vissza a cimoldalra
2018-05-24
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60798)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3983)
Társművészetek (1254)
Momus társalgó (6334)
Milyen zenét hallgatsz most? (24996)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11275)
A csapos közbeszól (95)

Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2521)
Operett, mint színpadi műfaj (3604)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (711)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1406)
Franz Schmidt (3126)
Udvardy Tibor (185)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4273)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2730)
Momus-játék (5486)
Miller Lajos (60)
Fiatal művészeink hazai és nemzetközi sikerei (324)
Erkel Színház (9286)
Pantheon (2217)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (840)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6606)
Kimernya? (2703)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (ALASZKA, 2002-07-25 08:02:53)

   
60798   eccerű • előzmény60791 2018-05-24 00:28:41

Én is azt hallottam, hogy felmondtak az összesnek, és visszafoglalkoztatják őket projektre. Már várom, hogy mikor történik a karmesterekkel ugyanez...

60797   Héterő 2018-05-21 23:23:54

MÁO - Die Walküre - ma este ismét volt az M5-ön.
Másként ismertették a rendezést, mint tavaly. (?)
Az első felvonás feliratait elfelejtették középre rendezni.
Sajnos - az egy évvel ezelőtti első közvetítés óta sem sikeredett helyretenni.
Pedig más javítanivaló is lett volna, például: ...megfizets.

60796   pinocchio • előzmény60793 2018-05-15 23:59:34

A bécsi STOP  állandó, státuszban lévő korrepetitorjai.

Közöttük mindjárt az első, Bartinai Gábor.

https://www.wiener-staatsoper.at/en/artists/opera/

60795   parampampoli • előzmény60793 2018-05-15 20:25:57

Én azt hittem, ez a visszafoglalkoztató rendszer ezután következik. Miután a tegnapi álhír nem álhír, hanem igaz.

60794   pinocchio • előzmény60793 2018-05-14 21:51:48

Közalkalmazottak valamennyien.

60793   -zéta- • előzmény60792 2018-05-14 21:42:30

Eddig is csak projektre foglalkoztatták őket, akár a magánénekeseket...

60792   parampampoli • előzmény60791 2018-05-14 21:37:57

Ha igaz, jól meg fogja emelni a felkészülés színvonalát. -:(((((((

60791   pio 2018-05-14 18:04:05

Tényleg elküldték a korrepetitorokat, vagy ez csak álhír?

60790   Edmond Dantes • előzmény60787 2018-04-26 16:47:09

Is-is...de nem Isis! = ott többek korábbi itteni javaslatára Sarastrót  ;-)

60789   minimuff • előzmény60787 2018-04-26 15:58:06

Gertrúdot.

60788   nickname • előzmény60787 2018-04-26 15:56:07

Énekelni: olaszul Domingo lesz Bánk mindenki más majd magyarul énekel :-). Régen ez nem is lett volna annyira meglepő.

60787   Klára • előzmény60786 2018-04-26 15:35:06

Énekelni  fog, vagy vezényelni? És ha énekel, akkot kit?

60786   Edmond Dantes • előzmény60785 2018-04-26 10:32:48

Éspedig Domingo maestro aktuális igényéhez és hangi állapotához alkalmazkodva.

60785   nickname • előzmény60782 2018-04-26 10:17:33

Ez valami csodálatos lesz: előadják bariton címszereplővel, majd osztogatják hozzá a tenor címszereplős keresztmetszetet. Ez valami igazi hungarikum lesz, hogy nemzeti operánk címszereplője hol tenor, hol bariton- javaslom a basszus verzió kipróbálását is :-). 

60784   Klára • előzmény60783 2018-04-26 07:17:14

Bocs, nem hasonlítottam össze a Bp.-i  Hattyúk tava és a MET Walkür rendezését - almát a körtével  egyébként nem szoktam! - csak jeleztem, hogy máshol, más daraboknál is vannak kisebb-nagyobb melléfogások. Ettől a MET Walkür még tetszhetett sokaknak, bár az ottani sajtóban is elég csípős kritikák hangzottak el, nem beszélve a palánkon futkosó szereplők véleményéről!

60783   lujza • előzmény60779 2018-04-26 02:03:31

Most én írom azt, hogy ha a jelenlegi budapesti Hattyúk tava és a Met Walkür rendezése közötti művészi színvonalat zenélni tudnám, akkor elég nagy művész lennék!

60782   Búbánat 2018-04-25 21:54:31

Úgy tudom, a Bánk bán operából egy kivonat (keresztmetszet) készül olasz nyelven, CD-n kihozzák – gondolom, az Operaház amerikai túráján már ezt osztogatni fogják. (A lemezen a címszereplő szólamát  tenor hangra rögzítik.)

60781   Edmond Dantes 2018-04-25 10:15:02

Engem nem igazán a David H.Koch Theater hivatalos jegyárai érdekelnek. Hanem az egyes előadásokra végül ténylegesen és teljes áron eladott jegyek száma, magyarul: a tényleges érdeklődés. "Deákok, katonák, nyugdíjasok" majdani nézőlétszáma is érdekelne, jegyárai már kevésbé, mert esetükben fennáll a vattázás gyanúja, hasonlóképpen a protokoll-potyajegyesek körében. A két utóbbi "halmaz" között átfedés(ek) lehet(nek)..

Leszögezem: tudom, hogy jegybevételekkel nem gazdálkodható ki még egy itthoni előadás költsége sem. Nem mindegy azonban, hogyan fest a turné komplett költségvetése. Mint minden költségvetésnek, ennek is van "Bevételek" és "Kiadások" oldala. Érdekelnének e két oldalon sorakozó tételek. "Kiadások" oldal minden egyes tételét a magyar állam fizeti? Lesz itthoni vagy ottani szponzoráció? Vagy a nagylelkű kultúrmisszió a máshol már jól ismert pénzszórást jelenti, 100%-ban magyar állami költségvetésből = a magyar adófizetők pénzéből? Valamint bizonyos zsebek kitömését? (Figyelem! NEM a fellépő művészek és a személyzet zsebében "turkálok"!) 

60780   Edmond Dantes • előzmény60776 2018-04-25 09:54:14

"...és persze nem a MET-hez hasonlítottam a jegyárakat, ahol egy-egy opera előadás jegyeinek az árát le sem írom"...hát akkor majd én leírom. A következő, május 1-jei MET-Rómeó és Júliára jegyek válthatók: Family Circle-re 25$-tól, Balcony-ra: 55,46$-tól, Dress Circle-re 72,02$-tól, Grand Tier-re 95$-tól, Parterre-re 135$-tól. Ezek az árak talán azért nem annyira mellbevágóak mint ahogyan azt ön sugallja. Igen, ezek "-tól"-árak, de már az adott szektorba szólnak = ennyiért megvásárolhatók! És tanúsíthatom: MET-ben minden helyről látható és hallható az előadás, szemben MÁO nézőterével, ami telis-tele van részlegesen látó vagy nem-látó helyekkel.  A két ország ár- és bérviszonyai eltérésének elemzésére ki sem térek, arra itt előttem is történt már utalás. Valamint emlékeztetnék arra, hogy MÁO állami intézmény, amibe szakajtóval önti az állam a pénzt, a kultúrpolitikára való magasztos hivatkozással, aztán MÁO helyárait már kevésbé magasztosan -külföldi turisták zsebéhez szabva- állapítják meg és a helyzet (árak) újranyitás után csak "fokozódni" fog/nak. MET ellenben magánintézmény, magánadományozók magántámogatásából, ami elvileg kiszámíthatatlan + a (magán)fenntartóknak valószínűleg beleszólásuk van a jegyárak képzésébe is. További útmutatás jegyár- és más ügyekben Tatjána néni unokaöccsétől kapható.

 

60779   Klára • előzmény60777 2018-04-25 09:12:07

Kedves  Shiva!

Gondolom, a MÁO ottani vendégszereplését egy amerikai ügynökség, hivatal, stb - szervezi, és - feltehetően - az adott felléptidíjakat, belépőjegyek árait  is ott határozzák meg! Ha Ön ennyire aggódik a magyar belett presztizséért és megbecsülésünkért, akkor a belépőjegy aránytalanságokra talán ott kellene felhívnia a figyelmet!

Ami pedig balettigazgatónk "belenyúlását" illeti a Hattyúk tava elődásba, amiin Önök kínjukban sírnak/nevetnek  - ki is Önök voltaképpen? - mi itthoniak is emlékszünk a Walkür 2011. évi  MET - bemutatójára, Lepage 24 db többmázsás lengőpanelből álló csodálatos konstrukciójára,  melyek a színpadképet és a díszleteket voltak hivatottak megjeleníteni. Azon túl, hogy a szereplők artistaként futkostak fel-alá a mozgó elemeken, és a walkürök azon csusszantak le a "lovaglási jelenetben" , megfelelő módon sokkolta a konzervatívabb rendezéshez szokott nézőket, és hogy a torta habos legyen, ne csak drága, a darab végén Brünnhilde-t eltűnteti a színpadról, és a lehető leglehetetlenebb helyzetben hozza vissza, hiszen annak megbüntetése és a Tűzvarázs csak nem nyelhető le! Tehán nem kell magyarnak és balettigazgatónak lenni ahhoz, hogy valaki katasztrofálisan maradandót alkosson!

60778   IVA • előzmény60777 2018-04-25 03:09:42

Kedves Shiva! A színházak és turnék üzleti ügyeihez, a helyárak kalkulálásához nem értek, az ilyesmiről írtakhoz nem is szólok hozzá.
Néhány szemléletével azonban nem értek egyet.
Egy igazi balettrajongó, még ha hozzászokott is az American Ballet Theatre színvonalához, kíváncsi A hattyúk tavának egy másik földrészről érkező változatára is, függetlenül attól, hogy a Met szomszédságában levő színházban adják és mennyiért. Hacsak nem olvassák a Café Momust, nem tudják előre, milyen a MÁO produkciója. Mi is megnézzük májusban az Erkel Színház Primavera-sorozatában vidéki társulatok előadásában azokat a műveket, amelyeket az Operaház vagy az Erkel prudukcióiból ismerünk, és nem aszerint alkotunk róluk véleményt, hogy kedvezményes áron adták a jegyeket. Akkor is szívesen néztem vidéki társulatokat, amikor nem az Erkelben, hanem az Operett Színházban vagy a Vígben vendégszerepeltek.
A hattyúk tava mostani előadásában a herceget sajnos nem mentik ki a mocsárból: belefullad, és holtan hozza ki onnan a barátja. A felújítás nem nézhetetlen, csak nem jó nézni. (Háromszor láttam.) Igen, nevezhetjük elrontottnak, miután mi, Pesten fél évszázadon át láttunk sokkal jobbakat. De hogy a New York-iakat érdeli-e és tetszik-e majd nekik, szerintem bízzuk rájuk.

60777   shiva • előzmény60775 2018-04-24 22:47:06

Kedves Katalin! Igen, sajnos ez az igazság. És (sajnos) a valódi kultúrára vágyó, azt rendszeresen élvező, azt megfizetni tudó közönség, amikor ezt látja, akkor a reakció, az "olcsó hús....", mert ez a tapasztalat, nem is alaptalanul! Tényleg komolyan gondolta valaki, hogy az ABT Swan Lake előadása mellett a MÁO nézhetetlen felújítása (herceg kimentése a mocsárból...) NY-ban érdekel majd valakit? (az olcsó jegyekre vadászó túristákon kívül, akik az amúgy gyönyörű épületet nézik meg, miközben történik valami a színpadon is) Arra persze az itteniek nem emlékeznek már - próbálták elfelejteni -, azt az "élményt" amikor a jelenlegi MÁO balettigazgató lépett föl egy gálán itt, aminek elég vicces volt a megítélése, de most úgy gondolta, hogy "belenyúl" az otthoni Hattyúk-tavá-ba! Sikerült.... elrontani, de ettől még persze a jogdíj jár majd az itteni előadások után is, mi meg (kínunkban) sírunk/nevetünk rajta. Sajnos. 

60776   shiva 2018-04-24 22:34:24

Re.: Az árakat önmagukban vizsgálni semmi értelme.... Természetesen. Mivel kb. 30 éve utazom munkám miatt a világban, ezért teljesen egyetértek Önnel! Éppen ebből a szempontból írtam, amit írtam. De talán nem értette pontosan: van egy "előadó helyünk" (itt New Yorkban), ahol fele annyiért adják a MÁO előadásaira a jegyet fél évre előre, mint az év bármelyik másik előadására. Azaz: nem "önmagukban" vizsgálunk... hanem kontextusában (kultúrális közeg). Nem a magyarországi arákhoz hasonlítok, hanem az itteniekhez. Ez nem a "volksoper", ahol "jöjjön a nép...! Ez "olcsó" sajnos, ami sok esetben azt jelenti, hogy fillérekért fogják a városnéző buszokra megvett jegyekkel együtt ajándékba adni a túristáknak. Ja: és persze nem a MET-hez hasonlítottam a jegyárakat, ahol egy-egy opera előadás jegyeinek az árát le sem írom. Mi az üzenete egy MÁO művész részére annak, hogy amikor ő 30 m-re lép föl a MET-től, akkor egy ottani opera belépő (most a MET-rő van szó!) 5-8-szor annyiba kerül, mint ott, ahol ő lép föl?

60775   Nagy Katalin • előzmény60772 2018-04-24 22:15:52

Kedves shiva! Nem vagyok benne biztos, hogy jól értem. A MÁO amerikai előadásaira jóval olcsóbban lehet jegyeket venni, mint általában, ugyanabban a New York-i színházban lévő egyéb előadásokra?

60774   nickname 2018-04-24 22:02:22

Hát nem értem hogy nem akarja itt senki látni és hallani a Bánk bán dicsőséges amerikai bemutatkozását ezzel a csodálatosan új előadással és ezzel a szuper szereposztással. 

60773   parampampoli • előzmény60772 2018-04-24 21:44:09

Az árakat önmagukban vizsgálni semmi értelme, csak az általános ár- és bérszínvonallal egységben.

60772   shiva 2018-04-24 21:05:56

Tisztelt Fórumozók! Hosszú ideje olvasom üzeneteiket... Most már nehezen tartóztadtam magam vissza az utóbbi időben. Most csak annyit: a MÁO előadásaira a legdrágább jegyárak fele annyiba sem kerülnek, mint a egyébként az árak szoktak lenni... A legolcsóbb - 4. emelet! - jegyek szoktak 40-60 USD-ba kerülni, a 3. emelet (!) már 140 USD, vagy több is lehet. A MÁO előadásaira a legdrágább jegy: 80+ USD... Persze értem. De ez a művészek degradálása is, nem csak "csalogató" ár! Sajnos...

60771   Edmond Dantes 2018-04-24 10:08:30

Repülőjegy is vásárolható 30% kedvezménnyel New Yorkba? Cserébe átadom a belépőjegyre szóló 30% kedvezményt.

60770   parampampoli • előzmény60768 2018-04-23 23:40:05

Hátha a momus szervez nekünk egy buszos kirándulást New Yorkba... -:)))

60769   -zéta- • előzmény60768 2018-04-23 23:01:48

Hogy szeptemberben ne panaszkodj, hogy nem kaptál jegyet...;-)

60768   Robesz • előzmény60767 2018-04-23 22:09:45

Már a hír megjelenésekor sem értettem ez nekünk miért lehet érdekes információ... :)

60767   Búbánat 2018-04-23 14:02:57

2018. április 16-tól kaphatók jegyek az Opera nagyszabású New York-i turnéjára. Május 16-ig a jegyeket 30% early bird kedvezménnyel vásárolhatja meg a közönség.

Három opera- és három balettprodukcióval, valamint két gálaesttel vendégszerepel a Magyar Állami Operaház 2018. október 30. és november 11. között a New York-i David H. Koch Színházban és a Carnegie Hallban. 

Jegyek a David H. Koch Theater honlapján vásárolhatók.

60766   Edmond Dantes • előzmény60765 2018-04-22 09:41:10

Kedves takatsa, inkabb az Olvasoi levelekben valaszolok, itt tul OFF lenne = kikapnek ;-)

60765   takatsa • előzmény60763 2018-04-22 00:30:49

Kedves E.D.  Isten őrizzen attól, hogy megbántsalak, nem ez volt a szándékom. Egy dolog a fontos, hogy elégedett legyél magaddal, és hidd el, semmi más nem számít. Egy kis kultúra, majd egy tányér bableves (Pilinszky után kissé szabadon): így kerek a világ.

60763   Edmond Dantes • előzmény60750 2018-04-21 15:03:16

Kedves takatsa, nagyra értékelem mostani tartalmas és színvonalas beírásodat: már ezért érdemes (volt-van) mint írod: "jól elbeszélgetni magamban". Talán elkerülte a figyelmedet, de szerencsére azért akadnak beszélgetőtársaim...és akadnak olyanok is, -lejjebb találhatsz kettőt-hármat- akikkal valóban nem beszélgetek (el). Jobb a békesség részemről, ők pedig csak hadakozzanak...a velük néma fantommal. Ha neked is úgy jobb, közéjük sorolhatlak...de helyette inkább folytasd (ki)oktatásomat parlamentárisabb stílusban, amit télen a Boccanegrával kapcsolatban elkezdtél és ami, nem-sajnálatos módon akkor abbamaradt. Üdv. ED

60754   IVA • előzmény60744 2018-04-21 04:23:21

„Valaki itt alattunk” nickneve Héterő. Hozzászólásának sorszáma van. Nem arról „elmélkedett”, hogy A zsidónőt ki vetette le a repertoárról, hanem arra utalt, hogy a Parsifalon kívül más operák is akadnak, amelyeknek aspektusával nem feltétlenül ért egyet mindenki.
„Egy másik hozzászóló” nickneve IVA. Hozzászólásomnak szintén van sorszáma, de nem érdemes hivatkozni rá, hiszen jeleztem: OFF.
Nem értem, hogy ha fórumtársak neve említésre méltatlan, miért ellenállhatatlan reagálni a gondolatai(n)kra, miért kell „átvenni a szavait”. Nincsenek pontos és saját kifejezéseid olyan, örök időkre felháborító és gyalázatos műsorpolitikára, amely szerzők származása vagy a művek témaválasztása alapján különböztet meg és ítél? Kár maszatolni: ízetlen szellemeskedésnek azt neveztem, hogy olyan tárgyban (topicban), amelyet távolról sem érint a migrációs válság politikai témája, migránsozni, sőt „migráncsozni” kezdtél. Okait nem elemzem, mert az változatlanul OFF.

60753   IVA • előzmény60743 2018-04-21 04:17:10

Úgy látszik, van pár dolog, amiről nem tudsz, de nem ugrom be: nem fogok mesélni a kereszt mindennapjairól jelenünkben. A ploërmeli szobor esetének kronológiáját sem „az itthoni média egy része” állapította meg.

60752   Héterő • előzmény60740 2018-04-20 20:45:25

A ZAK kamaratermében felejthetetlen volt Németh Judit előadása 2013. december 18-án:
"TESTVÉREK ÉS SZERETŐK"
Ritkaságokat énekelt: Clara és Robert Schumann, Fanny és Felix Mendelssohn, Alma és Gustav Mahler dalait - Simon Izabella nagyszerű zongorakíséretével.

60751   Héterő • előzmény60749 2018-04-20 19:44:21

Elég durván - és nyilván szándékosan - vegyíted a fogalmakat.

Arról van szó, hogy a NAPI politika nem kívánatos annyira egy komolyzenei magazin oldalain. Ha az Arena di Verona bemutatná az Anna Kareninát, biztosan hosszan, alaposan kitérnél a stadionokra és kisvasutakra, mint az alkalom révén feltétlenül megemlítendő, aktuális körülményekre, hiszen az arena tulajdonképpen stadion, Annát pedig vonat gázolta halálra.

60750   takatsa 2018-04-20 19:39:02

Ah, Edmond Dantes milyen jól elbeszélget magában. Persze már nem először, és sejtem, nem utoljára...:)

60749   Edmond Dantes • előzmény60748 2018-04-20 19:24:02

Csakhogy akkor nem lenne Beaumarchais (es Mozart!) Figaroja, Shakespeare csomo dramaja es tragediaja, Moliere, Shaw es a vilagirodalom szine-java vagy maradva a topik kozeleben: pl. Offenbach jo par darabja, amiben a 2. csaszarsagot gunyolja ki epesen (a csaszar es a tarsadalmi elit pedig jot mulatott sajat magan), a Nabucco, ami szinte 1/1 bibliai kornyezetbe agyazott politika = az olasz nep egyesulesi es szabadsagvagyanak tukre, a Pomade es egy csomo mas opera, vegso soron a Ring is az egesz vilag politikai-filozofiai alapu kritikaja sot elatkozasa. Es akkor meg szot sem ejtettunk az ezert-azert, ilyen-olyan korban idolegesen (ki)cenzurazott, betiltott stb. muvekrol. Mind "politikailag kenyes" darabok (reszben mar csak voltak: Rigoletto, Alarcosbal etc). 

60748   telramund 2018-04-20 18:52:21

Tőlem biztosan létezne kultúra politika nélkül.Ha engednék!

60747   Edmond Dantes • előzmény60746 2018-04-20 18:20:20

Igen, ebbol is latszik, mennyire osszefonodik tortenelem azaz politika egyfelol es kultura (benne opera) masfelol. Igy jutunk el a Parsifaltol, amit Foigazgato Ur hozott fel elrettento peldanak egy bizonyos nezopontbol = mint irta, a hatalom botranyos modon 40 evig nem engedte szinpadra, a La juive-ig, amit egy forumtars emelt be a topikba. La juive-on keresztul pedig az 1938-44 kozotti evek budapesti operatortenetenek egy masik nezopontbol szegyenteljes fejezeteig, amikor egy masik hatalom nem engedett "bizonyos" operakat szinpadra. Ceterum censeo: politikamentes kultura (benne opera) nem letezik.

60746   telramund 2018-04-20 17:50:07

Történelem óra a topicban.Köszönjük!Ja és II Lajos belefulladt a Csele patakba 1526-ban. Valószínű kereszttel a nyakában.

60745   Momo • előzmény60744 2018-04-20 15:37:20

Mondjuk ez kb. nem válasz semmire, de legalább írtál valamit. 

60744   Edmond Dantes • előzmény60742 2018-04-20 13:38:43

Valaki itt alattunk A zsidónőről elmélkedik: A zsidónőről, amit anno nem "egy derék muzulmán" netán egy migráns vétetett le -több más mű, köztük a Hoffmann meséi vagy a magyar Goldmark Károly Sába királynője c. operája társaságában!- az Operaház műsorrendjéről, hanem a keresztény magyar állam. Egy másik hozzászóló szavait átvéve, ez aztán tényleg és enyhén szólva ízetlen dolog volt, ha nem is szellemes(kedés). És ez csak a kezdet volt. Nem árt erre is emlékezni, ha már Főigazgató Úr arra emlékezett (vissza), hogy a Parsifalt egy "...hatalom...botrányos, hogy...negyven éve nem engedi (azaz nem engedte) színpadra". 

60743   Edmond Dantes • előzmény60741 2018-04-20 13:27:56

Nem tudok róla, hogy 'egyes Nyugat-európai "felvilágosult" országokban' emberek nyakából akarnák levétetni a keresztet. Franciaország egyik kisvárosában egy szoborról, történetesen II. János Pál pápa szobráról hoztak olyan határozatot, hogy el kell róla távolítani a keresztet. A hírt az itthoni média egy része már úgy tálalta (jelige: "fake news"), hogy a teljes szobrot eltávolították.

Nálunk pedig legutóbb akkor érte politikai támadás a keresztet, tágabb értelemben: a keresztyénséget, amikor a 90-es évek elején az egyik párt képviselője "Csuhások, imához térdre!" szavakkal szólt be. A parlamenti napló nem rögzítette ugyan a fenti bekiabálást, azt viszont igen, hogy az akkori kultuszminiszter, Andrásfalvy Bertalan az alábbi szavakat intézte a üléshez: "..amikor a kereszténydemokrata oldalról valamilyen vallásos vagy az egyházzal kapcsolatos megnyilvánulás hangzik el, akkor itt mögöttem a frakcióvezetõ elkiáltja: imához, vagy énekeljük el a Himnuszt." Idézet vége.

Az "itt mögöttem a frakcióvezető" személyére lehet tippelni (egyébként köztudott), de itt abba is hagyom, mert mint tudjuk, "ez itt egy kulturális fórum" és majd egyszerre fogják ki- és betiltásomat követelni, nem először.

60740   -zéta- • előzmény60731 2018-04-20 10:59:53

Pár éve Németh Judit adott dalestet, melyet a Bartók Rádió élőben közvetített. Előtt a rádió műsorközlője elmondta a programot, majd pár szóban ismertette az énekesnő munkásságát. Ott hangzott el, hogy "nagy sikerrel lépett fel Bejrútban..."

Majd a szünet után még egyszer... :-(

60739   Momo • előzmény60737 2018-04-20 02:09:35

Egyébként ez a kereszt ügy szerintem itt egy lényegi dolog. Orientációs pont a történetet illetően.

60738   Momo • előzmény60737 2018-04-20 02:06:56

Igen. Ugye „hangos liberálisok” leginkább a nyugati kultúrában vannak. Őket zavarják rettentően a saját keresztény gyökereik. Ezért aztán igazából attól akarnak megszabadulni. Az összes többi dolog nem zavarja őket ennyire. 
Ahogy a „szabadságukért küzdő” (a világon a legszabadabban élő) nyugati nők a saját nyugati férfiaik ellen harcolnak, miközben eszükbe se jut hadakozni a világszerte élő, sokkal durvábban viselkedő (pl. arab) férfiakkal. Pedig ott sokkal többet lehetne tenni.

Egyébként sztem eljön még annak az ideje, amit írtál... :-)

60737   Héterő • előzmény60736 2018-04-20 01:15:41

A világnézeti semlegességről is írtál: Wagner művéből a kereszt-rajzolást gyakran kiveszik.
Kíváncsi vagyok, mi maradna Fromental Halévy: La Juive című, a konstanzi zsinat idején játszódó operájából, ha abból is kivennék mindazt, ami esetleg sérti - mondjuk - egy derék muzulmán gondolatvilágát. :-)

60736   Momo • előzmény60735 2018-04-20 00:48:41

Ugye a hagyományos lexikonok szócikkeit egy-egy terület szakértői írták. Ismerték a témát, amiről írtak, súlyozni és szűrni tudták az információt.
A Wikipédián 90%-ban az adott témához nem értő (önmegvalósító) amatőrök írnak szócikkeket, sok forrásból összeollózott információ alapján. Tekintve, hogy nem a terület szakértői, sokszor nem tudnak válogatni a fontos és kevésbé fontos információ között. (Így akár egészen alapvető dolgok is kimaradhatnak. Vagy bődületes baromságok kapnak helyet.) Aztán sok a szereptévesztés: Néha döbbenten olvasom, hogy minősítik a tárgyat (pl. egy film bemutatásakor közli a szócikk, hogy hatalmas giccs.) Máskor bonyolult tankönyvi szakszöveget olvasok, ahelyett, hogy érthető leírást kapnék. De sokszor még a szócikkek strukturálása is gondot okoz.

60735   Héterő • előzmény60734 2018-04-20 00:32:43

Aki ezt írta, valószínűleg nem látta a darabot. Vagy őt küldte aludni Gurnemanz az első felvonás végén. :-)

60734   Momo • előzmény60733 2018-04-20 00:25:50

Igen. Egy barátommal beszélgettem épp arról nemrég, hogy mi még csak elvagyunk valahogy, mert rendesen megírt információn nevelkedtünk, de az a nemzedék, amelynek a Wikipédia színvonala lesz az evidencia…

60733   Héterő • előzmény60732 2018-04-20 00:20:06

Rémületes arra gondolni, hogy ezeket majd idézik.

60732   Momo • előzmény60731 2018-04-20 00:16:00

Ó, hát ezek ilyenek. :-) Érdemi dolgokban évek óta nem javítok bele, ugyanis általában jön valaki, aki elszántan védelmezni kezdi a hülyeséget.

60731   Héterő • előzmény60730 2018-04-19 23:55:17

Elszomorító ismertető. Most lándzsa, dárda, vagy Lándzsa?

Meglendíti a szent lándzsát, hogy megsebezze a hőst...
Parsifal... a dárdával kezében Monsalvat vára felé indul.
Parsifal a Lándzsával megérinti Amfortast, akinek sebe...


Soha nem fogok rájönni, honnan kerülnek az ismertetőkbe a bődületes marhaságok.

...vette át a Szent Grált, az edényt (!)
A sivatag közepén létrehozta saját birodalmát, a Mágia országát.
kiderül, maga – Parsifal – és anyja – Herzeleide – nevén kívül semmire sem emlékszik. - Valójában a saját nevére sem emlékszik.
...érti-e mi zajlott le szemei előtt. Válasz azonban nincs. A lovag csalódottan küldi aludni (!) vendégét. - Hogy ez hogy jött a Dort hinaus, deinem Wege zu! -ból? (Itt az ajtó, fel is út, le is út!)
...kigúnyolta, amikor a kereszt súlya alatt görnyedt. - Csak azt tudjuk, hogy látta a Megváltót és kinevette; görnyedésről szó sincs.
...kezében a lándzsát iránytűként tartva érkezik a vár előterébe. - Nem, hanem leengedett dárdával közeleg ( gesenktem Speere schreitet er).
A páncélos szótlanul ereszti le fegyverét. - Inkább beszúrja a dárdát maga elé a földbe.
Amikor felnyitja sisakrostélyát, Parsifalra ismernek alakjában. (!)
...a Grál szent lándzsáját pillantják meg lábai előtt. - Ezzel szemben Parsifal néma imával a dárda elé térdel.
Az áldozat elmaradásával megszűnt a lovagok ártatlanok megsegítésére vállalt küldetése is. - Meg az éteri koszt is... :-)
Parsifal a Lándzsával megérinti Amfortast, akinek sebe egy csapásra begyógyul. Ekkor a közösség legöregebb tagja, Gurnemanz az ifjúhoz lép és rendjük új királyává avatja. Az új király elsőként Kundryt veszi fel a rend sorába. - Nőt? Ugyan már, csak megkereszteli. Na és ebben a sorrendben?

"Baureuthi Fesztiválzenekar, 1962 (a baureuthi előadás felvétele)"

60730   Momo 2018-04-19 21:12:56

Azt mondja a Wikipédia: 

"A mű mai, világnézetileg semleges előadásai többnyire sajnálatosan kerülik a második felvonás azon szerzői utasításának követését, hogy Parsifal Klingsor lándzsájával keresztet rajzol. Így értelmetlenné válnak Parsifal e szavai: "Íme e jellel vége a varázsnak.""

60729   Momo 2018-04-19 21:06:10

Én érteni vélem, a kérdést, amennyiben arra utal, hogy nem pontos a megfogalmazás: "keresztény mű..." 

Mert ugye, mihez képest...

Viszont, ha olyasmit állítok, hogy "a Parsifal muzulmán darab..." "a Parsifal zsidó mű", "a Parsifal buddhista opera..."

Akkor kiderül, hogy leginkább mégiscsak keresztény... :-)

60728   IVA • előzmény60726 2018-04-19 20:47:52

OFF: Ízetlen szellemeskedés, szellem helyett óvodás szintű közhellyel. Nem hiszem, hogy ebbe a fórumba való.

60727   IVA • előzmény60725 2018-04-19 20:44:56

Sem azt, hogy keresztény művész alkotása, sem azt, hogy a művet megkeresztelték.
Témája a keresztény hit, monda- és ünnepkör világából merít, feltételezve, hogy a hallgató ezt kritika és kérdések nélkül befogadja.

60726   Edmond Dantes • előzmény60725 2018-04-19 16:38:27

Talán azt, hogy nem migráncsoknak való.

60725   Tejberizs 2018-04-19 16:12:00

Vajon mit értett a Főigazgató Úr azon, hogy "A Parsifal keresztény mű..."

60724   Héterő 2018-04-19 11:59:25

Elmékedésre indított az igen sajnálatos elírás: Bühnenweisfestspiel (helyesen Bühnenweihfestspiel), továbbá az alcím értelmezése: „a színpadot megszentelő ünnepi játék" - az érzésem szerint valószínűbb Magasztos ünnepi színjáték helyett.
(Az "egykoriakadémiai" nyilván sajtóhiba, de egy ilyen magasztos cikkben azért meglepő.)

Nos, az efféle kérdésekben általában megbízható iránymutást nyújtó Duden mindkét értelmezésnek utat ad. Hogy melyik a valódi, arról értekezések zöme olvasható.
Van tudós, aki a kétségtelenül "talányos" wagneri alcímadást egyértelműen színpadszentelésként fogja föl, például Jo Cheryl Exum,a "zsidó-biblia" amerikai kutatója, nagy feminista. Elismeri, hogy esetleg, talán akár (mondjuk:) magasztosnak is fordítható a kifejezésben lévő Weih(e), de nem hagyja magát tévútra vezetni, mert Wagner levelezésében talált bizonyítékot a színpadszentelés-értelmezésre. Sajnálatos, hogy nem idéz ezekből a levelekből, és támpontot sem ad, vajon melyik levelekre gondol.

Alexander Meier-Dörzenbach Die reine Wahrheit und die Ware Reinheit: Zur Neuinszenierung des "Parsifal", 2008 * cikkében ír a kérdésről. Szerinte a négy szó közül a két szélső - keretként - a színpadi színhelyre, a színielőadásra utal: Bühne _ Spiel; a középpontban azonban a Weihe _Fest áll:  "...überhöhte und überhöhende Elemente", ami múltbéli és eljövendő magasztosságot, emelkedettséget sejtet.

Van, aki az azione sacra olasz kifejezés egyenes wagneri fordításának véli az alcímet, mondván, hogy a szerző leginkább olasz földön alkotta ezt a művet, és ez a körülmény bizonyára befolyásolta... (Egyébként valóban Palermo városában fejezte be a Parsifalt.)

A legfőbb indok a magasztos mellett, hogy a Festspielhausban már 1876. augusztus 16-án, a Rheingold bemutatásával majd a további Ring-részekkel a színpad "megszentelése" kétséget kizáróan megtörtént. Noha csak hat év múlva indult be a "nagyüzem", méghozzá éppen a Parsifallal, akkor sem valószínű, hogy Wagner megfeledkezett volna az előzményekről.

Furcsa lenne az is, ha bármelyik Parsifal-előadásnál a néző úgy érezné, hogy itt és most megint az aktuális színpadot szentelik meg.

Egyébként egy vak lóért nem adnám, ha valaki tudna Wagner-levélről, ami a talányt hitelesen megfejti.

60723   Edmond Dantes 2018-04-19 10:09:54

A Parsifal-levéláriához (a teljesség igénye nélkül):

- nem tilos, de nem is szükséges különösebb magyarázkodás, ha egy produkciót 35 év után levesznek a műsorról, pláne, ha rövid idő múlva új rendezésben kihozzák és pláne, ha a legutóbbit az átkos komcsi időszakban mutatták be, amire a cikk szerzője finoman utal. Kész csoda, hogy egy "botrányosan sokáig -40 évig- színpadra nem engedett keresztény opera" előadása mégiscsak olyan jóra sikerült, hogy 35 évig ez a verzió életképes maradt, amiből 28 év már a rendszerváltás utánra esik. Nincs benne sem a Szentírásban, sem az Alaptörvényben, hogy minden évben játszani kell a Parsifalt vagy bármit. Máshol is pihentetik = éveket kihagynak. Az sem világos, mi a gond azzal, hogy annak idején Wagner halálának centenáriumára időzítették a pesti reprízt. Rendkívüli esemény volt egy rendkívüli időpontban, mellesleg és szerencsémre ott ültem azon az emlékezetes 1983. február 13-ai előadáson.

- kétségtelenül semmi bizonyíték nincsen arra, hogy Wagner utolsó művének szánta volna a Parsifalt, de még kevesebb jel (bizonyíték egyáltalán nem) utal arra, hogy új mű megírását tervezte volna. A mestert valóban hirtelen érte a halál, de hosszabb ideje betegeskedett már, asztmás rohamai és komoly szívpanaszai voltak. Gyenge érv, hogy korábbi feljegyzései szerint számos operaterv foglalkoztatta. Bizony, a Parsifal éppen hogy "az életmű záróköve". Úgy gondolom, inkább annak kell örülni és az a csoda, hogy utolsó művét éppen hogy be tudta fejezni és még életében hallhatta-láthatta saját színházában.  

- mindig is tudott dolog volt, hogy a Parsifalnak voltak 1914 előtt kalóz-előadásai. Annyira tudott dolog volt, hogy pl. a Wagner-család örökre kitiltotta Bayreuthból mindazon művészeket, akik ilyen kalóz-Parsifalokban közreműködtek.

PS Nem tudom, hogy -mint a levélíró megjegyzi- "az Újvilág máig a világ etikai oktatója"-e, de nem gondolnám, hogy az "Újvilágnak" -bár én nem ismerek ilyen nevű országot- annak idején ráhatása lett volna kalóz- vagy bármilyen Parsifal-produkció/k bemutatására vagy bemutatása ellen.

60722   IVA • előzmény60721 2018-04-19 03:39:13

Kedves Telramund! Ahol a levélben megemlíttetik Kasza Katalin, az a premier szereplőinek (fel)sorolása (amelyből viszont kimaradt a Titurelt éneklő Szalma Ferenc neve). A hangfelvételre annak a bekezdésnek a végén van utalás, ahol szerkesztési hiba folytán van egy zárójel, amelyet nem előz meg „nyitó” zárójel.
A következő felsorolásban már nem szerepel a premier körzeműködőinek neve, ezért hiányzik a Kasza Kataliné is. Kétségtelenül rosszul áttekinthető és nem tetszetős a levélnek ez a része – de hát nem mi írtuk…

60721   telramund 2018-04-18 20:27:27

http://www.origo.hu/kultura/20180418-volt-egyszer-egy-parsifal-okovacs-szerint-az-opera.html

Nem lenne rossz ez a levél,de a sok első ,másod ,harmadosztályú énekes felsorolása mellett nem kellett volna kihagyni Kundryt énekelő művészek közül

KASZA KATALINT!!!!!!!(Jó a lemezfelvételnél meg lett említve)

60720   Momo 2018-04-18 08:56:34

Készül az Eiffel Műhelyház - Indóház Online

"Télen az építkezés első fázisában lebontották az épület első harmadának tetejét, korrózióvédelemmel látták el a vasoszlopokat, valamint kialakították a zenekari árkot, ezt követte a betonozás, a nagy szerkezeti egységek megépítése."

"Körülbelül 17 ezer négyzetméternyi üzemi területet alakítanak ki. Az öthajós csarnokot, a két merőleges oldalcsarnokot, a komplett vágánymezőt és a kéményt megtartották, ezen az „Opera” felirat forog majd."

(iho.hu)

60719   Búbánat • előzmény60715 2018-04-17 14:32:22

Valóban. Helyes kifejezés a "reaktiválás":

Perencz Béla 2016-ban a Dankó Rádió Túl az Óperenczián c. operettműsorának heti vendége volt.

60718   parampampoli • előzmény60707 2018-04-16 18:18:11

Köszönöm! Rossz címmel kerestem. -:)

60717   Hangyász • előzmény60674 2018-04-16 17:27:16

Emlékezetből beírom, amit pár órája írtam: Ilyen időpontban a nyugdíjasok mellett legfeljebb délutáni műszakban dolgozók/kötetlen munkaidejűek/magánzók tudnak operabérletért sorban állni. Ami a közönség elöregedését illeti: Az Opera mellett jónéhány zenekar próbálkozik gyerek- és ifjúsági koncertek rendezésével. Sajnos hatékonyságuk épp hogy megközelíti a borsó falra hányását. A célba vett ifjúság feltehetően kevesebb, mint 1%-a fog emilyen élményei hatására örökre búcsút mondani a gagyinak. A családi háttér, a haverok és a mindenhonnan áradó hazug manipuláció, amely azt hiteti el a fiatalokkal, hogy a popszemét "a" zene, Bach, Mozart, Beethoven & társaik termése pedig rég halottak áporodott dögunalma.

60716   Hangyász • előzmény60714 2018-04-16 17:15:49

Ebben egy pillanatig sem kételkedem. Sajnos Wolf nekem feltehetően örökre kínai marad - remélem, érthető, mit akarok ezzel a képzavarral kifejezni.

60715   Hangyász • előzmény60713 2018-04-16 17:14:05

Ez így van! Megint más: Reaktiválják Perenczet erre az estére. Tudtommal évek óta nem lépett fel a MÁO/Erkel színpadán.

60714   Edmond Dantes • előzmény60709 2018-04-16 14:41:40

off Köszönöm a megtisztelő címet, de egyelőre még a lánykori nevemet használom :-)

on YT-on hallható felvétel főszereplői közül legalább ketten (Donath és Fischer-Dieskau) a dal- benne a Wolf-daléneklés nagymesterei is voltak, nyilván nem véletlen a Wolf-opera felvételébe történő beválogatásuk.

60713   Edmond Dantes • előzmény60711 2018-04-16 14:32:39

Ehhez két apróságot (?) tennék hozzá: 

1) ha már zanza, legalább rakják sorba:  A walkűrben a Tavaszi dal megelőzi a Walkürenrittet és nem látom okát, miért nem a helyes sorrendben játsszák.

2) Ennél valamivel (?) komolyabb hiba a műsorban: a Siegfried rajnai útja c. zeneszám tudtommal és az online műsorban olvashatóval szemben nem a Siegfriedben, hanem Az istenek alkonyában van. Szeretett Kimernyánkban Daunerni aligha fogadná el helyes válasznak a Siegfriedet, ha a kérdéses zene a Siegfrieds Rheinfahrt lenne :-) 

60712   Hangyász • előzmény60674 2018-04-16 14:05:03

Válaszoltam erre, miért szállt el, jóllehet elküldtem?

60711   Hangyász 2018-04-16 14:03:13

A június 11-ére meghirdetett koncertszerű Istenek alkonya helyett Ring-keresztmetszet kerül sorra az Erkelben, ugyancsak 17 (???!!!) órai kezdettel. Ez a közönség arcon köpése. (A magyar nyelv rombolásáról nem is szólva.)

60710   Hangyász • előzmény60669 2018-04-16 13:52:11

Ferenczy csupán a korabeli német mintákat követte.

60709   Hangyász • előzmény60704 2018-04-16 13:48:47

Az indok, hogy beleillik a Wagner hatására írt operák sorába. Nem hallgattam bele a Monte Christo gróf úr által belinkelt felvételbe, de feltételezem, hogy nekem ugyanolyan dögunalom lenne, mint e szerencsétlen sorsú szerző legtöbb dala. Pedig próbálkoztam velük megbarátkozni, de 2-3 kivétellel szemben ott áll szemben vagy 400, amely számomra megkülönböztethetetlen szürke massza.

60708   Hangyász • előzmény60706 2018-04-16 13:45:23

Ha van szerző, akivel nem tudok megbarátkozni, az Hugo Wolf. Minden dala egybefolyik, megjegyezhető, "NAGY" témája nincs. Az Olasz daloskönyvre megtelt MüPa a sznobizmus iskolapéldája.

60707   Edmond Dantes • előzmény60706 2018-04-16 11:01:31

YT-ilag segítek: itt bizony meghallgatható! Nem is akárkikkel.Akinek YT-on nem elég jó, lemezen megrendelheti.

60706   parampampoli • előzmény60705 2018-04-16 10:50:17

Én akkor se mennék, nyugodt lehetsz. -:)

60705   Edmond Dantes • előzmény60704 2018-04-16 10:33:42

Ha Kaufmann és/vagy Netrebko énekelne benne, na akkor bezzeg lenne nagy "Gedränge", ahogy itthon mondtuk valamikor. Ahogyan az Olasz daloskönyv sem kellett volna a nagyérdeműnek Kaufmann nélkül. Kaufmann nélkül vagy bárki mással Damrau sem lett volna elég a közönségrohamhoz.

60704   parampampoli • előzmény60702 2018-04-15 23:17:30

És mi az értelme bemutatni Hugo Wolf négyfelvonásos operáját A kormányzót? Egyetlen koncertért egy olyan művet, amely már az ősbemutatón is hatalmasat bukott, azóta se játsszák sehol, és még a Youtube-on se található róla, belőle semmi a világon. A nézők lesznek vagy kétszázan, vagy annyian se, még nincs megnevezve a karmester és több énekes. Embertelen pazarlása pénznek, erőnek, energiának...

60703   nickname • előzmény60700 2018-04-15 17:43:32

Ha rákettintasz az előadás adatlapján oldalt az időpontra, akkor két fontos szerepet ugyan N. N. alakít, de kijön, hogy
 

Simon Boccanegra N.N.

Amelia Grimaldi Rost Andrea

Jacopo Fiesco N.N.

Gabriele Adorno Sergio Escobar

Paolo Albiani Kelemen Zoltán

Pietro Bakonyi Marcell

Az íjászok kapitánya Roska Dániel

Amelia komornája Szepessy Beáta

60702   nickname • előzmény60701 2018-04-15 17:38:48

Minden operára, de egy Nyugat lányára főleg igaz, hogy első rangú szereposztás kiállítása híjján nincs értelme premier előadás csinálni belőle. Ez nem egy könnyű darab és épp emiatt nem is játsszák gyakran - meg nyilván más miatt is. Egy korrekt repertoár előadás színvonalán előadni egy új bemutatót - ennek nem sok értelmét látom, de lehet az előzetes fenntartásaim a szereposztással kapcsolatban majd eloszlanak decemberben, legalább eg részük. 

60701   nickname • előzmény60698 2018-04-15 17:35:53

Írtam ide egy hosszabb bejegyyzést, de kirötöltem - végülis nincs értelme elmélkedni, mit lehetne bemutatni például az általam rajongásig imádott Nyugat lánya helyett, amire lennének is elsőrangú énekeseink. 

60700   oldalsonka 2018-04-15 15:29:58

Milyen szerweposztásban adják a Boccanegrát jövő januárban a MÜPÁ-ban?

60699   Beatrice • előzmény60695 2018-04-15 00:18:42

Prágában is álló ováció volt a V4 gálán, pénteken, az Obecní dům Smetana termében. A pestihez hasonlóan itt is beugró volt a tenor, itt Pavel Černoch helyett Peter Berger énekelt. Nem mondanám első vonalbeli tenornak, de a Herceg áriáját a Ruszalkából szépen énekelte, határozottan jobban, mint a két héttel korábban a teljes operában általam hallott kollégája. A lengyel basszus, Krzysztof Bączyk, akit a pesti gálán is hallottunk, most nem tetszett annyira, mint Pesten. Vagy gyengébb formában volt, vagy az számított, hogy máshol ültem, hátrébb és oldalabbra, egy más akusztikájú teremben, mint a Müpa, mindenesetre a mély hangjai most kevésbé voltak meggyőzőek. Vörös Szilvia gyönyörű hangja nagy vivőerővel és kifejezően szólt. Mély hangjai szép kereken, kellemes melegséggel zengtek. Aki korábban szopránnak nevezte, ennek a gálának a hallatán bizonyára visszavonta volna nézeteit. Nem tudnék választani a Müpában hallott Schöck Atala és a prágai gálán hallott Vörös Szilvia között, mindkettő nagyszerű művész (nem csak szimplán "énekes"), örülök, hogy mindkettőt hallottam, és remélem, még fogom is. Az egyik inkább alt, a másik mezzo, de mindketten remekül interpretálták a gálaműsor rájuk eső részét. 

Gruberova Lauretta-áriája olyan, de olyan tökéletes diminuendóval zárult, amilyet a legtöbb énekes még álmában se tud produkálni.

A pesti gálától eltérően a koncert előtt nem volt beszéd, valamint most csak egyetlen ráadás volt, Gruberova Adélja (a kacagódal), ez után jött a jól megérdemelt álló ováció. 

A műsor részletesen:

Dvořák: Ruszalka - Polonéz

Smetana: A csók - Recitativo és Barče áriája

Smetana: Az eladott menyasszony - Jeník áriája

Moniuszko: A kísértetkastély - Skołuba áriája

Moniuszko: Halka - Mazurka

Kodály: Háry János - Szegény vagyok

Mozart: Idomeneo - Elettra bosszúáriája

Rossini: A sevillai borbély - Rágalomária

Moyzes: Garam menti táncok, op. 43 - IV. tétel

Dvořák: Rusalka - A Herceg áriája

Rachmaninov: Aleko - Aleko cavatinája

Mascagni: Parasztbecsület - Santuzza áriája

Csajkovszkij: Anyegin - Lenszkij áriája

Puccini: Gianni Schicchi - Lauretta áriája

Erkel: Hunyadi László - Palotás

Bizet: Carmen - Seguidilla

Bellini: Az alvajáró - Amina áriája

Vezényelt: Peter Valentovič

Közreműködött a Magyar Állami Operaház zenekara
 

  
Hírek
• Baráth Emőke szerződése a Warnerrel
Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Belvárosi Nagyboldogasszony Főplébánia-templom

"Orgonahangverseny"

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, XXIII. terem

"Házimuzsika a Zeneakadémián"
Kováts Péter tanítványai
DVOŘÁK: 12. (F-dúr) vonósnégyes, Op.96 („Amerikai”)
Szabó Sára, Haraszti Violetta (hegedű), Dauner Kinga (brácsa), Bettermann Rebeka (cselló)
GRIEG: g-moll vonósnégyes, Op.27
Milibák Edit, Somló Judit (hegedű), Veér-Lenthár Lilla (brácsa), Hadobás Gergely (cselló)
SOSZTAKOVICS: 8. (c-moll) vonósnégyes, Op.110
Gál-Tamási Anna, Szilágyi Júlia (hegedű), Hidas János (brácsa), Hagiwara Riku (cselló)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Tóth Ágnes (fuvola)
Granik Anna (zongora), Nagy Dóra (oboa), Katrin Mátyás (klarinét), Südi Bálint (kürt), Losonci Luca (fagott)
A hallgató barátaiból alakult zenekar
Koncertmester: Kapor Andrej
"Tóth Ágnes fuvola diplomakoncertje"
C.P.E. BACH: d-moll fuvolaverseny, Wq 22
GYANYISZOV: Fuvola-zongora szonáta
MILHAUD: La cheminée du roi René (René király kandallója), Op.205
KARG-ELERT: B-dúr fuvola-zongora szonáta, Op.121

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

"Zeneszerzés MA diplomakoncert / zenekari művek"
HÉRINCS DÁNIEL: Fekete tükör
Kováts Miron (cselló)
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Serei Zsolt
HÉJA BENEDEK: MŰ-EMLÉKEK, avagy a zeneköltő szerelme
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Serei Zsolt
BAGAIS ÁDÁM: Alarum
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Dénes-Worowski Marcell
ERDŐS BÉLA: Concerto for Electric Guitar and Orchestra
Tátrai Farkas (elektromos gitár)
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Dénes-Worowski Marcell

19:00 : Budapest
Erkel Színház

EÖTVÖS: Vértelenül; BARTÓK: A kékszakállú herceg vára

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Rohmann Ditta (gordonka)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
vez.: Vashegyi György
ERKEL: Hunyadi László – nyitány
DUBROVAY: Gordonkaverseny
CSÍKY BOLDIZSÁR: Erdélyi rapszódia
KODÁLY: Háry János – szvit
A mai nap
történt:
1918 • A kékszakállú herceg vára bemutatója (Budapest)
1948 • A Koldusopera bemutatója (Cambridge)
született:
1922 • Kórodi András, karmester († 1986)
1960 • Paul McCreesh, karmester