vissza a cimoldalra
2017-12-12
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Társművészetek (1220)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3859)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60213)
Momus társalgó (6308)
Milyen zenét hallgatsz most? (24990)
Kedvenc előadók (2814)
Kedvenc művek (143)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Haladjunk tovább... (205)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11198)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (8566)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (419)
Élő közvetítések (6743)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1141)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (570)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (935)
Bartók Béla szellemisége (253)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1202)
Franz Schmidt (2974)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2449)
Jonas Kaufmann (2149)
Berlioz újratemetése (133)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6440)
Kimernya? (2610)
Operett, mint színpadi műfaj (3406)
Tokody Ilona (307)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Rost Andrea (vibrafon, 2005-03-21 10:42:20)

 
1843   Nagy Katalin • előzmény1839 2016-01-15 17:48:55
Kétségtelenül van ilyen megkülönböztetés a magyar szóhasználatban, de talán ez változni fog. A szavak etimológiája nem utal semmilyen műfajra. Prima+donna (akár különírva is)- első színész/énekesnő vagyis főszereplőnő. Diva a latin istennő szóból, ünnepelt, híres színész/énekesnő. Miután az indoeurópai nyelvek nem követik a fenti distinkciót, a sok fordítás, idegennyelvi hatás miatt talán a magyar nyelvhasználatból is ki fog kopni.
1839   telramund 2016-01-15 14:51:27
Még annyit a témában.Általában az operettek énekesnőit nevezik primadonnának .
Az operénekesnő kiválóságokat pedig dívának ld Callas, ld Netrebko stb
1829   Lolita • előzmény1827 2016-01-14 22:19:19
Ennyi.
1827   Momo 2016-01-14 21:52:25
Azért az, hogy Rost Andreát 50 fölött még mindig hívják külföldre, főszerepre (és nem valami ismeretlen vidéki színházba), mindenképpen érték, becsülendő teljesítmény. Sokan manapság nem csinálják utána Magyarországról.

Én azt gondolom, az a normális, ha ennek tudunk örülni.
1816   Búbánat 2016-01-14 14:54:19

A Bartók Rádióban ma éjjel hallgathatjuk meg:

23.00 – 23.55 Ars nova
- a XX-XXI. század zenéje

Henrik Górecki: A fájdalom dalai Op. 36.

Rost Andrea – szoprán

Concerto Budapest

Vezényel: Keller András

Zeneakadémia Nagyterem, 2014. november 18.

A mikrofonnál: Varga János
Szerkesztő: Bánkövi Gyula
1806   Lolita • előzmény1805 2016-01-14 12:27:41
Így van, nagyszerű énekesnő volt. Énekelt, nem ordított.
1805   parampampoli • előzmény1804 2016-01-14 11:59:01
Anna Moffo R.I.P. Nagy énekesnő volt, nem operettprimadonna. Nem zavarná a véleményünk, ahogy minket sem érdekel, kicsit sem, a tied.
1804   Lolita • előzmény1800 2016-01-14 11:15:16
Szegény Anna Moffo most posthumus jeges rémületbe esett, hogy megmondtátok a frankót neki....
:-) :-) :-)
1803   Pristaldus • előzmény1801 2016-01-14 10:23:45
A hozzád hasonlók mindig ezt mondják. Bár, ha jól belegondolok, talán igaz is lehet, mert sose tudtál énekelni, pedig tyűűű, de mennyire akartál!
1802   Lolita • előzmény1800 2016-01-14 09:51:25
Okos fiú! Bravo!
1801   Lolita • előzmény1799 2016-01-14 09:49:52
Sosem énekeltem. Viszont nem tudom, milyen szakmáról beszélsz. Irigynek meg igazán nem tudom kire, és miért kellene lennem? :-) :-) :-)
1800   telramund • előzmény1787 2016-01-14 09:49:18
Ez az egész lényege!Lehet valaki a világ legnagyobb szopránja az operett primadonna más szerepkör.Egy kis plusz kell hozzá-hogy operett legyen és ehhez sajnos az operaénekesnőknek legtöbbször nincs eszköze ,nagyon kevés kivétellel.Pl.mostanában Frankó Tünde kínlódását ebben a szerepkörben .Na meg a nézőkét!
1792   IVA • előzmény1787 2016-01-14 04:16:37
Én is úgy gondolom, a Kálmán-operettek zenéjében és alakjaiban van egy olyan Monarchia-beli életérzés, amelyet egy mégoly kiváló amerikai vagy orosz művész sem közvetít feltétlenül. Lehet, hogy egy karizmatikus rendező meg tudja hinteni ama fűszerrel, de ehhez egy film forgatásakor általában kevés az idő.
1791   IVA • előzmény1783 2016-01-14 03:08:18
Sem segítenek!”?... Csak nem valami testi fogyatékosságként beszélünk Rost Andrea termetéről, amin „segíteni” kell?
Magasabb sarkú cipői nem lehetnek, mint amilyent Házy viselt Nedda és Bess szerepében, sőt már A telefonban is: pantallóhoz.
Azt se feledjük, hogy Házy és Pitti kosztümös szerepeiket még a termetet nyújtó, hosszú ruhában énekelték, Rostnak pedig legutóbb három, elvileg kosztümös figurához (Pamina, Nedda, Margit) is kijutott az előnytelen jelmez. Ennek ellenére – nem számítva a jelmez stílustalanságát – sortos Neddaként csak elismerés érheti alakjának megőrzéséért.
Pitti olyannyira „csöppségként” került a köztudatba annak idején (ez csöppet sem terhelő jellemzés), hogy egy Gianni Schicchi-betanulásban (lehet, hogy vizsgaelőadáson) a rendezés (Békés Andrást vagy a betanítót, vagy a bolognai egyetemet illeti az érdem) még rá is játszott az alkatára, illetve a Csányi Jánoséra, aki Gherardóként ölébe ültette Nellát: mindenki vette a komikumot, hogy Pitti úgy fest az ölében, mintha a pici lánykája lenne.
Pitti Katalin legfeljebb Barlay Zsuzsa Olgája mellett tűnt magasnak. Színpadi létezése azonban lényegtelenné tette a termetét, és ez Rost Andreáról is elmondható.
1790   IVA • előzmény1782 2016-01-14 02:58:19
Ha megismételted Parampampoli „meglátását”, ismétlek egyet én is:
Nem hiszem, hogy Házy Erzsébet magasabb volt, mint Rost Andrea. Pitti Katalin pedig biztosan nem” – állítottam én.
Házy és Pitti is magasabb volt, mint Rost” – állítod Te.
Testméreteket tartalmazó dokumentumok hiányában ez a vita ennyiben marad.

Szerintem csak a Volksoper előadását látva lehet megítélni, hogy Rost Andrea Sylvia-alakítása hitelesen vagy paródiaként hat-e. Lehet, hogy maga a produkció is paródia, vagy parodisztikus elemekkel tűzdelt a koncepció, s hogy azok miként működnek, látatlanul nem lehet megítélni.
1789   IVA • előzmény1780 2016-01-14 02:54:32
Én ugyan nem állítottam, hogy „primadonnaság” terén Rost egy súlycsoportban van Moffóval! Azt sem, hogy operaénekesként, azt sem, hogy szépségként. Csupán azt, hogy Moffó kiváló énekesnői képességeihez, megjelenéséhez és primadonnai potenciáljához képest Sylvia szerepére való kiválasztása a filmhez nem bizonyult eszményi megoldásnak.
1788   IVA • előzmény1779 2016-01-14 02:51:39
Nem hiszem, hogy Házy Erzsébet magasabb volt, mint Rost Andrea. Pitti Katalin pedig biztosan nem” – állítottam én.
Házy és Pitti is magasabb volt, mint Rost” – állítod Te.
Korabeli belügyminisztériumi adatok vagy hasonló dokumentumok hiányában ez a vita ennyiben marad.

Én nem akartam Veled elhitetni, hogy az operetthez nem kell primadonnai alkat, nem is ezt állítottam. Leírtad szakmai véleményedet, amely szerint „még 30 cm testmagasság, elsősorban” hiányzik ahhoz, hogy Rost megfeleljen az operettprimadonnai kritériumoknak, én pedig leírtam, hogy többen megfeleltek már e 30 cm nélkül is.
Nem akarom Veled elhitetni, amit nem is állítottam, és nem fogok valóban reménytelen vállalkozásba. Ha Te úgy gondolod, hogy Rost Andrea nem magasabb – mondjuk – 150 cm-nél, és jobb lenne, ha 180 cm magas lenne (ami férfitermetben is elég impozáns, szerintem Szőnyi Olga sem volt annyi), ragaszkodj csak hozzá.
1787   tiramisu • előzmény1772 2016-01-13 23:39:18
Moffo nagy sztár volt, nagy primadonna, de Sylviához nem sok köze volt. Nem érezte igazán a műfajt, hiányzott belőle a fűszer...
1786   tiramisu • előzmény1771 2016-01-13 23:36:37
Igen.
1785   Heiner Lajos • előzmény1783 2016-01-13 19:26:29
Jobb, ha alacsonyabban jár, mint énekel.
1784   Haandel 2016-01-13 18:24:33
Das Glück wohnt überall
(Bundestehater.at | 02.12.2015 )

Google transalate
1783   Werbőczy 2016-01-13 12:34:44
Rost mindenkinél alacsonyabb, és ezen az irdatlan magas cipői sem segítenek!
1782   Búbánat 2016-01-13 11:51:57

Így van: Házy és Pitti is magasabb volt, mint Rost.

Rostnak egyetlen operettszerepét szeretem a mai napig: pályakezdő korában, a televízióban forgatták vele Offenbach Italomania c. operettfilmjét (eredeti cím: Monsieur Choufleuri restera chez lui, magyarul: Choufleuri úr [otthon lesz]; német verzióban „Pitzelberger szalon”-ra változtatták a címet): az a hamvas, bájos, cserfes, komédiázó (de nem szubrett) karakter nagyon jól állt neki; szép, lírai szopránhangja magasan csilingel, de amikor - a partitúra szerint – szükséges, súlyosabb hangszínt nyer. Remek, telitalálat szerep - azóta sem ismételte meg. (Egyetlen alkalommal kapott komolyabb lehetőséget operettben: 2006-ban Chicagóban mutatkozott be A denevér Rosalinda szerepében, mely amúgy inkább vígoperához való felkészültséget és hangfekvést igénylő feladat a mindenkori énekesnőknek.) Azóta nem kapott ilyen, ehhez hasonló kaliberű lehetőséget, felkérést – sem színpadon, sem filmen. Amúgy elkerülte a műfajt (vagy a műfajban alkotók nem gondoltak – eddig – rá; operettgálákon – itthon és külföldön - énekelt Lehárt, Kálmánt és Strausst.) Igaz, nem is ambicionálta ezt. Akár mint primadonna, akár szubrett-szerepkörben, már túllépett rajta az idő: ez a megkésett Sylviája csak paródiája lehet annak, amit Kálmán híres operettjében egy „igazi” primadonnától – az operett minden körítésével együtt - megszoktunk és elvárható (lenne) tőle.
1781   parampampoli 2016-01-13 09:33:22
https://www.youtube.com/watch?v=070a_VWTW5w
1780   parampampoli 2016-01-13 09:33:10
Itt az egész film németül. Ha valaki úgy találja, hogy a "primadonnaság" terén Rost egy súlycsoportban van Moffóval, hát...
1779   parampampoli • előzmény1776 2016-01-13 09:15:42
Házy és Pitti is magasabb volt, mint Rost. A többivel nem vitatkozom, mert aki velem el akarja hitetni, hogy az operetthez nem kell primadonna alkat, és különben is Rost megfelel az egyébként nem létező kritériumoknak, duplán reménytelen vállalkozásba fogott.

A Csárdáskirálynő filmet németül is felvették, a zenei anyagot legalábbis biztosan, láttam és hallottam belőle részleteket.
1778   IVA • előzmény1774 2016-01-13 02:41:55
No igen. Psota Irén is csak 3 évvel volt idősebb a '32-es (régebbi adat szerint '30-as) születésű Moffónál, persze igen eltérő karakterrel és habitussal. És ez csak egy kisebb hiba volt a számos óriási közt.
1777   IVA • előzmény1772 2016-01-13 02:34:22
Mit jelent az, hogy „bukott és buktatta a szerepet”? Anna Moffo karrierjét, hírnevét nem érte semmi csorba, rengetegen nézték meg a filmet moziban, sok televízió sokszor leadta. A nézők legfeljebb megállapíthatták, hogy a filmváltozat rosszul sikerült, Moffo operai alakításaihoz és hírnevéhez képest a címszereplő-választás nem szenzációs, hanem tévedés; kár, hogy angolul énekel, és bármilyen gyönyörű is, a kamera leleplezi, hogy lassan negyvenes évei felé közeledik. Nem Moffo bukott, hanem a producerek, a casting – és a rendező, aki aztán sokat rendezett még sokáig, filmeket is...
1776   IVA • előzmény1773 2016-01-13 02:31:35
Bár csak a színpadon és a függöny előtt láttam őket, nem hiszem, hogy Házy Erzsébet magasabb volt, mint Rost Andrea. Pitti Katalin pedig biztosan nem. Élő operett-előadásban ugyan csak A víg özvegyben láttam, mely alakítása igen jól sikerült, és igazi hódító primadonna volt a címszerepben, filigrán termetével együtt. Marton Éva viszont a kiváló hangjával és a plusz 30 centiméterével sem lehetett volna primadonna az operett műfajában, sohasem.
1775   IVA • előzmény1764 2016-01-13 02:21:42
Alighanem az operettbeli primadonna hitelessége sem körülírható paraméterektől (arctípus, testmagasság, testsúly, életévek száma) függ, hanem a körülírhatatlan és taníthatatlan kisugárzástól. Fedák Sári nekem már csak régi fotókat és színháztörténetet jelent, de akik látták, úgy mondták, nem volt különösen szép, és – profánul fogalmazva – nem tudott sem énekelni, sem táncolni. Mégis egy korszak legnagyobb primadonnája volt (sokak szerint máig a legnagyobb). Sikerre vitt darabokat, érte tódultak a Király Színházba. Nekünk már az is felfoghatatlan, hogy János vitézként aratta egyik legnagyobb sikerét, több száz előadásban.
Persze akik ma őt tartják számon minden idők legnagyobb magyar primadonnájaként, nem látták Honthyt, akinek viszont ragyogó megjelenése volt, gyönyörű színű hangja, jól tudott énekelni, de primadonna-korában őt sem ismerhettem. Viszont primadonna tudott lenni anyaszerepben, sőt az „undok spiné” szerepében is, immár nem fiatalon és nem is sudár termettel.
Megnéztem volna A csárdáskirálynőt az Erkel Színházban, ha megvalósul, de még Bécsben sem nézem meg, így hát nem tudhatom, milyen Sylvia Rost Andrea. De úgy gondolom, ha valaki operai szopránnal rendelkezik, ilyen jól meg tudta őrizni a megjelenését, esetleg játékkészsége és humora is van, annál az operettprimadonnai szerepben sem lényeges az évek száma. A rendezőnek mindenkor tudnia kell rendezni és szereposztást csinálni, a jelmeztervezőnek öltöztetni, a világosítónak világítani stb. És hány meg hány példát látunk arra, hogy húszas, harmincas éveikben járó, jó megjelenésű, jó hangú énekesnők nem teljesítik a primadonnával szembeni elvárásainkat.
1774   parampampoli • előzmény1772 2016-01-12 22:47:50
Azért Moffo bukása nem volt ilyen egyértelmű. Ott a film volt gyenge, pár óriási szereposztási tévedéssel.
1773   parampampoli • előzmény1771 2016-01-12 22:41:39
Még 30 cm testmagasság, elsősorban.
1772   telramund • előzmény1771 2016-01-12 22:16:05
Egy primadonna!(És ezt nem irigységből írom mindenki elhiheti)Az operett nem opera.Egy operett primadonnának más légköre kell ,hogy legyen.Nagyon kevés olyan énekesnő volt,akinek mindkét primadonna típus jól állt minden szempontból.
Nézzük Anna Moffot.Ugyanebben a szerepben.Gyönyörű volt, eszményI hanggal igazi primadonnás alkattal.Aztán Vereczky Szilviaként akkorát bukott és buktatta a szerepet ,mint egy ház.
Az operett tájáról-a sokak által lenézett operett tájról-jobbnál,jobb Szilviák jutnak eszembe.
Szubrett alkattal-operettről van szó még mindig-nem lesz valaki primadonna ,azért,mert szép ,kedves jelenség.Stb ,stb........
1771   tiberio • előzmény1770 2016-01-12 21:49:26
Erről van szó:...".szép és kedves jelenség". Hangban ott van. Mi kell még egy operett szerephez?
1770   Cilike • előzmény1766 2016-01-12 21:43:50
Kedves Tiramisu, nem is rád reagáltam, én úgy értelmeztem, hogy Te is pozitívan nyilatkoztál. Nem akarok senkit megvédeni, lehet, hogy alacsonyka primadonnának, de szerintem szép és kedves jelenség. Nem láttam, sajnos.
1769   tiberio • előzmény1764 2016-01-12 21:31:44
Ezt a műfajt nem szeretem/ismerem eléggé, de úgy rémlik, nem csak hamvas leányzók énekeltek primadonna szerepkört, de idősödő hisztérikák könyököltek - sikerrel - egy-egy szerepért.
1768   parampampoli • előzmény1767 2016-01-12 21:25:09
Főszerepet, amelyet nem kellene. Lehetett volna nemet is mondani. Néha nem árt.
1767   Momo 2016-01-12 21:21:42
Jó olvasni ezeket a nemes és jó szándékú hozzászólásokat, annak kapcsán, hogy egy nemzetközileg elismert művészünk ismét főszerepet énekel külföldön... öröm ez minden rajongónak és a műfaj szerelmeseinek.


Örülök, hogy a rosszindulat, a kicsinyesség, de legfőképp az irigység messze elkerüli a Momus fórumozóit...

:-)))
1766   tiramisu • előzmény1760 2016-01-12 21:06:28
A jelmezre vonatkozólag értettem egyet! Rost Andreát egyáltalán nem érintette, ellenem nem kell védelmezned kedves Cilike! Azt olvasd , ami írva van és nem azt, amit látni akarsz, ha lehetséges!
1765   parampampoli • előzmény1760 2016-01-12 21:05:11
Így van, mint az tavaly láttuk Nedda szerepében. Nem egészen így volt, mikor Friderikusz vendége volt. És tudhatná, hogy 53 éves korban nem szokás OPERETT primadonna karrierbe kezdeni. Az az operettben nem primadonna, hanem anyaszerepkör.
1764   parampampoli • előzmény1763 2016-01-12 21:00:31
Ha operáról van szó, teljesen egyetértek veled. De itt most operettről beszélünk.
1763   tiberio 2016-01-12 20:16:15
Az utóbbi harmincvalahány évben iszonytató tramplikat is hallgattam a MÁO-ban, de nem a külsejük miatt mentem. Ugyanezt tudom elmondani a 165 cm magas csüngő hasú tenorokról. Nem számít a külső, csak az utóbbi 15 évben lett ennek jelentősége.
A múlt század legzseniálisabb Brünnhildéje egy keskeny csípőjű, hatalmas vállú- mellkasú amazon volt. Abszolút antinő.Olyan hanggal aminek párja nincs azóta sem.
Vagy, ha valaki látta a MET-ből a Bohéméletet Pavarottival és _Caballéval érti miről beszélek. Szerintem anélkül is....
1762   telramund • előzmény1760 2016-01-12 18:44:19
Igen teljesen primadonna alkat!:):):)(Sajnos sem korban ,sem küllemben,hangilag talán)
1761   Heiner Lajos • előzmény1760 2016-01-12 15:19:58
Cecilia letere Sylviat tamogatja?
(Remelem, legalabb ezt a kommentet kepes humornak felfogni).
1760   Cilike 2016-01-12 14:59:51
Rost Andrea nagyon csinos, sokkal fiatalabbnak látszik, mindazonáltal nem titkolja a korát.
1759   tiramisu • előzmény1758 2016-01-12 14:03:51
Így van.
1758   IVA • előzmény1755 2016-01-12 04:08:38
Cecília (azaz Anhilte) Sylviánál idősebb: 4 hónappal. De fénykép alapján Maria Happel más típusú nő, és nem olyan szép, mint Rost Andrea.
Úgy gondolom, a primadonna hatása nem lexikális adatban, hanem a teljes alakításban, még inkább az előadás egészében érvényesül. Sajnos a gyakorlatban most nem bizakodnék ebben. A kosztümökért felelős Silvia Strahammer olyan ruhát tervezett Rost Andreának, amilyent Magyarországon falusi és kispolgári lakodalmakban az örömanyák viselnek. Ha nem pontos, hanem megengedőbb akarok lenni: Cecíliának való jelmezt.
A színházi dilettantizmus nem ismer országhatárokat.
1757   Búbánat • előzmény1753 2016-01-11 21:43:42
Egyáltalán nem primadonna-alkat, amúgy sem...; kezdő korában még nem kapott lehetőséget operett-naiva-szerepkörben, később a primadonna-szerepek mentek el mellette (de nem is neki valók lettek volna), ma pedig, már csak görcsös igyekezettel próbál megfelelni egy későn kapott inkább zsáner mint primadonna szerepkörben, ami jutalomjáték lehet számára, ha "rendesen", "operettesen" meg tudja oldani. Én azért drukkolok neki, hogy sikerüljön ebben a Kálmán-operettben "megjátszania" e kései primadonnáját,,,

z
1756   telramund 2016-01-10 19:35:41
Hát a képein inkább Ceciliára hasonlít,mint Vereczky Sylviára
1755   Pristaldus • előzmény1753 2016-01-10 16:55:13
Jajjj!
A Cecília hány éves lesz?
Brickner mellé fiatal nő illene, bizony!
1754   parampampoli • előzmény1753 2016-01-10 15:58:48
Ez a Csárdáskirálynő olyan lehetett, mint az Operett legutóbbi Mosoly országa, ahol a primadonna a bonviván mamája lehetett inkább, mint a szerelme. De mindegy, kicsire nem adunk...
1753   Haandel • előzmény1748 2016-01-10 14:27:03
Oper aus Österreich
10. Jänner 2016 | 15:05 | Ö1 (+ 7 Tage Ö1)

Kostproben aus dem Repertoire der Volksoper Wien sowie aus Produktionen der Bundesländerbühnen.

...
Komponist/Komponistin: Emmerich Kalman
Titel: Duett Edwin - Sylva aus der Operette "Die Csardasfürstin" / 1.Akt
Solist/Solistin: Szabolcs Brickner/Edwin
Solist/Solistin: Andrea Rost/Sylva
Orchester: Orchester der Volksoper Wien
Leitung: Rudolf Bibl
Länge: 04:56 min
Label: MS VOP 16.12.2015

Komponist/Komponistin: Emmerich Kalman
Titel: Szene Sylva, Edwin, Boni aus der Operette "Die Csardasfürstin" / 1.Akt
Solist/Solistin: Andrea Rost/Sylva
Solist/Solistin: Szabolcs Brickner/Edwin
Solist/Solistin: Marco di Sapia/Boni
Orchester: Orchester der Volksoper Wien
Leitung: Rudolf Bibl
Länge: 05:09 min
Label: MS VOP 16.12.2015


Volksoper Wien - Die Csárdásfürstin
1752   Búbánat • előzmény1751 2015-12-16 23:57:29
Rost a TV-ben, egy Offenbach-operettben ("Italománia" - a magyar fordításban) fergeteges alakítást nyújtott a Zenés TV Színház produkciójában - pályája legelején. (Berczelly István, Maros Gábor és Korcsmáros Péter partnereként.)
1751   Búbánat • előzmény1750 2015-12-16 23:54:30
Eddig nem nagyon szerepelt operettekben; operettgálákon igen!
1750   parampampoli • előzmény1748 2015-12-16 10:04:31
Hát... egy kicsit már kinőtt a Sylvia Varescu korból. Azért az operett mégis csak operett.
1749   Edmond Dantes • előzmény1748 2015-12-16 08:27:17
Szilvia (és belépője) már belépő Cecília előszobájába. El fog az is jönni.
1748   IVA • előzmény1708 2015-12-16 07:42:42
Rost Andrea lesz a bécsi Csárdáskirálynő
1747   joska141 2015-12-16 07:40:37
Mai, december 16-i és a következő december-januári bécsi Volksoper Csárdáskirálynő előadásokon Sylvia szerepét Rost Andrea alakítja. (Edwin: Brickner Szabolcs)
1746   lujza 2015-12-16 01:35:39
A TV2 Propaganda című műsorában Tyll Attila beszélgetett Rost Andreával.
 
Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:30 : Budapest
MÁV Szimfonikus Zenekar Próbaterme

"Búgócsiga 3."
Zenés foglalkozás, zenehallgatás babákkal érkező családok számára

18:00 : Budapest
Erkel Színház

HUMPERDINCK: Jancsi és Juliska

18:00 : Budapest
MÁV Szimfonikus Zenekar Próbaterme

"Szeretethang 3."
Koncert várandós kismamák, és az őket kísérők részére

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

"Házimuzsika a Zeneakadémián"
Hargitai Géza tanítványai

18:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

"Házimuzsika a Zeneakadémián"
Fülei Balázs tanítványai

19:00 : Budapest
RS9 Színház

Paizs Miklós (játék), Kertész Ágnes (hegedû), Szabó Anna (brácsa), Kertész Endre (gordonka)
Don Giovanni "ujjbábopera"

19:00 : Budapest
Magyar Rádió Márványterme

Meláth Andrea (ének), Horn András (klarinét), Farkas Katalin (hegedű), Ittzés Gergely, Fülep Márk, Drahos Béla (fuvola) és növendékei, Nagy Izabella, Kovács Eszter, Ruskó Rózsa, Tóth Ágnes (fuvola)
"Gábor József emlékhangverseny"
Bach, Mozart, Roussel, Hue, Jolivet, Bartók, Orbán György művei

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Andrew Tyson (zongora)
SCHUBERT: A-dúr szonáta, D. 664
CHOPIN: cisz-moll mazurka, op. 50
CHOPIN: Desz-dúr mazurka, op. 30
CHOPIN: C-dúr mazurka, op. 33
CHOPIN: Asz-dúr ballada
ALBÉNIZ: Ibéria-szvit
LISZT: Spanyol rapszódia

20:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Bajári Levente és partnere
Vox Humana Kórus (karigazgató: Sándor Bence) Óbudai Danubia Zenekar Vezényel: Hámori Máté
"Klasszikus karácsony 2017"
Békebeli advent
GLINKA: Ruszlán és Ludmilla – nyitány
CSAJKOVSZKIJ: Diótörő-szvit, op. 71a
HÄNDEL: Messiás, HWV 56 – nyitókórus
SAINT-SAËNS: 3. (c-moll) szimfónia, op. 78 („Orgona”) – II. tétel
ELGAR: Vonósszerenád, Op.20
MOZART: Ave verum corpus, K. 618
Nosztalgia karácsony – egyveleg:
Pásztorok, pásztorok; A kis Jézus megszületett; Karácsonynak éjszakáján; Hull a pelyhes, Kis karácsony
09:30 : Szombathely
Bartók Terem

"Karácsonyi ünnepvárás"
ismétlés: 10:45

18:00 : Szentendre
Városháza díszterme

A Vujcsics Tihamér Zeneiskola népzene tanszaka
"Adventi népzenei koncert"

21:00 : Pécs
Kodály Központ

Pannon Filharmonikusok
Bősze Ádám − házigazda
Vezényel: Vajda Gergely
"Angol nyelvű beavató koncert"
Dohnányi Ernő: Szimfonikus percek, op.36
Richard Strauss: Till Eulenspiegel vidám csínyjei
A mai nap
született:
1896 • Ádám Jenő, zeneszerző, kóruskarnagy, zenepedagógus († 1982)
1947 • Pászthy Júlia, énekes
elhunyt:
1956 • Geyer Stefi, hegedűs (sz. 1881)
1963 • Rösler Endre, énekes (sz. 1904)