Bejelentkezés Regisztráció

Opernglas, avagy operai távcső...


20129 Edmond Dantes 2018-08-20 10:44:00

Fáy Miklós kritikája az ÉS-ben az idei bayreuth-i Lohengrinről itt.


20128 Edmond Dantes 2018-08-11 09:05:56 [Válasz erre: 20127 Klára 2018-08-11 08:39:30]

Ugy bizony, veletlenul elcsiptem, sajnos nem tudom vegignezni, de Antonenko multkori pesti Otellojat -amirol itt beirtam akkor- amig elek, ugysem felejtem el.


20127 Klára 2018-08-11 08:39:30

Ha valakit érdekel, és van Mezzo TV-je, most kezdődött a 2008-as salzburgi Otello közvetítése. Antonenko, Poplavskaya, Carlos Álvarez, vez. Muti


20126 Klára 2018-08-10 18:14:06 [Válasz erre: 20125 Haandel 2018-08-10 14:13:47]

Még mindig inkább egy ilyen hideg zuhany, mint egy átvitt értelmű, valami modernizált förmedvény melllékhatásaként!

Nem mellékesen, köszönet a sok kiváló tippért az Élő közvetítések fórumban!

 


20125 Haandel 2018-08-10 14:13:47

Die Salzburger (Wasser)Festspiele sind eröffnet


20124 otello 2018-08-07 16:14:16

egy kissé megkésett beszámoló… :)

Donizetti: La Favorite (Gran Teatre del Liceu, 2018. július 14.)

A barcelónai Liceu idén júliusban Donizetti Kegyencnőjének eredeti, francia változatával zárta az évadát. Tekintve, hogy a belcanto operák állnak legközelebb szívemhez, kifejezetten nagy izgalommal léptem be a Házba.

A leginkább talán a Fernand szerepében fellépő Michael Spyres alakítását vártam. A YouTube-on sokat hallgattam felvételeit és összességében nem csalódtam. A belcanto technika a kisujjában, remek díszítésekkel énekli többször nyaktörő magasságokba emelkedő szólamát. Mindehhez átélt (a rendezésről lejjebb) alakítás is társult, így Fernand áriái számomra az est csúcspontjai voltak. Ahhoz azonban, hogy mégse arasson orkánszerű tapsviharban megnyilvánuló sikert, hozzájárult egy, a felvételeiről számomra nem nyilvánvaló probléma (más napok előadásairól írt kritikák is említik, tehát nem egyedi esetnek tűnik): Spyres hangja a csúcshangok közelében veszít fényéből, és jelentősen volumenéből is. Így a legelegánsabb díszítés is veszt értékéből, ami a nézők (szerintem túlzottan) visszafogott reakciójában meg is nyilvánult. Emellett a hang jelenleg nem birtokol különösebben nagy vívóerőt, az együttesekben gyakran eltűnt – így csak a kevésbé dús zenei kíséretű áriákban csilloghatott igazán az énekes. Ezek után meglepőnek találom, hogy a következő évadban Florestánt és Polliónét énekel majd…Remélem, technikája megóvja ezt az értékes hangot.

Az est pálmáját kétségkívül a francia mezzoszoprán, Clémentine Margaine vitte. Végre egy igazi, dúsan zengő mezzoszoprán hang, valós mélységekkel. A napjainkban főleg Carmeneket (a Metben is) éneklő művész esetében különösen kíváncsi voltam, hogyan old meg egy belcanto szerepet - a válasz: remekül! Sőt, esetében a technika jelentős volumennel is társul, amit viszont bölcsen visszafogott a tenorral és baritonnal való kettősökben. Leonore ismert áriája (O mon Fernand…Venez cruels? Qui vous arrete!) méltán kapta az est legnagyobb ovációját. Remélem, lesz még alkalmam hallani élőben az énekesnőt!

Ugyancsak reveláció volt Ante Jerkunica Balthazár szerepében. A basszus mind kiállásával, mind zengő hangjával uralta a színpadot és emelte Balthazár mellékes szerepét a főszerepekkel egy szintre.

A szereposztás egyetlen baklövése Markus Werba felléptetése volt Alphonse szerepében. Lehet erős kijelentés, de szerintem az énekes nem bariton, inkább "baritenor". Hangja nélkülözi az elvárható mélységet, vívóerő híján pedig cabalettájának javát teljesen elnyomta az amúgy nem hangosan muzsikáló zenekar és Gaspar (Roger Padullés) is leénekelte. Meglepődve olvastam, hogy a bécsi és berlini Staatsoperben a Don Giovanni címszerepében lép fel – Erwin Schrott sokunk által hallott interpretációjával ezt a hangot nem lehet egy lapon említeni. Nekem ő Papageno-hang. (Más napokról szóló kritikák is említik hiányosságait, így nem hiszem, hogy pillanatnyi indiszpozícióról lett volna szó.)

Az előadás Derek Gimpel korábbi rendezésének felújítása volt – bár inkább félig szcenírozottnak kellene hívni. A díszlet egy színpad közepén álló hatalmas szikla volt, amely körül például Alphonse palotáját mindössze egy szék jelezte. A jelmezek sem győztek meg, viszont gratuláció jár az énekeseknek, akik a láthatóan hiányos színészvezetéssel is kihozták figuráikból, amit lehet.  Az előadást Patrick Summers vezényelte – jó érzékkel, a Fernand kolostorból való indulása és Leonore-hoz érkezése közti táncbetét interpretációja különösen tetszett. Érdekesség, hogy az összes eredeti táncbetétet előadták – viszont leengedett függöny előtt, táncosok nélkül…

Összességében nagy élmény volt ez az előadás – az egyébként kiváló zenei megvalósítás még egy gyengébb Alphonse-t is elbírt.

Végezetül álljon itt két részlet coloraturafannak hála:
Leonore áriája (Clémentine Margaine)

Részlet és Fernand áriája a 4. felvonásból (Michael Spyres, Ante Jerkunica)


20123 nickname 2018-08-03 20:35:04 [Válasz erre: 20121 telramund 2018-08-03 14:47:06]

Igen jó énekes, jó színész is, csak nekem kicsit súlyosabb bariton jobban tetszene a szerepben. Ezt leszámíva jó hanganyaga van és végig nézve az előadást végig jól is énekel. Lehet élőben jobban tetszene. Wotanként élőben hallottam, akkor is úgy éreztem, hogy nagyon tenorális a hangja, de alakítása egésze színvonalas volt.  


20122 Klára 2018-08-03 15:10:49 [Válasz erre: 20121 telramund 2018-08-03 14:47:06]

Képzelje el, mennyire unalmas lenne a fórum, ha mindig mindenkinek azonos lenne a véleménye!


20121 telramund 2018-08-03 14:47:06 [Válasz erre: 20119 Edmond Dantes 2018-08-03 14:19:47]

Igen Konieczny szerintem is nagyon jó énekes.Nekem Wotanként is nagyon tetszett és ebben az előadásban sem volt semmi bajom vele.Persze ezzel nem mindenki fog egyetérteni,de ettől még ez a véleményem!:)


20120 Edmond Dantes 2018-08-03 14:22:07 [Válasz erre: 20114 nickname 2018-08-02 13:36:11]

Waltraud Meiernek nem tetszik a hangulat...talán túl sokáig maradt (tartották) távol Bayreuth-tól.


20119 Edmond Dantes 2018-08-03 14:19:47 [Válasz erre: 20116 nickname 2018-08-03 09:09:43]

Márpedig Konieczny igazán jó énekes, pl. Parsifalban többször hallottam. Talán nem elég gonosz a hangja és/vagy az egyénisége a szerephez. Érdekelne a mi Telramundunk véleménye is :-)


20118 Edmond Dantes 2018-08-03 14:15:44 [Válasz erre: 20117 Klára 2018-08-03 10:48:29]

Ezt a mondást -puskás kiadásban- Csehovnak tulajdonítják. Nagy Agatha-fogyasztó vagyok, de tőle nem hallottam.


20117 Klára 2018-08-03 10:48:29 [Válasz erre: 20116 nickname 2018-08-03 09:09:43]

Ez a kérdés bennem is felmerült, de sajnos a darab végéig sem derült ki! Agatha Christie írta valahol, hogy ha egy színdarabban az első felvonásban megjelenik egy revolver, annak valamikor el kell sülnie! Sajnos, a mai önegvalósító rendezők sokszor a saját koncepciójukat (ha van egyéltalán) sem tudják tisztességesen végigvinni!

 


20116 nickname 2018-08-03 09:09:43 [Válasz erre: 20115 Klára 2018-08-02 17:30:43]

Hm, hát mintha Telramundot egy igazi magasságok nélküli tenor énekelné, aki színészileg egyébkén jó, csak hát a hangja nem feltétlenül predestinálja erre a szerepre. De még csak az elejét néztem meg. Ezek a légyszárnyak a szereplőkön. Most akkor Henrik király és udvara rovarok? Vagy rovar kezdemények?


20115 Klára 2018-08-02 17:30:43 [Válasz erre: 20114 nickname 2018-08-02 13:36:11]

Csak erős idegzetűeknek:

a 3sat internetes oldalán egylőre még megtekinthető - azt nem mondom, hogy élvezhető,  ezt ki-ki döntse el önmaga! És nem csak azért, mert a kék tinta kiömlött és szétfolyt az asztalon - bocs színpadon.

http://www.3sat.de/mediathek/?mode=play&obj=74881 


20114 nickname 2018-08-02 13:36:11

Úgy látszik a németek se tapsolnak mindennek - pedig azt hittem Bayreuthban már megszokták a rendezéseket is, de akkor a Wagner dédunoka saját terepen se feltétlen arat sikert rendezéseivel.

Domingo se tetszett nekik annyira, a Hollandi se kapott vastapsot és van aki szerint eltűnt a régi fesztiválok hangulata. 


20113 Edmond Dantes 2018-08-01 15:45:46

Egy komoly tartalmi hiba biztosan van a kérdéses HVG-cikkben: 1943 és 1944 is megtartották a fesztivált Salzburgban, éspedig a körülményekhez és a fel-nem-lép(het)ő művészek hiányához képest nem is akárkikkel.


20112 Edmond Dantes 2018-08-01 14:46:22 [Válasz erre: 20110 joska141 2018-08-01 13:53:29]

Nem érzek a cikkben semmilyen elhatárolódást. Nincs is mitől. És "magyar szempontból" sincs hiányérzetem. Ebbe az írásba ennyi fért bele.

Szintén átmegy a Solti Györgyre tett utalás is. A cikk nem részletezi, hogy kik voltak "a holokausztot túlélő zsidó művészek" és hol, hogyan élték túl, akik aztán visszatértek. Mellesleg ha jól tudom, Sir Georg sokáig Magyarországra nem akart visszatérni...aztán visszatért.


20111 Klára 2018-08-01 14:21:46 [Válasz erre: 20110 joska141 2018-08-01 13:53:29]

Solti György túlélte a holokausztot  - ez tény! Az, hogy a szörnyűségekből személyesen mit élt át, egy doiog. Hogy mit érzett, az egy másik!
Sem emberi nagyságát, sem művészetét nem csökkenti a tény, hogy a zsidóüldözés poklát személyesen nem járta meg. Nehogy már ezt bűnéül rójuk fel! Lassan megérjük, hogy mindenki bűnösnek kiáltatik ki, aki nem járt me minimum egy koncentrációs tábort?


20110 joska141 2018-08-01 13:53:29 [Válasz erre: 20109 Edmond Dantes 2018-08-01 13:14:29]

Érdekes, hogy a HVG mintegy elhatárolódik az általa közölt, Salzburgi Ünnepi Játékok cikktől. Pedig az osztrák idegenforgalmi iroda által összeállított írást nem ártott volna magyar szempontból egy kicsit átnézni, aktualizálni.

Csak két példa: az osztrákok lelkiismeretesen megemlítik az Akárki előadás főszereplőjeként Tobias Morettit (Rex felügyelő első gazdája), de a szintén említett Salome produkció szereplőiről nem írnak, pedig ott Jochanaan a magyar Bretz Gábor.

Másik: meglehetősen eufemisztikus megfogalmazás Solti Györgyöt „holokausztot túlélő zsidó művész”-nek aposztrofálni. Solti György, mint emlékirataiban olvasható, azokat a vészterhes éveket Svájcban töltötte, a Holokausztnak még árnyéka sem vetődött személy szerint rá. Nem nélkülözött, nem bujkált, még a Tonhalle zenekarát is vezényelhette. Ez természetesen mit sem von le emberi és művészi nagyságából.


20109 Edmond Dantes 2018-08-01 13:14:29

Érdekességek a Salzburgi Ünnepi Játékokról itt.


20108 Edmond Dantes 2018-07-25 22:20:47

Megmentette a londoni Királyi Operaház Bohéméletének minapi előadását Charles Castronovo - a nézőtérről ugrott be énekelni, miközben az aznapra kiírt tenor, Atalla Ayan (hang nélkül) a színpadon játszott- részletek itt.  Mimi szerepét Castronovo felesége, Jekatyerina Szjurina  énekelte.


20107 Búbánat 2018-07-05 23:23:37

José Carreras a turnézástól elbúcsúzott, a színpadtól szerencsére nem. Egyéni koncerteket még vállal, és idén Budapestre is ellátogat: decemberben a Papp László Budapest Sportarénában koncertezik.

2018. december 19-én 19:30-tól a Papp László Budapest Sportarénában lép fel.  

A katalán tenor egy exkluzív gálakoncerttel kedveskedik a magyar rajongóknak, amin fellép mellette Polina Pasztircsák szopránénekesnő is.

A zenei kíséretről a szimfonikus zenekar gondoskodik János Ács vezénylésével, aki sokszor volt a három tenor karnagya.

ORIGO2018.07.05. 11:50


20106 Klára 2018-07-04 18:51:22 [Válasz erre: 20105 Haandel 2018-07-04 17:25:43]

Róla legalább tudjuk, hogy képes elénekelni Lohengrint! (és tényleg megbízható, kiváló énekes) Mindenesetre a szereposztás, illetve  felléptetni kívánt  énekesek kiválasztása ott sem kevésbé rejtélyes mint mifelénk!


20105 Haandel 2018-07-04 17:25:43 [Válasz erre: 20100 Haandel 2018-06-30 18:03:58]

Piotr Beczala rettet “Lohengrin”


20104 Haandel 2018-07-01 16:47:02

Souverän im Repertoire und bei Premieren
7 Tage Ö1 - Hangtár (01.07.2018)

Dirigent der Wiener Staatsoper: Marco Armiliato.

Ausschnitte aus Werken von Umberto Giordano, Camille Saint-Saens, Vincenzo Bellini, Giacomo Puccini, Giuseppe Verdi, u.a. - in Live-Aufnahmen aus dem Wiener Opernhaus am Ring.


20103 Klára 2018-06-30 20:29:26 [Válasz erre: 20100 Haandel 2018-06-30 18:03:58]

Mikor ennek a "pompás" ötletnek híre ment, én már akkor azt kérdeztem, miért? A jelenlegi Wagner-eknek sem Kaufmann, sem Klaus Florian Vogt nem jó? Egyébként aki komolyan vette, hogy Alagna Lohengrint fog énekelni, az naivabb a maszületett báránynál! És nem azért, met történetesen németül kell énekelni!


20102 Heiner Lajos 2018-06-30 20:26:42 [Válasz erre: 20100 Haandel 2018-06-30 18:03:58]

Na ja, die schwere Vorbereitungen für Tristan...


20101 -zéta- 2018-06-30 18:09:52 [Válasz erre: 20100 Haandel 2018-06-30 18:03:58]

Próbálom valahogy túlélni...


20100 Haandel 2018-06-30 18:03:58

Lohengrin Alagna springt ab


20099 parampampoli 2018-06-20 23:45:39 [Válasz erre: 20098 Edmond Dantes 2018-06-20 22:14:12]

Értelmes kompromisszumként elfogadom. -:)))


20098 Edmond Dantes 2018-06-20 22:14:12 [Válasz erre: 20097 parampampoli 2018-06-20 19:17:56]

Ó, dehogynem tetszett akkor (1971? 1972?), hiszen még huszonéves volt, én pedig tinédzser. Csakhogy más egy huszonéves Manon és egy 59 (vagy 49) éves Manon...aki közben Turandot, Izolda, Brünnhilde(k), Elektra, Salome, Császárné stb. volt-lett. És közben ő sem fiatalodott. (Én viszont igen!) És ha valaki nem mond rá rosszat, csakis jót, hát az én vagyok. Mármint a művészi teljesítményére. A XX. szd. legnagyobb, de legalábbis legnagyobb karriert befutott magyar énekesnője. És ekkora karrier mögött teljesítmény van, hatalmas. De nem a Manonja vitte a csúcsra és tartotta ott fent.

Remélem, ezzel így ki lehet egyezni.


20097 parampampoli 2018-06-20 19:17:56 [Válasz erre: 20096 Edmond Dantes 2018-06-20 17:51:58]

Nem hiszem, hogy Marton bármit életében csinált volna, amit nem gondolt komolyan. Rosszat lehet rá mondani mindenfélét, de ezt biztos nem. (Te egyébként nyugodtan folytathatod a gondolatmenetedet, a tények nem szoktak zavarni. Neked nem tetszett Marton Manonja, ez rendben van. A világnak ettől függetlenül lehetett más a véleménye.)


20096 Edmond Dantes 2018-06-20 17:51:58 [Válasz erre: 20095 parampampoli 2018-06-20 16:31:01]

Alig hiszem, de elég rosszul tette, ha nem távolodott el Manontól idővel és időben. (Vagy nagy zsét kaphatott.) Nem az ő szerepköre, talán sosem volt az, ezen nem is érdemes vitázni. Az az "utoljára" egy nosztalgia előadás volt 2003-ban, én is látom az életrajzában. Vajon mikor énekelte utolsó előtt?Ugye nem gondolod komolyan, hogy az 59 éves Marton Éva komolyan gondolta azt az előadást? Lehet, hogy komolyan csinálta+komoly pénzért, de az nem ugyanaz.

"In 30 August she sang Puccini’s Manon Lescaut in a nostalgy gala performance in Frankfurt Opera at the instance of the theater with a great success."


20095 parampampoli 2018-06-20 16:31:01 [Válasz erre: 20092 Edmond Dantes 2018-06-20 09:55:43]

Ha a Manont érted Martontól távol álló szerepkörön, akkor nagyot tévedsz, mert nem távolodott el tőle, utána még sokszor énekelte külföldön, többek közt Hamburgban, Madridban, ez utóbbiból videófelvétel is készült. Utoljára 59 éves korában énekelte Frankfurtban.


20094 telramund 2018-06-20 15:42:19

Az "üldözött "Marton Éva már 1969-ben beállt a szerepbe (Manon Lescaut) a többi kb 9  főszerep mellett,amit itthon 3 év alatt énekelt el.


20093 Edmond Dantes 2018-06-20 09:58:55 [Válasz erre: 20089 telramund 2018-06-19 09:18:46]

Érdekelne a beírása, netán a feltett kérdése (akár privátban), nem emlékszem rá.


20092 Edmond Dantes 2018-06-20 09:55:43 [Válasz erre: 20091 Klára 2018-06-20 08:40:48]

Első Manonomat -remélem jól emlékszem- merőben szokatlan, hogy ne mondjam, szinte elképzelhetetlen párossal láttam: Marton Éva & Réti József. Annyira nem illettek össze alkatilag (és talán hangilag sem), hogy az már szinte fájt. Persze utólag örülök neki, hogy ez így "megvolt" nekem, Réti József hamarosan örökre elment és Marton Éva is...külföldre és a neki nem való szerep(kör)től is elég messzire.


20091 Klára 2018-06-20 08:40:48 [Válasz erre: 20083 Edmond Dantes 2018-06-18 17:51:28]

Én láttam a Házy - Ilosfalvy Manont, valóban életreszóló élmény volt. Ifjabbaknak - hogy fogalmuk legyen - javasolnám a Harteros - Kaufmann párost, bár tudom, hogy ezért páran köpködni fognak. Vagy Alagnát a jelenlegi feleségével.

Egyébként lehet, hogy vájtfülű kritikusoknak valaki, valami nem tetszik, de ha a közönség tódul az előadásra, az azért csak jelent valamit!

Kedves Parampampoli, vannak helyzetek, amikor igenis a többség dönt, még akkor is, ha ez a döntés egyeseknek nem tetszik! Bocsi, de az élet erről szól.


20090 otello 2018-06-19 20:45:08 [Válasz erre: 20076 otello 2018-06-17 11:17:15]

Közben - mivel az előadást aznap Katalónia sok pontján szabadtéren közvetítették -  elérhetővé vált a teljes előadás profi felvétele, amit a katalán tévé adott le. 

Link (az opera körübelül a 9. percben kezdődik): http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/programa/manon-lescaut/video/5772266/

Jó szórakozást! :)


20089 telramund 2018-06-19 09:18:46

Én töröltem a beírást,mert felesleges volt a feltett kérdésem.


20088 Edmond Dantes 2018-06-19 08:56:19 [Válasz erre: 20085 parampampoli 2018-06-18 18:22:37]

No, legalább megnevezted kedvenc tenoristádat, derék dolog ;-)

Megnyugtatlak, őrá is érvényes a régi mondás: a fiatalság nevű betegségből ő is kigyógyul. Sőt, már most is "lábadozik" belőle és remélhetőleg fokozatosan le is cseréli szerepkörét (már elkezdte), már csak kora miatt is, a hangja (és kis pocakja) zsírosodásáról nem szólva.


20087 Edmond Dantes 2018-06-19 08:48:52 [Válasz erre: 20084 parampampoli 2018-06-18 18:21:01]

Tökéletesen megértettelek. "Engem nem érdekel a színpadon, hogy ki hogy néz ki." A korszellem meg nem így van ezzel, pont. (1-1 kivétel a szabályt erősíti.) A többség véleménye hol mérce, hol meg nem mérce, ez van. A kövér, öreg Des Grieux-t sem fütyülték ki, tehát e tekintetben meg lehetsz elégedve a "többséggel".

Érdekes módon pl. Domingőt itt mantraszerűen ekézik a kora miatt...én is írtam már olyasmit, hogy "búcsúzni csak magyon szépen szabad". Pedig Domingo idős(ebb) és/vagy apaszerepeket énekel és nem mondjuk Don Giovannit vagy Escamillót. Szexi, fiatal szerepeket nem éneklünk: sem bariton sem tenor fachban 60 (év) és 90-100 (kg) fölött.


20086 telramund 2018-06-18 19:28:58

Azért az jó,ha a "nép=közönség" többségében jól dönt!!!!


20085 parampampoli 2018-06-18 18:22:37 [Válasz erre: 20083 Edmond Dantes 2018-06-18 17:51:28]

Ja, és a kémia... jó, ha van, de hang nélkül mit sem ér. Nekem magyarázhatták kémiai alapon a londoni meg a müncheni Manont, a Scala Chneier-t. Nézzék hallgassák nyugodtan, nélkülem.


20084 parampampoli 2018-06-18 18:21:01 [Válasz erre: 20083 Edmond Dantes 2018-06-18 17:51:28]

Ne haragudj, de ostobaságokat beszélsz, vagy egyszerűen engem nem értesz meg. Engem nem érdekel a színpadon, hogy ki hogy néz ki. Mert akkor Caballét 1980 után nem viseltem volna el semmiben. Rajongtam Botháért, pedig nem volt sovány. És ugyanúgy rajongtam Bonisolliért, pedig egy mediterrán macho díszpéldány volt. És?? Egyiknél sem szempont a külső -- nekem. Másnak igen, de az őrá tartozik. Akit nem kedvelek, azt azért nem, mert nem tetszik a hangja, az éneke, a reklámozása, az érdemtelen felturbózása ud so weiter. A közönség többsége pedig nem érdekel. Mikor a többség véleménye a mérce, elég nagy bajok szoktak kialakulni, minden téren. Neked magyarázzam?


20083 Edmond Dantes 2018-06-18 17:51:28 [Válasz erre: 20082 parampampoli 2018-06-17 15:39:53]

Nem vagy következetes...vagy ha az vagy, akkor fordítva ül rajtad a ló ;-)

X tenoristát talán azért nem/sem kedveled túlzottan, mert jól néz ki. Y tenorista elhízott és öreg adott szerep(ek)hez, ami(k)hez minimum illik -ma már inkább elvárt- fiatal(os)nak és jó kinézetűnek lenni (pl. Des Grieux)...az ő esetében azt mondod, hogy tőled nyugodtan énekelheti. A közönség többsége szerintem más véleményen van és a Liceu-beli Manon talán vagy inkább valószínűleg nem (csak) a rendező miatt aratott a lentebb közölt beszámoló szerint mérsékelt(ebb) sikert. Mint t.k. írta, nem működött a kémia. Márpedig a Manonban működnie kell. Akik látták a pesti előadást a Házy-Ilosfalvy párossal (én már nem, de mondták), tudják, mit jelent ez.


20082 parampampoli 2018-06-17 15:39:53 [Válasz erre: 20081 Edmond Dantes 2018-06-17 15:34:15]

Ugyanazt írom, csak más a következtetésünk. Te azt írod, hogy ne énekeljék, én meg azt, hogy tőlem nyugodtan. A problémát mindketten érzékeltük.


20081 Edmond Dantes 2018-06-17 15:34:15 [Válasz erre: 20080 parampampoli 2018-06-17 14:51:44]

Ha figyelmesen elolvasod sajat beirasodat, rajossz, hogy csaknem u.azt irtad mint Dantes, akivel "maris nem ertesz egyet" csak te elegansabban "physique du role"-nek becezed azt, amit hianyolsz a tenornal. Nem allitottam, hogy elhizott hatvanas tenorok mar semmit ne enekeljenek ha van hangjuk (Canio, Otello..), hanem azt, hogy szexi ifju hosszerelmes(eke)t ne enekeljenek. Marpedig Des Grieux (is) az utobbi kategoria...kemiailag is.


20080 parampampoli 2018-06-17 14:51:44 [Válasz erre: 20076 otello 2018-06-17 11:17:15]

Köszönöm, Otello, hogy írtál ismét az élményedről. Mert azt hiszem, hogy minden fenntartásod ellenére neked élmény volt összességében. A két részlet alapján azt gondolom, hogy ez olyan lehetett volna pl. nekem és korosztályomnak, mint egy időutazás abba a korba vissza, amikor még nem számított semmi, se a kilók, se az évek, hogy valaki énekelhet-e egy szerepet, vagy sem. Dantessel máris nem értünk egyet, mert neki nem OK, aki nekem igen - ha így énekel. Az mindkét részletből hallatszik, hogy Monastyrksa és Kunde is abszolút birtokában van az eszközöknek, amellyel szólamaikat elő tudják adni, azonban mindkettőből látszik, hogy hiányzik az, amit idegen szóval "physique du role"-nak neveznek. Azaz már nincs meg egyikükben sem az a külső adottság, amellyel szerepeiket hitelessé tehetik. Van ellenben hangjuk, de annyi, hogy még értékesíthetnének is belőle. Lehet, hogy ezt az előadást jobb csak hallgatni, mint nézni? Valószínűleg. De én még nézni is inkább velük nézném, mint olyanokkal, akik a hangjukból vásárolni szeretnének. Jobban szeretem az eladókat, mint a vevőket. -:)






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.