vissza a cimoldalra
2017-11-21
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60137)
Momus társalgó (6274)
Milyen zenét hallgatsz most? (24979)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3855)
Társművészetek (1217)
Kedvenc művek (142)
Kedvenc előadók (2813)
Haladjunk tovább... (205)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11196)
A csapos közbeszól (94)

Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1178)
Franz Schmidt (2956)
Operett, mint színpadi műfaj (3349)
Bartók Béla szellemisége (234)
Brahms, Johannes (155)
Momus-játék (5366)
Kimernya? (2591)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4104)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1127)
Giacomo Meyerbeer (650)
Simándy József - az örök tenor (487)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2418)
Erkel Színház (8510)
Kodály Zoltán (348)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (562)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6439)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Thomas Hampson (Búbánat, 2006-10-17 08:50:42)

   
256   Búbánat 2017-10-22 10:55:51

Bartók Rádió, ma éjjel: 22.00 – 23.36

Ars nova
- a XX-XXI. század zenéje

Lemezbemutató

Elgar: Gerontius álma - oratórium (1900)

Szövegét John Henry Newman írta

Vezényel: Daniel Barenboim

Km. a Berlini Rádió Kamarakórusa,

Berlini Állami Ének- és Zenekar

Szereposztás:

Angyal - Catherine Wyn-Rogers (mezzoszoprán)

Gerontius - Andrew Staples (tenor)

Pap és a Haláltusa angyala - Thomas Hampson (bariton)

(2016. szeptember)

A mikrofonnál: Varga János

Szerkesztő: Bánkövi Gyula
 

255   Búbánat 2017-10-10 14:51:20

A MÜPA honlapjáról

„Az operett legjava a Müpában”

„Bécs a Müpába költözik!

"2018. február 18-án a Met három operasztárja - Marlis Petersen, Piotr Beczała és Thomas Hampson - a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarának közreműködésével a legnépszerűbb operettslágereket hozza el a magyar közönségnek."

Bécsi, bécsibb - operett!Marlis Petersen, Piotr Beczała és Thomas Hampson operettestje

  • Zeller: A madarász - nyitány
  • Lehár: Giuditta - Octavio belépője (Szép itt az élet és oly vidám)
  • Kálmán: Marica grófnő - Jöjj, cigány
  • Kálmán: A csárdáskirálynő - Táncolnék
  • ifj. J. Strauss: A denevér - keresztmetszet
  • - Nyitány
  • - Óra-duett - Ez az ízlés, ez a kellem….
  • - Quadrille
  • - Csárdás - Hazámnak dalára nyugtom nem lelem
  • - Tercett - A szívem úgy reszket
  • Millöcker: A koldusdiák - Ollendorf belépője (Szépen bánjak tán a nőkkel?)
  • Millöcker: Dubarry grófnő - Ez ő, ez ő, a Dubarry
  • Millöcker: A szegény Jonatán - nyitány
  • Lehár: Paganini - Nem szeret így téged más
  • Lehár: Paganini - Volt nem egy, de száz babám
  • ifj. Johann Strauss: Bécsi vér - keringő
  • Stolz: Bécsi dal - Bécs csak éjjel lesz szép
  • Kálmán: Marica grófnő - Mondd meg, hogy imádom a pesti nőket
  • Stolz: A kedvenc - Te légy a lelkem császára
  • Siecynski: Bécs, álmaim városa

"Könnyed, fülbemászó, de operai igénnyel megírt dallamokkal és sok humorral átszőtt történet, amelynek központi témája a szerelem: a bécsi születésű operett ma ismert, többnyire óriási sikert arató táncos-komikus és szubrett szereplőkkel megerősített alakját részben magyar zeneszerzőknek köszönhetően nyerte el. A Müpában kuriózumnak számító operettgálán olyan, az operaszínpadokról ismert világsztárok lépnek fel, mint Marlis Petersen, Piotr Beczała és Thomas Hampson, hogy a legnépszerűbb operettkomponisták örökzöld muzsikájával örvendeztessék meg a közönséget."

Rendező: Müpa

254   Búbánat 2017-09-24 19:38:58
Thomas Hampson egy operettdalt énekel_„Dunkelrote Rosen”– Millöcker:Gasparone

Karl Millöcker: Gasparone - "Sötétvörös rózsák" c. dal, előadja Thomas Hampson,

Mariss Jansons, Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks Munich - July 18, 2010

253   lujza • előzmény252 2016-04-02 02:08:27
Kunde egészen kiváló, szuggesztív Mephistopheles volt. Hampson se rossz, de mégis az ördög vitte a prímet.
252   Búbánat 2016-04-01 09:28:45
A Classica csatornán láthatjuk este - a zeneszerző mai születésnapjának emlékére:

Ferruccio Busoni (1866-1924): Doktor Faust
Aus dem Opernhaus Zürich

Ferruccio Busoni 150

01.04.2016 21:25

LÄNGE DES PROGRAMMS: 02:50:51

DIRIGENT: Philippe Jordan
INSZENIERUNG: Klaus-Michael Grüber

BÜHNENBILD: Eduardo Arroyo
KOSTÜME: Eva Dessecker

SOLIST GESANG:
Thomas Hampson (Doktor Faust)
Gregory Kunde (Mephistopheles)
Günther Groissböck (Wagner)
Reinaldo Macias (Herzog von Parma)
Sandra Trattnigg (Herzogin von Parma)
Tomasz Slawinski (Jurist / Levis)
Giuseppe Scorsin (Theologe / Gravis)
Andreas Winkler (Krakau 1/Wittenberg 1)
Mathew Leigh (Krakau 2/Wittenberg 3)
Thilo Dahlmann (Krakau 3)
Gabriel Bermúdez (Asmodus/Naturgelehrter)
Miroslav Christoff (Megaros/Wittenberg 5)
Martin Zysset (Leutnant/Wittenberg 4)
Randall Ball (Belzebub/Wittenberg 2)

Chor der Oper Zürich
Orchester der Oper Zürich

CH, 2006

NÄCHSTE AUSSTRAHLUNGEN: 02.04., 04:25
251   Búbánat 2016-03-31 13:09:46
Bartók Rádió sugározza hamarosan:

14.05 – 15.06 Thomas Hampson dalestje

Zg. km. Geoffrey Parsons

1. Beethoven: A távoli kedveshez - dalciklus Alois Jeitteles verseire

2. Schumann: A költő szerelme - dalciklus Heinrich Heine verseire

3. Grieg: a) Rózsavirágzáskor, b) Álom

(Edinburgh, Usher Hall, 1993. augusztus 20-21.)
250   Búbánat 2016-03-16 10:21:47
Bartók Rádió, ma 14.06 – 15.00:

Budapesti Mahler Ünnep

(Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, 2007. szeptember 16. - részletek)

Thomas Hampson dalestje

Km. Wolfram Rieger – zongora

1. Egy vándorlegény dalai - a) Hogyha a rózsám, b) Réten jártam, c) Szívemben izzó kés van, d) Az a drága szempár,

2."Balladák és példabeszédek - földi lét és túlvilág - részletek A fiú csodakürtje című dalciklusból - a) A kisdobos, b) A toronybeli fogoly dala, c) Ahol a trombiták harsognak, d) A földi élet, e) A mennyei élet, f) Ősfény
249   Búbánat 2016-02-01 10:53:13
Operát írtak a Déli-sarkról

ORIGO, MTI 2016.02.01. 10:190

A South Pole című opera ősbemutatóját tartották vasárnap este hatalmas sikerrel a Müncheni Nemzeti Színházban.
Miroslav Srnka zeneműve arról a versenyfutásról szól, melyet a Déli-sark meghódításáért vívtak a 20. század elején. A 40 éves cseh zeneszerzőnek ez az első egészestés operája.

Robert Scott brit felfedező szerepét Rolando Villazón mexikói sztártenor játszotta, a versenyfutás győztesét, Roald Amundsen norvég sarkkutatót Thomas Hampson brit bariton alakította a kétórás műben.

A Bajor Állami Zenekart Kirill Petrenko főzeneigazgató, a Berlini Filharmonikusok 2018-tól kijelölt vezetője dirigálta, az előadást Hans Neuenfels rendezte.
248   Búbánat • előzmény246 2015-11-24 10:21:47
Ma éjjel leadja a televízió a felvltelt:

00.05 - 2.10: MüPart Classic

Concerto Budapest hangversenye
Vezényel: Héja Domonkos

Km. Thomas Hampson - ének
247   telramund • előzmény244 2015-08-12 10:47:07
Hát azt én is.Remélem énekli az ária gyors részét is,amit Muti a Scalában kihagyatott anno.
246   Búbánat 2015-08-12 09:38:11
A Bartók Rádió mai műsorán szerepel:

12.05 A Concerto Budapest hangversenye
Vezényel: Héja Domonkos

Km. Thomas Hampson - ének

I. Mahler: 1. X. szimfónia – Adagio

2. Gyermekgyászdalok –
a) Már újra kél a napsugár,
b) Most értem én,
c) Anyukád, ha ajtómon belép,
d) Csak egy kis sétára tértek,
e) Ily rút időben (Hampson),

II. Schubert: VIII. (Befejezetlen) szimfónia

Ráadás:

III. Közjáték a Rosamunda c. kísérőzenéből

(Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, 2014. november 25.)
245   Cilike 2015-06-30 12:43:38
Köszi a linket, tökjó volt. Már persze itt-ott fenntartásokkal.
244   Heiner Lajos • előzmény242 2015-06-30 10:48:17
Kivancsian varom augusztusban Salzburgban, Muti Ernanijaban.
243   Heiner Lajos • előzmény241 2015-06-30 10:43:56
Mi a pi...typang!
242   -zéta- • előzmény239 2015-06-30 10:08:56
Jegyezzük meg ezt a nevet, még ha nem is egyszerű: Ildar Abdrazakov...:-)
241   telramund • előzmény240 2015-06-29 14:58:35
Úgy tűnik már ott a p:):)
240   Búbánat • előzmény239 2015-06-29 14:37:39
A Hamson persze Hampson...
239   Búbánat 2015-06-29 13:59:35


Most ezt nézem:

KAUFMANN NETREBKO ABDRAZAKOV HAMSON Zhidkova in München Königsplatz 27 06 2015
238   Búbánat • előzmény237 2015-06-29 13:43:28
Remek, köszi - nálam csak a Classica megy...
237   telramund • előzmény236 2015-06-29 11:12:45
Aki meg nem tudja fogni a Mezzot másolja be ezt a linket!

https://www.youtube.com/watch?v=mCKi8QGEIHM
236   Búbánat • előzmény235 2015-06-29 09:13:41
Ma 16.20-tól
235   Búbánat 2015-06-29 09:09:12
Aki tudja fogni a Mezzo csatornát, annak talán érdemes lesz délután odakapcsolnia:

Le Roi Arthus, by Ernest Chausson

Orchestre et Choeur de l'Opéra national de Paris, Philippe Jordan (Conductor)

Graham Vick (Stage Director)

Paul Brown (Sets Costumes)
Adam Silverman (Lighting)
José Luis Basso (Chorus Master)

Sophie Koch (Genièvre)
Thomas Hampson (Arthus)
Roberto Alagna (Lancelot)
Alexandre Duhamel (Mordred)
Stanislas de Barbeyrac (Lyonnel)
François Lis (Allan)
Peter Sidhom (Merlin)
Cyrille Dubois (Un Laboureur)
Tiago Matos (Un Chevalier)
Ugo Rabec (Un Écuyer)

Live from the Opéra de Paris, Opéra Bastille

Recorded at the Opéra de Paris, Opéra Bastille, June the 2nd, 2015
234   Ardelao • előzmény233 2015-06-29 00:00:22
Isten éltesse őt egészségben sokáig!
233   Búbánat 2015-06-28 14:07:51
Thomas Hampson ma 60 éves!

A Classica csatorna műsorán tegnap és ma is, kiemelten szerepelnek Hampson opera- és koncertfelvételei:

- R. Strauss: Arabella /Thielemann - Fleming, Hampson, Dohmen, Benacková – Salzburg, 2014/

- Mozart: Don Giovanni /Daniel Harding – Hampson, D’Archangelo, Schäfer, Melanie Diener.Lloyd, Isabel Bayrakdarian – Salzburg, 2006)

- Mahler: Vándorlegény-dalok (Bernstein – Hampson, a Bécsi Filharmonikusok, 1988)

- Mahler: Gyermekgyászdalok (Bernstein – Hampson, a Bécsi Filharmonikusok, 1988)

- Thomas Hampson dalestje

- Busoni: Doktor Faust (Philippe Jordan – Hampson, Kunde, Sandra Trattnigg – Zürich)

- A Drezdai Staatskapelle 2013/14-es évadnyitó koncertje

- Britten Háborús requiem (Pappano – Netrebko, Bostridge, Hampson, Coro dell'Accademia Nazionale di Santa Cecilia, Salzburger Festspiele und Theater Kindercho,
Orchestra dell'Accademia Nazionale di Santa Cecilia – Salzburg, 2013)

- Klasszikusok az Odeonplatzon: Verdi és Wagner (Yannick Nézet-Séguin – Villazón, Hampson, Chor des Bayerischen Rundfunks, München, 2013)
232   Búbánat • előzmény231 2015-02-26 19:11:02
Ma este a Bartók Rádióban hallható.
231   Búbánat 2015-02-26 19:10:32
19.35 - 21.02. A Concerto Budapest hangversenye

Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, 2014. november 25.

Vezényel: Héja Domonkos

Km. Thomas Hampson - ének

I. Mahler:

1. X. szimfónia - Adagio

2. Gyermekgyászdalok (Ének-Thomas Hampson)

a) Már újra kél a napsugár,
b) Most értem én,
c) Anyukád, ha ajtómon belép,
d) Csak egy kis sétára tértek,
e) Ily rút időben

II. Schubert:
a) VIII. (Befejezetlen) szimfónia

ráadás b) III. Közjáték a Rosamunda c. kísérőzenéből,

(Ism. március 10., 12.05)
230   Búbánat 2015-02-20 16:27:43
Ma este a Bartók Rádióban

19.00 – 19.35 Arckép
Thomas Hampson énekművész

Beszélgetőtárs: Becze Szilvia

(Ism. jövő hétfő, 9.30)
229   Búbánat 2014-12-30 11:42:55
• Mozart, Don Giovanni
• Classica | Di 30.12. | 23:20-02:20
• Oper | A 2006

Von den Salzburger Festspielen: "Don Giovanni" von Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791).

Musikalische Leitung: Daniel Harding -

Inszenierung: Martin Kusej.

Mit Thomas Hampson (Don Giovanni), Ildebrando D'Arcangelo (Leporello), Christine Schäfer (Donna Anna), Melanie Diener (Donna Elvira), Robert Lloyd (Il Commendatore), Isabel Bayrakdarian (Zerlina), Piotr Beczala (Don Ottavio) und Luca Pisaroni (Masetto)
228   Búbánat • előzmény227 2014-12-21 14:43:54
Pontosan ezért kellett javítanom, hogy a belinkelt címre kattintó "ne hőköljön hátra", amikor olvasni kezdi ezt a sületlenséget... Jó, hogy Te is felfigyeltél erre!
227   Héterő 2014-12-21 00:08:26
Ki hallott már előadást Massenet librettójából? Mert az is van neki! (Facebook logó, Virtuózok fényképei)
Thomas Hampson Massenet librettójából Heródes áriáját adta elő a Virtuózok színpadán.
226   Búbánat • előzmény225 2014-12-20 12:58:35
„A Virtuózok fináléjának sztárvendége, Thomas Hampson Massenet Heródiás című operájából Heródes áriáját adta elő a Virtuózok színpadán.

A világhírű amerikai bariton többszörös Grammy- és Edison-díjas operaénekes, akit lenyűgözött a Virtuózok missziója, az, hogy ez a műsor nemcsak a tehetségekre koncentrál, de a több százezer néző számára viszi el a komolyzenét Thomas Hampson célja is az, hogy minden ember átélhesse a komolyzene által nyújtott élményt.”
225   Búbánat 2014-12-11 16:27:01

A Virtuózok ifjú tehetségeivel találkozott Thomas Hampson

Forrás: MTI | 2014. 11. 25. 11:10:51

„A világhírű amerikai bariton a Bartók Rádiónak adott interjújában a klasszikus zene üzenetéről is beszélt.”

"Abban kellene segíteni a közönséget, hogy megértsék, hogyan tudják megtalálni önmagukat a művészetek segítségével. Teljesen mindegy, hogy zenéről, táncról vagy épp festészetről beszélünk" - vallott az 59 éves énekművész. Thomas Hampson arról is beszélt, hogy számára az operaelőadás leginkább egy maratonhoz hasonlít. "Nincs mese, elő kell venned az energiádat, a fantáziádat és minden tudásodat, hogy mindezt a zene szolgálatába állíthasd. Azt, hogyan találja meg önmagában ezt az energiát, minden fiatal művésznek meg kell tanulnia a pályája legelején" - fejtette ki.”

Az énekes a közmédia komolyzenei tehetségkutató versenye, a Virtuózok ifjú tehetségeivel is találkozott. "Ebben a magyar kezdeményezésben nekem az tetszik, hogy nem csak annyit mondunk ezeknek a lenyűgözően tehetséges gyerekeknek, bravó, milyen ügyesek vagytok, hanem arra a több százezer emberre is gondolunk, akik örömmel nézik a műsort. Mert közülük 99 százalék semmilyen kapcsolatban sincs a zenével. De szeretik, és mindenféle diszkrimináció, negatív energia nélkül rácsodálkozhatnak: igen, ez a zene, és ez a csodálatos világ most már hozzám is tartozik" - magyarázta.
224   Búbánat • előzmény219 2014-12-11 16:26:14
„CSAK ELŐREMENTEK”

Thomas Hampson és a Concerto Budapest
2014.12.02.

Két befejezetlen szimfónia között egy dalciklus, amely idő előtt véget ért életekről szól. Thomas Hampson lépett fel a Concerto Budapest vendégeként a Művészetek Palotájában. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA.

„Nem először lép fel Mahler-dalok tolmácsaként a Művészetek Palotájában. Közelítésmódja most a Dietrich Fischer-Dieskauéra emlékeztetett: az a magasrendűen tartalomközpontú gondolkodás, amellyel a szólam kidolgozását, a lehető legaprólékosabban kimunkált dinamikai árnyalatokat, a színváltásokat, hangsúlyokat, az apró lassítások és gyorsítások érzékeny rendszerét a mondandó kifejezésének szolgálatába állítja, és persze az a bámulatra méltó részletgazdagság, amely Hampson énekét minden pillanatban jellemezte, a nagy német baritont juttatja eszünkbe.”
223   márta 2014-10-22 15:04:04
Ott voltunk! A Boccanegrát jobban szeretjük, ha bariton énekli.
222   macskás 2014-10-21 19:25:30
222
221   macskás • előzmény219 2014-10-21 19:25:23
Ott leszünk!
220   Búbánat 2014-10-21 10:59:08
A Bartók Rádió mai műsorán szerepel:

19.35 – 22.00 Verdi: Simon Boccanegra

Opera három felvonásban, prológussal.

Szövegét Francesco Maria Piave írta.

Vez. Massimo Zanetti.

Km. a Bécsi Énekakadémia Kórusa és a Bécsi Szimfonikus Zenekar.

Szereposztás:

Simon Boccanegra - Thomas Hampson (bariton)
Amelia Grimaldi (Maria Boccanegra) - Kristine Opolais (szoprán)
Gabriele Adorno - Joseph Calleja (tenor)
Jacopo Fiesco - Carlo Colombara (basszus)
Paolo Albiani - Luca Pisaroni (bariton)
219   Búbánat 2014-10-20 22:10:39
Thomas Hampson és Concerto Budapest hangversenye a Müpában: Schubert - Mahler

2014. november 25. kedd, 19:30 — 22:00
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

• Mahler: X. szimfónia
• Schubert: Dalok
• Mahler: Gyermekgyászdalok
• Schubert: VIII. (h-moll, "Befejezetlen") szimfónia, D. 759

Vezényel: Héja Domonkos
218   telramund 2013-12-04 15:59:46
Fleming egyik legjobb szerepe Thais!Élőben is fantasztikus volt,nemcsak a Met előadásban.
217   Búbánat 2013-12-04 12:59:46
Hampsont ezúttal Thomas operájában, a Hamletben láthatjuk-hallhatjuk a Mezzo csatorna közvetítése révén:

17:00 - Hamlet by Ambroise Thomas with Thomas Hampson and Natalie Dessay

ROSS MACGIBBON, (2000 - OPERA)

Orchestre National du Capitole de Toulouse, Michel Plasson (conductor) Thomas Hampson (Hamlet), Natalie Dessay (Ophélie), José van Dam (Claudius), Michelle DeYoung (Gertrude), Marc Laho (Laërte), Markus Hollop (Le Spectre du roi), Jean-Luc Maurette (Marcellus), Philippe Fourcade (Horatio), Laurent Alvaro (Polonius), Jean-Louis Mélet (Premier Fossoyeur), Rodolphe Briand (Second Fossoyeur) Nicolas Joel (Stage Director) Ezio Frigerio (sets) Franca Squarciapino (costumes) Recorded in 2000 at the Théâtre du Châtelet, Paris Directed by Brian Large

Holnap 17 órától meg Massenet Thais című operájában szerepel Hampson Renée Fleming oldalán. A MET produkcióját sugározza ismét a csatorna.
216   Szilgyo 2013-09-05 14:44:19
Hallgatva a salzburgi Don Carlo-t, érzésem szerint az igazság természetesen megint csak valahol középtájon van. Hampson messze van a nagy olasz baritonoktól (mondjuk nem sok kószál belőlük manapság az operaházak környékén), de messze nem olyan szörnyűséges, mint ahogy egyesek lefestik. Viszont amit Salminen művel, az szinte megcsúfolása egy szép pályafutásnak...
215   Búbánat 2013-09-03 23:02:03

Véleményem szerint Hampson széles terjedelmű baritonjának felső regisztere a legértékesebb, de miként a Macbethben, a Traviatában, a Simon Boccanegrában, a Wertherben vagy a Tell Vilmos bariton szólamában megmutatta, mélységében sem veszíti el csengését - annak ellenére, hogy hangja inkább lírai, mint hősbariton. Éneklésmódját, valamint játékát is igazi művészi ízlés és érzék jellemzi. Alakításaiban kétségtelenül van azonban valamiféle "robbanékonyság" is - ez gyökeresen távol áll a főleg a német darabokban (dalokban, dalciklusokban is) való előadásmódjától, ahol jól érzékelhető a "visszafogottság” , és az ének-zenei kifejezésben az intellektusa az, ami dominál.
Úgy vélem, ez a „kétarcúság” nem Hampson vérmérsékletéből fakad, hanem tudatosan építi fel az adott karaktert, ehhez használja azokat a művészi eszközeit, melyekkel élni tud vagy akar, megjegyzem, nem mindig szigorúan tartva magát a rendezői koncepcióhoz. Az emlegetett szerepei között van, ahol az erőteljesebb effektusoktól való túlzott tartózkodásban leli kedvét, de mint tudjuk, nem áll távol tőle egy-egy szerep „vérmes”, vehemensebb megközelítése sem, melyről ugyancsak elhíresült, és mintha „lubickolna” az ilyen és hasonló rendezésekben - legyen az hagyományos vagy formabontó, nála mindegy -, melyeket közel érez magához. (Lukács Gyöngyi ez utóbbi karakterét emlegette fel Hampsonnak, és ecsetelte attitűdjét, habitusát az Opera-Világ internetes portál oldalán az ominózus„úti jegyzeteiben/naplójában” a szöuli és a San Francisco-i Macbeth-előadásokról tudósítva; igen szemléletesen leírja a próbákon Hampsonnal való „civakodásuk”-at, de a színházon kívüli, civil találkozásaik alkalmával mutatott „bohémkodó” figurájáról is érdekes, találó gondolatokat fogalmaz, és osztja meg az olvasóval.) Pedig, ahogy Hampson orgánumát és játékkészségét megismerhettem, bőven megvannak az adottságai tehetségének további, bátrabb, de gyengédebb megmutatására is. A Don Carlosban például Verdi nagyon széles lehetőséget nyújt énekesének a barát, a hűség, a becsület, a kötelesség, az önfeláldozás megjelenítéséhez, ami hálás szerepkört jelent a sokoldalú Hampsonnak, tehetsége „másmilyen” kibontakoztatására, megmutatására (hasonló a felállás nála a Simon Boccanegra alakjának megteremtésénél, színpadon és lemezen is). Nem egy művész alakítását ebben a Posa-szerepben éppen azért szoktam erőteljesen kritizálni, mert hatásvadászatból túllépik a Verdi-szabta karaktereket. A hatás „hajszolása” valóban nem kívánatos, viszont helyes alkalmazása nemcsak megengedett, hanem szükséges színpadi eszköz. Hampsont ezért szeretem, nem egysíkú, mindig más arcát mutatja, más jellemet kölcsönöz a megformált szerepnek, és baritonjának ereje, fénye, színe, hajlékonysága, dinamikája - erős önkontroll alatt - alkalmazkodik az általa kigondolt, helyesnek tartott megoldásokhoz, olykor „fityiszt mutatva” a rendezőnek, partnernek, karmesternek – és a közönségnek, kritikának. Ezért, az ő változékonyságáért, szélsőségeiért szeretem és kedvelem sokakkal ellentétben, de sok hívével együtt a nem véletlenül világhírű amerikai nagy baritont. Nem kívánom senkihez mérni, senkivel összehasonlítani a művészt. Ő magának való. Ezt értékelem benne, mind színpadi előadásaiban, mind lemezfelvételein.
214   Búbánat • előzmény213 2013-09-03 23:01:41
Kedves parampampoli, akkor ebben megegyezhetünk.
213   parampampoli • előzmény208 2013-09-03 10:17:10
De kedves Búbánat, senki nem mondta, hogy ne szeresd! Szeresd nyugodtan, mi meg megírjuk, hogy miért NEM szeretjük. Mindkét álláspont legitim.
212   parampampoli • előzmény209 2013-09-03 10:16:05
Dobbantani feltétlenül! De az operákban, mint tudjuk, énekelni kell -:)
211   Spangel Péter • előzmény209 2013-09-03 09:35:28
Takarítani kellett utána.

Egyébként tényleg jó volt!
Lemezen hallgattam.
210   chenier • előzmény205 2013-09-03 08:51:33
A csúnya hangszín mellett az olasz kritikusok igen sokat kritizálták az olasz operákon végig vonuló olasz szavak rendkívül rossz, amerikai akcentussal való kiejtését.
Például fanciullo helyett fhancsúló, addio-atthio, és a r betűk teljes hiányát.
Igen ügyesen nősült, első és második nejének is sokat köszönhet. Szép, jelentős hangot viszont sem a feleségek, sem az ügynöklánc nem tudott adni.

209   Heiner Lajos • előzmény205 2013-09-03 08:42:40
De mekkorákat dobbantott a salzburgi Traviataban! Porzott a színpad!
208   Búbánat • előzmény205 2013-09-02 23:53:02
Sajnálom, én szeretem az ő hangját,és ezen nem változtat mások ellenvéleménye.
207   Búbánat • előzmény206 2013-09-02 23:52:43
Sajnálom, én szeretem az ő hangját,és ezen nem változtat mások ellenvéleménye.
206   Speranza • előzmény205 2013-09-02 23:14:09
Én sem értem, hogy ha valaki hallott már igazi Verdi baritonokat - mint amilyenek például Taddei, Bruson, Cappuccilli, Manuguerra, Bastianini, és még hosszan sorolhatnám (most szándékosan csak olaszokat írtam), annak azért némi fogalma lehet róla, milyen is az olaszos hősbariton hangszín és énekstílus. Hampsonra ez még nyomokban se volt soha, fénykorában sem jellemző; semmiféle olaszos valőr, fény, baritonos zengés nincs a hangjában, jellegtelen, seszínű, világos, matt lírai bariton, hogy ne mondjam, tenor szekund. Német dalokhoz persze lehet, hogy ez a hang bőven elég, de az olasz hősbariton figurákhoz édeskevés. Az pedig már egyenesen az önkontroll hiányára vall, hogy elvállal olyan szerepeket mint Scarpia, Macbeth, Jago.
Hogy mekkora sztár, és hányan rajonganak érte, az megint más lapra tartozik.
205   parampampoli • előzmény204 2013-09-02 22:59:55
Pocsék színű, matt, fénytelen fahang. Fiatalon is az volt, karrierjét családi hátterének (sok sok pénz !!!) és amerikai PR-jának köszönheti. Legalább tíz éve súlyosan hanyatlik, bizonyos előadások (zürichi Otello, MET-es Macbeth) botrányosak voltak. A magas regisztere énektechnikailag értelmezhetetlen. Szép hangszín? Nagyformátumú énekes? (Max. dalokban, Mahler, Wolf, egyebek, de a hangja abban is olyan, amilyennek korábban írta vki: pudvás.) Verdi baritonként egyenesen képtelenség. Hogy mekkora sikere van? Nem jelent semmit. Hogy ki mit állít, szíve joga. Hogy mit szeret, még inkább. Te szeresd, ha az ilyet szereted, én maradok a valódi hangoknál.
204   Búbánat 2013-09-02 21:00:40
Nem értem, mi a baj Hampson hangjával. Szerintem remekül énekelt az elóadáson. Elég sok Don Carlost hallgattam-láttam már az életem során, tudom, miről beszélek. Ha néhányan nem bírjátok őt, szívetek joga. Ahogy nekem is, hogy mást állítsak erről. Akár Carlossal énekel együtt, akár Erzsébettel, vagy saját áriájában, meg egy-egy jelenetben, Hampson nagyformátumú énekes, akinek különlegesen szép hangszíne van, és énekének drámai töltése megkerülhetetlen, de a lírai részekben is rendkívül meggyőző. De a Youtube-ról a közvetítést nézve is, alakítása semmivel sem marad el a többi szereplőétől. Megérdemelt sikert aratott Posa megformálásával.
203   von und zu Guttenberg • előzmény198 2013-09-02 17:45:46

"Sírjál, sírjál, sírjál, boldogtalan!"
202   johanna • előzmény198 2013-09-02 16:02:32
:-)))
201   Spangel Péter • előzmény200 2013-09-02 16:00:03
Terrorális bariton szopránnal turmixálva
200   parampampoli • előzmény199 2013-09-02 15:36:59
Nekem is.
199   chenier • előzmény194 2013-09-02 14:17:25
Belehallgattam. Annyi elég is. Maradt az aki mindig is volt: Mr. Pudvahang

Kaufmann viszont sokkal jobban tetszett, mint a Trovatoréban.
198   zalbarna • előzmény197 2013-09-02 11:23:01
- Nem..

- De !

- Nem !

-De !

- Én előbb mondtam !!

- Én mindig eggyel több !!

Brühühűűűű....

197   parampampoli • előzmény196 2013-09-02 11:18:54
Nem nagyon jó, hanem nagyon sz.r.
196   Búbánat • előzmény194 2013-09-01 13:50:14
Most hallgatom. Nagyon jó benne Hampson!
195   parampampoli • előzmény192 2013-09-01 12:14:11
Én a négyzetgyökére gondoltam, de igazad van, a köbgyöke is sok. -:)
194   Búbánat 2013-09-01 11:51:59
Telramund belinkelte a teljes operát a Jonas Kaufmann- topicba. Úgy gondoltam, akkor ide is érdemes áthozni ezt:

Verdi Don Carlos Salzburg 2013

Filppo II - Matti Salminen
Don Carlo - Jonas Kaufmann
Elisabetta di Valois - Anja Harteros
Rodrigo, Marchese di Posa - Thomas Hampson
La Principessa Eboli - Ekaterina Semenchuk
Il Grande Inquisitore - Eric Halfvarson

Antonio Pappano, conductor
Sakzburg, 2013
193   Búbánat 2013-08-31 23:16:35
193
192   köz(be)szóló • előzmény190 2013-08-31 23:15:29
Köbgyöke.
191   Búbánat • előzmény188 2013-08-31 22:59:53
Thomas Hampson
190   parampampoli • előzmény189 2013-08-31 22:31:28
Pedig már a gyöke is sok.
189   köz(be)szóló • előzmény188 2013-08-31 22:13:14
Hampson a köbön.
188   Romeo • előzmény185 2013-08-31 13:55:02
Hampson egy nagyon jó énekes. Boccanegraként láttam pár éve, zseniális volt.
186   Romeo • előzmény185 2013-08-31 13:55:01
Hampson egy nagyon jó énekes. Boccanegraként láttam pár éve, zseniális volt.
187   Romeo • előzmény185 2013-08-31 13:55:01
Hampson egy nagyon jó énekes. Boccanegraként láttam pár éve, zseniális volt.
185   Búbánat 2013-08-31 13:37:13
Azért maradjunk annyiban: Hampson egy jó énekes. Sok jó szerepe volt és van is. Nem véletlenül lett elismert, a világ nagy zenei központjaiban megbecsült sztárénekes a bariton fachban.
184   waldvogel • előzmény182 2013-08-29 19:07:43
Szerintem a zseniális azt is jelenti, hogy nem feltétlenül lehet megmagyarázni, mitől annyira jó. A zsenialitás túl van azon a kérdésen, hogy pontosan megfelel-e minden elvárásnak.
183   parampampoli • előzmény182 2013-08-29 18:55:47
Kedves Speranza, minden szavával és megállapításával egyetértek, hozzátenni nincs is mit!
182   Speranza • előzmény180 2013-08-29 15:25:00
Eleve nem is értem, hogy lehet egy énekest 'zseniálisnak' titulálni egy szerepben, ami a kritikus szerint is bevallottan "nem az ő hangjára íródott, nem is énekli fényesen, se szép hangon, helyenként meg egyenesen rosszul szól". Akkor talán inkább azt kéne írni, hogy színészileg hozott valamit amit mások ritkán, vagy hogy nagyon átélt volt, és ezért el lehetett nézni neki a vokalitás gyengeségeit, de ha valamitől nem lehet Verdi esetében eltekinteni, az épp a megfelelő vokalitás és HANG hiánya. Egyáltalán: olasz operában egy inadekvát vokális produkcióhoz teljesen mindegy miféle színészi alakítás társul, az már ab ovo nem lehet zseniális szerintem.
Nota bene: Posa még a Verdi-szerepek közül viszonylag leginkább való Hampsonnak (igaz, nkem abban sem tetszett, a Chatelet-beli francia nyelvű felvételt ismerem tőle), de felvették már vele Lunát, Fordot, sőt Amonasrót is, de énekelt Boccanegrát és Macbethet is színpadon. Sosem értettem, hogy oszthatták ki rá ezeket a szerepeket, és kik azok, akiknek tetszik, bár tudom, hogy nagy a rajongótábora, de hogy nem Verdi-bariton, az egészen bizonyos.
181   márta 2013-08-29 15:04:48
Hampson hallgathatatlan Posa.
180   Búbánat 2013-08-29 10:46:22
Értelem és Érzelem
Opera Világ, 2013. augusztus 28.

Giuseppe Verdi: Don Carlos – internetes közvetítés a Salzburgi Ünnepi Játékokról, 2013. augusztus 16. ÁDÁM TÜNDE kritikája

+Thomas Hampson zseniális Posa. Nem tudom, hogy csinálja, de ezt úgy éri el, hogy közben a szerep nem egyértelműen az ő hangjára íródott, nem is énekli fényesen, se szép hangon, helyenként meg egyenesen rosszul szól, de közben ő A Posa márki. Ha előzetesen kellett volna baritont választani a darabba, egész biztosan nem Hampsont jelölöm meg, ám cseppet sem bánom, hogy megismerhettem az alakítását. Végre olyasmit látunk, amit ritkán: nem egy szerencsétlenül tébláboló bariton, aki ölelgeti ezt a tenort, meg aztán haldoklik a kezei közt, és valamit akar a flamandokkal, de csak homályosan sejtjük, hogy mit, és egyébként is minek kerül ő a darabba, azon kívül, hogy baritonslágerként halhat meg?
Ezek a kérdések most mind eltűntek, mert vagy a rendező, vagy Hampson, ideális esetben pedig ők ketten együtt, de kidolgozták a karaktert. Posa valóban az idősebb testvér Carlos mellett, olyan, aki ismeri a fiatal és szenvedélyes, meggondolatlan fiú minden hibáját és erényét, és képes mellette állni, olyan határozottsággal irányítani, hogy célhoz érjen, és nemcsak képes rá, hanem ő az egyetlen, aki képes erre. Nincs béna haldoklás, nincs téblábolás, nagyon erős, nagyon határozott karakter van csupán, aki Carlosszal és az apjával is megtalálja a hangot, valamint minden helyzetben a lehető legracionálisabb döntést hozza. (Hogy önként vállalni a halált mennyire racionális, most ne firtassuk, az operahősök világában ez teljesen normális, sőt. De például igen jó helyzetfelismerő készségre utal, amikor nem engedi Carlost Fülöppel megvívni, és közéjük áll, majd az ismert módon lefegyverzi, hogy a legrosszabbat elkerülje az adott pillanatban.)”
179   WiseGentleman • előzmény177 2010-06-30 21:46:22
Érdekes, számomra pontosan inkább a Macbeth-áriában tűnt halványabbnak, s sokkal hitelesebbnek éreztem Boccanegraként. A Macbeth-áriát mintegy a pszichoanalitikus heverőjén elnyúlva énekelte... (jön Macduff és Malcolm, akarsz róla beszélni?).
Novikova igen aranyos volt Adinaként, viszont Lakmé Csengettyűáriájához még nem elég érett művész. Nem feltétlenül Joan Sutherlandet hiányolom a produkcióból, de azért a záró magas hang mattsága gondolkodóba ejtett...
178   Károly 2010-06-30 08:30:53
A koncert csodálatos volt!
Hampson is, igaz az a hangszín nem Verdi hangszín, de az ária elég jól sikerült.
A csalódás Komlósi Ildikó és Polgár László volt.
Nekem ők egyáltalán nem tetszettek.
Az orosz koloratúra gyönyörűen énekelt, talán kicsit le is pipálta Mikósát. Pedig Miklósa is jó volt, mintha a vibratói kisebbek lettek volna!

Lukács fenomenális volt a Lady Macbethtben, mindenkit letarolt, hatalmas sikert aratva.

Aztán ott volt a fekete lány, nagyon szépen énekelt és nagy jövő állhat előtte! Gyönyörű hang!

Jó volt, szép volt, kérjük a folytatást!


177   Búbánat 2010-06-30 00:27:27
Számomra kellemes meglepetést szereztek a tavalyi Operalia-énekverseny döntősei: Angel Blue, Julia Novikova, Alekszej Kudrija. Egyet kell értenem szakmabeli ismerősömmel, aki tömören így jellemzi produkciójukat: „egészen magával ragadó volt Angel Blue Louise-je, micsoda selymes,szép hang! Novikova Lakméja lenyűgöző, gyönyörű,puha koloratúrákat énekel. Kudryaval remek Bájital duettet adtak elő, létezik,hogy Ők együtt tanultak valahol?... Hampson szinte tenorális, s mégis milyen nemesen zengő, fényes bariton. Miklósa Kunigundája impozáns, én a helyében nem mondanék prózában semmit, mert a beszédhangja színtelen, de ez az ária nagyon neki való. Komlósi A víg özvegyben nagyon szépen szólt. Lukács sajnos disztonál és a kartartását nem értem, nem is szép és akadályozza a szabad légzést. Polgárnak megszólal néhány szép hang, de fáradtnak, betegnek tűnt. Summa summárum szép este volt. Nagyon szépen szólt a zenekar Kovács nagyszerű dirigálása alatt, s micsoda szép fúvós hangszerszólókat fújtak női szólisták!”

Az én véleményem ehhez közel hasonló. A díjazott fiatalok igen sok tehetséget hordoznak, remélhetőleg művészi pályájuk töretlenül ível majd előre, szívesen látnám őket viszont teljes operákban is.

Hampson nekem igazán a Macbeth-áriában tetszett. A kettősökben mondhatnám, „hagyta” kibontakozni kollégáit… mindazonáltal ezekben is bizonyította művészetének kivételes képességeit: nem véletlenül még mindig keresett operistája a nemzetközi operavilágnak. Kulturált, kiművelt, világos színezetű baritonja van. Művészetének nincs különösebb titka, ha csak az nem, hogy jól beosztja hangja erejét, és a dinamikai árnyalatokat is igen kifejezően juttatja érvényre énekszólamában. Messze nem igaz, hogy nincs erő a hangjában, és nyilván nem egy Gobbi, nem egy Cappuccilli, nem egy Bruson formátumú énekművész, ahogy az sem igaz - a másik véglet - , hogy csak ordít (mert ezt is állították itt korábban róla!) Az is egyértelműen kitűnt tegnap este, hogy Hampsonnak a daléneklés során elsajátított technikája igen hasznosnak bizonyul, amikor operát énekel. A víg özvegy kettősében is igen tetszett nekem, persze ha Lehár- dallam szólal meg, az mindig levesz a lábamról…

Komlósi Ildikó nem tett különösebb hatást rám, sem a Carmen-áriájával, amit korrektül előadott – nem forrósodott át tőle a nézőtér, de mint Glavari Hanna a Lehár-operettben, a szerelmi duettben is híján volt azzal a plusszal, mely ennek a híres keringődalnak annyira a velejárója …

Lukács Gyöngyi vérbeli drámai szoprán. Az est talán legnagyobb sikerét aratta, méltán, mégis, folyton valami modorosságot érezni nála a megformálás alatt. Ez a tapasztalatom, ami az utóbbi évek alatt egyre erősödik bennem; bármely szerepében is köszönthettem itthon, a kifejezőeszközei, a manírok mindig ugyanazok – ugyanakkor az ember élvezettel hallgatja a fenomenális vokális produkciót!

Polgár Lászlónak is közönségsikere van, bármit énekeljen. Most is nagy tapsokat kapott, pedig korántsem volt jó formában a basszista. Talán megint egészségi állapotával van probléma: a mélységei úgy-ahogy megvoltak, de a középhangok felett bizony csak küszködött. Ha nem is volt csalódás, mit tőle hallottam ezen az estén, mert nemes orgánumán így is igen hatott az előadott Fiesco áriája meg a kettős Boccanegrával, és voltak szép pillanatai a Gremin-áriának is, mindazonáltal többet vártam tőle. Igaz, ha betegen énekelt, akkor meg elismerés illeti, hogy ezzel együtt vállalta a fellépést.

Miklósa Erika lehet, hogy kakukktojás a fészekben? Mégis Rosina koloratúráriája a Sevillaiból, és az igen technikás, több szakaszos részlet a Candidból ujjongásra késztette a hallgatóság egy részét. Szóval, talán leegyszerűsítése a dolgok állásának az előbbi képes megfogalmazás: mit keresett Miklósa a többi művész között az Opera színpadán? Feltehetően - a sok botfülű hallgató – brávózásai közepette ilyen mélyenszántó gondolatokkal nem fárasztotta magát az amúgy jól lehűtött nézőtéren, miközben felforrósította őkelmét az, amit látott és hallott; az időközben kikelt kakukkfiókától ezúttal nem kellett tartani, nem túrta ki a fészekből a többi énekes madarat…

Kovács János és az Állami Operaház Zenekara igen jól muzsikált, még a kevésbé játszott művek részleteiben is magas színvonalon szólaltak meg az egyes hangszercsoportozatok (én is kiemelem a fafúvósokat): a Delibes-, Charpentier-, Bernstein darabjainak részleteiben különösen hálás segítségül szolgáltak a gála énekes közreműködőinek.

Szép, élvezetes este volt. Jövőre ugyanitt, ugyanilyen alkalommal – évadzárásként – talán még nagyobb csillagokkal, folytatódni fog ez a hagyományteremtő szándékkal létrehozott nemzetközi operagála.
176   mannid 2010-06-29 22:25:08
Bővebben?
175   Búbánat • előzmény174 2010-06-29 22:15:26
Inkább jobb volt, mint rossz...
174   mannid 2010-06-29 21:39:13
Sehol senki nem ír a tegnapi koncertről? Ennyire jó volt, vagy ennyire rossz?
173   macskás • előzmény171 2010-06-29 11:29:43
:)
Nekem nem is kéne, hogy énekeljen:)) Hogy egy klasszikus nagy énekesnőt idézzek:)))
172   Amarilla 2010-06-29 10:44:46
Már ne is haragudj, de a frizurájába ezúttal sem lehetett belekötni.
De tényleg!
171   WiseGentleman • előzmény170 2010-06-29 10:09:48
Bár igaz, wagneri szerepkörben leginkább Wolframként ("der wohlgeübte Sänger", ugyebár) képzelem el.

Második mondatod bennem úgy fogalmazódott meg, hogy hangja méltó frizurájához :). Nem is tudom egyébként, mikor láttam utoljára, azt tudom, hogy az 1995-ös MET-es Don Giovanniban ő énekelte a címszerepet.
170   macskás • előzmény168 2010-06-29 09:49:24
Kulturált éneklésével ÉS fantasztikus kiállásával is esztétikai élményt nyújt:)))
169   WiseGentleman • előzmény161 2010-06-29 00:18:49
Fokanov - érdemei elismerése mellett - azért elsősorban orosz bariton, olasz szerepkörben is mindig átjön az orosz iskola "torkos" hangképzése... Persze, ha ettől elvonatkoztatunk, igen élvezhető alakítást nyújt (N. B.: kedvenc Tosca-felvételeim közé tartozik az Ermler-féle, ahol végig orosz énekesek "torkoskodnak" Milaskinától Atlantovon át Mazurokig).
168   WiseGentleman • előzmény165 2010-06-29 00:15:09
Azért ne felejtsd el, hogy - legalábbis hangfelvételek alapján - az egyik legnagyobb Wagner- és Richard Strauss-énekes (pl. Amfortas, Kurwenal, Faninal, Mandryka) pontosan a dalműfajból érkezett (no kire is gondoltam?).

Hampson valóban nem Verdi-hősbariton (a la Gobbi, Cappuccilli vagy kis jóakarattal, Bruson, Nucci), ugyanakkor kulturált éneklésével határozott esztétikai élményt kelt (most már sajnálom, hogy Mandrykáját kihagytam...).
167   Amarilla 2010-06-28 08:37:00
Hogy mitől világsztár valaki? Nos a felsorolásban nagyon sok tényező foglalhat helyet, kezdve a nemzetiségtől a megjelenésig, a (ön)menedzseléstől a szerencséig és így tovább...
Az utolsó szempontok egyike között talán ott van a hanganyag és az ének tudás is! Talán....
166   macskás • előzmény163 2010-06-27 22:04:11
Itt más van:)
165   parampampoli • előzmény164 2010-06-27 19:39:51
Amfortas???? Ha Verdiben kevés, Wagnerben nagyon kevés lesz - az önismeret teljes hiányára vall.
164   Búbánat 2010-06-27 10:22:45
Ki látta tegnap este a bécsi operagálát? Hampson milyen volt a Tell-áriában? Holnap nálunk énekel Verdiket, aztán visszatér Bécsbe, hol szerdán Amfortas szerepében lép fel a Parsifalban.
163   -zéta- 2010-06-26 22:41:38
Már a múltkori pesti fellépésénél sem stimmelt minden...
162   gardelli 2010-06-26 22:12:01
Én Bécsben láttam őt a Boccanegrában....direkt nem irtam,hogy hallottam,mert a földszinti állóhelyen állva,nem sok jött át!!De bécsiek imádták....Nekem nagy csalódás volt!
Kíváló dalénekes volt,lásd a Bernstein-féle DVD-ket,és Mozart-interpretátor!de Verdi?????ugyan.....!Na mindegy...most már jön ide...!Ennyi!!!
161   Amarilla • előzmény160 2010-06-26 21:51:20
A londoni Álarcosbálban katasztrofális élményt nyújtott!
Mondhatni, ha nem tudtam volna, hogy Hampson énekel, akkor azt hittem volna, hogy egy hangját próbálgató, első-másod éves, gyenge hangú kezdő tévedt a londoni Opera színpadára!

Egyébként remek dalénekes, de hangi adottsága semmiképpen nem a Verdi szerepekre predesztinálja!
Ennek ellenére sztár, mert jól van futtatva!

Majd meghalljuk a hétfői koncerten, ahol (nagyon gonosz vagyok, hogy kikotyogom, de állítólag a menedzsere kérésére más bariton nem léphet fel!) Viszont én igen sajnálom, hogy pl Anatolij Fokanov nem énekel!
Pedig a hangi különbség égbekiáltó lenne!


160   parampampoli • előzmény159 2010-06-26 15:35:07
Thomas Hampson is azon világsztárok egyike, akik megkésve, már erősen hanyatló hangi állapotában lép fel Budapesten. A kulturált Mozart-bariton és dalénekes évek óta erőltet egy olyan repertoárt, amelyhez hangi adottságai valójában soha nem voltak meg, és próbálkozásaiból emiatt gyengébbnél gyengébb produkciók születtek. (Lásd ill. halld a zürichi Macbeth-videót, Pappano Trubadúr cd-jét vagy a londoni Álarcosbál rádióközvetítést!)
159   Búbánat 2010-06-26 13:13:38


Thomas Hampson - interjú olvasható a Fidelio portálon.

Következő évadban Zürichben Verdi Haramiákjában énekli Francescót (Polgár László lesz Massimiliano, és Fischer Ádám dirigál).
158   virius • előzmény154 2008-01-12 18:50:51
Igen, én is olvastam a Lukács-blogot, roppant élvezetes volt.
Hampsont mikor látjuk-halljuk Magyarországon?
157   Kundry 2008-01-01 15:13:37
Én csak a Chatelet-es Don Carlosban láttam a Mezzón, ott még szerencsére kitűnő volt. Fiatal, jó hangú, mi több, még játszani is tudott.
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
MűPa, Zászlótér

Möntör Máté (gitár), ifj. Farkas József (zongora)
"Hangulatkoncert"

18:00 : Budapest
MTA Zenetudományi Intézet

Hlavacsek Tihamér (zongora), Wiedemann Bernadett (ének)
Kodály, Lajtha, Dohnányi és Liszt dalai
KURTÁG: Játékok (válogatás)
KODÁLY: Székely keserves
BARTÓK: Kilenc kis zongoradarab (válogatás), 14 bagatell
LISZT: Ave Maria, Legenda no.2

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Rachmaninov Trió:
Mikhail Tsinman (hegedű), Natalia Savinova (cselló), Viktor Yampolsky (zongora)
"Budapesti Moszkva Napok"
HAYDN: G-dúr trió, Hob. XV:25
MENDELSSOHN: d-moll trió, Op.49
CSAJKOVSZKIJ: a-moll trió, Op.50

19:00 : Budapest
Magyar Rádió Márványterme

a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekar szólistái
"Ránki György 110"
RÁNKI GYÖRGY
Ballada és ellenballada az ifjúságról 4:50
Pentaerophonia
Don Quijote és Dulcinea
A hétfejű sárkány szerenádja
Lúdapó meséi

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Rost Andrea (szoprán), Vigh Andrea (hárfa)
GLUCK: „Che farò senz’Euridice?” – Orfeo áriája az Orfeo és Euridice című operából
HÄNDEL: „Ombra mai fu” – Xerxes áriája a Xerxes című operából
HÄNDEL: C-dúr chaconne, HWV 484
JOHN THOMAS: The Minstrel's Adieu to his Native Land
BELLINI: „Oh! quante volte ti chiedo” – Júlia áriája a Rómeó és Júlia című operából
BALLINI: „Casta Diva” – Norma áriája a Norma című operából
DONIZETTI: „Prendi, per me sei libero” – Adina áriája a Szerelmi bájital című operából
DONIZETTI: „Regnava nel silenzio” – Lucia áriája a Lamermoori Lucia című operából
DONIZETTI–ROMAN MOSSHAMMER: Hárfa szóló a Lammermoori Lucia című operából
WALTER-KÜHNE: Fantázia Csajkovszkij Anyegin című operájának témáira
VERDI: „È strano, è strano!” – Violetta áriája a Traviata című operából
PUCCINI: „Vissi d'arte” – Tosca imája a Tosca című operából

20:00 : Budapest
Trafó

"10 éves a Bélaműhely"
Szépen játsszál mer’ elveszem!
A mai nap
született:
1942 • Hamari Júlia, énekes
elhunyt:
1695 • Henry Purcell, zeneszerző (sz. kb. 1659)
1938 • Leopold Godowsy, zongoraművész (sz. 1870)