vissza a cimoldalra
2019-03-25
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11326)
A csapos közbeszól (95)

Bartók Béla szellemisége (278)
Bartók Béla (1881-1945) (209)
Erkel Színház (9808)
Balett-, és Táncművészet (5755)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4466)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1618)
Franz Schmidt (3297)
Fiatal művészeink hazai és nemzetközi sikerei (329)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61589)
Pitti Katalin (824)
Melis György (254)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3188)
Ilosfalvy Róbert (837)
Élő közvetítések (7788)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (2936)
musical (186)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Csengery Kristóf fan klub (Szilgyo, 2005-01-10 13:31:13)

   
187   Momo • előzmény186 2018-02-27 16:55:49

Hát igen... ez az öncélúság szerintem is marhaság. (Az ugyanis engem is nagyon zavarna.) Nem minden felvételét szeretem Cziffrának, de, ami tetszik, az szerintem zseniális.
Hát Csengerynek nem ez jött le.

186   musicus2 2018-02-27 16:21:28

Kénytelen vagyok feléleszteni ezt a fórumot. https://fidelio.hu/klasszikus/2018/02/27/a_funkcionalis_virtuoz_esete_cziffra_gyorggyel/

A kritikus Cziffráról így ír:

https://fidelio.hu/klasszikus/2018/02/27/a_funkcionalis_virtuoz_esete_cziffra_gyorggyel
 Az a virtuozitás, amelyet Cziffra György felülmúlhatatlan zongorajátéka képviselt, önmagáért való: elegancia az elegancia kedvéért, bravúr a bravúrért. Hajdani zeneakadémiai tanáraim egyike, Pernye András mondogatta előszeretettel: "tudják, Cziffra A dongót csak egy kicsit játssza gyorsabban, mint a többi zongorista – de oktávban!"

Pernyétől egy ilyen kijelentés a 70-es években megbiocsjtható, mert nem ismerhette Cziffra felvételeit, nem hallhatta élőben zongorázását. Mi viszont ismerjük, hallottuk, élőben és felvételről, ahogy a kritikus is minden bizonnyal. 

Felvételei kaphatók, hozzáférhetők, Couperintől Bartókig, és ezeket öncélúan virtuóznak minősíteni ignorancia, alapos kritikushoz méltatlan  álllítás. Hallgassa meg Schumann Fantasiestücke sorozatának Cziffra-féle elképesztően szuggesztív értelmezését, vagy Brahms Paganini változatait, aminek ez az egyetlen zenei fogantatású interpretációja azok közül, amit ismerek. 

Ma már nem élünk a 90-es években, amikor a kritikus állításai megfellebbezhetetlenek voltak, mert nem lehetett rájuk válaszolni. Most a kritikus kritikát kaphat, mit ez esetben is. Cziffrát több okból nem szerette a szocilista hatalom. El tudott menekülni a karmaik közül (disszidens volt), a kisujja többet ért bármelyiküknél, és mert cigány volt. Igen. Tanúja voltam, hátmögötti aljas mosolyoknak és összesúgásoknak, megjegyzéseknek stb. Tegyük a dohos közhelyeket oda, ahova valók, és értékeljük végre a művészt értéke szerint. 

185   musicus 2007-11-02 15:06:02
Pl. Satie: Vexations? az elég rövid, kb. 22-26 óra...
184   Hangyász 2007-10-29 12:54:49
Arra gondoltam, állítsunk össze egy koncertet e fórum tárgya által ki nem állt zeneművekből. Kétharmad/háromnegyed javaslattal elő is álltam, már csak egy nyitány vagy rövidebb estkezdő mű kellene:
Sibelius: Hegedűverseny
Nielsen: IV. szimfónia (Az elfojthatatlan, CsK szerint inkább az elviselhetetlen)
Lehetőleg ne északi szerzők kompozícióira tessék javaslatokat tenni!
:ODDDDDDDDDDDD
183   Teri néni 2007-02-28 13:33:03
\"Zenekar és karmester közös munkája szempontjából legeredményesebbnek a műsor második részében felhangzott Csajkovszkij-mű, a Diótörő-szvit által elénk tárt eredményt nevezném.\"
182   Kúp Flóris • előzmény181 2007-02-13 18:05:26
mondhatta vóna 1 x űbert
-el\"egybeBecsengery\'m\" Monthág
összetett monda eccerűen
köszönetképp: al-kottentág:-)
181   Bruderlein und Schwesterlein 2007-02-13 08:47:13
A Gurrelieder-recenzióból:

\"A BAJOR RÁDIÓ KÓRUSA és a műsorlap szerint vele itt-most egyesült KÖZÉP-NÉMET RÁDIÓ KÓRUSA telt, dús vokális hangszőttessel tágította a produkció horizontját\"
180   Lolita • előzmény179 2007-02-05 20:24:16
Csatlakozom az előttem szólókhoz.
Masur már dresdai korában is a megkövült érdektelenség volt.
179   daunerni • előzmény177 2007-02-05 18:08:08
Azon a 99-es hangversenyen én is ott voltam, és nehéz lenne cáfolnom Csengery véleményét...
178   tukán • előzmény177 2007-02-05 17:18:20
Állat? - Igaza van!
Kurt Masur igenis unalmas. Inkább Kapelmájszter, mint karmester!
177   Bruderlein und Schwesterlein 2007-02-05 14:52:45
Olvasta valaki a Kritikus Úr Kurt Masur-koncertről szóló beszámolóját a Muzsikában? Nem semmi, kijött belőle az állat!

Részletek:

\"Inkább nyolc, mint hét esztendeje, 1999 márciusában, a Tavaszi Fesztivál vendégművészeként lépett fel legutóbb Budapesten KURT MASUR. Elröpült ez a hét-nyolc év, és közben - lehetek őszinte? - nekem a karnagy úr nem hiányzott\"

\"Értékrombolásnak tartom, hogy a New York-i Filharmonikusok, egy olyan együttes, amely egykor az eleven higany, a mindig izgalmas és eredeti Leonard Bernstein vezetése alatt állt, 1991 és 2002 között (tizenegy éven át!) Masur személyében a frakkba öltözött Érdektelenséget tisztelje főzeneigazgatójaként, s hogy ugyanez legyen ma a Londoni Filharmonikusok önként választott sorsa.\"

\"Nem utasítanám el a hetvenkilenc éves Kurt Masurt, ha a helyén volna: egy hétköznapi (de jó) vidéki német együttes élén. Felháborítóvá akkor válik a dolog, amikor a középszert a világelsők egyikévé stilizálják föl (az ítéletalkotásra képtelen közönség buzgó asszisztenciájával). A Londoni Filharmonikusok élén Masur munkája valóban rombol, mert ha ő vezényli ezt az együttest, a csoda helyett (amire a zenekar hivatott) szimpla konszolidáltság jön elő a hangszerekből.\"
176   Wolfi 2006-07-04 15:55:43
Hova tűnt Csengery? Mostanság nem hallom az Úzún?
175   Wolfi 2006-05-08 18:55:23
Tovább: mit müvel. Bár igyekszik mostan ság fehéret, vagy feketét mondani, de a konkrétumokon kívül mindig \"becsúsznak\" kisebb \"költöieskedések\" és ezzel a régi Csengery köszön vissza. Szóval jobb lett, de még messze nem jó!
174   Wolfi 2006-05-08 18:53:30
Már egy másik fórumon megírtam: Mikor hagyja már abba Csengery a \"kritikáskodást\"???Szörnyü és semmitmindó, a
173   dreboot • előzmény172 2006-03-15 07:16:13
Kicsit irodalmias megfogalmazásban:
Vesd össze \"kaptafakirály sémakritikáját\"
a momus irodalmi szárnyasjószágával\" (pen-angel)!

>A Halál és a Lányka = Cs.K - kontraBaCi
\"Elhull a virág, eliramlik az élet...<
:-)
172   dreboot • előzmény171 2006-03-14 23:44:24
Ki az a \"Csengery\"?
(én csak Baci-t olvasok :-)
171   Wolfi 2006-03-14 23:28:42
Csengery megint kitett magáért!

Talán most nem fűződött semmilyen érdeke ahhoz, hogy kesztyűs kézzel bánjon egy \"színpadi szereplővel\", ezért egyenesebben írt. Jasminka Stancul megkapta a magáét. (Hogy jogosan, vagy jogtalanul, ezt nem tudom megítélni, mindenestre \"pisztoly-táskája\" a szólistáról szóló rész alatt \"nyitva volt\".)

Amit viszont már kevésbé értékelek nagyra, az a Bécsi Szimfonikusokról szóló rész. Ehhez csak egy megjegyzés: Pernye András szerint az nem jó kritika, amiben, ha az ember behelyettesítené a szereplők nevét más szereplőkével, akkor is érvényes maradna...
170   kapa • előzmény169 2005-12-23 15:56:33
Az van. Mindkettő!
169   Bice-bóca • előzmény167 2005-12-23 11:59:24
Ez nem ilyen egyszerű. Lehet személyeskedő, személyes bosszúból fakadó kritikát írni, s bármelyik kritikára rá lehet húzni, hogy ilyen. Csak kellő mértékű gazemberség kell hozzá, meg irányítható hallgatóság, olvasóközönség.
168   Wolfi • előzmény164 2005-12-22 21:00:41
Úgy gondolom, hogy a művészet nincs rangján kezelve azok részéről, akik kezében a hatalom van. Valahogy a médiában sincs ennek a hiánynak visszhangja. Egyszerűen a kultúra (pl KOMOLYzene)anyagi támogatása, vagy annak propagálása a médiában sincs jelen. Ezt a helyzetet nevezem én sárnak(úgy általában). Ez a nagyobb sár. A művész/előadó pedig akkor van sárban, ha mondjuk művészete \"hiányos érzetet\" (filozófiai értelemben) hagy a hallgatóban (ad absurdum: kritikusban). Ez a kisebb sár.
CsK pedig azért árt a KOMOLYzene ügyének, mert 1. kritikája azt az érzetet keltheti az egyszerű hallgatóban, hogy ez a zene ugyanúgy érdektelen (és semmitmondó), mint a kritikája;2. az előadónak semmilyen olyan információval nem szolgál, amivel a művészetét \"magasabb szintre fejlesztheti\". Egyszóval minden szempontból, és a szó legszorosabb értelmében HASZONTALAN, amit csinál.
Lehetőség is éppen emiatt lenne, mert lehetne építő kitikát is kifejteni, de ezt ő (és még sokan mások) elmulasztják.

Üdv:

Wolf
167   kapa • előzmény166 2005-12-22 16:09:16
Személyeskedő, személyes bosszúból fakadó kritikának nevezzük azt, ami minket, szeretteinket stb. bánt.
166   Momo • előzmény165 2005-12-22 15:06:19
Egyetértünk.

A személyeskedő irományok, a Kritikus sértett, rosszkedvű, hasfájós egójáról szólnak, az meg már a panaszkultúra.

Csak azért (jobb esetben) nem fizetnek...
165   Bice-bóca • előzmény150 2005-12-22 14:17:06
Ez a \'vakon vagdalkozik\' típusú írás engem is nagyon idegesít. Szerintem a kritika egyetlen értelem - ha egyáltalán van - az volna, hogy hozzásegítse a hallgatót az előadó koncepciójának megértéséhez. Ehhez viszont INDOKOLNI kéne a leírtakat, akár pozitív, akár negatív jellegű a bírálat.Kár, hogy ez sokszor elmarad.
164   kapa • előzmény163 2005-12-22 09:16:53
Nincs kizárva, hogy sok tekintetben igazad van, de ehhez tisztázni kellene, hogy nálad mit jelentenek az alábbi fogalmak:
\"kritikájuk semmitmondásával nem segítik ki \"a sárból\" a művészetet (annak szekerét...), művet, előadót\"
Milyen sárban vannak ők szerinted pontosan?
\"nagyon is ártanak a művészetnek\"
Miként, minek?
Milyen lehetőséget hagynak ki?
és főleg:
Milyen az IGAZI művészet?

Kérdésem nem kötekedés, valóban érdekel a válaszod!
163   Wolfi • előzmény150 2005-12-21 23:01:07
Persze. Valahogy ki kell fejeznie magát a kritikusnak is, csakhogy nem mindegy, hogy hogyan teszi.

Egyébként úgy gondolom, hogy a CsK féle emberek nagyon sokat ártanak a (zene)művészetnek, mert kritikájuk semmitmondásával nem segítik ki \"a sárból\" a művészetet (annak szekerét...), művet, előadót etc. hanem egyszerűen elmennek mellette. És ezzel szerintem nagyon is ártanak a művészetnek, sőt(!) egy jó(!) lehetőséget hagynak ki. Beszédüket aztán egy laikus is szívesen \"tekeri el\"(rádió esetén) és így egyre kevesebb híve lesz (az igazi) művészetnek.
162   Wolfi • előzmény161 2005-12-21 22:50:59
Rendben, de én még nem válaszoltam rá.
146   kapa • előzmény160 2005-12-19 15:34:38
Ezen már napok óta túl vagyunk!
145   Wolfi • előzmény142 2005-12-19 15:31:58
Kedves zeta!

A j jogos, de ettöl meg a kritika kritika marad.
158   kapa • előzmény158 2005-12-18 10:19:03
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
157   Köcsög • előzmény152 2005-12-17 20:27:46
Nyami,nyami...egyre érdekesebb ez a fórum.......
>>>:-)))
156   Auch ich war einst ein feiner Csárdáskavalier • előzmény155 2005-12-17 20:25:42
Macerá... akarom mondani, moderálja.
155   gorittole • előzmény155 2005-12-17 20:25:24
Moderálok...
154   kapa • előzmény154 2005-12-17 20:22:53
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
153   gorittole • előzmény149 2005-12-17 20:05:27
Én a fülemmel látok is! Sőt, a pálpusztai szagú produkciókat is a fülemmel érzem!
Az orrommal viszont azonnal érzékelem, nőies vagy férfias produkciót hallok-e.
Ha még a nyelvemről is mesélnék.....
152   kapa • előzmény152 2005-12-17 19:47:32
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
151   gorittole • előzmény149 2005-12-17 19:43:24
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
150   kapa 2005-12-17 18:40:17
Nem szégyen, ha valakinek van hallása. Az se, ha nincs. De akkor nem kell olyan nagy arccal cikizni azokat, akiket megvert a sors ezzel:-))
149   Momo • előzmény145 2005-12-17 15:13:08
Amúgy szerintem a szavakon lovagolsz. Valahogy csak ki kell fejeznie az embernek a benyomásait.
Cleo nagyon jól elmagyrázta, hogy is van ez... (gondolom, épp barokk operát hallgatott közben :-)

Inkább akkor van baj a kritikussal, ha hülyeségeket ír, vagy vakon vagdalkozik, mert épp rosszkedvű.
148   Momo • előzmény145 2005-12-17 15:08:27
Hát istenem... szaghallása van... ez egyfajta érzékszervi betegség, mint a szemmel verés... meg a botfül...
147   kapa • előzmény145 2005-12-17 14:45:57
Hallom. Ennyi.
161   cleofide • előzmény145 2005-12-16 16:17:45
Wolfi,

Nagyon érdekelne, hogy TE a hangzás/a alapján hogyan ítéled meg, hogy valami \"izzadság(ad absurdum)szagú(!)\".

Ez szinesztezia, szekezetileg pedig metonimia es nagyon is a helyen van.
Igaz hallatlanul suritett. Egy bekezdes helyett mondjuk \"izzadságszagú futam\"
Vagyis:
\"Az eloado rendkivul nehezkesen, majdhogynem erolkodve oldotta meg a tetelt. Szinte erezni lehetet a zakojat kivero izzadsag szagat.\"
160   Auch ich war einst ein feiner Csárdáskavalier • előzmény145 2005-12-16 15:21:23
És \"férfiasan tökéletes\"?
159   Wolfi • előzmény144 2005-12-16 15:18:54
Kedves kapa!

Nagyon érdekelne, hogy TE a hangzás/a alapján hogyan ítéled meg, hogy valami \"izzadság(ad absurdum)szagú(!)\". Nincs itt valami képzavar esetenként a színen???

Sajnos részben sem értek egyet veled, mert szerintem valami NEM LEHET \"valószínütlenül tökéletes\", legfeljebb mert valami vagy tökéletes, és akkor tökéletes, vagy nem, és akkor tökéletlen. Ès akkor ennyi.
144   kapa • előzmény139 2005-12-07 09:20:15
Részben egyetértek veled, de szeretném megjegyezni, hogy a \"valószínűtlenül tökéletes\" , \"férfias erejű\" zongoraszólam, és a \"fölényesen virtuóz\" kifejezések egy kicsit sem hangzanak hülyén és tökéletesen értelmesek.
Az, hogy egy zongoraszólam férfiasan szól, vagy femininen az nem az előadó nemétől függ. Van olyan pillanat a zenében, amikor azt mondod, ez szinte lehetetlen, hogy ennyire tökéletes legyen az előadás, és az sem mindegy, hogy egy nehéz futam, állás annak ellenére, hogy hibátlan könnyedén vagy izzadságszagúan szólal meg.
143   kapa • előzmény142 2005-12-07 09:15:50
Persze, ha fojtogató volt az előadás...
142   -zéta- • előzmény139 2005-12-06 11:11:30
A mégoly jogos kritika is értelmét veszti kedves Wolfi, ha a \"folytatott\" szót j-vel írod.
141   Szilgyo • előzmény140 2005-12-05 12:59:08
Szombaton a másik szobában ment az UZÚ, és a hanglejtésből, a finom énektechnikából lehetett következtetni, hogy a BFZ kritikát csakis a Mester mondhatja. Áldassék a neve!
140   Caligula • előzmény139 2005-12-05 12:05:08
Látod, én egy ideje direkte nem hallgatom a Mestert, mert ragadnának az ilyen hóbortjai, de most legalább tudom, miről szólt a szombati adás. Köszi! :-D
139   Wolfi 2005-12-04 12:03:45
Kedves mindenki!

Igéretem szerint néhány idézet (kommentárral):

Úzú(dec. 3-4)

1.,...intenzív hangsúly...(még milyen lehet?)
2.,..markánsan drámai...(?!)
3.,Nagyon szakmai: Szerinte pálca nélkül \"humánusabb\" a karmester. (Ja, mert nem ver vele a zenészek kezére!)
4.,Szerinte Fischer Iván keze alatt \"többnyire perfekt\" a Fesztiválzenekar hangzása.(Ez most dícséret vagy feddés a részéről?)
5.,Szerinte a Feszt. zenekar vonósai \"fürgén zakatolnak\".
6.,B. Berezovszkijról:
\"Magányos éjszakai monológ\"-ot fojtatott.
A zongora szólamnak \"férfias ereje\" volt. (Milyen lett volna?)
B.-t \"elegáns visszafogottság\" jellemezte.(?!)
B. \"fölényesen virtuóz\" volt. (Még hogyan lehetett volna virtuóz?)
(Legjobb!): B. játéka \"valószínűtlenül tökéletes\" volt...
138   kapa • előzmény137 2005-11-17 16:36:21
A salakos vonós hangzás miatt?
137   Szilgyo • előzmény134 2005-11-17 08:37:01
Naná, végtére is ezért jött létre a topic!
136   kapa • előzmény135 2005-11-16 17:09:57
Kérdezzük meg Szilgyót is! Ő is nagy rajongója a Mesternek.
135   Caligula • előzmény134 2005-11-16 17:05:12
Igeeeeeeeeeeeeeeeen!
134   Wolfi 2005-11-16 13:30:51
Nagyon erősen fontolgatom, hogy azokat a spec. kifejezéseit amelyeket az uzu műsorában alkalom adtán Csengery \"be szokott-mondjuk így-mondani\" a mikrofonba a nagyközönség elé tárom, végiggondolási, megvitatási, értelmezési céllal.Támogatja valaki az ötletemet?
133   geyersbach • előzmény130 2005-01-20 23:41:38
nem olyan ez, mint a viccben? egér az elefántnak a hídon: hallod, hogy dübörgünk?
132   Hangyász • előzmény121 2005-01-20 19:25:35
CsK nagyapja Szegzárdy-Csengery József, a kiváló francia műfordító és irodalomtörténész volt.
131   Búbánat • előzmény127 2005-01-20 09:46:12
Ennek ellenére, mindig hátulról kezdem a Muzsika olvasását. Olyan mazochista is vagyok...
130   Caligula • előzmény129 2005-01-20 09:40:16
...és milyen jól tette! :-D

Na jó, ez gonosz volt. Felpörgetjük itt az ÚZÚ hallgatottságát meg a Muzsika olvasottságát. Tök fölöslegesen.
129   kapa 2005-01-20 09:17:10
Az az érzésem, hogy, mint a \"Fáy ügy\" esetén sikerült sztárt csinálnunk valakiből... Annyit beszélünk róla, hogy lassan már az is személyes ismerősként üdvözli, aki soha nem olvasta egyetlen írását sem.
128   Caligula • előzmény127 2005-01-20 08:30:35
Valahogy ez nem érv. Se pro se kontra.
127   § • előzmény105 2005-01-20 01:40:39
Valahogy olyan undorító vagy és farizeus.
126   +Glennék • előzmény125 2005-01-19 23:24:15
Hogyís az ánglus ta
All wells that -)))-
Week end
Aki nye gavar aráb
az alla turca,allargandó
valamelyik idevág
Ha nem lennék lelassulva..
tuggya ég vagy Te
lécci magyarázz !!!
S csüngtem ajkán......
125   kapa • előzmény123 2005-01-19 22:15:06
De ez is gyenge. A Bősze és az össze nem stimmel. Érzed a gondodt, vagy magyarázzam el? :-)
124   kapa • előzmény123 2005-01-19 19:07:53
hetek óta ez az első olvasható négy sorod
123   + Glennék • előzmény122 2005-01-19 12:01:03
Sem rokona sem boldog
ősze, de lehet hogy ettől
lesz Caligula Bősze
Keverénk költőket össze
122   Caligula 2005-01-19 08:33:01
Na akkor kaptok egy ismert versikét, hasonló jelleggel:

Már volt vagy ősz szinte
mikor egy őszinte ősz inte
hogy legyek őszinte
mert ő szinte őszinte.

Csak a szerző anonim számomra. Ő szintén.
121   Caligula • előzmény120 2005-01-19 08:31:53
Nem ismeri ő se.
Áááááááá, de rossz!
120   + Glennék • előzmény119 2005-01-19 00:07:57
ismerőse ?
119   Hangyász • előzmény118 2005-01-18 23:00:53
Az utca névadója talán vmelyik őse???
118   kapa • előzmény117 2005-01-18 17:24:37
Most már utcát is elneveztek róla. Így könnyű! :-)
117   Hangyász • előzmény115 2005-01-18 06:27:51
Mindig köríti valamivel a kritikáit; mindenesetre most legalább állást foglalt.
116   + Glennék • előzmény115 2005-01-18 00:41:44
Ez teccik: Szó-széklet
szépen fogalmazva,
úgy vonyós:
milyen is a jó sz...őr
hát ló sz...őr
115   W.A.M. • előzmény111 2005-01-17 00:40:22
Én ezt éppen ellenkezőleg látom: az ÚZÚ-ban újra csak intellektuális semmitmondását \"élvezhettük\".
114   kurkászó • előzmény112 2005-01-16 20:42:31
Naná!Részlet egy Csengery kritikából: (Muzsika 2004. november) \"Egy újságíró (nem az, akire gondolnak) pár nappal a koncert után lefitymálta Carreras hangjának állapotát. A zsurnálfanyalgás csak arra volt jó, hogy jelezze, baj van az illető kompetenciájával...\"
Olvassátok a Momus Carreras criticáját!
És az ominózus közönség vitát ennek fényében. Egyébként, természetesen mindkettejüknek igaza van. Cs. joggal csodálkozik azon, hogy a közönség nem veszi észre mit hall, és vastapsban tör ki, és nem jogososan ostorozza őket ezért, pontosan úgy, ahogy ezt tépé kifogásolja.
113   + Glennék • előzmény112 2005-01-16 18:52:59
Szerintem is.
Bölcs szokás -
ha rákap,szerintem
egész jó kritikákra számírthatunk,ha a
momus ízlés, illetve világkép alakítással,
ki,vagy besegítünk! .-)
112   kapa • előzmény111 2005-01-16 11:04:19
Lehet, hogy olvassa a Momust? :-)
111   Hangyász • előzmény110 2005-01-16 07:03:18
Úgy van, nem Ádámnál-Évánál kezdte és a szokásos értelmiségi blablától is mentes volt a kritikája.
110   kapa 2005-01-15 15:00:21
meghallgattam mai ÚZÚ-s szereplését a szerdai Fesztiválzenekaros koncertről. egész jó volt. És nemis szállt el annyira, mint szokott. pedig kenyéradó gazdája bent ül a BFZ kuratóriumában, tehát nem mindegy mit mond... Szar lehet szájkosárban ugatni:-)
109   + Glennék • előzmény108 2005-01-14 15:05:16
Külsős kritika,az olyan,
egyenesrúgás, durr bele.
mint karate a májgeri.
A muzikalitásban járatos
ugyanezt nevezzük:
csen gery
(húr bele,bennhuur)
108   geyersbach 2005-01-14 13:15:24
javítás:104-re.
107   geyersbach • előzmény106 2005-01-14 13:14:55
Mig megírtam bejött egy új beszólás ez a 101-re vonatkoz.
106   geyersbach 2005-01-14 13:13:31
Az mindenesetre kitűnik belőle, hogy a művelt, de nem zenész átlagpolgár, mint én is tapasztaltam ,teljesen más füllel halhgatja ám azt a bizonyos műsort és kritikáit.
105   Búbánat 2005-01-14 13:12:04
A MUZSIKA-t olvasva, ahogy hátul a hangversenyek részhez érek, mindig elkap az indulat, amikor olvasom Csengery aláírással jegyzett havi fejtágítókat. Ilyenkor - most már szokásommá vált - a bosszankodásomat úgy csitítom, hogy közben refrénszerűen dúdolgatom a \"Csengeri violám\" -at Kálmán Imre örök becsű opuszából. És mit ad isten, mire a cikk végére érek, már teljesen lehiggadtam. Igaz, a dalnak is a végére értem... E módszert ajánlom mindenki szíves figyelmébe, aki Csengeryt olvas.
104   agyament 2005-01-14 12:33:48
Na tessék, már az index is komolyzenekritizál, persze a saját stílusában ;-)
103   Caligula • előzmény102 2005-01-13 13:05:58
OK :-D
102   alberich • előzmény98 2005-01-13 12:58:38
megnyugodtam.
101   Caligula • előzmény99 2005-01-13 12:49:06
Ha vkit támogat az NKA, akkor az NKÖM-t is fel kell tüntetni támogatóként. Ergo ez nem jelenti azt, hogy a NKÖM még adna külön lovettát.
100   Caligula 2005-01-13 12:47:04
100!
99   geyersbach • előzmény98 2005-01-13 12:35:21
Ha rákkattintotok a muzsika.net. -re láthatjátok, hogy a minisztérium is támogatja. Meg csak valami jön az eladásokból is.
98   Caligula • előzmény97 2005-01-13 10:40:36
8 mila csak az NKA!
Egyébként ekkora példányszámnál lehet, hogy kevés a 8 mila, viszont ilyen tartalommal ne is számítsanak nagyobb eladható példányszámra. Nyugi, értek hozzá.
97   alberich • előzmény96 2005-01-13 10:21:11
8 millióból nem lehet rendes lapot (terjedelemnövelés, honoráriumemelés, külföldi tudósítások, színes képek stb.) csinálni, aki az ellenkezőjét mondja, nem ért hozzá.
96   haha • előzmény95 2005-01-12 17:48:33
8 milkából (ez csak az NKA) valóban lehetne valami jobbat is kihozni.
95   kapa • előzmény71 2005-01-12 16:32:28
Pénz, az éppen volna. Nézd meg, hogy a Muzsika mennyi állami pénzből produkálja ezt a \"nyugdíjas zenetanárok\" lapját. A kifejezés a lap egy munkatársától származik. Másrészt szomorú, hogy néhány ember uralja a komolyzenei kritika világát. ÚZÚ/Muzsika
94   geyersbach • előzmény89 2005-01-12 15:20:24
De legalább nem hozták el Zakra. Saját zongoristájukat egyék meg a japánok.
93   Outsider 2005-01-12 14:49:22
Nem megy ez nekem...
...ebbe a topicba...
92   Outsider 2005-01-12 14:48:34
Sőt, ebbe a topicban eddig egyáltalán nem írtam. Most is minek?
91   Outsider • előzmény31 2005-01-12 14:47:31
Ez nem én voltam!
90   kétked • előzmény87 2005-01-12 10:29:05
:-), jó lehet Neked!
89   dilettante • előzmény88 2005-01-12 10:16:20
...hát bizony vállalt, az NFZ japán turnéján Fujiko Hemming volt az egyik szólista.
Bocs.
88   dilettante 2005-01-12 10:14:57
A Debussy+Ravel-lemezen nem a 20 magyar népdal szerepelt volna, azt fel se vették.
Egyébként pedig valaki írta, hogy az NFZ vagy a BFZ nem vállalt volna ilyen zongoristával koncertet - hát bizony vállalt, az NFZ Japánban Fujiko Hemming volt az egyik szólistájuk. Az NFZ is, a BFZ is, de a legjobb külföldi nagyzenekarok is sok mindent kénytelenek elvállalni.
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)

18:00 : Budapest
Bartók Béla Emlékház

Falvay Attila (hegedű), Fülei Balázs (zongora)
BEETHOVEN: A-dúr szonáta hegedűre és zongorára, Op. 47 "Kreutzer szonáta"
BARTÓK: 1. rapszódia hegedűre és zongorára (1928)
DEBUSSY: Szonáta hegedűre és zongorára (1917)
BARTÓK: 2. szonáta hegedűre és zongorára (1922)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

„Tavaszi hangok”
A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem japán és magyar hallgatóinak kamaraestje
MENDELSSOHN: 1. (d-moll) zongoratrió, op. 49 – 1. Molto Allegro ed agitato
Hagiwara Riku (cselló), Dósa Csenge (hegedű), Yamane Yui (zongora)
SÁNDOR LÁSZLÓ: Ha folyóvíz...
Goto Shuntaro (brácsa)
RACHMANINOV: a-moll étude-tableau, op. 39/6
CHOPIN: F-dúr etűd, op. 10/8
Yamane Yui (zongora)
FRANCK: A-dúr hegedű-zongora szonáta – 2. Allegro
Kondorosi Karolina (hegedű), Matsunaga Minami (zongora)
SOSZTAKOVICS: 2. (e-moll) zongoratrió, op. 67 – 2. Allegro con brio
Kono Saki (zongora), Mevsim Engin (hegedű), Blaskovics Bence (cselló)
GODARD: Suite de trois morceaux, op. 116 – 1. Allegretto, 3. Valse
Iwashita Haruka (fuvola), Kawamura Asuka (zongora)
LIGETI: Csellószonáta – 1. Dialogo. Adagio, rubato, cantabile, 2. Capriccio. Presto con slancio
Shimizu Yosuke (cselló)
LISZT: Traszcendens etűdök – 8. Wilde Jagd
BARTÓK: Szonatina, BB 69
Nashimoto Takumi (zongora)
TAKEMITSU: Small sky (chiisana-sora)
NAKADA: Sakura alley (sakura yoko-cho)
TAKATOMI NOBUNAGA: Smile (hoho-emi)
KÁLMÁN IMRE: Csárdáskirálynő – Szilvia belépője
Katoh Hiroko (ének), Yamagami Souhei (zongora)
MENDELSSOHN: 1. (d-moll) zongoratrió, op. 49 – 2. Andante con moto tranquillo, 3. Scherzo. Leggiero e vivace
Szabadi Vilmos (hegedű), Onczay Csaba (cselló), Falvai Sándor (zongora)
Művészeti vezető: Onczay Csaba, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem professzor emeritusa
Felkészítő tanárok: Bársony Péter, Dráfi Kálmán, Fülei Balázs, Kováts Péter, Meláth Andrea, Onczay Csaba, Sebők Erika

19:00 : Budapest
Erkel Színház

ALFANO: Zilah hercege
ELMARAD!

19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Ivanyickaja Irina (zongora), Danyílova Galina (hegedű), Bartos Csaba (gordonka), Király Tibor, Winkler Balázs (trombita), Tóth Balázs (kürt), Király Boldizsár (harsona), Adamik Gábor (tuba)
Az est házigazdája: Tóth Endre zenetörténész
A verseket válogatta és előadja: Formán Bálint színművész
"Tavasz van gyönyörű! - Kamarakoncert József Attila verseivel"
HAYDN: g-moll trió, Hob. XV:1 (1766)
CSAJKOVSZKIJ: Nocturne gordonkára és zongorára
HÄNDEL: Tűzijáték szvit, HWV 351 – Nyitány
PURCELL: Szvit-összeállítás a szerző legismertebb műveiből
CSAJKOVSZKIJ: Az évszakok, op. 37/b, részletek - A. Goedicke átirata zongorástrióra - február (Karnevál), március (Csalogány), április (Hóvirág)
GRIEG: Szvit
GERSHWIN: 3 prelűd

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Louisa Staples (hegedű)
Horti Lilla (szoprán), Schöck Atala (alt), Boncsér Gergely (tenor), Hámori Szabolcs (basszus)
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bartók Béla Énekkara és Egyetemi Koncertzenekara
Hangképző: Juhász Bence
Koncertmester: Dúlfalvy Éva
Vezényel: Kovács László
"Az ELTE Zenei Együtteseinek ünnepi hangversenye"
Kovács László karmester 10 éve az együttes élén
CSAJKOVSZKIJ: D-dúr hegedűverseny, op. 35
ROSSINI: Stabat Mater

19:30 : Budapest
Nádor Terem

EAR Együttes
Gulyás Nagy György (brácsa), Kántor Balázs (gordonka), Klenyán Csaba (klarinét), Faragó Béla (szintetizátor)
Hangmérnök: Horváth István
Művészeti vezető: Sugár Miklós
LÁNG ISTVÁN: Cello sms
DECSÉNYI JÁNOS: Hazatérés
FARAGÓ BÉLA: Négyszólamú invenció
PINTÉR GYULA: Mandala Irregular II.
OLSVAY ENDRE: Hic et nunc
SZIGETI ISTVÁN: Tücsök Úrfi (2008)
SUGÁR MIKLÓS: Disclaryon
19:00 : Eger
Gárdonyi Géza Színház

Operát az Operából! – Belföldi turné
"Puccini Itáliája" operagála

19:00 : Szatmárnémeti
Északi Színház

Operát az Operából! – Turné
PUCCINI: Bohémélet
A mai nap
született:
1699 • Johann Adolph Hasse, zeneszerző († 1783)
1867 • Arturo Toscanini, karmester († 1957)
1881 • Bartók Béla, zeneszerző, népzenekutató († 1945)
1910 • Magda Olivero, énekes († 2014)
elhunyt:
1918 • Claude Debussy, zeneszerző (sz. 1862)