vissza a cimoldalra
2020-07-06
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11529)
A csapos közbeszól (95)

Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (3960)
Régizene (3405)
Operák, amelyeket utálunk (305)
A MET felvételei (624)
Balett-, és Táncművészet (6029)
Mozartról magasabban (696)
Giacomo Puccini (137)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4851)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1429)
Társművészetek (1806)
Franz Schmidt (3632)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1973)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7362)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (856)
Operett, mint színpadi műfaj (4376)
Pantheon (2681)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Miklósa Erika (Búbánat, 2007-02-11 18:18:25)

 
1149   IVA • előzmény1148 2017-01-14 09:09:02
Sajnálom. De legalább a személyemért becsöppentél a topicjába, ahol majdnem 5 évig nem jártál...
1148   miketyson • előzmény1147 2017-01-14 08:08:18
Messzire kerültél Miklósa Erikától.
1147   IVA • előzmény1142 2017-01-14 03:45:08
Jago is kulturáltan ügyködik, három felvonáson keresztül – amíg nem tapos bele kikészített ura arcába.
1146   IVA • előzmény1141 2017-01-14 03:41:26
A miliő (a történet ideje, a személyek foglalkozása, társadalmi helyzete) tekintetében a Faustot „rendező” Michał Znaniecki ugyanazokkal a több évtizedes, prózai színpadokon is elcsépelt transzponálási közhelyekkel operált, mint Katharina Wagner a Lohengrinben. Sőt, annál is dühítőbben, mert a Lohengrinben nincs tánczene, míg a Faust alighanem a „legtáncosabb” opera – nemcsak a tánczenék mennyiségével, hanem azok drámai funkció szerinti változatosságában is –, így legkevésbé sem tűri el a hangvétel és a stílus (nehéz erre szalonképes, mégis érzékletes kifejezést találni...) semmibe vevését. A Walpurgis-éj jelenetének megcsonkítása, rendezésének és koreográfiájának darabhamisítása az egész történetet, annak Gounod és szövegírói szerinti végkicsengését és a címhős jellemét is meghamisítja. Ez a hazugság nem egy kifejezési forma, amely érthetőbbé teszi a darabot.
Szerinted a Faust című opera (tehát nem Goethe Faustja!) nehezen érthető darab? Annyira nehezen érthető, hogy mire utal Gounod óriási zenéje, Mefisztó sátáni kacaja és az esetleg kigyúló csillagfény, hogy kefélést kell illusztrálni az operaszínpadon? Annak láttán nemhogy a nézőknek, de már a kopuláló barmoknak sem elgondolkodniuk azon, hogy miről szól a jelenet és a zene!
Másik „kedvencem”: a darab közelebb hozása a mai emberhez. Mert az oly sokat számít, hogy 50 évvel ezelőtt csak négy évszázad választott el bennünket a Faust cselekményének idejétől, és simán megértettük első látásra, ám ma, négy és fél század múltán, már az absztrahálás mankójára kell támaszkodnunk a történettel való azonosuláshoz. Szerintem simán hülyének néznek bennünket, és miután az elgondolkozás terén nálam nincs hiány, nem hagyom magam!
1145   IVA • előzmény1136 2017-01-14 03:29:55
Az impresszionisták (és más izmusok követőinek) hatását, tekintélyét az egyetemes művészetben, valamint az én értük való rajongásomat is, néhány zseniális művész határozta meg. Mellettük is akadtak epigonok, szemfényvesztők, akiknek még a laikus sem dől be.
Nem vagyok vevő mindenre, ami az indirekt kifejezésre hivatkozva ködösít! Isten mentsen meg attól, hogy ne tagadjam azt, amiben nem hiszek, amit nem hiszek el: csak azért, hogy művelt embernek tűnjek! Első Kékszakállú-lemezemet sem azért vettem meg, mert annak művelt ember polcán meg kell lennie, hanem mert az volt a Qualiton egyetlen olyan operafelvétele, amelyik még hiányzott. És csak amikor meghallgatásról meghallgatásra beleszerettem, akkor mondtam, hogy tetszik, és akkor kezdtem járni az Operaház „3 Bartókjára”.
Hogy „Bartókot zenének” tartjuk-e ma már (gondolom, a kérdés nem kettőnknek szól), ahhoz meg kellene kérdezni minden (mondjuk, 14 év feletti) magyar embert. Nem vagyok biztos abban, hogy az említett idős hölgy véleményénél kedvezőbb lenne-e az eredmény.
1144   IVA • előzmény1134 2017-01-14 03:23:34
Szerintem absztraháljanak jóízűeket, akár színpadon is: 100 %-ig saját költségükön.
1143   Momo • előzmény1142 2017-01-13 18:09:55
Igen, hát én ez utóbbira gondoltam. Más topicokban is ezt csinálod: közvetíted az információt. Ami sokszor igen hasznos szerintem.
1142   Búbánat • előzmény1120 2017-01-13 17:35:07
Most "lelepleztél"!
Nézzük fonákjáról a dolgot. Vegyük először azt az eshetőséget, hogy, tudatosan, a gonoszkodás, az ártás és az ármány szándékával teszem, amit teszek: szeretném még a renoméját is lerombolni Miklósának – mert tudom, csak be kell írnom ebbe a fórumba róla bármit, belinkelnem valamit, máris neki fognak itt esni egyesek, így beválik a számításom: megint kap egy oldalba "rúgást" a művésznő. Én pedig megjátszom, mennyire nem örülök ennek az egésznek, meg vagyok botránkozva, hogy lehet(nek) valaki(k) ennyire gyűlölködő(ek), gyűlöletre hangolók, heccelők bárki személlyel szemben!? Közben meg kuncogok, mert éppen ezt akartam elérni: csak megint tegyenek minél több negatív megállapítást Miklósára. Ezzel érem el célomat. A markomba nevetek. Mert személy szerint utálom Miklósát én is, de ezt nem hangoztatom, a „piszkos munkát” másokkal végeztetem el; örvendek azon, hogy akadnak itt fórumozók, akik szemében úgyis vörös posztó Miklósa, így csak le kell írnom a nevét, máris beindul az egzecíroztatása: vannak itt rajtam kívül is rosszindulatú emberkék, akik valamilyen okból nem szívlelik őt, így „tálcán” kínálom fel nekik, és biztos lehetek felőle, a célomat elértem. Miklósa Erika befeketítése újra és újra elvégeztetett.
Ugye, ez a mentalitás és eljárás a részemről gyalázatosság, szemétség lenne, hozzám méltatlan -ha így lenne és igaz volna.

Nézzünk egy másik lehetséges magyarázatát az indítékomnak, mármint hogy háromhetente beteszek ide valamit Miklósa Erikáról, tudva-tudván, az ártatlan kis hírecske nyomán megint beindul egy paláver, erre jönnek majd pro és kontra a reakciók; vajon mi jó vagy előny származhat belőle nekem? Úgy gondolom: semmi – azon kívül, hogy az újabb és újabb beírások nyomán rohamosan elindul felfelé a sorszámozás abban a topicban, amit egykor én hoztam létre. És felvidul a szemem, ha ezt tapasztalom, látom?

Vagy talán van még egy harmadik megfontolásom is: közvetíteni Miklósa Erika opera-énekesnőről mindent, amit tudni érdemes. Bár, aki amúgy a reflektorfényben áll, talán nincs szüksége erre a külön hírverésre. Viszont főleg a dicsérő kritikáknak mindenki örül, a rosszaknak nem, legfeljebb okulhatna belőlük, de azt hiszem nem ez a jellemző. Tíz évvel ezelőtt Miklósa Erika még sokat énekelt külföldön, jelentős operaházakban lépett fel, nagy karmesterekkel és énekestársakkal dolgozott együtt. Megérdemelt akkor egy topicot. (Megérdemelne még sok-sok kiváló énekművészünk is!) Az időben világhírnévre tett szert az Éj királynője szerepével. Már akkor, de az azóta eltelt egy évtized alatt itt a fórumon máig nem csillapuló, negligáló ostorozása szerintem nem csak őt bánthatja - ez nemcsak nekem, de másoknak is feltűnik. Jó, hogy itt van ez a topic, mert innen nyíltan kiderül, milyen érvek és ellenérvek ütköznek, ha megint Miklósa személye van éppen terítéken - persze borítékolható az is, kinek mi a véleménye, álláspontja róla. Elsősorban a negatív észrevételek sokasága. De miért épp ő van kipécézve, amikor sok-sok operaénekes énekel az Operában? Nála biztosan kevesebb tehetséggel és hanggal megáldva, de azoknak "nem mennek neki" úgy, mint Miklósának, támadólag, olykor már inzultáló módon, a személyiségüket is sértően. Azért jó tapasztalni azt is, hogy vannak közöttünk, akik nem csak „fekete-fehérben” látják, láttatják a szopránunk művészetét, és akadnak, akik rámutatnak emberi oldalára is, sőt nyíltan kiállnak mellette, amikor a támadások, rágalmak özönét kapja. Például Kolonits Klára művésznő egy másik topicban védelmébe vette őt: megkérte a fórumozókat, hagyják abba a fórumon a Miklósa Erikával szemben megnyilvánuló olykor már minősíthetetlen hangvételű, ócsároló beírásaikat, mert tisztességtelenek, igaztalanak tartja, nem érdemli meg és személy szerint is becsüli őt, akit jól ismer. Persze ez megint csak egy magánvélemény, hozzászólás volt, és aki eddig nem szerette Miklósát, továbbra sem fogja őt kedvelni, így a véleményén sem fog változtatni, amit fenntart. De attól fórum a fórum, hogy helyet adjon minden nézetnek, egyeseknek nem tetszőt is.
Csak kulturáltan tegyük.

1141   Cilike • előzmény1137 2017-01-13 16:28:14
Kétféle modern rendezés van, leegyszerűsítve. Az egyik az, amit írsz, ami megváltoztatja a darab mondanivalóját, neadjisten a történetét is. Magam is fujjoltam a Katharina Wagner-féle Lohengrinen. És van olyan, ami nem a darab lényegét, csak a kifejezési formát változtatja meg. Nagyon jó és érdekes rendezéseket láttam, amik érthetőbbé tették a darabot, közöelebb tudták hozni a mai emberhez. Sajnálom, ha nem így érzel, és IVA sem, jogotok van hozzá, csak felesleges bosszúság szerintem, ha megpróbálnátok elfogadni és elgondolkodni rajta, lehet, hogy egy másfajta élményben lenne részetek.
1140   álmodó • előzmény1139 2017-01-13 15:44:32
Naaaa...Ne tessék cikizni. ;-) Vannak dolgok, amik adottak, nincs mit tenni.
:-D
1139   Héterő • előzmény1130 2017-01-13 15:35:43
Hát ez az! Orra is van? A többi részénél én már mindig elakadtam.
1138   nizajemon • előzmény1136 2017-01-13 14:22:04
Annyit még:nem baj az ha nem tart valaki műveltnek ezért,a magamhoz való eszem megvan,ér annyi bolondság a munkám folyományaként,annyi stressz,hogyha szép zenére-hangokra-kedvencekre vágyom,mellé nem óhajtok azon agyalni,hogy mi a lilaköd akart ez lenni :)
1137   nizajemon • előzmény1136 2017-01-13 14:13:44
Vállalom az őskövület jelzőt,lehetek maradi,bármi.Mégis úgy érzem,hogy az elharapózott rendezői színházat nem hívják semminek,természetesen tisztelet a tehetséges kivételeknek.A festészetet a színházzal nem igazán tudom összehasonlítani,lévén a vászon egy statikus forma,a színház pedig élő.Nem a túlcsorduló brokáthegyeket hiányolom(Carlos ruhái káprázatosak,megidézve a kort,annak hangulatát pölö),hanem az nem tetszik,ahogyan kifordítják a művet az eredeti valójából.Ami folyik nyugaton,annak a nagy része ámokfutás,lila ködös belemagyarázás,én kivágnám azokat a rendezőket,mint macskát szarni szokás.
1136   Cilike • előzmény1134 2017-01-13 13:05:42
A művészet már elég régen nem a direkt kifejezést használja, ez talán legjobban a festészeten látszik. Már az impresszionisták is kiakasztották azokat, akik azt várják el, hogy pontosan, szépen szolgai hűséggel ábrázolják a modellt. És akkor mit szóljunk a többi művészetben is megjelenő másfajta stílusokhoz? Nem kell szeretni, de tagadni kár, művelt embernek. Mint az a családomban élő történet, miszerint az idős hölgy Bartókra azt mondta, ez nem zene. Ma már azért annak tartjuk, ugye?
1135   Nagy Katalin • előzmény1134 2017-01-13 11:23:36
Ezt nevezhetnénk költséghatékony megoldásnak is, nem?
1134   nizajemon • előzmény1132 2017-01-13 10:12:13
Az nem jelentene megoldást(tekintve,hogy a jelek szerint a rendezők jó része nem a való világban él),időnként összejönnének egy kerekasztalnál,és absztrahálnának egy jóízűt??? Sok baromságtól megkímélnék a békés közönséget.
1133   IVA • előzmény1132 2017-01-13 07:40:06
Engedd meg, hogy nekem ugyanúgy ne tessék az a „teljesen világos” dolog, amit a rendező ki akart fejezni, viszont nincs, vagy másképp van benne Gounod Faustjában, mint A trubadúrban számodra sem kideríthető marhaságok. Egyformán sértő bennük a stílus teljes hiánya. Ha ezt nem érted meg, kár volt megtanulnod olvasni – hogy viszonozzam udvarias értékelésedet.
1132   Cilike • előzmény1128 2017-01-13 07:18:47
Azért nem értek egyet, mert a Faust esetében teljesen világos volt, mit akar kifejezni a rendező és azt is állította színpadra, más dolog,hogy az tetszett vagy sem, de egy létező, működő, elkészített darab. Ezzel szemben a Trubadúrról nem sikerült kideríteni, mi miért, miért úgy és általában, mi a fenének. Ezeket a különbségeket azért lehet érzékelni, és ha te nem látod, kissé elvesztegetett azt az x évet, amióta operába jársz. Ha nem sikerült eljutni odáig, hogy megértsük egy produkciót, ami nem direkt, hanem absztrahál.
1131   álmodó • előzmény1129 2017-01-13 06:22:20
Bizony van aki tanulhatna!
:-)
1130   IVA • előzmény1119 2017-01-13 05:25:35
OFF: Én szeretem a leírásokat, de akkor legyenek azok pontosak. Kissé hosszú és nagyon szép környezetben levő orról van szó!
1129   IVA • előzmény1105 2017-01-13 05:21:26
OFF: Remélem, nem rám céloztál a hasonlattal. Én mindig igyekszem artisztikusan és kellő átlényegüléssel sorba állni a szegény marhák előtt a Nagy Vásárcsarnokban. Tanulhatnának tőlem a szólisták.
1128   IVA • előzmény1110 2017-01-13 05:14:25
OFF – Ne ess kétségbe, nem vagyok érzéketlen: a Faust egy szimplán rossz és csúnya, A trubadúr egy lilán rossz és csúnya rendezés. De a Fausté is legalább annyira ostoba, mégpedig a zene ellenében.
Ha már szóba hoztad a kalapot, mindkét rendezés egy-egy kalap... igen: az. Töményen.
1127   IVA • előzmény1096 2017-01-13 05:05:10
Tévedsz: nekem ez egy rokonszenves interjú. (Hogy ne mondjam: „szimpi”...)
Az, hogy valaki nem olvas fórumokat, mégis tudja, miről szólnak, nem egészen ismeretlen.
Ha nem olvas, kár is ideírnom, hogy a „cseszheted”-et az interjúban nem tudom megbocsájtani?
1126   álmodó • előzmény1119 2017-01-12 22:37:28
Már ne haragudjon, de némileg feltűnő, hogy mindig csak egyirányú véleménye van Önnek.
1125   álmodó 2017-01-12 22:22:30
és ez biztos, akárhányszor is. :-D
1124   álmodó • előzmény1119 2017-01-12 22:21:30
Hogy nekem milyen az orrom, az tuti, hogy NEM a maga mindenbe bele lógó orra.
1123   álmodó • előzmény1119 2017-01-12 22:21:22
Hogy nekem milyen az orrom, az tuti, hogy NEM a maga mindenbe belel lógó orra.
1122   álmodó • előzmény1119 2017-01-12 22:21:18
Hogy nekem milyen az orrom, az tuti, hogy NEM a maga mindenbe belel lógó orra.
1121   álmodó • előzmény1119 2017-01-12 22:21:11
Hogy nekem milyen az orrom, az tuti, hogy NEM a maga mindenbe belel lógó orra.
1120   Momo 2017-01-12 22:18:00
Búbánat nagy mókamester. Átlag 3 hetente beír valami tök ártatlan dolgot a Miklósa topicba, ahol aztán 3 napig megy a veszekedés...

:-))))
1119   Werbőczy • előzmény1116 2017-01-12 22:17:38
Maradjunk abban, hogy magácska meg maradjon a saját magácska véleményénél!, és ne üsse a hosszú orrát másokéba!
1118   Cilike • előzmény1113 2017-01-12 21:34:39
Nem tudom, melyikre gondolsz, mint "régire", a Szinetár-félére, amiben én mág angyal voltam, vagy a Kerényi-félére, aminek a templomjelenete elég problémás volt... Szerintem a mostani előadás sem mondható hatástalannak, kivéve a második felvonást, amit én még nem láttam úgy Faust előadásban, hogy ne akartam volna valahol máshol lenni inkább...mondjuk úgy, hogy kissé vontatott.
1117   álmodó • előzmény1116 2017-01-12 21:32:08
Elnézést, de úgy érzem igazam van.
1116   álmodó • előzmény1115 2017-01-12 21:30:25
"Maradjunk abban", hogy Ön maradjon annál, ahol ÖN MINDIG
véleményezni szokott.
:-)
1115   Werbőczy 2017-01-12 19:33:41
Régen rossz, ha azt latolgatjuk, hogy a Lucia 2. szereposztásában melyik oda nem való énekes volt gyengébb a másiknál! Maradjunk abban, hogy se a szopránnak, se a szerepébe majdnem belefulladó tenornak nem kellett volna énekelnie!
1114   Cilike • előzmény1112 2017-01-12 19:21:53
Azt hiszem, a Violettájáról én is azt írtam, hogy tévedés. Viszont a Luciában, fogalmazzunk úgy, nem ő volt a gyenge láncszem.
1113   nizajemon • előzmény1110 2017-01-12 18:43:33
Eszembe sem jutott a modern-hagyományos rendezés "harca",csak beugrott délelőtt,hogy milyen hatásos volt a régi Faust templomjelenete.
1112   parampampoli • előzmény1109 2017-01-12 18:12:53
Adinájáról én magam is elismerően írtam. Visszakereshető! (Ajánlom azoknak, akik folyton elfogultsággal vádolnak, bár tegyék nyugodtan.) De Adina és Violetta nem azonos súlycsoport.
1111   Momo 2017-01-12 18:05:07
1111
1110   Cilike • előzmény1106 2017-01-12 17:57:19
Művészeti kérdésekben nincs objektivitás. Az, hogy valaki tetszik vagy nem, csakis szubjektív lehet. Kivéve, ha, mint megtörtént, valaki nem tudta a rá kiosztott szerepet elénekelni mondjuk úgy, nem voltak meg hozzá a hangjai. A szakértői csapattal se mennél sokra. A_hogy elnézem a Metropolitan meg a Scala szereplőgárdáit, legalábbis. A Lucia szerintem most nem rossz választás Erikának. A Traviata az volt, azóta már sokan leírták, lehetett előre tudni, hogy ez nem fog menni. Csak tudod, a bírálat és a gyalázkodás között van különbség.
Más: Már leírtam egyzser azt a véleményemet, hogy aki egy kalap alá veszi a Faust rendezést a Trubadúr rendezéssel, az kétségbeejtő érzéketlenségről és meg nem értésről tesz tanúságot. Ugyanis a Faust egy jó rendezés -nem szép, de jó -, míg a Trubadúr rossz és csúnya. Az Aidát nem láttam, arról nem nyilatkozom. De óvnálak attól, hogy a modernet a rossz szinonímájaként használd.
1109   Petyus 2017-01-12 17:42:59
Miklósa Erika MÜPA-beli éneke, játéka a Bájitalban, illetve egy Rossini vígoperában a Tháliában, a kiváló Horváth István partnereként emlékezetes. A Traviátában és a Luciában sajnos kevésbé... Sőt...
Ámbár az is igaz, hogy az utóbbi sugárzásában a hangmérnökök sem jeleskedtek.
1108   Petyus • előzmény1107 2017-01-12 17:39:25
A szemközti kapualjból figyellek... -:)))
1107   parampampoli • előzmény1103 2017-01-12 16:10:00
Biztos azért, mert azt hittem, hogy rám céloztál. Ismered a klasszikust: "attól hogy üldözési mániám van, nem biztos, hogy nem üldöznek." -:))
1106   nizajemon 2017-01-12 16:09:02
Úgy szeretném tudni,hogy egy szerep kiosztásánál mennyi az objektív és mennyi a szubjektív erő,hogy ki dönt,és mi alapján.Egyedül?Kikérve adott esetben egy szakértői csapat véleményét,hogy való egy szerep valakinek,vagy sem? vagy nincs már egy olyan mag,akik végigkísérnek egy-egy generációt,és meg merik mondani,hogy:figyelj...ezt nem.Nem telik rá? Nem telne a teljesen felesleges Faust,Trubadúr,Aida felújításokból?Meg a többi pénzszórásból?A múltkori vitánál pár elejtett szó okán arra következtettem,hogy a vezetőség olvassa a fórumot,és horribile dictu,nemtetszését fejezheti ki művészek felé.Igen sajnálatos lenne.Bármelyikünket érhetik bírálatok a munkája miatt,itt olvasgatván támad olyan benyomásom,mintha a művészek úgy gondolnák,csak őket éri bírálat.Nem.Mindannyiunkat ér.Jogos is,jogtalannak érzett is.Éljük az életet ezzel együtt is.Miklósa Erika sikerei a Varázsfuvolával elvitathatatlanok,méltán lehet büszke,és mi is rá.Feküdt a hangjának a szerep,és volt lelki ereje is a darálóhoz.Le a kalappal előtte.Abban viszont biztos vagyok,hogy a jelenlegi hangi kapacitásához sem Traviata,sem Lucia nem passzol.Az opera (nekem),hangokról szól a zene mellett.
1105   álmodó 2017-01-12 16:02:56
Elnézést, hogy fontosnak tartottam ezt leírni, de bizony nem olyan egyértelmű.
Láttam én már szólistát úgy jelen lenni színpadon, mintha a Tolbuhin csarnokban állna sorba.
Bocs.
1104   álmodó 2017-01-12 15:56:23
A Sziget Traviata produkciójának a próbáját néztem, kiültem a nézőtérre.
Meg kell mondjam, feltűnő volt, hogy milyen profi módon próļbálta végig hanggal az estét. Nem dobta, nem markírozott-, profi volt nem tom hány órakor is-, ez tetszett.
Lehet valakit bem szeretni, de kifejezetten gyűlölködni nem szükséges szerintem.
1103   Cilike • előzmény1100 2017-01-12 14:50:51
Nem egészen értem azt sem, hogy miért te válaszolsz arra, amit írtam, mikor valaki másnak a hozzászólására céloztam.
Egy biztos: teljesen mindegy, hogy ítélik meg egyes emberek. Nekem a Traviatában nem tetszett. A Luciáját a színházban nem láttam, de a tévében nem találtam rossznak. Nem volt olyan jó, mint a másik szereposztás, de sokkal jobb, mint 20 éve. De inkább az a lényege a hozzászólásomnak, hogy mért nem adják meg egyesek egy embernek -és nőnek - azt a tiszteletet, amit kiérdemelt. Nem kell szeretni, de azért acsarogni sem kellene rá.
1102   parampampoli • előzmény1101 2017-01-12 12:54:11
Nem idegesít egyáltalán, még hálásnak is kell lennem neki, mert sok pénz takarít meg nekem. Ha meglátom a nevét, nem kell jegyet vennem.
1101   Momo 2017-01-12 12:38:09
Ezerszer elhangzott: Behozza a közönséget. Szeretik az emberek. Ez is egy érdem.

Nyilván Kern András is behozza a közönséget, csak ő nem tud operát énekelni, ezért az Operaház kénytelen Miklósa Erikát foglalkoztatni. (Ami téged roppantul idegesít.)
1100   parampampoli • előzmény1098 2017-01-12 12:27:54
Nem ezért haragszom rá. Sőt, rá nem is haragszom. Akik énekeltetik meg sztárolják, érdemtelenül, azokra igen.
1099   Momo 2017-01-12 12:17:30
Ami itt folyik, az nettó gyűlölködés. Hogy éppen ki az ürügy, az tulajdonképpen másodlagos.
1098   Cilike 2017-01-12 11:49:55
Őszintén nem értem a negatív indulatokat. Mindenki úgy boldogul, ahogy tud. Kinek milyen képessége adott hozzá. Van, aki hangfenomén létére nem tud érvényesülni, mert más adottságai nincsenek meg. Van, aki nem elég ambiciózus, pedig tehetséges, ezért megmarad egy közepes karriernél. Van, aki egy adottságát remekül kihasználva kihozza a lehetőségeiből a maximumot. De miért kell ezért haragudni rá?
1097   Pristaldus 2017-01-12 11:28:46
"....segíteni másokon."
Főleg fachkolléganőn, aki ezerszer jobb nála!
Hogy nem sül ki a szeme!
1096   Búbánat • előzmény1095 2017-01-12 11:26:44
Én sose szerettem Miklós Erikát. A hangját sem. Csak mint operaénekest, művészt elismerem. Elismerem képességeit. Ezért is van itt a fóruma, hogy ezt (ki)tárgyaljuk, akár a negatívumait is. (Pozitívumokat itt eddig sem nagyon írtak róla. Nem is fognak...)
1095   parampampoli • előzmény1094 2017-01-12 11:22:59
Neked nem kell félni, téged nem bánt. Legfeljebb a füledet: a hangja. De lehet, hogy a tiedet még az sem.
1094   Búbánat • előzmény1093 2017-01-12 10:58:25
Különben is: "Nem félünk a farkastól"...
1093   parampampoli • előzmény1092 2017-01-12 10:35:59
Ja, ja, a farkas, az stimmel ! A magányos nem, hajajj, de mennyire nem.
1092   Búbánat • előzmény1090 2017-01-12 10:32:11

„Magányos farkasnő” – beszélgetés Miklósa Erikával

Forrás: faymiklos.blog.hu/2017/1


Tulajdonképpen egyetlen probléma foglalkoztatott Miklósa Erika körül, arról akartam kérdezni. Aztán valahogy beszélgetés lett az egészből, eléggé csapongó, elvarratlan szálakkal teli, de mit lehet tenni. Ez egy nagy pálya, már most is az, és még nincs vége. Az alapkérdés körülbelül ennyi volt: ritka, hogy valakinél ennyire széttartó legyen a fogadtatás. Miközben a szélesebb közönség számára Miklósa Erika az operaénekes, a primadonna, az énekesnő, az operai kemény, hogy finoman mondjam, állandóan a kételyeit fogalmazza meg, a technikára hivatkozik, hangképzési kifogásokat támaszt.

* Mint például te…

* Ezt a hasadást egyáltalán érzékeled?
* Nem igazán. Ilyen fórumokat nem nézek.

* De hát ezzel foglalkozol.
* Nem ezzel foglalkozom.

* Úgy értem, kiállsz, és tetszeni akarsz az embereknek.
* Mindig vállaltam, hogy ezen a pályán totális kívülállóként, magányos farkasként vagyok jelen. Aztán mégis, amikor Kossuth-díjat kaptam olyan emberek hívtak fel, akik számítanak. Medveczky Ádám vagy Kovács János. Akik tényleg vad klasszikus zenészek. Egy ilyen egyedi útvonallal, mégis vittem valamire. A hasadást nem nagyon érzem, mert mégiscsak klasszikus zenészekkel dolgozom, másrészt azt is érzem, hogy én nem arra születtem, hogy csak a komolyzene-rajongókhoz szóljak. Pontosan azért, mert mélyről jöttem, soha nem sajnáltam az energiáimat arra fordítani, hogy olyan embereket is megnyerjek, akik nem biztos, hogy kapcsolatba kerülnének az Operaházzal vagy Mozarttal, Verdivel. Nekem ez mindig fontos volt, mert nem úgy nőttem föl, hogy hetente egyszer színházba jártunk volna. Kiskunhalason nincs se koncertterem, se operaház.

* Ez ma már nem probléma, van internet, tévé, rádió, minden.
* Vidéken élek, tudom, hogy az emberekben ez a gátlás benne van. Ahogy benne volt negyven éve is.

* Mit értesz gátláson?
* Nem jönnek föl Budapestre, energiájuk sincs, idejük sincs, pénzük sincs. Ez a másik oka annak, hogy sok vidéki koncertet vállalok. Hogy most Händel Il delirio amoroso című kantátájával bejárjuk az országot a Liszt Ferenc Kamarazenekarral, keresztbe-kasul.”

[…]

Ez a „megmaradni” ennyire fontos neked? Nem arról van szó, hogy a színház aznap este érdekes és érvényes, másnap új előadás jön?
* Ha belegondolok, és egy percre visszatérünk a kiindulási ponthoz, azt hiszem, hogy az utálatot, vagy ha nem is utálatot, de az idegességet, amit kiváltok bizonyos emberekből, az is okozhatja, hogy bár a pályám és az életem nagyon ad hocnak tűnik, nálam senki nem volt tudatosabb.

* Akkor mégis észreveszed az ellenérzéseket.
* Hát persze, azért hülye nem vagyok. Csak nem foglalkozom velük, mert nem tudok rajtuk változtatni. Akkor tudok hatni másokra vagy segíteni, ha hiteles ember vagyok. Nálunk a családban ez volt a fontos, segíteni másokon.”

[…]
„Vannak kollégák, akiknek a véleményét ki szoktam kérni. Van Harazdy Miki, aki nem elfogult. De ő is csak egy fül. Ilyen még nekem Tokody Ilona, valószínűleg azért, mert ő is Berdál-növendék volt, hasonló iskola, Komlósi Ildikó, Wiedemann Bernadett. Karmestereknél Kovács János és Medveczky Ádám, a fiatalok meg azért jók, mert inspirálóak. A Liszt Ferenc Kamarazenekar pedig az etalon nekem, taknyos korom óta dolgozom velük. Az a jó, ha vannak emberek, akiknek a reflektorára nem azt mondom, hogy inkább becsukom az ajtót.”
[…]

1091   parampampoli • előzmény1090 2017-01-12 10:06:58
Amikor az emberek (újságíró) alapszavak jelentésével sincs tisztában. Nagy pálya -- ez???????
1090   bermuda 2017-01-12 09:51:40
http://faymiklos.blog.hu/2017/01/08/maganyos_farkasno

Most találtam.
1089   Búbánat 2017-01-09 22:10:10
Az előbb ért véget az operaközvetítés

M5 csatorna, 2017. január 9., 19:40 - 21.55

Gaetano Donizetti: Lammermoori Lucia

Opera három felvonásban, olasz nyelven, magyar felirattal

Közvetítés az Erkel Színházból (a 2016. december 2-ai vagy(?) a 4-ei előadásnak a felvétele)

Szövegíró: Salvatore Cammarano

Rendező: Szabó Máté

Jelmeztervező: Tihanyi Ildi
Koreográfus: Sebestyén Csaba

Dramaturg, magyar nyelvű feliratok: Orbán Eszter
Karigazgató: Strausz Kálmán

Karmester: Kocsár Balázs

Szereposztás:

Lucia - Miklósa Erika
Edgardo - Balczó Péter
Enrico - Kálmándy Mihály
Arturo - Megyesi Zoltán
Raimondo - Kovács István
Alisa - Kun Ágnes Anna
Normanno - Ujvári Gergely
1088   Búbánat • előzmény1087 2017-01-01 11:53:31
Ma délután...
1087   Búbánat 2017-01-01 11:53:02
17:00 : Budapest

Corinthia Hotel Budapest Bálterem

Miklósa Erika
Budapesti Vonósok Kamarazenekar

GRIEG: Holberg szvit, Op.4. - 1. tétel
MOZART: Török induló, K. 331
KREISLER: Kis bécsi induló
MOZART: Voi che Sapete a Figaró házasságából
SOSZTAKOVICS: Keringő és polka
ORBÁN GYÖRGY: Tangó
BIZET: Habanera a Carmen szvitből
WEINER: Rókatánc
VERESS SÁNDOR: Dobbantós
WOLF PÉTER: Ave Maria
STRAUSS: A Denevér - nyitány
STRAUSS: A Denevér - Kacagó dal
PIAZZOLLA: Libertango
PIAZZOLLA: Maria de Buenos Aires - Yo Soy Maria
GERSHWIN: Lullaby
GERSHWIN: Summertime
BERNSTEIN: Candide - Kunigunda áriája
STRAUSS: Éljen a magyar!
1086   Cilike • előzmény1085 2016-12-21 10:08:52
Az előzményből kiderült volna, mire mondtam, hogy primitív -a blogbejegyzés színvonalára.
1085   Klára • előzmény1084 2016-12-21 08:54:53
Az még hagyján, hogy primitív- bár tudnék egyéb jelzőt is! De kit ültetett be? AZ egész rokonságot, baráti kört a házmesterig bezárólag? Mert az üres széksorok kínosak lettek volna!
1084   Cilike • előzmény1080 2016-12-20 12:38:28
Jaj, de primitív.
1083   parampampoli • előzmény1080 2016-12-20 11:49:31
Azért nem kaptál jegyet, mert nem lehetett rá jegyet venni. Zártkörű gála. A művésznő megvette az egész házat, így a siker is garantált volt.
1082   Búbánat • előzmény1039 2016-12-20 11:06:28
A youtubre-ról:

OPERA CAFÉ - LAMMERMOORI LUCIA
1081   Búbánat • előzmény1080 2016-12-20 11:03:56

Az Erkel Színházban a jubileumi gála egyik jól sikerült dala volt a Miklósa Erika és Szlama László (koboz) előadásában elhangzott „Fogolydal” is.

További, még nem említett műsorszámokkal is frenetikus sikert aratott Miklósa Erika:

- Carlos Gardel: Por una cabeza
- Leonard Bernstein: Candide – Glitter and Be Gay, Kunigunda áriája

A műsor végén, a ráadások között elhangzott:

- Wolf Péter dala: "Ave Maria" – km. Miklósa Erika és az Operaház Gyermekkara és Zenekara, a zongoránál maga a szerző játszott.

- Herman Hupfeld szerzeménye: "As Time Goes By" Miklósa Erika előadásában.
1080   Búbánat • előzmény1072 2016-12-20 10:50:15
2016. 01. 21. Miklósa Erika önálló est – Erkel Színház
írta: Kicsi Hanga

Egy személyes beszámoló az ünnepi estről… - aki ott lehetett; én is elmentem volna, de nem sikerült már jegyet kapnom, így a tegnap esti televíziós felvétellel kárpótoltam magam.
1079   Pristaldus 2016-12-20 08:18:14
Nekem a közeli felvételek is brutálisan ijesztőek voltak! Szerencse, hogy van távirányító!
1078   nizajemon • előzmény1077 2016-12-19 22:24:34
Tényleg nem az igazi.
hallgathatom behunyt szemmel,előlről-hátulról,alulról-felülről.
1077   parampampoli 2016-12-19 22:04:18
Catastrofe!!!! Kétszer két percet láttam belőle, többet nem bírtam, ordítva kerestem a távkapcsolót.
1076   ulysses 2016-12-19 21:49:45
Lépcsőháztól a lépcsőházig... Sastaps!!!
1075   telramund 2016-12-19 20:36:10
27 percig bírtam a lebegő hangok estéjét a Miklósa Erika televizióban.Eddig csak a hangja volt elviseléhetetlen számomra,de most már az iszonyatos önreklámja álszerénységbe csomagolva is ellenszenvessé tette.leaglább annyi esze lett volna,hogy olyan régi felvételt nem enged,ahol kis secundumot lebegett a hangja.Brrrrr!!!
1074   parampampoli • előzmény1072 2016-12-19 19:35:06
Isten őrizz, mentsen meg!
1073   Búbánat 2016-12-19 19:01:14
Nők Lapja - 2016/50-51. száma

Szöveg: Vass Virág

„Bibi érkezésével minden a helyére került” – Címlapinterjú Miklósa Erikával

Nők Lapja címlapfotózás - Miklósa Erika - video
1072   Búbánat • előzmény1007 2016-12-19 18:28:57
Ma este az M5 csatorna sugározza a "Miklósa Erika 25" gálaestet az Erkel Színházból.

Karmester: Silló István

Szólisták: Daniela Pini, Leonardo Ferrando, Boncsér Gergely, Dolhai Attila, Horváth István

Közreműködik: Szlama László (koboz), a Quartett Escualo, továbbá a Magyar Állami Operaház Zenekara, Énekkara és Gyermekkara
Karigazgató: Strausz Kálmán
A gyermekkar vezetője: Gupcsó Gyöngyvér

19.55 - 22.00 óra

A műsor részletezése itt az 1.007. sorszám alatt olvasható.
1071   Károly 2016-12-08 08:08:15
Nem helyes szerintem az a vélemény, ami itt sokszor van kihangsúlyozva, hogy miért ő énekel, mikor van jobb! Ez igaz, de ne ezért ne énekeljen Traviátát, és sok minden mást, hanem azért, mert nem jól énekel!
1070   nizajemon • előzmény1069 2016-12-08 07:36:56
Miklósa Erikát első osztályú musical-énekesnőnek hallom.Adott egy sudár termet,mozgékonyság.
1069   IVA • előzmény1066 2016-12-08 04:15:59
-Zéta- kritikáját hitelesnek és őszintének tekintem. Azért is, mert abban olyannak írja le Miklósa Erika éneklését, amilyennek én sem szerettem Gilda, Constanze, Gara Mária szerepében. (Violettájáról ne is beszéljünk, mert az csak rosszul sikerült kísérletnek tekinthető.)
December 4-én pedig olyannak hallottam Miklósát, amilyennek Fiakermilli és az Éj királynőjének szerepében. Szerintem ez érdekes jelenség, és örömömet is leltem benne.
1068   lujza • előzmény1067 2016-12-08 02:26:44
Pedig sportemberként igazán küzdött, ez nagyon látszott-hallatszott rajta.
1067   Klára • előzmény1054 2016-12-07 17:16:14
Láttam a TV közvetítést,hát.. Ilyen rosszul éneklő, játszó (?)Violettát évtizedek óta nem láttam-nem hallottam! Ez akkor is kínos lenne, ha nem lenne jobb! De van! Jobb helyeken nem tűzik műsorra azt az operát, amelynek egy adott színvonalon történő előadása nem biztosítható!
1066   parampampoli • előzmény1064 2016-12-07 09:22:48
Zéta kritikája nem a a rossz emlékeiről, hanem a jelen valóságáról szólt.
1065   nizajemon • előzmény1059 2016-12-07 07:39:01
Nincs miért. Csupán leírtam pár nevet,akikkel többször is láttam-hallottam a művet, Mindahányan másképpen énekeltek,de az illúzióim nem vesztek el.
1064   IVA • előzmény1057 2016-12-07 03:53:59
Ezúttal nem bántam meg, hogy nem a rossz emlékeimből – azok élén a Violettája alapján – építettem fel az élményemet.
1063   ebera • előzmény1058 2016-12-06 21:10:35
Nemcsak gyér taps volt, hanem a nézőtéren sokan erősen csóválták a fejüket előadás közben, de az ugye nem hallatszik.
1062   Fidelio • előzmény1061 2016-12-06 20:46:32
Nálam az "verte ki a biztosítékot", amikor a Kossuth-díj átvétele kapcsán a Bartók rádióban ezt mondta:" Nagyon izgatott voltam...Visszamentem a kocsiba,hogy egy kicsit megnyugodjak. Beültem, feltekertem a hangerőt a lejátszómon és meghallgattam a red hot chili peppers (remélem így írják)egyik számát." Azt hiszem ez sok mindent elárul.
1061   parampampoli • előzmény1060 2016-12-06 18:36:52
Képzeld, még megzavarná az egoját... egyébként hallatszik rajta, hogy nem hallgat senkit.
1060   nickname • előzmény1058 2016-12-06 18:19:11
És mennyire nem volt gyér taps anno áprilisban a tudod melyik Traviátán, tudod melyik művésznővel a címszerepben - csak ugye nem írok ide semmi konkrétat, mert akkor kijátszom egymás ellen a két művésznőt. Egyébként tökéletesen igazad van. Miklósában semmi művészi alázat. Azt hiszem egyszer azt nyilatkozta, hogy nem szokott opera felvételeket hallgatni, na hát ez is no comment inkább.
1059   Heiner Lajos • előzmény1056 2016-12-06 16:47:20
Irigyellek. Én csak, hogy kettőt kiemeljek, Szilágyi Erzsébettel, és Anna Netrebkoval.
1058   parampampoli • előzmény1055 2016-12-06 09:12:15
Igen, ennyi. Az előadás végi, kötelező premier ünneplésen kívül végig rendkívül gyér taps volt. Amire azelőtt azt mondták: hideg fogadtatás. Ha akarom, bukás. De amikor a végén kijött Miklósa, és előadta azt a lehetetlen ujjongó műsort, ami arról szólt, hogy juj, de nagyot énekeltem, és juj, de nagyon nagy sikerem van -- egykori kritikák szerint ezt, az Operaházat egy sportversennyel összetévesztő lehetetlenséget, Violetta halála után kettő perccel már a szigeti Traviata után is előadta --, nos, akkor álltam fel, némi hányingerrel, és jöttem ki a nézőtérről.
1057   parampampoli • előzmény1052 2016-12-06 09:08:22
Hát, ez valóban ízlés dolga. Szűcs Márta Lucia debütje akkoriban, amikor még az opera téma volt társasági körökben, beszédtéma volt sokáig, később Dvorskyval énekeltek olyan előadást, amelyik életem legnagyobb emlékei közé tartozik. És még a 95-ös premieren is nagy belcanto primadonnának mutatkozott. Amit Decsiről meg Forgácsról írtál, nagyrészt igaz, de Miklósa semmivel sem nagyobb formátum, viszont mindkettőnél sokkal de sokkal rosszabbul énekel. A november és december akárhányadiki Luciáját nem láttam, ez igaz, de láttam épp elégszer a szerepben egykor, mikor még jobban énekelt és több hangja volt, mint most, láttam rendkívül halvány Gara Máriáját a tavalyi szezonban, illetve katasztrofális Violettáját az ideiben, hozzá elolvastam Zéta megjelenítő erejő kritikáját mostani Luciájáról. Énekeseket vizsgáló élettapasztalatomhoz mindezt hozzácsapva egy konkrét előadás megtekintése nélkül is tudom -- nem sejtem, tudom -- hogy milyen Lucia volt dec. 4-én.
1056   nizajemon • előzmény1055 2016-12-06 08:12:22
Láttam-hallottam Szűcs Mártát,Földi Melindát,Bazsinka Zsuzsát,Rost Andreát,Gulyás Dénest,Lanczovot a Traviatában.Azért ott nem egészen Arról szólt a "történet",mint amit tegnap láttam-hallottam. :)
1055   nizajemon • előzmény1054 2016-12-06 06:53:43
Tényleg ilyen semmi taps volt,mint amit bevágtak?
1054   Pristaldus 2016-12-05 20:38:11
Most nézem a tévében, és biztos vagyok abban, hogy soha ilyen rosszul éneklő Violetta nem volt még a Máo-ban!
1053   nizajemon • előzmény1049 2016-12-05 19:09:28
Azon az emlékeim szerint hétfői napon jó előadás született.Traviata,Rost Andrea.
1052   IVA • előzmény1042 2016-12-05 18:35:13
Egyszerű dolog ez. Szűcs Mártához két vizsgája után – egyiken a Traviatából énekelt, a másikon a Hoffmann meséiből –, nagy reményeket fűztem. Később, amikor jöttek a nagy szerepei, Violetta, Lucia, Norina – soha többé nem tetszett a hangja, a játéka sem. Az operahallgatók ízlése nem egyforma.
Decsi Ágnes jó volt, nagyon szép is, de nem elég formátumos. Forgács Júliának csak az exponált magas hangjai voltak érdekesek, de alakításán kívül álltak.
Kertesi Ingrid és Bazsinka Zsuzsa Luciáját sajnos nem láttam. Pontosan úgy nem, mint Te Miklósa Erika Luciáját 2016. december 4-én.
1051   parampampoli • előzmény1049 2016-12-05 17:41:03
Traviata is más, Lucia is más. Rost pesti Luciája kifejezett csalódás volt. (Nekem nem akkora, mint másnak, mert ismertem bécsi felvételeit videóról.) Cilike jól emlékszik, Bazsinka előadásai sokkal jobbak és élményszerűek voltak. Rost Violettájától se ájultam el, biztos kevésbé vagyok "ájulékony" típus, de nemzetközi színvonalú alakításnak tartottam, főleg az első kettőt, amit egyszer Németh Gáborral, egyszer Millerrel énekelt. Amikor később Brusonnal, már kevésbé. Gildája tetszett legjobban, Gavanellivel is, de később egy másik Fokanovval még inkább.
1050   Momo • előzmény1049 2016-12-05 16:52:25
Persze. Én is elájultam mögötte a színpadon. :-)
 
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1937 • Vladimir Ashkenazy, zongorista, karmester
1944 • Rozsos István, énekes
elhunyt:
1971 • Louis Armstrong, jazz-muzsikus (sz. 1901)
1973 • Otto Klemperer, karmester (sz. 1885)