vissza a cimoldalra
2019-03-26
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11326)
A csapos közbeszól (95)

Balett-, és Táncművészet (5763)
Erkel Színház (9812)
Milyen zenét hallgatsz most? (25013)
Mahler (693)
Momus-játék (5618)
Kimernya? (2987)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3189)
Társművészetek (1298)
Bartók Béla szellemisége (278)
Bartók Béla (1881-1945) (209)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4466)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1618)
Franz Schmidt (3297)
Fiatal művészeink hazai és nemzetközi sikerei (329)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61589)
Pitti Katalin (824)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Kiss B. Atilla (Sesto, 2007-12-29 17:59:04)

   
196   Búbánat • előzmény195 2019-02-20 18:49:40

Kiss-B. Atilla: "Visszaszerezni a régi rangot”

"A műfajnak ma is ott van a helye, ahol a csehovi színháznak, Verdi operáinak vagy a beethoveni szimfóniáknak – mondta Kiss-B. Atilla, az Operettszínház új főigazgatója"

Magyar Hírlap - Sárdy Krisztina – 2019.02.07.

Elfoglalta főigazgatói székét a Budapesti Operettszínházban Kiss-B. Atilla, Kossuth- és Liszt Ferenc-díjas operaénekes. Első társulati ülése után terveiről kérdeztük: többek közt a nemzetközi operettfesztivál megvalósításáról és új, kortárs magyar musicalekről. Arról is beszélgettünk vele, hogyan segíthet világhírű rendezők meghívása a társulat kreatív energiáinak mozgósításában.

Kiss-B. Atilla: Szükséges a komfortzónából való kilépés, a művészben rejlő kreativitás aktiválása 

– A színházigazgatás mellett számtalan feladata van: tanít, elnökségi tagja a Magyar Művészeti Akadémiának (MMA), emellett aktív énekművész is. Nem fél, hogy új tisztsége miatt fel kell hagynia valamivel?

– A közéleti és professzionális tevékenységeim összefüggnek, és kiegészítik egymást. Tehát az például, hogy oktatok a Zeneakadémián, mindeközben pedig vezetem a színházat nagyon konstruktív szimbiózis tud lenni olyan értelemben, hogy a saját, illetve a kollégáim diákjai figyelmét is a műfaj felé tudom terelni, ami számukra jövőkép, alternatíva lehet. Továbbá az MMA-s közéleti tevékenységem a színház szempontjából gyümölcsöző együttműködésre ad lehetőséget, hogy a művészeti közéletben hangsúlyt kapjon az operett műfaja és maga az intézmény. 

– Ami a múlt péntek óta működő, új vezetőséget illeti: itt a színházban és más teátrumokban gyakori a főrendező alkalmazása. Önnél jelenleg betöltetlen ez a poszt, miért?

– Az Operettszínház első embere hosszú-hosszú időn át mindig rendező volt, gondoljunk csak Vámos Lászlóra, Szinetár Miklósra, Halasi Imrére vagy Kerényi Miklós Gáborra. Ennek az örökségnek a hatása a mai napig érezhető, bár egy rövid ideje nem így van. Én most azt szeretném, hogy az előadóművész szempontjai kerüljenek előtérbe, a művészeti tevékenységnek való megágyazás legyen elsődleges, hogy itt mindenki jól érezze magát a bőrében és a kreativitása is kibontakozhasson. Ahogy a társulati ülésen is elmondtam, a sokszínűséget próbálom megcélozni, többek közt azzal, hogy nagyszerű hazai és külföldi rendezőket hívok meg, olyanokat, akiket ismerek, akikkel jól dolgoztam, és láttam munkájuk gyümölcsét. A Moshe Leiser-Patrice Caurier rendezőpáros vagy Stephen Medcalf, akik a pályázatomban szerepelnek, és a Metropolitantől a Covent Gardenen és a Scalán át a Staats­-operig a világ legnagyobb házaiban alkottak, nemcsak a nevüket adták hozzá, hanem tényleg kíváncsian-izgatottan várják a közös munkát. Leiser és Caurier áprilisban jönnek megtekinteni a házat, de beszélhetünk Vidnyánszky Attiláról is, aki Csárdáskirálynőt fog rendezni. Silviu Purcăretével is találkoztam, aki a Nemzetiben most próbálja Csehov Meggyeskertjét (a Cseresznyéskert új fordításban – S. K.). Ő, noha életében még nem rendezett operettet, nagy nyitottságot, valamint érdeklődést tanúsít a műfaj, illetve az intézményünk iránt. Kell egyfajta stabilitás, az „akol melege”, a ház biztonsága: ezért jó a társulat. Ám szükséges a komfortzónából való kilépés is, a művészben rejlő kreativitás aktiválása, amire egy vendégrendező kiválóan alkalmas. 

– Az évad végéig még az előző vezetés által összeállított műsor folytatódik. Ősztől melyek azok a jelenlegi repertoár-darabok, amelyeket tervez megőrizni, továbbvinni?

– Mindenképpen fel fogok állítani egy rendszert, egy jól meghatározott elképzelés alapján, amelyről egyelőre még nem szeretnék beszélni, mert nagyon sok tényezőnek kell összeállni ahhoz, hogy megvalósítható legyen. 

– A színház repertoárjának fontos részét képezik a musicalek is. Közülük is elsősorban az új magyar darabok kaptak nagyobb hangsúlyt pályázatában, ahogy az elvárás is volt a fenntartó részéről. Ám a tervezett bemutatók, felújítások közül mintha hiányoznának Lévay Szilveszter olyan, nagy sikerrel játszott darabjai, mint a Mozart vagy az Elisabeth…

– Emögött semmilyen prekoncepció nincs, hiszen semmi sincs még lezárva. Nemrég nálam járt Szarka Tamás, Jávori Ferenc ’Fegyá’-val és Müller Péter Sziámival pár napja beszélgettem, Tolcsvay Lászlóval a héten találkozom – és noha Lévay jelenleg nincs a látószögemben, ez nem azt jelenti, hogy nem is lesz. Azt szeretném, hogy minél több szerző vágyjon arra, hogy a darabját mi mutassuk be, itt az Operettszínházban.

– Szintén pályázatában szerepelt egy nemzetközi operettfesztivál elindítása, némiképp a Nemzeti Színház Madách Nemzetközi Színházi Találkozója (MITEM) mintájára.

– Sokféle fesztivál létezik szerte a világban szerző, stílus, téma vagy más szempontok szerint kialakítva. Adja magát a lehetőség, hogy mi is létrehozzuk a saját fesztiválunkat. Májusban lesz például a Nemzetközi Lehár Ferenc Énekverseny döntője, ahol a zsűri elnöki tisztségét töltöm be, és butaság lenne részemről, ha nem kezdeném el erre a vezérfonalra felfűzni azokat a gyöngyszemeket, amelyeket a verseny eredményeként megtalálunk. Engem alapvetően az foglalkoztat, hogy az operett és a daljáték, egyszóval a zenés színház visszakerüljön a kulturális köztudatban az őt megillető helyre. Ha Puccini megtehette, hogy Lehár Ferencről egyik legnagyobb riválisaként beszélt, ha Kodály Zoltánnak Kálmán Imre évfolyamtársa volt, és együtt voltak jelen a kulturális közéletben (akárcsak Jacobi Viktor és Molnár Ferenc), akkor azt gondolom, hogy az operett műfajának ma is ott a helye, ahol a csehovi színháznak, Verdi operáinak vagy a beethoveni szimfóniának. Az a célom, hogy a műfaj visszanyerje azt a rangját, ami korábban megillette, és a mai napig megilleti.

195   Búbánat 2019-02-02 15:39:58

Új főigazgató a Budapesti Operettszínház élén

/Operettszínhaz.hu - 2019. február1./

A Budapesti Operettszínház 2019. február 1-jén hivatalba lépő főigazgatója, Kiss-B. Atilla ma délután megtartotta első társulati ülését,amelyen tájékoztatót tartott az átadás-átvételi folyamat lezárásáról, 2019 júniusáig tartó időszak terveiről és művészeti elképzeléseiről, valamint bemutatta az új vezetőség tagjait. A fenntartó Emberi Erőforrások Minisztériumát a társulati ülésen Krucsainé Herter Anikó kulturális ügyekért felelős helyettes államtitkár asszony képviselte.

Szinhaz.org.

“A TÁRSULATSZELLEMET KÍVÁNOM ERŐSÍTENI” – HIVATALBA LÉPETT KISS-B. ATILLA, AZ OPERETTSZÍNHÁZ ÚJ IGAZGATÓJA

2019 FEBRUÁR 01. PÉNTEK, 16:10

Péntek délután Kiss-B. Atilla megtartotta első társulati ülését a Budapesti Operettszínházban. A teátrum főigazgatója összefoglalójában kifejtette: sok-sok műhelymunkával, hatékony próbával, átgondolt repertoár választással, kiváló hazai és külföldi szakemberek bevonásával, rangos, sikeres és elismert rendezők meghívásával képzeli el a jövőt.

A társulati ülésen részt vett Krucsainé Herter Anikó kulturális ügyekért felelős helyettes államtitkár és az Operettszínház új vezetésének többi tagja: Dr. Kriza Zsigmond ügyvezető igazgató, Apáti Bence balettigazgató, Pfeiffer Gyula főzeneigazgató, Maróti Szilvia gazdasági igazgató és Somfai Péter műszaki igazgató.

Krucsainé Herter Anikó kulturális ügyekért felelős helyettes államtitkár kifejtette, hogy azóta, hogy az Emberi Erőforrások Minisztériumának minisztere, Kásler Miklós meghozta döntését, többször járt a színházban, alkalma volt megismerni a színfalak mögötti életet és véleménye szerint irigylésre méltó a Nagymező utcai épületben, ebben a társulatban dolgozni. “A döntést követően elkezdődött az átadás-átvétel folyamata és ezek a munkamegbeszélések nagyon jó hangulatban, konstruktívan zajlottak. Köszönöm az előző vezetés munkáját és a mögöttünk álló zökkenőmentes hónapokat. A minisztérium számára kiemelkedően fontos a Budapesti Operettszínház. Fontosnak tartjuk a főigazgató úr pályázatában megfogalmazottak szerint a hiteles, tradíción alapuló értékmentő és értékteremtő kortárs, hazai és közép-európai kulturális élethez igazodó szemléletváltozás iránti törekvéseket. Az Operettszínház Magyarország egyik csúcsintézménye, Magyarország kultúrájának letéteményese és mint ilyen, a magyar diplomácia zászlóshajója, nemzeti kulturális indentitásunk, egyben az országról alkotott belső és külső kép meghatározó eleme, a hagyományos operettjátszás színtere. Az Operettszínház legfontosabb feladata, hogy az operettet, mint különleges magyar műfajt az értékén kezelje, presztízsét tovább növelje a hazai és nemzetközi művészeti életben. Én ehhez a munkához kívánok sok sikert és kitartást” – fogalmazott az államtitkár.

Kiss-B. Atilla, a Budapesti Operettszínház főigazgatója kiemelte, az elmúlt közel 3 és fél hónapban a tervek szerint zajlott a Operettszínház menedzsment átadás-átvételének előkészítése, mely február elsején lezárult. “Pályázatomban azt vállaltam, hogy az Operettszínházat a már stratégiai fontosságú nemzeti kulturális intézmények – mint a Művészetek Palotája, a Nemzeti Színház, a Magyar Állami Operaház – minőségi szintjére, rangjára emeljem. Hogyan képzelem el mindezt? Sok-sok műhelymunkával, sok és hatékony próbával, átgondolt repertoár választással, kiváló hazai és külföldi szakemberek bevonásával, rangos, sikeres és elismert rendezők meghívásával. Igyekszem mindenkit a számra legelőnyösebb szerepkörben foglalkoztatni. Énekmestereket szeretnék bevonni a műhelymunkákba, nem csak az énekes színészek, hanem az énekkari kollégák napi felkészülését is segítve ezzel. Fontosnak tartom a szerzőhűséget és stílushűséget. Mindenfajta szerződési jogviszonytól eltekintve az Operettszínházat társulatnak tekintem, és ezt a társulatszellemet kívánom erősíteni minden erőmmel. Nem óhajtom megtiltani, megakadályozni senkinek, hogy más intézményben fellépjen, vendégszerepeljen, de annak a feltételét szeretném megteremteni, hogy mindenki itt érezze magát igazán otthon. Ez a nulladik évünk, nem kívánunk semmilyen ugrásszerű változást létrehozni. Az előző vezetés által megtervezett programnak megfelelően a társulat hamarosan Dubai-ba utazik vendégszereplésre, áprilisban bemutatjuk a Liliom – Carousel című zenés darabot, melynek terveit a napokban elfogadtuk, és bízom benne, hogy egy értékes, szép produkcióval bővül a repertoár” – sorolta az új direktor.

Kiss-B. Atilla a nyári és őszi tervekről is szót ejtett: “Izraelben magyar kulturális esemény indul ősszel, a nyitó gálákat társulatunk adja elő Tel-Avivban és Jeruzsálemben, szeptemberben pedig az addigra felújított Menyasszonytánccal érkezünk Izraelbe. Júniusban a Margitszigeti Szabadtérivel együttműködésben az új Csárdáskirálynőt mutatjuk be Vidnyánszky Attila rendezésében, melyet augusztusban még két alkalommal láthatnak szabadtéren az Operettszínház színészeivel, énekkarával és vendégművészekkel. A mű ősztől a színház repertoárját gazdagítja. A hagyományoknak megfelelően a társulat lép fel a Budavári Palotakoncerteken. Bócsa Barnabás úrral is tárgyalunk az idei bajai együttműködésről, a tervezett 3 előadásunk augusztus 20. után kerül műsorra a városban. A Szépség és a Szörnyeteg turné folytatására törekszünk, és megteszek mindent annak érdekében, hogy a művet itthon is játsszuk. Azon is dolgozunk, hogy a következő szilveszteri műsort a Duna televízió rögzítse, majd további előadásokat is felvegyenek az Operettszínházban, melyeket a tévénézők is láthatnak.”

A főigazgató végezetül kiemelte: “Az Operettszínház nemzetstratégiai fontosságú költségvétési csúcsintézmény. Komoly ígéreteket kaptam arra vonatkozóan, hogy biztosítva lesznek a források ahhoz, hogy megvalósítsuk a pályázatban leírtakat. A színházban pedig személyes találkozókra készülök” – zárta beszédét Kiss-B. Atilla.

194   Búbánat • előzmény193 2019-01-22 17:16:36

Az alábbi linkre kattintva elérhető kis videofilmen Kiss-B. Atillával készült interjú is meghallgatható.

Ki lesz a következő operettcsillag, amikor daltól lesz hangos Észak-Komárom?

KEMMA – Komárom - Esztergom Megyei Hírportál, 2019. 01. 20. 11:30

Január 16-án a Tiszti pavilon épületében hirdették meg a szervezők a tizenegyedik Nemzetközi Lehár Ferenc Operett Énekversenytprimadonnaszóló, bonviván- szóló és szubrett–buffó-páros kategóriákban. A rangos eseményre március 20-ig lehet jelentkezni.

"A megjelenteket Varga Anna, az észak-komáromi Városi Művelődési Központ igazgatója köszöntötte, köztük Kiss-B. Atillát, a Budapesti Operettszínház február elsejétől regnáló főigazgatóját, aki egyben az énekverseny zsűrijének elnöke, Pfeiffer Gyulát, a Fővárosi Operettszínház zenei főigazgatóját, valamint Keszegh Bélát, Észak-Komárom és dr. Molnár Attilát, Dél-Komárom polgármesterét."

"Varga Anna köszöntőjében ismertette az énekverseny eddigi történetét, majd köszönetet mondott a Budapesti Operettszínház szakmai segítségéért, hiszen már harmadik alkalommal közösen rendezik meg a versenyt."

"Kiss-B. Atilla, a Budapesti Operettszínház február 1-től regnáló főigazgatója kihangsúlyozta, hogy Komárom rangos eseménynek ad otthont, amelynek megszervezéséhez szívesen járul hozzá a Budapesti Operettszínház, hiszen Lehár Ferenc öröksége mindenkit kötelez.
– Lehár örök érvényű, örök értékű kincset hagyott ránk, az általa komponált csodálatos operetteket. Azonban ezeket énekelni kell, mert ha nem énekeljük őket, akkor nem egyebek, mint grafikai ábrák és kottafejek papírlapokon. Ahhoz, hogy ez ne így legyen, nekünk fel kell tárnunk és meg kell találnunk napjaink fiatal előadóit, akik a közelebbi és távolabbi jövőben életre keltik a szerző nagyszerű életművét – emelte ki Kiss-B. Atilla. Kitért arra is, hogy a versenynek köszönhetően a magyar operett ismét a figyelem középpontjába kerül a Kárpát-medencében, annak szomszédságában és az egész világon. Népszerű az esemény, hiszen legutóbb orosz, cseh, osztrák, lengyel, szlovák, román és magyar énekesek is bekapcsolódtak az énekversenybe."

"A zsűri tagjai Kiss-B. Atilla mellett Szép Gyula, a Kolozsvári Magyar Opera igazgatója; Dagmar Livorová, a Szlovák Zeneművészeti Egyetem opera–operett ének szakos tanára, valamint Ksenia Zharkova, moszkvai karnagy lesznek. A verseny fődíja csaknem egymillió forint lesz."

193   Búbánat 2019-01-18 21:27:01

Meghirdették a XI. Nemzetközi Lehár Ferenc Operett Énekversenyt

ujszo.com/origo.hu/MTI 2019.01.17..,16:01

Az operett nemzetközi népszerűsítése és új tehetségek felfedezése a célja a XI. Nemzetközi Lehár Ferenc Operett Énekversenynek, amelynek középdöntőjét és döntőjét Lehár szülővárosában, Komáromban május 4-én és 5-én, az azt követő gálaestet a Budapesti Operettszínházban rendezik május 6-án.

Meghirdették a XI. Nemzetközi Lehár Ferenc Operett Énekversenyt, aminek egyértelmű célja az operett műfaj nemzetközi népszerűsítése, és az új tehetségek felfedezése. A verseny középdöntőjét és döntőjét Lehár szülővárosában, Komáromban május 4-én és 5-én, az azt követő gálaestet a Budapesti Operettszínházban rendezik május 6-án.

A selejtezők többek között Prágában, Pozsonyban, Moszkvában, Kolozsváron és Budapesten, az Operettszínházban zajlanak majd. A háromfordulós megmérettetésre az érdeklődők három kategóriában; primadonna szóló, bonviván szóló és szubrett-buffó párosként jelentkezhetnek. A fődíj 3000 euró (964 ezer forint), amely a legkiemelkedőbb teljesítményért ítélhető oda, kategóriáktól függetlenül. A meghirdetett kategóriák első és második helyezettjét 1000 és 500 euróval díjazzák.Az énekversenyre március 20-ig lehet jelentkezni,az info@operetta-competiton-lehar.sk címen. A magyarországi első forduló várhatóan április első felében lesz, a középdöntőt és a döntőt Komáromban, május 4-5-én rendezik. Itt már a versenyzőket a teljes nemzetközi zsűri hallgatja meg, amelyik dönt is a végső eredményekről. A zsűri tagja lesz Dagmar Livorová, a Szlovák Zeneművészeti Egyetem opera-operett ének szakos tanára, Szép Gyula, a Kolozsvári Magyar Opera igazgatója és Kszénia Zsarko karmester, a moszkvai Női Szimfonikus Zenekar művészeti vezetője.

A zsűri elnöke Kiss-B. Atilla operaénekes, aki február 1-étől kezdi igazgatni a Budapesti Operettszínházat.

A döntőt és versenyt záró gálaműsor rendezője Bori Tamás, karmestere Pfeiffer Gyula lesz, aki február 1-től lesz a Budapesti Operettszínház zeneigazgatója.

Lehár szülővárosában a versenyt legutóbb 2016-ban rendezték meg, akkor hat ország 90 résztvevője közül ötvenen jutottak tovább. A győztesek között volt Bordás Barbara, Lévai Enikő, Fedor Oszipov és Kardffy Aisha is.

192   Búbánat 2018-11-03 23:58:35

A Magyar Állami Operaház Örökös Tagjainak Testülete mai ülésén az Opera Örökös Tagjai közé választotta meg - mások mellett -  Kiss B. Atilla operaénekest.

(Forrás: Opera honlapja)

191   Búbánat • előzmény183 2018-10-28 00:23:32

Interjú Kiss-B. Atilla operaénekessel a Budapesti Operettszínház új főigazgatójával

"Magas nívón képviselni nemzeti mivoltunkat az egyetemességben"

OLÁH ZSOLT2018.10.27. 09:25, ORIGO.hu

Kiss-B. Atilla és Montserrat Caballe Szegeden

"A nemrég meghalt Montserrat Caballéval például kétszer is énekelt.

Legyen áldott az emléke! Az első találkozásunk Barcelonában volt, Saint-Saëns VIII. Henrik című operájában, majd a Szegedi Szabadtéri Játékokon adtunk egy egész estés hangversenyt. Nagyon szép emlékként él bennem a koncert. Túl azon, hogy kiváló partnerként fölfelé inspirálta a teljesítményemet, a közvetlensége egészen elbűvölő volt. Felváltva énekeltünk, a duettet leszámítva. Az én áriáim idejére nem ment ki a színpadról, hanem leült, végighallgatta és megtapsolt egy-egy áriám végén."

"Milyen indíttatásból pályázott a Budapesti Operettszínház főigazgatói posztjára?

Kevesen tudják rólam, hogy – főleg a pályám elején – viszonylag sokszor felléptem operettekben és daljátékokban, elsősorban Kolozsváron, de Győrött és az Operettszínházban is. Halasi Imre igazgatása idején sorozatban énekeltem Szu-Csongot A mosoly országából, és a Szegedi Szabadtéri bemutatóján a később az Operettszínházban futó Cigányszerelem Józsi cigányprímását is rám bízták; de említhetném Szinetár Miklós rendezésében a nemrég bemutatott A cigánybáró Barinkayjának szerepét is, amelyet mind a premieren, mind az azt követő előadásokon szintén én formáltam meg az Erkel Színházban. Mindemellett számos gálán énekeltem operettrészleteket itthon és külföldön egyaránt. Tapasztalataimból fakadóan határozott elképzeléssel rendelkezem arról, hogy egy állami dotációjú nemzeti kulturális csúcsintézményben hogyan lehetne, illetve hogyan kell magasabb művészi színvonalon művelni nemzeti örökségünk gyöngyszemét, az operettet. Olyan dalszínházat képzelek el, amelyben helyet kap minden érték, amely nemzeti kultúránk részét képezi. A már jelenlévő musicalekben is ugyanúgy, mint az operettekben a „nagy öregek” mellett magasan képzett, tehetséges fiatal énekes-színészeket és táncművészeket kívánok foglalkoztatni. Bízom abban, hogy személyem, életművem, elismeréseim hívószóként hatnak majd arra vonatkozóan, hogy a fiatal tehetségek jövőképet lássanak a műfajban. Művésztanárként felelősségemnek érzem a tehetséggondozást is, és lehetőséget akarok nyújtani a pályakezdő magyar művészeknek a szülőföldjükön való érvényesülésre. Az Operaház csak igen kis mértékben veszi igénybe kreatív művészi energiáimat. Már egy ciklussal korábban is éreztem magamban elhivatottságot az operett műfajának minőségi megjobbítására, de most látok igazán lehetőséget arra, hogy a fenti célok megvalósítása érdekében elkötelezzem magam."

190   Búbánat 2018-10-22 21:54:00

Az Origón megjelent pályázatot csupán idelinkeltem; nem kívánom kommentelni.  Viszont a most megismert pályázati anyagból az említettek mellett még sok minden mást is érdemes "szóvá tennünk".

189   daunerni • előzmény188 2018-10-22 21:46:38

Tessék őket komolyan venni, nagyon komoly szaniter kereskedésről van szó, én is náluk vettem a zuhanyzók üveg-falait!

188   -zéta- • előzmény187 2018-10-22 21:43:20

Ezt inkább ne tetted volna:

"Főtevékenység

4673 Fa-, építőanyag-, szaniteráru-nagykereskedelem"

De jó látni, hogy ők is olvassák a Café Momust...:-)

187   Búbánat • előzmény186 2018-10-22 16:08:57

Kedves "joska141"!

Sajnos, ehhez az infóhoz nem tudok érdemben hozzászólni, így nem kommentálnám.

Mindenesetre idelinkelem a JÜLLICH GLAS Holding Zrt. Opten Kft céginformációs adatbázisában 2018. október 22-én frissített adatait.   

https://www.opten.hu/jullich-glas-holding-zrt-c0710001233.html

186   joska141 • előzmény185 2018-10-21 23:46:54

Tisztelt "Búbánat"! Köszönöm, hogy felhívta a figyelmet erre a rendkívül értékes pályázatra, melyet igyekeztem figyelmesen végigolvasni. Sajnos képzettségem nem teszi lehetővé, hogy érdemben bármilyen szinten is véleményezzem azt a pályázatot, amit a nevezett Bíráló Bizottság egyhangúlag a Minszter figyelmében ajánlott.Egyetlen egy mondatot szeretnék csak kiemleni, a 45.oldalon szereplő, megvastagított részt mely szerint:

"Céges, vállalati partnereink bővülése okán
előremutató tárgyalásokat folytatunk a Jüllich Glas Holding Zrt.
menedzsmentjével."
Biztos, hogy az előremutató tárgyalások elérik a kívánt célt.
Az azonban nagyon figyelemre méltó, hogy a nevezett cég - Jüllich Glas Holding Zrt - internetes honlapja a 2017.évi (!!!) kellemes karácsonyi ünnepeket kívánó sorok óta lényegében nem frissült semmivel.
185   Búbánat 2018-10-21 22:49:23

ORIGO2018.10.20. 10:29

Kiss-B. Atilla, az Operettszínház újonnan kinevezett főigazgatója elküldte az Origónak a főigazgatói pályázatának teljes szövegét.

Ebből pontosan kiderül, mik a tervei a világ nagy operaházaiban is sikerrel szerepelt, Kossuth-díjas operaénekesnek. A balettigazgató Apáti Bence, a kiváló balettművész, a főzeneigazgató Pfeifer Gyula karmester lesz. Mint pénteken megírtuk, miután a szakmai bizottság nagy többséggel Kiss-B. Atillára szavazott, Kásler Miklós miniszter őt nevezte ki. Azt is megírtuk, hogy az eddigi főigazgató, akinek mandátuma most járt le, tudomásul vette a döntést. A több mint 100 oldalas, rendkívül érdekes pályázatot most elolvashatja az Origón:

BUDAPESTI OPERETTSZÍNHÁZ A NEMZETI DALSZÍNHÁZ - KISS-B. ATILLA PÁLYÁZATA A BUDAPESTI OPERETTSZÍNHÁZ FŐIGAZGATÓI POSZTJÁRA - 2018. AUGUSZTUS 15.

184   telramund • előzmény183 2018-10-20 14:11:13

A sok újdönság helyett,ha már nemzeti az érzelem leginkább a múlt operettjeit kellene játszani,hiszen rengeteg soha nem hallott operett létezik,Gondolom ezzel a jövendő igazgató tisztában van.

183   Búbánat 2018-10-20 10:39:51

Az első interjú

Kiss B. Atilla:Az Operettszínházban mindennek helyet kívánok adni, ami érték

MTI2018. 10. 20. 09:32  Lokál Extra

A Kossuth- és Liszt-díjas operaénekes erről az M5 csatorna pénteki Kulturális Híradójában beszélt annak kapcsán, hogy őt választották az Operettszínház új főigazgatójának.

Mint a műsorban elhangzott, az erdélyi származású tenor tanulmányait Prágában és Luxembourgban végezte. 1993-ban debütált a Kolozsvári Operában, majd 1999-től a Magyar Állami Operaház tagja lett. Főként hőstenor szerepeiről ismert, neve Erkel Bánk bánjának címszerepével forrt össze.

“A pályázatom címének az egyik része a Nemzeti Dalszínház” – mondta a műsorban Kiss B. Atilla.

“Mindennek helyet kívánok adni, ami érték. Olyan műveknek és olyan műfajnak is, amely még nem körvonalazódott, még nem született meg, megrendeljük, létrehozzuk” – hangsúlyozta, hozzátéve: ahhoz, hogy a hungarikumnak számító magyar operettek, a dalművek, magas szinten létrehozott musicalek és “a frissen komponáltatott művek magas színvonalon jöjjenek létre, komoly szakmai műhelyekre van szükség, ezeket kívánom megteremteni”.

182   nickname • előzmény181 2018-10-20 09:12:23

Persze Ókovács kinevezése nem volt teljesen politikai döntés és tök véletlen, hogy minden jelentős kulturális intézményt párttag vezet..... tök véletlen.....

181   telramund • előzmény180 2018-10-19 20:51:48

Azért nem teljesen.Szeretnék sokan ezt hinni.

180   Matyus 2018-10-19 19:13:12

Az operaház igazgatójának kinevezése is politikai döntés volt! Most látjuk, hogy ott tart, ahol tart. Majd elválik, hogy Kiss B. Attila mire megy az Operettel. 

179   telramund • előzmény178 2018-10-19 18:58:12

Nagyon új tetszik itt lenni az első berírása. Nem nem vagyok énekes,de van beszédhang is a világon.Meg tudnám magyarázni ,amit írtam, de akkor csak nagyobb megbántódás lenne.Így kérem tekintsen el ettől.

 Remélem csalódni fogok a jelen véleményemben,de nem hiszem.Azt viszont nagyon szeretném,hogy a visszalépett jelentkezőt nem karollja maga mellé.

178   Edgardo • előzmény177 2018-10-19 17:57:39

Kinek kedves, kinek nem kedves telramund!

Hogy ha egy hír hallatán leteszik rekedni akkor feltételezem,hogy valamit nagyon rosszúl tetszik csinálni....

Remélem ön nem énekes, mert ilyen kvalitásokkal nem lehet szólista pályát befutni.....

177   telramund • előzmény176 2018-10-19 12:54:55

Még egy ilyen rossz hír hétvége előtt nem kell.A hírtől lerekedtem!Na ez politika keményen,

176   Búbánat 2018-10-19 10:42:20

Kiss B. Atilla a Budapesti Operettszínház új főigazgatója

A Budapesti Operettszínház főigazgatói pozícióját 2019. február 1-jétől öt évig töltheti be a júliusban kiírt pályázat nyertese. A kinevezés tényét Kásler Miklós, az emberi erőforrások minisztere a Magyar Hírlapnak adott interjújában közölte. (2018. október 19., péntek)

(Papageno.hu)

A miniszter egy a Magyar Hírlapnak adott interjújában október 19-én Kiss B. Atilla Kossuth-díjas tenor, a Magyar Művészeti Akadémia elnökségi tagjának kinevezése mellett azt is közölte, hogy a Pesti Magyar Színház vezetői posztjára pedig Zalán János került.

 

Kiss B. Atilla 1963. január 28-án született Bánffyhunyadon.

1983 és 1989 között szülőföldjén hivatásos népdalénekesként ismerték meg nevét, és 1990-ben, amikor meghallgatásra jelentkezett a kolozsvári zeneakadémiára és az ottani Állami Magyar Operába, többek között a számára értékes népdalkincsből válogatott.

Az énekes neve később Erkel Bánk bánjának címszerepével forrt össze. Tanulmányai befejezése után két évvel, 1998-ban kipróbálhatta magát a harmincas években készült Rékay Nándor–Nádasdy Ádám–Oláh Miklós-féle átdolgozásban; a Győri Nyári Fesztiválon, majd a Győri Nemzeti Színházban ölthette magára ismét a nagyúr jelmezét. 2000-ben a Ferencvárosi Ünnepi Játékok keretében a Bakáts téren vitték színre, 2002-ben a Magyar Állami Operaházban, 2006-ban pedig a Szegedi Szabadtéri Játékokon kapta meg a szerepet. A Bánk-alakítások koronáját a Káel Csaba rendezte operafilm hozta meg számára 2002-ben.

Egy művész értékéhez a hazai sikerek mellett a nemzetközi megmérettetések is nagyban hozzájárulnak. 2002-ben a barcelonai Gran Teatre del Liceu színpadán Camille Saint-Saëns VIII. Henrik című operájában Don Gomez de Feria szerepében lépett fel az Aragóniai Katalint alakító Montserrat Caballé partnereként, akinek jutalomjátéka volt az előadás. Ennek eredményeképpen a következő évadban a Szegedi Szabadtéri Játékokon egy nagyszabású közös koncert keretében léphetett fel újra a katalán operasztárral a Dóm téren. Többször szerepelt Japánban, először a Szinetár Miklós rendezte Carmen-turnén, majd 2004 őszén Mascagni Parasztbecsületében Turiddu szerepét kapta meg, 2006 áprilisában pedig Dick Johnsont Puccini A Nyugat lánya című operájában. Az előadást a magyar származású Andreas Homoki rendezte. 2005-ben a torontói operában Bizet Carmenjében mutatkozott be, mint Don José, az orosz mezzoszoprán Larissa Kostiuk partnereként. 2011-ben Bruno Mantovani Akhmatova című operájában Lev Goumilev szerepében láthatta a párizsi Bastille Operaház közönsége.

Operaénekesi karrierje mellett legalább akkora jelentőséggel a bír a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karán és a budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen végzett oktatói munkája.

Tanulmányok

1994: Mozart Akadémia, Prága (Mesterei: Eva Blahova, Kerstin Mayer, Ionel Pantea)

1994–1995: Conservatoire de musique de ville de Luxembourg (Mester: Ionel Pantea)

1996: Gheorghe Dima Zeneakadémia Kolozsvár Licenciátus, énekművész, énektanár. (Mesterei: Kriza Ágnes, Alexandru Farcas, Gheorghe Rosu)

Társulati tagság

1983-1989: Vadrózsák Népi Művészegyüttes Sepsiszentgyörgy, magánénekes

1990-1993: Kolozsvári Állami Magyar Opera, énekkari művész

1993-1999: Kolozsvári Állami Magyar Opera, magánénekes. (Főbb szerepek: Fiatal legény, Bánk bán, Cavaradossi, Edgardo, Rodolfo stb.)

1999–: Magyar Állami Operaház – magánénekes. (Főbb szerepek: Pollione, Alfredo, Mantovai Herceg, Macduff, Don Alvaro, Radames, Don Carlo, Cavaradossi, Des Grieux, Calaf, Don José, Andrea Chénier, Turiddu, Steva, Bánk bán, Walther von Stolzing, Lohengrin stb.)

Oktatói tevékenység

Pécsi Tudományegyetem Művészeti Kar, Zeneművészeti Intézet, adjunktus, magánének főtárgy

Művészeti szervezeti tagság

2013–: MMA, rendes tag; 2017–: elnökségi tag

175   Búbánat 2014-03-21 10:05:54
Ma este a Bartók Rádióban

19.00-19.30 Arckép

Kiss B. Atilla operaénekes

Beszélgetőtárs: Ménes Aranka

(Ism. hétfő, 9.30)
174   telramund • előzmény173 2014-03-17 09:02:42
Hát igen ez lehet,hogy paradés szerepe,de hogy egy két operában mit művel pl Andre Chenier,Manon Lescaut
arról jobb nem írni.Persze Jenufában sokat nem kell énekelni-nekem anno az is elég volt.
173   Elise 2014-03-17 08:04:43
Március 20 JENUFA

Végre ismét láthatjuk a Kossuth-díjas művész parádés alakítását: Steva Buryját
172   chenier 2014-03-14 20:40:33
Gratuláció Kiss B. Atillának a Kossuth-díjhoz!
171   Elise 2014-03-14 20:34:39
Boldogan és örömmel GRATULÁLUNK!!!
170   Búbánat • előzmény169 2014-03-14 16:47:55
A Kossuth-díja odaítélésénél a részletes indoklás az alább olvasható:

"KISS B. ATILLA Liszt Ferenc-díjas operaénekes, tenor 1963. január 28-án született a romániai Bánffyhunyadon. 1983 és 1990 között a sepsiszentgyörgyi Vadrózsák Művészegyüttesben énekelt. Felsőfokú tanulmányait 1990 és 1994 között Kolozsváron végezte a Gheorghe Dima Zeneakadémia ének- és operaszakán. Szaktanulmányait a Mozart Akadémián Prágában és a luxemburgi Conservatoire de Musique-ben egészítette ki. Mesterei többek között Kriza Ágnes és Ionel Pantea voltak. 1993 és 1999 között a kolozsvári Állami Magyar Opera magánénekese. 1999-től a Magyar Állami Operaház szólistája, elsősorban hőstenor szerepeket énekel. A klasszikus repertoár mellett kortárs magyar zeneszerzők operáinak ősbemutatóin is énekel főszerepeket. Visszatérő vendége a Miskolci Operafesztiválnak, a Gyulai Várszínháznak és a Szegedi Szabadtéri Játékoknak. Tokiótól Torontóig a világ számos jelentős operaszínpadán és koncertpódiumán vendégszerepel rendszeresen. Az Erkel Ferenc művéből forgatott operafilmben, a Bánk bánban a címszerepet énekelte és alakította Marton Éva és Rost Andrea partnereként. A Magyar Művészeti Akadémia rendes tagja. Munkásságának főbb elismerései: Liszt Ferenc-díj (2002), a Magyar Köztársasági Érdemrend lovagkeresztje (2011), Melis György-díj (2012)."
169   Búbánat 2014-03-14 16:22:43
Magyarország köztársasági elnöke a miniszterelnök előterjesztésére március 15., az 1848-1849-es forradalom és szabadságharc kezdetének alkalmából kiosztotta a Kossuth-díjakat.

Kossuth-díjat kapott

• KISS B. ATILLA Liszt Ferenc-díjas operaénekes, a Magyar Állami Operaház művésze, az MMA rendes tagjának a világ legrangosabb operaszínpadain sikert aratott énekművészete, a tenor szerepek széles skáláját felvonultató sokszínű repertoárja, valamint hiteles és szenvedélyes alakításai elismeréseként;
168   Budapest • előzmény166 2011-03-23 12:39:48
Ízlés dolga.
167   Alvaro 2011-03-23 12:35:48
Renato Bruson a szakálla miatt nem énekelt a Scalában Figaro - t. Giorgio Stehler ráparancsolt, hogy irány a borbély, de Bruson inkább lemondta a produkciót...
166   Sieglinde_ 2011-03-22 01:39:57
Pedig visszanő elég hamar... amúgy nem tartom szerencsésnek, ha egy tenornak állandó szakálla van. Basszusnál oké, bár pár éve Tomlinsonnak is le kellett borotválnia (ijesztően nézett ki... szakállal egy aranyos Hemingway-hasonmás, nélküle űbergonosz).

Láttam már szakállas Ottaviókat is.
165   Budapest • előzmény163 2011-03-19 17:30:15
Perotti tudomásom szerint inkább Wagner énbekes volt. Talán nem akadt más akkor aki elénekelje ezt az alakot, de jobb lett volna, ha akad ideálisabb kinézetű énekes akkor is.
164   cirmi 2011-03-16 12:28:21
Tisztelt Művész Úr!

Nagy örömmel és szeretettel gratulálunk e szép kitüntetéshez.
163   virius 2008-11-24 22:50:41
És itt is reagálok, nem pedig L.Gy-nél:
Engem abszolúte nem zavar Kiss B. szakállviselete. Hozzátartozik a Manon előadástörténetéhez, hogy a budapesti bemutató Des Grieux-je, Perotti Gyula sem volt hajlandó levágni püdrütt bajuszát és kecskeszakállát - ahhoz tilos volt nyúlni! -, így hát a pesti közönség bajuszos-szakállas Des Grieux diákot láthatott...
162   virius 2008-11-24 22:08:41
Áthozom ide Lukács Gyöngyitől, mert itt inkább Kiss B.-ről van szó...

2205 • telramund Előzmény 2204 • Válasz erre 2008-11-24 21:00:49
Mert a Wagner lány,mint rendező rgaszkodott hozzá.Erről beszélek-a rendező feladatáról és nem az emlitett művész szakálláról.:)
2204 • y01 Előzmény 2203 • Válasz erre 2008-11-24 12:49:14
Kedves telramund!
Nem olyan régen kellet megválnia a szalálától Kiss B. Úrnak a Katarina Wagneres Lohengrinben.
2203 • telramund Válasz erre 2008-11-24 10:09:27
Jellemző,hogy a szakáll kérdésre reagálnak.Ez elvi kérdés -nem vita téma.Tény,hogy valamikor volt rendező akinek az elképzeléseit kellett a zene és a mű szellemében megvalósitani.Hol van ez már?
Csak olvasni kellene tudni uraim és hölgyeim. Magam részérő Kiss B. Úr és művészete lezárva.Igy legközelebb ha olyan produkcióről érdemes irni amiben Ő is szerepel kihagyom.Ennyi!!Végül is egy fórumon lehet szelektálni is.Szólhat csak Manonról is.Másról nem is nagyon volt érdemes ez az igazság.
2202 • Fabricius Válasz erre 2008-11-24 07:17:19
Jól emlékszem 2001-re, mikor Kelen Péter és Tokody Ilona énekeltek a Manonban. Valló Péter magukra hagyta, mint rendezőnek semmi hozzászólása nem volt a játékhoz. A második szereposztás pedig megpróbálta lemásolni az elsőt.
A Lukács-Kiss B. páros is saját kútfőből építkezett. ((-Nekem bajúsz-szakáll ide vagy oda, az összhatás tetszett.-))
Kiss B. jó formában van, nagyon drukkolok, hogy ez így maradjon.
Lukács Gyöngyit csak dícséret illeti. Szárnyalt a hangja, szárnyalt a szerepben. Gyönyörű pianókat és magasságokat énekelt.(-Nagy lenne Manonhoz a hangja? Kihez viszonyítva?-) Különben Manon halála olyan megindító volt, hogy az opera legvégén a közönségnek egy kis időre volt szüksége a felocsudáshoz.
Jól összefogta a zenekart GYRGY, de időnként megrázta, bömböltette őket, szegény Káldy Kiss András nem is jött át rajta.

2201 • Elise Előzmény 2200 • Válasz erre 2008-11-24 07:05:00
Pontosan! Ezek szerint jó az előadás, Ők kitűnőek, ha csak a szakállal van baj. Semmiképpen nem így öltöztetnék az első felvonásban egy diákot, az öltöny teszi azt a téves benyomást, mivel a többi szereplő, statiszta ruhája korhű, kicsit olyan az öltönyében mint aki betévedt a mi világunkból oda. Ez már egy hátrány, amivel meg kell küzdenie. Mikor azon túltettem magam ott állt a diák előttem. Később jobb a jelmeze. Nagyon tetszett az alakításuk.
2200 • Momo von Hofmannsthal Válasz erre 2008-11-23 22:45:08
na, kikötöttünk a legnagyobb problémánál...
2199 • tiramisu Előzmény 2197 • Válasz erre 2008-11-23 19:45:10
Színész, operaénekes legyen bajusztalan, és szakálltalan.

Csak nagyon-nagy sztárok engedhetik meg maguknak a civil-divatot!8bajusz, szakáll) Ám azok ritkán teszik, mert arcukat is alárendelik a szakmának.
2198 • telramund Előzmény 2197 • Válasz erre 2008-11-23 19:11:09
egy "s-el"
2197 • telramund Előzmény 2195 • Válasz erre 2008-11-23 18:06:56
Kiss B Attila megjelenésével kapcsolatos aggályom-elsősorban a rendezésnek szólt és mint irtam valamikor elképzelhetetlen lett volna.Igen egy szerep kedvéért kötelező volt megválni szakálltól, bajusztól.De igy kényelmesebb.Aztán meg ragasztani Alvaroként hát ez
bizony többletmunka.Jó ez igy is."bácsikássan".Nektek!!
161   indymedia • előzmény136 2008-05-12 09:54:38
Itt nem adott a vita lehetősége, hiszen azokat a hozzászólásokat amik nem tetszenek törlik.
160   indymedia • előzmény159 2008-05-12 09:16:39
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
159   kétked • előzmény158 2008-05-12 08:54:16
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
158   indymedia • előzmény157 2008-05-12 03:16:51
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
157   Momo von Hofmannsthal • előzmény151 2008-05-12 02:06:58
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
156   indymedia • előzmény154 2008-05-12 01:48:24
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
155   indymedia • előzmény153 2008-05-12 01:47:00
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
154   tarnhelm2 2008-05-12 01:38:38
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
153   frushena • előzmény152 2008-05-12 00:59:35
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
152   indymedia • előzmény149 2008-05-12 00:58:14
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
151   indymedia • előzmény149 2008-05-12 00:53:42
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
150   indymedia • előzmény148 2008-05-12 00:49:50
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
149   Pancoletti • előzmény147 2008-05-11 23:29:41
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
148   tarnhelm2 • előzmény147 2008-05-11 22:29:07
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
147   indymedia • előzmény146 2008-05-11 21:39:53
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
146   tarnhelm2 • előzmény144 2008-05-11 21:33:21
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
145   indymedia • előzmény140 2008-05-11 20:51:46
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
144   indymedia • előzmény139 2008-05-11 20:46:16
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
143   macskás • előzmény142 2008-05-11 19:28:52
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
142   tarnhelm2 • előzmény141 2008-05-11 19:05:57
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
141   frushena • előzmény138 2008-05-11 18:55:10
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
140   tarnhelm2 • előzmény138 2008-05-11 18:50:05
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
139   Elise • előzmény138 2008-05-11 18:17:12
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
138   indymedia • előzmény136 2008-05-11 15:42:00
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
137   parampampoli • előzmény136 2008-05-11 15:40:56
És sokan egyetértenek! Én például!
136   Pancoletti • előzmény135 2008-05-11 12:11:49
hát azért ezzel sokan vitatkoznának...
135   indymedia • előzmény129 2008-05-09 21:53:39
Kiss B. közepes énekes. Marton pedig akkora mint egy ház.Kicsit másként nézett mki fiatalon.
134   Elise 2008-05-09 08:29:33
Gratulálunk az új évadban kapott szép feladatokhoz. Végre visszatér az \"igazi\" Cavaradossi és Radames. Lesz még Kalaf, Alvaro és a BEMUTATÓ: Puccini: Manon Lescaut-jában Des Grieux. Nagyon várjuk!
133   virius 2008-01-31 23:36:20
Na de itt mégiscsak Kiss B. Atilláról értekezünk. Lehet, hogy kéne egy új Pálos-topik? Jobbat mondok: van egy \"Kedvenc énekesek\" című, sőt \"Kedvenc magyar operaelőadók\" is van.
Kíváncsi vagyok, mikor teszik fel az internetre a jövő évi szereposztásokat. Kiss B-t mondjuk el tudnám képzelni Arrigónak...
132   -zéta- • előzmény130 2008-01-31 17:45:53
Van egy régi Tosca-felvételem Pálossal, direkt belehallgattam és nem feltűnő...
131   Spangel • előzmény129 2008-01-31 17:45:46
Nem voltam ott, pedig nagyon készültem. A nagyária azért remélem sikerült neki.
130   parampampoli • előzmény128 2008-01-31 17:31:30
Csatlakozom Telramundhoz, Pálos szerintem is pösze volt.
129   neptun34 2008-01-30 16:53:26
Úgy nem lehet fellvállalni egy előadást,hogy az énekes a Nessun Dormá-ra tartogatja minden erejét...amit Kiss B.tegnap este Kalaf-ként művelt a Turandot-ban,arra Marton Éva a Zeneakadémián ajtót mutatott volna!!
128   tukán • előzmény123 2008-01-28 19:56:54
Én ezt soha nem hallottam, a pöszeségét!
És soha szóba nem került!
Pösze volt Sz.R. szoprán és raccsolt N.N., mint tuggyuk!
127   bermuda • előzmény126 2008-01-28 17:36:56
Minniet Lukács nyugodtan elénekelhetné, ha nem ragaszkodna sok áriához:-)
Drámai szoprán szerep-bár én láttam Házyval-akinek nem volt hangilag a szerepköre, de életem meghatározó élménye azóta is!
Nem örülök a Manonnak, mert olyan operát szeretnék látni amit több évtizede, vagy akár soha nem adtak nálunk....
A Manont láttam rengetegszer-most másra vágyom-no meg a tenor is iszonyu nehéz szerep-nem mindegy ám, tökéletes hang kell hozzá.
126   Tarantella • előzmény125 2008-01-28 17:24:40
Örülhetsz, hogy legalább a Manont berakták!

Mennyire igaz, hogy jelenleg 1 fia szem drámai koloratúra sincs a Máoban.
A Minnie-t is bajos lett volna kiosztani, mert arra a szerepre sincs megfelelő ember.
125   bermuda • előzmény124 2008-01-28 15:54:39
Miért a Manon? Ez az opera kisebb kihagyásokkal előfordult, pl Pitti-Kelen is énekelte (szuperul), mi van a 40 éve NEM játszott Nyugat lányával amit pár éve beharangoztak??
A Vecsernye jó ötlet de van a MÁÓ-ban jelenleg drámai KOLORATUR szoprán??
Elena ugyanis ilyen hangot igényel-pl.Elena bolerója...
124   virius 2008-01-28 15:32:23
Na de ez a topik mégiscsak Kiss B-ről szól, nem pedig a régvolt kiváló tenoristákról. Úgyhogy lapozzunk: szerintetek az új évadban milyen szerepet adnának Kiss B-nek? Egyik fórumtársam egy másik topikban felvetette, hogy Florestant, de hát azért mégse énekeltessünk el mindent Kiss B-vel. A Manon Lescaut Des Grieux lovagja biztos pont, ezt korábban is énekelte Lukács Gyöngyivel, most is az ő partnere lesz. És aztán? Szerintetek megkapja Arrigót a Vecsernyében?
123   telramund • előzmény122 2008-01-28 13:58:31
Pálos megbizható ,jó kiállású énekes volt ,aki hosszú évekem vitte vállán Asszádtól,Radamesig a tenor repertoár nagy részét.Egy zavaró tényező volt csupán a pöszesége és mivel anno magyarul mentek-nagyon szép magyar forditások -a művek bizony kicsit komikus volt a \"feretlek
Tofkám\".de soha rosszabbat!!!
122   -zéta- • előzmény121 2008-01-28 11:22:04
Egyetértek, Pálos Imre nagyszerű énekes volt.
121   tukán • előzmény119 2008-01-28 10:38:39
Kulturált, biztos énekes volt, Remek Kalaf is!
120   WiseGentleman 2008-01-28 02:25:54
Első Toscám (harmadikos ált. isk. koromban, Failoni bérletben): Moldován Stefánia - Pálos Imre - Radnay György, nem volt semmi :)!
119   WiseGentleman 2008-01-28 02:24:11
Számomra olasz szerepekben (gyerekkoromban) Pálos Imre volt igazában menő, ízlések és pofonok...
118   tukán • előzmény117 2008-01-28 00:25:39
Hát igen, a mérleg két oldala...hangerő és haj. Hej!.
117   virius • előzmény114 2008-01-27 23:21:41
A \"Vincerò\"-val Karizs át tudta énekelni a zenekari árkot, Kiss B.-nél ez nem jött át annyira. Viszont Kiss B. az első Kalaf, akinek igazi keleties hajviselete volt (tudom, paróka). Legalábbis a mostani rendezésben.
116   WiseGentleman • előzmény115 2008-01-27 18:28:31
Horváth Bálintot Bánk bánban és Toscában láttam (elég volt). Karizst pedig az Aidában (2x), a Trubadúrban, a Falstaffban (Bardolf), a Bánk bánban, végül a Kékszakállban láttam, egyedül az utóbbiban tetszett.
115   -zéta- • előzmény114 2008-01-27 17:26:16
Legalábbis azok alapján, amikben Te láttad őket (Karizst és Horváth Bálintot)...
114   WiseGentleman • előzmény113 2008-01-27 17:21:33
Háát, Horváth Bálintból számomra már csak a nyüszítés jutott. Karizs modorosságai (lévén nagyhangú karaktertenor) pedig kizárólag a Kékszakállban érvényesültek.
Mindent összevéve, szerintem Kiss B. Atilla mindkettőt nagy ívben lekörözi. Örömmel várom a keddi Turandotot
113   virius 2008-01-27 14:20:19
Íme hát megvolt Kiss B. Atilla beállása Kalaf szerepébe a Turandotban. Hát azért örüljünk annak, hogy van még egy új Kalafunk, mert a szerep nehezen kiosztható. Annak idején pl. gyakorlatilag Karizs volt az egyetlen magyar Kalaf. Egyszer Horváth Bálinttal is kifogtam a Turandotot és Kiss B. mostani alakítása a Bánk után megint őt juttatta eszembe, habitusban és hangban egyaránt. Nota bene: Horváthnak is voltak jó pillanatai, csak hamar tönkrement. Vigyázni kell, hogy Kiss B. ne jusson az ő sorsára! Turandot is, Kalaf is eléggé hanggyilkos szerepek.
112   Greco • előzmény105 2008-01-24 15:09:59
Halkan jegyzem meg - nem a Wagner-topicban - ha már a neve szóba került, hogy volt szerencsém a tegnapelőtti Tannhauser előadáshoz, és legnagyobb örömömre Molnár András fénykorát megidézően, teljes üzembiztonsággal, gyönyörűen énekelt. Ha így tesz majd a Nürbergiben is - amit sajnos nem tudok megnézni - akkor le a kalappal előtte!
111   Sesto 2008-01-24 13:05:41
...egy rövid részlet az aktuális opera-vilag-interjúból:

\"A Nyugat lánya Keleten – Kiss B. Atilla a tokiói premierről

Áprilisban mutatták be Tokióban A Nyugat lányát - Andreas Homoki modern rendezésében, amelyben Dick Johnsonként Kiss B. Atilla sokadik Puccini-szerepét énekelte. A soron következő Puccini-hős, Kalaf előtt felidézi nekünk a japán produkció részleteit és tapasztalatait.
2008-01-24

- Hányadik fellépésed volt ez Japánban?

- Ez volt a harmadik. Először az Operaházzal jártam ott Carmen-turnén, majd 2004 őszén a Parasztbecsületből játszottam egy sorozatot a Tokiói Nemzeti Színházban, ahová visszahívtak a mostani Nyugat lányára.\"(...)
110   tukán • előzmény109 2008-01-06 21:15:58
Pálos Imre
109   krafft • előzmény108 2008-01-06 14:51:39
Simándynak volt különleges hangja, különleges énektudása, de ő sem volt hőstenor hanem spinto. Olyan típusú tenort mint Kiss kettőt említek a közelmúltból: Tarnay Gyula vagy Vadas Kiss László.Semmivel sem voltak rosszabbak.
108   ambors • előzmény107 2008-01-06 10:57:17
Ezek szerint félre értettem azt a mondatodat bocs érte.
Kiss B. témában pedig itt van a véleménykülönbség közöttünk. Szerintem kifejezetten különleges színű hangja van. Elfogadom, hogy neked nem tetszik, ez egy teljesen szubjektív kérdés. Erről vitázni olyan mintha arról leveleznénk, hogy én nem szeretem a szilvásgombócot, pedig a többség oda van érte :)
Szerintem hőstenor hang, de mondom ízlések és pofonok...
Azt írod, hogy olyan tenor mint Kiss B. van jópár. kikre gondolsz név szerint? Komolyan érdekel.
107   krafft • előzmény105 2008-01-06 06:13:53
Mennyiben lenne Kiss B. hangja ritka és értékes? Nem \"sötét\" hőstenor sőt nem is hőstenor. \"mert korábban valaki azt is írta, hogy voltak vannak és lesznek is tenorok. Ez - szerintem - tévedés. Nincsen Magyarországon tenor túltengés \": Én írtam ilyesmit, de félreértetted. Molnár Wagner darabba jó, de Puccinibe nem. Le tudja énekelni a hangokat, de nem olaszos a hangja. Olyanfajta tenorokból pedig, mint Kiss B. van jópár. Ő ezek közt közepes..
106   tukán • előzmény105 2008-01-06 01:03:18
Hát Istenem, Molnár Andrásnak is rossz napja volt, meg a közönségnek is...
105   ambors 2008-01-06 00:28:39
Én Kiss B. hangját nagyon ritka és értékes hangnak tartom. Valóban van, hogy nem jó, főleg a tavalyi évadban volt ilyen, de talán ez az év jobban sikerül neki. Nem is énekel idén annyit, és ez jó. Én hallottam azt a Caballés szegedi koncertet a helyszínen, és szerintem is remek volt a Hazám, hazám. Ott énekelte Kalaf áriáját is és megvolt neki, ráadásul szépen. Én csak amiatt aggódom egy picit, hogy esetleg elfárad a harmadik felvonásra, és ugye a Turandotban azért oda nagyon kell a hang, de majd meglátjuk. Egyébként szó esett Molnár Andrásról is aki szerintem is remek Wagner tenor volt, mert bizony ő is fárad, meg idősödik, de azért még mindig nem rossz, de én kb három éve hallottam Kalafnak az Operában és az valami borzalmas volt. Aki látta már valaha a Turandotot az tudja, hogy a Kalaf ária végén nincs zenei szünet, hanem folytatódik az előadás, de mivel az ária fantasztikus mindig tapsol a közönség és le kell, hogy álljon a zene. Nos ezt Molnár Andrásnak úgy sikerült elénekelnie, hogy senki nem akart tapsolni... Ezt nem azért írtam le, mert Molnár Andrást akarom bántani, csak azért, mert korábban valaki azt is írta, hogy voltak vannak és lesznek is tenorok. Ez - szerintem - tévedés. Nincsen Magyarországon tenor túltengés SŐTTTTTT!!!!! Ezért énekeltetik őket halálra.
Hű de hosszú lett - bocsánat érte
104   tukán • előzmény103 2008-01-03 15:37:25
...meg Vagyok....
103   tukán • előzmény101 2008-01-03 15:37:00
Már alig vártam és nagyon büszke agyok, hogy észrevettem!
És....LECSAPTAM!
:-))))))))))))))))))
102   tukán • előzmény101 2008-01-03 15:36:00
Nyertél, 5 pont!
101   tarnhelm2 • előzmény99 2008-01-03 10:39:00
Te, tukán! Ez a Caruso - valld be - csak alibi volt a 100-hoz! :)
100   tukán 2008-01-03 10:16:40
100.
99   tukán • előzmény98 2008-01-03 10:16:27
Caruso.
98   Elise 2008-01-03 07:02:22
Létrehoztak egy gumiszobát, ahol krafft-Cipolla a porondmester. Szépen rángatja a többieket a kötélen a cél érdekében. Cipolla! Nem minden Mariot lehet megsemmisíteni, megalázni, van aki erős és Önök meg sem érintik. Gratulálok. Csak így tovább, ha érdemes, bár hatástalan.
97   zsoly • előzmény96 2008-01-02 23:17:23
Ne haragud Eri, nem szeretek beszólni, de azért mindennek van határa.
A Polgár fórumon minden normális mederben folyt, épp Te kötöttél bele ocsmány módon Brünnhildébe. Azon kívül hol vannak itt halott és pályát lezáró művészek? Mert Kiss B. és Polgár nem az, szerencsére.
Jó lenne, ha a frusztráltságodat máshol élnéd ki...
Ha tisztességes vagy, hallgatsz - hogy Téged parafrazáljalak.
  
Hírek
• A Bartók-Pásztory Díj idei kitüntetettjei
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Erlendsdóttir Audur Edda (klarinét)
Hoang Ho Khanh Van, Ke Li (hegedű), Szűcs Boglárka (brácsa), Kristina Vocetková (cselló), Mali Emese (zongora)
A hallgató barátaiból alakult kamarazenekar
Vezényel: Shoji Haraguchi
Erlendsdóttir Audur Edda diplomakoncertje
MOZART: A-dúr klarinétverseny, K. 622
POULENC: Klarinét-zongora szonáta
BRAHMS: h-moll klarinétötös, op. 115
GELLÉRI ANDRÁS: Burst of Evidence kontrabasszus klarinétra és magas hangra

19:30 : Budapest
BMC, Koncertterem

A Hunyadi János Általános Iskola Nagykórusa vez.: Igalyné Büttner Hedvig, zongorán km.: Elmauer József
A Bartók Konzi volt növendékeiből és tanáraiból alakult kamarazenekar
A Bartók Konzi és a Zeneakadémia volt növendékeiből álló kórus
Dubóczky Gergely – karmester
Héja Domonkos – karmester
Strausz Kálmán – karnagy
Tóth Árpád – karnagy
házigazda: Bősze Ádám
"Epifónium - Szabó Tibor emlékére"
KODÁLY: Nagyszalontai köszöntő
BARTÓK: Levél az otthoniakhoz
SZABÓ TIBOR: Március
Hunyadi János Általános Iskola Nagykórusa
vez.: Igaliné Büttner Hedvig, zongorán km.: Elmauer József
SCHUBERT: Állj! (A szép molnárlány D795 - részlet)
SCHUBERT: A muzsikához D547
Mukk József – tenor, Réti Balázs – zongora
KOVÁCS ZOLTÁN: Fuvolaötös I. tétel
Menyhárt Zsuzsa – fuvola
Soltész Ágnes – hegedű, Fejérvári János – brácsa, Magyar Gábor – cselló, Lukácsházi István – nagybőgő
HAYDN: C-dúr fantázia zongorára Hob XVII:4
Fejérvári Zoltán – zongora
IAN CLARKE: Touching the Ether
Vámosi-Nagy Zsuzsanna – fuvola, Bizják Dóra – zongora
LISZT: Erdőzsongás (Két hangversenyetűd S. 145 - részlet)
Fülei Balázs – zongora
VIVALDI: Qui sedes ad dexteram patris (Gloria RV 589. - részlet)
Heim Mercédesz – mezzoszoprán
WIENIAWSKI: Polonaise de concert Op. 4
Oláh Vilmos – hegedű
MOZART: Sinfonia concertante K 364, III. tétel
Soltész Ágnes – hegedű, Fejérvári János – mélyhegedű
MOZART: Az Éj királynőjének d-moll áriája (A varázsfuvola K 620)
Miklósa Erika – szoprán
MOZART: Sarastro F-dúr áriája (A varázsfuvola K 620)
Bretz Gábor – basszus
MOZART: B-dúr fagottverseny K 191 III. tétel
Mohai Bálint – fagott
MOZART: L’amerò sarò costante (A pásztorkirály K 208 - részlet)
Kertesi Ingrid – szoprán
J.S. BACH: Laudamus te (H-moll mise BWV 232 - részlet)
Szabóki Tünde – szoprán, Soltész Anikó – continuo
J.S. BACH: D-dúr csellószvit BWV 1012 Gavotte 1, 2, Gigue
Varga Tamás – cselló
J.S. BACH: „Von den Stricken meiner Sünden" (János-passió BWV 245 - részlet)
Németh Judit – mezzoszoprán, Elekes Zsuzsa – continuo
J.S. BACH: „Ach Herr, laß dein lieb Engelein” (János-passió BWV 245 - részlet)
A Bartók Konzi és a Zeneakadémia volt növendékeiből álló kórus, vezényel Strausz Kálmán
Elekes Zsuzsa – continuo
GYÖNGYÖSI LEVENTE: Kánon Szabó Tibor emlékére
19:30 : Debrecen
Kölcsey Központ

Balog József (zongora)
Miskolci Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Vajda Gergely
"S határtalan az élet"
BRAHMS: I. (d-moll) zongoraverseny, Op. 15.
STRAVINSKY: Tavaszi áldozat (Le Sacre du Printemps)
A mai nap
született:
1925 • Pierre Boulez, zeneszerző, karmester († 2016)
elhunyt:
1517 • Heinrich Isaac, zeneszerző (sz. kb. 1450-55)
1827 • Ludwig van Beethoven, zeneszerző (sz. 1770)
1918 • Cezar Antonovics Kjui, zeneszerző (sz. 1835)
1987 • Eugen Jochum, karmester (sz. 1902)