vissza a cimoldalra
2019-10-16
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11440)
A csapos közbeszól (95)

Beethovenről - mélyebben (695)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7224)
Momus-játék (5748)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4585)
Kedvenc előadók (2841)
Élő közvetítések (8193)
Egyházi zene (220)
Simándy József - az örök tenor (630)
Bende Zsolt (157)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3451)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2679)
Opernglas, avagy operai távcső... (20323)
Rost Andrea (2047)
Erkel Színház (10327)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1778)
Franz Schmidt (3434)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (ALASZKA, 2002-07-25 08:02:53)

   
61931   operaisiásza • előzmény61928 2019-10-08 08:44:28

Miért ne rollerezzenek?

61930   Hangyász • előzmény61929 2019-10-07 17:50:01

Fogjuk rá!

61929   operaisiásza • előzmény61927 2019-10-07 09:17:51

Nehéz az ária, korrepetítorral gyakorol...

61928   IVA 2019-10-06 18:03:52

Az Operaház, köszöni, elvan a közönség nélkül is.
Az Opera művészei is rollereznek a hétvégén
https://www.origo.hu/kultura/20191001-az-opera-muveszei-is-rollereznek.html?fbclid=IwAR3IJz5lSfIMu7g3J5Qrvp25aSkQOvD3q7a2lxcSIuqxE3BdbBvVhYdAics

61927   Hangyász • előzmény61924 2019-10-06 16:00:16

Fogalmazzak úgy, hogy némán/kivárva, amíg elül a felkavart sivatagi homok? Ha nem tévedek, Szilveszterünk átsiklott a vendégjátékról beharangozott hurráoptimista beszámoló /bármilyen hangú beszámoló felett.

61926   pagliacci • előzmény61916 2019-10-05 21:02:10

"ha az Operaház vezetősége részletes választ adna arra, milyen okok miatt tolódott 2021 végére a dalszínház újboli megnyitása"

Amennyire én tudom/látom, ebben a kérdésben az Operaház vezetőségét hiába kérdeznéd. Fura/szomorú lehet, de úgy tűnik az Operaház vezetőségének viszonylag kevés szava van a kérdésben. Dióhéjban - ha jól követem az eseményeket - Zoboki Gáborék maximálisan historizáló felújítás koncepciója győzött, ami viszont - tekintve hogy ezzel a Ház bezárásánál még nem számoltak - azzal jár, hogy további ..... hónapig/évig csupán a felújítás részletes terveinek kidolgozása történik.

Másik síkon pedig az Operaháztól elvéve a felújítás menedzselését előbb a Városligetet is betonozó felújító/építő Baán László fémjelezte Városliget Ingatlanfejlesztő Zrt-hez rendelték, amely idén nyáron létrehozott egy "Opera Vagyonkezelő Kft"-t erre a célra. Tehát a kérdéseket oda érdemes intézni.

Némi (nyilvános) céginformáció: A cég kézbesítési címe:opera@ligetbudapest.hu

13. A vezető tisztségviselő(k), a képviseletre jogosult(ak) adatai
13/2.

dr. Gyorgyevics Benedek Tamás

15. A felügyelőbizottsági tagok adatai
15/1. Dr. Baán László Ferenc
 

 

15/3. Novák Ákos

 

15/4. dr. Pántya Juliánna 
 

 

61925   Edmond Dantes • előzmény61923 2019-10-05 19:12:21
61924   Edmond Dantes • előzmény61923 2019-10-05 19:12:18

Hát hogy szemérmes lenne ... abban alighanem tévedsz ;-)

61923   Hangyász • előzmény61922 2019-10-05 16:21:11

Ha nem tévedek, az izraeli vendégszereplés felett szemérmesen elsiklott a Főigazgató Úr. Vagy tévedek?

61922   Búbánat 2019-10-05 14:48:01

Aranykór, avagy Tóth Aladár operai emlékezete

ÓKOVÁCS SZILVESZTER2019.10.04. 11:53 Origo.hu

ÓKOVÁCS SZERINT AZ OPERA 2/124. levélária

"Kedves Tatjána Néném!"

61921   telramund 2019-10-04 18:28:49

Lám ,lám unokaöcsike csak előkerült csak most másként nevezik!

61920   operaisiásza 2019-10-04 14:30:35

A Kolonits Klára topikban feltett kérdésre itt válaszolok. Alább írtam, milyen jó lenne, ha a főigazgató egy külön topicban kommunikálna a mimus olvasóival, esetleg őszintén válaszolna a kellemetlen kérdésekre is, így többek között arra, hogy Kolonits Klára miért nem kap tehetségéhez méltó bel canto szerepeket, pedig az érlap bőséges. Miért vették le például a Luciát és a Hugenottákat, miért nem játsszák pédául a Normát, a Lombardokat és az Ernanit? A női főszerepek szerintem Kolonits Kláráért kiáltanak. Jó lenne ezekre a kérdésekre az álbariton Levélária helyett, itt amomuson olvasni. A Levélária viszont szókincsgazdag olvasmány, a maradhat az Origón.

 

61919   operaisiásza • előzmény61918 2019-10-02 18:49:11

Szerintem a főigazgató nyugodtan kommunikálhatna itt a momuson az érdeklődőkkel. Felettébb érdekes kérdezz-felelek kommunikáció alakulhatna ki.

A sajtóorgánumokban megjelenő interjúk, írások nem biztos, hogy mindig a tényleges konkrétumokat közlik, de a főigazgató kellő frazeálással előadott levéláriáji olvasmányosak az origón, élvezettel olvasom mindig a szófordulatokban, szókincsben gazdag, jó tollal leírt gondolatokat.

A zsúfolt belvárosban, de mindenütt is a rollerezés. a biciklizés is veszélyés, elég egy pillanatnyi üzemzavar, és már ott a baj. Nem beszélve a kocsik között  féktelenül motorozókról, nagy sebességgel száguldozókról városban és autópályákon egyaránt. Erre komoly szabályok és szigorú ellenőrzések kellenének.

Az Operaház felújítását viszont kellő átgondoltsággal jó lenne felgyorsítani, és a jelenlegi repertoárt konzervatívabbá tennji.

61918   Edmond Dantes • előzmény61916 2019-10-02 18:24:26

61916: egyetértek. Pontosan erre céloztam előző beírásomban. Bulvárálhírekkel nem illik elterelni a figyelmet lényeges kérdésekről: sajtóetikai vétség. Ha mint írod, korrekt tájékoztatást kellene adni-kapni egy fontos témában, akkor egy portál, ahová MÁO főigazgatója tetszése szerint bármikor írogathat levéláriákat, bármit, tehát az a portál kérjen és kapjon interjút a fontos dolgokról, az új információk birtokában azaz átadási határidő-csúszásról és költségnövekedésről (is). Ellenkező esetben egy médium nem több puszta mikrofonállványnál, reklámfelületnél.

61917: ez off, de nem értek egyet. A (bel)város amúgy is túlterhelt közlekedését csak tovább terhelik és veszélyeztetik az új rollerek, ilyen-olyan újfajta közlekedési eszközök, mindenfajta szabályozás nélkül. Ráadásul ezeket a járgányokat úgy hagyják szanaszét az utcákban, járdákon, mindenhol mint eb a végtermékét, amiből szintén nincs hiány utcáinkon. 

61917   operaisiásza • előzmény61916 2019-10-02 11:54:38

Az, hogy az Operaház művészei is rollereznek a hét végén, nincs összefüggésben az elhúzódó építkezéssel. Közösségi rendezvény, jó pédáva szolgálnak.

61916   operaisiásza 2019-10-02 11:50:40

A további találgatásokat könnyedén el lehetne kerülni, ha az Operaház vezetősége részletes választ adna arra, milyen okok miatt tolódott 2021 végére a dalszínház újboli megnyitása. Milyen okok indokolták, hogy at eredetileg 2019 őszére tervezett átadás két évet csúszik? Valószínűsíthető, hogy a felújítási munkálatok során olyen rejtett hibákra derült fény, melyek javítása nem tűrt halasztást. A korrekt tájékoztatás elejét vennjé a találgatásoknak, a hangulatot és a valós helyzetet rossz irányba terelő beszólásoknak.

61915   Edmond Dantes 2019-10-02 08:48:23

"Az Opera művészei is rollereznek a hétvégén - A Magyar Állami Operaház színészei (sic!) és balettosai (sic!) is csatlakoznak a budapesti gurulóeszköz-felvonuláshoz a hétvégén". Ezzel a címmel és lead-del fémjelzett fontos hírrel jelentkezik az origo.hu itt. A Ház rekonstrukciójának több éves csúszásáról, a költségek újabb horribilis elszabadulásáról sajnálatos módon nem írnak.

61914   Heiner Lajos • előzmény61913 2019-09-28 11:40:39

Elnézést, a Prágai Opera újranyitásáról szóló hír talán jobban illene az Opernglas fórumba, dea MAO felújításának folyamatos csúszásáról szóló hírek miatt nem tudtam megállni, ne ide tegyem fel.

A tárgyilagosság kedvéért: a prágai felújítás is "csúszott".

61913   Heiner Lajos 2019-09-28 10:34:08

2020 január 5-én, a Házban tartott első előadás 132. évfordulóján ismét megnyitja kapuit az újjávarázsolt Prágai Állami Operaház, Európa egyik legpompázatosabb operaháza.

A gálaműsor az együttes történeteinek korszakait idézi majd fel: Új Német Színház (1888-1938), Május 5-e Színház/Operaház (1945-48), Smetana Színház (mint a Nemzeti Színház tagja, 1948-92), Prágai Állami Operaház (önálló intézményként, 1992-2012), majd, ismét a Nemzeti Színház tagjaként, Állami Operaház néven, 2012 óta.

61912   der 2019-09-27 22:37:11

Megbicsakló hit, meg minden, ami elveszhet... Ókovács (már) nem bízik magában és a társulatában, vagy tud valamit... 

61911   der 2019-09-27 22:36:59

Megbicsakló hit, meg minden, ami elveszhet... Ókovács (már) nem bízik magában és a társulatában, vagy tud valamit... 

61910   Búbánat • előzmény61909 2019-09-27 21:35:29

2021 végén nyílhat újra az Operaház

Papageno.hu - 2019. szeptember 27

[…] Ókovács Szilveszter főigazgató szerint nehéz helyzetben van a Magyar Állami Operaház, az Ybl-palota bezárásakor kilenc hónapra tervezték a felújítást, most azonban már a 27-28. hónapnál tart a beruházás és lehet, hogy még ugyanennyi hátravan. A főigazgató hozzátette, hogy a beruházások elhúzódása miatt nagyon sok 2019 őszi előadást törölniük kellett, az Eiffel Műhelyház elkészülésével azonban várhatóan javulni fog a társulat helyzete. A művészek érdekében minden lehetséges módon próbálják szinten tartani az előadásszámokat, januártól pedig mindenképpen béremelésbe kezdenek. Ókovács Szilveszter úgy vélte, ha ebben a törékeny helyzetben az Operaház alkalmazottjainak „megbicsaklik a hite”, és sztrájkba kezdenek, akkor „nagyon sok minden elveszhet”.

Az eseményen operai tagságának 50. évfordulója alkalmából köszöntötték Medveczky Ádám Kossuth-díjas karmestert, az Operaház mesterművészét.

[...]

61909   Búbánat 2019-09-27 21:34:29

Opera.hu oldalról

Évadnyitó társulati ülést tartott a 135 éves Magyar Állami Operaház

61908   Edmond Dantes • előzmény61906 2019-09-27 17:52:50

Én csak idéztem ... két év múlva visszatérünk az "elütésre", addig nincs gond ;-)

61907   joska141 2019-09-27 15:29:43

1884.szeptember 27-én tartották a Magyar Királyi Operaház ünnepélyes megnyitóját I.Ferenc József magyar király jelenlétében.

61906   Heiner Lajos • előzmény61903 2019-09-27 14:52:42

A második számjegyet biztos, hogy nem ütötted el?

61905   Hangyász • előzmény61902 2019-09-27 12:56:56

Tehát semmi sem lesz abból, amit meghirdettek. Bravó.

61904   virius • előzmény61903 2019-09-27 10:08:58

Lesz az még a régi nóta szerint is: "Huszonegy, huszonkettő, huszonhárom"... :)))

61903   Edmond Dantes 2019-09-27 09:50:01

Várható nyitás jelen helyzet és a Főigazgató minapi hiradós riportja szerint 2021.

61902   der 2019-09-26 18:47:03

 

Még 9 milliárd kell az Eiffel üzemház felújításához.

Van az a pénz...

61901   flavia • előzmény61899 2019-09-25 22:42:12

Pártay Lilla: Anna Karenina c. balettje is vendégszerepelt Izraelben.

Ókovács tájékozatlan, vagy egy kicsit füllentős.

61900   Búbánat 2019-09-25 21:38:39

Medveczky50

ÓKOVÁCS SZILVESZTER2019.09.22. 07:09 Origo.hu

ÓKOVÁCS SZERINT AZ OPERA 2/121. levélária

[…]

„A Hunyadi miatt is arra gondoltam, hogy Nénémnek megmutatom egy minapi interjú részletét, amely sehol nem jelent meg a sajtóban, nem is oda szántuk, hanem életrajzi könyvébe. A ma divatos agyoncsiszolt-kilúgozott beszéddel vagy az efféle memoárokat gyakran elárasztó szuperlatívusz-túltengéssel szemben igen őszinte szöveg, amely sem önszobrot nem kíván faragni, sem mások felett nem mond ítéletet. Tényeket azonban rögzít, és véleményt mond: sosem alakoskodna. Én csináltam, garantálom tehát, hogy szerkesztve is az igazi Medveczky Ádám beszél itt, üdítő őszinteséggel. Hallgassuk csak!”

[…]

61899   Myway • előzmény61897 2019-09-25 08:08:33

Sőt a balett is járt Izraelben a Spartacus balettel!

 

61898   Siegfried 2019-09-24 21:38:12

Lesz 2020 januárjában Mefistofele a MUPA-ban?

Az operabarátok honlapján 2020.01.09. látható, a bachtrack.com-on régebben 2020.01.20 szerepelt. Se a MUPA, se az opera honlapján nincs fent az előadás.

 

61897   der 2019-09-23 16:41:41

135 éves történetében először látogatott a Magyar Állami Operaház Izraelbe - írják itt több helyen. Lehet, hogy én tévedek, de az 1990 - es években az Operaház a Rigolettóval vendégszerepelt már ott. Persze nem Ókovács igazgatósága alatt és ezért talán felejthetős is a dolog.

61896   Hangyász 2019-09-23 12:18:54

A Főigazgató Úr ígérete dacára szemérmesen átsiklott az izraeli "diadalútról"  Tatjána Nénének küldendő beszámoló felett.

61895   joska141 2019-09-19 06:47:19

Mai hír az internetről:

https://www.napi.hu/magyar_gazdasag/koltsegvetes-atcsoportositas-kormany.691679.html

„A Magyar Állami Operaház Andrássy úti épületének felújítása 2 milliárd forinttal csökkent. Ugyanakkor az Operaházhoz tartozó Eiffel Műhelyház és Próbacentrum beruházása 5 milliárd  492 millió forinthoz jutott.”

61894   nizajemon • előzmény61893 2019-09-13 20:27:10

Akkor 10 év múlva egy énekesnőnek szabad örökkön örökké 26 évesnek lenni.a pálya végéig 33 kilósnak,ajánlva:cson.os áll,nőnek még véle.lenül sem kinézni.

Szigorúan nem lehe. :melle,feneke,semmi női báj.

"szép új világ"

 

 

 

 

61893   nizajemon 2019-09-13 20:05:13

Zafír Hannuskának:ha frissen üdén,23kilósan el.eccik énekelni mondjuk a Császárné lepkefingnyi súlyú szerepé..akkor elmondha.ja,hogy nem biz.os,hogy ez mnni fog 20 év múlva is.

61892   Hangyász • előzmény61890 2019-09-13 17:19:05

Ha valaki ráér izraeli lapok angol internetes kiadásait figyelni, keressen bennük a MÁO Tel Aviv-i bukására / diadalútjára.

61891   Hangyász • előzmény61890 2019-09-13 17:05:51

Hoppá. Zafir Hanna arra hívta fel a figyelmet, hogy a Szulamitot éneklő Sümegi Eszter már nem fiatal és karcsú. A túlzást én a címben láttam, mert szerintem csúfos bukás az, ha a közönség fütyül, hangosan üléseket/ajtókat csapkodva távozik az előadás közben, avégén pedig rohadt paradicsommal/döglött macskával stb. dobálja meg a jobb sorsra érdemes közreműködőket.

61890   Edmond Dantes • előzmény61886 2019-09-13 16:47:51

Ááá, érteni vélem már...csakhogy időközben változott a leányzó (Zafir Hanna?) fekvése. A linket kinyitva az alábbi szöveg tárul a nyájas olvasó elé, immár név nélkül quasi mint a szerk. megjegyzése. Inkább bemásolom, arra az esetre, ha később netán ezt is eltávolítanák, bár kétlem, de legalább itt akkor is megmarad:

"Helyesbítés

Izraelinfo

2019-09-12

A Magyar Állami Operaház Tel-Aviv-i vendégjátékáról szóló tudósítás sorozatunkban elkövettünk egy hibát: Közöltünk egy olvasói levelet azzal a szándékkal, hogy helyt adjunk a korábban az Izraelinfón megjelent írásokkal ellentétes véleménynek is.
Ezért elnézőek voltunk a cikk néhány nehezen vállalható kitételével, például az énekesnőt fizikai jellemzői alapján megszégyenítő soraival (body shaming).
A levél ezen kívül tartalmazott néhány olyan állítást is, amelyek a szemtanuk es több, a szerkesztőséghez érkezett megkeresés szerint valótlannak bizonyultak. Hibáztunk a közzététellel.
Bocsánatot kérünk azoktól akiket megbántottunk.
Az írást eltávolítottuk."

61889   Edmond Dantes • előzmény61885 2019-09-13 16:36:53

Öööö...és kicsoda Zafír Hanna? Tatjana nagynénje? Vagy unokahúga? Vagy ki is? És hol írt levelet/hol túlzott? Mi mennyi?

61888   Búbánat 2019-09-13 15:01:23

Hangos ovációval fogadták Tel-Avivban a Sába királynőjét

MTI2019.09.11. 09:27 Origo.hu

Percekig tartó vastapssal, hangos ovációval köszönte meg a tel-avivi közönség a Magyar Állami Operaház Sába királynője-előadását kedd este.

135 éves történetében először látogatott a Magyar Állami Operaház Izraelbe, ahol kedden mutatták be a tel-avivi operaházban a Sába királynője című Goldmark Károly-remekművet. A közönség percekig tartó tapssal, ovációval jutalmazta az Opera előadását. Csaknem 200 magyar művész, zenész és énekes érkezett Tel-Avivba a nagyszabású előadásra, a teljes színpadi megjelenítéshez hasonló, vetítéssel kísért, koncertszerű jelmezes változat bemutatására.

Az óriási tetszést arató előadás a magyar-izraeli diplomáciai kapcsolatok újrafelvételének 30. évfordulója alkalmából rendezett Magyar Kulturális Évad keretében, a Külgazdasági és Külügyminisztérium kiemelt támogatásával születhetett meg.

Káel Csaba, az előadás rendezője az MTI tudósítójának elmondta, hogy tulajdonképpen a legsikeresebb magyar operáról van szó, amit a maga korában minden operaház játszott, saját nyelvén, nem németül. „Goldmark Károly halálának századik évfordulójára támasztottuk fel ezt a darabot, és fontos küldetés, hogy be tudtuk mutatni New Yorkban, a Lincoln Centerben és itt, a tel-avivi operában. [...] Nem nagyon lepett meg a hatalmas itteni siker, mert ez egy olyan darab, ami egy kicsit haza is érkezett. Hiszen a téma innen ered, a Biblia varázslatos találkozásáról, amikor Sába királynője ideérkezik, Jeruzsálembe” – mondta Káel Csaba.

A rendező azt is mondta: „Sokan odajöttek hozzám, és mondták, hogy nem is gondolták volna, hogy ilyen nagyszerű szerző Goldmark, hogy ez a darab felveszi a versenyt Verdi Aidá-jával, a nagyszabású operákkal. Ez is azt bizonyítja, hogy ezeket a fantasztikus értékeinket gondozni kell, nekünk kell megmutatni a világnak, minél több helyen, minél szélesebb rétegeknek, különösen mert Goldmark Károly mindig is magyarnak vallotta magát, zsidósága megőrzésével.”

 

Ókovács Szilveszter, az Operaház igazgatója is Tel-Avivba érkezett a társulattal a Magyar Állami Operaház 135 éves történetének első Izrael földjén tett látogatására. Azt mondta, „azóta, hogy 2014-ben bemutattuk először a Margit-szigeten, majd felújítottuk az Erkel Színházban, mindig is szerettük volna elhozni nemcsak New Yorkba, hanem Izraelbe is a Sábá-t. Hazahozni, visszahozni ide. [...] De végül öt év és a magyar kulturális évad kellett hozzá, ami a diplomáciai források révén lehetővé tette, hogy ha nem is a teljes színpadi előadást, de egy ahhoz hasonló, jelmezes, félszcenikus változatot bemutathassunk.”

A nagy sikerű előadáson a főbb szerepeket Gál Erika, László Boldizsár és Sümegi Eszter alakította, a további szerepekben Szemerédy Károly, Palerdi András, Töreky Katalin, Cserhalmi Ferenc és Rezsnyák Róbert volt hallható, az Opera Zenekart és az Énekkart, melynek karigazgatója Csiki Gábor, Kocsár Balázs főzeneigazgató vezényelte.

61887   Búbánat 2019-09-13 14:57:09

Magos Déva vár, avagy miért megy az Opera túl minden határon?

2019.09.11. 09:03 Origo.hu

ÓKOVÁCS SZERINT AZ OPERA 2/121. levélária

Kedves Tatjána Néném!

61886   Hangyász • előzmény61884 2019-09-13 11:42:50

https://izraelinfo.com/2019/09/12/hatalmas-bukas-magyar-opera-tel-avivban/

Én meg csak most vettem észre, hogy nem linkeltem be a ledorongoló olvasói levelet. A produkció védelmében meg kell jegyeznem, nem tudom, ilyen öszvér megoldáshoz folyamodva miért nem tudták a New Yorknál jóval közelebbi Tel Avivba elvinni a Sába díszleteit? Lehet a rendezéssel vitatkozni, de én már annak örülök, hogy nem a madáchi falanszterbe helyezték a cselekményt. (Hehehe. (C) by WG) Magam egyszer a Margitszigeten, másodszor az Erkelben láttam a darabot, amely valóban nem az operairodalom csúcspontja, bár  150 év távlatából Lisztnek igaza volt, amikor kiállt földije mellett. Ugyanakkor még Wagner (!) is elismerte Cosima naplója szerint, amikor néhány sikeres kortárs opera partitúrájába nézett bele és kénytelen volt elismerni, hogy Goldmarké a legjobb. Káel színpadi megvalósítására visszatérve: Sajnos a finálé éktelenül primitívre sikerült. Értem én, hogy szinte lehetetlen sivatagi homokvihart színpadon megrendezni, de mégis...

 

 

61885   Hangyász • előzmény61884 2019-09-13 11:28:58

A cikkre ma reggel bukkantam rá mobil internetezés közben. Nyilván internetezési szokásaim ismeretében javasolta a szolgáltató. Én úgy válaszolnék a kérdésedre, hogy az Izraelinfo mezei olvasója, akárcsak Zafir Hanna. Alef Betnek immár felnőtt emberként esett le a tantusz, hogy a mama Pesten mégsem olyan rossz irányba terelgette csemetéjét. Zafir Hanna pedig eléggé realista beszámolót adott a Tel Aviv-i előadásról. Annyi biztos, hogy nem az a diadalmenet volt, amelyről a kincstári média beszámolt. Zafir Hanna levélírónő (vagy a szerkesztőség?) ugyanakkor eltúlozta a bukta mértékét.

61884   Edmond Dantes • előzmény61883 2019-09-13 10:19:55

Már csak az a kérdés, mi ez az Izraelinfo (hírét sem hallottam eddig), ki pénzeli az azt fenntartó Alapítványt és főleg: ki valójában Álef Bet? Mert ez a név kb. olyan mint nálunk "X.Y." vagy sok helyen "N.N.": az ivrit/újhéber ábécé első két betűje kiírva. Tán csak nem ő is valakinek az unokaöccse? (Mamáról esik szó a tudósításban.) Lehetne a cikk címe "Néném operája Tel-Avivban"?

61883   Hangyász 2019-09-13 09:44:45

https://izraelinfo.com/2019/09/12/anyu-operaja-tel-avivban/  avagy anyu nem hiába próbálta operába járásra ösztökélni Alef Betet. (Vajon a mama Wagner-előadásokra is elment az Andrássy útra/Erkelbe?)

61882   Hangyász 2019-09-13 09:41:04

New York kicsiben, avagy minden ismétlődik:

https://izraelinfo.com/event/saba-kiralynoje-tel-avivban-a-magyar-allami-operahaz-eloadasaban/

Itt a hivatalos MTI-tudósító írása:https://izraelinfo.com/2019/09/12/hangos-ovacioval-fogadtak-tel-avivban-a-saba-kiralynojet/

A beharangozó:

https://izraelinfo.com/event/saba-kiralynoje-tel-avivban-a-magyar-allami-operahaz-eloadasaban/

Én meg várom a Tatjánan néninek szóló szilveszteri levelet, akár fecske a tavaszt.

61881   IVA • előzmény61879 2019-08-30 08:16:46

:-)

61880   IVA • előzmény61878 2019-08-30 08:16:01

Nekem is eszembe jutott ez a megoldás, de tekintve, hogy a következő évad csak a jövő hónap elején indul (az Erkel Színházban 5-én, de inkább csak 6-án), nekem a jövő évad még a 2019/2020-as... :-)

61879   joska141 • előzmény61877 2019-08-30 06:59:03

Tisztelt IVA! Köszönöm helyesbítését.

Nem tudok mentegetőzni öregkori szenilitásommal, mert olvasni még tudnom kell.

Kénytelen vagyok azonban azt írni, hogy az Ön által pontosan idézett mondatot az eredeti hozzászólásomkor még nem ilyen megfogalmazásban olvastam a cikkben.

Restellem, hogy a mondatot csak saját szavaimmal idéztem fel. Ez arra indít, hogy a jövőben ilyentől tekintsek el és az általam fontosnak tartott részeket is másoljam ide.

Köszönöm, hogy eddigi helytelen gyakorlatomra felhívta a figyelmemet.

61878   macskás • előzmény61877 2019-08-30 06:51:40

A jövő évadban :)

 

61877   IVA • előzmény61873 2019-08-30 03:31:10

Az ígéretek szerint – többszöri csúszás után – 2021-re elkészülő felújítás célja”…
Kedves Joska141, kérem, ne vegye kötekedésnek: 2021 nem jövőre lesz. (Legfeljebb a jövőben.)

61876   Hangyász • előzmény61874 2019-08-29 16:05:04

Mivel egy német alak fogja megrendezni, képzelem, mit láthatunk a színpadon. Az illető úriember munkásságának majd utánanézek, ha aktuális lesz. A Főinkvizitor szerepében viszont nagyon várom Cser Krisztián dörgő basszusát!!!

61875   joska141 • előzmény61874 2019-08-29 13:04:26

Don Carlo(s): igazi katolikus, keresztény autodafé, inkvízició, kolostorba vonulás. Talán valami hasznosul ebből a mai körülmények között...

61874   Edmond Dantes • előzmény61872 2019-08-29 09:13:42

Keresztény évad. Más nem számít. Pont. Ja és én is örülök a Don Carlo(s)nak, mert nagy kedvenc.

61873   joska141 2019-08-29 08:07:46

Mindenkinek szíves figyelmébe ajánlom a következő honlapon található cikket.

https://forbes.hu/a-jo-elet/az-operahaz-rethey-2019/

A cikk megnyitása után nagyon sok fényképet nézegethetünk az Operaház felújításáról. A cikkben – pontos dátum nélkül – szerepel, hogy az Operaház jövőre megnyílik!

 

61872   IVA • előzmény61871 2019-08-25 04:01:43

És a Traviata, Az álarcosbál, valamint az Aida és az Otello jelenleg „érvényben levő” botrányos baklövései után ne legyenek aggályaink a Don Carlos felújítására várva? Tény, hogy Mikó András rendezése régi, de mindig sikeres volt. Éppen akkor újítanak fel egy ilyen fontos alapművet, amikor – a színlap szerint – egy új betanulásra való hazai énekesgárda és rendező sincs hozzá, és még a játszóhelyeknek is szűkében vannak? Ez a pazarlás netovábbja.

61871   tiramisu • előzmény61870 2019-08-24 10:45:33

Ezt nem a  művészi szabadság, hanem a “rendezői szabadosság” okozza. Borzasztó a rendezés,  már itt kifejtettem.  “A Király “  csak hab a tortán !

 

61870   IVA • előzmény61865 2019-08-24 04:03:59

Aki nem kételkedik erősen Az álarcosbál mostani előadásának hitelességében, annak sajnos zavaros fogalmai lehetnek az opera jellemeiről. Más dolog kimenni éjszaka az akasztófák dombjára és megkeresni a szenvedélytől megváltó fűszálat (egy adag butaság persze ehhez is kell), majd a kedvessel együttműködve visszautasítani a vágyat, és más dolog egy teaházként működő bordélyban kicsit levetkőzni, otthonosan kibújni a cipellőből és felhúzódni egy ágyra, amely nem is akar másnak látszani, mint ágynak. Már abban sem lehetünk biztosak, hogy ezt nem csinálják jó ideje.
Úgy gondolom, ahogyan egy szöveget is ellenőrizni kell(ene), mielőtt nyomdába küldik vagy mielőtt felkerül a netre, egy tv-műsort is vissza kell nézni, nem is csak egy szakembernek. Ha addig nem, akkor biztosan feltűnik, milyen ízléstelenség és stílustalanság a helyszín és a téma tekitetében is a mezítlábas gumipapucs viselése, s ha már papucs, a pongyolaság is. A nyelvhelyesség olyan, amilyen, de kötetlen, laza beszélgetésben sem való négy-öt alt operaénekes-nőre, később a „X minőségi alt”-ra a „darab” mértékegységet alkalmazni. A Bende Zsolt neve előtti javított, majdnem nyelvbotlás jelzi, hogy a beszélgetőpartner nem volt jó formában, ezért a felvételt érdemes lett volna javítani, rövid utóforgatással vagy utószinkronnal. A feliratozás amatőr színvonalát sem ártott volna emelni valakinek.
Sajnos nemigen láttam még az Opera Cafénak olyan adását, amelybe nem került kisebb-nagyobb marhaság.

61869   tiramisu • előzmény61865 2019-08-23 12:49:26

Olvass el  az Álarcosbál-hoz kapcsolódó néhány tudnivalót., akkor talán Te sem leszel annyira megkavarva  !

61868   smaragd • előzmény61867 2019-08-23 06:17:11

:-) Semmi baj!

61867   IVA • előzmény61864 2019-08-22 20:27:27

Kedves Smaragd, igazad van, sajnálom, hogy megszólítottalak.

61866   smaragd • előzmény61865 2019-08-22 14:27:34

Köszönöm a videót. Ezt írtam én is, pl. valaki  feliratozhatta volna ezt a részt, Lehoczky Éva nevének kiírásával.

61865   ebera • előzmény61862 2019-08-22 13:28:02

https://www.mediaklikk.hu/video/opera-cafe-2019-08-11-i-adas/#  Kb. 4 perc 20 mp-nél kezdődik a mondat, amiben a tévedés elhangzik. Nem állt szándékomban Karczag Márton tudását vitatni, de ez nem magánbeszélgetés volt, nem is élő adás, a nyelvbotlás mindkettőben megbocsátható. Valakinek észre kellett volna venni a tévedést, mielőtt adásba kerül. Utólagos korrekció nem hangzott el azóta sem. A papucs az én szememet is bántotta, a hely szelleme valóban kötelez, vagyis kötelezne. Az Opera Caféban gyakran hangzanak el csacskaságok, nem gyűjtöm ezeket, ami kapásból eszembe jut, pl. Az álarcosbál bemutatója utáni adásban hangzott el: a konfliktus alapja, hogy Amélia a király szeretője. Nem szó szerint idéztem, de ez volt a lényeg. Még a mostani rendezés sem kavarhatta meg ennyire a tudósítás szövegének íróját! Részemről be is fejeztem az Opera Caféval kapcsolatos hozzászólásaimat, nagyon jó, hogy van a műsor, sok szép adása volt, de nagyobb figyelem kellene. ( Remélem, a szakértelem megvan.)

 

61864   smaragd • előzmény61863 2019-08-22 10:11:47

Kedves IVA, persze, tegezve írtam Neked most is, olvasd csak el újra. Off vagy nem OFF ez egy fórum, és pont Te voltál az, én még erre is emlékszem, aki ebben a fontos kérdésben engem eligazított, azóta mindenkit tegezek.

Ez a link nem az én témám.

Engem Lehoczky Éva érdekel. Bevallom, nincs több mondanivalóm ehhez a "műbalhéhoz".

61863   IVA • előzmény61862 2019-08-22 07:56:35

Kedves Smaragd!
Kis OFF: Amikor pár évvel ezelőtt azon vitatkoztunk, hogy jön-e a már a tavasz vagy várat magára, még tegeződtünk…
ON: Igazad van: velem is előfordult már hasonló névcsere, még írásban is, lehet, hogy éppen ezen a fórumon.
Az általam kifogásolt felvétel linkje Edmond Dantes 61853 sz. bejegyzésében rejlik: https://szinhaz.org/csak-szinhaz/kulissza-csak-szinhaz/2017/05/17/az-opera-izgalmas-kalandozas/

61862   smaragd • előzmény61861 2019-08-22 05:04:23

Kedves IVA, most, hogy megszólítottál, válaszolok.

Minden fórumozó ahhoz fűz véleményt, amihez óhajt.

Ezen a fórumon tegnap kizárólag Karczag Márton nyelvbotlása motivált erre (a 61856 számú bejegyzésre válaszoltam, 61857) és védelmére keltem, mert ez a hiba, névcsere, sajnos óhatatlanul is előfordulhat bárkivel, aki nyilvánosság előtt megszólal és magánbeszélgetéseinkben sem olyan ritka.

Velem sajnos az utóbbi fél évben kétszer esett meg, hogy ilyen kis szócsere, névcsere kicsúszott a számon, felvételre került, és már csak akkor vettem észre, amikor a felvétel megőrizte. Nem lehetett kivágni, mert más is elveszett volna a szövegből a téves szóval együtt.

Saját tapasztalatomat igyekeztem átadni, bár nem meséltem el tegnap ezt két a kellemetlenséget. Sok hallgató talán észre sem vette, de engem bántott a felvételek meghallgatásakor, sőt elgondolkodtatott, hogyan fordulhatott ez elő...

Lehoczky Éva és Zsuzsa nevének összekeverése szinte fájdalmas. Anélkül írtam bejegyzésemet, sietve, hogy láttam volna azt a felvételt, ahol elhangzott. Karczag Márton tudásához, tapasztalatához nem fér kétség. 

Szeretném kérni, hogy tegye ide fel ezt a linket valaki, aki látta ezt a felvételt, esetleg ebere fórumtárs, aki ezt a témát elindította. Előre is köszönöm.

61861   IVA • előzmény61857 2019-08-22 01:04:08

Remélem, kedves Smaragd, az én alábbi észrevételemre is találsz mentséget.

61860   IVA • előzmény61853 2019-08-22 01:00:36

Gyakran vagyunk bizonytalanok egy-egy küföldi személyiség nevének helyes kiejtésében, amely olykor eltér az adott idegen nyelvben megszokott kiejtési szabálytól, vagy a média ártalmai folytán több helytelen változatát is halljuk a műsorvezetőktől. Manapság ilyenkor célszerű felkutatni a legautentikusabb forrást: keresni a YouTube-on vagy másutt egy riportot vagy portréműsort, amelyben a külföldi személyiség, művész maga mutatkozik be.
Manon Lescaut kisasszonnyal nagy szerencséje van annak, aki bizonytalan lenne a franciában: kihallgathatjuk, amint teljes néven mutatkozik be a nevét kérdő fiatalembernek. Szerencsénk akkor sem hagy el, ha első hallásra bizonytalanok maradnánk a név hangzásában, mert a fiatalember hamarosan elénekel egy áriát, amelyben egyszer megismétli, másodjára világgá kiáltja a megtalált boldogság nevét.
Úgy gondolom, ezek után a Lescaut nevet csak az mondhatja „leszku”-nak, két ízben is, aki még nem hallgatta meg ezt az operát. Magyarázni persze magyarázhat róla bárki.

61859   IVA • előzmény61852 2019-08-22 00:51:28

Ragasztom magam én is a földhöz. Egyetértek a kifogással.

61858   Klára • előzmény61857 2019-08-21 14:31:58

Bocs, Lehoczky Éva vagy Zsuzsa, ez nem nyelvbotlás, ez tárgyi tévedés! A strandpapucs pedig ízléstelenség. Hogy egy klasszikut idézzek, Nem bűn, hiba!

61857   smaragd • előzmény61856 2019-08-21 12:19:35

Sokunk szeretett Karczag Marcija védelmére kelek, mindenki tudja, aki ismeri, hogy milyen elhivatott, jó szakember. Nem hiszem, hogy nála egyremegy!

Nyelvbotlás előfordul, jó, hogy itt is kiemeljük, Lehoczky Éváról van szó.

A hibát valaki másnak kellett volna észrevennie és kijavítania.

61856   ebera • előzmény61852 2019-08-21 10:56:24

Sok zavaró tényező van az Opera Café adásaiban, pl. Lehoczky Zsuzsa, mint koloratúrszoprán említése......Zsuzsa, Éva, Karczag Mártonnak és Ókovács Szilveszternek mindegy.

61855   telramund • előzmény61853 2019-08-20 18:28:20

Adásban legyen rajta!Tőlem akát mezítláb is csáslkálhat a körútön, ha már cipót rühell viselni..Ilyen nem is kicsinek számító dolgokon nagyonsok múlik!

 

61854   Búbánat • előzmény61852 2019-08-20 15:13:55

Igen, erre már felfigyeltem én is, de nem észrevételeztem itt; nem akartam "rossz pontot" szerezni nála...

61853   Edmond Dantes • előzmény61852 2019-08-20 15:07:44

Meg kellett néznem, ki ő,már tudom. És azt is, hogy van bőrcipője, amit fölhúzhat(ott volna) az interjúhoz:itt látható kb. 2:35-nél.

61852   telramund 2019-08-20 13:59:55

Lehet földhöz ragadt vagyok,de igen bosszantó,hogy az Opera Café örökös  tagokról szóló műsorában Karcag Márton.strandpapucsban beszélget a Székely Bertalan teremben az öltönyös Főigazgatóval..Sajna ,de a hely szelleme kötelez.

Furcsa,hogy adás rendezője ilyesmire nem figyel!

61851   IVA • előzmény61844 2019-07-13 02:21:59

Én is így gondolom. Jó lenne, ha így lenne. Reménykedjünk abban, hogy ha egyszer valóban elkészül az Operaház felújítása, nem egy Vidnyánszky-rendezéssel akarják megadni a reprezentatív nyitás „rangját”, és a Nemzeti vezérigazgatója végleg a társművészkedés témájába kerül.

61850   nickname 2019-07-12 16:53:10

Mindenki tudta, aki józan paraszti ésszel végig gondolta, hogy az Opera felújítása sokkal több időt, energiát és pénzt fog igényelni annál, amit a vezetés először híresztelt. Mindenki tudta, hogy egy év alatt nem végeznek és a költségek is meg fognak szaladni, csak tisztességesebb lett volna, ha a vezetés se viselkedik Háry János módjára. De hát Ókovács egy igazi Háry János, ami a nagyot mondást illeti. 

61849   rotor • előzmény61848 2019-07-12 01:28:30
  1. Esetleg ùj nèv alatt több pènzt adnak:

HAUTE- COUTURE-CULTURE EIFFEL STADION - RAHEL BUDAPEST

61848   belsen • előzmény61847 2019-07-12 00:51:42

“Ez egyre jobb lesz...”(Figaro’s Hochz. )

Nem lenne jobb tárgyalási pozicio a kőbányai ‘Centrumot’ 

EIFFEL (Kultur)-STADION” nèvre keresztelni??

 

 

61847   tiren 2019-07-12 00:17:44

https://168ora.hu/kultura/mar-az-eredeti-osszeg-haromszorosanal-jar-az-operahaz-felujitasa-es-meg-sehol-sincs-a-vege-171020

Már az eredeti összeg háromszorosánál járhat az Operaház felújítása, és még sehol sincs a vége

2013-ban indult el az igencsak leromlott állapotú Operaház felújításának tervezése, az első ütemben az akkori tervek a műhelyek és raktárak egyesített áthelyezéséről és az Operaház belső felújításról szóltak, nagyjából 20 milliárd forintos értékben.

A Magyar Állami Operaház felújításaA színpadtechnikai gépészet épülő szerkezete és az elbontott nézőtér a felújítás alatt álló Magyar Állami Operaházban 2019. május 10-én.

Fotó: MTI/ Máthé Zoltán

Az intézmény meg is kapott egy patinás, felújításra váró csarnokot a raktárak és műhelyek, illetve egy próbaszínpad létesítésére a Kőbányai úti Északi Járműjavító területén, amit még az Eiffel-iroda tervezett egykor.

Ezek a munkák és a rászánt összeg azonban elszállni látszanak a hvg.huértesülései szerint. Már 2016-ban 28 milliárdnál járt a teljes projekt költségkerete, 2018-ban viszont a felújítás költségei elérték a 30 milliárd forintot.

A hírportál a kormányzati forrásokra hivatkozva azt írja, hogy további közpénzt fordítanának a felújításra, részben olyan munkákra, amik az eredeti tervekben nem szerepeltek, erről a közeljövőben születhet döntés. Az "olcsóbb" tervek is további 11 milliárd forinttal számolnak, amiben szerepelnek a freskók és más műemléki elemek felújításai. Egy másik terv azonban 23-24 milliárdos többletköltséggel számol, amiben a kültéri szobrok felújítása és egy múzeum kialakítása is szerepel.

Ezen felül az Eiffel-épületnél is extra költségekről fog dönteni a kormány, az egyik az eredeti tervek megvalósításának megnövekedett költségeit fedezheti, de előterjesztettek egy 10 milliárd extra költséggel járó változatot is, amiben már szerepelne a terület teljes közműcseréje, amit az eredeti tervek – különös módon – nem tartalmaztak.

A portál szerint egyelőre nem tudni, mikor lehet kész az Operaház, az Eiffel-épület munkálatai is leghamarabb 2020-ban fejező

 kész az Operaház, az Eiffel-épület munkálatai is leghamarabb fejeződhetnek be.

61846   Edmond Dantes 2019-07-11 16:53:03

Párhuzamos világban élünk. (Mindkét topikot érinti, mindkettőre felteszem.)

Az egyik világban van egy Magyar Állami Operaház, egyre bizonytalanabb ideig tartó zárvatartással-tatarozással és a -szándékos képzavar!- csillagokra rúgó, megsokszorozódó felújítási költségekkel, amikben már összemosódik az Andrássy úti ház, a Műhelyház, az eddig nem említett múzeum és ki tudja, mi minden még. (Erkelről nem beszélve.) Vannak továbbá itt is, ott is "A" és "B" verziók és mindezek számos kombinációja. 

A másik világban van egy hatalmas győzelmi jelentés, "levélária" a Műhelyházról, dicső megnyitásáról, szép, sőt annál is szebb jövőről, "harmadik színházteremről, amelyben operaházi méretű zenekari árok található", és még sok-sok hozsánna és Zsozsánna Tatjána meg persze a csúnya sajtó, amelyik erre a tejjel-mézzel, fenékig tejfellel Eiffellel folyó Kánaánra nem fordít kellő figyelmet. Van azonban a friss levéláriának egy komoly hiányossága: lemaradt a végéről az annyira szeretett istenhozzád = „Zsdú átvétá, kák szálávej létá!” Ajjaj, már ez sem a régi, ez is tatarozásra szorul. Még lehet pótolni, anélkül nem kerek (a perec).

61845   joska141 2019-07-11 15:43:10

Nyár van, vége a színházi évadnak, több figyelem fordul az egyes színházak felújítására, bővítésére, korszerűsítésére.

Ennek egyik jele a mai HVG cikk, melynek bevezető mondatai a következők:

„Úgy tűnik, csaknem duplájára nőhetnek az Operaház felújításának költségei, és még évekig zárva maradhat. A tervet az Operaház vezetése sem támogatja.”

A cikk, teljes terjedelmében itt érhető el:

https://hvg.hu/kultura/20190711_Mar_senki_nem_tudja_mennyiert_ujitjak_fel_az_Operahazat_azt_sem_mikor_nyit#rss

Nem győzöm hangsúlyozni: a világon bárhol, amikor belevágnak egy ilyen felújításba, hasonló folyamatok zajlanak, költségek növekednek, az új megnyitás eltolódik. Nálunk az volt a hiba, hogy a kezdetén nagyon pontos, évfordulóhoz kötött megnyitási napot kommunikáltunk. Azóta csak magyarázkodunki.

61844   Edmond Dantes • előzmény61843 2019-07-10 13:34:01

Szerintem csak a Társművészetek-topikba való.

61843   joska141 • előzmény61838 2019-07-10 11:30:37

Idézek az alábbi helyen található, mai közleményből:

https://www.origo.hu/kultura/20190710-2002-ota-az-idei-evadban-volt-a-legtobb-nezoje-a-nemzetinek.html?utm_source=hirkereso

„A Nemzeti Színház az alábbi sajtóközleményt adta ki az ellenzéki médiumok hazug támadásai miatt:

Az elmúlt napokban a Nemzeti Színházat negatív színben feltüntetni szándékozó írás járta körbe az ellenzéki médiumokat. Fontosnak tartjuk egyértelműen leszögezni az alábbiakat.
A Nemzeti Színház előadásainak az elmúlt, 2018/19-es évadban több nézője volt, mint valaha, amióta az intézmény a Duna parton áll. 140 ezer nézőnk a budapesti épületben és soktucatnyi hazai és külföldi vendégjáték során volt szemtanúja előadásainknak.”

A közlemény még foglalkozik – „Az elmúlt nyolc év - Gyurcsány” fogalmának megfelelő adaptálásával az új vezetés előtti öt év hátrahagyott hiányosságaival, melyek felszámolása, hasonlóan „az elmúlt nyolc évhez”, még most is tart.

Mindenesetre örülök, hogy Vidnyánszky Attila napokban küszöbön álló első operettrendezésével kapcsolatos elfoglaltságai mellett időt tudott szakítani, hogy határozott állásfoglalással megfelelő helyre tegye az – idézem – „az ellenzéki médiumok hazug támadásait”

61842   Búbánat • előzmény61841 2019-07-08 11:39:50

Mondandódat kissé árnyalja:

„az olyan előadásokat, amiket bármikor, bármilyen körülmények között el tudnánk adni, és tudnánk vele bevételt csinálni, elkezdtük a „Nemzeti a diákokért” program keretében ingyen játszani. Ebben a Csongor és Tünde, az első világháborús Fekete ég – A fehér felhő és az 56-os Tóth Ilonka mellett a János vitéz is szerepel. Ezzel magunkra zúdítottunk egy hatalmas problémát: hat-hétezer diák van feliratkozva hónapokra előre ezekre az előadásokra. Havonta átlagosan 3-4-szer adjuk a János vitézt – vagyis havonta 1800-2400 jegy árbevételéről mondunk le ezzel, mert fontosabbnak tartjuk, hogy olyanok is eljöhessenek színházba, akik ezt alacsony jegyár mellett sem tudják megtenni.

A Nemzeti ezt feladatának tekinti, a vele járó terheket vállalja. És amikor erre valaki azt mondja, hogy persze, ezért van teltházunk, az téved, mert az Egri csillagokat pénzért játsszuk, és ott is hétezren vannak feliratkozva. Vagyis nem minden áron törekedtünk a jegyárbevétel növelésére,”

https://szinhaz.hu/2019/01/29/vidnyanszky_attila_nem_az_volt_a_jani_aki_lopott_hanem_az_aki_nem

Vidnyánszky Attila: „Nem az volt a Jani, aki lopott, hanem az, aki nem”

/www.szinhaz.hu/

61841   Edmond Dantes • előzmény61840 2019-07-08 09:33:37

Igényedet osztom, jogos: de HVG (hvg.hu) csak azt hozhatja le, ami a rendelkezésére áll. A minap belinkelt cikk sem interjú, hanem a Nemzeti Színház éves jelentése, abból "szemlézte" ki az újság a hivatalos adatokat. Ha publikus lesz MÁO éves jelentése (mérlege?), valószínű, hogy azt is alaposan átnézik. Ha jól emlékszem, nevezett médium közzétette pl. a MÁO-ban tapasztalt hiányosságokat, szabálytalanságokat, amit itt megosztott egyik fórumtársunk és élénk eszmecsere kerekedett belőle. Jómagam hosszabb ideje próbálom itt feszegetni kb. ugyanezt a témát éspedig  MÁO és Erkel Színház valós, tényleges (teljes árú) jegyeladásait, jegybevételeit. Az természetes, hogy az "ország első prózai és zenés színháza" nem tervezheti repertoárját kizárólag, de még döntő hangsúllyal sem a jegybevételekre...

...van azonban egy határ, egy elvárható minimum, amit még egy (pontosabban két) kulturális missziót végző állami társulatnak is teljesítenie kell, nem is elsősorban anyagi, hanem erkölcsi-látogatottsági tekintetben. Gyakran erősen foghíjas nézőterek, ingyenjegye(se)kkel rendre ki- és bevattázott nézőterek és főként mindennek kiváltó oka, a gyenge és/vagy érdeklődést csekély mértékben kiváltó produkciók a társulat(ok) művészeire és -ha ez még számít- ránk, színház- és zeneszerető közönségre is romboló hatással van. Olcsó érv és nem igaz, hogy a nézőszám ottani komoly csökkenése a színház-opera/balett iránti általános érdektelenség, a tévé-internet elszívó hatása következtében áll(t) elő. Ugyanúgy nem igaz, ahogyan az sem igaz, hogy Vidnyánszky Attila önmagát -baloldali-liberális?karaktergyilkosság áldozataként állítja be...ahogyan Ókovács Szilveszter sem "balegyeneseket" kapott az elmúlt évben, hanem a kormánypárti-kultúrharcos média néhány figurája támadta hevesen.

PS Sajnálatos, hogy a Nemzetiről szóló jelentést és az abból levonható látogatottsági-jegyeladási következtetéseket mindeddig nem leltem fel a kormánypárti médiában: ott csak a főigazgató(k) valós statisztikákkal alá-nem-támasztott győzelmi jelentései olvashatók.

61840   IVA • előzmény61839 2019-07-07 23:08:39

Kifogásolnám a forrás megjelölésének hiányát is, de Te megtetted, ahogy kell.
Ösztökélni kellene a HVG-t, hogy ne csak Vidnyánszky érdekelje, hanem Ókovács is.

61839   Edmond Dantes • előzmény61838 2019-07-07 22:17:38

Ugyanezt a kerdest a cikkel egyutt es kisse kibovitve en is feltettem Tarsmuveszetek topik 1307-ben, de itt is szivesen olvasnam az operahazi statisztikat.

61838   tamando 2019-07-07 21:35:27

Operaházi jelentés létezik-e?

 

150 milliós veszteség a Nemzeti Színházban, csak a nézők fele fizet a nagyszínpadon

Minden második széket ingyenjegyesekkel töltöttek fel Vidnyászky Attila Nemzeti Színházának nagyszínpadán. Hiába a 2 milliárd közeli állami támogatás, 150 milliós veszteséggel zárta az évet az ország egyik legnépszerűtlenebb színháza.

Ömlött a pénz a Nemzeti Színházhoz tavaly is, az 1,8 milliárdos működésre szánt állami támogatást különböző jogcímeken megfejelte az EMMI és a Nemzeti Kulturális Alap is. Utóbbitól 35 milliót kaptak, 200 millió ment a nemzetközi színházi fesztiválra, a MITEM-re, 33,5 millió a Csíksomlyói passió csíksomlyói bemutatójára. Ez csak néhány tétel annak érzékeltetésére, hogy milyen bőkezűen bánik az állam Vidnyászky Attila színházával - derül ki az évesjelentésükből. 

Nem véletlenül küzdött a Nemzeti Színház igazgatója olyan elszántan a tao-támogatás megszüntetéséért, hiszen ebből a - jegybevételhez kötött - támogatási formából csak 76 milliót sikerült összegyűjteniük tavaly. Ehhez képest a tao-pótlására létrehozó alapból idén 400 milliót markolhat fel a Vidnyászky-féle színház, miközben több, korábban szakmailag és gazdaságilag is jól működő teátrum, a jegybevétele után beszedhető bevételnek csak a töredékét, adott esetben negyedét, ötödét kapta. Így jutott a csőd szélére a kényes társadalmi témákat is feszegető Átrium.

Vidnyászkyék viszont csupán száz millió forintot szedtek össze tavaly jegybevételből, ami még 2017-esnél is kevesebb 15 millióval. Nem csoda, hiszen miközben a budapesti színházak zöme jegyeik több, mint kilencven százalékát el tudja adni, a Katona József Színházban, vagy Pintér Béla Társulatának egyes előadásaira hosszú városlisták vannak, addig a Nemzeti Színház kongana az ürességtől, ha csak a jegyvásárlókra számítana. A teátrum beszámolójából az is kiderül, hogy a nagyszínpadon csak a jegyek felét sikerült értékesíteni, a többit főleg ingyenjegyes diákokkal töltötték fel.

A kamaraszínpadokon kicsit jobb a helyzet, de „vattázás nélkül” ott is üres maradna minden ötödik szék. A színház négy játszóhelyének évi 396 előadásra csupán 64 ezren váltottak jegyet tavaly, a látogatottságot viszont vattázással, 107 ezerre sikerült feltornászni, legalábbis papíron, ugyanis, hogy az ingyenjegyek tulajdonosai elmentek e megnézni az előadást, azt bajosabb ellenőrizni, mint a pénztári bevételt.

 

61837   Edmond Dantes 2019-07-01 13:18:21

Tekintsük enyhító körülménynek, hogy nagy a forróság...vagy a talaj lenne forró?

61836   Búbánat 2019-07-01 12:41:03

Világsztárt az operák élére, avagy fenn az ernyő, nincsen kas

ÓKOVÁCS SZILVESZTER2019.07.01. 09:37 Origo.hu

ÓKOVÁCS SZERINT AZ OPERA 2/114. levélária

Kedves Tatjána Néném!

61835   Búbánat • előzmény61814 2019-06-24 21:12:17

„Az örök élet zenéi” - Ókovács Szilveszter az Operaház (következő) keresztény évadáról

szerző: Pallós Tamás

Új Ember Hetilap  2019.06.23.

„Európában az ateista is keresztény!” A Magyar Állami Operaház 2019–2020-as évadának (136. szezonjának) tekintélyes műsorkalendáriumában e határozott megállapítással kezdi köszöntőjét az intézmény fő­igaz­gatója, Ókovács Szil­vesz­ter, akivel a jelenleg is épülő, lassan kiteljesedő új játszóhely, a próbaüzemét tartó Eiffel Műhelyház egyik frissen elkészült tárgyalójában ültünk le beszélgetni. Az előzetes évadmustrát onnan indítottuk, amit az említett „mottó” is sugall. Van egyáltalán értelme keresztény évadról beszélni? Hiszen jóval nehezebb feladat volna egy olyan szezont összeállítani, amely ettől eltérő, ezzel ellentétes értékrendet tükröz…

61834   Klára • előzmény61831 2019-06-21 14:35:23

Minderheitskomplex!

61833   Hangyász • előzmény61825 2019-06-21 13:20:54

Csak olvassa a fórumunkat! (Ha nem, a sameszai munkatársai.)

61832   operaisiásza • előzmény61830 2019-06-21 09:07:11

A csak feliratozó titulus a nagyszerű magánénekesnő művészi nagyságának sárba tiprása. Felejthetetlen előadások fűződnek a nevéhez. Súlyos betegségéből felépülve sem akart elszakadni szeretett operaházától, egy ideig a Hajós utcai művészbejáró portáján teljesített szolgálatot, majd immáron hosszú évek óta az Erkelben "feliratozik" Jó látni a szünetekben mosolyogós egyéniségét. Néhány évvel ezelőtt kitűnő portrékötet jelent meg Fekete Veronikáról, érdemes elolvasni, tanulságos olvasmány. Köszönjük Fekete Veronika felejthetetlen előadásait, példa értékű művészi alázatát, akaraterejét, kitartását és jó egészséget kívánunk további életére.

  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Erkel Színház

ERKEL: Hunyadi László – OperaKaland
ismétlés: 16:00

17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Szabady Ildikó (fuvola)
Bellus Csilla (zongora)
"Hangulatkoncert"
MOZART: C-dúr Andante, K. 315
SCHUBERT: a-moll („Arpeggione”) szonáta, D. 821
DEBUSSY: Suite bergamasque - 1. Prélude, 3. Clair de lune, 4. Passepied
MENDELSSOHN: Rondo capriccioso, op. 14

19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Meláth Andrea tanszékvezető növendékei:
Topolánszky Laura, Fenyvesi Gabriella, Erdős Róbert, Gulyás Bence, Katoh Hiroko, Finszter Eszter, Tuznik Natália
Zongorán közreműködnek: Alter Katalin, Harazdy Miklós, Szabó Ferenc János
"A dal mint műfaj különböző korokban"
Zenés, prózai este zeneakadémistákkal


19:00 : Budapest
Festetics Palota Tükörterme

Miksch Adrienn (ének), Fülep Márk (altfuvola), Varga Gábor (klarinét), Ambrózy Attila (fagott), Benedekfi István, Dragony Tímea, Kéry János (zongora), Bábel Klára (hárfa)
Kruppa Vonósnégyes
"Mini-Fesztivál • 4.2"
DOBOS DÁNIEL: Drumul Dracului (Az ördög útja)
OLSVAY ENDRE: Kabala - ősbemutató
SUGÁR MIKLÓS: Kettősjáték
NYITRAI LÁSZLÓ: Leggiero
MADARÁSZ IVÁN: In memoriam...
HUSZÁR LAJOS: Sanctus, op. 46
BARTA GERGELY: Felix namque
DRAGONY TÍMEA: Lángrózsa - ősbemutató

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Ránki Dezső (zongora)
Horti Lilla, Horváth István, Hámori Szabolcs (ének)
Magyar Rádió Énekkara (karigazgató: Pad Zoltán)
Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara
Vezényel: Vásáry Tamás
BEETHOVEN: 4. (G-dúr) zongoraverseny, op. 58
BEETHOVEN: Krisztus az Olajfák hegyén, op. 85
A mai nap
történt:
1926 • A Háry János bemutatója az Operaházban
született:
1952 • Szigeti István, zeneszerző
1962 • Dmitrij Alekszandrovics Hvorosztovszkij, énekes († 2017)
elhunyt:
1621 • Jan Pieterszoon Sweelinck, zeneszerző (sz. 1562)
1982 • Mario Del Monaco, énekes (sz. 1915)
1983 • Jakov Gotovac, zeneszerző (sz. 1895)
1986 • Arthur Grumiaux, hegedűs, zongorista (sz. 1921)