Bejelentkezés Regisztráció

Opernglas, avagy operai távcső...


18570 Búbánat 2015-05-20 14:15:14 [Válasz erre: 18569 parampampoli 2015-05-20 09:32:59]
Nem is ez a lényeg; van, aki csak a világhíresség neve után (vagy korábbi, személyes élményei után) kíváncsi még most is énekére, alakításaira; nem fogja zavarni az sem ha a hang már nem makulátlanul szólal meg.

18569 parampampoli 2015-05-20 09:32:59 [Válasz erre: 18568 lujza 2015-05-20 01:34:50]
Nagy szám sose volt.

18568 lujza 2015-05-20 01:34:50 [Válasz erre: 18567 Búbánat 2015-05-19 22:45:49]
Sajnos már a Müpa-beli koncertjén is hallatszott, hogy megkopott a hangja.

18567 Búbánat 2015-05-19 22:45:49 [Válasz erre: 18566 Búbánat 2015-05-19 22:44:23]
Fertőrákos - Barlangszínház

18566 Búbánat 2015-05-19 22:44:23
Júniusban Ramón Vargas, a mexikói születésű sztártenor a Győri Filharmonikus Zenekarral ad gálakoncertet! 2015. június 20. szombat 20:30 - Barlangszínház - Ramón Vargas koncert Műsoron Mozart, Rossini, Verdi, Donizetti, Massenet operarészletek, valamint népszerű olasz és spanyol dalok. Közreműködik a Győri Filharmonikus Zenekar Vezényel: Srboljub Dinic Ramón Vargas mexikói születésű énekes napjaink vezető tenoristái közé tartozik. Nemzetközi karrierje a milánói Enrico Caruso Énekversenyen aratott 1986-os győzelmét követően indult el. Ma már a világ valamennyi jelentős operaszínpadának szívesen látott vendége. Jegyár: 9.000 Ft / 7.500 Ft

18565 parampampoli 2015-05-18 23:08:04 [Válasz erre: 18560 telramund 2015-05-17 00:03:51]
Megnéztem a bécsi Nabuccót. Azt hiszem, hogy Lucicon már semmi pihenés nem segítene. Ez a hang kész: fénytelen, csúnya, ráadásul olyan hamis időnként, hogy rossz hallgatni. Az is egy marha, aki ezt még szerződteti nagy házakba. Guleghina ellenben döbbenetes: a 2001-es premier óta az összes bécsi szériájából láttam pár előadást, volt, hogy kizarándokoltam az összesre. Idén nem tudtam menni, az igazat megvallva Domingo miatt olyan fene nagy kedvem se volt hozzá, de most már sajnálom, mert biztos vagyok benne, hogy Guleghina élőben most is lehengerlő élmény lehetett. Mondhatnám, jobb, mint valaha, ha nem imádtam volna mindig. De most talán még perfektebb, a magas hangok nem alacsonyak, és szól minden fekvésben, csodálatos pianókkal. Michele Pertusi Don Pasquale után öltötte magára Zakariás jelmezét -- hát, érdekes váltás az biztos. Hibátlan stílusismerettel énekelt, ami nekem a sok, ezen a téren nem nagyon jeleskedő szláv fachtársa után élményt jelentett, de a felvétel alapján valószínűsíthető, hogy a hangerőt illetően lehettek problémái.

18564 parampampoli 2015-05-18 18:23:09 [Válasz erre: 18560 telramund 2015-05-17 00:03:51]
Ma este Domingo énekli az utolsó bécsi Nabucco-előadást!

18563 telramund 2015-05-17 09:07:14 [Válasz erre: 18562 Cilike 2015-05-17 08:52:35]
De bizony nem megfújja, hanem tartja.És nem alacsony,nem halálfélemszagú,hanem gyönyörű és hatalmas az erőlködés és lebegés legkisebb jele nélkül!Valószínű valaki figyelmeztette és tudott változtatni a technikáján,mert azért utoljára ,amikor hallottam kissé alacsonyak tűnt egy két magassága.

18562 Cilike 2015-05-17 08:52:35 [Válasz erre: 18560 telramund 2015-05-17 00:03:51]
Nem mondod, hogy még mindig megfújja az első finálé magas d-jét?

18561 parampampoli 2015-05-17 07:21:38 [Válasz erre: 18560 telramund 2015-05-17 00:03:51]
Guleghina mélysége tulajdonképpen sose volt olyan "acélos", mint egy drámai szoprántól az szokásos, ezért mondják a finnyásabb olaszok, hogy nem is drámai szoprán. A közép- és magas regiszterét biztos nem hallják. Vagy nem akarják. Van ilyen: szelektív hallás, úgy hívják. Alig várom, hogy lássam ezt a felvételt, és igen: Guleghinát kéne meghívni Pestre, nem Florezt vagyonokért, a sok sznobnak. Nem keres a színház szereposztási tanácsadót? Szívesen adok, adunk jó pénzért. Én akár ingyen is. -:)

18560 telramund 2015-05-17 00:03:51
Verdi Nabucco.Wiener Staatsoper 2015 05 14. A címszerepet a veterán tenor Placido Domingo énekelte volna,de-számomra legalább is jó hírként-lemondta az előadást.Valószínű a sznob bécsi közönség nagyon csalódott lehetett,mert ilyen hideg fogadtatását előadásnak még nem láttam azon a tájon.Előadás közben egy bravó el nem hangzott ,még a híres kórus után sem.Pedig a szereposztás nem volt rossz legalább is nem tűnt annak. Előadás végén az egyes szereplőket finoman megbravózták és három meghajlás után a közönség elvonult. Domingo helyett Zeljko Lucic ugrott be tudtommal eddig valamennyi előadásba.Sajnos bármennyire is sokat énekelte ezt a szerepet-,valaha nagyon jól -,mára csak romjaiban van mindez.A felső quartja teljesen matt,” fa” hang.Egy két szép pianó még előfordult, de egészében nem sokkal lehetett volna rosszabb a Maestro (P.D).Figura meg lapos.semmi játék csak ,ami kötelező végtére színpadon vagyunk.De ugyanezzel az arckifejezéssel énekelte Gerardot is az Andre Chenierben.Hát senkit nem hozott lázba.Jót tett volna,ha a beugrások helyett kicsit pihenne,mert a túlfáradás jelei mind fizikálisan,mind a vocet illetően ott vannak! Zakariast Michele Pertusi énekelte.Na Ő aztán nem súlyos olasz basszus,amit a szerep megkíván.Sokszor nem is lehetett hallani.Kultúrált,amit csinált,de ide más kellene! Számomra természetesen nagy kedvencem Maria Guleghina volt a fontos,mint Abigail! Ő sem most kezdte,sem a pályát ,sem a szerepet.Abigail a legjobb szerepe volt és,amint a későbbiekben kiderült az is maradt.Természetesen olyan nagy sikere nem volt,mert Bécsben már elszoktak attól,hogy valakinek nagy hangja van. Belépésénél és a tercettben elég sok mély hangot kell produkálni,amivel régebben nem volt semmi probléma.Most azonban adós maradt a valamikori „tökös” mélységekkel.Na gondoltam az ilyen finoman odatett mély hangok után mi lesz a magasságokkal?Nos ,amit produkált ezen a téren fantasztikus.Minden magas hangot megénekelt,még azt is ,amit csak Ő szokott régebben.Fantasztikus erővel szólt a gyönyörű hangja és ,amit pianókban csinált változatlanul utánozhatatlan.Ragyogóan néz ki,kitűnően játszik-persze ez nem újdonság.Az,hogy a mély regiszter erőtlenebb lett valószínű koncepció az énektechnikájában,mert inkább választotta a biztos magasságokat.Nagyon jól tette.Abigail halála,mint mindig most is felejthetetlen volt! A karmester a nagy rutinú Jesús López Cobos volt.Jó tempókkal,kézben tartotta az előadást! A rendezésből szinte semmi sem maradt.Megvolt a diszlet és mindenki csinálta,amit tudott. Így nem is volt olyan zavaró a rendezés,mint anno!Kórus, zenekar ott voltak. Bécsben is csak vízzel főznek!Guleghinát pedig nem ártana meghívni Budapestre,mert még mindig varázslatos!

18559 Búbánat 2015-05-16 14:02:25
[url] http://mno.hu/grund/az-usa-volt-alelnoke-bevonul-az-operairodalomba-1286352; Az USA volt alelnöke bevonul az operairodalomba [/url] MNO.hu, 2015. május 15., péntek 08:54 Ökológiai operát mutat be a milánói Scala, a mű Al Gore amerikai politikus bestsellere alapján készült. Giorgio Battistelli római zeneszerző műve, a CO2 az USA egykori alelnöke, Al Gore amerikai politikus Kellemetlen igazság című bestsellere alapján készült. Az olasz nyelvű operát Cornelius Meister német karmester vezényletével adják elő, a rendező Robert Carsen, a színpadkép Paul Steinberg munkája. Az előadáson megjelennek Edward Burtynsky kanadai fotós képei is. Az előadáson Sebestyén Miklós basszus is fellép.

18558 Héterő 2015-05-02 21:19:26 [Válasz erre: 18555 parampampoli 2015-05-02 17:38:10]
Haandelnak hála (!) - itt van a tegnapi élő közvetítés. [url]https://my.pcloud.com/publink/show?code=XZSvDXZmbCoFJIyjILGI9iC3OlPOpp5S0WV;Tnd.rar - 94 Mb[/url]

18557 bermuda 2015-05-02 18:55:00 [Válasz erre: 18556 -zéta- 2015-05-02 18:36:24]
Lájkolom kedves Zéta )))

18556 -zéta- 2015-05-02 18:36:24 [Válasz erre: 18553 parampampoli 2015-05-02 17:00:55]
Ez egy eddig elfeledett részlet az ősverzióból...:-)

18555 parampampoli 2015-05-02 17:38:10 [Válasz erre: 18554 Héterő 2015-05-02 17:15:50]
Ezt a mostanit sajnos nem láttam, várom, hogy esetleg a felvétele felkerül a tubusra, és ott meg tudjam nézni. Egy korábbi salzburgi verzióban már ment a Berio-finálé, nekem az akkor nem tetszett, túl hosszú volt és elég unalmas. Persze régen volt, lehet, hogy ma már jobban tetszene. Nekem az a változat tetszett eddig legjobban, amit Sass és Karizs énekeltek az Erkelben 1983-ban, az az Alfano-verziónak egy hosszabb formája, nagyon nehéz az énekeseknek, azért nem csinálják soha. Sajnos az utóbbi időben rengeteg karmester meg színház azzal a felkiáltással, hogy a finálé már nem Puccini műve, minél előbb túl kell esni rajta, még a rövid változatból is kihúzzák az "Del primo pianto" kezdetű részt, anélkül meg a befejezés, Turandot nagy fordulata teljesen értelmetlen.

18554 Héterő 2015-05-02 17:15:50 [Válasz erre: 18553 parampampoli 2015-05-02 17:00:55]
Pedig nem is április, hanem május 1-e volt. Esetleg hallgattad a T. alla Scala Turandotját? Nagyon kíváncsi lennék a Beriot-féle, Brünnhilde-Isolde-képzetet idéző, kissé Straussra (?) hajazó befejezésről alkotott véleményedre.

18553 parampampoli 2015-05-02 17:00:55
Megakoncerttel nyitották meg a milánói EXPO 2015-öt. Néhány komolyan vehető énekes mellett a főszereplő Andrea Bocelli volt. (Ki is lehetne más?) Az olasz operabarátok körében minden fórumon két napja csak a show hihetetlen olcsósága, a műsorvezetés amatőrizmusa volt a téma, de ma reggel óta az "Il Giornale"-ban (Berlusconi országos napilapja) megjelent kritika a téma, amely felülmúlhatatlan "hozzáértésről" árulkodott. Bocelli érdemtelen hozsannázását a következő mondattal zárta: "a vége felé, hogy tartsa magát a mindenki által ismert, híres dallamokon, előadta az O mio babbino caro-t az André Chenierből". -:))))

18552 Heiner Lajos 2015-05-01 22:18:43 [Válasz erre: 18551 Búbánat 2015-05-01 18:13:20]
Egyetértek!

18551 Búbánat 2015-05-01 18:13:20 [Válasz erre: 18549 telramund 2015-05-01 17:46:36]
Engem ebből a listából egyedül a Lucia di Lammermoor meg a Werther érdekelne. De nyilván, mindenki talál benne kedvére valót.

18550 joska141 2015-05-01 18:08:50 [Válasz erre: 18549 telramund 2015-05-01 17:46:36]
A Pesti Vigadó valamennyi előadást élőben, a feltüntetett időpontokban, közvetíti. Azt hiszem már lehet jegyeket is vásárolni az előadásokra.

18549 telramund 2015-05-01 17:46:36
The 2015/16 Live Cinema Season will see a total of 12 Royal Opera House productions relayed live to more than 1,500 cinemas in over 35 countries. The screenings include six Royal Opera and six Royal Ballet productions. Romeo and Juliet, 22 September at 7.15pm The Royal Ballet By Kenneth MacMillan Music: Sergey Prokofiev Le nozze di Figaro, 5 October at 6.45pm The Royal Opera Wolfgang Amadeus Mozart Dir: David McVicar Cond: Ivor Bolton Cast includes Erwin Schrott and Anita Hartig Viscera / Afternoon of a Faun / Tchaikovsky pas de deux / Carmen, 12 November at 7.15pm The Royal Ballet By Liam Scarlett / Jerome Robbins / George Balanchine / NEW Carlos Acosta Music: Lowell Liebermann / Claude Debussy / Piotr Il'yich Tchaikovsky / Georges Bizet Cavalleria rusticana / Pagliacci NEW, 10 December at 7.15pm The Royal Opera Pietro Mascagni / Ruggero Leoncavallo Dir: Damiano Michieletto Cond: Antonio Pappano Cast includes Eva-Maria Westbroek, Dimitri Platanias, Aleksandrs Antonenko and Carmen Giannattasio The Nutcracker, 16 December at 7.15pm The Royal Ballet By Peter Wright, after Lev Ivanov Music: Pyotr Il'yich Tchaikovsky Rhapsody / The Two Pigeons, 26 January at 7.15pm The Royal Ballet By Frederick Ashton Music: Sergey Rachmaninoff / André Messager, arranged by John Lanchbery La traviata, 4 February at 6.45pm The Royal Opera Giuseppe Verdi Dir: Richard Eyre Cond: Yves Abel Cast includes Venera Gimadieva and Saimir Pirgu Boris Godunov NEW, 21 March at 7.15pm The Royal Opera Modest Musorgsky Dir: Richard Jones Cond: Antonio Pappano Cast includes Bryn Terfel, Kostas Smoriginas and John Tomlinson Giselle, 6 April at 7.15pm The Royal Ballet By Marius Petipa, after Jean Coralli and Jules Perrot Music: Adolphe Adam, revised by Joseph Horovitz Lucia di Lammermoor NEW, 25 April at 7.15pm The Royal Opera Gaetano Donizetti Dir: Katie Mitchell Cond: Daniel Oren Cast includes Diana Damrau and Charles Castronovo Frankenstein NEW, 18 May at 7.15pm The Royal Ballet By Liam Scarlett Music: Lowell Liebermann Werther, 27 June at 7.15pm The Royal Opera Jules Massenet Dir: Benoît Jacquot Cond: Antonio Pappano Cast includes Vittorio Grigolo and Joyce DiDonato

18548 Haandel 2015-04-26 13:39:03
[url]http://oe1.orf.at/programm/402346;Das Wiener Staatsopernmagazin[/url] Sonntag 26. April 2015 | 15:05 | Ö1 Ausschnitte aus aktuellen Aufführungen der Wiener Staatsoper und Gespräche mit Künstler/innen.

18547 Búbánat 2015-04-25 14:25:30
[url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/interju/leo_nucci_nem_bucsuzom_a_szinpadtol; Leo Nucci: "Nem búcsúzom a színpadtól" [/url] • 2015. április 23. - • Szentgyörgyi Rita - • Fidelio - A hatvanas évek végén A sevillai borbély Figarójával debütált, majd 1980-ban Luciano Pavarotti partnereként hódította meg a Metropolitan Operát és vele együtt a nagyvilágot. Korunk egyik leghíresebb Verdi-interpretátorával és legnagyobb Rigolettójával, Leo Nuccival budapesti áriaestjét követően beszélgettünk. INTERJÚ

18546 Haandel 2015-04-20 16:02:43
[url]http://operalively.com/forums/content.php/998-The-Exclusive-Opera-Lively-Interview-with-Elina-Garanca;The Exclusive Opera Lively Interview with Elina Garanca[/url]

18545 Haandel 2015-04-18 09:29:25
[url]http://www.opera-europa.org/en/digital-project;Opera Europa Digital Platform[/url] will offer a range of content from the most popular titles to the most innovative: ■ a showcase complete opera each month from one of 15 partner theatres ...

18544 Búbánat 2015-04-16 09:22:40 [Válasz erre: 18543 Búbánat 2015-04-16 09:20:43]
Talán most sikerül: [url] http://www.wiener-staatsoper.at/Content.Node/home/Startseite-Content.de.php; A Bécsi Állami Opera honlapja [/url]

18543 Búbánat 2015-04-16 09:20:43 [Válasz erre: 18541 Búbánat 2015-04-16 09:17:49]
[url] http://www.wienerstaatsoper.at/Content.Node/home/aktuelles/neuigkeiten/Spielplan_15-16.de.php; A Bécsi Állami Operaház honlapja [/url]

18542 Búbánat 2015-04-16 09:18:31 [Válasz erre: 18541 Búbánat 2015-04-16 09:17:49]
[url] http://www.wienerstaatsoper.at/Content.Node/home/aktuelles/neuigkeiten/Spielplan_15-16.de.php; DIE SAISON 2015/2016 AN DER WIENER STAATSOPER [/url]

18541 Búbánat 2015-04-16 09:17:49
[url] http://www.wiener-staatsoper.at/Content.Node/home/aktuelles/neuigkeiten/Spielplan_15-16.de.php; DIE SAISON 2015/2016 AN DER WIENER STAATSOPER [/url] Ehhez kapcsoltan az Operavilág.net cikkét is belinkelem: [url] http://operavilag.net/kaleidoszkop/evadot-hirdetett-a-becsi-allami-operahaz/; Évadot hirdetett a Bécsi Állami Operaház [/url]

18540 lujza 2015-04-11 02:21:33 [Válasz erre: 18534 parampampoli 2015-04-10 13:45:50]
Azért lenne pár előadás, amit megnéznék.

18539 karnagy 2015-04-10 14:32:27
Viszont lesz Bécsben Eötvös-opera (Három nővér)...azért azt meg fogom nézni.

18538 musicus2 2015-04-10 14:28:56 [Válasz erre: 18533 Búbánat 2015-04-08 12:33:07]
Ils sont Charlies aussi... Ők is Csárlik... N'est-ce pas?

18537 Heiner Lajos 2015-04-10 14:15:57 [Válasz erre: 18536 telramund 2015-04-10 14:14:23]
Szerencsére a Franzjosef szobrok még álnak!

18536 telramund 2015-04-10 14:14:23
Hát Bécs rég nem olyan ,mint régen!És ez vonatkozik mindenre nem csak a Staatsoperre!

18535 Heiner Lajos 2015-04-10 14:07:22 [Válasz erre: 18534 parampampoli 2015-04-10 13:45:50]
És már a fagylalt sem olyan hideg, mint régen...-:(

18534 parampampoli 2015-04-10 13:45:50
A bécsiek jövő évadja kb ugyanaz a nagy rakás ..., ami az idei volt. Semmi és senki, pár kivételes esetet (Gruberova, Netrebko) leszámítva. Az árak csillagászatiak. Egy bukott Macbeth után készül a második, Tezier címszereplésével. Vicc. Keenlyside Rigoletto-botránya után kitűzték Renatóra -- hogy mi van? Már Bécsben sem lehet megbukni. Következmények nélküli ország lett az is.

18533 Búbánat 2015-04-08 12:33:07 [Válasz erre: 18514 Búbánat 2015-03-30 12:08:48]
[url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/hirek/a_tannhauser_ujboli_musorra_tuzeseert_tuntettek_novoszibirszkben; A Tannhäuser újbóli műsorra tűzéséért tüntettek Novoszibirszkben [/url]

18532 karnagy 2015-04-06 19:40:13
Április 4-én volt szerencsénk egy nagyszerű bécsi Elektrához. Nagyszerű, tökéletes Elekra volt Nina Stemme: hihetetlenül árnyalt vokális és színészi teljesítményt nyújtott, óriási élmény volt. Az, hogy Ricarda Merbeth ugrott be Chrysothemis szerepébe - nagy szerencse volt. Nagyon szépen illett egymáshoz ez a két nagy hang. Anna Larssont soha nem tartottam hang-nagybirtokosnak, de a valenciai Ring Frickája óta nagyon kedvelem őt. Hallottam már Erda szerepében, és számítottam a nem túl nagy, de szép hangra és az intelligens alakításra - Klütaimnésztrája igazán megrázó volt: egyszerre bűnös és áldozat. Ahogy kerekesszékében utoljára visszafordult, és Stemme arcába nézett - az döbbenetes pillanat volt. Falk Struckmannt én nagyon szeretem. Szép, meleg, drámai hangon szólaltatta meg Oresztész szólamát. Norbert Ernst Aigisztosz megformálója is remek vokális teljesítményt nyújtott. A kritikusok eléggé lehúzták a rendezést (és a premieren is bukta volt). Én nem találtam kivetnivalót benne (még a bírált zárójelenetben sem) - ha látta még valaki, szívesen megvitatnám vele. A Mikko Franck által dirigált zenekar teljesítménye hozta a megszokott bécsi luxusszínvonalat - kíváncsi vagyok a fiatal dirigens további pályafutására.

18531 parampampoli 2015-04-02 17:06:23 [Válasz erre: 18529 márta 2015-04-02 14:32:27]
Ha egykor előadták a Rigolettót Gilda nélkül, lehet, hogy menne a Sába is Asszád nélkül? -:) Tréfát félretéve: jelen pillanatban magyar honban nincs Asszádra alkalmas tenor. Hogy külföldön van-e, ha keresik, nem tudom. Ha van is, nem biztos, hogy hajlandó megtanulni a szerepet. Meglátjuk. (Különben régen hangoztatott álláspontom, hogy egy operát csak akkor kell és szabad játszani, ha vannak rá énekesek. Ha nincsenek, nem kell elővenni. A Sába királynője, valljuk meg, amúgy se elengedhetetlenül szükséges repertoárdarab.)

18530 telramund 2015-04-02 15:55:25 [Válasz erre: 18529 márta 2015-04-02 14:32:27]
ppp nem olyan Sábára gondolhatottt,ahol nincs Asszad,hanem olyanra,ahol Asszadot olyan hang énekli,amilyenre írták!Na most a jelen állás szerint ilyen nincs még,ha ki is van tűzve! Ja ,hogy nagy siker lesz? Biztos!A tv-s Carmen óta semmin nem csodálkozom!De ez azért erdő,akárhogy is nézzük!(mégpedig sötét)

18529 márta 2015-04-02 14:32:27 [Válasz erre: 18524 parampampoli 2015-03-31 09:59:33]
Tehát ha jól értem -ppp-t, a Sábát ma Asszád nélkül kellene előadni.

18528 -zéta- 2015-04-02 13:23:32 [Válasz erre: 18526 Orfeusz 2015-04-02 11:50:09]
Hogy ez nekünk nem jutott április 1-én eszünkbe...:-))))

18527 telramund 2015-04-02 13:14:16 [Válasz erre: 18526 Orfeusz 2015-04-02 11:50:09]
HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAA! Istenem Az ilyen foszerek utáltatják meg az operákat az emberrel.Néhány elpusztíthatatlant kell hallgatni ,ha tetszik ,ha nem.Domingót soha nem bírtam.Akkor sem ,amikor még minden róla szólt és volt hangja(igaz magasság nélkül) és megjelenése is.De már semmi sincs.El lehet menni pihenni! Csak üzlet van , meg sok hülye sznob!

18526 Orfeusz 2015-04-02 11:50:09
Eszerint az oldal szerint Domingo Wotant es Mefisztot fog enekelni..ez csak aprilisi trefa lehet. [url]http://blog.onopera.com/2015/04/breaking-news.html?m=1;Domingo mint Wotan?[/url]

18525 Pristaldus 2015-03-31 11:56:02 [Válasz erre: 18523 parampampoli 2015-03-31 09:55:47]
Bán Teodóra képtelen eldönteni, hogy ki milyen hangon énkel, jól vagy rosszul, meg egyáltalán. Ajánlanak neki énekeseket és ő azokkal éri be, akik a legkevesebb gázsival is megelégszenek. Rajta nem is csodálkozom. Ellenben Marton Éván igen! Nem ismeri fel a hangfajokat, vagy nem akarja felismerni? Miért csak középszerűek a nála tanult extanítványok? Hol vannak a szopránjai? Érdekes kérdések ezek, a (z őszinte)válaszok még érdekesebbek lehetnének!

18524 parampampoli 2015-03-31 09:59:33 [Válasz erre: 18520 Búbánat 2015-03-30 22:08:44]
Asszád szerepére hipp-hopp találni énekeset nemzetközi piacon is majnem lehetetlen, mert nem olyan feladat, amelyet bárki repertoárján tart. Azt bizony egy -egy produkció kedvéért meg kell tanulni. Fekete erre nemet mondod, és jól tette, nagyon jól. László Boldizsár ellenben igent mondott, jelen pillanatban legalábbis úgy látszik. Rosszul tette, nagyon rosszul. (Kérjék fel rá Molnár Andrást, aki egykor énekelte, van egy fogadásom, hogy még most jobb lenne benne mindenkinél. -:) Nevető jelet tettem utána, pedig nem viccnek szántam, abszolúte komolyan gondolom.)

18523 parampampoli 2015-03-31 09:55:47 [Válasz erre: 18519 IVA 2015-03-30 20:55:29]
Egy tulajdonképpen baritont éneklő tenort az énekverseny különdíjaként a Szabadtér Színház igazgatónője, Bán Teodóra meghívta egy karakterbariton epizódszerepre. Vicc.

18522 IVA 2015-03-31 00:56:50 [Válasz erre: 18514 Búbánat 2015-03-30 12:08:48]
Tartsák szerencséjüknek az oroszok (és mi is), hogy a rendező csak Jézus Krisztus erotikus kalandjainak a Tannhäuserbe keverése erejéig bomlott meg, és nem fanyalodott Mohamed prófétára! Az ilyen rendezők és igazgatók ellen nem büntetőjogi eljárást kellene kezdeményezni, hanem gyógykezelést. Ha ilyesminek nem lehet kényszerűen alávetni őket, a legkevesebb, hogy ne folytathassanak alkotó tevékenységet kulturális intézményekben. Értem ezt mindenkire, aki Tannhäusert akár filmrendezőnek, akár Krisztusnak ábrázolja – vagy a cselekmény korát a mába helyezi, és azt képzeli, hogy ezzel valami újat talált ki. Nem kell Szibériáig menni, hogy felfedezzünk ilyeneket. Azért az tetszik, hogy Oroszországban is akadnak olyan zsenik, akiknek egy operaház igazgatása annyira piszlicsáré munka, hogy kettőét is el tudják látni. Úgy persze könnyű, ha a két város olyan közel esik egymáshoz, hogy szinte szomszédos...

18521 Búbánat 2015-03-30 22:16:07 [Válasz erre: 18516 Pristaldus 2015-03-30 14:14:33]
Jut eszembe, Fokanov Anatolij egykor a Novoszibirszki Opera szólistája volt. Persze az régen volt, úgy látszik, manapság a "feje tetején állni" meg provokálni ott is divatba jött...





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.