vissza a cimoldalra
2018-12-12
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61400)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4125)
Társművészetek (1283)
Haladjunk tovább... (216)
Kedvenc előadók (2825)
Milyen zenét hallgatsz most? (25007)
Momus társalgó (6349)
Kedvenc felvételek (149)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11296)
A csapos közbeszól (95)

Momus-játék (5561)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3024)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1191)
Erkel Színház (9492)
Karmesterekről, karmesterségről-"úgy általában" (635)
Polgár László (267)
Abbado – az ember (153)
Franz Schubert (309)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1544)
Franz Schmidt (3241)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (962)
Erkel Ferenc (1053)
Haspók (1258)
Élő közvetítések (7595)
A díjakról általában (1045)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (803)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (ALASZKA, 2002-07-25 08:02:53)

 
61300   nizajemon • előzmény61299 2018-11-11 08:34:06

Egyetértek veled a lényeget illetően.Annyi a problámám általánosságban,hogy szerintem a sajtó dolga a tájékoztatás lenne,és nem a manipulálás.

61299   csubakka • előzmény61290 2018-11-10 23:02:17

A vezető médiának , legyen az irott, vagy digitális, illetve TV óriási vélemény alakitó ereje van. Ezért egy modern hatalmi ág. Kevéske diplomáciai érzék eleg lenne, ahhoz, hogy ezeket az erőket saját javunkra forditsuk, es ne folyamatosan magunk ellen. Lehetséges, és nem is olyan nehéz, csak sajnos kultur diplomáciának nevezett területen senki nincs a helyzet magaslatán. és egy fals küldetés tudattal erősen hagyják, hogy kezdjük tultolni a biciklit, több kárt okozva USA megitélés terén, mint hasznot hajtva. Ne okoljuk mindig a másik felet, a kudarcokért felelősek vagyunk.

61298   Edmond Dantes • előzmény61294 2018-11-10 09:11:33

Mindig voltak, vannak, akiknek semmi nem elég...aztán egyszer majd annál nagyobbat pottyan(hat)nak -pl. a ligetbéli- uborkafa tetejérűűűl. Valószínűbb azonban az első feltételezés, miszerint Billy Elliot (újságírói álnevén N. Horváth Zsófia) vagy az ÁSz-jelentés kezd (ha kezd) "begyűrűzni" a főig. irodába, további hab a tortán a mostani USA-"turné". Kifelé nagy győzelmi jelentés van-lesz, de odafönt azért tudják, mekkora bukta: a legtöbb előadáson King-kong volt a fő díszvendég, főleg utóbbi ;-)

61297   nizajemon • előzmény61296 2018-11-10 06:45:33

Értem és tudom,csak példaként írtam a kritikus "bevándorlásellenes" szóhasználatára.mert ha van ország amely védi magát,hát az ők.

61296   csubakka • előzmény61288 2018-11-10 06:22:32

Annyit  a vizum kérdéshez, hogy a vizummal, pl munkavállalási, diák, bevándorlási stb vizummal érkezőket nem szokták visszaküldeni: Magyar állampolgárok ESTA , electronic travel authorization - nal érkeznek, mivel a két ország között vizummentességi megállapodás van érvényben már jó néhány éve. NY tele magyar és egyéb volt szoc relációs takaritónőkkel, idős gonozókkal, Brooklyn Boro Park stb. Eljönnek ESTA val max 3 honap, de igazolni kell tudni kihez érkezik az illető, valamennyi pénzzel kell rendelkezni. Aztán ezek az ESTA val érkezettek tulmaradnak, sokszor évekig. Az okosabbja ha hazamegy évek után többször nem próbál visszajönni. A másik mstanában népszerű megoldás hogy 3 hónapnál tovább nem maradnak, hazamennek, de hamarosan visszajönnek. Na most ez is kibukik 2. 3. próbálkozás után. Meg vannak a standard kérdések az interjuban, kihez, jön, kije az , mióta ismerik egymást, mit dolgozik otthon, hogy engedheti meg, hogy egz évben 6 hónapot ill töltsön. Válaszként óriási történetek hangzanak el, ezer dollárral kirándulunk, megnézzük az országot, kérdesre hogy mégis mit ebben a hatalmas országban, volt felkészült turista, aki Texasban kereste volna Disneylandet, és sok vidám történet. Határőr megmondja nem hiszi, szerinte dolgozni jön, és korábban is dolgozott, aztán kuldik vissza az illetőt. Aki racionális időre jön, é van elég pénze annak semmi baja.

61294   -zéta- • előzmény61293 2018-11-09 22:57:59

Ennél szerintem egyszerűbb ez. Hányszor olvastál arról, hogy újra megnövekedett a Szépművészeti felújítása? Pedig az is elég műemléki épület... 

61293   Edmond Dantes • előzmény61292 2018-11-09 21:40:21

Vajon Billy Elliot vagy az ÁSz-jelentés áll a döntés mögött? Avagy a kultúrharc újabb fejezete, amire már nyáron utaltam, Hammerstein Judit majd Pröhle Gergely eltávolításakor..Netán "csak" az egyre megalománabb Baán László  terjesztette ki a Városligetet és a Liget-projektet az Andrássy út 22-ig = kaparta maga alá MÁO felújítását? Eiffel-műhellyel együtt? Végülis a Városliget Kőbányáig is érhet.

61292   -zéta- 2018-11-09 21:10:11

Kivették Ókovács kezéből az Operaház felújítását...

61291   nizajemon • előzmény61289 2018-11-09 18:57:02

A vízumot pusztán azért írtam,mert hosszú ideig egy megalázó procedúra volt kérni.

61290   nizajemon • előzmény61289 2018-11-09 18:50:43

Az,hogy egy lap ki van kiáltva vezető lapnak,az garancia valamire sok-sok éve?Itthon élve más aspektusból látom a dolgokat :)

61289   shiva 2018-11-09 18:20:25

Gondoltam, inkább: tudtam, hogy lesz aki ezt az összehasonlítgatást kezdi majd el, hogy bezzeg az USA, akkor mit beszélnek? Na ez egy nagyon rossz irány, butaság! Csak annyit: igen itt van egy elnök, nem sokan büszkék rá! De miért is ez a válasz egy fölösleges, drága, értelmetlen turnéval kapcsolatos újságcikkre? Ja, hogy ez "csak" a világ egyik vezető napilapjában van, de itt akkor is Trump az elnök, akkor ne írjanak politikáról? Hagyjuk már ezt! És miért írt a politikáról is a cikk? Azért, mert a főkonzulátuson a "beharangozón" elhangzott, hogy "a Bánk Bánt azért fontos New Yorkban bemutatni, mert abban a magyarok bizonyítják, hogy nem szeretik és soha nem szerették a betolakodókat és ez most is így van!" Na ezért kedves fórumozó! És akkor a vízum: de most tényleg? A vízum NEM jelent garantált belépési engedélyt a világ egyetlen országába sem. Olvasson erről ott, ahol a vízumot igényli. Kicsit segítek: A visa (from the Latin charta visa, meaning "paper that has been seen") is a conditional authorization granted by a country to a foreigner", "a visa is subject to entry permission by an immigration official at the time of actual entry"... röviden: a döntés arról, hogy be lehet-e lépni az országba - nem az USA-ba, hanem BÁRMELYIK országba, ahová a beutazó ún. "vízum köteles", akkor és ott dől el, ahol az adott személy "belépésre jelentkezik" (ez a hivatalos szóhasználat) az adott országba. Akkor remélem érti, hogy ez a pletyka lap itt miért mert "politikát" is megemlíteni és hogy mire készüljön, ha BÁRHOVÁ utazik, ahová vízum szükséges... Kellemes utazást kívánok! És lehet, hogy az operáról legyen szó ezután? Se Kodály módszer (jelzem: a 60-as évek elején országos szolmizáló versenyt nyertem, aminek a döntője a Zeneakadémia nagytermében volt és Lukin tanárúr vezette, szóval tudom mi a Kodály módszer, de ide ez nem való!), de ez az "ők mondják, amikor ők ezt meg azt csinálják" stílus se legyen, ha lehet. CSAK zene, zenekritika, opera...

61288   nizajemon • előzmény61281 2018-11-09 12:58:36

Azon túl,hogy véleményem szerint totál fölösleges volt kimenni,azért nem tudok szó nélkül elmenni a kritikus néhány gondolata mellett.A vitt darabokban mi volt az,ami Orbán "autokrata,és bevándorlásellenes" mivoltára utalt?Írja ezt egy olyan ország polgára,amely ország repülőteréről indoklás nélkül visszaküldik az embert,hiába van érvényes vízuma...jó bőrök nőttek ott is az orcákra :)

61287   flavia 2018-11-09 10:33:25

https://www.nytimes.com/2018/11/08/arts/dance/review-hungarian-national-ballet-swan-lake.html

61286   Edmond Dantes • előzmény61283 2018-11-09 10:07:31

Láttam -bár nem olvastam végig- NYT írását, de óvakodtam föltenni. Ha fölteszem, pláne ha fordítok is belőle, kap(hat)tam volna hideget-meleget: "ez egy zenei és nem politikai fórum" és hasonlók. Nem mintha megijednék, de jobb így = másvalakitől, helyszínről. Bizonygathatom itt napestig, hogy nem volt és nincs politikamentes kultúra, mindhiába. Súlyosbító körülmény, ha csak leheletnyi szó éri a kormánypolitikát, még ha "csak" opera felől és pl. NYT írásából való is, sőt! Hát hiszen az (NYT) is Soros(é)! Majd "Tatjana Néni onokaöccse" megírja a tuti dicshimnuszt a Nagy Turnéról origoban, jól kiosztja az "örök elégedetlenkedőket", lesz "Zsdú átvétá, kák szálávej létá"-mantra meg lesz egy önfényező sajtótáj, MTI leadja, anyagot átveszi az arra és csak arra (MTI-hírre) "éhes" sajtó oszt' jó napot. Úgyhogy köszönet NYT-nak és NYT-cikkért.

61285   Edmond Dantes 2018-11-09 09:47:18

Mindenki azzal főz, amije van, én speciel ezt az írást láttam meg. Más is föltehet más cikket. Tartalmi tévedést a koncertbeszámolóban (kritikában? véleménycikkben?) nem találtam.

61284   miketyson • előzmény61282 2018-11-09 08:41:30

Nagyon komoly fórum. Összekeverik a Sába királynője beszámolóban a két Kelement, a miénket és Karajanét. 

61283   shiva 2018-11-08 21:49:53

A hivatkozás mint "kritika", vagy "értékelő vélemény" amit hivatkozik amatőrtől származik, de ettől még kritika persze. Csak ez egy olyan - lehet, hogy nem mindenkinek tetsző, de igazságos - világ, ahol a The New York Times "A" valóság és az ÉRTÉK ítélet. Kedvesek ezek az amatőr értékelések, igazán, de ettől a tények és az ÉRTÉKEK nem változnak, csak befolyásolják a hozzá nem értőket és az (esetleg :-) elfogult "vattákat". Mellettem is ült egy, aki csak sóhajtozott, hogy HÚ, meg HÁT.... de attól még amit hallottunk nem változott. A félreértések elkerülése érdekében: - majdnem azt írtam, hogy semmi, de az nem igaz.... - szóval kevés komoly kifogás érheti a MÁO itteni própárkozását. De ez ettől még mindíg a "minek ez itt" kategória. Sajnos. Nagyon sajnos!

61282   Edmond Dantes 2018-11-08 21:14:12

Kritika az Operazenekar Carnegie Hall-beli koncertjéről itt olvasható.

61281   shiva 2018-11-08 17:02:23

Na akkor VISSZA AZ OPERÁHOZ! A New York Times terjedelmes cikkéből:

"Dícséretes, hogy több mint 350 fővel érkezett 6 előadást tartani a Magyar Állami Operaház és Balett... Sajnos elkerülhetetlen megjegyezni, hogy egy alapos "politikai csomagot" is hoztak magukkal. Az együttes érkezése a Lincoln Center-be ismét ráirányította a figyelmet a jobboldali Orbán Viktor autokrata, bevondorlás ellenes politikájára..." stb. stb. A cikk zárása: "Habár ez a turné produkció régi módi és egyszerű (basic), színesnek és egzotikusnak látszott. És nem romlott el semmi az előadás közben..." (ez azért fontos, mert érkezés előtt a MÁO vezetői attól tartottak, hogy az itteni műszak majd hibázik, nem tudja az előadást kiszolgálni! :-) )

Hát ez volt eddig.

Ilyesmit (és ilyen tapintatosan: a "basic"-et ebben az összefüggésben sokkal rosszabra is lehetne fordítani, de ne bántsuk magunkat! "Savanyú, de a mienk" - Virág elvtárs a Tanú című filmben) Josephine Baker-ről írtak első párizsi fellépése után amikor banán szoknyában lépett föl 1927-ben. Kis különbség: hogy őt hívták és nem ő jelentkezett, aztán ő világhírű lett, pedig "csak" egy banán szoknya volt rajta és nem volt politikával "kivattázva"... és persze telt ház volt minden előadáson. Apróságok... Ja ja ja: és nem 350-en utaztak az amerikai állampolgárok adójából (mert hogy Baker amerikai születésű volt...), csak ő a sajátjából.

61280   Edmond Dantes • előzmény61275 2018-11-07 08:58:54

Nem tudok róla és nem az a tapasztalatom (talán másé sem, az itteni beírások szerint sem), hogy a Kodály-módszer hazájában = minálunk fiatalodna a közönség, ellenkezőleg. Mármint a fizetős, önkéntes -nem pedig kötelező/iskolai- alapon klasszikus zenei előadásokra járó közönség! Vagy igen? Ennyit a Kodály-módszer közönséget-fiatalító hatásáról.Arra pedig térjünk vissza 15 év múlva, vajon Dél-Amerika klasszikus zenei közönsége, klasszikus zenészei lekörözik-e Európát és Észak-Amerikát. Még nem ez a helyzet. Az "idióta popzene" ugyanúgy hódít Dél-Amerikában és az összes többi földrészen mint Észak-Amerikában. Megjegyzem, Dél-Amerika mindig is a szélsőségek földrésze volt és ma is az, tudjuk: vékony felső (dús)gazdag réteg és hatalmas szegény tömegek. A klasszikus zene élvezete ott ma is a kevés gazdagok kiváltsága. Ha ez változik, örvendetes fejlemény lesz. Meglátjuk.

61279   Edmond Dantes • előzmény61277 2018-11-07 08:46:33

MÁO tatarozás alatt, a társulat tomboló sikerű USA-"turnén" van, Erkel aktuális havi műsora  vidéki, "belföldi turné"-előadásokról szól + Korda György- és világzenei estről, gyermekprogramokról. Eiffel-műhely a Holdban. Hát ez történt.

61278   Edmond Dantes • előzmény61274 2018-11-07 08:40:04

Kedves takatsa, neeem, nem, ha máshoz nem, ahhoz ragaszkodnom kell, hogy én mindig csupán véleményt nyilvánítok itt, és többször leszögeztem már, hogy nem hordom zsebemben és máshol sem a bölcsek kövét. Nem turkálok mások zsebében, de bizonyára találnék -valódi vagy hamis- bölcsek kövét egyik-másik zsebben, legalábbis egyes beírások erre engednek következtetni. Annyi viszont bizonyos -és ezt még párszor meg fogom említeni, ha szükségesnek látom- hogy ez a fórum nem MÁO, ZAK, MüPa, Kodály Intézet vagy bármely más zenei vagy egyéb szakmai intézmény belterjes fóruma, quasi üzenőfala, ahol kizárólag (zene)tudósok, nagy és/vagy magukat nagynak tartó művészek és magukat felsőbbrendűnek tartó önjelölt (szak)emberek fitogtat(hat)ják vélt vagy valós szellemi erejüket. Bizony-bizony itt helye van a laikus és esetleges tévedésektől sem mentes véleményeknek is. Olyanoknak mint pl. az enyémek. Meg mint látom, jut hely barátságtalan, olykor goromba kioktatásnak is...részemről-tőlem biztosan nem. Üdv. ED

61277   operaisiásza 2018-11-07 08:34:42

Nem kellene esetled új nevet adni a topicnak? Itt már mindenről szó van, csak operáról nem, Ni történt?

 

61276   macskás • előzmény61247 2018-11-06 21:58:29

Én is azt hittem, hogy a gyerekek utálják a népdalokat. Kérem szépen, nem! Ha minőségi előadásban hallja a gyerek (a tanártól), akkor nincs probléma.

A szövegeket meg simán meg lehet beszélni velük. 

61275   csubakka • előzmény61260 2018-11-06 21:54:36

A világ szellemi -kulturális öröksége nyilvánvalóan nem tananyaggá válás céllal született. A Kodály mődszer egy mődszer, Mo-n azzal oktatják a zenét, mint sok más országban is. Egyébként a dél-amerikai  el sistema nagyon hasonlit, modszerben, filozofiában. Élharcosa többek között Gustavo Dudamel, és alapitványa. A szegény Dél Amerikából sokkal több klasszkus zenész kerül ki, mint a gazdag USA- ból, aho a legidiótább pop zene vált a gyerekek zenei oktatásának standardjévé. A Disney dal már magas minőség. Nem csoda, hogy a klasszikus zene maradék közönsége az idős korosztály. Gyereket, fiatalt alig látni, 15 év és nem lesz se zenész, se közönség. Ennél azért jobb a Kodály mődszer,

61274   takatsa 2018-11-06 21:04:36

Kedves E.D. 

Nem kell szerénykedned, értesz te a Kodály módszerhez és egyéb zenenevelési módszerekhez, ugyanúgy és ugyanannyira, mint minden máshoz: operához, egyéb zenéhez, közélethez, tudományokhoz, vagy bármilyen, a fórumon felmerülő, vagy általad előhozott témához. Polihisztornak lenni nagy felelősség, és én külön becsülöm benned azt, hogy ezt a felelősséget átérezve, tudásodat önzetlenül és örömmel megosztod velünk. Ennek bizonyítéka a számtalan (és számolatlan) bejegyzésed itt a fórumon. Tevékenységed rendkívül tanulságos, nem szidás, hanem köszönet jár érte. 

61273   Edmond Dantes • előzmény61272 2018-11-06 19:30:04

Kedves macskás,

off: köszönöm, hogy csak most elégeltél meg. Türelmed úgyszólván végtelen. Nem bántódtam meg.

on: nem érdemes, már megtettem. Mint írtam, volt  tapasztalatom (sajnos). Nem kötelező fogalmamnak lenni meg lila dunsztomnak, de attól még szabad megszólalni. Ja és tuti, hogy van más módszer és "irányelv" a popzenén (és Kodályén) kívül is. Ha nem lenne, ölég kevés zenész lenne. Üdv. ED

61272   macskás • előzmény61265 2018-11-06 18:21:35

Kedves Edmond,

röviden:

a Kodály-módszerről nincs fogalmad most sem. Az nem változott  ("fogalmam sincs, de fogalmam volt" - írtad).

Lehet, hogy a többiek beírása vegyes a módszer megélése iránt - lehetett rossz a tanár, a gyerek érdektelen, stb.

Ha a módszert szidni akarod, akkor érdemes úgy megtenni, hogy összehasonlítod a többi módszerrel. Kodályé ma is érvényes, a tanterv is kihangsúlyozza. Az nyilvánvaló, hogy változik a világ, és új irányelvek is megjelennek a tanításban (például a popzene! [sajnos]).

A nagy Kocsis is a Kodály-módszer mellett tört lándzsát. Kell ennél több? Talán azért is írtam a fórumra (két éve halt meg Kocsis).

Nem akartalak megbántani, de túl sok olyan dologról írsz, amiről halvány lila dunsztod sincs. És most elégeltem meg.

Örülök, hogy látod a számmisztikát :)

Üdv,

macskás

61271   tiramisu • előzmény61268 2018-11-06 14:52:29
61270   tiramisu • előzmény61268 2018-11-06 14:52:27
61269   tiramisu • előzmény61267 2018-11-06 14:52:06
61268   Klára • előzmény61264 2018-11-06 14:39:54

Köszönöm! Ez kb. annak az összeoglalása, amit én nem írtam le.

Egy haszna mindenesetre van, - bár Kodály Mester vagy forog a sírjában, vagy a túlvilágról idetekintve mélyen sajnál bennünket - ezekben a napokban nem a MÁO turné volt a főtéma.

61267   Edmond Dantes • előzmény61263 2018-11-06 14:19:50

A DIVSz-indulót életkori okokból talán nem énekelte az általam egyébként végtelenül nagyra becsült Gyermekkórus. Az a nóta ui. a felnőtt kórusnak "jutott": Kórodi András vezényletével pl. itt meghallgatható velük. A Gyermekkórus pl. a történetesen Kodály Zoltán által szerzett Úttörőindulót (ld. itt) és a  "Mint a mókus fenn a fán" c. kisdobos- és úttörődalt énekelte, ami íme, itt van, mindkettőt Csányi László vezényli. (Utóbbi link tévesen Csányi Sándort ír.) Végezetül egy tényleg meghatóan szép bejátszás itt, amit tényleg őszinte, igaz tisztelettel ajánlok figyelmébe :-) 

61266   Edmond Dantes • előzmény61263 2018-11-06 14:14:13

A DIVSz-indulót életkori okokból talán nem énekelte az általam egyébként végtelenül nagyra becsült Gyermekkórus. Az a nóta ui. a felnőtt kórusnak "jutott": Kórodi András vezényletével pl. itt meghallgatható velük. A Gyermekkórus pl. a történetesen Kodály Zoltán által szerzett Úttörőindulót (ld. itt) és a  "Mint a mókus fenn a fán" c. kisdobos- és úttörődalt énekelte, ami íme, itt van, mindkettőt Csányi László vezényli. (Utóbbi link tévesen Csányi Sándort ír.) Végezetül egy tényleg meghatóan szép bejátszás itt, amit tényleg őszinte, igaz tisztelettel ajánlok figyelmébe :-) 

61265   Edmond Dantes • előzmény61264 2018-11-06 13:39:47

Kedves macskás, fogalmam nincs, de fogalmam volt a Kodály-módszerről, hiszen mint írtam, magam is szenvedő alanya voltam, ált. és középiskolás fokon. (Vö. József Attila) Ha átfutod mások beírásait, emlékeit, azért elég vegyes ám az összkép! Szintén írtam, hogy kívül- (és "nem belül")álló vagyok: ugyan miért kellene "más metódusokat, alternatív pedagógiai módszereket" ismernem? Akiknek ez a hivatása, azok ismernek ilyeneket...és sokan, nagyon sokan jócskán elléptek már a Kodály módszertől. Utolsó, személyes(kedő) megjegyzéseddel kapcsolatban is írtam már másvalakinek, igaz, hogy nem az általad olyannyira kedvelt "rímelős" vagy kerek sorszámon :-) hanem 61243 alatt, imígyen, ide másolom: "Ugye nem ön óhajtja eldönteni, kinek "lehet sok vagy kevés keresnivalója ebben a fórumban"?! Talán bízza ezt a fórumozó(k)ra és a szerkesztőkre, rendben? Akkor jó, ezt megbeszéltük."

Üdv. ED

61264   macskás • előzmény61254 2018-11-06 11:15:25

Kedves Edmond Dantes,

fogalmad sincs a Kodály-módszerről, a tankönyvekről, a tananyagról (nem csak a mairól).

Egyáltalán, ismersz más metódusokat? Alternatív pedagógiai módszereket? Összehasonlítottad ezeket?

Egyszerűbb lenne, ha másképp fogalmaznál, vagy még inkább: sehogy sem!

Üdv,

macskás 

61263   tiramisu • előzmény61260 2018-11-06 11:13:19

Pl. az Esti dalra és a 333 zenei olvasó gyakorlatra és a segítő szolmizációra emlékszem  Kodálytól  sok más műve mellett.   A DIVSZ - indulóra viszont egy hangra sem emlékszem.  Igaz a Rádió Gyermekkórusában énekeltem, de ott komoly műveket tanultunk!

61262   macskás • előzmény61253 2018-11-06 11:12:39

Tökéletesen egyetértek!

61261   tiramisu • előzmény61260 2018-11-06 10:50:38

Pl. az Esti dalra és a 333 zenei olvasó gyakorlatra és a segítő szolmizációra emlékszem  Kodálytól  sok más műve mellett.   A DIVSZ - indulóra viszont egy hangra sem emlékszem.  Igaz a Rádió Gyermekkórusában énekeltem, de ott komoly műveket tanultunk!

61260   Edmond Dantes • előzmény61256 2018-11-06 09:20:39

Nem vitatom -pedig erősen vitatható és sokan vitatják- UNESCO kulturális örökséglistáját magát sem a rajta szereplő számos tételt. A teljes lista itt található. Magyarország 5 tétellel szerepel ezen a listán, de közülük csak és kizárólag a Kodály-módszer az, amely itthon kötelező tananyag lett mindenki számára, szemben pl. a solymászattal vagy a matyó-hímzéssel. Valószínűleg még az érettségiig sem jutottam volna el, ha matyó hímzést vagy solymászatot oktattak pláne ha kértek volna tananyag formájában számon az iskolában...ahogyan tették a Kodály-módszer alapján oktatott ének-zenével..

61259   Edmond Dantes • előzmény61257 2018-11-06 08:52:55

Rövid leszek: szerencsés ember!

Lábjegyzet: engem-bennünket sem öncélú szadizmussal/ból gyötörtek énektanáraink, "csupán" a számukra kötelezően előírt "tananyagot" adták le és kérték számon, amiből már szemezgettem lejjebb...mi egyebet is tehettek volna?! Szerencsére nekem is volt pár tanárom, történetesen pl. -horribile dictu- orosztanár, aki klasszikus zenei hanglemezekkel dobta fel óráit. Emlékszem, 14-15 évesen, orosz nyelvórán hallottam először lemezről pl. Csajkovszkij b-moll zgv.-ét, Muszorgszkij Éj a kopár hegyen c. művét és egyebeket. Magyarórán (!) emlékeztünk meg a Beethoven-bicentenáriumról, szintén zenékkel színesítve. És így tovább. Nem állítom, hogy ének-zene órákon nem tanítottak vagy nem hallgattunk klasszikusokat, csak nem ez volt a meghatározó, hanem...ld.lejjebb.

61258   Edmond Dantes • előzmény61255 2018-11-06 08:37:27

Neeem, nem egy napon énekelték-énekeltük a DIVSz-indulót és a Kodály-módszert. DIVSz-indulót 1-2 alkalommal kellett énekelni évente -bizonyára önnek is-, a Kodály-módszer viszont mindannyiunk komplett ének-zenei tanulmányait áthatotta éveken át, a lejjebb már -többek által!- jelzett módon és hatással. A hangnememet nagyon is tisztelettudónak érzem, minden erősebb és a legtöbb "gyengébb" jelzőtől is tartózkodtam. Kívülállóságomat pedig sosem tagadtam, hiszen ha "belülálló" lennék, akkor talán tényleg nem merném kimondani az igazságot...vagy hamar brancson kívül(álló) lennék :-)

PS "Kívülálló" státuszom -mint eme reményemnek már lejjebb is bátorkodtam hangot adni- talán mégis megengedi némely véleményem -nem kinyilatkoztatásom!- szerény kifejtését. Ezt tettem ezúttal is.

61257   tiberio • előzmény61254 2018-11-06 08:10:00

Akkor megmukkanok, úgy is mint aki magát jóérzésünek tartja - lásd alábbi hozzászólás - és úgy is mint aki valószínűleg kívülálló - lásd fentebbi hozzászólás. Kívülálló abban az értelemben, hogy nem képzett zenész, csak zenét szerető ember. Minőségi zenét szerető, legyen az bármilyen műfaj. Zeneszeretetemet azonban nem annak az énektanárnak köszönhetem, aki vég nélkül gyötört bennünket a szolmizálással, hanem az utána következőnek, aki a zenetörténet korszakairól mesélt, műfajokról, stílusról, hangszerelésről, díszítésekről stb. és az elmondottakat hanglemezfelvételekkel illusztrálta. Neki köszönhetem, hogy tizenegy évesen a zsebpénzemet lemezekre költöttem, egy-egy énekóra után rohantam a lemezboltba. És nem én voltam az egyetlen ilyen tanítványa.

61256   csubakka 2018-11-06 04:09:38

Én nem jártam ének -zene tagozatos iskolába. heti két ének óra keretében alapvetően egyszerűsitett Kodály mődszerrel rengeteg dalt megtanultunk, volt népdal, voltak mozgalmi dalok is , meg ami a könyvben volt. Sajnálom nem tanultam több kotta olvasást, irigyeltem azokat akik tudtak rendesen kottát olvasni, mert jártak a városi zene iskolába. Nagy kincsnek tartom, hogy megtanulhattam amit megtanultam, most látom milyen nagy kincs ez. A Kodály módszer , mint a világ legjobb zeneoktatási modszere, UNESCO emberiség intellektuális örökség listára került. Általános emberi gyarlóság nem értékelni, azt amink van, sokszor akkor ismerjük fel valami jelntőségét, nagyságát mikor már nincs, mikor már elveszitettük.

61255   tiramisu • előzmény61254 2018-11-05 23:44:05

DIVSZ -indulót? Miket beszél? Hogy lehet egy napon említeni a Kodály -módszerrel? - Nem értek egyet a véleményével, a hangnemmel sem !  A Kodály-módszer létjogosultságát megkérdőjelezni  nem csak  nem ildomos, hanem a kívülállóságát  is  igazolja. 

61254   Edmond Dantes • előzmény61253 2018-11-05 21:49:44

Már annyira hiányoltalak! Dehogynem mondasz erre bármit is, csak goromba legyen. Mi mindig olyan jól megértjük egymást. Én is egy mást, meg te is egy mást. Te például a Kodály-módszert. Én szerényen beérem néhány művével, amiket tényleg kedvelek :-)

De azért olvass el még 2-3, hozzáméhoz hasonló véleményt itt lejjebb! És hányan, de hányan meg se mukkannak! Legalábbis itt a nyílt színen nem. Max. majd úgy mint te.

61253   takatsa • előzmény61251 2018-11-05 20:35:15

Nem szívesen modok erre bármit is, de muszáj. Dühönghetnék is, de inkább nagyon sajnállak, ha ennyi jutott el hozzád a népdalkincsből és ennyit értettél meg a Kodály módszerből. Jó lenne, ha néhányszor végigolvasnád azt, amit leírtál, akkor talán rájönnél, hogy a tudatlanságod, lekezelésed és gyűlölködésed mennyire sérti nemcsak az érintetteket, hanem minden jóérzésű embert.

61252   Hangyász • előzmény61251 2018-11-05 13:26:22

Ez így van. Szegény jó Kodályt pedig a klasszikus zenét a gyerekekkel végleg megutáltató tanarak használják afféle rontást elkerülő talizmánként. Régebben voltak még olyan egyetemes műveltségű nem-ének- hanem pl. matektanárok, akik kedvenc zeneműveikkel példát mutattak tanítványaiknak, órán túl/kívül/alatt megismertetve őket olyan darabokkal, amelyekről a hivatalos oktatás még csak nem is hallott.

61251   Edmond Dantes • előzmény61247 2018-11-05 10:07:45

Kimondani is sok, de nagyjából fél évszázada léptem a tinédzser korba és/de emlékszem, hogy mi, akkori iskolások nem tudtuk, sírjunk-e vagy röhögjünk az ún. ének-zene oktatáson. Kínlódva letudtuk a lejjebb már említett "kötelező gyakorlatokat" ének-zene órán, mert azt osztályozták. Aki megszerette a klasszikus vagy másmilyen zenét, netán hivatása lett, nem eme ének-zene oktatásnak és nem a Kodály-módszernek köszönhette. Sosem voltam különösebben pop-rock-beat fan, de akkoriban tombolt a "láz", a már klasszikusnak tekinthető Beatles és a többi nagy együttes a topon volt, a fiatalság a SzER és a "luxi" (luxemburgi rádió) új zenéit falta, itthon az enyhülés, évei, az "új gazdasági mechanizmus", a Táncdalfesztivál(ok) mint utólag kiderült hamis, de létező világa köszöntött be. A klasszikus zenei-színházi-filmes fronton -hogy ne csak "off", hanem "on" is legyek- szapora külföldi vendégjárás zajlott, új szelek fújtak, új zenei irányzatok jelentek meg itthon is. Mindennek semmi, de semmi köze nem volt a "Kodály-módszerhez" és a népzene körülbelül annyira kötötte le a fiatalokat mint a szoc. ünnep(ség)eken kötelezően elénekelendő DIVSz-induló vagy a többi mozgalmi nóta = semennyire. A népzene, néptánc, táncház-mozgalom kései fölvirágzása nagyjából a 70/80-as évek fordulójától a szelíd-szolidan éledező "pszeudo"-ellenzéki mozgolódás népies megnyilvánulása volt és szerintem ugyancsak nem a "Kodály-módszer" terméke. Napjaink föl- és megszállott pávái pedig -tisztelet a kivételeknek- nagyobbrészt az újból fölelevenített népies(ch) kurzust követik, haszonélvezik, "kodályi" ének-zenén kívül (helyett?) síppal-dobbal-nádihegedűvel, tánccal...pávatánccal súlyosbítva.

PS Marslakókkal még nem találkoztam, de valószínűsíthetően nagyobb lehet az affinitásuk a  bécsi klasszikához mint a mindenkori honi iskolásoknak a népzenéhez és a Kodály-módszerhez :-)

61250   Edmond Dantes 2018-11-05 09:58:25
61249   csubakka 2018-11-04 22:23:36

Most látom, hogy az eredetileg tervezett előadások felének lemondása után, az ingyen osztogatott jegyek mellett, az üres Carnegie Hallra is fittyet hányva, elhoznal Virtuózokból is gyerekeket ingyen koncertet adni. Arra kik kapják az ingyen jegyeket .? Tudja valaki.? Ez csak arrol szól, hogy otthon ezzel kérkedjenek, hogy felléptek NY-ban,  Szomszéd 12 éves killány, aki hegedül, de nem lesz belőle hegedűművész, is fellépett már a Carnegia Hallban, és ráadásul nem ő fizette a terembérletet.

61248   shiva 2018-11-04 20:37:33

Kékszakállú: kedvencem. Bizonyára sokaknak másoknak is. Itt: egészséges félháznál kicsit több... Nem a zenészeken múlott... Belenéztem az otthoni kínálatba: Moscow City Ballet, Csipkerózsika, Erkel színház: TELTHÁZ! Ez nem a Mariinsky Ballet, nem a Bolshoi Ballet, hanem a full commers "Moscow City Ballet" (ettől még nem rosszak persze! Több benne az orosz, mint a Magyar Nemzeti Balett-ben a magyar, de igaz, ők nem "NEMZETI", csak városi balett!). Akkor ez hogy is van? És Gardiner, Forradalom és Romatika Zenekara ÉS MONTEVERDI kórus! NAGYON, nagyon irigykedem. Otthon miért van tele a színház (jó persze, "csak" 2400 személyes"). Ja, hogy itt is minden más előadás előre egy évre el van adva - tisztelet a kivételnek (MÁO)! Na vajon miért? Mert érdekli az embereket a MINŐSÉGI kultúra. Ahogy ez így van mindenhol a világon. Itt NULLA kritika, meg sem említik, hogy volt (sajnos), De remélem majd lesz! A remény hal meg utoljára!

61247   Hangyász • előzmény61242 2018-11-04 16:39:53

Messzire vezetne a beható elemzés. Fél évszázada a népdalok még jelentettek valamit az iskolásoknak - ma már annyira távol állnak egymástól, mintha az erre teljesen alkalmatlan marslakókat próbálnánk megismertetni mondjuk a bécsi klasszikával. Továbbá a hivatalos kultúrpolitika igyekezett kordában tartani a mostanihoz képest bachi magasságokban leledző akkori könnyűzenét, a tanárok szakmai felkészültsége is sokkal jobb volt stb. Kodály meg valahol a maga álomvilágában élt, legalábbis a késői korszakában.

61246   Hangyász • előzmény61236 2018-11-04 16:32:20

Maradtak annyian, hogy 2-án a váci székesegyházban előadják a Verdi-Requiemet.

61245   Hangyász • előzmény61244 2018-11-04 16:31:03

Nagano az a karmester, akit Welser-Möst mellett egyszer hallottam, és rögvest elhatároztam, hogy soha többé. Nagano talán idén tavasszal lépett fel a MüPá-ban a hamburgi zenekarával. Az ÚZÚ-ban hallott kritika megerősítette, hogy most sem csókolta homlokon a múzsa. Azt én teszem hozzá, megdöbbentő, hogy tud kihozni dögunalmat amúgy világklasszis együttesekből.

61244   Edmond Dantes • előzmény61229 2018-11-04 10:44:40

Nem én hoztam még levésbé minősítettem Kent Naganót (ld.61218), de ha már valaki szóba hozta éspedig tévesen, azt kénytelen voltam kiigazítani.

61243   Edmond Dantes • előzmény61226 2018-11-04 10:41:03

Ugye nem ön óhajtja eldönteni, kinek "lehet sok vagy kevés keresnivalója ebben a fórumban"?! Talán bízza ezt a fórumozó(k)ra és a szerkesztőkre, rendben? Akkor jó, ezt megbeszéltük. Közben lehet selymet vagy álmokat szőni a Kodály-módszerről, amiről itt lejjebb már többen megírták-megírtuk tömör véleményünket. Vagy lehet pl. helyesen megtanulni Kent Nagano nemzeti hovatartozását, ha már egyszer rá hivatkozott mint a japppán (zene)kultúra híres letéteményesére..és/de közben nyugodtan hallgasson Suppét is. Nem muszáj mindig pl. Stockhausent, Beriót, Boulezt (sem). Az ő Könnyű lovassága bátran fölveszi a versenyt az ön nehéztüzérségével ;-)

61242   Edmond Dantes • előzmény61231 2018-11-04 10:27:33

Csak ismételni tudom ez alatti bejegyzésemet: tökéletesen egyetértek éspedig azért, mert ez pontosan így igaz! Az én korosztályom -nagyobb részben- azért utálhatta meg az ének-zeneoktatást és magát a klasszikus zenét, mert egyebek közt: mutáló, álmos kamaszokkal énekeltették kora reggeli énekórákon, máig emlékszem, velünk is orrba-szájba a "Hej Dunáról.."-t meg a "Komáromi kisleányt", szolmizáltattak és az énektanár kézjelekkel mutogatta és memorizáltatta a dóremifászólászidót. Hideglelős élmény máig. Tényleg fül, szív és érzék kellett ahhoz, hogy valaki zeneszeretővé netán zenésszé váljon. Épp itt az ideje végre kimondani: a király meztelen, a "módszernek" nagyjából annyi! A kegyelet szánnivaló hullámain nosztalgiázni és egy túlhaladott, anakronisztikus módszert hájpolni: szabad...csak fölösleges és veszélyes is. Meg persze még mindig jól meg lehet belőle élni bizonyos körnek és körben, ez igaz.

61241   Edmond Dantes • előzmény61227 2018-11-04 10:16:02

Tökéletesen egyetértek éspedig azért, mert ez pontosan így igaz!

61240   Edmond Dantes • előzmény61223 2018-11-04 10:08:41

Az az ország pár évszázados kulturális, történelmi, építészeti, természeti stb.hagyományait olyan megható, féltő szeretettel ápolja, ami például szolgálhat sok más nemzet számára. A Kolumbusz előtti kultúrákat nem az amerikaiak "irtották (és nem mellesleg fosztották) ki", hanem a spanyol és portugál konkvisztádorok. A kultúrát mindenhol pénzzel és pénzből alakítják ki. Az USA-ban magánadakozók járultak hozzá a magas kultúra felfuttatásához és fenntartásához.. Hogy messzebb ne menjek, a MET is (mindkétszer) zömmel magánadományozók pénzéből épült és későbbi produkcióikhoz is máig magánadományozók adták-adják össze a pénzt ld. erről pl. Bing könyvét. A Carnegie Hall sem véletlenül viseli az iparmágnás Andrew Carnegie nevét miként a Rockefeller-központ fő mecénása is egy másik pénzguru, John D. Rockefeller Jr. volt a gazdasági világválság (!) idején.

Szívesen ülnék egyszer a Mészáros Lőrincz Nemzeti Kultúrközpont egyik rendezvényén, ami azért viseli az ő nevét, mert ő volt-lesz az építkezés és a fenntartás fő finanszírozója...de attól tartok, ilyen eseményt én nem érek meg soha, sehol. 

61239   Búbánat 2018-11-03 23:55:39

tp://www.opera.hu/v/dijatado-a-magyar-opera-napjan/

 

A Magyar Állami Operaház Örökös Tagjainak Testülete Kiss B. AtillaPászthy Júlia és Rozsos Istvánoperaénekest, továbbá Kékesi Mária balettművészt választotta soraiba. Posztumusz Örökös Tag lett továbbá Borsa Miklós, az Opera egykori főmérnöke és műszaki igazgatója, Kukely Júlia és Szamosi Elza operaénekesek és Radnai Miklós, az Operaház legendás egykori főigazgatója.

A magánénekesek közül a Wagner-előadásokban kiemelkedő teljesítményt nyújtó művészeknek odaítélhető Závodszky Zoltán-díjat Kálmándy Mihály vehette át. Az ösztönös tehetséget és erős színpadi személyiséget jutalmazó Sudlik Mária-díjban Pánczél Éva, a biztos énektechnikán alapuló érthető hangképzés és a tiszta, szép magyar kiejtés magas szintű műveléséért odaítélhető Melis György-díjban Balatoni Éva részesült.

Az évad énekkari művésze Stefanik Márta és Kristóf István, zenekari művésze Könyves-Tóth Mihály trombitaművész lett. Az évad női kartáncosa Tarasova Kateryna, míg a férfiaknál Molnár Dávid részesült az elismerésben. A Vágó Nelly-emlékdíjat idén Pilinyi Márta díszlet- és jelmeztervező kapta, „Az előadásokért” emlékérmet Mucsi Miklós fővilágosító és Nyerges Árpádné szcenikai adminisztrátor, a Vasfüggöny-díjat pedig Noszkó Andrea titkársági asszisztens és Kun Vilibaldszínpadmester vehette át. A 2018-tól az Opera rangos belső dijat kíván alapítani az irodai munkakörben dolgozó munkatársainak, amelynek első kitüntetettje Nyilassy Ágnes nemzetközi referens. Az emlékplakett Dárday Andor egykori művészeti főtitkár nevét viseli, aki a legendas emlékezet szerint iróasztal mellől, egyetlen telefonnal felszerelkezve is képes volt összetartani az Opera hattérvilágát. A Krasznai János által készített díj jutalmazottjai a legjobb irodai munkatársa közül kerülnek ki. Az Opera ezen kívül idén is jubileumi arany emlékgyűrűvel köszöntötte azokat a művészeket és munkatársakat, akik 25 éve dolgoznak közalkalmazottként az intézménynél, köztük Popova Aleszja Kossuth-díjas balettművészt, a Magyar Nemzeti Balett első magántáncosát, Bányai Rita fősúgó, Fericián László festőművész, Hommer Csaba tánckari művész, Kónya György énekkari művész, Nyuli László zenekari művész, Paul Éva zenekari művész, Szajkóné Fojtó Enikő zenekari művész, Szeőke Zsuzsanna statisztaszervező, Szőnyi Sylvia énekkari művész, Wambach Tiborzenekari művész. 

61238   csubakka • előzmény61214 2018-11-03 23:49:41

Ebben is lóditott Ókovács, hogy meghivták őket a Carnegie Hallba. Senki nem hivta őket,kibérelték hatalmas osszegért, tekintetbe se véve, hogy igy nem lehet ott koncertet sikeresen értékesiteni, reklám , marketing promóció nélkül. Ezért azok is felelősek a kulturális kormányzatban, akiket Ókovács megvezet.

61237   Klára • előzmény61234 2018-11-03 21:00:35

Szamosi ELza nem csak Puccini kedvelt Cso-cso-szánja volt, de ö énekelte  Minnie szerepét a Nyugat lánya 1912.évi  budapesti bemutatóján. Ha jól tudom, ez az előadás volt az opera első európai bemutatója, melynek betanítását a szerző személyesen irányította.

61236   shiva 2018-11-03 20:39:12

És jól olvastam, hogy 375-en utaztak ide?

61235   shiva 2018-11-03 20:39:10

A David H. Koch színház 2586 személyes. A matematika: (2586 - 1500 - fôigazgató füllentése)=kb. 1000 nézô/elôadás. Ennek fele (minimum) ingyen jegy + a társulat nem dolgozó tagjai.... akkor ez jóindulattal kb. 500 fizetô nézô (az itteni jegyárak töredékéért). Ezt otthon nem hívják hûtlen kezelésnek? Ezt közpénzbôl szabad? De tényleg!

61234   telramund 2018-11-03 18:34:26

Gratula az új örökös tagoknak.Ki jobban ,ki kevésbé megérdemelte.Viszont nagyszerű,hogy a régen elhunyt, kiváló szoprán Puccini kedvenc Cs -cso- szánja  Szamos Elza végre örökös tag lett.Igaz kissé megkésve.Erre az névre volt tervezve az örökös tag cunami?

61233   Hangyász • előzmény61228 2018-11-03 16:53:15

Ez a budapesti arányokra lefordítva kb. annyit jelent, mintha idehaza esténként 300-an lennének kiváncsiak a MÁO produkciójára.

61232   Hangyász • előzmény61222 2018-11-03 16:50:01

A baj ott van, hogy a magas kultúra minden országban erre szakosodott rádióadókra és tv-csatornákra húzódott vissza, az iskolai irodalomoktatásból minden, a legkisebb szellemi erőfeszítést igénylő anyagot kiirtottak. A felsorolást folytatni sem érdemes.

61231   Hangyász • előzmény61227 2018-11-03 16:46:11

Sokadszorra ismétlem: A "Kodály-apácák" elévülhetetlen bűne, hogy tudtommal a hivatalos zeneoktatásból "sikeresen" száműznek minden más zeneoktatási módszert. A gyerekek vagy megutálják a véget nem érő szolmizálást, vagy akik megtörnek, szolfézsgépek lesznek. A népdalokból visszaköszönő régi agrártársadalom pedig ma már semmit sem mond a gyerekeknek (50 éve még igen). 

61230   Hangyász • előzmény61217 2018-11-03 16:42:40

OK, ezt az estét sikerült "levattázni". És a többit???

61229   Hangyász • előzmény61219 2018-11-03 16:39:55

Felőlem akármilyen nációhoz tartozhat, de akkor is a világ leginkább túlértékelt karmestere. Aki ott volt a 2008-as (?) dögunalmas Tavaszi Fesztivál nyitókoncerten, tudhatja, hogy nem a levegőbe beszélek.

61228   joska141 • előzmény61216 2018-11-03 14:53:25

Ókovács Szilveszter mai - Operaház örökös tagjai cím átadásakori - beszédéből idézet a New York-i

"sikert jelzi, hogy 11 ezer eladott jegynél járnak, és nyolc előadásuk 1500-as átlagnézőszámmal megy."

 

 

61227   Franca • előzmény61226 2018-11-03 13:43:48

A szoci korszaknak sok bűne volt, de a Kodály módszer kiírtása nem tartozott közéjük. Az iskolákban, zeneiskolákban is ezzel a módszerrel tanítottak. Nem valós az a megállapítás sem, hogy a népdalok helyett jött volna a csasztuska. Népdalokat oktattak, szerintem túlzott mértékben is,elemzésükkel együtt, akkori gyerekként  és zeneiskolásként túlzásnak éreztük, jó lett volna más zenei műfajokat is megismerni. 

61226   Klára • előzmény61222 2018-11-03 11:47:16

Bocs, ebben az országban generációk nőttek fel a Kodály-módszeren alapuló zeneoktatáson. Heti két énekórával, még a középiskolában is! És túléltük. Persze, a szoci korszak kiirtotta, mert a népdalok, népzenei kincs megismertetése mellett magyarságra, hazafiasságra is nevelt. Helyette jött a csasztuska, meg a "sződd a selymet elvtárs ", stb. Ma meg a valóvilág és egyebek. Ha önnek ez kultúra, akkor nem sok keresnivalója lehet ebben a fórumban.  Az ifjúság zenei nevelése pedig - ki hitte volna - már az általános iskolában kezdődik!

Egyébként hallgasson meg egyszer egy profi agykutató által tartott előadást, pl. Vizy E, Szilveszter, Freund Tamás, vagy mások, akkor lesz valami fogalma arról, hogy a művészeti tárgyak - ének, zene, rajz - milyen szerepet játszanak az agy fejlődésében. Persze, ez megint nem fog tetszeni, de sebaj, Ha valakinek ilyen támakörökről  csak Suppé és a "Könnyű lovasság" jut eszébe,, hát az nem engem minősít!

61225   Klára • előzmény61220 2018-11-03 11:38:08

Köszönöm!

61224   Klára • előzmény61220 2018-11-03 11:38:01

Köszönöm!

61223   telramund • előzmény61218 2018-11-03 11:21:07

Mit lehet várni egy országtól,aminek pár évszázados hagyományai vannak,mielőtt kiílrtottak mindent ,ami előtte volt.(persze ez  nem számít bűnnek!)Egy hatalom és egy kultúra van a pénz hatalma és a dollármilliókon  kialakított kultúra. A minden lehetőségek országa egyben a összes hülyeség lehetőségének országa.Majmolásuk csak minősíti az egészet. Na meg a majmolókat.Nyew Yorknak nem csak fényei de árnyai is vannak,de erről az USA-ban nem beszélnek,ebben szemérmesek,csakúgy mint a fizetős itt nem illendő megnevezni weboldalak működtetésében( amiben olyan témák szerepelnek ,amik kikmerítik a súlyos bűncselekmény kategóriájét).Hamis az egész ,amit a pénz tart össze,na meg a háborúk hiánya kétszáz éve.Mert más odamenni országokba rendcsinálás címén(?) vagy védeni a hazánkat.Demokrácia.nagy kacaj,egyébként is téveszme.!

61222   Edmond Dantes 2018-11-03 09:46:35

Aki a kaliforniai "helyi iskolai korzet kommunikacios igazgatoja" velemenye alapjan itelkezik megfellebbezhetetlenul egy orszag kulturalis szinvonalarol, igenyessegerol, kulturalis befogadokepessegerol es 2018-ban a Kodaly-modszerre hivatkozik mint zenei oktatasi etalonra, az nem vadmagyar. Az masvalami. Az egy nagy magyar...Kaliforniaban.

PS  Az un. magas kulturat, annak befogadasanak merteket sem az USA-ban sem Japanban sem Magyarorszagon sem sehol nem videki iskolai korzetekben merik. A japan videki prefekturaban vagy a del-bekesi jarasban sem Beethoven a merce hanem Justin Bieber. Nalunk talan meg utobbi sem. Inkabb mondjuk Kis Grofo.

61221   csubakka • előzmény61217 2018-11-03 01:28:16

Abszolút időszerű. és rávilágit arra, mennyire nem jól csináljuk a PR munkát. Egyszerűen nem vesszük figyelembe annak az országnak, piacnak az igényeit, kulturáját ahol valamit reklámozni, megismertetni. értékesiteni akarunk. Lásd Operaház most NY-ban. Nem ismernek minket, nincs most egyetlen jól felépitett, hires énekesünk, táncosunk se, de hatalmas melldongetéssel érkezünk meg egy két hetes vendégjátékra, melynek felét eleve le kellett mondani. Maximálisan negligálja a koncepció a helyi piac jellegzetességeit.

61220   csubakka • előzmény61218 2018-11-03 01:22:07

Kedves Klára, mint veterán japán szakértő és tolmács maximálisan egyetértek véleményével. A japán kultura és amerikai kultura annak szinvonala. igényessége fényévnyi távolságra vannak. Itt Kaliforniában, ahol élek levadmagyarozaztak, mert Kodályra mertem hivatkozni, mint etalonra a zene oktatásban. S mindez a helyi iskola körzet kommunikációs igazgatója volt, s egyéb ugymond kulturát támogató szervezetek szerint is mindegy, hogy a gyereknek Justin Bieber vagy Beethoven a szinvonal. Nekik ez egyenértékű, az a csoda , hogy a kultura rombolás ellenére még van egy elenyésző kisebbség, aki még érdeklődik a valós értékek iránt USA- ban. 

61219   Edmond Dantes • előzmény61218 2018-11-02 14:40:05

Csak egy észrevétel: Kent Nagano kaliforniai születésű, bizonyos értelemben és ma már úgyszólván "tősgyökeresnek" mondható, harmadik (!) generációs japán-amerikai. Az amerikaiaknak az európai (és más) zene- és egyéb kultúra iránti fogékonyságával kapcsolatos megállapításai pedig nagyjából annyira helytállóak mint amit Kent Nagano származásáról írt.

61218   Klára • előzmény61216 2018-11-02 14:06:53

Csak egy észrevétel: Japán és az USA zenekultúra és a más népek zenéje iránti érdeklődés tekintetében nem egy napon, egy hónapon belül nem említhető együtt! Jelenleg a Kodály-módszer ismerete, ismertsége,eilsmertsége, stb Japánban messze nagyobb mint nálunk.(az olletékesek szégyenére) Fogékonyak, érdeklődőek más kultúra iránt, kíváló karmestereik vannak -  pl.  Kobajasi Kenicsiro, ,Kent Nagano, és remek énekeseik, énekesnőik. Amerikára úgy alapjáraton nem jellemző, hogy kezét-lábát törné az európai kultúra iránt.

Nem csatlakozom egyik oldali korábbi véleményekhez sem, de sajnálom azokat a művészeket, akik ezeken az előadásokon felléptek. Az önnön és egymás mosolyában, dícsfényében "tündöklő" illetékessekkel pedig ezt az egész cécót vastagon megfizettetném!

 

61217   nizajemon • előzmény61212 2018-11-02 10:25:13

Szomorú ez a történet.Nézem a kiadott fotókat,potentát annyi a képeken,hogy teleobjektív legyen a talpán,ami befogja az összes fontos embert,hogy a még fontosabbakról el ne feledkezzünk.Nem,nem az általam emberként nagyon becsült Áder Jánosról és a nejéről beszélek.Így,ebben a formában miért kellett ez? Nem jobban járt volna a Ház,ha ezt a pénzt reklámra fordítják?Apropó reklám és országimázs.Kijött egy film,amely népszerűsíteni akarja az országot.Ez klassz.Ám még mindig csikósok,paprikapor száll tova,népviselet.Mint 40 éve.Még tavasszal írtam egy potentátnak,hogy érdemes lenne egy őszi-téli imázsfilmet csinálni,drónokról csoda képsorokat lehetne felvenni a kivilágított fővárosról,kísérőzeneként a Normából lehetne adni zenét-éneket.Itt van két nagyszerű énekesnő hozzá.Japánban,Koreában,Kínában elájulnának a gyönyörtől tőle.Válasz nem jöve 3 hónapig.Akkor írtam egy úrnak,ő azonnal válaszolt is,jónak tartva az ötletet,de tudatta,hogy a terület nem hozzá tartozik,amit akceptáltam.Sok nálamnál okosabb ember ír ide,és olvassa az oldalt,kérem,csak annyit írjon valaki,hogy ez nem fáin/időszerű,stb,

61216   Edmond Dantes • előzmény61215 2018-11-02 10:20:14

Maradva továbbra is a száraz adatoknál:

- Carnegie Hall-ban az Operazenekar koncertjére 25-120 US$-ért válthatók jegyek. A koncert programja itt található:

https://www.carnegiehall.org/calendar/2018/11/05/hungarian-state-opera-orchestra-0800pm

Két, számomra ismeretlen külföldi szerző művei (és a Rákóczi-induló) után "magyar blokk" következik, Kálmán Imrétől Bartók Mandarinjáig: szerkesztői bravúr...

- Japánba valószínűsíthetően kereskedelmi alapon hívták és hívják meg az együttes(eke)t azaz Japánban van valós igény a produkció(k)ra, következésképpen van valós meghívó fél (ügynökség), vannak valós ottani (magán)szponzorok és van valós (fizető) közönség. Nagy baj lenne, ha nem így lenne Japánban (sem). Valódi turnék ui. így működnek. Meghívó fél fizet, meghívott fél előad.

- Mindezen fenti elemek valószínűsíthetően egyike sem áll fenn az USA-"turné" esetében. Nem-valódi turnék pedig úgy nem működnek, ahogyan és ami most New Yorkban zajlik. Ezen a legszebb és legkiszidolozottabb tudósítások sem tudnak változtatni. És ez nem egy drukker-ellendrukker meccs!

- 1-1 turné műsorát a meghívó fél igénye szerint szokás összeállítani. A valós érdeklődés hiányából vagy mérsékelt voltából is látszik, hogy valós turnéról, valós meghívó(k)ról esetünkben nem beszélhetünk. Ennélfogva a "turné" operaprogramját üzleti és közönségigény-szemponból egyaránt és enyhén szólva is szakmaiatlanul állították össze. A balettelőadásokra nagyobb(nak látszik) a közönségigény, ott is az előadásra kerülő darabok szerint változó mértékben.

- Carnegie Hall pedig végképp védhetetlen. Ha már mindenáron akartak zenekari hangversenyt is szervezni, találhattak volna kisebb, olcsóbb bérű, olcsóbb helyárakkal dolgozó, jobban megtölthető termet. Mert az ugye nem vitás, hogy a Carnegie-koncert összes költségét a küldő és nem a fogadó fél fizeti? És hol vannak a magánszponzorok? Más kérdés, hogy az utókor csak annyit fog olvasni a koncertről az annalesekben, hogy "az Operazenekar 2018-ban fellépett a világ leghíresebb koncerttermében, a Carnegie Hallban". Úgy látszik, ez a lényeg=hogy ezt lehessen be- és leírni.

61215   telramund • előzmény61214 2018-11-02 09:34:33

Majd tessék itt körülnézni egyéb nem világhírű  művészek dalestjeire vagy egyéb produkciókra mennyi jegy kell el.Érdekes Japánban telt házak voltak nem véletlen.Mit várunk egy rossz Bánk bán és a halál unalom Sába kiráklynőjétől? Legfeljebb ha Kaufmann Assad.

A zenekari koncert műsorát nem ismerem ehhez nem tudok mit szólni.Nem Magyarországot kell sajnálni,hanem a sok ellendrukkert figyelembe sem venni.Nem hiszem,hogy más kis ország az EU-ból nemzeti művekkel-bár a Sába nem az-nagyobb sikert aratna.

Közben megnéztem a műsort.hát nem biztos,ha ott élnék magyarként 100 dolcsit adnék érte.

61214   Edmond Dantes 2018-11-02 09:16:57

Három (3) nappal az Operazenekar Carnegie Hall-beli hangversenye előtt tessenek egy pillantást vetni a ma reggeli (ott még éjszakai) jegytérképre!

https://www.carnegiehall.org/Cart/Seat-Selection-Performance/Syos?eventid=36676

A világ nagyjából elsőszámú koncertterme jelenlegi állapot szerint -és esetleges vattázás nélkül!- november 5-én kongani fog az ürességtől, a szabad helyek száma csaknem azonos a teljes nézőtérrel. A zsöllye és a fölötte lévő három szint most majdnem teljesen eladatlan, a "Balcony" nevű 4. emelet úgymond "sold out", magyarul lezárták. Ismerős "megoldás" egyik-másik itthoni színházban is. Ez kérem nem "politikai homokozás" vagy rendszerkritika, ez kérem száraz statisztika és eladatlan jegyek sokasága = skandalum. Szegény Operazenekar! Szegény (?) Operaház! Gazdag (vagy inkább pazarló?) Magyarország!

61213   csubakka • előzmény61210 2018-11-01 22:55:37

A helyi szakszervezetekkel való megállapodás, annak pontos letárgyalása, hogy a fellépő művészek technikai személyzete illetve a helyi technikai személyzet között, hogyan oszlik meg a munka, az első lépés, amit szerződésben rendezni kell, egy szinház kibérlésekor. Helyi amatőr fellépők is tudják. Az, hogy az előadások közel felét le kell majd mondani előre látható volt. A megmaradtakra is ingyen és olcsó jegyekkel megy a közönség, mert nincs érdeklődés. Előkészitetlen, önfényező, erősen propaganda izű vendégszereplés, ami abszolut nem hozza az ország imázs javitását. A Wall Street Journal korrekten anakronizmusnak nevezi, az iszonytos költségű hosszabb vendégjátékot. Az USA ban, mvel nincs központi finanszirozás, elvárás, hogy a turnék legalább önfenntartóak legyenek, ez a pazarlás nem növeli a szinpátiát az ország iránt sem. 

61212   shiva 2018-11-01 18:23:47

Nem volt egyszerű... de rossz sem, csak furcsa a Bánk Bán itt. Nem csak azért, mert a főleg - otthon azt hiszem "vattának" hívott - nézőkkel jellemzően megtöltve (majdnem) a színház (lehetett kérni itteni magyarokank 4-6-8 ingyenes belépőt a főkonzulátoson!). Nem tudom, mi a jó szó erre, elnézést. Lehet talán egzotikus, szokatlan, ki tudja. Nem is próbálnék értékelést írni róla, arról, hogy az operaház vezetősége, a "bennfentesek" hogyan lubickoltak egymás mosolyaiban, sok, sok, sok pénzért. Ennél komolyabb politikai propaganda hadjáratot ez a színház (volt itt, aki "operának" hívja hibásan) még nem látott. Hogy ne vádolhasson senki elfogultsággal, ezért idézek a New York Times-ból: "A (Magyar Állami Operaház) BECSVÁGYÓ és DRÁGA turnéja akkor érkezik, amikor Magyarország vezető klasszikus művészei, különösen azok, akiknek nemzetközi karrierje van (magyarul: nem Magyarországon "világhírűek" - ez nem az idézett cikkben van!), kritizálják az Orbán kormányt." Szóval ezt írja az itteni "fake news" :-)! Várom a többi előadást (van rá még pár ingyen jegyem, ha valaki akar, csatlakozzon be!).

61211   telramund 2018-11-01 17:35:26

David H. Koch Theaterről egyes médiumok igen lebecsmérlően  írtak.Na persze erről nincs szó,hiszen  New York második operájaként működött 1964-2011-ig New York City Opera néven és azóta is fellegvára a balettéletnek.Ennek az operháznak volt hosszú évekig vezetője B Sills a híres koloratúrszoprán.Rengeteg későbbi a Metben éneklő sztár kezdte itt a pályafutását. Többek között fiatalon rengeteget énekelt itt Domingo.A képeket nézve jöttem rá,hogy melyik operáról van szó.Persze lehet ,hogy ezt itt mindenki tudta.Én a leírásokból nem.

61210   Búbánat 2018-11-01 10:08:29

 

NEW YORK OPERABLOG – 2. Bánk szabad!

ÓKOVÁCS SZILVESZTER2018.10.31. 23:25 Origo

Jelentem, a mai napon bizonyos Erkel Ferenc 1861-ben írott operája, a Bánk bán kiszabadult európai aranykalitkájából – 157 év után! Felhőtlen érzés volt nekünk, de talán Neki is. Már az előjelek se voltak rosszak: például a buddhista tanok szerint – bármit is jelentsen ez – a négy darab, egyenként tízmillió áldásos nap egyike idén október 30-a... És ha ez önmagában nem lett volna elég, az Operások odarakták magukat. És az amerikaiak is. Meg Maestro Domingo. Meg a köztársasági elnökünk. És az artisták. Meg a Magyar Intézet. És Bogyay Katalin is. Nagyon.

Ott kezdődött a nap, hogy a Nippon nevű szállítócégünk valamiért már 6.35-re hozta az első tengeri konténereket a Koch Színház teherrámpájához. És mivel senkit nem találtak – magyarok, amerikaiak egyaránt reggel 8-ra voltunk hivatalosak –, szépen le is pakolták azokat maguk, sőt ki is tolták a beletelepített hangszereket, görgős ládákat a közben kitámolygó portás által mégiscsak kinyitott oldalszínpadra. Ezzel a vétlen véletlennel nagy jót tettek velünk, mert az aranyárban dolgozó amerikai műszaknak így kevesebb dolga maradt, és hamarabb lett kész a színpad.

Apropó, műszak. Látni kellett volna a mi sok mindent látott kollégáinkat, ahogy kénytelen végigasszisztálták a napot: merthogy az itteni, ún. Local1 szakszervezeti megállapodás szerint hiába váltottunk a munkatársainknak drága munkavállalási vízumot (mert azt viszont így is muszáj volt), ők csak utasításokat adhatnak, minden ragasztószalagos jelölés és minden csavarmeghúzás kizárólag amerikai, ráadásul trade union-tag kezétől származhat. És ezt komolyan is vették a nap során: volt, hogy az emberünk hozzáért egy díszletelemhez, vagy a zenekari altiszt megfogott egy kottaállványt, máris kész volt a dráma. Nem személyes ügyet kreáltak, egyszerűen megpróbálták elfogadtatni a (szinte) lehetetlent: hozzá se szagolhatunk a saját dolgainkhoz. Még a végén kiderül, hogy nem is dolgozni a legrosszabb, hanem nem dolgozni – somolyogtam oda a mieinkhez, és habár igazam volt abban is, hogy a legnehezebb, amikor mások munkájáért kell tétlen felelősséget vállalnunk, azért a mi Opera-pólós fekete seregünk igen elhivatott srácokból áll, a színházi szakma elitje ők. Láttam, dolgozik bennük a színházi reflex, nagyon megfognák a dolog végét, de nem lehet, abból bírság lesz. Engem már ez is meghat, valószínűleg rohamosan öregszem...

És még annyi mindennel így voltam ma! Placido Domingo délután felhívott és két jegyet kért az esti Bánk bánra! Hát persze, ő az egyik védnökünk Marton Éva mellett, de úgy tudtam hűséges magyar titkárától, Nicky Markótól, hogy csak hétfőn találkozunk, amikor majd a Carnegie Hallban ő is vezényli a zenekarunkat. A Maestro viszont itt próbálja a szomszédos Metropolitanben a Gianni Schicchit, és – habár teljes joggal tölthetné az estét a lakásánpihenéssel, bármivel – mégis ide akar köszönni a pesti Opera társulatának. Gyorsan összetrombitáltuk magunkat a színpadra, leengedtük a vasfüggönyt, hogy a gyülekező közönség elől mégiscsak rejtve legyünk. Kórus, zenekar, műszak, szólisták mind ott voltak, s míg a Mester beérkezett, arról beszéltem, hogy bizony, Bánk ma kiszabadul. Mert Erkel végtelenül szerény ember volt, nem világpolgár, mint a vele gyakorlatilag egykorú Liszt Ferenc, Wagner és Verdi. Soha nem lépte át a monarchia határát (mondjuk, nem volt az kis ország, no de akkor is!), és amikor a végtelen szívű Liszt megpróbál közbenjárni a Hunyadiért és Bécsben vezényelne is belőle, Erkel végül nem küld neki partitúrát... Talán a verbunkos nemzeti romantika külföldi elfogadásában nem hitt, talán a magyar történelmi szüzsék értését féltette, mindenesetre mi most hoztunk kottát, és New York meghallgathatta – sőt, a Vidnyánszky-rendezés révén meg is láthatta – a Bánk bán ún. ősváltozatának bariton verzióját. És mi, akik nemrég Kodály Székely fonóját is így szabadítottuk meg a rárakódott előadási hagyománytól (hogy is mondta Mahler Pesten: ne a hamut őrizzük, hanem a tüzet!), most is így járunk el. Mert ha nem repülhet az a gyönyörű madár, akkor csodálni és szeretni se tudják távoli földrészeken...

És ekkor belépett a mindig derűs Domingo! Tele kellemmel és szellemmel a lexikon szerint is 78. életévében. Felidézte, hogy ő itt, ezeken a deszkákon énekelt először operát New Yorkban, 1966 februárjában, az újonnan felhúzott (akkori nevén) New York City Theater egyik első előadásán. Örült, hogy a 2010/11-es füstbe ment terv után most itt a Bánk amerikai premierje, és – odaszúrva nekem – nem mulasztotta el megjegyezni, hogy a gyönyörű Andrássy úti Opera újranyitásával meg jó lenne sietni, mert az Ő ideje és türelme is véges... Azután zokszó nélkül tűrte szelfik „százait". Szemere Zitával (alias Melinda) készült az utolsó.

De most csapongok, pedig bemutatni a tegnapi estét, a partraszállásét nem így kell, hanem kronológiában, úgy jobban átérezhető.

Nulladik, mert olyan is van: hatalmas, megvilágított molinók, üvegre tapasztott fóliacsodák fogadnak, s hirdetik messzire a Lincoln Centerben, hogy jövünk, itt vagyunk, maradunk, este pompásan mutatnak ezek! (Megjegyzés: mindezt barátainknak, a Külügy kebelén belül működő Magyar Intézetnek és vezetőjének, Vincze Máténak jóvoltából, helyismeretével és diplomatizmusával valósult meg.)

1. Fekete Péter államtitkárunk szakértő menedzselésében a Fricska akrobatikus show-néptánc formáció, két világszép artistalány és egy zsonglőrfiú az Opera zenekarának vonósötösével flash-mobozik a Koch Színház előtt, odacsábítva a Metropolitanbe vagy a Geffen Hallba gyaloglókat. (Megjegyzés: legközelebb lejjebb tekertetjük a szökőkút vízmagasságát, mert túl hangos, ne nyomja már el soha a magyar zenéket, amiket játsszunk!)

2. Közben elindult az emeleti foyer-ban a magyar ENSZ-misszió ünnepi fogadása, elegáns protokollesemény, négyszáz meghívottal, közös fotókkal. (Megjegyzés: először kötötték össze az 1956-os magyar forradalom ünneplését operaélménnyel!)

3. A fogadás végeztével zongoraművészünk, Zsoldos Bálint játszik a foyer másik végében felállított Steinwayen magyar dallamokat, Rákóczi-indulót és egyebeket. (Megjegyzés: e napon nem tudunk olyan meglepetéssel előállni, amelyet ne élményként és tömegesen élne meg a vendégsereg.)

4. Befut Áder János köztársasági elnök és felesége. (Megjegyzés: egy államelnöki látogatás hatalmas odafordított fényszóró a mi küldetésünkön is; tekintve, hogy emiatt átszerveztek egy lekötött hazautat, nem tudok elég hálás lenni, és 200 ország delegátusa láthatta, Magyarország miként adja meg a módját a nagy New York-i megjelenésnek – elnöki párral is!)

5. Érkezik Maestro Domingo, aki nemcsak zeneművész – már ezzel is távolítanám, az egyszerű énekesi mivolttól –, hanem mesteri kommunikátor. (Megjegyzés: mindenkihez van egy jó szava, élménye, közös témája: ő a VIP-helység középpontja.)

6. Az produkció előtt Bogyay Katalin magyar ENSZ-nagykövet szól misszióvezető-társaihoz röviden, velősen, '56 és a '48 utáni megtorlásban született Bánk bán ügyét nem összemosva, de értelmesen összekapcsolva. (Megjegyzés: azon a kommunikáció mesterszakon ő is oktathatna természetesen.)

7. Este 8 óra előtt néhány perccel kihunynak a fények, és Kocsár Balázst, az Opera főzeneigazgatóját éri az a megtiszteltetés, hogy pálcájának ütése nyomán először csendülhet fel a vén kontinensen, az opera őshazáján kívül nemzeti operánk, a Bánk bán. (Megjegyzés: a többi már „történelem", az előadás megy a maga Vidnyánszky-rakta sínén tovább, itt-ott kanyarítja az utat a vendégszereplések óhatatlan varázsa, a más méretű – itt szélesebb – színpad, a más szögű és mélységű mellvéd ténye, de minden működik, egyszeri, illetve csak szombaton megismételhető.)

Domingo a Hazám, hazámot dúdolja Molnár Leventével (mint Beregszászon tette a háromezer magyar!), a közönség a szemét törölgeti Szemere Zita áriája alatt. És a végén ováció, amikor a karmester a zenekart felállítja (ez ugyebár a muzsikusok meghajlása), felállnak az emberek is. 1700-an vannak, illetve még annál is többen, rengetegen a diaszpórából, sokan a szemben lévő Juilliard Schoolból is. Majdnem 11-et mutat az óra, mire mindenki hazaindul, mi a magyar és amerikai vendégekkel még éjfélig maradhatunk, addig a Koch Színház nem számláz dupla tarifát. Éjfélkor azután hazaszédelgünk a szervezőcsapattal – a lágy éjszakában úgy tűnik, mintha New York nemcsak a Times és a Wall Street Journal városa volna.

(És valahol ott szalad felettünk a kiszabadult Bánk bán szelleme, és mi már sejtjük, mikor, melyik évben bukkan fel itt újra – de csitt, erről majd máskor. Most alszunk, a honvágyas Opera-csapat szíve máma már nem hasad tovább.)

2018. október 30. New York

Ókovács Szilveszter

Balról jobbra: Ledényi Attila tulajdonos (ArtMarket), Dr. Főző Virág főigazgató-helyettes (Opera), Vincze Máté igazgató (New York-i Magyar Intézet), Schöberl Márton helyettes államtitkár (KKM), Fekete Péter államtitkár (EMMI), jómagam (ezt hagyjuk), Herczeg Anita, a köztársasági elnök hitvese, Áder János köztársasági elnök, Placido Domingo operaénekes, Bogyay Katalin nagykövet (ENSZ), Lőrinczy Tamás, Bogyay Katalin férje, Nicky Marko menedzser (Domingo irodavezetője)

FORRÁS: MAGYAR ÁLLAMI OPERAHÁZ

61209   Edmond Dantes • előzmény61208 2018-10-31 17:32:03
61208   Klára • előzmény61204 2018-10-31 10:20:19

Egyetrétek,nagyon  jó interjú, végre valaki, aki ért ahhoz amiről beszél, és van mersze elmondni a véleményét.

61207   Búbánat 2018-10-30 21:47:26

NEW YORK OPERABLOG – 1. A kezdet előtt

ÓKOVÁCS SZILVESZTER2018.10.30. 15:21 Origo.hu

61206   telramund • előzmény61205 2018-10-30 12:49:51

Elférne a többi mellett!

61205   Myway • előzmény61204 2018-10-30 12:04:40

Itt egy új KOSSUTH Díjas!

61204   telramund 2018-10-30 08:39:50

Ki,ki döntse el,de szerintem nagyszerű ez az interjú Apáti Bencével!

http://www.origo.hu/kultura/20181027-apati-bence-interju.html

 

61203   flavia 2018-10-29 22:53:00

http://tanc.reblog.hu/magasabbra-kell-tenni-a-mercet-mint-ahova-az-elso-talan-sokkos-p-001?fbclid=IwAR2-rY_hcrwubNHZ8z5rvSnl9JDPgfm6J9UgVsjB9IjwC7mt5N9nl1kyuyg

61202   eccerű • előzmény61201 2018-10-27 13:15:27

Gondolom, amíg cikkeket írogat egy napi politikával foglalkozó lapban, addig egy komolyzenei fórum számára másodlagos. Onnantól, hogy részt vállal az Operettszínház irányításában, már érdekes.

Gondolom...

61201   nizajemon • előzmény61199 2018-10-26 08:01:43

Lehet többet tudni a "mondom:jelenleg...."mondat második feléről? :)

 
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Rohmann Ditta (cselló), Mali Emese (harmónium)
Új Liszt Ferenc Kamarakórus
Vezényel: Nemes László Norbert
"Liszt és Kodály"
Az Új Liszt Ferenc Kamarakórus hangversenye
PALESTRINA: Miserere
ALLEGRI: Miserere mei, Deus
LISZT: Költői és vallásos harmóniák – 8. Miserere, d'après Palestrina
LISZT: 2. Elégia zongorára és csellóra
RUDI TAS: Miserere csellóra és vegyeskarra
RHEINBERGER: Miserere mei
KODÁLY: Szonatina csellóra és zongorára, op. 4
LISZT: O heilige Nacht!
KODÁLY: Adventi ének

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

Fülei Balázs tanítványai
Házimuzsika a Zeneakadémián

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Szabadi Vilmos (hegedű), Farkas Gábor (zongora)
Összkiadás élőben
Mozart variációk és szonáták zongorára és hegedűre/3
MOZART: 23. (D-dúr) hegedű-zongora szonáta, K. 306
MOZART: 24. (F-dúr) hegedű-zongora szonáta, K. 376
MOZART: 25. (F-dúr) hegedű-zongora szonáta, K. 377
MOZART: 26. (B-dúr) hegedű-zongora szonáta, K. 378

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Balog József (zongora)
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Káli Gábor
SZENTPÁLI ROLAND: La folia
SCHÖNBERG: Variációk zenekarra, op. 31
RACHMANINOV: Rapszódia egy Paganini-témára, op. 43
LUTOSŁAWSKI: Variációk egy Paganini-témára

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Monika Melcová (orgona)
a Kodály Zoltán Magyar Kórusiskola kórusai
Vezényel: Domány Rita, Sapszon Borbála, Tóth Márton
MARCHAND: Grand dialogue
BÁRDOS: Karácsonyi kírie
KOCSÁR MIKLÓS: Maria, fons aquae vivae
KODÁLY: Jézus és a gyermekek
NÓGRÁDI PÉTER: Betlehem, Betlehem
SAPSZON FERENC: Két karácsonyi ének: Mostan kinyílt, Születésén Istennek
KODÁLY: Ave Maria
J.S. BACH: E-dúr toccata, BWV 566
VIVALDI-BACH: D-dúr concerto, BWV 972
FAURÉ: Pavane (G. Piper orgonaátirata)
VIERNE: Westminsteri harangok, op. 54, No. 6
VERDONCK: Ave Maria
WILLCOCKS: He Smiles Within His Cradle
KODÁLY: 114. genfi zsoltár
MONIKA MELCOVÁ: Improvizáció
KODÁLY: Magyar mise - Gloria
A mai nap
született:
1896 • Ádám Jenő, zeneszerző, kóruskarnagy, zenepedagógus († 1982)
1947 • Pászthy Júlia, énekes
elhunyt:
1956 • Geyer Stefi, hegedűs (sz. 1881)
1963 • Rösler Endre, énekes (sz. 1904)