vissza a cimoldalra
2018-06-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4027)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60868)
Momus társalgó (6335)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Társművészetek (1255)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11277)
A csapos közbeszól (95)

Opernglas, avagy operai távcső... (20098)
Erkel Ferenc (1044)
Jacques Offenbach (471)
Pantheon (2229)
Bánk bán (2965)
Palcsó Sándor (214)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2768)
Erkel Színház (9339)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (892)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1424)
Franz Schmidt (3141)
Wagner (2593)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1234)
László Margit (149)
A díjakról általában (1026)
Élő közvetítések (7243)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Lukács Gyöngyi drámai szoprán (telramund, 2006-08-07 15:37:21)

   
2910   ladislav kozlok • előzmény2909 2018-04-04 22:49:28

Koszonom a választ.

2909   nizajemon • előzmény2908 2018-04-04 12:54:57

Hiperszenzitív a téma. A művésznő (szerintem)elképesztően szép nő,nőként bújik bele a karakterekbe,és kifejezően énekel.Említed a Giocondát.Ahogy emlékszem a darabra(Misura Zsuzsával láttam-hallottam),kutyaütő nehéz,atombiztos magas lágét követelő. (magam a direkció helyében,felajánlanám a művésznőnek,bár abban nem vagyok biztos,hogy okvetlenül el kellene énekelnie).

2908   ladislav kozlok 2018-04-04 11:04:21

Az elob végighallgattam Lukács budapest Nomáját. Jo volt visszaidézni emkékeimben ezt a gyonyoru eoladást. Ugyanaz a nagyszeru kifejezoero van a hangjának mint Callasnak. Ezt a felvételt a fiatalabb forumtársainknak nagyon ajánlom.

Tudom a hang változik és most már más feladatok várnak Magyarország Primadonna Assoluttájára. 

Kérem és kovetelem a Mao Igazgatoságátol, ujra legyen LUKáCS Tosca, Santuzza, aztán  Gioconda  vagy esteleg 1 Janáček fohosno.

 

2907   parampampoli • előzmény2906 2018-03-19 06:53:54

Már megint ez az értelmetlen felvetés...nyugodj meg, minden magyar énekes sokat szeretne szerepelni a MÁO-ban. Nem tudom hanyadszor jössz ezzel a vélelmezéssel, hogy biztos maga az énekes nem is akarja, hogy hívják.

2906   IVA • előzmény2903 2018-03-19 01:35:40

És tudható, hogy ő mennyit szeretne szerepelni a MÁO-ban?

2905   lujza • előzmény2903 2018-03-19 00:27:46

Abszolut egyetértek!

2904   david28 • előzmény2900 2018-03-18 09:53:56
2903   david28 • előzmény2900 2018-03-18 09:53:47

Fodor Bernadett szerintem az egyik legjobb fiatal énekes ma és botrányosan keveset foglalkoztatják, pedig nem sok igazi drámai mezzo/altmezzo rohangál az operában.

2902   Edmond Dantes • előzmény2899 2018-03-14 08:02:42

Operett, mint színpadi műfaj-topik/3537:

" Roppant igényes és színvonalas a zenekar és a kórus munkája, ha szabad mondanom: úgyszólván operai minőség! (karmester: Dinyés Dániel, karigazgató: Drucker Péter-Szabó Mónika)"

(Offenbach: Kékszakáll, Budapesti Operettszínház)

2901   Károly 2018-03-14 06:22:14

Nincs igaza annak, aki Dinyés Dániel vezénylését becsmérli! Jól vezényelt! Nem tudni, hogy  mennyi próba állt  a rendelkezésére, de a Gioconda keresztmetszet összeszedett, és  nagyon hatásos volt! Lukács Gyöngyi és Fodor Bernadett nem egészen egészségesen is az Opera legértékesebb hangjai,  duettjük elsöprő, lehengerlő volt! Miként Alexandru Agache nyomába sem ér senki, még megközelítőleg sem,  éneklés tekintetében!! A koncert körítést hagyjuk, van elég baja, problémája az operaháznak, hiába is tagadják! Nem minden olyan happy, mint ahogy azt a főigazgató próbálja beállítani! 

2900   lujza 2018-03-14 01:26:30

Aki szünetben elment, pont arról maradt le, amit érdemes volt meghallgatni, mert az első rész nagyon esetleges volt.

Fodor Bernadett évekkel ezelőtt énekelt már Erdát a Müpában, csodálatosan. Valaki akkor azt mondta nekem, hogy az Opera nem érdeklődik utána. Hát most lehetett hallani, hogy énekel még betegen is.

2899   Búbánat • előzmény2896 2018-03-13 21:37:54

"Lukács Gyöngyi okkal választhatta őt."

Szerintem is.

Dinyés Dániel a Budapesti Operettszínház első karmestere, a rendkívül sikeres Offenbach-nagyoperett, a Kékszakáll zenei vezetője és karmestere; az operett egyik szereposztásában Lukács Gyöngyi leánya, 

Lusine Sahakyan formálja meg Boulotte-ot:  jelentős és dicséretesen megoldott énekelnivalóival és színpadi játékkészségével kiemelkedett a darab második szereposztásából!

Lusine énekelt volna az operagálán: Boito operájából, a Mefisztofeléből Margit áriája várt rá; a Normában pedig édesanyjával együtt az Adalgisa-Norma II. felvonásbeli kettősében lépett volna fel (Lusine húga, Emma is csatlakozott volna hozzájuk Clotilde rövidke megszólalásában).

Ezeket az operarészleteket is Dinyés Dániel vezényelte volna el. Az ismert okok miatt az említett ária és duett elmaradt Lukács Gyöngyi jubileumi estjén, más darabrészletekre cserélődtek át.  

Dinyés Dániel és Lukács Gyöngyi  együttműködése,  ének- és zeneművészi kapcsolatuk elmélyítése döntően rajtuk áll;  ha úgy gondolják, mostani közös produkciójukat követően, további kibontakozására is esély adódhat; más közös munkákra is lehetőség nyílhat a jövőben.

2897   nickname • előzmény2896 2018-03-13 19:08:37

Ha meg egy hangversenyen senk sincs a topon valami miatt - mai előfordul a legnagyobbakkal is - akkor a karmester nem sokat tehet és nem lehet rajta számonkérni semmit. Ebben egyetértek. 

2896   nickname 2018-03-13 19:07:13

Sajnos nem jutottam el a hétfői hangversenyre, de Dinyés Dánielt hallottam Traviátát dirigálni - ami nagyon jó volt - és ő volt Kolonits operagálájának is a karmestere - ami meg egyenesen pazar volt és csodálatos. A zenekar is a topon volt és Dinyés Dánielt jó karmesternek ismertem meg. Lukács Gyöngyi okkal választhatta őt - nem túlzás azt állítani, hogy idővel kiemelkedő operakarmester is lehetne, ha kapna megfelelő lehetőségeket. A tehetsége, a felkészültsége, a szakmai tudása megvan hozzá szerintem. 

2895   telramund • előzmény2894 2018-03-13 11:40:35

Kire tetszik gondolni?Más karmester?Mit  kér számon egy karmestertől,amikor egy zenekar az agyonjátszott Végzet nyitányt nem tudja hiba nélkül lejátszani?

Aztán ha a hangerő a maximális kívánsága egy énekestől,hát abból volt bőviben.De líra annál kevesebb.Na hagyjuk.Ennyit sem akartam.Bár még fognak kiprovokálni belőlem egy két mondatot úgy érzem..mert az igazságtalanságot nagyon nem kedvelem, bárkiről is legyen szó.

2894   Livingstone 2018-03-13 11:21:01

A zenei megvalósítás nekem sem tetszett! Szerintem ehhez a programhoz egy más karmester kellett volna, egy jóval rutinosabb, különösen a Giocondához! Lukács Gyöngyi nagy formátumú énekesnő, aki még " holtában" is többet tud, mint sokan mások egészséges állapotban! A hang még mindig gyönyörű, nagyot szól és fényes. Megjelenése pazar volt. Sajnáltam, hogy Lusine lánya nem énekelt, akit az Operettben látottak- halottak után nagyon vártam. Helyette jött egy szemet gyönyörködtető, világszép modell, aki egy programon kívüli műből énekelt. Mint kiderült, ő a másik leány volt. A rendezés szerintem sem volt a helyzet magaslatán, összecsapottnak hatott, a sok fényképről azt sem lehetett tudni, hogy honnan, melyik színházból, milyen operákból valók! A többi énekes is tetszett, Fodor Bernadett nagy ígéret, remélem, hogy ezután többet fogjuk hallani! Agache az Agache, az egyszeri, a megismételhetetlen gyönyörű hang, Fekete Attila pedig A tenor! 

2893   Búbánat 2018-03-13 10:44:48

A televízió felvette a koncertet, kíváncsi vagyok, egy az egyben így adják-e majd le, ahogy tegnap este az Erkel Színházban hallottuk-láttuk?;-  ha kissé megvágnák amit lehet - és szabad -, netán húznának belőle, ami nem igazán jól sült el; megörökíteni (archiválni) az utókornak talán mégis a jót, a jobbat érdemes - és érdemli. 

2892   telramund • előzmény2889 2018-03-13 10:38:06

Na a karmesterrel aztán nem volt baj,inkább a zenekarral és egyéb tényezőkkel.Szerecsenmosdatásra nincs szükség.Ezt a koncertet le kellett volna mondani. !Senki nem állt a helyzet magaslatán,ki betegség ,ki egyebek okán.!Részletektől megkímélek mindenkit!Enzo áriájában pedig líra is van.Egy ária nem, arról szól ,higy megfújjuk a magas hangot!

 Azt ,hogy Dinyés Dánielen verjék el a port  több mint pofátlanság!

2891   Búbánat 2018-03-13 10:36:59

Öröm volt a Lamberto Gardelli és Medveczky Ádám vezényelte és általam igen preferált hajdani Gioconda-előadások zenei auráját ugyanitt az Erkel Színházban, most Lukács Gyöngyi jubileumi koncertjének keretei között - mégha válogatás (keresztmetszet)  erejéig -  magam számára felidéznem.  Nagyon várom a következő évadban Ponchielli operájának hosszú szünetet követő "feltámasztását", hiszen megvannak hozzá azok az énekeseink, akik megbirkózhatnak a feladat súlyával - Lukács Gyöngyi régi vágya teljesül(het) a címszerep megkapásával, s tegnap este - még egészségi gondjaival együtt is -  a szép szopránján megcsillogtatta mesterségbeli tudása javát: megmutatta nekünk, mekkora szerep Gioconda, milyen igényes énekelnivalókkal, milyen kihívás neki ez az új szerep, mely hősnőt gyönyörúség lesz (lehet)  megformálnia majd a színpadon - akár a most hallott remek énekes-partnerekkel együtt!

2890   ladislav kozlok • előzmény2883 2018-03-13 10:29:20

Luna grof cabalettaja- per me ora fatale.. nem volt a programon.

 

 

2889   Matyus 2018-03-13 10:20:42

Nekem így is, az első rész meghúzásával is tetszett a koncert, különösen a Gioconda rész!  Nem vitás, hogy a szerep Lukács után kiált,  drámai, átütő hangja miatt.  Jó volt Fodor Bernadett is, talán picit óvatosan énekelt, de róla is elmondták, hogy betegen vállalta a fellépést. Fekete Attila meggyőzően énekelte Enzót,  Agache világklasszis hangja remekül szólt Barnaba jeleneteiben. A karmestert találtam kissé visszafogottnak, nem élt együtt a zenével, sokszor lemaradt, vagy lehagyta zenekarával a szólistákat. 

2888   Beatrice 2018-03-13 10:12:57

Bár a Gioconda egyáltalán nem tartozik az általam preferált repertoárba, a Lukács-gálán a kitűnő művészek előadásában hallott részletek kedvet csináltak hozzá, és a jövő évadban meg fogom nézni, feltéve, hogy ez lesz a szereposztás. (A bérlettájékoztató szerint lesznek Giocondák.)

2887   david28 • előzmény2886 2018-03-13 07:52:38

Szerintem pedig értékelni kéne, hogy kiállt énekelni betegen is.Nem tudom, hogy Ön énekelt-e valaha (én énekelek), sajnos ez egy olyan biológiai dolog, hangszer, amit egy ilyen esemény akaratunkon kívül befolyásol negatívan.Nekem minden tiszteletem a Művésznőjé, hogy ezt így bevállalta, zokszó nélkül lemondhatta volna az egészet. Amúgy meg ez az ünnepelt ünnepe és estje, azt rak bele, amit akar.

2886   joska141 • előzmény2884 2018-03-13 07:39:01

Pont azért kell belőle "ügyet csinálni", mert ünnep!!! Az emberek azért mentek, hogy megtiszteljék az ünnepeltet, és egy az ünnephez méltó eseményen vegyenek részt.

Sokkal tisztességesebb lett volna, ha a műsorvezető már az elején bejelenti, hogy Lukács Gyöngyi művésznő jelenlegi állapotában csak a szívének nagyon kedves Giocondát vállalja, amit két részben fognak előadni.

2885   detto • előzmény2884 2018-03-13 00:48:28

Mobilról irtam, bocsi a félrenyomásokért.:)

2884   detto • előzmény2883 2018-03-13 00:46:25

Sajnos  nem volt egészséges Lukács Göngyi, de "hősnőihez" méltóan, végigcsinálta. Nyilván azért kellet az I.részt módoditani, hogy kibirja a II.részt.

Egy ilyen ünnep lévévn nem hizsem hogy kell ekkora ügyet csinálni ebből.

Egyébként a II. résznek 22h30kor lett vége!! Még egészségesen is elég lett volna a műsor II.részét teljesíteni. 

Abban igaza lehet, hogy a vetitések mindenkit megilletnek, tehát a rendező úgy kell elhelyezze a vásznat, hogy azt a távolabbi helyekről is láthassák. Azt is megjegyezném, hogy nem első eset, hogy a koncerten fellépők arca nincs fényben, ők maguk hiába állnak elől, gyakran arctalanok maradnak. ennek nyilván van szalmai megoldás-meg kellene találni. Egyre több a koncert-szerű előadás.

2883   joska141 2018-03-12 22:03:10

A várt „Lukács30” első részénél még egy rossz értelemben vett „vidéki hakni” is összefogottabb, egységesebb.

Az erkély utolsó soraiból hosszan lehetett látni Lukács Gyöngyi fiatalkori, nagyon izgalmas dekoltázsát. Arcát természetesen nem. Aki a színpadra vetített kép helyét meghatározta, úgy látszik, sohasem ült az erkélyen és nézte, hogy onnan mi látható a színpad hátsó részén elhelyezett, nagyméretű fényképből.

Természetesen az első rész műsora csak nyomokban emlékeztetett a különféle fórumokon – itt a Momuson, az Operaház honlapján, a helyben osztogatott szórólapon (a három mind más és más volt) – felsoroltakra.

Nem volt semmi Norma, nem volt semmi Álarcosbál, semmi Mefistofele, de volt – vetített – Ókovács Szilveszter és szintén vetített fiatalkori Madárdal és Végzet hatalma kolostorba vonulás. (Ez utóbbi a milánói Scala 1999.évi előadás részlete, rejtély, hogy előtte miért kellett az akkori összes szereplőt felsorolni, akik az adott részben nem is szerepeltek.)

Természetesen a vetítés hangerejét és az élő zene, ének hangerejét nem hozták egy szintre, a vetített részletek hangja, különösen a Madárdal, fémesen csengett.

De úgyszintén nem próbálták a zenekar és a szólisták hangját együttesen, mert az Aida részletben Agache hangját néha (sajnos többször is) elnyomta a háta mögötti zenekar hangja.

Sajnos Agache sem volt topon az első részben, Luna áriája – melynek második, gyorsabb részét nem is vállalta – közben nagyon sokszor lehetett hallani, hogy lélegzetet vesz, tördeli a dallamot és így tovább. Sajnos.

Volt viszont minden gálaestről elmaradhatatlan Végzet hatalma nyitány, mely játszása alatt feltehetően Lukács Gyöngyi fényképalbumából vetítettek különféle, minden magyarázó szöveg nélküli fényképeket, Lukács Gyöngyi gyerekként, aztán feltehetőleg az Ő gyerekei, Ő különféle ismert és nem ismert emberekkel, különféle ismert és nem ismert szerepekben, rendezésekben. Ahogy írtam, izgalmas volt nézni az erkélyről a különféle férfi és női fej nélküli torzókat, mintha egy vetélkedőn lennénk.

Bősze Ádám műsorvezető megköszönte Lukács Gyöngyinek, hogy betegen is vállalta a fellépést.

Miért vállalta, ha így nem tudott teljes értékű produkciót nyújtani?

Azt hiszem az egészet jól jellemzi, hogy az első rész 19,40-kor kezdett és 20,30-kor már a színházon kívül voltunk, záró taps és ruhatár után.

2882   ladislav kozlok 2018-03-12 09:27:57

Nagyon orulok a Muvészno mai koncetjére. Rémelem a MAO vezetosesége észbe kap és felveszi a Giocondát a repertoárjába.

2881   Búbánat • előzmény2879 2018-02-02 11:17:51

A Norma jeleneteiben Lukács Gyöngyi (Norma) - az első házasságából született - két lányával énekel majd együtt:

- az első jelenetben km. Sahakyan Emma (Clotilde)

- a második jelenetben, a kettősben: Sahakyan Lusine (Adalgisa)

2880   -zéta- • előzmény2879 2018-02-02 11:07:32

A művésznő két lánya közreműködik Adalgisa és Clothilde szerepében...

2879   Matyus 2018-02-02 10:18:34

Nagyon szép koncertet ígér a műsor, és külön kuriózum a Gioconda! A Norma jelenetekben kikkel énekel a művésznő? 

2878   nizajemon • előzmény2877 2018-02-02 09:20:46

Gioconda. Addig kellene elővenni,amíg vannak,akik el tudják énekelni.

2877   nizajemon • előzmény2874 2018-02-02 09:18:52

Nem alibi műsor,az szentigaz :)

2876   Károly • előzmény2874 2018-02-01 19:39:29

Nagyszerű műsor! 

2875   Búbánat • előzmény2874 2018-02-01 14:32:07

Gioconda - Lukács Gyöngyi:  a Magyar Állami Operaházban/Erkel Színházban teljes előadásért kiált; színpadra állítani a produkciót minél hamarabb...!!!

2874   -zéta- • előzmény2873 2018-02-01 13:38:43

A MÁO honlapjáról:

 

A gálaesten részletek hangzanak el Bellini Norma, Verdi Aida és Az álarcosbál, valamint Ponchielli Gioconda című operáiból.

Karmester: Dinyés Dániel 
Rendező: Aczél András 
Megbízott karigazgató: Csiki Gábor 
Közreműködik a Magyar Állami Operaház Zenekara és Énekkara


1. rész
Wagner: Tannhäuser – Erzsébet áriája a II. felvonásból (‘Dich, teure Halle…’) – Lukács Gyöngyi
Bellini: Norma – Norma és Adalgisa duettje a II. felvonásból (’Dormono entrambi… Deh! con te, con te li prendi…’) – Lukács Gyöngyi, Sahakyan Lusine, Sahakyan Emma Verdi: A trubadúr – Luna gróf áriája a II. felvonásból (‘Il balen del suo sorriso…’) – Alexandru Agache 
Verdi: A végzet hatalma – Nyitány 
Boito: Mefistofele – Margit áriája a III. felvonásból (‘L’altra notte in fondo al mare…’) – Sahakyan Lusine 
Verdi: Az álarcosbál – Amelia áriája a II. felvonásból (‘Ecco l’orrido campo… Ma dall’arido stelo...’) – Lukács Gyöngyi 
Verdi: Az álarcosbál – Amelia és Riccardo duettje a III. felvonásból (’Teco io sto… Gran Dio’) – Lukács Gyöngyi, Fekete Attila 

2. rész – Keresztmetszet Ponchielli Gioconda c. operájából 
Nyitány 
Kórus az I. felvonásból (‘Feste e pane!’) 
Gioconda, A Vak asszony és Barnaba tercettje az I. felvonásból (’E cantan su lor tombe…) – Lukács Gyöngyi, Fodor Bernadett, Alexandru Agache 
I. felvonás zárókórus (’Carneval! Baccanal!... Angele Dei…’) – Fodor Bernadett, Lukács Gyöngyi 
Nyitókórus és Barnaba barcarolája a II. felvonásból (‘Ho! He! Ho! He! Fissa il timone... Pescator, affonda l'esca …’) – Alexandru Agache 
Kórus, Enzo románca a II. felvonásból (‘Sia gloria ai canti... Cielo e mar!) – Fekete Attila 
Laura áriája a II. felvonásból – (‘Ho il cor gonfio di lagrime…’) – Fodor Bernadett 
Gioconda és Laura duettje a II. felvonásból (’È un anatema!’) – Lukács Gyöngyi, Fodor Bernadett 
Az órák tánca  
Méreg-ária a IV. felvonásból (‘Suicidio!’) – Lukács Gyöngyi 
Gioconda, Laura és Enzo tercettje a IV. felvonásból (‘Ecco il velen di Laura...’) – Lukács Gyöngyi, Fodor Bernadett, Fekete Attila 
Gioconda és Barnaba IV. felvonásbeli záróduettje (‘Ora posso morir...’) – Lukács Gyöngyi, Alexandru Agache 

2873   Búbánat • előzmény2872 2018-01-28 14:17:30

Annyit tudni lehet, hogy Lukács Gyöngyi jubileumi áriaestjén Marcello Giordani és Alexandru Agache is fellép. 
A gálaesten részletek hangzanak el Bellini Norma, Verdi Aida és Az álarcosbál, valamint Ponchielli Gioconda című operáiból.

2872   Matyus 2018-01-28 13:58:00

Tud- e valamelyikőtök közelebbit a márciusi Lukács Gyöngyi koncertről? A pontos műsor, és a fellépők érdekelnének! 

2871   parampampoli • előzmény2866 2017-07-09 20:07:48
De mekkora! Agache nem basszbariton, a Requiem szólója se, hanem basszus. Amit történetesen éneknek néha jó mélységű baritonok is. Amilyen Agache is.
2870   chenier • előzmény2866 2017-07-09 18:50:03
Az még nem olyan nagy baj, de azért a nevét nem kellett volna hibásan leírni!
2869   Búbánat • előzmény2865 2017-07-09 18:16:55
Ersekújvár polgármestere igyekszik más téren is felhívni magára a figyelmet:

a kifejezett ösztönzésére, tavaly és idén is – másokkal karöltve – a városába hozta/viszi a Házy Erzsébet Nemzetközi Tehetségkutató Énekversenyt – magának fenntartva a zsűri elnöki tisztséget.
2868   Klára • előzmény2867 2017-07-09 15:45:16
És legközelebb viszonzásul a székesfehérvári polgármester lép fel Érsekújvárban?
2867   Heiner Lajos • előzmény2865 2017-07-09 15:36:11
Nove Zamky nincs messze Székesfehérvártól, mondhatni, a távolság klein, ebéd után átugrik...
2866   Alvaro 2017-07-09 15:21:32
Agache nem basszbariton...marhaság...
2865   ladislav kozlok • előzmény2864 2017-07-09 14:05:20
Nem értem, hogyan kerult a három világsztár mellé Ersekújvár polgármestere, akit a legjobb esetben tenore leggieronak lehet nevezni.
2864   Búbánat 2017-07-08 20:36:54

Verdi: Requiem – 2017. augusztus 12., Székesfehérvár – Nemzeti Kegyhely

Közreműködik:

Lukács Gyöngyi – szoprán
Komlósi Ildikó – mezzoszoprán
Otokar Klein – tenor
Alexandru Agace – basszbariton

Alba Regia Vegyeskar (vezető: Kneifel Imre)
Primavera Kórus (vezető: Horányi Ottília)
Vox Mirabilis Kamarakórus (vezető: Zemlényi Katica)
Ars Musica Vegyeskar (vezető: Szabó Adrienn)
Budapesti Lantos Kórus (vezető: Gerenday Ágnes)

Alba Regia Szimfonikus Zenekar

Vezényel: Drahos Béla Liszt-díjas
2863   edessza 2017-06-29 14:03:42
Lukács Gyöngyit először a Végzet hatalma Leonorájaként láttam-hallottam, egészen fiatalon. A második hangnál tudtam, hogy nagy énekes!
2862   Károly 2017-04-26 10:47:43
A művésznőt mostanában kétszer is volt szerencsém látni az Erkel színházban, egyszer csodálatosan megindító Santuzzaként, másodszor pedig a férje nagysikerű Nabucco előadásán mindössze 4 székkel ültem arrébb tőle. Bevallom, nem tudtam megállni, hogy néha ne őt nézzem a színpad helyett!
2861   Búbánat • előzmény2860 2017-04-25 12:09:07
„Tessék mondani, merre van az Erkel Színház?”
2860   Búbánat • előzmény2853 2017-04-25 12:08:19
» [i] „Tessék mondani, merre van az Erkel Színház?” [/b] – kérdezte egy fiatal lány 1988 januárjában a Keleti pályaudvaron. «

Ez a sokszor sok helyen idézett, az operai berkekben immár „szállóigévé” vált kérdő mondatot Rajk András kritikus, újságíró írta le először az Új Tükörben megjelent, a pályakezdő Lukács Gyöngyi operaénekesnőről írt cikkének címében (alcím: „Leonóra – Lukács Gyöngyi”).
Akkortájt a szakmában és azon kívül mindenki az ifjú üstökös énekesnőről áradozott; azok a szerencsések – velem együtt - akik ott lehettünk az Erkel Színház ominózus Trubadúr előadásán.

Az éveit tekintve húszat be sem töltő Lukács Gyöngyi még Moszkvában tanult, a Csajkovszkij Állami Konzervatórium hallgatója volt. Legutóbbi itthonlétekor – írja Rajk –, Nyesztyerenko tudtával, meghallgatták az Operaházban. Nagyon szép hang – és tudja olaszul A trubadúr Leonóráját (nálunk olasz nyelven megy a darab). Petrovics igazgató megállapodott vele, hogy egyetlen előadáson elénekli. Kettő lett belőle – és ez a nagy történet. Az Erkel Színházban a szerepet olaszul tudó Leonórák közül egy sem állhatott rendelkezésre. Lukács Gyöngyi ekkor téli szünetét otthon töltötte a szüleinél, Győrben. Rajk András így folytatja írását: Telefon: - Nem tudna-e most beugrani?! Mindenki azt mondta Győrött: ez halálugrás, vállalhatatlan. Gyöngyi úgy tett, mint aki elismeri a jogos aggályokat. A szüleinek az füllentette: későbbi fellépésének a próbájára utazik fel Budapestre. A mindenben példátlan beugrás emlékezetes sikert eredményezett. S majd két hét múlva az eredetileg megbeszélt ’egyetlen’ előadás ugyanígy. (Szerencsére még Tokody Ilona ruhája is illett az ifjú Leonórára.

Gyöngyi rövid reagálása példás: - Köszönet a sikerért valamennyi mindenben segítőkész, tapasztalt partneremnek, Medveczky Ádám karmesternek és az első előadás Manricójának, Ilosfalvy Róbertnek kiváltképp, hiszen minden lépésemet, minden hangomat vigyázta, jobban izgult, mint én.

Lukács Gyöngyi, a magyar énekesművészet ígérete a tanév végén Moszkvából Szófiába megy – indul a nagyon tekintélyes nemzetközi énekversenyen. Ott is énekel részletet A trubadúrból. S Tatjánát is tanulja – oroszul. Aligha túlzó remény, hogy rövidesen ismét lesz róka közérdekű mondanivalónk. – fejezi be Lukács Gyöngyit bemutató és méltató írását Rajk András 1988-ban, az Új Tükör hasábján.

(A cikkhez tartozó fotón Lukács Gyöngyit és Kovács Pált /Luna gróf/ látni az előadás egyik jelenetében; a hetilap címlapján pedig teljes oldalt betöltő színes fotón a művésznő maga látható Leonóra szerepében).
2859   tiberio • előzmény2856 2017-04-24 16:01:00
Ott volt.
2858   ladislav kozlok 2017-04-24 10:54:14
Tisztelt muvészno,
A pozsonyi hodoloi és fanjai nevében sok boldogságot,egészséget, sikert kíván
Ladislav Kozlok
2857   Petyus • előzmény2856 2017-03-03 16:19:13
Ez könnyen elképzelhető. Az igényes, tökéletességre törekvő művésznő hasonló kvalitású dirigenst keresett.
2856   nickname • előzmény2854 2017-03-03 15:52:38
A művésznő férje fellépet Kolonits Klára gálaestjén és nem tartom elképzelhetetlennek, hogy Lukács Gyöngyi ott volt a közönség soraiban és esetleg ez alapján kérte fel Dinyés Dánielt, hogy ő legyen az ő gálaestjén is a karmester.
2855   Livingstone 2017-03-03 11:38:38
Állítólag a művésznő két énekes lánya is énekelni fog a híres anyukával együtt, és külön- külön is!
2854   Fabricius • előzmény2853 2017-03-03 09:16:19
Meglepett, hogy a karmester Dinnyés Dániel lesz! Ő nem a Kolonits művésznő férje?
2853   nickname 2017-03-02 20:24:11
Lukács Gyöngyi30 - jövőre az Erkelben.
2852   parampampoli • előzmény2851 2017-02-03 18:13:27
Lukács Gyöngyi lett volna már a premieren Liza, de külföldi feladatai miatt nem tudta mégse elénekelni. Személy szerint nagyon sajnálom, hogy Boross Csilla nem énekli, de örülök, hogy Lukács Gyöngyit mégse kerüli el a szerep.
2851   nickname 2017-02-03 17:39:16
Lukács Gyöngyit betették a Pikk dámába Lizának. Boross Csilla helyett.

2850   martuni 2016-12-02 06:30:05
Ez a könyv nem az a könyv, amit általában a művészéletrajzoknál megszokhattunk! Merőben más hangvételű, bizonyos témákról merészen boncolgató, a művész mély. emberi énjének feltárása pedig szinte példa nélküli.
2849   Cilike 2016-12-01 20:57:04
Én is kiolvastam. Ismertem már belőle részleteket, de így egyben még izgalmasabb olvasmány volt. Olyan tárgyilagosan, természetesen írt arról hogy egy énekes milyen nyomásnak van kitéve egész életében, ez az, amit eddig egy énekes önéletrajzi könyvében sem olvastam. Már a tanulmányai idején, hogy oda kell állni és énekelni, Nyesztyerenkonak, a moszkvai Konzervatórium tanárainak, a heti 4 vagy 5 főtárgy órán, aztán a meghallgatásokon, ahol nincsenek meg a megfelelő feltételek, ezt aki nem énekes, talán nem is tudja annyira átérezni. Borzalmasan nehéz ez, mindig hozni a lehető legjobb teljesítményt, mert ezen múlik MINDEN, ez az idegrendszer nagy próbatétele. És minden új helyen, ahol még nem ismerik, ahol kiváncsian méregetik.
Magam is tapasztalom sokszor, ha jön hozzánk egy vendég énekes, az első próbán, ahol a társulattal együtt van, MINDIG hanggal énekel, mert tudja, hogy mindenki hegyezi a fülét és ő ekkor teszi le a garast, ekkor alakítják ki róla a véleményüket a kollégák. Szóval, Lukács Gyöngyi nagyon érzékletesen és egyben élvezetesen ad képet, érezhető és szinte minden érzékszervvel átélhető képet egy világot járó, nagy színpadokon fellépő művész életéről. Aki azt hitte, hogy ez egy csillogó, könnyű élet, az alighanem át kell gondolja ezt a véleményét... Pont annyi bizalmas információt adagolt, ami ízléses volt, hogy közel engedje az olvasót, amennyire kell, de ne TÚL közel. Elolvastam volna kétsze ilyen hosszan is szívesen.
2848   Edmond Dantes 2016-12-01 15:00:44
Az elmúlt napokban Lukács Gyöngyi virtuális vendége voltam. Leültetett egy karosszékbe, ő is leült velem szemben, de nem ám háttal a fénynek, hogy ne lássam arcának, lelkének rezdüléseit! Elvégre egy "Énekes álarc nélkül" nem rejtőzködik, ő sem tette. Könyve szeretetreméltó és szeretettel teljes. Megtapasztalta, bőrén érezte, látja a világ, a szakma, a kollégák, a hozzátartozók, az emberek erényeit és gyarlóságát. Álarc nélkül és kendőzetlenül véleményt mond, közkinccsé teszi érzéseit, érzelmeit. Nem ítélkezik, csupán leteszi a garast. Saját hibáit, melléfogásait sem hallgatja el. Egy elképzelt Kékszakállúban, amiben talán még vár rá Judit szerepe (?), ő amolyan "női Kékszakállú", aki levetve bevallott zárkózottságát, befelé fordulását, könyvében sorra megnyitja előttünk valós és lelke szimbolikus ajtóit: gyerekkorától és szülei tragikusan korai elvesztésétől kezdve a leningrádi évek szépséges nehézségein és a pályakezdés olykor átugorhatatlannak tűnő -ám általa sikeresen átugrott!- akadályain keresztül a világszínpad fortélyos, sikerrel meghódított bugyraiig, hogy végezetül intim szférájába is beavassa az olvasót, visszafogottan, ízlésesen. Választékos, mégis olvasmányos, könnyed stílusban mesél és mesél és marasztalja kedves vendégét-olvasóját. Az igazán fontos szereplések közül talán csak Metropolitan-beli fellépéseiről hallgat, az öt Pillangóról és a hét Toscáról, amikből a Lincoln Center-beli "nagy" házban háromszor énekelte Toscát...éppen azt a szerepet, éppen annyiszor és csaknem napra pontosan 25 évvel azután, hogy ugyanazokon a deszkákon az általa is megemlített Sass Sylvia "félte és hitte az Istent".

Tisztelt Művésznő, kedves Gyöngyi: g r a t u l á l o k és köszönöm!
2847   Brunnhilde72 2016-11-03 06:18:53
A napokban kiolvastam Lukács Gyöngyi könyvét.Reggel 7-kor elkezdtem és késő délutánig csak olvastam és olvastam. Egyszerűen letehetetlen. Káprázatos pályafutása, nem mindennapi életútja mellett olyan kérdésekkel is foglalkozik,amelyekre más életrajzirók nem tértek ki. Mindez őszintén, szókimondóan, néhol kritikával. Nem felejtette el honnan indult, nem épített maga köré falakat. Nem egy elszigetelt álomvilágban él - mint sajnos néhányan ebben a szakmában. A könyv stílusa olyan közvetlen, mintha az énekesnő a kanapén ülve mesélne nekünk. Csak ajánlani tudom.
2846   telramund 2016-10-21 10:16:07
„Énekes álarc nélkül.”Ez Lukács Gyöngyi maga írta élet-és pályarajzának címe.Nagyon egyedi megközelítésben ,nagyszerű stílusban (hiába az olvasás,a nagy írók műveinek szinte teljes ismerete,akaratlanul is ad az embernek egy olyan többletet,amivel a gondolatait bő szókészlettel tárhatja az olvasó elé)íródott,pazar kiadású könyv szinte letehetetlen.Olvasás közben feltárul,hogy minden pálya -nemcsak az énekesi-tele van nehézségekkel,akadályokkal ,megalkuvásokkal.De egy olyan személy,mint Lukács Gyöngyi,aki mögött egy megdönthetetlen morális biztonság áll felvállalhatta ,hogy olyan témákat feszegessen,amiket előtte senki, soha nem tett vagy nem mert.Nem tudok csak általánosságban nyilatkozni,viszont javasolni tudom,hogy ,aki szereti az operát,kedveli a művésznőt olvassa el.Megrázó, egyben felemelő és nagyon elgondolkodtató.Kulcsregény tulajdonképpen legalább is azoknak ,akik ismerik a művészet ezen fertályát és az utóbbi évtizedek szereplőit.Operaéletünk meghatározó, írányító,szereplő személyeit!
Pár hete írtam egy másik énekes könyvéről.Azt írtam várom a női oldalt: megérkezett!!
2845   Károly 2016-10-20 20:38:35
Ma én is megvettem a Művésznő könyvét, és idő hiányában csak egy- két részbe tudtam kicsit beleolvasni. Különleges atmoszférája van ennek a könyvnek, ami pár sor elolvasása után is azonnal a hatása alá tudja vonni az olvasót.
2844   martuni 2016-10-19 21:15:58
A könyv csodálatos! Én tegnap este óta olvasom, de alig bírom letenni! Hallatlanul őszinte vallomás egy nagyon nagy művésztől, egy nagy lelkű embertől, és egy nem akármilyen sorsról!
2843   Petyus 2016-10-19 15:25:38
Elnézést a duplázásért. Az utóbbit kérem törölni. Sajnálom, hogy a könyvborítót nem tudtam berakni.
2841   Petyus 2016-10-19 15:18:20
Kis túlzással, még érződött a könyvvön a nyomdaszag. Szombaton délután kaptam meg, előtte való nap jött ki a nyomdából. Először, jó szokásom szerint csak ízlelgettem a kötetet, köztük a rengeteg fényképet. Ezek a fotók a művésznő emlékezetes előadásain készültek a világ különböző nagy operaszínpadain. Aztán, találomra leragadtam egy fejezetnél, majd haladtam tovább, hol előre, hol vissza. Minden fejezet önálló egység, egymástól független téma, mégis kerek egész. És ezek a fejezetek együtt alkotnak képet Lukács Gyöngyi, világhírű drámai szopránunkról. Szkatlan stílusú ás hangvételű könyv, egyes szám első személyben, merthogy a művésznő önmaga vetette papírra élete történetét. Hogy mi a meglepő és a szokatlan benne? Az őszintesége. Hogy keresetlen szavakkal önmagát sem kímáli, amikor nehéz helyzreteit, elhamarkodott döntéseit mondja el, vagy amikor, szembe került a szakmai féltékenységgel, acsarkodással, vagy amikor az igen ígéretesen induló hazai karrirjét átmenetileg elvágta a féltékenységek, fúrások miatti mellőzöttség, hogy aztán jó néhány évvel később kapja csak vissza az őt megillető helyet dalszínházunkban. Sok mindenről szó esik a könyvben, a külföldi vendégszereplések emelkedett pillanatain keresztül az is, hogyan ismerkedett meg élete párjával a nehéz válás után, és arról is, emiatt is megszólásukkal is szembe kellett nézniük. De boldogan élnek, és számukra ez a legfontosabb. A könyvet tegnap Győrött, a művésznő szülővárosában mutatták be, a budapesti hivatalos bemutató jövő kedden, október 25-én, 16.30-kor rendezik az operashopban.Ezzel a néhány gondolattal hívom fel az írott és elektronikus média kulturális szerkesztőségeinek a figyelmét a rendezvényre, de legfőbbképpen Lukács Gyöngyi művésznőre, akinek életpéldája követendő lehetne a feltörekvő művészgeneráció számára.

2840   Kicsi Liú 2016-10-06 10:10:58
A keddi dalestért nagy köszönet Lukács Gyöngyinek és Farkas Gábornak. A monoton, fárasztó és kiábrándító hétköznapok után egy olyan felemelő ünnepi előadást kaptam, amire hosszú ideje vágytam. Csak a csodálatos zene és a gyönyörű hang, minden zavaró körülmény nélkül. Nagyon élveztem!!!
2839   ladislav kozlok • előzmény2838 2016-10-06 08:27:33
Tokéletesen egyet értek Veled. Még csak annyit, hogy a muvésznonek tokéletes a szovegmondása és orosz kiejtése.Nagyszeru kifejezo ero birtokában van.Ezzel a dalestel bejárhatja egész Europát.
2838   telramund 2016-10-05 15:57:13
Én nem nagyon rajongok a dalokért ,legyen az nép-vagy műdal.Ennek okán többször is nekifutottam a műdal irodalomnak nem sok sikerrel.Viszont az emberi énekhang a hobbim Így nem egy dalestet kisebb ,nagyobb élvezeti döcenőkkel végighallgattam.De ,hogy is állhattam volna ellen egy Edita Gruberovának,Obraczovának,Theo Adamnak,Peter Schreiernek,Nyesztyerenkonak,Jonas Kaufmannak.Könnyebb dolgom volt azokon az estéken,ahol szláv dalok szerepeltek ,mint akkor ,amikor a német dalirodalom számomra igazán örömöt nem okozó darabjai.Természetesen pontosan értettem az énekes vonzalmát adott dalhoz,élveztem a hangját, kifejezésmódját.Erre csak élő koncert formájában mutatok hajlandóságot.
A sors megint elém hozott egy felvállalást,megkedvelési lehetőséget Lukács Gyöngyi és szenzációs zongorakisérője Farkas Gábor két nagy orosz zeneszerző dalaiból kialakitott műsora okán.
Csajkovszkij 13, Rachmanyinov l0 tíz dala hangzott el az estén két ráadásszámmal.Utóbbiak közül jellemző módon az első számomra feltette az „i”-re a pontot.
Lukács Gyöngyi ,miként tudjuk nagy drámai hősnök színpadraviteléve után ,gyönyörű hangjával és világjáró operai múltjával vállalkozott erre a feladatra.Azaz 23 dal eredeti nyelven történő ,óriási formátumú előadására (kotta nélkül).Jött ,énekelt és győzött.Meg tudott győzni,hogy a daléneklés ugyanúgy sajátja ,mint operaszerepei.Ott volt a dráma , a könnyedség, a keserűség a vidámság,ahogy a dal kívánta.Érezni lehetett,hogy nagyon nagy élvezettel csinálja, amit csinál.Aztán pontosan tudta,hogy számára a szlávdal-út a megfelelő.
Orosz lélekkel énekelte ezeket a nem éppen vidám dalokat(Bár Richard Strauss vagy Wagner dalai is ott lehetnek egy más koncerten).És a ráadást azért említettem meg,mert kilépve a műsort adó dalokból egy könnyedebb dallal,más stílussal váltani tudott,amit csak a nagyon nagyok tudnak megtenni.
Kítűnő partnerre talált a zongoraművész Farkas Gábor személyében.
A közönség nagy ovációja nem maradt el!Dal rajongó nem lettem(genetikailag nem vagyok kódolva),de egy nagyszerű estével gazdagabb igen!
2837   Búbánat 2016-09-27 10:08:00
Lukács Gyöngyi és Farkas Gábor dalestje

FIDELIO.HU, 2016.09.22. 10:18

A Kossuth-díjas operadíva, Lukács Gyöngyi a Zeneakadémia Liszt-díjas művésztanárával, Farkas Gáborral ad október 4-én dalestet a Solti Teremben. A koncert első felében Csajkovszkij, majd Rahmanyinov dalművészetébe nyerhet betekintést a hallgató.
2836   telramund • előzmény2835 2016-08-15 13:29:00
Egy másik közlemény ,meg karácsonyra jelzi a megjelenést.
2835   parampampoli 2016-08-14 15:32:19
Egy közlemény szerint október közepén jelenik meg a Művésznő önéletrajzi kötete az Attisz kiadó gondozásában. Korábbi rádiós és internetes interjúi alapján minden bizonnyal érdekes olvasmányra készülhetünk.
2834   ladislav kozlok • előzmény2832 2016-08-05 18:38:15
Koszonom
2833   Károly 2016-08-05 15:13:40
Fantasztikus dalok és nagy program. A zongorista is jól csengő név!
2832   Kicsi Liú • előzmény2831 2016-08-05 13:08:24
Az alábbi linkre kattints, és legalul bal oldalon van az online jegyvásárlás.
2831   ladislav kozlok • előzmény2830 2016-08-05 11:37:36
Fantasztikus program. Hogy lehet jegyet szerezni?
2830   Kicsi Liú 2016-08-05 11:21:55
Lukács Gyöngyi új műfajban!
A program gyönyörű, érdemes lesz meghallgatni.

http://zeneakademia.hu/hu/klasszikus/-/program/lukacs-gyongyi-es-farkas-gabor-20161004-1900
2829   tollnok • előzmény2828 2015-04-19 11:45:50
Köszönöm! Eddig vacilláltam, mert tavaly nem volt a legjobb a produkció - igaz akkor Héja vezényelt - és Kiss B. se volt jobb formájában, úgy látszik Ráliknak is érett a szerepformálása, de így most már én is kíváncsi vagyok az előadásra és még jövő hét vasárnap meg is tudom nézni a délelőtti előadást. Ez már a harmadik pozitív beszámoló, amit hallok az idei Jenufáról.
2828   telramund 2015-04-19 09:29:59
Janácek Jenufa Operaház 2015.04.18.!
Frenetikus esete tanúja volt a majdnem tele Operaház.Janácek műve sötét drámát hordoz,gyönyörű zene, nagyszerű hanszerelés és ha egy olyan karmester kezébe kerül a tegnap este vezénylő Graeme Jenkins a partitúra minden csodája a felszínre került.Ehhez perszee kellett a kitúnően játszó zenekar is!
minden szerepelő a helyén(talán csak Bretz Gábor szerepeltetésést nem értettem és ebben a kisebb szerepben sem győzőtt meg,hogy egy basszus )A többi kisebb szerepe alakítója is kitett magáért,mind ének, mind a szerepformálás tekintetében.
Mindkét tenor Kiss B Attila és Bándi János nagyszerűen énekelt és játszott.Janácek Kiss B –nek írta ezt a szereper (Steva Buryja).
Rálik Szilviáról el nem tudtam képzelni Jenufa szólamát.Megkövetem!Már az első felvonásban nagyszerű lírai mozzanatai voltak, melyek a második felvonás drámájában kulminált nevel anyjával zajló jelenetben,de nagyon szépen énekelte a finalét is.Nagy gratula!
És akkor jöjjön az este meghatározó egyénisége Lukács Gyöngyi.Szerep és személy nagy találkozása.a Sekrestyésné!Azt a drámát ,amit minden mozdulatával,hangjával közvetített operatötrténeti
esemény!Ilyen második felvonást,amit a négy szólista produkált még nem hallottam.De olyan is ritkán fordult elő,hogy a közönségnél érezni lehetett a feszültséget a közönség felé bocsájtott energiákat a színpadról..Néma csönd, egy köhögés ,pisszenés nem volt csak a dráma és a nagyzserű éneklés.Lukács Gyöngyi nem egy matróna volt( hangilag sem egy kiénekelt szoprán,mint általában dívik koros énekesnőkkel énekeltetni),hanem egy nagyszerű megjelenésű asszony,aki semmitől sem riadt vissza,hogy nevelt lánya szégyenét eltitkolja és megoldást találjon .Rálik Szilviával való közös szereplésük felejthetettlenné tette ezt az estét.
De ugyanilyen hatásos volt a Sekrestyésné önmarcangolása a harmadik felvonásban.
Jenufa zárójelenete az énekesek, a zenekar az opera legmagasabb régiójába emelte ezt az estét!
Fantasztikus zene ,amit persze tudtam régebbről, hiszen nem az első Jenufa volt ,amit hallottam.
Még van 3 előadás,akinek módjában van menjen el és érezze az opera diadalát!!!!!!
2827   Werbőczy 2014-09-04 08:58:33
A hírről 2 dolog jutott nekem is az eszembe.
Hogy megérdemelten esett rá a választás, és hogy lám, a szakma választott!
2826   Brunnhilde72 2014-09-04 08:36:38
Gratulálok, Lukács Gyöngyi megérdemelten nyerte el az örökös tagság cimet. Hiába ha valamiről hozzáértők döntenek, akkor az a méltó helyre kerül.
2825   Fabricius 2014-09-02 11:58:24
A kuratóriumban nem akárkik ülnek, csupa nagy énekes, balettműészek és dirigensek. Szavazatukat sem akárkire adják le, és ez bizony így van rendjén. Gratulálok!
2824   yatu92 • előzmény2823 2014-09-02 11:11:38
Én kétszer, főpróba meg 13-án, majd mesélek és véleményt cserélünk. A Művésznőnek is, a másik két örökös tagnak is gratulálok.
2823   Janus 2014-09-02 10:38:06
Én csak a harmadik előadásra megyek, de már nagyon várom, hogy ismét hallhassam-láthassam együtt Lukács Gyöngyit és Agachet színpadon! A művésznő pedig megérdemelte az örökös tagságot.
2822   Búbánat • előzmény2821 2014-09-01 23:24:15
Dettó...
2821   parampampoli • előzmény2820 2014-09-01 23:11:28
Gratulálok! Az évadot én is vele kezdem. (Cavalleria)
2820   IVA • előzmény2819 2014-09-01 21:52:51
Gratulálok! Az új örökös taggal indítom az évadot.
2819   Livingstone 2014-09-01 15:32:14
Az Operaház örökös tagja lett Lukács Gyöngyi Kossuth- díjas operaénekesnő. Isten éltesse a művésznőt és még nagyon sok sikert kívánok neki!
2818   IVA • előzmény2815 2014-05-09 03:56:58
Én is élveztem ezt az interjút. Lukács Gyöngyi tárgyilagos és nem álszerény, őszinte és kellemes beszélgetőpartner volt, akárcsak sok-sok évvel ezelőtt, egy fél éjszakán át tartó éjszakai rádióműsorban, a néhai Kolozsi Béla vendégeként. A művészetét illusztráló felvételek is szépek. (A műsort a jelzett időn belül hallgattam meg, csak megkésve nyugtázom.)
2817   Fabricius • előzmény2813 2014-04-25 14:34:52
Ddddde igaza van sok mindenben! A szakmai szemléletén kívül érdekes a gyermekkor , a magán élet és az énekesek rivalizálása, valóban olyan kitárulkozó egyenességgel, ahogy művész szájából nem gyakran hangzik el ez, és így!
2816   Károly 2014-04-25 09:48:48
Kényes témákat is boncolgató beszélgetés, amikről LGy a tőle megszokott nyíltsággal és őszinteséggel vall.
2815   parampampoli • előzmény2813 2014-04-24 22:22:48
Innen egy-egy kattintással 4 részben meghallgatható egy hétig!

http://www.klubradio.hu/index.php?id=162
2814   Livingstone • előzmény2813 2014-04-24 12:23:45
volna!
2813   Livingstone 2014-04-24 12:21:31
A Klub Rádión példátlan, döbbenetesen jó másfél órás internú hangzott el a művésznőve! Érdemes utána keresni! Családján és Kelen Péteren kívül senkit nem nevezett néven, mégis tudni, hogy kikről beszélt! Még hallgattam vona!
2812   IVA • előzmény2802 2014-03-25 05:00:44
Lukács Gyöngyi a Halhatatlanok Társulatának tagja.
2811   Károly 2013-12-19 11:32:22
Úgy látom, hogy ez Lukács Gy. Művésznő topicja. Akinek valós vagy vélt sérelme van, menjen a Párbajtérbe! Az a hely való a csatározásokra!
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Erkel Színház

Billy Elliot - A musical

18:00 : Budapest
Győri Nemzeti Színház

"Győri Táncfesztivál"
VENEKEI MARIANNA, TENNESSEE WILLIAMS, DÉS LÁSZLÓ: A vágy villamosa

19:00 : Budapest
Erkel Színház

Billy Elliot - A musical

19:00 : Budapest
BMC Koncertterem

Kristóf Réka (ének)
Szüts Apor (zongora)
MOZART: D´Oreste, d´Aiace az Idomeneo c. operából
MOZART: Fantázia és fúga
SMETANA: Och, jaký žal az Az eladott menyasszony c. operából
BIZET: Je dis que rien a Carmen c. operából
LISZT: XI. Magyar rapszódia
JOHANN STRAUSS: Klänge der Heimat a Denevér c. operettből
KODÁLY: Zöld erdőben
KODÁLY: Tücsöklakodalom
KODÁLY: A csitári hegyek alatt a Székelyfonó c. daljátékból
BARTÓK: Piros rózsát szedtem én
LIGETI: Öt Arany-dal (Csalfa sugár, A legszebb virág, A csendes dalokból, A bujdosó)
GERSHWIN: Fascinating rhythm, The man I love, Swanee
RICHARD STRAUSS: Fünf kleine Lieder op. 69 (Der Stern, Pokal, Einerlei, Waldesfahrt, Schlechtes Wetter)
MOZART: h-moll Adagio
RICHARD STRAUSS: Tavaszünnep op 56. No. 5
A mai nap
történt:
1947 • Az Albert Herring bemutatója (Glyndebourne)
született:
1819 • Jacques Offenbach, zeneszerző († 1880)