vissza a cimoldalra
2018-10-24
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61190)
Kedvenc felvételek (149)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4071)
Társművészetek (1278)
Kedvenc előadók (2824)
Milyen zenét hallgatsz most? (24998)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Momus társalgó (6348)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11291)
A csapos közbeszól (95)

A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1125)
Kimernya? (2775)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2937)
Zenetörténet (244)
Kiss B. Atilla (191)
Operett, mint színpadi műfaj (3734)
Lisztről emelkedetten (931)
Kolonits Klára (1078)
Élő közvetítések (7462)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1507)
Franz Schmidt (3200)
Mi újság a ZAK-on és a hazai koncerttermekben? (289)
A hangszerek csodálatos világa (183)
Giacomo Meyerbeer (653)
Jonas Kaufmann (2276)
Opernglas, avagy operai távcső... (20149)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Tokody Ilona (telramund, 2008-02-09 17:21:04)

   
306   Búbánat 2017-12-11 14:12:32

Tokody Ilona: A TOKODY

Adventi koncert Tokody Ilonával és János Áccsal.


"Aki az idei karácsonyra emelkedett hangulatban szeretne készülni, annak kiváló lehetőség Tokody Ilona világhírű, Kossuth-díjas mesterművész és János Ács, az olasz operarepertoár szintén világhírű specialistájaként emlegetett karmester koncertje december 20-án 19 órakor a Budapesti Kongresszusi Központban. 

A káprázatos hangú szoprán operaénekes népszerű operaáriákkal, olasz dalokkal és a karácsonyi ünnepkör áhítatos hangulatát megteremtő egyházzenei alkotásokkal örvendeztet meg bennünket. Ács János, akit a zeneszerető publikum a Három Tenor kanagyaként ismerhetett meg, zongorán kíséri majd a Művésznőt, akivel több ízben adtak már egyedülálló zenei minőséget képviselő, magával ragadó koncertet. "

305   Búbánat • előzmény287 2017-06-19 10:21:39
Kapcs.: 287., 285. sorszámok

2017. június 19-én (hétfőn) 21:15-től látható felvételről Tokody Ilona jubileumi koncertje az M5 HD műsorán.
304   Búbánat 2017-06-16 19:31:29
NYÁRI KÁROLY KONCERT AZ OPERÁBAN - meghívott vendégként fellép Tokody Ilona is! - 2017. július 7.
303   Búbánat 2017-05-15 17:34:47
Az Opera honlapjáról

Megjelent a Lélekhangon Tokody Ilonával című portrékötet

Tokody Ilona operaénekes, a Magyar Állami Operaház mesterművésze és örökös tagja a közelmúltban ünnepelte pályafutásának 40. évét nagyszabású gálaműsor keretében. Szintén ebből az alkalomból jelent meg Réfi Zsuzsanna portrékötete Az Operaház Örökös Tagjai című sorozatban.

A gazdagon illusztrált kötetben megismerhetjük Tokody Ilona meghatározó szerepeit, kapcsolatát legendás pályatársakkal, de olvashatunk róla szóló hazai és nemzetközi kritikákat, valamint kollégái és tanítványai vallomásait a legendás szopránról.

A kiadvány megvásárolható az Opera Shopban.
302   Búbánat 2017-05-06 11:18:42
Megjelent Verdi: A végzet hatalma c. operájának CD-felvétele

________________________________________
Megjelent az OperaTrezor-sorozat legújabb darabja, Verdi: A végzet hatalma című operájának archív felvétele.

A 3 CD-t tartalmazó kiadványon olyan legendás énekesek hallhatók, mint Tokody Ilona, Begányi Ferenc, Kovács Pál, Kelen Péter és Polgár László.

Az előadás rendezője Mikó András, dirigense a világhírű olasz karmester, Lamberto Gardelli volt, aki több mint három évtizeden át vezényelt rendszeresen a Magyar Állami Operaházban.

A felvétel az Erkel Színházban készült 1990. május 18-án.

A CD megvásárolható az Opera Shopban.
301   Búbánat 2017-04-17 08:49:32
Mától Tokody Ilona a vendég a Dankó Rádió Túl az Óperencián című operettműsorának!

A héten naponta a Művésznővel beszélget Nagy Ibolya szerkesztő-műsorvezető a rádió Nagymező utcai Thélia látványstúdiójában.

A most 9 órakor kezdődő adásban Tokody Ilona felvételei közül hallhatjuk:

09:05:03 Dal Tokody Ilona & Magyar Néphadsereg Művészegyüttesének férfikara & Magyar Állami Operaház énekkara -- Parasztbecsület - Húsvéti kórus (Szerző: Mascagni, Pietro/Menasci, Guido/Targioni-Tozzetti, Giovanni)

09:16:41 Dal Tokody Ilona & Magyar Állami Operaház Zenekara & Mihály András -- Gianni Schicchi - Lauretta áriája (Szerző: Puccini, Giacomo/Dante Alighieri/Forzano, Giovacchino)

09:41:38 Dal Tokody Ilona & Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara & Vásáry Tamás -- Ave Maria (Szerző: Wolf Péter/Fülöp Kálmán)


A műsorban Lehár Friderika című operettjének részletei is helyet kapnak.

A délelőtti adások ismétlése mindig aznap 18 és 19 óra között hallgathatók meg a Dankó Rádió hullámhosszán és online az internetes elérhetőségeken.
300   macskás 2017-03-22 14:28:42
300
299   IVA • előzmény297 2017-03-22 14:02:48
Ó, igen. Meg a Szerencsés Dánielt, és sok mást is.
298   IVA • előzmény295 2017-03-22 13:59:58
Persze, ujjbotlás volt. Elnézést kérek mindenkitől, és nagyon köszönöm! (Nem zárom ki, hogy ugyanakkor jutott eszembe egy másik balettkarmester is, akinek „Pál” szerepel a nevében.
297   Heiner Lajos • előzmény295 2017-03-22 11:57:06
Sandor Pal is dirigalt, pl. a Herkulesfurdoi emleket, az nem zene?
296   parampampoli • előzmény294 2017-03-22 11:12:14
Az még a Békés András rendezte változat volt, az ment 20 éven át, 1984-ig. Tokody a Mikó András rendezte előadásban volt Leonóra, annak premierje pedig 1990-ben volt, ha jól emlékszem, április közepén.
295   Pál Tamás • előzmény291 2017-03-22 06:49:02
Nem Sándor Pál, hanem Sándor János lehetett a Rossiniana karmestere, aki nem olyan régen hunyt el Kanadában.
294   Klára • előzmény286 2017-03-22 06:37:40
Bocs, a Végzet hatalma eredeti bemutatója Budapesten Lamberto Gardelli vezényletével az Operaházban 1964-ben volt.Még tinédzserként láttam. Az 1990-es nyilván felújítás volt.
293   ladislav kozlok • előzmény292 2017-03-21 17:48:29
Es a vilagnak nagy veszteseg. Mindtha elfelejtedtek volna.
292   Livingstone • előzmény290 2017-03-21 12:50:07
Óriási énekes, nekünk meg nagy nyereség, hogy idejött hozzánk, és nekünk énekel! A művésznőnek köszönet, az operavezetésnek is szintúgy, és várjuk Jágóját és Nabuccóját!
291   IVA • előzmény289 2017-03-21 11:41:18
Mi, zenei élményekre folyton éhes kóborok, akkor és ott fogyasztjuk el zsákmányunkat, ahol rálelünk. A tolvaj szarka nyitányát nekem megadatott többször élőben élvezni az Erkel Színház zenekarának kiváló előadásában, Sándor Pál vezényletével, a Reimsi utazás és a Bruschino úr nyitányának „folyományaként”: Fodor Antal Rossiniana című táncalkotásában, 1978-ban. Ez volt Fodor Antal Viva la vita című négyrészes koreográfiai estjének fergeteges záró darabja, Forray Gábor nagyszerű díszletével és Gombár Judit pazar jelmezeivel; a balettkar és két fiatal prímabalerina, Pongor Ildikó és Szőnyi Nóra excellálásával.
290   Búbánat • előzmény287 2017-03-21 09:48:03
Látni kellett volna Lukács Gyöngyi arcvonásait, amikor párja, Agache az Operaház színpadára lépett Tokody Ilona jubileumi áriaestjén!.... Ott ültem mögötte, oldalt, közben szemem sarkából figyelhettem hol ellágyuló, hol örömet kifejező, érzelmekkel teli tekintetét, amikor a férje énekelt; Boccanegra–Amelia kettőse, de még inkább az André Chénier-ből előadott Gérard áriája után szinte „robbant” a publikum, a dörgő tapsvihar alatt hogy ragyogtak a szemei; vele együtt lélegzett, érzett lent, a zsöllyében, míg Agache odafenti, jogos diadalát aratta, s mi pedig ünnepeltünk... (Kissé árnyékba helyezve az "igazi" ünnepelte, de gondolom, ezt Ő sem bánta, sőt, ugyancsak büszkeséggel tölthette el...)
289   Búbánat • előzmény287 2017-03-21 09:20:56
Az "igencsak kakukktojás Rossini-nyitány, A tolvaj szarka" számomra nagy öröm volt, hogy annyi kitűnő felvétel után most élőben is meghallgathattam ezt a Magyar Állami Operaház Zenekarának pompás tolmácsolásában - a Tokody-gála egyik legnagyobb sikerét aratta vele a közönség körében. Örültem, hogy a Művésznő az énekszámai közé "beszerkesztette" ezt a népszerű operanyitányt is, és persze kellett a remek színvonalhoz Ács János karmester értő, szuggesztív és impulzív irányítása is zenekara élén!

(Off: Pitti Katalin anno sok mindent leírt Ács Jánosról, kapcsolatukról; annak mikénti befejeződéséről is nyilatkozott többször interjúiban...)
288   Fabricius 2017-03-19 07:44:54
IVA kritikájával tökéletesen egyetértek! Nehéz bármit is írni a koncertről, mert Tokody Ilona nagy művészi múltjára való tekintettel nem is lenne ildomos bizonyos meglátásokat egy az egyben visszaadni. A művésznő okosan énekelt, okosan megválasztott műveket. A fellépő partnereket viszont már nem ilyen körültekintően választotta meg, mert mindkét énekes zavarbaejtő teljesítményt nyújtott! Ki ezért, ki azért! Az egyikről a művésznőre való tekintettel nem nyilatkoznék! Agache viszont a csillagos eget is leénekelte, ezzel az est legnagyobb sikerét aratva!, amiről a rendkívül rokonszenves, nagy énekes egyáltalán nem tehet!
287   IVA 2017-03-19 02:14:23
Tokody40 – Operaház, 2017. március 13.

Hosszúra nyúlt fiatalságom idején sok előadást, eseményt elmulasztottam, mert az volt az aligha tudatos képzetem, hogy azok, mint a képzőművészeti alkotások, úgyis változatlanok maradnak, az évekig műsoron tartott darabok bármikor elérhetők, alig változó szereplőkkel. Ma már tudom, mennyire nem így van ez, és ha nem akarunk örökre lemaradni valamiről, áldozatot is kell hoznunk érte.
Felmértem, hogy Tokody Ilonát, akinek pályáját a Kodály-énekversenyen elért (megosztott) győzelme (1972) óta végigkísértem, és aki egyik nagy kedvencem lett, volt, jubileumi estje után nem lesz több alkalmam hallani az Operaházban, ezért meg kell hoznom azt az áldozatot, hogy végigülök egy nyitányokból, operarészletekből, dalokból álló estet. Talán nem lenne ez ilyen „drámai”, ha különböző szerzők különböző műveinek egy műsorba szerkesztésében látnék – vagy legalább megéreznék – valamilyen koncepciót, de régi és frissebb műsorlapokon is meghökkenve tapasztalom, hogy a szerkesztők szempontjai leginkább a vegyessaláta-készítéshez hasonlíthatók, esetleg a kártyakeveréshez. Ezzel legtöbbször azt az érzetet keltik, hogy nem ismerik a művek egészét, esetleg semmit sem tudnak róluk, vagy kénytelenek alkalmazkodni a közreműködők haknijának menetrendjéhez.
Miután ezt a műsort – erre a MÁO honlapján és az esten is felhívták a közönség figyelmét – maga Tokody Ilona szerkesztette, szóba sem jöhet, hogy nem ismerné a műveket, sem az, hogy a közreműködő vendégek egyike-másika (a példához vissza kell lépnem az időben) az Orfeum és az Emke között ejtené útba az Operaházat. Figyelembe véve azt is, hogy a művésznő által előadott művek válogatásánál fontos szempont lehetett a hang aktuális állapotához való alkalmazkodás is, fel nem foghatom, hogy Tokody, aki sok szerepet énekelt itthon és szerte a világban, s hozzá mintha a szívemből is énekelt volna, ennyire ellenemre való műsort tudott szerkeszteni. Tokody, kinek a stílusosság művészetének ékköve, ennyire stílustalant. Kinek éneklésében oly vonzó volt a szólam, azon belül a szólamrészletek felépítése, beérte részleteknek a részletével is, amilyeneket internetes megosztókra feltöltött archív felvételeken találunk.
A Don Giovanni nyitánya azért is remek, mert – mint minden remekmű nyitánya – a darab világába vezet bennünket. Lehet kedves műve Tokody Ilonának is, aki (tudtommal és Pesten) az opera egyik szerepét sem énekelte, ám e nyitány éppen nem ebbe ez estébe vezetett, amely történetesen Verdi Otellójának Fűzfadal és Ave Maria címmel híres részletének második részével (egy imával) folytatódott. Énekelte viszont Tokody Ilona A lombardok Giseldáját, rövid ideig, a darabot viszont az est tenorvendége idézte fel Oronte áriájával. A Simon Boccanegrában aratott sikert a Boccanegra–Amelia-kettőssel már ő maga, illetve a kiváló bariton, Alexandru Agache. A megindító harmóniában végződő hangok után Bellini Normájának (a címszerep tudomásom szerint a jubiláns szerepálma volt) a mű szélsőséges lelkiállapotokat előrejelző nyitányán keresztül csöppentünk az Aida tragikus fináléjának kellős közepébe, lemaradva annak első részéről, amely valamikor Tokody legendás Aida-alakításának revelációja volt. A (különben gyönyörű) „resztli” előadása nem tudta feledtetni, hogy a darab nem Aida és Radames duettjében, hanem tercettben végződik: Amneris rövid, annál jelentősebb záró szavai (és persze a kórus) nélkül még a részlet tragikuma sem érvényesül.
Sosem értettem, miért szeretnek számot adni tudásukról a szopránok Adriana Lecouvreur árájával éppúgy, mint az André Chénier Madeleine-áriájával. Az előbbit énekelte az ünnepelt, majd Agache Gérard áriáját az André Chénier-ből, talán annak emlékére, hogy bánatomra Tokody Budapesten nem lépett fel a darabban. A mutatós, de itt igencsak kakukktojás Rossini-nyitány, A tolvaj szarka után egy másik kakukk csempészhette a műsorba Vasco da Gama áriáját Az afrikai nőből, amely után elérkeztünk a párizsi nő, Mimi III. felvonásbeli áriájához, Tokody Ilona egyik emblematikus szerepének emlékére. Nos, ez után következett az első műsorrész végén már az élettől elbúcsúzott afrikai nőről szóló darab világába visszavezető Aida-nyitány, amelyet követően meghallgathattunk Tosca és Cavaradossi szerelmi kettősét, ismét olyan szerepet felidézendő, amely csak rövid kirándulásnak bizonyult Tokody Ilona gazdag, Pucciniban sem szegény pályáján.
Valószínű, sőt remélem is, hogy aki nem a katarzist hozható drámai élményt, a színházat várja egy operaestben, és képes minden zenei frázisban és ütemben a művek hatása alá kerülni, annak sokkal nagyobb élményt adott a műsor. Számomra is hozott örömet persze, még ha nem felhőtlent is, de ehhez aligha járultak hozzá a technikai körülmények. Nekem még a látási és az akusztikai viszonyok sem kedveztek. Az Operaház nézőtere – az időnként a színpadi kivetítőn megjelent videoanyagok lejátszási idejétől eltekintve – fényárban úszott, nem csupán ünnepi és koncertfényárban, hanem reflektorvilágításban is a televíziós felvételhez, megkínozva a néző szemét. (Egyúttal felhívva a figyelmet arra, hogy kissé erősebb világítás a nemsokára felújított Opera nézőterének pompáját tovább emelné – előadás előtt és a szünetekben...) A zenekari árkot lefedték, a Magyar Állami Operaház Ács János által vezényelt zenekara a földszinti mellvédig kibővített színpadon foglalt helyet. Nem tudom, mi okozott (leginkább az est elején) olyan akusztikai zavart, amilyen a rossz emlékű Erkel színházi West Side Storyéra emlékeztetett. Alighanem a mikrofonok, amelyek közül az egyik mobil példányba szólva Ókovács Szilveszter nyitotta meg az estet. Ahol én ültem, a főigazgató szövegéből egyetlen szót sem lehetett érteni. Szinetár Miklós egy álló mikrofon előtt beszélt, amiből már fel lehetett fogni annyit, mint a pályaudvarok hangosbemondóinak közleményéből. A Mécs Károly üzenetét közvetítő Rátóti Zoltán szavainak már szinte egészét. Mindezt azért volt szükséges elmondanom, mert nem kizárt, hogy az énekesek, míg e pódiumon feltehetően a színpadnál előnyösebb helyről küldhették hangjukat a térbe, egyúttal akusztikai zavar áldozatai is lettek.
Muskát András bemutatkozása az Oronte-áriában olyannyira zavarba ejtő volt, hogy nem lehetett tudni, most sem tudom, hogy ezt ki nem kapcsolt mikrofon, rossz intonáció vagy indiszponáltság okozta-e. Korábban csak a YouTube-on hallottam az énekest, Tokody Ilona partnereként különböző műsorokban; szokatlan volt az énekesnő oldalán oly híres partnerek után. A további műsorszámokban többé-kevésbé oldódtak e körülmények. Az est igazi, nagy énekesi élményét Alexandru Agache nyújtotta Gérard monológjának nagyszerű előadásával. Csúnya kifejezéssel, de tárgyilagosan, leénekelte az est minden szereplőjét, méltán aratva nagy sikert, de hát a szándék nyilván nem volt csúnya, hiszen művészetének visszafogása ugyanakkor méltatlan lett volna az ünnepelt művészi nagyságához. Tokody művészi nagysága ugyanis ezen a nem kedvemre való típusú estén is vitathatatlannak bizonyult. Lehetne elemezni, mi az, amiben már nem összevethető a régivel, de a selymes, csillogó hang, a dallamformálás, a közvetlenség és a szerethetőség megmaradt. A közölni vágyás is, aminek köszönhetjük ezt az alkalmat, és remélhetjük, hogy talál valaki olyan művet, amelyben, ha nem is nagyszínpadon, de szerepben hallhatjuk még Tokody Ilonát. Addig is hálásan gondolunk a régi alakításokra, amelyek emlékét mégsem árnyékolta be a számomra kihagyhatatlan est.
286   parampampoli • előzmény284 2017-03-10 21:40:00
A végzet hatalma premierje 1990-ben az Erkel Színházban volt.
285   Búbánat • előzmény278 2017-03-10 21:08:02
A Tokody40 gálaest teljes műsora itt megtekinthető.

284   Búbánat 2017-03-10 21:03:41
Az Opera honlapjáról

Az elkövetkező hetekben jelenik meg az Örökös tagok-sorozatban Réfi Zsuzsa Lélekhangon című portrékötete, valamint a Magyar Rádió által 1990-ben, az Andrássy úton rögzített A végzet hatalma operaelőadás CD-változata, amelyben Leonora szerepét ugyancsak Tokody Ilona alakította.

283   Pristaldus • előzmény282 2017-03-07 16:39:17
Nyugodtan énekelhet szerintem! Manapság úgyis annyi mindenki énekel!
282   babapopo 2017-03-06 09:04:08
De énekel Muskát András!
281   parampampoli • előzmény280 2017-03-05 13:34:10
Ő is visszavonult.
280   Búbánat • előzmény278 2017-03-05 13:14:43
Juan Pons is jöhetett volna/jöhetne...- akivel ugyancsak többször fellépett - itt Pesten is...
279   miketyson • előzmény278 2017-03-04 13:11:13
Carreras visszavonult, nem?
278   chenier 2017-03-04 12:22:50
Az Operaház honlapján már olvasható Tokody Ilona koncertjének a műsora., ami kedves szerepeiből lett összeállítva. Csak meglepett, hogy nincs se Domingo, se Carreras, se más a híres partnerek közül! Igaz, hogy Ilonát ünnepeljük, nem pedig másokat, mégis meglepett, hogy "csak" Alexandru Agache vállalta el a felkérést, aminek örülök, mert sokakkal együtt természetesen én is szívesen hallgatom őt! De hátha még talán mások is befutnak!
277   Búbánat 2017-02-10 11:22:48
Égi adományok – Beszélgetés Tokody Ilonával

Az eredeti cikk az Opera Magazin 2017. január-februári számában jelent meg.

Fidelio.hu. 2017.02.07. 09:12, SZABÓ Z. LEVENTE

"Az ünnep mindig jó érzést jelent, különösen akkor, ha egy kiváló énekes személyéről van szó. Nem akármilyen gálaműsorra számíthatunk március 13-án, amikor negyvenéves pályafutása alkalmából Tokody Ilonát és vendégeit hallhatja a közönség az Operaházban."

„- Ön állítja össze a fellépő művészek névsorát és az elhangzó zenék egészét is, amelyben ha jól sejtem, bizonyosan lesznek olasz lírai áriák.

- Természetesen! Szerencsére a stílus tekintetében is szabad kezet kaptam, így könnyedebb darabokat is beemelhettem az estem programjába, megmutatva a sokoldalúságomat. Ez esetemben nem a musicalt vagy a magyar nótát jelenti, holott azokat is szeretem, inkább olyan olasz dalokról van szó, amelyek kapcsán az a bizonyos „könnyű” kitétel nem is olyan súlytalan. Éppen ellenkezőleg! Nagyon nehéz elérni, hogy a hallgató a könnyedséget érezze az előadásban.”

„- Hogy kezdődött az olasz dalok iránt érzett rajongása?

- Kisgyerekként találkoztam ezzel a csodával. Egyrészt apukám nagyon szépen hegedült, így ismertem meg például Toselli Szerenád ját, másrészt hatéves koromtól hallgattam rádióközvetítéseket az Orion készülékünkön. Fantasztikus műsorokat adtak, nagyon kedveltem a kor kimagasló operettművészeinek felvételeit, de mindennél jobban szerettem a tenor áriákat. Ilosfalvy Róbert, Simándy József, Kelen Tibor, Udvardy Tibor mind énekeltek olasz dalokat is. Nem is beszélve Benjamino Gigliről vagy Giuseppe di Stefanóról, és ne hagyjuk ki a sorból Szabó Miklóst se, aki saját maga fordított magyarra számos szöveget.”

276   Búbánat • előzmény275 2017-01-12 09:44:46
A riportfilmet azonnal követi Offenbach operájának televíziós filmváltozata, Hoffmann meséi, amiben Tokody Ilona Antóniát alakítja.
A címszereplő: Kelen Péter.

A Zenés TV Színház 1981-es produkciójának ismétlését láthatjuk ma este 22.10-től az M3 csatornán.

Rendező: Szinetár Miklós.
(124 perc)
275   Búbánat 2017-01-12 09:23:59
Az M3 csatornán láthatjuk

2017. január 12. csütörtök 21:10 - 22:10

„Örökös tagság”

- Tokody Ilona

a Halhatatlanok Társulatában

Riportfilm (1996)

Tokody Ilona mesél pályájáról, múltjáról, jövőjéről. Közben részleteket láthatunk
többek között a Bánk bánból, a Rigolettóból, a Trubadúrból és hallgathatunk gyönyörű magyar népdalokat is a művésznő tolmácsolásában.

Rendezte: Fehér György

Műsorvezető: Vitray Tamás

Időtartam: 60 perc
274   IVA • előzmény271 2017-01-08 00:18:35
Kedves -Zéta-, ez korántsem ilyen egyértelmű, még ma sem.
Augusztusban lettem figyelmes erre az Erkel színházi programra, amely a július elején indított jegyelővétel idején még nem tűnt fel nekem. Miután elektronikus úton nem sikerült jegyet vennem rá, bementem az Erkelbe. A pénztáros hölgy közölte, hogy az jubileumi hangverseny az Operaházban lesz, csodálkozva azon, hogy az internetről ez még nem tudható, amit mindjárt jelezni fog az illetékesek felé. Nála vehettem is volna jegyet az Operába, de nem tettem, mert arra nem olyan könnyen szánom rá magam, mint az Erkelre; egy-két nap múlva nyilván rendezik ezt a honlapon, és majd választok helyet a számítógép előtt.
Sokáig nem mozdult az adat és a jegyvásárlás hozzáférhetetlensége a honlapon. Most már az Operaház szerepel a Tokody-est helyszíneként, de jegyvásárlásra azonmód nincs lehetőség.
(Karmesterként Medveczky Ádámot ígérik.)
273   Búbánat 2017-01-07 22:56:06
Az opera világa

A Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár Zenei Gyűjteménye rendezésében Tokody Ilona és Muskát András operaénekesek Fenyő Gábor moderálásával kalauzolják az érdeklődőket az opera világába.

Helyszín: Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár Zenei Gyűjteménye (Budapest VIII., Ötpacsirta utca 4.)

Időpont: január 12., csütörtök 18 óra
272   Búbánat • előzmény271 2016-11-14 11:23:50
Köszönöm. Így akkor érthető: ez a háttere...
271   -zéta- • előzmény270 2016-11-14 10:59:28
Az Erkel Színházban tartják jövő márciusban... íme...
270   Búbánat 2016-11-14 10:54:32
Olvasom, a ma estére szervezett Tokody Ilona „életműkoncert” ELMARAD!

Tokody Ilona életmű koncertje 2016. november 14-én a Budapesti Kongresszusi Központban a 40 éves operaházi pályája legnagyobb szerepeiből válogatott volna, megidézve a múltat.

A Muskát András vendégszereplésével megrendezésre kerülő koncerten az Art Anzix Orchestra lépett volna fel, Ács János vezényletével.
269   Búbánat 2016-06-06 09:46:53
A Bartók Rádió ma esti műsorában hallhatjuk:

21.37 -22.00 Dalszínház utcai dalestek

Tokody Ilona Verdi ária- és dalestje

(Magyar Állami Operaház, 2015. április 11. - részletek)

Km. Muskát András - ének, Ács János - zongora

1. Ne lépj közel a sírhoz
2. Magányos szobában
3. A koldus
4. Stornello
5. Traviata - Violetta és Alfredo kettőse, IV. felv.
6. Aida - Aida és Radames kettőse, IV. felv.

(Ism. június 18., 14.37)
268   Búbánat 2016-05-03 21:28:24
A napokban volt Tokody Ilona születésnapja! Isten éltesse sokáig!
267   IVA • előzmény266 2016-04-29 03:42:08
Abban a rendezésben őt sajnos nem láttam, de itt találtam róla fényképeket. Úgy tűnik, kissé egyszerűbb díszítésű volt a jelmeze, mint a Sümegi Eszteré.
Tokody Ilona berlini Aidájának megjelenése közelebb állhatott az elképzelésemhez.
266   parampampoli • előzmény265 2016-04-28 22:22:24
Vágó Nelly Aida jelmeze, amit már a 93-as Nagy Viktor rendezésben viselt, nagyon jó állt Tokodynak is.
265   IVA • előzmény258 2016-04-28 20:52:22
Mikó András 1964-es Aida-rendezéséhez Márk Tivadar tervezte a jelmezeket, eredetileg az akkor divatos habszivacs parókákkal. Aida piros–grafitszürke hatású ruháját, amelyen spirálban tekeredtek a rojtok, különösen nem kedveltem, mindenkinek előnytelen volt. Mire Tokody Ilona beállt, sok minden változott az előadás képén. Az ő Angela Davis hajviseletét idéző parókája sem tetszett, és nem tudom, Márk Tivadar tervezte-e neki a fáradtrózsa színű, lurex szálas estélyi ruhát, amelyet, ha rövidebbre szabják, A csodálatos mandarin Leánya is viselhetett volna.
Mindig sajnáltam, hogy senki sem tudta kitalálni a Tokody arcához, alakjához illő Aida-imázst.
264   Cilike • előzmény263 2016-04-28 13:31:59
És akkor gurultunk a kacagástól, mikor a Basta, Robertire Roberti magyarul válaszolta: El is ájult. Ez a kettő együtt humoros hatást tett.
263   Heiner Lajos • előzmény261 2016-04-28 12:26:09
Az sem volt semmi, amikor '79-ben Ágay és Gedda olaszul énekeltek a Luciában, Alisa meg magyarul: Mit mondasz?
Vagy a jeles szegedi bariton, sajátos olasz kiejtésével a Toscában: b@szta Roberti.
262   parampampoli • előzmény261 2016-04-28 11:35:01
Jajjjjj....... -:)
261   -zéta- • előzmény260 2016-04-28 08:26:55
A legizgalmasabb hangi katyvasz-élményem egy Traviata volt a 70-es évek végén. Remek Alfredo (Szolovjanyenko) oroszul, Violetta (Rugyenko) szintén, de a két áriát németül (!), Miller olaszul a Germont-papát, s az összes többi kisebb szereplő magyarul...
260   parampampoli • előzmény257 2016-04-27 23:54:05
Amneris vendég volt, Alexandrina Milcseva, miatta énekelt olaszul, mert ő tudta a szerepet eredeti nyelven, a többiek nem. Akkoriban ilyen esetben megengedték a magyar partnernek, esetleg partnereknek, hogy ne magyarul énekeljenek. Ha jól emlékszem, 1965-ben Svéd Sándor énekelt először Simionatóval olaszul a Trubadúrban, utána Sass Sylvia 1974-ben a Toscában James Kinggel. Akkor Sólyom-Nagy is olaszul énekelte Scarpiát, de 1983-ban csak Rohonyi énekelte a Toscát Geddával olaszul, Berczelly nem. Szóval általános nyelvi kavarodás volt jellemző.
259   Petyus • előzmény257 2016-04-27 23:05:55
Fogalmam sincs.
258   tiberio • előzmény256 2016-04-27 20:00:48
Isten éltesse a művésznőt!
És a jelmeztervezőt is!:)))
257   Csiki Gábor • előzmény256 2016-04-27 16:57:38
Miért énekelt Tokody Ilona olaszul ebben az eladásban? (Nagyon jó a Melissel énekelt kettős is!)
256   parampampoli 2016-04-27 15:06:59
Isten éltesse a Művésznőt!

https://www.youtube.com/watch?v=jiuv1PfUtls&feature=youtu.be
255   Búbánat 2016-03-10 10:17:59
Az M3 csatorna éjjeli műsorán szerepel (23.35-)

„Ajánlás” – Tokody Ilona

Portréfilm (1982)

(41 perc)

Tokody Ilona operaénekes 1972-ben megnyerte a Kodály- énekversenyt. Tíz évvel később tekint vissza pályája addigi állomásaira ebben a zenés portréfilmben.

A műsorban elhangzó művek:

Kodály: A csitári hegyek alatt;
Strauss: Ajánlás; Dalok; Holnap;
Puccini: Turandot - Liu halála;
Puccini: Gianni Schicci - Lauretta áriája;
Verdi: A végzet hatalma - Leonora áriája;
Verdi: Az álarcosbál - Amélia áriája;
Puccini: Angelica nővér - Angelica áriája;
Giordano: André Chénier - Maddalena áriája;
Verdi: Otello - Ave Maria.

Rendező: Horváth Zoltán
Operatőr: Illés János
254   Búbánat 2015-04-23 16:31:14
Hárman indulnak a pécsi színház vezetéséért

MNO.hu, 2015. április 23., csütörtök 14:46 , forrás: MTI, szerző: Grund

„Rázga Miklós, a teátrum jelenlegi direktora már korábban közleményben bejelentette: Gulyás Dénes operaigazgatóval, valamint Vincze Balázzsal, a Pécsi Balett igazgatójával pályázott a következő öt évre.
A távirati irodának Romvári Gergely dramaturg, díszlettervező is megerősítette, hogy pályázik, míg Dózsa László színművész is két pécsi hírportál érdeklődésére jelezte: megpályázta a posztot, győzelme esetén pedig segítője Tokody Ilona Kossuth- és Liszt-díjas operaénekes lenne.”
253   Búbánat 2014-12-14 13:48:57

Tokody Ilona lesz Madarász Zsolt vendége a Bartók Rádió ma délutáni zenei műsorában:

A 16.00 – 18.30 között hallható „Lemezelő - nem csak gyűjtőknek” című adás II. részében („Kincskereső”) a legkedvesebb felvételei közül válogat Tokody Ilona.

Előtte 16 órától a Rendező legendák című rovatban Nádasdy Kálmán (1904-1980) háromszoros Kossuth-díjas rendezőre, műfordítóra, az Operaház egykori igazgatójára emlékezik a műsor. Vendég lesz László Ferenc, kritikus.

A mikrofonnál: Madarász Zsolt.

Szerkesztő: Bánkövi Gyula
252   lujza • előzmény250 2014-10-17 01:54:04
A Kossuth vallási műsorában is beszélt erről, nagyon szépen.
251   Búbánat • előzmény250 2014-10-15 15:55:07

Tokody Ilona hangversenye Giuseppe Verdi dalaiból, áriáiból és kettőseiből

Pesti Vigadó – Makovecz Terem

2014. október 18., 18 óra

Közreműködik:

Muskát András (tenor)

Zongorán közreműködik: Ács János.

Az est házigazdája: Marton Árpád

250   Búbánat 2014-10-15 15:54:46
„Lélekben és igazságban” – Tokody Ilona Verdiről

NÉZŐPONT - MÉRTÉKADÓ 2014.10.12.
|
Új Ember, 2014. október 12., vasárnap 00:02

Írta: MARTON ÁRPÁD


„Tokody Ilona az evangéliumi idézettel vallja: Verdi műveiben a legmagasabb lelki és erkölcsi értékek öltenek zenei alakot. Operahősei egytől egyig az emberben rejlő spiritualitás tanúságtevői. Mintha mindannyian azt adnák tudtul az emberiségnek: higgyetek benne, hogy a lelketek nem hal meg! Tokody Ilona ebben a hitben vitte sikerre a legnagyobb Verdi-főszerepeket a világ számos operaszínpadán.

– „Ott fönn, egy jobb világban viszontlátjuk egymást." Hogyan vált akadémiai székfoglalója címévé Don Carlos és Valois Erzsébet kettősének idézete?
– Úgy, hogy elgondolkodtam rajta, miként lehetséges, hogy bár Verdi hősei és hősnői folyton búcsúznak, sorsuk mindig fölemelő. Szöges ellentéte a Puccini-hősnők halálának, amely könnyekig ható és hiteles, mégis hiányzik belőle az az erkölcsi emelkedettség, amely Verdinél mindig ott van. Mintha az ő hőseinek pályája nem érne véget a földi mezsgyéknél. És mintha nem is ott kezdődne! Szembeötlő, menynyire fontos a Verdi-operákban az apalány kapcsolat. Rigoletto vétke imádásig szeretett lányát, Gildát küldi a halálba. A végzet hatalma Leonórája atyai átok miatt kerül az áldozat szerepébe. Amikor szerelem és hazaszeretet – a két legfontosabb Verdi-érték – között kell döntenie, Aida atyjával, Amonasróval osztja meg kétségeit.
A legéteribb Verdinő, Desdemona viszonya hős szerelmeséhez, Otellóhoz ugyancsak magában foglalja a lánynak atyjához való teljes bizalmát. Ha életrajzi szemszögből tekintjük, aligha véletlen az apagyermek viszony fontossága Verdi életművében. Egymás után vesztette el két gyermekét. De apjához való viszonyát is számos konfliktus terhelte. Ha azonban figyelembe vesszük azt is, mit jelent az apafigura a lélektan elemzésében, fontos érvet nyerünk Verdi világképéhez, amely a teljes életmű tekintetében is konzekvens, etikailag koherens. Aida és Amonasro fájdalmas viszonya egy magasabb rendű érték, a hazaszeretet horizontján bontja ki értelmét. Gilda és Leonóra halála áldozati jellegű, megváltó halál. A halál tehát Verdinél sohasem szomorú. Megható, ugyanakkor minden esetben megérinti a nézőt valami túlvilági bizonyosság, a menny ígérete, ami egyúttal a földi sorsot is átmenetinek mutatja. A trubadúr Leonórája becsülete védelmében mérget vesz magához. Verdinél ez áldozati pozíció, fölmagasztosulás: utolsó szavai fölfelé irányulnak. Gilda halála jóvátétel, engesztelő áldozat atyja vétkéért. Erzsébet és Carlos búcsúja, Aida és Radames halála egy túlvilági lét bizonyosságát hirdetik. Amikor imádságba kezd, Desdemona pontosan tudja, mi vár rá. Annál is sokatmondóbb, hogy fohásza az egyik legéteribb az egész zeneirodalomban. Mintha azt hirdetné: a szerelem, a szeretet föltétel nélküli, és nem függ a földi következményektől sem, örök.

– Már-már egyazon dráma szereplőiről beszélhetünk az életmű egységében...
– Egységes értékskálát fedezhetünk fel a Verdi-életmű egészében. „Dallamai utalások – írja Balassa Imre és Gál György Sándor –, egy különleges »vezér motívumrendszer«, az életmű egészében fellelhető, vissza-visszatérő típusok adják ennek a dramaturgiai módszernek koordinátahálózatát." A megállapítás Verdi művészetének lényegi szempontjára mutat rá. A Don Carlos több helyén is tapasztalhatjuk például, hogy Verdi katartikus, fölemelő, jóvá tevő dramatikus szerepet szán a halálnak. Amikor az udvar egybegyűlik a katedrális előtt, hogy részt vegyen az eretnekégetésen, az inkvizíció ártatlan áldozatait mennyei hang fogadja az ég boldogságába. Amikor a Főinkvizítor által küldött orgyilkos kioltja Posa életét, a márki a szabadság szózatával, egy szabad és igaz világ ígéretével búcsúzik. […]

A teljes cikket a nyomtatott változatban olvashatja.”
249   macskás • előzmény248 2014-08-24 12:20:26
konspiráló?
:)
248   telramund • előzmény247 2014-08-24 09:04:17
prosperaló
247   telramund 2014-08-24 08:56:47
Azonban ne felejtsük el az Operett Szímház mindig is az egyik legjobban prospiráló üzem volt.Amikor még csak operetett játszott.Manapság azonban elöntötte a musical,operett előadás héb-hóba.Ezen a rossz arányon kellene változtatni.Igaz oda hangok kellenek és nem úgy mint a musicalben mikroporton bömböl mindenki. Igaz üzleti szempntból nem rossz,de lesorvasztja az operett kincset szinte teljesen,nem beszélve a legtöbb aktualizálásától.
Eszmei mondanivalónak ott a musical az operett meg képviselje,ami a célja volt: a könnyed jó szórakozást!
246   IVA • előzmény245 2014-08-24 06:45:29
Szerintem az Operettszínház Kerényi Miklós Gábor előtt is, sőt mindig az ország legnépszerűbb színháza volt. Az ő érdeme, hogy a színház népszerűségét igen magas helyárakkal is meg tudta őrizni.
245   kétked 2014-08-23 21:48:03
Kerényi az ország legnépszerűbb színházát csinálta az Operettből, de megérthető, ha nincs kedve a munkáltatás örömeihez. Miért lenne ez baj?
244   Werbőczy • előzmény239 2014-08-23 09:45:22
Kicsi Tokody esélye, de inkább semmi.

Az Operett színház és a Víg esetében is csak látszatcirkusz a pályázati kiírás, mint ahogy az Operáé is az volt.
Tisztességesebb lenne pályáztatás nélkül oda tenni azt a személyt, akit akarnak.
Az már világos, hogy Kerényit és Eszenyit nem szeretnék a helyükön hagyni. Pedig ha az Operettben Lőrinczy lesz az igazgató, Kero úgy is marad, csak más titulusban! Értelmetlen az egész!
243   parampampoli 2014-08-23 09:41:48
K.M.G. úgy megy, hogy marad. Ismerjük a régi trükköt Tomasi di Lampedusa Párduca óta: meg kell változtatni mindent, hogy ne változzon semmi. Politikai poszt az, volt és marad, de még mennyire.
242   telramund 2014-08-22 22:58:14
Ha politikai poszt lenne elsősorban maradna KMG,hiszen egy mestervágással nagy Fidesz támogató lett.
Színházvezetés anno is politikai téren dőlt el: vegyük például Gáspár Margitot.
Meg azt beszélik a jól értesültek,hogy Eszenyi igazgatóságának napjai is meg vannak számlálva a Vígszínháznál.Aztán azt is beszélték pár hónapja,hogy OKSZ-t leváltják az Operaház éléről.Eddig,mintha nem történt volna semmi.Jobb is ,mert csak rosszabb jöhet.OKSZ legalább a kommunikációt jól csinálja.
241   kétked 2014-08-22 22:52:01
Vajon Tokody az egyébként kiemelkedő pályája során elárult-e bármilyen vezetésre termettséget, vagy csak igazgatói titulusra vágyik?
240   parampampoli • előzmény239 2014-08-22 21:25:53
De nem azért, mert bármiben rosszabb lenne K.M.G-nál vagy Lőrinczynél, sőt. Az Operettszínház igazgatói posztja nyilvánvalóan politikai poszt -- nem kéne annak lennie, de az -- tehát politikai szempontok alapján fog székbe kerülni, aki kerül. Akárki is legyen az.
239   Búbánat • előzmény237 2014-08-22 21:16:52
Ha nem sikerült neki az Opera fellegvára, gondolja, akkor megpróbálja most a szomszéd "várat" bevenni...végül is, eléggé megismerhették őt az Operettszínházban a bennfentesek, amikor 2012 szeptemberében, a televízió által közvetített Aranypálca Nemzetközi OperettMusical Karmesterverseny zsűrijében ott tevékenykedett.

Szerintem, kicsi az esélye a győzelemre.
238   Werbőczy • előzmény237 2014-08-22 20:46:16
És kérem, mi értelme lesz annak, ha a Lőrinczy györgy kerül a Kerényi miklós Gábor helyére?
Megy tovább ugyanúgy minden, a személyek sem cserélődnek, csak átalakulnak!
237   IVA 2014-08-22 20:20:39
Tokody Ilona is pályázott az Operettszínház vezetésére
236   ladislav kozlok 2013-10-17 14:28:04
Azt hiszem ma nem vagyok formaban, az uzenetet az opernglas topicba szantam.
235   ladislav kozlok 2013-10-17 14:24:54
Bocsanat, folytatom.
DORIAN GRAY, zeneszerzo - LUBICA CEKOVSKA
Reszletek - www.snd.sk
234   ladislav kozlok 2013-10-17 14:21:49
Osbemutato Pozsonyban !
November 8.es 9.,
233   Búbánat 2013-10-16 22:58:33
Ma este volt a Bartók Rádió műsorán:

21.10 - 22.00: Tokody Ilona és a Budapesti Vonósok Mozart-hangversenye

Hangversenymester: Bánfalvi Béla

Műsorvezető: Botvay Károly

1. g-moll szimfónia K. 183.

2. Szöktetés a szerájból - Constanza áriája a II.felv.-ból
3. Titus kegyelme - Vitellia áriája a II.felv.-ból
4. Figaró házassága, a) Cherubino áriája a II.felv.-ból, b) Susanna áriája a IV.felv.-ból

Zeneakadémia nagyterem, 2003. november 16.
232   chenier • előzmény231 2013-09-08 10:10:13
Nemhiába volt magabiztos. Ezekkel a pályázókkal játszi könnyű volt a dolga.
231   Búbánat • előzmény230 2013-09-07 21:27:49
Amikor elolvastam a KERO-val készített interjúkat az interneten (lásd a linkeket a 2076. és 2075. soszámpk alatt, az Operett, mint színpadi műfaj-topicban) szinte sugárzott belőle a magabiztosság, és hogy csak az ő pályázata lehet majd a "nyerő"... Egyébként a többi pályázó hozzá képest pehelykönnyű súlycsoportot képviselte, ezt a szavazási arányok jól mutatják.
230   IVA • előzmény228 2013-09-07 19:54:51
Valamikor nagyon örültem volna annak, ha Tokody Ilona megpályázza Minnie szerepét, de most nem drukkoltam neki. Ez a kisebb vereség, mint ha megnyerte volna a pályázatot.
Egyébként a többi pályázót sem értem, amiért nem mérték fel esélyüket. Nem azt mondom, hogy Kerényi Miklós Gábor az eszményi Operettszínház-vezető, csupán azt, hogy régóta nagyon sikeres, és egyelőre nem lehetne még sikeresebb utódja.
229   köz(be)szóló • előzmény228 2013-09-07 13:43:25
Ami nem megy, azt ne erőltessük!
228   Búbánat 2013-09-07 12:28:47
Meghallgatták Eszenyiéket

MNO, 2013. szeptember 06., péntek 15:42

Csütörtökön a szakmai bizottságok meghallgatták a Vígszínház és a Budapesti Operettszínház vezetésére pályázó jelölteket.

[...] A Budapesti Operettszínházra a jelenlegi direktor, Kerényi Miklós Gábor mellett Nagy Viktor, Tokody Ilona, és Bozsó József nyújtott be pályázatot. Őket Bán Teodóra, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ Nonprofit Kft. ügyvezetője, Román Sándor táncművész, Huszti Péter színész-rendező és Kolti Helga színésznő hallgatta meg az önkormányzati és minisztériumi képviselők mellett.
Sajtóértesülések szerint a kilenctagú bizottságból többen tartózkodtak, de öt szavazatot kapott a jelenlegi főigazgató, egyet Bozsó József és egyet Nagy Viktor. Tokody Ilonát senki nem javasolta az Operett igazgatójának.

Az igazgatók személyéről Tarlós István, Budapest főpolgármestere dönt a szakmai bizottság javaslatát figyelembe véve. A döntésnek hatvan napon belül meg kell születnie.
227   Búbánat • előzmény224 2013-09-03 21:14:04
Itt van a Figaro lakodalma bemutatójának a színlapja:

Produkciós cím: Figaro lakodalma
Eredeti cím: Le nozze di Figaro
Műfaj: Zenés
Bemutató dátuma: 1981.03.08
Társulat: Fővárosi Operettszínház
Társulat helye: Budapest
Színház: Fővárosi Operettszínház
Színház helye: Budapest
Szerző: Da Ponte, Lorenzo
Alapszöveg írója: Beaumarchais, Pierre-Augustin Caron de
Fordító: Oberfrank Géza
Zeneszerző: Mozart, Wolfgang Amadeus

Szereposztás:

Gróf Almaviva: Gárday Gábor
Rosina, a gróf felesége: Zsadon Andrea
Figaro, a gróf mindenese: Kincses Károly
Susanna, a grófné szobalánya: Domonkos Zsuzsa
Cherubino, apród: Lányi Klára (szerepkettőzés)
Cherubino, apród: Nagy Annamária (szerepkettőzés)
Dr. Bartolo, egykor Rosina gyámja: Benkóczi Zoltán
Marcellina, Bartolo házvezetőnője: Halász Aranka (szerepkettőzés)
Marcellina, Bartolo házvezetőnője: Udvarias Katalin (szerepkettőzés)
Basilio, zenemester: Maros Gábor (szerepkettőzés)
Basilio, zenemester: Kokas László (szerepkettőzés)
Antonio, kertész, Susanna nagybátyja és gyámja: Magasházy István
Barbarina, Antonio lánya: Oszvald Marika
Don Curzio, bíró: Kokas László (szerepkettőzés)
Don Curzio, bíró: Maros Gábor (szerepkettőzés)
Rendező: Oberfrank Géza
Karmester: Oberfrank Géza
Koreográfus: Géczy Éva
Díszlettervező: Székelyhidi János (színpadkép)
Jelmeztervező: Horányi Mária m.v.
226   tiramisu • előzmény224 2013-09-03 19:19:40
Bizony.
És nem ártott, használt!
225   IVA • előzmény224 2013-09-03 12:42:08
Nagyon köszönöm a helyreigazítást! (A dátum, amikor láttam az előadást, biztos.)
224   törpekirály • előzmény216 2013-09-03 08:13:01
Bocsánat, az Operett Szinházi Figaro házasságát nem Vámos László rendezte,ő volt a főrendező akkor,hanem Oberfrank Géza,aki akkor ott volt zeneigazgató!1982!Akkoriban vasárnap délelöttönként komolyzenei sorozatokat is csinált Oberfrank,és nagy sikerrel,pedig sokan ellenezték.Még Bach kantáták is szerepeltek a műsorban,de MIKROPORT NÉLKÜL!
223   IVA • előzmény221 2013-09-02 04:25:41
Pontosan ezért preferálom a cselekményt fedő címet.
222   macskás 2013-09-01 13:45:45
222
221   tiramisu • előzmény220 2013-09-01 11:48:48
Annál is inkább, mert a mű csak Figaro lakodalmáról szól , nem a házasságáról! -Akkor szappanopera lenne....:-)
220   IVA • előzmény216 2013-08-31 23:52:08
III. Jómagam 1981. április 21-én láttam az előadást. A számomra tetszetősebb Figaro lakodalma címmel ment.
219   Búbánat • előzmény194 2013-08-31 23:15:03


Mint említettem, Tokodynak igen kevés operett felvétele van: néhány részlet csupán, amit stúdióban készítettek vele. Élőben volt alkalma több ilyen szereplésre, ahol operett-gálákon énekelt. Néhány részlet a youtube-on is megtalálható.

Kiírtam néhány címet, nem sok:

- Pjotr Iljics Csajkovszkij - Josef Klein: A diadalmas asszony – rádiófelvétel-részlet; Csók kettős (Tokody Ilona, Gulyás Dénes)
- Kacsóh Pongrácz – Bakonyi Károly – Heltai Jenő: János vitéz - rádiófelvétel (részletek): Kalmár Magda, Tokody Ilona, Berkes János, Melis György, Miller Lajos.
- Lehár: A cárevics - szerelmi kettős „Így még soha mást…” - lemez, CD (Tokody Ilona, Kovács József)
- Lehár: Cigányszerelem - Messze a nagy erdő - video (Tokody Ilona)
- Lehár: A víg özvegy – szerelmi kettős „Lippen schweigen…” - – video (Tokody Ilona, Berkes János)
- Lehár: A víg özvegy szerelmi kettős „Ajk az ajkon,,,” - video (Bende Zsolt gála: Kalmár Magda, Kincses Veronika, Pitti Katalin, Tokody Ilona)
- Lehár: A cárevics - szerelmi kettős „Így még soha mást…” (Tokody Ilona, Kovács József)
- Kacsóh: Rákóczi – Rákóczi megtérése „Hazámba vágyom…” –video (Tokody Ilona)
- Huszka Jenő-Szilágyi Kászló: Erzsébet „Rózsám,viruló kis rózsám…” - video (Tokody Ilona)
218   Búbánat • előzmény213 2013-08-31 21:13:10
Ezek szerint nem tudatosan, ráhibáztam, hogy énekelt az Operában.
217   Búbánat • előzmény216 2013-08-31 20:57:02
És napjainkban, Mozart: A Színigazgató című operájában Madame Krone, énekesnő: Zsadon Andrea.

Rákoshegyi Bartók Zeneház (Operettvilág Együttes Budapest produkciójában)
216   Búbánat • előzmény208 2013-08-31 20:50:00
Valóban, félreérthetően fogalmaztam: arra akartam utalni, hogy a felsorolásomban nevezett énekesek, így Zsadon Andrea is, az operett mellett operát is énekeltek.

I. A Debreceni Csokonai Színház tagjaként alakított szerepei:

Hunyadi Mátyás (10 alkalommal) 1967- 68
Manon Lescaut – címszerep (7 alkalommal) 1972-73
Anna a Nabuccoban (10 alkalommal) – 1973
Nedda a Bajazzókban (5 alkalommal) – 1973

II. Szegedi Nemzeti Színházban játszott szerepei:

Norina a Don Pasqualéban (7 alkalommal) 1974-75
Titanilla Vántus Aranykoporsójában (10 alkalommal) 1975-76
Cherubin a Figaro házasságban (7 alkalommal) 1975-76

III. Az Operettszínházban pedig Vámos László rendezésében, énekelte a Grófnét Mozart operájában. (úgy 1980 körül.)

215   kugli • előzmény203 2013-08-31 20:11:25
Két dologra reagálnék.
1. Lehár "Tauber-operettjei" szívemnek kedves darabjai és a műfaj korlátait "feszegetik". Tehát ezért emlegettem. Az említettek számomra is kedves nívós műveket alkottak.
2. Az operett-játszáshoz egyéniségek kellenek szerintem. Ma ezek hiányoznak. Nincs meg ma Feleki Kamill, a 2 Latabár vagy Honthy méltó utódja.
214   -zéta- • előzmény213 2013-08-31 20:10:45
Off ebben a topikban, de Zsadon Andrea első felnőtt színpadi szerepe Manon volt Debrecenben, s a mai műsorajánlóban legfelül olvasható Mozart-Színigazgatóban (azaz: ezekben a percekben épp) Madame Krone szerepét alakítja...
213   Speranza • előzmény212 2013-08-31 20:03:23
Az Operaház 106. évadjának évkönyve szerint Zsadon Andrea 1989 november 18-án a Don Pasquale Norináját énekelte az Operaházban.
212   IVA • előzmény210 2013-08-31 19:44:16
Én sem emlékszem arra, hogy Zsadon Andrea az Operában énekelt volna, operát viszont igen: Vámos László operettszínházi Figarójában a Grófnét. (Susanna Domonkos Zsuzsa volt, Almaviva Gárday Gábor, Fanchette Oszvald Marika. A többi szereplőre nem emlékszem.) Az Operettszínház időnkénti operaelőadási ambíciója nem egészen új keletű.
211   tiramisu • előzmény206 2013-08-31 13:43:31
Sajnos így van!
210   tiramisu 2013-08-31 13:41:57
Zsadon A. is énekelt? Mit?
209   tiramisu • előzmény208 2013-08-31 13:41:21
Sáfár Mónika Turandotot is énekelt, Kovács János dirigálta, ha jól emlékszem....néhány éve
208   Cilike • előzmény207 2013-08-31 13:39:06
Ne már, Zsadon Andrea mikor énekelt az Operában? Én nem emlékszem. Most vannak ilyen kísérletezések, a Kerényi-féle Denevérben Sáfár Mónika volt, most Fischl Mónika a János vitézben, de nem mondhatnám, hogy jobbak lettek volna, mint az operai énekesek.
207   Búbánat • előzmény206 2013-08-31 13:33:53
Igaz, Vadász Dániel kisebb szerepekben fellépett az Operában (Pl. A szicíliai vecsernye), míg Frankó Tünde meg szerepet kapott az Operettszínházban (Cigányszerelem, Viktória)
És egykor énekelt Domonkos Zsuzsa, Tiboldy Mária, Zsadon Andrea itt is, ott is, vagy Berkes János is "kirándulgatott" át az Operettbe.
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Tóth-Vajna Zsombor (csembaló, orgona), Tóth-Vajna Gergely (csembaló)
"Hangulat Extra"
J.C. BACH: A-dúr szonáta négy kézre, op. 18
HÄNDEL: a-moll fúga, HWV 411
HÄNDEL: Vízi zene - Air négy kézre
HÄNDEL: Darabok zenélő órára
HÄNDEL: d-moll szvit csembalóra, HWV 437
STANLEY: a-moll voluntary, op. 6, No. 8
J.C. BACH: F-dúr szonáta négy kézre

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

A Bartók Konzi kamarazenekara
Vezényel: Tuska Zoltán
Pódiumon a Bartók konzi vonós tanszaka
A mai nap
született:
1913 • Tito Gobbi, énekes († 1984)
1925 • Luciano Berio, zeneszerző († 2003)
1931 • Szofia Gubajdulina, zeneszerző
1935 • Malcolm Bilson, zongorista
elhunyt:
1725 • Alessandro Scarlatti, zeneszerző (sz. 1660)
1799 • Karl Ditters von Dittersdorf, zeneszerző (sz. 1739)
1974 • David Ojsztrah, hegedűs (sz. 1908)