vissza a cimoldalra
2019-03-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61565)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2319)
Társművészetek (1297)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4257)
Milyen zenét hallgatsz most? (25009)
Haladjunk tovább... (230)
Kedvenc előadók (2833)
Momus társalgó (6353)
Kedvenc felvételek (150)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11322)
A csapos közbeszól (95)

Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (596)
Operett, mint színpadi műfaj (3867)
Balett-, és Táncművészet (5720)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1613)
Franz Schmidt (3295)
Simándy József - az örök tenor (587)
Belcanto (920)
Jonas Kaufmann (2367)
Pantheon (2327)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1284)
László Margit (160)
Kossuth-díj (1426)
Erkel Színház (9788)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4462)
Giuseppe Verdi (1388)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3179)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Az Úzú-ról - partvonalról (Wolfi, 2006-10-13 18:07:42)

     
20   Wolfi • előzmény18 2006-11-03 19:45:16
Kedves Apika!

Személyeskedő vitákba nem megyek bele.Hozzászólásod ezen részével nem törődöm. Azzal foglalkozom, hogyan lehetne bizonyos ügyeket előre vinni.

Tehát: Az ÚZÚ \"közvetítését\" próbálom ilyetén módon \"jobbítani\". Te pedig légyszíves ezt vedd figyelembe! Nem az ÚZÚ ellen vagyok, hanem érte!(Kivéve a Csengery-t érintő bírálataimat.)

Vagy úgy gondolod, hogy nincs mit javítani rajta? Hogy \"szent tehénként\" kellene vele bánni? Menjen csak a maga útján, ahogy akar? Nem beszélni róla? Elhallgatni?

Ez a hozzáállás nekem egyáltalán nem tetszik, és sajnos, te ezt súlykolod. Szerintem neked pedig ezen kellene elgondolkoznod, mielőtt ide beírsz.

Latin szöveg: Bach h-moll miséje kapcsán kezdtünk el a latin szöveg kiejtési módjairól vitatkozni. Akkor miért írsz Händel-ről, Mozart-ról és Haydn-ról? Ugye nem akarod a vitát porba sújtani! Vagy az is ellenedre van, ha ilyesmiről beszélünk? Hozzászólásodat sem építőnek, sem jóindulatúnak nem nevezném.
19   szitakötő • előzmény18 2006-11-01 08:38:06
Bizony, bizony.És például hogyan ejtették
ki azt, hogy \"poenis\"?
18   Apika • előzmény17 2006-11-01 00:52:34
Kedves Wolfi!

Nekem a Te nick-named-ről sajnos automatikusan mindig Ő (azaz Wolfgang Amadeus! ) jut eszembe, és már csak ezért is mindig roppant nagy csalódással olvasom soraidat...
Vedd észre, kérlek, hogy a mai magyar sajtóviszonyok között még mindig az általad oly élesen és sajnos, főleg esztelenül bírált ÚZÚ az egyik (ha nem az egyetlen!) orgánum, amely IGAZI ÉRTÉKEKRŐL értekezik, közvetít, formál véleményt így vagy úgy.
A latin szövegek kiejtéséről pedig annyit: Mozart és Haydn énekesei (és félévszázaddal előtte Händel-éi is!) szinte kivétel nélkül olaszok voltak! Szerinted ők hogyan ejtették ki azt, hogy \"factorem coeli\", vagy \"hosanna in excelsis\"?
17   Wolfi 2006-10-31 18:37:18
A legutóbbi Úzú-ról(10. 28-29.):
(Szorgalmas vagyok ám!:-)

Gregor Józseffel kapcs.: Tiszteltem/tisztelem a művész urat, éppen ezért nem értem, hogy miért egy olyan felvétellel búcsúztak tőle az Úzú-ban, ami cseppet sem előnyös képet mutat róla. A zenekar(amelyről nem tudjuk, hogy melyik, éppúgy a karmester nevét), csupa \"álló\" hangot játszott. Gregor sajnos a felvételen jócskán alulintonál, a fuvolista hangja iszonyúan lebeg.

A Borowicz-interjúban a kérdező szerint a Kilar-mű volt a legjobb.(Hm.)

Csengery szerint természetes, hogy a lengyel Rádiózeneker koncertjén minden közreműködő lengyel. MIért természetes ez?

Pernye szerint, ha egy kritikában a neveket behelyettesítjük más nevekkel, és mit sem változik a kritika, akkor az egy rossz kritika. Csengerytől eddig csak ilyet hallottam.

Csengery-féle tipikus közhely: A lengyel koncert \"hasznos és informatív\" volt. Ugyanez a kritikájáról nem mondható el...
16   eccerű • előzmény15 2006-10-19 17:23:54
Kedves Wolfi, ne játsszunk nagypolitikát, az igazság nem hit kérdése. Nyilván nem fogom felfedni az inkognitómat, mert az azért van, hogy ne fedjék fel. De amilyen témákhoz hozzá szoktam szólni, abból kiderülhet, hogy bizony nem végeztem zenetudományit, és nem kenyerem a zeneokoskodás. Márcsak a szókincsem okán sem.
Egyébként pedig szerintem senkit nem védtem meg az ÚZÚ munkatársai közül, Mácsait és Csengeryt különösen nem.
Szomorúan veszem tudomásul, hogy mindezt valaki támadásnak, kirohanásnak éli meg. Tudomásul veszem, hogy ez van. Téma részemről berekesztve, ez a topiK nem rólunk szól.

Ja, és a magázódásnak is vannak fokozatai, úgy látom, rögtön egy súlyosabba kerültem...
15   Wolfi • előzmény13 2006-10-19 15:54:31
Nem, a topik(sic!)nem azért van, mert savanyú a szőlő. Hanem azért, hogy végre beszéljünk róla, nevesítsük mi jó, vagy mi nem jó, és legalább ebben a tekintetben ne legyünk olyanok, mint amilyenek szoktunk lenni: mégpedig, hogy minden a megy a maga útján, vagy másképpen: senki sem törődik semmivel.

Azt nem hiszem, hogy maga nem érintett. Egyébként nem rohant volna ki ennyire ellenem.
14   eccerű • előzmény13 2006-10-18 20:00:42
Majd elfelejtettem: nem vagyok érintett...
13   eccerű • előzmény11 2006-10-18 19:59:46
\"Azt viszont nem tudom miért \"vette magára az inget\"? Holott nem Önről(?) szólt a hozzászólásom. De ha igen, akkor értem a helyzetet.\"

Most kérdezzek vissza, hogy az egész topic azért van, mert savanyú a szőlő? :)))

Szerintem nem voltam támadó, elmondtam a véleményemet egy beírásról, (amelyik megállapítja, hogy az aznapi ÚZÚban semmi sem volt jó), amely vélemény keményebb volt a szokottnál.

Ha ez támadás, akkor mi az, ami most megy a Kossuth téren, kinn és benn?
12   Wolfi • előzmény5 2006-10-18 19:00:09
Kedves Apika!

Még valami: A te elképesztően mély kritikádról nekem meg az a szakállas vicc jut eszembe, hogy: 3 béka beszélget...Megvan?
11   Wolfi • előzmény10 2006-10-18 18:58:03
Kicsit felhúztam magam a szőrszál-hasogatáson..

Azt viszont nem tudom miért \"vette magára az inget\"? Holott nem Önről(?) szólt a hozzászólásom. De ha igen, akkor értem a helyzetet.

Ha nem fog támadni(ahogy én sem tettem), akkor tegeződhetünk továbbra is.

Üdv.:

Wolf
10   eccerű • előzmény9 2006-10-18 16:49:45
Tőlem magázódhatunk, csak akkor szólni kéne annak a Wolfinak, aki a zeneakadémiás topicba szokott írogatni, mert ő tegez engem...

Még egyszer megismétlem, nekem is kedvesebb Mozartnál a németes latin, de eddig ketten állunk szemben némileg több emberrel.
9   Wolfi • előzmény7 2006-10-18 12:56:10
Kedves eccerű!

Ha lehet, akkor magázodjunk.

Valószínűleg a \"pácsem\"-es nézetem is egyéni, de úgy gondolom, hogy ha az embernek rendelkezésére állnak azok az információk, amelyeket korábban leírtam, akkor butaság azokat nem felhasználni. Nálam ezzel biztosan egy jó pontot kaptak volna, ahogy Verdi-nél az olasz-latin kiejtéssel.
8   Wolfi • előzmény5 2006-10-18 12:48:22
Kedves Apika!

Ezt hogy érted?
7   eccerű • előzmény4 2006-10-17 17:59:13
Kedves Wolfi!

Ha Te/Ön mondod/ja, hogy egyéni ízlés kérdése, hogy pácem, vagy pácsem, akkor meg nem értem, mi a probléma. Én is jobb szeretem a németes kiejtést, de ettől nem hibás a másik. Kicsit olyan ez, mint volt anno egy nyelviskolának a tv-reklámja: \"mi 15 millióan tudjuk, hogy a magyar világnyelv. De amíg a maradék 5 milliárd is elhiszi, addig inkább tanuljunk meg angolul...\"
Egyébként FI nem arról híres, hogy gesztusokat gyakorolna más felé, azokat inkább elvárni szokta.
A többi dologhoz azért sem szóltam hozzá, mert
1) nem hallotam a műsort;
2) nem hallottam egyik koncertet sem;
3) nem tartalmazott semmi érdemlegeset a hsz.-od.
Példának okáért én még Mácsaitól nem hallottam negatív kritikát - igaz, ügyesen csinálja, olyan koncertre nem megy, ahol erre esély nyílna.
A kritikáknál azonban érdemes a sorok közt is olvasni. Ha valaki nem mond semmit egy koncertről, annak is lehet oka, lehet éppen egy jelzés, hogy \"nem szeretnék rosszat mondani, de jót meg nem tudok\". De még egyszer mondom, mivel nem hallottam egyiket sem, nem szeretnék találgatásokba bonyolódni.
Csengeryt meg inkább hagyjuk...
6   szitakötő 2006-10-16 22:51:23
Unatkoztok?
5   Apika • előzmény4 2006-10-16 22:42:45
Kedves Wolfi!

Elképesztő hozzászólásaidról nekem az a régi vicc ugrott be, miszerint az egyszeri autós kimegy az autópályára szembe a forgalommal, és amikor a rádióban hallja a felhívást:
\"Vigyázat! Egy őrült megy szembe a forgalommal!\" Ő csak így szól:
\"Mi az hogy egy? Száz!!!
4   Wolfi • előzmény1 2006-10-16 17:40:12
Önnek igaza van Bónis-sal kapcsolatban, elnézést kérek. De azt visszautasítom, hogy Ön velem szemben \"a legjobb védekezés a támadás\"-elvet alkalmazza, tehát: ugyan tévedtem Bónis Ferenc nevét illetöen, de attól még azok az egyéb dolgok, amelyeket ìrtam még jogosak és érvényesek lehetnek.

És amit felvetett: Valóban egyéni ízlés kérdése, hogy pácsem, vagy pácem. Engem megnevettet a \"pácsem\". Egyébként pedig Mozart élete döntö hányadában német nyelvterületen élt és alkotott, ezért(no meg azért mert Magyarországon is ez a bevett) jobban el tudom fogadni a \"pácemet\"(és társait). A személyét illetöen inkább nem tippelek, mert attól tartok eltalálnám...


Pedig eddig úgy megbecsültem jól informáltsága miatt, \"egyszerü\"! Kár...

Még valami: Ez (mármint, hogy \"pácsem\" stb.)egy gesztus lehetett volna a magyar közönség (figyelmesebb, érzékenyebb?) része felé.

Engem alapvetöen az zavart Mácsai kritikájaban, hogy mindenkit \"felmagasztalt\", és semmi olyat nem mondott, amit a fellépö müvészek esetleg felhasználhattak volna \"müvészetük jobbításáért\".

A legutóbbi Úzú-t élveztem. Picit talán J. Györi László (Jól írom?) \"erotikus\" hanglejtése zavart, de egyébként jónak találtam.

Üdv.:

Wolfi
3   Kúp Flóris • előzmény2 2006-10-14 19:48:47
:-)(Wolfigaro?):-)
2   janomano • előzmény1 2006-10-14 15:11:45
Ő csak a más szőrszálait szereti hasogatni.
1   eccerű • előzmény0 2006-10-14 10:07:27
Mit kellett volna szólnia a kritikusnak a \"pácsem\"-hez? Tetszik, nem tetszik, az előadott mű szerzőjétől függetlenül a világban kétféle elfogadott latin kiejtés létezik. Az olaszos, ahol a \"c\"-k és \"g\"-k \"e\", \"i\" előtt meglágyulnak, illetve a németes, ahol nem. És ez utóbbi van kisebbségben.
S ha már ennyire szőrszálhasogatónak tetszik lenni, akkor azt is tudni kéne, hogy Bónis neve egy \"s\"-sel írandó.
0   Wolfi 2006-10-13 18:10:33
A legutóbbi UZU-ról(október 7-8):

Csengery Kristóf: Nagyon fura beszédstílusa van...Nem igazán szimpatikus az az akadémikusság ahogyan az interjút levezette.(Nem emlékszem ki volt az alany...)

Molnár Szabolcs: Azt a benyomást keltette bennem írásával/beszámolójával, mintha a karmester ütés-technikája szembenállhatna a karmester személyiségével. Nem igazán volt számomra világos mire gondolt. Majd egyszer talán kiderrül...

Mácsai János: Sokat beszélt, de szinte semmit sem mondott. \"Végigdícsérte\" az egész produkciót(Fischer+BFZ). Mindenkit kivétel nélkül. Ez még akkor is gyanús, ha nem voltam ott az elõadáson. A bejátszott felvételen például hallani lehetett, hogy az Alt szólamot is férfiak énekeltek. Ezt esetleg megemlíthette volna. A szopránt viszont nõk énekelték!!!(Emlékszem most már, Bach h-moll miséjérõl volt szó.)A pacem-et persze ez a kórus is \"pácsem\"-nek énekelte. Na ja, kleinigkeit.

A Vashegyi interjúban nem esett róla szó, hogy Vashegyi a különbözõ \"történeteket\", \"legendákat\"(?), honnan veszi. Elmondása szerint: x ismerte z-t, aki viszont N-t ismerte, aki azonban a legnagyobb zeneszerzõ. Naja. Hiszi a piszi...

Bejátszás Vashegyivel: Nála a bécsi klasszika is \"barokkan\" ritmikus - ok. Zene - abszolút nem ok(nincs). Elfedte a zenét a \"bécsi klasszikus ritmikusság\". Naja.

Bóniss Ferenc: Tisztelem Bóniss Ferencet, de a \"pártner\" és az \"Árhívum\" szó ilyetén való kiejtése egy kicsit archaizáló jelleggel bír.

Egyébként pedig: Minden bevethetõ kritikus megfázott a múlt héten?
   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

"Losonci Luca fagott diplomakoncertje"
C.P.E. BACH: B-dúr csellóverseny, H. 436
Koncertmester: G. Horváth László
A hallgató barátaiból alakult zenekar
FARAGÓ BÉLA: Tánczrend - 1. Zirkus Waltz, 2. Lassú Csárdás, 3. Passepied
SCHUMANN: Fantáziadarabok, op. 73
Kerek Erzsébet (zongora)
MILHAUD: René király kandallója, op. 205
Tóth Ágnes (fuvola), Adorjáni Csenge (oboa), Katrin Mátyás (klarinét), Südi Bálint (kürt)
Losonci Luca (fagott)

17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Tóth-Vajna Zsombor (csembaló)
"A holdfény és Bach"
Bach Mindenkinek Fesztivál
FROBERGER: C-dúr toccata
BUXTEHUDE: Auf meinen lieben Gott - szvit
FRESCOBALDI: Toccata settima (Libro II)
KERLL: Canzona quarta
PACHELBEL: D-dúr fantázia
BUXTEHUDE: Nun lob, mein Seel', den Herren
FISCHER: Chaconne
ZACHOW: Nun komm der Heiden Heiland - partita
J.S. BACH: F-dúr partita

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Söndörgő:
Eredics Áron (prímtambura, tambura szamica, darbuka, ének), Eredics Benjámin (brácstambura, trombita, ének), Eredics Dávid (klarinét, szaxofon, kaval, prímtambura, basszprím-tambura, ének), Eredics Salamon (harmonika, furulya, hulusi, basszprím-tambura), Buzás Attila (tamburabőgő, csellótambura, tapan, ének)

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Wiedemann Bernadett (ének)
Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara
Magyar Rádió Énekkara (karigazgató Pad Zoltán)
Magyar Rádió Gyermekkórusa (karigazgató Dinyés Soma)
Vezényel: Vajda Gergely
MAHLER: III. (d-moll) szimfónia

19:30 : Budapest
Óbudai Társaskör

Karl Lorenz (hegedű), Dobozy Borbála (csembaló)
Liszt Ferenc Kamarazenekar hangversenye
Koncertmester: Tfirst Péter
VIVALDI: Arsilda, regina di Ponto (Arsilda, Pontusz királynője), RV 700
SCHUBERT: A-dúr rondó, D.438
VIVALDI: F-dúr concerto három hegedűre, RV 551
HIDAS FRIGYES: Csembalóverseny
HÄNDEL: B-dúr concerto grosso, Op.6/7
19:00 : Pécs
Kodály Központ

Kuti Ágnes, Megyesi Schwartz Lúcia, Horváth István, Bognár Szabolcs (ének)
Dr. Fodor Gabriella (zongora, orgona), Bajic Ágnes (zongora), Murin Jaroslav (mélyhegedű)
Szászi János (házigazda)
Pécsi Kamarakórus (karig.: Tillai Aurél)
Pécsi Egyetemi Kórus (karig.: dr. Lakner Tamás)
Pannon Filharmonikusok
vezényel: Tillai Aurél
"60 éves a Pécsi Kamarakórus"
VECCHI: Jó ez a fény
MONTEVERDI: Cor mio
SCHÜTZ: Ich bin eine rufende Stimme
JOHANN CHRISTOPH BACH: Ich lasse Dich nicht
ROSSINI: Salve o Vergine Maria
GRIEG: Ave maris stella
BRAHMS: Liebeslieder Walzer (részletek)
VIC NEES: Nuestra senora della soledade
JOHN RUTTER: Candlelight Carol
TILLAI AURÉL: Missa secunda – ősbemutató
KODÁLY: Budavári Te Deum
A mai nap
született:
1890 • Beniamino Gigli, énekes († 1957)
1890 • Lauritz Melchior, énekes († 1973)
1915 • Carelli (Krausz) Gábor, énekes († 1999)
1915 • Szvjatoszlav Richter, zongorista († 1997)