vissza a cimoldalra
2017-12-11
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Társművészetek (1220)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3859)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60213)
Momus társalgó (6308)
Milyen zenét hallgatsz most? (24990)
Kedvenc előadók (2814)
Kedvenc művek (143)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Haladjunk tovább... (205)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11198)
A csapos közbeszól (95)

Kimernya? (2609)
Operett, mint színpadi műfaj (3406)
Tokody Ilona (307)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1133)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1201)
Franz Schmidt (2973)
Lehár Ferenc (594)
Erkel Színház (8556)
Juan Diego Flórez (712)
Berlioz újratemetése (131)
Kodály Zoltán (349)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2448)
Udvardy Tibor (174)
Franck, César (40)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4124)
A díjakról általában (997)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Nina Stemme (Sesto, 2007-05-11 15:33:19)

   
110   Sesto • előzmény109 2008-12-01 11:48:39
...mondtam: Neked mérce - nekem nem! :-)
109   parampampoli • előzmény102 2008-12-01 11:16:39
Nem kedves Sesto, Gruberova mérce, mégpedig az egyik abszolút!! Négy vagy öt felvétele van meg videón vagy cd-n, és egyik káprázatosabb, mint a másik? Ugyan mitől ne lenne már mérce pont ő??? Neked lehet Damrau (is) a mérce, de nehogy már pont Gruberova ne lenne az??
108   Sesto • előzmény107 2008-11-30 14:10:26
..az attól függ, melyik felvétel.
107   frushena • előzmény102 2008-11-30 13:54:41
Imádom Damraut, de szerintem Cunegonde nem áll jól neki!
106   Sesto • előzmény103 2008-11-30 13:16:21
PS.: ja, és amit a TV-közvetítésböl teljesen kivágtak, hogy rövidebb legyen az egész: az est háziasszonya EDDA MOSER volt(!).............
105   Sesto • előzmény103 2008-11-30 11:19:57
...ugyanebben a fach-ban (SZERINTEM!) a szintén fiatal Daniela Fally fényévekkel jobb! :-)
104   Sesto • előzmény103 2008-11-30 11:18:33
...csak annyi, hogy miután Dasch(="a német Nyetrebko") énekelhetett Armida-t és legutóbb akár Donna Anna-t Salzburgban, így már nem döbbentem meg, hogy Erdmann pedig megkapta Zelmira-t.
A tegnap esti közvetítésben elöször (Zerlmira) áriában visított egy pár tophangot, éles volt, kicsi-keskeny szubrett és nem sok "test" volt a hang alatt; míg a Lauretta ária (önmagához képest) és meglepöen elfogadhatóra sikerült; már csak azért is meglepödtem, mert azt hittem Rost fogja nyomatni ("papirforma szerint") Lauretta-t, vagy esetleg Juliette I. felv. áriáját,....
103   Haandel • előzmény102 2008-11-30 11:13:09
S mi a véleményetek Mojca Erdmann hangjáról?

102   Sesto • előzmény101 2008-11-30 10:50:01
...Kermes?! Valóban "bolond" kissé - de ö legalább megpróbált "hangulatot" vinni ebbe a savanyúuborka "Gálának" titulált vmibe -s az ária ("Glitter and be gay") ,- ill. az egész szerep (Cunegonde) eleve örült "vmi" és nem steril koncertária,.........
Vokális szempontból itt - szerintem - nem Dessay és nem Gruberova, hanem pl. Damrau lenne a mérce,... :-)
101   parampampoli • előzmény100 2008-11-30 10:45:44
A tegnapi Gála Essenből egyszerűen BORZALMAS volt! Amit például a Candide-ban az félbolond nő előadott, inkább volt való egy tébolyda zárt osztályára vagy a cirkuszba, mint a TV képernyőjére! Dermedten néztem....: létezik ilyen?? Aki ismeri ezt az áriát Gruberovával, Dessay-jel vagy Andersonnal, az tegnap azt hihette, egy másik művet hall. A zárószámkén elővezetett "Dein ist mein ganzes Herz"-ben mindenki énekelt össze-vissza, mint egy munkahelyi dalárda 1950-ből, brrrrrrrrrr....Az egész Gála nem a felejthető, hanem a gyorsan felejtendő kategóriába tartozott - tisztelet egy-két kivételnek.
100   Sesto • előzmény99 2008-11-30 10:15:21
...Stemme, Fink, Cencic - azért ez már izgalmasabb gárdának tünik, mint a tegnap esti hasonló közvetítés felhozatala (=tisztelet a kivételnek!!!)
99   Haandel 2008-11-30 09:37:06
Festliche AIDS-Gala 2008 in der Deutschen Oper Berlin
2008-11-30, 23:30-01:00, RBB (Free SatTV, Astra 19.2E)

Stars wie Annette Dasch, Bernarda Fink, Max Emanuel Cencic, Joseph Kaiser, Torsten Kerl und Nina Stemme werden für musikalischen Hochgenuss sorgen - und das alles ohne Gage und für einen guten Zweck. Den Part des "Opernführers" übernimmt Max Raabe; wieder dabei sind der Chor und das Orchester der Deutschen Oper Berlin. Am Pult steht ein in der Schweiz lebender Rumäne mit österreichischer Staatsbürgerschaft: Ion Marin.
98   tarnhelm2 • előzmény93 2008-05-10 15:11:58
Kedves WG! Mi csak várunk... csak várunk...
97   angelman 2008-05-10 13:58:07
Holnap lesz Stemme szülinapja, valahol láttam a neten még annó, hogy május 11-én született. Sajnos nem tudok holnap kimenni Bécsbe és személyesen felköszönteni, úgyhogy ide küldöm neki jókívánságaimat! Boldog Születésnapot és sok-sok szép estét kívánok még Neki!!!
96   angelman 2008-05-02 21:13:15
Én Saloménak szeretném nagyon hallani! Úgyhogy megcélzom jövő júniust, és megnézek két előadást is vele. Annyira jó, hogy van ilyen kaliberű énekes manapság is, aki így lázba tud hozni! Egyszerűen leiskoláz mindenkit. Tudom, hogy Meier nagyszerű volt mindenben, vagyis sok mindenben, de én nem szerettem a hangját és itt már el is dölt a dolog, Kabaivanskát sem szerettem meg Rysaneket sem, pedig mindeketten biztosan nagyok voltak, én hibám!:) Stemméhez kapcsolódik az egyik katartikus élményem, a Hollandi végén, mikor azt énekli, hogy IIIIIIIIIIch biiiiiiin\'s...le kellett hajtanom a fejem, mert kiment mindenmből az erő, elsötétült a világ és légszomjam lett...ahogy a semmiből elindította azt a hangot mf-n és hirtelen olyan fortissimot csinált belőle, hogy szinte bekebelezte az egész Staatsopert! Ahogy vége lett az előadásnak odarohantunk a zenekari árokhoz és üvöltöztünk!:) Ilyen estékért érdemes élni!
95   tarnhelm2 • előzmény94 2008-05-02 15:47:07
Igen, szerintem is a világ legjobb Sentája. És most már a világ legjobb Izoldája is, ha összevetem azzal, ahogy szegény Waltraud Meier küzdött a szereppel az elmúlt év végén. (Bár a fénykorában lévő Meiernél (90-es évek) nem jobb szerintem. Meier sokoldalúbban formálta meg a szerepet. De Stemme is lenyűgöző.)
94   angelman 2008-05-02 15:26:22
Az a nagy helyzet, hogy én is kinn voltam a Siegfried-en, inkább operabarátnak nevezném magam, de engem Stemme mindig lenyűgöz. jelenleg most ő az egyetlen a világban, akiért hajlandó lennék Bécstől messzebbre is elutazni, pl decemberben Izoldáért Zürichbe vagy jövő júniusban Barcelonába Saloméra. Ami engem ámulatba ejt, az a hihetetlen energia, ami belőle árad. Olyan őserővel énekel, és annyira szuggesztív a színpadon, látszik rajta az értelem, és a maximális felkészültség. Aztán oly mindegy, hogy gikszerezik valami magas hangon pianon vagy sem. Nem ez a lényeg. Mellesleg pianója igazán sosem volt, Verdiben annyira nem jó, mint a német vonalon, de a világ legjobb Sentája, az biztos. Fél füllel hallottam ilyeneket, hogy állítólag a bécsi vezetés nincs megelégedve Johanssonnal, és Stemmét szeretnék szerződtetni a Gotterdammerungra, de Stemme nem akarja még elvállani, mert korainak tartja. Ez a fajta intelligencia látszik rajta, hogy egészen pontosan tudja mindig mit miért csinál!!!
93   WiseGentleman • előzmény92 2008-04-30 14:44:55
Nyuginyugi, mindent a maga idejében...
92   Orfeusz 2008-04-30 14:23:15
A Siegfriedben is voltak babák és farkasok?

Mert a Walkürben volt..
:)
91   WiseGentleman • előzmény90 2008-04-30 14:06:46
Koncepció????? (if any)

:)
90   tarnhelm2 • előzmény89 2008-04-30 13:21:45
Ok, várom!
Ha láttad A walkürt is, akkor legalább a koncepcióról is tudsz már valami bővebbet. (A walkür rendezése szerintem egyébként lapos, de a zenei megvalósítás, meggyőző volt, jó énekesi teljesítményekkel (főként Stemme/Botha), kicsit lelketlen, ámde precíz WM-vezényléssel.)
89   WiseGentleman • előzmény88 2008-04-30 11:58:21
Fogok írni, a hétvége folyamán...

A walkürt igen, láttam.
88   tarnhelm2 • előzmény85 2008-04-30 10:11:21
Erről az előadásról kicsit részletesebben is írhatnál. Sajnos én nem tudtam kimenni. WM milyen volt? A walkürt láttad?
87   WiseGentleman • előzmény86 2008-04-30 10:05:48
Határozottan forte dinamikával kell őket kiénekelni... :)
86   Sesto • előzmény85 2008-04-30 09:05:04
...de gondolom azért is, mert ott nem p v. pp kellett volna a magas hangokat énekelni?! :-)
100 szónak is 1 a vége: Stemme egy szenzációs énekesnő, aki fach-ján belül verhetetlen, az Aida meg egy érdekes kirándulás volt, ennyi,...
85   WiseGentleman 2008-04-30 08:56:05
Ami a magas hangokat illeti, a nevezett Aidát ugyan nem láttam, de vasárnap a Siegfrieden Stemme kiválóan, diadalmas biztonsággal énekelte ki Brünnhilde \"szopránnyaktörő\" magas hangjait.
84   tarnhelm2 • előzmény83 2008-04-29 21:30:50
Beláthatod, Sesto, hogy én csak a dvd alapján ítélhetek, a te emlékeid nem az én emlékeim. :) A dvdn nincs probléma a zárókép Stemme által énekelt utolsó hangjával. De csodálkoznék, ha normális körülmények között nem bírná kiénekelni... (Ettől még néha ronthat is persze.)
83   Sesto • előzmény81 2008-04-29 21:25:12
...ja persze, DVD-n,... :-)

(Tudod, ha vki 6 hét próbafolyamat során szinte minden egyes alkalommal hozza az emlitett problémás dolgokat, na mindegy. Ettől még Stemme egy fantasztikus énekesnő!)

d\' Intino pedig jelenleg Amneris-ként, Eboli-ként és Santuzza szerepében eleve verhetetlen!
82   Szilgyo • előzmény81 2008-04-29 19:51:48
Stemme tök jó Aida. Szép is, a hangja is visz, jól néznénk ki, ha Izolda után ne bírná. D\'Intino is szuper volt, és nekem Salminen meg Pons is tetszett.
81   tarnhelm2 • előzmény80 2008-04-29 18:33:31
Magam sem állítottam, hogy Stemme legjobb formáját az Aidában hozza. De azért soha rosszabbat.
A záróképet most direkt megnéztem újra. Semmi probléma sincs az utolsó hanggal. (Mármint Stemme hangjával.)
D\'Intino - ezt írtam én is - szerintem is az est erőssége.
80   tarnhelm2 2008-04-29 18:30:12
Sesto az Aidáról és Stemméről:

\"Licitra unmuzikális volt és végig kiabálta az egészet, mint egy felturbózott karaktertenor,...brrr,...
Stemme? - megküzdött a szereppel, szégyen-nem szégyen, de pl. a Nilusparti ária vége bizony majdnem mindig gikszeres vagy legalábbis csúnya volt - a zárókép utolsó hangjai detto!
Az egyetlen adekvát szereplő (vokális szempontból)d\'Intino volt,\"
79   Sesto 2008-04-22 09:07:34
...aktuális interjú-részlet: der Standard.at | Kultur

Der Reiz einer \"unmöglichen Rolle\"
Nina Stemme wird am Sonntag bei der \"Siegfried\"-Premiere an der Staatsoper die Brünnhilde singen - Über diese schwierige Rolle im STANDARD-Interview

Standard: Frau Stemme, Sie sind es gewohnt, viele Interviews zu geben. Nervt es Sie eigentlich, immer mit denselben Fragen konfrontiert zu sein?

Stemme: Das ist gar nicht unbedingt so. Es gibt doch so viele Kenner hier in Wien, daher ist das kein Thema.

Standard: Aber auch die Kenner wiederholen sich derzeit in einer Frage.

Stemme: Ja, die Frage zur Brünnhilde. Aber das habe ich ja schon vorher gewusst. Das ist immer so ein Riesenschritt und eine große Geschichte, auch für mich, die Erwartungen …

Standard: Woher kommt wohl diese enorme Aufmerksamkeit gegenüber dieser Rolle und dem Schritt dorthin?

Stemme: Das habe ich mich eigentlich auch immer gefragt. Es ist doch eine Rolle wie alle anderen (lacht). Nein, es ist schon eine Herausforderung, das merkt man, wenn man sie studiert. Es liegt anders, ist halt eine dramatische Partie …

Standard: ... die Sie lange für sich ausgeschlossen hatten. Was hat sich verändert?

Stemme: Die Entwicklung dieser Frau hat mich einfach interessiert. Ich wollte sie auf meine Art und Weise verkörpern, wenn die Stimme einmal reif dafür sein würde. Aber ich habe es auch bei meinen Kolleginnen gemerkt, dass man dadurch auch andere Partien ausschließt.

Standard: Bei den meisten Kolleginnen war es eine Einbahnstraße – eine Entwicklung, die sich nicht mehr umkehren lässt. Sie haben ja auch vor zehn Jahren noch die Pamina aus Mozarts \"Zauberflöte\" gesungen. War das für Sie ein natürlicher Weg von Mozart zu Richard Wagner?

Stemme: Es war nie gezwungen. Mozart war irgendwann vorbei; ich habe gespürt, dass etwas in mir weiterwill. Aber ich habe immer versucht, diese Strecke so langsam wie möglich zurückzulegen.

Standard: Ist es eigentlich wirklich ein guter Einstieg, mit der \"Siegfried\"-Brünnhilde zu beginnen, die nicht so dramatisch ist wie dieselbe Rolle in \"Walküre\" und \"Götterdämmerung\"?

Stemme: Ja, ich wollte immer damit beginnen, weil es die lyrischste Partie ist. Sie liegt nahe an Isolde, die ich 30- bis 40-mal gesungen habe – auch dadurch hat sich meine Stimme entwickelt. Insgesamt ist Brünnhilde eigentlich eine unmögliche Partie, weil sie in der Walküre so hochdramatisch ist und so tief liegt und dann zur verliebten Frau im Siegfried und zur Erlöserin in der Götterdämmerung wird. Für die Schmach und die Betrügereien, die sie da erleidet, braucht man wirklich sehr viel Stahl in der Stimme.(...)

(...)Standard: Hilft es dabei, dass Sie nun schon das dritte Mal mit Regisseur Sven-Eric Bechtolf zusammenarbeiten?

Stemme: Ich kenne seine Art, und die ist wunderbar musikalisch. Bechtolf ist immer super vorbereitet, er weiß, was er will, er ist aber auch immer offen für neue Vorschläge. Die Arbeit an den beiden Teilen des Rings war bisher total unterschiedlich. Bei Siegfried hat Bechtolf mit einer Textanalyse angefangen, bei der Walküre waren die Gänge auf der Bühne der Anfang – dann kam die Analyse.

(Daniel Ender, DER STANDARD/Printausgabe, 22.04.2008)

Zur Person:
Die schwedische Sopranistin Nina Stemme, geboren in Stockholm, absolvierte zunächst ein Bratschen- und Wirtschaftsstudium und ist heute eine der gefragtesten Wagner-Sängerinnen. Mit EMI hat sie einen Exklusivvertrag.

http://derstandard.at
78   zsoly • előzmény77 2008-02-23 18:21:04
Ja, értem! :)
Sikerüljön! Mi meg majd persze várjuk a beszámolót.
77   tarnhelm2 • előzmény76 2008-02-23 18:14:50
Nem hinném! Izolda után már nincs korai.

Úgy értettem, hogy tervezem a kimenetelt, na de sikerül-e... :)
76   zsoly • előzmény75 2008-02-23 18:11:06
Ezt úgy is értitek, hogy korai?
75   tarnhelm2 • előzmény73 2008-02-23 18:09:48
Már rajta vagyok az ügyön. :)
De ahogy Sesto mondja itt alant: ember tervez, Isten végez.
74   Sesto • előzmény71 2008-02-23 17:48:13
...tudtommal eddig nem énekelt Brünnhilde-t, s ez a debut a tervezettnél korábban jön/jött, hiszen kbözö interjúkban eddig Brünnhilde-t mint \"távolabbi terveket\" emlitette. \"Ember tervez,...!\" :-)
73   zsoly • előzmény72 2008-02-23 17:40:16
Sejtettem. :)) Már épp akartam kérdezni, hogy mész-e?
72   tarnhelm2 • előzmény71 2008-02-23 17:37:42
De jó csere!!!
Ezt feltétlenül látnom kellene...
71   zsoly • előzmény70 2008-02-23 17:31:00
Hűha! Akkor ezek szerint nem is kell pár évet várni még Stemme Brünnhildéjére. Áprilisban meg is lesz. Neki is Rollendebüt, ugye?
70   Sesto 2008-02-23 16:56:04
WIENER STAATSOPER: UMBESETZUNG BEI SIEGFRIED-PREMIERE 22.02.2008 21:01:37

Wiener Staatsoper: Besetzungsänderung in \"Siegfried\"

Deborah Voigt wird in der neuen Produktion von Wagners \"Siegfried\" im April 2008 nicht, wie vorgesehen, die Brünnhilde singen. Frau Voigt hat sich entschlossen, ihr Rollendebüt zu verschieben. Deborah Voigt wird im November 2008 als Salome auf die Bühne der Wiener Staatsoper zurückkehren und beim Japangastspiel des Hauses im Oktober 2008 die Leonore in Beethovens \"Fidelio\" singen. Die Brünnhilde in der \"Siegfried\"-Premiere am 27. April 2008 sowie in allen Folgevorstellungen
wird Nina Stemme singen.

-lásd Merker + STOP
69   tarnhelm2 • előzmény67 2008-02-22 20:01:56
Én már azzal is beérném, ha valaki - legyen bármilyen - el tudná hatásosan énekelni Tristan vagy Siegfried szerepét...
68   Estelle • előzmény67 2008-02-22 19:51:08
Jó hangú, remek színészi játékkal és színpadi érzékkel rendelkező Wagner-tenort tudnék javasolni, aki tudja is Tristan szerepét, sajnos a \"fess\" jelző nemigen illik rá: Christian Franz. Nagyszerű Tristan volt Berlinben. 5-10 perc után már nincs jelentősége annak, hogy néz kis. A másik tippem Christopher Ventris lenne, de nem tudom, ő énekel-e Tristant.
67   Sieglinde_ 2008-02-22 16:01:51
Akkor már csak egy jó hangú, fess Wagner-tenor kéne... :D (nota bene: olyan, akinek nem csak nagy hangja van, hanem szép is...)
66   tarnhelm2 • előzmény64 2008-02-22 13:34:57
Ez végül is tervezés kérdése, hiszen eléggé lekötött művésznőről van szó. De ha Fischer Ádám tényleg meg akarja csinálni 2010-ben vagy 11-ben a Tristant a MüPá-ban, akkor remélem nem keresgél tovább női címszereplő után! :)
65   Sieglinde_ 2008-02-20 12:34:41
Ezüsthajú :D elgépelés :)
64   Sieglinde_ 2008-02-20 12:33:40
Akkor talán remélhetjük, hogy a közeljövőben meghívják? :)
Csoda ez a lány.

Ha senki sem megfizethetetlen, akkor én nagyon-nagyon reménykedem abban, hogy az ezüsthajó orosz herceg is eljön majd egyszer Anyeginnek... persze, Verdi-művekben is szívesen nézném. (Ha már a t. Opera levette a műsorról a Trubadúrt, akkor a Don Carlosban.)
63   Sesto • előzmény61 2008-02-20 08:44:22
...a bécsi Tristan-ból anno (2003) a premier elött kikerült (pedig nagyon szép hang!) - jött helyette Weber,...s kb. 2 évvel késöbb Jochanaan-ként is kevés volt - kétségtelen, a hang még ott és akkor is kifejezetten szép volt - DE nem drámai bariton, sorry!

(Visszahallgatva korai felvételeit kifejezetten magas, tenorális(!) lírai késöbb igazi \"Kavaliersbariton\" volt - pl. az EMI \"Don Pasquale\" felvételen -mint Malatesta-valóban olyan a timbre, mintha Ernesto-t és Malatesta-t is tenor énekelné! - de bennem sosem keltett olyan érzést, hogy igazi drámai (bassz)bariton lenne, mint pl. London, Morris etc., vagy akár a magyar Faragó András!)
62   tarnhelm2 • előzmény61 2008-02-20 08:29:06
Titust Bayreuthban láttam mindhárom Wotan-szerepben valamint a Hollandiban, illetve Bécsben is a Hollandiban. Wotan jobban illett az orgánumához , és még szerencsém is volt vele, mert volt olyan évad, amikor szinte állandóan indiszponált volt. Legkevésbé tavaly tetszett Bécsben, és úgy éreztem a hangja némileg megkopott.
61   WiseGentleman • előzmény60 2008-02-20 07:23:10
Eddig Titust csak Scarpiaként láttam, akkor kifejezetten tetszett a hangja (vivőerő, stb.). Persze Wagnerben még nem volt hozzá szerencsém...
60   zsoly • előzmény59 2008-02-19 14:08:00
Titus hangja tényleg szép színű és meleg. De kifejezőerőt nem sokat visz bele. Meg zavaró volt az piros nemtudoménmi, amit a halántékára aggatak. Rá nem tudtunk jönni, mi célt szolgált, de az összképet mindenesetre rontotta.
59   tarnhelm2 2008-02-19 10:47:27
Sieglindének (58.): Ez nem pénz kérdés, a mostani MüPás Ringben fellépő művészek többsége ugyanaz az árkategória, mint Stemme. Általában véve is a szocialista múltból örökökölt tévedés azt hinni, hogy x vagy \"megfizethetelten nekünk\". Egyetlen művész sem megfizethetetlen. A zenekarok sokkal drágábbak, mint egy énekes, a MüPában az elmúlt években szinte mindegyik vezető zenekar fellépett már a New Yorkiaktól kezdve a Chicagóiakon és Clevelandiakon át Bécsi Philharmonikusokig, a Concertgebouwig vagy a vezető német, orosz és angol zenekarokig.

Zsolynak (54.): Nagyon köszi mindkét beszámolót. Sajnálom, hogy Titus csalódást keltett. Szerintem egyike a legszebb hangú basszbaritonoknak, de nagyon \"törékeny\" - mármint a hangja, ő maga kevésbé. Tavaly nekem se nagyon tetszett ebben a szerepben.
58   Sieglinde_ 2008-02-19 10:27:16
Vajon mikor lesz a MüPának annyi pénze, hogy őt is meghívja? (Mondjuk a pár éven belül esedékes Trisztánhoz... már csak egy jó hőstenor kellene mellé.)

Kíváncsian várom, mikor lesz Brünnhilde és Kundry...
57   WiseGentleman • előzmény54 2008-02-18 23:32:45
Érdekes (ez kicsit off), hogy Frau Mielitztől nemrég Drezdában egészen \"werktreu\" Lohengrin-rendezést láttam, igaz, a műsorfüzetből megállapítható volt, hogy a rendezés a nyolcvanas évekből származik, s akkor még nagyon nem volt ildomos - teszem azt - Honecker elvtárs karikatúrájaként megjeleníteni Madarász Henrik királyt.
:)
56   Sesto • előzmény54 2008-02-18 23:15:25
...köszönet a \"bécsi naplóért\": Hollandi & Aida! :-)
55   zsoly • előzmény54 2008-02-18 21:00:10
Pontosítás: a Hollandit a rendező a színpad jobb HÁTSÓ sarkába pakolta be.

És majd\' elfelejtettem: a Hollandi igazi kórus-opera, és a kórus hihetetlen profizmussal, lenyűgözően oldotta meg a feladatát. Többször szószerint szájtátva hallgattuk őket. NAGY BRAVÓ!
54   zsoly 2008-02-18 20:51:46
Milyen jó, hogy van topikja, ide lehet írni. :)

Péntek este láttam vele a Bolygó Hollandit a STOP-ban. Őszintén szólva, engem lenyűgözött, mindezt annak ellenére mondom, hogy a legelső pianó megszólalását szerencsételnül gikszerrel kezdte, nem szólalt meg a fisz-gisz-fisz lépésből a gisz. Innentől kezdve hibátlan volt, bár a piano magasságai vibrálnak és kicsit szétnyílnak.
Szóval ennek ellenére még egyszer a lényeg: Nina Stemme tényleg lenyűgözött, mind hangi kvalitásai, mind pedig az alakítása, ideértve a vokális és a színpadi szerepformálást is. Egyszerűen a fülem és a szemem is a színpadra szögezte mindvégig.

Partnerei közül nekem kifejezetten tetszett a Dalandot alakító Walter Fink (bár valaki a fejünk fölül búzni próbált, de a nagy taps elnyomta). A Hollandit alakító Titusszal kapcsolatban sajnos bejöttek a jóslatok, éneklése unalmas volt, engem leginkább elretettentet mozdulataival, semmint hogy empátiát váltott volna ki belőlem. Nekem - sajna - az új Lohengrin-sztár, az itt Eriket éneklő Klaus Florian Vogt sem tetszett, (pontosabban leginkább a hangszíne nem tetszik, ami szubjektív dolog), de két hölgypartnerem el volt tőle ragadtatva:)), és Stemmével egyforma nagy-nagy bravót kapott a közönségtől. Kiemelném még a fiatal Cosmin Ifrimet, aki hibátlanul énekelte a Steuermann egyáltalán nem könnyű dalát. Én őt először Don Curzioként láttam a Figaróban, erről a fellépéséről csak annyit, hogy amikor megjelent, onnantól kezdve a szextettből csak rá figyeltem, szép lírai/karakter tenor hangszíne kiemelkedett az együttesből. Örültem, hogy Steuermannként láttam viszont.

Sajna a dirigens Ulf Schirmer nem nőtt fel a kiváló zenekarhoz, ja és a darabhoz sem. A nyitányban elmaradtak a nagy kitörések, a bevezető után következő lírai részben, amikor az angolkürtön először megszólal a Senta-téma, nos ekkor annyira nem érezte a tempót, hogy a fúvósok majdnem szétestek, de egyébként a dallamok megszűntek értelmes fárzisok lenni. A kitűnő zenekari hangzás azért valamennyire kárpótolt a karmester hiányosságaiért. (Egyik hölgypartnerem szerint \"leginkább a tesztoszteron hiányzott a vezényléséből\").

A Mielitz-féle rendezésről Tarnhelm lehet, hogy már írt itt a fórumon korábban. A hamburgi Hoffmann rendezése pl. tetszett, ezt a Hollandit sem tartom rossznak, de több helyen is problémám volt vele. Alapgondom volt, hogy az együttesekben teljesen elidegenítette a szereplőket egymástól, én nem tudom, hogy hogy lehet tíz méter távolságból zenei és színpadi interakciót folytatni... A mélypont ebből a szempontból a Hollandi-Senta kettős volt, amikor is a Hollandit pont a feloldódó-reménykedő lírai megszólalásánál bepakolta a színpad jobb sarkába (Senta a színpad elején középen), és gyakorlatilag alig lehetett hallani. Zavaró volt a kórustagok origája (szó szerint) a Steuermann-kórus után, na meg a férfikar ütemes fordulása, borosüveggel a kézben kart lendítve. Igazából nevetséges volt, lehet, hogy Mielitz ezt Szintártól tanulta? :))
Engem meghökkentett a befejezés, wagneriánus ismerősöm pedig egyenesen szentségtörésnek és Walkür-áthallásnak nevezte: Senta a végén benzint locsol szét és tűzgyűrűben leli halálát.

Írtam itt most sok mindent, de összességében nagy élmény volt, soha rosszabb előadást. Remélem, Stemmet sokszor láthatom/hallhatom még, a drámai szopránoknak abba a legfelső rétegébe tartozik, akiket sajnos ritkán van módja hallani az embernek.
53   tarnhelm2 • előzmény50 2008-01-12 18:03:54
\"Nina Stemme hatalmas, kissé sötét hangszínű voce birtokosa. Tisztán és ihletetten, sőt „elszántan” énekel. Igazi drámai szoprán, ami – úgy veszem észre – manapság egyre masszívabb, sötétebb és „altosabb” hangvételt jelent. A sorozat kezdő dalában, a Frühling címűben mindehhez valami számomra megmagyarázhatatlan agresszió társul. Sokadik hallgatásra vagyok csak képes a részletekre is figyelni, és egyre inkább gondolom, hogy a karmester, a producer, talán az énekes, sőt az egész világ kollektív tévedése, felelőssége, hogy a világtól búcsúzó, nyolcvanéves szerző dalaihoz ilyen hősiesen nagyszabású tónust társítanak.\" - írod.
Ízlés kérdése. Most hallgattam meg a Furtwänglerest újra - szerintem a Frühlig ott agresszívabb. (Ha ez jó szó) :)
Biztos lehet ezt a darabot is áttetsző finomsággal vezényelni, miért is ne, de az a masszív, hömpölygő hangzás (különösen Furtwänglernél!) nem idegen szerintem Strausstól. (Felteszem, te itt arra utalsz, hogy ez már nem a Halál és megdicsőülés vagy a Hősi élet szerzője, hanem egy egészen másként gondolkodó, bölcs öregember)
Stemmét egyébként én nem érzem sehol erőszakosnak. Mire gondolsz pontosan?
52   WiseGentleman 2008-01-12 17:56:31
Ja, és Pappano szerintem sem igazán méltó a nagy elődhöz, Solti Györgyhöz.
51   WiseGentleman • előzmény49 2008-01-12 17:53:37
Ismét egy off-hozzászólás: Pappanót legutoljára októberben hallottam a londoni Ringet vezényelte: az Amphitheatre sorok akusztikus adottságait is beleszámítva a zenekari produkció semmiképpen sem volt katartikus, ugyanakkor rugalmas és áttetsző hangzást produkált.
Welser-Möst-re leginkább az intellektuális zenekarmérnök kifejezés illene legjobban. Lényeg, hogy nem tartom karizmatikusnak, ugyanakkor a decemberben látott Walkür zenekari hangzása felülmúlta a nyári bayreuthit, ahol az őstehetségnek tartott Thielemann vezényelt.
A decemberi Walkür láttán Stemme minden szempontból kifogástalan Sieglinde-alakítása mellett is motoszkált bennem az érzés: talán fordítva osztották ki a Wälsung-nővér és Brünnhilde szerepét: Johansson láthatóan küszködött...
50   daunerni • előzmény48 2008-01-12 17:47:09
Dear tarnhelm2,

Ha esetleg olvastad, én a felvétel hangzását erőszakosnak hallottam, bár az utóbbi időben feltámadt egy olyan gyanúm, hogy talán nem volna szabad olyan sokszor fejhallgatóval hallgatnom egy-egy lemezt...

Akkor inkább előveszem újra :-)

És köszönöm!
49   Sesto • előzmény48 2008-01-12 17:44:48
...bocs´ utalatrol szo sincs, de Pappano - szerintem - lazan es felszines összecsapta, vegig vagtazta az egeszet, ennyi!... :-(
48   tarnhelm2 2008-01-12 17:28:28
13883. daunerni Előzmény - 13879 Válasz erre 2008-01-12 15:10:41

Érdekelne a véleményed erről a négy utolsó énekről!

Kezdjük az elején: szerintem kihagyhatatlan felvétel. Nem állítom, hogy a legjobb, de aki szereti ezt a darabot (és ki ne szeretné?), annak ezzel a hanggal érdemes meghallgatnia.
A lemez elég vegyes: a koncepció erőltetett ezekkel a zárójelenetekkel. Más szavakkal, az összes többit, ami a lemezen van szerintem el lehetett volna hagyni. Négsem neheztelek Pappanóra, mert jól láthatóan partnerére talált Stemmében - szerintem a Tristan lemezük is nagyon jól sikerült.
A Négy utolsó ének - az én izlésem szerint - mintha csak erre a hangra lenne kitalálva. (Rendkívül irigylem Strausst, hogy ilyen szépen tudott meghalni. Keveseknek adatik ez meg, ésmindig attól tartok, hogy nekem talán nem. :))) Stemme megejtő, hajlékony, a mély regiszterekben bársonyos, símogató. Sötét de nem komor. A crescendók áradóak. A magasakat nem érzem mindig szépnek, néha elvékonyodik, de hát senki sem lehet Kirsten Flagstad. :)
Pappanot én nem utálom annyira, mint Sesto. (Mondjuk a Salome tényleg össze van csapva, de azt most hagyjuk). Nem érzem azt a problémát sem, hogy ne lenne együtt a zenekari hangzás és az ének, szerintem inkább éppenhogy ügyesen bújkáltatja a karmester a szólamokat. Nekem a tempóval sincs bajom, nem kapkod. Persze nem annyira hatásos, mint Furtwängler. :)
Az előbb meghallgattam az Abbado/Mattila felvételt is. Nagyon szeretem mindkettejüket, de e mű a felvétele esetén a Stemméére szavazok.
47   Hangyász • előzmény45 2007-12-19 14:41:37
Rendben, előjegyzem. Talán ugyanúgy tetszeni fog, mint Solti FROSCH-produkciója. A darabot többször is meghallgattam CD-ről a drezdaiak előadásában, Sinopoli vezényletével - maga a dögunalom volt. A Solti vezényelte salzburgi FROSCH DVD-ről revelációként hatott - nem a színpad és az énekesek látványa, hanem a zenei teljesítmény miatt. Pedig hát a drezdaiak sem a fürdőkádban hobbiból éneklő urakból és unatkozó háziasszonyokból válogatták a közreműködőket.
46   tukán • előzmény45 2007-12-19 06:05:28
Amit csinál, a darab arról szól, a gondolatokról -lufi, hab és borotva nélkül.
45   tukán • előzmény43 2007-12-18 23:27:38
Hallgasd és nézd meg Te Kanawaval, csodát látsz!!!
Amit csinál, aról szól! Fantasztikusan jó!
44   Kundry 2007-12-18 21:15:16
Remélem, még vár Elektrával. Vigyázzon csak magára :D
Nem szabad túl hamar egy ilyen gyilkos szerepet. Bizonyára nem véletlenül nem volt még Brünnhilde sem, de pár éven belül talán hallgatjuk. Biztos vagyok benne, hogy csodás Brünnhilde lesz...
43   Hangyász • előzmény42 2007-12-17 13:33:09
A Rózsalovag remek sztori. Az Ariadné szintén. Az Elektra ókori mítosz Dr. Freudra applikálva. Egye fene, most meghallgatom a Grófnő monológját fórumunk tárgyával. Persze lehet, hogy sokadszorra összeáll, engem a Mezzoból felvett párizsi produkciót Fleminggel a főszerepben nézve-hallgatva, illetve CD-n a Sawallisch vezényelte, Schwarzkopffal az élen csillagok sorát felvonultató Legge-opuszt hallgatva az unalom környékezett, amelyből egy-egy csodálatos apró részlet villan ki.
42   tukán • előzmény40 2007-12-16 20:35:42
És a Rózsalovagban, Ariadnéban, Elektrában?
Hátha Neked a Grafin -monológ a Capriccioból nem az egyik cserép a világ háztetőjén, akkor CSALÓDTAM BENNED!
Átpártolok a TÜCSKÉSZhez, az legalább élvezi a zenét! :-)))
41   Hangyász • előzmény38 2007-12-16 19:30:56
A büdös életben nem lennék kíváncsi Ozawa Mozart- vagy Beethoven-produkcióira. Az Elektrára visszatérve: Nem tudok minden felvételt beszerezni, a Behrens/Ozawa mellett megvan még Polaski/Bicskov produkciója. Solti mindazonáltal tervbe véve.
40   Hangyász • előzmény39 2007-12-16 19:27:45
Mi történik a Capriccioban? Átvitt értelemben lufihámozás, magvas viták a különféle művészetek viszonyáról. Csókol az elefántcsonttoronyból Ricsi bácsi.
39   tukán • előzmény35 2007-12-16 14:27:21
Hámozza a lufit?
Fejtsd ki KÉRLEK!
38   Sesto • előzmény33 2007-12-16 13:40:18
\"A szimfonikus repertoár nagyon szűk szeletére gondoltam, konkrétan a 19.-20. század fordulójának zenéjére + Bartókra.\" - ez bizony igaz!

De ne haragudj, szerintem az \"Elektra\" sem Ozawa miatt olyan remek(=kétségtelenül jó felvétel!), de ez egyáltalán NEM a karmester érdeme, hanem tk. Behrens zsenialitása az, amiért érdemes meghallgatni az emlitett felvételt - hallgasd meg - kifejezetten - \"csak\" a zenekari hangzásra koncentrálva pl. a Solti \"Elektra-t\" és utána közvetlenül Seiji müködését,...háááát, elég durva a kbség, akár nevetségesnek is titulálhatnám,...

De vissza a topic-hoz: kiváncsi vagyok, mikor fog pl. Nina Stemme \"Elektra\"-t énekelni(?)... :-)
37   Hangyász • előzmény36 2007-12-16 12:51:06
A kritika meg felmagasztalta. A Scala produkciójához képest egy tűzoltózenekar kísérte dalárda óbégatása volt.
36   tukán • előzmény34 2007-12-16 12:27:21
Sajnos.
35   Hangyász • előzmény28 2007-12-16 12:27:19
Megpróbálom összekötni júniusban, harmadikként a Capriccioval, ahol grófnőként Renée Fleming hámozza a lufit 2 1/2 órán át.
34   Hangyász • előzmény29 2007-12-16 12:26:06
Kobajasi Verdi-Requiemje néhány hónappal Abbado legendás 1980-as koncertje után kiábrándító volt.
33   Hangyász • előzmény27 2007-12-16 12:25:02
A szimfonikus repertoár nagyon szűk szeletére gondoltam, konkrétan a 19.-20. század fordulójának zenéjére + Bartókra.
Tkp. alig vannak vele felvételeim; egyik ős-CD-m, az Elektra Hildegard Behrensszel a címszerepben tisztes produkció, a tavaly beszerzett, szintén 1990 tájáról származó Pikk Dáma felvételével (Liza szerepében Mirella Freni) szintén elégedett vagyok, Liszt zongoraversenyeinek kísérőjeként pedig remekel. (A szólista Kristian Zimmerman.)
Utóbbit sem értem, miértnem hívták meg hozzánk?
32   tukán • előzmény31 2007-12-15 09:39:39
Akkor már ketten vagyunk, nagyobb csoportnak kedvezmény!!!
31   musicus • előzmény29 2007-12-15 05:47:10
Emigráljunk Japánba... ... ... ... ...
30   Sesto • előzmény29 2007-12-14 18:31:33
...akkor csak helyben lennénk - mert Ozawa operaelöadásaira eddig tényleg a viccestöl(=nem jó értelemben, sajnos!) az érdemtelen át a valóban botrányosig mindent igaz volt - csak éppenséggel \"jó\" produkciót nem hallottam töle - s vissza topic-hoz, már Tarnhelm2 is emlitett: pl. a \"Hollandi\" elöadást is Nina Stemme vitte a vállán,...
29   tukán • előzmény27 2007-12-14 18:26:07
Akármit is mondtok, a japán karmesterek nem érzik és nem tudják a vokális műveket!
Pl. emlékszem Kobajashi Verdi Requiem-jére, a Libera me-t úgy lehadarta, mintha egy imamalmot hajtana!
Csak a nagy forték és csinnbumm! A Japán állam minedegyik művészét támogatja külföldön, ez is benne lehet, a jól sikerült produkcióikon kívül a sikereikben!
28   Sesto • előzmény25 2007-12-14 17:35:28
...arra azt hiszem én is benevezek majd,...de ha már Verdi & STOP, akkor a \"Vespri-böl\" is lesz repeta az idei szezonban,... :-)
27   Sesto • előzmény23 2007-12-14 17:28:52
...és mire, milyen müre lenne érdemes - szerinted - Maestro Ozawa-t meghívni, mert amit operadirigens címen müvel(=legalábbis az elmúlt években!), az enyhén szólva fertelmes - tisztelet a kivételnek!
(pl. nevetséges Figaro, gyalázatos Don Giovanni, szétvert, cseh knédli-csinadrattává degradált Jenufa és érdemtelen Hollandi - nekem csupán ilyen élményekben volt részem az elmúlt évadok során Maestro Ozawa-nak köszönhetöen,...)
26   tarnhelm2 • előzmény23 2007-12-14 15:52:21
Ezt ne bánd, Hangyász. Én hallottam a mestert Hollandit vezényelni. Nina Stemme miatt volt érdemes megnézni az előadást, nem a karmester kedvéért. (Ha már STOP, akkor Peter Schneider már sokkal inkább passzol a Hollandihoz. Szerintem.)
25   Hangyász • előzmény22 2007-12-14 12:18:37
Júniusra előirányzom magamnak a Végzetet.
24   Hangyász • előzmény21 2007-12-14 12:16:51
Így van. A jólfésült úrifiú megjelenése egybevág produkcióinak álmosító jellegével. Rattle-lel vagy Bicskovval összehasonlítva a megtestesült középszer.
23   Hangyász • előzmény20 2007-12-14 12:14:17
A 2 évvel ezelőtti koncert hatására FWM-t igyekszem nagy ívben elkerülni. Ozawával kapcsolatban érthetetlen, miért nem tudták egyszer sem Bp.-re meghívni.
22   tarnhelm2 2007-12-14 10:04:05
Nina Stemme koncertkalendáriuma 2009 januárig
21   Sesto 2007-12-05 13:00:18
Welser-Möst egy halvérü \"musizierender Beamte\", és kiemelkedö dirigens-egyéniségnek/vérbeli, született müvésznek semmi esetre nem nevezném!

(Egy másik karmester esetében elhangzott korábban egy remek hasonlat, hogy az illetö \"remek matematikus lenne, megold mindent, ami eleve nem kis dolog, de hol benne a szenvedély, az élvezet\" - nem szószerint idéztem, de ez a képlet nagyon igaz Welser-Möst-re is,...)

Na elég az off-ból!
20   tarnhelm2 • előzmény19 2007-12-05 12:53:59
FWM pesti koncertjén nem voltam, azt elég egybehangzó módon szokták szídni. Viszont láttam vele Tristant másfél éve, és az nem volt rossz. Csakhogy tegyünk valamit a mérleg másik serpenyőjébe is.
(Tavasszal - a szintén sztárolt - Ozawa sokkal gyengébb karmesternek tűnt nekem a Hollandiban, viszont Stemnme akkor is remekelt!)
19   Hangyász • előzmény17 2007-12-05 12:45:51
2 éve kíváncsian mentem el FWM és a clevelandiek koncertjére, örülve, hogy végere fellép nálunk is ez a külföldön nagy hírnévre szert tett karmester. Ives (!!) szimfóniáját, amerikai sztárzenekar ide vagy oda, érdektelenül darálták le, Brahms I. interpretációjánál különbért pedig nem Ohióból kellett volna idejönni; Kovács János felmosta volna FWM-tel a padlót - igaz, az előbbit nem sztárolják. Tegnap elolvastam egyébként a Der Neue Merker meglehetősen egybehangzó kritikáit - FWM ebből még elég jól jön ki. Stemme (és Botha) remekelt. Engem pedig meggyőztek, hogy ne ezért a produkcióért menjek el 10 év után a STOP-ba.
18   tukán • előzmény17 2007-12-04 15:18:36
Én sem , de most már igen!
Fő a bátorság és nem a botorság! :-)))))))))))
17   tukán • előzmény16 2007-12-04 14:12:19
Na, végre ki merted mondani, amit sztem sokan nem! Köszönöm!
16   Hangyász • előzmény15 2007-12-04 12:26:14
Welser-Möst sztárolása kb. akkora melléfogás, mint Masuré volt.
15   tarnhelm2 2007-12-03 20:30:58
Stemme miatt ennek a beszámolónak itt is helye van:

áthozat az Opernglas topicból:
14947. Orfeusz Válasz erre 2007-12-03 20:10:06

Walkür beszámoló:

Szombaton eljött a nagy nap.
Az évek óta reklámzott produkció, a Ring, bemutatásra került új produkcióban, most a Walkür volt az első, aztán jön a siegfried tavasszal.

Egyértelmű bukásnak nevezném a szombatot, amivel bizony a Staatsoper nem épp a hírnevét öregbítette.

Az érdeklődés hatalmas volt, totális teltház, állóhelyen már 12kor az Albertina magasságáig állt a sor,sokan már reggel óta várakoztak, csakhogy a legjobb helyről nézhessék a várva várt estet.

Az első felvonás jól indult, a végén nagy is volt a siker. Köszönhetően a csodálatos Nina Stemmének és magas színvonalú Bothának.
A rendezéssel itt még nem volt gond, teremtett egy érdekes hangulatot az előadásnak. A színpaon egy nagyobb szoba volt látható, igen sötét színpadképpel, egy asztal, középen egy hatalmas fa.
Már itt is lehetett érezni. hogy a rendezés nem átütő.
A második felvonástól azonban rohamosan romlott minden. Megjelentek kis fabábuk, falovvakkal, a rendezés egyre unalmasabb és érthetetlenebb lett, míg a 3. felvonás egy szinte hangos nevetést váltott ki a közönségből: a színpadon élet nagyságú bronz lovak (igen röhejes volt), véres ruhájú walkürök, akik fehér köntösbe öltözött férfiakat kergettek.
A rendezés telejesen érdektelen, gyakorlatilag nem létezik..de legalább nem ronjta le az előadást, és ami pozítivum, teret enged az énekeseknek a játékra. A rendező csapatot óriási nem tetszés fogadta, hatalmas búúzás.

És akkor a nagy botrányról:
Volt egy Juha Uusitalo nevű emberke, akit óriási énekesként harangoztak be.
Ehhez képest a hangja teljes egészében elment a 2. felvonás közepére, épp suttogni is alig bírt.
A siker már elmaradt, szerencséjére volt annyi esze, hogy nem jött ki meghajolni.
Eljött a 3. felv.
Ahogy lehetett várni megjelent Holeneder: óriási búúzás, aztán tapsvihar.
És belekezedett egy hosszú monológba, miszerint az énekes is csak ember; ő megmondta a finn énekesnek: Ne énekeld túl magad a főpróbán, mert baj lesz; és hogy a beúgró egy szerb bariton lesz, aki mindösszesen egyszer énekelte wotan szerepét, és mikor az előadás előtt felhívták, hogy elképzelhető szükség lesz rá, épp a Westbanhofnál pizzát evett..
Igen, ez 2007.ben Bécsben egy Walkür premier. Hatalmas égés és bukás.
Nincs egy cover?? Ilyen hogy történhet meg egy bécsi operaházban??
A szerb énekes aztán beállt a színpad végére és kottából, öltönyben elénekelte átlogosan a szerepet, miközben Uusitalo némán játszott a színpadon.
Végül egyikőjük sem kapott búúzást, igaz a finn egyedül nem mert kijönni meghajolni.

Azonban kapott búúzást, az említett rendező és igazgató mellett Brünnhilde és karmester is.
Welser-Möst szétdarabolta az egész művet, néha mintha nem is a Walkür lett volna..ez a megközelítés tőlem igen távol áll.
A rézfúvósok némelyike úgy melléfújt, hogy a közönség egy emberként hördült fel.

Eva Johansson nem egy ideális Brünnhilde.
Izgalmas magasságai vannak, festői kinézete, egyéniség, de ez a szerep még túl nagy falat neki, nem elég nagy a hangja hozzá, ezt leszámítva nem érdemelte meg, hogy kibúúzásk.

Az általunk már ismert Michaela Schuster nagyon jó volt, Botha és Ainger(Hunding) magas teljesítményt nyújtottak, de semmi különleges.

Az egyetelen igazi sztár, a királyő aznap este, aki ez egész előadást elvitte a hátán: Nina Stemme!!
Csoda ez a nő, hatalmas, dús hang, biztos magasságokkal, intelligenciát sugárzó szuggesztív atmoszféra teremtő képességel, gyönyörű, festői megjelenés, drámai játék, csodálatos színpadi mozgás.
Minden perc élmény volt vele, ideális Sieglinde.
Ő ma az egyik legnagyobb, ehhez nem fér kétség.

Stemmét leszámítva, ez a Walkür véleményem szerint egy bukás volt.

És ilyenkor lehetünk hálásak Fischer Ádámnak, aki létrehozta a Wagner-napokat, aminek azt hiszem fel fog menni az értéke még jobban.
14   tarnhelm2 2007-05-28 09:45:46
Nina Stemme az idén még hátralévő fellépései:

29 May 2007 Salle Pleyel, Paris - Salome in Concert
3 Jun 2007 Deutsche Oper, Berlin - Der Rosenkavalier
7 Jun 2007 Mannheim - Gala performance of Der Rosenkavalier
10, 14 Jun 2007 Deutsche Oper, Berlin - Der Rosenkavalier
18, 19 Jun 2007 Zurich Opera- recital
27 Jun 2007 Zurich Opera - Aida
29 Jun, 1 Jul 2007 Zurich Opera - Der Rosenkavalier
4, 8 Jul 2007 Zurich Opera - Aida
1, 6, 10, 14, 18, 22 Aug 2007 Glyndebourne - Tristan und Isolde
2-8 Sep 2007 Japan: Zurich opera tour - Der Rosenkavalier
23, 27, 30 Sep 2007 Baden Baden - Tristan und Isolde
19 Oct 2007 Royal Festival Hall , London - R. Strauss Four Last Songs
2, 6, 9, 13, 16, 20 Dec 2007 Staatsoper,Vienna - Walküre
13   tarnhelm2 • előzmény12 2007-05-13 22:47:32
Sajnos, a zürichi operában még sosem jártam. Polgárt mindig csak itthon nézem meg, ha fellép! :-))
12   Sesto • előzmény11 2007-05-13 18:47:51
...azt nem tudom, hogy DVD-n milyen, de live remekelt!... ;-)))
11   tarnhelm2 • előzmény10 2007-05-13 18:35:28
A Rózsalovagot lehet vele kapni dvd-n. Zürichi felvétel, dir.: Franz Welser-Möst. Fontosb partnerek: Kasarova (Octavian), Muff (Ochs), Hartelius (Sophie), Haunstein (Faninal)
  
Hírek
• Betegség miatt új időpontban, 2017. december 30-án lép színpadra Juan Diego Flórez a Müpában
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Excanto együttes:
Művészeti vezető: Kállay Gábor (ének, blockflöte)
Kállay Katalin (blockflöte), Vitárius Piroska (barokk hegedű), Szabó Zsolt (viola da gamba), Kállay Ágnes (barokk cselló), Győri István (lant és barokk gitár)
Angol késő reneszánsz adventi muzsika
(Tallis, Ravenscroft, Dowland, Byrd)
FALCONIERI: Folia
TELEMANN: 2 pastoral
HAMMERSCHMIDT: Ihr lieben Hirten
REBEL: Les Caracteres de la Danse
TORELLI: Pastorale per il S.S. Natale
FINGER: d-moll szonáta, op.1/1
PEZ: Concerto Pastorale

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

David Fray (zongora), Gérard Caussé (brácsa), Paul Meyer (klarinét)
J.S. BACH: 5. (C-dúr) triószonáta, BWV 529
BRAHMS: 1. (f-moll) klarinét-zongora szonáta, op. 120/1
BRUCH: Nyolc darab klarinétra, brácsára és zongorára, op. 83 (részletek)
MOZART: Esz-dúr („Kegelstatt”) trió, K. 498

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Juan Diego Flórez
Liszt Ferenc Kamarazenekar
Vezényel: Guillermo García Calvo
ELMARAD!
MOZART: A varázsfuvola - Nyitány
MOZART: Szöktetés a szerájból - Ich baue ganz
MOZART: A színigazgató - Nyitány
MOZART: Don Giovanni - Il mio tesoro
MOZART: Il ré pastore (A pásztorkirály) - Si spande il sole in Faccia
MOZART: Szöktetés a szerájból - Nyitány
MOZART: A varázsfuvola - Dies Bildnis
MOZART: Idomeneo - Fuor del mar
ROSSINI: Otello - Che ascolto oihme
ROSSINI: A tolvaj szarka - Nyitány
DONIZETTI: Szerelmi bájital - Una furtiva lagrima
DONIZETTI: Roberto Devereux - Ed ancor la tremenda porta
DONIZETTI: Don Pasquale - Nyitány
PUCCINI: Bohémélet - Che gelida manina
VERDI: Luisa Miller - Nyitány
VERDI: Rigoletto - Questa o quella
VERDI: A lombardok - La mia letizia
ELMARAD!
09:30 : Szombathely
Bartók Terem

"Karácsonyi ünnepvárás"
A mai nap
született:
1803 • Hector Berlioz, zeneszerző († 1869)
1908 • Elliott Carter, zeneszerző († 2012)