vissza a cimoldalra
2019-12-15
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11457)
A csapos közbeszól (95)

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62025)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1823)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (2999)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4628)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3538)
musical (189)
Operett, mint színpadi műfaj (4182)
Élő közvetítések (8277)
Franz Schmidt (3480)
Kimernya? (3376)
Balett-, és Táncművészet (5940)
Belcanto (933)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (194)
Lisztről emelkedetten (981)
Társművészetek (1536)
Zenei események (1007)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (ALASZKA, 2002-07-25 08:02:53)

   
62025   Edmond Dantes • előzmény62024 2019-12-14 21:42:24

Az szentigaz, hogy az Andrassy ut (akkori neven Sugar ut) nem volt messze, sot; egeszen kozel volt (es kesz is) ... es epult rajta az Operahaz ;-)

62024   Klára • előzmény62023 2019-12-14 20:10:22

Az akkori Sugár út nyomvonalának kialakítása tervezése folyamatban volt, és az értékesítendő telkek iránti érdeklődés  növekedését is várták az Operaház építése kapcsán. Messze nem volt Andrássy út és messze nem voltak elkészült épületek!

62023   Edmond Dantes • előzmény62016 2019-12-14 18:19:16

Tobbedszer is el kell oszlatnom a kozkeletu tevedest: az Opera epitese idejen az Andrassy ut epuletei nagyreszt elkeszultek, alltak. Sot, a  tervezes idejen is pontosan tudta mar Ybl, mihez igazitsa a Hazat. Sikerult.

62022   Edmond Dantes • előzmény62019 2019-12-14 16:53:44

Penzszorasrol nem beszelhetunk? Lehet, hogy nem beszelhetunk, de csinaljuk, nem kicsit, nagyon.. Kezdjem sorolni? Nem kezdem. Max.hogy topiknal maradjak, Opera egig ero, csigatempoju munka mellett fenysebesseggel dagado felujitasi koltsegei.

62021   Edmond Dantes 2019-12-14 16:35:56

Zoboki Gabor vilaghire meg sem allt az Operencian tul, egeszen a Nanshan Kulturalis Kozpontig (Sencsen/Kina) ... sajnalatos modon ott viszont megallt es nehany megvasarolt,  am sajnos fiokban felejtett kinai es oroszorszagi tervrajzban jelen allas szerint ki is merult. Tehetseges o, nem vitas: tervei es o maga is rendszerkompatibilis mint nagy elodei, Finta es Makovecz. Csak halkan jegyzem meg, hogy elete (eddigi) fomuve, a MuPa a sokak altal gyulolt "elmuutnyoocevben" valosult meg...mikent eddigi legrangosabb allami kitunteteseit  (Magyar Koztarsasag Erdemrend Lovagkeresztje, Pro Architectura, Ybl-dij, Budapestert Dij) ugyancsak az atkos 2002-2010 kozott orszagronto kormanyzattol ill.az azzal egyivasu ballib bp.-i onkormanyzattol kapta. Tehetsege nem ismer (politikai) hatarokat. Orszaghatarokat ld.fent) mar inkabb.

62020   Héterő • előzmény62014 2019-12-14 13:26:47

Kedves lujza, nem üdvös dolog támadni egy világhírű magyar építészt talán (?) pusztán azért, mert a jelenlegi, az ellenzék által folyamatosan mocskolt kormányzattól is kap megbízást. Itt követheted, hogy számos országban fantasztikus feladatokkal bízták meg, és a szakma legnagyobb elismerése mellett teljesítette mindet. Ahogy írod, az opera a "MIÉNK"; azonban szerencsésebb lenne tudomásul venni, hogy ebben a "MI"-ben azok is benne vannak, akik számára a jelen évtized politikája szimpatikusabb, mint a megelőzőé.

Minden Zoboki-előadás lenyűgözi a hallgatóságot, és ez sem véletlen. A "túl akar tenni Ybl Miklóson" -féle, kissé rosszmájú megjegyzéshez hozzáfűzném: remélem és szeretném, hogy így legyen, a tehetség ehhez nem hiányzik.

Igazán örülök, hogy a Művészetek Palotáját dicséred, minden érved tökéletesen helytálló.

62019   nizajemon • előzmény62018 2019-12-14 11:36:10

Akkor mondom máshogy.Nem .űrhe.ő,hogy a magyarságnak közös sikerélményei legyenek,legalábbis addig nem,míg az erre maguka. felken.nek érzők engedély. nem adnak.Pénzszórásról addig nem beszélhe.ünk,míg rendbe nem rak.uk a 2002-2010 közö..i 35 milliárd dolláros államadósságnövekmény. Igaz,akkor úgy virul. a demokrácia a honunkban+fékekellensúlyok,hogy minke. lá..ak a görögök elő.. bebukni.

62018   Edmond Dantes • előzmény62017 2019-12-14 11:03:37

off A Liget helyén a rendbetett Liget vagy kisbetűvel: rendbetett liget (lenne) az élhető közösségi tér. Pénzszórás, hogy ott állnak majd a szebbnél-szebb (??) kihasználatlan épületek, mert nincs elég kiállítható anyag, amihez ennyi múzeum kellene. Közlekedésit már kitették valahová, a többit, ha nagyon akarják, építsék meg ... máshol, rozsdaövezetben. Ja, hogy ott nem elég dicsőséges... Magyar Zene Házában pedig majd lehet jókat multimédiázni és a gyerekek gombokat nyomogatnak meg talán lesznek (?) kevesek által látogatott kamarakoncertek, egyéb töltelékek ... nagy ötlet, mondhatom. Biodom máris egy csőd. Palme-ház 90% étterem.

62017   nizajemon • előzmény62015 2019-12-14 10:26:50

Szörnyű dolog,hogy a re.ek  Lige. helyén egy élhe.ő közösségi .ér jönne lé.re. Pár éve az O.Palme-sé.ányon parkol.unk,ami kosz/elhanyagol.ság/kivénhed. fák vol.ak,az nem közönséges.Borzasz.ó.hogy lenne egy remek hely,ahol a pes.iek,és az egyre szaporodó .úris.ák egy napo. el.öl.he,nek,nem .űrhe.ő....a progresszív ájrópaisághoz egekbe szökő államadósság,állandó seggnyalás dukálna,a magyarok számára a sarok a kijelöl. hely.Gondolom lá.ják mi folyik...:(

62016   Klára • előzmény62014 2019-12-14 09:58:39

Egyetértek! Ki emlékszik ma már arra, milyen volt a Sugár út, mikor az Operaház épült? Városszéle sártenger, stb. A zsenik egyik tulajdonsága, hogy a jövőbe látnak, a jövőnek építenek! És a Müpa környéke is lesz szebb, városiasabb, tehát a jelenlegi ilyen jellegű problémák megszűnnek.

Az Operaház épületével kapcsolatos véleményekkel sajnos egyet kell értenem - egy építész akkor valósítsa meg álmait, ha saját tervezésű újat épít! Restauráció, felújítás, stb. tekintetében zsinórmértéknek az eredeti alkotó művének kell/kellene lennie! Ez egyébként vonatkozik a színházi, operaházi rendezők gyakran hagymázos koncepcióira is, valamint a politikusok szinházigazgató-cserélő szenvedélyére! Az Operaház, a szinházak valamennyiünkéi, és a produkciók tekintetében a Közönségnek van döntő szava!

62015   Edmond Dantes • előzmény62014 2019-12-14 09:05:01

Inkább másik topikba való, de mint Kékszakállú mondja Juditnak: most már mindegy ... "Bármit is írsz, a Müpát mindig meg fogom védeni!" Nem hangzik túl jól, erős elfogultságot sugall :-) Talán nem kétséges, hogy MüPa trampli és behemót -bár akadnak, akik a varacskos disznót is szépnek látják- és esztelenül drága (volt és marad). Rossz helyre tervezett is, de nem (csupán) azért, mert a Soroksári úton van. A Rákóczi-híd köz-, vasúti és villamosforgalma + a HÉV miatt olyan extra zaj- és rezgésvédelmi rendszert kellett kizárólag ottani elhelyezkedése és a fenti forgalmi okok miatt beépíteni, amik egy vagyonba kerültek, nem szólva a Duna közelségéről, ami szép kilátást kinál bentről ... keveseknek, sokaknak viszont rút látványt kinál ... kívülről és a talajvízveszély miatt a szigetelés, alapozás is jóval többe kerül(hetet)t mintha más helyen épült volna meg. Mindez ma már tárgytalan, ott áll, ahol, de intő példának jó lehet máskor, más helyen épülő (köz)épületek átgondoltabb tervezésekor, mondjuk a Liget-projekt esetében, amit a politika -egy elszabadult hajóágyúvá változott múzeumigazgató képében- minden józan észt felülírva erőltet a maga engesztelhetetlen teljességében. Az általad említett ló közösen szállt el a két úriemberrel, pontosabban és sajnos: nélkülük és a java még hátravan: MÁO látható jelek szerint meg se moccan, viszont őrült drágán "ácsorog", a Liget-projektről már nem szólva. Ahogyan a Liget-projekt (és immár a MÁO-rekonstrukció) gazdája mindenhez ért, egyképpen járatos a nagy sztárépítész trampli és behemót kultúrház tervezésében mint Ybl klasszikus szépségű műemlékének restaurálásában és ki tudja, mi mindenben még: univerzális genie!

62014   lujza • előzmény62013 2019-12-14 01:27:34

Bármit is írsz, a Müpát mindig meg fogom védeni! Bár a helyéről nem ő tehet, de szerintem egyáltalán nincs rossz helyen, kivéve annak, aki gyalog szeret otthonról elsétálni koncertre, operába. De hamarosan, amikor arrafelé fog fejlődni a város, nagyon is jó helyen lesz.

Ezzel szemben az Opera épületénél szerintem elszállt vele a ló. És nem a Lotz freskó miatt, azt tényleg most érdemes restaurálni. De hány éve van már zárva az Opera? Ezalatt talán háromszor is elkészülhetett volna. De Ybl álmai helyett valószínűleg rég a sajátjait kergeti már, pedig az Opera egyáltalán nem az övé, hanem a MIÉNK!

62013   Edmond Dantes • előzmény62012 2019-12-13 09:35:19

Akusztika: szakmai kérdés. Javításához nem kell(ene) egy év. Bokamentő járólapozáshoz sem. Bíbor-bársony: belső tér úgy volt jó, ahogy már tavasszal is megvolt, kisebb javításokhoz szintén nem kellett (volna) teljes év. Nem emlékszem "az Operaház nézőtéri kiszolgáló tereinek általános lerobbant állapotára, kopottságára." Lotz-freskó biztosan kevésbé sérülékeny mint egy pillangó szárnya, főleg mivel nem repül (le) ... legalábbis remélhetőleg. Nem gondolnám, hogy teljesen fel kell újítani, de nyilván fel fogják. Gazdag ország. Zoboki Gábor valószínűleg túl akar tenni Ybl Miklóson (is), ha azt nyilatkozta, amit írsz. Ő az új Finta József és Makovecz Imre, a magyar építészet teljhatalmú fura ura ... (innentől off) miként a képzőművészeti szcéna cézára, Baán László, aki már átvette az Operaház restaurálását és mindenhez ért, ami Liget és ki tudja, mi mindenhez még.  Zoboki trampli és behemót, rossz helyre tervezett és esztelenül drága MüPája örök (?) időkre hirdeti nagy természetét formátumát.

62012   IVA • előzmény62011 2019-12-13 04:51:55

Azért írtam az akusztikáról, mert én hozzá tudok szólni, miután négy különböző előadást ültem végig a Műhelyházban, így volt alkalmam hallani a hibáit. Ennek megállapítása nem „belső szakmai-műszaki dolog”.
Nekem nem felelt meg, hogy a kapu és a bejárat között vigyáznom kellett, nehogy kificamodjon a bokám. Ki beszélt márványról, bíborról, bársonyról?! Aki szemügyre vette az épület gyönyörű terrakotta színű téglaburkolatát, díszítéseit, az egykori szerelőcsarnok óriási ablakát, annak eszébe sem jutnak ilyen anyagok, egész más stílusú belsőépítészeti anyagokra, felület-kialakításra gondol – kivéve, ezek szerint, téged. Ha mégsem, ne igyekezz rám ruházni buta gondolatokat.
Aki nyitott szemmel figyeli egy színház belterét előadás előtt és a szünetekben, annak folyamatos élménye volt az Operaház nézőtéri kiszolgáló tereinek általános lerobbant állapota, kopottsága. Már a felújítás kezdetekor szó esett a Lotz-freskó restaurálásáról. Természetes, hogy a nézőtérről nem látható annak állapota, még a III. emeletről sem, laikus szemmel pláne nem. Valójában csak akkor derül ki, amikor hozzányúlnak. Egy pillangó ragyogó szárnyai is „elég jól néznek ki”, azokon sem látjuk, milyen sérülékeny porhalmaz, milyen rövid időre szól a pompája. Ismétlem: ha szükséges, nem mulaszthatják el a restaurálás lehetőségét most. Amikor átadták a felújított házat, nem vonulhatnak vissza, hogy még megcsináljanak ezt-azt.
A felújításról szóló első riportfilmek egyikében Zoboki Gábor úgy nyilatkozott, hogy Ybl Miklós meg sem valósult álmait szeretné realizálni, nemhogy eredeti terveit. Az a kérdés, hogy ekkora igényt mennyire kell alább engedni. Ehhez képest lényegtelen, hogy melyikünk szeme milyen ütött-kopottnak látta a házat, melyikünk gondolja úgy, hogy elég két kézmosó az egész karzatra, ahol szintén kemény ezreket fognak elkérni a jegyekért stb.

62011   Edmond Dantes • előzmény62010 2019-12-11 09:27:03

Igen, volt szó róla, hogy kényelmetlenek az ülések. (Azok voltak.) Színpadhoz, akusztikához nem tudok hozzászólni, azok belső szakmai-műszaki dolgok, ahogyan nem láttam a backstage kiszolgáló tereket sem. Az előcsarnok és a fogadótér szerintem megfelelő volt már tavasszal is, egykori szerelőcsarnokot nem öltöztetnek márványba-bíborba-bársonyba. (Reméljük.) A ruhatár és a mosdók (és a büfé) valóban méltatlan volt a kultúra megszentelt  (szerelő)csarnokához, de talán nem kell egy további (!) egész év ezek végleges kialakításához és a bejárat burkolásához, járólapozásához sem. Az egyetlen igazán kínzó közönségforgalmi probléma a parkolás ügye, a parkolóhelyek hiánya volt. Vajon az eltelt idő alatt mit tudtak tenni ezen a téren ... meglátjuk. A "puttókkal" valóban a komplett (!) közönségforgalmi részre utaltam (MÁO): lépcsőházak, foyer, nézőtér, büfék, múzeum, díszítő elemek (beleértve a nagy csillárt) stb.  Ezek állapotát én nem tartottam olyan rossznak, hogy teljes felújításra kelljen bocsátani mindent. A Lotz-freskó szörnyű állapotáról is most olvastam először, talán eddig figyelmetlen voltam. Emlékeim szerint a bezárás előtt elég jól nézett ki, persze több emelet magasban, közelről, nagyítóval más lehet a helyzet. Meg amúgy: mutassanak nekem restaurátort, aki 35 év után azt mondja bármire, akár a Lotz-freskóra, hogy óóó, nincs azzal semmi különös baj, kis javítással rendbe lehet tenni :-)

62010   IVA • előzmény62008 2019-12-10 22:24:28

Szerintem bőven van-volt mit „molyolniuk” 2019. június eleje óta. (Akkor láttam előadást legutóbb a Műhelyházban.)
1. Úgy olvastam, akkor nem a végleges színpadot láttuk, nem a végleges nézőtérről: azt át kell(ett) építeni.
2. Meg kell(ett) oldani az akusztikai körülményeket. Amint Zéta írta, a „fénypark” okozott zenés játszó-, illetve koncertteremben megengedhetetlen mértékű zajszintet. Nem maradhat(ott) az akusztika olyan, mintha hangerősítés lenne.
3. A fogadótér, az előcsarnok, a ruhatár, a mosdók csak ideiglenes rendezvényekhez voltak elfogadhatók, azokat ki kell(ett) alakítani, festeni, burkolni stb. (És még csak a közönséget kiszolgáló részről beszélek.)
4. Az autós közönség számára volt nehezebb a megközelíthetőség, mint a közösségi közlekedőknek, mert nem volt kialakítva használható parkoló. A gyalogosoknak is köveken kellett bukdácsolniuk a kaputól a bejáratig.
Mindez jóval több „utolsó simításoknál”, nem kis munka, amit, remélem, megoldanak, megoldottak a nyitásig.

A puttókkal az a helyzet (legyen ez a díszítőelemek restaurálásának, a szépészeti munkáknak az összefoglaló neve), hogy egy berendezett, kitakarított, működő, épületben, térben nem lehet foglalkozni velük. Mennyivel egyszerűbb és könnyebb felújítani egy kiürített lakást, és mennyire nehezebb, csaknem lehetetlen, ha lakunk benne, be van rendezve bútorokkal és az életünkkel!
Ugyanakkor nem tudom, hogy eldöntötték-e már felső szinten, milyen igényű, mennyire alapos (lesz) az Ybl-palota felújítása. Ha minden téren a minimálmérték mellett döntenek, arra kell számítani, hogy újabb 30–35 évig olyan lesz, amilyen.

62009   Hangyász • előzmény62008 2019-12-10 13:17:32

No, most értünk egyet. Tessék megnézni bármilyen magyar építkezést, beleértve az út- és közműfelújításokat is. Az Andrássy úton kívülről igen jót tesz a homlokzattisztítás, netán a szobrok restaurálása. Sajnos a mennyezetfestmény (tudtommal secco, ami sokkal sérülékenyebb és kevéssé időtálló a freskónál) rossz állapota korábban is nyilvánvaló volt, mire most ilyen hivatkozással mentik a menthetetlent. Ókovácsnak abban mondjuk igaza van, hogy emberhez méltó zenekari öltözőket is ki kell alakítani. A büfét illetően megint csak 100%-os nézetazonosság.

62008   Edmond Dantes • előzmény62006 2019-12-10 09:53:22

A cikktől függetlenül: tényleg, mit molyolnak a Kőbányai úton -2020 februárhoz képest- majdnem egy éve? Legkésőbb április-májusban már voltak ott előadások, max. utolsó simítások kellettek. És abban sem vagyok biztos, hogy az utolsó szögig és puttóig mindent, de mindent fel kell újítani az Andrássyn. Nem volt ott minden rossz állapotban a bezáráskor. Hogy milyen (volt) az igazi "rossz állapot", arra emlékszünk az előző (1980) bezárás előttről...A közönségforgalmi részeket (nézőtér, lépcsőházak, foyer) pl. elegendő lehetne "leporolni", kijavítani és persze a nemrég berakott rút büféberendezést kikukázni.

62007   nickname • előzmény62002 2019-12-10 07:06:48

Egyetértek! Most meghallgattam a Nyugat lányában Boncsért és nagyon kevés volt! Nem az ő hangjára írt szólam! Hiába dicsérték a kritikák agyba-főbe: lehet, hogy technikailag megoldotta a szerepet, de nincs meg hozzá a hang átütő drámai ereje. Sajnos ugyanezt éreztem Bátori Évánál. Agachét kivéve és a jól eltalált karakterszereplők egy részét ez a Nyugat lánya enyhén lagymatag volt. A zenekar Kocsár kezei alatt hol sietett, hol meg ledarálta a kottát: minden finomságot, árnylatot, igazi drámai erőt és ihletettséget nélkülözött. Szomorú volt, hogy egy nagyszerű Puccini darab előadáson úgy kong az Erkel az ürességtől, hogy annyian távoztak az első szünet után. A harmadik felvonásra nekem se volt kedvem beülni.

62006   IVA • előzmény62005 2019-12-09 22:58:52

Mindig várom az aktuális híreket az Operaház felújításáról, az újranyitás kilátásairól. A tárgyilagos tudósításokat. A Napi.hu-nak ez a cikke nem az, hanem rosszindulatú.
Ha már az újságíró nem tudja, hogy a legutolsó, legutoljára szóalakok nem valóságos értelműek, legalább a cikk felvezető illusztrációja lehetne friss (meddig tartana a Lajos utcából elmenni az Andrássy útra egy telefonnal?), mert ugyanennyire áporodottak az információk is.
Nem állítom, hogy a valós helyzet szebb, de ha egy lap nem elégedett a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter sajtófőosztályától kapott válasszal, miért nem megy tovább a kérdésével? Például az Operaház főigazgatójához, aki mindig szívesen nyilatkozik, vagy a Liget-projekt vezetőjéhez, aki immár az Opera felújításának ügyéért is felel. Hátha ő felel…

62005   joska141 2019-12-09 20:59:55

Mai cikk az interneten:

https://www.napi.hu/ingatlan/operahaz-felujitas-eiffel-muhelyhaz.695810.html

A cikk címe: „Totális bizonytalanságban az Operaház” A cím alapján a tartalomra már könnyű következtetni.

A cikk utolsó bekezdését, melyben az egyik minisztérium sajtóosztálya nyilatkozik, idézem:

„A kormány a Magyar Állami Operaház felújításához szükséges valamennyi döntését már korábban meghozta. A munkálatok mind az Andrássy úti főépületben, mind a Műhelyházban ütemezetten haladnak. Az opera rajongók és a szakma számára is izgalmas lesz 2020 tavasza, amikor az egykori vasúti járműjavító egyik legszebb épülete, az Eiffel Csarnok a nagyközönség számára is megnyitja a kapuit, hogy az Erkel Színház mellett itt is nagyszerű premierekkel és előadásokkal szórakoztassa a nagyközönséget, az Ybl palota történetének legnagyobb és legátfogóbb megújítása alatt is.”

Hm...

62004   Búbánat • előzmény61995 2019-12-09 09:55:03

Berczelly István átveszi kitüntetését  - a Magyar Művészeti Akadémia Zeneművészeti díját - december 3-án, kedden megtartott második rendes közgyűlésen a Pesti Vigadóban.

A képen Berczelly mellett Tóth Péter, az MMA rendes tagja látható. 

 

62003   lujza • előzmény61999 2019-12-09 00:50:56

Igen, a Dzsamile volt a másik, kár, hogy most nem lesz, de nyilván szükség van arra is, hogy magyar operákat játsszanak (Lendvay: A tisztességtudó utcalány). De a Sárga hercegnőt csak ajánlani tudom, remek kis előadás volt, egyébként azt is Székely Kriszta rendezte.

62002   Búbánat • előzmény61996 2019-12-08 16:42:20

Boncsér Gergely A hugenottákban remekelt, és a másik kedvenc francia romantikus operámban, a Rajnai sellőkben is nagyot alakított/énekelt– ráadásul párhuzamosan játszott a másik Offenbach-darabban, a Kékszakállban az Operettszínházban, ahol  a címszerepet abszolválta, ugyancsak nagyszerűen.  A belcanto, a romantika szerintem jól fekszik hangjának, csak talán nem szabadna felváltva, terhelni meg Ponchielli,  Puccini és más „keményebb” szerzők tenorszerepeivel.  Amúgy a magas C-i megvannak, úgyhogy győzni fogja ezt a szerepet is.  Annak plusz örülök, hogy Az ezred lánya eredeti, francia nyelvű változata kerül bemutatásra!

62001   Diva Plavalaguna • előzmény61996 2019-12-08 10:51:54

Négy éve volt ez a remek kettős előadás,  teltházzal a Solti teremben. Két kevésbé ismert opera comique, Bizet Dzsamiléje és Saint-Saëns Sárga hercegnője ment egymás mellett. Boncsér és a többi szereplő nekem tetszett.

62000   Hangyász • előzmény61994 2019-12-08 10:34:39

Kálmánt illetően egyetértünk. A sárga hercegnőről akkor értesültem, amikor előadták, talán a Zeneakadémia Kis Solti termében? A trójaiak: Én meg a különféle modern balettekkel szemben vagyok negatívan elfogult. Ezek visszaszorításával bármilyen látványos nagyopera színre állítható, sőt A trójaiakhoz hasonló ritka produkciókra Nyugat-Európában általában messzi földről tódulnak a (mármint anyaglag) vastag nézők.

61999   Edmond Dantes • előzmény61996 2019-12-08 09:40:18

A Djamileh lehetett, mas Bizet-egyfelvonasost  meg annyira sem ismerek mint ezt a sarga valamit ;-) Boncser (vissza?)belcantositasa engem is meglep, de ha kiheverte a Giocondat es olyan lesz mint pl. A hugenottakban, amiben primanak talaltam, akkor jo lesz.

61998   Myway • előzmény61997 2019-12-08 09:07:03

Nagyon szomorú, hogy eddig még nem kapta meg! De ugyanez vonatkozik PÁL TAMÁS karmesterre is! Meddig várnak???

61997   virius • előzmény61995 2019-12-08 08:22:46

És mikor kap végre Kossuth-díjat???

61996   lujza • előzmény61994 2019-12-08 02:06:57

A sárga hercegnő-t pár éve a Zeneakadémián, French Late Night címmel, ugyanebben a rendezésben és szereposztásban játszották. Balczó Péter kiváló volt benne, mint ahogy Apáti Bence is. De akkor egy Bizet egyfelvonásossal volt párban, a címe nem jut az eszembe, egy női név, csak az, hogy Boncsér Gergely volt a tenor főszereplője, akkor még elég operettesen. Erről jut eszembe, most Boncsérral akarják elénekeltetni az Ezred lánya bravúrszerepét, miután már olyan hanggyilkos szerepeket énekeltettek vele, mint pl. Enzo. Hogy fog ez sikerülni?

61995   operaisiásza 2019-12-07 17:08:58
075   Búbánat   2019-12-06 22:27:25

Örvendetes híradás!

December 3-án a Magyar Művészeti Akadémia Zeneművészeti díját kapta Berczelly István operaénekes.

Indoklás szerint:  közel 80 klasszikus és kortárs operában, különös tekintettel Richard Wagnerre, a basszbariton szerepkörben nyújtott kimagasló énekművészete elismeréséül, valamint fél évszázados pályafutása alatt számos oratórium basszus szólamának emlékezetes interpretálásáért.

61994   Edmond Dantes • előzmény61993 2019-12-07 16:46:10

A Kálmán-operettről speciel már hallottam, Boildeau-tól csak a La dame blanche-ról, utóbbinak is csak a nyitányát hallottam egyszer-kétszer, amikor a Kimernyában nyitány-gyanús zene ment és belehallgattam. Nem biztos, hogy felismerném....de A sárga hercegnőt eddig még hírből sem ösmertem. A trójaiakat -amit hiányolsz- kihozni irdatlan költség lehet, amire a nagy házaknak is, ha jól emlékszem, csak koprodukcióban "tellett". Még nemzetközi nevekkel sem eladható itthon, bár lehet, hogy elfogult vagyok Berliozzal, csak én negatív irányban.  PS Kálmán Imrét tényleg meghagyhatnák az Operettszínháznak ... ahol viszont más terveket szövögetnek.

61993   Hangyász • előzmény61991 2019-12-07 16:23:52

Tegye a kezét kicsi szívére, aki hallott valaha ezekről a darabokról. Kérdem szeretettel: Reveláció számba megy majd ezek kivétele a naftalinból előadása? Tódul majd rájuk a közönség?

61992   Hangyász • előzmény61990 2019-12-07 16:21:31

Köszönöm, hurrá!

61991   Búbánat 2019-12-07 15:38:56

Műsorkalendárium_2020/21

A kuriózumok közül - hangversenyszerű előadásokban:

- Kálmán Imre Napóleon szerelmi kalandját idéző Jozefin császárné című nagyoperettje

 három felvonásban, német nyelven

2021. május 5. ERKEL SZÍNHÁZ, 19.30

Jozefin- Rőser Orsolya Hajnalka

Napóleon - Horváth István

Paul Barras - Erdős Attila

Talleyrand Ódor Botond

 

- Boieldieu Magyarországon először hallható Benyovszky Móric, avagy a kamcsatkai száműzöttek című műve

2020. szeptember 22. EIFFEL MŰHELYHÁZ – BÁNFFY-TEREM, 20.00

Francia nyelven:

Béniowski : Szappanos Tibor

Afanázia - Kriszta Kinga

Stefanov - Megyesi Schwartz Lúcia

Panov - Kálnay Zsófia

A kormányzó - Szerekován János

Geslin -  Kelemen Zoltán

Karmester: Tomasz Tokarczyk (PL)

Közreműködik a Magyar Állami Operaház Zenekara és Énekkara (karigazgató Csiki Gábor)

61990   Diva Plavalaguna • előzmény61987 2019-12-07 14:28:54

A Gyöngyhalászokat március 28.-án a szentpétervári Chamber Opera vendégjátékaként láthatjuk.

61989   Edmond Dantes • előzmény61986 2019-12-07 12:13:59

:-)

... de talán majd az ifjak, jövőre, a "francia" évadban ld. ez alatt.

61988   Edmond Dantes 2019-12-07 12:11:12

Akkor én is áthozom Eiffeles beírásomat. Örülök kedvencemnek, a Hoffmann meséinek, külön elismerésem a bátor rendezőválasztásért. Ez az opera aztán szinte mindent "elbír", Székely Krisztától sokat várok. Polgár Csaba operarendezői felkérése is újdonság és az ifjú Tarnóczy Jakab, aki most fog rendezni Bánk bánt a Katonában, szintén érdekes színfolt. Hegymegi Máté és Dömötör András is jegyzett színházi rendezők, Varga Bencét nem ismerem. 

61987   Hangyász 2019-12-07 11:41:10

Az Eiffel Műhelyház fórumban benne van a link. Csatlakozom, ám majd a nyomtatott évadfüzet átolvasásakor nyerhet teljes képet a nagyérdemű. Ha nem tévedek, Szilveszter szemérmesen elhallgatta, mikor készül el végre az Andrássy úti kulipintyó. Ami a "francia évadot" illeti, ez annyira francia, mint a jelenleg futó keresztény. Ha már nagyon régen nem játszott operák: Én örültem volna A zsidónő vagy A portici néma legalább koncertszerű előadásának. (+Gyöngyhalászok, még egy Meyerbeer). Nem világos, vagy én vagyok lusta megnézni, milyen módon működik közre a Pelléasban a dán együttes? Öröm az ürömben, hogy reaktiválják Perenczet. Sajnos csak a szokásos magyar trehánysággal vagy a valódi kihívásoktól való ódzkodással tudom magyarázni, hogy a törpe kor- és honfitársai közül kiemelkedő gigász, Berlioz operai életművéről megint csak szemérmesen megfeledkeztek. A Benvenuto Cellini megérdemelné a koncertszerű előadást, a Beatrix és Benedek pedig a méltó betanulást. OK, utóbbiban túlteng a próza, magyar összekötő szöveggel simán játszani lehetne, még ha szcenírozás nélkül is. Végül ott van a mester főműve, az operairodalom egyik csúcsa, A trójaiak. EZT MIÉRT NEM ÁLLÍTJÁK VÉGRE IDEHAZA SZÍNPADRA???? (Avagy ha Kocsisnak adatott volna még 5-6 alkotó év!!!)

61986   IVA • előzmény61985 2019-11-29 04:37:18

Gondolom, a kérdés arra vonatkozik, hogy rövid időszakon belül már megint Vidnyánszky Attila kap lehetőséget a Bánk bán megrendezésére. Vidnyánszky mint a nemzeti dalművek, a szláv operák és általában a nagy rendezői presztízsű művek legautentikusabb színpadra állítója, akinek megálmodásában mesterien elegyednek a gagyi szimbólumok a giccsel.
Ennél is nagyobb baj, hogy más, jobb rendező sincs a láthatáron, a művészeti vezető személyében legkevésbé sem. A Székely fonóval megbízott lengyel rendező förmedvénye pedig arra int, hogy külhonból sem érdemes segítséget remélni.

61985   Edmond Dantes • előzmény61984 2019-11-28 10:34:33

Már megint mi?

61984   Myway • előzmény61981 2019-11-28 09:35:13

MÁR MEGINT?

61983   joska141 • előzmény61982 2019-11-28 07:35:03

Tisztelt IVA! Köszönöm más fórumon (Operett) írt szíves szavait.

Azt hiszem Vadász Dániel és ennek alapján az MTI jól fogalmazott, mikor a Bánk bán (igazi) magyarországi bemutatóját 2020.augusztus 20-ban határozta meg, 11 nappal a várt 100.000 ember részvételével lezajló a csíksomlyói díszbemutató után.

Legyen szíves átgondolni: a nemzet egyesítésén felül a jövő évi Bánk bán a nemzet három konkrét műfajú színházát, azok szereplőit egyesíti. A prózai Nemzeti Színház igazgatója rendezi a nemzeti Operaház művészeivel, a nemzeti Operettszínház művészei szervezésével és közreműködésével. Ez az alkalmi egyesülés mintegy kezdete lehet egy esetleges további tartósabb szervezeti egyesülésnek is.

Bízom benne, hogy a 2020.augusztus 20-i margitszigeti Bánk bán előadás – természetesen az aznap aktuális tűzijáték illő hozzákomponálásával – színházművészetünk jelentős, egyszeri és megismételhetetlen eseménye lesz.

61982   IVA • előzmény61981 2019-11-28 05:23:08

Az opera magyarországi bemutatójára jövő év augusztus 20-án kerül sor a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon.
Vajon az MTI vagy Vadász Dániel trehánysága az ilyen maszatos fogalmazás? (Az opera magyarországi bemutatójára = ősbemutatójára ugyanis 1861. március 9-én került sor a Nemzeti Színházban.)

61981   Edmond Dantes 2019-11-27 10:12:27

Vidnyánszky Attila új Bánk bán-előadást rendez

"Új Bánk bán-előadást mutatnak be a Coopera és partnerei együttműködésével 2020-ban Vidnyánszky Attila rendezésében. Az előadás címszerepében Molnár Levente művészt láthatja majd a közönség...a 2020-ban induló, hazai és nemzetközi turnét is magába foglaló előadássorozat erdélyi díszbemutatója 2020. augusztus 9-én lesz a csíksomlyói Nyeregben...Az opera magyarországi bemutatójára jövő év augusztus 20-án kerül sor a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon...Vidnyánszky Attilának ez lesz a hetedik Bánk bán rendezése ... a legjobban megírt magyar színdarabnak (sic! E.D.) tartja a Bánk bán-t, amely shakespeare-i magasságokat ér el ... Az első két előadást a Kolozsvári Magyar Opera Zenekarával, Vegyeskarával és Balettkarával közösen hívják életre, a későbbiekben pedig ... helyi színházak karai csatlakoznának be az énekesek mellé...Melinda szerepében ... Fischl Mónikát, míg Gertrúd szerepében ... Mester Viktóriát láthatja a közönség. A produkció első szereposztásában színpadra áll még Boncsér Gergely és Kendi Lajos is - emelte ki Vadász Dániel." (A szervező Coopera alapító producere - E.D.) A teljes cikk itt olvasható. Sajnálatos, hogy a Magyar Állami Operaház Énekkarát és "Balettkarát" (sic! - E.D.) gyakorlatilag kihagyják a turnéból. Különös, hogy visszatérnek a fórumunkon is sokat kritizált bariton-címszereplő változathoz illetve azt tartják meg. És vajon ismét eljut-e Amerikába a tavaly New Yorkban már óriási sikert aratott produkció?

61980   IVA • előzmény61974 2019-11-24 03:50:09

Ezúttal sem használtam az okvetlenül szót. Szeintem ehhez a vitához akkor lesz érdemes visszatérni, ha meghallgattuk a jövő honi Wotanjait.
Ami pedig a MÁO és a közönség szerencséjét illeti, azt sem tudjuk, és valószínűleg sohasem lesz próbája annak, hogy nem jártunk volna-e szerencsésebben, ha Horváth Ádám marad a főigazgató. Nem is csiszolgatom tovább ezt a kérdést…

61979   operaisiásza 2019-11-23 23:54:33

https://www.operabase.com/artists/adam-horvath-35819/en#

61978   operaisiásza 2019-11-23 23:34:50

https://www.operabase.com/artists/adam-horvath-35819/en#

61977   operaisiásza 2019-11-23 23:28:03

https://www.operabase.com/artists/adam-horvath-35819/en

61976   operaisiásza 2019-11-23 23:20:52

https://www.operabase.com/artists/adam-horvath-35819/en

61975   operaisiásza 2019-11-23 23:13:16

https://www.operabashttps://www.operabase.com/artists/adam-horvath-35819/ene.com/artists/adamhttps://www.operabase.com/artists/adam-horvath-35819/en-horvath-35819/en

61974   Edmond Dantes • előzmény61972 2019-11-23 22:26:44

Volt. Ahogy a Cigányszerelem slágere mondja: "Volt, nincs, fene bánja." Vagy tévednék? Az, hogy nincs két Wotanunk (ha nincs), szerintem még nem jelenti azt, hogy Horváth Ádám okvetlenül hiányzik. Ha hiányzik, majd felkérik. Mondjuk egy Donnert megszavazok neki látatlanban-hallatlanban ... jó napján, a tőle régebben hallottak alapján. Sok címe-rangja egyikeként szintén rekordközelien rövid ideig a Magyar Rádió zenei együtteseit is i(ga)zgatta..

61973   Búbánat 2019-11-23 22:25:17

Hogyhogy nem láthatjuk Kelemen Zoltán operaénekest a Magyar Állami Operaház repertoárján szereplő Rigoletto címszerepében? Vagy Az álarcosbál Renatójaként (=René)?   A költői kérdésemre nem várok választ, de mégis.  És előrebocsátva, hogy a tavasszal bemutatandó Don Carlos szereposztásában Posa márkiként sem látom kiírva nevét, még inkább értetlenkedem. 

Ha az Opera vezetéséből ellátogatott valaki illetékes tegnap a BMC koncerttermébe meghallgatni Kelemen Zoltán énekét nagy Verdi-baritonáriákat műsorra tűző áriaesten (Macbeth, Traviata, Rigoletto, Don Carlos, Az álarcosbál), bizonyára meglepődött és igazat ad nekem, elgondolkodik azon, hogy is van ez?  

A kiváló baritonista énekművészetének fontos mérföldköveit jelentik ezen operák és benne ezek a szerepek; az általa most előadott, elénekelt, összetett felépítésű áriák minden szépségét, értékét kimagasló művészi színvonalon  prezentálta előttünk.

Micsoda kiállóképesség, átlényegülés, komoly, nagy hangvolument is kívánó egyik szerepből át a másikba, biztos énektechnikai tudás (frazeálása, legátóia, a hajlékonyság, a hangszínekkel való bánás stb…), erőteljes, kisugárzó hang - drámai, ha kell lírai megszólalásaival…! Anélkül, hogy színpad, jelmez, díszlet, szereptárs volna  – mert Kelemen Zoltán hangfenomén operaénekes, mindent tud és kibír!  A hat, félelmetesen szép Verdi-baritonáriával, amelyeket egy-egy rövid szünet beiktatásával elénekelt, szinte: „alakított” – akárha a színpadon játszaná és élné át a szerepet!  Átszellemült, a karakterbe plántáló empatikus megszólalásai, megformálásai – ha csak egy-egy ária keretébe sűrítve is –  ezen operák csúcspontjait idézik meg - magas érzelmi hőfokon!

És ha hozzáteszem, hogy fellépése alatt csupán fél méter távolság választotta el a közönség első sorától, de ezt a „terhet” is viselte azon kívül, hogy úgy kellett énekelnie, hogy a koncertteremnek nincs pódiuma, az akusztika olyan felemás, mindebből is következően a zenekar olykor erős hanghatásait  kvázi "túlkiabálni" szükségeltetik – lám, ezt is bírja erővel, idegekkel, ami fizikailag is elismerésre méltó teljesítmény!

Kelemen Zoltán széles repertoárja sokszínű, igen jelentős! [ https://hu.wikipedia.org/wiki/Kelemen_Zolt%C3%A1n_(opera%C3%A9nekes,_1970)

Az elmúlt évtizedek alatt a Szegedi Nemzeti Színház vezető baritonistájaként sorra énekelte-alakította nagy sikerrel Verdi jelentős  (hős)bariton főszerepeit is:  Rigoletto, Macbeth és a Simon Boccanegra címszerepei; Georges Germont, René, Jago, Luna, az Ernani Don Carlo-ja, A végzet hatalma Don Carlos-a.

 Kelemen Zoltán immár évek óta a Magyar Állami Operaház tagja is, de az említett szerepekben - a Traviata  Germont-ját  és korábbról az Otello Jágóját leszámítva -  nem látható.  Miért? (Még Fordot énekelte a Falstaffban, Paolo Albianit a Boccanegrában - de ezek "fajsúlyban" talán nem mérhetők  az előzőkhöz.) Pedig „kéznél” van….elővehető, felkérhető a nem is olyan régmúltban abszolvált sikerszerepeire, még úgy is, hogy rajta kívül is vannak jó baritonistái a HÁZ-nak, de mégis, szerintem ildomos  ha Kelemen Zoltánt kiemelkedő énektudásához, hatalmas művészi tapasztalatához, renoméjához méltó szerepekben (is) foglalkoztatná, amiből most ízelítőt nyújtott – és kaphattunk tőle  -  tegnap este a BMC Verdi-koncertjén.

 Mindezt azért is vetem fel, mert Kelemen Zoltán minden bizonnyal megérdemelné, sőt „kijárna” neki egy új Verdi-szerepben való bemutatkozás is: utóbb beállhatna a jövő tavasszal bemutatandó Don Carlosba és megkaphatná Posa márkit!  Aki ilyen elképesztően, hatásosan, fenomenális baritonján elő tudja adni az opera két megrendítő szépségű részletét (Per me giunto; s különösen Posa halálát: O Carlo, ascolta) ezeket az áriákat külön, most tanulta meg erre az alkalomra, Pál Tamás karmester szemmel látható elismerésétől övezve ( a „Szabadságkettőst” már régtől tudja, sokszor előadta koncerteken)  – annak ott van/lenne a helye az új rendezésű Don Carlos operában is!

Még pár szó a műsorról:

A Verdi-esten az Óbudai Danubia Zenekar kíséretével és a felkért kiváló karmesterükkel, az örökifjú Pál Tamással az élen – a terem hangzó viszonyai mellett – ragyogó, pompás hangzásban szólaltak meg a szebbnél szebb áriák! Külön dicséretet érdemelnek a Stiffelio nyitányának és a Macbeth III. felvonásbeli teljes balettzenéjének interpretálásáért!

Verdiről, személyes- és munkakapcsolataiból, az ősbemutatók színhelyéül szolgáló városok operaházairól korabeli és mai külső-belsőjéről.  A házigazda Eckhardt Gábor műveket ismertető elemző-összekötőszövege szolgált egy-egy zeneszám közben kis szusszanásnyi pihenőre a fellépő művészeknek.

Ez volt a műsor:

„LUI (APÁK, SZERELMEK, BARÁTOK)”

Giuseppe Verdi

Stiffelio – Nyitány
M
acbeth – Perfidi!... Pietá rispetto amore
Traviata – Di Provenza il mar, il suol
Don Carlos – Per me giunto
Rigoletto – Cortigiani, vil razza dannata

Macbeth – Balettzene
Az álarcosbál – Eri tu
Don Carlos – O Carlo, ascolta

KÖZREMŰKÖDIK:

  • Kelemen Zoltán – bariton
  • Óbudai Danubia Zenekar
  • Eckhardt Gábor – házigazda: műsorszám-elemző, kommentátor

2019. november 22. – BMC Koncertterem

61972   IVA • előzmény61967 2019-11-23 21:18:50

Miután Horváth Ádám az Operaház énekese volt, sőt főigazgatója is (egyedülállóan rövid ideig), szerintem nem tévedés ide jegyezni ezeket az információkat. Érdekes dolog, hogy valaki Wotan szólamát énekli meglehetős profizmussal, Wotan-hang nélkül.
Ha hallunk majd az Operaházban két igazi Wotant egy kettős szereposztásban felújított Ringben, akkor mondhatjuk, hogy szerencsénk volt Horváth Ádám távozásával.

61971   IVA • előzmény61967 2019-11-23 21:18:48

Miután Horváth Ádám az Operaház énekese volt, sőt főigazgatója is (egyedülállóan rövid ideig), szerintem nem tévedés ide jegyezni ezeket az információkat. Érdekes dolog, hogy valaki Wotan szólamát énekli meglehetős profizmussal, Wotan-hang nélkül.
Ha hallunk majd az Operaházban két igazi Wotant egy kettős szereposztásban felújított Ringben, akkor mondhatjuk, hogy szerencsénk volt Horváth Ádám távozásával.

61970   kétked • előzmény61969 2019-11-23 21:13:12

Öröm látni, hogy az egykori igazgató és a fő-zeneigazgató manapságg sem engedik el egyms kezét. Még nagyobb öröm, hogy ezt tőlünk ilyen távol művelik.

61969   operaisiásza 2019-11-23 19:07:12

https://www.operabase.com/ref/536/117943/en

61968   operaisiásza 2019-11-23 19:02:48

https://www.operabase.com/ref/45/117796/en

61967   Edmond Dantes • előzmény61966 2019-11-23 15:16:49

Ez a link/hír szerintem inkább az Opernglas-topikba való, MÁO és a közönség szerencséjére :-)

61966   operaisiásza 2019-11-23 13:13:13

https://www.operabase.com/artists/adam-horvath-35819/en

61965   operaisiásza 2019-11-23 13:09:11

https://adamhorvath.org/project/wagner_album/

61964   Hangyász • előzmény61959 2019-11-02 13:22:04

Ószilveszter már csak sodródik. (Milyen jó, hogy a Rosszul őrzött leány a repertoár azon darabja, amely a legkevésbé érdekel, a Verdi Requiemet pedig csak kivételes előadásban hallgatom meg élőben, miután zsenge ifjúként Abbadoval hallottam.)

61963   Hangyász • előzmény61958 2019-11-02 13:19:38

Mikor énekeljen valaki nagy szerepet? 60 éves korában? L. még Alfonzó feledhetetlen "Unterfórum" jelenetét.

61962   Robesz • előzmény61959 2019-11-02 00:19:53

Az legalább nem volt csalódás ... :D

61961   IVA • előzmény61960 2019-11-01 21:44:32

feltűnt

61960   IVA • előzmény61959 2019-11-01 18:36:12

Ez nekem is fetűnt. És mivei 3-án délelőtt és délután is A rosszul őrzött lány megy, praktikus lenne annak díszletében előadni Verdi Requiemjét 2-án.

61959   -zéta- 2019-11-01 17:27:42

Keresztény évad az Operában - erre ma, Mindenszentek ünnepén a müsor:

A rosszul őrzött lány, tánckomédia két felvonásban...

Éljen! 

61958   joska141 2019-10-31 07:16:35

Műsorpolitika: November hónapban 5 Rigoletto előadás lesz az Erkel Színházban. A mantuai herceg alakítója Galeano Salas, a 2018.évi Marton Éva Énekverseny győztese. Valószínűleg a győzelemhez tartozott egy fellépés az Operaházban.

Kérdés: érdemes-e egy fiatal énekest ilyen nagy szereppel terhelni, amikor anyaszínházában – Staatsoper München – jelenleg a Traviata Gastonját, a Trubadur Ruizját és hasonló comprimario szerepeket alakít? Egyrészt kitesszük egy abszolút idegen közegben egy nagy megmérettetésnek, sorozatterhelésnek. Másrészt valóban a Magyar Operaház színpada az a kísérleti terep, ahol egy fiatal külföldi énekes számára a továbbfejlődés lehetőségét biztosítjuk? Nem erre való az anyaszínháza?

61957   Búbánat • előzmény61956 2019-10-30 15:43:38

Célzott is erre a beszélgetőpartnere, Fülöp Attila a Carmen Habanérája után: szinte bizonyos benne, hogy Lusine Sahakyana  jelenlegi operettszínházi státusát felcseréli a Magyar Állami Operaházéval, és  hamarosan  itt  (is ) látjuk majd viszont...

61956   Livingstone • előzmény61952 2019-10-30 10:38:22

Én se tudtam erről a délutáni koncertről, egy barátom informált, méghozzá elég későn róla. Így csak a Seguidilla és a Nabucco duettre értem oda, ami meglehetősen bosszantott, mert az egész műsort és a beszélgetéseket is hallani szerettem volna!

Csatlakozom azokhoz, akik a Carment éneklő hölgyet figyelemre méltó tehetségnek tartják. Úgy látszik, hogy nem esett messze az alma a fájától, és még valószínűleg sokat fogunk hallani róla!

61955   IVA • előzmény61954 2019-10-30 00:04:22

Köszönöm.

61954   Búbánat • előzmény61952 2019-10-29 20:05:05

A Budapesti Operabarátok Egyesületének Klubdélutánjait (az évadban három ilyen alkalom adódik) az Erkel Színház színpadára rendezik, és általában háromtól öt óráig tart maga a műsor.  A színpad hátterét A rosszul őrzött lány  előadásából - azt hiszem vászonra festett - hatalmas tájkép-kompozíció uralja.  Még utalt is arra  Aczél András rendező Fülöp Attilával beszélgetve, hogy nem akarja hosszan elnyújtani mondandóját, mert tudja, amint véget ér a műsoruk, máris érkeznek a balettosok, a zenekarosok és a műszakiak, előkészíteni-berendezni a színpadot az esti balettelőadásra. Nem szeretné, ha miatta valami késedelem szenvedne...

61953   operaisiásza • előzmény61949 2019-10-29 19:10:50

Mostanűban gyakran megesik, hogy, kevés kivétellel "falhoz kenhetőek" jönnek. Hogy ez kinek jó?

61952   IVA • előzmény61950 2019-10-29 18:35:14

A MÁO honlapja szerint vasárnap, október 27-én az Erkel Színházban 11 és 19 órai kezdettel A rosszul őrzött lányt adták, 15 órakor Hangszervarázs volt a „Bernáth-büfében”. A recenzeált műsort hol és mikor rendezték?

61951   Edmond Dantes • előzmény61949 2019-10-29 15:52:19

Azt mondanám és ez enyhe kifejezés,régen legalábbis körültekintőbb volt a vendégművészek (szerepre) szerződtetése. És egyáltalán: volt és rendszerszerűen. Ma meg úgyszólván nincs.

61950   Búbánat • előzmény61946 2019-10-29 12:04:35

Vasárnap (október 27.) a Budapesti Operabarátok Egyesülete Klubdélutánjára került sor az Erkel Színházban:

MŰSOR

1.) SZINETÁR MIKLÓS ELNÖK ÚR KÖSZÖNTŐJE

2.) KONCERT

Fellépő művészek:

LUKÁCS GYÖNGYI
ALEXANDRU AGACHE
LUSINE SAHAKYAN
EMMA SAHAKYAN

Zongorán közreműködik: SZENNAI KÁLMÁN

Beszélgetős vendég: ACZÉL ANDRÁS rendező

Műsorvezető: FÜLÖP ATTILA

A meghívott énekművész-család nagyszerű áriakoncertjének tapsolhattam sokadmagammal az Erkel Színházban vasárnap délután. Élmény volt hallgatni őket!

Lukács Gyöngyi énekszámai voltak:

Rahmanyinov egyik dala (románca)

Puccini: Manon Lescau – Manon áriája, IV. felv.

Verdi: Nabucco – Abigél és Nabucco kettőse, III. felv.  (km. Alexandru Agache)

Alexandru Agache énekszámai voltak:

Bizet: Carmen – Torreádordal

Verdi: Falstaff – Becsületmonológ

Verdi: Nabucco – Abigél és Nabucco kettőse, III. felv. (km. Lukács Gyöngyi)

 

Sahakyan Lusine ( mezzpszoprán) énekszámai voltak

Bizet: Carmen - Habanéra

Bizet: Carmen - Seguidilla

Saint-Saëns: Sámson és Delila – Delila bosszúáriája, II. felv.

Sahakyan Emma  (lírai szoprán) – a konzervatórium utolsó éves növendéke, magánének szakon tanul, a Zeneművészeti Egyetemen fogja folytatni tanulmányait.

Egy szép Scarlatti dalt adott elő nekünk.

SZENNAI KÁLMÁN zongoraművész, korrepetitor, karmester – az énekművészek zongorakíséretén túl eljátszotta Franz Schubert egyik gyönyörű impromtu-jét is.

61949   Klára • előzmény61948 2019-10-29 11:43:53

Valamint "ünnepi vendégművészes" előadáson nem egyszer olyan vendég lépett fel, akit egy jobb képességű hazai énekes símán falhoz kent, már bocsánat a pórias stílusért!

61948   Edmond Dantes • előzmény61944 2019-10-29 10:21:44

Abban a korszakban, amiben én nőttem fel -és az nem tegnap volt- nem állítanám, hogy "túl sok nagy kvalitású, hangi adottsággal rendelkező művész énekelt". Főleg nem "hétköznapi" előadásokon. De ennek az ellenkezőjét is sokszor tapasztaltam. "Ünnepi", vendégművészes, felemelt helyáras előadásokon a vendég oldalán gyakran olyan művészek énekeltek, akiknek "nagy kvalitása, hangi adottságai" már régen elmúltak addigra, mégis őket szerepeltették.

61947   Edmond Dantes • előzmény61945 2019-10-29 10:13:59

Alig hinném, hogy Lukács Gyöngyi " itthon alig, csak elvétve jut lehetőséghez". Más oka lehet annak, hogy egyetlen Salomét látok csak a neve mellett a szezonban.

61946   Károly 2019-10-29 10:08:03

Nagy élmény volt a Lukács-Agache koncert vasárnap az Operabarátok körében. Az operába járó ember már kezd elszokni a valódi hangoktól, de amikor hallja a nagyokat, újra visszatér az életkedve! A közönség körében nagy meglepetést okozott a művésznő nagyobbik lánya, Sahakyan Lusine csodálatos színezetű, drámai mezzó hangjával. Kitűnő Delila bosszúáriát, Habanerát és Seguidillát énekelt, de a fiatal énekesnő egyéniségben is egy nem mindennapi jelenség! A koncertet egy fantasztikusan lehengerlő Abigél-Nabucco duett zárta, két óriási énekes tolmácsolásában!

61945   Klára • előzmény61944 2019-10-29 09:59:28

Ez kétségtelenül igaz, sőt, tragikusan igaz! De érdekel valakit a közönségen - sajnos, már szinte csak annak egyes tagjain - kívül? Lulács Gyöngyi az egyik nagy kérdés, Kolonits Klára a másik nagy kérdés! Hogyan lehet az, hogy itthon alig, csak elvétve jutnak lehetősághez, miközben  - hogy csak egy utóbbit említsek - Kolonits művésznő franciaországi sikereiről áradozik az ottani sajtó. Lassan külföldre utazhatunk, ha hallani akarjuk őket?

61944   trisztán 2019-10-28 23:40:57

Vannak még alkalmak,sajnos nagyon kevés, amikor jó az Operába menni, jelen esetben az Erkel Színházba.Ha az ember olyan korszakban nőtt fel, amikor még nagy kvalitású, hangi adottsággal rendelkező művészek énekeltek, nehezen fogadja el a mai, sajnos legtöbbször hangtalan, kifejezéstelen énekesek jelenlétét a színpadon.Már nincs is kedvem megnézni egy előadást, mert óriási szerepkörtévesztésekbe kényszerítenek amúgy szép hangú, de sokszor nem operaszínpadra való, testetlenül éneklő, kilúgozott hangú énekeseket,mindemellett mellőznek nagy énekeseket.De most nincs helye a sírásnak, mert tegnap du.nagyszerű élményben volt részem! Korunk nagy drámai szopránja Lukács Gyöngyi , a hatalmas bariton Alexandru Agache, és Lukács művésznő két nagyon tehetséges lánya Lusine(már az Operaszínpadon lenne a helye!) és Emma Sahakyan volt vendége az Operabarátok klubdélutánjának.Gyönyörű produkcióknak és nagyon emberi, nagyszerű beszélgetéseknek voltunk szem és fültanúi.Ilyen órákért érdemes, nagyon érdemes....

61943   IVA • előzmény61942 2019-10-26 22:16:00

Erőszakosan csúszott a ne mellé egy m (amint neked is makacsul maradt le egy n az „elle” végéről). Azt akartam mondani, hogy a hírben és az illusztráción nem azt kifogásoltam, hogy a művészek rolleroznak.
OFF: A témától és a demonstrációtól függetlenül, a biciklit remek dolognak tartom, kisvárosban és falun, de Budapestet alapvetően nem kerékpározásra és nem rollerozásra találták ki, amint arra sem, hogy ennyi (és ilyen randa) autó száguldjon és parkoljon benne, mint az utóbbi 30-40 évben. Egyéb kerekes szerkezetek közül személy szerint a gördeszka és a gördeszkások iránt viselek ellenszenvet, valamint a kerekesszék-gagyi iránt a színpadon.
OFF-OFF: Változó lehet, hogy kinek a nyelvérzéke milyen toldalékot diktál a rollerhoz. Vegyes hangrendű szóként nekem mély magánhangzós toldalék kívánkozik, aminek mellékes hozama nyelvünk mekegő hangzásának oldása.

61942   Edmond Dantes • előzmény61941 2019-10-26 10:35:32

Nem tudom, azt írtad-e, de ha azt írtad, hogy "ne rollerozzanak", mélységesen egyetértenék. Nem a művészek rollerozása (rollerezése?) ellen van súlyos kifogásom, hanem a termék, a jelenség elle. Súlyosan ön-, köz- és balesetveszélyes, akár a mindenféle szabály(ozás) nélküli összevissza száguldozás közben, amit nap mint nap tapasztalok (eddig túléltem), akár akkor, amikor az utcákon szanaszét hagyva állnak-hevernek. És ha operások rollereznek, akkor óhatatlanul is reklámozzák: nemcsak az Intézményt, hanem a szerintem nemkívánatos terméket és használatát is. (Prágában pl. nemrég  betiltották.)

61941   IVA • előzmény61931 2019-10-26 04:01:20

Azt írtam volna, hogy nem rollerozzanak?
2017. május 26-án jártam legutóbb az Operaházban, azóta úgy gondolok rá, mint ahol minden szegletben lázas csiszolás, kárpitcsere stb. folyik. Ehhez képest „nem hétköznapi látványként” meglátom a fiatal énekesekkel, balettosokkal és rollerjaikkal az előcsarnokot, úgy, ahogy csaknem két és fél éve hagytam...

61940   IVA • előzmény61939 2019-10-26 01:15:43

:-)

61939   Héterő • előzmény61937 2019-10-25 23:55:07

:-)
Monikashow-címen új topic kellene: próbaképpen a Háború és béke első 1224 oldalát bemásolhatnánk.

61938   Hangyász • előzmény61937 2019-10-25 21:01:50

Ráadásul Brahms és César Franck is operaszerzők. Avagy mindig tanul az ember.

61937   IVA 2019-10-25 14:07:32

Nem fogom végigböngészni, melyik topicba kívánkozna az alábbi 3 „hozzászólás” (merő floodolás), de abban biztos vagyok, hogy semmi köze sincs a Mi újság a Magyar Állami Operaházban? témához.

61936   zenebaratmonika 2019-10-25 12:06:57

Mindenesetre érdekes a lista, 18 helyen Kálmán Imre, aztán Lehár akit nem jelölnek magyarként se máshogy, ő 20. helyen, 53. helyen Ábrahám Pál, Bartók 162. helyen, Ligeti György 173.

 

61935   zenebaratmonika 2019-10-25 11:55:12

Nr.ComposerPopularityCountryBornOperas

91Sorozabal, PabloSpain189719882

92Zandonai, RiccardoItaly188319441

93Schubert, FranzAustria179718281

94Schütz, Heinrichn/en/en/e1

95Serrano, Josén/en/en/e1

96Gomes, CarlosBrasil183618962

97Vives, AmadeoSpain187119321

98Granados, EnriqueSpain186719161

99Moniuszko, StanislawPoland181918721

100Suppé, Franz vonn/e181918951

101Glass, PhilipUsa1937-1

102Reznicek, Franz vonn/e186019451

103Grigoriu, Theodorn/en/en/e1

104Dvorak, AntoninCzech184119042

105Albert, Eugen deSchotland/Germany186419322

106Janacek, LeosCzech185419281

107Capdevielle, JeanUsan/en/e1

108Méhul, Etiennen/e176318171

109Wolf-Ferrari, Ermannon/e187619482

110Martini, GiambattistaItaly170617841

111Künnecke, Eduardn/e188519531

112Barbieri, Franciscon/en/en/e1

113Millöcker, Karln/e184218991

114Pietri, GiuseppeItaly188619461

115Nessler, VictorFrance184118901

116Cottrau, GiulioItaly183119161

117Salieri, AntonioItaly175018251

118Schönberg, Claude-Micheln/en/en/e1

119Rabaud, HenriFrance187319491

120Wolf, Hugo PhilipAustria186019031

121Sarti, GiuseppeItaly172918021

122Falla, Manuel deSpain187619461

123Charpentier, GustaveFrance186019561

124Traette, Tommason/e172717791

125Argento, DominickUsa1927-0

126Debussy, ClaudeFrance186219182

127Franchetti, AlbertoItaly186019421

128Gretry, Andrén/e174118132

129Pfitzner, HansGermany186919491

130Franck, Césarn/en/en/e1

131Marschner, HeinrichGermany179518611

132Porrino, EnnioItaly191019591

133Dittersdorf, Karl vonAustria173917991

134Gazzaniga, GiuseppeItaly174318181

135Dukas, PaulFrance186519351

136Reyer, ErnestFrance182319092

137Goetz, HermannGermany184018761

138Schreker, FranzAustria187819341

139Martin y Soler, VicenteSpain/Russia175418061

140Scarlatti, AlessandroItaly166017251

141Ascher, LeoAustria188019421

142Tate, PhyllisEngland191119870

143Bock, Jerryn/en/en/e1

144Brahms, JohannesGermany183318971

145Bruneau, AlfredFrance185719341

146Cornelius, Carln/e182418741

147Dargomyrski, AlexanderRussia181318691

148Hindemith, PaulGermany189519631

149Hoffmann, ErnstGermany177618221

150Joplin, ScottUsa186819171

151Nebra, José den/en/en/e1

152Neubach, Ernstn/en/en/e1

153Orff, CarlGermany189519821

154Pacini, GiovanniItaly179618671

155Rachmaninov, SergeiRussia187319431

156Ricci, LuigiItaly180518591

157Rubinstein, AntonUkraine182918941

158Schmidt, FranzAustria187419391

159Zeller, Carln/e184218981

160Musgrave, TheaScotland1928-0

161Piccinni, NiccolòItaly172818000

162Bartók, BélaHungary188119450

163Chabrier, EmmanuelFrance184118940

164Cui, CésarFrance183519180

165Charpentier, Marc AntoineFrance164317040

166Balfe, Michael WilliamIreland180818700

167Dallapiccola, LuigiItaly190419750

168Schubert, FranzAustria179718280

169Peri, JacopoItaly156116330

170Soliva, Carlo EvasioSwitzerland179118530

171Shostakovich, DmitriRussian190619750

172Tippett, MichaelEngland190519980

173Ligeti, GyörgyHungary192320060

174Blow, JohnEngland164917080

175Cavalieri, Emilio deItaly155016020

176Sacchini, AntonioItaly173017860

61934   zenebaratmonika 2019-10-25 11:39:11

https://www.opera-arias.com/composers/#x 

a honlap közzéteszi a leghíresebb opera- és operettszerzőket népszerűségi sorrenben (passz mi alapján veszi)

Composer Popularity Country Born Operas

1Verdi, Giuseppe Italy 1813 1901 28

2Mozart, Wolfgang Amadeus  Austria 1756 1791 22

3Rossini, Giaochino Italy 1792 1868 28

4Donizetti, Gaetano Italy 1797 1848 26

5Handel, Georg Germany/England 1685 1759 19

6Puccini, Giacomo Antonio Italy1858 1923 12

7Wagner, Richard Germany 1813 1883 13

8Bellini, Vincenzo Italy1801 1835 9

9Massenet, Jules France 1842 1912 12

10Gounod, Charles France 1818 1893 6

11Sullivan, Arthur England 1842 1900 3

12Monteverdi, Claudio Italy 1567 1643 6

13Bizet, Georges France 1838 1875 4

14Strauss jr, Johann n/e 1825 1899 6

15Purcell, Henry England 1659 1695 2

16Gluck, Christof von Germany 1714 1787 5

17Weber, Carl Maria von Germany 1786 1826 4

18Kalman, Emmerich Hungary/Usa 1882 1953 3

19Strauss, Richard Germany1864 1949 10

20Léhar, Franz n/e 1870 1948 8

21Weill, Kurt Germany 1900 1950 6

22Britten, Benjamin England 1913 1976 3

23Berlioz, Hector France 1803 1869 5

24Giordano, Umberto Italy 1867 1948 4

25Offenbach, Jacques Germany/France 1819 1880 5

26Leoncavallo, Ruggero n/e 1857 1919 4

27Vivaldi, Antonio Italy1678 1741 10

28Meyerbeer, Giacomo Germany1791 1864 7

29Mascagni, Pietro Italy 1863 1945 7

30Thomas, Ambroise France 1811 1896 2

31Cilea, Francesco Italy 1866 1950 2

32Delibes, Leo France 1836 1891 1

33Ponchielli, Amilcare Italy 1834 1886 2

34Humperdinck, Engelbert Germany 1854 1921 2

35Menotti, Gian Italy/Usa 1911 2007 5

36Tchaikovsky, Peter Ilyich Russia 1840 1893 2

37Gershwin, George Usa 1898 1937 1

38Lortzing, Gustav Albert Germany 1801 1851 5

39Stravinsky, Igor Russia 1882 1971 4

40Adams, John Coolidge Usa 1947-1

41Beethoven, Ludwig van Germany 1770 1827 1

42Cherubini, Luigi Italy 1760 1842 3

43Haydn, Joseph Austria 1732 1809 4

44Cimarosa, Domenico Italy 1749 1801 2

45Boito, Arrigo Italy 1842 1918 1

46Saint-Saëns, Camille n/e 1835 1921 1

47Flotow, Friedrich von Germany 1812 1883 2

48Benatzky, Ralph Czech 1884 1957 1

49Strauss, Oscar Austria 1870 1954 3

50Halevy, Jacques n/e 1799 1862 1

51Auber, Daniel France 1782 1871 4

52Barber, Samuel Usa 1910 1981 2

53Abraham, Paul Hungary 1892 1960 1

54Pergolesi, Giovanni Italy 1710 1736 1

55Berg, Alban Austria 1885 1935 1

56Smetana, Bedrich Czech1824 1884 1

57Spontini, Gasparo Italy 1774 1851 1

58Prokoviev, Sergei Russia 1891 1953 2

59Moore, Douglas Stuart Usa 1893 1969 1

60Adamo, Mark Usa 1962-0

61Nicolai, OttoGermany181018491

62Borodin, Alexander Russia 1833 1887 1

63Adam, Adolphe France 1803 1856 3

64Rimsky-Korsakov, Nikolai n/e 1844 1908 6

65Dostal, Nico Austria 1895 1981 2

66Bernstein, Leonard Usa 1918 1990 3

67Copland, Aaron Usa 1900 1990 1

68Boieldieu, Francois France 1775 1834 1

69Rousseau, Jean Switzerland 1712 1778 1

70Stolz, Robert Austria 1882 1975 3

71Catalani, Alfredo Italy 1854 1893 2

72Floyd, Carlisle Usa 1926-1

73Poulenc, Francis France 1899 1963 1

74Moreno Torroba, Federico Spain 1891 1982 1

75Cavalli, Francesco Italy 1602 1676 2

76Alfano, Franco Italy 1875 1954 1

77Korngold, Erich n/e 1897 1957 1

78Mussorgsky, Modest Russia 1839 1881 3

79Ravel, Maurice France 1875 1937 2

80Kienzl, Wilhelm Austria 1857 1941 1

81Reimann, Aribert Germany 1936-1

82Mercadante, Giuseppe Italy 1795 1870 2

83Rameau, Jean France 1683 1764 1

84Fall, Leo Austria 1873 1925 2

85Lalo, Edouard France 1823 1892 1

86Galliard, John n/en/en/e1

87Mendelssohn, Felix Germany 1809 1847 1

88Busoni, Ferruccio Italy 1866 1924 1

89Paisello, Giovanni n/e 1741 1816 1

90Glinka, Michael von Russia 1804 1857 3

 

61933   telramund • előzmény61932 2019-10-25 10:35:13

Kedves Búbánat!

Mikor fordult az elő,hogy az operaház shopjában bármire is választ tudtak adni?

61932   Búbánat • előzmény61922 2019-10-23 21:19:55

Lassan három hete, hogy Karczag Márton Aranykalickában  - Tóth Aladár élete és kora című könyv ajánlása megszületett a Magyar Állami Operaház főigazgatója részéről az Origo oldalán, de hol van maga a könyv?  Mikor vásárolhatja meg a nagyközönség?

Az Operaház és az Erkel Színház shopjában nem kapható, a munkatársak csak a vállukat vonogatják, kérdésemre nem tudtak érdemben választ adni a könyv megjelenésének idejéről. (= tegnap esti állapot)

61931   operaisiásza • előzmény61928 2019-10-08 08:44:28

Miért ne rollerezzenek?

61930   Hangyász • előzmény61929 2019-10-07 17:50:01

Fogjuk rá!

61929   operaisiásza • előzmény61927 2019-10-07 09:17:51

Nehéz az ária, korrepetítorral gyakorol...

61928   IVA 2019-10-06 18:03:52

Az Operaház, köszöni, elvan a közönség nélkül is.
Az Opera művészei is rollereznek a hétvégén
https://www.origo.hu/kultura/20191001-az-opera-muveszei-is-rollereznek.html?fbclid=IwAR3IJz5lSfIMu7g3J5Qrvp25aSkQOvD3q7a2lxcSIuqxE3BdbBvVhYdAics

61927   Hangyász • előzmény61924 2019-10-06 16:00:16

Fogalmazzak úgy, hogy némán/kivárva, amíg elül a felkavart sivatagi homok? Ha nem tévedek, Szilveszterünk átsiklott a vendégjátékról beharangozott hurráoptimista beszámoló /bármilyen hangú beszámoló felett.

61926   pagliacci • előzmény61916 2019-10-05 21:02:10

"ha az Operaház vezetősége részletes választ adna arra, milyen okok miatt tolódott 2021 végére a dalszínház újboli megnyitása"

Amennyire én tudom/látom, ebben a kérdésben az Operaház vezetőségét hiába kérdeznéd. Fura/szomorú lehet, de úgy tűnik az Operaház vezetőségének viszonylag kevés szava van a kérdésben. Dióhéjban - ha jól követem az eseményeket - Zoboki Gáborék maximálisan historizáló felújítás koncepciója győzött, ami viszont - tekintve hogy ezzel a Ház bezárásánál még nem számoltak - azzal jár, hogy további ..... hónapig/évig csupán a felújítás részletes terveinek kidolgozása történik.

Másik síkon pedig az Operaháztól elvéve a felújítás menedzselését előbb a Városligetet is betonozó felújító/építő Baán László fémjelezte Városliget Ingatlanfejlesztő Zrt-hez rendelték, amely idén nyáron létrehozott egy "Opera Vagyonkezelő Kft"-t erre a célra. Tehát a kérdéseket oda érdemes intézni.

Némi (nyilvános) céginformáció: A cég kézbesítési címe:opera@ligetbudapest.hu

13. A vezető tisztségviselő(k), a képviseletre jogosult(ak) adatai
13/2.

dr. Gyorgyevics Benedek Tamás

15. A felügyelőbizottsági tagok adatai
15/1. Dr. Baán László Ferenc
 

 

15/3. Novák Ákos

 

15/4. dr. Pántya Juliánna 
 

 

  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

"Liszt-kukacok Akadémiája"

11:00 : Budapest
Müpa, Fesztivál Színház

Máv Szimfonikus Zenekar
vezényel: Cser Ádám
műsorvezető: Molnár Szabolcs
BEETHOVEN: Egmont-nyitány, op. 84
BEETHOVEN: III. (Esz-dúr, „Eroica”) szimfónia, op. 55 - I. és IV. tétel

11:00 : Budapest
Erkel Színház

CSAJKOVSZKIJ: A diótörő
Mesebalett három felvonásban

11:00 : Budapest
Festetics Palota Tükörterme

Balázs János (zongora)
CHOPIN est: 4 keringő, 4 mazurka, 4 impromptu, 2 noktürn, 2 polonéz

15:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Vilde Frang (hegedű), Truls Mørk (cselló)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Sir Mark Elder
FINZI: Levélhullás, op. 20
BRAHMS: a-moll kettősverseny, op. 102
BERLIOZ: Fantasztikus szimfónia, op. 14

16:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

A Magyar Rádió Gyermekkórusának ünnepi hangversenye alapításának 65. évfordulóján

18:00 : Budapest
Erkel Színház

CSAJKOVSZKIJ: A diótörő
Mesebalett három felvonásban

18:00 : Budapest
Bartók Emlékház

Borbély László (zongora)
Classicus Quartet
Kiss Péter (zongora), Rajk Judit (mezzoszoprán), Szűcs Péter (klarinét)
"Mestereink, Eötvös Péter, Jeney Zoltán és Vidovszky László estje"
EÖTVÖS PÉTER: Kosmos
JENEY ZOLTÁN: Három dal Apollinaire verseire
JENEY ZOLTÁN: Unisono
VIDOVSZKY: Reverb
JENEY ZOLTÁN: Két gyászének
JENEY ZOLTÁN: Ezerév ‒ hangszalagra
EÖTVÖS PÉTER: Joyce ‒ klarinétra és vonósnégyesre

18:00 : Budapest
Budai Ciszterci Szent Imre Gimnázium Díszterme

Budapesti Vonósok és a
Weiner Leó Konzervatórium ifjú szólistái
"Weiner koncert"
MARCELLO: d-moll Concerto II-I. tétel
Holes Éva (oboa)
MOZART: A-dúr hegedűverseny K. 219, I.tétel
Réthy Lilla (hegedű)
MARIO CASTELNUOVO TEDESCO: D-dúr Cocerto op.99, III. tétel
Csíki Janka (gitár)
HIDAS FRIGYES: Florida Concerto I-II. tétel, Versenymű két harsonára
Ruzsányi István, Nok Roland (harsona)
HAYDN: C-dúr oboaverseny Hob.VIIg:C1 I. tétel
Ozsváth Dorottya (oboa)
MANUEL MARIA PONCE: Concerto del Sur III. tétel
Riesz Péter (gitár)
WIENIAWSKI: D - dúr Polonéz op. 4, I. tétel
Szabó Gergely (hegedű)
TELEMANN: D-dúr szonáta -koncert
Pusztaszegi Ákos, Huszti Boldizsár (trombita)
Felkészítő tanárok: Kerényi Judit, Fejérváriné Németh Zsuzsa, Kató Árpád, Foltyn Péter, Monoki Attila, Kis András

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Nagy Péter (zongora)
MENDELSSOHN: Dalok szöveg nélkül (részletek)
SCHUMANN: B-dúr humoreszk, op. 20
SCHUMANN: Gesänge der Frühe, op. 133

19:00 : Budapest
Festetics Palota Tükörterme

Lantos István (zongora)
Válogatás Haydn és Schubert műveiből

19:00 : Budapest
Festetics Palota Tükörterme

Nagy Péter (zongora)
SCHUBERT: 11. (f-moll) zongoraszonáta, D. 625
BARTÓK: Táncszvit, BB 86
SCHUBERT: 21. (B-dúr) zongoraszonáta, D. 960

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Koppándi Vonósnégyes:
Koppándi Jenő, Hutás Erzsébet (hegedű), Ludmány Dénes (brácsa), Kántor Balázs (cselló)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Dobszay Péter
"...mint húrnak pendülése Lukács bérlet 2."
SMETANA: Moldva
MARTINŮ: Concerto vonósnégyesre és zenekarra
DVOŘÁK: VIII. (G-dúr) szimfónia, op. 88
17:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély

"Arpeggio Gitárzenekar ünnepi koncert"
A mai nap
történt:
1917 • Hilde Zadek, énekesnő († 2019)
született:
1873 • Kacsóh Pongrác, zeneszerző († 1923)
1905 • Farkas Ferenc, zeneszerző († 2000)
1939 • Andor Éva, énekművész († 2014)
1943 • Perényi Eszter, hegedűs
elhunyt:
1792 • Joseph Martin Kraus, zeneszerző (sz. 1756)
1909 • Francisco Tárrega, zeneszerző, gitáros (sz. 1852)
1984 • Jan Peerce, énekes (sz. 1904)