vissza a cimoldalra
2020-09-29
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11553)
A csapos közbeszól (95)

Joan Sutherland - La Stupenda (121)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4114)
Zenetörténet (295)
Társművészetek (2106)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62454)
Régizene (4463)
A MET felvételei (1216)
Operett, mint színpadi műfaj (4557)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4937)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4747)
Mi újság a ZAK-on és a hazai koncerttermekben? (309)
Callas (454)
Bartók Béla szellemisége (284)
Bartók Béla (1881-1945) (218)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2061)
Franz Schmidt (3692)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

500   Csiki Gábor • előzmény499 2016-11-30 23:56:10
Itt olvasható a teljes szereposztás. Érdekes, hogy négy évvel korábban még Heródest énekelt ugyanazon a szinpadon.

A MEt 100 éves Gálán is a díszvendégek között volt, úgyhogy ezen a videón is valahol ott van a tömegben.
499   Speranza • előzmény498 2016-11-30 23:39:21
Akkor ezek szerint mégiscsak az én infóm volt a helyes. Már csak az a kérdés, maradt-e róla hangfelvétel. Legalább a híres hadaróáriát meghallgatnám egy baritonból lett, majd a basszus-fachba is kiránduló Wagner tenorral... :)
498   -zéta- • előzmény497 2016-11-30 23:31:56
Bartolo - 1966, Met
497   Speranza • előzmény496 2016-11-30 21:13:51
Egyrészt ettől még ugyanaz az opera, másrészt én két különböző forrásban is Bartolót olvastam, de ha Basilio, nekem az is oké, az még inkább basszusszerep, mint Bartolo.
496   Edmond Dantes • előzmény495 2016-11-30 21:12:30
Nem Bartolo, Basilio! (wiki)
495   Speranza • előzmény494 2016-11-30 20:57:28
Nekem nem kell elvonatkoztatni attól, hogy kit hallok: Ramón Vinay tenorként és baritonként is remek volt, formátumos, lenyűgöző hangjelenség, érdemes meghallgatni azt az Otello-bosszúkettőst, ahol Del Monaco Otellója mellett énekli Jagót - sokkal jobban ÉS nem utolsó sorban sötétebb színű(!) hangon, mint a saját (Toscanini által vezényelt) Otello felvételén hallható Valdengo! Baritonként valóban baritonnak hallatszik (ellentétben Domingóval aki öregen a baritonszerepeket még világosabb tenor színnel énekeli, mint fiatal korában a tenor-hősöket.)
Emellett Vinay Wagner-tenorként sem volt utolsó, kora egyik nagy Trisztánja, Siegmundja volt, majd 1962-ben - erről is van teljes felvétel!- a Zöld Dombon beállt Telramund szerepébe (Astrid Varnay Ortrudja mellé) és nem vallott szégyent.
De mindezekhez képest sem kis meglepetés, hogy pályája vége felé még basszbariton- sőt basszus szerepeket is vállalt! Varlaam szólama ugyan nem mély, és a Főinkvizítort is szokták néha (főleg nálunk) basszbaritonok sőt baritonok is énekelni (kapásból tudnék 6-8 nevet mondani). A legkíváncsibb a Sevillai borbély Bartolójára lennék: egy Otellót, Wagner-szerepeket és basszus hősöket megformáló énekes mint Rossini-vígopera-szereplő? Ez azért nem lehetett akármi. (Hasonlóan kíváncsi lennék még Hans Hotter Gianni Schicchijére - németül énekelte anno Münchenben - Simándy József volt mellette Rinuccio).
Szóval le a kalappal Vinay előtt - nagy énekes volt, egy rég letűnt kor egyik utolsó nagy bölénye.
494   Csiki Gábor • előzmény491 2016-11-30 19:35:11
Ha megpróbálok elvonatkoztatni attól, hogy tudom, kit hallok - akkor én pont olyannak hallom ezt az éneklést, mint egy hatvan éves, jó basszbaritonét, akinek nem nagyon van szégyellni-valója azzal kapcsolatban, amit csinál. Szerintem itt a YT-on találunk ennél kevésbé megfelelő inkvizítor-éneklést, akár sokkal inkább basszus-szerű hangoktól is. Számomra nem elsősorban az a lényeges, hogy mennyire dörögnek egy bassz-bariton alsó hangjai - ilyeténformán Rossi-Lemenit sem tarthatnánk olyan jó énekesnek, pedig szerintem az volt. Nekem tetszik ez a felvétel, fantasztikus, hogy ez az ember ennyi éven keresztül, három hangfajban is kamatoztatni tudta rendkívüli hangi adottságait.

Lehet, hogy ez utobbi megállapítás Placido Domingo-ra is igaz, de nekem ebben még nem sikerült döntenem.
491   Cilike • előzmény487 2016-11-30 14:59:40
Azért elég harmatos a mélysége, valljuk be.
487   Csiki Gábor 2016-11-29 21:57:09
Azt hittem, rosszul látok. Pedig tényleg! Hihetetlen!
Hírek
• Most Budapesten is ingyen hallhatják a Fesztiválzenekart
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Szenthelyi Miklós zeneakadémiai osztályának hallgatói
Mozart: C-dúr concertone két hegedűre és zenekarra, K. 190 – 1. Allegro spiritoso
Paulik Lídia, Zemplényi Zsófia (hegedű)
Lalo: Spanyol szimfónia, op. 21 – 1. Allegro non troppo
ifj. Mága Zoltán (hegedű)
Csajkovszkij: Hat darab, op. 51 – 6. Valse sentimentale (átirat)
Bruch: Skót fantázia, op. 46 – 4. Finale. Allegro guerriero
Kuti Róbert (hegedű)
Csajkovszkij: D-dúr hegedűverseny, op. 35 – 1. Allegro moderato
Bácsy-Schwartz Zoltán (hegedű)
Mozart: „Deh, vieni alla finestra” – Don Giovanni szerenádja a Don Giovanni második felvonásából
Bizet: „Votre toast, je peux vous le rendre… Toreador, en garde” – Escamillo Torreádor-dala a Carmen második felvonásából
Szenthelyi Krisztián (ének)
Brahms: D-dúr hegedűverseny, op. 77 – 2. Adagio, 3. Allegro giocoso, ma non troppo vivace
Korb Vanessza (hegedű)
Csajkovszkij: D-dúr hegedűverseny, op. 35 – 2. Canzonetta. Andante, 3. Finale. Allegro vivacissimo
Hodos Dániel (hegedű)
MÁV Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Szenthelyi Miklós

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Bogányi Gergely (zongora)
Chopin: Bolero, op. 19
Chopin: E-dúr scherzo, op. 54
Chopin: Berceuse, op. 57
Chopin: Tarantella, op. 43
Chopin: Asz-dúr „Polonéz-fantázia”, op. 61
Liszt: Mazeppa - transzcendens etűd
Műsorváltozás
A mai nap
született:
1930 • Richard Bonynge, karmester
1942 • Jean-Luc Ponty, jazz-muzsikus