Bejelentkezés Regisztráció

Operett, mint színpadi műfaj


3946 Búbánat 2019-07-03 22:45:20

Archív ritkaság!

Mix - Lehár Ferenc: Éva - nagyoperett, 1992 - részletek (1)

Mix - Lehár Ferenc: Éva - nagyoperett, 1992 - részletek (2)

"Minden Ami Színház"

Published on Oct 11, 2009 YouTube

Kazán István Kamaraszínházat a rendező úr tiszteletére és emlékének adózva alapította 2006-ban Kriszt László a tanár úr volt főiskolai növendéke!

Részlet Kazán István utolsó nagyoperett rendezéséből, 1992

Főbb szerepekben: Szilágyi Olga, Dániel Gábor, Ferenczy Éva, Zsuzsa Mihály, Kriszt László, Kozáry Ferenc, Élő Krisztina

 


3945 Búbánat 2019-07-01 11:46:06 [Válasz erre: 3944 Búbánat 2019-06-29 10:19:01]

Egy exkluzív produkció: Fischl Mónika és Kolonits Klára duettje 2019.04.13

A  Virág-duett (Delibes: Lakmé) is elhangzott szombat este a szentendrei operagálán. Itt egy korábbi felvételen énekli Fischl Mónika és Kolonits Klára a duettet, Dinyés Dániel zongorakíséretével.

Forrás: Mediaklikk.hu/csaladbarat


3944 Búbánat 2019-06-29 10:19:01

Fischl Mónika: Ez az este örömzene lesz

ZENÉS SZÍNHÁZ

Marton Éva  - 2019.06.13. 14:50 Fidelio.hu

„Első szerepe operaszerep volt, ma az Operettszínház primadonnájaként ismerjük Fischl Mónikát, akit nyáron egy operagálán is hallhatunk Szentendrén. Interjúnkban felelevenítettük pályájának lényeges mozzanatait.

- A nyári operagála, ahol több műből énekelsz áriát, többen énekelitek ugyanazt. Mennyiben jelent ez egy másfajta felkészülést a szerepre?

- Még nagyon elején vagyunk az egésznek. Dinyés Dániellel, a Gála karmesterével már átbeszéltük az engem érintő szerepeket. Biztos, hogy felhőtlen örömzenélés, különleges játéklehetőség lesz attól is, hogy ilyen sokan leszünk együtt a színpadon. Külön öröm, hogy Kolonits Klárival énekeljük együtt Norina áriáját és a Lakméból a nagyon ismert gyönyörű duettet. Klári a kedvemért a mélyebb szólamot választotta. Jó barátom, mindig példaképem volt. A Főiskolán fölöttem járt, többször segített, tanított dolgokat. Fantasztikus művésznek tartom. Izgalmas munka lesz, rengeteg humort és játékosságot visz bele Szabó Máté és Dinyés Dániel.”


3943 Búbánat 2019-06-29 10:12:33 [Válasz erre: 3922 Búbánat 2019-06-04 10:28:16]

Bonviván és táncos-komikus: Laki Péter

ZENÉS SZÍNHÁZ

Csabai Máté – Fidelio.hu

2019.06.27. 03:35

"Laki Péter a közelmúltban énekversenyt nyert, a margitszigeti Csárdáskirálynőben Bónit alakítja, de fellép a szentendrei Operagálán és a Budavári Palotakoncerteken is. A fiatal művész szerint érdemes úgy énekelnie, hogy leszakadjon a csillár, de a humorát sem hagyhatja a színpad mögött.

- Nem először énekled Bóni szerepét a Csárdáskirálynőben. Milyen lesz Vidnyánszky Attila rendezésében a Margitszigeten?

-  Eredeti szöveggel, egy Cziegler Balázs által tervezett gyönyörű díszletben adjuk elő a darabot. Ez a díszlet, ennyit már elárulhatok, egy üvegkalitkába zárt hatalmas gramofont ábrázol, amely az előadás alatt, ahogy annak idején az Osztrák-Magyar Monarchia, lassan széthullik, a pusztulásé lesz. Nagyon jó együtt dolgozni Vidnyánszky Attilával, hagy minket, énekeseket érvényesülni, közben profin vezet mint színészeket. Természetesen meghagyunk az operetthez kapcsolódó számos kötelező elemet, de rengeteg új ötletünk van.”


3942 Búbánat 2019-06-25 21:05:03 [Válasz erre: 3940 Búbánat 2019-06-20 20:53:34]

"Ez is operett, az is operett"

2019. JÚNIUS 25. KEDD 06:55 MNO.hu

/Temesi László/

NÉGYNAPOS FESZTIVÁLLAL ÁLLÍTOTTAK EMLÉKET RÁTONYI RÓBERTNEK VESZPRÉMBEN

„A Rátonyi Róbertről elnevezett első fesztivál tavaly olyan jól sikerült, hogy természetesnek tűnt, idén is találkoznak a műfaj jeles képviselői, s aligha kétséges, hogy „jövőre veled ugyanitt!”. A Budapesti – akkor még Fővárosi – Operettszínház koronázatlan királyának neve azzal csábította Veszprémbe ezt a nívós fesztivált, hogy a művész, életének utolsó szakaszában, négy előadást is rendezett a városban, s már tervezte az újabbat, de váratlanul, mind­össze 68 évesen, 1992-ben elhunyt. A város azonban annyira megszerette, hogy – ha negyedszázaddal később is –, tisztelegve a legendás táncos komikus előtt, elhatározta, ezzel a rendezvénnyel emléket állítanak neki.”


3941 Búbánat 2019-06-24 21:55:51

Honthy-díjátadó és évadzárás a Budapesti Operettszínházban

A hazai operettjátszás emblematikus primadonnájáról nevezte el a Budapesti Operettszínház a Honthy-díjat, mellyel a színház művészeinek és dolgozóinak évadban nyújtott teljesítményét jutalmazza. Június 22-én, szombaton kiosztottuk a díjakat a Budapesti Operettszínház Nagyszínpadán.

Az estet Kiss-B. Atilla, az intézmény főigazgatója nyitotta meg, aki beszédében összegezte az elmúlt közel öt hónapot, és kitért a jövőre vonatkozó tervekre.

"El is röppent az a fél év abból az évadból, amelynek én és vezetőtársaim február elsejétől részesei vagyunk. Bár nem mi állítottuk össze a repertoárt, mégis minden igyekezetünkkel, szakmai rátermettségünkkel azon voltunk, vagyunk, hogy ez az évad örömet és ünneplési lehetőséget biztosítson mindazoknak, akik a nézőtéren ülnek, akik a színpadon teljesítenek, akik a függönyök mögött, az irodákban és a műhelyekben dolgoznak. Magam is tanúja voltam jó néhány fényes sikernek az elmúlt időszakban, és nagyon örülök, hogy azon színházak közé sorolhatjuk magunkat, ahol estéről estére telt ház van és töretlen az érdeklődés. Valahányszor beültem vagy benéztem egy-egy előadásra, azt tapasztaltam, milyen nagyszerű hely a Budapesti Operettszínház, és milyen jó, hogy ilyen kiváló társulata és közönsége van. Kőszínházunkban szeptemberben debütál az új Csárdáskirálynő, amely mutatni fogja azt az irányt, amibe szeretném, hogy a teátrum a jövőben elmozduljon. A társulat tagjai közül keveseknek adatik meg ezen a nyáron, hogy kipihenjék magukat, mert bár papírforma szerint vége az évadnak, még sincs, mert próbáljuk a Csárdáskirálynőt, A Szépség és a Szörnyeteget, művészeink készülnek a Palotakoncertekre és a bajai Apáca show-ra, úgyhogy van feladat bőven nyárra. Köszönöm a Budapesti Operettszínház egész társulatának, minden munkatársának, közreműködőjének az egész évadot, gratulálok eddigi munkájukhoz, a továbbiakhoz sok erőt és sikereket kívánok!"

[...] 

AZ ÉVAD NŐI FŐSZEREPLŐJE: FISCHL MÓNIKA
A Maya című előadás címszerepében nyújtott alakításáért

Az ÉVAD FÉRFI FŐSZEREPLŐJE: KOCSIS DÉNES ÉS DOLHAI ATTILA (megosztott első helyezéssel)
Az István, a király című előadásban István és Koppány szerepében nyújtott alakításaikért

AZ ÉVAD NŐI KARAKTERSZEREPLŐJE: NÁDASI VERONIKA
A Semmelweis és a Carousel című előadásokban nyújtott alakításáért

AZ ÉVAD FÉRFI KARAKTERSZEREPLŐJE: BÁLINT ÁDÁM
A Carousel című előadásban Enoch Snow szerepében nyújtott alakításáért

AZ ÉVAD ALKOTÓJA: TÚRI ERZSÉBET
A Pendragon-legenda című előadás díszlet- és jelmezterveiért

Közönségdíjas SÁNDOR PÉTER, a Carousel, az István, a király és A kék madár című előadásokban nyújtott teljesítményéért.

Az évad színpadi közreműködője díjat ALTSACH GERGELY énekkari művész kapta, aki a színház téli, dubaji turnéján, mindössze pár órányi próbalehetőséggel, bravúros beugrással mentette meg A víg özvegy-előadást, melynek főszereplője lebetegedett.

Az évad zenekari művésze MORZSA RÓBERT hegedűművész lett.

Az évad nem művész dolgozójának járó Backstage-díjat idén megosztva VIRÁNYI ORSOLYA, a teátrum sajtófőnöke és marketingmenedzsere, valamint BORI TAMÁS rendező, játékmester kapta.

[...] 

A díjazottak...


3940 Búbánat 2019-06-20 20:53:34

II. Rátonyi Róbert Operettfesztivál Veszprémben

Helyszín: Veszprémi Petőfi Színház

2019. június 20., csütörtök 19.30 óra

Kerekes János - Barabás Tibor - Darvas Szilárd - Gádor Béla: ÁLLAMI ÁRUHÁZ
http://www.petofiszinhaz.hu/Eloadasok/Havi-musor/Kerekes-Janos-Barabas-Tibor-Darvas-Szilard-Gador-Bela-ALLAMI-ARUHAZ 


2019. június 21., péntek 19.00 óra

Zerkovitz Béla – Szilágyi László: CSÓKOS ASSZONY
http://www.petofiszinhaz.hu/Eloadasok/Havi-musor/Zerkovitz-Bela-Szilagyi-Laszlo-CSOKOS-ASSZONY 


2019. június 22., szombat 19.00 óra

Szirmai Albert-Bakonyi Károly-Gábor Andor: MÁGNÁS MISKA
http://www.petofiszinhaz.hu/Eloadasok/Havi-musor/Szirmai-Albert-Bakonyi-Karoly-Gabor-Andor-MAGNAS-MISKA 


2019. június 23., vasárnap 20 óra

OPERETT GÁLA a Budapesti Operettszínház művészeivel
http://www.petofiszinhaz.hu/Eloadasok/Havi-musor/OPERETT-GALA3 


3939 Búbánat 2019-06-20 17:56:26

“FELADATUNK A MINŐSÉGI DALSZÍNHÁZ BEVEZETÉSE” – KISS-B. ATILLA VÁLASZOLT

2019 JÚNIUS 17. HÉTFŐ, 9:05

Operaénekes került az Operettszínház élére. A teátrumot februártól vezető új főigazgatót a Figyelő kérdezte.

A Figyelő cikkéből:

“Pécsett korábban tanítottam, most a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemnek vagyok az adjunktusa. Mindig is része volt az életemnek az operett. A repertoárom szerves részét képezték olyan operettszerepek, mint Szu-csong herceg, Józsi a Cigányszerelemből, Barinkay, Kukorica Jancsi, Jancsó Bálint és még sorolhatnám. Én még az operánál is komplexebb műfajnak tartom. Ilosfalvy Róbert, Simándy József, Házy Erzsébet vagy Bende Zsolt gyakran énekelt operettszerepeket. A nemzetközi porondon Nicolai Gedda vagy Richard Tauber, aki Lehár kedvenc tenorja volt, továbbá számos operettjének nagyszerű tolmácsolója, szintén azt igazolja, hogy van átjárás a két műfaj között. Szó sem lehet lenézésről, hiszen egyik-másik operettszerep még komplexebb tudást, felkészültséget igényel, mint egy-egy operai feladat” – fejtette ki Kiss-B. Atilla.

“Azt gondolom, a több mint negyed évszázados művészi pályám, a számtalan teátrumban szerzett tapasztalatom és a zenés színház iránti elkötelezettségem hozzájárulhat ahhoz, hogy az Operettszínház, az operett, a musical új lendületet és társadalmi nagyrabecsülést kapjon” – hangsúlyozta a direktor, aki az interjúban azt is leszögezte: vezetőként úgy véli, hogy az Operettszínház közönsége sem jobb- és baloldali, liberális vagy konzervatív nézeteket valló emberekből áll, hanem nézőkből.

“A magyar operett nemcsak a történelmünk sorsfordító pillanatait idézi fel, hanem azokat a karaktereket és hősöket is, akiket a nemzeti identitásunk részének tekintünk. A néző és az előadó egyaránt büszke lehet arra, hogy egy olyan örökség birtokosa, amelynek a kulcsa a magyar temperamentum, a magyar kultúra. Van olyan műfaj, amelyet a magyar előadók művelnek a legjobban a világon, s a magyar nézők tudnak a legjobban ünnepelni. Ezt az egyedülálló katarzist a művészek a nézőkkel együtt hozzák létre, és ennek a csodának a temploma az Operettszínház” – fogalmazott Kiss-B. Atilla.

A teljes interjú a Figyelőben olvasható.


3938 Búbánat 2019-06-19 11:16:18 [Válasz erre: 3934 Búbánat 2019-06-13 21:50:06]

Kapcs. 3934., 3933. sorszámok

Milyen színű az a zászló?!”

AZ "ÁLLAMI ÁRUHÁZ" KEDD ESTE A VÁROSMAJORI SZÍNHÁZI SZEMLÉN - VOLT-  LÁTHATÓ

B. Orbán Emese – Magyar Nemzet - 2019. JÚNIUS 18. KEDD 11:12

A mezei néző többnyire azért megy színházba, mert szórakozni akar, főleg ha az adott darabot egyrészt vígjátékként hirdetik, másrészt ha az adott darab alapjául szolgáló 1953-as filmen már jó néhányszor, ha nem is kacagta halálra magát, de jól szórakozott, és ha úgy nőtt fel, hogy a zenés mulatozásba torkolló családi összejöveteleken mindig felcsendült az Egy Duna-parti csónakházban (ahol köztudottan „nagy a jókedv mindennap”).

Ha a mezei néző nem látta, de hallott róla, hogy 1975-ben Ascher Tamás már megrendezte Kaposvárott az Állami áruházat, és annak következő évben a budapesti vendégjátékán a rendőrségnek is jutott szerep, akkor érti, hogy miért „jut szerep” Ascher Tamásnak is a Kecskeméti Katona József Színház Benkó Bence és Fábián Péter (a fiatal és független K2 társulat vezetői) rendezte előadásában.

A mezei néző is megszokta, hogy bár ő többnyire csak szórakozni szeretne, a rendezők viszont a fejükbe veszik, hogy neki gondolkodnia is kell, sőt kötelességüknek érzik, hogy neveljék vagy legalábbis felhívják a figyelmét arra, amit amúgy is tudunk, hogy nincsen új a nap alatt, és ha akarjuk, ha nem, mindent lehet úgy tálalni, hogy legyen aktuálpolitikai kicsengése. A kérdés csak az, hogy mennyire vagyunk vevők harminc évvel a rendszerváltozás után a kettős beszédre, mennyire működik és mekkora bátorság kell hozzá ebben az állandóan megkérdőjelezett, amúgy fene nagy demokráciában.

Nem sok szellemességet találok abban, hogy narrátorként jelen van a film rendezője, Gertler, akinek keresztneve történetesen Viktor, és a darabban sokszor elkurjantják magukat az áruháznak amúgy „a minisztérium zászlajáért” versenyző dolgozói, hogy „Szabadság, Viktor bácsi!”, és akkor sem fagy meg a levegő, amikor az idős könyvelő, Glau­ziusz bácsi arról énekel, hogy a következő generációnak talán jobb lesz, mert bármennyire is tejben és vajban fürdene, az ember arra vágyik és törekszik, hogy az utódai aranyló mézet csorgathassanak magukra. Értjük mi az iró­niát, és a széksorokat figyelő bőrkabátos ávóslegények jelenlétét is tudjuk hová tenni, csak éppen fáraszt már bennünket. Azt viszont a többség nem díjazta, hogy a megfáradt könyvelő könnyes monológja közben a próbababák ágyékára vetítik sorban az ország hajdani és jelenlegi vezetőinek arcát, és kifejezetten gusztustalannak ítéltük meg sokan az utolsó pár másodperces állóképet.

Az áruház végül is elnyeri a minisztérium zászlaját, amelyet összecsavarva, fekete tokban hoznak be. Ekkor rohan fel a színpadra az addig a nézőtéren ücsörgő „cenzor” megkérdezni, hogy milyen színű a zászló. „Olyan déligyümölcs-színű” – hangzik a megrettent válasz, bevonszolnak egy hatalmas vörös zászlót, és a főszereplő markába nyomják, állóképpé merevedik a szereplőgárda, megfagy a levegő a nézőtéren is. Na nem a félelemtől, hogy jaj istenem, most mi lesz, még csak nem is az elismeréstől, hogy mekkora bátorság, hanem a döbbenettől, hogy ennyire tellett csak a fantáziából.

Mikor a premieren láttam az előadást, az volt az érzésem, hogy a színészek, bár alakításaik jók voltak, mintha kifelé figyeltek volna, feszültnek tűntek, a zárójelenetnél pedig kifejezetten befeszültek. Mivel a közönség is megdöbbent a zárójelenettől, a taps is késve csendült fel. Két hónap után néztem meg ismét, kifejezetten a fenti jelenségre koncentráltan. Az addigi sok előadás „bejáratta” a darabot, az utolsó jelenetnél viszont megismétlődött a befeszülés. Itt fogtam gyanút, ez alighanem rendezői utasításra történt: megmondtuk a frankót, és most félünk a következményektől.

Következmények viszont nem nagyon vannak, az a fránya cenzúra nem tiltja be a darabot, a színészeket nem rángatja le senki a színpadról, a rendezőket nem hurcolják meg. A francba, lehet, még sincs diktatúra? Talán mégiscsak változott valami?

Amúgy Szakács Ferenc díszletei között és Horváth Jenny vidám jelmezeiben a színészi játék pont olyan, mint amire vágyunk, Gyöngy Zsuzsa koreográfiája szintén remekül illik az áruházi miliőbe. A kimondott főszereplők, a Dobó Enikő–Koltai-Nagy Balázs primadonna-bonviván páros (végül is egy propagandaoperettet láttunk) és a táncos-komikus szerepben nehezen felülmúlható Szemenyei Jánoson kívül a szubrettszerepet alakító, többéves kihagyás után ismét színpadra lépő Kovács Lotti játéka volt kiemelkedő.


3937 Búbánat 2019-06-17 16:00:21 [Válasz erre: 3936 joska141 2019-06-17 06:07:44]

Ez már így szokott lenni: a "beharangozók/beharangozások"  olykor köszönő viszonyban sincsenek a tényekkel: olykor a "kolomp" fáradt hangja jut el hozzánk...

A korábbi Budavári Palotakoncertek - amelyek televíziós felvételeit is ismerem - általában nívós produkciók voltak, remélem, az idei augusztusi produkció is sikeres és jó színvonalű előadás lesz; annak ítéltetik majd... 


3936 joska141 2019-06-17 06:07:44 [Válasz erre: 3935 Búbánat 2019-06-17 00:25:56]

Tisztelt Búbánat!

Köszönöm, hogy beemelte a fórumba a Budavári Palotakoncertek előzetes sajtótájékoztató összefoglalóját.

Igyekszem a Momus fórumait – amennyire csak lehet – aktuálpolitikai hivatkozásokkal nem terhelni. Azonban most kénytelen vagyok egy mondatrészt idézni a beemelt anyagból.

a kormányzat eldöntötte, hogy hazánk közösségi tereit meg kell tölteni mély tartalommal rendelkező kulturális programokkal, kiállításokkal.”

Nem is kommentálom.

Konkrétan a Budavári Palotakoncertekhez: a leírt óriási siker ellenére az előző évi koncert jegyeit a „Ma este színház” féláron (+kezelési költség) árusította.

Még egy idézett mondatrész:

Az államtitkár úr jelenléte a garancia arra, hogy a fenntartó EMMI és ezzel együtt a magyar kormány számára is egyaránt fontos a magyar operett műfaja”

Ezt sem kommentálom, de megjegyzem, hogy már elérhető az Operettszínház szeptember-október havi programja. A Vidnyánszky Attila rendezte régi-új Csárdáskirálynőn kívül a két hónap alatt gyakorlatilag nincs klasszikus operett előadás (egyetlen egy raktárszínházi „Lili bárónő” lesz)


3935 Búbánat 2019-06-17 00:25:56

Idén is Budavári Palotakoncertek az Oroszlános udvarban

Az Elemi szenvedélyek címet kapja idén a hagyománnyá vált Budavári Palotakoncertek gálaműsora, amely augusztus 2-án és 3-án várja az Oroszlános udvarban az operett szerelmeseit.

A Budavári Palotakoncertek sajtótájékoztatóját Nacsa Olivér, a rendezvény ötletgazdája azzal nyitotta meg, hogy kiemelte, évről évre próbálnak újítani, megújulni, méltóképpen játszani a műfajt az impozáns Budai várnegyedben. Többek között ennek köszönhetően mára a zenés színház egyik legnagyobb ünnepévé vált a Budavári Palotakoncertek.

A sajtóeseményen jelen volt Fekete Péter, az Emberi Erőforrások Minisztériumának kultúráért felelős államtitkára, aki elmondta, a kormányzat eldöntötte, hogy hazánk közösségi tereit meg kell tölteni mély tartalommal rendelkező kulturális programokkal, kiállításokkal. Szeretnék, ha míves, ünnepi, szakrálishoz közelítő, lelkünket felemelő események jelennének meg, és ennek egyik legkiválóbb képviselője a Budavári Palotakoncertek. "A népszerű gálaest Magyarország nagy sikere, hiszen az operett műfaját, ezt a hungarikumot nemcsak a hazai, hanem a közép-európai figyelem középpontjába is helyezi' - hangsúlyozta. A világ legtávolabbi csücskében is tudniuk kell arról az embereknek, hogy itt van egy ilyen rendezvény, és ösztökélni kell őket, hogy Budapestet, az Oroszlános udvart válasszák utazásuk célpontjául."

Nacsa Olivér hozzátette, a Budavári Palotakoncertekről az elmúlt években gazdag hang- és képanyag született a Magyar Televíziónak köszönhetően, akik idén is rögzítik a műsort, és hagyományosan augusztus 20-án este, az állami ünnepségsorozat záróprogramjaként játsszák le.

Dr. Vadász Dániel, a Budavári Palotakoncertek producere elmesélte, hogy mikor annak idején elkezdték a szervezést, az volt a célkitűzésük, hogy az operettet visszahelyezzék az őt megillető, tiszteletre méltó pozíciójába, hogy idehaza se kelljen küzdeni a megbecsültségért. Mára nem kérdés, hogy a gála szereplőgárdája képviseli az operettjátszás arisztokráciáját, a Magyar Televízió közvetítésének, az ismétléseknek és kisfilmeknek köszönhetően vissza-visszatérnek a nézőkhöz, benne maradnak a gondolataikban, és ez nagyon jó. "Ha visszagondolok az elmúlt évekre, szerintem elértük a céljainkat. A Budavári Palotakoncertek műsorát az ország határait is átlépve Bécsben, Triesztben, Belgiumban, Japánban is előadtuk, és a világon mindenhol figyelemmel követik, mi történik itt nálunk, Magyarországon. Nincs nemesebb küldetés, mint hogy operettet játsszunk." - hangsúlyozta.

A Palotakoncert célja, hogy egyszerre szórakoztasson és felhívja a figyelmet a ritkaságokra - folytatta gondolatait Dr. Vadász Dániel, aki alkotótársaival évről évre más-más szemszögből igyekszik bemutatni az operett műfaját. "Két éve a Nemzeti Filharmonikusok közreműködésével a klasszikus zenéhez és a folklórhoz kapcsolódó viszonyt szerettük volna ábrázolni, tavaly Lőcsei Jenő rendezésével a színház oldaláról közelítő gálakoncertet láthattak a nézők. Sokat gondolkodtunk, hogy az idei évben mi legyen a tematika, és arra jutottunk, hogy a már felvonultatott műfajokat szeretnék egy estén belül integrálni az operettkoncertbe."

Pindroch Ferenc producer a támogatás fontosságát emelte ki, amely nélkül a rendezvény nem jöhetne létre újra és újra. "Az esemény mellett áll a kulturális kormányzat, az agrárminisztérium, a Budapesti Operettszínház, vagyis teljes az elkötelezettség, mindenki magának érzi a rendezvényt. Erre nem számítottunk a kezdetekkor, de nagyon jó ezt látni!"

Kiss-B. Atilla, a Budapesti Operettszínház főigazgatója az Oroszlános udvar eleganciáját tartja a katarzis megélésének garanciájának. "Sok szó esett az értékekről, hagyományokról, folytonosságról. Mi, magyarok szeretjük a hagyományokat, és nemcsak őrizzük, hanem folytatjuk, gyakoroljuk is őket. Az operett műfaja által egy olyan örökség birtokosai vagyunk, melynek műveléséhez, fogyasztásához a magyar ember temperamentuma, a magyar kultúra a kulcs. Előadóként mi tudjuk a legtemperamentumosabban művelni az operettet, és közönségként is mi tudjuk legjobban ünnepelni sikeres előadóinkat. Az immár hagyománnyá vált Palotakoncertek helyszíne, a Budavári Palota Oroszlános udvara talán a legelegánsabb helyszín arra, hogy azt katarzist, amit a Budapesti Operettszínház gyönyörű épületében estéről estére megél a közönség, megélhesse egy csodás szabadtéri koncerten is. Az operett gyöngyszemei és a gyönyörű balettszámok mellett elementáris erővel hatni tudó népzenével, néptánccal is gyönyörködtetjük a vendégeket. Az államtitkár úr jelenléte a garancia arra, hogy a fenntartó EMMI és ezzel együtt a magyar kormány számára is egyaránt fontos a magyar operett műfaja és annak jelenléte Budapest nyári kulturális életében."

Bori Tamás, az idei gálaestek rendezője az Elemi szenvedélyek címet szánta a rendezvénynek, jelezvén, hogy négy fő elem köré szervezik azt. Mint hangsúlyozta, ezzel a rendezvénnyel komoly lépéseket tettek afelé, hogy az operett elfoglalja az őt megillető helyet. "A fő szervezőelv a forma mellett egyértelműen a minőség, az operett, a daljátékok, az opera, a néptánc képviselői a maguk műfajában mind kiemelkedőek. Fontos, hogy a legnagyobb sztárok mellett a Lehár énekverseny két döntőse, Faragó Alexandra és Dénes Viktor különdíjként szintén lehetőséget kapott a koncerteken való részvételre, így a legtehetségesebb fiatal művészek is bemutatkozhatnak, egyfajta folytonosságot létrehozva ezzel."

Az idei koncertek zenei anyagát összeállította és a Budapesti Operettszínház Szimfonikus Zenekarát vezényli Pfeiffer Gyula, az intézmény főzeneigazgatója, és nemcsak a Budapesti Operettszínház Balettkara, hanem a Fitos Dezső Társulat táncosai is közreműködnek. A szervezők számára nagy örömet jelent, hogy a néptánc műfajának jeles képviselői vállalták a felkérést, ezzel is színesítve, teljessé téve a műsort. Az együttes vezetője, Fitos Dezső ennek kapcsán elmondta, az együttműködés ugyan friss, de reméli, hogy hosszú távú, "jó házasság" lesz. "Szerintem a magyar folklór alkalmas arra, hogy kiegészítése az operett míves hangzását, ezért gyönyörű táncképekkel, virtuóz produkciókkal készülünk majd."

Nacsa Olivér zárszóként kiemelte, nagyon bízik benne, hogy tíz év múlva is lesz Budavári Palotakoncertek rendezvénysorozat, ami remélhetőleg együtt épül majd a csodás, folyamatosan fejlődő környezettel, a budavári épületsorozattal.

 

A Budavári Palotakoncerteket idén augusztus 2-án és 3-án láthatja a közönség. A Budavári Palotakoncertek fellépői idén: Bordás Barbara, Dancs Annamari, Fischl Mónika, Oszvald Marika, Szendy Szilvi, Boncsér Gergely, Laki Péter, Peller Károly, Vadász Zsolt, illetve a Virtuózok komolyzenei tehetségkutató nyerteseként is megismert Ninh Duc Hoang Long és a XI. Nemzetközi Lehár Ferenc Operett Énekverseny fiatal tehetségei, Faragó Alexandra és Dénes Viktor.
Közreműködik a Fitos Dezső Társulat, valamint a Budapesti Operettszínház Balettkara és Zenekara, vezényel Pfeiffer Gyula, rendező Bori Tamás.

/Operettszinhaz.hu/


3934 Búbánat 2019-06-13 21:50:06 [Válasz erre: 3933 Búbánat 2019-06-13 11:48:18]

Állami Áruház - a Kecskeméti Katona József Színház bemutatója - 2019

KTV Kecskeméti Televízió

Közzététel: 2019. márc. 1 - YouTube


3933 Búbánat 2019-06-13 11:48:18

Kerekes János – Barabás Tibor – Darvas Szilárd – Gádor Béla:

Állami áruház
operett

2019. június 18. (kedd) 19.30

Városmajori Szabadtéri Színpad

"Halló, halló, figyelem! Áruházunk tíz perc múlva nyit. Készüljetek! Előre a Minisztérium zászlajáért!"

A Diadal Áruház szorgos eladói vígan készülődnek nyitáshoz. Percre sem restek, hiszen a tét óriási: idén melyik áruház nyeri el a Minisztérium zászlaját? A diadalhoz közös nevezőre kell jutni a nagy kérdésben, hogyan is kell eladni. Kocsis Feri, a moszkvai tanulmányútjáról visszatérő eladó az új időknek új dalaival tér vissza hőn szeretett áruházába. Azt állítja, a vevőnek csak azt kell eladni, amire szüksége van. Ezzel szemben Dániel kartárs, a női konfekció osztály vezetője azt mondja, a vevőre rá kell vetnie magát az eladónak, mint a tigris, és rásózni a legdrágább holmit. A kapitalizmus vad csökevényei szállnak harcba tehát a szocialista termelés józan következetességével...
Ferinek mindemellett szembe kell néznie az áruház külső és belső ellenségeivel is. Hol az imperialista uszító Amerika Hangja Rádió, hol a titkon reakciós vezérigazgató a soros.
És hogy jut idő ennyi munka közt a szerelemre is?!

Az' 50-es évek legendássá vált propaganda-operettje, az Állami Áruház egy olyan vidám korról regél, amelyről nem vidáman regélni halálos bűn. A kecskeméti Katona József Színház friss előadása a Városmajori Színházi Szemle versenyprogramjának keretében látható Benkó Bence és Fábián Péter rendezésében, Dobó Enikő és Szemenyei János főszereplésével!

https://www.szabadter.hu/programok/item/9594-allami-aruhaz-operett.html


3932 nasselfjaril 2019-06-11 19:58:18

Eladó

Budavári Palotakoncertre 2 db jegy. Aug. 3.szombat, 20:30 Huszka Jenő 10. sor 20-21. szék

15.000 Ft /db (a kényelmi díjat nem kérem el, tehát olcsóbb, mint az eredeti ár)

Csak együtt eladó a 2 jegy. Privát üzenetben keressenek: kovacs.petra04@gmail.com


3931 ferocissimoato 2019-06-08 23:51:25 [Válasz erre: 3930 zenebaratmonika 2019-06-08 15:40:56]

A Csókolj meg Katám hatalmas siker volt az Operettben. Csak tudnám, hogy honnan vette Jóska, hogy a darab megbukott.... Gyermekként legalább 10-szer láttam 1979- 1980-1981- ben , mindig hatalmas sikere volt ! Föbb szerepekben : Udvarias Katalin-Hollay Kálmán, Csongrádi Kata, Hidvégi Miklós, Benkóczy Zoltán,Maros Gábor, Farkas Bálint.  Vezényelt. Rónai Pál


3930 zenebaratmonika 2019-06-08 15:40:56 [Válasz erre: 3926 joska141 2019-06-05 19:05:10]

Nem értem, hogy bukhatott meg a Csókolj meg Katám, amikor tele van közismert Cole Porter slágerekkel:

https://www.youtube.com/watch?v=XPbyKG58grQ

https://www.youtube.com/watch?v=WS_YAKZH3lw

https://www.youtube.com/watch?v=G2nr0gOMrNc

https://www.youtube.com/watch?v=JSsMnruSAKc

https://www.youtube.com/watch?v=ocq0-LINGyw

Azért ez egy nagyon erős darab zeneileg.

 


3929 zenebaratmonika 2019-06-05 21:08:56

https://www.youtube.com/watch?v=mfZkEiGLvfk

Ez igazi trianon operett dal. Lesz e úgy, mint valamikor rég...


3928 zenebaratmonika 2019-06-05 21:06:38 [Válasz erre: 3926 joska141 2019-06-05 19:05:10]

A Csókolj meg Katám az megbukott? Úgy tudom többször is feltették, és másodszor már siker volt.


3927 zenebaratmonika 2019-06-05 21:03:49 [Válasz erre: 3926 joska141 2019-06-05 19:05:10]

Nemrég feltettek egy 56-os musicalt, és hát az is nagyot bukott Kocsák Tibor: Lady Budapest címmel.

A Szörényi Levente István királya az viszont továbbra is sláger marad.

Az Ábrahám Pál: Viktóriába is nyilván bele fog kerülni Trianon, úgy is az I. világháború után játszódik.

A Mohács 1526 az mi akar lenni? Még a szerzője se tudom ki.....

A Kálmán Imre: Csárdáskirálynőt is a magyar érzés miatt muszáj lesz visszahozni új feldolgozásban.

És hát Kacsoh Pongrác János vitéze is a nemzeti sorstragédia része, ugye szegény Iluskát megöli a gonosz mostoha és Jancsi utána meg Bagóval a mennybe, de végül Iluska és a Tündérek se kellenek Jancsinak, hanem inkább visszatér szülőfalujába...


3926 joska141 2019-06-05 19:05:10 [Válasz erre: 3925 zenebaratmonika 2019-06-05 18:07:43]

Természetesen tiszteletben tartom a véleményét. De az Ön által említett Csókolj meg Katám, már évtizedekkel ezelőtt - még Alfonzóval is - bukott meg az Operettszínházban.

Azon el lehet meditálni, hogy az Operettszínház erősíti-e a musical vonalat, mintegy konkurrenciája a Madách Színháznak, vagy az egyedi, csak egyetlen döntően operettet játszó színház marad.

De ez a kérdés már eldőlt, a következő évadtól úgyis a nemzeti és nagyvilági sorstragédiák, rendszerbukások, rendszerváltások zenei feldolgozásait fogjuk látni és hallani.


3925 zenebaratmonika 2019-06-05 18:07:43 [Válasz erre: 3923 joska141 2019-06-05 14:33:05]

Szerintem pedig jó, hogy feltették, bár még nem láttam, de ez egy nemzetközileg jegyzett darab. A magyar musical választék elég szegényes nemzetközi téren. A Cole Porter: Csókolj meg Katát és a  Cy Coleman Sweet charity-t is hiányolom a magyar repertoárból, azok párszor már mentek, de rég, viszont ez a Carousel még szerintem soha, még a fő dala sem. A Turay Ida Színház feltette a Vértestvéreket és az Irma te Édest, és milyen jó ötlet volt tőlük, akár a Hello Dolly vagy most a Cabaret, bár utóbbit csak a városmajorin láttam, a másik három darab remek volt a kisszínházban. Jöhetne még Webbertől a Starlight Express vagy akár Sunset Boulvard.

Nemrég láttam a Queen musicalt is, We will rock you a címe, a zene persze remek volt meg az éneklés is, bár elég bugyuta volt hozzá a futurisztikus libretto.

A Liliom az most került repertoárra a Vígszínházban és ott úgy nézem jó a jegyeladása.


3924 -zéta- 2019-06-05 14:47:13 [Válasz erre: 3922 Búbánat 2019-06-04 10:28:16]

Az interjú alanya nem azonos nálánál jelentősen idősebb Laki Péterrel, nemzetközi hírű zenetörténésszel, akinek Bartók-kötetét a szakma általános elismeréssel fogadta...

Ebben a helyzetben csak Hegedűs Géza író közismert példáját tudom javasolni, aki levélben fordult a nevét viselő, s egyre ismertebb ifjú színinövendékhez. A levélben gratulált egyre növekvő sikereihez, majd megkérdezte, hogy mit kezdjen a hozzá nagy számban érkező szerelmes levelekkel?

Az ifjú színész, onnantól Hegedűs D. Géza tudta a megoldást...


3923 joska141 2019-06-05 14:33:05

Mai Operettszínház hírlevél alapján, idézem:

KEDVES NÉZŐINK!

A 2019/20-as évad végéhez közeledvén szeretnénk kedveskedni Önöknek különleges ajánlatunkkal.20% kedvezményt ajánlunk a 2019.06.07.19.00, és 06.11.19.00 órakor kezdődő Molnár Ferenc CAROUSEL-LILIOM című előadásunkra. Jegyek már 1.400 forinttól kaphatók!

Sajnos még az előző színházi vezetés abszolút hibája volt a Carousel-Liliom repertoárba vétele. Látható, hogy a prózai eredetit jelenleg játszó Vígszínház is rendszeresen a Ma este Színház 50%-os kínálatában szerepelteti. Az 1945-ben keletkezett musical dalai az elmúlt, több, mint 70 év alatt pedig nem épültek be az ilyen jellegű magyar zenei életbe. Ezekből már levonhatók lettek volna bizonyos következtetések a bemutató életképességére vonatkozóan.


3922 Búbánat 2019-06-04 10:28:16 [Válasz erre: 3897 Búbánat 2019-05-11 11:09:44]

Laki Péter: „Lehet a szerepkörök közt átjárás”

Papageno.hu - 2019. május 10., Papp Timea

Laki Péter a XI. Lehár Ferenc Nemzetközi Operett Énekversenyen a bonvivánok között az első helyen végzett – Ninh Duc Huan Longgal megosztva –, és elnyerte a közönségdíjat is. A Budapesti Operettszínház fiatal tehetségével a versenyen szerzett élmények és tapasztalatok mellett a bonviván és a táncos komikus szerepkörök közötti váltás lehetőségéről, határok feszegetéséről, önazonosságról és természetesen az előtte álló feladatokról is beszélgettünk.


3921 Búbánat 2019-06-02 11:47:00

Múltidézés

Operett - Húsvét

A Fővárosi Operett Színház vendégjátéka a Budapest Kongresszusi Központban,

1986. március 30-án, vasárnap fél 3-kor és 7-kor, 31-én, hétfőn fél 3-kor és 7-kor

J. Strauss, Millöcker, Suppé, Offenbach, FalI és Lehár műveiből

Közreműködnek:

DECSI ÁGNES, DOMONKOS ZSUZSA, GALLAY JUDIT, KARÁDI JUDIT, KOVÁCS BRIGITTA, MEDGYESI MÁRIA, NÉMETH MARIKA,  OSZVALD MARIKA, ZSADON ANDREA, BENKÓCZY ZOLTÁN, FARKAS BÁLINT, GÁRDAY GÁBOR, JANKOVITS JÓZSEF, MARIK PÉTER,  NÉMETH SÁNDOR (30-án), SZOLNOKI TIBOR, VIRÁGH JÓZSEF

 

A MAGYAR NÉPHADSEREG MÜVÉSZEGYŰTTESÉNEK SZIMFONIKUS ZENEKARA

VEZÉNYEL: MAKLÁRY LÁSZLÓ

 

 RENDEZTE: HORVÁTH ZOLTÁN


3920 zenebaratmonika 2019-05-31 19:28:27

https://operavision.eu/en/library/performances/operas/roxy-und-ihr-wunderteam

Ábrahám Pál 3:1 a szerelem javára c. operettjének német verziója megtekinthető teljes egészében a Komische Oper Berlin előadása, egészen 2019. augusztus 30-ig az alábbi linken.Roxy und ihr Wunderteam a német verzió címe.


3919 joska141 2019-05-31 14:29:21

Minden kommentár nélkül idézek néhány mondatot a Budapesti Operettszínház Főigazgatója, Kiss B. Attila Úr, 2019/2020-as évad bérleti felhívást ismertető előszavából: (A teljes szöveg a következő honlapon olvasható: http://operett.hu/file/egyeb/berleti_2019_nezo.pdf)

„Tisztelt Nézőink!

Azt vállaltam, hogy irányításom alatt a Budapesti Operettszínház nemzeti dalszínházzá válik. Ez azt jelenti, hogy a mindannyiunk számára fontos témákat körüljárva felejthetetlen, nagyszerű zenés színházi élményeket nyújtva a klasszikus polgári értékrendet közvetítjük közönségünk felé.

Kacsóh Pongrác daljátéka igazán nagyszerű lehetőséget kínál az Operettszínház új karaktere, no és persze a magyar huszárvirtus bemutatására.

A tavaszi idény kortárs ősbemutatóval, egy rockmusicallel indul. Mohácsnál megnyílt a keresztény Európa kapuja az Oszmán Birodalom előtt, a magyarság történelmi próbatétel elé került. Az elementáris rockzene hangján megszólaló musical célja, hogy a historikus tanulság mellett a történelmi korrajz eszköztárával bemutassa az emberi értékeket és a hit nemzetmegtartó erejét.

A nemzeti dalszínház a Raktárszínházban Anne Frank szívbemarkoló történetének operai feldolgozásával idézi fel a vészkorszak borzalmait, míg a Teátrumban a Moulin Rouge csillogásával köszönti a szocializmusnak 30 éve búcsút intő szabad Magyarországot.”


3918 Búbánat 2019-05-31 11:40:42

Ifj. Harangozó Gyula Diótörője lesz karácsonykor az Operettszínházban

ORIGO2019.05.30. 17:42

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Magyar Táncművészeti Egyetem és a Budapesti Operettszínház, az idei legnagyobb közös vállalkozás a Diótörő színpadra állítása lesz karácsonykor. A koreográfus a budapesti és a bécsi Operaház volt balettigazgatója, ifj. Harangozó Gyula.

A megállapodás célja közös előadások, művészeti projektek, szakmai programok megvalósítása, az egyetemi képzések személyi és tárgyi feltételeinek biztosítása, pályázatokon való közös részvétel és információcsere. 


3917 Búbánat 2019-05-26 16:25:58

Meghallgatás

A Budapesti Operettszínház Énekkara próbaéneklést hirdet mezzo, alt, tenor, bariton és basszus hangfajban.

 Jelentkezési feltételek:

legalább középfokú, zeneművészeti szakirányú végzettség, zeneművészeti egyetemi, vagy főiskolai szakirányú végzettség előnyt jelent,

korhatár: 35 év

 A jelentkezés részeként benyújtandó: 

- fényképes önéletrajz

- egy szabadon választott operett-, vagy operaária vagy dal felvétele, mp3 formátumban.

A hangfelvételek elbírálása után a kiválasztott jelentkezők személyes meghallgatáson vesznek részt, melynek időpontjáról és helyszínéről értesítést kapnak 2019. június 14-ig

Jelentkezését a hangfaj megjelölésével az alábbi címen várjuk: cseh.dalma(kukac)operett.hu

 Benyújtási határidő: 2019. június 6  


3916 zenebaratmonika 2019-05-23 19:56:28

Ábrahám Pál 3:1 a szerelem javára c. operettje teljes egészében németül megtekinthető lesz, alul magyar automatikus fordítást lehet kérni, elvileg angol, francia és német felirat  lesz, az alábbi honlapon: 

https://operavision.eu/en

31.05.2019 at 19h30 CET
Komische Oper Berlin - Roxy und ihr Wunderteam

Always remember to keep your eye on the goal!

Operas | Abraham

When a smart and confident Scottish lass employs the help of a football team to flee from her dim fiancé, the happy distraction threatens the men with sporting and emotional defeat.

From the composer of The Flower of Hawaii and Ball at the Savoy comes this ‘football operetta’, a crazy and turbulent sports satire. Paul Abraham’s fiery music is a cocktail of jazz, puszta and operatic melodies, all rounded off with a shot of stadium chanting. Well-known German music cabaret trio Die Geschwister Pfister take on the three leading roles in this new production at the Komische Oper Berlin.

Sung in German

English, French and German subtitles soon available with possibility of auto-translation into 114 other languages.

Available from

31.05.2019 at 19h30 CET

Available until
30.08.2019 at 23h59 CET

Sam Cheswick Uwe Schönbeck
Roxy, his niece Christoph Marti
Bobby Wilkins, her fiancé Johannes Dunz
Gjurka Karoly, Team captain Tobias Bonn
Aranka von Tôtössy, Custom auditor, Maid Andreja Schneider
Baron Szalmary, Club's president Christoph Späth
Jani Hatschek, Goalkeeper Jörn Felix Alt
Hotel director, Custom's officer, Kovacz, Misky, Radio announcer Mathias Schlung
Arapad Balindi Kevin Arand
Aladar Kövess Dennis Weißert
Géza Alpassy Mathias Reiser
Laczi Molnar Tobias Stemmer
Jenö Körmendy Christopher Bolam
Máté Pulitzer Paul Gerritsen
Tamás Kodály Hunter Jaques
Lászlo Kertész Thiago Fayad
Zlotán Ligeti Andrew Cummings
Ilka Prinitzer Gabriela Ryffel
Marika V. Dobossy Milena Sophia Hagedorn
Ilonka Taussig Laura Mann
Réka Rökk Mariana Souza
Ildikó Farkas Meri Ahmaniemi
Erzébet Kalmán Friederike Meinke
Krisztina Gabor Paula Rummel
Magdolna Horváth Diemut Wauer
Mónika Bartók Sabine Hill
Boglárka Esterhazy Katharina Thomas
Katalin Tabori Katrin Hacker
Spectators in the stadium Solists from the Chorus of Komische Oper Berlin
   
Music Paul Abraham
Text Alfred Grünwald and Hans Weigel
Conductor Kai Tietje
Director Stefan Huber
Set Designer Stephan Prattes
Costume Designer Heike Seidler
Lighting Designer Diego Leetz
Choreographer Danny Costello
Chorus Master Jean-Christophe Charron
Dramaturg Ulrich Lenz and Maximilian Hagemeyer

3915 zenebaratmonika 2019-05-23 19:33:16 [Válasz erre: 3906 Búbánat 2019-05-23 00:39:17]

A Suppé darab nagyon keveseket érdekelt volna, és ezért maradt el, de máshova még feltehetik, pl. Müpa kisszinháza.


3914 zenebaratmonika 2019-05-23 19:20:24 [Válasz erre: 3913 joska141 2019-05-23 19:13:40]

Ez megint egy átvágás, mert nem lett olcsóbb.... csak a legolcsóbb hely 1600 fent hátul a szélén.

Közületek látta már valaki a Carouselt?


3913 joska141 2019-05-23 19:13:40 [Válasz erre: 3911 zenebaratmonika 2019-05-23 19:08:37]

Idézem az Operettszínház mai hírleveléből:

Néhány jegyünk még van a 2019.06.06-án 19 órától bemutatásra kerülő CAROUSEL - LILIOM című előadásunkra, olyan neves főszereplőkkel….

Jegyek már 1.600 forinttól kaphatók online ITT , vagy személyesen jegypénztárainkban.

Szeretettel várjuk színházunkban! Üdvözlettel: szervezés


3912 zenebaratmonika 2019-05-23 19:08:40 [Válasz erre: 3910 joska141 2019-05-23 18:27:47]

A Ma este színházon kint lesz a Carousel?


3911 zenebaratmonika 2019-05-23 19:08:37 [Válasz erre: 3910 joska141 2019-05-23 18:27:47]

Hol lehet hozzájutni 1600 Ft-ért a Carousel jegyeihez? Ennyiért szívesen megnézném, de 6000-et sajnálok érte.


3910 joska141 2019-05-23 18:27:47 [Válasz erre: 3908 Búbánat 2019-05-23 11:31:47]

Az elmúlt napok sajtójának olvasása után már úgy érzem, hogy a 2019/2020-as színházi évadnak szinte egyetlen kizárólagos eseménye lesz az Operettszínház Vidnyánszky Attila rendezésű Csárdáskirálynő előadása. Nem volt olyan nyomtatott vagy elektronikus újság, ahol ne részletezték volna ezt a tervet.

Kezdődött azzal, hogy az elmúlt héten a Vidnyánszky Attila vezette Magyar Teátrumi Társaság tagjai közé fogadta a megújult szellemiségű Operettszínházat. Majd folytatódott, hogy Kiss B. Attila az MMA rendes tagja sajtótájékoztató bemutatta Vidnyánszky Attilát, az MMA rendes tagját, aki először rendez operettet. Így – Edmond Dantes fórumtársunk szép hasonlatát használva – megvalósulhat, hogy Vidnyánszky Attila a Nemzeti Színházban megrendezhette a Bánk bán prózai változatát, az Operaházban az operai változatát, majd most az Operettszínházban az operettek Bánk bánját, a Csárdáskirálynőt.

Az erről részletesen hírt adó sajtótájékoztató már egy-két gondolatot is közölt a várható rendezésről. Itt némi képzavar van, hogy visszasírjuk vagy nem azt az arisztokrata világot, de ez a bemutatóig majd kiderül. Ami viszont konkrét: Az előadást uraló nagyméretű gramofon ötlete visszaköszön az előző évi mörbischi Marica grófnő nagyméretű hegedű elhelyezéséből. A gramofon végső elporladása pedig szintén visszaköszön a Mohácsi féle Csárdáskirálynő rendezésből a Novara csatahajó végső süllyedéséből.

Sajnos vagy hála, ki-ki vérmérséklete szerint ítélje meg, de a sajtótájékoztatón kiderült az Operettszínház új szellemisége is, melyben az operettnek van a legkevesebb létjogosultsága. Vacsora estek artistákkal, monodrámák, mohácsi vész nemzeti gyász, rendszerváltás évfordulója, sanzon est, Diótörő balett és (mai hírlevelük alapján) eladatlan jegyek garmada a Carousel előadásaira, már 1.600 Ft-tól!!!


3909 Búbánat 2019-05-23 17:23:24 [Válasz erre: 3904 Búbánat 2019-05-22 20:08:50]

Az Operettszínház honlapjáról:


 

Rátóti Zoltán, Vidnyánszky Attila, Pfeiffer Gyula, Kiss-B. Atilla és a Csárdáskirálynő szereplői

A Csárdáskirálynő szereplői

A Csárdáskirálynő szereplő- és alkotógárdája

Rátóti Zoltán, Vidnyánszky Attila, Pfeiffer Gyula és Kiss-B. Atilla

 

2019. május 21-i évadbejelentő sajtótájékoztatón, a Budapesti Operettszínházban. 

http://www.operettszinhaz.hu/index.php?inc=cikk&cikkId=143&menuId=24

 


3908 Búbánat 2019-05-23 11:31:47 [Válasz erre: 3907 Edmond Dantes 2019-05-23 08:36:08]

Szerintem a Csárdáskirálynő mint operett túl van misztifikálva. - történelmi okokból is...Magam, mint operettkedvelő,  a hagyomány megőrzését megértem,  és ha Kálmán, akkor már inkább a Marica grófnő a nagy kedvenc.  Persze, legyen Csárdáskirálynő is, ez az operett mindig sikerre számíthat - remélhetőleg értékesebb zenei megvalósíításban,  nem átírt szöveggel és az eredeti alkotáshoz hűbb színpadi kiállíításban látjuk viszont hamarosan a darabot.

A korábban tervbe vett  Boccaccio azért maradhatott volna - éppen a Suppé-évre tekintettel és időzítve a bemutatását.


3907 Edmond Dantes 2019-05-23 08:36:08 [Válasz erre: 3906 Búbánat 2019-05-23 00:39:17]

Kedves Búbánat! Azt gondolnám, hogy a Csárdáskirálynő az operett(ek) Bánk bánja = nem hiányozhat a magyar operettjátszás zászlóshajójának repertoárjáról. Ráadásul -ellentétben a Bánk bánnal- nemzetközileg is ismert, jegyzett alkotás, nem mellesleg keresett exportcikk is. A baj talán inkább az, hogy a Suppé-darab helyére cserélték be és éppen Suppé-évben. A Nemzetiben most is futó János vitéz kitűzésével például kicsit még várhattak volna a Nagymező utcában.


3906 Búbánat 2019-05-23 00:39:17 [Válasz erre: 3905 joska141 2019-05-22 20:55:32]

Kedves joska141!  Lehet(ett) kritizálni Kiss-B.Atilla pályázatát, a pályázatától való eltéréseket,  a most meghirdetett évadtervet, elképzeléseket. Mit érünk vele? Hangot adhatunk  a jövőben is véleményünknek pro és kontra egyaránt.  Én már elszoktam az Operettszínházba járástól, egy - két darabra elmegyek, ami érdekel,  megnézem azokat és ennyi.   Ezen a gyakorlaton várhatóan a jövőben sem változtatok. Kedvenceim a nagy klasszikus operettek, nem igen vannak műsoron - azokra volnék igazán  "vevő". A híradásokat az operett világából persze a továbbiakban is beteszem ide: hadd szaporodjék a topicban a hozzászólások száma.. Az olvasók nagy részét viszont úgyis hidegen hagyja, mi történik az Operettszínházban...

A politika (a szelleme) pedig  régen is benne volt a zenés színházakban ugyanúgy, mint a prózát játszó teátrumokban: ráhatással a mindenkori műsorpolitikára. Ezen most sem lepődhetünk meg.  Lásd a "Múltidéző"- sorozatban ide beírt darabok recenzióit például az ötvenes-hatvanas évekből. 

A Boccaccio nekem szívügyem volt, amit én is nagyon vártam.  Abban bízom, ha már benne volt a pályázatban, mégha most nem, de egy későbbi színházévadban mégiscsak látni fogjuk a darabot. 

A bemutatásra váró új Csárdáskirálynő a Suppé-operett helyére  becsempészve még a beígért eredeti változatában sem hoz  igazán lázba.  (Ettől függetlenül a nyári, margitszigeti produkcióra kíváncsi vagyok.)   A politikai koncepciókkal meg nem foglalkozom. Ami engem érdekel, úgyis megtekintem. És maradnak a rádió klasszikus operettfelvételei - azokban  nem szoktam csalódni.


3905 joska141 2019-05-22 20:55:32 [Válasz erre: 3903 Búbánat 2019-05-22 20:00:24]

Tisztelt Búbánat! Persze, nincs kőbevésve, de azért Kiss B. Attila - többek között - ezzel a felsorolással nyerte el a főigazgatói címet...És az Operettszínház is "csak" egy munkahely, nem poltikai választási hadjárat, ahol az egyes jelöltek....inkább ezt a részt nem folytatom..De azért egy év sem kellett ahhoz, hogy gyökeresen változtasson az ígéreteivel szemben...Talán a sok egyéb funkció...Érződik a törekvés, hogy a Nemzeti (prózai) Színház mellett a Nemzeti (zenés) Színház legyen...Hogy ez jó vagy nem, majd az idő eldönti...Mindenesetre a Víg özvegy már kikerült a műsorrendből...Az 1526 című musical indoklása pedig - migráció, Európa védelme, stb. - gyanúsan aktuálpolitizált...


3904 Búbánat 2019-05-22 20:08:50

Kiss-B. Atilla: "A társadalom kiiktatta a hősöket"

MAGYAR NEMZET, 2019. MÁJUS 22. SZERDA 09:45

KISS-B. ATILLA: A FIATALOKNAK SZÜKSÉGÜK VAN PÉLDAKÉPEKRE, A CSALÁDOKNAK PEDIG MESÉRE

/B. Orbán Emese/

Kiss-B. Atilla Kossuth-díjas operaénekes, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem adjunktusa, a Magyar Művészeti Akadémia elnökségi, az Európai Tudományos és Művészeti Akadémia rendes és a Magyar Állami Operaház örökös tagja február elsejétől a Budapesti Operettszínház főigazgatója. Operaénekesi karrierjének kezdetéről, a főigazgatói poszthoz vezető útról, az új évadról és terveiről beszélgettünk.

 

"Lehár Ferenc szándéka az volt, hogy megragadja a nézők szívét és behatoljon a lelkükbe. Az én kötelességeim közül a szórakoztatás sem hiányozhat, de – Lehár szellemiségét is szem előtt tartva – célom mindezek mellett közönségünk lelkébe estéről estére útravalót is elhelyezni. Ebben a társulat szorgalma, profizmusa van segítségemre."


3903 Búbánat 2019-05-22 20:00:24 [Válasz erre: 3902 joska141 2019-05-22 10:35:19]

Sajnálom, hogy nem lesz Boccaccio. Pedig  Suppé-évforduló van: 200 éve született a bécsi operett "atyja";  vele együtt Offenbach is kerek 200 éve született...

Persze nyilván nincs kőbevésve a főigazgató úr pályázatában az  igazgatása első ciklusához rendelt  operettbemutatók realizálása. Vélhetően a rákövetkező színházi évad(ok) tervezett bemutatói közül is  lesznek, melyek menet közben valamilyen oknál fogva "borulnak", pedig benne voltak Kiss-B. Atilla pályázatában.  

A magam részéről nem vagyok oda a Csárdáskirálynőért, több klasszikus - Suppé, Sullivan, Offenbach, Hervé, Planquette, Lecocq, Millöcker, Zeller, Fall, Oscar Straus -  de leginkább Lehár- és Huszka-operettekre vágyom! Kacsóh Pongrác János vitéze helyett pedig a Rákóczi című daljátékát favorizálom.


3902 joska141 2019-05-22 10:35:19 [Válasz erre: 3901 Búbánat 2019-05-22 08:03:39]

Azért ez a műsorterv egy kicsit eltér a Főigazgató Úr 2018.augusztus 17-én beadott pályázati dokumentumában foglaltaktól. Ott a következők szerepeltek, elég konkrét szerző és cím megnevezésekkel:

„2019/2020 Nagyszínpad 1.Kacsóh: János vitéz 2.Suppé: Boccaccio 3.Szakcsi Lakatos: Bestia 4.Kocsák: Légy jó mindhalálig Teátrum 1.Weill: Koldusopera 2.magyar zenés darab ősbemutató Raktárszínház Eisemann: Egy csók és más semmi”

Biztos így kell, biztos így lesz jó.


3901 Búbánat 2019-05-22 08:03:39

A Budapesti Operettszínház következő, 2019/2020-as évadának műsorterve

Kálmán Imre Csárdáskirálynő-je lesz az első bemutató a jövő évadban a Budapesti Operettszínházban, ahol a 2019/20-as szezonban a János vitéz és a Mohács 1526 című produkció is látható lesz. Ez lesz az új vezetésű Operettszínház első évada. Kiss-B. Atilla főigazgató, Apáti Bence balettigazgató és Pfeiffer Gyula főzeneigazgató februárban vette át a színházat, miután ők nyerték a pályázatot, de tavasszal még - a szokásoknak megfelelően - az előző vezetés műsorterve szerint működött a színház.

A Budapesti Operettszínház következő, 2019/2020-as évadának műsortervét a főigazgató,  Kiss -B. Atilla ismertette a színház budapesti sajtótájékoztatóján kedden. A főigazgató elmondta, hogy úgy állították össze az évadot, hogy magas minőségben szolgálják a nézőket, a műfajt és a művészetet:„hiszek a szerzőkben és hiszek a művekben, hiszek a stílushűségben és hiszek a műfajhűségben”. És ahogy elmondta, elképzelése szerint ez vonatkozik az operettre, a musicalre és a daljátékokra is, és ennek jegyében mutatják be első produkciójukat, Kálmán Imre Csárdáskirálynő-jét, aminek próbafolyamata kedden kezdődik.

"A Csárdáskirálynő-t rendező Vidnyánszky Attila a keddi sajtótájékoztatón elmondta, hogy először rendez operettet, ezért számít a produkcióban szereplő művészek segítségére. Az előadásról azt mondta, hogy egy eltűnt, alig volt világot idéznek meg, ahol győzedelmeskedik a mindenható szerelem. „Megpróbáljuk a lelkét megfogni ennek a világnak és arról is beszélni, hogy hogyan tűnik el”. Az 1915-ben született műről Vidnyánszky Attila elmondta, hogy benne úgy beszélnek az első világháború időszakáról, hogy azok a gondolatok mára is érvényesek. „A monarchia hangulatára asszociálunk sok humorral, játékkal, szenvedéllyel, elegánsan és fájó szívvel az eltűnt világ kapcsán” – mondta.

Pfeiffer Gyula, az Operettszínház főzeneigazgatója pedig arról beszélt, hogy visszatérnek az ősbemutató anyagához. Visszaállították az eredeti Gábor Andor-féle szöveget, és koncepciójuk szerint az eredeti előadás reprodukcióját mutatják be."

[...]

Kiss-B. Atilla főigazgató azt is elmondta, hogy a színházban a jövő évadtól újra látható lesz A Szépség és a Szörnyeteg című produkció, az Isten pénze című musical és a Viktória című operett. Az izraeli magyar évad záróeseményeként pedig látható lesz a Menyasszonytánc című klezmeroperett, amelyet felújítottak az eseményre és Budapesten is műsorra tűznek. A főigazgató azt is elmondta, hogy terveik között szerepel a Diótörő bemutatása.


3900 Búbánat 2019-05-15 14:22:39

Múltidézés

Állami Déryné Színház – Jacobi Viktor – Martos Ferenc – Bródy Miksa: Leányvásár

Történeti áttekintés – bemutatók – cselekmény – dalszöveg, versek - szereplők – rajzok, fotók – jelenetképek.

Az Állami Déryné Színház „Leányvásár” produkciójának új bemutatója: 1970. december 19.

Rendező: Petrik József. Karmester: Urbán Vidor.

/Forrás: mandadb.hu/


3899 zenebaratmonika 2019-05-14 19:53:17

Nemrég találtam egy érdekes cikket a beteg Ábrahám Pállal készítették pár nappal halála előtt 1960-ban, 100. születésnapján 1992-ben közölte a riportot a Kurir:

 

Kurír - reggeli kiadás, 1992. november (3. évfolyam, 300-329. szám)


AZ UTOLSO INTERJÚ ÁBRAHÁM PÁL ZENESZERZŐVEL


Hamburg villanegyedében, távol a zajos altonai kikötőtől és messze a hírhedt Reperbahntól, egy gesztenyefasorral szegélyezett utcácskában álló, századforduló korabeli földszintes épületben töltötte el utolsó éveit és hunyta be örökre a szemét 1960. május 6-án Ábrahám Pál. November 3-án volt száz éve, hogy megszületett.
A Bál a Savoyhan, a Viktória és még vagy egy tucatnyi világsikert aratott revüoperett komponistája elborult elmével, a külvilág elől hermetikusan elzárva pergette végső napjait. Pár nappal halála előtt látogattam meg. Mielőtt a felesége bekísért volna a lakásba, még az előszobában a lelkemre kötötte: ne csodálkozzak azon, amit el akar majd a térje mondani, és semmiről se vitatkozzak vele.
Belépve a szalonba, már az első pillanatban megértettem ennek a figyelmeztetésnek az okát. Ábrahám fürgén elém sietett, s leültetett maga mellé a kerevetre.
- Köszönöm, hogy felkeresett! Milyen volt a repülőút New Yorkból ide, Hollywoodba? Vagy San Franciscóból jött? Most jár először ebben a csodálatos filmvárosban? Hogy tetszik?
Am meg sem várva, hogy válaszoljak, folytatta:
- Képzelje! A jövő hónapban lesz a premierem a Broadwayn. Azt mondja a producerem, hogy a darab óriási sikernek ígérkezik. Újra meghódítom vele Amerikát! Nézze! Mit írnak róla máris az újságok!

És egy rakás gyűrött, megsárgult lapot rakott elém.
- Nem találom a szemüvegemet! Keresse csak ki maga az áradozó cikkeket, a velem készült remek interjúkat!
A feleség észrevétlenül intett: tegyek úgy, mintha valóban keresném és meg is találnám a nem létező írásokat. De Ábrahám egy mozdulattal lesöpörte az asztalról a lapokat.
- Hagyja a fenébe! Inkább hallgassa meg a darabom slágereit!
S nyomban a szoba közepén álló zongorához ült. Néhány gyors ujjlazító futam, s máris felcsendültek a jói ismert, örökzöld melódiák, a La Tan- golita meg a többiek.
- Hát nem csodálatos! - súgta fülembe a feleség. - Azt sem tudja, hol van, mindent elfelejtett, a legjobb barátait sem ismeri fel, de az ujjai szinte valamennyi szerzeményére, még a fiatalkoriakra is pontosan emlékeznek. De sajnos hamar elfárad. Ha abbahagyja a zongorázást, gyorsan köszönjön el tőle, mert már rég le kellett volna feküdnie.
Néhány perc múlva véget is ért ez a rögtönzött koncert. Gratuláltam és búcsúzni kezdtem. Ábrahám Pál az ajtóig kísért.
.- Még egyszer köszönöm, hogy eljött! Elvárom a premieremen is! Ott legyen ám!
' GARAI TAMÁS


3898 Búbánat 2019-05-13 20:45:05 [Válasz erre: 3888 Búbánat 2019-05-07 23:29:33]

Az egyik legnagyobb sikert aratott énekszám egy igazi különlegesség, „csemege”  volt a Lehár Ferenc Nemzetközi Operett Énekverseny budapesti gáláján - az Operettszínház primadonnájának előadásában:

Franz Grothe: Még mindig róla álmodom éjjel - Fischl Mónika - video

A dalszöveg fordítása: Cseh Dávid Péter.

2019.05.06 Budapesti Operettszínház

 


3897 Búbánat 2019-05-11 11:09:44 [Válasz erre: 3888 Búbánat 2019-05-07 23:29:33]

Díjazták a XI. Nemzetközi Lehár Ferenc Operett Énekverseny kiválóságait

(Operettszinhaz.hu)

[…] Hétfő este, a Budapesti Operettszínházban rendezett ünnepi gálaműsor keretein belül a fővárosi közönségnek is bemutatkoztak a jövő csillagai. A gála házigazdáiként Peller Anna és Csonka András gondoskodtak a remek hangulatról, és színházunk vezető szólistái, Fischl Mónika és Vadász Zsolt színesítették jelenlétükkel az estét. A Budapesti Operettszínház Szimfonikus Zenekarát vezényelte és a műsort összeállította Pfeiffer Gyula főzeneigazgató, közreműködött továbbá a színház Balettkara. A komáromi döntőt és a versenyt záró ünnepi gálaműsort Bori Tamás rendezte.

A hazai és külföldi fellépők Lehár Ferenc művei mellett olyan klasszikusokkal kápráztatták el a nagyközönséget, mint például Strauss Cigánybárójából Barinkay belépője, Ábrahám Pál Bál a Savoyban című darabjából az Oh, Mr. Blue, Huszka Jenő Mária főhadnagyából A bugaci határon és még sorolhatnánk.

Az est különlegessége volt, hogy az első felvonás nyitányaként balettkarunk Lehár Ferenc Gold und Silber Walzerére Kocsis Tamás által koreografált csodálatos balettet adott elő, míg a második rész elején Lehár Ferenc Ungarische Fantasie című művéből hallhattunk hegedűszólót zenekari kísérettel Trejer István koncertmester közreműködésével, ami igazi kuriózumnak számított.

A gála végén következett a díjátadó ünnepség, amelynek során Kiss-B. Atilla, a Budapesti Operettszínház főigazgatója a zsűri elnökeként mondott beszédet, röviden értékelte a versenyzőket.

Kiemelte annak fontosságát, hogy ilyen sok fiatal művész veszi komolyan az operett műfaját, a versenyt pedig lehetőségként említette, hogy megláthassák magukat mások tükrében, fel tudják mérni, hogy hol tartanak szakmailag.

Elárulta, éppen ennek okán nagyon nehéz dolga volt a zsűrinek, nem is tudtak teljes igazsággal dönteni, mert valaki ebben volt erősebb, valaki abban. Igyekeztek bölcsen ítélkezni, és azzal is üzenetet szerettek volna közvetíteni, hogy bizonyos díjakat nem adtak ki vagy épp megosztották a helyezéseket. Zárszóként azt kívánta a résztvevőknek, hogy a jövőben is odaadással és teljes erőbedobással műveljék tovább az operettjátszást.

A kategóriák győzteseinek kihirdetése mellett különdíjak átadására is sor került.

Zuzana Spót Ballánová (Ballán Zsuzsa) három különdíjat is kapott, moszkvai, kolozsvári és budapesti fellépési lehetőséget Szép Gyula, Ksenia Zharko és Kiss-B. Atilla felajánlásából. A díjazottat a színpadon a moszkvai karmesterasszony köszöntötte, aki kiemelte, mennyire szereti a műfajt, és üdvözölte a hungarikumnak számító magyar operettjátszást.

Bojtos Luca-Erdős Attila érdemelte ki a Pentaton Művész- és Koncertügynökség különdíját - melyet Szentpéteri András ügyvezető adott át -, egy müncheni vendégszereplés lehetőségét.

Dr. Vadász Dániel és Nacsa Olivér producerek adták át Faragó Alexandra és Dénes Viktor részére a 2019. évi nyári Budavári Palotakoncertekre szóló fellépési lehetőséget.

Az MMA Színházművészeti Tagozatának különdíját Kiss-B. Atillától Süle Dalma és Drahos Evelin vehette át.

Sörös Zsolt komáromi vállalkozó különdíját Czikora István kapta.

 

Kategóriák nyertesei:

 Bonviván

I. Laki Péter (HUN)
I. Ninh Duc Huan Long (HUN-VIE)
II. Sergey Kanygin (RUS)

Primadonna

II.  Marina Kovchina (RUS) 
II.  Eva Bodorová (Bodor Éva) (SVK)
III.  Zuzana Spót Ballánová (Ballán Zsuzsa) (SVK)

Szubrett-buffó páros

I.  Kis-Lukács Bernadett-Rétyi Zsombor (ROM)

I. Bojtos Luca-Erdős Attila (HUN)

II. Faragó Alexandra-Dénes Viktor (HUN)

III. Balázsfi Alexandra-Czuczor Dávid (HUN)

 






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.