04-29 15:07:20
Nem ez volt?

23:40, Kedd (április 28.), DUNA Televízió
MüpArt classic - Formációk - Az Amadinda és a Pannon Filharmonikus Zenekar
421   Búbánat • előzmény416 2015-04-28 21:43:19
Ma éjjel a DUNA TV sugározza

23.40 – 00.55:

Mahó Andrea és José Cura koncert

(2015. február 21, 19:30 Papp László Budapest Sportaréna)

(75 perc)

„Igazi zenei csemegének számít José Cura és Mahó Andrea közös koncertje. A világhírű argentin sztártenor és az eMeRTon, valamint Artisjus díjas énekesnő repertoárjában olyan világhírű zeneszerzők művei szerepelnek, mint például Leonard Bernstein, Giacomo Puccini, Andrew Lloyd Webber vagy John Lennon. A műfajok és hangulatok közötti zenei utazásban a művészeket kísérő Hungarian Studio Orchestra és egy 60 fős gyerekkórus is segít. A koncert vendége Miller Zoltán.”
420   parampampoli • előzmény419 2015-02-25 20:17:08
-:)))))
419   szálkák 2015-02-25 19:15:15
José Curától elnézést kérek, de a kedvencem. Giacominit kevéssé ismerők számára:
Fedora, Amor ti vieta
418   szálkák 2015-02-25 19:04:27
Jav.:Radames
417   szálkák • előzmény412 2015-02-25 19:00:40
A hajókürtöt leénekelte a Dunán, mikor '87-ben [url]http://www.szinhaziadattar.hu/web/oszmi.01.01.php?bm=1&as=4236&kv=188069;Radamest[url] énekelt a Margitszigeten. Igazi hőstenor! A szánk tátva maradt, mikor megszólalt.
416   Búbánat • előzmény414 2015-02-25 18:30:51
José Cura & Mahó Andrea a Papp László Arénában – fotógaléria

Felejthetetlen José Cura és Mahó Andrea koncert a Papp László Arénában

„Egy olyan koncertet élvezhettünk végig mely valóban és olyan értelemben is gazdag élményt nyújtott, hogy a műfajok közötti átjárással egy zenei utazásra vitte el a közönséget, melyben a zenei világ számos stílusába, hangulatába, előadásmódjába is betekintést nyert a hallgató, néző.”

/Zene.hu – 2015.02.24./

„A koncert rendkívül színes és változatos hangulatokkal, stílusokkal és műfajokkal tele tűzdelt este volt, ahol megtörtént, hogy José Cura maestro egy gitárt lejmolt a zenekar gitárosától, mely hangszer innentől vissza-visszatért kezébe és szerelmes, vagy éppen Beatles dalokat adott elő, de a vége felé még egy kis dobot is kipróbált. Andrea sok ruhát váltott követve a zeneművek hangulatát, melyet a maestro minden alaklommal viccesen szóvá is tett, majd a végén, amikor nem váltott ruhát, azt is, és a ráadásban egy Jam-session keretében José egy gitárral, a karnagy Úr pedig egy csellóval a kezében búcsúzott a közönségtől.”
415   Héterő • előzmény396 2015-02-21 15:07:29
Az eredeti Yesterday azért jobban tetszik; ha még azt is lehet tudni, hogy miről van szó, akkor méginkább (feliratos - 2 perc).
414   Búbánat • előzmény349 2015-02-20 20:40:43
Holnap:

José Cura - Mahó Andrea - Miller Zoltán koncert

Dátum: 2015.02.21. , 19:30 órakor
Helyszín: Budapest, Papp László Sportaréna színpada
413   Petyus • előzmény407 2015-02-20 15:54:43
Rejtővonóval. :)
412   telramund • előzmény411 2015-02-20 15:53:34
Giacomini egy kíváló tenor volt amíg énekelt!
411   Heiner Lajos • előzmény410 2015-02-20 14:50:29
Rost majd megmenti az estét.
Sajnálom Curat, fiatalon elég jó adottságai voltak, láttam bécsi bemutatkozását - de nem tudott igazán nagy lenni. A jóval kevésbé sztárolt Giacomini számomra jelentősebb tenor.
410   joska141 • előzmény407 2015-02-20 10:09:45
Tisztelt Heiner Lajos Úr!

Lehet abban valami, amit Ön ír. Mindenesetre ősz előtt még egy fellépése lesz nálunk, mint "Világsztár" a következők szerint:

Május 3 Vasárnap 19:00

José Cura, Rost Andrea és a Győri Filharmonikus Zenekar estje Világsztárok Győrben! Audi Aréna Győr
409   Heiner Lajos • előzmény399 2015-02-20 08:55:11
Nem lopta be magát prágai zenészkollégái szívébe. Tíz percet késett a próbáról, glédában állva várták a többiek. Ezek után elkezdett kedélyesen csevegni a portással.
Belekötött a rendezésbe, egy sziklát pl. 10 (!) centiméterrel arrébb rakatott.
408   Momo • előzmény407 2015-02-20 08:44:02
Nagy ügy ... egyesek meg évek óta játsszák az énekest... :-))))
407   Heiner Lajos • előzmény406 2015-02-20 08:37:00
Nem hivatalos, meg nem erősített forrásokból származó értesülések szerint e rendkívül sokoldalú művész az ősz folyamán ismét fellép Budapesten, és vonósnégyest fog játszani.
406   joska141 • előzmény393 2015-02-19 14:40:22
A pozsonyi Canio után:

Először ad Magyarországon könnyűzenei koncertet José Cura. Az argentin sztártenor február 21-én Mahó Andreával lép fel a Papp László Sportarénában, ahol nagyzenekari kísérettel ismert popszámok, musicalrészletek, világslágerek csendülnek fel.
405   macskás • előzmény403 2015-02-18 23:46:43
:))
Akkor azért aludtam ma annyit:)
404   macskás 2015-02-18 23:45:37
404
403   Héterő • előzmény402 2015-02-18 23:42:42
A macskák világnapja
402   macskás • előzmény401 2015-02-18 23:19:07
Köszönöm!
401   Heiner Lajos • előzmény400 2015-02-18 22:08:20
Részletgazdag, adekvát, lexikonnyi mennyiségű infót tartalmazó hozzászólásaidat mindig értékeltem.
400   macskás 2015-02-18 19:24:45
400
399   Búbánat • előzmény397 2015-02-16 21:49:51
José Cura ve Státní opeře: Otello bez kompromisů
398   Búbánat • előzmény397 2015-02-16 21:45:08

[url] http://operaplus.cz/jose-cura-ve-statni-opere-otello-bez-kompromisu/;
Otello on Thursday, January 29 [/url]
397   Búbánat 2015-02-16 21:42:47
Otello - Famous opera guest José Cura as Otello

„One of the most sought after contemporary tenors will perform in a production of the State Opera for the first time. José Cura accepted the offer from the director of the National Theatre Jan Burian and director of the National Theatre Opera and the State Opera Silvie Hroncová to perform the title role of Giuseppe Verdi's opera Otello [url] http://operaplus.cz/jose-cura-ve-statni-opere-otello-bez-kompromisu/;
on Thursday, January 29 [/url] and Tuesday, February 24, 2015.”
396   Haandel 2015-02-14 16:19:07
Yesterday
395   telramund • előzmény394 2015-02-13 10:48:54
Caniot igen (bár ebben a rendezésben?),de a Prológot nem kellene .(Azt pár éve ,amikor a STOP-ban énekelte kibúzták)
394   Petyus • előzmény393 2015-02-13 09:27:05
Akkor azt igazán nálunk is énekelhetné! Igazán testhez álló szerep!
393   ladislav kozlok 2015-02-12 23:45:29
J.Cura CANIO-t enekel Pozsonyban szeptember 19.ken.
www.snd.sk
392   Petyus • előzmény391 2015-02-12 23:38:58
Jó hogy itt volt.
Jövőre mit énekel?
391   Búbánat 2015-02-12 19:18:24

José Cura: "Lélekben fiatalnak érzem magam"

• 2015. február 11. -
• Szentgyörgyi Rita -
• Fidelio -

„- Otello emblematikus szerepe idestova húsz éve, a Claudio Abbado vezényelte 1997-es torinói előadás óta végigkíséri a pályáját. 2013-ban a Buenos Aires-i Teatro Colónban a rendezést és a díszlettervezést is magára vállalta. Miben változott az évek során az elképzelése erről a Verdi műről?

- Otello se nem hős, se nem nemes. Kezdettől ebben a deheroizált felfogásban játszottam, ami sokaknak nem tetszett, másoknak viszont bejött. Az én Otellóm inkább Shakespeare és Boito szövegére épül, mintsem kizárólag a tenor hős nagyságára. Huszonévesen még el kellett képzelnem a gyilkos szenvedélyt, a féltékenységet, amit egy középkorú férfi érez. Mára már, az ötvenes éveimben megvan hozzá az érettségem, hogy ne az elképzeléseimből táplálkozzak, hanem a saját élményeimből. Noha lélekben fiatalnak érzem magam, reggelente, amikor felkelek, bizony hol itt fáj, hol ott fáj a térdem, a vállam. Ezek a személyes tapasztalatok fontosak ahhoz, hogy belülről is megértsem Otello személyiségét a maga fizikai ritmusával együtt.”
390   telramund • előzmény388 2015-02-03 20:08:09
Szerintem nem erről a Tosca előadásról van szó a tv riportban.Lehet utánanézek.
389   telramund • előzmény388 2015-02-03 20:06:27
Na jó(2) hát ez a Corelli,akinél számomra jobb tenor nincs!Nem is születik,bár ezt előre nem lehet állítani
Van a Corelli és utána a többi tenor!
Ez egyébként az a parádés Tosca,amikor szétverték a végén a színházat majdnem a levél ária után.Az előadás végén pedig betoltak egy zongorát és az őrjöngő közönségnek Corelli elénekelt egy nápolyi dalt.Virginia Gordoni(Magyarországon is énekelt)volt Tosca.
388   parampampoli 2015-02-03 17:21:58
A kérdéses "Vittoria" (nagyon jó, valóban!!)

https://www.youtube.com/watch?v=EW1NrbEYhVE

Ez egy másik: (na, ilyet tényleg nem hallottam!)

https://www.youtube.com/watch?v=KqzZtMMylYw
387   tollnok • előzmény386 2015-02-03 13:30:50
Ja, hogy a főpróbával együtt három értem. Ok.
386   tollnok • előzmény385 2015-02-03 13:30:22
Eredetileg is három estére hívták? Mert úgy emlékszem a tavalyi új évad ismertetéskor még nem három estéről volt szó.
385   Búbánat 2015-02-03 12:30:00
Cura három előadáson énekli Otellót az Operaházban
384   Búbánat 2015-02-03 12:29:16
A negyedik tenor

(2010. 07.27. Szentgyörgyi Rita írása – HVG)

„[…] - Kritikusai szerint mégis Verdi Otellójának a szerepében írt operatörténelmet 1997-ben. Harmincöt évesen énekelte a torinói operában. Akkor kapta a „negyedik tenor” elnevezést – utalva Pavarotti, Domingo és Carréras triumvirátusára.
– Nem szeretem az efféle skatulyákat. Én az egyéniség hatalmában hiszek. Hogy valakit csakis önmagáért lehessen tisztelni. Épp ezért nem akarok senkinek sem az utódja lenni. De az elődje sem.
- Hallottam azért olyan vélekedést is, hogy sikereit a külsejének is köszönheti.
– Ez a megítélés különösen zavar. Nem vagyok „latin amorózó”. Úgy érzem, az elmúlt húsz évben eléggé bizonyítottam a profizmusomat – függetlenül a kritika emlegette ilyen-olyan érdemeimtől vagy hiányosságaimtól. A mai felszínes korban, amikor a média irányítja a közízlést, sokkal egyszerűebb hírnevet szerezni. Én mindenért keményen megdolgoztam. Szerencsére. Különben egy lennék a hullócsillagok közül, akik amilyen hirtelen feltűnnek, olyan gyorsan ki is hunynak. A könnyen jött siker után még nagyobbat lehet zuhanni.
- Miképpen dönti el, milyen szerepet vállal el, utasít vissza?
– Elsődleges szempont: mit bír el a hangom. Vokális adottságaimat én ismerem leginkább. Ha valakinek nincs kellő önismerete, hamar elvész a művészet „erdejében”. Én művészileg és „adminisztratíve” is magamat irányítom, milyen szerepeket mikor és kivel és hol vállalok el. Igaz, ritka a zene világában, hogy valaki nem a menedzsereire vagy az operaházak igazgatóira hallgatva építi a pályafutását.
- Van valamiféle „személyes forgatókönyve”, amikor egy-egy szerepre készül?
– Persze. Minden esetben az adott figura lelkiségét keresem, a belső konfliktusait. Vagyis: előbb lélektanilag tanulmányozom a szerepet, majd a saját hangnememhez illesztem. „Szépen énekelek”, ha épp azt követeli meg a szerep. És kevésbé szépen impulzív helyzetekben, mondjuk, épp Otello haldoklása közben. A színészi alakítás hitelessége, a „hihetőség” végett olykor akár hamis hangok is becsúsznak. Pontosan tudom, hogy az előadásmódnak ez a megközelítése negatív kritikákat is kiválthat. Ám csak el kell olvasni Verdi leveleit: az olasz zenedráma mestere dühös volt azokra, akik azt gondolták, hogy az ő zenéjét „bel cantóban” kell interpretálni.
- Ön nemcsak énekel, vezényel is. Sőt: az első volt, aki ezt a kettőt ötvözte fellépésein. Nem ritkán show-műsorrá alakítva az előadásokat.
– Mi ebben a különös? Egyébként szinte ugyanazért szokott kritizálni a szakmai közélet, mint amiért szeret a közönség. Ennek az ellentmondásnak az oka leginkább az: nem állok be a sorba, nem fogadom el a sémákat. Zenével foglalkozom, ennek az előadó -művészetnek minden ága érdekel az énekléstől a díszlettervezésen át a dirigálásig, rendezésig. Eredetileg zeneszerzésből és karvezetésből diplomáztam. Majdnem harminc voltam, amikor belevágtam az éneklésbe. „Lekettőzött” személyiség vagyok: Énekesként sem tudtam megállni, hogy ne szóljak bele a rendező dolgába.
- Aztán rendező is lett.
– Egy különleges előadással – La commedia é finita – debütáltam rendezőként. A Bajazzók modern átiratával. Van benne próza, pantomim, tánc, a bevezető monológot pedig én magam írtam. Majd Kölnben rendeztem az Álarcosbált, Karlsruhéban a Sámson és Delilát. Utóbbi annál is inkább közel áll hozzám, mert a hőstenorszerepek sorában a Sámson jelentette az eddigi legnagyobb kihívást számomra. A következő két évben három új produkcióra készülök: Puccini Triptichonját Nancyben állítom színpadra, a Parasztbecsületet és a Bajazzókat Buenos Airesben.
- Egyáltalán: nyitott a modern operaértelmezésekre?
– Azt hiszem, alapvetően nyitott vagyok. Persze azt nem szeretem, ha az egyediség puszta provokáció, ürügy a botránykeltésre. Tartózkodom azoktól a rendezői „megoldásoktól”, amelyek a komolyabb szakmai koncepció híján kimerülnek az értelmetlen modernizálásban, adott esetben a művészek vetkőztetésében. Kimondottan nevetséges, sőt veszélyes, amikor – például – meghamisítják a történelmi valóságot, vagy félreértelmezik a szerző szándékait. Ami engem illet: igyekszem következetes lenni magamhoz, az életemhez, a választásaimhoz. […] „
383   Búbánat • előzmény369 2015-02-03 12:26:53

Cura énekel – Domnigo vezényel – Puccini-áriák

Vélemények Cura Puccini-lemezéről
382   Werbőczy 2015-02-03 12:13:30
Mindent elárul a Cura és Mahó Andrea koncert. Ide süllyedt!
381   telramund 2015-02-03 11:52:52
Ametiszttel
380   telramund • előzmény371 2015-02-03 11:50:30
Aki ismer tudja mérhetetlen anyag van a birtokomban,nem 3 hanem 4-5oo énekesről 1985-től részben videón részben egyéb adathordozón.Hobbim lévén(vagy volt)nyilván a kedvenceim anyagát könnyen előkapom.De mivel ez a 9o-es években volt ,lehet még ezt is!Abban lehet igazság ,hogy Bariban volt a riport és talán Szegvári készítette?A lényeg a tartalom,ami viszont biztos és a "Vittoria".Nekem elég egy tenor védelme (bár már az sem érdekel kinek mi a vélemény róla)Cura pedig már nem.Így most ki is lépek a vitából,főleg
mert Ametisszel nem érdemes.Ha Cura a kedvence legyen.De nekem lehet kedvencem valaki mégis van,amiben nem jött be pl Kaufmann és az operett vagy Gruberova és a Traviata.Erről szoktam is regélni.Igaz vagy nem ?
379   parampampoli • előzmény378 2015-02-03 11:34:20
Kedves Ametiszt, te keresgélj az archívumokban, én meg hallgatok azokra az énekes kollegákra és karmesterekre, akik dolgoztak Curával, személyesen ismerik, és ők mondták ezeket nekem. Aki megolvas mindkettőnket itt, annak hisz, akinek akar.
378   Ametiszt • előzmény377 2015-02-03 11:23:40
Van aki riportról beszél, amit látott, de az nem ott és nem akkor készült, amikor mondja, talán nem is létezik, más másokra hivatkozik, akik ott voltak a jelenlétében mikor ilyen meg olyan kijelentéseket tett, stb. Tudtok bármilyen cikkre vagy interjúra hivatkozni, ami visszakereshető, hogy bárki ilyen kijelentseket tett volna? Aki ismeri Curát, az tudja hogy ezek képtelen állítások.
 
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Térszínház

Búcsúfia - 1956
Bucz Magor szerzői hangversenye a Corvin köz hőseinek emlékére

15:00 : Budapest
Erkel Színház

ERKEL: Hunyadi László

18:00 : Budapest
FUGA

Kéringer László (ének) és Borbély László (zongora)
"Kunst in dem FUGA"
MOZART: Abendempfindung
SCHUBERT: Im Frühling
CSAJKOVSZKIJ: Ily hamar elfeledni...
MAHLER: Kis rajnai legenda
STRAUSS: Halk dalokat éneklek neked
RACHMANINOV: Ne énekelj, kedvesem
BIRTWISTLE: Komachi szomorúsága
Részlet - Ibn Jafaya Alzira „Az elveszett kert” című verséből, andalúz hagyomány alapján
RAVEL: Vocalise-étude Habanera formában
AVINU MALKEINU: zsidó ima isztambuli kántorhagyomány alapján
RAVEL: Kaddisch
Wa habibi - libanoni arab nyelvű keresztény ének
KODÁLY: A virágok vetélkedése
Szépen veri az eső a virágot - válaszúti népdal Kallós Zoltán gyűjtéséből

19:00 : Budapest
Budai kapucinus templom

Elekes Zsuzsa (orgona)

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Balogh Eszter (mezzoszoprán), Najbauer Lóránt (bariton)
Savaria Barokk Zenekar
vez.: Németh Pál
H. Purcell és G. F. Händel művek

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Axel Porath (brácsa), Philip Mayers (zongora, cseleszta), Schlanger Tamás (ütőhangszerek)
RIAS Kammerchor Berlin
Amadinda Ütőegyüttes
Vezényel: James Wood
"Klang der Stille"
CAGE: Imaginary Landscape No. 2
CAGE: Three²
FELDMAN: Rothko Chapel
JAMES WOOD: Khamush

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Pólus László (gordonka), Varga Gábor (klarinét), Pálfalvi Tamás (trombita),
Varga Zoltán Mihály (vibrafon), Janca Dániel (ütőhangszerek), Szent Efrém Férfikar (karigazgató: Bubnó Tamás)
"Mini-Fesztivál • 4.4"
DUBROVAY LÁSZLÓ: Három tétel trombitára és ütőhangszerekre - magyarországi bemutató
TORNYAI PÉTER: fiori sfiorati (b) - ősbemutató
BÁNKÖVI GYULA: Vízjelek - ősbemutató
EÖTVÖS PÉTER: Sentimental
SZOKOLAY SÁNDOR: Missa Brevis per coro maschile
HOLLÓS MÁTÉ: Szilencium (Áprily Lajos versére)
HORVÁTH MÁRTON LEVENTE: O vos omnes
SZŐNYI ERZSÉBET: Sicut cervus
SZŐNYI ERZSÉBET: Külvárosi elégia - Kassák Lajos versére
CSIKY BOLDIZSÁR: Moxa genezis (Kőrösi Csoma Sándor emlékére)
SÁRY LÁSZLÓ: Zsoltárkánon
17:00 : Békéscsaba
Csabagyöngye Kulturális Központ

Horti Lilla (szoprán), Kálmándi Mihály (bariton), Bándi János (tenor)
Nyíregyházi Cantemus Kórus, karnagy: Szabó Soma
Békés Megyei Szimfonikus Zenekar
vezényel: Gál Tamás
PUCCINI: Lidércek – opera két felvonásban

19:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély

Weiner - Szász kamarazenekar
vez.: Drahos Béla
"Liszt Fesztivál"
CIMAROSA: G-dúr Versenymű 2 fuvolára km: Drahos Rebeka
MOZART: D-dúr fuvolaverseny kv 314 km: Drahos Béla
MOZART: A-dúr zongoraverseny kv 488 km: Szilasi Alex
MOZART: D-dúr Divertimento km: Weiner - Szász Kamarazenekar
A mai nap
történt:
1842 • A Rienzi bemutatója (Drezda)
1923 • Robert Craft, karmester († 2015)
1973 • Megnyílt a Sydney Opera House
született:
1874 • Charles Ives, zeneszerző († 1954)
1977 • Leila Josefowicz, hegedűs
elhunyt:
1999 • Kistétényi Melinda, orgonista (sz. 1926)