Bejelentkezés Regisztráció

Opernglas, avagy operai távcső...


18220 Búbánat 2014-03-31 21:26:34
[url] http://metropol.hu/kultura/cikk/1166676-erwin-schrott-kekben-varja-a-kozonseget; Erwin Schrott kékben várja a közönséget [/url] • Metropol, Krezinger Szonja • 2014-03-31 09:34 Szerda este a Vígszínházban énekel az uruguayi basszbariton. A Tavaszi Fesztivál keretében fellépő művész a Rojotango-lemez anyagát adja elő. Az, hogy ilyenkor más stílusban énekel, kihat az operaéneklésre is? – Más a technika, de a megközelítés is. Nem lehet úgy operát énekelni, ahogyan tangót, és fordítva sem, az hiba lenne. Persze akkor is operaénekes vagyok, amikor tangót énekelek, épp ezért nem is nevezem magam soha tangóénekesnek. Operaénekes vagyok, aki szeret tangót is énekelni, amihez teljesen más technikát használok. Vannak még álomszerepei? – Ó igen, sok! Nemrég került be Procida szerepe A szicíliai vecsernyéből a repertoáromba: Antonio Pappas vezényletével énekeltem a Royal Opera House-ban. Más nagy Verdi-szerepekre is vágyok… és Wagnerre, szeretnék majd egy napon Wagnert is énekelni!

18219 tiramisu 2014-03-31 18:41:34 [Válasz erre: 18218 telramund 2014-03-31 13:37:35]
Látom, vezényel is.

18218 telramund 2014-03-31 13:37:35
[url]https://www.youtube.com/watch?v=QWrhrE-Waf8;Cavalleria Rusticana[/url] Ez a tenor lesz nyáron az Aidában!

18217 Haandel 2014-03-30 15:00:23
Apropos Musik [url]http://oe1.orf.at/programm;Das Wiener Staatsopernmagazin[/url] 30. März 2014 | 15:05 | Ö1 Ausschnitte aus aktuellen Aufführungen der Wiener Staatsoper und ein Gespräch mit dem polnischen Bariton Mariusz Kwiecien.

18216 Bambu 2014-03-28 12:07:14
http://www.semperoper.de/ Már árulják a jegyeket a 2014-2015-ös évadra.

18215 telramund 2014-03-28 11:43:20
[url]https://www.youtube.com/watch?v=0vhj7vU3Y38;A CARMEN 1982[/url]

18214 parampampoli 2014-03-25 22:03:00 [Válasz erre: 18210 IVA 2014-03-25 20:45:09]
A gyenge műsort nem a repertoárra, hanem általában az énekesi kínálatra értettem.

18213 parampampoli 2014-03-25 21:55:20
..Martonra....

18212 parampampoli 2014-03-25 21:49:37 [Válasz erre: 18211 Bambu 2014-03-25 21:10:28]
Peteán egy tenorsecund, aki baritont énekel. Semmi, nulla. (Renatóban és Lord Asthonban hallottam.) Pieczonka csodálatos volt 15 éve Rosalindaként, a fiatal martonra emlékeztetett, utána nagyon szép Ariadnéket énekelt. Mostanában állítólag kicsit megfogyatkozott a hangja, de erről nem volt személyes élményem. Maximovát nem hallottam, mert a szeptemberi Seymourt Gruberovával lemondta, talán másnak sikerült elcsípnie. Engem Gruberován és Guleghinán kívül érdekelne majd Naglestadt a Saloméban, egy amszterdami Bolygóban remek Senta volt a Mezzón.

18211 Bambu 2014-03-25 21:10:28
George Peteánt, Adrianne Pieczonkát, Elena Maximovát hallottátok már "élőben"? Mi a benyomásotok róluk?

18210 IVA 2014-03-25 20:45:09 [Válasz erre: 18209 parampampoli 2014-03-25 17:01:03]
Szeretnék olyan gyenge műsortervet nálunk, amelyben Hovanscsina van. (Bár Márfánk szerintem nincs.)

18209 parampampoli 2014-03-25 17:01:03 [Válasz erre: 18208 Haandel 2014-03-25 16:24:50]
Huh, de gyenge műsor...

18208 Haandel 2014-03-25 16:24:50
[url]http://www.wiener-staatsoper.at/Content.Node/home/aktuelles/neuigkeiten/Spielzeit_2014_2015.de.php;Die Spielzeit 2014/2015 an der Wiener Staatsoper[/url]

18207 parampampoli 2014-03-10 17:38:33 [Válasz erre: 18206 Búbánat 2014-03-10 14:44:19]
Egyszer volt, hol nem volt...egy énekes és annak három szerepe....

18206 Búbánat 2014-03-10 14:44:19 [Válasz erre: 18203 -zéta- 2014-03-09 18:42:37]
Azért van három szerepe, amit anno nagyon szerettem tőle: Massenet Manonjának Des Grieux-je, Donizetti: Szerelmi bájitalának Nemorinója és Gounod Rómeó és Júliájának Rómeója.

18205 parampampoli 2014-03-10 11:38:30 [Válasz erre: 18204 parampampoli 2014-03-10 11:11:39]
De hangilag sok éve már Rolando Villazon kétségbeesett harcát halljuk -- különféle eredményekkel -- hogy szűk eszközeivel, egy pudvássá vált hangszínnel (jóllehet fanjei még mindig szépségében tobzódnak - mert hát nem lehet az, ami nem szabad, hogy legyen?), erőkifejtéssel, mely láthatóan és hallhatóan fájdalmat okoz, elénekelje szerepét. A végén az ember örül, ha nagyobb károk nélkül partot ér, ha szerepe végéig eljut. Ez az érem másik oldala, ami a hallgatónak is, kivált azoknak, akik a művész csodálói, fáradságot okoz. De ezen az estén nem állt a színpadon egyetlen meggyőzőbb személyiség se nála. Ezt a Lenszkijt nem fogjuk elfelejteni - akkor se ha ebben a produkcióban a szerepet minden kollegája szuverénebbül és szebben énekelte nála." (Renate Wagner)

18204 parampampoli 2014-03-10 11:11:39 [Válasz erre: 18201 Heiner Lajos 2014-03-09 14:38:00]
"Aber stimmlich hören wir nun schon seit Jahren – mit unterschiedlichen Ergebnissen – dem verzweifelten Kampf des Rolando Villazón zu, mit seinen nun schmalen Mitteln, mit einem Timbre, das dumpf geworden ist (wenngleich Fans immer noch von seiner Schönheit schwelgen – weil nicht sein kann, was nicht sein darf?), mit einem Kraftaufwand, den anzusehen und anzuhören schmerzt, seine Rollen zu singen. Am Ende ist man glücklich, wenn er ohne größeren Schaden das andere Ufer, das Ende seiner Partie erreicht hat. Das ist die Kehrseite, die auch dem Zuhörer (zumal, wenn er diesen Künstler bewundert) Mühe bereitet. Aber dennoch ist an diesem Abend keine überzeugendere Persönlichkeit auf der Bühne der Staatsoper gestanden. Diesen Lenski wird man nicht vergessen – wenn auch alle anderen Kollegen in dieser Inszenierung die Rolle souveräner und auch schöner gesungen haben." (Renate Wagner - Der neue Merker - Wien)

18203 -zéta- 2014-03-09 18:42:37 [Válasz erre: 18202 parampampoli 2014-03-09 18:33:51]
Lehet, hogy rosszmájúságnak tűnik, de eleve ezzel kellett volna neki foglalkoznia...

18202 parampampoli 2014-03-09 18:33:51
Kétségtelen, mindenki jobban jár, ha Villazon rendez, és nem énekel.

18201 Heiner Lajos 2014-03-09 14:38:00 [Válasz erre: 18200 Búbánat 2014-03-09 14:16:20]
Ha egy hangszeres mar nem tud jatszani, elkezd dirigalni. Ha egy enekes mar nem tud enekelni, elkezd rendezni.

18200 Búbánat 2014-03-09 14:16:20
Rolando Villazón rendezőként Berlinben Forrás: MTI | 2014. 03. 08. 08:02:23 A világhírű mexikói tenor Puccini La Rondine (A fecske) című művét állítja színpadra Berlinben. Villazón már korábban is rendezett, Lyonban a Werthert, Baden-Badenben a Szerelmi bájitalt állította színpadra. Rendezőként köszöntheti a Deutsche Oper Berlin közönsége Rolando Villazón világhírű mexikói tenort, aki Puccini La Rondine (A fecske) című művét állítja színpadra 2015 márciusában a német főváros három operaháza közül a legnagyobban. A 42 éves Villazón már korábban is rendezett, Lyonban a Werthert, Baden-Badenben a Szerelmi bájitalt állította színpadra. A Deutshe Oper Berlin hat premiert tervez a 2014-2015-ös évadban - mondta el pénteken Dietmar Schwarz intendáns. A színpadtechnika felújítása miatt a társulat novemberig "házon kívül", például a hozzá tartozó Parkhausban játszik. A szezon is ott kezdődik szeptember 9-én, Iannis Xrenakis görög-francia zeneszerző Oresteia című művével. A felsoroltak mellett az operaház teljes ciklust szentel Giacomo Meyerbeer (1791-1864) porosz komponista műveinek.

18199 Haandel 2014-03-09 13:36:33
Apropos Musik - [url]http://oe1.orf.at/programm/365771;Oper aus Österreich[/url] 09. März 2014 | 15:05 | Ö1 Kostproben aus dem Repertoire der Volksoper Wien sowie aus Produktionen der Bundesländerbühnen.

18198 Bambu 2014-03-08 00:24:10
http://www.operadeparis.fr/en/saison-2014-2015/opera

18197 Haandel 2014-03-06 16:43:17
Bayerische Staatsoper [url]http://www.bayerische.staatsoper.de/866--~Staatsoper~bso_aktuell~aktuelles.html;Das Programm für die Spielzeit 2014/15 ist da![/url]

18196 Heiner Lajos 2014-02-26 18:17:55
Holnap kerul sor a Morva-Szileziai Nemzeti Operahazban Schumann ritkan jatszott darabjanak, a Genovevanak a premierjere. Tovabbiak es fenykepek: http://old.uschovna.cz/zasilka/QA2Y8TVI8TX2A534-P55

18195 telramund 2014-02-23 17:38:40
Mivel Adriana az egyik kedvenc operám,ha lehet meghallgatom.Soha rosszabbat a bécsinél.Pido egyes tempói nekem lassúak voltak több helyen is.Szenvedély volt az nem kétséges. Gheorghiu nagyon jó volt,csak kérdés,hogy a helyszínen mennyire hallatszott.Nekem a tenorral semmi bajom nem volt.Még ebben az operában tetszett a legjobban.Zhidkova nagyszerű áriát énekelt.Frontáli pedig olyan ,mint a szerep-roppant unalmas.

18194 parampampoli 2014-02-23 15:51:37 [Válasz erre: 18193 parampampoli 2014-02-23 15:48:23]
Giordanoról: "életemben még nem hallottam tenort ilyen hamisnak, talán lenyelt valami élelmiszert, és attól intonál folyton alacsonyan?" Kb egy hónapja botrányos kritikákat kapott néhány Tosca előadás után, ennek ellenére most övé az Adriana.premier és májusban Pollione is, Gruberovával. Ohimé....

18193 parampampoli 2014-02-23 15:48:23
Ezt találtam a a bécsi Adrianáról, a RAI3 "La Barcaccia" című napi operamagazinjának főszerkesztője írta: "Adriana Lecouvreur in diretta da Vienna. Brava la Gheorghiu , molto espressiva, splendida la Zhidkova come Principessa di Bouillon e vigoroso, forse un pò troppo, Frontali come Michonnet. Stonato come mai ho sentito prima d'ora il tenore Massimo Giordano, che stento a riconoscere....ma ha forse ingerito un alimento che induce a calare? Bravissimo Pidò sul podio..."

18192 Haandel 2014-02-23 12:20:31
Apropos Musik [url]http://oe1.orf.at/programm/364502;Das Wiener Staatsopernmagazin[/url] Ausschnitte aus aktuellen Aufführungen der Wiener Staatsoper. 23. Februar 2014 | 15:05 | [url]http://www.listenlive.eu/austria.html;Ö1[/url] | (Web/Astra 19.2°E)

18191 Búbánat 2014-02-22 12:21:20 [Válasz erre: 18190 Haandel 2014-02-21 16:45:01]
Lásd még: Pantheon - 465. sorszám alatt.

18190 Haandel 2014-02-21 16:45:01
From the WQXR Archives [url]http://www.wqxr.org/#!/programs/wqxrarchives/;The Vocal Scene with George Jellinek[/url] George Jellinek created the program in 1969, a year after he became WQXR’s music director. The weekly one hour program showcases opera and great opera singers and featured Jellineck’s impeccable insight into the art of great singing. (Hangtár ↓ Listen) ***** [url]http://hu.wikipedia.org/wiki/George_Jellinek;Jellinek György[/url]

18189 Búbánat 2014-02-10 12:59:26 [Válasz erre: 18188 lujza 2014-02-09 22:30:18]
Igen, ez most nagyon "bejön" nekem - a Mezzo pótlásaként mint "helyettesítő szolgáltatás"

18188 lujza 2014-02-09 22:30:18 [Válasz erre: 18185 Búbánat 2014-02-09 10:12:35]
Irigyellek az Unitel Classica-ért!

18187 Haandel 2014-02-09 14:02:57
[url]http://oe1.orf.at/programm/363057;Oper aus Österreich[/url] 09. Februar 2014 | 15:05 | [url]http://www.listenlive.eu/austria.html;Ö1[/url] | (Web/Astra 19.2°E) Kostproben aus dem Repertoire der Volksoper Wien sowie aus Produktionen der Bundesländerbühnen.

18186 telramund 2014-02-09 10:37:39 [Válasz erre: 18185 Búbánat 2014-02-09 10:12:35]
Na ez már jobban passzol:):)

18185 Búbánat 2014-02-09 10:12:35 [Válasz erre: 18184 telramund 2014-02-08 22:12:10]
És hogy még "perverzebb" legyek, tegnap este meg [url] http://naxosdirect.co.uk/items/verdi-la-forza-del-destino-%5Bparma-2011%5D-%5Bdimitra-theodossiou-vladimir-stoyanov-aquiles-machado%5D-%5Bc-major-724408%5D-188679; A végzet hatalma [/url] 2011-es pármai előadásának felvételét néztem végig az Unitel Classica csatornán.

18184 telramund 2014-02-08 22:12:10 [Válasz erre: 18182 Búbánat 2014-02-08 01:05:53]
Hát ez már a jó értelemben vett "perverzitás",egy Mephistofele drámája után Don Pasquale:):):):)!

18183 Búbánat 2014-02-08 14:31:39
[url] http://fidelio.hu/tanc/hirek/fillerekert_bolsojjegyet; Fillérekért Bolsoj-jegyet [/url] • 2014. február 5. - • (kzs) - • Fidelio/MTI - Nemcsak rendet kíván tenni az új igazgató, de száz rubelért, mintegy 650 forintért állóhelyre szóló jegyeket is árusítani kezdenek majd a következő szezontól a moszkvai Nagyszínházban.

18182 Búbánat 2014-02-08 01:05:53
Miután hazajöttem az Operából, a Mefistofele hangzatai még zsongtak a fülemben, de bekapcsolva az Unitel Classica csatornát, azonnal „átálltam” Donizettire: a [url] http://www.veronalive.it/focus/177-veronalive-consiglia/65401-don-pasquale-di-gaetano-donizetti.pdf; Don Pasquale [/url] ment, és ott ragadtam a képernyő előtt. Veronai produkcióban láthattuk-hallhattuk péntek este a megunhatatlan vígoperát. Kiváló énekeseket fogtam ki: Don Pasquale - Simone Alaimo Dottor Malatesta - Mario Cassi Ernesto - Francesco Demuro Norina - Irina Lungu Szerintem, még ismételni fogja ezt a felvételt a Unitel Classica.

18181 frushena 2014-02-08 00:39:21 [Válasz erre: 18180 parampampoli 2014-02-07 23:43:01]
a Brokeback Mountain is egészen kiváló volt a Teatro Reale-ból!

18180 parampampoli 2014-02-07 23:43:01
Most fejeződött be egy live streming a velencei Teatro la Fenicéből, amelyben egy Puccini Gála keretében az Angelica nővért ill. a Köpenyt adták, a főszerepekben Aprile Millóval. Nagyon régen nem hallottam új felvételen, nem is láttam, csak pár évvel ezelőtti fotóit, amelyen rettenetesen meghízott, alig lehetett ráismerni. Most még súlyosabb lett, már-már caballéi méretű, de a hangja.... ÚRISTEN, A HANGJA!!!! Ugyanolyan csodálatos, mint volt 20-25 évvel ezelőtt. Nem akartam hinni a fülemnek... Ezzel a külsővel alig hinném, hogy a színpadra visszatérhetne -- pár éve egy olasz rádióműsorban elmondta, hogy a MET-ben kereken megmondták, hogy csak akkor léptetik fel, ha lefogy -- de koncertpódiumon mindent énekelhetne. Igazi boldogság volt újra látni, hallani ilyen csodálatos formában ezt az óriási énekesnőt.

18179 Búbánat 2014-02-02 00:28:11
Egy vízisellő mai viszontagságai Még úgyis nagy élmény volt számomra csütörtök este [url] http://www.wiener-staatsoper.at/Content.Node/home/spielplan/Spielplandetail.en.php?eventid=1171285&month=01&year=2014; Bécsben Dvorak Rusalkája [/url] (a január 26-i bemutatót követő előadást láttam), hogy a Staatsoper új produkciójának rendezője – a legutóbbi bécsi Ring-ciklust is jegyző német Sven-Eric Bechtolf erősen megosztó személyiség a színházak és az opera világában - a horror- és a vámpír-témakör irányába viszi el a tündér-operát – elejétől a végkifejletig… De kezdem az elején. Dvorak remekművét a Magyar Állami Operaház – számomra ez érthetetlen - soha nem játszotta! Igaz, egy-egy előadás erejéig a Rusalka eljutott az Andrássy (a volt Népköztársaság) úti Dalszínházba: Pozsonyból (1956) és a Prágából (1976), az ottani Nemzeti Színházak operatársulatainak jóvoltából. És tudok még egy 2008-as kassai vendégjátékról is Miskolcon, de az opera magyarországi bemutatójára a Debreceni Csokonai Színház vállalkozott 2009 februárjában. Az egyik előadásán ott voltam magam is, ám különösebben nem ragadott meg az a szentimentálisra vett, különösen az ifjúságot megcélzó, Novák Eszter rendezte és Kocsár Balázs vezényelte magyar produkció. Addigi legnagyobb - „élő” - Rusalka- élményem Pozsonyhoz fűződik, ahol 1989. február 8-án a Slovenské Narodné Divadlo (Szlovák Nemzeti Színház) operaelőadásában gyönyörködhettem. És most itt van a legfrissebb Rusalka-operaélményem: ott lehettem a Wiener Staatsoper-ben, ahol a földszinti nézőtér mögött a „patkóban”, az ún. Stehplatz-on foglalhattam helyet, és mindössze 4 Euróért az ottani első sorból, középről remekül láttam és hallottam mindent! (De nem részletezem azt a macerát, amíg a hosszas sorban állás, a cerberus felügyelő által engedélyezett mozgástérben való várakozás után végre átvehettem a bilétát – aki már járt a bécsi Operában, tudja, miről van szó, én sem először jutottam hozzá így az áhított operajegyhez.) Nem vitás, hogy a Rusalka Dvorak egyik legnépszerűbb műve – számomra legalábbis, de hazánkfia számára ritkán jut osztályrészül, hogy eme megállapításról személyes benyomásokat szerezhessen, mégpedig kiváló nemzetközi produkció által. Az említett debreceni, magyar nyelvű előadás előtt húsz évvel már volt részem egy emlékezetes pozsonyi, eredeti nyelven énekelt Rusalkához, ami nagyon megragadott. De az régen volt, és vágytam már egy újabbra, és így került a látószögembe a bécsii operaház új kiállítású Rusalka produkciója, melyben cseh nyelven énekelnek a nemzetközi operavilág jeles énekművészei, mindenekelőtt a főszerepet alakító kiváló bolgár szoprán Krassimira Stoyanova. De nem kisebb nevek a Herceget éneklő tenorista Michael Schade és az Idegen Hercegnő szerepében a német mezzoszoprán Monika Bohinec sem. Jezsibabát az ugyancsak német mezzoszoprán, Janina Baechle alakította és szintén neves operaénekes a Vizimanót megszemélyesítő osztrák basszista Günther Groissböck. A nevezettek remek énekléséről és színpadi alakításáról hírük után most volt alkalmam először személyesen is meggyőződni. Sőt, a zenekar élén a világhíres, kiváló cseh karmester áll: Jirí Belohlávek, akinek hírneve ugyancsak messze szálló… Tehát az alkotók személye és a közreműködő művészek mindegyike garanciát jelentett arra nézve, hogy a nagy várakozással tekintett, életem harmadik Rusalkája igazán szép zenei és erőteljes színházi élményekben részesítsen. Elöljáróban leszögezem, várakozásomban nem kellett csalódnom. Szeretem a változatosságot, szeretek új elképzeléseket megismerni és – ha késztetésem van rá - szeretek összehasonlítva mérlegelni. Az már ismeretes volt a szereposztásból, hogy ezúttal sem valósul meg az a Dvorak-koncepció, hogy Jezsibabát, az erdő boszorkányát és az Idegen Hercegnőt két külön hangfajnak megfelelő tolmácsolóra bízzák. Itt mindkét szerepet mezzoszopránra kapta. Az előadás folyamán azonnal konstatáltam azt is, hogy a mesebeli hableánynak, aki 25 évvel ezelőtt a Pozsonyi Színházban egy rettenően rideg - plexiüvegből és hasított szilonfóliából alkotott - díszletmegoldásban élte át emberré válását és reménytelen szerelmét, itt Bécsben, ebben a „mai” rendezésben legalább annyira sivár díszletkörnyezetben kell beteljesítenie kijelölt sorsát. A két szélső szín megegyezik: annyi különbséggel, hogy az elsőben van még élet a tóban és a tó körül, míg a másodikban csak a színhely marad, de az élet megszűnő félben van… A színpadra emeletes, részekre osztott díszletegyüttes került, fent van az emberi világ, lent a vízi világ…A középső felvonás palota-jelenetet takar, „egyszintes” a színpadkép – az emberi világban játszódik a cselekmény. A színrevitel és a mű értelmezése vitákra ingerlő, Sven-Eric Bechtolf rendező szokatlan ötletekkel kísérletezik, de a kulcsmotívum nála is ugyanaz. A boszorkány, Jezsibaba, ugyan hajlandó emberré varázsolni a vízitündért , de ha itt, az emberek között csalódás éri és visszatérni kényszerül a tündérvilágba, már nem lehet olyan mint volt, s megvetés sorsa vár rá. És ezt az emberré lett, de néma és hideg lényt a Herceg az Idegen Hercegnő bájaiért bizony elhagyja, mire a Vizimanó magával viszi a csalódott „lányt” a vizek világába, mely azonban már nem fogadja vissza, megveti, s csak mint lidércfény bolyonghat az idők végezetéig… A három vízisellő olyan zombi-féle lények ötvözve a Drakula várának vérszívó lányaival, akik a bevezető jelenetükben a zenére csápolva táncolnak, mintha rokit táncolnának. A harmadik felvonásban a kukta - aki a vadőrrel együtt a humort képviseli, de az utolsó felvonásra a boszorkánytól rettegnek - , már minden porcikája a tőle való félelemtől remeg (Stephanie Houtzeel – szoprán), nem is ok nélkül: Jezsibaba késsel elvágja a nyakát és issza a kicsorduló vérét; a három sellőt is erre kényszeríti, akik egymás után fekszenek rá a még vergődő áldozatra, hogy vérét kiszívják. Persze utána mindegyikük szája, arca, ruházata vértől piroslik, tényleg úgy néznek ki és úgy viselkednek, mint vámpírok a mozifilmekben. A boszorkány erőszakos figurája végig jelen van ebben a rendezői koncepcióban, amit logikusan végig is visz: Jezsibaba a főzetébe a leöldösött hollók vérét csurgatja (az opera elején tele van a színpad elhullott madarakkal, melyeket egyenkint összeszed, majd kitépdesi tollukat…, később vagy egy tucat késsel „hadonászik” és mintha sejtetné: Rusalka és a Herceg is ilyen szomorú véget ér majd… A testére öltött hatalmas, palástszerű jelmeze fekete tollakból áll – az elhullott madarakéhoz hasonlítható. Ugyancsak ilyen „tollas” ruházatot visel a palota-jelenetben az Idegen Hercegnő, csak az övé nem fekete, hanem vörös színezetű – különben pompás viselet ez is. Amikor az opera elején megismerjük a Vízimanót, ő is egy élő-halott kinézető alak, hosszú, derékig érő fehér hajat viselő „szörnyeteg”- ő is el van látva kellék késekkel … A második felvonás e koncepcióban ugyan palotateremben játszódik, de a vizuális megoldás mindössze néhány színpadi elemből és hátsó emelvényből áll. Ez utóbbira lép fel a „vendégsereg” – az operában egyedül itt van szerepe a kórusnak. Narratívaként kommentálják a helyzetet: megvetésüket fejezik ki (a megjelenő Vízimanóval együtt) a közelgő esküvő elől menekülő, a némaságra kárhoztatott és fogadalmához hű Rusalkával érintkezni képtelen, végül az Idegen Hercegnő iránt elcsábuló és a közelgő esküvő elől menekülő Herceg iránt. Ezalatt látunk egy pantomim -táncjelenetet, ahol egy férfi és egy lány évődik (szexuális aktusokat is imitálva) egymással, és ebbe „besegít” nekik a szótlan, vágyakozó Rusalka, de aztán hiába látjuk már a nászágyat is, a Herceg megfutamodik, mikor megjelenik a csábos Idegen Hercegnő, majd együtt távoznak a színhelyről – mindenki megbotránkozására. Az opera fináléjában Rusalkát angyali, hófehér, ruhájában látjuk botorkálni a kiszáradt tó mederben, szívében szerelem viaskodik a bosszúval, a megbocsátás a megvetéssel. Megérkezik a bűnbánó Herceg is, talán bocsánatáért esdekelve…De a boszorkány jóslata beteljesedik rajtuk, ha nem is úgy ahogy megjövendölte. Ruszalka még mielőtt „halotti csókban” részesítené a még mindig utána vágyakozó – a kietlen, már elhagyatott tófenékre is elvetődő, őt kereső - Herceget, egy végtelen hosszúságú sállal többszörösen odakötözi a tó fenekéről kimagasló korhadt fatörzshöz. Ő ezt passzívan tűri, nem mozdul, megmerevedik. a egész szituáció úgy van megrendezve, mintha a megzavarodott, bolygó lidérccé változott Ruszalka közreműködését megnyerve - általa - „passzív eutanáziához” segítse. Amit megpecsétel az a csók, ami a már élettelennek látszó lekötözött férfi ajkát éri. Ezután Ruszalka lefekszik és odakuporodik a már halott Herceg lábai elé – hogy vele haljon. Tehát a rendezés a vámpír-szerű megoldások mellett – a hatás kedvéért – a szexuális töltetű meg a horror-elemektől sem idegenkedik. Maga a színpadi világ (díszlet: Rolf Glittenberg, jelmez: Marianne Glittenberg) szinkronban van a rendezéssel, ami helyenként kiábrándítóan rút, és a közönségre erős hatást gyakorol. De mindez, következetes logikával van felépítve, és ezért jól követhető, nem unalmas, a közönség figyelme egy pillanatig sem lankad – a rémségek ellenére sem idegenkedik a hatás-vadász fogásoktól. Végtére is, magam hozzáállását is lemérve, úgy látszik elérte célját a rendező és csapata. A közönség lelkesen ünnepelte a produkciót. [url] https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153735063550717&set=a.10153735063010717.1073741850.88166200716&type=1&theater; A színpadi-képi világról tanúskodnak a fotók a Galériából [/url] Az ének-zenei teljesítményekről még röviden. Krassimira Stoyanova zseniálisan alakította és énekelte a címszerepet. Szólamát abszolút perfekten abszolválta, megformálásában megcsodálhattuk az eszményi érzelmesség kifejezését is, ami a ragyogó csúcshangjaival és mélyen drámai szenvedély ábrázolásával együtt hatalmas ovációkat váltott ki a publikumból. Ugyancsak nagy nyeresége a produkciónak Janina Baechle Jezsibabája boszorkányánál keresve sem lehetett volna találni boszorkányosabbat. Szinte sütött belőle a természetfölöttiség. Fenomenálist alakított.. Színvonalban és a hang szépségében nem maradt el tőle az Idegen Hercegnő szerepében bemutatkozó és kiválóan éneklő Monika Bohinec, aki a szerző megálmodta személyiségben láthatóan lubickolt. A Herceg megformálója Michael Schade végig kiegyenlített teljesítményt nyújtott, hangminősége egyenes arányban áll a partitúra követelményeivel, jól győzte az igen kényes fekvésű, magasabb régiókat is. Ugyancsak az elvárt élményben részesített és imponáló hangi megoldásokkal nyűgözte le közönségét a Vízimanót alakító Günther Groissböck, akinek produkciójára a második felvonásbeli híres áriája tette fel a koronát. Meg kell még említenem a három vízitündért éneklő-játszó művésznőket is: Valentina Nafornita, Lena Belkina és Ilseyar Khayrullova hármasa biztos pontja volt az előadásnak, akárcsak a Kuktát megformáló Stephanie Houtzeel. Az énekkar rövid jelenetében jól helytállt. (Egyedül az ő szerepük mondható konvencionálisnak a rendezés szempontjából.) A zenekar élén Jirí Belohlávek régi rutinos karmester, aki Dvorak gyönyörű zenéjének minden szépségét briliánsan csillogtatta meg: kiegyenlített tömör egységszínvonalat hozott ki muzsikusaiból, az árnyalatokra is igen ügyelt. Igen jó kézben tartott zenekara méltán egyenrangú partnere volt az énekeseknek. A Stehplatz ezúttal is jól szolgálta az „ügyet” – még a főleg délkelet Ázsiából idelátogató turisták is hangos brávókkal köszönték meg a szereplő énekeseknek, karmesternek a kapott csodás operaélményt, „a zenedrámát”, melyben őket és mindenkit részesítettek, akik ezen a napon ott lehettek a bécsi operában, és akik művészete által – mégha a hangsúlyozottan morbid rendezői fantáziavilág részeként, mégis - szívet-lelket betöltve, erőteljesen ráirányult figyelmünk Dvorak mesterművére.

18178 macskás 2014-01-29 21:44:39 [Válasz erre: 18177 Bambu 2014-01-29 21:13:01]
Kurzak énekelte a Zeneakadémián a Tankrédot pár éve.

18177 Bambu 2014-01-29 21:13:01
http://www.artsjournal.com/slippeddisc/2014/01/alagna-and-kurzaks-baby-first-picture.html Sok boldogságot Nekik!

18176 Haandel 2014-01-26 13:19:24
Apropos Musik - [url]http://oe1.orf.at/programm/361790;Das Wiener Staatsopernmagazin[/url] 26.01.2014 | 15:05 – 16:00 | [url]http://www.listenlive.eu/austria.html;Ö1[/url] | (Web/Astra 19.2°E) Ausschnitte aus aktuellen Aufführungen der Wiener Staatsoper und ein Gespräch mit der Mezzosopranistin [url]http://www.wiener-staatsoper.at/Content.Node/home/kuenstler/saengerinnen/Gritskova.en.php;Margarita Gritskova[/url].

18175 Búbánat 2014-01-25 11:52:15
[url] http://fidelio.hu/klasszikus/hirek/megvan_a_bolsoj_uj_zenei_igazgatoja; Megvan a Bolsoj új zenei igazgatója [/url] 2014. január 20. - (kzs) - Fidelio/MTI - Tugan Szohijev karnagyot nevezték ki a január 20-i bejelentés szerint a moszkvai Nagyszínház zenei igazgatójává. A harminchat éves oszét dirigens a berlini Német Szimfonikus Zenekar (DSO), valamint a Toulouse-i Nemzeti Zenekar vezetése mellett fogja betölteni a moszkvai pozíciót. Szohijev "egyike a legfiatalabb és legkeresettebb karmestereknek Nyugaton" - fogalmazott Vlagyimir Urin, a Bolsoj főigazgatója.

18174 Búbánat 2014-01-15 18:12:19
A csengő vígopera A PÉCSI NEMZETI SZÍNHÁZ előadása Zeneszerző: Gaetano Donizetti Rendező: Ottlik Ádám Ének: Don Annibale Pistacchio - Molnár Zsolt, Szécsi Máté Serafina, a felesége - Vermes Tímea, Scheer Lívia Madama Rosa, Serafina anyja - Ócsai Annamária, Ruszó Alexandra Enrico, Serafina szeretője - Haja Zsolt, Bognár Szabolcs Spiridione, Don Annibale szolgája - Győrfi István, Csajághy Szabolcs Karmester: Bókai Zoltán Látványtervező: Ottlik Ádám Jelmeztervező: Ottlik Ádám Ügyelő: Krajcsovics Csaba Asszisztens: Markó Rita Súgó: Markó Rita Előadás időpontok: PÉCSI NEMZETI SZÍNHÁZ - Pécs január 22. (szerda) 17:00 (Radnóti Miklós / B bérlet) február 1. (szombat) 17:00 (Radnóti Miklós / A bérlet)

18173 Haandel 2014-01-15 17:11:01
[url]http://sfopera.com/About/Press-Room/Press-Releases/San-Francisco-Opera-Announces-2014-15-Season.aspx;San Francisco Opera Announces 2014-15 Season[/url] [url]http://sfopera.com/Season-Tickets/2014-15-Season.aspx;2014-15 Season[/url]

18172 Haandel 2014-01-15 17:08:08
[url]http://www.laopera.org/season/1415-Season-at-a-Glance/;LA Opera - 2014/15 Season[/url]

18171 telramund 2014-01-15 13:18:04 [Válasz erre: 18170 macskás 2014-01-14 23:01:12]
Addig jó ,amíg nem tudod!





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.