vissza a cimoldalra
2017-11-21
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60137)
Momus társalgó (6274)
Milyen zenét hallgatsz most? (24979)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3855)
Társművészetek (1217)
Kedvenc művek (142)
Kedvenc előadók (2813)
Haladjunk tovább... (205)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11196)
A csapos közbeszól (94)

Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1178)
Franz Schmidt (2956)
Operett, mint színpadi műfaj (3349)
Bartók Béla szellemisége (234)
Brahms, Johannes (155)
Momus-játék (5366)
Kimernya? (2591)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4104)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1127)
Giacomo Meyerbeer (650)
Simándy József - az örök tenor (487)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2418)
Erkel Színház (8510)
Kodály Zoltán (348)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (562)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6439)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Ildebrando D’Arcangelo (frushena, 2007-05-01 21:33:42)

   
228   parampampoli • előzmény227 2009-08-12 10:35:04
Ez pontosan így van. D'Arcangelo hangja ahhoz a tipushoz tartozik, amelyiket minél messzebbről hallod, annál kisebbnek hallatszik. Nagyon "fonogén" hang, felvételen "hű, milyen nagy, milyen , sötét, milyen tökös" benyomást kelt, de ha a földszint 10. soránál hátrább ülsz, alig hallod. Nem beszélve az erkélyről! Rengeteg ilyen énekes, énekesnő van, akik nem tökéletesen pozicionált, projektált, fókuszált hangon énekel, nem használja ki a maszk rezonanciáit, ergo nagy teremben elvesznek. Szobában, mikrofonban óriási, kivülről majdnem nulla. És ott van az ellentét is: vannak akik lényegében kicsi, de tökéletesen helyezett hanggal énekelnek, és az erkély utolsó sorában is úgy hallatszanak, mintha a füledbe énekelnének. (Pl. Caballé pianói a pocsék akusztikájú Kongresszusi Központban 1990-ben!!!)
227   Franca • előzmény221 2009-08-11 09:25:22
Gondolom, attól is függ, hogy ki hol ült. A második emeleten bizony alig volt hallható, holott a többiek jól szóltak, az együttesekben eltűnt. Engem nagyon zavart, csalódást jelentett, mert a CD-n, a youtube-on szerettem. Tényleg igaz az, hogy élőben kell valakit hallani ahhoz, hogy véleményt lehessen mondani róla.
226   Cilike 2009-08-10 17:39:32
Ügyi vagy.
225   bcn • előzmény222 2009-08-10 17:20:49
ÍGY?
224   Cilike 2009-08-10 17:02:26
Kihagyod a cím utáni részt, ami a ;megjelenítendő szöveg. Szóval, ahova bemásoltad az url-t, utána ezt kell beírni.
223   bcn 2009-08-10 16:53:26
OFF Bocsánat valaki megmondaná, miért nem vagyok képes url-t készíteni???? alább látható, hogy cisnáltam és követtem az utasítást... de nem sikerül. Tudom, hogy béna vagyok, csak szeretném jól csinálni...
222   bcn • előzmény218 2009-08-10 16:41:37
Ha megfigyelted (volna) a video egy lemezfelvételről van. MÁs énekestársa is befogja néha a fülét... [url]http://www.youtube.com/watch?v=OBbA3-srRVA&feature=related[/url] ha ez számít...
221   bcn • előzmény220 2009-08-10 16:39:28
Én is ott voltam. Szerintem meg nem volt kevés.
De én a káposztafőzeléket se szeretem, valaki meg igen. :)
220   Franca • előzmény216 2009-08-10 16:15:38
Én élőben is hallottam a Müpában, kevés volt Don Giovanninak.
219   parampampoli • előzmény216 2009-08-10 13:52:00
Egy gyönyörű, nagy hang fantasztikus élmény, de ezekből sajnos egyre kevesebb van. És nem csak bariton fachban, hanem mindenben. Lassan bizonyos operák előadhatatlanokká válnak, mert a főszerepek még nemzetközileg sem kioszthatók. (Aki hallotta a fiatal Martont Turandot áriájában valahol, vagy Guleghina Abigéljét csúcsformában, Ilosfalvy féktelen hangi áradását, tudja mire gondolok.) Persze kisebb hangok is rabul tudnak ejteni, pl Bruson sose volt egy hangorkán, de úgy énekelt, frazírozott, hogy a székről is leesett a hallgató. D'Arcangelo egy nem csúnya színű, de nem optimálisan pozicionált kis hang, amelyiknek a Mozart-zenekarral nincs gondja, de a hangja a zenekar növekedésével egyenes arányban tűnik mögötte egyre kisebbnek. És sajnos nagyon gyakran eltéveszti a méretet, és a magáénál jóval nagyobg ruhába akar bújni.
218   parampampoli • előzmény215 2009-08-10 13:42:59
De, arra való, de régen rossz, ha egy énekesnek csak akkor van kontrollja a hangszere felett, ha kívülről kell hallania magát. És mit fog csinálni, ha majd egyszer egy rossz akusztikájú teremben kell énekelnie? És a színpadon is majd a füléhez szorított kézzel fog énekelni? Ezek mankók, amelyekhez jobb nem hozzászokni, mert később nem lesz könnyű eldobni őket. (Vannak énekesek/énekesnők, akik színpadon is megengedik maguknak ezt a fülreszorítósdit, hát...elég bizarr látvány, mondhatom!)
216   violentino • előzmény213 2009-08-10 11:02:27
Van Don Giovanni cd-m Ildebrando D'A-val. Abban nekem is tetszik,élőben még nem hallottam, ezért nem alkotok véleményt. ezért elhiszem annak aki élőben hallotta már, hogy kevés lehet.Nem tudom de nem mindig a nagy hangok ejtenek rabul, nélam relativ.Kevés hanggalis lehet jó alakitást nyujtani (szerintem) Hiába, valahogy kihalofélben vannak a nagy bariton egyéniségek.(Bruson,Milnes, Cappuccilli, Zancanaro)
217   violentino • előzmény213 2009-08-10 11:02:27
Van Don Giovanni cd-m Ildebrando D'A-val. Abban nekem is tetszik,élőben még nem hallottam, ezért nem alkotok véleményt. ezért elhiszem annak aki élőben hallotta már, hogy kevés lehet.Nem tudom de nem mindig a nagy hangok ejtenek rabul, nélam relativ.Kevés hanggalis lehet jó alakitást nyujtani (szerintem) Hiába, valahogy kihalofélben vannak a nagy bariton egyéniségek.(Bruson,Milnes, Cappuccilli, Zancanaro)
215   miketyson 2009-08-10 10:55:30
Az nem csak arra való, hogy önmagát jobban hallja?
214   parampampoli • előzmény212 2009-08-10 10:38:27
Fülhöz tett kézzel énekel végig - énektechnikailag igen rossz jel !
213   parampampoli • előzmény211 2009-08-10 10:36:33
Egyáltalán nem hinném, hogy jó hang. Mozartban OK, de egyébként szinte mindenben kevés. Élőben különösen, de még felvételen is. A Carmen Escamillojaként Londonban is, Bécsben is olyan volt, mint egy torreádor-növendék, a barcelonai Lucrezia Borgiában pedig alig hallatszott, magas hangok nélkül.
212   frushena • előzmény211 2009-08-10 10:34:36
Vivaldi : Bajazet - 'Dov'e la figlia'
211   violentino • előzmény205 2009-08-10 10:30:08
Ennyire rémes lenne? Pedig nagyon jó hang,esetleg technikailag nem neki való?
210   frushena • előzmény207 2009-08-09 22:53:59
Vivaldi : Bajazet
209   macskás • előzmény194 2009-08-09 22:43:01
Ez a cikk szerepel az Operamagazinban is
208   miketyson 2009-08-09 22:40:01
Technikailag rendben van...
207   parampampoli • előzmény204 2009-08-09 18:37:23
Végig nem bírnám hallgatni. Felvételen talán jobb, mint élőben, amikor is többször is borzalmas csalódás volt. Ezekhez az áriákhoz gyönyörű hang és perfekt technika kell, de az úr egyikkel se bír.
206   macskás • előzmény203 2009-08-08 17:01:25
Érdekes, az EMI is rácuppant a Handel-áriákra:)
205   miketyson 2009-08-08 15:16:26
Belehallgattam Gramolánál, szerintem rémes.
204   Sesto 2009-08-08 14:53:05
Ildebrando D'Arcangelo - Händel Arias


Io di Roma il Giove sono from Agrippina, HWV 6

Lascia Amor, e siegui Marte from Orlando, HWV 31

Ove son! Che m'avvemme! from Siroe, re di persia, HWV 24

Gelido in ogni vena from Siroe, re di persia, HWV 24

Tirannia gli diede il regno from Rodelinda, HWV 19

Invida sorte from Ariodante, HWV 33

Voli colla sua tromba from Ariodante, HWV 33

Aria: Fra l’ombre e gl’orrori Polifemo from Aci, Galatea e Polifemo

Mie piante, correte from Apollo e Dafne, HWV 122

Tu sei il cor di questo core from Giulio Cesare in Egitto, HWV 17

Già risonar d'intorno from Ezio, HWV 29

Serse: Frondi tenere e belle ... Ombra mai fù

Tu del ciel ministro eletto (Il Triompho del Tempo e del Disinganno)

Orlando: Sorge infausta una procella

Ariodante: Al sen ti stringo e parto

Sibilar gl'angui d'Aletto from Rinaldo, HWV 7a


(Deutsche Grammophon - 2009)
203   Sesto 2009-06-23 19:07:55
...elsö d' Arcangelo szólóCD - Deutsche Grammophon (virtuóz Händel áriák) - tervezett kiadás: 2009 aug. vége.


"Manchmal ist es sehr verlockend, einen Blick hinter die ansonsten gut verschlossenen Türen der Aufnahmestudios zu werfen. Dies umso mehr, wenn - wie jedes Jahr - ein heißer Klassik-Herbst bevorsteht. Den Reigen eröffnet Ende August der italienische Bassbariton Ildebrando d' Arcangelo - seit kurzem Mitglied der exklusiven Sängerriege des Gelblabels. Bekannt aus Gardiners Mozartzyklus, Abbado-Aufnahmen und jüngst sowohl als Figaro an der Seite von Anna Netrebko in der Salzburger Festspielproduktion von "Le nozze di Figaro" als auch zur Seite seiner Landsfrau Cecilia Bartoli in der ersten Einspielung von Bellinis "La sonnambula" gemäß der historischen Aufführungspraxis, präsentiert sich der gut aussehende Italiener auf seinem Deutsche Grammophon-Debüt mit virtuosen Händel-Arien - gerade noch rechtzeitig zum 250. Todestag des großen Anglo-Sachsen und ganz in der Tradition des einstmals enorm erfolgreichen Händelalbums seines Stimmkollegen Bryn Terfel.(...)


(KlassikAkzente)
202   -zéta- • előzmény200 2009-04-06 17:36:52
Nem is megy, ugye Szilgyo? :-)
201   pamina • előzmény198 2009-04-06 17:31:11
Én a tegnapi DG-ért leborulok nem csak ldebrando, hanem Fischer Ádám előtt is! Sőt utóbbi előtt nem csak egyszer, hanem kétszer! Először a karmester előtt forró hálával a felejthetetlen élményért, amiben életem eddigi legjobb élő Don Giovanniján részem volt. Másodszor a főzeneigazgató előtt könyörögni, hogy legyenek ilyen színvonalú Mozart előadások az általa vezetett intézményben is!
200   Szilgyo 2009-04-06 15:28:45
200

A tegnapi DG mellett a Momus sem mehet el szó nélkül...
199   tarnhelm2 • előzmény197 2009-04-06 13:57:08
Azt hiszem életem legjobb Don Giovanniját láttam tegnap. (Pedig a versenyzők között Solti György egy párizsi és Maazel egy salzburgi előadása is szerepel.) De ez a tegnapi mindennél jobban tetszett. D'Arcangelot pedig az Isten is erre a szerepre teremtette. De nagy bravo Fischer Ádámnak, a bécsieknek és a többi énekesnek is kivétel nélkül.
198   bcn • előzmény197 2009-04-06 12:42:55
Én voltam :) leborulok Idebrando nagysága előtt :))))
Fantasztikus előadás volt. Egyik legjobb DonGivanni amit valaha is láttam...
197   Hangyász 2009-04-06 10:17:21
Senki sem volt tegnap a DG-n? No, ilyen élményekért érdemes a bukszánk mélyére nézni!
196   frushena • előzmény194 2009-03-27 06:31:21
Szeretettel várjuk a Don Giovanniban! :)
195   tiramisu • előzmény194 2009-03-26 22:27:01
Kösz,hogy felraktad a cikket!
194   Búbánat 2009-03-26 21:34:28
Új ember - 2009. március 15.

"Mozart számomra minden…"

Találkozás Ildebrando D'Arcangelóval

Idén éppen negyvenéves az olasz művész. A partnernők a külseje, a rendezők a fantáziája, a nézők erőteljes hangja és kiváló színpadi játéka miatt lelkesednek érte. Ő Mozartért rajong. A Metropolitantől a Scaláig, a Covent Gardentől a Párizsi Operáig minden tekintélyes operaházat viszonylag kevés szereppel, de annál nagyobb szerepismerettel hódított meg. A karriert a pálya hosszúságán, a hang kvalitását az árnyalt interpretáláson méri le. A Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében, április 5-én a bécsi Staatsoper együttese vendégszerepel a Művészetek Palotájában, ahol a Don Giovanni címszerepét Ildebrando D'Arcangelo énekli. Az olasz basszust magyarországi debütálása kapcsán még az osztrák fővárosban szólítottuk meg.

- Neve hallatán (amelyet úgy fordíthatnánk: Hildebrand az arkangyalok nemzetségéből) az embert óhatatlanul elfogja a tisztelet. Születésétől viseli, vagy művésznévről van szó?

- Alighogy megszülettem, atyám eldöntötte, hogy zenész leszek. Ezért is kaptam a jól hangzó Ildebrando nevet. Gyerekkoromban sok problémát okozott, senki sem tudta helyesen kiejteni. De még mindig szerencsésebb, mint apám eredeti terve, mely szerint Radamesnek kellett volna lennem. Képzelje csak, hogy énekelhetné a Don Giovannit egy Radames D'Arcangelo?! Fölöttébb kínos lenne. Hálás vagyok édesanyámnak, aki megmentett ettől. Másrészt a nevemért hálás lehetek apámnak is, mert jól mutat a lemezeken, szembeötlő és megtetszik az embereknek.

- Ha jól tudom, nem ez volt atyja egyetlen jó cselekedete karrierje érdekében...

- Ő orgonaművész volt, és el sem tudta volna képzelni, hogy ne a zenével foglalkozzam. Naponta sokórás gyakorlásra, ahogy ön korábban írójuk, Jókai Mór találó kifejezését idézte: „zongorasáncmunkára" kényszerített. (De kár, hogy ezt nem mesélhetem el neki!) Majd újabb kényszerrel egy kórusba küldött, itt viszont felfedeztem az opera műfaj iránt kibontakozó szenvedélyemet. Egyébként azóta is foglalkoztat a kérdés: ki a jó szülő, a szigorú vagy az engedékeny?

- Emlékszik rá, mi volt az első opera, amit megismert?

- Természetesen. Lemezen a Don Giovanni, Karl Böhm vezényletével. A történet megragadott, Mozart muzsikáját hallgatva pedig valósággal borzongtam a gyönyörűségtől. Fantasztikus élmény! Az első opera, amit élőben láttam, A sevillai borbély volt.

- Bécsi debütálása is ebben az operában zajlott: Don Bartolót énekelte.

- Bécs fontos lépés volt számomra, de nagyon nehéz idős embert énekelni, főképp pedig játszani a színpadon. Maestro Abbado ragaszkodott ahhoz, hogy fehér lakkal fújják be a hajam, így Holender igazgató szemében „szavahihetőbb" lehettem.

- Azóta idősebb lett, mégis megfiatalodott.

- Ha egyik kedvenc szerepemre, Figaróra céloz, igaza van. Állíthatom, ez minden basszbariton álma! Persze ott van a gróf is, ami szintén repertoárom része. Zeneileg, a mozarti stílust és kifejezőkészséget illetően egyáltalán nem érdektelen szerep. Stílusa talán elegánsabb, Figaro mégis szellemesebb, nagyszerűbb. Szegény gróf néhol persze együgyűbbnek hat, vagy legalábbis kevésbé intelligensnek tűnik fel Mozart és Da Ponte megfogalmazásában, ezért talán mégis szebb és szerencsésebb Figaro szerepe. Valahogy jobban érzi magát az ember az ő bőrében.

- Bizonyára érdekes dolog egy művet több oldalról ízlelgetni.

- A változatosság mindenképpen érdekes. Először Masettót énekeltem a Don Giovanniban, de ez már a múlté. Azután Leporellót, majd Giovannit. Mozart számomra a csúcs, egyszerűen minden. Már egészen fiatalon is bizonygattam: én nem akarok majd Verdit énekelni, Mozartot szeretem! A mozarti szerepek jót tesznek a hang fejlődésének, az interpretáció mindig gazdagodhat, az ember újra és újra felfedez bennük valami új szépséget. Don Giovanni karakterét pedig amúgy sem könnyű azonnal eltalálni. Az olyan rendezői ötlet, amely alakját különböző korokban és jelmezekben igyekezett bemutatni, nehezítette egységes jellemének kidolgozását. Kíváncsi vagyok, mit szólnak majd hozzá a nézők, főként, ha a hangulat alátámasztásában nem segítenek a díszletek, ha csak a test és arc játékának szó- és kifejezéstára áll rendelkezésre a budapesti koncertszerű előadáson. Én mindenesetre a „drama giocoso" hősét szeretném bemutatni, továbblépve a szereplők commedia dell'arte szintjéről.

- Ön nagyon mértékletes a szerepeivel, holott a trevisói Toti dal Monte-énekverseny után elhalmozták felkérésekkel és különféle szerepekkel.

- Az első győzelmet 1989-ben Masetto hozta. A másodikat, 1991-ben, Don Alfonsóként sikerült ünnepelnem. Miért vettem egyáltalán részt a versenyen? Szükségem volt rá, hogy kipróbáljam magam, hogy megnyugtassam magam, tényleg jól választottam- e pályát? Vajon nem a véletlen műve volt-e az első győzelem? A zsűri azonban másodjára megkért, ne menjek újra, mert lehetetlen, hogy mindig ugyanaz győzzön.

Én a karriert az énekesi pálya hosszúságán mérem le. Ezért tanultam meg a hangomhoz korai szerepeket elutasítani, és szívből hálás vagyok Mozartnak, hogy szerepeivel segíti az elővigyázatosságom, a jövőt lépésről lépésre továbbépíteni.

- Kik a példaképei?

- Mindig tiszteltem és szerettem a régi nagyokat hallgatni, de sokat tanulok mai példaképektől is: Ezio Pinza, Boris Christoff, Cesare Siepi, Samuel Ramey és még sokan mások. Élvezetes megfigyelni a sokféle interpretációt.

- Önnél a színészi ábrázolás is fontos. Rendezői elképzelései is vannak egy-egy szerepről?

- Korunkban rendkívül fontos a média, a hírszolgáltatás. Nem mindegy, mit ír a kritika. Ugyanakkor a mai rendezők olykor hihetetlen mutatványokra kényszerítik az énekest, ami nemcsak nehéz, de a néző figyelmét is eltereli a zenéről. Számomra az ének és az alakítás összhangja, egyforma hangsúlya a lényeg. A színészi képesség kialakulásában talán az segített, amikor a „zongora-sáncmunka" szüneteiben, magányos bezártságomban televíziót néztem, és elkezdtem utánozni a filmek hőseit... Kétségtelen, hogy néha szívesen megpróbálnék a rendezővel „egyezkedni", a szerepet megbeszélni, elemezni, vitatkozni, de aki igazán felkészült, semmibe sem hagy beleszólni.

- Vannak szerepálmai?

- Például Papageno, de ahhoz előbb meg kellene tanulnom németül. Most még csak annyira futja, hogy „Guten Tag!" No és az Attila... Csak most azt ne mondja, hogy magyarul is illene megtanulnom...

- Mivel tölti a szabadidejét - zenével?

- Áttételesen! Szeretem az állatokat, van néhány madaram, egy tolvaj szarka és egy fekete rigó, amelyik már nagyszerűen fújja az Éj királynője áriáját. Egyszer talán be is mutatom egy meghallgatáson. Persze nem én vagyok a tanára. Szegénnyel addig hallgattattam egy kolléganő felvételét, amíg elfelejtette, hogy madár. Csivitelni sem képes már, csak áriázni. Valahogy azt tettem vele „tudattalanul, bosszúból", amit atyám tett velem a zongoránál. Vajon hálás lesz-e érte valaha?

Reviczky Katalin (Bécs)
193   brünnhilde • előzmény192 2008-10-09 20:56:24
http://festivalcity.hu/btf2009/?t=d&id=2009-04-05
itt.
Én már meg is rendeltem a jegyet :-))))))
192   Pancoletti • előzmény191 2008-10-09 20:48:30
tényleg hol és mikor?
191   brünnhilde • előzmény190 2008-10-09 20:47:09
Hol, mikor??????
Tényleg éljen :-))))
190   tarnhelm2 2008-10-08 00:14:13
Frushena üzenetét áthozom az ő általa nyitott topikba:

A Tavaszi Fesztiválon is jó program ígérkezik :

MOZART : Don Giovanni

Don Giovanni: ILDEBRANDO d' ARCANGELO
Kormányzó: Ain Anger
Donna Anna: Krassimira Stoyanova
Don Ottavio: Francesco Meli
Donna Elvira: Aga Mikolaj
Leporello: Wolfgang Bankl
Zerlina: Alexandra Reinprecht
Masetto: Marcus Pelz

Vezényel: Fischer Ádám

És csak annyit fűzök hozzá: ÉLJEN! ÉLJEN!
189   frushena 2008-03-12 00:12:34
Don Giovanni

Don Giovanni 1

Don Giovanni 2

L\'Elisir D\'Amore
188   frushena 2008-01-15 22:53:35
A legjobbakat és Toi,toi!
187   Sesto • előzmény186 2008-01-15 22:13:00
...Figaroként Zürichben is nagyon nagy sikert aratott (Schrott)...
186   zsoly • előzmény185 2008-01-15 22:08:46
Én Leporello előtt Figaroként láttam. Na, az nagyon jó volt! Jobb, mint Leporello.
185   Sesto • előzmény183 2008-01-15 22:06:32
Arkangyal - papirforma szerint- \"tarolni fog\"!

Bár Schrott - csodálatos hanganyag - de tavaly, a Terfel oldalán nyújtott Leporello-ja, szerintem, elég felemásra sikeredett: adott volt a szuper hanganyag + elönyös megjelenés s a mérleg másik serpenyöjében a frazeálás hiányossága és az állandóan \"de-vicces-Leporello-vagyok-én-attitüd\", a 2. felvonásban már unalmas volt...

Schrott énekelt egy pár éve azonban Pagano-t is a \"Lombardok-ban\", az kifejezetten szép produkció volt.
184   zsoly • előzmény183 2008-01-15 21:57:56
Ezért írtam én, hogy sajnálom a bécsieket! :)
183   tarnhelm2 • előzmény176 2008-01-15 21:56:02
Na ez az! Szerintem nagyon jó Don Giovanninak kell lennie...
182   zsoly • előzmény179 2008-01-15 21:49:53
Hát, Schrotton nagyon meglepődtem... De most nem offolok.
181   Sesto • előzmény178 2008-01-15 21:46:08
...Kirchschlager-nek szerinted melyik szerep fekszik?
180   Sesto • előzmény178 2008-01-15 21:45:08
PS.: \"féligazságok\" elkerülése végett, a \"hivatalos bejentést\" vissza lehet keresni, akár a Merker-n is! :-)
179   Sesto • előzmény177 2008-01-15 21:43:52
...E. Schrott, basszbariton.

Na ennyit az off-ból!

Örülök, hogy Masetto és számtalan Leporello(!) után végre a DG címszerepe is utólérte Arkangyalt! :-)
178   zsoly • előzmény177 2008-01-15 21:39:37
Pardon: Guglielmot akartam írni.

Ja, és Kirschlager lesz Dorabella. Fekszik az neki?
177   zsoly • előzmény176 2008-01-15 21:36:10
Jaj, de rosszul jártak szegény bécsiek! :))

Egyébként Gulgielmot is énekel majd februárban. Próbálkozik a magasabb lírai szerepekkel?

Tényleg ki az Ánnya párja?
176   Sesto 2008-01-15 21:27:33
...ha már Nyetrebko élettársa - betegség miatt - lemondta - így Arkangyal énekli a jan.-i Don Giovanni (STOP) elöadásokban a CÍMSZEREPET és nem Leporello-t!...

WIENER STAATSOPER: Besetzungsänderung in DON GIOVANNI

Ildebrando D’Arcangelo wird auch in den weiteren Vorstellungen von \"Don Giovanni\", am 17., 20. und 22. Jänner 2008, die Titelpartie anstelle des erkrankten Erwin Schrott singen.

forrás: STOP után a Merker
175   zsoly • előzmény173 2008-01-06 18:10:47
Háát, az esküvői zene se arról szól, hogy hejde boldogok vagyunk. Mollban van, ami meg dúrban, az is tiszta zaklatott. Jó színészek!
174   frushena • előzmény171 2008-01-06 18:10:25
:))))
173   frushena • előzmény170 2008-01-06 18:09:28
Nem úgy néznek ki mint egy boldog pár. :) Netrebkonak futhatnék van az arcán Arcangelo pedig úgy néz ki, mint egy űzött vad!
172   zsoly • előzmény170 2008-01-06 18:09:05
Iiigen, eztet a művet és előadást nagyon szeressem. :))
171   zsoly • előzmény169 2008-01-06 18:08:26
Ajjaj. :))
Ez a nézés egészen Farinellis! Bár a fach távol áll tőle. :)))
170   tarnhelm2 2008-01-06 18:07:38
Na majd ez:

Ánnya és Arkangyal Hildebrandt (esküvői foto)
169   frushena 2008-01-06 18:07:15
most?
168   zsoly • előzmény167 2008-01-06 18:04:57
Pedig tud gépem .gif-et olvasni, de ezt a képet nem látom.
167   frushena • előzmény166 2008-01-06 18:02:47
Nem mondod??? !!!
166   zsoly • előzmény165 2008-01-06 17:58:53
Nem láccik.
165   frushena 2008-01-06 17:56:03
Témavisszatérítés! :)
164   tarnhelm2 • előzmény162 2008-01-06 17:48:12
Majd pont Sesto! Aki épp folyamatosan offol Francával! :))
163   Sesto • előzmény161 2008-01-06 17:44:05
....háááát, a decemberi Bohémélet sorozatban /Zürich/ az új \"Traumpaaar\" rohadt nagyot tarolt Mìmi és Rodolphe szerepében - új beállóként,...lásd kritikák! :-)

Faust, Manon és Bohémélet, noná(!)...de mi a francnak már MOST Radames és nem sokkal korábban Florestan + Parsifal - mi következhet még ezután???????
162   frushena • előzmény160 2008-01-06 17:41:08
Szerencsére Toscat sem hallgatok minden nap! Egy évben egyszer Lukács Gyöngyivel! :) (Már ha énekli) De ezek már télleg offok ... Aztán majd azon kapjuk magunkat, hogy Sextus átpakol minket valahova.. :)))
161   Franca • előzmény159 2008-01-06 17:35:35
Ezzel teljesen egyetértek. A lírai szerepkörnél kellene még maradnia, Bohémélet, francia repertoár, Rigoletto, Traviata stb. Ezekben szerintem nagyon jó, ezért is várom, hogy milyen lesz a Manonban.
160   tarnhelm2 • előzmény158 2008-01-06 17:34:19
OFF

Hát... Nekem van egy ilyen Toscám. Jó kis cast, de senkinek sem javaslom:

Tosca
Enrico Castiglione (rend.)
Pier Giorgio Morandi (dir.), Choir of Petruzzelli Theatre, Symphony Orchestra of the Province of Bari, Francesca Patane (Tosca), José Cura (Cavaradossi), Renato Bruson (Scarpia), Giancarlo Tosi (Angelotti), Federico Longhi (Il sagrestano), Nicola Sette (Spoletta). Bari, Arena della Vittoria, 2000. 08. Pan Dream.

Igaz, ez Bari és nem a STOP.

ON
159   Sesto • előzmény156 2008-01-06 17:31:31
....van ez így kérem: Tamino-hoz \"már súlyos\" a hang, addig Parsifal-hoz, Florestan-hoz még lazán kevés, s Idomeneo-hoz + Tito-hoz közel sem eléggé mozgékony.

/A Faust-ban viszont annak ellenére, hogy azt a szériát, amiben láttam - állitólag - betegen énekelte, tényleg nagyon jó volt!/
158   frushena • előzmény157 2008-01-06 17:28:53
Tudom ám, hogy nem úgy van az ... Két ilyen név mellett mondjuk nem hiszem, hogy egy szar karmester dirigálja majd az előadást!

:)
157   tarnhelm2 • előzmény155 2008-01-06 17:25:33
Nem úgy van az, frushena! Massenet szép zenét írt, és nemcsak énekhangokat! :)
156   Franca • előzmény153 2008-01-06 17:24:06
Taminóhoz túl súlyos a hangja, mindenesetre a megszokott hangzástól jelentősen eltér, persze ízlés kérdése, kinek mi tetszik. Szerintem idővel jó spinto lesz belőle.
155   frushena • előzmény154 2008-01-06 17:18:43
Jelen esetben teszek a karmesterre! :))) Fújjj, milyen vagyok ...
154   tarnhelm2 • előzmény149 2008-01-06 17:16:22
Kösz Estelle, frushena! Erre ki kéne mennem! Milyen ez a Schnitzler nevű karmester?
153   Sesto • előzmény147 2008-01-06 16:46:04
...minden esetre össze-vissza énekel mindent, s kb. olyan szines/széles repertoárral rendelkezik, mint a ´90-es évek egykori üdvöskéje a hölgyek között: Cheryl Studer, ugyanis Kaufmann repertoárjában megtalálod: tk. Tamino-t, Tito-t, Idomeneo-t, Faust-ot, Parsifal-t, Florestan-t, Rodolphe-ot, Mantuai herceget, Königssohn(=\"Königskinder\"), Alfredo-t és újabban akár Radames-t is,...

/Német hang, német iskolázottság./
152   frushena • előzmény149 2008-01-06 16:15:20
Erre inkább megyek, mint a Straussra!
151   frushena • előzmény149 2008-01-06 16:14:47
Köszi :)
150   frushena • előzmény148 2008-01-06 16:14:37
Ha jól tudom áprilisban!
149   Estelle • előzmény148 2008-01-06 16:13:01
Április 6,9,12,14 STOP
148   tarnhelm2 • előzmény147 2008-01-06 16:08:11
Bocs, ez mikor van? (Massenet?)
147   Franca • előzmény143 2008-01-06 15:27:00
Mindkettő. A színpadi hitelességhez, illúziókeltéshez a külső is hozzátartozik, így nem utolsó szempont az sem. Kíváncsi leszek a bécsi Manonra Netrebkóval és vele.
146   frushena • előzmény145 2008-01-06 12:10:23
Semmi baj! Ennek is örülünk!
145   Sesto • előzmény144 2008-01-06 12:08:33
...bocs´,de nem d´Arcangelo-ra, hanem Jonas Kaufmann-ra utaltam: \"Romantic arias\" (DECCA 4759966)

Részletek:

* Flotow, \"Martha\"
* Puccini, \"La Boheme\"
* Bizet, \"Carmen\"
* Puccini, \"Tosca\"
* Verdi, \"Don Carlo\"
* Massenet, \"Manon\"

etc.
144   frushena • előzmény143 2008-01-06 12:03:47
Éppen ideje!
143   Sesto • előzmény140 2008-01-06 12:01:48
...külsöre vagy vokális szempontból?

PS.: egyébként 2008. jan/febr magasságában jelenik meg az elsö szólóCD-je (DECCA)
142   frushena 2008-01-06 02:08:23
Figaro - finale 2006 Salzburg
141   Franca 2008-01-05 20:01:31
Bocs, Kaufmann.
140   Franca 2008-01-05 20:00:20
Azért Kaufman sem akármi.
139   frushena • előzmény138 2008-01-05 18:14:35
Pdersze, hogy nagyon jó! Minden tekintetben! :-)
138   mimi59 • előzmény124 2008-01-05 16:22:20
Hát én öreg asszony létemre azt mondom, hogy nagyon, nagyon jó!!!!!!!!!!!!!
És még énelekni is tud. Van egy Semiramide-m vele, 1993-ból.
137   brünnhilde • előzmény130 2008-01-05 15:41:44
Pont ilyennek képzelem Escamillót. Kicsit pojáca, nagyon önhitt, már csak néhány szédült leányka kellene, akik a csupasz mellükre kérnek tőle autogramot. Meg fél tucatnyi paparazzó, hogy élóben közvetítsék a nagy torreádor hódításait.
Szegény Don José, esélye sincs. Még ha librettó szerint lenne is, akkor sincs.
136   tarnhelm2 • előzmény130 2008-01-05 14:49:51
Bár nem tudom ki lehet itt Don José, de hogy Escamillo lenyúlja Carment, az biztos! :)
135   frushena • előzmény133 2008-01-05 13:03:13
Alföldi Nabuccojában is volt a Margitszigeten ha jól emlékszem. Nyugodt vérmérséklet szükségeltetik. :) Ja! És szeresse a zenét!
134   Hétszünyű Kapanyányimonyók • előzmény133 2008-01-05 12:55:47
ÉLŐ!
133   Hétszünyű Kapanyányimonyók • előzmény132 2008-01-05 12:55:26
Azért kell némi bátorság ahhoz, hogy belevegyenek egy elő pacit a rendezésbe, nem?:-))
132   frushena • előzmény131 2008-01-05 12:43:33
Nekem itt is tetszik! :-)
131   tukán • előzmény128 2008-01-05 09:41:54
Nekem DOM a kedvencem,meg a FIGARO! :-)
130   frushena 2008-01-05 01:13:13
Carmen, London 2006, Ildebrando d\'Arcangelo Jonas Kaufmann

\"Votre toast\" Carmen London
129   Estelle • előzmény127 2007-12-06 23:48:05
Az remek kis előadás. Skovhus az egyetlen zavaróan rossz benne. (pedig én nagyon kedveltem régebb). A bemutatóra is Gerard Finley-t kellett volna hívni Grófnak. Igaz, első látásra a rendezést elég bizarrnak találtam. De fokozatosan megkedveltem. Bár még mindig van benne néhány dolog, amit nem értek vagy nem érzek helyénvalónak.
D\'Arcangelo nagyon jó Figaro, és Netrebkoval remek párost alkotnak.
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
MűPa, Zászlótér

Möntör Máté (gitár), ifj. Farkas József (zongora)
"Hangulatkoncert"

18:00 : Budapest
MTA Zenetudományi Intézet

Hlavacsek Tihamér (zongora), Wiedemann Bernadett (ének)
Kodály, Lajtha, Dohnányi és Liszt dalai
KURTÁG: Játékok (válogatás)
KODÁLY: Székely keserves
BARTÓK: Kilenc kis zongoradarab (válogatás), 14 bagatell
LISZT: Ave Maria, Legenda no.2

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Rachmaninov Trió:
Mikhail Tsinman (hegedű), Natalia Savinova (cselló), Viktor Yampolsky (zongora)
"Budapesti Moszkva Napok"
HAYDN: G-dúr trió, Hob. XV:25
MENDELSSOHN: d-moll trió, Op.49
CSAJKOVSZKIJ: a-moll trió, Op.50

19:00 : Budapest
Magyar Rádió Márványterme

a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekar szólistái
"Ránki György 110"
RÁNKI GYÖRGY
Ballada és ellenballada az ifjúságról 4:50
Pentaerophonia
Don Quijote és Dulcinea
A hétfejű sárkány szerenádja
Lúdapó meséi

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Rost Andrea (szoprán), Vigh Andrea (hárfa)
GLUCK: „Che farò senz’Euridice?” – Orfeo áriája az Orfeo és Euridice című operából
HÄNDEL: „Ombra mai fu” – Xerxes áriája a Xerxes című operából
HÄNDEL: C-dúr chaconne, HWV 484
JOHN THOMAS: The Minstrel's Adieu to his Native Land
BELLINI: „Oh! quante volte ti chiedo” – Júlia áriája a Rómeó és Júlia című operából
BALLINI: „Casta Diva” – Norma áriája a Norma című operából
DONIZETTI: „Prendi, per me sei libero” – Adina áriája a Szerelmi bájital című operából
DONIZETTI: „Regnava nel silenzio” – Lucia áriája a Lamermoori Lucia című operából
DONIZETTI–ROMAN MOSSHAMMER: Hárfa szóló a Lammermoori Lucia című operából
WALTER-KÜHNE: Fantázia Csajkovszkij Anyegin című operájának témáira
VERDI: „È strano, è strano!” – Violetta áriája a Traviata című operából
PUCCINI: „Vissi d'arte” – Tosca imája a Tosca című operából

20:00 : Budapest
Trafó

"10 éves a Bélaműhely"
Szépen játsszál mer’ elveszem!
A mai nap
született:
1942 • Hamari Júlia, énekes
elhunyt:
1695 • Henry Purcell, zeneszerző (sz. kb. 1659)
1938 • Leopold Godowsy, zongoraművész (sz. 1870)