2020.11.10 19:00 - 19:30 Bartók Rádió
Prológ |
|
Ambrois Thomas: Hamlet A mikrofonnál: László Ferenc |
2020.11.10 19:35 - 22:35 Bartók Rádió
Ambroise Thomas: Hamlet
Ötfelvonásos opera
Szövegét - William Shakespeare drámája nyomán - Jules Barbier és Michel Carré írta
Vez.: Antonio de Almeida
Km.: Ambrosian Kórus (karig.: John McCarthy),
Londoni Filharmonikus Zenekar
Szereposztás:
Hamlet - Thomas Hampson (bariton),
Ophelia - June Anderson (szoprán),
Claudius - Samuel Ramey (basszus),
Gertrude - Denyce Graves (mezzoszoprán),
Hamlet atyjának szelleme - Jean-Philippe Courtis (bariton),
Laertes - Gregory Kunde (tenor),
Horatio - Francois Le Roux (bariton),
Polonius - Michel Trempont (bariton),
Marcellus - Gérard Garino (tenor),
Első sírásó - Thierry Félix (basszbariton),
Második sírásó - Jean-Pierre Furlan (tenor
2020.10.17 19:00 - 22:10 Bartók Rádió Gioachino Rossini: Tell Vilmos Négyfelvonásos opera Szövegét Friedrich Schiller azonos című drámája nyomán Etienne de Jouy (1764-1846) és Hippolyte Bis (1789-1855) írta Vezényel: Bertrand de Billy Km.: a Bécsi Állami Opera Ének- és Zenekara Szereposztás: Tell Vilmos - Thomas Hampson (bariton), Arnold Melchtal - Marcello Giordani (tenor), Fürst Walter - Dan Paul Dumitrescu (basszus), Melchtal, Arnold apja - Ain Anger (basszus), Gemmi - Tell fia - Keszei Bori (szoprán), Gessler, császári helytartó - Alexandru Moisiuc (basszus), Rudolf, Gessler íjászainak kapitánya - Marian Talaba (tenor), Ruodi, halász - Cosmin Ifrim (tenor), Leuthold, pásztor - Boaz Daniel (basszus), Mathilde, Habsburg hercegnő - Iano Tamar (szoprán), Hedwige, Tell felesége - Janina Baechle (mezzoszoprán), Egy vadász - Ion Tibrea (bariton) (Bécs, Staatsoper, 2005. szeptember 22.) |
Thomas Hampson születésnapján:
https://www.facebook.com/w.thomashampson/videos/601014740792582/
Kapcs. 263., 145., 245. sorszámok
A Bartók Rádió sugározta ma 13:55 -15.00 között
Thomas Hampson dalestje
Zongorán közreműködik: Wolfram Riege
(Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, 2007. szeptember 16.)
1. Liszt Ferenc: a) A Rajna sima árján, b) Majdnem holttá vált a lelkem, c) Dalaim mérgezettek, d) Az ő szeme, e) Vad szél zúg a bércen, f) A három cigány,
2. Gustav Mahler: Egy vándorlegény dalai, a) Hogyha a rózsám, b) Réten jártam hajnalkor, c) Szívemben izzó kés van, d) Az a drága szempár,
3. Gustav Mahler: A fiú csodakürtje – részletek, a) Ahol a trombiták harsognak, b) A mennyei élet, c) Ősfény
A rádió hangtárából visszahallgatható ezen a linken:
19:00 – 21.57 Bartók Rádió ma esti operaközvetítése
Charles Gounod: Faust
Ötfelvonásos opera
Szövegét – Johann Wolfgang Goethe azonos című műve nyomán – Jules Barbier és Michel Carré írta
Vez.: Michel Plasson
Km.: Francia Hadsereg Énekkara (karig.: Yves Parmentier), Toulouse-i Capitol Színház Énekkara (karig.: José Aquino) és Szimfonikus Zenekara
Szereposztás:
Faust – Richard Leech (tenor),
Margit – Cheryl Studer (szoprán),
Mefisztó – José van Dam (basszbariton),
Valentin – Thomas Hampson (bariton),
Siebel – Martine Mahé (mezzoszoprán),
Márta – Nadine Denize (mezzoszoprán),
Wagner – Marc Barrard (bariton)
Ismétli a Bartók Rádió ma délután:
Január 25., 12.36 - 13.31 - Thomas Hampson dalestje a Müpában - a 2007. szeptember 16-án adott koncertjének hangfelvétele
Kapcs. 145. sorszám bejegyzéséhez
A Bartók Rádióban hallhatjuk ma este a koncertfelvételt
19:35 –20.50 Koncert
Thomas Hampson (bariton) dalestje
Zongorán km.: Wolfram Rieger
I. Liszt Ferenc:
1. Két dal Heinrich Heine verseire - a) A Rajna sima árján, b) Majdnem holttá vált a lelkem,
2. Két dal Ludwig Rellstab verseire - a) Az ő szeme, b) Vad szél zúg a bércen,
3. A három cigány - Nikolaus Lenau versére,
II. Gustav Mahler: A fiú csodakürtje - részletek - 1. A kisdobos, 2. A toronybeli fogoly dala, 3. Ahol a szép trombiták szólnak, 4. A földi élet, 5. A mennyei élet, 6. Ősfény
(Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, 2007. szeptember 16.)
(Ism. január 25., 12.36)
Bartók Rádió tegnapi műsora volt
2018.11.08 14:00 - 15:00
Lehár Ferenc gála
Km.: Rost Andrea (szoprán),
Eva Lind (szoprán),
Placido Domingo (tenor),
José Carreras (tenor),
Thomas Hampson (bariton) és a
Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekarának estje
Vez.: Marcello Viotti
1. Cárevics - Volga-dal I. felv. (Carreras),
2. Giuditta - Octavio belépője (Domingo),
3. Cigányszerelem - Zórika dala III. felv. (Lind),
4. A víg özvegy - a) Danilo belépője I. felv. (Hampson), b) Vilja-dal (Rost),
5. Giuditta - Giuditta dala (Rost),
- az I. felvonás fináléja (Carreras),
8. A mosoly országa - Lisa és Szu-Csong kettőse II. felv. (Rost, Hampson),
9. Egyveleg A mosoly országa, a Paganini, A víg özvegy, és a Giuditta c. operettekből (Rost, Lind, Domingo, Carreras, Hampson)
(Bad Ischl, Kaiservilla, 1998. július)
A Bartók Rádió ma délutáni műsorából
12.36 – 13.30
Thomas Hampson dalestje
Zong. km.: Wolfram Rieger
Gustav Mahler:
1. Egy vándorlegény dalai - a) Hogyha a rózsám, b) Réten jártam, c) Szívemben izzó kés van, d) Az a drága szempár,
2. Részletek A fiú csodakürtje című dalciklusból - a) A kisdobos, b) A toronybeli fogoly dala, c) Ahol a trombiták harsognak, d) A földi élet, e) A mennyei élet, f) Ősfény
(Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, 2007. szeptember 16. - részletek)
Ma éjjel az M5 csatorna sugározza
2018. április 11. szerda 22:30 - 00:35
MüpArt Classic
Thomas Hampson és a Concerto Budapest koncertje Művészetek Palotájában felvételről
2014. november 25. , Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem
- Mahler: X. szimfónia - I. tétel
- Mahler: Gyermekgyászdalok
- Schubert: VIII. (h-moll, "Befejezetlen") szimfónia, D. 759
Vezényel: Héja Domonkos.
Rendezte: Kecskés G. László
Műsorvezető: Bősze Ádám
Bartók Rádió, ma 19.00 – 19.30 órakor:
Arckép
Thomas Hampson operaénekes
Beszélgetőtárs-szerkesztő: Becze Szilvia
(ism.)
Thomas Hampson: „Felejthetetlen élmény volt Polgár Lászlóval énekelni”
Írta:Tóth Anna
Papageno, 2018. február 13. (A cikk eredetileg a Müpa Magazinban jelent meg.)
A dal amerikai nagykövete. Százötven albumon énekel, egy Grammy-díj, öt Edison-díj és a Grand Prix du Disque tulajdonosa. Operaénekesi karrierje egyedülálló: jut hely benne a zenei nevelésre fordított figyelemnek és zenetörténeti kutatásoknak is. Annette Dasch és Piotr Beczała társaságában Thomas Hampson bécsi operettesten lép fel a Müpában.
Kétlaki életet él. Bécsben éppen úgy otthon van, mint New Yorki lakásában. Büszkén vallja, hogy tiszteletbeli bécsiként ismerik el Ausztria fővárosában, és amikor a Bécsi Filharmonikusoknak ítélték a Baden Badeni Kulturális Alapítvány Herbert von Karajan-díját, őt kérték fel a laudációra. Az operától az oratóriumokon és dalokon át az amerikai musicalig szinte mindent éneklő művész repertoárjában az operettek is figyelemre méltó helyet foglalnak el.
– Mikor kezdett érdeklődni az operettek iránt?
– Nem köthető ez dátumhoz, hiszen az operett egyike a klasszikus műfajoknak. Akárcsak az operák, dalok és musicalek, számomra az operettek is elválaszthatatlanok az európai zenétől.
– Van-e szerepe ebben a vonzódásban annak, hogy ennyi időt tölt Bécsben?
– Minden bizonnyal szerepet játszik ebben hosszas bécsi tartózkodásom. Az ember fantáziáját megérinti az ottani miliő, a mindent átható zene, az állandóan jelen lévő történelem, és megérintik az ahhoz kapcsolódó hétköznapi történetek. Ilyenkor lehet igazán szembesülni az opera és az operett közötti alapvető különbséggel: az operák reprezentatív figurákat állítanak színpadra, nagy élettapasztalatot közvetítenek, nagyobb időbeli távlatokra mutatnak — témájuk többnyire évszázadokra nyúlik vissza. Az operettek azonnal akarnak szórakoztatni, a mindennapok tanulmányozása segíthet az adekvát figurák felkutatásában — valóban inspiratív lehet ezek életre keltésében átélni a bécsi hétköznapokat.
– Honnan származik az operettgála ötlete?
– Erre nem emlékszem pontosan, de talán BadenBadenben beszéltünk róla először. Többször léptem fel ott különböző gálaesteken, ahol opera és operettáriákat énekeltem. Egyszer csak megfogalmazódott ez az elképzelés.
– Gondolom, régebbről ismeri már partnereit. Hol dolgoztak eddig együtt?
– Piotr Beczałát húsz éve ismerem, nagyon sokat dolgoztunk együtt Bécsben és a Metben, Salzburgban és más helyeken is. Szeretek vele együtt énekelni, kiváló partner és nagyon kedves ember. Annette Dasch fantasztikus művész, vele is többször volt szerencsém közös produkciókban részt venni. Nagyon örülök ennek a közös munkának velük.
Ha mérnöki pontossággal össze lehetne állítani az énekesek génállományát, a romantikus baritont Thomas Hampsonból kellene klónozni. Ő jelenti az operahősök etalonját: egyesíti az óriás Marcello gyengédségét, a lehengerlő Figaro ravaszságát, a magabiztos Don Giovanni kevélységét és a szívtipró Danilo gróf eleganciáját. És ha Hollywoodban készülnének még olyan musicalfilmek, mint az ötvenes években, sztárbaritonjuk, a nálunk a Dallas sorozat Clayton Farlowjaként ismert Howard Keel csak bámulna, hány menyasszony akadna Hampson horgára. És a hangja: egészséges, hajlékony, áradó és egy kis tenormagassággal színezett — egyszerre meggyőző és elbájoló.
– Ki állította össze a gálaest műsorát? Kaptak egy előre elkészített programot, vagy lehetőségük volt ötletelni, akár egy-egy kedvencre javaslatot tenni?
– Ez a műsor egyszer csak „összeállt”. Mindenkinek volt javaslata, amelyben mérlegre tette a saját személyiségét, a saját repertoárját, aztán lassanként körvonalazódott a program. És természetesen kellett némi kompromisszumkészség is, ami mindig meghozza a gyümölcsét.
– Érez valamilyen különös örömöt, amikor operettszínpadon énekel?
– Valójában ezt is úgy kezelem, mint más műfajokat. Nagyon szeretem, amikor éppen benne vagyok, egyébként úgy tekintem ezeket a szerepeket, mint az éneklés, előadás egy lehetséges fajtáját. A pályám elején már kapcsolatba kerültem a műfajjal, még az Egyesült Államokban, Chicagóban énekeltem először operettet. Azóta sem találkoztam túl sok szereppel, de amivel igen — például Danilóval, Falkéval —, azt nagyon megszerettem.
– Most éppen Párizsban játszik A víg özvegyben, majd Németországban is többször elénekli ezt a gálaműsort. Szerepel még hasonló produkció az előjegyzési naptárjában?
– Egyelőre nincs lekötött operettszerződésem, igaz, most még előttem áll e gálaműsor néhány előadása. A napokban valóban A víg özvegyben énekelek Párizsban, aztán lehet, hogy a belátható időhorizonton A denevér körvonalazódik.
– Számos műfajban mozog otthonosan, sok nyelven beszél, sok országban vendégszerepel. Vannak kedvencei? Kedvenc műfajra, nyelvre, országra gondolok. Lehet egyáltalán ilyet megnevezni?
– Határozottan kijelenthetem, hogy nincs kedvencem. Nagyon szeretem, hogy különböző stílusokkal, nyelvekkel, helyszínekkel, sőt különböző műfajokkal találkozom. Akkor mondok igent egy felkérésre, ha érdekel a munka. Ennyi feltétlenül szükséges ahhoz, hogy a kellő szinten azonosulni tudjak vele. Ha viszont ez megtörtént, akkor mindig szeretem, amit csinálok, olyankor teljesen elmerülök az adott szerepben, adott feladatban. Ezért merem elvállalni azt is, amin sokan csodálkoznak, hogy esetenként egyik nap Simon Boccanegra vagyok, másnap (vagy kéthárom nap múlva) pedig Danilo. Belépek az egyikbe, elmerülök benne, kilépek belőle — és kész vagyok hamarosan valami egészen mással ezt megtenni.
– Már nemegyszer járt Budapesten. Szerzett különleges élményeket Magyarországon? Megért esetleg valamit magyarul?
– Nagyon szeretek itt lenni. Elbűvöl a város, Budapestnek nincs párja a világon. Sok szép élmény kapcsolódik az önök csodálatos fővárosához. A Müpa fantasztikus termét többször is kipróbáltam már, koncerteztem a felújított Zeneakadémián, ami egy művészettörténeti csoda ezzel a tiszta szecesszióval. Felejthetetlen előadásban vettem részt a gyönyörű Operaházban, az azóta elhunyt Polgár Lászlóval, akinek halála számomra is nagy veszteséget jelentett. És bár nagyon szeretek itt lenni, magyarul még nem sikerült semmit sem megtanulnom, de még megértenem sem…
Bartók Rádió, ma éjjel: 22.00 – 23.36
Ars nova
- a XX-XXI. század zenéje
Lemezbemutató
Elgar: Gerontius álma - oratórium (1900)
Szövegét John Henry Newman írta
Vezényel: Daniel Barenboim
Km. a Berlini Rádió Kamarakórusa,
Berlini Állami Ének- és Zenekar
Szereposztás:
Angyal - Catherine Wyn-Rogers (mezzoszoprán)
Gerontius - Andrew Staples (tenor)
Pap és a Haláltusa angyala - Thomas Hampson (bariton)
(2016. szeptember)
A mikrofonnál: Varga János
Szerkesztő: Bánkövi Gyula
A MÜPA honlapjáról
„Az operett legjava a Müpában”
„Bécs a Müpába költözik!
"2018. február 18-án a Met három operasztárja - Marlis Petersen, Piotr Beczała és Thomas Hampson - a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarának közreműködésével a legnépszerűbb operettslágereket hozza el a magyar közönségnek."
Bécsi, bécsibb - operett!Marlis Petersen, Piotr Beczała és Thomas Hampson operettestje
- Zeller: A madarász - nyitány
- Lehár: Giuditta - Octavio belépője (Szép itt az élet és oly vidám)
- Kálmán: Marica grófnő - Jöjj, cigány
- Kálmán: A csárdáskirálynő - Táncolnék
- ifj. J. Strauss: A denevér - keresztmetszet
- - Nyitány
- - Óra-duett - Ez az ízlés, ez a kellem….
- - Quadrille
- - Csárdás - Hazámnak dalára nyugtom nem lelem
- - Tercett - A szívem úgy reszket
- Millöcker: A koldusdiák - Ollendorf belépője (Szépen bánjak tán a nőkkel?)
- Millöcker: Dubarry grófnő - Ez ő, ez ő, a Dubarry
- Millöcker: A szegény Jonatán - nyitány
- Lehár: Paganini - Nem szeret így téged más
- Lehár: Paganini - Volt nem egy, de száz babám
- ifj. Johann Strauss: Bécsi vér - keringő
- Stolz: Bécsi dal - Bécs csak éjjel lesz szép
- Kálmán: Marica grófnő - Mondd meg, hogy imádom a pesti nőket
- Stolz: A kedvenc - Te légy a lelkem császára
- Siecynski: Bécs, álmaim városa
"Könnyed, fülbemászó, de operai igénnyel megírt dallamokkal és sok humorral átszőtt történet, amelynek központi témája a szerelem: a bécsi születésű operett ma ismert, többnyire óriási sikert arató táncos-komikus és szubrett szereplőkkel megerősített alakját részben magyar zeneszerzőknek köszönhetően nyerte el. A Müpában kuriózumnak számító operettgálán olyan, az operaszínpadokról ismert világsztárok lépnek fel, mint Marlis Petersen, Piotr Beczała és Thomas Hampson, hogy a legnépszerűbb operettkomponisták örökzöld muzsikájával örvendeztessék meg a közönséget."
Rendező: Müpa
[url] https://www.youtube.com/watch?v=vkrAv-iNAKw; Thomas Hampson egy operettdalt énekel_„Dunkelrote Rosen”– Millöcker:Gasparone [/url] Karl Millöcker: Gasparone - "Sötétvörös rózsák" c. dal, előadja Thomas Hampson, Mariss Jansons, Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks Munich - July 18, 2010
Kunde egészen kiváló, szuggesztív Mephistopheles volt. Hampson se rossz, de mégis az ördög vitte a prímet.
A Classica csatornán láthatjuk este - a zeneszerző mai születésnapjának emlékére: Ferruccio Busoni (1866-1924): Doktor Faust Aus dem Opernhaus Zürich Ferruccio Busoni 150 01.04.2016 21:25 LÄNGE DES PROGRAMMS: 02:50:51 DIRIGENT: Philippe Jordan INSZENIERUNG: Klaus-Michael Grüber BÜHNENBILD: Eduardo Arroyo KOSTÜME: Eva Dessecker SOLIST GESANG: Thomas Hampson (Doktor Faust) Gregory Kunde (Mephistopheles) Günther Groissböck (Wagner) Reinaldo Macias (Herzog von Parma) Sandra Trattnigg (Herzogin von Parma) Tomasz Slawinski (Jurist / Levis) Giuseppe Scorsin (Theologe / Gravis) Andreas Winkler (Krakau 1/Wittenberg 1) Mathew Leigh (Krakau 2/Wittenberg 3) Thilo Dahlmann (Krakau 3) Gabriel Bermúdez (Asmodus/Naturgelehrter) Miroslav Christoff (Megaros/Wittenberg 5) Martin Zysset (Leutnant/Wittenberg 4) Randall Ball (Belzebub/Wittenberg 2) Chor der Oper Zürich Orchester der Oper Zürich CH, 2006 NÄCHSTE AUSSTRAHLUNGEN: 02.04., 04:25
Bartók Rádió sugározza hamarosan: 14.05 – 15.06 Thomas Hampson dalestje Zg. km. Geoffrey Parsons 1. Beethoven: A távoli kedveshez - dalciklus Alois Jeitteles verseire 2. Schumann: A költő szerelme - dalciklus Heinrich Heine verseire 3. Grieg: a) Rózsavirágzáskor, b) Álom (Edinburgh, Usher Hall, 1993. augusztus 20-21.)
Bartók Rádió, ma 14.06 – 15.00: Budapesti Mahler Ünnep (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, 2007. szeptember 16. - részletek) Thomas Hampson dalestje Km. Wolfram Rieger – zongora 1. Egy vándorlegény dalai - a) Hogyha a rózsám, b) Réten jártam, c) Szívemben izzó kés van, d) Az a drága szempár, 2."Balladák és példabeszédek - földi lét és túlvilág - részletek A fiú csodakürtje című dalciklusból - a) A kisdobos, b) A toronybeli fogoly dala, c) Ahol a trombiták harsognak, d) A földi élet, e) A mennyei élet, f) Ősfény
[url] http://www.abendzeitung-muenchen.de/gallery.urauffuehrung-an-der-bayerischen-staatsoper-thomas-hampson-ueber-die-oper-south-pole-von-miroslav-srnka.daeff615-1190-447a-a883-db5235251b26.html/id/19615092-bc56-488a-a730-b42ca8c82bf0; Operát írtak a Déli-sarkról [/url] ORIGO, MTI 2016.02.01. 10:190 A South Pole című opera ősbemutatóját tartották vasárnap este hatalmas sikerrel a Müncheni Nemzeti Színházban. Miroslav Srnka zeneműve arról a versenyfutásról szól, melyet a Déli-sark meghódításáért vívtak a 20. század elején. A 40 éves cseh zeneszerzőnek ez az első egészestés operája. Robert Scott brit felfedező szerepét Rolando Villazón mexikói sztártenor játszotta, a versenyfutás győztesét, Roald Amundsen norvég sarkkutatót Thomas Hampson brit bariton alakította a kétórás műben. A Bajor Állami Zenekart Kirill Petrenko főzeneigazgató, a Berlini Filharmonikusok 2018-tól kijelölt vezetője dirigálta, az előadást Hans Neuenfels rendezte.
Ma éjjel leadja a televízió a felvltelt: 00.05 - 2.10: MüPart Classic Concerto Budapest hangversenye Vezényel: Héja Domonkos Km. Thomas Hampson - ének
Hát azt én is.Remélem énekli az ária gyors részét is,amit Muti a Scalában kihagyatott anno.
A Bartók Rádió mai műsorán szerepel: 12.05 A Concerto Budapest hangversenye Vezényel: Héja Domonkos Km. Thomas Hampson - ének I. Mahler: 1. X. szimfónia – Adagio 2. Gyermekgyászdalok – a) Már újra kél a napsugár, b) Most értem én, c) Anyukád, ha ajtómon belép, d) Csak egy kis sétára tértek, e) Ily rút időben (Hampson), II. Schubert: VIII. (Befejezetlen) szimfónia Ráadás: III. Közjáték a Rosamunda c. kísérőzenéből (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, 2014. november 25.)
Köszi a linket, tökjó volt. Már persze itt-ott fenntartásokkal.
Kivancsian varom augusztusban Salzburgban, Muti Ernanijaban.
Mi a pi...typang!
Jegyezzük meg ezt a nevet, még ha nem is egyszerű: Ildar Abdrazakov...:-)
Úgy tűnik már ott a p:):)
A Hamson persze Hampson...
Most ezt nézem: [url] https://www.youtube.com/watch?v=TMlRGQ2hdOk; KAUFMANN NETREBKO ABDRAZAKOV HAMSON Zhidkova in München Königsplatz 27 06 2015 [/url]
Remek, köszi - nálam csak a Classica megy...
Aki meg nem tudja fogni a Mezzot másolja be ezt a linket! https://www.youtube.com/watch?v=mCKi8QGEIHM
Aki tudja fogni a Mezzo csatornát, annak talán érdemes lesz délután odakapcsolnia: Le Roi Arthus, by Ernest Chausson Orchestre et Choeur de l'Opéra national de Paris, Philippe Jordan (Conductor) Graham Vick (Stage Director) Paul Brown (Sets Costumes) Adam Silverman (Lighting) José Luis Basso (Chorus Master) Sophie Koch (Genièvre) Thomas Hampson (Arthus) Roberto Alagna (Lancelot) Alexandre Duhamel (Mordred) Stanislas de Barbeyrac (Lyonnel) François Lis (Allan) Peter Sidhom (Merlin) Cyrille Dubois (Un Laboureur) Tiago Matos (Un Chevalier) Ugo Rabec (Un Écuyer) Live from the Opéra de Paris, Opéra Bastille Recorded at the Opéra de Paris, Opéra Bastille, June the 2nd, 2015
Isten éltesse őt egészségben sokáig!
Thomas Hampson ma 60 éves! A Classica csatorna műsorán tegnap és ma is, kiemelten szerepelnek Hampson opera- és koncertfelvételei: - R. Strauss: Arabella /Thielemann - Fleming, Hampson, Dohmen, Benacková – Salzburg, 2014/ - Mozart: Don Giovanni /Daniel Harding – Hampson, D’Archangelo, Schäfer, Melanie Diener.Lloyd, Isabel Bayrakdarian – Salzburg, 2006) - Mahler: Vándorlegény-dalok (Bernstein – Hampson, a Bécsi Filharmonikusok, 1988) - Mahler: Gyermekgyászdalok (Bernstein – Hampson, a Bécsi Filharmonikusok, 1988) - Thomas Hampson dalestje - Busoni: Doktor Faust (Philippe Jordan – Hampson, Kunde, Sandra Trattnigg – Zürich) - A Drezdai Staatskapelle 2013/14-es évadnyitó koncertje - Britten Háborús requiem (Pappano – Netrebko, Bostridge, Hampson, Coro dell'Accademia Nazionale di Santa Cecilia, Salzburger Festspiele und Theater Kindercho, Orchestra dell'Accademia Nazionale di Santa Cecilia – Salzburg, 2013) - Klasszikusok az Odeonplatzon: Verdi és Wagner (Yannick Nézet-Séguin – Villazón, Hampson, Chor des Bayerischen Rundfunks, München, 2013)
Ma este a Bartók Rádióban hallható.
19.35 - 21.02. A Concerto Budapest hangversenye Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, 2014. november 25. Vezényel: Héja Domonkos Km. Thomas Hampson - ének I. Mahler: 1. X. szimfónia - Adagio 2. Gyermekgyászdalok (Ének-Thomas Hampson) a) Már újra kél a napsugár, b) Most értem én, c) Anyukád, ha ajtómon belép, d) Csak egy kis sétára tértek, e) Ily rút időben II. Schubert: a) VIII. (Befejezetlen) szimfónia ráadás b) III. Közjáték a Rosamunda c. kísérőzenéből, (Ism. március 10., 12.05)
Ma este a Bartók Rádióban 19.00 – 19.35 Arckép Thomas Hampson énekművész Beszélgetőtárs: Becze Szilvia (Ism. jövő hétfő, 9.30)
• Mozart, Don Giovanni • Classica | Di 30.12. | 23:20-02:20 • Oper | A 2006 Von den Salzburger Festspielen: "Don Giovanni" von Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791). Musikalische Leitung: Daniel Harding - Inszenierung: Martin Kusej. Mit Thomas Hampson (Don Giovanni), Ildebrando D'Arcangelo (Leporello), Christine Schäfer (Donna Anna), Melanie Diener (Donna Elvira), Robert Lloyd (Il Commendatore), Isabel Bayrakdarian (Zerlina), Piotr Beczala (Don Ottavio) und Luca Pisaroni (Masetto)
Pontosan ezért kellett javítanom, hogy a belinkelt címre kattintó "ne hőköljön hátra", amikor olvasni kezdi ezt a sületlenséget... Jó, hogy Te is felfigyeltél erre!
Ki hallott már előadást Massenet [u]librettó[/u]jából? Mert az is van neki! (Facebook logó, Virtuózok fényképei) [url]https://hu-hu.facebook.com/virtuozok/photos/pb.453907121378674.-2207520000.1419029162./525336844235701/?type=1;Thomas Hampson Massenet librettójából Heródes áriáját adta elő a Virtuózok színpadán.[/url]
„A Virtuózok fináléjának sztárvendége, [url] https://hu-hu.facebook.com/virtuozok/photos/pb.453907121378674.-2207520000.1419029162./525336844235701/?type=1; Thomas Hampson Massenet Heródiás című operájából Heródes áriáját [/url] adta elő a Virtuózok színpadán. A világhírű amerikai bariton többszörös Grammy- és Edison-díjas operaénekes, akit lenyűgözött a Virtuózok missziója, az, hogy ez a műsor nemcsak a tehetségekre koncentrál, de a több százezer néző számára viszi el a komolyzenét Thomas Hampson célja is az, hogy minden ember átélhesse a komolyzene által nyújtott élményt.”
[url] http://www.hirado.hu/2014/11/25/a-virtuozok-ifju-tehetsegeivel-talalkozott-thomas-hampson/; A Virtuózok ifjú tehetségeivel találkozott Thomas Hampson [/url] Forrás: MTI | 2014. 11. 25. 11:10:51 „A világhírű amerikai bariton a Bartók Rádiónak adott interjújában a klasszikus zene üzenetéről is beszélt.” "Abban kellene segíteni a közönséget, hogy megértsék, hogyan tudják megtalálni önmagukat a művészetek segítségével. Teljesen mindegy, hogy zenéről, táncról vagy épp festészetről beszélünk" - vallott az 59 éves énekművész. Thomas Hampson arról is beszélt, hogy számára az operaelőadás leginkább egy maratonhoz hasonlít. "Nincs mese, elő kell venned az energiádat, a fantáziádat és minden tudásodat, hogy mindezt a zene szolgálatába állíthasd. Azt, hogyan találja meg önmagában ezt az energiát, minden fiatal művésznek meg kell tanulnia a pályája legelején" - fejtette ki.” Az énekes a közmédia komolyzenei tehetségkutató versenye, a Virtuózok ifjú tehetségeivel is találkozott. "Ebben a magyar kezdeményezésben nekem az tetszik, hogy nem csak annyit mondunk ezeknek a lenyűgözően tehetséges gyerekeknek, bravó, milyen ügyesek vagytok, hanem arra a több százezer emberre is gondolunk, akik örömmel nézik a műsort. Mert közülük 99 százalék semmilyen kapcsolatban sincs a zenével. De szeretik, és mindenféle diszkrimináció, negatív energia nélkül rácsodálkozhatnak: igen, ez a zene, és ez a csodálatos világ most már hozzám is tartozik" - magyarázta.
[url] http://www.revizoronline.com/hu/cikk/5349/thomas-hampson-es-a-concerto-budapest/; „CSAK ELŐREMENTEK” [/url] Thomas Hampson és a Concerto Budapest 2014.12.02. Két befejezetlen szimfónia között egy dalciklus, amely idő előtt véget ért életekről szól. Thomas Hampson lépett fel a Concerto Budapest vendégeként a Művészetek Palotájában. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA. „Nem először lép fel Mahler-dalok tolmácsaként a Művészetek Palotájában. Közelítésmódja most a Dietrich Fischer-Dieskauéra emlékeztetett: az a magasrendűen tartalomközpontú gondolkodás, amellyel a szólam kidolgozását, a lehető legaprólékosabban kimunkált dinamikai árnyalatokat, a színváltásokat, hangsúlyokat, az apró lassítások és gyorsítások érzékeny rendszerét a mondandó kifejezésének szolgálatába állítja, és persze az a bámulatra méltó részletgazdagság, amely Hampson énekét minden pillanatban jellemezte, a nagy német baritont juttatja eszünkbe.”
Ott voltunk! A Boccanegrát jobban szeretjük, ha bariton énekli.
222
A Bartók Rádió mai műsorán szerepel: 19.35 – 22.00 Verdi: Simon Boccanegra Opera három felvonásban, prológussal. Szövegét Francesco Maria Piave írta. Vez. Massimo Zanetti. Km. a Bécsi Énekakadémia Kórusa és a Bécsi Szimfonikus Zenekar. Szereposztás: Simon Boccanegra - Thomas Hampson (bariton) Amelia Grimaldi (Maria Boccanegra) - Kristine Opolais (szoprán) Gabriele Adorno - Joseph Calleja (tenor) Jacopo Fiesco - Carlo Colombara (basszus) Paolo Albiani - Luca Pisaroni (bariton)