vissza a cimoldalra
2018-10-17
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61137)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4069)
Társművészetek (1278)
Kedvenc előadók (2824)
Milyen zenét hallgatsz most? (24998)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Momus társalgó (6348)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11291)
A csapos közbeszól (95)

Élő közvetítések (7453)
Kelemen Zoltán, operaénekes (90)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2931)
Opernglas, avagy operai távcső... (20145)
Simándy József - az örök tenor (552)
Operett, mint színpadi műfaj (3714)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1115)
Pantheon (2264)
Balett-, és Táncművészet (5560)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1503)
Franz Schmidt (3197)
Momus-játék (5543)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4355)
Ilosfalvy Róbert (816)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2606)
Lehár Ferenc (641)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - José Cura (Búbánat, 2008-02-19 09:16:44)

   
560   Búbánat 2018-06-15 09:21:58

Ma sugározza a Bartók Rádió, 21:29 – 22.00

Arckép

José Cura énekművész


Beszélgetőtárs-szerk.: Becze Szilvia

(Ism. hétfő,  9.30)

559   Heiner Lajos • előzmény558 2018-03-31 14:12:43

Tökmindegy. Mindkettő mar. Mint a nők.

558   Edmond Dantes • előzmény557 2018-03-30 20:13:16

Melyik a sav és melyik a bors?

557   Heiner Lajos • előzmény556 2018-03-30 19:54:42

Nő és szerelem - az élet sava-borsa, kvintesszenciája, az élet operájának operája. Sajnálom, hogy Nálad kimaradt.

556   Ametiszt • előzmény555 2018-03-30 18:45:00

Tényleg már csak ez a primitív, régi lemez marad: nő és szerelem? Ez az érvrendszer? Nevetséges.

 

555   ladislav kozlok • előzmény554 2018-03-30 16:33:17

Kár a gozért kedves Lajos,  Evidens, hogy a holgy szerelmes az oszulo férfiúba.

554   Heiner Lajos • előzmény553 2018-03-30 16:22:28

Se kedvem, se időm nincs egy másodvonalbeli, kiöregedett tenorista viselt dolgaival foglalkozni.

553   Ametiszt • előzmény552 2018-03-30 13:30:28

?? Érdekes, hogy így menekülsz a kelepcéből.

552   Heiner Lajos • előzmény551 2018-03-30 12:03:16

Kedves Ametiszt, lehetne vitatkozni azzal, amit írsz. Ám tömör véleményem: ha egy C. kaliberű ember feltesz a honlapjára egy idézetet, ahol da Vincihez hasonlítják - az komoly szereptévesztési zavarra, hogy ne írjam, pszihiátriai gondokra utal.

551   Ametiszt • előzmény550 2018-03-30 11:37:54

Kedves Lajos!

Pedig épp arra kérlek, mivel újságíróként működsz időnként  és ilyetén hiteles információk közlése a feladatod, hogy nézz utána annak, amit közölni akarsz, mielőtt rosszindulatúan valótlanságot állítasz valakiről. Még ha egy hivatkozásban olvastad is,de azt a feltételezést, hogy ő állította magáról, már te teszed hozzá vagy a szintén rossz forrásod: A hivatkozott mondat "Besides being one of the world’s greatest tenors, José Cura is a polymath, a Leonardo da Vinci of our time" egy elég nívós szakmai portál kritikájában jelent meg a stockholmi Bohémélet rendezéséről írt kritikában (Seen & Heart International, November 2015). Cura nem tett mást, mint beidézte ezt a mondatot a honlapján a forrással együtt.

 

550   Heiner Lajos • előzmény549 2018-03-30 11:18:50

Kedves Ametiszt, egy hivatkozásban olvastam így. Sokkal fontosabb dolgaim vannak, semmint hogy C. honlapját olvasgassam. Főleg azután, hogy prágai cirkuszairól is meséltek.

549   Ametiszt • előzmény545 2018-03-29 18:34:37

Kedves Lajos! Ne ferdíts! Cura honlapján egy kritikust idéz, ott a hivatkozás is. A stockholmi Bohélet rendezése kapcsán.

548   Búbánat 2018-03-29 15:32:37

JOSÉ CURA, MIKLÓSA ERIKA, RAMÓN VARGAS ÉS ROST ANDREA IS FELLÉP A VESZPRÉMFESTEN

Szinhaz.org., 2018 MÁRCIUS 28. SZERDA, 8:23

"José Cura, Miklósa Erika, Ramón Vargas és Rost Andrea is fellép a jubiláló, 15 éves VeszprémFest nagyszínpadán július 11. és 14. között.

Az opera műfaja hat év után tér vissza a rendezvényre, és ebből az alkalomból négy olyan sztár ad koncertet július 13-án a História Kertben, aki az eddigi VeszprémFesteken már szerepelt – mondta Mészáros Zoltán, az esemény ügyvezető igazgatója a keddi budapesti sajtótájékoztatón.

Jelen volt José Cura világhírű argentin tenor, aki kiemelte: Veszprém nemcsak zenei, hanem személyes okokból fontos számára, hiszen a város díszpolgára. “Hatalmas fejlődést látok a fesztiválon másfél évtized alatt, látványos, ahogy a kultúra kiépült a városban”. A korunk egyik legnagyobb tenorjának tartott, 55 éves José Cura, aki március 29-én a Müpában is énekel, már a VeszprémFest nyitókoncertjén, 2004. augusztus 1-jén színpadra lépett, akkor a Nemzeti Filharmonikusokat Kocsis Zoltán vezényelte.

Immár negyedszer lesz hallható a VeszprémFesten Miklósa Erika, aki 2006-ban debütált a rendezvényen az Éj királynője szerepében. Az operaénekesnő szólt arról, hogy Rost Andreával és Curával sem lépett még így együtt színpadra. Rost Andrea Verdi Rigolettójának Gilda szerepe, 13 év után után énekel újra a VeszprémFesten, akkori partnere, a mexikói születésű tenor, Ramón Vargas Miklósa Erikával együtt énekelt a 2008-as operagálán is.

“Mozart, Puccini, Verdi, Donizetti, Bernstein műveinek népszerű áriái szerepelnek az idei operaest programjában. A Magyar Állami Operaház zenekarát Kocsár Balázs fogja vezényelni” – mondta Bátor Tamás, a VeszprémFest operaprogramjának művészeti vezetője, a Müpa koprodukciós programigazgatója."

 

547   nickname • előzmény546 2018-03-29 15:06:19

És még szerény is, mint Marton Éva szokott lenni :-).

546   ladislav kozlok • előzmény545 2018-03-29 13:29:55

Es jobb rendezo mint Ponelle, Visconti meg Carsen egyutt. Mikor Pozsonyban Caniot probált, harsányan elutasította a rendezo instrukcioit  mondván, hogy  a legjobb , a szerep kisujjában van.   

545   Heiner Lajos • előzmény544 2018-03-29 11:04:11

Cura sajat honlapjan nyilvanvalo szerenysegrol tesz emlitest, amikor csak da Vincihez hasonlitja magat, termeszetes, hogy nem akar az ontomjenezes vadja ala kerulni.

Igy nekem kell hozza tennem: intellektusa Einsteinevel vetekszik, jobban vezenyel, mint Toscanini es Carlos Kleiber egyuttesen, poemai villoni melyseguek, mar szaz eve is gyorsabban lefutotta a szaz metert, mint Nurmi. Es most a Miss Pecs 2018 cimre hajt, biztos ebben is sikere lesz.

544   Búbánat 2018-03-29 10:06:46

José Cura zenei világa koncert 2018. március 29-én Budapesten a MÜPA-ban kerül megrendezésre.

Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem – ma este fél 8:


Fellépnek: José Cura, Váradi Zita, Simon Krisztina, Horváth István, Bakonyi Marcell


a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara, Énekkara és Gyermekkórusa (karigazgató: Pad Zoltán, Matos László)
 

Vezényel: José Cura, Mario De Rose
 

Műsoron:


JOSÉ CURA: Modus
JOSÉ CURA: Magnificat
JOSÉ CURA: Ecce homo

„José Cura a világ legnagyobb tenorjainak egyike, de igazi polihisztor is - korunk Leonardo da Vincije” - olvasható a tenor honlapján. És valóban: az argentin énekes egyre gyakrabban hódol másik nagy szenvedélyének, a dirigálásnak, és komponál is.

A hangverseny lehetőséget ad arra, hogy José Cura teljes zenei világában elmerüljünk - miközben megszólal három legjelentősebb oratorikus műve. A Modust és a Magnificatot ő maga vezényli, az Ecce Homóban pedig Krisztus szerepét énekli. A Salva Vita Alapítvány létrejötte huszonötödik évfordulójának tiszteletére rendezett koncerten Cura a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarával, Énekkarával és Gyermekkórusával, négy kiváló énekes szólistával, Váradi Zitával, Simon Krisztinával, Horváth Istvánnal és Bakonyi Marcellel, valamint az Ecce homót dirigáló Mario De Roséval osztja meg a színpadot.

Az Ecce homót Cura 1989-ben írta, miután a kórus tagjaként részt vett egy Máté-passió-előadásban. „Az élmény szabályosan sokkolt, s ez megismétlődött, amikor magam is vezényeltem a művet. Elhatároztam, hogy én is írok valamit bibliai témára, de nem operát, hanem olyasmit, ami még drámaibb, és a ma emberéhez szól. Végül ahhoz a kétezer évvel ezelőtti történethez nyúltam, amelyben Krisztust bűnözőnek nyilvánították.”

„Huszonöt éves voltam, amikor a pápa meghirdette Mária évét. A feleségem éppen harmadik gyermekünket várta. Eszembe jutott, hogy Mária még tinédzser volt, amikor szült, bizonyára sokkolhatta ez az egész történet.” A Magnificat úgy kezdődik, hogy Mária egyedül ül a sivatagban. Cura üzenete így foglalható össze: amíg egyedül van valaki, semmire sem képes. Ahhoz, hogy megvalósítson valamit, összefogásra van szükség.

A Modus ősbemutatója Prágában volt - a művet a cseh főváros, pontosabban a középkori Prága ihlette. A tízperces darabban, amelyet Cura maga hangszerelt, a városról szerzett inspiráló benyomásait összegzi.

/http://www.kulturaonline.hu/

543   macskás 2017-12-09 14:31:46

543

542   Búbánat • előzmény471 2017-12-09 08:59:52

Bartók Rádió sugározza ma délután

14.10 – 15.00 Rost Andrea és José Cura áriaestje
 

Km. a Győri Filharmonikus Zenekar

Vezényel: Berkes Kálmán és José Cura

1. Leoncavallo: Bajazzók - Prológ (Cura, vez. Berkes)

2. Verdi: Otello - Ave Maria (Rost, vez. Berkes),

3. Puccini: Tosca - Levélária (Cura, vez. Berkes),

4. Gounod: Faust - Ékszerária (Rost, vez. Berkes),

5. Puccini: Turandot - Kalaf áriája III. felv. (Cura, vez. Berkes),

6. Verdi: A végzet hatalma - Nyitány (vez. Cura),

7. Verdi: Traviata - a) Szerelmi kettős, b) Bordal (Rost, Cura, vez. Berkes),

8. Lennon-McCartney: Yesterday (Rost, Cura, vez. Berkes),

 

 (Győri Audi Aréna, 2015. május 3.)

541   Búbánat • előzmény416 2017-01-18 11:22:19
José Cura és Mahó Andrea koncert felvétele 2017. január 18-án 19:40-től az M5-ön

(80 perc)

Special Crossover Concert

Vendég: Miller Zoltán

A zenei alapot a Hungarian Studio Orchestra biztosította. Közreműködött egy 60 fős gyerekkórus is.

2015. február 21., Papp László Budapest Sportaréna

Rendező: Szurdoki Erika
540   Heiner Lajos • előzmény538 2016-11-24 13:23:44
Vagy legalabb Bo Derek lenne a cimszerepben! (Persze 40 evvel korabbi valtozataban).
539   parampampoli • előzmény538 2016-11-24 13:23:28
Medvetánc alla spagnola.
538   -zéta- • előzmény537 2016-11-24 13:01:11
Bezzeg, ha táncolná...;-)
537   Heiner Lajos 2016-11-24 12:13:47
Meg dogivel kaphatok jegyek Cura ket decemberi pragai koncertjere! Es elvezenyli a Bolerot is!
536   lujza • előzmény533 2016-05-29 00:37:30
Szerintem a rendező se tudta pontosan, hogy miről szól a darab. Előzőleg az Operában láthattuk, hogy Hunding fütyül Wotanra, és meghalás helyett szépen kisétál a színpadról. Itt meg Desdemona tette ugyanezt.
535   márta 2016-05-28 19:03:32
De egyedül a Bosszúkettős túl gyors! 1997-en nem én léptem túl, hanem Cura. Amit nem reméltem már!
534   parampampoli • előzmény532 2016-05-27 18:40:09
Megnéztem a kétszeres tempóban elővezetett Bosszúkettőst, amelynek így semmi súlya. Más opera. Így van az, ha az énekes 100 %-ra feltöltött légzőpalackok helyett csak 50 %-kal üzemel.
533   Ametiszt • előzmény532 2016-05-27 18:35:39
Kedves Márta!

Örülök, hogy végre túllépett 1997-en! De most egy kicsit lemaradt. Olvassa el a Momuson folytatott polémiánkat a 486-os bekezdéstől anno március(kritika versus live élmény + a szokásos elfogult hozzászólások.
A belinkelt youtube-nál sokkal jobb minőségben (nem kalóz videón) lehetett látni a Classicán és egy ideig a Sonostream TV-n (5 EUR)is ezt.
Ez a rendezés (bár élőben elég idegesítő volt) azóta is kísért, sok érdekes gondolatokat is ébresztve az emberben.Sajnos még nem találtam olyan írást erről, ami jobban a közelébe férkőzött volna .. Viszont azóta egyre jobban hiszem, ha Desdemonát más énekli, az egész előadás "hivatalos fogadtatása" teljesen más lett volna (és Cura Otellója is).
532   márta 2016-05-27 17:00:30
https://www.youtube.com/watch?v=sdfAq-14jG0&t=3943s

Hát, nekem is voltak fenntartásaim Curával, különösen az utóbbi időben, de ez az idei Otellója szenzációs! Bárki bármit mondjon. Thielemann fantasztikusan vezeti az előadást, Alvarez nagyszerű hangú Jago, és jók a többiek is. Őszintén szólva nem reméltem, hogy Cura még képes ilyen elmélyült, Otellót énekelni, ilyen jó hangi formában.
Bravo!
531   Heiner Lajos • előzmény530 2016-04-18 15:55:43
Még mindig kevésbé rossz, ha beszél, mintha énekelne.
530   Búbánat • előzmény526 2016-04-18 13:44:06
José Cura zenével átitatott világa - interjú

MNO.hu, Kiss Eszter Veronika, 2016. április 16., szombat 16:00

William Shakespeare halálának 400. évfordulója alkalmából José Cura április 23-án Győrben, a Győri Filharmonikus Zenekar meghívására koncertszerű előadásban vezényli Verdi operáját, az Otellót. A világhírű argentin énekes, zeneszerző és karmester az előadásra készülve Budapesten próbált a Nemzeti Énekkarral és interjút adott a Magyar Nemzetnek.
529   Heiner Lajos • előzmény528 2016-04-15 17:20:10
Ezt honnan tudod?
Igen, 23-án Boccanegrát nézek Domingoval Barcelonában.
528   Petyus • előzmény527 2016-04-15 16:42:30
Domingóért? :-)))
527   Heiner Lajos • előzmény526 2016-04-15 16:20:33
Na, akkor én utazok külföldre.
526   Búbánat • előzmény521 2016-04-15 11:11:34
José Cura már Magyarországon van

MMO.hu, 2016.04.15.

„Budapesten próbált a Nemzeti Énekkarral José Cura, a világhírű énekes-karmester csütörtökön. Az április 23-i, győri Otello-előadásra készülnek. A Maestro a Győri Filharmonikus Zenekar meghívására koncertszerű előadásban dirigálja a Verdi-művet, amelynek címszerepével annak idején maga is befutott, és amelyet Buenos Airesben rendezett is. Most ugyan rendezéssel nem készült, de minimális mozgásokat beillesztett a színpadképbe, amelynek látványvilága szintén az ő munkája.
José Curával készült interjúnkat, amelyben többek között a reneszánsz életszemlélet jelentőségéről és az Otello pályáján betöltött szerepéről is beszél, szombaton olvashatják itt, a Kultúrgrundon.”
525   Búbánat • előzmény524 2016-04-11 10:12:10
Helyesbítés az előbbihez: a Bartók adó, 2013. február 13., 12.05 – 13.10 között sugározta már a koncert hangfelvételét.
524   Búbánat • előzmény275 2016-04-11 10:10:00
két év után ma ismét leadja a rádió a 2002-es szilveszteri koncertet - részleteket

Bartók Rádió, 20.59 -22.00

Hangverseny a Magyar Állami Operaházban - részletek

"Európa Gála Budapest 2002" - Szilveszteri Bál az Operaházban

Az "est sztárvendége" az argentin származású énekes karmester, José Cura.

A Budapest Filharmóniai Társaság zenekarát José Cura vezényelte. (Amikor ő énekelt, akkor Szennai Kálmán vezényelt.)


Az ünnepi koncerten az Operaház színpadán fellépett Sümegi Eszter, Bándi János és maga José Cura is, valamint az Operaház balett-szólistái.

1. Johann Strauss: A denevér - Nyitány és Csárdás (Sümegi)

2. Panizza: Aurora - Intermezzo (Cura, vez. Szennai)

3. Mascagni: Parasztbecsület – Intermezzo

4. Johann Strauss: Mennydörgés és villámlás – gyorspolka

5. Lehár: A víg özvegy - Szerelmi kettős „Ajk az ajkon…” (Sümegi, Bándi)

6. Kálmán: Marica grófnő - Marica belépője (Sümegi)

7. Verdi: Traviata - a) Az I. felvonás előjátéka, b) Brindisi (Sümegi, Bándi)

8. Puccini: Turandot, Kalaf áriája (Cura, vez. Szennai)

9. Johann Strauss: Éljen a magyar – polka

(Ism. április 23., 13.59)

523   Cilike 2016-03-28 22:04:02
Na jó, késő van, minden második "érdekes"-t húzzatok ki gondolatban.
522   Cilike 2016-03-28 22:03:19
Megnéztem az Otellot. Érdekes módon úgy találtam, a rendezője lopott egyet-mást Podától. :-) Amúgy érdekes, noha cseppet sem konvencionális rendezés. Carlos Alvarez szerintem jó volt, kivéve érdekes módon a Credoban, valamiért az tetszett legkevésbé. Röschmann az elején kifejezetten tetszett, aztán a második felvonástól úgy találtam, szükségtelenül forte énekli az összes magas hangot, nemcsak forte, de kifejezetten hisztérikusan. Ezt nem tudom mire vélni. A hangszíne számomra ideális Desdemona-hang lenne, ha nem visongana folyton folyvást. Hozta a karaktert, amit ebben a verzióban kellett. Érdekesebb volt, mint az átlag "vittima innocente". Sok szempontból meg tudom érteni azokat, akiknek nem tetszik Cura Otelloja, mert ez az alakítás nagyon szubjektív. Hasonlít ahhoz, amit nálunk játszott, a kevés mozgással. Vokálisan úgy tudnám értékelni, hogy legfőbb probléma a legatok hiánya. Szaggatottan énekli a szerepet, nem tartja ki a hosszú hangokat a megfelelő időtartamig. Sokkal fegyelmezettebben énekel, mint nálunk, ahol totál átírta a kottát. Amit még fel lehet neki róni, az a szokásos probléma: passaggio. Nála ezek a hangok kicsit pozíció fölé kerülnek, úgy érzem, kicsit túl vannak vibrálva, ezzel oldja meg, hogy a fölötte levő hangok ne essenek hátra. Azok nem is esnek, de a váltóhangok furcsán szólnak. Meg lehet szokni. Szerintem sose volt ez énektechnikailag megoldva nála. Viszont: bevallom, nekem akár prózában is előadhatná, annyira szeretem a szerepfelfogását. Annyira tetszik a játéka. Nagyon átélt és szuggesztív. Lehet, hogy megvan a maga közönsége, van, akire ez hatástalan. Én nem cserélném el öt darab tökéletesen éneklő -nem hiszem, hogy van ilyen - de kevésbé intenzív játékú Otellora. Ez van.
521   Búbánat • előzmény520 2016-03-28 13:03:35
Köszönöm. Beteszem a linket, egyszerűbb rákattintani...

Link

„SZOROS PARTNERSÉG ALAKULT KI KÖZTÜNK”

José Cura az Otellóval tér vissza Győrbe

Revizoronline, 2016.03.23.
520   Ametiszt 2016-03-28 12:58:20
Akkor álljon már itt egy többet mondó link egy személyes interjúval:

http://revizoronline.com/hu/cikk/6017/jose-cura-az-otelloval-ter-vissza-gyorbe/?cat_id=6&first=0
519   Búbánat • előzmény476 2016-03-28 12:54:11
José Cura Győrben ünnepli Shakespeare-t

FIDELIO/MTI, 2016.03.24. 14:26
518   Heiner Lajos • előzmény514 2016-03-28 12:36:26
Ja, és sok locsolkodót Önnek. Nem vagyok gonosz. Nem Krasznaja Moszkvával.
517   Heiner Lajos • előzmény515 2016-03-28 12:34:19
Tegnap is leadta. A III. felvonásbeli Otello-ária kapcsán jutott eszembe a néhai Alan Blyth sok évtizeddel korábbi véleménye, persze egy másik Otello-felvétel kapcsán, "this is the way, how this aria should not be sung".
516   Heiner Lajos • előzmény514 2016-03-28 12:30:11
Kérdezni szabad. Még Ametiszt ÚrHölgynek is.
515   Búbánat • előzmény505 2016-03-28 11:23:29
A Classica csatorna ma 14.30-17.10 között sugározza ezt az Otello-felvételt.
514   Ametiszt 2016-03-28 10:35:11
Azért azt megkérdezném a T. Szerkesztőktől, hogy Heiner Úr sajátos képzavarai és a fórumtársakat sértő, személyeskedő megjegyzései a fórumszabályzat melyik részével egyeztethetők össze?
513   telramund • előzmény508 2016-03-28 00:08:15
Élni kellene a technika újabb vívmányaival.Nem másolni,neten küldeni.Persze csak a hangtalan Doomingo felvételeket.Az anusból éneklő Curat semmiképpen.De ezt a felvételét nyugodtan,mert nem onnan énekelt.
512   Heiner Lajos • előzmény511 2016-03-27 22:38:04
A véleményemhez egy rectoscopia is elég lenne. Akár egy fizikális vizsgálat.
511   Petyus • előzmény510 2016-03-27 22:26:48
Megcolonoscópoztad?
510   Heiner Lajos 2016-03-27 22:25:56
Hát nézegetem-hallgatgatom ezt a salzburgi Otellót. Cura, elnézést, de mintha az @nusából képezné a hangját.
509   Heiner Lajos • előzmény507 2016-03-27 22:07:12
Kedves Ametiszt, Ön nyilván XX kromoszómás. Ezért írnám meg, egy öregedő pasinak, mint én, egy negyvenes, akár ötvenes nő is gyönyörű, kívánatos lehet. Nem a fiatal bőr, ruganyos mell kell hozzá. Hanem hogy NŐ legyen. Talán meg tetszik érteni.
508   Heiner Lajos • előzmény506 2016-03-27 21:58:03
Kedves Cilike, voltak itt némi összetűzéseink. De ha Ön nem deklaráltan mazo, akkor nem másolnám.
Nem az elejétől nézem, de Cura egy hangroncs.
507   Ametiszt • előzmény504 2016-03-27 15:50:35
Igen, Desdemona valóban öregecske volt. De azért volt agresszívre formálva, mert egy ilyen agresszív Otellóval találta magát szembe a 3. felvonásban, speciel itt nekem ezért tetszett, hogy felvette a kesztyűt, én is jól pofán vágtam volna azt az Otellót, aki azt műveli, amit. Tulajdonképpen a szoprán színészi játéka tetszett. Alkatilag és hangilag viszont nem igazán Desdemona alkat.
506   Cilike 2016-03-27 11:35:16
Én is szívesen megnézném, ha rögzítve van, esetleg kaphatnék egy másolatot? Nekem sajnos csak Mezzom van.
505   parampampoli • előzmény504 2016-03-27 11:09:06
Ha majd találkozom a felvétellel valahol, meghallgatom, és én is megírom a véleményem.
504   telramund 2016-03-27 11:03:49
Most nem az következik,amit sokan várnak salzburgi Otello ügyben.Rendezés egy mondatban: elment.Valóban Jago a központi figura,de igazság szerint eredetileg is.Hiszen ő írányítja a többi szereplő minden lépését.Carlos Alvarez jó hangi állapotban,csak kissé unalmasan rezignált arccal formálta a szerepet.Aki nem tetszett Dorothea Röschmann.Öreg hangilag, kinézetében.A rendező kissé agressivre formálta alakját.Az a Deasdemona ,aki a III felvonásban nekimegy Otellonak ,nem könnyedén hagyja megölni magát a IV felvonásban.Desdemona poézise hiányzott az egész előadásából.Jose Cura.Valamikor vagy 2o éve a kedvenc tenorom volt,aztán erről a helyről egyre hátrább került.Nekem Otelloja tetszett.Bár a hang kissé talán kevesebb,de ott van minden ,elénekelve és nem elbeszélve.Talán Otello belépője hagyott némi kívánnivalót.Egyébként egy figurában is nagyszerű alakítást nyújtott.A kibúzását nem értem.
Thielemann igazi területe Wagner és R. Strauss.Az Otellot elvezényelte saját zenekara/Drezda)követte pálcáját
503   parampampoli • előzmény502 2016-03-26 23:01:00
Én nem néztem, tehát kíváncsian várom.
502   telramund 2016-03-26 22:44:25
Talán holnap lesz egy két szavam ehhez az Otellohoz!De nem biztos.
501   Heiner Lajos • előzmény499 2016-03-26 17:54:08
Milyen jó, hogy Hrabalon, a szexen és a sörön kívül még van jó az életben!
500   macskás 2016-03-26 17:44:33
500
499   Ametiszt • előzmény498 2016-03-26 16:29:28
Igen, a Momus arról is ismert, hogy vissza lehet olvasni a fórumozók beírásait egy jó hosszú időtávon. Ebből azt is lehet látni ki mond véleményt és ki az aki csak brahizik, a brahizás kedvéért. Azt ne nevezze véleménynek, mert akkor csak álszenteskedik.
498   Heiner Lajos • előzmény494 2016-03-26 15:27:38
Kedves Ametiszt,

Tisztelem véleményét, hozzáértését, tárgyi tudását. De a Momus arról ismert, hogy eltekintve durva személyeskedéstől, szélsőséges politikai nézetektől, netalán pornográfiától, mindenki megírhatja a véleményét. De gustibus... Volt itt már késhegyre menő vita napjaink egy tenorsztárjáról is.
497   Heiner Lajos • előzmény493 2016-03-26 15:22:32
Örülök, hogy Domingot háromszor is láthattam Otelloként, kétszer Bécsben, egyszer a Metben. Az első Otello után azt mondtam, gyalog mennék ki Szegedről Bécsbe, csakhogy még egyszer megnézhessem. Oly szerencsém, hogy számtalanszor láthattam ezt a kivételes művészt, Prágában, Bécsben, New Yorkban, Budapesten, Salzburgban, Veronában, Londonban, Berlinben, Milanoban.
496   Heiner Lajos • előzmény493 2016-03-26 15:01:01
Ott voltam Cura bécsi debütálásán, Cavaradossi. Az ilyen énekesről mondta Gregor Jóska, annyi érzés van benne, mint egy darab fában. De tisztelem Ametiszt véleményét, vagy az általam nagyra tartott Várkonyi Juditét, aki lelkesedett pesti Cavaradossiájáért. De gustibus... Unalmas lenne az élet, ha mind egyformán éreznénk, gondolkodnánk.
495   parampampoli • előzmény494 2016-03-26 14:37:12
Tudtaaam.... hogy nem állja meg! -:((((

Igen, a mi átkozott, gonosz lelkünk... el is fogunk kárhozni, bizonnyal. Már csak Húsvét reménye marad a megváltásra, most aktuális is.
494   Ametiszt • előzmény493 2016-03-26 14:11:05
Én csak azt nem értem Heiner Úr és ppp miért érez mindig ellenállhatatlan vágyat arra, hogy belepiszkítson ebbe (és más topicba), ha olyan témáról és információ átadásról van szó, amit ők nem kedvelnek.Ez az ő sajátos lelkületük megnyilvánulása, nem mások sárba tiprása, tehát semmi értelme, mert nem érik el eredeti céljukat.
493   parampampoli • előzmény492 2016-03-26 13:57:55
Azt mondanám, hogy Domingo volt az utolsó NAGY Otello. A jelentős jelzőt még megadnám - hangilag mindenképp - Bothának is. Utána: nagy űr. Curáról elmondtam ezerszer a véleményem, élőben láttam még állítólagos fénykorában. Nulla volt. Azóta messze a mínuszos tartományban.

(Lajos, neked válaszoltam, Ametisztet kérem, ne feleljen rá, nem hozzá szóltam. )
492   Heiner Lajos • előzmény488 2016-03-26 13:54:39
Azt hiszem, az utolsó jelentős Otello Domingo volt. Ha az ember arra gondol, pár évtizede kik énekelték a szerepet - Martinelli, Ralf, Vinay, del Monaco, Vickers, Giacomini, csak pár név - akkor a elkeseredek.
491   Heiner Lajos • előzmény488 2016-03-26 13:49:00
Nem voltam ott. De a Die Presse kritikáiban általában hiszek.
DiePresse.com-Kultur
490   Búbánat • előzmény488 2016-03-26 13:33:53
Számomra Cura nagyszerű, szegedi Otellója a mérvadó; visszanézhető - felvette a helyi televízió (2008. április 9.)
489   parampampoli 2016-03-26 13:00:42
Tudtam, hogy ezt nem ússzuk meg...
488   Ametiszt • előzmény486 2016-03-26 12:37:03
Ott voltál? Hogy a kritika mit ír le, az üzlet és politika nagyrészt főleg Salzburg esetében. Én ott voltam a premieren március 19-én, amiből a közvetítést felvették. Igen, óriási búzást kapott a rendezői koncepció! Azért a közönség és énekes ellenes rendezésért, amiben csak az öncélú látvány számít, Verdi Otellójához nem sok köze volt, ráadásul Jágót próbálta a középpontba helyezni, amit az opera levetett magáról a 3-4. felvonásban. Volt benne néhány jó ötlet, de ez Verdi Otellójához kevés és egy nagyszerű alkalmat elmulasztottak egy emlékezetes előadásra, ha mindez jó kezekbe került volna. De Salzburg az Salzburg, itt meg kell hökkenteni a közönséget, az a trendi. Igen, kb. 30-40 kritika is megjelent az előadásról, boldog és boldogtalan írt róla, mindegy, hogy igaz-e vagy sem, ők megtették a magukét. Ezekben a karmestert (Thielemann időnként wagneri interpretációja nem éppen Verdit és az énekeseket szolgálta!!) és a rendező teamet (sötét színpad vagy vakító fények, fekete angyal állandó jelenléte, nulla koncepció és színészvezetés) persze nem nagyon merték kritizálni, tisztelet a kivételnek. Más zajlott a színpadon és más a zenekari árokban. Azért néhány kritikus felrótta a rendezői teamnek az opera megcsúfolását. Persze néhány búú jutott az énekeseknek is, több Desdemona alakítójának, kevesebb Cura Otellójának (persze az a szenzáció, ha a kritikus azt emeli ki, hogy őt búúzták ki) és rengeteg fütty a rendezésnek. De azt csak egy-két kritikus írta le, hogy a közönség tapsa 12 percig tartott, három teljes visszahívással a végére. Ez szerintem abszolút az énekesek elismerése mellett tette le a voksot, hogy végig vitték az előadást és nem lett hatalmas botrány, pl. nem szakadt félbe az előadás, pedig sok kritikus pont volt benne erre vonatkozóan. Egyébként olyan kritikát is olvashatsz (nem a rögtön pár órával az előadás után megjelentek között), ami dicséri Curát és azt is leírja, hogy egyáltalán nem érdemelte meg azt a néhány búúzást, ami őt is elérte. Heiner Lajosnak azt ajánlom nézze meg a produkciót (Classica is leadja ezt az Otellót 27-én este fél 10-kor vagy https://sonostream.tv/ -n interneten is nézhető márc. 26. 20.15-től) vagy képzelje el az eredeti szereposztás Bothával (értsd: színészi képességek) vagy Hvorotovsky-val (értsd: szereptudás és tapasztalat Jágóként). Egyébként Carlos Alvarez Jágóként (azoknak, aki a kritikusoknak elhiszi, hogy ő aztán elvitte a prímet) végre jó hanggal bíró énekes, de teljesen egysíkúan énekelt és játszott. Dorothea Röschmann nagyon gyengén kezdett, produkált néhány furcsa hangot is, a két utolsó szólójában szépen teljesített, de nem igazán hatott meg Desdemonaként. Cura hozta saját Otello ábrázolását, ahol és ahogy tehette, kivéve, hogy a rendező mindenképpen azt próbálta erőltetni, hogy Otello egy tehetetlen báb, akivel Jágónak könnyű dolga van. Nos, aki ismeri Vedri Otellóját és Cura szerepfelfogását is, azt tudja, hogy a szerep ennél jóval komplexebb és a teljes út bemutatható a dicsőséges múlttól a teljes összeomlásig, gyilkolásig, ami egyáltalán nem egy romantikus történet, a főhős se egy romantikus, ereje teljében lévő hadvezér. Akinek meg azzal van baja, hogy Cura öregedő, sebezhető és gazember Otellót játszott, az nem ismeri az opera lényegét. Nem tudom, hogy milyen lesz a filmfelvétel, a közeli és távolabbi kamerákkal hogy adják vissza az élő előadásban látottakat. Aki teheti, nézze meg a felvételt, mert vannak benne érdekes részek. Ha pedig valaki Cura igazi Otello értelmezésre kíváncsi ZENEILEG, az menjen el Győrbe április 23.-án az Otelló koncertre, amit ő vezényel és állít színpadra (hisztériakeltő kalandorok kíméljenek ez ügyben.)

487   Búbánat 2016-03-26 12:36:51
Ma este az 3SAT csatorna közvetíti

Verdi: Otello

Samstag, 26.3. um 20:16 Uhr

Osterfestspiele Salzburg 2016


Lyrisches Drama in vier Akten von Giuseppe Verdi

Großes Festspielhaus Salzburg


Otello: José Cura
Desdemona: Dorothea Röschmann
Iago: Carlos Alvarez
Cassio: Benjamin Bernheim
Emilia: Christa Mayer
Lodovico: Georg Zeppenfeld
Rodrigo: Bror Magnus Tødenes
MONTANO: SZEGEDI CSABA
Araldo: Gordon Bintner

Bühnenbild: Vincent Lemaire
Kostüme: Christian Lacroix

Chor: Sächsischer Staatsopernchor, Dresden und Salzburger, Festspiele, Theater Kinderchor

Orchester: Sächsische Staatskapelle, Dresden

Musikalische Leitung: Christian Thielemann

Inszenierung: Vincent Boussard
486   Heiner Lajos 2016-03-25 20:58:50
Cura Otelloját Salzburgban kibúzták, a kritika lehúzta.
485   Edmond Dantes • előzmény483 2016-03-17 09:46:53
Közben megnéztem:
http://www.jegymester.hu/hun/Event/50000154/Otello
bő ezer (zömmel drága kategóriájú) jegy még vevőre vár.
484   Edmond Dantes • előzmény483 2016-03-17 09:42:42
Curától függetlenül:
Amit ír=promóció, ami szokásos. Rengeteg ilyesmit látni "viszonylag magas nézettségű országos televíziós csatorna(k) reggeli műsorában" meg egyebütt. Ráadásul nagyméretű helyszín--->sok jegyet kell eladni.
483   Heiner Lajos • előzmény478 2016-03-17 08:59:11
Egy, viszonylag magas nézettségű országos televíziós csatorna reggeli műsorában is többperces téma lehetett ez a tény.
Remélem, hamarosan az lesz a hír, hogy Alsómocsoládon citerázik.
482   Búbánat • előzmény481 2016-03-13 16:14:36
Mindenre, erre is, ami számomra valamilyen szempontból, vagy valakik-valamik miatt, érdekességgel bírhat.
481   telramund • előzmény480 2016-03-13 14:19:40
Mindenképpen erre vágysz?
480   Búbánat • előzmény476 2016-03-13 13:01:53
Talán a helyi rádió vagy televízió felveszi ezt az Otello-előadást Győrben...
479   lujza 2016-03-13 03:39:49
Nem ez az Aréna a Questor fő vagyona?
478   parampampoli • előzmény477 2016-03-12 15:44:07
Jobb, ha vezényli, mint ha énekli. Illetve teljesen mindegy.
Hogy Audit nem tervezek venni, más okkal magyarázható. Sokkal pőrébb és egyszerűbb okkal. -:)
477   Heiner Lajos • előzmény476 2016-03-12 13:44:24
Cura maga a két lábon járó összművészet. Tervezek egy autót venni, nem Audi lesz.
476   Búbánat 2016-03-12 12:09:21
A Fidelio honlapjáról másolom át ide:

José Cura Győrben dirigál

(UM)2016.03.09. 07:42


Minden idők egyik legnagyobb drámaírójának, Shakespeare halálának 400. évfordulóján Verdi Otello című operájának koncertszerű előadásával várja közönségét a Győri Filharmonikus Zenekar április 23-án az AUDI Arénában.

A világ egyik legismertebb opera előadásának különlegessége, hogy a karmesteri dobogón a címszerep legendás alakítója, a magyar és a győri közönség előtt is jól ismert világhírű énekes és karmester, José Cura áll majd. José Cura nem csak karmestere, hanem az előadás rendezője is és a színpadi látványkép megalkotója. Az előadás neves nemzetközi és hazai operaénekesek közreműködésével valósul meg.

A címadó főhős, Otello szerepében Christian Juslin énekel, Desdemonát Gabrielle Philiponet alakítja, míg Jago személyét az olasz operaiskola egyik kiemelkedő fiatal énekese, Pierro Terranova formálja meg. További szerepekben jól ismert hazai énekesek, Kálnay Zsófia, Boncsér Gergely és Bakonyi Marcell tűnnek fel a színpadon. A hangversenyen közreműködik a Nemzeti Énekkar, karigazgató Somos Csaba.
475   Petyus • előzmény472 2015-08-28 16:58:15
Nem, ott Domingo fog fellépni, a nagyvezír századik születésnapján, Mefiszto rondóját énekli majd.
474   Búbánat • előzmény472 2015-08-28 16:52:49
De akkor oda is magával viszi Rostot?...
473   Edmond Dantes • előzmény472 2015-08-28 16:40:19
Azt követően pedig a 2024-es budapesti olimpia megnyitóján: vö. 1992 Barcelona, M.Caballé (& Freddy Mercury)
472   Heiner Lajos • előzmény471 2015-08-28 10:35:13
Legközelebb a felcsúti stadionban lép fel?
471   Búbánat 2015-08-28 10:29:16
A Bartók rádió ma este közvetíti:

19.35 – 21.2 José Cura áriaestje

Josá Cura mellett fellépett: Rost Andrea – szoprán

/Győri Audi Aréna, 2015. május 3./

Km. a Győri Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Berkes Kálmán

1. Leoncavallo: Bajazzók –
a) Prológ (Cura)
b) Intermezzo
c) Canio áriája I. felv. (Cura)
d) Madárdal (Rost)

2. Puccini: Manon Lescaut – Intermezzo

3. Gounod: Faust - Ékszerária (Rost)

4. Rossini: A sevillai borbély - Figaro belépője (Cura)

5. Cilea: Adriana Lecouvreur - Adriana áriája I. felv. (Rost)

6. Puccini: Tosca - Levélária (Cura)

7. Verdi: A végzet hatalma – Sinfonia

8. Verdi: Otello –
a) Otello monológja III.felv. (Cura)
b) Ave Maria (Rost)
c) Otello halála IV. felv. (Cura)

9. Verdi: Nabucco – Nyitány

10. Verdi: Traviata - a) Szerelmi kettős és Violetta áriája I. felv. (Rost, Cura)

Ráadások:
a) Lennon-McCartney: Yesterday (Rost, Cura)
b) Puccini: Turandot - Kalaf áriája III. felv. (Cura)
c) Verdi: Traviata - Bordal (Rost, Cura)

(Ism. szeptember 9., 12.05)
470   Ametiszt • előzmény469 2015-06-08 13:41:40
Kedves Telramund, köszönöm a kedvességed, már olvastam.Talán ha elolvasod többet megtudsz róla.
469   telramund 2015-06-08 13:29:18
Kedves Ametiszt most láttam ,hogy az Opernglas 2015 júniusi számában egy nagyobb képes riport van Jose Curaról!
468   Búbánat • előzmény423 2015-05-11 10:33:30
Talán ma (2015. május 11.) a "helyén lesz" a Duna TV-ben Mahó Andrea - José Cura közös koncertje felvételének sugárzási időpontja: 22.35 - 23.50

A koncert vendége volt: Miller Zoltán

A művészek Leonard Bernstein, Giacomo Puccini, Andrew Lloyd Webber, John Lennon műveiből adtak válogatást.

Közreműködött még a Hungarian Studio Orchestra és egy 60 fős gyerekkórus is.

(2015. február 21. Papp László Budapest Sportaréna)
467   telramund • előzmény461 2015-05-05 23:40:31
A jelenlevő közönség olyan ritkán értékeli a "teljesítményt" rosszul reagálva,hogy arra igazi véleményt nem lehet alapozni.
Csak a Rigoletto borzalmat tudom friss példának felhozni arra,hogy mennyire nem lényeges a teljesítmény a bravóhoz!
466   telramund • előzmény460 2015-05-05 23:36:21
Nem ismerésről szó sincs.Változatlanul tényekről van szó!
Nekem bőven elég és nem is kell hozzá kutatnod,hogy mit tudsz Ines Salazarról?És a nem Wikipaedia érdekel elhiheted.Csak Muti és Cura rossz viszonya??????
465   Búbánat • előzmény464 2015-05-05 23:25:07
Az utolsó mondatod akár rejtett, keserű-fájdalmas konklúziónak is tekinthető.
464   Ametiszt • előzmény463 2015-05-05 22:28:55
Kedves Búbánat!

Értem én mit akartál mondani, de a tényeket ne feledjük el.Mindig ugyanaz az 1-2 fórumozó érez arra késztetést, hogy azonnal agyonvágjon egy induló témát ezen a topicon- pl. amit te belinkelsz, egy kedves, lelkes, nem túl hosszú és mélyen szántó, de szem és fültanúként megerősíthetem, találó és igaz megállapításokat tevő írást egy koncertről, Curáról kedvezően. Aztán még hozzájuk szokott kapcsolódni, szintén negatívan néhány új, ismeretlen felhasználónevű forumozó is, rövid, de velős, megfellebbezhetetlen, az általuk írt negatívummal egyetértő kijelentésekkel. Pl. "Ez igaz, ez korrekt megjegyzés, stb." Ez a RECEPT.
Nehogy már ez legyen az általános kép. Jelen esetben is min. 2-2 az állás. Más meg úgyse ír de, mert nem érdekli a téma vagy nem volt ott. És igen Rost Andreáról is szót kell ejteni, aki kiválóan énekelt és nagyszerű partner volt végig, humorérzékből is jól vizsgázott.Kérdezd meg tőle a véleményét a Facebookján, de egyszerűen nem értem, miért gondolod, hogy ez számítana is valamit a témában.
463   Búbánat • előzmény462 2015-05-05 22:04:47
Tudom. Ez csak egy szokásos költői kérdés-óhaj volt a részemről, aminek hangot adtam - benne van a válasz, a felelet. Rostot pályakezdő korában minden héten interjúvolták a rádióban, tévében, nyomtatott sajtóban. Ezt a hagyományt - nem a bulvárban - fel kellene eleveníteni - erre itt az apropó!
462   Myway • előzmény436 2015-05-05 21:57:49
Ez az amire örökké várhatsz!!!
461   Búbánat • előzmény441 2015-05-05 21:51:56
Kedves Ametiszt!
Köztünk nincs semmi félreértés. Nem voltam ott Győrben, belinkeltem a beszámolót. Rostról és Curáról. Én mindig szeretek olvasni pozitív irányú beszámolókat, kritikákat; ha erre érkezik egy negatív irányú hozzászólás, mindig felteszem magamnak a kérdést: hogy és miért lehet (kell) ennyire ellentétesen megítélni egy előadást, koncertet. Ami különösen érdekes, megint csak Curán „csattan az ostor”, csak róla értekezünk itt, mintha Rost ott se lett volna. Ezért is, igen, kíváncsi vagyok most már a másik, „hazai” fellépő, kiváló művészünk, Rost Andrea - a véleményére is; „hallgassuk meg a másik felet” is. Meg kellene tőle kérdezni: hogy látja „kívülről” Cura szereplését. Ha hinni lehet a cikk lelkendező beszámolójának – és miért ne lehetne hinni? – akkor Rost nemcsak a kötelező, udvariassági, „kollegiális” dicsérő szólamokat hozná fel, hanem őszinte, objektív, szakmai véleményt is tudna mondani Cura jelenlegi hangi teljesítményéről – állapotáról. És persze, hogy az pozitív lenne. De mégis, megnyugtatna, hogy a jelenlévő közönség méltán ünnepelte a fellépő hírességeket.
Még ha elfogult is lenne Rost, hihetőbbnek fogom tartani szavait, mint azokét, akik rendszeresen ideírnak, Curát minduntalan, mindannyiszor elparentálják, esetleg egy régebbi rossz emléküket kivetítve és abból végletes következtetésekre jutva.
Én ott voltam Cura pesti Otellóján, és remek hangi kondícióban találtam, énekében és szerepmegformálásában éppen azt szerettem és élveztem, amit más tenoroknál esetleg hiányolni, felhánytorgatni lehetne, de nála azt megvalósulva volt szerencsém láthatni-hallhatni. Sajnálom, hogy nem jutottam el Győrbe! Majd a televízióban biztos lesz egy összefoglaló erről a nevezetes gáláról, akkor azok is véleményt nyilváníthatnak, akik ott sem voltak – velem együtt.
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Miranda Liu (hegedű), Kiss Gergely (gordonka), Kiss Gyula, Nagy Míra (
zongora)
"Hangulatkoncert"
HAYDN: D-dúr gordonkaverseny, Hob. VIIb:2 - I. tétel
HAYDN: fisz-moll zongoratrió, Hob. XV:26
HAYDN: D-dúr zongoratrió, Hob. XV:24

19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Soltész Ágnes, Kovács Judit, Fahidi Patrícia (hegedű), Rácz János, Kunszeri Márta (fuvola), Kökényessy Zoltán (brácsa), Magyar Gábor (cselló), Váray Rita (zongora)
Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara
Az est házigazdája: Tóth Endre, zenetörténész
KOVÁCS ZOLTÁN: Amisz és Amil – két fuvolára
SCHUMANN: Gyermekjelenetek (Benjamin Godard átirata) Op. 15.
SCHNITTKE: Moz-Art duó 2 hegedűre
VAJDA JÁNOS: Musica sull’ acqua – zongoraötös (2015)
MOZART: D-dúr fuvolanégyes

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Vigh Andrea (hárfa)
Budapesti Vonósok (koncertmester: Pilz János, művészeti vezető: Botvay Károly)
Fuvolán közreműködik és vezényel: Drahos Béla
MOZART: 1. (G-dúr) fuvolaverseny, K. 313
MOZART: 2. (D-dúr) fuvolaverseny, K. 314
MOZART: C-dúr fuvola-hárfa kettősverseny, K. 299
MOZART: C-dúr andante, K. 315

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Rohmann Ditta (cselló), Binder Károly (zongora)
Budafoki Dohnányi Zenekar
Vezényel: Hollerung Gábor
a Magyar Táncművészeti Egyetem hallgatói
koreográfus: Feledi János
CAFe Budapest
VAJDA JÁNOS: Csellóverseny
SZENTPÁLI ROLAND: Orfeusz-balett - ősbemutató
BINDER KÁROLY: Zongoraverseny - ősbemutató
A mai nap
elhunyt:
1837 • Johann Nepomuk Hummel, zeneszerző (sz. 1778)
1849 • Frédéric Chopin, zeneszerző (sz. 1810)