vissza a cimoldalra
2018-10-19
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4071)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61156)
Társművészetek (1278)
Kedvenc előadók (2824)
Milyen zenét hallgatsz most? (24998)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Momus társalgó (6348)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11291)
A csapos közbeszól (95)

Zenetörténet (239)
Zenei események (993)
Kiss B. Atilla (177)
Operett, mint színpadi műfaj (3716)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (592)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1118)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1505)
Franz Schmidt (3198)
Charles Gounod (220)
A hangszerek csodálatos világa (182)
Élő közvetítések (7454)
Gioacchino Rossini (1019)
Opernglas, avagy operai távcső... (20146)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2932)
Kelemen Zoltán, operaénekes (90)
Simándy József - az örök tenor (552)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (sphynx, 2006-08-02 23:35:16)

   
2924   telramund • előzmény2923 2018-10-08 10:53:15

Off.Tegnap láttam azt a Toscat.Valóban remek volt!Pedig a tenoron kívűl egy énekes nevét sem ismertem.

2923   ladislav kozlok • előzmény2922 2018-10-08 10:25:46

Koszonom a pár napi beírásodat, így nem mentem el a moziba és hála Haandelnek egy jo Toscát láttam és hallottam Helsinkibol. 

2922   telramund 2018-10-07 12:01:56

Pár nappal ezelőtti beírásom  ide is kiteszem.A látvány sem sokat javított számomra az előadás mínőségén.Talán Antonenkoról írnám,hogy nem volna szabad engedni énekelni.Na meg Amonasrot sem.A többi változatlan.A nagy Netrebko pedig énekelhetne néhány pp-t is,mert Aida szerepében írva vagyon.Azt ,hogy a nílusparti ária C-jét jól énekelte  egy volt koloratúrnál nem nagy ügy.Mimikája pedig kétféle.Uncsi.

"Na ennél az Aidánál hallottam száz jobbat!Lehet a látvány némit változtat,de nagyon elfogultnak kellene lennem ahhoz,hogy Netrebkot vagy Antonenkot ünnepelni tudjam. A nagy díva hangja  olyan kemény lett,mint egy 3 napos zsömle.Piano még előfordult ,de egyetlen pp sem.Érzelmek pedig az északi sarkon.Antonenkoról pedig jobb ,ha semmit nem írok,mert itt sokan el vannak tőle ájulva.Igen mérsékelt sikere volt.(A premieren is) Rachvelishvili is csak az Amneris képben tetszett.Igazi sznob előadás.Na várjuk a látványt!Bár az utolsó képet még egyszer nem szenvedem végig valószínűleg"

2921   Edmond Dantes 2018-10-07 11:23:05

Eljött hát a nagy pillanat a new yorki Metropolitan közönsége számára és az én számomra is. Tavalyi salzburgi bemutatkozása után Anna Netrebko most a Lincoln Centerben is elénekelte Aidát, talán immár végleg belépve a drámai szoprán fach szerepkörbe. A színpadi keretek nem éppen újak, bár nehezen támadhatók:  Sonja Friselli régi rendezésének látható célja ma is érvényes lehet: a világ első számú operaházának színpadán legyen a leghatalmasabb díszlet, ott mozogjon a legnagyobb kórus és statisztéria, lehetőleg nyílt színi taps fogadja a színpadképeket (fogadta), szóval minden legyen superbGianni Quaranta díszletei és Dada Saligeri jelmezei is ennek a legaidább Aidának a készséges szolgálatában állnak. Talán igazuk van: nem ismerek még egy olyan operát, ami annyira ellenállna bármiféle értelmezésnek, újításnak, mint az Aida. Elefánt ugyan nem jelent meg, de lovak igen, meg seregnyi "egyiptomi" és "etióp" katonaság és népség, udvartartás és papok, mindenféle rendű és rangú szereplők sokasága. Nicola Luisotti nem kimagaslóan és/de a Netrebko-feast fényét nem elhalványítva irányította zenekarát (remek fúvós szólókat hallhattunk!) és kórusát. Az ítélkezési jelenetben számomra újdonság volt, hogy Ramphis és csapata csak a verdiktre jön elő, a vádak háromszori ismertetése a színfalak mögött, hangszórókon keresztül hullik Radames fejére. A papnők tánc helyett csupán harci díszekkel ékesítették fel a csatába induló hadvezért és az etióp gyerekek táncát is egyetlen felnőtt táncospár lejtette el. Amnerist bizonyára nem hódította meg a kissé pocakos férfi szólista. A nagy balettbetét viszont -részben felülről vetítve- hatásos volt.

De mit számít mindez, amikor mindenki Annája énekel, játszik és él a színpadon!? Amennyire meg tudtam ítélni, a díva mostanra valamennyit (vissza)karcsúsodott, többnyire ólomsúlyú énekestársaihoz viszonyítva látványosan. A Ritorna vincitor-ária nagyobb részét sajnos teljesen "elmosta" a technika ördöge, a service error azaz a közvetítés szünetelése miatt belépője értékelhetetlen. Remekbe sikerült viszont a szinte végigénekelt harmadik felvonás, az O patria mia-végi cé -ha nem is Leontyne Price-i súllyal és terjedelemben, de- megvolt és a II. felvonás concertatójában is szépen átszólt hangja az együttesekben. Jelenléte hangsúlyos, színészi játéka most is sugárzó. Számomra a (másik) nagy reveláció Anita Rachvelishvili Amnerise. A nem túl előnyös külsőt és arcberendezést egy szempillantás alatt megbocsátottam neki, amint először megszólalt. Ezt az éjfeketén izzó, de ha kell, puhán olvadékony, minden regiszterében tökéletesen kiegyenlített, gyönyörű hangot nem lehet kifejleszteni: ezzel születni kell, ha még van hová,  továbbfejleszteni és karbantartani. Rachvelishvili szereplése minden percében uralja a színt, akár több száz szereplő között ül vagy áll, de még a III. felvonásban is érezzük jelenlétét, amit pedig csak elindít és bezár egy-egy mondatával. IV. felvonásbeli duettje Radamesszel majd szóló nagyjelenete életre szóló operai élmény! A közönség falrengető ovációval honorálta teljesítményét.  Netrebko és Ő, Ő és Netrebko: értük érdemes sokadszor is megnézni Verdinek a Boccanegra mellett e tán legplebejusabb művét. Aleksandrs Antonenko januári pesti Otellójáról akkor a legnagyobb elragadtatással szól(hat)tam: annál keserűbb volt csalódásom tegnapi Radamese hallatán. Az Otellóban megcsodált erényei itt teljesen hiányoztak vagy érvényüket veszítették: a hatalmas, nyers hang nemcsak a nyitó áriát rontotta le (a végén zavaró fortéban kivágott magas bével), hanem későbbi megszólalásait is, az alakítás a záró O terra addio-ban -talán még pár hamis hanggal is súlyosbítva?- érte el mélypontját. A végén gyéren tapsoló, itt-ott búzó, dermedt közönséggel ő maga is dermedten nézett farkasszemet...erre senki nem számított, ő sem, a hallgatóság sem, mellesleg én sem. Indiszpozíció? Szereposztási tévedés? Hanyatlás? Tegnap este nem derült ki. Nem tetszett különösebben Quinn Kelsey nagy, de fakón zörgő, dobozból jövő-kellemetlen hangú Amonasrója sem. Az etióp királynak nem muszáj sem szépnek, sem szép hangúnak lennie, de ő számomra mindkét vonalon alulteljesített. Dmitrij Beloszelszkij korrekt, de nem kimagasló Ramphist hozott, Ryan Speedo Green megfelelő Király. A két debütáns Gabrielle Reyes (Papnő) és Arseny Jakovlev (Hírnök) volt.

Anna és Anita, Anita és Anna: két csoda. két csoda.

Verdi: Aida, MET, 2018. október 6. élő közvetítés a MüPa Fesztivál Színházábó

2920   ladislav kozlok • előzmény2919 2018-02-20 14:30:33

Lemondta, mert már nem tudja. Már a nevezetes salzburgi eloadásban vokális problémák voltak az 1.felv. nagy áriában.   

2919   telramund 2018-02-20 13:15:39

Netrebko lemondta a párizsi 3 Traviatát vírus fertőzés miatt.Marina Rebeka énekel helyette.Így scalabeli Violettákkal elvált a szereptől.(Mellesleg Párizsban már többször lemondott pl Il trovatore.)

2918   IVA • előzmény2902 2018-02-06 22:08:45

Ha lehet hinni a tudósító hűségének Nyetrebko szavaihoz, az énekesnő nem azt állítja, hogy nem szereti a Toscát, hanem azt, hogy nem a kedvenc szerepe.
Pályája után egyébként Callas sem nyilatkozott szeretettel erről a szerepről, grand guignolnak nevezve a darabot. (Ha lehet hinni a róla szóló irodalomnak.)

2917   Heiner Lajos • előzmény2915 2018-02-06 21:28:47

Így van.

2916   Heiner Lajos • előzmény2915 2018-02-06 21:28:36

Így van.

2915   telramund • előzmény2913 2018-02-06 20:01:59

Kolonits Klára per pillanat a világ legjobb koloratúrja.Írom ezt úgy ,hogy ismerem alaposan a felhozatalt.Technikájával,ami maga a tökéletesség közvetíti a lírát és a drámát egyaránt . Ott a csodás hangszíne,ragyogó megjelenése és a rendkívűl széles paletta ,amivel megajándékozza közönségét.

2914   telramund • előzmény2912 2018-02-06 19:52:30

Akkor bizonyára szereti Paccini Maria Tudor című operáját is!

2913   bermuda • előzmény2912 2018-02-06 19:32:56

A mi Kolonits Kláránk énekli  csodásan a belcanto szerepeket. Ő az igazi koloratúr szoprán.

 

2912   bermuda • előzmény2911 2018-02-06 19:09:18

Jómagam a belcanto  operák imádója vagyok, s nagy csalódás volt a Bolena. a Puritani alakitása... elvárásomat az igazi koloratúr szopránok felvételei után bizony nem  teljesitette.  lehet, h van C-je de  Elvirának magasabb hangok kellenek. jelenleg Mosuc aki ezeket kiválóan énekli...

2911   telramund • előzmény2908 2018-02-06 15:44:34

Nem azt írtam, hogy vérbeli koloratúr volt,hanem hogy koloratur szerepeket énekelt .a magas C-je pedig jelenleg is bombabiztos!

2910   ladislav kozlok • előzmény2909 2018-02-06 15:23:11

 

Csinálja. amit gondol - de ne nagyon nyilatkozzon  a sajtonak.

 

2909   Heiner Lajos 2018-02-06 14:45:55

Alulról súrolja az ötvenet. Callas óta szoprán ennyit nem ért el. Csinálja, amit gondol.

2908   nizajemon • előzmény2906 2018-02-06 14:16:34

Szerintem sosem volt vérbeli koloratúr.A Met-ben nem tegnap énekelte a Puritánok Elviráját,és már akkor is hibádzott fent valami.Gyönyörű,puha lírai szoprán,klassz magassággal.

2907   ladislav kozlok • előzmény2904 2018-02-06 13:26:26

A belcanto nem teszi tonkre a hangot, nem voice wrecker /lásd Gruberova, Kolonits/ de viszont a Turandot és Abigaille  az lehet. / lásd L.Rybárska a pozsonyi opera volt primadonnája/.  

2906   telramund • előzmény2905 2018-02-06 13:07:30

Miért ne lettek volna meg a magasságai,hiszem koloratúr szerepeket énekelt.A magas regisztere az egyetlen ,ami biztos pont napjainkban .A közép-lágéja nem jó már most sem és hogy nagyobb legyen rendesen sötétit is,de hátulról szól.Ettől függetlenül nem kellene sem Turandotot sem Abigailt énekelnie

2905   nizajemon • előzmény2904 2018-02-06 12:53:18

Szerintem sosem volt meg a magassága ezekhez a szerepekhez.Javallnám neki,hogy énekelje felváltva Turandotot és  Abigélt,és nem kell sokáig várnunk a harangszóra,mely a hangját temeti.

2904   ladislav kozlok • előzmény2900 2018-02-06 12:07:50

NetrebKo kijelentette, hogy nem akar már Anna Bolennát és a tobbi Tudor szerepet énekelni - ezeket hanggyilkosnak tartja/ voice wecker/, spinto szoprán szerepkben szeretne jeleskdni  de viszont szeretne Turandotot éd Abigaillt énekelni, Ki érti ezt ?

2903   ladislav kozlok • előzmény2902 2018-02-06 11:37:29

Azt hiszem, hogy nem érzi jol magát a Tosca szerepében. Nem neki valo a verizmus, amirol már Ppp forumtársunk írt.

2902   márta 2018-02-06 10:58:09

Ez érdekes. Én még nem találkoztam énekesnővel, aki ne szerette volna Tosca szerepét. Még azok között se, akiknek nem egyáltalán nem való.

2901   Edmond Dantes 2018-02-06 09:26:31

A hírt = Netrebko ROH-Forzáját már tavaly nyáron belengette a cikkíró.

2900   telramund 2018-02-06 08:48:30

Posted By: Francisco Salazar January 31, 2018

Anna Netrebko Confirms New Roles

Anna Netrebko has confirmed she will be performing “La Forza del Destino” at the Covent Garden under Antonio Pappano

The soprano noted in a recent interview with Opera di Voci that while she believes the role is for a spinto soprano, Pappano convinced her to do it. In the interview, Netrebko also noted that she was thinking of doing “Don Carlo” but was waiting because she believed the role of Elisabetta needed a bigger sound.

Other roles she revealed included Abigaille in “Nabucco,” the title role of “Turandot” and Amelia in “Un Ballo in Maschera.”

When asked about returning to Wagner, the soprano confirmed she would sing Elsa once more in Bayreuth but did not plan on singing anymore Wagner. As for the Bel Canto repertoire, she noted that “Anna Bolena” was a voice wrecker and would not complete the Tudor cycle.

She also said that while Tosca is not her favorite role, there are contracts to sing the role all over the world

Anna Netrebko has confirmed she will be performing “La Forza del Destino” at the Covent Garden under Antonio Pappano.

The soprano noted in a recent interview with Opera di Voci that while she believes the role is for a spinto soprano, Pappano convinced her to do it. In the interview, Netrebko also noted that she was thinking of doing “Don Carlo” but was waiting because she believed the role of Elisabetta needed a bigger sound.

Other roles she revealed included Abigaille in “Nabucco,” the title role of “Turandot” and Amelia in “Un Ballo in Maschera.”

When asked about returning to Wagner, the soprano confirmed she would sing Elsa once more in Bayreuth but did not plan on singing anymore Wagner. As for the Bel Canto repertoire, she noted that “Anna Bolena” was a voice wrecker and would not complete the Tudor cycle.

She also said that while Tosca is not her favorite role, there are contracts to sing the role all over the world

2899   Haandel 2018-01-08 18:29:02

Corriere della Sera, 8 gennaio 2018 

2898   telramund • előzmény2897 2018-01-07 09:00:03

Ali látta a konceretet .pontosan  érzehető 2016-óta Eyvazov  fejlődése és Netrebko

fachváltásának anomáliai kevésbé jelentkeztek,de már ott vannak.

2897   Haandel 2018-01-06 16:39:14

Konzert aus der Suntory Hall Tokyo 2016
Anna Netrebko und Yusif Eyvazov
6. Jänner 2018 | um 22.45 Uhr | 3sat

2896   telramund • előzmény2895 2018-01-06 12:19:11

Nem senki védőügyvédje nem vagyok!De betegesen nem is üldözök senkit csak azért mert jobb oldali.A véleményem  itt- ott olvashattad a Netrebo féle előadásról.Akkor viszont megértheted,hogy a Momus kritikával nem értek egyet!

Viszont úgy látom Te nagyon is ebben a szerepben  mutatkozol.

2895   ladislav kozlok • előzmény2890 2018-01-06 11:53:18

Miota vagy az igazgato bácsi vedoudvédje ?

2894   Héterő 2018-01-06 04:12:00

Мисс Кубань - 88  2. helyezett
Másfél órás film a linken.

2893   Momo • előzmény2892 2018-01-05 15:53:40

Ó, ezek mind süketek, vagy le lettek fizetve...

2892   Cilike 2018-01-05 15:37:31

Egyet elmondhatok: az énekkaron belül akivel csak beszéltem az előadásról, mindenkinek tetszett. Mindenki el volt ragadtatva Annától. Mindenki azt mondta, hogy Eyvazov teljesen korrekt volt. Mindenki szerette a karmestert. Ezek mind zenészek, énekesek, többségükben zeneakadémiai vagy azzal azonos értékű végzettséggel. A korrektség kedvéért.

2891   nizajemon • előzmény2890 2018-01-05 14:05:22

Egy mákszem politikát sem vittem bele.

Akkor már ketten vagyunk,akik úgy érezzük,hogy máshol volt a bibi.

 

2890   telramund • előzmény2889 2018-01-05 13:31:55

Nem kellene a politikát mindig belekeverni mindenbe!Ez a levél nem Netrebkoról szól,hanem egy ember reakciója,akinél betelt a pohár egy másik személlyel szemben.Jogosan ,jogtalanul?Igaza van ,nincs igaza?Ezt mindenki döntse el!

De a zsigeri gyűlölet ami árad felé viszonylag szelíd reakcióban öltött testet.A kommunikáció nagy mestere ezt el kell ismerni.

2889   nizajemon 2018-01-05 13:25:47

Érdekes ez a levél. Az írója számos rokonszenves és feltétlen támogatandó lépéssel alapozta meg a személye felé irányuló szimpátiámat,majd olyan érzésem támadt egy idő után,mint azokkal szemben is,akik helyzetbe hozták.Körülbelül azonos pályán mozog kommunikációban,mint a mostani kormánypártok.Erős tévedésnek érzem,hogy főigként így reagál egy-több-sok kritikára,mivel (szerintem),ez nem az ő feladata.Megteheti.Persze,hogy meg.(Valamiért olyan érzésem van,hogy nem Netrebko és az elmaradt Vörös Szilvia értékelés a bibi).

2888   telramund • előzmény2887 2018-01-05 11:37:55

Aki írta annak igen!De lehet másnak is,mint ahogy neki is vannak hasonló kijelentései.A kritikát mkét oldalon viselni kell.Na ehhez már kelll kurázsi!Ebben pedig "néném" jobban áll.

2887   ladislav kozlok • előzmény2886 2018-01-04 16:41:23

Hát én nem tudom ki a niemand, de  -ppp- biztos nem. 

2886   Búbánat 2018-01-04 14:31:36

Anna után, 1-ben Ókovács szerint az opera - 2/55. levélária Kedves Tatjána Néném!

Origo.hu - 2017. január 4.

„[…] És a hang egészen hangszerszerűen szólt! Ha már megpöki tenyerét és szakmaiasra veszi a figurát a -ppp- rejtjelű ítész (mit is jelent ez? talán köpködőt?), hadd írjam le, hogy az egyvonalas oktávban használt, finoman mellékevert mellrezonancia egészen egyedi, törésmentes átmenetet adott, és sosem engedte eltűnni vagy erőlködni a szopránt. A magasságok szárnyalók voltak (hogy ne lenne csengés? hahahaha!), és amiről egy árva említés sem esett: a csodálatos deklamálás! A pergetett, olaszos „r"-ek is dieskaui precizitással voltak részei az előadásnak, és valójában a szöveg plasztikusságában, a kifejezés ebből is fakadó árnyalataiban sem tudott senki Anna nyomába érni. Persze, Eyvazov se, de két tényt szögezzünk már le: Yusif a saját erejéből jutott Salzburgig, a Manonig, ahol Netrebkóval összekerültek, s hogy egy ilyen biztos technikájú tenorra bármikor szükségünk volna. Csöppnyi bizonytalanság csak azért van bennem, mert nem tudom, elég lenne-e egy? (Nem, nem volna elég.)

De végre mindegy is. Jöhet a szokásos nyavalygás, régen holt bezzeg-énekesek és bezzeg-élmények teljesen hasztalan és (ráadásul) komolyan vehetetlen felemlegetése. Ugye, nem akarja senki azt mondani, hogy egy negyven éve befogadott (pl.) Renata Scotto-élmény hatására leszögezhető, hogy Anna Netrebko az illető művész saruszíját sem lenne méltó megoldani? Meg hogy a comprimario-szerepekre a nyugdíjból hívjunk vissza egykori kollégákat? Vagy tényleg úgy gondolja bárki, visszajön az az idő, amikor egy Gregor József Börtönőrt énekelt? Persze, vasfüggöny mögött, SONY-CBS lemezen, ami Pesten készült, és Marton Évával, José Carrerassal – művészi nagyságról és személyes jófejségről tanúságot téve. Főszerepesekkel ezt nem illik megcsinálni – ezért is comprimario a szereptípus neve, sajnálom, ha ezt sem érti. Azt írja végül: ha nem arra a szerepre jön Anna, amire (ő) gondolná, és nem Eyvazov nélkül, akkor inkább ne is jöjjön... no comment...

Néném, és az i-re mégis az teszi fel a pontot, ahogy emberünk ott, a gyáva pennaforgatók ítélőszékén egy szót sem pazarol az est magyar csillagára, Vörös Szilviára, aki nemcsak, hogy a jövő nagy magyar mezzoszopránja lesz, de már most is felnő a feladathoz! Nem mond róla semmit, s ez mindennél többet mond. Néném, szépen kérem, ne küldjön többet cikket ettől az úrtól, aki saját névtelenségét immár nímandságra váltotta.

„Zsdú átvétá, kák szálávej létá!" – és immár mind tudjuk, Ön is, én is, hogy aki igazán jól énekel, azt nem gátolja, hanem segíteni is képes az Erkel Színház hatalmas tere.

Szilveszter

 

2885   Búbánat 2018-01-01 11:19:46

Anna Netrebko és Yusif Eyvazov operaszerepben lépett az Erkel színpadára - fotók

/bdpst24.hu/

2884   Edmond Dantes 2017-12-31 10:19:04

Fáy Miklós írása a 2017. december 29-ei Andrea Chénier-előadásról.

2883   Edmond Dantes 2017-12-31 10:14:01

Netrebkoék Budapesten ünnepelték házassági évfordulójukat.

2882   Edmond Dantes 2017-12-28 11:53:13

Anna N(y)etrebko(ék) már Budapesten van(nak).

2881   Búbánat 2017-12-22 15:26:45

„Kapcsolódások” – Először énekel teljes operai szólamot Budapesten és először lép az Erkel Színház színpadára.  

Anna Netrebko december 29-én az Andrea Chénier koncertszerű előadásában formálja meg Maddalena de Coigny szerepét – s ezzel egy régi hagyományt folytat-

(Opera magazin – 2017. november-december – Filip Viktória)

Idézek a cikkből:

„[,,,] Apropo, turné. A Netrebko - Eyvazov - Bignamini trió összeszokott formáció. Az elmúlt években már abszolváltak egy hosszú ázsiai koncertkörutat, és a sztárpár első budapesti, 2016-os koncertjén is közösen léptek fel, ráadásul épp a Magyar Állami Operaház Zenekarával. Az együttműködés olyannyira gyümölcsöző volt, hogy ez a szimfonikus együttes kísérte Netrebkót és Eyvazovot a nyár végi, berlini Waldbühnén rendezett hangversenyen – és természetesen őket halljuk a decemberi Andrea Chénier-előadáson is.

Anna Netrebko és Yusif Eyvazov így válaszolt lapunknak:

  • A berlini Waldbühnén adott koncert egyszerűen csodálatos volt, a művészi energiák elképesztőek voltak. Az opera gerince mindig a zenekar, és nagyon izgultunk, hogy a Magyar Állami Operaház Zenekarával léphetünk fel. Nagyon várjuk már, hogy ismét együtt dolgozhassunk ezekkel az érzékeny muzsikusokkal! Az Andrea Chénier egy gyönyörű zenére íródott csodálatos történet, és ezt a sok-sok szépséget szeretnénk megosztani a budapesti közönséggel. Ígérjük, nagyon sokat fogjuk gyakorolni a milánói Scalában, mielőtt Budapestre érkezünk! A koncertszerű verzióról szólva elmondhatjuk, hogy nagyon sokat adunk elő áriákat és jeleneteket hangversenyen. Megalkotni ugyanazt a varázslatot, kosztümök, fények és díszletek nélkül – az egyik legnagyobb kihívást jelenti, de ez a munkánk. Azt akarjuk, hogy mindenki, aki a közönség soraiban ül, olyan elevenen érezze át ezeket a karaktereket, ahogyan mi is tesszük. Nagyon szeretünk egyébként együtt dolgozni. A hangunk igen jól szól együtt, ezért a színpadra lépés mindig vidámságot is hoz magával. Mindegy, mi az, mi mindig megünnepeljük egymás sikereit, mert a legfontosabb dolog számunkra az, hogy boldog életet élhessünk.”

Elchin Azizov – aki Gérard megformálója lesz a koncertszerű előadáson – ugyancsak nyilatkozott a lapnak. Gondolataiból idézek:

„A decemberi előadás lesz budapesti debütálásom, amelyre különösen nagy örömmel készülök. Sokszor hallottam a kollégáimtól, hogy a magyar közönség mennyire figyelemre méltó, hiszen értik és szeretik is a klasszikus zenét. Egy opera koncertszerű megszólaltatásának előnyei és hátrányai is vannak. Az énekesnek egyrészt kényelmes, mert csak a hangjára kell koncentrálnia, másrészt azonban a díszletek és a színpadi mozgások térélményének hiánya nehezebbé teszik a színházi közeg megteremtését, Hasonló a helyzet a nézők szempontjából is: ez egy jó lehetőség a gyönyörű zene befogadására, a hallgató elmerülhet a saját képzeletvilágban, de valakinek a hangok mellett a látvány is nagyon fontos. Abban azonban bizonyos vagyok, hogy a december 29-i produkció nagy esemény lesz mind a nézőknek, mind az előadóknak.”

2880   Edmond Dantes • előzmény2877 2017-12-18 10:41:40

Privátban válaszoltam.

2879   parampampoli • előzmény2878 2017-12-18 08:59:09

Ez 10 évvel ezelőttii felvétel, evidens, hogy jól énekelte. Ez még a berobbanás utáni korszak. Idén februárban a Scalában szintén nagyon jól énekelte, fergeteges sikerrel, bár hangilag az egy kicsit más Violetta volt. Nem nagyon, de érezhetően, és nem csak abban, hogy elhagyta Sempre libera Esz-ét, amit korábban gyakran megcsinált. De már régen se mindig.

2878   lujza 2017-12-18 01:56:27

Nem tudom, ma hogy énekelheti, de itt nagyon szépen tette:

https://www.youtube.com/watch?v=rkWYiT31mQY

2877   Klára • előzmény2876 2017-12-17 11:48:11

Bocs, lemaradtam valamiről? Bejelentette, hogy nem énekel több Violettát?

2876   Edmond Dantes 2017-12-16 22:54:32

Anna Netrebko utolsó Violettái: Rame Lahajjal és Plácido Domingoval 2018. február 21, 25 és 28. Karmester: Dan Ettinger.

2875   Klára 2017-12-08 12:10:54

A tegnap esti megjegyzésem itt is megállja a helyét!

"Az  M5 adón most ért véget a 3. felvonás, eddig bírtam nézni, most csak hallgatom. Nem tudom, hogy a rendezés rossz-e, vagy Yusuf ripacskodik, de a játéka rettenetes, Az 1. felvonás áriáját úgy énekelte és mozogta végig, mintha önmagát parodizálná. Réveteg tekintettel néz a semmibe, túlmozgásos, hangja bizonytalan - két határ között csúszkál, néha eltalálja az igazit. Netrebko présel, úgy tűnik, mintha tele szájjal, bocsánat, gombóccal a torkában énekelne. Kicsit kevesebbet kellene vállalnia!  A Mamma morta ária rettenetes. Salsi meg sem közelíti a müncheni színvonalat. Az egész olyan, - bocsánat - mintha egy tizenkettedik rangú amatőr együttes  előadását látnánk. Kevesebb mozgás, kevesebb vonaglás több lenne. (lehet, hogy ez az olasz temperamentum, de nekem sok9

Taps, virágeső - volt már ennél nagyobb siker is!"

Ha valakit érdekel. https://www.youtube.com/watch?v=fuuYM78ddH0

 

 

2874   telramund 2017-12-07 20:47:11

Scala ezen a színvonalon ,hogy mutathatja magát a világnak.Riccardo Chailly úgy vezényelte le a két felvonást,hogy egy pillanatra sem engedte a közönséget tetszésnyílvánításra.Jobb is!A 3 főszereplő egyenrangúan rossz.Eyvazov matt ,csúnya hangon kínlódja a szerepét,semmiről sem szól,miként Netrebko Maddalenája  sem.Netrebko kicsit pihenhetne.Gombócos éneklése  az első felvonásban kifejezetten idegesítő volt.Csúnya középhangok,elvékonyodott magas regiszter, számos helyen disztonálás.Talán a második felvonás kettősében mutatott eddig néhány hangot ami a régi Netrebkot idézte és ez nagyon kevés.Salsi is eddig árnyéka önmagának Münchenhez képest.Ez a Chenier eddig nem az én Chenier előadásom.

Véleményem a végére sem változott.Rém gyenge előadás volt!

De a szervezés ügyes!Hiába bukni nem lehet ,ha jó a hátszél!De igazán nem Eyvazov a csalódás.Tőle nem sokat vártam ,kb annyit is kaptam.Netrebko pedig

óriási csalódás!

2873   Búbánat • előzmény2854 2017-12-07 15:34:26

Az M5 csatorna sugározza ma éjjel

2017. december 7. csütörtök 21:15 - 23:25

A milanói Teatro la Scala évadnyitó előadása –

Umberto Giordano: Andrea Chénier

Négyfelvonásos opera

Szövegét Luigi Illica írta.

Vezényel: Riccardo Chailly.

Közreműködik: a Milanói Scala Ének- és Zenekara.

Rendező: Mario Martone

Szereposztás:

André Chénier, költő - Juszif Ejvazov (tenor)

Coigny grófnő - Mariana Pentcheva (mezzoszoprán)

Madeleine, a lánya - Anna Nyetrebko (szoprán)

Gérard – Luca Salsi (bariton),

Bersi, egy mulatt nő - Annalisa Stroppa (mezzoszoprán),

Mathieu - Francesco Verna (bariton),

Roucher, Chénier barátja - Gabriele Sagona (basszus),

Fouquier Tinville, közvádló - Gianluca Breda,

Dumas, a Jóléti Bizottság elnöke és Udvarmester - Riccardo Fassi,

Fleville - Costantino Finucci (basszus),

Egy ellenzéki - Carlo Bosi,

Madelon, egy öreg asszony - Kutasi Judit (mezzoszoprán),

Schmidt - Romano Dal Zovo (basszus),

Abbé - Manuel Pierattelli (tenor)

 

2872   Klára • előzmény2871 2017-10-15 13:54:12

És a csatolt adatok alapján a nézők/hallgatók a  szolídabb árakon sem tolonganak!

2871   Edmond Dantes • előzmény2870 2017-10-13 08:25:44

Így igaz:  "ennyi pénzért csak jót fog  HALLANI!" És amit még hozzá lehet tenni: csak jót fog LÁTNI! Mármint nem a színpadon, az a premier közönségnek talán kevésbé érdekes. Hanem pl. a foyerban és a másnapi lapokban: egymást, a ruhakölteményeket, ékszerkollekciókat + a tudat, hogy "én is ott voltam, engem is láttak". Így volt ez mindig, így van ez persze ma is, máshol is: STOP Operabál, MET-opening night stb. Hiába no: gyarlóság, asszony (és ember!) a neved :-) ...de bárcsak ez lenne a legrosszabb dolog a világon. Tegnap inkább csak jelezni akartam, hogy Ms. Netrebko és Mr. Eyvazov szolidabb áron is eldalolja Milánóban a Chéniert...

2870   telramund • előzmény2869 2017-10-12 19:28:26

A Scala téli nyitány mindig is nagy sznob felvonulás volt ,van, lesz.Miután csillagászati árakon kellnek el a jegyek,aki számít Itáliában ott kell lennie és természetesen ennyi pénzért csak jót fog  HALLANI!Még Eyvazov fémtorkát is.

2869   Edmond Dantes • előzmény2854 2017-10-12 10:17:50

Ehhez két megjegyzés:

1) Olaszország is jobban teljesít :-)

2) Nézd csak meg a további Chénier-előadások jegykínálatát! Segítek: dec. 10. 387 szabad jegy, dec. 13. 277 szabad jegy, dec. 16. 241 szabad jegy, dec. 19. 175 szabad jegy, dec. 22. 583 szabad jegy, jan. 2 . 459 szabad jegy, jan. 5. 256 szabad jegy. Ja és minden jegykategóriában nagyjából tizedannyiért mint a dec. 7-ei opening night-on = legdrágább jegy 300€. 

2868   Klára 2017-10-12 10:14:42

Lehet, hogy megköveznek, de én leginkább az érzelmet és a szerepek átélését hiányolom benne! Tiszta hangon, szépen énekel, de nekem mindig a Hoffmann meséi Olympiája jut eszembe!

2867   Búbánat • előzmény2866 2017-10-12 10:09:33

Dehogy, csak annyit jegyeztem meg, hogy Melinda nem, Szilágyi Erzsébet talán, Crescimira is lehetne - drámai szoprán szerepeket ma már olyanok is énekel(het)nek, akikről tudjuk, nem azok...

2866   nizajemon • előzmény2865 2017-10-12 09:51:05

Ez most komoly,hogy te is drámai szopránnak hallod????

2865   Búbánat • előzmény2863 2017-10-12 09:37:54

Igen, ez a szerep nekem is eszembe jutott; annak tudatában is, hogy elfogadom Telramund megjegyzését, amit az érzelem kifejezésre juttatásának követelményéről írt; Szilágyi Erzsébet akkor már inkább, mint Melinda, én Crescimira szerepében még el tudnám képzelni az István király című Erkel-operából. Nem hosszú szerep, de drámai szólam, egy lemezfelvételre szívesen megnyerném Nyetrebkót.

2864   Robesz • előzmény2862 2017-10-12 08:45:06

Ezzel nem vagy egyedül :)

2863   IVA • előzmény2860 2017-10-12 00:05:19

Szilágyi Erzsébet szerepére behívnám próbaéneklésre.

2862   telramund • előzmény2854 2017-10-11 20:24:30

Ez a nagyfokú médiafelhajtás következénye.Számomra Nyetrebkot,aki ebben lubickol inkább ellenszenvessé teszi,mint szimpatikussá.Persze laikus nézőpontom szerint.

2861   telramund • előzmény2860 2017-10-11 20:21:36

Egyik sem!Amilyen érzelem Erkel női figuráihoz illik Nyetrebkonak nincs!

Nem véletlen azon szerepek sora ,amire  le volt szerződve és visszalépett.Pl a Norma Londonban.(miszerint nem tud azonosulni a figurával)

2860   Búbánat 2017-10-11 19:15:52

Szerintetetek Erkel valamelyik operájának női szerepre írt szólama "jól állna" Nyetrebkónak? Eljátszadozom a gondolattal...

2859   smaragd • előzmény2857 2017-10-11 18:56:24

:-)

2858   IVA • előzmény2856 2017-10-11 17:21:17

Az olyan mint a santitabernacoli?

2857   Heiner Lajos • előzmény2855 2017-10-11 17:06:39

Antituberculomitot szed.

2856   Heiner Lajos • előzmény2855 2017-10-11 17:06:36

Antituberculomitot szed.

2855   József Miklós 2017-10-11 16:00:55

Láttam a Zeffirelli Bohéméletet... Nem nagyon lehet elhinni, hogy Mimi tbc-s, pedig nagyon sötét árkokat rajzoltak a szeme köré...

 

2854   parampampoli • előzmény2853 2017-10-10 23:33:41

Hogy mi lesz belőle, azt nem tudjuk, de a Scala évadnyitó Chenier-re a 3000 eurós jegyek is pár óra alatt elfogytak. (???)

2853   telramund 2017-10-10 23:12:31

Hiába Anna Nyetrebko a történelem nagy asszonya is szeretne lenni.Összehozza Oroszországot az USA-val.Putyint még megértem,de mit szól ehhez az amerikai first lady?Na meg a strapához Nyetrebko hangja?

2852   IVA • előzmény2851 2017-10-10 22:54:42

Milyen praktikus a két színház földrajzi közelsége! Mint a széles ívű híd pillére, igazán bekapcsolódhatna a projektbe a Magyar Állami Operaház.
Nyilván meglepetésként tartogatják a rajongók számára, hogy Radamest, Heródest és a Lohengrin címszerepét Eyvazov fogja énekelni.

2851   Búbánat 2017-10-10 22:24:02

Anna Nyetrebkóval készít közös produkciókat a Met és a Bolsoj

FIDELIO.hu 2017.10.10. 14:03

A zenetörténetben először három operát állít színre közös erővel a keleti és a nyugati világrész két uralkodó színháza.

Verdi Aidáját, Richard Strauss Saloméját és Wagner Lohengrinjét állítja színpadra a New York-i Metropolitan és a moszkvai Bolsoj, a három operát a két város közönsége 2019 és 2022 között láthatja. (Bár erről szó még nem esett, lehetséges, hogy az előadások élő közvetítéssel itthon is láthatóak lesznek, ahogy a Met annyi más produkciója is.) A két társulat egyesített kreativitással és technikai eszközökkel hozza létre az operaelőadásokat.

A teljes szereposztásokat és a készítők névsorát még nem jelentették be, de azt már tudni lehet, hogy az Aidát a Tony-díjas Michael Mayer, a Salomét a német Claus Guth, a Lohengrint pedig az angol Phelim McDermott rendezi.

Az orosz szopránénekesnő,Anna Nyetrebko mindhárom operában énekel majd,

az Aidában és a Salomében címszerepeket, a Wagner-műben pedig Elzát.

A New York-i előadások karmestere Yannick Nézet-Seguin lesz, aki a 2021/22-es évadtól az intézmény zeneigazgatója. Moszkvában Tugan Sokhiev áll a pulpitusra. A Bolsoj Balett egyébként 1959-ben járt először a Metben, és azóta rendszeresen vissza is tértek, így az együttműködés nem egészen előzmény nélküli.

 

2850   Búbánat 2017-09-16 13:31:06
Az M5 csatornán láthatjuk ma éjjel:

22:00 – 1.30 W. A. Mozart: Figaro házassága

(W. A. Mozart: Le Nozze di Figaro, 2006)

201'45''

Német operafilm

Rendezte: Brian Large, Claus Guth

Szereplők:

Ildebrando D`Arcangelo (Figaro, a gróf komornyikja)
Bo Skovhus (Almaviva gróf)
Dorothea Röschmann (Rosina grófné)
Anna Netrebko (Susanna, szobalány)
Christine Schäfer (Cherubino, apród)
Marie McLaughlin (Marcellina, házvezetőnő)
Patrick Henckens (Don Basilio, énekmester)
Eva Liebau (Barbarina)

„Egy majdnem füstbe menő esküvő zűrzavaros eseményeit briliáns szellemességgel elmesélő opera középpontjában Figaro és tűzrőlpattant szerelme, Susanna áll. Házasságra készülnek, ám a gróf kiszemelte magának a lányt. A grófné viszont éppen az ő segítségükkel kívánja megleckéztetni csapodár férjét. Emberi érzelmek, vágyak, álmok és megcsalattatások egész arzenálja látható, amit Mozart kiegyensúlyozott, választékos zenéje sok iróniával, és még több humánummal ábrázol.”

2849   Robesz 2017-09-11 18:00:44
Ha valkit érdekel, az én jegyem eladó :)
2848   ebera • előzmény2836 2017-09-11 11:30:43
Ma is felbukkant még jegy az Operaház honlapján, ha valaki nagyon szeretne venni, megtalálja ott.
2847   Edmond Dantes • előzmény2845 2017-09-09 14:06:20
Oké, velem meg lehet egyezni! Osztozunk, szünet után nekem a házaspárból nemcsak a jobbik, hanem a szebbik jut(na) bővebben :-)
2846   ebera • előzmény2842 2017-09-09 10:48:54
Kedves Alvaro! Kérlek, nézd meg üzeneteidet!
2845   lujza • előzmény2838 2017-09-08 02:21:15
Az ária tényleg szép, de ha addigra már jól felmérgesítem magam, nem biztos, hogy lesz kedvem meghallgatni. Különben is Alvaroval értek egyet, Harteros sokkal szebben énekli ezeket a szerepeket. A szálkásabb hangja ellenére, nem mellesleg azért is, mert a lelkét is bele tudja adni a szerepeibe.
2844   telramund • előzmény2842 2017-09-07 19:05:06
Én is így gondolom.
2843   Edmond Dantes 2017-09-07 13:44:05
Forza-Leonóraként láttam...Kaufmann nélkül...nekem bejön Harteros kicsit talán -hogy is mondjam- szálkás, néha nekem éles(nek tűnő) hangja és rokonszenves személyisége is. Huh és mindezt a Netrebko-topikban írom le, aki aztán sok minden, de szálkás...hát az nem. Hangja sem, alakja sem.
2842   Alvaro 2017-09-07 11:43:48
Lényegesen közelebb áll a hangi karaktere Aidához és Maddalenához mint Netrebkoé... Netrebko úgy tért át a drámai szoprán szerepkörre, hogy erre az adottságai messze nem predesztinálják.
2841   telramund • előzmény2839 2017-09-07 11:38:22
Mondjuk egy Tosca igen ,de nem egy tenor opera,mint az Andre Chenier.Egyébként Harteros nekem tökéletesen bejön Aidaként is Maddalenaként is.Kaufmannról ne is beszéljünk!
2840   Alvaro 2017-09-07 08:52:24
A lemondás veszélye mindig benne van... de inkább vállalom. Kinek a pap kinek a papné... nekem ők...
2839   Edmond Dantes • előzmény2837 2017-09-07 08:38:01
Csak aztán pórul ne járj! Mesélhetnék...avagy jobb ma egy Eyvazovval súlyosbított Netrebko mint holnap...mint holnap (Bécsben) ki tudja, ki? A Harteros-Kaufmann müncheni álompár nagyon jó...ha működik és nincs lemondás. Mesélhetnék...
2838   Edmond Dantes • előzmény2832 2017-09-07 08:34:32
Tudni nem tudom, hogy érdekel-e, de feltételezem, mert nagyon szép ária. És mindenesetre készen állok :-)
2837   Alvaro 2017-09-07 07:50:10
Egyszer volt már ilyen, hogy jegyet kínáltam eladásra és akkor többen nehezményezték, hogy ez nem a vatera...ezért szabadkoztam... hogy miért Bécsben nézem? Mert Kaufmannt nem lehet J.E - hez hasonlítani, Harterost pedig kiváló énekesnőnek tartom, mindehhez Otto Schenk pazar, korhű rendezése. Már volt szerencsém látni korábban a darabot Bécsben, Norma Fantinivel és a megboldogult Johan Bothával
2836   IVA • előzmény2830 2017-09-07 02:13:09
Miután a pesti előadásra minden jegy elkelt, már nemigen lehet választani.
2835   IVA • előzmény2829 2017-09-07 02:11:09
Nem a legmegfelelőbb helyre írni, ez valamiféle önmérséklet? Amikor vannak legmegfelelőbb helyek is: Erkel Színház-, illetve Bánk bán-topic. (Ez csak ajánlat volt.)
2834   IVA • előzmény2823 2017-09-07 02:06:04
Ugyanez jutott eszembe a szünetben való távozásról. („Ön Egyiptomból jön, uram, s nem látta a piramisokat?” – Wedekind: A tavasz ébredése)
2833   lujza • előzmény2830 2017-09-07 01:56:36
Jó döntés!
2832   lujza • előzmény2823 2017-09-07 01:55:55
Ki tudja, hogy érdekel-e engem az a Mamma morta? Mindenesetre állj készen, ha eljövök, ingyen is odaadom a jegyem.
2831   lujza • előzmény2824 2017-09-07 01:54:05
Warum?
2830   Alvaro 2017-09-06 14:58:42
én , ha választani lehet, inkább 2018 áprilisában fogom megnézni Bécsben a Chéniert Kaufmannal és Harterosszal, Otto Schenk szép, klasszikus rendezésében.
2829   Alvaro 2017-09-06 14:39:11
Elnézést, tudom,nem ez a legmegfelelőbb hely a dologra, de eladóvá vált 2 db jegy az Erkel Színház Bánk bán előadására szeptember 15 - én estére. 7. sor közepére szólnak. Ha esetlegesen érdekelne valakit, kérem privátban jelezze nekem.
2828   Edmond Dantes • előzmény2827 2017-09-06 11:51:48
De csak bizonyos kantonokban valamint Kantonban.
2827   Edmond Dantes • előzmény2826 2017-09-06 11:51:03
De csak bizonyos kantonokban valamint [urlghttps://hu.wikipedia.org/wiki/Kanton_(telep%C3%BCl%C3%A9s);Kantonban[/url].
2826   Heiner Lajos • előzmény2825 2017-09-06 11:42:06
Köszönöm, jogos, pár perc múlva nekem is eszembe jutott, ha kitesszük a határozott névelőt, egyes számban a melléknevet nem ragozzuk. De már lusta voltam javítani.
Amúgy, ahogy az ősi svájci mondás állítja: secko jedno.
2825   Edmond Dantes • előzmény2824 2017-09-06 11:05:30
...bocsánat, de csak: der schweigsame Herr. Az itt lejjebb a minap emlegetett Theo Adammal láttam a darabot Pesten jó régen, Sir Morosust énekelte.
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Hold utcai református templom

Christoph Bossert (orgona)
J. S. Bach összes orgonaműve / 9. – Neumeister korálok

19:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Ránki Fülöp (zongora)
"Liszt születésnap - esti koncert"
LISZT: Nagy koncertszóló
LISZT: 5. (e-moll) magyar rapszódia
LISZT: h-moll szonáta

19:30 : Budapest
Klebelsberg Kultúrkúria

Rumy Balázs (klarinét), Fülei Balázs (zongora)
BRAHMS: f-moll szonáta klarinétra és zongorára, Op. 120/1
BRAHMS: Esz-dúr szonáta klarinétra és zongorára, Op. 120/2

20:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)
19:00 : Cegléd
Kossuth Művelődési Központ, Kamaraterem

Melody Quintett
Andrásik Attiláné (hegedű), Drávucz Renáta (zongora), Kreszits Margit (klarinét), Pócz Ildikó (fuvola), Sindel-Kocsis Zsuzsanna (cselló)
A mai nap
történt:
1845 • A Tannhäuser bemutatója (Drezda)
született:
1913 • Forrai Miklós, karmester, karnagy, zenetanár († 1998)
1916 • Emil Gilelsz, zongorista († 1985)
elhunyt:
1987 • Jacqueline Du Pré, csellista (sz. 1945)